Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
SoC kun je gewoon zonder mods wel spelen. De Complete mod voegt qua gameplay niet zoveel toe, dus zou je ook achterwege kunnen laten. Oblivion Lost is mijn favoriete mod voor SoC, maar veranderd wel een aantal dingen (emissions, repareren van gear, extra vijanden die niet altijd even goed gebalanceerd zijn).

CS heb ik alleen maar met Complete mod gespeeld, dat werkte gewoon goed, en ik heb niet zo'n last gehad van bepaalde bugs die kennelijk in de vanilla game wel nog zat.

CoP kun je gewoon zo spelen, daar is niks extra's voor nodig. Het is duidelijk de meest gepolijste game van de serie. Ik heb wel dingetjes aangepast zoals night vision op het SEVA suit (zoals ook in SoC het geval was) en hogere kansen op artifact drops.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:07

Compizfox

I use Arch, btw

SoC is volgens mij best buggy zonder mods hoor. CoP is eigenlijk de enige van de drie die echt vrijwel bugvrij is (en daarmee in principe speelbaar is zonder mods).

Als je een mod wil hebben die echt alleen maar bugfixes doet, dan is er ZRP (Zone Reclamation Project). Ik heb SoC zelf met Complete gespeeld, dat beviel ook prima. Complete verandert wel wat dingen aan de gameplay en puristen zullen zeggen dat je daarom beter niet Complete moet pakken voor je eerste playthrough, maar ja.

Compizfox wijzigde deze reactie 12-02-2016 16:11 (5%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• henkie196
  • Niet online
Heb eerlijk gezegd nooit zoveel last gehad van bugs in de Stalker series. Maar heb SoC en CS dan wel pas gespeeld meer dan een jaar nadat ze uitkwamen, dus ze waren tegen die tijd al behoorlijk gepatched. CoP is weinig gepatched, maar dat was ook niet nodig.

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:36
Volgens mij zit 'ie ondertussen in CCP ;)

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-08 12:50
Ik moet iets vinden in de tunnel, maar wat, maar wat... :+
Het bleek toch aan die artifacts te liggen. Nu ik die weg heb gedaan speelt het zich heerlijk, ondanks dat ik nog steeds 100x naar dat staafje zit te staren :9

Aquila wijzigde deze reactie 12-02-2016 17:03 (58%)

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600x \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• Aquila
Ik deed net een dutje en werd wakker met een blow out.. Dat zag er best leip uit :Y

Aquila wijzigde deze reactie 15-02-2016 17:43 (71%)

• crizyz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02-08 13:28

crizyz

ne.t.weaker

Nog steeds met Oblivion Lost aan het spelen dus? :P

De sfeer in stalker is sowieso iets dat het spel ook echt maakt en je nog wel eens door zijn fouten heen laat kijken. :)

Crizyz op Steam

• Aquila
quote:
crizyz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:50:
Nog steeds met Oblivion Lost aan het spelen dus? :P

De sfeer in stalker is sowieso iets dat het spel ook echt maakt en je nog wel eens door zijn fouten heen laat kijken. :)
Jep, het is echt leuk! Ik heb wel soms last van de performance, maar ik speel met een GTX960 en die zal wel iets te nieuw zijn voor het spel..

De sfeer is echt f*cking goed. De sfeer is bijna zoals in Metro, gewoon bruut. Ik moet zeggen dat ik wel een beetje akelig van die blow out werd. Het is best goed uitgewerkt :o

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

"Te nieuw voor het spel"? Zo werkt dat niet :P

• Aquila
quote:
Compizfox schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:31:
"Te nieuw voor het spel"? Zo werkt dat niet :P
Hahaha :D
Ach, het kan overal aan liggen. Windows support, gpu of het spel zelf.. Gelukkig komt het zelden voor _/-\o_

• henkie196
  • Niet online
Je zou inderdaad eerder denken dat het aan het spel zelf ligt. Of aan de drivers, daarvoor bestaat wel zoiets als te nieuw voor, heb ik het idee.

Oblivion Lost is voor dat beetje extra sfeer wel heel fijn, ja. Vanilla SoC zonder emissions/blow outs is daarna altijd wat teleurstellend. Gelukkig hebben CS en CoP ze gewoon standaard in het spel zitten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aquila
Ik ben verder gegaan met STALKER SOC met de Oblivion lost mod, alleen heb ik flink last van bugs enzovoorts. De mod moest ik ook apart installeren, niet zoals de vorige keer, had ik het idee. Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Save games bestonden nog gewoon :o

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Wat vinden jullie nu de beste/mooiste/meest vernieuwende mod voor STALKER call of Pripyat?

Bijvoorbeeld: Misery of Remastered?

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• henkie196
  • Niet online
Remastered wist ik nog niet van, moet ik eens opzoeken. Misery doet veel anders, van wat ik er van begrepen heb, maar is vooral van mensen die houden van een hoge moeilijkheidsgraad.

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-08 15:21
quote:
HugoBoss1985 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:30:
Wat vinden jullie nu de beste/mooiste/meest vernieuwende mod voor STALKER call of Pripyat?

Bijvoorbeeld: Misery of Remastered?
Misery is erg hardcore maar wel erg vet. De sfeer, de weerseffecten (probeer je weg maar eens te vinden in dichte mist). Je zal er wel aan moeten wennen, wapens lijken niks aan te richten bij npc's (je gebruikt een verkeerde ammotype). Anomalies zijn veel gevaarlijker waardoor je somige quests pas kan oplossen als je een science grade suit hebt, wapenslijtage en onderhoud en zo zijn er nog veel meer aanpassingen en toevoegingen. Momenteel wordt er gewerkt aan een nieuwe Misery update waarbij je wapens uit elkaar kan halen en die weer kan gebruiken om andere wapens te repareren.

In Misery kan je ook voor een alternatief begin kiezen (the dark road). Waarbij je slecht start met een makarov en 8 kogels, en als je dat nog te makkelijk vind kan je ook nog voor Dark mode kiezen waarbij je vanwege de stralingsniveaus die versterkt worden door zonlicht alleen 's nachts naar buiten kan.

• HugoBoss1985
  • Nu online
quote:
MonkeySandwich schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:07:
[...]

Misery is erg hardcore maar wel erg vet. De sfeer, de weerseffecten (probeer je weg maar eens te vinden in dichte mist). Je zal er wel aan moeten wennen, wapens lijken niks aan te richten bij npc's (je gebruikt een verkeerde ammotype). Anomalies zijn veel gevaarlijker waardoor je somige quests pas kan oplossen als je een science grade suit hebt, wapenslijtage en onderhoud en zo zijn er nog veel meer aanpassingen en toevoegingen. Momenteel wordt er gewerkt aan een nieuwe Misery update waarbij je wapens uit elkaar kan halen en die weer kan gebruiken om andere wapens te repareren.

In Misery kan je ook voor een alternatief begin kiezen (the dark road). Waarbij je slecht start met een makarov en 8 kogels, en als je dat nog te makkelijk vind kan je ook nog voor Dark mode kiezen waarbij je vanwege de stralingsniveaus die versterkt worden door zonlicht alleen 's nachts naar buiten kan.
Gelijk maar even gedownload en geprobeerd, en precies wat ik zocht en er van verwacht had :)

Super gave mod, dus kudos voor Misery.

Edit: het spel schokt alleen verschrikkelijk.

Ik zie mijn GPU gebruik van het uiterste naar het onderste schieten, totaal geen mooie lijn.
Daar zit dus iets niet helemaal goed....
Vram gebruik is maximaal 2gb, dus dat is in orde. (4gb aanwezig)
Maximaal ram gebruik is 4gb, ook geen probleem dus. (8gb aanwezig)

Het spel/de mod? maakt maar gebruik van 1 cpu core, misschien is dat het probleem?

HugoBoss1985 wijzigde deze reactie 02-08-2016 20:58 (14%)

Coolermaster CM 690 III - Corsair HX1200 V2 - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 4,9 1,305v - Gelid Phantom - 16gb G-skill CL15 3000 - Gigabyte Vega 56 OC - Samsung 970 Evo 1tb - Windows 10 Pro 64

• MonkeySandwich
Af en toe stotteren is normaal. Dat gebeurd als er veel stashes en npcs geladen worden. Als het vaker gebeurd is het een ander probleem. Misschien geinstalleerd met een to grote afstand waarin alles geladen wordt? Indien je op windows 7 zit is het ook aan te raden on een specifieke windows update te verwijderen(KB2670838). Die geeft veel problemen in stalker cop.

• henkie196
  • Niet online
Je zou eens wat met de instellingen kunnen spelen. Het is met de Stalker games redelijk normaal om af en toe een hapering te krijgen, maar ik heb met mijn ondertussen ruim 6 jaar oude PC (op windows 7) eigenlijk vrij weinig last van schokken. Kan ook zijn dat ik er aan gewend ben geraakt ;)

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:49
Ik ben dit weekend begonnen met Call of Chernobyl (http://www.moddb.com/mods/call-of-chernobyl).

Een mod die de locaties van alle STALKER games samenvoegt. Het is een mod voor CoP. Het is geen mod die verhalen / missies toevoegd, eerder het tegenovergestelde. Van te voren kun je je faction kiezen (loner, duty, freedom, military, etc) om als dat type te spelen. Voor de rest is het sandbox / freeroam.

En dat laatste vind ik voor de verandering heel gaaf. Ik ben een loner en mijn doel is om de grootste wapenhandelaar van de zone te worden. Een alliantie met de duty's en het op te nemen tegen de bandits en militairy.

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21-07 19:39
quote:
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:07:
[...]

Gelijk maar even gedownload en geprobeerd, en precies wat ik zocht en er van verwacht had :)

Super gave mod, dus kudos voor Misery.

Ik zie mijn GPU gebruik van het uiterste naar het onderste schieten, totaal geen mooie lijn.

Het spel/de mod? maakt maar gebruik van 1 cpu core, misschien is dat het probleem?
Dit ligt aan de Xray Engine; doe je verder niks aan.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:07:
[...]

Stuttering in STALKER wil nog wel eens komen doordat je I/O het niet bijhoudt. De engine gebruikt namelijk texture streaming, dus als het te traag is gaat het stutteren als je een gebied inloopt wat nog niet in het geheugen geladen is.

Als je een SSD hebt, zou ik dus eens proberen om het daarop te zetten.

Compizfox wijzigde deze reactie 16-09-2016 19:52 (4%)

• HugoBoss1985
  • Nu online
quote:
Compizfox schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:52:
[...]

Stuttering in STALKER wil nog wel eens komen doordat je I/O het niet bijhoudt. De engine gebruikt namelijk texture streaming, dus als het te traag is gaat het stutteren als je een gebied inloopt wat nog niet in het geheugen geladen is.

Als je een SSD hebt, zou ik dus eens proberen om het daarop te zetten.
Bedankt voor het meedenken, al mijn software staat al op een 512gb ssd.

• Aquila
Ik heb ook stutteringen op mijn GTX 960. Met de BF1 driver werkt het stukken minder..
Gewoon een ouder drivertje downloaden, dat zou misschien kunnen helpen.

• Aquila
Ik zit dus ook met een klote probleem. Momenteel moet ik de kern centrale naar binnen gaan, alleen heb ik geen leven, kogels of enige zinvolle overlevings spul bij me. Ik ben als het ware het spel tot hier met overleven gekomen en wat handig rennen. Nu gaat dat niet omdat er echt 20 monsters zijn (ieder heeft al 10 magazijnen nodig) voor m'n neus staan. Is het een goed idee om vanuit een eerder save wat handiger door te spelen? Je kunt volgens mij ook nog andere missies aannemen dan rechtstreeks naar de centrale te gaan, toch?

• henkie196
  • Niet online
In het originele Shadow of Chernobyl? Zit je nog in Pripyat of ben je al echt in het Chernobyl NPP gedeelte?

Als je nog in Pripyat zit, kijk eens rond, er is nog wel het één en ander te vinden qua ammo en dergelijke. Als je al in het NPP gedeelte zit, dan zul je hoofdzakelijk nog monolith gasten tegenkomen voor de rest van het spel, en kan je die looten voor ammo e.d. Zet je wapen op single shot en (als je een scope op je wapen heb) ga vooral voor de aimed shots op het hoofd. In de laatste run naar de kerncentrale zelf kun je trouwens ook al die gasten negeren, hooguit weer wat voorzichtiger zijn als je daarna in de kerncentrale zelf bent.

• Aquila
Ik zit momenteel in deze map (waar die 1 staat loopt het kapot van die maffe monsters en dan heb ik het over alle moeilijke soorten ;( )

Dat is inderdaad die NPP. Ik ga wel even terug dan naar eerder saves, want ik heb ook een hub kostbaar spul in mijn rugzak zitten die ik beter even ergens kan verkopen. Daarvan kan ik wel een scope halen of een degelijk wapen. In ieder geval gaan bij mij de kogels snel op, dus ik ga het eens met single shot proberen :)

Aquila wijzigde deze reactie 21-09-2016 09:32 (11%)

• henkie196
  • Niet online
Single shot en scope zijn je beste vrienden in de Stalker serie :) Behalve voor de mutanten, daar is een shotgun vaak effectiever.

Ik speel het vaak wel wat voorzichtiger, beetje snipen van een afstandje, en dat werkt voor mij altijd goed (ik speel Stalker altijd op de hoogste moeilijkheidsgraad). Zelfs een AK wordt met een scope best een goed headshot wapen, en een scope halen is ook altijd één van m'n hoogste prioriteiten. Maar ammo voor een AK is wat schaars in Pripyat en de NPP, daar kun je beter kijken of je ergens een GP-37 kan vinden, die heeft een ingebouwde scope. Of een Groza look-a-like (het heet anders in het spel, maar ik kan niet meer op de naam komen), die gebruikt ammo die je veel kan vinden in Pripyat en verder.

• Aquila
Thanks, dat is zijn een aantal bijzonder fijne tips :D

Naja, ik hou ook wel van die stealth modus alleen ik ben met mijn ongeduldige rambo stijl iemand die graag recht door zee gaat :+ Alhoewel ik daardoor vaak 80x op dezelfde plek neer ga en het soms de game ervaring verprutst, zal ik me misschien toch maar eens aan moeten passen.

Er zit 1 bijna kapot wapen in mijn rugzak en een hele hoop verzamel stuff. Die soort van collectors items van electriciteit, radiatie enzovoorts. Die brengen me een hoop knaken op. Ik ga eens even kijken vanuit welke save ik het beste kan starten :)

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:50

Goner

What can I do you for ?

Ik probeerde altijd zo stil mogelijk te blijven ... viel altijd weer terug op de Vintar
Schakelde liefst het gevaar al van een afstandje uit, had het niet zo op close combat :+

Goner wijzigde deze reactie 21-09-2016 11:05 (24%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• Aquila
Uit welk gebied heb je die vandaan getoverd?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

In SoC ?? Freedom base dacht ik (is wel lang geleden)

zie : "Acquisition" onder de link in m'n post.
(weet niet of de locaties in mods dezelfde zijn)

heh : YouTube: Stalker SoC, How to easily find a Vintar VC in Freedom base! [HD]

Goner wijzigde deze reactie 21-09-2016 11:39 (50%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• henkie196
  • Niet online
Vintar / Vintorez was een beloning van de Duty baas voor het doen van wat quests voor hem. Helaas is het nut daarvan in SoC wat beperkt omdat je de boel daar niet kan repareren, en er geen enemies zijn die het wapen gebruiken en kunnen laten vallen. Als de Vintar dus op een gegeven moment steeds slechter wordt, kun kun je het niet meer gebruiken.

• Aquila
Hmm, dat is niet bepaald handig aangezien ik niks onnodig mee wil dragen. Verzamel onderweg altijd een hoop rotzooi zoals die artifacts.
Ben een aantal saves terug gegaan en de rest verwijdert. Ondertussen ben ik wat missies gaan doen voor wat geld en weer op bekend gebied wat dingen te doen. Loop de hele tijd in het gebied rond Barkeep simpele missies te doen. Daarna wil ik met goede uitrusting en wapens richting de NPP gaan, alhoewel Pripyat ook geen prettige stad is.

Wil de andere missies en kanten van het spel even verkennen, daarmee kom ik ook wat nieuwe spullen tegen. Heb de wapens nog niet gevonden in het gebied waar ik net gespeeld heb.

• henkie196
  • Niet online
Ik zat nog even terug te bladeren door het topic, maar speel je nog steeds met de Oblivion Lost mod? Dan kan je namelijk wel wapens (en armour) laten repareren, scheelt weer wat rond scharrelen. Kan ook zijn dat de mod de wapennamen veranderd, dan zal een GP-37 wel anders heten. Het is gebaseerd op de H&K G36, in ieder geval. Normaalgesproken is die wel redelijk goed te vinden in de Red Forest.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of die Groza eigenlijk wel in SoC zit, kan ook zijn dat dat van mods of latere Stalker spellen was. Als die in het spel zit, zou ik verwachten dat je hem in Pripyat kan vinden, niet veel eerder, want vanaf daar gaan veel enemies over op 9x39mm gebaseerde wapens (VAL, voornamelijk).

• Aquila
Aaah excuseer mij, ik speel inderdaad nog met de Oblivion Lost mod ja. Die H&K G36 ben ik vrij vaak tegen gekomen, geen idee meer waar precies, maar dat zal dan wel bij de Red Forest geweest zijn.

De Groza ben ik al tegengekomen en nu je het zegt, die komt inderdaad veel in Pripyat voor (alleen daar volgens mij) en die word gedragen door die Army gasten. Helaas is het wapen wel vaak kapot, dus dan zou ik de weg terug moeten nemen. Dat wapen fixen en vervolgens goed geladen terug gaan.

• henkie196
  • Niet online
In vanilla SoC is het meestal een kwestie van rond struinen en hopen dat je een wapen met meer health kan vinden, dat werkte altijd wel goed. Geeft goed een survival gevoel, zeg maar.

Maar voor iets als de Vintorez was het wel jammer dat het in essentie een wegwerp wapen was (zonder repareer mogelijkheden in vanilla SoC). Ik zou ook proberen of je die nog kan krijgen via quests (ik kreeg hem altijd van Duty, maar misschien als je Freedom quests doet, dat je hem ook kan krijgen, dat weet ik niet). Dat is echt een geweldig wapen voor snipen.

Ergens wel jammer dat in Oblivion Lost de bullet drop van de Vintorez minder heeft gemaakt, 'leading your target' was altijd erg leuk in SoC, gaf veel voldoening als je toch een headshot kreeg na correctie voor traagheid van de kogel en ballistisch traject.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
henkie196 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:29:
(zonder repareer mogelijkheden in vanilla SoC).
Misschien haal ik wat STALKERs door elkaar (SoC, CS, CoP), maar ik heb al vrij snel een repair mod geïnstalleerd zodat traders je spullen kunnen repareren. Vond dat wel zo realistisch ...

• henkie196
  • Niet online
Ik heb SoC een keer zo doorgespeeld, en later nog een keer met mods die o.a. ook reparatie mogelijkheden toevoegde, ja. Vond het zelf realistischer als je ventje zelf wat onderhoud ook aan de wapens had kunnen doen, maar bij een trader repareren vond ik ook prima.

CS en CoP hebben standaard reparatie mogelijkheden in het spel zitten.

• Aquila
Hatseflats, na een heel leger afgeschoten te hebben is die Vintorez nu in mijn bezit *O*
Is het trouwens normaal dat ik een bizar zware rugzak heb van 43KG die eigenlijk voor 40 gemaakt is -,- ?

Ben de H&K ook nog tegen gekomen, die heeft zo'n vage scope erop. Die liet ik toch maar even liggen aangezien ik anders de hele tijd ''you're to heavily loaded'' ben.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

50 kg is toch max gewicht ?
Kan me herinneren dat de echte 'hoarders' een truc hadden bedacht om alles wat ze niet konden dragen op een lijk te plaatsen en dat lijk mee te zeulen naar een stash :+

Gewicht is op meerdere plaatsen te configureren in de beroemde .ltx bestandjes.
50kg is volgens mij wanneer je karakter sneller moe begint te worden en bij 60 krijg je de melding dat je niet meer kan bewegen ...

Goner wijzigde deze reactie 21-09-2016 16:26 (35%)

• dimmak
  • Laatst online: 08:38
Ik wil graag SoC spelen. Eerst patchen en dan Complete mod installeren?

• Aquila
quote:
Goner schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:23:
50 kg is toch max gewicht ?
Kan me herinneren dat de echte 'hoarders' een truc hadden bedacht om alles wat ze niet konden dragen op een lijk te plaatsen en dat lijk mee te zeulen naar een stash :+

Gewicht is op meerdere plaatsen te configureren in de beroemde .ltx bestandjes.
50kg is volgens mij wanneer je karakter sneller moe begint te worden en bij 60 krijg je de melding dat je niet meer kan bewegen ...
Ik zit me ook te bedenken om dat spul op een tactische plaats neer te leggen, dus dat is een optie.
Bij 45KG kan ik al niet meer verder lopen..

EDIT: Zojuist even tutorial opgezocht en het max. gewicht even verhoogd. Kijken of het werk :)

EDIT: Deze kleine change werkt uitstekend, hier de link: http://www.moddb.com/game...changing-the-weight-limit
Door deze verandering is het spel 10x beter te spelen en maak ik eindelijk vooruitgang. heb nu de mogelijkheid om een aantal sterke wapens mee te nemen en verdere meuk te bewaren. Heb het gewicht 45max naar 60max gebracht met als 55 een gewicht om uit het rode te blijven. Nu kan ik een armor kopen van 200.000 alleen moet ik daar nog even voor door gamen :)

Slot 1: MP5K
Slot 2: AK47 scope/Vintorez sniper
Dat is al een goede combi :) Kan het op plekken uithouden wat voorheen niet lukte _/-\o_

Aquila wijzigde deze reactie 21-09-2016 18:20 (34%)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heh. Zou 'm zo maar weer gaan spelen ... misschien downloaden bij Steam, dan ben je van al die losse patches af.
Speelde altijd met Vintar en een beetje goeie shotgun voor de zwaardere mutants.

Goner wijzigde deze reactie 21-09-2016 21:25 (26%)

• henkie196
  • Niet online
quote:
dimmak schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:37:
Ik wil graag SoC spelen. Eerst patchen en dan Complete mod installeren?
Als je nog de CD/DVD versie hebt, dan patchen, via steam of GoG hoeft dat niet. Complete is leuk voor de reparatie opties, maar voegt verder weinig toe. Maar misschien is dat wel precies wat je zoekt, natuurlijk.
quote:
Aquila schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:02:
[...]

Ik zit me ook te bedenken om dat spul op een tactische plaats neer te leggen, dus dat is een optie.
Bij 45KG kan ik al niet meer verder lopen..

EDIT: Zojuist even tutorial opgezocht en het max. gewicht even verhoogd. Kijken of het werk :)

EDIT: Deze kleine change werkt uitstekend, hier de link: http://www.moddb.com/game...changing-the-weight-limit
Door deze verandering is het spel 10x beter te spelen en maak ik eindelijk vooruitgang. heb nu de mogelijkheid om een aantal sterke wapens mee te nemen en verdere meuk te bewaren. Heb het gewicht 45max naar 60max gebracht met als 55 een gewicht om uit het rode te blijven. Nu kan ik een armor kopen van 200.000 alleen moet ik daar nog even voor door gamen :)

Slot 1: MP5K
Slot 2: AK47 scope/Vintorez sniper
Dat is al een goede combi :) Kan het op plekken uithouden wat voorheen niet lukte _/-\o_
Die 45 kg limiet lijkt me wat aan de lage kant, dacht inderdaad dat het 50 moeilijk was, en 60 niks meer was. Of dat is anders in andere Stalker spellen, en het is ook wel even geleden dat ik een ongemodde SoC heb gespeeld.

Armour kun je allemaal wel vinden, ik zou zelf bij de SEVA blijven. Ik heb nooit armour gekocht in SoC, in ieder geval.

Ik zou zelf die MP5K vervangen voor een shotgun, tenzij je toevallig ergens ben waar je met veel mutanten moet vechten en je weinig ammo kan vinden voor de shotgun (die fabriek vlakbij de scientist bunker is een goede plek om wel een MP5K mee te nemen, bv.)

• Aquila
Met 45KG ben je echt nergens en is het zo vreselijk moeilijk. Dat extra gewicht is echt een verademing in het spel. Het is ook echt een tijd geleden dat ik het ongemodde spel heb gespeeld en dan mee genomen dat ik er toen geen reet van begreep.

Naja, ik heb nu een vrij aardig vest. Gevonden in de Freedom Base HQ waar die generaal ook zit. Die houd zich bijzonder goed staande op alle plekken. Het is een middelmatig vest in tegenstelling tot die andere. Kost 60.000 meen ik.

Juist in dat gebied zat ik gisteren vrij regelmatig. Het is een praktisch en sterk wapen, ondanks dat hij een lage Damage aangeeft. Shotgun is iets voor het harde werk in Pripyat en NPP zei je gisteren. Welke is dan het handigste? Zo eens even kijken welke shotgun in het eerste slot past :)

• henkie196
  • Niet online
Voor CoP zat ik altijd aan de limiet qua gewicht, maar dat was vooral omdat reparatie en upgrades vrij duur zijn en je daarom min of meer gedwongen wordt om veel te looten.

Voor SoC was geld voor mij eigenlijk vrij onbelangrijk, in vanilla SoC redde ik me altijd met wapens en armour die ik vond en dan ammo en medkits zoveel als ik kon dragen. Dat werkte eigenlijk best bevrijdend, want looten kon ik veelal negeren (met single shot en beetje sniper aanpak had ik natuurlijk ook niet zoveel ammo en medkits nodig). Met Oblivion Lost nam ik gewoon op de terugweg naar een trader even een wapen of twee extra mee om te verkopen, de reparatiekosten zijn daar vrij laag.

Maar een wat hogere gewichtslimiet maakt het wel makkelijker om een extra wapen mee te nemen, dan ben je wat veelzijdiger en minder afhankelijk van welk wapen in welke map nu het meest gebruikt wordt door de NPCs.

Een shotgun vind ik vooral handig voor mutanten, voor de menselijke tegenstanders is een assault rifle + scope (of Vintorez / sniper-achtig iets) het makkelijkst. In Pripyat en NPP kom je voornamelijk menselijke tegenstanders tegen, dus ik zou vooral op de sniper-achtige wapens vertrouwen (Vintorez is een erg goede keus, omdat je daar ook veel ammo voor kan vinden in Pripyat en verder).

• dimmak
  • Laatst online: 08:38
quote:
henkie196 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:55:
[...]

Als je nog de CD/DVD versie hebt, dan patchen, via steam of GoG hoeft dat niet. Complete is leuk voor de reparatie opties, maar voegt verder weinig toe. Maar misschien is dat wel precies wat je zoekt, natuurlijk.

[...]

Die 45 kg limiet lijkt me wat aan de lage kant, dacht inderdaad dat het 50 moeilijk was, en 60 niks meer was. Of dat is anders in andere Stalker spellen, en het is ook wel even geleden dat ik een ongemodde SoC heb gespeeld.

Armour kun je allemaal wel vinden, ik zou zelf bij de SEVA blijven. Ik heb nooit armour gekocht in SoC, in ieder geval.

Ik zou zelf die MP5K vervangen voor een shotgun, tenzij je toevallig ergens ben waar je met veel mutanten moet vechten en je weinig ammo kan vinden voor de shotgun (die fabriek vlakbij de scientist bunker is een goede plek om wel een MP5K mee te nemen, bv.)
Het hoeft verder weinig toe te voegen, maar ik las dat het ook sommige bugs oplost. En ik heb de CD versie inderdaad. Al kan ik voor die paar tientjes hem ook wel op steam kopen.

• henkie196
  • Niet online
Ik heb ze allemaal ook op DVD, maar toen ze een keer op GoG voorbij kwamen (in de aanbieding voor een paar euro per stuk), heb ik die lekker gehaald, want dan heb ik geen ranzige DRM meuk meer die meegeïnstalleerd wordt.

Bugs zou ik nog eens na moeten zoeken, maar ik heb met SoC gewoon nooit veel last gehad van bugs, eerlijk gezegd. Reparatie optie is wel mooi in Complete, alhoewel het zonder wel weer een wat puurder survival gevoel geeft.

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Ik had zelfs de itx veranderd voor de protecta shotun. van 12 naar 24 kogels :P
en dat je wel kan rennen in een mechsuit.

snipen deed ik eigenlijk altijd gewoon met een assault gun op 1shot of 3shot.
goede scope en minder pijnlijk als je een keer mist, dan kan je gewoon sprayen.

shotgun was een beetje overkill, maar voor de sterke mutanten toch wel handig. probleem was wel kogels verzamelen/kopen.

Powrskin wijzigde deze reactie 22-09-2016 12:42 (24%)

Nukezone FTW

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 09:24:
Voor CoP zat ik altijd aan de limiet qua gewicht, maar dat was vooral omdat reparatie en upgrades vrij duur zijn en je daarom min of meer gedwongen wordt om veel te looten.

Voor SoC was geld voor mij eigenlijk vrij onbelangrijk, in vanilla SoC redde ik me altijd met wapens en armour die ik vond en dan ammo en medkits zoveel als ik kon dragen. Dat werkte eigenlijk best bevrijdend, want looten kon ik veelal negeren (met single shot en beetje sniper aanpak had ik natuurlijk ook niet zoveel ammo en medkits nodig). Met Oblivion Lost nam ik gewoon op de terugweg naar een trader even een wapen of twee extra mee om te verkopen, de reparatiekosten zijn daar vrij laag.

Maar een wat hogere gewichtslimiet maakt het wel makkelijker om een extra wapen mee te nemen, dan ben je wat veelzijdiger en minder afhankelijk van welk wapen in welke map nu het meest gebruikt wordt door de NPCs.

Een shotgun vind ik vooral handig voor mutanten, voor de menselijke tegenstanders is een assault rifle + scope (of Vintorez / sniper-achtig iets) het makkelijkst. In Pripyat en NPP kom je voornamelijk menselijke tegenstanders tegen, dus ik zou vooral op de sniper-achtige wapens vertrouwen (Vintorez is een erg goede keus, omdat je daar ook veel ammo voor kan vinden in Pripyat en verder).
Ik heb die verzamel drang heel erg, dus ik wil ook echt bijna alle verstop plekjes vinden (die zie je op de map). En veel artifacts brengen een hoop op, dus daar wil ik een keer een dikke outfit van kopen.
Opzich is dat nog niet zo verkeerd wat je daar zegt van die wapens, maar het zal niet veel opbrengen lijkt me?

Shotgun moet ik nog eens even halen, maar dan zal ik wat uit mijn rugzakkie moeten gooien O-) :+
quote:
Powrskin schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:39:
Ik had zelfs de itx veranderd voor de protecta shotun. van 12 naar 24 kogels :P
en dat je wel kan rennen in een mechsuit.

snipen deed ik eigenlijk altijd gewoon met een assault gun op 1shot of 3shot.
goede scope en minder pijnlijk als je een keer mist, dan kan je gewoon sprayen.

shotgun was een beetje overkill, maar voor de sterke mutanten toch wel handig. probleem was wel kogels verzamelen/kopen.
Het spel is prachtig en simpel, ook door die modificaties die heel erg helpen en geen reet voorstellen om uit te voeren.
Waar ik liep bij de NPP zou ik graag wel een stuk op 100 RPG kogels willen, sjeuzes :9

• henkie196
  • Niet online
quote:
Aquila schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:07:
Ik heb die verzamel drang heel erg, dus ik wil ook echt bijna alle verstop plekjes vinden (die zie je op de map). En veel artifacts brengen een hoop op, dus daar wil ik een keer een dikke outfit van kopen.
Opzich is dat nog niet zo verkeerd wat je daar zegt van die wapens, maar het zal niet veel opbrengen lijkt me?

Shotgun moet ik nog eens even halen, maar dan zal ik wat uit mijn rugzakkie moeten gooien O-) :+
Ik heb die verzameldrang ook erg sterk, tot ik er achter kwam dat het gewoon helemaal niet nodig was voor SoC (voor mijn speelstijl, in ieder geval).

Wat denk je dat niet veel zal opbrengen met die wapens? Je bedoelt dat die wapens weinig opbrengen als je ze verkoopt? In dat geval, ja, dat klopt. Maar zoals gezegd, ik gebruik het geld alleen voor reparaties (in gemodde SoC, in ieder geval), en de reparaties kosten niet zo veel, dus het hoeft ook niet veel op te brengen.
quote:
Het spel is prachtig en simpel, ook door die modificaties die heel erg helpen en geen reet voorstellen om uit te voeren.
Waar ik liep bij de NPP zou ik graag wel een stuk op 100 RPG kogels willen, sjeuzes :9
Die APC en helicopter kun je op zich best negeren, de meeste mannetjes ook, eigenlijk. Je zit toch op een tijdslimiet, dus ik denk ook niet dat het de bedoeling was om de map eerst leeg te maken (alhoewel het op zich wel kan, en ik heb het ook wel gedaan).

"RPG kogels", daar stel ik me dan bij voor dat je een raket afvuurt, en dat die zelf dan kogels gaat schieten :+

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:56:
[...]

Ik heb die verzameldrang ook erg sterk, tot ik er achter kwam dat het gewoon helemaal niet nodig was voor SoC (voor mijn speelstijl, in ieder geval).

Wat denk je dat niet veel zal opbrengen met die wapens? Je bedoelt dat die wapens weinig opbrengen als je ze verkoopt? In dat geval, ja, dat klopt. Maar zoals gezegd, ik gebruik het geld alleen voor reparaties (in gemodde SoC, in ieder geval), en de reparaties kosten niet zo veel, dus het hoeft ook niet veel op te brengen.

[...]

Die APC en helicopter kun je op zich best negeren, de meeste mannetjes ook, eigenlijk. Je zit toch op een tijdslimiet, dus ik denk ook niet dat het de bedoeling was om de map eerst leeg te maken (alhoewel het op zich wel kan, en ik heb het ook wel gedaan).

"RPG kogels", daar stel ik me dan bij voor dat je een raket afvuurt, en dat die zelf dan kogels gaat schieten :+
Als het niet nodig is, dan scheelt het een hoop inderdaad. Ik wil het spel gewoon in volle teugen zien, maar ik gok dat dit niet de laatste keer zal zijn dat ik het ga spelen.
Ja, dat je in principe wapens mee neemt, repareert en verkoopt of direct verkoopt als je een kistje met een gloednieuw wapen vindt.

Gisteren wou ik het toch weer proberen om richting NPP te gaan. Ik heb een shotgun (2 loops) gekocht, maar die valt me vreselijk erg tegen. Niks gaat er kapot van of ik moet 5x herladen voor 1 monster ;w
Die Vintorez is een heerlijk ding, alleen hij scoped kut :+ Ik was gisteren opeens mijn AK74 met scope kwijt, dus die mis ik nu wel vreselijk erg. Ik zal straks eens kijken welke monsters ik kan negeren. Treetje energy mee en go :+ >:)

• henkie196
  • Niet online
Shotgun met twee lopen? Is dat zo'n afgezaagde shotgun? Want die is effectief tot misschien een meter of 2, en daarna doet ie niet zo veel meer. Je kan beter voor een semi-auto shotgun gaan, zo'n Winchester of SPAS, die hebben tenminste ook een clip van 7-8 shells. Alhoewel sommige van die nieuwe mutanten in Oblivion Lost niet bijzonder goed gebalanceerd zijn, daar kun je af en toe wel flink wat in moeten pompen voordat ze neer gaan.

Wat is er kut aan die scope van de Vintorez? Is toch min of meer dezelfde scope als op een AK (alleen met wat meer zoom, geloof ik)? Even je passen terug volgen en kijken of je die AK74 nog kan vinden, of in ieder geval de scope, want dat is inderdaad wel vrij handig (alhoewel je denk ik niet zoveel ammo daarvoor kan vinden in Pripyat).

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
Aquila schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:32:
[...]
Ik heb een shotgun (2 loops) gekocht,
Gekocht ? Elke dooie bandiet heeft zo'n ding :?
Je moet een Chaser of SPSA hebben ; enkelloops en pump-action met 6 a 8 patronen.
quote:
Die Vintorez is een heerlijk ding, alleen hij scoped kut
Bizar. Ik herinner me alleen maar headshots FTW.

Goner wijzigde deze reactie 23-09-2016 23:04 (10%)

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:44:
Shotgun met twee lopen? Is dat zo'n afgezaagde shotgun? Want die is effectief tot misschien een meter of 2, en daarna doet ie niet zo veel meer. Je kan beter voor een semi-auto shotgun gaan, zo'n Winchester of SPAS, die hebben tenminste ook een clip van 7-8 shells. Alhoewel sommige van die nieuwe mutanten in Oblivion Lost niet bijzonder goed gebalanceerd zijn, daar kun je af en toe wel flink wat in moeten pompen voordat ze neer gaan.

Wat is er kut aan die scope van de Vintorez? Is toch min of meer dezelfde scope als op een AK (alleen met wat meer zoom, geloof ik)? Even je passen terug volgen en kijken of je die AK74 nog kan vinden, of in ieder geval de scope, want dat is inderdaad wel vrij handig (alhoewel je denk ik niet zoveel ammo daarvoor kan vinden in Pripyat).
Ja, dat is zo'n aafgezaagde. Die werkt voor geen meter..
Ik ben weer helaas een hele hoop saves terug moeten gaan door wat foutjes van mezelf. Nu ga ik fatsoenlijk saven zodat ik niet de hele tijd mijlen ver terug moet 8)7

Die scope vind ik niet fijn omdat er 3 mikpunten opstaan. Ik ben heel erg gewend om te quick scopen (niet a la COD, maar richting, snel kijken en boem) dus ik vind die 2 andere afstands markeringen best vervelend. Met die AK schiet ik dan ook heel gemakkelijk headshots :7
quote:
Goner schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:00:
[...]

Gekocht ? Elke dooie bandiet heeft zo'n ding :?
Je moet een Chaser of SPSA hebben ; enkelloops en pump-action met 6 a 8 patronen.

[...]

Bizar. Ik herinner me alleen maar headshots FTW.
Die bandieten lopen veel met die kleine, ik heb een grote gekocht. Die werkt volgens mij net zo slecht -O-
Ja, de boven genoemde reden zorgt bij voor problemen die ik bij de AK dan weer niet heb.

• henkie196
  • Niet online
Het is redelijk standaard om afstandsmarkeringen in een scope te hebben, volgens mij. Nou heeft de Vintorez niet zo veel bullet drop als in de ongemodde SoC, maar in het origineel had je die extra markeringen wel nodig om een beetje in te schatten hoeveel je moest corrigeren voor bullet drop (en reistijd van de kogel).

De AK heeft minder bullet drop, maar is minder nauwkeurig.

De shotgun is voornamelijk effectief op zeer korte afstand. Maar op korte afstand is ie ook echt dodelijk.

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 21:10:
Het is redelijk standaard om afstandsmarkeringen in een scope te hebben, volgens mij. Nou heeft de Vintorez niet zo veel bullet drop als in de ongemodde SoC, maar in het origineel had je die extra markeringen wel nodig om een beetje in te schatten hoeveel je moest corrigeren voor bullet drop (en reistijd van de kogel).

De AK heeft minder bullet drop, maar is minder nauwkeurig.

De shotgun is voornamelijk effectief op zeer korte afstand. Maar op korte afstand is ie ook echt dodelijk.
Ooohw, dan moet ik er eens een gaan oefenen :P Zat al de hele tijd op de markering te letten :+
Heb nu ook een SPAS, dus ben benieuwd hoe het me afgaat met dat wapen. Ga straks weer beginnen, want heb het hele weekend niks gedaan.. O-)

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 21-07 19:39
Gewoon zorgen dat je een GP-37 krijgt. Beste gun in het spel. Te vinden in de Military Warehouses hub.

https://vignette1.wikia.nocookie.net/lost-alpha/images/6/68/GP37_CS.jpg/revision/latest?cb=20140830004739

P-Rock wijzigde deze reactie 28-09-2016 19:25 (38%)

• Hurtebise
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-08 23:22
Kwam terug op S.T.A.L.K.E.R uit na dit nieuwtje (origineel bericht van Gamepressure):
quote:
S.T.A.L.K.E.R. to be recreated in CryEngine by a fan
S.T.A.L.K.E.R. games came to be loved by many for their unique atmosphere and the immersive experience of exploring the mutant-infested post-nuclear zone. However, the series has inevitably grown old, especially visually. That’s why a fan decided to recreate S.T.A.L.K.E.R. in CryEngine. The project known as S.T.A.L.K.E.R.: Noises of the Zone has just got a new gameplay video, showing off a fragment apparently taken from the beginning of S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat.

Wat is de beste S.T.A.L.K.E.R.? Wat is de beste S.T.A.L.K.E.R. om mee te starten? De originele?

Ik heb wat rondgezocht en voor zover ik kan lezen, zijn er ooit wel pogingen geweest voor een coop-mod, maar die zijn nooit tot een goed einde gebracht.

Hurtebise wijzigde deze reactie 10-04-2017 20:34 (5%)

• henkie196
  • Niet online
Ik had de trailer ook gezien, op zich wel aardig, maar nieuwere graphics vind ik persoonlijk niet zo boeiend.

De beste Stalker is denk ik het origineel. Die heeft de beste sfeer, echt dat Stalker gevoel. Maar heeft wel nog wat ruwe kantjes. Qua gameplay is CoP duidelijk de meest volwassen van de serie, speelt een stuk fijner, en heeft ook wel veel sfeer, maar toch net iets minder dan het origineel.

Ik heb hier en hier mijn mening nog wat uitgebreider verwoord.

• Aquila
quote:
Hurtebise schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:33:
Kwam terug op S.T.A.L.K.E.R uit na dit nieuwtje (origineel bericht van Gamepressure):

[...]

[video]

Wat is de beste S.T.A.L.K.E.R.? Wat is de beste S.T.A.L.K.E.R. om mee te starten? De originele?

Ik heb wat rondgezocht en voor zover ik kan lezen, zijn er ooit wel pogingen geweest voor een coop-mod, maar die zijn nooit tot een goed einde gebracht.
Ziet er vet uit, maar om een S.T.A.L.K.E.R. te maken moet je wel een andere engine nemen in mijn ogen. Aan de andere kant kun je het ook goed uit werken. Ziet er wel bruut uit, maar voor dit soort projecten moet ik me nooit vrolijk maken want meestal is het toch niks :(
quote:
henkie196 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:32:
Ik had de trailer ook gezien, op zich wel aardig, maar nieuwere graphics vind ik persoonlijk niet zo boeiend.

De beste Stalker is denk ik het origineel. Die heeft de beste sfeer, echt dat Stalker gevoel. Maar heeft wel nog wat ruwe kantjes. Qua gameplay is CoP duidelijk de meest volwassen van de serie, speelt een stuk fijner, en heeft ook wel veel sfeer, maar toch net iets minder dan het origineel.

Ik heb hier en hier mijn mening nog wat uitgebreider verwoord.
Toevoeging op je eerste link/reactie. Dat gevoel van die maps herken ik wel. Bij Half-Life was dat ook wel een positief dingetje. Je zag constant een nieuwe wereld of level waar je je ding kon doen. SOC is echt een hele goede, dat doet je de graphics wel vergeten. Toch sta ik wel open voor een hele goede remaster of nieuwe in de reeks!

• Hurtebise
Hoe zit het met de opmerking die je weleens hoort, van het veel doelloos moet rondrennen?

Kan je die repair mod makkelijk installen als je het spel via Steam oppikt?

• Aquila
Volgens mij werkt het spel via die Galaxy Cliënt, maar weet het niet zeker. Anders gewoon het spel via Galaxy kopen :)

• henkie196
  • Niet online
Steam weet ik niet, alhoewel ik daar geen problemen zou verwachten. De verschillende mods werken voor mij in ieder geval op de DVD en de GoG versie, dus daar werkt het in ieder geval goed.

Doelloos rondrennen, tja, het is een sandbox, dus doelloos rondrennen hoort er een beetje bij.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
Hurtebise schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:44:
Kan je die repair mod makkelijk installen als je het spel via Steam oppikt?
Als ik me goed herinner is het aanbrengen van al die mods die in de loop der jaren zijn verschenen gewoon het vervangen van een aantal bestandjes (.xml ?). Je moet daarvoor wel de archives die je krijgt met STALKER uitpakken om de individuele bestandjes te kunnen overschrijven.

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:35:
Steam weet ik niet, alhoewel ik daar geen problemen zou verwachten. De verschillende mods werken voor mij in ieder geval op de DVD en de GoG versie, dus daar werkt het in ieder geval goed.

Doelloos rondrennen, tja, het is een sandbox, dus doelloos rondrennen hoort er een beetje bij.
Ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ik doelloos rond ren. Wel bij de kern centrale, maar dat is mijn eigen domme schuld geweest 8)7
Zonder enige kogel ga je die hordes geflipte beesten niet afmaken.

Aquila wijzigde deze reactie 13-04-2017 10:26 (5%)

• henkie196
  • Niet online
Ik zou het ook eerder verkennen dan doelloos rondrennen noemen, hooguit misschien voor een aantal van de fetch quests, maar dat valt allemaal ook nog wel mee.

• Hurtebise
Wat is de beste tactiek tegen honden als een horde je aanvalt? Welk wapen?

• henkie196
  • Niet online
Hangt er een beetje vanaf wat voor hordes.
Hordes mutanten, shotgun en achteruit rennen.
Hordes menselijke tegenstanders, een wapen met een scope en snipen van een afstand.

/edit
Had over de honden heen gelezen. Normaalgesproken nog steeds een shotgun, en circle-strafe. Eventueel wegrennen als het er te veel tegelijk zijn.

henkie196 wijzigde deze reactie 16-04-2017 18:54 (30%)

• Aquila
Ben weer opnieuw begonnen met Lost Oblivion en nu gaat het stukken beter. Heb 1 failed mission waarbij ik vergat Nimble om info te vragen over Strelok. Weet iemand of je dit nog kan terug draaien zonder naar oudere saves te hoeven gaan?

Ik lees ook echt de diaries door, wat ik voorheen niet deed. Het is toch wel veel leuker en interessanter om te spelen dan :)

EDIT:
Speel nu met een Akaban met scope en silencer. Dat heeft met 1 uur en een hoop ammo gescheeld bij de Agroprom in vergelijking met m'n vorige bezoekjes. Best een sterk wapen, ook van een hele verre afstand. Denk nog zelfs wat beter dan de Vintores.

Aquila wijzigde deze reactie 25-04-2017 14:11 (26%)

• henkie196
  • Niet online
De Vintorez is nauwkeuriger en ook wat sterker dan de Akaban, maar heeft wel aanzienlijke bulletdrop, waardoor het misschien wat moeilijker maakt om toch een headshot te maken.

Over het algemeen kun je wel zeggen dat de wapens met de 9x39mm ammo wat meer damage doen dan de wapens op 5.45x39mm (zoals de Akaban) (en ook meer damage dan de 5.56 ammo voor NATO wapens.

De onnauwkeurigheid van de meeste assault rifles maakt het wat lastiger om consistent headshots te maken, en vaak heb je ook meer shots nodig dan met bv. de Vintorez, alhoewel die double tap van de Akaban maakt dat wel weer wat goed. En het feit dat je op de meeste maps gewoon makkelijker meer de 5.45x39mm ammo vind maakt de Vintorez wat minder praktisch (tot je bij Pripyat komt, in ieder geval).

Kan me niet herinneren dat je iets specifieks aan Nimble moest vragen over Strelok, kon je dat niet in z'n stash vinden in de agroprom?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 22:13:
De Vintorez is nauwkeuriger en ook wat sterker dan de Akaban, maar heeft wel aanzienlijke bulletdrop, waardoor het misschien wat moeilijker maakt om toch een headshot te maken.

Over het algemeen kun je wel zeggen dat de wapens met de 9x39mm ammo wat meer damage doen dan de wapens op 5.45x39mm (zoals de Akaban) (en ook meer damage dan de 5.56 ammo voor NATO wapens.

De onnauwkeurigheid van de meeste assault rifles maakt het wat lastiger om consistent headshots te maken, en vaak heb je ook meer shots nodig dan met bv. de Vintorez, alhoewel die double tap van de Akaban maakt dat wel weer wat goed. En het feit dat je op de meeste maps gewoon makkelijker meer de 5.45x39mm ammo vind maakt de Vintorez wat minder praktisch (tot je bij Pripyat komt, in ieder geval).

Kan me niet herinneren dat je iets specifieks aan Nimble moest vragen over Strelok, kon je dat niet in z'n stash vinden in de agroprom?
En toch schiet ik me de Akaban veel preciezer, alhoewel ik die Vintorez veilig bij me houdt haha.
Ik vind de scope van de Vintorez ook niet praktisch, dus daar zal het hem aan liggen. Die Akaban schiet van best een afstandje wel een headshot, wel meestal na 2 of 3 keer schieten.

Ja, die stash heb ik gevonden volgens mij. Zal nog eens terug zoeken wat het precies was!

Trouwens die mod: Noises of the Zone is wel bijzonder bruut. Zag een filmpje van een simpele blikseminslag, maar dat had 'ie toch bruut na gebootst :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Is die scope heel anders, dan? Kan het me niet meer herinneren, in CoP en CS zijn ze volgens mij hetzelfde (iets ander niveau van zoom).

Dit komt ook overeen met hoe het door een echte PSO-1 scope er uit zou moeten zien:

Of ziet de scope er anders uit in SoC?

Zag trouwens ook een (voor mij) nieuwe 'mod' voor CoP, wind of time. Dit zou een vervolg op de andere drie spellen moeten zijn, een compleet nieuw spel, als het ware. Heb het nog niet geïnstalleerd, maar leek me wel interessant om later eens te bekijken.

• petersm1t
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2018
quote:
henkie196 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:06:
Is die scope heel anders, dan? Kan het me niet meer herinneren, in CoP en CS zijn ze volgens mij hetzelfde (iets ander niveau van zoom).

Dit komt ook overeen met hoe het door een echte PSO-1 scope er uit zou moeten zien:
[afbeelding]

Zag trouwens ook een (voor mij) nieuwe 'mod' voor CoP, wind of time. Dit zou een vervolg op de andere drie spellen moeten zijn, een compleet nieuw spel, als het ware. Heb het nog niet geïnstalleerd, maar leek me wel interessant om later eens te bekijken.
mee eens! Hoop snel dat die mod ook de scope fixt haha :o

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:06:

[afbeelding]

Ik hou persoonlijk niet van scopes met allerlei (in mijn ogen) bullshit op de lens. Lekker een kruisje of puntje is voor mij echt genoeg. Ik moet het wapen kennen, met een scope kan ik niet zoveel haha :P

Ik heb nog even te gaan voordat ik bij Call Of Pripyat ben :o

Aquila wijzigde deze reactie 08-06-2017 18:01 (3%)

• Aquila
Ben momenteel richting het einde aan het gaan.
Ga nog wat klusjes doen in de buurt en dan probeer ik eens richting de kern centrale te rennen.

Ik ben toch maar eens met de Vintorez gaan knallen en die werkt toch wel lekker hoor.. :D :P

• henkie196
  • Niet online
Heel nauwkeurig, maar je moet wel compenseren voor bulletdrop. Ik vind het altijd wel een fijne.

De kerncentrale is wel sfeervol, maar ook lastig met veel ventjes in kleine ruimtes. Wel even saven als je in de koepel van de kerncentrale bent, er zijn meerdere eindes :)

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:21:
Heel nauwkeurig, maar je moet wel compenseren voor bulletdrop. Ik vind het altijd wel een fijne.

De kerncentrale is wel sfeervol, maar ook lastig met veel ventjes in kleine ruimtes. Wel even saven als je in de koepel van de kerncentrale bent, er zijn meerdere eindes :)
Ja, ik merk wel dat het wapen soms wat onwennig (als ik dat goed zeg) is. Hij laat zich niet zo makkelijk behandelen als een Akaban of AK met een scope erop.
Ik heb me even ingelezen via STALKER WIKI, omdat ik niet wist wat ik moest doen nadat ik de Scorcher uitgezet had en daar stond dat ook bij.

Dat saven doe ik al de hele tijd, soms wil ik nog wel eens iets te vlot gaan en word ik neer geknald. Dat is niet leuk als je anderhalve map door rent :|

Begin nu wel steeds meer en meer die stashes te gebruiken. Overal PDA's neer leggen voor speciale dingen. Heb nu 3 plekken waar suits liggen, dus in het geval van nood altijd handig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquila
Ik heb 'm gisteren met veel gescheld, gekloot en wat doorzettings vermogen uitgespeeld :P
Van het einde begreep ik maar erg weinig, kan iemand mij uitleggen wat dat met het verhaal te maken heeft?

• henkie196
  • Niet online
Welk einde heb je gehad? De wishgranter eindes passen in zoverre in het verhaal in dat het nooit geeft wat je wilt. Er is een 'echt' einde als je de wishgranter negeert, maar ik zou je niet zo kunnen vertellen wat dat einde nou precies op slaat. Ik geloof dat het idee is dat je daarmee de Zone zou veranderen of zoiets, maar er is niet echt genoeg info over hoe of wat er nou echt gebeurd is, denk ik.

• Aquila
quote:
henkie196 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:24:
Welk einde heb je gehad? De wishgranter eindes passen in zoverre in het verhaal in dat het nooit geeft wat je wilt. Er is een 'echt' einde als je de wishgranter negeert, maar ik zou je niet zo kunnen vertellen wat dat einde nou precies op slaat. Ik geloof dat het idee is dat je daarmee de Zone zou veranderen of zoiets, maar er is niet echt genoeg info over hoe of wat er nou echt gebeurd is, denk ik.
Nee inderdaad. Ik vind het er niet helemaal tussen passen.
The Doctor zei wel iets over het negeren van de Wish Granter, maar volgense de Tasks moet je dat wel gaan doen.

Ik ga hem denk ik nog een keertje spelen, maar dan wel helemaal zoals ik dat graag zie. Alles completen, duhh :p

Aquila wijzigde deze reactie 11-07-2017 10:59 (7%)

• henkie196
  • Niet online
Als je die save nog hebt voor de wish granter, dan die opnieuw laden en verder rond kijken, er is een manier om naar het 'echte' einde te gaan daar in die koepel. Wel meer best taaie gevechten om te doen, maar misschien heb je dan ook een keer de gelegenheid om een gauss rifle uit te testen :)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Aquila schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Nee inderdaad. Ik vind het er niet helemaal tussen passen.
The Doctor zei wel iets over het negeren van de Wish Granter, maar volgense de Tasks moet je dat wel gaan doen.

Ik ga hem denk ik nog een keertje spelen, maar dan wel helemaal zoals ik dat graag zie. Alles completen, duhh :p
Dan heb je het "nepeinde" gehad. Het echte einde krijg je als je de Wishgranter negeert en naar die geheime deur van de Monolith gaat.

• Aquila
quote:
Compizfox schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Dan heb je het "nepeinde" gehad. Het echte einde krijg je als je de Wishgranter negeert en naar die geheime deur van de Monolith gaat.
Had het net even opgezocht op STALKER WIKI en daar stond dat ook inderdaad. Ik heb echt de neiging een paar saves terug te gaan en die deur eruit te slopen met dat geweer :9 :D

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Aquila schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Had het net even opgezocht op STALKER WIKI en daar stond dat ook inderdaad. Ik heb echt de neiging een paar saves terug te gaan en die deur eruit te slopen met dat geweer :9 :D
Je hebt wel die decoder (kon je vinden in Pripyat) nodig...

• Aquila
quote:
Compizfox schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:02:
[...]

Ja, die heb ik! Ik ben net aan de slag gegaan, maar heb alle saves verwijdert. Dit komt doordat ik letterlijk niks meer van med kids of enige vorm van medic stuff in mijn rugzak heb zitten. Dus bij 1 kogel is het al afgelopen en die gasten zijn rete sterk in de centrale. Ik ben namelijk al voorbij de deur geweest, maar ik moet nu vanuit Radar helemaal door Pripyat erheen gaan. Ik heb in Pripyat vorige keer flink wat kogels gelost, maar nu ga ik gewoon zoals Usain Bolt sprintend er doorheen :P

Ik had ook nog geen antwoord gegeven op mijn einde. Ik mocht een wens doen en hij zei: ''I want to rule the world" Wat dus te maken had met dat ik 2 factie lijders heb neer gemaaid en met minder dan 50000 rubbies daar ben gekomen.

• Aquila
Is het normaal dat wanneer je via de Monolith Control centre naar het dak van de centrale moet om vervolgens met een Izlom te praten? Ik mag nu helemaal terug naar Dead City gaan en ik heb dat misterie van de Monolith nog niet achterhaald 8)7
Overigens wel leuk die extra missies :D

• henkie196
  • Niet online
Dat klinkt niet bekend, eerlijk gezegd. Wat ik me er van kan herinneren is het vanaf de wishgranter naar het echte einde alleen maar vechten.

Toen ik met de Oblivion Lost mod speelde, moest ik ook onderweg een keer een emission verduren, geen plek daar om je ervoor te verstoppen. Was te overleven, maar kostte wel een paar medpacks.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
Aquila schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:06:
Is het normaal dat wanneer je via de Monolith Control centre naar het dak van de centrale moet om vervolgens met een Izlom te praten? Ik mag nu helemaal terug naar Dead City gaan en ik heb dat misterie van de Monolith nog niet achterhaald 8)7
Overigens wel leuk die extra missies :D
Izlom? Dead City? Je speelt geen vanilla, of wel? (Lost Alpha toevallig?)

• henkie196
  • Niet online
Ik dacht dat hij met de Oblivion Lost mod speelt, maar Izlom en Dead City klinken mij niet bekend in de oren van die mod. Zou wel kunnen dat hij een nieuwere versie heeft dan waar ik vroeger mee gespeeld heb, waar zoiets als nieuwe content is toegevoegd.

• Aquila
quote:
Compizfox schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:27:
[...]

Izlom? Dead City? Je speelt geen vanilla, of wel? (Lost Alpha toevallig?)
quote:
henkie196 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:38:
Ik dacht dat hij met de Oblivion Lost mod speelt, maar Izlom en Dead City klinken mij niet bekend in de oren van die mod. Zou wel kunnen dat hij een nieuwere versie heeft dan waar ik vroeger mee gespeeld heb, waar zoiets als nieuwe content is toegevoegd.
Jep, ik speel met de Oblivion Lost mod. Deze heb ik van een linkje die een hele tijd geleden gepost is.
Ik zal zo eens checken of er verdere toevoegingen zijn gedaan.

• MonkeySandwich
Voor wie het nog niet gezien had. Misery 2.2 is eindelijk gereleased *O*

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
quote:
MonkeySandwich schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:39:
Voor wie het nog niet gezien had. Misery 2.2 is eindelijk gereleased *O*
Kheb nog steeds de stille hope dat een fan een VR port maakt. Schijnt nu al te draaien op OR/Vive icm met VorpX maar geef me full-support, en ik zet mijn bril nooit meer af... :9

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 07:36
quote:
TLDR: tof spel, spelen. Maar dat wisten we al ;)

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:49
quote:
Wow super tof man, ga ik vanavond lekker kijken. En blijft voor mij het beste spel ooit.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

The empress

quote:
Compizfox schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:02:
[...]

Vanwege een bug kan je de deur ook zonder decoder openen:

Open secret door in Chernobyl NPP without decoder

O-)

It takes two fools to argue.

• Aquila
Gewoon die decoder zoeken :P

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

The empress

Ik heb de Wish Granter genegeerd door direct naar de hidden door te gaan, dus die hele reactor ruimte ben ik niet eens binnengelopen. Eenmaal de hidden door geopend met de decoder en vervolgens doorheen gelopen kreeg ik een mission failed voor de Wish Granter missie.

Kan je ook naar de Wish Granter lopen en ter plekke negeren, zodat de opdracht "Find the Wish Granter" iig als completed gemarkeerd kan worden?

XWB wijzigde deze reactie 30-12-2017 15:06 (3%)

It takes two fools to argue.

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:56

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil weer eens een replay doen, domweg omdat ik goede herinneringen aan dit spel heb. Is de oblivion mod dan handiger dan de complete mod of niet?

Het is allemaal oude meuk, maar wil er wel het meeste uithalen. Realisme is tof, maar diehard mode hoeft echt niet.
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True