Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-11 18:53
quote:
henkie196 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:55:
[...]

Als je nog de CD/DVD versie hebt, dan patchen, via steam of GoG hoeft dat niet. Complete is leuk voor de reparatie opties, maar voegt verder weinig toe. Maar misschien is dat wel precies wat je zoekt, natuurlijk.

[...]

Die 45 kg limiet lijkt me wat aan de lage kant, dacht inderdaad dat het 50 moeilijk was, en 60 niks meer was. Of dat is anders in andere Stalker spellen, en het is ook wel even geleden dat ik een ongemodde SoC heb gespeeld.

Armour kun je allemaal wel vinden, ik zou zelf bij de SEVA blijven. Ik heb nooit armour gekocht in SoC, in ieder geval.

Ik zou zelf die MP5K vervangen voor een shotgun, tenzij je toevallig ergens ben waar je met veel mutanten moet vechten en je weinig ammo kan vinden voor de shotgun (die fabriek vlakbij de scientist bunker is een goede plek om wel een MP5K mee te nemen, bv.)
Het hoeft verder weinig toe te voegen, maar ik las dat het ook sommige bugs oplost. En ik heb de CD versie inderdaad. Al kan ik voor die paar tientjes hem ook wel op steam kopen.

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik heb ze allemaal ook op DVD, maar toen ze een keer op GoG voorbij kwamen (in de aanbieding voor een paar euro per stuk), heb ik die lekker gehaald, want dan heb ik geen ranzige DRM meuk meer die meegeïnstalleerd wordt.

Bugs zou ik nog eens na moeten zoeken, maar ik heb met SoC gewoon nooit veel last gehad van bugs, eerlijk gezegd. Reparatie optie is wel mooi in Complete, alhoewel het zonder wel weer een wat puurder survival gevoel geeft.

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Ik had zelfs de itx veranderd voor de protecta shotun. van 12 naar 24 kogels :P
en dat je wel kan rennen in een mechsuit.

snipen deed ik eigenlijk altijd gewoon met een assault gun op 1shot of 3shot.
goede scope en minder pijnlijk als je een keer mist, dan kan je gewoon sprayen.

shotgun was een beetje overkill, maar voor de sterke mutanten toch wel handig. probleem was wel kogels verzamelen/kopen.

Powrskin wijzigde deze reactie 22-09-2016 12:42 (24%)

Nukezone FTW

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06:42
quote:
henkie196 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:24:
Voor CoP zat ik altijd aan de limiet qua gewicht, maar dat was vooral omdat reparatie en upgrades vrij duur zijn en je daarom min of meer gedwongen wordt om veel te looten.

Voor SoC was geld voor mij eigenlijk vrij onbelangrijk, in vanilla SoC redde ik me altijd met wapens en armour die ik vond en dan ammo en medkits zoveel als ik kon dragen. Dat werkte eigenlijk best bevrijdend, want looten kon ik veelal negeren (met single shot en beetje sniper aanpak had ik natuurlijk ook niet zoveel ammo en medkits nodig). Met Oblivion Lost nam ik gewoon op de terugweg naar een trader even een wapen of twee extra mee om te verkopen, de reparatiekosten zijn daar vrij laag.

Maar een wat hogere gewichtslimiet maakt het wel makkelijker om een extra wapen mee te nemen, dan ben je wat veelzijdiger en minder afhankelijk van welk wapen in welke map nu het meest gebruikt wordt door de NPCs.

Een shotgun vind ik vooral handig voor mutanten, voor de menselijke tegenstanders is een assault rifle + scope (of Vintorez / sniper-achtig iets) het makkelijkst. In Pripyat en NPP kom je voornamelijk menselijke tegenstanders tegen, dus ik zou vooral op de sniper-achtige wapens vertrouwen (Vintorez is een erg goede keus, omdat je daar ook veel ammo voor kan vinden in Pripyat en verder).
Ik heb die verzamel drang heel erg, dus ik wil ook echt bijna alle verstop plekjes vinden (die zie je op de map). En veel artifacts brengen een hoop op, dus daar wil ik een keer een dikke outfit van kopen.
Opzich is dat nog niet zo verkeerd wat je daar zegt van die wapens, maar het zal niet veel opbrengen lijkt me?

Shotgun moet ik nog eens even halen, maar dan zal ik wat uit mijn rugzakkie moeten gooien O-) :+
quote:
Powrskin schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:39:
Ik had zelfs de itx veranderd voor de protecta shotun. van 12 naar 24 kogels :P
en dat je wel kan rennen in een mechsuit.

snipen deed ik eigenlijk altijd gewoon met een assault gun op 1shot of 3shot.
goede scope en minder pijnlijk als je een keer mist, dan kan je gewoon sprayen.

shotgun was een beetje overkill, maar voor de sterke mutanten toch wel handig. probleem was wel kogels verzamelen/kopen.
Het spel is prachtig en simpel, ook door die modificaties die heel erg helpen en geen reet voorstellen om uit te voeren.
Waar ik liep bij de NPP zou ik graag wel een stuk op 100 RPG kogels willen, sjeuzes :9

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• henkie196
  • Niet online
quote:
Aquila schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:07:
Ik heb die verzamel drang heel erg, dus ik wil ook echt bijna alle verstop plekjes vinden (die zie je op de map). En veel artifacts brengen een hoop op, dus daar wil ik een keer een dikke outfit van kopen.
Opzich is dat nog niet zo verkeerd wat je daar zegt van die wapens, maar het zal niet veel opbrengen lijkt me?

Shotgun moet ik nog eens even halen, maar dan zal ik wat uit mijn rugzakkie moeten gooien O-) :+
Ik heb die verzameldrang ook erg sterk, tot ik er achter kwam dat het gewoon helemaal niet nodig was voor SoC (voor mijn speelstijl, in ieder geval).

Wat denk je dat niet veel zal opbrengen met die wapens? Je bedoelt dat die wapens weinig opbrengen als je ze verkoopt? In dat geval, ja, dat klopt. Maar zoals gezegd, ik gebruik het geld alleen voor reparaties (in gemodde SoC, in ieder geval), en de reparaties kosten niet zo veel, dus het hoeft ook niet veel op te brengen.
quote:
Het spel is prachtig en simpel, ook door die modificaties die heel erg helpen en geen reet voorstellen om uit te voeren.
Waar ik liep bij de NPP zou ik graag wel een stuk op 100 RPG kogels willen, sjeuzes :9
Die APC en helicopter kun je op zich best negeren, de meeste mannetjes ook, eigenlijk. Je zit toch op een tijdslimiet, dus ik denk ook niet dat het de bedoeling was om de map eerst leeg te maken (alhoewel het op zich wel kan, en ik heb het ook wel gedaan).

"RPG kogels", daar stel ik me dan bij voor dat je een raket afvuurt, en dat die zelf dan kogels gaat schieten :+

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:56:
[...]

Ik heb die verzameldrang ook erg sterk, tot ik er achter kwam dat het gewoon helemaal niet nodig was voor SoC (voor mijn speelstijl, in ieder geval).

Wat denk je dat niet veel zal opbrengen met die wapens? Je bedoelt dat die wapens weinig opbrengen als je ze verkoopt? In dat geval, ja, dat klopt. Maar zoals gezegd, ik gebruik het geld alleen voor reparaties (in gemodde SoC, in ieder geval), en de reparaties kosten niet zo veel, dus het hoeft ook niet veel op te brengen.

[...]

Die APC en helicopter kun je op zich best negeren, de meeste mannetjes ook, eigenlijk. Je zit toch op een tijdslimiet, dus ik denk ook niet dat het de bedoeling was om de map eerst leeg te maken (alhoewel het op zich wel kan, en ik heb het ook wel gedaan).

"RPG kogels", daar stel ik me dan bij voor dat je een raket afvuurt, en dat die zelf dan kogels gaat schieten :+
Als het niet nodig is, dan scheelt het een hoop inderdaad. Ik wil het spel gewoon in volle teugen zien, maar ik gok dat dit niet de laatste keer zal zijn dat ik het ga spelen.
Ja, dat je in principe wapens mee neemt, repareert en verkoopt of direct verkoopt als je een kistje met een gloednieuw wapen vindt.

Gisteren wou ik het toch weer proberen om richting NPP te gaan. Ik heb een shotgun (2 loops) gekocht, maar die valt me vreselijk erg tegen. Niks gaat er kapot van of ik moet 5x herladen voor 1 monster ;w
Die Vintorez is een heerlijk ding, alleen hij scoped kut :+ Ik was gisteren opeens mijn AK74 met scope kwijt, dus die mis ik nu wel vreselijk erg. Ik zal straks eens kijken welke monsters ik kan negeren. Treetje energy mee en go :+ >:)

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• henkie196
  • Niet online
Shotgun met twee lopen? Is dat zo'n afgezaagde shotgun? Want die is effectief tot misschien een meter of 2, en daarna doet ie niet zo veel meer. Je kan beter voor een semi-auto shotgun gaan, zo'n Winchester of SPAS, die hebben tenminste ook een clip van 7-8 shells. Alhoewel sommige van die nieuwe mutanten in Oblivion Lost niet bijzonder goed gebalanceerd zijn, daar kun je af en toe wel flink wat in moeten pompen voordat ze neer gaan.

Wat is er kut aan die scope van de Vintorez? Is toch min of meer dezelfde scope als op een AK (alleen met wat meer zoom, geloof ik)? Even je passen terug volgen en kijken of je die AK74 nog kan vinden, of in ieder geval de scope, want dat is inderdaad wel vrij handig (alhoewel je denk ik niet zoveel ammo daarvoor kan vinden in Pripyat).

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:23

Goner

What can I do you for ?

quote:
Aquila schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:32:
[...]
Ik heb een shotgun (2 loops) gekocht,
Gekocht ? Elke dooie bandiet heeft zo'n ding :?
Je moet een Chaser of SPSA hebben ; enkelloops en pump-action met 6 a 8 patronen.
quote:
Die Vintorez is een heerlijk ding, alleen hij scoped kut
Bizar. Ik herinner me alleen maar headshots FTW.

Goner wijzigde deze reactie 23-09-2016 23:04 (10%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:44:
Shotgun met twee lopen? Is dat zo'n afgezaagde shotgun? Want die is effectief tot misschien een meter of 2, en daarna doet ie niet zo veel meer. Je kan beter voor een semi-auto shotgun gaan, zo'n Winchester of SPAS, die hebben tenminste ook een clip van 7-8 shells. Alhoewel sommige van die nieuwe mutanten in Oblivion Lost niet bijzonder goed gebalanceerd zijn, daar kun je af en toe wel flink wat in moeten pompen voordat ze neer gaan.

Wat is er kut aan die scope van de Vintorez? Is toch min of meer dezelfde scope als op een AK (alleen met wat meer zoom, geloof ik)? Even je passen terug volgen en kijken of je die AK74 nog kan vinden, of in ieder geval de scope, want dat is inderdaad wel vrij handig (alhoewel je denk ik niet zoveel ammo daarvoor kan vinden in Pripyat).
Ja, dat is zo'n aafgezaagde. Die werkt voor geen meter..
Ik ben weer helaas een hele hoop saves terug moeten gaan door wat foutjes van mezelf. Nu ga ik fatsoenlijk saven zodat ik niet de hele tijd mijlen ver terug moet 8)7

Die scope vind ik niet fijn omdat er 3 mikpunten opstaan. Ik ben heel erg gewend om te quick scopen (niet a la COD, maar richting, snel kijken en boem) dus ik vind die 2 andere afstands markeringen best vervelend. Met die AK schiet ik dan ook heel gemakkelijk headshots :7
quote:
Goner schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:00:
[...]

Gekocht ? Elke dooie bandiet heeft zo'n ding :?
Je moet een Chaser of SPSA hebben ; enkelloops en pump-action met 6 a 8 patronen.

[...]

Bizar. Ik herinner me alleen maar headshots FTW.
Die bandieten lopen veel met die kleine, ik heb een grote gekocht. Die werkt volgens mij net zo slecht -O-
Ja, de boven genoemde reden zorgt bij voor problemen die ik bij de AK dan weer niet heb.

• henkie196
  • Niet online
Het is redelijk standaard om afstandsmarkeringen in een scope te hebben, volgens mij. Nou heeft de Vintorez niet zo veel bullet drop als in de ongemodde SoC, maar in het origineel had je die extra markeringen wel nodig om een beetje in te schatten hoeveel je moest corrigeren voor bullet drop (en reistijd van de kogel).

De AK heeft minder bullet drop, maar is minder nauwkeurig.

De shotgun is voornamelijk effectief op zeer korte afstand. Maar op korte afstand is ie ook echt dodelijk.

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:10:
Het is redelijk standaard om afstandsmarkeringen in een scope te hebben, volgens mij. Nou heeft de Vintorez niet zo veel bullet drop als in de ongemodde SoC, maar in het origineel had je die extra markeringen wel nodig om een beetje in te schatten hoeveel je moest corrigeren voor bullet drop (en reistijd van de kogel).

De AK heeft minder bullet drop, maar is minder nauwkeurig.

De shotgun is voornamelijk effectief op zeer korte afstand. Maar op korte afstand is ie ook echt dodelijk.
Ooohw, dan moet ik er eens een gaan oefenen :P Zat al de hele tijd op de markering te letten :+
Heb nu ook een SPAS, dus ben benieuwd hoe het me afgaat met dat wapen. Ga straks weer beginnen, want heb het hele weekend niks gedaan.. O-)

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:24
Gewoon zorgen dat je een GP-37 krijgt. Beste gun in het spel. Te vinden in de Military Warehouses hub.

https://vignette1.wikia.nocookie.net/lost-alpha/images/6/68/GP37_CS.jpg/revision/latest?cb=20140830004739

P-Rock wijzigde deze reactie 28-09-2016 19:25 (38%)

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-11 19:29
Kwam terug op S.T.A.L.K.E.R uit na dit nieuwtje (origineel bericht van Gamepressure):
quote:
S.T.A.L.K.E.R. to be recreated in CryEngine by a fan
S.T.A.L.K.E.R. games came to be loved by many for their unique atmosphere and the immersive experience of exploring the mutant-infested post-nuclear zone. However, the series has inevitably grown old, especially visually. That’s why a fan decided to recreate S.T.A.L.K.E.R. in CryEngine. The project known as S.T.A.L.K.E.R.: Noises of the Zone has just got a new gameplay video, showing off a fragment apparently taken from the beginning of S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat.

Wat is de beste S.T.A.L.K.E.R.? Wat is de beste S.T.A.L.K.E.R. om mee te starten? De originele?

Ik heb wat rondgezocht en voor zover ik kan lezen, zijn er ooit wel pogingen geweest voor een coop-mod, maar die zijn nooit tot een goed einde gebracht.

Hurtebise wijzigde deze reactie 10-04-2017 20:34 (5%)

• henkie196
  • Niet online
Ik had de trailer ook gezien, op zich wel aardig, maar nieuwere graphics vind ik persoonlijk niet zo boeiend.

De beste Stalker is denk ik het origineel. Die heeft de beste sfeer, echt dat Stalker gevoel. Maar heeft wel nog wat ruwe kantjes. Qua gameplay is CoP duidelijk de meest volwassen van de serie, speelt een stuk fijner, en heeft ook wel veel sfeer, maar toch net iets minder dan het origineel.

Ik heb hier en hier mijn mening nog wat uitgebreider verwoord.

• Aquila
quote:
Hurtebise schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:33:
Kwam terug op S.T.A.L.K.E.R uit na dit nieuwtje (origineel bericht van Gamepressure):

[...]

[video]

Wat is de beste S.T.A.L.K.E.R.? Wat is de beste S.T.A.L.K.E.R. om mee te starten? De originele?

Ik heb wat rondgezocht en voor zover ik kan lezen, zijn er ooit wel pogingen geweest voor een coop-mod, maar die zijn nooit tot een goed einde gebracht.
Ziet er vet uit, maar om een S.T.A.L.K.E.R. te maken moet je wel een andere engine nemen in mijn ogen. Aan de andere kant kun je het ook goed uit werken. Ziet er wel bruut uit, maar voor dit soort projecten moet ik me nooit vrolijk maken want meestal is het toch niks :(
quote:
henkie196 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:32:
Ik had de trailer ook gezien, op zich wel aardig, maar nieuwere graphics vind ik persoonlijk niet zo boeiend.

De beste Stalker is denk ik het origineel. Die heeft de beste sfeer, echt dat Stalker gevoel. Maar heeft wel nog wat ruwe kantjes. Qua gameplay is CoP duidelijk de meest volwassen van de serie, speelt een stuk fijner, en heeft ook wel veel sfeer, maar toch net iets minder dan het origineel.

Ik heb hier en hier mijn mening nog wat uitgebreider verwoord.
Toevoeging op je eerste link/reactie. Dat gevoel van die maps herken ik wel. Bij Half-Life was dat ook wel een positief dingetje. Je zag constant een nieuwe wereld of level waar je je ding kon doen. SOC is echt een hele goede, dat doet je de graphics wel vergeten. Toch sta ik wel open voor een hele goede remaster of nieuwe in de reeks!

• Hurtebise
Hoe zit het met de opmerking die je weleens hoort, van het veel doelloos moet rondrennen?

Kan je die repair mod makkelijk installen als je het spel via Steam oppikt?

• Aquila
Volgens mij werkt het spel via die Galaxy Cliënt, maar weet het niet zeker. Anders gewoon het spel via Galaxy kopen :)

• henkie196
  • Niet online
Steam weet ik niet, alhoewel ik daar geen problemen zou verwachten. De verschillende mods werken voor mij in ieder geval op de DVD en de GoG versie, dus daar werkt het in ieder geval goed.

Doelloos rondrennen, tja, het is een sandbox, dus doelloos rondrennen hoort er een beetje bij.

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:23

Goner

What can I do you for ?

quote:
Hurtebise schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:44:
Kan je die repair mod makkelijk installen als je het spel via Steam oppikt?
Als ik me goed herinner is het aanbrengen van al die mods die in de loop der jaren zijn verschenen gewoon het vervangen van een aantal bestandjes (.xml ?). Je moet daarvoor wel de archives die je krijgt met STALKER uitpakken om de individuele bestandjes te kunnen overschrijven.

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:35:
Steam weet ik niet, alhoewel ik daar geen problemen zou verwachten. De verschillende mods werken voor mij in ieder geval op de DVD en de GoG versie, dus daar werkt het in ieder geval goed.

Doelloos rondrennen, tja, het is een sandbox, dus doelloos rondrennen hoort er een beetje bij.
Ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ik doelloos rond ren. Wel bij de kern centrale, maar dat is mijn eigen domme schuld geweest 8)7
Zonder enige kogel ga je die hordes geflipte beesten niet afmaken.

Aquila wijzigde deze reactie 13-04-2017 10:26 (5%)

• henkie196
  • Niet online
Ik zou het ook eerder verkennen dan doelloos rondrennen noemen, hooguit misschien voor een aantal van de fetch quests, maar dat valt allemaal ook nog wel mee.

• Hurtebise
Wat is de beste tactiek tegen honden als een horde je aanvalt? Welk wapen?

• henkie196
  • Niet online
Hangt er een beetje vanaf wat voor hordes.
Hordes mutanten, shotgun en achteruit rennen.
Hordes menselijke tegenstanders, een wapen met een scope en snipen van een afstand.

/edit
Had over de honden heen gelezen. Normaalgesproken nog steeds een shotgun, en circle-strafe. Eventueel wegrennen als het er te veel tegelijk zijn.

henkie196 wijzigde deze reactie 16-04-2017 18:54 (30%)

• Aquila
Ben weer opnieuw begonnen met Lost Oblivion en nu gaat het stukken beter. Heb 1 failed mission waarbij ik vergat Nimble om info te vragen over Strelok. Weet iemand of je dit nog kan terug draaien zonder naar oudere saves te hoeven gaan?

Ik lees ook echt de diaries door, wat ik voorheen niet deed. Het is toch wel veel leuker en interessanter om te spelen dan :)

EDIT:
Speel nu met een Akaban met scope en silencer. Dat heeft met 1 uur en een hoop ammo gescheeld bij de Agroprom in vergelijking met m'n vorige bezoekjes. Best een sterk wapen, ook van een hele verre afstand. Denk nog zelfs wat beter dan de Vintores.

Aquila wijzigde deze reactie 25-04-2017 14:11 (26%)

• henkie196
  • Niet online
De Vintorez is nauwkeuriger en ook wat sterker dan de Akaban, maar heeft wel aanzienlijke bulletdrop, waardoor het misschien wat moeilijker maakt om toch een headshot te maken.

Over het algemeen kun je wel zeggen dat de wapens met de 9x39mm ammo wat meer damage doen dan de wapens op 5.45x39mm (zoals de Akaban) (en ook meer damage dan de 5.56 ammo voor NATO wapens.

De onnauwkeurigheid van de meeste assault rifles maakt het wat lastiger om consistent headshots te maken, en vaak heb je ook meer shots nodig dan met bv. de Vintorez, alhoewel die double tap van de Akaban maakt dat wel weer wat goed. En het feit dat je op de meeste maps gewoon makkelijker meer de 5.45x39mm ammo vind maakt de Vintorez wat minder praktisch (tot je bij Pripyat komt, in ieder geval).

Kan me niet herinneren dat je iets specifieks aan Nimble moest vragen over Strelok, kon je dat niet in z'n stash vinden in de agroprom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:13:
De Vintorez is nauwkeuriger en ook wat sterker dan de Akaban, maar heeft wel aanzienlijke bulletdrop, waardoor het misschien wat moeilijker maakt om toch een headshot te maken.

Over het algemeen kun je wel zeggen dat de wapens met de 9x39mm ammo wat meer damage doen dan de wapens op 5.45x39mm (zoals de Akaban) (en ook meer damage dan de 5.56 ammo voor NATO wapens.

De onnauwkeurigheid van de meeste assault rifles maakt het wat lastiger om consistent headshots te maken, en vaak heb je ook meer shots nodig dan met bv. de Vintorez, alhoewel die double tap van de Akaban maakt dat wel weer wat goed. En het feit dat je op de meeste maps gewoon makkelijker meer de 5.45x39mm ammo vind maakt de Vintorez wat minder praktisch (tot je bij Pripyat komt, in ieder geval).

Kan me niet herinneren dat je iets specifieks aan Nimble moest vragen over Strelok, kon je dat niet in z'n stash vinden in de agroprom?
En toch schiet ik me de Akaban veel preciezer, alhoewel ik die Vintorez veilig bij me houdt haha.
Ik vind de scope van de Vintorez ook niet praktisch, dus daar zal het hem aan liggen. Die Akaban schiet van best een afstandje wel een headshot, wel meestal na 2 of 3 keer schieten.

Ja, die stash heb ik gevonden volgens mij. Zal nog eens terug zoeken wat het precies was!

Trouwens die mod: Noises of the Zone is wel bijzonder bruut. Zag een filmpje van een simpele blikseminslag, maar dat had 'ie toch bruut na gebootst :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Is die scope heel anders, dan? Kan het me niet meer herinneren, in CoP en CS zijn ze volgens mij hetzelfde (iets ander niveau van zoom).

Dit komt ook overeen met hoe het door een echte PSO-1 scope er uit zou moeten zien:

Of ziet de scope er anders uit in SoC?

Zag trouwens ook een (voor mij) nieuwe 'mod' voor CoP, wind of time. Dit zou een vervolg op de andere drie spellen moeten zijn, een compleet nieuw spel, als het ware. Heb het nog niet geïnstalleerd, maar leek me wel interessant om later eens te bekijken.

• petersm1t
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2018
quote:
henkie196 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:06:
Is die scope heel anders, dan? Kan het me niet meer herinneren, in CoP en CS zijn ze volgens mij hetzelfde (iets ander niveau van zoom).

Dit komt ook overeen met hoe het door een echte PSO-1 scope er uit zou moeten zien:
[afbeelding]

Zag trouwens ook een (voor mij) nieuwe 'mod' voor CoP, wind of time. Dit zou een vervolg op de andere drie spellen moeten zijn, een compleet nieuw spel, als het ware. Heb het nog niet geïnstalleerd, maar leek me wel interessant om later eens te bekijken.
mee eens! Hoop snel dat die mod ook de scope fixt haha :o

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:06:

[afbeelding]

Ik hou persoonlijk niet van scopes met allerlei (in mijn ogen) bullshit op de lens. Lekker een kruisje of puntje is voor mij echt genoeg. Ik moet het wapen kennen, met een scope kan ik niet zoveel haha :P

Ik heb nog even te gaan voordat ik bij Call Of Pripyat ben :o

Aquila wijzigde deze reactie 08-06-2017 18:01 (3%)

• Aquila
Ben momenteel richting het einde aan het gaan.
Ga nog wat klusjes doen in de buurt en dan probeer ik eens richting de kern centrale te rennen.

Ik ben toch maar eens met de Vintorez gaan knallen en die werkt toch wel lekker hoor.. :D :P

• henkie196
  • Niet online
Heel nauwkeurig, maar je moet wel compenseren voor bulletdrop. Ik vind het altijd wel een fijne.

De kerncentrale is wel sfeervol, maar ook lastig met veel ventjes in kleine ruimtes. Wel even saven als je in de koepel van de kerncentrale bent, er zijn meerdere eindes :)

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:21:
Heel nauwkeurig, maar je moet wel compenseren voor bulletdrop. Ik vind het altijd wel een fijne.

De kerncentrale is wel sfeervol, maar ook lastig met veel ventjes in kleine ruimtes. Wel even saven als je in de koepel van de kerncentrale bent, er zijn meerdere eindes :)
Ja, ik merk wel dat het wapen soms wat onwennig (als ik dat goed zeg) is. Hij laat zich niet zo makkelijk behandelen als een Akaban of AK met een scope erop.
Ik heb me even ingelezen via STALKER WIKI, omdat ik niet wist wat ik moest doen nadat ik de Scorcher uitgezet had en daar stond dat ook bij.

Dat saven doe ik al de hele tijd, soms wil ik nog wel eens iets te vlot gaan en word ik neer geknald. Dat is niet leuk als je anderhalve map door rent :|

Begin nu wel steeds meer en meer die stashes te gebruiken. Overal PDA's neer leggen voor speciale dingen. Heb nu 3 plekken waar suits liggen, dus in het geval van nood altijd handig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquila
Ik heb 'm gisteren met veel gescheld, gekloot en wat doorzettings vermogen uitgespeeld :P
Van het einde begreep ik maar erg weinig, kan iemand mij uitleggen wat dat met het verhaal te maken heeft?

• henkie196
  • Niet online
Welk einde heb je gehad? De wishgranter eindes passen in zoverre in het verhaal in dat het nooit geeft wat je wilt. Er is een 'echt' einde als je de wishgranter negeert, maar ik zou je niet zo kunnen vertellen wat dat einde nou precies op slaat. Ik geloof dat het idee is dat je daarmee de Zone zou veranderen of zoiets, maar er is niet echt genoeg info over hoe of wat er nou echt gebeurd is, denk ik.

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:24:
Welk einde heb je gehad? De wishgranter eindes passen in zoverre in het verhaal in dat het nooit geeft wat je wilt. Er is een 'echt' einde als je de wishgranter negeert, maar ik zou je niet zo kunnen vertellen wat dat einde nou precies op slaat. Ik geloof dat het idee is dat je daarmee de Zone zou veranderen of zoiets, maar er is niet echt genoeg info over hoe of wat er nou echt gebeurd is, denk ik.
Nee inderdaad. Ik vind het er niet helemaal tussen passen.
The Doctor zei wel iets over het negeren van de Wish Granter, maar volgense de Tasks moet je dat wel gaan doen.

Ik ga hem denk ik nog een keertje spelen, maar dan wel helemaal zoals ik dat graag zie. Alles completen, duhh :p

Aquila wijzigde deze reactie 11-07-2017 10:59 (7%)

• henkie196
  • Niet online
Als je die save nog hebt voor de wish granter, dan die opnieuw laden en verder rond kijken, er is een manier om naar het 'echte' einde te gaan daar in die koepel. Wel meer best taaie gevechten om te doen, maar misschien heb je dan ook een keer de gelegenheid om een gauss rifle uit te testen :)

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18:43

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Aquila schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Nee inderdaad. Ik vind het er niet helemaal tussen passen.
The Doctor zei wel iets over het negeren van de Wish Granter, maar volgense de Tasks moet je dat wel gaan doen.

Ik ga hem denk ik nog een keertje spelen, maar dan wel helemaal zoals ik dat graag zie. Alles completen, duhh :p
Dan heb je het "nepeinde" gehad. Het echte einde krijg je als je de Wishgranter negeert en naar die geheime deur van de Monolith gaat.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Aquila
quote:
Compizfox schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Dan heb je het "nepeinde" gehad. Het echte einde krijg je als je de Wishgranter negeert en naar die geheime deur van de Monolith gaat.
Had het net even opgezocht op STALKER WIKI en daar stond dat ook inderdaad. Ik heb echt de neiging een paar saves terug te gaan en die deur eruit te slopen met dat geweer :9 :D

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Aquila schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Had het net even opgezocht op STALKER WIKI en daar stond dat ook inderdaad. Ik heb echt de neiging een paar saves terug te gaan en die deur eruit te slopen met dat geweer :9 :D
Je hebt wel die decoder (kon je vinden in Pripyat) nodig...

• Aquila
quote:
Compizfox schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:02:
[...]

Ja, die heb ik! Ik ben net aan de slag gegaan, maar heb alle saves verwijdert. Dit komt doordat ik letterlijk niks meer van med kids of enige vorm van medic stuff in mijn rugzak heb zitten. Dus bij 1 kogel is het al afgelopen en die gasten zijn rete sterk in de centrale. Ik ben namelijk al voorbij de deur geweest, maar ik moet nu vanuit Radar helemaal door Pripyat erheen gaan. Ik heb in Pripyat vorige keer flink wat kogels gelost, maar nu ga ik gewoon zoals Usain Bolt sprintend er doorheen :P

Ik had ook nog geen antwoord gegeven op mijn einde. Ik mocht een wens doen en hij zei: ''I want to rule the world" Wat dus te maken had met dat ik 2 factie lijders heb neer gemaaid en met minder dan 50000 rubbies daar ben gekomen.

• Aquila
Is het normaal dat wanneer je via de Monolith Control centre naar het dak van de centrale moet om vervolgens met een Izlom te praten? Ik mag nu helemaal terug naar Dead City gaan en ik heb dat misterie van de Monolith nog niet achterhaald 8)7
Overigens wel leuk die extra missies :D

• henkie196
  • Niet online
Dat klinkt niet bekend, eerlijk gezegd. Wat ik me er van kan herinneren is het vanaf de wishgranter naar het echte einde alleen maar vechten.

Toen ik met de Oblivion Lost mod speelde, moest ik ook onderweg een keer een emission verduren, geen plek daar om je ervoor te verstoppen. Was te overleven, maar kostte wel een paar medpacks.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Aquila schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:06:
Is het normaal dat wanneer je via de Monolith Control centre naar het dak van de centrale moet om vervolgens met een Izlom te praten? Ik mag nu helemaal terug naar Dead City gaan en ik heb dat misterie van de Monolith nog niet achterhaald 8)7
Overigens wel leuk die extra missies :D
Izlom? Dead City? Je speelt geen vanilla, of wel? (Lost Alpha toevallig?)

• henkie196
  • Niet online
Ik dacht dat hij met de Oblivion Lost mod speelt, maar Izlom en Dead City klinken mij niet bekend in de oren van die mod. Zou wel kunnen dat hij een nieuwere versie heeft dan waar ik vroeger mee gespeeld heb, waar zoiets als nieuwe content is toegevoegd.

• Aquila
quote:
Compizfox schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Izlom? Dead City? Je speelt geen vanilla, of wel? (Lost Alpha toevallig?)
quote:
henkie196 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:38:
Ik dacht dat hij met de Oblivion Lost mod speelt, maar Izlom en Dead City klinken mij niet bekend in de oren van die mod. Zou wel kunnen dat hij een nieuwere versie heeft dan waar ik vroeger mee gespeeld heb, waar zoiets als nieuwe content is toegevoegd.
Jep, ik speel met de Oblivion Lost mod. Deze heb ik van een linkje die een hele tijd geleden gepost is.
Ik zal zo eens checken of er verdere toevoegingen zijn gedaan.

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16-11 09:38
Voor wie het nog niet gezien had. Misery 2.2 is eindelijk gereleased *O*

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:03
quote:
MonkeySandwich schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:39:
Voor wie het nog niet gezien had. Misery 2.2 is eindelijk gereleased *O*
Kheb nog steeds de stille hope dat een fan een VR port maakt. Schijnt nu al te draaien op OR/Vive icm met VorpX maar geef me full-support, en ik zet mijn bril nooit meer af... :9

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19:50
quote:
TLDR: tof spel, spelen. Maar dat wisten we al ;)

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13:08
quote:
Wow super tof man, ga ik vanavond lekker kijken. En blijft voor mij het beste spel ooit.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

quote:
Compizfox schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:02:
[...]

Vanwege een bug kan je de deur ook zonder decoder openen:

Open secret door in Chernobyl NPP without decoder

O-)

It takes two fools to argue.

• Aquila
Gewoon die decoder zoeken :P

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Ik heb de Wish Granter genegeerd door direct naar de hidden door te gaan, dus die hele reactor ruimte ben ik niet eens binnengelopen. Eenmaal de hidden door geopend met de decoder en vervolgens doorheen gelopen kreeg ik een mission failed voor de Wish Granter missie.

Kan je ook naar de Wish Granter lopen en ter plekke negeren, zodat de opdracht "Find the Wish Granter" iig als completed gemarkeerd kan worden?

XWB wijzigde deze reactie 30-12-2017 15:06 (3%)

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:57

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil weer eens een replay doen, domweg omdat ik goede herinneringen aan dit spel heb. Is de oblivion mod dan handiger dan de complete mod of niet?

Het is allemaal oude meuk, maar wil er wel het meeste uithalen. Realisme is tof, maar diehard mode hoeft echt niet.

• Aquila
Heeft iemand ervaring met het spelen van STALKER op een 21:9 scherm? Sommigen zijn er niet over te spreken, anderen wel.
Ik vraag me dus af of het wel een beetje goed te doen is en wordt het spel iets meer immersive door die verhouding?

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18:16
Kreeg na het lezen van dit stuk op NatGeo gelijk weer zin in de game.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Aquila
quote:
psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:20:
Even snel doorheen gelezen, maar zo'n artikel is vergif inderdaad. Daardoor wil je direct weer aan de bak.
Ik ga binnen 1 jaar of 2 ook richting Pripyat. Een maat van me is er geweest en hij zei dat het echt waanzinnig is.

Vooral dit stukje:
“You feel like the last person on Earth,” says Eugene Knyazev, who estimates that over the course of 50 trips, he has spent a year of his life in the exclusion zone. “You wander through empty villages, cities, roads. This is a magical sensation.”

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 16:08

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:20:
Mooi artikel! Thx voor posten.

Kan me heel goed voorstellen dat die Stalkers zich zo voelen. Lijkt me een geweldige sensatie!

Steam || Diablo 3

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18:16
quote:
Aquila schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Even snel doorheen gelezen, maar zo'n artikel is vergif inderdaad. Daardoor wil je direct weer aan de bak.
Ik ga binnen 1 jaar of 2 ook richting Pripyat. Een maat van me is er geweest en hij zei dat het echt waanzinnig is.

Vooral dit stukje:
“You feel like the last person on Earth,” says Eugene Knyazev, who estimates that over the course of 50 trips, he has spent a year of his life in the exclusion zone. “You wander through empty villages, cities, roads. This is a magical sensation.”
quote:
l0n3w012ph schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Mooi artikel! Thx voor posten.

Kan me heel goed voorstellen dat die Stalkers zich zo voelen. Lijkt me een geweldige sensatie!
Lijkt mij ook heel erg gaaf om fotografie te bedrijven, de tijd heeft daar gewoon al die tijd stilgestaan!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Aquila
quote:
psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:01:
[...]

[...]

Lijkt mij ook heel erg gaaf om fotografie te bedrijven, de tijd heeft daar gewoon al die tijd stilgestaan!
Precies!
Het lijkt me echt een erg aparte ervaring.

• Aquila
Dit interview is nou potverdorie leuk :D
https://www.pcgamer.com/m...-and-last-light-combined/ _/-\o_ :9~

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Sowieso wacht ik in spanning op de nieuwe Metro. Post-nuclear én in Rusland én meer buiten lokaties én sneeuw. Wat wil je nog meer!? :) :)

Steam || Diablo 3

• mrb85
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-09 16:08
Heeft iemand STALKER al aan de praat gekregen onder OSX? Zou het graag nog eens opnieuw spelen maar werk al enkele jaren op een Mac.

• Aquila
quote:
l0n3w012ph schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:47:
Sowieso wacht ik in spanning op de nieuwe Metro. Post-nuclear én in Rusland én meer buiten lokaties én sneeuw. Wat wil je nog meer!? :) :)
Die man zegt ook dat het grootste level in Last Light iets van 200 bij 200m is, en dat het nu 2 bij 2km is :o

• Aquila
Moest wel even lachen toen ik dit zag :+

Aquila wijzigde deze reactie 18-02-2018 10:39 (70%)

• Aquila
Via een Oost-Europese Facebook groep van STALKER fans kwam ik deze link tegen:
https://www.countdown2zero.com/#thebar
Ik hoop dat het absoluut niks met STALKER te maken heeft. Die cartoony figures zien er voor geen meter uit.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Aquila schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:49:
Via een Oost-Europese Facebook groep van STALKER fans kwam ik deze link tegen:
https://www.countdown2zero.com/#thebar
Ik hoop dat het absoluut niks met STALKER te maken heeft. Die cartoony figures zien er voor geen meter uit.
Dat denk ik niet. Ik lees tenminste "tactical turn based" etc a la XCOM. En ik wil niet door Чернобыль en omstreken lopen om een eend tegen te komen :)

Edit: het is trouwens een Zweedse developer staat hier:

https://www.rockpapershot...eden-blends-genes-genres/

l0n3w012ph wijzigde deze reactie 28-02-2018 21:39 (12%)

Steam || Diablo 3

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:17

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heeft iemand ervaring met deze mod call-of-chernoby? Lijkt mij wel wat, open sandbox etc? Ben benieuwd

http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl
quote:
The long awaited patch for Call of Chernobyl is finally here. The mod has seen a tremendous amount of growth and change since 1.3.2; we have been working hard this year to bring the stalker community this new content in the form of the 1.4 update. This patch contains so many changes it would be rather difficult to go through that list here but below is a brief overview.

Call of Chernobyl 1.4.12 [Full Release]
en
quote:
Underground labs have been populated with all sorts of creatures. Now mutants can only be found during specific times of the day depending on their behavior type. Night predators like Chimeras, cats and snorks can now only be seen at night. Day time mutants like boar and flesh can only be seen during the day. However, these mutants can always be found in underground labs or during tasks regardless of time of day. Offline A-Life is now much more active and more willing to travel to far off levels. A new game options allows the player to control the population of the Zone, by reducing or increase stalker or mutant spawns based on a multiplier. Online exclusion radius is a feature added to gameplay options that blocks A-Life spawning in the player's immediate area and can be adjusted or disabled.

Asus Zenbook i7 256gb

• pimskie
quote:
Ghostrider schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:43:
Heeft iemand ervaring met deze mod call-of-chernoby? Lijkt mij wel wat, open sandbox etc? Ben benieuwd

[...]

en
[...]
Heel veel gespeeld toen het net uitkwam. De details weet ik niet meer, maar wel dat het onwijs groot is! Je kunt echt overal naar toe, en als ik het me goed herinner ook weer aansluiten bij verschillende factions.
Om bijvoorbeeld met Duty de Freedom base te bestormen oOo.

Op den duur ben ik gestopt omdat er een quest character vast zat op een teleport locatie.

Nogmaals, al een tijd geleden dus weet het niet precies meer allemaal, maar wel dat het voor mij weer een grote impuls was om naar The Zone te gaan :9~

• JariMighty
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 24-10 13:49
quote:
Ghostrider schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:43:

De mod op zichzelf is zeer goed in elkaar gezet maar als je deze zonder add-ons speelt dan zullen je een paar dingen opvallen, namelijk:
- Moeilijk om aan goede wapens te komen (zonder vast te lopen en inaccuraat te schieten)
- Moeilijk om voldoende munitie te vinden
- NPC's en mutanten zijn moeilijk te verslaan (Damage van wapens en de HP die ze hebben)
- Moeilijk geld te verdienen (Quests zijn wel oké)
- Veel quests van mede-STALKERS

Ik raad je echter wel aan om een paar add-ons toe te voegen aan Call of Chernobyl.
- Wapen add-on voor mooiere en meer wapens met verschillende soorten munitie.
- Damage add-on, omdat de standaard damagemodel kak is.
- Quest mod om meer missies voor mede-STALKERS te kunnen doen.
- Grafische mod om helemaal het spel ingezogen te worden.

Het spel kan af en toe wel eens crashen maar dat is de aard van het beestje, de Xray engine.

JariMighty wijzigde deze reactie 01-03-2018 15:50 (0%)
Reden: Zinsopbouw laatste zin was echt abominabel

• Jelloz
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-11 21:12
quote:
JariMighty schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Ik raad je echter wel aan om een paar add-ons toe te voegen aan Call of Chernobyl.
- Wapen add-on voor mooiere en meer wapens met verschillende soorten munitie.
- Damage add-on, omdat de standaard damagemodel kak is.
- Quest mod om meer missies voor mede-STALKERS te kunnen doen.
- Grafische mod om helemaal het spel ingezogen te worden.

Het spel kan af en toe wel eens crashen maar dat is de aard van het beestje, de Xray engine.
Heb je namen bij bovenstaande suggesties? Zijn er nogal wat van.

PC: i5-8600K & GTX 1070. PS4 Pro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JariMighty
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 24-10 13:49
quote:
Jelloz schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:56:
[...]

Heb je namen bij bovenstaande suggesties? Zijn er nogal wat van.
Voor de wapenmod gebruik ik zelf de STCoP Weapon Pack, omdat deze meer variatie heeft in wapens dan bijv. de Original Weapon Renwal mod die de originele wapens in een nieuw jasje steekt.

Wat grafische mod betreft ben ik zeer tevreden met de RealtyZ mod. Geeft een mooie atmosfeer mee als je eenmaal een beetje 's avonds in het donker speelt. Deze mod raad ik zeker aan maar tegelijkertijd kunnen smaken verschillen.

Voor de variatie in gameplay raad ik het volgende DoctorX triootje aan, namelijk Dynamic Faction Relations, Questlines en Dynamic Anomalies. Dus meer quests, dynamishe relaties met andere groepen en verplaatsende anomalies.

De damage mod kan ik helaas niet meer terugvinden maar ik zag er wel eentje van STCoP voorbij komen genaamd STCoP Damage Addon.

JariMighty wijzigde deze reactie 10-04-2018 09:59 (1%)
Reden: Vergat een zin af te maken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 19:30
Op diverse gamesite's staat dat S.T.A.L.K.E.R. 2 is aangekondigd.

https://www.bluesnews.com...ker-2-resumes-development

http://www.shacknews.com/...world-announces-stalker-2

Ik ben heel er benieuwd na, hoe het gaat worden. :D

AMD Ryzen 7 2700X, Asus ROG Strix B450-I Gaming, G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX, MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC, Crucial MX500 m.2 1TB, Seasonic Prime Titanium Fanless 600W, Acer Predator XB271hubmiprz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiedX
Ik wil niet negatief overkomen, maar ik wil het eerst zien, en dan geloven...

Daarbij vraag ik me af of de sfeer van de eerste reeks gehaald kan worden...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aquila
Ontwikkelaars uit het oost blok stellen mij eigenlijk nooit teleur. Bij COD begrijp ik dat wel, maar deze + de Metro reeks zijn eentje apart.

Ik ben zeer benieuwd! Kan niet wachten op de eerste screens *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:32
quote:
DiedX schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:59:
Ik wil niet negatief overkomen, maar ik wil het eerst zien, en dan geloven...

Daarbij vraag ik me af of de sfeer van de eerste reeks gehaald kan worden...
Met alle technieken vandaag de dag zal dat geen probleem worden lijkt me.
Het is meer dat jezelf een enorm hoge verwachting hebt, juiste omdat de originele game zo uniek was destijds :)

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• DiedX
Wellicht praat ik onze verwachtingen naar beneden ja ;)

• Games
  • Laatst online: 19:30
Ik ben benieuwd of ze nu iets kunnen maken, zoals ze in de eerst stalker probeerde een A-Life te maken.

AMD Ryzen 7 2700X, Asus ROG Strix B450-I Gaming, G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX, MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC, Crucial MX500 m.2 1TB, Seasonic Prime Titanium Fanless 600W, Acer Predator XB271hubmiprz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:41

KipCurreh

Nightcrawler

Hallo iedereen,

Ik had ooit eens CoP gratis gekregen maar tot op heden nog nooit gespeeld.. Ben dan ook nieuw in het STALKER universum..
Hebben jullie enig idee welke mods ik het best neem om een eerste ervaring op te doen, of gewoon zo Vanilla beginnen ? Die call of cherno ken ik wel, maar is dit ok om direct mee te beginnen ?
Snap ook niet echt hoe de mods te installen eerlijk gezegd..

Heb even op Moddb gekeken, maar het komt nogal overweldigend over voor een nieuweling imo...

Setup | Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
KipCurreh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:55:
Hallo iedereen,

Ik had ooit eens CoP gratis gekregen maar tot op heden nog nooit gespeeld.. Ben dan ook nieuw in het STALKER universum..
Hebben jullie enig idee welke mods ik het best neem om een eerste ervaring op te doen, of gewoon zo Vanilla beginnen ? Die call of cherno ken ik wel, maar is dit ok om direct mee te beginnen ?
Snap ook niet echt hoe de mods te installen eerlijk gezegd..

Heb even op Moddb gekeken, maar het komt nogal overweldigend over voor een nieuweling imo...
Voor CoP heb je eigenlijk als enige van de drie games geen mods nodig voor een goede "vanilla experience" (in tegenstelling tot SoC en CS, waar Zone Reclamation Project respectievelijk Sky Reclamation Project toch wel ten minste aan te bevelen zijn).

Call of Chernobyl is geen mod voor een eerste playthrough. Het verandert het spel compleet (met nieuwe missies en maps e.d.).

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:41

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Compizfox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:01:
[...]

Voor CoP heb je eigenlijk als enige van de drie games geen mods nodig voor een goede "vanilla experience" (in tegenstelling tot SoC en CS, waar Zone Reclamation Project respectievelijk Sky Reclamation Project toch wel ten minste aan te bevelen zijn).

Call of Chernobyl is geen mod voor een eerste playthrough. Het verandert het spel compleet (met nieuwe missies en maps e.d.).
Ok dan begin ik hem gewoon Vanilla en zie ik wel wat het geeft..
Het laadt wel enorm traag, en het spel heeft af en toe wel last van ingame freezes.. Ook als ik naar het menu wil gaan duurt het een 30-tal seconden ofzo..

Alles staat op Max, en lightning op DX11..
Even gegoogled, veel mensen met dezelfde problemen maar niet direct een fix gevonden.. Is dit op te lossen, want anders gaat het toch veel moed vragen om deze game te proberen |:(

Setup | Steam

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 18-11 23:25

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

quote:
KipCurreh schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Ok dan begin ik hem gewoon Vanilla en zie ik wel wat het geeft..
Het laadt wel enorm traag, en het spel heeft af en toe wel last van ingame freezes.. Ook als ik naar het menu wil gaan duurt het een 30-tal seconden ofzo..

Alles staat op Max, en lightning op DX11..
Even gegoogled, veel mensen met dezelfde problemen maar niet direct een fix gevonden.. Is dit op te lossen, want anders gaat het toch veel moed vragen om deze game te proberen |:(
Als die site er nog is, Complete Mod voor alledrie. Graphics opgepoetst, bugs platgestampt, maar geen grote gameplay veranderingen (wel cheat menuutje trouwens, maar die hoef je niet te gebruiken). eigenlijk is "base game + Complete mod" gewoon "originele spel maar nu zonder bugs en mooier". Dat komt redelijk in de buurt van een ideale situatie voor je eerste playthrough.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Aquila
Vandaag weer eens begonnen met SoC. Voor de 3000ste keer :') Maar ach, elke keer die bunker uitrennen blijft een leuk gevoel.
Heb nu de Lost Oblivion mod 3.1 geinstalleerd, die volgens mij, vrij recent is. Geluid is duidelijk aangepakt en grafisch ook, alhoewel ik daar weinig van merk (who cares?).

EDIT:
Deze mod laat af en toe nog een klein steekje vallen. Voor de rest prima speelbaar!

Aquila wijzigde deze reactie 06-09-2018 19:25 (13%)

• Aquila
Toch maar weer terug gegaan naar de oudere versie. Het is er merkbaar op achteruit gegaan.. :9

• Aquila
Fantastisch, toch maar weer terug naar de 3.1 versie. Toch de ruim beter speelbare versie. Alleen moet ik nu gaan achterhalen hoe ik die emissie shit kan aanpassen. Er zal wel iets voor zijn, maar meestal heb ik het geduld niet om daar naar te gaan zoeken :') :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aquila
Weet iemand van jullie nog hoe ik de Hunter/Artifacts add-on moet installeren? Ik heb 'm net gedownload en in de bestanden (gamedata) gezet. In het level waar je start heb je normaal al een paar dingetjes liggen, maar het wilt niet.. :(

Edit: Gelukt :)

Aquila wijzigde deze reactie 14-05-2019 08:03 (3%)

• Aquila
Ik zit ondertussen Call Of Pripyat te spelen met de complete mod. Deze is helemaal top, alleen heb ik op zowel high/low settings heel veel stutters. Om idioot van te worden. Ik heb al aangekloot met v-sync, settings algemeen, via NVIDIA control panel en nog wat zinloze dingen. Iemand enig idee hoe je er vandaan komt?
Via Google kom ik alleen op stutters, maar niet echt op lagg. Ik heb beiden 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DiedX
Omdat je als laatste reageert, en ik wil laten weten dat "we" het lezen. Ik heb werkelijk waar geen idee :)

• Aquila
@DiedX
Hehe eindelijk weer iemand die reageert :p
Ik heb weer eventjes liggen te kloten aan de settings en het bleek aan de lighting te liggen. Heb in de nacht geen lagg en overdag wel, dus probeerde dat uit. Zette hem op het laagste en het werkt perfect. Graphics zien er ook beter uit daardoor. Volgens mij heeft de Misery mod ook zo’n bug erin.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:03
Voor als je dat STALKER gevoel weer terug wilt krijgen:

8)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Aquila schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:53:
@DiedX
Hehe eindelijk weer iemand die reageert :p
Ik heb weer eventjes liggen te kloten aan de settings en het bleek aan de lighting te liggen. Heb in de nacht geen lagg en overdag wel, dus probeerde dat uit. Zette hem op het laagste en het werkt perfect. Graphics zien er ook beter uit daardoor. Volgens mij heeft de Misery mod ook zo’n bug erin.
Die stutters zaten in alle games wel, tot op zekere hoogte. Maar ik neem aan dat je het nu een stuk erger hebt dan normaal. Heb zelf nooit echt meer of minder stutter ervaren in CoP, ook niet met de complete mod. Alhoewel die complete me af en toe wel game-breaking CTDs gaf.

Heb je met die lagere graphics settings wel nog die zonnestralen als de zon op komt? Was altijd mijn favoriet in CoP, zag er erg mooi uit.

henkie196 wijzigde deze reactie 27-05-2019 08:28 (3%)

• Aquila
@henkie196
Die CTD’s heb ik dan weer niet. De stutters die van de game zelf afkomen vind ik nog niet heel erg. Het blijkt vooral van die x-ray engine af te komen. Ben benieuwd welke er voor stalker 2 gebruikt wordt. Niet elke engine is geschikt voor een game zoals deze.

Ja, ik heb met de lighting settings op het laagste ook die zonne stralen in zekere mate. Maar ik denk dat die complete mod het beste werkt met deze settings, want de kleuren lijken wel wat beter tot hub recht te komen en de details ook. Bij Misery heb je dat ook meen ik, of een andere graphics mod. Die werkt niet met DX11 lighting ofzo.

Ik vind Stalker trouwens wel erg leuk door die wat oudere graphics. Geeft ook zo’n gaaf sfeertje. Hopelijk komt daar niet de nadruk op te liggen in de volgende game.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 06-11 16:24

Magic666

No one's neighbour!

Nog nooit gespeeld, maar nu ik die serie kijk gaat het toch kriebelen.....

Wel of niet doen? Zo ja, welke mods om een zo crashvrij mogelijke game te spelen? (althans, dat lees ik veel op Steam als negatieve issue)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pimskie
tl;dr: Zeker doen. Beginnen met complete mod:
https://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009

Bij mij is het omgekeerd gegaan. In 2007/2008 zoiets Shadow of Chernobyl gespeeld en raakte verliefd op de setting, omgeving en sfeer en dat is nooit meer over gegaan. Fenomenaal, en voor mijn gevoel ongeëvenaard.

Op een stoffige externe HD heb ik de 3 delen nog staan en om de zoveel maanden installeer ik SoC of COP weer om terug te gaan naar The Zone _/-\o_ En zelfs na 1000 uur verveeld het me nog niet.

Anyhow, dat is niet wat je vroeg ;)

Wel of niet doen: duidelijk wel doen! Houdt er rekening mee dat het eerste deel (Shadow of Chernobyl) uit 2007 komt. Dus op het gebied van graphics loopt het wat achter.

Ik zou de drie delen (Shadow of Chernobyl, Clear Sky, Call of Pripyat) achtereenvolgend spelen met de "Complete Mod":
https://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009
Veranderd niks aan het verhaal of setting, maar brengt een hoop verbeteringen en bug fixes. Op die manier speel je toch een soort van "vanilla", maar met minder bugs.

Als je door de delen heen bent en denkt thuis te zijn in de Zone (Agroprom Underground, Lab X16, Lab X8 , Red Forest <3 ), begint het feest :*)

Call of Chernobyl: https://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl
Bevat alle levels uit alle 3 de delen :9~ Inclusief voertuigen en Atmosfear 3 (Atmosfear: "tweaks and expands the vanilla weather system to be more realistic and various.")

Lost Alpha: https://www.moddb.com/mods/lost-alpha
Standalone mod SoC. Ontzettend grote wereld, bevat alle levels uit vroegere SoC builds die nooit in de release kwamen.

Misery: https://www.moddb.com/mods/stalker-misery
Mischien wel een van de bekendste. Enorme uitdaging op het gebied van moeilijkheid. 1 shot is waarschijnlijk dodelijk.. Zit heel veel in, dus zeker het checken waard.

Ik denk dat dit wel de grootste 3 zijn. Maar niet de enige of beste. Als je na honderden uren nog zin hebt:
https://www.moddb.com/mods/stalkersoup
https://www.moddb.com/mods/stalker-oblivion-lost-30
https://www.moddb.com/mods/lurk/downloads/lurk-11
https://www.moddb.com/gro...ograf-mod-for-stalker-soc
https://www.moddb.com/mods/i-work-alone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Damn! bedankt voor de uitgebreide reply!

Hier kan ik zeker wat mee :)

Dat het wat "ouder" oogt is duidelijk, maar sfeer en gameplay lijken mij bij dit spel belangrijker ;)

Op steam kosten de 3 delen nu ook weer niet een rip uit je lijf dus ik ga dat eens bekijken!

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimskie
Magic666 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:10:
Damn! bedankt voor de uitgebreide reply!

Hier kan ik zeker wat mee :)

Dat het wat "ouder" oogt is duidelijk, maar sfeer en gameplay lijken mij bij dit spel belangrijker ;)

Op steam kosten de 3 delen nu ook weer niet een rip uit je lijf dus ik ga dat eens bekijken!
Cool! Check voor de zekerheid ff of je de steam versies kunt modden. Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Magic666 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:04:
Nog nooit gespeeld, maar nu ik die serie kijk gaat het toch kriebelen.....

Wel of niet doen? Zo ja, welke mods om een zo crashvrij mogelijke game te spelen? (althans, dat lees ik veel op Steam als negatieve issue)
Doen :) In 2017 had ik de drie games nog eens opnieuw gespeeld, zonder mods en crashes. Tientallen uren gameplezier gegarandeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

top! En zo te zien moeten de mods van moddb geen probleem opleveren :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

pimskie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:26:
[...]

Cool! Check voor de zekerheid ff of je de steam versies kunt modden. Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.
Natuurlijk kan dat :)

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True