Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
De trailer ziet er IMO fantastisch uit en ben voorzichtig enthousiast voor volgend jaar.
Als ik naar de trailer kijk vraag ik me wel af hoe scripted alles is. Ik hoop dat het wel zo open world blijft als de "oude" delen. En dus niet zo erg linear wordt als Metro.

Want hoe enthousiast ik ook wil zijn... om de een of andere reden blijf ik een beetje sceptisch. Ik kan er de vinger niet op leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:53
pimskie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:20:
De trailer ziet er IMO fantastisch uit en ben voorzichtig enthousiast voor volgend jaar.
Als ik naar de trailer kijk vraag ik me wel af hoe scripted alles is. Ik hoop dat het wel zo open world blijft als de "oude" delen. En dus niet zo erg linear wordt als Metro.

Want hoe enthousiast ik ook wil zijn... om de een of andere reden blijf ik een beetje sceptisch. Ik kan er de vinger niet op leggen...
Kritisch moet je zeker blijven. Ik denk dat ze nu gewoon meer verhaal willen vertellen en dat je daarnaast gewoon op zijn ouderwets kunt rond rennen door het gebied. Lekker loot en artifacts zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De Steam pagina is inmiddels ook online:

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
Sfeertje lijkt er wel in zitten. Combat lijkt nog in de alpha fase te verkeren. Tegenstanders lijken nog niks te raken. Hopelijk krijgen we niet teveel last van de "console-insteek" van de game. Één van de mooie features van STALKER was toch wel dat je echt niet als Rambo moest gaan lopen knallen want dan kwam je niet eens voorbij de eerste blokkade onder de brug ;).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

MrFl0ppY schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:20:
dat je echt niet als Rambo moest gaan lopen knallen
Al was het alleen al om het constante tekort aan ammo ... ik weet dat ik alle wapens op single-shot had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goner schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:31:
Al was het alleen al om het constante tekort aan ammo ... ik weet dat ik alle wapens op single-shot had staan.
Ik had ook altijd alles op single shot staan, maar dat was vooral omdat je dan nauwkeuriger was (scoped headshots is altijd het meest effectief in de Stalker games). Ook had je daarmee minder weapon degradation dan als je full-auto schoot. Heb daarmee in ieder geval nooit te kort gehad aan ammo.

Sowieso deed ik altijd alles van zover mogelijk headshotten, op hoogste difficulty is Stalker nooit een game geweest waarin je lang overleeft in een direct vuurgevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De system specs volgens dezelfde Steam pagina:

Minimaal

code:
1
2
3
4
5
6
Processor: AMD Ryzen 5 1600X / Intel Core i5-7600K
Memory: 8 GB RAM
Graphics: AMD Radeon RX 580 8GB / NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
Storage: 150 GB available space
Additional Notes: SSD

Aanbevolen

code:
1
2
3
4
5
6
Processor: AMD Ryzen 7 3700X / Intel Core i7-9700K
Memory: 16 GB RAM
Graphics: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB / NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER 8GB / NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti 11GB
Storage: 150 GB available space
Additional Notes: SSD

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Maar ... april 2022 ?!

Heb uiteraard de 3 originele DVD's nog uit 2006-2009, maar die weer installeren lijkt me een slecht plan.
iemand ervaring met de STEAM versies ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Steam versies heb ik enkele jaren geleden nog gespeeld, ging uitstekend op Windows 10 :) en je krijgt er alle patches direct bij.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
CD versies hebben wat last van DRM, weet niet hoe dat met de Steam versies zit, maar ik heb nu de versie van GoG geïnstalleerd staan, die hebben er in ieder geval geen problemen mee.

En dat zijn vrij pittige minimum systeem vereisten, denk dat ik een videokaart upgrade nodig ga hebben hiervoor.

[ Voor 24% gewijzigd door henkie196 op 15-06-2021 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
henkie196 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 06:43:
CD versies hebben wat last van DRM, weet niet hoe dat met de Steam versies zit, maar ik heb nu de versie van GoG geïnstalleerd staan, die hebben er in ieder geval geen problemen mee.

En dat zijn vrij pittige minimum systeem vereisten, denk dat ik een videokaart upgrade nodig ga hebben hiervoor.
Hier hetzelfde. Dan is maar goed dat ie pas over een jaar uitkomt (als ze dat al halen). Nog even tijd om te sparen :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:49
Op gog kan je anders ook proberen, die zijn nu bezig aan hun summersale.

ik moet altijd call of pripyat nog eens deftig spelen, ben er nooit ingeraakt. Het was wat te open wereld denk ik.

[ Voor 45% gewijzigd door AntiChrist7 op 15-06-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ben rustig begonnen aan SoC ... game is af en toe nog even frustrerend als 13 jaar geleden :)
Probeer Garbage uit te komen, maar het barst van de bandieten en voor elke die ik omleg komen er 3 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zo redelijke systeemeisen voor stalker 2. Ik twijfel of ik tegen die tijd mijn 1080Ti ga upgraden.
Want 1 ding weet ik wel: voor stalker 2 komt er een systeem dat waardig is!!

Jammer dat het pas april 2022 gaat zijn en dan waarschijnlijk ook nog een aantal maanden exclusief Xbox of is dat gecancelled?

Laatste trailer zit er zo dik uit. Kan niet wachten om weer in de zone te zijn.

En voor Goner hierboven: als je straks in garbage beroofd wordt: zorg dat je je spulletjes voortijdig ergens stashed. ;) Lukt anders ook wel om alles terug te krijgen hoor maar gewoon om ze niks te geven!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:52:
Ben rustig begonnen aan SoC ... game is af en toe nog even frustrerend als 13 jaar geleden :)
Probeer Garbage uit te komen, maar het barst van de bandieten en voor elke die ik omleg komen er 3 terug.
Het moeilijkste aan Garbage is dat je nog geen goeie gun met scope hebt. Alles daarna is zoveel makkelijker (headshot = klaar, ook op hoogste difficulty).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

henkie196 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 14:57:
[...]

Het moeilijkste aan Garbage is dat je nog geen goeie gun met scope hebt. Alles daarna is zoveel makkelijker (headshot = klaar, ook op hoogste difficulty).
Enchanted viper5 uit die tunnel halen in garbage....
en er is een mogelijkheid om een storm te regelen in Cordon.

YouTube: Secret items in Garbage S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl

Hahaha en die ammo in die toren aan het begin.

[ Voor 10% gewijzigd door Dinictus208 op 18-06-2021 16:30 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dinictus208 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:24:
Enchanted viper5 uit die tunnel halen in garbage....
en er is een mogelijkheid om een storm te regelen in Cordon.

YouTube: Secret items in Garbage S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl

Hahaha en die ammo in die toren aan het begin.
Die speciale Viper is leuk, maar blijft submachinegun, en dus spray en pray. Storm in Cordon wist ik niet (of weer vergeten), maar goed, zonder scope is dat niet veel beter dan een AK zonder scope. Buiten dat is een Storm wel een van m'n favoriete wapens, na de Vintorez. Alleen die 9x39 ammo is tot Pripyat niet zo makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Vintar is goud. En een goede g36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:55
henkie196 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 17:34:
[...]

Die speciale Viper is leuk, maar blijft submachinegun, en dus spray en pray. Storm in Cordon wist ik niet (of weer vergeten), maar goed, zonder scope is dat niet veel beter dan een AK zonder scope. Buiten dat is een Storm wel een van m'n favoriete wapens, na de Vintorez. Alleen die 9x39 ammo is tot Pripyat niet zo makkelijk te vinden.
Als je een aantal klussen voor Duty doet (in de Bar locatie) dan kun je de ammo van hun trader kopen. In Wild Territory zijn ook enkele stashes met 9x39 ammo.

STALKER 2 ziet er goed uit, maar mijn Pentium 4 gaat dat nooit trekken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Ik kwam deze op steam tegen.. Ziet er volgens mij fantastisch uit.
Ben nu een live stream aan het volgen, de sfeer is echt lekker..

https://store.steampowered.com/app/1016800/Chernobylite/

[ Voor 21% gewijzigd door Audione0 op 15-07-2021 20:09 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
P-Rock schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:44:
Als je een aantal klussen voor Duty doet (in de Bar locatie) dan kun je de ammo van hun trader kopen. In Wild Territory zijn ook enkele stashes met 9x39 ammo.

STALKER 2 ziet er goed uit, maar mijn Pentium 4 gaat dat nooit trekken natuurlijk.
In SoC gebruik ik over het algemeen gewoon de wapens in gebieden waar er ammo voor is. Dus een willekeurige AK in het begin (en meeste gebieden), G36 in red forest en waar genoeg 5.56 ammo is, en de Groza (Tunder / Storm) in Pripyat.
Audione0 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 20:03:
Ik kwam deze op steam tegen.. Ziet er volgens mij fantastisch uit.
Ben nu een live stream aan het volgen, de sfeer is echt lekker..

https://store.steampowered.com/app/1016800/Chernobylite/
Had de game al een tijd geleden op GoG gezien, maar is nog altijd in development. En de reviews zijn niet al te positief (alhoewel ze wellicht ondertussen al wat van de klachten aangepakt hebben in meer recentere versies, dat weet ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
henkie196 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 08:57:
[...]

In SoC gebruik ik over het algemeen gewoon de wapens in gebieden waar er ammo voor is. Dus een willekeurige AK in het begin (en meeste gebieden), G36 in red forest en waar genoeg 5.56 ammo is, en de Groza (Tunder / Storm) in Pripyat.
Een AK is te underpowered voor de latere gebieden zoals Red Forest, Pripyat en Chernobyl NPP waar al die Monoliths rondlopen. Dat geldt eigenlijk ook voor de G36, die wordt gered door zijn scope waar je prima headshots mee kunt nemen. Het wapen wat ik altijd bij me heb is een (scoped) AS-Val, die ook 9x39 ammo heeft. In tegenstelling tot de 10 rounds van de Vintorez heeft deze een clip van 20 rounds. De Groza is ook een prima wapen, vanwege de underbarrel granaatwerper, maar in SoC kun je er (zonder sommige mods) geen scope en demper op doen, wat m erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Met de sniper VLA heb ik veel lol gehad. Toch kon ik ook met de G37 (HK G36) uit de voeten.
En vergeet niet die heerlijke Vintar BC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 10:25
Er is ook een andere game op komst, wat veel weg heeft van s.t.a.l.k.e.r.

YouTube: PIONER - Official Reveal Trailer (New Post-Apocalyptic FPS Game) 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ziet er goed uit, maar het doet me vooral denken aan de Metro games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Meer S.T.A.L.K.E.R. 2 nieuws: de game maakt gebruik van Unreal Engine 5:

nieuws: Ontwikkelaar bevestigt dat Stalker 2 draait op Unreal Engine 5

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik kan hier echt niet op wachten. Screenshots zien er fantastisch uit :D

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 11-12-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
Ook wat nieuwe info m.b t. de gameplay: https://www.windowscentra...hots-gameplay-details?amp

The screenshots show a version of The Zone that has partially been reclaimed by nature, yet still suffers from the devay and devastation brought about by dangerous mutants and warring factions.

The game will have new mutants and anomalies, including a mutated deer that uses its bones as both armor and as a weapon.

A new faction called Ward has risen in The Zone since the events of STALKER: Call of Pripyat, acting as a police-style force that aims to control The Zone's dangers.

STALKER 2's survival mechanics will be more important, as not properly taking care of your character will result in stamina loss, visual hallucinations, difficulty aiming your weapons, and more.

In a recent interview in the magazine PC player, IDeveloper GSC Game World has confirmed that it will be adding multiplayer modes after launch. These modes will arrive as a completely free update. Full details of what exactly they’ll involve and how many characters they’ll be able to face are unknown, but we do know that Classic PvP modes such as Deathmatch and Team Deathmatch will be included .

[ Voor 92% gewijzigd door Games op 15-12-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
In RUS zeggen ze dat S.T.A.L.K.E.R 2 gaat wss delayed zijn to Fall 2022 (artikel)
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:28
LadyVodka schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:28:
[...]

In RUS zeggen ze dat S.T.A.L.K.E.R 2 gaat wss delayed zijn to Fall 2022 (artikel)
Ik ga er voor 99% vanuit dat hij zeker naar het najaar gaat.Geruchten van uitstel zijn meestal waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Het zou shit zijn, maar aangezien ik een pre order voor de PC heb, kan ik nog even door sparen voor een deels nieuw systeem :')
Persoonlijk ook een betere tijd in het jaar om te spelen. In STALKER gaat een hele hoop tijd zitten en als het goed weer is, ben ik liever buiten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Een half jaar uitstel maakt ook niet zoveel uit, we wachten al meer dan 12 jaar, wat is dan nog een paar maanden meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
henkie196 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:12:
Een half jaar uitstel maakt ook niet zoveel uit, we wachten al meer dan 12 jaar, wat is dan nog een paar maanden meer?
Eens!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Fall is ook beter, anders zit je de hele zomer door te stalker 2'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
LadyVodka schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:28:
[...]
Yeep , the rumor was true. Moest ik mezelf +1 geven.....
https://twitter.com/stalk...tatus/1481279837469872129
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzvCbbH9s61-JPVGzCEg5UTT2jU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5YOC1uJ5QC09AFSWXqceOe3R.png?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door LadyVodka op 12-01-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
December pas, met een beetje pech wordt het dan 2023 :(

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ach ja, dat zijn we wel gewend van GSC. De eerste game is ook talloze keren uitgesteld.

Tot die tijd maar Metro Exodus en Chernobylite spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door P-Rock op 14-01-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:28
XWB schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 19:53:
December pas, met een beetje pech wordt het dan 2023 :(
Als er in november een paar grote AAA titels lanceren dan gaat deze denk idd naar begin 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Of stalker 2 wordt zelf een AAA titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Je kunt de game nu pre-orderen op GOG en Steam voor de luttele bedragen van €59,99 (Standard Edition), €79,99 (Deluxe Edition) en €109,99 (Ultimate Edition).

Staat nu gepland voor release op 31 december 2023 en de game schijnt 150 gb aan ruimte te kosten.

Ik word er in ieder geval niet zo vrolijk van dat bepaalde verhaallijnen en side quests alleen beschikbaar zijn als je de duurste versie aanschaft. Doet me denken aan het Metro: Last Light Ranger Mode debacle.

[ Voor 28% gewijzigd door P-Rock op 12-07-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:46:
Je kunt de game nu pre-orderen op GOG en Steam voor de luttele bedragen van €59,99 (Standard Edition), €79,99 (Deluxe Edition) en €109,99 (Ultimate Edition).

Staat nu gepland voor release op 31 december 2023 en de game schijnt 150 gb aan ruimte te kosten.

Ik word er in ieder geval niet zo vrolijk van dat bepaalde verhaallijnen en side quests alleen beschikbaar zijn als je de duurste versie aanschaft. Doet me denken aan het Metro: Last Light Ranger Mode debacle.
December 2023, dat duurt nog eventjes. Maar gezien de omstandigheden niet gek.

Dat van die mode is een beetje flauw, maar zeker niet het ergste lijkt me. Dat zal laterna toch wel beschikbaar voor iedereen worden. Misschien tegen een betaling of gratis. Ze luisteren toch wel naar de community. Die gaat het bepalen, denk ik.

Overigens ben ik zelf ook de sjaak. Ik heb de retail ultimate collectors edition weten te pre orderen voor de Series X, maar ga hem toch echt eerst op de PC spelen. Dat is, wat mij betreft, toch het platform voor deze game :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
P-Rock schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:46:

Ik had 'em al voorbij zien komen op GoG, inderdaad. Veel geld en ver van te voren voor iets waarvan nog moet blijken hoe goed / leuk het gaat zijn. Dat van de extra content op de duurste versie was me nog niet opgevallen, eens kijken hoe dat gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
No way dat ik deze ga pre-orderen. Iets wat sowieso al bijzonder is gezien de digitale distributie. Maar dit soort type games balanceren op een heel dun lijntje. Of de sfeer is geweldig goed en je vergeeft de game daarom heel wat launch bugs. Of de sfeer en het net niet en er blijft niks over. Hoeveel ik het de ontwikkelaars ook gun. Eerst maar eens wat reviews afwachten. De eerste trailers zag er zo arcade uit dat ik nog niet echt enthousiast ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik wacht ook nog even af, het zal hoe dan ook moeilijk zijn de sfeer van de originelen te halen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Het feit dat ze nu ook rekening houden met de consoles kan er wel eens op wijzen dat het een stuk minder vrij zal zijn dan de eerste drie games, die puur voor de pc waren gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLUHsOd4ECkrC2XB5AaqZGLtWRE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CUBDbH5PI0C02fU9Dz3GKjcA.png?f=fotoalbum_large

Als ik dit zo zie ontkomt je er eigenlijk niet aan om de ultimate aan te schaffen; tenzij je niet van DLC's houdt...

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ghostrider schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:48:
[Afbeelding]

Als ik dit zo zie ontkomt je er eigenlijk niet aan om de ultimate aan te schaffen; tenzij je niet van DLC's houdt...
Als je niet geeft om de soundtrack (wat je nu nog niet kan weten), de artbook, of de costumes, zou je ook de DLC los kunnen kopen. Afhankelijk daarvan heb je ruimte voor 30 of 60 euro aan DLC (hoop niet dat ze het zo gek maken, maar is voor sommige developers / publishers wel het verdienmodel tegenwoordig). En je weet natuurlijk ook nog niet hoe goed / de moeite waarde de DLCs gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik zal vooral de meningen van gebruikers in de gaten houden, want de games kregen soms niet al te beste recensies. Voor mijzelf zijn Shadow of Chernobyl en Call of Pripyat twee van de beste games die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:43:
Het feit dat ze nu ook rekening houden met de consoles kan er wel eens op wijzen dat het een stuk minder vrij zal zijn dan de eerste drie games, die puur voor de pc waren gemaakt.
Dat is tevens ook mijn enige angst bij deze game, dat het te commercieel wordt. Zo ernstig als bij Crysis zal het niet gaan worden, denk en hoop ik. Je hebt ook nog eens kans dat het Call of Duty Pripyat gaat worden en daar heb ik dus helemaal geen zin in.

Edit: Maar ik heb er gewoon echt wel vertrouwen in :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 14-07-2022 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Mosin schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:38:
[...]

Dat is tevens ook mijn enige angst bij deze game, dat het te commercieel wordt. Zo ernstig als bij Crysis zal het niet gaan worden, denk en hoop ik. Je hebt ook nog eens kans dat het Call of Duty Pripyat gaat worden en daar heb ik dus helemaal geen zin in.
Ik zou dan eerder denken aan de Far Cry en Dying Light games. Heel vrij wanneer je geen missies volgt, maar erg beperkt wanneer je dat wel doet. Ik hoop niet dat deze game ook zoiets doet. Daar ergerde ik me bij Far Cry en Dying Light kapot aan, dat de game je erg limiteerde in hoe een missie zou verlopen. Dat is wat STALKER juist uniek maakt, dat je het zelf helemaal kan bepalen hoe je een missie benadert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:50

HugoBoss1985

Xenotech

P-Rock schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:09:
Ik zal vooral de meningen van gebruikers in de gaten houden, want de games kregen soms niet al te beste recensies. Voor mijzelf zijn Shadow of Chernobyl en Call of Pripyat twee van de beste games die ik ken.
Stalker Anomaly is de beste maar dat is een mod :P

Dat is een aanrader voor mensen die het nog niet kennen.

Het is gratis en standalone.

[ Voor 11% gewijzigd door HugoBoss1985 op 14-07-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
HugoBoss1985 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Stalker Anomaly is de beste maar dat is een mod :P
Prima graphics maar mij iets teveel micromanagement. Ik heb ook een hekel aan Misery en Autumn Aurora. ;)

Dan liever Oblivion Lost Remake of Call of Chernobyl.

[ Voor 11% gewijzigd door P-Rock op 14-07-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:47:
[...]

Ik zou dan eerder denken aan de Far Cry en Dying Light games. Heel vrij wanneer je geen missies volgt, maar erg beperkt wanneer je dat wel doet. Ik hoop niet dat deze game ook zoiets doet. Daar ergerde ik me bij Far Cry en Dying Light kapot aan, dat de game je erg limiteerde in hoe een missie zou verlopen. Dat is wat STALKER juist uniek maakt, dat je het zelf helemaal kan bepalen hoe je een missie benadert.
Het zou mij verbazen als ze dit zouden doen, maar het enige voorbeeld die ik kan nemen is Metro. Daarmee hebben ze toch altijd nog wel een lekkere sfeer weten neer te zetten. Aangezien deze mensen wel in elkaars lijn liggen, haal ik er goede hoop uit. En ja, dan zitten er maar een paar bugs in :9B

Wat me benieuwd is het weer systeem. We hebben veel grauwe beelden gezien, waar je in de oudere games nog zonnige dagen had.
Meer van dit soort beelden. In een lichte omgeving.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RAdoqqX.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 14-07-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Ik ga ervan uit dat ze nu ook een dynamisch weersysteem met een dag en nachtcyclus implementeren.

Het zou trouwens wel leuk zijn als ze het sluipen wat beter maken en dat je silent takedowns kunt down a la Metro en Dishonored 2. Stealth was zo goed als afwezig in de vorige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:19:
Ik ga ervan uit dat ze nu ook een dynamisch weersysteem met een dag en nachtcyclus implementeren.

Het zou trouwens wel leuk zijn als ze het sluipen wat beter maken en dat je silent takedowns kunt down a la Metro en Dishonored 2. Stealth was zo goed als afwezig in de vorige games.
Lijkt me wel ruig met dit soort graphics. Dikke onweers buien en keiharde emissies >:)
Stealth zou inderdaad wel leuk zijn, tot een bloodsucker je achterna komt :+

F5/F6'en :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Mosin schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 18:21:
[...]

Lijkt me wel ruig met dit soort graphics. Dikke onweers buien en keiharde emissies >:)
Stealth zou inderdaad wel leuk zijn, tot een bloodsucker je achterna komt :+

F5/F6'en :D
Het is te hopen dat ze de manual saves behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
P-Rock schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:19:

Stealth werkte wel, maar voornamelijk van een grote afstand met een silenced sniper rifle (of assault rifle met scope). Maar dan moeten ze de AI ook wat meer daarop instellen, want in de originele Stalker games wisten de meesten gewoon precies waar je was op het moment dat je een keer gespot was.
Mosin schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:38:

Edit: Maar ik heb er gewoon echt wel vertrouwen in :D
Hoe commercieel / main stream het wordt zal denk ik ook veel afhangen van de insteek die de publisher / investeerder heeft voor deze game. Daar gaat het vaak mis, namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 08:10:
[...]

Stealth werkte wel, maar voornamelijk van een grote afstand met een silenced sniper rifle (of assault rifle met scope). Maar dan moeten ze de AI ook wat meer daarop instellen, want in de originele Stalker games wisten de meesten gewoon precies waar je was op het moment dat je een keer gespot was.

[...]

Hoe commercieel / main stream het wordt zal denk ik ook veel afhangen van de insteek die de publisher / investeerder heeft voor deze game. Daar gaat het vaak mis, namelijk.
Vanaf afstand met de sniper vind ik ook iets te makkelijk, maar ik speel dan ook nooit op de moeilijkste graad. Dan blijf ik in een death loop zitten :')

De publisher is Koch Media/Deep Silver, hetzelfde zoala bij Metro. Lijkt me betrouwbaar. Ik denk ook dat ome Phil niet op een flop zit te wachten. Bij MS zullen ze deze game ook wel naar voren geschoven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mosin schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:06:
Vanaf afstand met de sniper vind ik ook iets te makkelijk, maar ik speel dan ook nooit op de moeilijkste graad. Dan blijf ik in een death loop zitten :')

De publisher is Koch Media/Deep Silver, hetzelfde zoala bij Metro. Lijkt me betrouwbaar. Ik denk ook dat ome Phil niet op een flop zit te wachten. Bij MS zullen ze deze game ook wel naar voren geschoven hebben.
Hoogste difficulty is toch dé manier om Stalker te spelen, voor mij. Het werkt voor mij heel goed, want je gaat zelf misschien snel dood, een headshot op een NPC werkt voor hun net zo dodelijk. Lekker beetje rond sneaken en van afstand headshotten. De Vintorez is daarbij nog eens extra bevredigend om te gebruiken, als je correct voor bullet drop en beweging hebt gecorrigeerd en dan een headshot krijgt :)

Mutants zijn misschien wel wat te tankie daarvoor, die zijn makkelijker met een shotgun.

Maar goed, ieder z'n ding. En ik wacht nog even lekker af van hoe het wordt, het was voor de eerste Stalker games (uitgezonderd CoP) ook beter om een half jaar te wachten op de bugfixes, voor een meer positieve speelervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Hoogste difficulty is toch dé manier om Stalker te spelen, voor mij. Het werkt voor mij heel goed, want je gaat zelf misschien snel dood, een headshot op een NPC werkt voor hun net zo dodelijk. Lekker beetje rond sneaken en van afstand headshotten. De Vintorez is daarbij nog eens extra bevredigend om te gebruiken, als je correct voor bullet drop en beweging hebt gecorrigeerd en dan een headshot krijgt :)

Mutants zijn misschien wel wat te tankie daarvoor, die zijn makkelijker met een shotgun.

Maar goed, ieder z'n ding. En ik wacht nog even lekker af van hoe het wordt, het was voor de eerste Stalker games (uitgezonderd CoP) ook beter om een half jaar te wachten op de bugfixes, voor een meer positieve speelervaring ;)
Ik kan het natuurlijk altijd proberen bij soc. Bij sommige stukken kwam ik net met de hakken over de sloot, vooral de levels/plekken met mutants..

Tijdens de eerste games zat ik nog zand te vreten, geen idee hoe dat bij jullie was, maar werken ze nu niet professioneler ten opzicht van toen (2005/2010)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
oef eind 2023. j deze gaat even in de vergeethoek.

Dat met die verschillende versies kan ik wel mee leven, het is vooral dlc dat later beschikbaar zal komen wss

Doet me eraan denken at ik nog alijd eens CoP deftig meot spelen. Had de disc destijds maar nooit ver ingeraakt tov de andere 2. heb hetnu op gog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Tweet is van een opgeschort account. Niet bepaald serieus, dan wacht ik wel op een officieel statement van Microsoft/GSC zelf.

Ze mogen van mij de tijd nemen, die ze nodig denken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op Steam staat nog steeds december 2023.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Ik vind het echt allemaal prima, al wordt het 2030 bij wijze van spreken.
Laat ze maar lekker hun tijd nemen, zeker in deze tijden. En uiteindelijk iets releasen zonder al te veel bugs (wel een paar natuurlijk, blijft S.T.A.L.K.E.R. :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHf9jaQaVpSutci9rA0V9iaXBIQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0EpQ3CdhN1uZZVXX9OyTDTXC.jpg?f=user_large

Edit:
GSC Game World have responded to our email, confirming that the information provided by Kazunov is false. GSC say they don't usually comment on rumours but due to the absurd nature of this claim, they are making an exception. The developer said the game is not delayed and the release date is still 2023, just as they announced at Microsoft's Extended E3 show.

[ Voor 37% gewijzigd door LadyVodka op 23-09-2022 12:14 ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
2023.. ergens in dat jaar...
Zo jammer... toen ik het bericht zag in Actieve topics ging mijn hartslag even omhoog...

[ Voor 61% gewijzigd door utbone op 22-09-2022 15:41 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Mosin
Had ook niet anders verwacht. Volgens mij kwam een paar dagen na deze ophef een muziek filmpje online van STALKER 2. Dat zette het nog wat kracht bij.
utbone schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:40:
Zo jammer... toen ik het bericht zag in Actieve topics ging mijn hartslag even omhoog...
Voor je het weet zijn we 2023 ook weer door, dus maak je maar geen zorgen. Mocht het dan toch 2024 worden, dan is het even slikken. Ik zou me er niet te dik om maken joh O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
utbone schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:40:
Eind 2023, was eerder genoemd. Ga uit van halverwege 2024, dan is de kans op teleurstelling wat minder groot ;) Voeg nog een half jaartje wachttijd toe voor het fixen van de ergste bugs, en stel je in op een fijne game in 2025 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 07:21:
[...]

Eind 2023, was eerder genoemd. Ga uit van halverwege 2024, dan is de kans op teleurstelling wat minder groot ;) Voeg nog een half jaartje wachttijd toe voor het fixen van de ergste bugs, en stel je in op een fijne game in 2025 :P
Nu overdrijf je he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Laten we zeggen dat ik genoeg ervaring heb met miracle-based-planning dat ik mijn verwachtingen wat temper met realisme ;)

Hoe vaak zijn games op hun (meer dan een jaar van te voren) aangekondigde release dates ook uitgekomen op die datum? En hoe vaak zijn die games redelijk vrij van bugs bij release? Pattern recognition, zeg maar ;)

/edit
In 2021 was GSC verwachting ook dat Stalker 2 in april 2022 uit zou komen, zie ik nu ik even terug blader in dit topic. Misschien is 2025 ook nog voorzichtig optimistisch :P

[ Voor 16% gewijzigd door henkie196 op 23-09-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:35:
[...]

Laten we zeggen dat ik genoeg ervaring heb met miracle-based-planning dat ik mijn verwachtingen wat temper met realisme ;)

Hoe vaak zijn games op hun (meer dan een jaar van te voren) aangekondigde release dates ook uitgekomen op die datum? En hoe vaak zijn die games redelijk vrij van bugs bij release? Pattern recognition, zeg maar ;)

/edit
In 2021 was GSC verwachting ook dat Stalker 2 in april 2022 uit zou komen, zie ik nu ik even terug blader in dit topic. Misschien is 2025 ook nog voorzichtig optimistisch :P
Was meer als grapje bedoelt. Ik snap je heus wel :)
Ik hoop gewoon op iets in plaats van niets en wanneer dat dan moge zijn, dat zien we dan wel.

2028 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
henkie196 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:40:
[...]

Als ik me het goed herinner heb ik CoP gespeeld en dan op moeilijkste graad, maar dat was niet leuk meer toen ik die chimera bij dat 'station' moest dood maken. Weet niet meer of het met of zonder mod was, maar ik heb daar de predator tig keer op leeg kunnen schieten; was iets teveel voor mijn spelbeleving.. 8)7

Heb nu eindelijk Clear Sky werkend gekregen, heerlijk hoe dat speelt. Lekker starten in het moeras met je shotgun. Vind CS wel de beste expansion wat betreft de werking van artifacts, je hebt er daadwerkelijk wat aan zodat je ernaar gaat zoeken. In CoP zijn ze nutteloos in vergelijk tot CS, daarnaast vind ik de factions ook leuk gedaan; beetje grof en de AI mag dan beter maar het idee is goed.

Enige game uit de serie die ik niet herspeel is SoC, voornamelijk vanwege het wapensysteem. Heb je eindelijk een mooi wapen, kun je hem na 4 schietpartijen weggooien. Maar afgezien daarvan en de beschikbare mods, is S.T.A.L.K.E.R. een serie waar ik best veel uur in heb zitten.
Ik kijk dan ook uit naar deel 2, al durf ik het niet te pre-orderen. Tegenwoordig is het meeste rommel wat uitkomt, ook de zogenaamde triple-A titels. En sinds het gerommel met de studio wil ik eerst zien wat er van het mooie idee voor deel 2 over is gebleven, de sfeer op de screenshots zit er goed in in ieder geval. :9~

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ben nu ook bezig aan CoP, de enige die ik nooit deftig heb gespeeld. Mijn gevoel is ook maar meh. Het verhaal is vooral zo oninteressant. Wat kunnen mij die helikopters schelen? vergelijk dat met de intro cutscene uit SoC. Daarom dat ik er maar niet verder in kom

Vind de upgrades enzo dat je kan doen wel leuk, al heb ik die tools vinden wel gegoogled. Veel te irritant. Net zoals die daily emmission. "verstop je 5 minuten lang voor geen reden".Hopelijk wordt het wat beter als ik in pripyat ben, maar heb niet zoveel vertrouwen dat de AI wat goed gaat zijn in het team dat ik heb samengesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
AntiChrist7 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:19:
ben nu ook bezig aan CoP, de enige die ik nooit deftig heb gespeeld. Mijn gevoel is ook maar meh. Het verhaal is vooral zo oninteressant. Wat kunnen mij die helikopters schelen? vergelijk dat met de intro cutscene uit SoC. Daarom dat ik er maar niet verder in kom

Vind de upgrades enzo dat je kan doen wel leuk, al heb ik die tools vinden wel gegoogled. Veel te irritant. Net zoals die daily emmission. "verstop je 5 minuten lang voor geen reden".Hopelijk wordt het wat beter als ik in pripyat ben, maar heb niet zoveel vertrouwen dat de AI wat goed gaat zijn in het team dat ik heb samengesteld
Mja, de intro met de helikopters vond ik nog zo erg niet. Het verhaal dat je die militair bent is erger, maar de speelwijze (het rondlopen en gear verzamelen) is wel lekker. Als je een bepaald niveau behaald hebt is het vrij nutteloos rondlopen, iets waar je in CS nog wat kon vullen met faction wars, al is de AI bedroevend.

Dit is in CoP beter gedaan, althans zeker gedurende de underground. Mooi stuk dat, veel plezier!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Freaky Maus schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:24:
Als ik me het goed herinner heb ik CoP gespeeld en dan op moeilijkste graad, maar dat was niet leuk meer toen ik die chimera bij dat 'station' moest dood maken. Weet niet meer of het met of zonder mod was, maar ik heb daar de predator tig keer op leeg kunnen schieten; was iets teveel voor mijn spelbeleving.. 8)7

Heb nu eindelijk Clear Sky werkend gekregen, heerlijk hoe dat speelt. Lekker starten in het moeras met je shotgun. Vind CS wel de beste expansion wat betreft de werking van artifacts, je hebt er daadwerkelijk wat aan zodat je ernaar gaat zoeken. In CoP zijn ze nutteloos in vergelijk tot CS, daarnaast vind ik de factions ook leuk gedaan; beetje grof en de AI mag dan beter maar het idee is goed.

Enige game uit de serie die ik niet herspeel is SoC, voornamelijk vanwege het wapensysteem. Heb je eindelijk een mooi wapen, kun je hem na 4 schietpartijen weggooien. Maar afgezien daarvan en de beschikbare mods, is S.T.A.L.K.E.R. een serie waar ik best veel uur in heb zitten.
Ik kijk dan ook uit naar deel 2, al durf ik het niet te pre-orderen. Tegenwoordig is het meeste rommel wat uitkomt, ook de zogenaamde triple-A titels. En sinds het gerommel met de studio wil ik eerst zien wat er van het mooie idee voor deel 2 over is gebleven, de sfeer op de screenshots zit er goed in in ieder geval. :9~
Mutanten op de hoogste difficulty zijn inderdaad altijd wat 'taai'. Alhoewel ik het vanilla nog wel mee vond vallen, kan me herinneren dat de Oblivion Lost mod ze nog weer extra bullet spongey maakte op de hoogste difficulty. Maar voor de menselijke tegenstanders is master difficulty wel echt het lekkerste om te spelen, voor mij.

Kan me eigenlijk niet meer goed herinneren hoe de artifacts waren in CS, maar in SoC was het voornamelijk voor geld, gebruikte daar eigenlijk vrijwel nooit artifacts. In CoP was het ook vooral voor het geld, maar er waren een aantal die echt heel goed waren, die zocht ik en waren dan altijd equiped.

Aan de ene kant ben ik het eens met je qua reparaties in SoC, Vintorez was supermooi, maar er was er maar één van, dus als die kapot was, moest je weer terug naar gewone wapens. Zelfde met de SEVA suit (die night vision was echt heel fijn). Maar aan de andere kant, doordat je altijd op zoek was naar wapens in een betere staat, en je eigenlijk weinig nut had voor looten buiten dat en genoeg ammo en supplies, was het survival gevoel wel het sterkst in SoC, en daarmee voor mij ook de sfeer.

Het enige dat nog miste waren de emissions, ik speel SoC daarom alleen nog maar met mods die dat nog toevoegen. Een emissie start en je zoekt een schuilplaats, en dan vind je nog een groepje andere stalkers die samen met jouw in de schuilplaats dekking zoeken terwijl de lucht rood wordt.
AntiChrist7 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 11:19:

Verhaal in de Stalker serie was nooit het sterkste punt. Het is inderdaad waarschijnlijk het zwakst in CoP. Maar de gameplay is dan weer erg goed in CoP. Had je in SoC nog wel dat je soms noodgedwongen moest stil staan om je stamina terug te krijgen, is dat in CoP getweaked zodat je hooguit af en toe hoeft te wandelen.

Zoals ik hierboven ook al zei, ik vind de emissies een goede sfeer toevoegen, zou niet zonder willen. Is onderdeel van Stalker, zeg maar.

Wat ik eerder zei over het gebrek aan reparatie mogelijkheden in SoC, geldt voor m'n gevoel weer omgekeerd voor CoP. Het is zeker een quality of life toevoeging dat je je wapens en armour kan repareren, en ook de upgrades geven je de mogelijkheid om de boel te customisen zoals je zelf wilt. Maar aan de andere kant moet je voor al die reparaties en upgrades veel geld verzamelen, en daardoor heb ik de neiging me vooral bezig te houden met geld verzamelen en moet je verplicht looten om de reparaties die je nodig hebt ook om je gear op peil te houden. Dat leidt af van de sfeer, van het survival gevoel. Voor mij dan.

• AntiChrist7
henkie196 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:46:
[...]

[...]

Verhaal in de Stalker serie was nooit het sterkste punt. Het is inderdaad waarschijnlijk het zwakst in CoP. Maar de gameplay is dan weer erg goed in CoP. Had je in SoC nog wel dat je soms noodgedwongen moest stil staan om je stamina terug te krijgen, is dat in CoP getweaked zodat je hooguit af en toe hoeft te wandelen.

Zoals ik hierboven ook al zei, ik vind de emissies een goede sfeer toevoegen, zou niet zonder willen. Is onderdeel van Stalker, zeg maar.

Wat ik eerder zei over het gebrek aan reparatie mogelijkheden in SoC, geldt voor m'n gevoel weer omgekeerd voor CoP. Het is zeker een quality of life toevoeging dat je je wapens en armour kan repareren, en ook de upgrades geven je de mogelijkheid om de boel te customisen zoals je zelf wilt. Maar aan de andere kant moet je voor al die reparaties en upgrades veel geld verzamelen, en daardoor heb ik de neiging me vooral bezig te houden met geld verzamelen en moet je verplicht looten om de reparaties die je nodig hebt ook om je gear op peil te houden. Dat leidt af van de sfeer, van het survival gevoel. Voor mij dan.
Vind de emissies gewoon niet veel toevoegen op gameplay gebied. je krijgt een aankondiging 5 minuten van tevoor, je gaat ergens naar binnen en je wacht. Ok als het met andere stalkers was was het miss nog interessant, maar dat is me letterlijk nog maar 1 keer gebeurd, toen ik bij de science bunker was (en dan was er gekloot met dat airlock). Verder is de zone vrij leeg, en merk ik niet veel af van die faction wars (miss in pripyat

Geld vind ik niet direct een probleem, je kan vrij veel verdienen door de juiste artefacts aan beard te verkopen en gear uit stashes, maar dan moet je weer dagelijks ernaar fast travelen zodat het refresht.

Ik denk dat ik vooral de atmosfeer en intentie uit de vorige games mis. Natuurlijk is mijn herrinering wat gekleurd, maar bv heb die jupiter plant gedaan, en daar gebeurde letterlijk bijna niets (je moet van document naar document lopen). Vergelijk dat met de underground claustrofobische levels Lab levels uit SoC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
AntiChrist7 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:20:
[...]

Vind de emissies gewoon niet veel toevoegen op gameplay gebied. je krijgt een aankondiging 5 minuten van tevoor, je gaat ergens naar binnen en je wacht. Ok als het met andere stalkers was was het miss nog interessant, maar dat is me letterlijk nog maar 1 keer gebeurd, toen ik bij de science bunker was (en dan was er gekloot met dat airlock). Verder is de zone vrij leeg, en merk ik niet veel af van die faction wars (miss in pripyat

Geld vind ik niet direct een probleem, je kan vrij veel verdienen door de juiste artefacts aan beard te verkopen en gear uit stashes, maar dan moet je weer dagelijks ernaar fast travelen zodat het refresht.

Ik denk dat ik vooral de atmosfeer en intentie uit de vorige games mis. Natuurlijk is mijn herrinering wat gekleurd, maar bv heb die jupiter plant gedaan, en daar gebeurde letterlijk bijna niets (je moet van document naar document lopen). Vergelijk dat met de underground claustrofobische levels Lab levels uit SoC
Je hebt geen faction wars in Call of Pripyat, die zitten in Clear Sky. Je kunt de game wel modden dat de bandits weer slecht worden, dat zorgt voor leuke taferelen zodra ze de Skadovsk verlaten.

Misschien dat je er ondertussen al voorbij bent, maar de ondergrondse tunnel naar Pripyat vanuit de Jupiter Factory is een echte uitdaging, zeker om iedereen van je team in leven te houden. In Pripyat heb je ook een missie waar je een ondergronds lab (Lab X8) moet uitkammen.

Clear Sky vind ik trouwens de slechtste expansie. Daar hebben ze geprobeerd om er een soort van Call of Duty van te maken in een STALKER setting. Die faction wars werken namelijk voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Hmmmm. Zijn de graphics nou minder dan we in de eerste gameplay trailer zagen?

Wel leuk om wat oude locaties uit Shadow of Chernobyl en Clear Sky te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 30-12-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:01

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Helaas is één van de ontwikkelaars van STALKER omgekomen in de oorlog, bovenal heel verdrietig voor zijn familie. Maar natuurlijk ook een verlies voor de studio..

https://www.rferl.org/a/u...led-bakhmut/32197490.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
Zeker verdrietig, maar de ontwikkelaars van deze STALKER sequel waren allang vertrokken naar Tjechië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

P-Rock schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:03:
Zeker verdrietig, maar de ontwikkelaars van deze STALKER sequel waren allang vertrokken naar Tjechië.
Ah ok, ik dacht dat het nog mogelijk een actieve ontwikkelaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

P-Rock schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:03:
Hoe verdrietig en spijtig de oorlog ook is, ik vind het bericht wel in het kader van zieltjes winnen passen.

Als je op die manier je gamers wilt connecten aan je game vind ik wel een wat verdrietig eigenlijk. (mits het bericht waar is natuurlijk)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Audione0 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:22:
[...]

Hoe verdrietig en spijtig de oorlog ook is, ik vind het bericht wel in het kader van zieltjes winnen passen.

Als je op die manier je gamers wilt connecten aan je game vind ik wel een wat verdrietig eigenlijk. (mits het bericht waar is natuurlijk)
Hoezo zieltjes winnen en aan je game binden? Dit is gepubliceerd door de pers, het staat niet op de websites van de game maker van Stalker.. Je geeft wel een hele cynische en gitzwarte visie op zaak.

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 30-12-2022 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:38:
Hmmmm. Zijn de graphics nou minder dan we in de eerste gameplay trailer zagen?

Wel leuk om wat oude locaties uit Shadow of Chernobyl en Clear Sky te zien.
We mogen al blij zijn dat er progressie gemaakt wordt. Ik maak me er verder niet teveel zorgen om. Al duurt het nog langer, dan mogen ze alle tijd nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
Een nieuwe trailer staat online:https://youtu.be/BB87nZ2Wldg

Ik twijfel of ik de game zal pre-orderen of niet. Heb de vorige delen zowel in hard-copy als op Steam, maar ben terughoudend geworden wat betreft pre-orderen.

Anderzijds is het S.T.A.L.K.E.R. dus komt dit deel ook wel in huis en daarnaast ziet het er tot dusver goed uit. Ook in de laatste trailer is er een lekkere sfeer neergezet, dus zal me er vast mee vermaken.

Met de Ultimate edition ben je verzekerd van alle content.. hmm.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
In elk geval is er een nieuw topic aangemaakt voor het nieuwe S.T.A.L.K.E.R. game:

[Multi] S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Chornobyl? Wat leest dat rot zeg. Fijn dat ze zich aan de omzetting van cyrillisch naar westers houden maar het ziet eruit als een spelfout haha

[ Voor 87% gewijzigd door DutchManticore op 10-01-2023 01:02 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste