Verwijderd

henkie196 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:09:
Zag net dat ze Stalker ook op GoG hebben nu. Hup meteen die securommel van de harde schijf af gooien.
Heb naar aanleiding van deze post een DayZ spelende vriend die normaliter alleen singleplayer dingen speelt de serie gegeven.
Hij heeft sindsdien al een keer geklaagd over tijdsverspilling (omdat hij vergat te gaan slapen) en slecht-voor-je-hart-heid: SoC, de eerste keer bloodsuckers, ondergronds in het donker. Hij was na z'n dood door de bloodsucker maar een kwartiertje gestopt met spelen :')

Altijd mooi als je je vrienden een beetje vroeger oud kunt laten worden O-)

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
henkie196 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:52:
Volgens mij hebben ze alledrie SecuRom, echter slechts een disc-check (waarom er dan toch securom muk geïnstalleerd moet worden op m'n PC is me niet helemaal duidelijk, maar goed). Behalve als je de Russische versie van SoC had, dan zat je opgezadeld met Starforce. Nog weer een slagje erger.

/edit
Zag dat ze ook de soundtracks bij de Stalker games op GoG hadden zitten, inclusief FLAC soundtracks. Mooi mee genomen, want vooral die soundtrack van CoP vind ik heel fijn om ook buiten de game naar te luisteren.
Hmm, ik heb gelijk na installatie de cracked no-dvd.exe files van g***c***w**** gedownload, zodat ik de spellen gelijk kan opstarten zonder gebruik te maken van de dvd. Dus als je dit doet zou je ook geen last moeten hebben van een disc check a la securom.

Wat ik wel weet is dat de disc versie van Clear Sky toendertijd een limit had van 10 installs. Dat is wel minder. Geen idee of dat intussen is opgeheven, maar aangezien GSC niet meer bestaat is die kans vrij klein...

Er is van STALKER Shadow of Chernobyl een Complete OST te vinden, met alle soundscapes die MoozE (de composer) heeft gemaakt voor de game. Erg aan te raden, als je van dark ambient/drone houdt.

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl - The Complete Game Soundtrack - Discogs

[ Voor 7% gewijzigd door P-Rock op 13-02-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 15:48:
Heb naar aanleiding van deze post een DayZ spelende vriend die normaliter alleen singleplayer dingen speelt de serie gegeven.
Hij heeft sindsdien al een keer geklaagd over tijdsverspilling (omdat hij vergat te gaan slapen) en slecht-voor-je-hart-heid: SoC, de eerste keer bloodsuckers, ondergronds in het donker. Hij was na z'n dood door de bloodsucker maar een kwartiertje gestopt met spelen :')

Altijd mooi als je je vrienden een beetje vroeger oud kunt laten worden O-)
Heh, altijd leuk om zo'n spel voor het eerst te spelen :D
P-Rock schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:50:
Wat ik wel weet is dat de disc versie van Clear Sky toendertijd een limit had van 10 installs. Dat is wel minder. Geen idee of dat intussen is opgeheven, maar aangezien GSC niet meer bestaat is die kans vrij klein...
Nooit last van gehad bij CS, dat ie om een beperkt aantal installaties begon te mekkeren of wat anders, maar ik heb het ook gewoon geinstalleerd en daarna nooit verwijderd. En voor de nieuwe PC heb ik het gewoon de installatie directory gekopieerd. Zou wel al die securommel in m'n registry verklaren.
Er is van STALKER Shadow of Chernobyl een Complete OST te vinden, met alle soundscapes die MoozE (de composer) heeft gemaakt voor de game. Erg aan te raden, als je van dark ambient/drone houdt.
Ik had al de soundtracks van SoC en CoP, maar nu dus ook in FLAC. Die van CS was nieuw voor mij, maar doet qua sound meer aan SoC dan aan CoP denken. Is een mix van MoozE en Alexey Omelchuk, waar Alexey Omelchuk dan weer de OST van CoP heeft gedaan. Moet er nog eens goed naar luisteren om te zien wat ik er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Zijn er hier mensen die de Beta spelen van Survarium? Gister mijn eerste kennismaking gehad en het ziet er hoopvol uit:
http://survarium.com/en

Voor de mensen die Survarium niet kennen: Een deel van de ontwikkelaars van STALKER zijn nu bezig met deze game en willen ook dezelfde sfeer/setting hanteren die ook te zien was in STALKER.
En ik moet zeggen: dat is ze aardig gelukt! Dit lijkt meer op een vervolg/uitbreiding op STALKER dan een geheel nieuwe game. :)
http://www.cinemablend.co...-Looks-Like-It-57173.html

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 25-02-2014 13:12 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Lijkt op zich wel aardig, maar het creepy post-apocalyptische sfeertje van STALKER past niet echt bij een MMO, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Je kon met de eerste STALKER on-line kan ik me vaag herinneren ... maar dat was inderdaad vreselijk, allemaal van die heen en weer stuiterende bunnyhoppers die liepen te sprayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
henkie196 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:45:
Lijkt op zich wel aardig, maar het creepy post-apocalyptische sfeertje van STALKER past niet echt bij een MMO, vind ik.
Lijkt mij juist uitermate geschikt voor een MMO. Zie ook Fallen Earth. Maargoed, het is ook wat je in een game zoekt. Ik vind Fantasy MMO's weer niets aan maar die doen het toch goed.
Goner schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:08:
Je kon met de eerste STALKER on-line kan ik me vaag herinneren ... maar dat was inderdaad vreselijk, allemaal van die heen en weer stuiterende bunnyhoppers die liepen te sprayen.
Lol... dat was geen MMO. Dat is gewoon een multiplayer optie. ;)
Overigens heeft Sevarium ook een MP optie die heerlijk wegspeelt. :P

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Games
  • Laatst online: 13-09 10:25
Wat is er allemaal te doen in Survarium in de beta? Ik ben namelijk bang dat me het na een korte periode begint te vervelen.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
ChojinZ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:12:
Zijn er hier mensen die de Beta spelen van Survarium? Gister mijn eerste kennismaking gehad en het ziet er hoopvol uit:
http://survarium.com/en

Voor de mensen die Survarium niet kennen: Een deel van de ontwikkelaars van STALKER zijn nu bezig met deze game en willen ook dezelfde sfeer/setting hanteren die ook te zien was in STALKER.
En ik moet zeggen: dat is ze aardig gelukt! Dit lijkt meer op een vervolg/uitbreiding op STALKER dan een geheel nieuwe game. :)
http://www.cinemablend.co...-Looks-Like-It-57173.html
Mooi om te lezen, ben sinds gister met Metro Last Light begonnen, ook zo'n heerlijk spel. Daarna misschien weer eens de STALKER serie op pakken.
Ik ben er eens mee begonnen, maar liep toen op een dood spoor door iets heel erg raars, merja..

• ChojinZ
Games schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 07:10:
Wat is er allemaal te doen in Survarium in de beta? Ik ben namelijk bang dat me het na een korte periode begint te vervelen.
http://survarium.com/en/page/game-modes
Mosin schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:27:
[...]

Mooi om te lezen, ben sinds gister met Metro Last Light begonnen, ook zo'n heerlijk spel. Daarna misschien weer eens de STALKER serie op pakken.
Ik ben er eens mee begonnen, maar liep toen op een dood spoor door iets heel erg raars, merja..
Gister nog even gespeeld en ik moet zeggen: Ik word alleen maar enthousiaster. Momenteel is er alleen een soort van MP DM te spelen maar dat speelt al heerlijk weg. En de game kent in de close beta al minder bugs dan BF4 na tig patches. :P Probleem is alleen dat ik er niet veel over mag vertellen.
Kheb een NDA moeten ondertekenen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
ChojinZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:49:
[...]

http://survarium.com/en/page/game-modes

[...]

Gister nog even gespeeld en ik moet zeggen: Ik word alleen maar enthousiaster. Momenteel is er alleen een soort van MP DM te spelen maar dat speelt al heerlijk weg. En de game kent in de close beta al minder bugs dan BF4 na tig patches. :P Probleem is alleen dat ik er niet veel over mag vertellen.
Kheb een NDA moeten ondertekenen... :X
Ja, de sfeer zal ook wel waanzinnig goed zijn of niet ? :)
Het valt me altijd wel op dat Russische games of echt games uit het oostblok mij toch meer aanspreken vanwege de fantastische sfeer!
Ben echt benieuwd!

Trouwens raden jullie het mij aan om de STALKER serie vanaf Chernobyl te gaan spelen ? Bij Metro moet dat bijvoorbeeld wel, omdat veel dingen dan duidelijk worden. Is dat met STALKER precies hetzelfde geval ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Beginnen bij Shadow of Chernobyl is wel aan te raden. Deze heeft imo de beste sfeer van de drie games. Als je een rookie bent in het STALKER universum, dan raad ik je aan om de Complete 2012-mod te installeren. Die geeft de game een grafische update, enkele bugfixes en nieuwe geluiden/muziek.

Daarna kun je de sequel Call of Pripyat proberen. Die begint waar Chernobyl eindigt, doch met een andere hoofpersoon. De speelstijl en sfeer zijn ook anders dan de voorgaande games. Chernobyl en Clear Sky zijn ietwat meer linear. Pripyat gooit je gewoon ergens in the middle of nowhere en verder mag je het allemaal lekker zelf uitzoeken.

Clear Sky is een prequel. Niet zo goed als de andere twee games, maar afraden wil ik het ook niet. Met een aantal mods geinstalleerd (faction wars, absolute nature/structures, atmosfear, zone reclamation project) is het een prima game, die jammer genoeg tegen het einde aan een beetje inzakt.

In Call of Pripyat zitten wel wat personages en verhaallijnen die refereren naar Chernobyl en Clear Sky. Vooral tijdens het Pripyat-gedeelte in CoP komt een belangrijk personage voorbij en dan is het wel leuk om de achtergrond te weten. Ik zou zeggen: speel ze zoals ze zijn uitgegeven. Chernobyl - Clear Sky - Pripyat.

Oh ja, voor de beste STALKER-ervaring raad ik je aan om alle games op Master difficulty te spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door P-Rock op 02-03-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Chronologisch gezien is het CS -> SoC -> CoP, maar het is voor mijn gevoel beter voor de sfeer om SoC -> CS -> CoP aan te houden. Het voordeel van de eerste volgorde is dat je de slechtste game het eerste hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Oke, dat is me dan wel duidelijk! Bedankt voor de uitleg P-Rock!
Ik heb alle delen wel eens gespeeld, maar niet echt met de gedachte, om alles op goede volgorde te spelen. Ik wou gewoon eens weten hoe de spellen zijn, maar nu ga ik ze toch echt op volgorde spelen.
Chernobyl is wel inderdaad een goede. Je begint gelijk in een naar mijn idee prima omgeving. Grafisch niet het allerbeste (met de mod al een heeel stuk beter), maar doet het voor mij beter, dan de COD en BF's van deze tijd.
Van de andere kan ik me niet veel meer herinneren, maar spelen zal ik ze :D _/-\o_
rgras schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:07:
Chronologisch gezien is het CS -> SoC -> CoP, maar het is voor mijn gevoel beter voor de sfeer om SoC -> CS -> CoP aan te houden. Het voordeel van de eerste volgorde is dat je de slechtste game het eerste hebt gehad.
Op welke manier is het verhaal beter te begrijpen ? Ik ben sowieso geen verhaal held, maar als ik het op de eerste manier beter begrijp, dan doe ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb zelf altijd moeite met het verhaal te volgen in sandbox games, te veel afleidingen over het algemeen. Ik denk dat de volgorde waarop de spellen zijn uitgekomen het beste is om het verhaal te volgen. Zonder mods is de afwezigheid van emissions in SoC wellicht wat vreemd als je eerst CS speelt, gezien ze en beide andere spellen wel voorkomen (in CS wordt zelfs geïmpliceerd dat bepaalde gebeurtenissen vóór wanneer SoC zich afspeelt ze veroorzaken). Oblivion Lost voegt deze bv. toe aan SoC, ik weet niet of Complete dat ook doet, ik dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Mosin schreef op zondag 02 maart 2014 @ 13:27:
[...]

Ja, de sfeer zal ook wel waanzinnig goed zijn of niet ? :)
Het valt me altijd wel op dat Russische games of echt games uit het oostblok mij toch meer aanspreken vanwege de fantastische sfeer!
Ben echt benieuwd!
Sfeer is zeker goed te noemen! Past helemaal in het STALKER straatje. En heeft ook die typische oostblok gritty graphics. :P Ben daar zelf ook altijd wel van gecharmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
De game is dan ook gebaseerd op het boek Roadside Picnic en de film Stalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:07:
Ik heb zelf altijd moeite met het verhaal te volgen in sandbox games, te veel afleidingen over het algemeen. Ik denk dat de volgorde waarop de spellen zijn uitgekomen het beste is om het verhaal te volgen. Zonder mods is de afwezigheid van emissions in SoC wellicht wat vreemd als je eerst CS speelt, gezien ze en beide andere spellen wel voorkomen (in CS wordt zelfs geïmpliceerd dat bepaalde gebeurtenissen vóór wanneer SoC zich afspeelt ze veroorzaken). Oblivion Lost voegt deze bv. toe aan SoC, ik weet niet of Complete dat ook doet, ik dacht het niet.
Ja, ik zal de normale volgorde gewoon volgen dan, maar als ik zie wat die mods allemaal doen en kunnen, dan is het denk ik beter als ik me daar in verdiep, want dat is me nog allemaal niet zo heel erg duidelijk.
Heb soc al eens met een mod gespeeld, maar er zijn er dus nog veel meer ?
ChojinZ schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:11:
[...]

Sfeer is zeker goed te noemen! Past helemaal in het STALKER straatje. En heeft ook die typische oostblok gritty graphics. :P Ben daar zelf ook altijd wel van gecharmeerd.
Dat wordt dus ook een must om te spelen :D
Ja, daarom. Het is gewoon een avontuurlijk, maar beangstigende sfeer en dat is gewoon echt tof. De games worden ook echt in het oost blok gemaakt, toch ?

Offtopic vraagje.
Iemand al eens overwogen om naar Chernobyl te gaan ? Lijkt me toch een vrij aparte ervaring en misschien al helemaal als je 3 van die games hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mosin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 15:50:
Ja, ik zal de normale volgorde gewoon volgen dan, maar als ik zie wat die mods allemaal doen en kunnen, dan is het denk ik beter als ik me daar in verdiep, want dat is me nog allemaal niet zo heel erg duidelijk.
Heb soc al eens met een mod gespeeld, maar er zijn er dus nog veel meer ?
Van complete graphics en game mechanics overhaul tot total conversion tot inventory weight mod, het bestaat allemaal. De Complete mod is redelijk standaard voor een update aan de graphics en game mechanics, maar doet verder niet zoveel. Andere mods, zoals Misery of Oblivion Lost voegen wat meer dingen toe.

Master difficulty is trouwens inderdaad wel aan te bevelen, vind ik. Voegt wel wat toe doordat je zelf net zo snel dood gaat als de bandits en mercenaries die je tegenkomt.
Dat wordt dus ook een must om te spelen :D
Ja, daarom. Het is gewoon een avontuurlijk, maar beangstigende sfeer en dat is gewoon echt tof. De games worden ook echt in het oost blok gemaakt, toch?
STALKER werd gemaakt door GSC Game World, wat in de Oekraine gebaseerd is. Metro werd gemaakt door 4A Games, welke opgericht is door een aantal mensen van GSC en ook in de Oekraine gebaseerd is.
Survivarium wordt ontwikkeld door Vostok Games, wat opgericht is door wat mensen van GSC nadat die failliet is gegaan.
Allemaal Oekrainisch, dus.
Offtopic vraagje.
Iemand al eens overwogen om naar Chernobyl te gaan ? Lijkt me toch een vrij aparte ervaring en misschien al helemaal als je 3 van die games hebt gespeeld.
Lijkt me op zich wel een idee, maar denk niet dat ik de vriendin ooit daarvan overtuigd krijg. Vind het zelf altijd wel leuk als we in Rusland zijn om wat foto's te maken van de gebouwen daar, is vrij herkenbaar sfeertje daar. Veel leegstaande gebouwen en half afgebouwde gebouwen ook, maar ook de gewone appartementscomplexen zijn wel van een Soviet stijl. Het is hoe dan ook duidelijk anders dan hier.
En dat is in Pripyat natuurlijk nog weer even een paar graadjes sterker.

Maar voorlopig is de Oekraine als vakantie bestemming ongeveer even aantrekkelijk als Syrië en Afghanistan.

[ Voor 7% gewijzigd door henkie196 op 03-03-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik kan het niet aanraden om Call of Pripyat gelijk met de MISERY mod te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:33:
[...]

Van complete graphics en game mechanics overhaul tot total conversion tot inventory weight mod, het bestaat allemaal. De Complete mod is redelijk standaard voor een update aan de graphics en game mechanics, maar doet verder niet zoveel. Andere mods, zoals Misery of Oblivion Lost voegen wat meer dingen toe.

Master difficulty is trouwens inderdaad wel aan te bevelen, vind ik. Voegt wel wat toe doordat je zelf net zo snel dood gaat als de bandits en mercenaries die je tegenkomt.

[...]

STALKER werd gemaakt door GSC Game World, wat in de Oekraine gebaseerd is. Metro werd gemaakt door 4A Games, welke opgericht is door een aantal mensen van GSC en ook in de Oekraine gebaseerd is.
Survivarium wordt ontwikkeld door Vostok Games, wat opgericht is door wat mensen van GSC nadat die failliet is gegaan.
Allemaal Oekrainisch, dus.

[...]

Lijkt me op zich wel een idee, maar denk niet dat ik de vriendin ooit daarvan overtuigd krijg. Vind het zelf altijd wel leuk als we in Rusland zijn om wat foto's te maken van de gebouwen daar, is vrij herkenbaar sfeertje daar. Veel leegstaande gebouwen en half afgebouwde gebouwen ook, maar ook de gewone appartementscomplexen zijn wel van een Soviet stijl. Het is hoe dan ook duidelijk anders dan hier.
En dat is in Pripyat natuurlijk nog weer even een paar graadjes sterker.

Maar voorlopig is de Oekraine als vakantie bestemming ongeveer even aantrekkelijk als Syrië en Afghanistan.
Holy chips, dat is me toch erg veel zeg!
Eigenlijk zou, dat eventueel in een nieuw topic of in deze nog gedaan kunnen worden, dat voor elk spel, de beste mods bij elkaar worden gezet, want ik zou het zelf zonde vinden om steeds de beste mods moeten testen en jullie weten er al heel wat van merk ik, dus dat scheelt al een hoop natuurlijk.

Master difficulty lijkt me wel stoer, maar het moet niet zo zijn, dat ik steeds dood ga, want dan wordt ik helemaal pis lijp :P Maar goed, aan de andere kant maakt het je wel alert en zal je beter op moeten passen wat de ervaring wel ten goede kan komen :)

De spellen komen eigenlijk allemaal uit hetzelfde straatje, dat valt wel te merken, want van sfeer weten ze alles af. Je merkt het ook wel aan de details, sfeer enzo, dat het gewoon perfect is, maar ze kunnen dan na een dagje pripyat ook veel inspiratie op doen!

Ja, Rusland/Oekraine zal sowieso een totaal ander sfeertje zijn, dan wij gewend zijn, maar het lijkt me erg tof, maar ook eng, want het is toch niet niks als je daar heen gaat.
Ik denk, dat als ik naar Rusland ga, dat ik met veel angst loop, maar goed, we zitten hier ook in westen en we weten allemaal, dat hier niet altijd zo goed over oostblok landen gepraat wordt. Ik heb ook wel eens verhalen gehoord, die me echt even verkeerd de keel in schoten. Maar goed, het zal ook wel een mooi land zijn met prima mensen.
In ieder geval lijkt me het echt waanzinnig om eens langs pripyat te gaan!
Zijn ze trouwens al klaar met dat betonnen gebouw rond de reactor ? Ik meende ooit gezien te hebben, dat die in 2013/2014 klaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mosin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:41:
Holy chips, dat is me toch erg veel zeg!
Eigenlijk zou, dat eventueel in een nieuw topic of in deze nog gedaan kunnen worden, dat voor elk spel, de beste mods bij elkaar worden gezet, want ik zou het zelf zonde vinden om steeds de beste mods moeten testen en jullie weten er al heel wat van merk ik, dus dat scheelt al een hoop natuurlijk.
Ik heb momenteel alleen de Complete mods geïnstalleerd staaan voor SoC en CS, voor CoP heb ik er nog een paar kleine mods bij geïnstalleerd staan, zoals iets dat voor een wat hogere kans zorgt op artifacts na een emission, eentje die night vision geeft op de SEVA (zoals ook in SoC), en een ander kleurtje aan de 3rd gen night vision om het verschil wat duidelijker te maken.

Je kunt eens rondbladeren voor mods op de moddb voor wat mods.

Ik heb ook Oblivion Lost vroeger gespeeld op SoC, dit voegt een paar mutants toe die uit het uiteindelijke spel geschrapt waren, het voegt emissies toe en maakt het mogelijk om je gear te laten repareren. De mod maakt het ook wat moeilijker, en zeker het begin is irritant moeilijk. Tot je een sniper scope op je assault rifle hebt, dan valt het wel weer mee. Behalve dan dat alle mutanten heel veel health hebben.
Master difficulty lijkt me wel stoer, maar het moet niet zo zijn, dat ik steeds dood ga, want dan wordt ik helemaal pis lijp :P Maar goed, aan de andere kant maakt het je wel alert en zal je beter op moeten passen wat de ervaring wel ten goede kan komen :)
Het is moeilijk tot je een rifle met scope hebt. Dan is het een kwestie van goed opletten en te snipen wat je kan.
Ik denk, dat als ik naar Rusland ga, dat ik met veel angst loop, maar goed, we zitten hier ook in westen en we weten allemaal, dat hier niet altijd zo goed over oostblok landen gepraat wordt. Ik heb ook wel eens verhalen gehoord, die me echt even verkeerd de keel in schoten. Maar goed, het zal ook wel een mooi land zijn met prima mensen.
In ieder geval lijkt me het echt waanzinnig om eens langs pripyat te gaan!
Zijn ze trouwens al klaar met dat betonnen gebouw rond de reactor ? Ik meende ooit gezien te hebben, dat die in 2013/2014 klaar zou zijn.
Niks om bang voor te zijn specifiek in Rusland, maar het zal wel veel helpen als je iemand kent die russisch spreekt, want je moet niet verwachten dat ze daar engels of duits of iets dergelijks spreken. Oh en net als in A'dam zijn er zeker in de grote steden wel plekken die je wilt vermijden.

Oekraine is een heel ander verhaal, dat gaat hard richting een burgeroorlog of hoe je het ook wilt noemen.

Nieuwe containment zou in 2015 klaar moeten zijn:
The NSC (New Safe Confinement) is designed and built by the French consortium Novarka with 50/50 partners Vinci Construction Grands Projets and Bouygues Travaux Publics[1] and is expected to be completed in 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 21:18:
[...]

Ik heb momenteel alleen de Complete mods geïnstalleerd staaan voor SoC en CS, voor CoP heb ik er nog een paar kleine mods bij geïnstalleerd staan, zoals iets dat voor een wat hogere kans zorgt op artifacts na een emission, eentje die night vision geeft op de SEVA (zoals ook in SoC), en een ander kleurtje aan de 3rd gen night vision om het verschil wat duidelijker te maken.

Je kunt eens rondbladeren voor mods op de moddb voor wat mods.

Ik heb ook Oblivion Lost vroeger gespeeld op SoC, dit voegt een paar mutants toe die uit het uiteindelijke spel geschrapt waren, het voegt emissies toe en maakt het mogelijk om je gear te laten repareren. De mod maakt het ook wat moeilijker, en zeker het begin is irritant moeilijk. Tot je een sniper scope op je assault rifle hebt, dan valt het wel weer mee. Behalve dan dat alle mutanten heel veel health hebben.

[...]

Het is moeilijk tot je een rifle met scope hebt. Dan is het een kwestie van goed opletten en te snipen wat je kan.

[...]

Niks om bang voor te zijn specifiek in Rusland, maar het zal wel veel helpen als je iemand kent die russisch spreekt, want je moet niet verwachten dat ze daar engels of duits of iets dergelijks spreken. Oh en net als in A'dam zijn er zeker in de grote steden wel plekken die je wilt vermijden.

Oekraine is een heel ander verhaal, dat gaat hard richting een burgeroorlog of hoe je het ook wilt noemen.

Nieuwe containment zou in 2015 klaar moeten zijn:

[...]
Ik ga eens de tijd pakken om naar die mods te kijken. Bedankt voor de site!
Trouwens die mutanten, zijn de een stuk enger gemaakt of is het gewoonweg iets wat niet gepast was ? Engere mutanten is altijd wel leuk :D

Ooohw, dus het valt allemaal wel mee in Rusland. Zal wel weer westers gel*l zijn geweest wat ik heb gehoord :')
Wat Oekraine betreft, inderdaad, ik zag laatst dat filmpje met de helicopters, dat is ook om bang van te worden, maarja. Meestal zijn die mensen in het oostblok niet zo'n schijtluizen.

Oke, dan was het toch iets later, maar moet die de straling tegen gaan of ?

Gister Metro Last Light uitgespeeld, ik had het slechte einde en ik vond hem niet zo geweldig, maar het uiterste einde vond ik toch zo sneu en vooral dat liedje ;( Dat ik hem niet geweldig vond, zal wel komen door het slechte einde, maarja. Toch van genoten en nog wat verhalen gelezen waardoor het spel niet zo goed klopte, iemand had in 2033 een goed einde zonder dode Dark Ones en in Last Light waren zo opeens dood.. juist, beetje slapjes.
In ieder geval heb ik STALKER soc erop gezet, dus even inlezen op die mods enzo en dan ga ik ook weer beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Mosin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:15:
iemand had in 2033 een goed einde zonder dode Dark Ones en in Last Light waren zo opeens dood.. juist, beetje slapjes.
Het einde van het boek van Metro 2033 (waar de game op is gebaseerd) is canon. Last Light gaat verder bij dat einde, hoewel het deze keer een op zichzelf staand verhaal is ipv dat het is gebaseerd op het vervolg Metro 2034. Metro 2035 is dan weer gebaseerd op het verhaal van Last Light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 19:41:
[...]
Master Difficulty ga je telkens op dood. Dat maakt het wel veel spannender, en maakt ook dat je, na een frustrerende inwerkperiode, met gepaste voorzichtigheid en voorbereiding, en in sommige gevallen de nodige gespannen zenuwtjes, confrontaties aangaat of juist uit de weg gaat. Maar je gaat er wel veel en vaak aan dood.

Ik ben redelijk bedreven in dit spelletje, en speel altijd op master, en ondanks dat ik de meeste set-piece stukken zonder quicksave wel af kan werken blijf ik toch regelmatig quicksaven (Esc S met complete mod) en gebeurt het met enige regelmaat dat de onderbroekvullende ontdekking van een beest in een bosje of een bosje kerels die daar niet geplanned waren tot een quickload nopen.

Aan de andere kant, alleen op Master difficulty geeft het voldoening om in één vloeiende beweging een heel kampement uit te roeien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 14:41:
[...]

Het einde van het boek van Metro 2033 (waar de game op is gebaseerd) is canon. Last Light gaat verder bij dat einde, hoewel het deze keer een op zichzelf staand verhaal is ipv dat het is gebaseerd op het vervolg Metro 2034. Metro 2035 is dan weer gebaseerd op het verhaal van Last Light.
Maar je hebt ook nog 2 verschillende eindes. Het vervelende is, dat het soms niet op elkaar aansluit zoals wat ik zei.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:09:
[...]

Master Difficulty ga je telkens op dood. Dat maakt het wel veel spannender, en maakt ook dat je, na een frustrerende inwerkperiode, met gepaste voorzichtigheid en voorbereiding, en in sommige gevallen de nodige gespannen zenuwtjes, confrontaties aangaat of juist uit de weg gaat. Maar je gaat er wel veel en vaak aan dood.

Ik ben redelijk bedreven in dit spelletje, en speel altijd op master, en ondanks dat ik de meeste set-piece stukken zonder quicksave wel af kan werken blijf ik toch regelmatig quicksaven (Esc S met complete mod) en gebeurt het met enige regelmaat dat de onderbroekvullende ontdekking van een beest in een bosje of een bosje kerels die daar niet geplanned waren tot een quickload nopen.

Aan de andere kant, alleen op Master difficulty geeft het voldoening om in één vloeiende beweging een heel kampement uit te roeien >:)
Ja, ik had zelfs al in Metro Last Light stukken waarop ik eens flink op m,n toetsenbord te keer ging (raar genoeg houd hij, dat nog steeds na al die jaren vol :P.. Afkloppen)
Met STALKER is dat al helemaal vreselijk als je niet doet saven :'( dan ben je echt de zak als bij een moeilijk stuk komt. Inderdaad zoals je zelf al zegt gaat alles meer mee tellen zoals keuzes maken en goed op blijven letten.

Welke mod moet het trouwens worden. Graag zie ik improved graphics en iets dat mijn evaring verbeterd. Wordt het dan Misery of Oblivion ?

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 04-03-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Misery is een mod voor CoP en als je liever niet al te vaak dood gaat, kun je er beter bij vandaan blijven.

Ik weet niet waarom de nieuwe mutanten in Oblivion Lost niet in SoC inbegrepen waren, maar bijvoorbeeld de Burer kom je in CoP als gewone tegenstander tegen. Daarnaast zijn er nog een soort van zombies, wellicht dat die geschrapt zijn omdat je al de gewone zombies hebt en deze dan wat redundant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Oke, dus dan denk ik, dat ik Oblivion neem, maar beide zijn gewoon prima graphic updates ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je graphic en bugupdates wilt zou ik eens gewoon beginnen met Complete Mod. De rest zijn daadwerkelijk mods die content toevoegen of wijzigen en de spelervaring dus ook aanpassen. Met name het kunnen repareren (en modden) van gear maakt CoP en CS in mijn ogen minder spannend en minder meeslepend dan SoC. In SoC ben je dolblij als je een beetje redelijke wapens van een lijk kunt plukken, dan kun je je weer een tijdje verdedigen. Je wisselt ook veelvuldig van wapen omdat ze best duur zijn en je regelmatig iets van een lijk afplukt wat weliswaar niet zo goed is als je huidige gun qua stats, maar wat niet elke vijf schoten klem loopt en waar je wél nog ammo voor hebt. In CS en CoP is dat helemala weg en speel je altijd met het beste beschikbare wapen, zo ver gemod als je halen kunt, met een sloot aan ammo in je rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De reden dat ik altijd met dezelfde gun speel in CoP (en in mindere mate in CS, die upgrade mechanic daar is niet zo boeiend, vind ik), is vooral omdat ik die al ge-upgrade heb. De reden dat ik daarom in CoP ook altijd veel loot is om het wapen te repareren (de balans is echt zo dat je veel moet looten om een beetje break-even te kunnen spelen na een tripje door de zone). Artifacts zoek ik vooral om te verkopen voor de upgrades.

Dat is inderdaad een stuk minder meeslepend dan in SoC, waar looten zich vooral beperkt tot genoeg ammo/medkits bij je te hebben (waardoor ik veel minder de neiging heb om te gaan looten), en af en toe je wapen eens om te wisselen voor eentje die wat minder slechte repair-status heeft. Of eentje waarvoor je in het huidige gebied ook daadwerkelijk ammo voor kunt vinden.

Daardoor word ik in ieder geval veel meer in het spel en de sfeer getrokken, alhoewel ik het wel wat hinderlijk vond als ik m'n SEVA niet meer kon dragen of dat ik m'n Vintorez alleen maar heel af en toe durfte te gebruiken omdat ik er geen vervanging voor kon vinden.

Oblivion Lost (en ook Complete, meen ik) voegen reparaties toe aan het spel in SoC. Gelukkig waren die in Oblivion Lost altijd zodanig goedkoop dat ik er eigenlijk nooit voor hoefde te gaan looten (geld was nooit een probleem in SoC, er is weinig om het aan uit te geven), waardoor het me niet uit het spel trok. En omdat de wapens niet te upgraden waren met deze mods had ik er ook geen moeite mee om ze te verwisselen met andere wapens bij een wat langere excursie in de zone.

Good times. Ik was weer overnieuw begonnen met SoC nadat ik de Stalker serie van gog had gehaald, maar krijg zo wel weer zin om er weer wat meer tijd in te steken. Speel nu met de Complete mod (heb ik nog niet eerder in SoC mee gespeeld), dus moet het nog wat uitvinden.

Weet iemand hier trouwens of ik de oude UI weer terug kan krijgen in SoC met de complete mod? Ik mis m'n stamina bar in die nieuwe UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

Hmmm ik heb ooit es Stalker : Call of Pripyat gekregen van iemand via steam en nog nooit gespeeld, laat staan geinstalleerd...

Miss moet ik 't toch maar es proberen...

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:53:
Als je graphic en bugupdates wilt zou ik eens gewoon beginnen met Complete Mod. De rest zijn daadwerkelijk mods die content toevoegen of wijzigen en de spelervaring dus ook aanpassen. Met name het kunnen repareren (en modden) van gear maakt CoP en CS in mijn ogen minder spannend en minder meeslepend dan SoC. In SoC ben je dolblij als je een beetje redelijke wapens van een lijk kunt plukken, dan kun je je weer een tijdje verdedigen. Je wisselt ook veelvuldig van wapen omdat ze best duur zijn en je regelmatig iets van een lijk afplukt wat weliswaar niet zo goed is als je huidige gun qua stats, maar wat niet elke vijf schoten klem loopt en waar je wél nog ammo voor hebt. In CS en CoP is dat helemala weg en speel je altijd met het beste beschikbare wapen, zo ver gemod als je halen kunt, met een sloot aan ammo in je rugzak.
Zou je me die link van die complete mod kunnen geven, dan weet ik ook zeker, dat ik de foute niet neem. Ik ben echt helemaal in de war met al die mods 8)7
Inderdaad, ik weet nog, dat het wat wapen betreft wel eens lastig kon zijn.
KipCurreh schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:19:
Hmmm ik heb ooit es Stalker : Call of Pripyat gekregen van iemand via steam en nog nooit gespeeld, laat staan geinstalleerd...

Miss moet ik 't toch maar es proberen...
Ik ben alleen bang, dat je geen mods kunt installeren. Volgens mij kan dat niet als een spel op steam staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:04
Mosin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:17:
[...]
Ik ben alleen bang, dat je geen mods kunt installeren. Volgens mij kan dat niet als een spel op steam staat.
Is geen enkel probleem op Steam

Call of Pripyat Complete 1.0.2 .exe [recommended]
Mar 10, 2011 Full Version 121 comments
Automatic .exe installer, compatible with XP, Vista, Windows 7, 32 and 64 bit. Works with Steam.

[ Voor 27% gewijzigd door Zanac-ex op 05-03-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Linkage voor Complete 2009(2012) mod voor SoC: klik!

Ik zie nu ook dat Oblivion Lost ook het één en ander aan eye candy toevoegt.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:09:
Dat constant dood gaan vind ik wel meevallen over het algemeen. Je past gewoon je speelstijl aan. Dat gezegd hebbende, je kan op Master difficulty op een aantal locaties wel heel snel in de problemen komen (en dood gaan, ja). Zeker binnen locaties of ander soort locaties waarbij je niet van een afstandje de boel kan scouten en snipen kunnen wel vrij lastig zijn.

Het zal misschien ook wel komen omdat ik wat obsessive compulsive ben toch altijd wel gauw reload als iets niet goed genoeg gaat.

Maar ik vind Stalker leuker om te spelen op een hogere moeilijkheidsgraad omdat het voor mijn gevoel niet een spel is waar je met wat strafen en bunny-hoppen een kamer kan leeg maken, zoals bv. wel gemakkelijk kan in half-life en Painkiller. Bullet sponge past niet zo goed bij de survival sfeer.

Andere spellen speel ik overigens over het algemeen op normal difficulty. Ik hou niet van frustratie bij het spelen van een spel.

/edit
Iemand trouwens de L.U.R.K. mod voor SoC wel eens geprobeerd?

/edit2
Iets gevonden om de oude HUD terug te krijgen, maar het lijkt niet helemaal lekker te werken, beetje clipping issues tussen de verschillende items. Wel heb ik nu de stamina bar terug. (bron)
If you don't like the new HUD, you can get the vanilla HUD back by going to gamedata\config\ui
and deleting these files:
maingame.xml
maingame_16.xml
motion_icon.xml
motion_icon_16.xml
ui_hud.xml
zone_map.xml
zone_map_16.xml

[ Voor 15% gewijzigd door henkie196 op 05-03-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Oblivion Lost is wel al een redelijk oude mod en al een aantal jaar niet meer geupdate. Als je een recente mod wilt installeren dan kun je het beste gaan voor Complete 2009 of Autumn Aurora 2. Of natuurlijk gewoon zelf experimenteren met de honderden mods die er zijn. Als je nieuw bent in STALKER dan moet je de game eigenlijk eerst zo puur mogelijk spelen. Complete 2009 verandert in wezen niets aan de core gameplay.

[ Voor 21% gewijzigd door P-Rock op 06-03-2014 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Mosin schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:51:
Maar je hebt ook nog 2 verschillende eindes. Het vervelende is, dat het soms niet op elkaar aansluit zoals wat ik zei.
Dat er een goed einde in de game zit is niets meer dan een extraatje. Het einde van het boek (het slechte einde) is in deze canon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 01:26:
[...]

Dat er een goed einde in de game zit is niets meer dan een extraatje. Het einde van het boek (het slechte einde) is in deze canon.
Het slechte einde is dus zoals die in het boek staat.

Wil ik niet soc opstarten met de complete mod 2009 (2012) wilt hij niet verder dan het asus rog scherm. Duw ik op start, staat er dan een schermpje met BugTrap.. zal wel komen, door m,n leuke AMD driver ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
1. Start het spel tenminste 1x op voordat je Complete installeert. De game moet nl. een aantal files aanmaken die Complete nodig heeft. (Staat ook in de handleiding van Complete.)
2. Controleer of het spel gepatched is naar v1.005
3. Installeer Complete 2009

Als je dit niet eerst hebt gedaan dan crasht het spel bij het opstarten.

Ga met Windows verkenner naar 'program files (x86)\steam\steamapps\common\stalker shadow of chernobyl', hernoem de 'gamedata' map (doe bv. 'gamedata_1'), start het spel nu op en zodra de game begint exit je het spel, ga je weer naar je gamedata map en haal je de '_1' weg. Start het spel nogmaals op en dan zou 'ie het moeten doen.

Als het de retailversie is dan kun je de map vinden onder 'program files (x86)\THQ\stalker shadow of chernobyl'

[ Voor 125% gewijzigd door P-Rock op 07-03-2014 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Wat een fantastische spellen zijn dit toch.Ik weet niet meer hoe ik er bij gekomen ben, maar vanaf het eerste uur spelen jaren geleden wist ik dat het mijn favoriete game was. Nachten lang doorgehaald in The Zone. Het geluid, de sfeer, naar mijn idee ongeëvenaard. CS vond ik wat minder, maar nog steeds een dijk van een spel. Ik weet nog goed dat ik op een vrije dag tot 's nachts had zitten spelen. M'n bureau ondertussen vol koffiekopjes. Midden in de nacht, donker en helemaal in het spel gezogen, liep ik door the red forest, waar het ook pikkedonker was. Koptelefoon op, geluid hard. Damn dat was spannend.... En uit het niks, opeens, het geluid van een Snork achter me. Ik schrok zo ontzettend hard dat m'n arm uitvloog, wat resulteerde is koffie left overs op de muur... 8)7

Laatst voor de 4e keer SoC doorgespeeld, dit keer met Old Good Stalker Evolution (link). Dit vond ik wel de meest vermakelijke mod voor SoC. Priboy Story vond ik ook een hele goeie mod overigens.

Ik keek al heel lang uit naar Misery voor CoP, maar toen die net uit kwam was het bijna 1 grote bug. Nu we een tijdje verder zijn en er een hoop gefixt is, ben ik er gisteren toch maar weer aan begonnen. Na een maand of 3 zonder STALKER gaat het toch altijd weer kriebelen :D

En omdat ik al lang uitkijk naar Survarium en gisteren toch aan het wachten was op Misery, ik heb maar een beta key gekocht (E7.30). Het ziet er sowieso erg mooi uit naar mijn mening. Ik moet nog wennen aan de enige (huidige) game mode, maar het ziet er veelbelovend uit.

Cool iig om te zien dat er nog meer mensen zijn die STALKER nog spelen _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Gisteren voor het eerst begonnen aan het spel! Heb het vroeger een keer geprobeerd op een te trage computer. Ik werd bij de eerste missie al snel doodgeschoten en wist niet goed wat ik nu moest doen en ben er mee gestopt... Na vele jaren en veel screenshots te hebben gezien bedacht ik me dat ik dit spel eigenlijk heel gaaf had moeten vinden...

Ik vond Fallout 3 zeer vermakelijk, maar ondanks dat ik houd van traditionele RPGs vond ik het vechtsysteem tegenvallen. 10 headshots maken om een poppetje dood te krijgen en dat hele V.A.T.S. systeem vind ik niks aan.

Nu eindelijk weer eens dit spel geprobeerd, samen met complete mod 2009(2012). En wat een heerlijk spel zeg! Wat een sfeer. Het ziet er nog steeds fantastisch uit en de gameplay is echt super.

Enige waar ik tegen aan liep is het begin, waar je de railroad moet doorkruisen. Daar vind je de journeyman die dus dood is en als je door de tunnel loopt ga je dood door de elektrische vallen. Uiteindelijk maar alle militairen verderop met een pistooltje neergeschoten... Dat ging eigenlijk wat te makkelijk. Speel op Stalker, maar moet denk ik zeker naar Veteran, geeft meer spanning.

Maar het is gewoon heerlijk dat je door slim te spelen en te wachten tot je achter een groep bad guys kan sluipen je ze kan neer maaien zonder dat je iedereen 10x moet raken. Geduld loont hierbij.

Kan niet wachten tot ik weer verder kan spelen.

Enige jammere, maar wel realistische is dat je tijdens gesprekken met NPCs aangevallen kan worden. Hierdoor heb ik een keer een stukje verhaal gemist, dat wil ik weer even opzoeken.

Damn, dat ik dit spel gemist heb. Wie weet hierna ook nog clear sky of in ieder geval Pripyat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Ga het dit weekend of volgende week dan toch ook maar eens installeren...

die complete mod is enkel voor graphics etc toch ? dan download ik enkel die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Complete past graphics aan, maar ook het weersysteem en de AI. Zie eerdere link voor meer details.
pimskie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:56:
Laatst voor de 4e keer SoC doorgespeeld, dit keer met Old Good Stalker Evolution (link). Dit vond ik wel de meest vermakelijke mod voor SoC. Priboy Story vond ik ook een hele goeie mod overigens.
Wat vond je goed aan Old Good Stalker Evolution? Ben nu SoC aan het spelen met Complete, maar denk er over om een mod te installeren voor emissions. Mis dat nu wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
henkie196 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:56:
Wat vond je goed aan Old Good Stalker Evolution? Ben nu SoC aan het spelen met Complete, maar denk er over om een mod te installeren voor emissions. Mis dat nu wel een beetje.
Moest ik even goed denken, is een tijdje geleden :) Ik vond het tof dat er nieuwe (side) quests waren. Zeker leuk als je de game al een keer uitgespeeld hebt. Ik vond het met OGSE een stuk moeilijker, maar niet te moeilijk. High ranked NPC hebben ook high ranked wapens, wat mooi is als je ze afknalt :) Hier en daar staan auto's waar in je in kunt rijden. Wat heeeel vervelend is zijn de automatic turrets. Die zien je in een fractie van en seconde, en een fractie van een seconde erna ben je dood :D Je kunt de factions joinen. Er zijn zombies (bullet sponges) en je kunt zelf een zombie worden. In dat geval schiet iedereen op je... Nieuwe mutants. Emissions inderdaad. Zorg ervoor dat je echt ergens diep weg gestopt zit op dat moment of zwaar aan de medicatie zit. Je kunt ziek worden, honger krijgen, etc.

Oftewel, best veel dingen die de game anders maken, afgezien van graphics en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Shodan schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:07:
Enige waar ik tegen aan liep is het begin, waar je de railroad moet doorkruisen. Daar vind je de journeyman die dus dood is en als je door de tunnel loopt ga je dood door de elektrische vallen. Uiteindelijk maar alle militairen verderop met een pistooltje neergeschoten... Dat ging eigenlijk wat te makkelijk. Speel op Stalker, maar moet denk ik zeker naar Veteran, geeft meer spanning.
Je had ook gewoon door het kapotte hek aan de rechterkant van de brug kunnen sneaken. Als je de militairen benadert zonder getrokken wapen dan kun je ze ook omkopen voor 500 RU.

Voor de ultieme STALKER-ervaring moet je de moeilijkheidsgraad eigenlijk op Master zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Nooit geweten. Ik heb een half uur vanuit een gebouw zitten snipen op ze. Die gasten komen namelijk niet buiten een bepaald gebied. Ze schieten wel met scherp overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
pimskie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 20:41:
Nooit geweten. Ik heb een half uur vanuit een gebouw zitten snipen op ze. Die gasten komen namelijk niet buiten een bepaald gebied. Ze schieten wel met scherp overigens.
Klopt, ze hebben ook veel betere wapens. ;)

Het eerste wat een must-have is, is een scope voor je AK-74. Dat maakt het al een stuk makkelijker voor je. Die krijg je na een (makkelijke) side mission te hebben afgerond in Dark Valley. Makkelijkste is om gelijk vanuit The Garbage naar Dark Valley te reizen, zodra je Bes te hulp bent geschoten met het verslaan van de bandieten. Wel je anti-rads bij de hand houden, want de weg er naartoe is vreselijk radioactief.

Oh, als je een Viper 5 (H&K MP5) hebt dan staan er twee houten dozen bovenin de wachttoren bij de vehicle scrapyard. Voor een ammo boost zou ik ze kapot schieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

henkie196 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:12:
[...]
/edit
Iemand trouwens de L.U.R.K. mod voor SoC wel eens geprobeerd?
[...]
Yes, wel al een aardige tijd geleden, dus geen idee of die inmiddels nog veel is veranderd. Maar toen gespeeld na een grote update van de mod. Was er erg over te spreken moet ik zeggen.

Meen dat ze zichtbaarheid erg op de schop genomen hebben in die mod. 's nachts ben je dus een stuk minder zichtbaar voor NPC's dan overdag en word het dus ook aantrekkelijk om met een degelijke nightvision net 's nachts te gaan roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Zucht...

Heb ik eindelijk beslist om het spel te installeren op men steam, dus gedownload en ook de complete mod ervan gedownload etc... Las ik hier dat ik best eerst 't spel es opstart vooraleer de complete mod te installeren, dus klik ik vol enthousiasme op spelen en dan....
......................
......................
niks................
......................
Kijk ik in men taakbeheer, staat wel degelijk een X-ray 1.6 engine (32bit) te runnen en volgens steam zit ik ook in de game... Google leert me dat de Stalker games niet echt gek zijn van Steam, en dus niet echt werken (of heel traag)...

Leuk is dit...

Nu effe opzoeken hoe ik dit alsnog kan fixen, maar leuk is anders.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Er was gisteren een documentaire op de VPRO : 2doc:Tsjernobyl 4 Ever
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1403881

In de docu wordt ook veel gerefereerd aan : S.T.A.L.K.E.R.
En het blijkt dat sommige karakters in het spel echt bestaande onderzoekers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Toevallig gezien, leuk dat ze met grote regelmaat geluidjes hadden overgenomen :+

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

YVG schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 22:34:

En het blijkt dat sommige karakters in het spel echt bestaande onderzoekers zijn.
Best 'heftig' en apart om dat te zien. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Bijna. Het zijn vooral collega's, familie en vrienden van de makers van het spel die model hebben gestaan voor enkele personages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie

Tof, tnx voor de tip! Ga ik zeker kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
pimskie schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Tof, tnx voor de tip! Ga ik zeker kijken
+1!
[b][message=41893439,noline]
Damn, dat ik dit spel gemist heb. Wie weet hierna ook nog clear sky of in ieder geval Pripyat.
Gewoon allemaal. Het gejeuk als je het een tijd niet meer gespeeld hebt zal een ieder hier wel bekend voorkomen. Ik blijf het /het/ beste spel tot nu vinden. Niet dat ik heel veel ervaring heb met spellen, integendeel. Dat maakt de keuze als ik tijd heb des te makkelijker :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Ik heb best veel ervaring met games, maar er is er maar een (naja, eigenlijk 3 dus) die terug blijven komen. Na een paar maanden moet ik gewoon terug naar the zone.

Maar die documentaire, heel indrukwekkend. Ook om te zien hoe ze er in het land (politiek) mee omgaan... En het hoofd van de veiligheid, heel gaaf dat die in de game zit, nooit geweten! Hele realistische vent (in het echt dan :)) die eerlijk vertelt wat hij er van vindt en hoe het er aan toe is:
"Er komt een nieuw omhulsel voor als we de oude sarcofaag gaan ontmantelen. De techniek om dat helemaal veilig te doen... die is er nog niet".
En dan die andere gast, de dosimetrist, betreffende de nieuwe sarcofaag "Het probleem wordt alleen weg gemoffeld. We weten niet eens hoe je een reactor moet ontmantelen".
Niet echt geruststellende woorden van de mannen die er verstand van hebben.

Anyhow, tnx again voor de docu! Maar ik heb geld nodig voor een nieuw wapen dus ik ga artifacts zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Iemand al begonnen aan Misery 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Shodan schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:07:
Enige waar ik tegen aan liep is het begin, waar je de railroad moet doorkruisen. Daar vind je de journeyman die dus dood is en als je door de tunnel loopt ga je dood door de elektrische vallen.
Er zit een patroon in die anomaly ; kan me herinneren dat je gewoon mee kunt 'hinkelen' als je de volgorde eenmaal ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
26 april: Lost Alpha! De release date was nog niet bekend, maar door vervelende omstandigheden gaan ze de mod op die dag releasen. Wat uiteraard geweldig nieuws is voor de STALKERS :D

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Na jullie geneuzel toch maar weer geïnstalleerd, ben gelijk weer hooked. Heb hem de eerste keer nooit helemaal uitgespeeld, dus kan nu ergens voor gaan. De Complete Mod ziet er wel goed uit, heel erg speelbaar, ook grafisch! Weet de weg zeker in het begin nog goed dus dat gaat wel snel!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Af en toe heb ik weer eens zin om te gamen, maar omdat ik het maar heel weinig doe, zoek ik iets singe-player, en ik heb eigenlijk ook geen zin om een nieuw systeem te kopen. Ik heb een Q9400 / 6GB / GTX260 computer met 1920*1080 scherm staan, en zoek daar dus een bijpassende game bij.

Games waarin ik vroeger veel lol heb gehad zijn Half Life, Morrowind/Oblivion, BF2 Bad Company.

Omdat ik vaak veel positieve reacties lees op de Stalker serie zat ik te denken om de eerste in de serie (Shadow of Chernobyl) te kopen, en te gaan spelen. Is dit nog aan te raden, of is het inmiddels zo outdated dat ik beter voor iets anders kan gaan?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kopen. spelen. genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Hij is besteld, ik ben benieuwd :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complete Mod niet vergeten voor de broodnodige bug fixies. Ik weet trouwens niet hoe geweldig die graka is, maar aanbgezien ik met een 770gtx niet met alles op volle maximale maximaalheid kan spelen is het raadzaam even met de gfx instellingen te spelen voor je er té diep induikt. Het sfeerbeeld wordt wezenlijk beter van de graphics, zeker tijdens de schemering, in de regen of 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Breaking news, lost alpha is officieel uit!

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha

En het beste nieuws, het is standalone! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Nice!! Downloaden, en ik heb wat te doen van de week!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kan de manual niet eens downloaden, 403 Forbidden ...

Hopelijk komt het ook als torrent beschikbaar.

EDIT: inderdaad, link op de site : http://www.moddb.com/mods...alker-lost-alpha-released
6.66Gb >:)
ik draai tegenwoordig Linux, maar heb nog XP (dualboot), hopelijk loopt het daarop.

[ Voor 51% gewijzigd door Goner op 27-04-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Iemand LA al gespeeld? Ik ben denk ik nu een uur of 3 onderweg. Er zitten best wat bugs in, voornamelijk CTD's. Maar afgezien van dat (wat imho wel gefixt moet worden) is het weer een fantastisch spel. Het hele Stalker gevoel komt er meteen in terug. Graphics zijn top, zeker voor een 7 jaar oude engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
pimskie schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:48:
Iemand LA al gespeeld? Ik ben denk ik nu een uur of 3 onderweg. Er zitten best wat bugs in, voornamelijk CTD's. Maar afgezien van dat (wat imho wel gefixt moet worden) is het weer een fantastisch spel. Het hele Stalker gevoel komt er meteen in terug. Graphics zijn top, zeker voor een 7 jaar oude engine.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar las het volgende op facebook. Wellicht helpt dit voor je:
SOLUTIONS FOR THE MOST COMMON PROBLEMS:

Anyone who uses 32bit operating system should remove the msvcp120.dll, msvcp120d.dll and msvcr120.dll from the game's bins directory. That will solve many problems.

Also before game start, you can delete the user.ltx too and let the game create a new one based on your system specs.

Do not install the game to the default program files directory (its protected by windows!) unless you have UAC turned on and / or admin privaledges to your PC (Install it to another drive, or an other dirrectory, otherwise you wont be able to save, load, or make screenshots. We will try to find out something for this in the upcoming patch).

Also you should disable actor legs in options menu, as soon as you can, because it causes 3 troubles: 1 missing step sounds, 2 crash with missing bone, 3 crash when fighting rats.

Thanks for your understanding and support!
Ben hem nu zelf aan het downloaden, ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ben m nu aan het installeren, meld me zo wel weer even!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ben tot voorbij Pripiyat gekomen in SoC (complete 2009) helaas bugged de quest daarvoor (volg de stalkers door pripiyat) omdat de leider daarvan bij de eerste confrontatie is gedood, hierdoor doet mijn map het niet (of ja alleen topografisch/statisch) meer en is Tsernobyl binnenkomen een hel.
Zit er nog veel gameplay na dit moment of kan ik beter de ending-filmpjes opzoeken en aan COP beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hoe bugged de quest dan? Dat die groep stalkers in het begin van Pripyat het niet overleeft, heeft bij mijn weten weinig effect op de voortgang in het spel. Ook als ze allemaal dood zijn (heb het wel eens gehad in Oblivion Lost, emission en nog een stapeltje snorks + controller voor die parkeergarage was voldoende om ze allemaal dood te krijgen, ondanks dat ik hard heb geprobeerd ze in leven te houden), kun je gewoon verder naar Chernobyl en je kunt ook gewoon de reactor in.

Ik zou zeker proberen het laatste stukje in Chernobyl en de reactor nog door te komen, is toch wel wat speciaals. De uiteindelijke eindes kun je natuurlijk gewoon opzoeken op Youtube.

Waar ben je nu dan precies vastgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
henkie196 schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:58:
Hoe bugged de quest dan? Dat die groep stalkers in het begin van Pripyat het niet overleeft, heeft bij mijn weten weinig effect op de voortgang in het spel. Ook als ze allemaal dood zijn (heb het wel eens gehad in Oblivion Lost, emission en nog een stapeltje snorks + controller voor die parkeergarage was voldoende om ze allemaal dood te krijgen, ondanks dat ik hard heb geprobeerd ze in leven te houden), kun je gewoon verder naar Chernobyl en je kunt ook gewoon de reactor in.

Ik zou zeker proberen het laatste stukje in Chernobyl en de reactor nog door te komen, is toch wel wat speciaals. De uiteindelijke eindes kun je natuurlijk gewoon opzoeken op Youtube.

Waar ben je nu dan precies vastgelopen?
Vastlopen is een groot woord, maar ik zie op de map van de reactor alleen de statische content, m.a.w. ik zie mezelf niet of de objectives en kan dus niet naar de ingang navigeren. Ik dacht dus dat een bug was doordat de leider van de stalkers dood was (aangezien mijn mission objective naar hem wijst en naar de 'arena' met de rocket-launchers voordat je naar de reactor gaat))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Dat had ik ook, je kan dan gewoon doorlopen naar je waypoint op de kaart (die tunnel in) dan gaat t spel weer verder. Niks ergs dus.

Net een stukje Lost Alpha gespeeld, sfeer is beter dan bij Complete, ziet er ook mooier en completer uit. Alleen die headbobbing vind ik irritant, kan ik ook nog niet uit krijgen. Verder voelt het goed!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Vreemde bug, zelf nog niet meegemaakt in geen van de Stalker games. Je krijgt de markers ook niet meer terug als je door gaat naar Chernobyl? Niet weten waar je bent op de kaart is lastig, maar zodra je Pripyat uit bent, is het allemaal redelijk lineair en zou het niet zoveel meer uit moeten maken. Als het half kan, zou ik proberen het spel nog uit te spelen, de reactor is wel aardig om doorheen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die map niet goed werkt in/na Pripyat klinkt bekend. Maar die heb je niet nodig - in Pripyat was hij handig geweest misschien maar zodra je daar doorheen bent is het óf lineair óf binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik dacht me te herinneren dat dat hoorde, door de te hoge straling daar. Misschien dat ik het me inbeeld hoor.

Ik zal lost alpha ook eens gaan proberen. Al heb ik al lang geen stalker meer gespeeld.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm, ben net een weekje geleden begonnen aan CoP met Complete 2009. Misschien had ik beter even kunnen wachten en Lost Alpha kunnen gaan spelen :P

Nou ja, heb begrepen dat Lost Alpha toch wel een stuk anders is dan vanilla CoP (qua gameplay/verhaal), dus het is natuurlijk ook wel wat waard om Complete 2009 te spelen (ja, ik besef me dat ook dat niet helemaal hetzelfde als vanilla is)

Maar goed, nu dus aangekomen bij X18. Schijnt eng te zijn...

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik ben laatst weer begonnen met clear sky. Vroeger enorm genoten van stalker maar nu is de ervaring wat minder. Ik word er naar van als ik het op mijn laptop speel. Iemand anders dat ook? Ik heb dat nog nooit gehad alleen bij Half life (die staat erom bekend dacht ik).

Als laatste besefte ik mij op een gegeven moment dat het spelen van stalker eigenlijk helemaal niet relaxed is. bv, ik ergerde mij eraan als het weer donker werd. (totdat je night vision hebt) maar dat zijn signalen dat je misschien gewoon een andere game moet gaan spelen. Stalker speel je niet voor het mooie weer...

Anyway, dat was mijn ervaring bij mijn stalker reboot, de graphics zijn nog 100% acceptabel.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je misselijk wordt, heb je waarschijnlijk de FoV te laag staan voor de kijkhoek die je scherm inneemt.

Ik weet zo niet of Stalker een mogelijkheid heeft voor het veranderen van de FoV. Zo niet, dan zou je ook verder van je scherm kunnen gaan zitten.

[ Voor 58% gewijzigd door Compizfox op 28-04-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een andere reden kan zijn dat je wat vertraging hebt tussen het bewegen van je muis en het terugzien van die beweging op je scherm. Een beetje lag op TFT schermen is al niet heel ongebruikelijk (TVs hebben daar met name nogal eens last van, wat voor sommige console spelers reden is te zoeken naar low latency TVs enzo) en in laptops vind je best vaak niet heel beste schermen.

Probeer eens die laptop aan een monitor aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zorgt dat voor misselijkheid dan?

Ik heb ook incidenteel van misselijkheid bij gamen, en dat komt dan altijd door één (of een combinatie) van de volgende dingen:

- Te lage FoV. Dit is 9/10 keer de oorzaak.
- Levels met kleine ruimtes waarin je veel moet draaien. Bonuspunten als je iets moet zoeken in die ruimte waardoor je nog extra veel zit rond te kijken/draaien.
- Head bobbing.

Er is zo te zien een third-party fix voor Clear Sky: http://pcgamingwiki.com/w...y#Field_of_view_.28FOV.29

[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 28-04-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Bij het uitpakken van de bestanden krijg ik een stuk of 6 foutmeldingen. Nu heb ik het spel toch gewoon geïnstalleerd, maar krijg ik de melding 'Cannot open file "fsgame.ltx". Check your working folder.'

Ik heb op internet gezocht, maar kan niets vinden hier over. Heeft iemand hier een fix voor toevallig?
Wellicht kan iemand uit zijn installatie folder/gamedata/config het bestand halen en naar me op sturen?

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

aicaramba schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:01:
Bij het uitpakken van de bestanden krijg ik een stuk of 6 foutmeldingen.
Wat voor foutmeldingen ? Overschrijven van bestanden ?
Is inderdaad heel raar ; in de 2e, 3e en 4e .rar zitten bestanden (maindir.7z.001 tm 4) die ook al in de eerste zaten :? met dezelfde size en timestamp.
Er wordt dus gevraagd die te overschrijven ; klinkt nogal overbodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 29-04-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:38
Ik krijg geen foutmeldingen bij het uitpakken of installeren maar het spel werkt niet, bij het opstarten geeft hij aan dat het spel niet werkt op mijn windows versie. Ik heb windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Wat is lost alpha nu precies? Een nieuw verhaal? Of een opgepoetste versie van 1 van de delen? Dit is mij niet zo duidelijk,

Verder begrijp ik niet hoe ze het standalone kunnen maken. Daar hebben ze toch geen rechten voor?

Wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:52:
Zorgt dat voor misselijkheid dan?
Dat kan het ja, net zo goed als head bobbing en om dezelfde reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Shodan schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:59:
Wat is lost alpha nu precies? Een nieuw verhaal? Of een opgepoetste versie van 1 van de delen? Dit is mij niet zo duidelijk,

Verder begrijp ik niet hoe ze het standalone kunnen maken. Daar hebben ze toch geen rechten voor?
Lost Alpha is wat men noemt een total conversion. Een mod voor een spel die een geheel nieuwe campaign neerzet voor het spel waarvoor de mod gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Geheel nieuwe campaign? Ik dacht dat het grotendeels de originele campaign volgde en dat het juist bedoeld was om het oorspronkelijke spel te behouden en uitbereiden met stukken die ze door tijdgebrek niet hadden kunnen toevoegen?

EDIT: Nvm, heb de F.A.Q. gevonden!

[ Voor 19% gewijzigd door Shodan op 29-04-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Lachen ... spel geinstalleerd en krijg nu XR_3DA.exe is not a valid win32 application.
Misschien nog maar een paar weken wachten tot de bugs eruit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik speel hem al lekker, nergens last mee of moeite met installeren, raar dat het bij jullie niet wil..

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Goner schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:45:
Lachen ... spel geinstalleerd en krijg nu XR_3DA.exe is not a valid win32 application.
Misschien nog maar een paar weken wachten tot de bugs eruit zijn.

Anyone who uses 32bit operating system should remove the msvcp120.dll, msvcp120d.dll and msvcr120.dll from the game's bins directory. That will solve many problems.
Also before game start, you can delete the user.ltx too and let the game create a new one based on your system specs.
Do not install the game to the default program files directory (its protected by windows!) unless you have UAC turned on and / or admin privaledges to your PC (Install it to another drive, or an other dirrectory, otherwise you wont be able to save, load, or make screenshots. We will try to find out something for this in the upcoming patch).
Also you should disable actor legs in options menu, as soon as you can, because it causes 3 troubles: 1 missing step sounds, 2 crash with missing bone, 3 crash when fighting rats.
Thanks for your understanding and support!

Ziet er echt supermooi uit! Thuis maar eens downloaden.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uj257Znhqp4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Veel bugs nog, en het spel is redelijk zwaar. Ik kan alle officiële games op high quality met full dynamic lighting spelen, maar mijn pc trekt dat niet bij Lost Alpha...

Als je problemen hebt met opstarten van het spel dan moet je de administratorrechten aanzetten en compatibiliteit op WinXP SP3 zetten. Dan werkt het wel.

Jammer genoeg heeft het spel aardig wat grafische bugs en crasht het af en toe wanneer je een instelling wil veranderen in het optie menu. Vrij vervelend. En de AI is ontzettend dom, vergeleken met de officiële game(s). Ik denk dat ik nog een paar maanden wacht, totdat de meeste game breaking bugs eruit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Tering dat ziet er wel ontzettend strak uit nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
P-Rock schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:06:
Veel bugs nog, en het spel is redelijk zwaar. Ik kan alle officiële games op high quality met full dynamic lighting spelen, maar mijn pc trekt dat niet bij Lost Alpha...

Als je problemen hebt met opstarten van het spel dan moet je de administratorrechten aanzetten en compatibiliteit op WinXP SP3 zetten. Dan werkt het wel.

Jammer genoeg heeft het spel aardig wat grafische bugs en crasht het af en toe wanneer je een instelling wil veranderen in het optie menu. Vrij vervelend. En de AI is ontzettend dom, vergeleken met de officiële game(s). Ik denk dat ik nog een paar maanden wacht, totdat de meeste game breaking bugs eruit zijn gehaald.
Tja, helaas was de test versie uitgelekt. Ze wilden nog een groot aantal bugs aanpakken, maar hadden besloten na het lek dan toch maar de versie zoals hij nu is uit te brengen.

Ben inderdaad benieuwd hoe hij loopt op mijn systeem (i5 2500k @4.5, 8GB, 6970 2GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Shodan schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:22:
[...]

Also before game start, you can delete the user.ltx too and let the game create a new one based on your system specs
Allemaal gedaan ...
Vraag me af om m'n download wel jofel is, alhoewel hij zonder errors installeerde.

Had niemand dat verschijnsel van dubbele bestanden ??

inhoud S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup.part1.rar :
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/3rdparties/directx_Jun2010_redist.exe
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/3rdparties/files.txt
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/3rdparties/oalinst.exe
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/3rdparties/vcredist_x86.exe
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/3rdparties/Xvid-1.3.2-20110601.exe
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/autorun.inf
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/appdata.7z
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/bins.7z
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/gamedata.7z
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/maindir.7z.001
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/maindir.7z.002

inhoud S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup.part2.rar :
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/maindir.7z.002
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/maindir.7z.003

dus als je part2 uitpakt, overschrijf je 002 uit part1 :?
zijn wel bestanden van meer dan 1GB ...

S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup.part3.rar :
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/maindir.7z.003
S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup/game/maindir.7z.004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Google even op die bestandsextensies.. :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:38
Ik heb het spel aan de praat gekregen door het bestandje msvcp120.dll te verwijderen en compatibiliteit op windows XP SP3 te zeggen met admin rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

rgras schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:14:
Google even op die bestandsextensies..
Daar hoef ik niet voor te Googlen, weet zo wel dat het 7zip archives zijn ... maar als ik een 1.rar uitpak met een bestand .7z.002 en daarna 2.rar uitpak en daar zit ook een .7z.002 in met precies dezelfde filesize en timestamp die de eerste overschrijft dan gaat het licht toch even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Het is 1 groot zipbestand bestaande uit 4 delen. Hence part 1 tm 4. Je pakt gewoon deel 1 uit en klaar.

"S.T.A.L.K.E.R._LOST_ALPHA_v1.3000_setup.part1" Die uitpakken, en zorgen dat de andere ook in die map staan voordat je gaat uitpakken. Fijne avond ;)
S.T.A.L.K.E.R. - LOST ALPHA
---------------------------
version: 1.3000

Download all 4 parts, then
use winrar or winzip to
unpack them to a dir. Then
run setup.exe and follow
the instructions!

64 bit operating system is
highly recommended on dx10

copyright gsc dezowave 2014

[ Voor 14% gewijzigd door Ghostrider op 29-04-2014 21:38 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Inderdaad, het is één groot bestand opgedeeld in vier delen. Als je part 1 opent en uitpakt, dan neemt ie ook gelijk de overige delen mee. Ik zou verwachten dat mensen dat toch wel weten, aangezien je dit al vele jaren met WinZip en WinRAR kunt doen.

Als het spel een beetje traag is dan moet je de sunrays uitzetten. Dat scheelt behoorlijk.

Ik word trouwens niet echt vrolijk van de extreem lange laadtijden. Bij de officiële games duurde het al 1 a 2 minuten voordat je kon spelen, maar bij Lost Alpha ben je gemiddeld 3 tot 5 minuten kwijt aan het laden van de map. Hopelijk wordt ook dit onder handen genomen.

[ Voor 44% gewijzigd door P-Rock op 29-04-2014 23:43 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste