Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
Heeft iemand ervaring met het spelen van STALKER op een 21:9 scherm? Sommigen zijn er niet over te spreken, anderen wel.
Ik vraag me dus af of het wel een beetje goed te doen is en wordt het spel iets meer immersive door die verhouding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Kreeg na het lezen van dit stuk op NatGeo gelijk weer zin in de game.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:20:
Even snel doorheen gelezen, maar zo'n artikel is vergif inderdaad. Daardoor wil je direct weer aan de bak.
Ik ga binnen 1 jaar of 2 ook richting Pripyat. Een maat van me is er geweest en hij zei dat het echt waanzinnig is.

Vooral dit stukje:
“You feel like the last person on Earth,” says Eugene Knyazev, who estimates that over the course of 50 trips, he has spent a year of his life in the exclusion zone. “You wander through empty villages, cities, roads. This is a magical sensation.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:20:
Mooi artikel! Thx voor posten.

Kan me heel goed voorstellen dat die Stalkers zich zo voelen. Lijkt me een geweldige sensatie!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Mosin schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Even snel doorheen gelezen, maar zo'n artikel is vergif inderdaad. Daardoor wil je direct weer aan de bak.
Ik ga binnen 1 jaar of 2 ook richting Pripyat. Een maat van me is er geweest en hij zei dat het echt waanzinnig is.

Vooral dit stukje:
“You feel like the last person on Earth,” says Eugene Knyazev, who estimates that over the course of 50 trips, he has spent a year of his life in the exclusion zone. “You wander through empty villages, cities, roads. This is a magical sensation.”
l0n3w012ph schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Mooi artikel! Thx voor posten.

Kan me heel goed voorstellen dat die Stalkers zich zo voelen. Lijkt me een geweldige sensatie!
Lijkt mij ook heel erg gaaf om fotografie te bedrijven, de tijd heeft daar gewoon al die tijd stilgestaan!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:01:
[...]

[...]

Lijkt mij ook heel erg gaaf om fotografie te bedrijven, de tijd heeft daar gewoon al die tijd stilgestaan!
Precies!
Het lijkt me echt een erg aparte ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
Dit interview is nou potverdorie leuk :D
https://www.pcgamer.com/m...-and-last-light-combined/ _/-\o_ :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Sowieso wacht ik in spanning op de nieuwe Metro. Post-nuclear én in Rusland én meer buiten lokaties én sneeuw. Wat wil je nog meer!? :) :)

Steam || Diablo 3

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-08 13:26
Heeft iemand STALKER al aan de praat gekregen onder OSX? Zou het graag nog eens opnieuw spelen maar werk al enkele jaren op een Mac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
l0n3w012ph schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:47:
Sowieso wacht ik in spanning op de nieuwe Metro. Post-nuclear én in Rusland én meer buiten lokaties én sneeuw. Wat wil je nog meer!? :) :)
Die man zegt ook dat het grootste level in Last Light iets van 200 bij 200m is, en dat het nu 2 bij 2km is :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Moest wel even lachen toen ik dit zag :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fCHNGPpf0dbdXWGLoGOhudwp/full.jpg

[ Voor 70% gewijzigd door Mosin op 18-02-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Via een Oost-Europese Facebook groep van STALKER fans kwam ik deze link tegen:
https://www.countdown2zero.com/#thebar
Ik hoop dat het absoluut niks met STALKER te maken heeft. Die cartoony figures zien er voor geen meter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Mosin schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:49:
Via een Oost-Europese Facebook groep van STALKER fans kwam ik deze link tegen:
https://www.countdown2zero.com/#thebar
Ik hoop dat het absoluut niks met STALKER te maken heeft. Die cartoony figures zien er voor geen meter uit.
Dat denk ik niet. Ik lees tenminste "tactical turn based" etc a la XCOM. En ik wil niet door Чернобыль en omstreken lopen om een eend tegen te komen :)

Edit: het is trouwens een Zweedse developer staat hier:

https://www.rockpapershot...eden-blends-genes-genres/

[ Voor 12% gewijzigd door l0n3w012ph op 28-02-2018 21:39 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heeft iemand ervaring met deze mod call-of-chernoby? Lijkt mij wel wat, open sandbox etc? Ben benieuwd

http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl
The long awaited patch for Call of Chernobyl is finally here. The mod has seen a tremendous amount of growth and change since 1.3.2; we have been working hard this year to bring the stalker community this new content in the form of the 1.4 update. This patch contains so many changes it would be rather difficult to go through that list here but below is a brief overview.

Call of Chernobyl 1.4.12 [Full Release]
en
Underground labs have been populated with all sorts of creatures. Now mutants can only be found during specific times of the day depending on their behavior type. Night predators like Chimeras, cats and snorks can now only be seen at night. Day time mutants like boar and flesh can only be seen during the day. However, these mutants can always be found in underground labs or during tasks regardless of time of day. Offline A-Life is now much more active and more willing to travel to far off levels. A new game options allows the player to control the population of the Zone, by reducing or increase stalker or mutant spawns based on a multiplier. Online exclusion radius is a feature added to gameplay options that blocks A-Life spawning in the player's immediate area and can be adjusted or disabled.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Ghostrider schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:43:
Heeft iemand ervaring met deze mod call-of-chernoby? Lijkt mij wel wat, open sandbox etc? Ben benieuwd

[...]

en
[...]
Heel veel gespeeld toen het net uitkwam. De details weet ik niet meer, maar wel dat het onwijs groot is! Je kunt echt overal naar toe, en als ik het me goed herinner ook weer aansluiten bij verschillende factions.
Om bijvoorbeeld met Duty de Freedom base te bestormen oOo.

Op den duur ben ik gestopt omdat er een quest character vast zat op een teleport locatie.

Nogmaals, al een tijd geleden dus weet het niet precies meer allemaal, maar wel dat het voor mij weer een grote impuls was om naar The Zone te gaan :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JariMighty
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 13:17
Ghostrider schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:43:

De mod op zichzelf is zeer goed in elkaar gezet maar als je deze zonder add-ons speelt dan zullen je een paar dingen opvallen, namelijk:
- Moeilijk om aan goede wapens te komen (zonder vast te lopen en inaccuraat te schieten)
- Moeilijk om voldoende munitie te vinden
- NPC's en mutanten zijn moeilijk te verslaan (Damage van wapens en de HP die ze hebben)
- Moeilijk geld te verdienen (Quests zijn wel oké)
- Veel quests van mede-STALKERS

Ik raad je echter wel aan om een paar add-ons toe te voegen aan Call of Chernobyl.
- Wapen add-on voor mooiere en meer wapens met verschillende soorten munitie.
- Damage add-on, omdat de standaard damagemodel kak is.
- Quest mod om meer missies voor mede-STALKERS te kunnen doen.
- Grafische mod om helemaal het spel ingezogen te worden.

Het spel kan af en toe wel eens crashen maar dat is de aard van het beestje, de Xray engine.

[ Voor 0% gewijzigd door JariMighty op 01-03-2018 15:50 . Reden: Zinsopbouw laatste zin was echt abominabel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 21:54
JariMighty schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Ik raad je echter wel aan om een paar add-ons toe te voegen aan Call of Chernobyl.
- Wapen add-on voor mooiere en meer wapens met verschillende soorten munitie.
- Damage add-on, omdat de standaard damagemodel kak is.
- Quest mod om meer missies voor mede-STALKERS te kunnen doen.
- Grafische mod om helemaal het spel ingezogen te worden.

Het spel kan af en toe wel eens crashen maar dat is de aard van het beestje, de Xray engine.
Heb je namen bij bovenstaande suggesties? Zijn er nogal wat van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JariMighty
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 13:17
Jelloz schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:56:
[...]

Heb je namen bij bovenstaande suggesties? Zijn er nogal wat van.
Voor de wapenmod gebruik ik zelf de STCoP Weapon Pack, omdat deze meer variatie heeft in wapens dan bijv. de Original Weapon Renwal mod die de originele wapens in een nieuw jasje steekt.

Wat grafische mod betreft ben ik zeer tevreden met de RealtyZ mod. Geeft een mooie atmosfeer mee als je eenmaal een beetje 's avonds in het donker speelt. Deze mod raad ik zeker aan maar tegelijkertijd kunnen smaken verschillen.

Voor de variatie in gameplay raad ik het volgende DoctorX triootje aan, namelijk Dynamic Faction Relations, Questlines en Dynamic Anomalies. Dus meer quests, dynamishe relaties met andere groepen en verplaatsende anomalies.

De damage mod kan ik helaas niet meer terugvinden maar ik zag er wel eentje van STCoP voorbij komen genaamd STCoP Damage Addon.

[ Voor 1% gewijzigd door JariMighty op 10-04-2018 09:59 . Reden: Vergat een zin af te maken ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 10:25
Op diverse gamesite's staat dat S.T.A.L.K.E.R. 2 is aangekondigd.

https://www.bluesnews.com...ker-2-resumes-development

http://www.shacknews.com/...world-announces-stalker-2

Ik ben heel er benieuwd na, hoe het gaat worden. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Ik wil niet negatief overkomen, maar ik wil het eerst zien, en dan geloven...

Daarbij vraag ik me af of de sfeer van de eerste reeks gehaald kan worden...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
Ontwikkelaars uit het oost blok stellen mij eigenlijk nooit teleur. Bij COD begrijp ik dat wel, maar deze + de Metro reeks zijn eentje apart.

Ik ben zeer benieuwd! Kan niet wachten op de eerste screens *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

DiedX schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:59:
Ik wil niet negatief overkomen, maar ik wil het eerst zien, en dan geloven...

Daarbij vraag ik me af of de sfeer van de eerste reeks gehaald kan worden...
Met alle technieken vandaag de dag zal dat geen probleem worden lijkt me.
Het is meer dat jezelf een enorm hoge verwachting hebt, juiste omdat de originele game zo uniek was destijds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
Wellicht praat ik onze verwachtingen naar beneden ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Laatst online: 13-09 10:25
Ik ben benieuwd of ze nu iets kunnen maken, zoals ze in de eerst stalker probeerde een A-Life te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

Hallo iedereen,

Ik had ooit eens CoP gratis gekregen maar tot op heden nog nooit gespeeld.. Ben dan ook nieuw in het STALKER universum..
Hebben jullie enig idee welke mods ik het best neem om een eerste ervaring op te doen, of gewoon zo Vanilla beginnen ? Die call of cherno ken ik wel, maar is dit ok om direct mee te beginnen ?
Snap ook niet echt hoe de mods te installen eerlijk gezegd..

Heb even op Moddb gekeken, maar het komt nogal overweldigend over voor een nieuweling imo...

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

KipCurreh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:55:
Hallo iedereen,

Ik had ooit eens CoP gratis gekregen maar tot op heden nog nooit gespeeld.. Ben dan ook nieuw in het STALKER universum..
Hebben jullie enig idee welke mods ik het best neem om een eerste ervaring op te doen, of gewoon zo Vanilla beginnen ? Die call of cherno ken ik wel, maar is dit ok om direct mee te beginnen ?
Snap ook niet echt hoe de mods te installen eerlijk gezegd..

Heb even op Moddb gekeken, maar het komt nogal overweldigend over voor een nieuweling imo...
Voor CoP heb je eigenlijk als enige van de drie games geen mods nodig voor een goede "vanilla experience" (in tegenstelling tot SoC en CS, waar Zone Reclamation Project respectievelijk Sky Reclamation Project toch wel ten minste aan te bevelen zijn).

Call of Chernobyl is geen mod voor een eerste playthrough. Het verandert het spel compleet (met nieuwe missies en maps e.d.).

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 15:37

KipCurreh

Nightcrawler

Compizfox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:01:
[...]

Voor CoP heb je eigenlijk als enige van de drie games geen mods nodig voor een goede "vanilla experience" (in tegenstelling tot SoC en CS, waar Zone Reclamation Project respectievelijk Sky Reclamation Project toch wel ten minste aan te bevelen zijn).

Call of Chernobyl is geen mod voor een eerste playthrough. Het verandert het spel compleet (met nieuwe missies en maps e.d.).
Ok dan begin ik hem gewoon Vanilla en zie ik wel wat het geeft..
Het laadt wel enorm traag, en het spel heeft af en toe wel last van ingame freezes.. Ook als ik naar het menu wil gaan duurt het een 30-tal seconden ofzo..

Alles staat op Max, en lightning op DX11..
Even gegoogled, veel mensen met dezelfde problemen maar niet direct een fix gevonden.. Is dit op te lossen, want anders gaat het toch veel moed vragen om deze game te proberen |:(

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KipCurreh schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Ok dan begin ik hem gewoon Vanilla en zie ik wel wat het geeft..
Het laadt wel enorm traag, en het spel heeft af en toe wel last van ingame freezes.. Ook als ik naar het menu wil gaan duurt het een 30-tal seconden ofzo..

Alles staat op Max, en lightning op DX11..
Even gegoogled, veel mensen met dezelfde problemen maar niet direct een fix gevonden.. Is dit op te lossen, want anders gaat het toch veel moed vragen om deze game te proberen |:(
Als die site er nog is, Complete Mod voor alledrie. Graphics opgepoetst, bugs platgestampt, maar geen grote gameplay veranderingen (wel cheat menuutje trouwens, maar die hoef je niet te gebruiken). eigenlijk is "base game + Complete mod" gewoon "originele spel maar nu zonder bugs en mooier". Dat komt redelijk in de buurt van een ideale situatie voor je eerste playthrough.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
Vandaag weer eens begonnen met SoC. Voor de 3000ste keer :') Maar ach, elke keer die bunker uitrennen blijft een leuk gevoel.
Heb nu de Lost Oblivion mod 3.1 geinstalleerd, die volgens mij, vrij recent is. Geluid is duidelijk aangepakt en grafisch ook, alhoewel ik daar weinig van merk (who cares?).

EDIT:
Deze mod laat af en toe nog een klein steekje vallen. Voor de rest prima speelbaar!

[ Voor 13% gewijzigd door Mosin op 06-09-2018 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Toch maar weer terug gegaan naar de oudere versie. Het is er merkbaar op achteruit gegaan.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Fantastisch, toch maar weer terug naar de 3.1 versie. Toch de ruim beter speelbare versie. Alleen moet ik nu gaan achterhalen hoe ik die emissie shit kan aanpassen. Er zal wel iets voor zijn, maar meestal heb ik het geduld niet om daar naar te gaan zoeken :') :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Weet iemand van jullie nog hoe ik de Hunter/Artifacts add-on moet installeren? Ik heb 'm net gedownload en in de bestanden (gamedata) gezet. In het level waar je start heb je normaal al een paar dingetjes liggen, maar het wilt niet.. :(

Edit: Gelukt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 14-05-2019 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik zit ondertussen Call Of Pripyat te spelen met de complete mod. Deze is helemaal top, alleen heb ik op zowel high/low settings heel veel stutters. Om idioot van te worden. Ik heb al aangekloot met v-sync, settings algemeen, via NVIDIA control panel en nog wat zinloze dingen. Iemand enig idee hoe je er vandaan komt?
Via Google kom ik alleen op stutters, maar niet echt op lagg. Ik heb beiden 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
Omdat je als laatste reageert, en ik wil laten weten dat "we" het lezen. Ik heb werkelijk waar geen idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@DiedX
Hehe eindelijk weer iemand die reageert :p
Ik heb weer eventjes liggen te kloten aan de settings en het bleek aan de lighting te liggen. Heb in de nacht geen lagg en overdag wel, dus probeerde dat uit. Zette hem op het laagste en het werkt perfect. Graphics zien er ook beter uit daardoor. Volgens mij heeft de Misery mod ook zo’n bug erin.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Voor als je dat STALKER gevoel weer terug wilt krijgen:

8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mosin schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:53:
@DiedX
Hehe eindelijk weer iemand die reageert :p
Ik heb weer eventjes liggen te kloten aan de settings en het bleek aan de lighting te liggen. Heb in de nacht geen lagg en overdag wel, dus probeerde dat uit. Zette hem op het laagste en het werkt perfect. Graphics zien er ook beter uit daardoor. Volgens mij heeft de Misery mod ook zo’n bug erin.
Die stutters zaten in alle games wel, tot op zekere hoogte. Maar ik neem aan dat je het nu een stuk erger hebt dan normaal. Heb zelf nooit echt meer of minder stutter ervaren in CoP, ook niet met de complete mod. Alhoewel die complete me af en toe wel game-breaking CTDs gaf.

Heb je met die lagere graphics settings wel nog die zonnestralen als de zon op komt? Was altijd mijn favoriet in CoP, zag er erg mooi uit.

[ Voor 3% gewijzigd door henkie196 op 27-05-2019 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@henkie196
Die CTD’s heb ik dan weer niet. De stutters die van de game zelf afkomen vind ik nog niet heel erg. Het blijkt vooral van die x-ray engine af te komen. Ben benieuwd welke er voor stalker 2 gebruikt wordt. Niet elke engine is geschikt voor een game zoals deze.

Ja, ik heb met de lighting settings op het laagste ook die zonne stralen in zekere mate. Maar ik denk dat die complete mod het beste werkt met deze settings, want de kleuren lijken wel wat beter tot hub recht te komen en de details ook. Bij Misery heb je dat ook meen ik, of een andere graphics mod. Die werkt niet met DX11 lighting ofzo.

Ik vind Stalker trouwens wel erg leuk door die wat oudere graphics. Geeft ook zo’n gaaf sfeertje. Hopelijk komt daar niet de nadruk op te liggen in de volgende game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:22

Magic666

No one's neighbour!

Nog nooit gespeeld, maar nu ik die serie kijk gaat het toch kriebelen.....

Wel of niet doen? Zo ja, welke mods om een zo crashvrij mogelijke game te spelen? (althans, dat lees ik veel op Steam als negatieve issue)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pimskie
tl;dr: Zeker doen. Beginnen met complete mod:
https://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009

Bij mij is het omgekeerd gegaan. In 2007/2008 zoiets Shadow of Chernobyl gespeeld en raakte verliefd op de setting, omgeving en sfeer en dat is nooit meer over gegaan. Fenomenaal, en voor mijn gevoel ongeëvenaard.

Op een stoffige externe HD heb ik de 3 delen nog staan en om de zoveel maanden installeer ik SoC of COP weer om terug te gaan naar The Zone _/-\o_ En zelfs na 1000 uur verveeld het me nog niet.

Anyhow, dat is niet wat je vroeg ;)

Wel of niet doen: duidelijk wel doen! Houdt er rekening mee dat het eerste deel (Shadow of Chernobyl) uit 2007 komt. Dus op het gebied van graphics loopt het wat achter.

Ik zou de drie delen (Shadow of Chernobyl, Clear Sky, Call of Pripyat) achtereenvolgend spelen met de "Complete Mod":
https://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009
Veranderd niks aan het verhaal of setting, maar brengt een hoop verbeteringen en bug fixes. Op die manier speel je toch een soort van "vanilla", maar met minder bugs.

Als je door de delen heen bent en denkt thuis te zijn in de Zone (Agroprom Underground, Lab X16, Lab X8 , Red Forest <3 ), begint het feest :*)

Call of Chernobyl: https://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl
Bevat alle levels uit alle 3 de delen :9~ Inclusief voertuigen en Atmosfear 3 (Atmosfear: "tweaks and expands the vanilla weather system to be more realistic and various.")

Lost Alpha: https://www.moddb.com/mods/lost-alpha
Standalone mod SoC. Ontzettend grote wereld, bevat alle levels uit vroegere SoC builds die nooit in de release kwamen.

Misery: https://www.moddb.com/mods/stalker-misery
Mischien wel een van de bekendste. Enorme uitdaging op het gebied van moeilijkheid. 1 shot is waarschijnlijk dodelijk.. Zit heel veel in, dus zeker het checken waard.

Ik denk dat dit wel de grootste 3 zijn. Maar niet de enige of beste. Als je na honderden uren nog zin hebt:
https://www.moddb.com/mods/stalkersoup
https://www.moddb.com/mods/stalker-oblivion-lost-30
https://www.moddb.com/mods/lurk/downloads/lurk-11
https://www.moddb.com/gro...ograf-mod-for-stalker-soc
https://www.moddb.com/mods/i-work-alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Damn! bedankt voor de uitgebreide reply!

Hier kan ik zeker wat mee :)

Dat het wat "ouder" oogt is duidelijk, maar sfeer en gameplay lijken mij bij dit spel belangrijker ;)

Op steam kosten de 3 delen nu ook weer niet een rip uit je lijf dus ik ga dat eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Magic666 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:10:
Damn! bedankt voor de uitgebreide reply!

Hier kan ik zeker wat mee :)

Dat het wat "ouder" oogt is duidelijk, maar sfeer en gameplay lijken mij bij dit spel belangrijker ;)

Op steam kosten de 3 delen nu ook weer niet een rip uit je lijf dus ik ga dat eens bekijken!
Cool! Check voor de zekerheid ff of je de steam versies kunt modden. Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Magic666 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:04:
Nog nooit gespeeld, maar nu ik die serie kijk gaat het toch kriebelen.....

Wel of niet doen? Zo ja, welke mods om een zo crashvrij mogelijke game te spelen? (althans, dat lees ik veel op Steam als negatieve issue)
Doen :) In 2017 had ik de drie games nog eens opnieuw gespeeld, zonder mods en crashes. Tientallen uren gameplezier gegarandeerd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

top! En zo te zien moeten de mods van moddb geen probleem opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

pimskie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:26:
[...]

Cool! Check voor de zekerheid ff of je de steam versies kunt modden. Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.
Natuurlijk kan dat :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mosin
S.T.A.L.K.E.R 2 zal gaan draaien op Unreal Engine zie ik net op de Facebook pagina van GSC game studio. Ben benieuwd naar verdere updates over deze game :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 04-01-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hoezo offtopic? *Kijkt naar topic titel* Lijkt me bijzonder on-topic.

Ik wist niet dat GSC opnieuw opgestart was, maar ben benieuwd wat hier uit volgt. Zag dat mods ook supported zouden gaan zijn, dat is altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 08:07:
Hoezo offtopic? *Kijkt naar topic titel* Lijkt me bijzonder on-topic.

Ik wist niet dat GSC opnieuw opgestart was, maar ben benieuwd wat hier uit volgt. Zag dat mods ook supported zouden gaan zijn, dat is altijd fijn.
Ik denk soms wat sneller en dan vergeet ik ook nog te kijken 8)7 :P
Gewoon on-topic inderdaad.

Het is toch al even zo dat ze bezig zijn, alleen komt er zeer weinig naar buiten. Via FB volg ik 1 of 2 Russiche/Oekrainse fan pagina's van STALKER en daar zie ik ook zelden tot niets op. Dat hij op de UE gaat draaien is ook een ongeluk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YOeCGwi.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Ik weet het niet hoor, ik ben echt een fanboy van het eerste uur. Maar na al die fiasco's afgelopen jaren probeer ik nog niet te enthousiast te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mosin schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:06:
Ik denk soms wat sneller en dan vergeet ik ook nog te kijken 8)7 :P
Gewoon on-topic inderdaad.

Het is toch al even zo dat ze bezig zijn, alleen komt er zeer weinig naar buiten. Via FB volg ik 1 of 2 Russiche/Oekrainse fan pagina's van STALKER en daar zie ik ook zelden tot niets op. Dat hij op de UE gaat draaien is ook een ongeluk.
[Afbeelding]
Interessant die mededeling. Epic heeft z'n mond voorbij gepraat, kennelijk. Lijkt me niet een ongeluk dat het op UE gaat draaien, tenminste niet vanuit GSC.

Wel grappig dat ze er nog even bij zetten dat er wel een link is naar Epic, maar dat dat niet betekend dat het op de Epic store komt (of exclusief daar komt). Niet persé, in ieder geval.
pimskie schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:03:
Ik weet het niet hoor, ik ben echt een fanboy van het eerste uur. Maar na al die fiasco's afgelopen jaren probeer ik nog niet te enthousiast te worden.
Een beetje terughoudendheid is altijd aan te bevelen. Sowieso gaat het nog wel even duren voordat er concreet iets is. Als dat ooit komt. In als de eerdere STALKER games iets waren om op af te gaan, wil je nog wel eerst een jaartje wachten voordat je het koopt, dan zullen de meeste bugs hopelijk wel gefixed zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door henkie196 op 04-01-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 16:16:
[...]

Interessant die mededeling. Epic heeft z'n mond voorbij gepraat, kennelijk. Lijkt me niet een ongeluk dat het op UE gaat draaien, tenminste niet vanuit GSC.

Wel grappig dat ze er nog even bij zetten dat er wel een link is naar Epic, maar dat dat niet betekend dat het op de Epic store komt (of exclusief daar komt). Niet persé, in ieder geval.

[...]

Een beetje terughoudendheid is altijd aan te bevelen. Sowieso gaat het nog wel even duren voordat er concreet iets is. Als dat ooit komt. In als de eerdere STALKER games iets waren om op af te gaan, wil je nog wel eerst een jaartje wachten voordat je het koopt, dan zullen de meeste bugs hopelijk wel gefixed zijn.
Kwa launcher heb ik gewoon graag Steam of GOG voor deze game. EPIC kan, maar dan staat het weer apart op een zoveelste launcher.

Wat de game zelf wacht ik gewoon af. Zit toch al even op de hype train, dus ik kan wel gaan doen alsof, maar daar schiet ik net zoveel mee op O-)

Edit:
Ben trouwens weer verder gegaan met CS + complete mod, maar hij vergeet constant personages te laden etc. Ik kan er nu zelfs niet meer mee verder spelen :(

[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 04-01-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hmm, dat ik CS + complete speelde (alweer behoorlijk jaar terug), was het behoorlijk stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 13:34:
Hmm, dat ik CS + complete speelde (alweer behoorlijk jaar terug), was het behoorlijk stabiel.
Ben gewoon opnieuw begonnen met de SRP mod. Die bevalt me tot nu toe best goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wat zit er in die SRP mod? Heb er nog niet eerder van gehoord, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
henkie196 schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:45:
Wat zit er in die SRP mod? Heb er nog niet eerder van gehoord, ben wel benieuwd.
Zie: https://www.moddb.com/mods/srp

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@henkie196
Deze mod is veel recenter en er zijn, zover ik begrijp veel meer bugs uitgehaald. Heb op een paar crashes nog helemaal geen problemen ervaren. Die crashes kwamen pas na 4 uur spelen ofzo.
Gameplay verloopt goed, zo ook die faction war in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
STALKER Clear Sky uitgespeeld. Recht door zee, heeft het gewoon een kut einde en zou je inderdaad direct moeten beginnen met SOC. Met mijn verse portie ongeduld vond ik het Swamp gedeelte vrij snel irritant en vermoeiend worden. Die battles zijn ook niet helemaal lekker uitgewerkt, dus heb er geen energie meer ingestoken. Voor de rest echt wel weer een top game hoor :D
Op Facebook wordt alles in het Russisch/Oekraïens geschreven over STALKER 2, ik vertaal het natuurlijk wel en als ik het goed begrijp zijn ze al het ontwikkelen. Hoe ver durf ik dan weer niet te zeggen..

[ Voor 26% gewijzigd door Mosin op 20-03-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
Faction Wars was een leuk idee, maar in Clear Sky werkt het voor geen meter en het brengt alleen maar irritatie met zich mee. Zelfs de diverse mods die dit zouden moeten verbeteren helpen niet tot nauwelijks. Voor de beste ervaring zou je de game flink moeten modden, wil het een beetje speelbaar worden. Vanaf Limansk wordt het erg lineair en is er geen weg meer terug. De moeilijkheidsgraad in de Deserted Hospital is ook echt enorm met al die Monolith cultists. Bijna niet te doen op Master (de enige manier om STALKER te ervaren).

[ Voor 11% gewijzigd door P-Rock op 22-03-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het enige dat ik me kan herinneren als echt moeilijk was het begin van SoC op de hoogste difficulty met de Oblivion Lost mod. Dat was echt een reloadfest, in ieder geval tot ik m'n eerste AK met scope gevonden had. Kan me niet herinneren dat CS ergens zó moeilijk was, maar is ook alweer een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb.

De hoogste difficulty is inderdaad de beste manier om STALKER te ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De ontwikkelaars hebben een kleine Stalker 2 teaser online gezet:

S.T.A.L.K.E.R. 2 Announced and Teased, More Details Throughout 2020

Meer details volgen later dit jaar :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
@P-Rock @henkie196
Als ik op die difficulty ga spelen dan word het een die-fest voor mij :+
Vanaf Limansk is het inderdaad een rechte weg, alsnog leuk om te spelen, maar je weet dat je bij het einde gaat komen.

@XWB
Ik wil gewoon meer zien, haha :p
Als ik die art zo bekijk, dan zou STALKER 2 nog wel eens een akelig zware game kunnen gaan worden. Als ze grafisch alles netjes doen uitwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

XWB schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:33:
De ontwikkelaars hebben een kleine Stalker 2 teaser online gezet:

S.T.A.L.K.E.R. 2 Announced and Teased, More Details Throughout 2020

Meer details volgen later dit jaar :)
vandaag dus. *O*

En hij zit in gamepass (ultimate) oOo

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gooi de trailer hier dan meteen even neer:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Dit is mooi _/-\o_
Snachts je lekker de pleuris schrikken in een van die labs >:) Ooohh man :D d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ziet er op zich wel goed uit, maar wacht wel de gameplay videos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Poeh, volgend jaar pas.
Zijn er al specs bekend ? Kan alleen hele oude uit 2018 vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:20
Is de setting/village rond 1:08 waar je start in oftewel CS of SoC? staat op een of andere manier in mijn geheugen gegrift: een outdoor wchok en daarnaast een afgeblazen dak waar je met de ladder op kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

AntiChrist7 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 01:16:
Is de setting/village rond 1:08 waar je start in oftewel CS of SoC? staat op een of andere manier in mijn geheugen gegrift: een outdoor wchok en daarnaast een afgeblazen dak waar je met de ladder op kon
Ja, dat lijkt "Rookie village" in Cordon te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Heel vet! Krijg er nu alweer zin in haha

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:19
good om te zien dat er veel rond pripjat gaat afspelen en de kerncentrale

zou het heel gaaf vinden om met de nieuwe grafx in die stad rond te kunnen lopen en vanuit daar naar de kerncentrale te gaan
maar nog niets over een datum waneer hij out gaat komen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Ik ben nu bezig met de Oblivion Lost Remake (stand alone) mod.

Dit is hoe Shadow of Chernobyl eruitzag rond 2003-2004 en wat Lost Alpha eigenlijk had moeten zijn. In de remake hebben ze echt geprobeerd om het spel te laten werken en eruit te laten zien zoals het was, zonder een hoop onnodige en rare toevoegingen zoals in Lost Alpha.

De installatie is wat omslachtig, maar met de laatste fix loopt het spel als een zonnetje. Hier en daar wat kleine bugs (zo heb ik bv om de één of andere reden geen minimap), maar ik moet de eerste CTD nog meemaken. Als Lost Alpha je te buggy was of je vond alle rare veranderingen aan het verhaal niks, probeer dan deze eens.

Dit heeft trouwens niks te maken met die andere Oblivion Lost mod voor Shadow of Chernobyl.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d3Oyh1bQ-64]

[ Voor 5% gewijzigd door P-Rock op 23-08-2020 19:52 ]

• henkie196
  • Niet online
Dus de Oblivion Lost remake heeft niks te maken met de originele Oblivion Lost mod voor SoC?

Heb je ook een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Ben afgelopen week gestopt met 'Road to the North' vanwege de random mutant encounters. Zo heb je niets en het andere moment zit er een bloodsucker, roedel honden en een stel van die fleshies op je arsch.
Of een dwerg midden in het veld in Zaton, whut? Dan ben ik er zo snel klaar mee..

Weer maar gewoon CoP opgestart, gaat weer lekker. Echter kriebelt het wel om de 'Call of Chernobyl' mod te proberen als ik dat zo lees.

Baal er trouwens een beetje van dat CS op Steam niet meer werkt, spel crasht net na de start in het menu. Iemand een tip toevallig?
Dat swamp-gevoel is sterk blijven hangen namelijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
henkie196 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:40:
Dus de Oblivion Lost remake heeft niks te maken met de originele Oblivion Lost mod voor SoC?

Heb je ook een link?
Klopt. Het is net zoals Lost Alpha een compleet nieuw spel.

https://www.moddb.com/gam...livion-lost-remake-25-eng

En hier kun je de laatste Engelse patch downloaden (Fixx 42)

https://www.gameru.net/fo...d7d9&showtopic=54066&st=0

Installatie gaat als volgt:

1. Unpack het bestand overal behalve direct onder c:\> of Program Files. Dus in een aparte map op je C schijf kan wel, bv C:\>Games>STALKER OLR. Je hoeft geen executable te runnen om te installeren.
2. Gooi de laatste Fixx eroverheen. Die zal wat bestanden vervangen, maar dit kun je allemaal doorklikken.
3. Open het Configurator bestand en stel hier wat verplichte opties in. Deze stap moet je niet overslaan!
4. Als je dit hebt doorlopen kun je nu het spel spelen.

Ik moet er wel bij zeggen dat het soms erg onduidelijk is wat je in godsnaam moet doen. De game laat je enorm vrij (een stuk meer dan bv de officiële games) - wat natuurlijk top is - maar dat betekent ook dat je je soms een ongeluk zoekt naar bepaalde items die je nodig hebt voor je quest, omdat het verhaal niet verder gaat als je deze niet hebt. Dus als je het echt niet meer weet heeft deze Rus een walkthrough geschreven, die je wel eerst even moet Google translaten:

https://vk.com/topic-110304336_38248744

[ Voor 24% gewijzigd door P-Rock op 29-08-2020 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Freaky Maus schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 23:41:
Baal er trouwens een beetje van dat CS op Steam niet meer werkt, spel crasht net na de start in het menu. Iemand een tip toevallig?
Dat swamp-gevoel is sterk blijven hangen namelijk.
De GOG versie nu kopen voor €2,59.

https://www.gog.com/game/stalker_clear_sky

Of Dx9 forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Compizfox schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:53:
[...]

Ja, dat lijkt "Rookie village" in Cordon te zijn.
Is het ook. Waar die Sidorovich in zijn keldertje zit. Zitten een hoop herkennings punten op.

Ik hoop dat je als speler nog steeds dezelfde vrijheid hebt, met meer side missions en het dubbele aan gebied. Dat zou erg mooi zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Mosin schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:53:
[...]

Is het ook. Waar die Sidorovich in zijn keldertje zit. Zitten een hoop herkennings punten op.

Ik hoop dat je als speler nog steeds dezelfde vrijheid hebt, met meer side missions en het dubbele aan gebied. Dat zou erg mooi zijn :)
Hopelijk is het te verkennen gebied nu één grote map, zoals in bv de Far Cry serie, en niet onderverdeeld in verschillende hubs. In Call of Pripyat waren ze al op de goede weg, maar daar had je nog steeds 4 hubs (Zaton, Yanov, Pripyat Underground en Pripyat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:13:
[...]

Hopelijk is het te verkennen gebied nu één grote map, zoals in bv de Far Cry serie, en niet onderverdeeld in verschillende hubs. In Call of Pripyat waren ze al op de goede weg, maar daar had je nog steeds 4 hubs (Zaton, Yanov, Pripyat Underground en Pripyat).
Je zou het wel verwachten, vanwege die SSD. Of het gebeurd is een ander verhaal.
Ik zou het niet heel storend vinden, maar wel makkelijk. Zolang ze de gameplay onveranderd laten is er eigenlijk weinig aan de hand. Er kan niet veel fout gaan met een nieuwe STALKER game _/-\o_

• pimskie
Mosin schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:27:
[...]
Er kan niet veel fout gaan met een nieuwe STALKER game _/-\o_
Dat dacht ik ook een paar keer ;(
Laten we niet vergeten dat zogenaamd een deel van het STALKER team hier aan ging werken en dat het PVE zou krijgen. En dat ze ter promotie zelfs schetsen van STALKER gebruikt hebben.

Uiteraard is dat nu een andere studio en hebben we voor STALKER 2 gelukkig gewoon met GSC te maken.
Maar toch kijk ik als hardcore fan de kat nog even uit de boom. Bijvoorbeeld door "Launching first as console exclusive", "epic branching story", "epic non-liniar story", "biggest seamless open-world to date", "no release date".

Na +- 1500 uur (SOC en COP + mods) kijk ik zeker uit naar deel 2 maar ik laat de hype train voorbij tuffen :P

• Norbert
  • Registratie: November 2000
Ik zie hier nooit iets over deze versie: http://www.tecnobacon.com/ Stalkersoup.
Als je echt heel lang bezig wilt zijn kijk dan hiernaar, de verdere links naar het heel behulpzame forum staan op deze website zo ook de download links. Lees voor op het forum de installatie instructies want anders heb je grote kans op problemen. Verder kwam er recent na testen boven water dat dit een vereiste is, ik weet niet of dat al in de instructies is opgenomen dus voor de zekerheid:
So, the minimum prerequisites are:,- DX 9.0c,- Visual basic 2010 x86 and x64 version...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
pimskie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:40:
[...]

Dat dacht ik ook een paar keer ;(
Laten we niet vergeten dat zogenaamd een deel van het STALKER team hier aan ging werken en dat het PVE zou krijgen. En dat ze ter promotie zelfs schetsen van STALKER gebruikt hebben.

Uiteraard is dat nu een andere studio en hebben we voor STALKER 2 gelukkig gewoon met GSC te maken.
Maar toch kijk ik als hardcore fan de kat nog even uit de boom. Bijvoorbeeld door "Launching first as console exclusive", "epic branching story", "epic non-liniar story", "biggest seamless open-world to date", "no release date".

Na +- 1500 uur (SOC en COP + mods) kijk ik zeker uit naar deel 2 maar ik laat de hype train voorbij tuffen :P
Ik begrijp je punt en het is ook slim om even af te wachten. Met deze games, die ook op console gereleased worden, houd ik mijn adem in.
Sta er niet van te kijken, als ze het compleet verneuken en dan ook letterlijk.

Maar, als ze van de gameplay afblijven en deze fantastisch uitbouwen, dan zou er niets aan het handje mogen zijn. Want de gameplay van STALKER is gewoon fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mosin schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:04:
Ik begrijp je punt en het is ook slim om even af te wachten. Met deze games, die ook op console gereleased worden, houd ik mijn adem in.
Sta er niet van te kijken, als ze het compleet verneuken en dan ook letterlijk.

Maar, als ze van de gameplay afblijven en deze fantastisch uitbouwen, dan zou er niets aan het handje mogen zijn. Want de gameplay van STALKER is gewoon fantastisch.
Dat laatste is het grootste vraagteken hier. Met een release op de console kan het ook goed zijn dat ze zelf besloten hebben om het 'meer toegankelijk' te maken. Of dat de publisher dat opgelegd heeft.

Ik hoop dat een nieuwe Stalker game inderdaad brengt wat we verwachten van de oude games, maar ik wacht wel eerst af wat er daadwerkelijk van terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
henkie196 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:58:
[...]

Dat laatste is het grootste vraagteken hier. Met een release op de console kan het ook goed zijn dat ze zelf besloten hebben om het 'meer toegankelijk' te maken. Of dat de publisher dat opgelegd heeft.

Ik hoop dat een nieuwe Stalker game inderdaad brengt wat we verwachten van de oude games, maar ik wacht wel eerst af wat er daadwerkelijk van terecht komt.
Absoluut. Ik hoop dat we dan ook heel snel meer informatie krijgen.
Maar het zou door de nieuwe generatie consoles misschien mogelijk zijn om een heel groot gebied te maken zonder laad tijden. Alleen kunnen ze er nu nog wat centen mee graaien op de consoles. Dat zou ik niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:06
S.T.A.L.K.E.R. _/-\o_

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:20
Ik heb SoC en CS veel gespeeld vroeger maar in CoP nooit ver gekomen. heb hem nu gehaald op GOG. Enige aanbevelingen voor mods? Ik heb de andere twee met de complete mod gespeeld. moet geen grote overhaul zijn, gwn wat quality of life dingen is goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
AntiChrist7 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:55:
Ik heb SoC en CS veel gespeeld vroeger maar in CoP nooit ver gekomen. heb hem nu gehaald op GOG. Enige aanbevelingen voor mods? Ik heb de andere twee met de complete mod gespeeld. moet geen grote overhaul zijn, gwn wat quality of life dingen is goed
Je zou deze ook met de Complete mod kunnen spelen. Je kan ook zelf wat grafische mods installeren zoals Absolute Nature en Structure, AtmosFear en Original Weapons Renewal of Arsenal Overhaul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P-Rock
Zo, Oblivion Lost Remake 2.5 uitgespeeld (niet te verwarren met die andere Oblivion Lost mod). Tijdens het spelen ervan kwam ik erachter dat er ook een gemodde versie bestaat genaamd OLR: Vector of Alienation, die gebaseerd is op eerdere verhaallijnen, dus die moet ik ook maar eens uitproberen.

Ik heb me erg vermaakt en het was leuk om te zien wat GSC er allemaal heeft uitgeknipt en veranderd voordat ze in 2007 Shadow of Chernobyl op de markt brachten. Het is me ook een stuk duidelijker nu waarom ze deze veranderingen hebben gedaan en sommige hubs totaal hebben veranderd of hebben verwijderd.

Je kunt in de mod auto's gebruiken, maar vanwege alle anomalies die her en der verspreid zijn over het terrein is dat niet echt aan te raden. Het spel heeft namelijk de neiging om te CTD'en wanneer je met je auto over of in een anomalie rijdt. Toch loop je je af en toe een ongeluk, vooral wanneer je diverse maps moet doorkruisen voor een belangrijke missie en om verder te komen in het spel. Je wordt namelijk van hot naar her gestuurd.

Gelukkig is de A-Life een stuk beter gedaan dan in bv Lost Alpha, dus je loopt nooit door een compleet lege hub. Alle dooie mutants, vrienden en vijanden worden langzaam weer aangevuld. Ook was het leuk om te zien dat je nu moet oppassen voor helikopters en gepantserde voertuigen van het leger. Ze schieten je zo naar een andere wereld met hun raketten en mitrailleurs. Je hebt nu beschikking tot wapens die uit SoC zijn verwijderd en je ziet ook mutants zoals Burers, Karliks, Dwarfs, Chimera's, Zombies en Izloms. Echter zitten er een stuk minder bulletproof vests en armor in.

Zoals eerder gezegd word je heel erg vrij gelaten in het spel (a la Call of Pripyat) en is het soms niet erg duidelijk wat je moet doen. Dit wordt alleen maar erger naar mate het spel vordert. Een aanwijzer op je map zou leuk geweest zijn. Ik heb af en toe diverse Youtube walkthroughs moeten raadplegen om te zien wat ik nou verkeerd deed of wat ik had gemist. Als ik hier geen beschikking toe had gehad dan was ik waarschijnlijk al lang gestopt met spelen, want sommige missies zijn erg frustrerend als je niet weet wat je moet doen of bij wie je moet zijn. De verhaallijn in OLR is grotendeels hetzelfde (Kill Strelok), maar de weg er naartoe is totaal anders.

Grafisch is het spel wat minder dan Shadow of Chernobyl en je kunt ook geen andere grafische mods gebruiken. Om de één of andere vreemde reden is het spel een stuk zwaarder dan SoC, misschien omdat de hubs een stuk groter zijn. Ik had af en toe echt moeite om dit spel draaiende te houden en moest soms switchen van Full Dynamic Lighting naar Objects Dynamic Lighting om CTD's te voorkomen. Vreemd, want tot aan de Bar hub heb ik helemaal geen crashes gehad. Gelukkig gaat het hier meer om de gameplay dan de grafische pracht en praal. De geluidseffecten en muziek zijn wel dik in orde.

De hubs in Oblivion Lost Remake zijn:

- Cordon (Nagenoeg dezelfde layout en grootte als die uit Shadow of Chernobyl, met hier en daar wat andere gebouwen en terrein.) Bevat ook een secret exit waarbij je de Garbage hub overslaat en gelijk bij de Bar uitkomt. Ik prefereer de hub uit SoC.

- Garbage (Totaal anders dan Shadow of Chernobyl en 2x zo groot, hoewel je nog wel 2 exits naar Dark Valley hebt en de scrap yard en hangar zich nog wel aan de linkerkant bevinden.) Ik prefereer de hub uit SoC.

- MedPriboi Research Institute (Dit is Agroprom in SoC en is nagenoeg hetzelfde. Je hebt alleen geen ondergronds level en Strelok's schuilplaats zit nu verstopt in een andere hub. Je kunt hier nog wel zijn stash vinden.)

- Dark Valley (Weer een totaal andere structuur en layout dan de hub in Shadow of Chernobyl en ook veel groter. De Bandits zijn er echter nog steeds de baas.) Ik prefereer de hub uit SoC.

- Bar (Nog steeds een punt waar je tot rust kan komen, maar qua layout niet te vergelijken met SoC. 5 a 6x zo groot vanwege de lange weg naar het slaapcomplex van de Rostok Factory. Wel leuk om patrouilles te zien van stalkers en loners en geen irritante luidspreker die Duty aanprijst. Bij de Bar kun je ook je wapens en armor laten repareren.) Ik prefereer de hub uit SoC.

- Rostok Factory (Wild Territory in SoC lijkt een vervanging te zijn van deze hub. Leuk 'nieuw' level met lange, ondergrondse tunnels en bunkers.)

- Silent Hills (Dit is de Military Warehouses in SoC. Nagenoeg dezelfde layout en grootte.)

- Yantar (De hub is 5 a 6x zo groot als in SoC en er valt genoeg te beleven en te vinden. Zoals in SoC heb je hier ook een ondergronds lab.) Ik prefereer de hub uit OLR.

- Swamps (Een vrij saaie hub waar niks te beleven is. Deze hebben ze hergebruikt in Clear Sky, al is het qua layout en structuur totaal anders en lijkt deze ook een stuk kleiner te zijn.) Ik prefereer de hub uit CS.

- Shining Path (Deze hub is beter bekend onder de naam Dead City en zit ook in de Call of Chernobyl-mod. Een 'nieuw' level die niet in SoC zit en waar je de Freedom clan kunt vinden.)

- Radar (Deze hub is wat later Red Forest werd in SoC. De layout en grootte is nagenoeg hetzelfde, behalve dat de Red Forest is vervangen voor een enorme, radioactieve vuilnishopen en dat je de toegang tot het ondergrondse lab niet meer bij het Antenna Complex vindt.) Ik prefereer de hub uit SoC.

- Pripyat (Het lijkt erop dat deze hub is omgedraaid. Je begint nu nl. in de arena. Qua layout ook enigszins anders dan die van SoC, hoewel je nog wel alle kenmerkende gebouwen en het reuzenrad hebt.) Ik prefereer de hub uit SoC.

- Chernobyl NPP (In SoC kom je eigenlijk alleen in en op de kerncentrale, vanwege de radioactieve straling. Hier kun je je echter vrijelijk bewegen in de omgeving en op de kerncentrale. Qua layout en structuur lijkt het allemaal redelijk hetzelfde, maar in SoC krijg je er zo weinig van mee. Deze hub kent enorm veel zombie, mutant en monolith spawns.) Ik prefereer de hub uit OLR.

- Sarcophagus (Lijkt wederom totaal niet op de hub in SoC, behalve dat ze allebei vrij linear zijn en tjokvol zitten met Monolith cultists.) Ik prefereer de hub uit SoC.

- Generators (De eindhub van OLR en die niet in SoC zit. Ik begrijp wel waarom ze deze niet hebben gebruikt, want het is een vrij saai en klein level met voornamelijk zombies en chimera's.)

- Laboratories (In Shadow of Chernobyl scheet ik nog net niet in mijn broek van angst wanneer ik een ondergronds lab in moest, maar de labs in Oblivion Lost Remake zijn gewoon niet erg eng. Ze lijken ook beter verlicht te zijn dan die in SoC en tegen de tijd dat je een lab bezoekt heb je al redelijk goede armor, artifacts en wapens, dus is het een 'piece of cake'. Je herkent wat assets die ze later opnieuw hebben gebruikt, maar toch zijn ze redelijk anders qua layout.) Ik prefereer de labs uit SoC.

Tijdens het spelen van deze stand-alone mod kreeg ik weer zin om Shadow of Chernobyl op te pakken, dus daar ga ik nu weer (voor de 10e keer) mee aan de gang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Sow, wat een bericht, haha.
Ik heb de Oblivion Lost wel eens gespeeld volgens mij. Alleen heb ik de Complete Mod uit eindelijk gebruikt. Eerlijk gezegd heb ik het ook niet meer bij gehouden hoe of wat.
Zou het zeker nog een paar keer willen spelen, vooral een paar maandjes voordat STALKER 2 uit komt. Ik ben echt benieuwd naar de labs in die game. Staat er in eens zo’n burer voor je neus uit te flippen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Mosin schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:30:
Sow, wat een bericht, haha.
Ik heb de Oblivion Lost wel eens gespeeld volgens mij. Alleen heb ik de Complete Mod uit eindelijk gebruikt. Eerlijk gezegd heb ik het ook niet meer bij gehouden hoe of wat.
Zou het zeker nog een paar keer willen spelen, vooral een paar maandjes voordat STALKER 2 uit komt. Ik ben echt benieuwd naar de labs in die game. Staat er in eens zo’n burer voor je neus uit te flippen >:)
Maar dit heeft niks te maken met de Oblivion Lost mod. Oblivion Lost Remake 2.5 is een stand-alone mod net zoals Lost Alpha. Bij de Oblivion Lost (2.2 of 3.0) mod heb je Shadow of Chernobyl nodig om deze te kunnen installeren. OLR is echter een versie van STALKER zoals het er rond 2004 uitzag en waarbij je SoC helemaal niet nodig hebt om het te kunnen spelen. Het is een volledige game.

[ Voor 8% gewijzigd door P-Rock op 21-09-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
P-Rock schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:37:
[...]

Maar dit heeft niks te maken met de Oblivion Lost mod. Oblivion Lost Remake 2.5 is een stand-alone mod net zoals Lost Alpha. Bij de Oblivion Lost (2.2 of 3.0) mod heb je Shadow of Chernobyl nodig om deze te kunnen installeren. OLR is echter een versie van STALKER zoals het er rond 2004 uitzag en waarbij je SoC helemaal niet nodig hebt om het te kunnen spelen. Het is een volledige game.
Kijk aan, ik moet me er toch iets beter in gaan verdiepen merk ik al O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Zojuist CoP uitgespeeld en dat smaakt naar meer. SoC vroeger een paar keer gespeeld, ben aan CS beginnen en daar haak ik toch af op de een of andere manier. Dus ging ik op zoek naar iets anders en kwam bij Winds Of Time uit. Helaas gebruikt deze machine translated engels is RUK en dat verpest de mod.

Weet iemand of er voor de standalone mod Winds of Time een fatsoenlijke language pack is?

Of heeft iemand tips voor een andere, meer gepolijste 'storydriven' mod? Heb alle titels dus hoeft niet stand-alone. Geen interesse in sandbox.

Ben overigens niet op zoek naar een Hardcore experience Zoals misery.

[ Voor 81% gewijzigd door eL_Jay op 20-10-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
STALKER is een sandbox game, maar je wil geen sandbox?

Je zou Priboi Story voor ShoC kunnen proberen. Call of Pripyat is hier deels op gebaseerd.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Goedemiddag allen,

Ik ben erover aan het nadenken om de stalker serie aan te schaffen, deel 1 ooit gespeeld btw.
Wil verder met clear sky en dan call of pripyat

Welke visuele mods kunnen jullie mij aanraden? Wil het kunnen spelen in al het pracht en praal wat het spel nog te bieden heeft.

Dankjewel en een fijne kerst!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pimskie
Audione0 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:07:
Goedemiddag allen,

Ik ben erover aan het nadenken om de stalker serie aan te schaffen, deel 1 ooit gespeeld btw.

Welke visuele mods kunnen jullie mij aanraden? Wil het kunnen spelen in al het pracht en praal wat het spel nog te bieden heeft.

Wat betreft Call Of Pripyat:
Om de base game (COP in dit geval) te behouden zou ik deze aanraden:
https://www.moddb.com/mods/atmosfear-for-call-of-pripyat
https://www.moddb.com/mod.../addons/absolute-nature-4

Een complete overhaul van COP:
https://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl/articles

Misery: een van de bekendste mods. Heel veel veranderingen, waarvan ook visuele. Maar maakt het spel ook veel moeilijker:
https://www.moddb.com/mods/stalker-misery

S.T.A.L.K.E.R. Anomaly: Dit is een standlone mod. Daar heb je de game dus niet eens voor nodig :)
https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly. Maar eigenlijk is dit een heel nieuw spel.

Ik zou ook aanraden eens door deze lijst te grasduinen:
https://www.moddb.com/mod...601&sort=visitstotal-desc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Audione0 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:07:
Goedemiddag allen,

Voor SoC heb ik gespeeld met Oblivion Lost en Complete. Beide gebruiken ook atmosphear, dacht ik, wat het weer wat aan past. Oblivion Lost voegt ook emissions toe zoals je ook in CS en CoP hebt, voegt naar mijn idee veel toe qua atmosfeer. Complete heeft ook een aantal andere visuele tweaks, meen ik.

Clear Sky heb ik alleen gespeeld met de Complete mod, zelfde verhaal als met SoC.

Voor CoP heb ik eigenlijk geen mods gebruikt, Complete mod zorgt er tot nu toe voor dat ik uiteindenlijk niet meer verder kan omdat de game blijft hangen op een transitie naar Jupiter en daar kom ik daarna niet meer aan voorbij, iedere keer crashed de game.

Er zijn volgens mij voor alle drie de games wel high res packs te vinden, heb deze zelf alleen nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Dit zie ik net voorbij komen op een STALKER facebook pagina.
YouTube: STALKER 2 leaked 2011 SDK Xray 2.0 engine cancelled build gameplay
Restanten van STALKER 2, 2011. Geen idee of ze dit kunnen door trekken naar gameplay.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Volgens de huidige planning zal Stalker 2 in april 2022 verschijnen:

nieuws: S.T.A.L.K.E.R. 2 komt op 28 april 2022 uit en Microsoft toont nieuwe ...

Nieuwe trailer:

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Een stuk later, dan ik gehoopt had. Prachtig spel voor in de winter te spelen. Dan heb ik veel tijd en dan is het sowieso al iets grimmiger :9

De game ziet er fantastisch uit. Over de graphics kunnen we blijven door zeiken, de originele games zijn gewoon fucking goed en lijken, in tegenstelling tot dit, eigenlijk op niks.
In ieder geval staat de gameplay boven graphics. En in deze tijd kan het allebei goed zijn >:)
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste