henkie196 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:33:
[...]
Van complete graphics en game mechanics overhaul tot total conversion tot inventory weight mod, het bestaat allemaal. De Complete mod is redelijk standaard voor een update aan de graphics en game mechanics, maar doet verder niet zoveel. Andere mods, zoals Misery of Oblivion Lost voegen wat meer dingen toe.
Master difficulty is trouwens inderdaad wel aan te bevelen, vind ik. Voegt wel wat toe doordat je zelf net zo snel dood gaat als de bandits en mercenaries die je tegenkomt.
[...]
STALKER werd gemaakt door
GSC Game World, wat in de Oekraine gebaseerd is. Metro werd gemaakt door
4A Games, welke opgericht is door een aantal mensen van GSC en ook in de Oekraine gebaseerd is.
Survivarium wordt ontwikkeld door Vostok Games, wat opgericht is door wat mensen van GSC nadat die failliet is gegaan.
Allemaal Oekrainisch, dus.
[...]
Lijkt me op zich wel een idee, maar denk niet dat ik de vriendin ooit daarvan overtuigd krijg. Vind het zelf altijd wel leuk als we in Rusland zijn om wat foto's te maken van de gebouwen daar, is vrij herkenbaar sfeertje daar. Veel leegstaande gebouwen en half afgebouwde gebouwen ook, maar ook de gewone appartementscomplexen zijn wel van een Soviet stijl. Het is hoe dan ook duidelijk anders dan hier.
En dat is in Pripyat natuurlijk nog weer even een paar graadjes sterker.
Maar voorlopig is de Oekraine als vakantie bestemming ongeveer even aantrekkelijk als Syrië en Afghanistan.
Holy chips, dat is me toch erg veel zeg!
Eigenlijk zou, dat eventueel in een nieuw topic of in deze nog gedaan kunnen worden, dat voor elk spel, de beste mods bij elkaar worden gezet, want ik zou het zelf zonde vinden om steeds de beste mods moeten testen en jullie weten er al heel wat van merk ik, dus dat scheelt al een hoop natuurlijk.
Master difficulty lijkt me wel stoer, maar het moet niet zo zijn, dat ik steeds dood ga, want dan wordt ik helemaal pis lijp

Maar goed, aan de andere kant maakt het je wel alert en zal je beter op moeten passen wat de ervaring wel ten goede kan komen
De spellen komen eigenlijk allemaal uit hetzelfde straatje, dat valt wel te merken, want van sfeer weten ze alles af. Je merkt het ook wel aan de details, sfeer enzo, dat het gewoon perfect is, maar ze kunnen dan na een dagje pripyat ook veel inspiratie op doen!
Ja, Rusland/Oekraine zal sowieso een totaal ander sfeertje zijn, dan wij gewend zijn, maar het lijkt me erg tof, maar ook eng, want het is toch niet niks als je daar heen gaat.
Ik denk, dat als ik naar Rusland ga, dat ik met veel angst loop, maar goed, we zitten hier ook in westen en we weten allemaal, dat hier niet altijd zo goed over oostblok landen gepraat wordt. Ik heb ook wel eens verhalen gehoord, die me echt even verkeerd de keel in schoten. Maar goed, het zal ook wel een mooi land zijn met prima mensen.
In ieder geval lijkt me het echt waanzinnig om eens langs pripyat te gaan!
Zijn ze trouwens al klaar met dat betonnen gebouw rond de reactor ? Ik meende ooit gezien te hebben, dat die in 2013/2014 klaar zou zijn.