Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-05 09:59
Heeft iemand ervaring met het spelen van STALKER op een 21:9 scherm? Sommigen zijn er niet over te spreken, anderen wel.
Ik vraag me dus af of het wel een beetje goed te doen is en wordt het spel iets meer immersive door die verhouding?

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600x \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:59
Kreeg na het lezen van dit stuk op NatGeo gelijk weer zin in de game.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Aquila
quote:
psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:20:
Even snel doorheen gelezen, maar zo'n artikel is vergif inderdaad. Daardoor wil je direct weer aan de bak.
Ik ga binnen 1 jaar of 2 ook richting Pripyat. Een maat van me is er geweest en hij zei dat het echt waanzinnig is.

Vooral dit stukje:
“You feel like the last person on Earth,” says Eugene Knyazev, who estimates that over the course of 50 trips, he has spent a year of his life in the exclusion zone. “You wander through empty villages, cities, roads. This is a magical sensation.”

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:31

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:20:
Mooi artikel! Thx voor posten.

Kan me heel goed voorstellen dat die Stalkers zich zo voelen. Lijkt me een geweldige sensatie!

Steam || Diablo 3

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:59
quote:
Aquila schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Even snel doorheen gelezen, maar zo'n artikel is vergif inderdaad. Daardoor wil je direct weer aan de bak.
Ik ga binnen 1 jaar of 2 ook richting Pripyat. Een maat van me is er geweest en hij zei dat het echt waanzinnig is.

Vooral dit stukje:
“You feel like the last person on Earth,” says Eugene Knyazev, who estimates that over the course of 50 trips, he has spent a year of his life in the exclusion zone. “You wander through empty villages, cities, roads. This is a magical sensation.”
quote:
l0n3w012ph schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:18:
[...]

Mooi artikel! Thx voor posten.

Kan me heel goed voorstellen dat die Stalkers zich zo voelen. Lijkt me een geweldige sensatie!
Lijkt mij ook heel erg gaaf om fotografie te bedrijven, de tijd heeft daar gewoon al die tijd stilgestaan!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Aquila
quote:
psychoclown schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:01:
[...]

[...]

Lijkt mij ook heel erg gaaf om fotografie te bedrijven, de tijd heeft daar gewoon al die tijd stilgestaan!
Precies!
Het lijkt me echt een erg aparte ervaring.

• Aquila
Dit interview is nou potverdorie leuk :D
https://www.pcgamer.com/m...-and-last-light-combined/ _/-\o_ :9~

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Sowieso wacht ik in spanning op de nieuwe Metro. Post-nuclear én in Rusland én meer buiten lokaties én sneeuw. Wat wil je nog meer!? :) :)

Steam || Diablo 3

• mrb85
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-03 20:53
Heeft iemand STALKER al aan de praat gekregen onder OSX? Zou het graag nog eens opnieuw spelen maar werk al enkele jaren op een Mac.

• Aquila
quote:
l0n3w012ph schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:47:
Sowieso wacht ik in spanning op de nieuwe Metro. Post-nuclear én in Rusland én meer buiten lokaties én sneeuw. Wat wil je nog meer!? :) :)
Die man zegt ook dat het grootste level in Last Light iets van 200 bij 200m is, en dat het nu 2 bij 2km is :o

• Aquila
Moest wel even lachen toen ik dit zag :+

Aquila wijzigde deze reactie 18-02-2018 10:39 (70%)

• Aquila
Via een Oost-Europese Facebook groep van STALKER fans kwam ik deze link tegen:
https://www.countdown2zero.com/#thebar
Ik hoop dat het absoluut niks met STALKER te maken heeft. Die cartoony figures zien er voor geen meter uit.

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
Aquila schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:49:
Via een Oost-Europese Facebook groep van STALKER fans kwam ik deze link tegen:
https://www.countdown2zero.com/#thebar
Ik hoop dat het absoluut niks met STALKER te maken heeft. Die cartoony figures zien er voor geen meter uit.
Dat denk ik niet. Ik lees tenminste "tactical turn based" etc a la XCOM. En ik wil niet door Чернобыль en omstreken lopen om een eend tegen te komen :)

Edit: het is trouwens een Zweedse developer staat hier:

https://www.rockpapershot...eden-blends-genes-genres/

l0n3w012ph wijzigde deze reactie 28-02-2018 21:39 (12%)

Steam || Diablo 3

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-05 11:15

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heeft iemand ervaring met deze mod call-of-chernoby? Lijkt mij wel wat, open sandbox etc? Ben benieuwd

http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl
quote:
The long awaited patch for Call of Chernobyl is finally here. The mod has seen a tremendous amount of growth and change since 1.3.2; we have been working hard this year to bring the stalker community this new content in the form of the 1.4 update. This patch contains so many changes it would be rather difficult to go through that list here but below is a brief overview.

Call of Chernobyl 1.4.12 [Full Release]
en
quote:
Underground labs have been populated with all sorts of creatures. Now mutants can only be found during specific times of the day depending on their behavior type. Night predators like Chimeras, cats and snorks can now only be seen at night. Day time mutants like boar and flesh can only be seen during the day. However, these mutants can always be found in underground labs or during tasks regardless of time of day. Offline A-Life is now much more active and more willing to travel to far off levels. A new game options allows the player to control the population of the Zone, by reducing or increase stalker or mutant spawns based on a multiplier. Online exclusion radius is a feature added to gameplay options that blocks A-Life spawning in the player's immediate area and can be adjusted or disabled.

Asus Zenbook i7 256gb

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:45
quote:
Ghostrider schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:43:
Heeft iemand ervaring met deze mod call-of-chernoby? Lijkt mij wel wat, open sandbox etc? Ben benieuwd

[...]

en
[...]
Heel veel gespeeld toen het net uitkwam. De details weet ik niet meer, maar wel dat het onwijs groot is! Je kunt echt overal naar toe, en als ik het me goed herinner ook weer aansluiten bij verschillende factions.
Om bijvoorbeeld met Duty de Freedom base te bestormen oOo.

Op den duur ben ik gestopt omdat er een quest character vast zat op een teleport locatie.

Nogmaals, al een tijd geleden dus weet het niet precies meer allemaal, maar wel dat het voor mij weer een grote impuls was om naar The Zone te gaan :9~

• JariMighty
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10-05 14:44
quote:
Ghostrider schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:43:

De mod op zichzelf is zeer goed in elkaar gezet maar als je deze zonder add-ons speelt dan zullen je een paar dingen opvallen, namelijk:
- Moeilijk om aan goede wapens te komen (zonder vast te lopen en inaccuraat te schieten)
- Moeilijk om voldoende munitie te vinden
- NPC's en mutanten zijn moeilijk te verslaan (Damage van wapens en de HP die ze hebben)
- Moeilijk geld te verdienen (Quests zijn wel oké)
- Veel quests van mede-STALKERS

Ik raad je echter wel aan om een paar add-ons toe te voegen aan Call of Chernobyl.
- Wapen add-on voor mooiere en meer wapens met verschillende soorten munitie.
- Damage add-on, omdat de standaard damagemodel kak is.
- Quest mod om meer missies voor mede-STALKERS te kunnen doen.
- Grafische mod om helemaal het spel ingezogen te worden.

Het spel kan af en toe wel eens crashen maar dat is de aard van het beestje, de Xray engine.

JariMighty wijzigde deze reactie 01-03-2018 15:50 (0%)
Reden: Zinsopbouw laatste zin was echt abominabel

• Jelloz
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20-05 23:58
quote:
JariMighty schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Ik raad je echter wel aan om een paar add-ons toe te voegen aan Call of Chernobyl.
- Wapen add-on voor mooiere en meer wapens met verschillende soorten munitie.
- Damage add-on, omdat de standaard damagemodel kak is.
- Quest mod om meer missies voor mede-STALKERS te kunnen doen.
- Grafische mod om helemaal het spel ingezogen te worden.

Het spel kan af en toe wel eens crashen maar dat is de aard van het beestje, de Xray engine.
Heb je namen bij bovenstaande suggesties? Zijn er nogal wat van.

PC: i5-8600K & GTX 1070. PS4 Pro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JariMighty
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10-05 14:44
quote:
Jelloz schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:56:
[...]

Heb je namen bij bovenstaande suggesties? Zijn er nogal wat van.
Voor de wapenmod gebruik ik zelf de STCoP Weapon Pack, omdat deze meer variatie heeft in wapens dan bijv. de Original Weapon Renwal mod die de originele wapens in een nieuw jasje steekt.

Wat grafische mod betreft ben ik zeer tevreden met de RealtyZ mod. Geeft een mooie atmosfeer mee als je eenmaal een beetje 's avonds in het donker speelt. Deze mod raad ik zeker aan maar tegelijkertijd kunnen smaken verschillen.

Voor de variatie in gameplay raad ik het volgende DoctorX triootje aan, namelijk Dynamic Faction Relations, Questlines en Dynamic Anomalies. Dus meer quests, dynamishe relaties met andere groepen en verplaatsende anomalies.

De damage mod kan ik helaas niet meer terugvinden maar ik zag er wel eentje van STCoP voorbij komen genaamd STCoP Damage Addon.

JariMighty wijzigde deze reactie 10-04-2018 09:59 (1%)
Reden: Vergat een zin af te maken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Games
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:44
Op diverse gamesite's staat dat S.T.A.L.K.E.R. 2 is aangekondigd.

https://www.bluesnews.com...ker-2-resumes-development

http://www.shacknews.com/...world-announces-stalker-2

Ik ben heel er benieuwd na, hoe het gaat worden. :D

AMD Ryzen 7 2700X, Asus ROG Strix B450-I Gaming, G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX, MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC, Crucial MX500 m.2 1TB, Seasonic Prime Titanium Fanless 600W, Acer Predator XB271hubmiprz

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:17
Ik wil niet negatief overkomen, maar ik wil het eerst zien, en dan geloven...

Daarbij vraag ik me af of de sfeer van de eerste reeks gehaald kan worden...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aquila
Ontwikkelaars uit het oost blok stellen mij eigenlijk nooit teleur. Bij COD begrijp ik dat wel, maar deze + de Metro reeks zijn eentje apart.

Ik ben zeer benieuwd! Kan niet wachten op de eerste screens *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Mr. Heavy

It takes two fools to argue.

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:31
quote:
DiedX schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 07:59:
Ik wil niet negatief overkomen, maar ik wil het eerst zien, en dan geloven...

Daarbij vraag ik me af of de sfeer van de eerste reeks gehaald kan worden...
Met alle technieken vandaag de dag zal dat geen probleem worden lijkt me.
Het is meer dat jezelf een enorm hoge verwachting hebt, juiste omdat de originele game zo uniek was destijds :)

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:17
Wellicht praat ik onze verwachtingen naar beneden ja ;)

• Games
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik ben benieuwd of ze nu iets kunnen maken, zoals ze in de eerst stalker probeerde een A-Life te maken.

AMD Ryzen 7 2700X, Asus ROG Strix B450-I Gaming, G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX, MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC, Crucial MX500 m.2 1TB, Seasonic Prime Titanium Fanless 600W, Acer Predator XB271hubmiprz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:04

KipCurreh

Nightcrawler

Hallo iedereen,

Ik had ooit eens CoP gratis gekregen maar tot op heden nog nooit gespeeld.. Ben dan ook nieuw in het STALKER universum..
Hebben jullie enig idee welke mods ik het best neem om een eerste ervaring op te doen, of gewoon zo Vanilla beginnen ? Die call of cherno ken ik wel, maar is dit ok om direct mee te beginnen ?
Snap ook niet echt hoe de mods te installen eerlijk gezegd..

Heb even op Moddb gekeken, maar het komt nogal overweldigend over voor een nieuweling imo...

Setup | Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-05 10:28

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
KipCurreh schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:55:
Hallo iedereen,

Ik had ooit eens CoP gratis gekregen maar tot op heden nog nooit gespeeld.. Ben dan ook nieuw in het STALKER universum..
Hebben jullie enig idee welke mods ik het best neem om een eerste ervaring op te doen, of gewoon zo Vanilla beginnen ? Die call of cherno ken ik wel, maar is dit ok om direct mee te beginnen ?
Snap ook niet echt hoe de mods te installen eerlijk gezegd..

Heb even op Moddb gekeken, maar het komt nogal overweldigend over voor een nieuweling imo...
Voor CoP heb je eigenlijk als enige van de drie games geen mods nodig voor een goede "vanilla experience" (in tegenstelling tot SoC en CS, waar Zone Reclamation Project respectievelijk Sky Reclamation Project toch wel ten minste aan te bevelen zijn).

Call of Chernobyl is geen mod voor een eerste playthrough. Het verandert het spel compleet (met nieuwe missies en maps e.d.).

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:04

KipCurreh

Nightcrawler

quote:
Compizfox schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:01:
[...]

Voor CoP heb je eigenlijk als enige van de drie games geen mods nodig voor een goede "vanilla experience" (in tegenstelling tot SoC en CS, waar Zone Reclamation Project respectievelijk Sky Reclamation Project toch wel ten minste aan te bevelen zijn).

Call of Chernobyl is geen mod voor een eerste playthrough. Het verandert het spel compleet (met nieuwe missies en maps e.d.).
Ok dan begin ik hem gewoon Vanilla en zie ik wel wat het geeft..
Het laadt wel enorm traag, en het spel heeft af en toe wel last van ingame freezes.. Ook als ik naar het menu wil gaan duurt het een 30-tal seconden ofzo..

Alles staat op Max, en lightning op DX11..
Even gegoogled, veel mensen met dezelfde problemen maar niet direct een fix gevonden.. Is dit op te lossen, want anders gaat het toch veel moed vragen om deze game te proberen |:(

Setup | Steam

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 05-05 00:23

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

quote:
KipCurreh schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Ok dan begin ik hem gewoon Vanilla en zie ik wel wat het geeft..
Het laadt wel enorm traag, en het spel heeft af en toe wel last van ingame freezes.. Ook als ik naar het menu wil gaan duurt het een 30-tal seconden ofzo..

Alles staat op Max, en lightning op DX11..
Even gegoogled, veel mensen met dezelfde problemen maar niet direct een fix gevonden.. Is dit op te lossen, want anders gaat het toch veel moed vragen om deze game te proberen |:(
Als die site er nog is, Complete Mod voor alledrie. Graphics opgepoetst, bugs platgestampt, maar geen grote gameplay veranderingen (wel cheat menuutje trouwens, maar die hoef je niet te gebruiken). eigenlijk is "base game + Complete mod" gewoon "originele spel maar nu zonder bugs en mooier". Dat komt redelijk in de buurt van een ideale situatie voor je eerste playthrough.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

• Aquila
Vandaag weer eens begonnen met SoC. Voor de 3000ste keer :') Maar ach, elke keer die bunker uitrennen blijft een leuk gevoel.
Heb nu de Lost Oblivion mod 3.1 geinstalleerd, die volgens mij, vrij recent is. Geluid is duidelijk aangepakt en grafisch ook, alhoewel ik daar weinig van merk (who cares?).

EDIT:
Deze mod laat af en toe nog een klein steekje vallen. Voor de rest prima speelbaar!

Aquila wijzigde deze reactie 06-09-2018 19:25 (13%)

• Aquila
Toch maar weer terug gegaan naar de oudere versie. Het is er merkbaar op achteruit gegaan.. :9

• Aquila
Fantastisch, toch maar weer terug naar de 3.1 versie. Toch de ruim beter speelbare versie. Alleen moet ik nu gaan achterhalen hoe ik die emissie shit kan aanpassen. Er zal wel iets voor zijn, maar meestal heb ik het geduld niet om daar naar te gaan zoeken :') :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aquila
Weet iemand van jullie nog hoe ik de Hunter/Artifacts add-on moet installeren? Ik heb 'm net gedownload en in de bestanden (gamedata) gezet. In het level waar je start heb je normaal al een paar dingetjes liggen, maar het wilt niet.. :(

Edit: Gelukt :)

Aquila wijzigde deze reactie 14-05-2019 08:03 (3%)

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True