Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:51
Ik ben zelf nog bezig alle 3 de officele games te spelen SoC heb ik laatst uitgespeeld ben nu bezig in clear sky al schiet dat ook al aardig op richting einde en daarna wil ik nog CoP spelen. allemaal met de 2009 complete mod. Dacht dat ik door de geweldige ervaring de games wel behoorlijk onthouden had, maar kom toch dingen tegen dat ik denk van zit dat er in? SoC herrinder ik me tot nu toe nog het beste maar bij Clear Sky al behoorlijk dingen tegen gekomen van WTF?

Vind de games nu ik wat ouder ben wel niet meer zo ontzettend eng meer xd. Kan me nog herinneren dat ik in het bloodsucker dorpje vroeger naar een huisje gerent was op het dak gesproken en er niet meer af durfde vanwege de bloodsuckers hahaha. heb ze toen vanaf het dak dood geschoten en toen nog twijfels of het wel "veilig" was. Geweldige ervaring en herinneringen aan die game nog. Als ik ze alle 3 uitgespeeld heb ook maar eens die lost alpha proberen. Hopelijk zijn dan ook de bus waar jullie overspreken er een beetje uit.

SMD007 wijzigde deze reactie 30-04-2014 00:00 (10%)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Goner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 12-09 11:54

Goner

What can I do you for ?

quote:
Ghostrider schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:37:
Het is 1 groot zipbestand bestaande uit 4 delen. Hence part 1 tm 4. Je pakt gewoon deel 1 uit en klaar.
Ah, bedankt ! Was even kwijt hoe dat werkt met .rar bestanden.
Maar dan is het uitpakken dus goed gegaan, ik heb part 1 uitgepakt en heb een install-folder van 6.4GB. Installeren ging ook vlekkeloos, alleen zit ik nu met een XR_3DA.exe die niet wilt starten ...

EDIT: even ge-googled en er zijn meer mensen met dit probleem, alleen nog geen oplossing.
XR_3DA.exe is not a valid win32 application
.dll's (vanwege XP) en .ltx verwijderd, run as admin, maar helaas.

EDIT 2:fixed !! Stiven999 heeft een fix gepost met nieuwe bins. Loopt nu OK !!

Goner wijzigde deze reactie 30-04-2014 10:41 (22%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:50
quote:
henkie196 schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:43:
Vreemde bug, zelf nog niet meegemaakt in geen van de Stalker games. Je krijgt de markers ook niet meer terug als je door gaat naar Chernobyl? Niet weten waar je bent op de kaart is lastig, maar zodra je Pripyat uit bent, is het allemaal redelijk lineair en zou het niet zoveel meer uit moeten maken. Als het half kan, zou ik proberen het spel nog uit te spelen, de reactor is wel aardig om doorheen te spelen.
Moeilijkheid lag in de reactor inderdaad wel stuk hoger dan de rest van de game (headshots waren mandatory). Maar het einde is wel een van de grootste anticlimaxen :(
spoiler:
Had de optie om C-Consiosness te joinen of door te spelen, maar het doorspelen zonder markers of tasks zie ik ook weinig fun in

• henkie196
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
Shodan schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:22:
Geheel nieuwe campaign? Ik dacht dat het grotendeels de originele campaign volgde en dat het juist bedoeld was om het oorspronkelijke spel te behouden en uitbereiden met stukken die ze door tijdgebrek niet hadden kunnen toevoegen?

EDIT: Nvm, heb de F.A.Q. gevonden!
Dan had ik het verkeerd in gedachten. Het is dan meer een gewone mod. Maar goed, ook de Oblivion Lost mod voegt dingen toe die de ontwerpers uit het spel zouden hebben gehaald.
quote:
eL_Jay schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:32:
Moeilijkheid lag in de reactor inderdaad wel stuk hoger dan de rest van de game (headshots waren mandatory). Maar het einde is wel een van de grootste anticlimaxen :(
Moet wel altijd voorzichtig zijn in de reactor met zoveel gasten in zulke kleine ruimtes, maar echt veel moeilijker leek het me toch niet. Headshots is toch wat ik altijd probeer (wapens ook op single shot en niet auto), want op de body mikken is niet bijzonder effectief (tenminste niet op de hoogste difficulty).

Eindes zijn inderdaad niet geweldig, maar vond het stukje in de reactor zelf altijd wel leuk om te spelen (die gast die op de achtergrond ook iets in het russisch herhaalt vind ik wel sfeerverhogend :)). Doorspelen na het einde is standaard niet mogelijk (misschien met Complete mod?), maar heeft ook met markers niet zoveel zin. Het is even leuk om met je high-end spullen door de Cordon te lopen, maar er is verder niks te doen behalve dezelfde herhalende quests.

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-09 23:58
quote:
eL_Jay schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:32:
[...]

spoiler:
Had de optie om C-Consiosness te joinen of door te spelen, maar het doorspelen zonder markers of tasks zie ik ook weinig fun in
Er zijn 7 eindes.

• Dinictus208
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat zijn ook een soort eindes maar het echte einde is toch echt de C-conciousness route. Dat duurt ook gewoon een uur langer en dan snap je het verhaal een stuk beter dan als je bij de wish granter een wens doet.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• P-Rock
Ik kan geen wijs worden uit de graphic settings van Lost Alpha. De game loopt nl. een stuk slechter wanneer je de 'object dynamic lighting' setting kiest, dan met de 'full dynamic lighting (dx10)' setting. Object dynamic lighting zou een stuk minder zwaar moeten zijn dan full dynamic lighting. Dat is althans bij de officiële versies zo. Jammer dat het spel nu meer bugs bevat dan de ongepatchde versie van Shadow of Chernobyl. En dat excuus dat ze 'm vanwege de leak eerder hebben uitgebracht vind ik zeer dubieus, aangezien het hier een gratis product betreft.

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:58

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hallo heren, ik en een vriend zijn ook aan het spelen, maar we zitten tamelijk vast, want er staat bijvoorbeeld: "Find a way out of the underground"
We zijn alle mogelijke wegen al in en uit geweest, maar die opdracht blijft er staan, ook moet je ondergrond een boek vinden (wat we hebben gevonden) en daarna de "stash" vinden en daarna de "way out of the underground", alleen vinden we die stash niet en er is ook totaal geen marker voor te vinden of een hint.

Ook staat er bij mij nog de missie "help the Stalkers", alleen heb ik die ook al gedaan 8)7

Dan is er nog de Key van wolf, waar ook nergens staat waar die ongeveer te vinden is.
En bij ons beiden crashed de game als we Fox vragen om de wapens te repareren ;w

Hier begeleidende plaatjes zodat jullie weten welke missies ik het over heb.
http://i58.tinypic.com/fllz01.jpg (kaartje met missies)
http://i62.tinypic.com/hufu4m.png (Fox)

Ik zie uit naar jullie bevindingen, zeker omdat jullie waarschijnlijk veel verder zijn dan wij _/-\o_

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:21

Compizfox

I use Arch, btw

Een boek vinden? Zover ik weet, moet je in de Agroprom Underground alleen Strelok's Stash vinden. En daar heb je als het goed is gewoon een marker voor.

Om weer uit de Agroprom Underground te komen moet je de enige andere weg uit (dus niet waar je vandaan gekomen bent), langs die Controller.

Wie is die Fox? Herken dat hele plaatje niet (waar dat is).

Met welke mods speel je?

Compizfox wijzigde deze reactie 30-04-2014 20:45 (8%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• demon326
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:15
quote:
kuusj98 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:57:
Hallo heren, ik en een vriend zijn ook aan het spelen, maar we zitten tamelijk vast, want er staat bijvoorbeeld: "Find a way out of the underground"
We zijn alle mogelijke wegen al in en uit geweest, maar die opdracht blijft er staan, ook moet je ondergrond een boek vinden (wat we hebben gevonden) en daarna de "stash" vinden en daarna de "way out of the underground", alleen vinden we die stash niet en er is ook totaal geen marker voor te vinden of een hint.

Ook staat er bij mij nog de missie "help the Stalkers", alleen heb ik die ook al gedaan 8)7

Dan is er nog de Key van wolf, waar ook nergens staat waar die ongeveer te vinden is.
En bij ons beiden crashed de game als we Fox vragen om de wapens te repareren ;w

Hier begeleidende plaatjes zodat jullie weten welke missies ik het over heb.
http://i58.tinypic.com/fllz01.jpg (kaartje met missies)
http://i62.tinypic.com/hufu4m.png (Fox)

Ik zie uit naar jullie bevindingen, zeker omdat jullie waarschijnlijk veel verder zijn dan wij _/-\o_
Ik vermoed dat het over Lost Alpha gaat, heb ook even naar die stash mogen zoeken...

Loop even terug naar de tunnels met de groene verlichting, er zijn daar twee gangen die naast elkaar lopen en gescheiden worden door een muur en twee kamertjes (laat ik het even de zombie gang noemen), in één van beide kamertjes moet je op de tafeltjes springen om bij de luchtkoker te komen, vervolgens gebruik je de 'use' knop bij de luchtkoker met een gebroken grill. Dan neem je de spiraal trap naar buiten en ren je asap weg, daar ze je snel zullen spotten.

De Vlaamse stek voor uw Home Cinema en Filmkennis

• Kuusj

Kuusj

quote:
Compizfox schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:43:
Een boek vinden? Zover ik weet, moet je in de Agroprom Underground alleen Strelok's Stash vinden. En daar heb je als het goed is gewoon een marker voor.

Om weer uit de Agroprom Underground te komen moet je de enige andere weg uit (dus niet waar je vandaan gekomen bent), langs die Controller.

Wie is die Fox? Herken dat hele plaatje niet (waar dat is).

Met welke mods speel je?
Lost Alpha is dit dan, hé :)

Bij Agroprom underground ben ik eerst via een "normale" trappenhuis naar onder gegaan, daar controller gekillt (staat meteen als je onder komt), een paar zombies in de gangen en er moet volgens de PDA een "boek" worden gevonden, dit is te vinden ergens bij het beginpunt in een kamer (waar je eerst de deur van moet openen).

Ik heb dit boek gevonden, maar dan staan er nog 2 opdrachten in mn PDA over die missie, namelijk de stash vinden (welke ik echt absoluut niet kan vinden, hulp, eventueel met Spoiler tags, is ten zeerste welkom want we willen dolgraag verder) en de uitweg vinden.

Uitweg is achterdoor en leid naar een grote schacht waar ergens in het midden een zijgang is met controller, die had ik gekillt, daar doorgelopen en kom je uit in een military complex waar ik vervolgens 50~ gasten heb gekillt.

Maar dat voltooid geen van beide opdrachten? Dus daarom zou het handig zijn te weten waar die stash ligt (we zijn al 3! uur aan het rondlopen en nog niks, waarschijnlijk omdat hij er gewoon niet ligt omdat ik ook geen marker krijg).

Fox zal dan wel "nieuw" zijn, hij is op een begeven moment gewoon in Cordon als wapen "patcher"

EDIT: Het antwoord op mijn vraag over de stash is dus beantwoord, waarvoor dank! Nu de rest nog :P Ik kan er namelijk niks over vinden op YouTube enz. omdat niemand in hun series zo ver is...

Kuusj wijzigde deze reactie 30-04-2014 21:11 (5%)

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
kuusj98 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:10:
[...]

Lost Alpha is dit dan, hé :)
Aha, dat is dan blijkbaar flink anders dan vanilla of Complete 2009 (die speel ik nu namelijk).

• Kuusj

Kuusj

Als je toch eens wat documentaires gaat kijken, over hoe wat is gebeurt in Chernobyl, sta ik er keer op keer stil bij hoe arrogant de mens kan zijn.

Die Sovjet's...

• eL_Jay
quote:
De 5 eindes met de wish granter lijken me nou ook niet denderend (heb het gelezen) daarnaast hou ik niet van evil eindes/speelstijlen (speel meestal een goody-2-shoes). Daarnaast had ik geen idee hoe dat ding aan de praat te krijgen dus sloopte ik hem maar waardoor er nog 2 eindes overbleven.

Al met al een leuke game maar vooral het begin vind ik sterk. Zodra je boven de bar terecht komt vond ik de sfeer significant inkakken (deels door sterke wapens als AS VAL). Hoogtepunt waren de eerste 2 labs (geloof x16 en x18)

eL_Jay wijzigde deze reactie 02-05-2014 10:20 (21%)

• henkie196
  • Niet online
Je kan de wishgranter slopen? Ik dacht dat je het kon gebruiken ('slechte' eindes), of negeren. Wist niet dat je er ook nog andere dingen mee kon doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ben net begonnen aan Lost Alpha na wat aanloop-problemen.
Vind het wel heel leuk om weer STALKER te spelen, omgeving is min of meer bekend, maar is een nieuw spel ; andere opdrachten, andere locaties, nieuwe items.
Verder zijn er wat irritante bijkomstigheden ; de voortdurende 'herrie' en geluiden bijvoorbeeld. 't maakt niet uit waar je loopt of bent, constant geraas van een generator of zo. Dan in die tunnel met zombies hoor je vogeltjes fluiten ?! Meters onder de grond ... en constant geloei van mutanten, gegil van stalkers in doodsnood. Het is allemaal een beetje teveel van het goede (IMHO)

Zit er trouwens een bug in het repareren ? Fox is nu weer thuis, maar als ik 'm wapens wil laten repareren/upgraden, kan ik alleen de Viper selecteren ?

Goner wijzigde deze reactie 02-05-2014 12:11 (11%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-09 11:49
Er zitten aardig wat bugs in. Dezowave heeft er nu zelf een topic voor:
http://www.dezowave.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=1699

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

De eerste patch staat op punt van uitkomen, de changelog staat op GSC ... 2 mei halen ze niet meer :+

Goner wijzigde deze reactie 03-05-2014 00:15 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
Patch:

http://www.mediafire.com/...stAlpha_patch_1.3001_.exe
quote:
dezodor 3mins 11secs ago says: Online

The patch is waiting to be authorized, till then here is a mirror from our mediafire page: STALKER_LostAlpha_patch_1.3001.exe

and soon it will be ready on stalker.pl site as well
Bron

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wish granter slopen? Nog nooit van gehoord.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
quote:
thanx :)
had al wel een bug dat het spel uitviel bij synchronizing game data, dit heb ik op kunnen lossen door user.itx weg te gooien en nogmaals de instellingen goed te zetten.

Mijn indruk tot nu toe is, een heel prima speelbaar spel die er buiten de karakter design belachelijk goed uitziet en mijn videokaart aardig laat zweten (7970 op 1200mhz).

Ook de features die erin zijn gestopt vind ik leuk werken (drinken, batterij voor zaklamp ed).

patchnotes:

Lost Alpha patch 1.3.001
Posted in S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl and
http://www.mediafire.com/...stAlpha_patch_1.3001_.exe

patchnote

- game binaries are working with administrator privileges now, avoiding problems with User Access Control (UAC) subsystem
- game will work on windows xp, although dx10 cannot be used
- quicksave / quickload buttons now can be remapped
- fixed serious bug with wrong ui_movies.xml which prevented to play half of the game
- fixed storyline battery task in sarcofag
- fixed flying tree and geometry on Yantar level
- fixged geometry on Garbage level
- fixed the crash on r1 (static lightning) render when player entered 'Great Metal Factory' level
- fixed rat monster crash and effectors bug
- fixed random crash related to pda contacts section
- temporaly disabled legs/shadow in options, if you have it enabled, please type this to console: g_actor_body 0
- with removing visible leg feature, the missing footsteps and self shadow works again by default
- "la options" debug menu is disabled on widescreen
- crows are killable
- ak74, ak74u, L85, G36 sounds synchronization fixed
- proper fix for safe crash
- missing "chmieltist" beer drinking sound fixed
- missing p90 model added
- brightness, gamma and contrast sliders fixed
- no available phrase to say, dialog[yantar_sakharov_start_talk] fixed
- no available phrase to say, dialog[agr_ratcatcher_start] fixed
- several (hopefully all) missing descriptions added back
- crash when player ESC from solitare and hex viewer fixed
- restored working class for hex viewer, text viewer, image viewer, console
- fix for artefact merger
- crash in repair window fixed
- wrong passwords for doors in pda fixed
- loading last save overlap window fixed
- added marker for 'strelok's flash' and 'yantar wires' because many users reported it's too hard to find them
- fixed camera position to climb out of UAZ jeep
- fixed OnMouseAction crash (Tetris in LA PC)
- Veles gives correct download module, so no need to buy it from Barman
- updated mi24 model, should fix "callback kils bone matrix bone: front_gun_tower"
- improved tasks and task completion on agroprom
- fixed luminocity and distance for stalkers to default value, ai works better
- removed the strange reverb when eax is enabled, and added more stable sound dlls
- temporary fix for missing suit upgrade
- fixed incorrect mag size for upgraded pb1
- added vehicle prices to dialogue
- corrected outfits icons and soldier outfit
- new helicopter sound with tuned volumes
- helicopter in cordon patrols less often
- helicopter windows in agroprom fixed (were transparent on r2-3 renders)
- added pda articles for downloads
- missing vehicle icons were added
- several vehicle properties were changed
- topoliny puh anomaly not glitching anymore
- car fuel should work now
- various small tweaks and fixes

Nukezone FTW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
Jammer genoeg crasht het spel nog steeds als ik vanuit de garbage naar the bar wil gaan.

Maar volgens dezowave is het 't beste als je het spel helemaal opnieuw installeert en 'm daarna gelijk patched. Dacht het niet dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08-09 10:02

crizyz

ne.t.weaker

quote:
kuusj98 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:12:
Als je toch eens wat documentaires gaat kijken, over hoe wat is gebeurt in Chernobyl, sta ik er keer op keer stil bij hoe arrogant de mens kan zijn.

Die Sovjet's...
Tsja, het moest toch echt gefixed worden (ik neem aan dat je het over de human robots hebt).

En op zich betwijfel ik of het een Sovjet gerelateerd probleem is. In Fukushima zijn er ook mensen geweest die (al dan niet vrijwillig) hoge dosen straling op hebben gelopen in de 'bestrijding'.

Maar die discussie staat op zich los van het spel natuurlijk. :)

Crizyz op Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij leeft geen enkele van deze liquidators meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

't is maar wie je (of wie zichzelf) een liquidator (of bio-robot) noemt : Wikipedia: Liquidator (Chernobyl)
Nogal een grijs gebied ... maar de mannen die onmiddellijk na de explosie het dak op moesten om te blussen en het besmette materiaal te verwijderen zullen wel allemaal dood zijn (al heel snel daarna vermoedelijk)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21-09 17:54
Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar ik zit met een bug in COP. Ik ben op begeven moment bij die radio zender, waar je uit eindelijk de soldaat uit de kast moet halen. Maar telkens als ik bij die kast aan kom, is de soldaat al lang dood.

Ik heb het spel origneel gekocht, dus geen download. Ben al meerdere keren opnieuw begonnen, en ook het spel al opnieuw geinstaleerd. Maar telkens is hij bij aankomst al dood. Iemand toevallige met hetzelfde probleem? Of doe ik iets fout :)

• KnetterGek
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 18-07 18:30

KnetterGek

Is lief, zacht en knuffelig.

quote:
Racer89 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:50:
Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar ik zit met een bug in COP. Ik ben op begeven moment bij die radio zender, waar je uit eindelijk de soldaat uit de kast moet halen. Maar telkens als ik bij die kast aan kom, is de soldaat al lang dood.

Ik heb het spel origneel gekocht, dus geen download. Ben al meerdere keren opnieuw begonnen, en ook het spel al opnieuw geinstaleerd. Maar telkens is hij bij aankomst al dood. Iemand toevallige met hetzelfde probleem? Of doe ik iets fout :)
SAve laden van voor die missie begint, dus als die soldaat nog in de laundromat zit waar hij hoort. Dan opnieuw spelen.
Vermoedelijk heeft hij in die kast gezeten terwijl er een emissie was ofzo.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13:30
Lost alpha is wel erg gaaf zeg, alleen wat is het donker bij nacht in de game je ziet geen steek.
verder hulde voor de modmakers wat mooi gemaakt allemaal.

schijnt bug in dx10 te zijn nu met dx 9 ziet het er snachts wel weer normaal uit :)

Goofy1978 wijzigde deze reactie 11-05-2014 12:58 (21%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eL_Jay
Iemand al lost alpha uitgespeeld?
Ben benieuwd naar hoe buggy de game/spelervaring is, want ik heb niet veel zin in een soortgelijke ervaring als stalker SoC toen ie net uit was.

• P-Rock
quote:
eL_Jay schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:18:
Iemand al lost alpha uitgespeeld?
Ben benieuwd naar hoe buggy de game/spelervaring is, want ik heb niet veel zin in een soortgelijke ervaring als stalker SoC toen ie net uit was.
Nog niet, ben nu ongeveer op de helft, maar het spel haalt het niet bij Shadow of Chernobyl.

Ik zou nog een paar maanden wachten. Er is een patch uit, maar er gaat nog veel verkeerd in het spel en er zijn nog steeds een hoop random ctd's en glitches, die ook de verhaallijn beinvloeden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red Rork
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 18-04-2017
Heb mijn eerste run van Lost Alpha erop zitten, met de eerste patch geinstalleerd (heb geen nieuwe game gestart ben gewoon verder gegaan met mijn oude savegames - dit gaf geen problemen).

Heb wel een aantal x CTD's gehad. Reden = laden met quickload (dan crasht restart van A-live). Verder een paark keer gehad dat een PDA verdween (lab X18 / X16 volgens mij, die onder Dark Valley). Voor de rest geen bugs gehad, en anders zijn ze te verhelpen met een simple reload savegame.

Mocht je overigens ergens vastzitten, of hulp nodig hebben let me know!

p.s. 1 tip: als je een SEVA suit in bezit hebt, niet verkopen, you're gonna need it!

The answer is 42

• pkopf
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 29-08 11:47
Iemand hier al van project 'Areal' gehoord?
http://www.theverge.com/2...tual-sequel-spawns-debate
Op The Verge staat een artikel, over deze 'definitive spiritual successor' van S.T.A.L.K.E.R. Zou gemaakt worden door een deel van het ontwikkelteam van het origineel, maar is blijkbaar nogal wat controverse.

Jammer voor het team, maar alle publiciteit voor dit spel is goeie publiciteit.

Ik vraag me overigens wel af, of het 'zin' heeft om nog een vervolg te maken. Sommige spellen zijn gewoon beter in je herinnering, het voegt niet altijd wat toe om eindeloos weer remakes te maken. De kans dat het tegen gaat vallen lijkt me erg groot. ST.A.L.K.E.R. was / is zijn tijd ver vooruit geweest, het blijft nog steeds een fantastisch spel. Maar ik weet niet zeker of een remake (of vervolg) nou echt iets is waar ik op zit te wachten. Zijn er geen nieuwe ideeën meer?

wild mutant space hamsters

• henkie196
  • Niet online
Inderdaad. De beste spirituele successor voor mij zou een game zijn met dezelfde soort gameplay en dezelfde post-apocaliptische en af en toe creepy sfeer. De zone en de characters uit de STALKER games hoeven van mij niet terug te keren. Liever wat nieuws daarvoor in de plaats.

Alexey Omelchuk mag ook wel terugkeren voor de muziek, die man kan uitstekende creepy sfeer muziek maken.

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

quote:
pkopf schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:09:
Iemand hier al van project 'Areal' gehoord?
http://www.theverge.com/2...tual-sequel-spawns-debate
Op The Verge staat een artikel, over deze 'definitive spiritual successor' van S.T.A.L.K.E.R. Zou gemaakt worden door een deel van het ontwikkelteam van het origineel, maar is blijkbaar nogal wat controverse.

Jammer voor het team, maar alle publiciteit voor dit spel is goeie publiciteit.

Ik vraag me overigens wel af, of het 'zin' heeft om nog een vervolg te maken. Sommige spellen zijn gewoon beter in je herinnering, het voegt niet altijd wat toe om eindeloos weer remakes te maken. De kans dat het tegen gaat vallen lijkt me erg groot. ST.A.L.K.E.R. was / is zijn tijd ver vooruit geweest, het blijft nog steeds een fantastisch spel. Maar ik weet niet zeker of een remake (of vervolg) nou echt iets is waar ik op zit te wachten. Zijn er geen nieuwe ideeën meer?
Tsja, die controverse lijkt ook wel redelijk terecht naar mijn mening.

Ze claimen de opvolging van GSC te zijn zo ongeveer. Waarschijnlijk zul je echter meer opvolging van GSC vinden in Vostok Games, die momenteel bezig zijn met Survarium. Een soort STALKER maar dan multiplayer.

Daarnaast zetten ze zichzelf neer als STALKER 2 (ze gebruiken de naam STALKER dan ook veelvuldig in hun promotiefilmpjes). Terwijl ze niet de rechten op de STALKER naam hebben.

Over die filmpjes, je ziet voornamelijk beelden die direct uit STALKER komen, en een paar renders die nog uit een of ander standaard render programma zouden kunnen komen.

Dan het doel van 50.000 dat ze op willen halen. Niet erg veel, vooral als je beseft dat ze zeggen dat ze het multiplatform willen releasen (Windows, Mac, Linux, Xbox One, PS4, Wii U).

Wel een interessant artikel: http://www.pcgamer.com/20...tok-games-says-otherwise/

Als je de commentaren op Kickstarter leest word het hele project er ook niet veel geloofwaardiger op.

Crizyz op Steam

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:14
quote:
crizyz schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Tsja, die controverse lijkt ook wel redelijk terecht naar mijn mening.

Ze claimen de opvolging van GSC te zijn zo ongeveer. Waarschijnlijk zul je echter meer opvolging van GSC vinden in Vostok Games, die momenteel bezig zijn met Survarium. Een soort STALKER maar dan multiplayer.

Daarnaast zetten ze zichzelf neer als STALKER 2 (ze gebruiken de naam STALKER dan ook veelvuldig in hun promotiefilmpjes). Terwijl ze niet de rechten op de STALKER naam hebben.

Over die filmpjes, je ziet voornamelijk beelden die direct uit STALKER komen, en een paar renders die nog uit een of ander standaard render programma zouden kunnen komen.

Dan het doel van 50.000 dat ze op willen halen. Niet erg veel, vooral als je beseft dat ze zeggen dat ze het multiplatform willen releasen (Windows, Mac, Linux, Xbox One, PS4, Wii U).

Wel een interessant artikel: http://www.pcgamer.com/20...tok-games-says-otherwise/

Als je de commentaren op Kickstarter leest word het hele project er ook niet veel geloofwaardiger op.
Zeker een interessant artikel. Tx!

"And finally, there's the question of lead game designer Peter Dushynskyi, whose photo on the Kickstarter page is actually a Shutterstock image of "a young man standing on a dark background."
:X

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Dat GSC West Games 'verdedigt' valt nog wel wat voor te zeggen trouwens. GSC geeft aan dat ze alle games in het 'stalker universe' (weet er even geen betere bewoording voor) in hun recht laten, evenals mensen die aan de STALKER projecten hebben gewerkt. Maar waar een hoop mensen zich denk ik aan storen (mijzelf inclusief) is het feit dat ze Areal dé spirituele opvolger noemen en zichzelf hét core team dat achter STALKER stond noemen.

Dit artikel lijkt het hele gebeuren redelijk te proberen te volgen trouwens: http://www.forbes.com/sit...red-flags-backers-beware/

Ik kon zelf de namen zo snel niet terugvinden voor mijn vorige reactie, maar er is inderdaad een link gelegd met ene Leonid Kovtun, die niet helemaal koosjer zou zijn. Het hoe en wat exact weet ik ook niet precies. Maar als je je erin wil verdiepen, is bovengenoemd artikel van Forbes (en het gelinkte interview van dezelfde persoon van Forbes) een aardig startpunt.

Ik zou het in ieder geval mooi vinden als er nog een game in de stalker setting bij zou komen, maar ik denk dat ik maar een staatslot ga kopen voor de volgende trekking en dit links laat liggen. Ik acht de kans groter dat daar wat nuttigs voor me uitkomt. :+

Crizyz op Steam

• pimskie
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-09 11:49
Het blijft een erg dubieus verhaal en eerlijk gezegd geloof ik er helemaal niks van. Wat ik net ook weer tegen kwam:

Check de info over 'Ievgeniia' op de kickstarter pagina: https://www.kickstarter.com/projects/1577656602/areal
En vervolgens deze pagina: https://translate.google....49.html&edit-text&act=url

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ben al weer een heel stuk verder in SoC, namelijk net in het stuk tussen Pripyat en de Chernobyl NPP. Maar hier kom ik echt niet verder. Ik heb voor me een hoop Monolith (denk ik), boven me allemaal Military helicopters, en achter me (als ik niet doorloop) infanterie van de Military.

Ook heb ik me op de Stalker Wiki laten informeren dat ik binnen 10 minuten binnen moet zijn ivm een emission...

Hoe de fuck kom je daar langs? Ik kan niet rustig de tijd nemen iedereen neer te snipen, want dan ben ik straks te laat voor de emissie. Daarnaast ga ik telkens dood door die choppers. Wat doe je daar tegen?

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
Compizfox schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:52:
Ben al weer een heel stuk verder in SoC, namelijk net in het stuk tussen Pripyat en de Chernobyl NPP. Maar hier kom ik echt niet verder. Ik heb voor me een hoop Monolith (denk ik), boven me allemaal Military helicopters, en achter me (als ik niet doorloop) infanterie van de Military.

Ook heb ik me op de Stalker Wiki laten informeren dat ik binnen 10 minuten binnen moet zijn ivm een emission...

Hoe de fuck kom je daar langs? Ik kan niet rustig de tijd nemen iedereen neer te snipen, want dan ben ik straks te laat voor de emissie. Daarnaast ga ik telkens dood door die choppers. Wat doe je daar tegen?
Easy.
Althans, redelijk doenbaar, naar STALKER maatstaven.\

Rechts van de weg langs anomalies sneaken, daarbij dekking houdend om door de helis onopgemerkt te blijven. Dat doorzetten tot je ongeveer ter hoogte van het hek links van de weg komt, en dan de weg oversteken, dekking zoeken bij het hek, en je al moordend een weg verschaffen langs of door het hek, de bouwput op. Gebruikmakend van aanwezige bouwketen en stapels bouwspul de Monolithians waar nodig uitschakelen en richting de NPP gaan, zoveel mogelijk gebruikmakend van de aanwezige cover. Eenmaal bij de muur van de NPP wil je naar links, door langs en desnoods over de diverse dekking verschaffende bouwsels heen. Zolang je niet te veel opvallend sprint en een gedempt wapen gebruikt moet je redelijk gevrijwaard blijven van Monolith troepen links van de weg en moet je je dus vooral druk maken om het tuig aan jouw kant, rechts van de weg. Als je bij een grote loodsdeur komt die open staat, daar naar binnen en dan links de put in de grond in.

Negeer dat gedoe over "snel snel snel" want je hebt an sich tijd zát om het rustig en weloverwogen te doen. Zolang je je niet a te lang in één positie ophoudt (bijvoorbeeld omdat je denkt álle monolith uit te kunnen schakelen voor je doorloopt) is die tijdslimiet geen issue.
Als je geen dempers hebt wordt dit stuk lastiger, want je trekt dan aggro van de monoliths verder weg. Maar, als je je in dekking begeeft en ze geen line of sight op jou hebben raken ze vrij snel afgeleid door military, die weer hun kant op komen omdat die ook op ongedempt vuur reageren. Je gangmaker, zonder demper, wordt dus niet de emissie maar het feit dat de military achter je aan loopt, al schietend op monoliths. Een Vintorez is sterk aan te bevelen hier, maar met een G36 en AP ammo kom je ook vrij snel door, als je tenminste een beetje op hoofdjes schiet.

Een beetje geluk helpt maar je kunt je geluk ook zelf maken - zorg dat je een beetje uit het zicht van de helis blijft en zij maken de nodige gaten in je Monolith troepen. De APC wordt vanzelf door Monolith gesloopt met een RPG en blijft anders normaliter wel bij de ingang staan en een beetje op monolith schieten. Zolang jij met kruipen en verstoppen bij zoveel mogelijk mensen uit het zicht blijft hebben zowel military als monolith zát andere dingen om zich druk om te maken. Je wilt dus echt niet het hele leger uitmoorden.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Of zoek op Youtube even naar iets als 'stalker enter npp' ...
bijv: YouTube: Selyp Plays: S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl - Part 27: Chernobyl Nuclear Power Plant
Is lang geleden, maar herinner me vaag dat het inderdaad knap hectisch was.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Thanks, ik ben er vanmiddag al doorheen gekomen. De tip om rechts te blijven hielp wel; de military choppers schonken mij gelukkig geen aandacht. Ik ben nu alweer in het stuk achter de "secret door".

EDIT: En uitgespeeld :)

Compizfox wijzigde deze reactie 24-07-2014 00:36 (6%)

• KnetterGek

KnetterGek

quote:
Compizfox schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:35:
Thanks, ik ben er vanmiddag al doorheen gekomen. De tip om rechts te blijven hielp wel; de military choppers schonken mij gelukkig geen aandacht. Ik ben nu alweer in het stuk achter de "secret door".

EDIT: En uitgespeeld :)
Uitgespeeld? Het juiste einde?

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Jup :)

Moet wel toegeven dat de Stalker wiki me een eindje in de goede richting heeft gestuurd wat betreft het goede einde. Vond die laatste missie (na het hologram van C-Consciousness) trouwens wel erg lastig. Maar heb het met veel quick-saving gehaald :P

• KnetterGek

KnetterGek

Ik voel je pijn. Vanaf Pripyat werkte bij een playthrough van mij een aantal maanden terug de save functie niet meer. Ik kon elk level precies één keer saven, maar erna nog een keer op dezelfde kaart saven maakte die save onlaadbaar.
Zonder saven Pripyat door, dan zonder saven de NPP in, dan zonder saven de NPP dóór, dan zonder saven de laatste missie doen...

Dat was eigenlijk niet grappig meer, hoe lastig dat is. Zeker de NPP doorploeteren is echt een tyfuseind zonder saven. Uiteindelijk wel gehaald maar alleen maar met extreme range snipen met m'n Vintorez en G36 - en veel avonden één of twee pogingen en dan wat anders gaan doen want irritant.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Damn, dat lijkt me echt niet te doen. Waarschijnlijk ben ik gewoon te onvoorzichtig, maar ik heb tussen Pripyat en het einde echt wel tig keer moeten quickloaden.

• henkie196
  • Niet online
In de NPP moet ik over het algemeen wel redelijk vaak quickloaden. Ik doe wel voorzichtig, maar ben een beetje OCD over het perfect te doen. En daarbij is het veel kleine ruimtes met veel monolith, en dat kan toch erg gauw verkeerd gaan.

Pripyat is dan daabij vergeleken nog vrij simpel te doen zonder quickloaden, zou ik denken.

• KnetterGek

KnetterGek

Pripyat ging an sich wel - ik bleef telkens na het hotel geRPGd worden in het begin, maar zodra ik daar een oplossing voor gevonden had was die stad verder goed te behappen.
De NPP was wel echt een ander ding ja. Daar combineer je geluk, dempers, en zoveel mogelijk lange afstand met verdomd precies schieten op de oogjes en heel, heel veel campwerk. Binnen vooral is het vaak echt een kwestie van één kerel omleggen en dan terugtrekken tot je de hele groep uit elkaar hebt en ze één voor één om hoekjes komen zodat jij ze van zo ver mogelijk weg in het hoofd kunt schieten. Buiten is het vaak makkelijker omdat je heel veel monoliths al op grote afstand af kunt slachten en je achter dingen kunt gaan zitten uithuilen met een medkit als ze je raken. Alleen de teleporterende monoliths die echt vlak naast je terecht komen, die maken het leven af en toe echt duur. Van die momenten dat je je afvraagt of het nou écht kwaad zou kunnen om je muis door je bureau heen te slaan...

Ik geloof dat die NPP sessie een week of vijf gekost heeft uiteindelijk, 's avonds twee of drie keer proberen. Na een paar pogingen weet je wel waar alle monolith spawnt, en ik ging gelukkig Pripyat in met een forse hoeveelheid military medpacks en zoveel ammo als m'n exoskeleton kon dragen dus ik hoefde niet ál te voorzichtig te doen met schieten en kon bloedende wonden gewoon medkitten zonder dat die opgingen. In de NPP vind je in één van de laatste ruimtes voor je in de ruimte met groene hologrammen terecht komt een kersverse exo, dat plus drie of vier +5% bullet resistance artifacts en een rad sink artifact maken de kogelregen nét even wat haalbaarder dan.
Vooral die bullet resistance dingen in combinatie met je exo trekken je kogelbestendigheid zo naar ik geloof 95% ofzo. Dan kun je zelfs op korte afstand een headshot van een 9mm rifle overleven als je snel genoeg je medkit erbij haalt.

Dat maakt het allemaal verschrikkelijk moeilijk en frustrerend, in plaats van geheel onmogelijk en "fuck deze save ik begin wel opnieuw"-achtig. Als je er dan doorheen bent voel je je wel redelijk Nintendo waardig...

Laat ik het zó stellen: als ik weer een playthrough doe (die tijd komt vast wel weer) en in Pripyat sterft m'n save game, dan verklaar ik mezelf op dat moment koning S.T.A.L.K.E.R. en ga wat anders spelen :X

KnetterGek wijzigde deze reactie 29-07-2014 11:18 (24%)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Knettergek ben je :+

• henkie196
  • Niet online
Gelukkig heb ik die bug zelf nooit gehad, had waarschijnlijk zelf een nieuwe game gestart. Of anders in ieder geval het slechte einde gekozen.

• KnetterGek

KnetterGek

Ik zie trouwens nu dat die playthrough "een paar maanden terug" rond de jaarwisseling van 2010 -> 2011 was :X
* KnetterGek wordt oud

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ik ben pas begonnen aan Call of Pripyat, maar er is iets waar ik me nogal aan erger.

Ik kan namelijk anti-aliasing niet voor elkaar krijgen. De AA-optie in het menu lijkt wel een performance impact te hebben, want als ik hem van 2x naar 4x zet halveert mijn framerate zo'n beetje.

Echter lijkt het totaal geen effect op de graphics te hebben want er zijn nog steeds overal jaggies.

De jagginess is hier duidelijk te zien bij de elektriciteitsdragen en bij de takken. Het is nog veel vervelender als het beweegt ;)

Als ik op internet zoek zie ik wel meer mensen met dit probleem. Sommigen zeggen zelfs dat door de manier waarop de X-ray engine werkt (deferred rendering) er geen MSAA/SSAA mogelijk is. (dat vind ik raar, want waarom zie die optie dan wel in het menu?)

Aan de andere kant lees ik ook gevallen van mensen bij wie het wel naar behoren werkt.

Ik heb ook gemerkt dat als ik MSAA force via CCC, het spel niet wil opstarten. Als ik SSAA force start het spel wel op, maar het lijkt geen effect te hebben.
EDIT: Dit bleek toch door iets anders te komen.

Uit verdere inspectie blijkt trouwens dat de in-game AA toch wel wat doet. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen deze twee screenshots:

1x https://srv.tuxplace.nl/h...1700_2015-01-11_00002.png
2x https://srv.tuxplace.nl/h...1700_2015-01-11_00003.png
4x https://srv.tuxplace.nl/h...1700_2015-01-11_00004.png

Bij die van 2x AA (in-game) had ik trouwens in CCC ook "morphological filtering" aanstaan. Ik vraag me af of het effect heeft gehad.

Toch vind ik bepaalde dingen in-game nog erg aliased, waaronder de kabels en de 'vloertegels' van Skadovsk. Daarnaast is de in-game AA erg zwaar (ik vermoed dat het SSAA is). Ik ga denk ik maar 2x SSAA met daarbovenop FXAA (vanuit SweetFX) gebruiken.

Compizfox wijzigde deze reactie 11-01-2015 20:00 (49%)

• Freaky Maus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 13-09 06:57
Zo.. alle drie de games weer is geïnstalleerd!

Shadow of Chernobyl zonder mods, voelt wel erg oud maar de sfeer is nog altijd super.
Clear Sky met complete mod (na een vanilla install die m'n save in Cordon buggde), nog nooit gespeeld zo maar voelt best lekker. Crashes zijn minder en het loopt soepel, toch zijn die factions best vermakelijk. Al moet ik zeggen dat ze nu ik in the Garbage zit wel moeizaam worden. Neem je net de Bandit base over en hoppa, vijf minuten later zit de hele map weer vol. Toch nog is kijken naar Faction Wars.
Call of Pripyat is mooi gebalanceerd al mis je toch wel wat spanning van de factions plus dat je geen Loner / S.T.A.L.K.E.R. meer bent is minder leuk. Misery mod geprobeerd maar dat is een behoorlijke tik overdreven, niet mijn stijl. Misschien hier ook complete is proberen al heb ik minder moeite zonder mods. Plus m'n oude save heb ik nog ergens, had 'm bijna uitgespeeld maar toen gestopt dus die wil ik eerst nog uitspelen eigenlijk.

Oftewel, weer heerlijk gamen. Al hoop ik dat S.T.A.L.K.E.R. 2 binnenkort wordt aangekondigd nu GSC weer op poten staat, iemand die toevallig iets meer weet hiervan? Of ben ik aan 't dromen? O-)

Specs

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:52

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

quote:
Freaky Maus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:19:
Zo.. alle drie de games weer is geïnstalleerd!

Shadow of Chernobyl zonder mods, voelt wel erg oud maar de sfeer is nog altijd super.
Clear Sky met complete mod (na een vanilla install die m'n save in Cordon buggde), nog nooit gespeeld zo maar voelt best lekker. Crashes zijn minder en het loopt soepel, toch zijn die factions best vermakelijk. Al moet ik zeggen dat ze nu ik in the Garbage zit wel moeizaam worden. Neem je net de Bandit base over en hoppa, vijf minuten later zit de hele map weer vol. Toch nog is kijken naar Faction Wars.
Call of Pripyat is mooi gebalanceerd al mis je toch wel wat spanning van de factions plus dat je geen Loner / S.T.A.L.K.E.R. meer bent is minder leuk. Misery mod geprobeerd maar dat is een behoorlijke tik overdreven, niet mijn stijl. Misschien hier ook complete is proberen al heb ik minder moeite zonder mods. Plus m'n oude save heb ik nog ergens, had 'm bijna uitgespeeld maar toen gestopt dus die wil ik eerst nog uitspelen eigenlijk.

Oftewel, weer heerlijk gamen. Al hoop ik dat S.T.A.L.K.E.R. 2 binnenkort wordt aangekondigd nu GSC weer op poten staat, iemand die toevallig iets meer weet hiervan? Of ben ik aan 't dromen? O-)
Ik gok dat je nog even mag dromen, aangezien ze bezig zijn met het MP gedeelte en dat nog wel even gaat duren voordat dit uitgeproduceerd is (dus inclusief DLC's et cetera).

Zelf zie ik het ook graag gebeuren!

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-09 16:23
Ah nog meer late STALKER spelers :). Zelf bij release SoC gespeeld maar na tientallen CTD's even gelaten voor wat het was. Na enkele patches weer opgepakt en uitgespeeld. Erg vette game als je het eenmaal door had.

En enkele maanden was ik op zoek naar nieuwe games en kwam ik op de uitbreidingen van het origineel. Samen met complete mod CS en CoP uitgespeeld. Erg van genoten weer. Zeker van CoP die wat mij betreft net iets beter is uitgewerkt. En omdat ik er nog steeds geen genoeg van heb gisteren maar eens de Lost Alpha mod gedownload en opgestart. De eerste indruk is goed! Dit gaat me zeker weer enkele weken bezighouden :).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Freaky Maus
Niet zozeer alleen late spelers, ben al bekend met S.T.A.L.k.E.R. sinds het begin (toen heette Shadow of Chernobyl nog Oblivion Lost bijvoorbeeld), maar geen andere game is zoals deze (welke van de drie je ook pakt).

De graphics, de sfeer en ja.. de bugs af en toe. Maar het is zo anders en leuk om te spelen, het reparen en opwaarderen van gear is leuk om te doen. Zit nu in Clear Sky in Agroprom, kijken of ik Duty richting friendly kan krijgen. Heb ondertussen leuke gear en een volledig opgewaardeerde Obokan (naar accuracy), dus headshots gaan lekker. Zojuist nog zo'n zwaar beest afgemaakt, maar daar moest best wat lood in zegmaar.. :p

S.T.A.L.K.E.R. is gewoon uniek en je blijft terug komen, ik hoop dan ook dat er een vervolg komt dat het beste combineert. En dan denk ik aan CoP met de factions (weliswaar beter in balans en interactiever) uit CS. En dan wil ik weer beginnen als Loner ipv Military. Rond kunnen wandelen in Cordon door naar Pripyat en Red Forrest en uiteraard de NPCC. Gewoon een open world survival game zoals deze drie delen, alleen dan gepolijst en samengevoegd tot één grotere soepele game.

Al vrees ik dat dit nooit meer komt, maar vermaken doe ik me wel tot The Witcher 3. :)

Specs

• ChojinZ
quote:
Freaky Maus schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 19:19:

quote:
Ircghost schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 22:28:
[...]

Ik gok dat je nog even mag dromen, aangezien ze bezig zijn met het MP gedeelte en dat nog wel even gaat duren voordat dit uitgeproduceerd is (dus inclusief DLC's et cetera).

Zelf zie ik het ook graag gebeuren!
Een gedeelte van de ontwikkelaars is momenteel hier mee bezig:
http://survarium.com

Het draagt weliswaar niet de naam STALKER maar de gameplay, graphics en sfeer zijn zowat identiek. De MP is al een tijdje speelbaar en met de SP/CO-OP zijn ze nog bezig.
Zeker een aanrader! :)

• Freaky Maus
Ja, dat is een afsplitsing van GSC geweest toch, Vostok Games? Maar dat is een free to play website game, in de verste verte niks in vergelijk met S.T.A.L.K.E.R. zeker niet aangezien het een multiplayer is.
Daarnaast heb je nog West Games (oid), gewoon oplichters die de naam over wilden nemen als ik me niet vergis.

Bedankt maar nee, ik wacht liever op een 'echte' S.T.A.L.K.E.R.-game van GSC of anders helemaal niet.

Specs

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Had GSC zelf niet ook een doorstart gemaakt?

http://www.pcgamer.com/gs...ker-are-back-in-business/

• ChojinZ
quote:
Freaky Maus schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:08:
Ja, dat is een afsplitsing van GSC geweest toch, Vostok Games? Maar dat is een free to play website game, in de verste verte niks in vergelijk met S.T.A.L.K.E.R. zeker niet aangezien het een multiplayer is.
Niet lullig bedoelt, maar dat klinkt wel heel erg vooringenomen. Ik denk dat je je toch wat meer moet verdiepen in het spel voordat je een oordeel kan geven.

-Er word gewerkt aan een SP/CO-OP mode die dit jaar nog uitkomt. En die is dus wel heel goed te vergelijken met STALKER. Sterker nog, meer STALKER dan dit ga je nergens krijgen (op STALKER2 na - die er toch nooit gaat komen ;) )
-STALKER had ook een MP mode - leek exact hetzelfde als Survarium
-Website game? Tis gewoon een lokale installatie. Of bedoel je dat niet?

• utbone
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22-09 21:38
quote:
MrFl0ppY schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:39:
Ah nog meer late STALKER spelers :). Zelf bij release SoC gespeeld maar na tientallen CTD's even gelaten voor wat het was. Na enkele patches weer opgepakt en uitgespeeld. Erg vette game als je het eenmaal door had.

En enkele maanden was ik op zoek naar nieuwe games en kwam ik op de uitbreidingen van het origineel. Samen met complete mod CS en CoP uitgespeeld. Erg van genoten weer. Zeker van CoP die wat mij betreft net iets beter is uitgewerkt. En omdat ik er nog steeds geen genoeg van heb gisteren maar eens de Lost Alpha mod gedownload en opgestart. De eerste indruk is goed! Dit gaat me zeker weer enkele weken bezighouden :).
Zeker enkele weken voor Lost Alpha! Ik kon helaas het einde niet afmaken ivm de crashes in 'generators'. Begin gelijk met de laatste update, eerdere savegames werken helaas niet.....

Als iemand een savegame heeft van generators met patch 1.3 graag!

utbone wijzigde deze reactie 21-03-2015 09:46 (3%)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ben Clear Sky aan het spelen, maar ik heb nu een dilemma wat betreft de facties.

Ik zou graag Freedom willen joinen, maar dat kan nu nog niet. Als ik het goed begrijp kan dat pas na de main mission in Agroprom.

Ik kan nu wel alvast de Loners joinen (dat heb ik al gedaan ;)) en daarna 'overstappen' op Freedom. Wel moet je dan volgens de STALKER Wiki oppassen dat je geen Loners hoeft aan te vallen in Garbage, omdat die dan hostile naar jou zullen worden en dat wil je natuurlijk niet hebben.

Mijn vraag is, hoe voorkom ik dat precies? De wiki zegt dit erover:
quote:
If the player would like to join Duty or Freedom after completing the Loners' war, he can face the Loners' squads holding the points needed to be taken in the faction war. This can be, however, avoided, if the player allows Bandits/mutants to kill Loners before joining Duty/Freedom, or if the player will destroy the Bandits base right after the control on the Garbage is obtained.
Dat laatste (de Bandit base vernietigen), wat bedoelen ze daarmee? Is dat een missie die je krijgt van de Loner factie die je dan zo snel mogelijk moet uitvoeren?

Momenteel heb ik de main missies in Dark Valley gedaan. Nu zit ik een beetje de Loners te helpen in Cordon.

Compizfox wijzigde deze reactie 26-12-2015 14:54 (4%)

• P-Rock
Ten eerste is het een must om de Sky Reclamation Project mod te installeren. Dat is een mod die zo'n beetje alle bugs gladstrijkt en wat hulpvolle dingen toevoegt (dit kun je overigens allemaal zelf bepalen).

De Bandit Base in Garbage is dat grote gebouw (Hangar) in het midden van de map met een muur eromheen. Die kun je clearen maar dat is verspilde moeite omdat de bandits het toch altijd weer overnemen. Dat is iets wat in het spel is ingebakken.

Je kunt de loners te vriend houden door geen schot te lossen naar ze. Ik meen dat Loners gewoon neutral zijn naar andere factions. Onthoudt wel dat, wanneer je met Freedom heult, Duty je het leven zuur zal maken aangezien dat gezworen vijanden zijn van elkaar. Je kunt het beste gewoon neutral blijven en je nergens bij aansluiten (of het moet Clear Sky zijn, die zijn ook neutral naar iedereen).

P-Rock wijzigde deze reactie 27-12-2015 21:28 (3%)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
P-Rock schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:27:
Ten eerste is het een must om de Sky Reclamation Project mod te installeren. Dat is een mod die zo'n beetje alle bugs gladstrijkt en wat hulpvolle dingen toevoegt (dit kun je overigens allemaal zelf bepalen).
Die heb ik al ;)
quote:
De Bandit Base in Garbage is dat grote gebouw (Hangar) in het midden van de map met een muur eromheen. Die kun je clearen maar dat is verspilde moeite omdat de bandits het toch altijd weer overnemen. Dat is iets wat in het spel is ingebakken.

Je kunt de loners te vriend houden door geen schot te lossen naar ze. Ik meen dat Loners gewoon neutral zijn naar andere factions. Onthoudt wel dat, wanneer je met Freedom heult, Duty je het leven zuur zal maken aangezien dat gezworen vijanden zijn van elkaar. Je kunt het beste gewoon neutral blijven en je nergens bij aansluiten (of het moet Clear Sky zijn, die zijn ook neutral naar iedereen).
Ik ben ondertussen al de Loners gejoined, maar ik krijg die Bandit Base ook helemaal niet te pakken.

In de Garbage zitten twee posten die je onder controle moet houden, maar ik krijg nauwelijks backup. Telkens als ik één van de twee posten inneem, nemen de Bandits de andere weer in. Als ik ze dan eindelijk allebei heb en ik naar de Bandit Base wil advancen, hebben de Bandits weer één van de twee posten ingenomen tegen de tijd dat ik daar ben. Ik zit dus de hele tijd heen en weer te lopen omdat ik nauwelijks re-inforcements krijg. |:(

• P-Rock
quote:
Compizfox schreef op zondag 27 december 2015 @ 21:46:
[...]

Die heb ik al ;)

[...]

Ik ben ondertussen al de Loners gejoined, maar ik krijg die Bandit Base ook helemaal niet te pakken.

In de Garbage zitten twee posten die je onder controle moet houden, maar ik krijg nauwelijks backup. Telkens als ik één van de twee posten inneem, nemen de Bandits de andere weer in. Als ik ze dan eindelijk allebei heb en ik naar de Bandit Base wil advancen, hebben de Bandits weer één van de twee posten ingenomen tegen de tijd dat ik daar ben. Ik zit dus de hele tijd heen en weer te lopen omdat ik nauwelijks re-inforcements krijg. |:(
Je kunt beter gewoon doorgaan met je missie en je niet druk maken om die twee posts. Faction Wars werkt niet naar behoren in Clear Sky. Er is wel een Faction Wars mod btw, dus misschien dat dat wat uithaalt. Nooit geprobeerd, want dat hele FW kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Ik blijf altijd neutral. ;)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
P-Rock schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:27:
[...]

Je kunt beter gewoon doorgaan met je missie en je niet druk maken om die twee posts. Faction Wars werkt niet naar behoren in Clear Sky. Er is wel een Faction Wars mod btw, dus misschien dat dat wat uithaalt. Nooit geprobeerd, want dat hele FW kan me eerlijk gezegd gestolen worden. Ik blijf altijd neutral. ;)
Ja, dat ga ik denk ik maar doen. Wel jammer, want het schijnt dat er leuke rewards zijn voor het innemen van de Main Base.

Nu snap ik ook wel een beetje waarom Clear Sky vaak wordt gezien als het zwakste deel uit de serie. De enige noemenswaardige vernieuwing boven SoC is eigenlijk dat Faction Wars, en dat is juist zo bagger geïmplementeerd.

• P-Rock
quote:
Compizfox schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:30:
[...]

Ja, dat ga ik denk ik maar doen. Wel jammer, want het schijnt dat er leuke rewards zijn voor het innemen van de Main Base.

Nu snap ik ook wel een beetje waarom Clear Sky vaak wordt gezien als het zwakste deel uit de serie. De enige noemenswaardige vernieuwing boven SoC is eigenlijk dat Faction Wars, en dat is juist zo bagger geïmplementeerd.
Er zitten ook wel een aantal leuke hubs in (Red Forest is een stuk scarier dan de ShoC versie), en je kunt eindelijk je wapens upgraden. Het wordt vooral het zwakste deel genoemd vanwege de ontelbare bugs die erin zitten. Zelfs na alle patches crashte het spel om de meest onverwachte momenten. Dat hebben ze er gelukkig met SRP eruit weten de halen. Heb je de verborgen grot al gevonden bij de kapotte treinbrug in de Swamps?

• henkie196
  • Niet online
Garbage was vrij slecht uitgevoerd, zelfs in SoC. Ook daar continue die vraag om hulp en soms had je zelfs niet eens tijd om te looten of de volgende groep bandits kwam er al aan.

Clear Sky heeft ook wel z'n goede kanten, dat einde vond ik altijd wel goed uitgevoerd. De introductie van die emissions waren een goede toevoeging aan de sfeer en de end game vond ik zelf erg goed uitgevoerd. De faction wars waren een goed idee, maar de uitvoering was inderdaad tamelijk brak.

Bugs heb ik zelf niet zoveel last van gehad, maar ik heb eigenlijk ook nooit vanilla CS gespeeld, alleen met Complete mod.

• P-Rock
Emissions waren inderdaad een leuk idee, ware het niet dat ze altijd beginnen tijdens de start van een nieuwe hub. Dat begon op een gegeven moment wel vervelend te worden, omdat niet iedere hub een nabije schuilplaats heeft. Ook waren emissions al beschikbaar als mod voor Chernobyl en beter geimplementeerd dan in Clear Sky (random, zoals in CoP). Pas in Call of Pripyat hebben ze het weten te perfectioneren.

• henkie196
  • Niet online
Hmm, dat hebben ze dan gefixed in de complete mod voor CS, want dat is mij nooit overkomen.

SoC met emissions via mods was geweldig, vond ik.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Als ik erop terugkijk had ik denk ik toch beter Complete kunnen pakken dan SRP. Complete wordt nogal gehaat voor een eerste playthrough omdat het teveel dingen zou veranderen aan de gameplay.

Maar als ik zo bij de featurelijst kijk van Complete verandert het alleen dingen die mij sowieso irriteren aan vanilla/SRP Clear Sky: de grenade spam, excessieve bleeding, enz.

• KnetterGek

KnetterGek

Gewoon Complete spelen. De "toevoegingen" zijn eigenlijk allemaal optionele dingen in het hoofd menu (cheats en teleporting enzo) die je volkomen kunt negeren.

En qua faction wars: join gewoon de bandits, dan is iedereen hostile en kun je je helemaal gelukkig moorden, maar kun je wel ergens traden en de faction war volledig negeren verder.
Trader gear van de bandit is niet het beste maar met een AK en een AR in je rugzak ben je prima gegeared om anderman's gedropte ammo te gebruiken. Tegen de tijd dat je je stash vol hebt met Vintorez ammo wandel je op je gemak naar de NPP en maakt het allemaal niets meer uit, tenslotte.

Je schijnt ook als niet-psychopaat te kunnen spelen, dan is Loners joinen het handigst, ook shitty trader gear maar niemand wil je persé dood hebben dus je kunt wat makkelijker traden voor ammo en wapens.

• henkie196
  • Niet online
Kan me toch herinneren dat ik zowel met Duty als met Freedom (en loners) kon traden, of was dat ook een wijziging van complete?

Je moet toch ook met alle facties kunnen praten als je alle specifieke weapon upgrades wilt hebben?

henkie196 wijzigde deze reactie 29-12-2015 15:35 (28%)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
henkie196 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:34:
Kan me toch herinneren dat ik zowel met Duty als met Freedom (en loners) kon traden, of was dat ook een wijziging van complete?

Je moet toch ook met alle facties kunnen praten als je alle specifieke weapon upgrades wilt hebben?
Hangt er natuurlijk van af welke factie je zelf bent. Als je nog geen factie gejoined bent (je bent dus nog Mercenary), dan kun je met iedereen praten. Zelfde geldt voor Clear Sky volgens mij.

Zodra je de Loners joint zijn Freedom en Duty nog steeds friendly naar jou toe, alleen zijn de Bandits dan per definitie hostile. Maar ach, fuck de Bandits :P

• henkie196
  • Niet online
SoC heeft me toch wel redelijk geconditioneerd om bandits neer te schieten zodra je ze ziet. Zeker in de Garbage. Die respawnrate van de bandits daar had wel wat minder gemogen... Maar dat hoort dan ook wel een beetje bij de Stalker experience.

Waarschijnlijk heb ik die playthrough dan ook met de loners gejoined, kan me toch nooit echt vinden in die idealogieën die Duty en Freedom uitdragen, dus dat zou verklaren dat je met ze allemaal kon traden en praten (en quests kon doen).

henkie196 wijzigde deze reactie 29-12-2015 19:24 (15%)

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Uiteindelijk is het wel gelukt om het Depot over te nemen. Ik heb gewoon even gewacht met de Faction Wars en ben verder gegaan met de story missions, het onderwaterzetten van Agroprom Underground om precies te zijn.

Toen ik terug kwam was ik een stukje sterker. De Loner factie was toen ik terugkwam naar de Garbage ook plotseling een stuk sterker: ze hadden de Garbage beter onder controle en ik kon gewoon op m'n dooie gemakje de Bandits in het Depot afknallen zonder me druk te maken over het verliezen van de twee checkpoints.

Ondertussen heb ik de laatste Bandits in Agroprom ook opgeruimd en er is nu geen Bandit meer te vinden in de hele Zone:

Ik denk dat ik maar gewoon bij de Loners blijf, want de Loners hebben nu de hele Garbage onder controle. Het lijkt me dat als ik nu Freedom zou joinen, dat ik dan Loners moet gaan lopen afknallen.

Compizfox wijzigde deze reactie 31-12-2015 16:12 (11%)

• Thms234
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 12:15
Is dit een soort van walking dead/ crafting/survival game?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Survival vooral ... je opereert in de exclusion zone rondom Chernobyl waar allerlei volk ook bezig is met verzamelen van artifacts die ontstaan zijn als gevolg van diverse uitbarstingen in de kerncentrale.
Intussen moet je ook allerlei gemuteerde beesten van je lijf houden en niet te veel straling oplopen.

Goner wijzigde deze reactie 06-01-2016 13:44 (20%)

• henkie196
  • Niet online
Soort van survival, ja. Open-world post-apocalyptische shooter komt naar mijn idee het meest in de buurt.

Naar mijn idee nog steeds de game met de beste post-apoc sfeer.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

OK, Clear Sky bijna uitgespeeld. Nu zit ik vast op het einde, bij de NPP. Allerjezus wat is dat moeilijk. |:(

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
  • Strelok al vanaf je startpositie neer proberen te halen, nog voor hij onbereikbaar wordt. Volgens sommigen op internet zou dat moeten kunnen, maar ik krijg hem nog niet voor 50% stuk.
  • Gewoon wachten totdat hij doorloopt en omhoogklimt waardoor hij weer in je line of sight komt. Ik heb niet de tijd om hem dan neer te halen voordat hij ontsnapt. Ik betwijfel of ik überhaupt damage doe.
  • De portals volgen. Dit is echt veel te moeilijk. De eerste gebied waarnaar je wordt geteleport kan ik nog halen, maar die tweede is echt niet te doen. Als je alle Monolith die in eerste instantie spawnen neerschiet en naar de portal loopt, spawnt er nog een tweede wave aan alle kanten om je heen. Je hebt geen tijd om cover te zoeken, laat staan dat er geschikte cover is.

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 15:39
Natuurlijk ben ik helemaal terug bij af, maar wil nu toch eens ECHT gaan beginnen met Shadow Of Chernobyl!
Welke mods kan ik daarvoor het beste gebruiken??

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600x \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• henkie196
  • Niet online
Ik had enige tijd terug een keer een SoC spelletje opgestart met Complete, maar vond uiteindelijk de toevoegingen van Oblivion Lost toch fijner spelen. Deze mod voegt emissions toe, wat ik veel aan de sfeer vind toe voegen. Daarnaast nog wat extra enemies, maar deze voelen niet altijd bijzonder goed gebalanceerd aan. Sommige er van lijken me wat te veel health te hebben in vergelijking met de rest. Disclaimer: ik speel Stalker altijd op de hoogste difficulty. Wat trouwens ook zoiets is, want Oblivion Lost op hoogste difficulty is, tot je een assault rifle met scope hebt, echt moeilijk.

• Aquila
Dan ga ik daar mee aan de slag. Ik speel zelf niet op die moeilijkheidsgraad, omdat ik dan behoorlijk over de schreef ga als het me niet lukt }) 8)7

• MrFl0ppY
De Complete Mod vond ik wel erg goed. Je houdt de oorspronkelijke gameplay maar met een grafische en gameplay verbeteringen. Dan houdt je ook nog wat nieuws over bij de uitbreidingen. Overigens is de hoogste moeilijkheidsgraad inderdaad pittig. En ook al heb je rifle met scope, dan nog moet oppassen en niet de rambo uit gaan hangen.

• Aquila
Ik speel nog niet eens op het hoogste en ik krijg al een behoorlijk pak rammel, vergeet ik weer te saven en dan begint het gezeik haha.
Het is wel erg lastig, ik heb geen geld en van die skeere wapens waarmee je begint. Krijg ik 3 kogels van een leger mannetje en toen was ik de zak.
Doe ik iets fout of is dit gewoon nog heel makkelijk? :+

• ChojinZ
quote:
Aquila schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 16:29:
Ik speel nog niet eens op het hoogste en ik krijg al een behoorlijk pak rammel, vergeet ik weer te saven en dan begint het gezeik haha.
Het is wel erg lastig, ik heb geen geld en van die skeere wapens waarmee je begint. Krijg ik 3 kogels van een leger mannetje en toen was ik de zak.
Doe ik iets fout of is dit gewoon nog heel makkelijk? :+
Klinkt als 'gewoon STALKER' dus volgens mij doe je niets fout. Ammo/geld zijn, zeker in het begin, erg schaars.

• henkie196
  • Niet online
Single shot is nauwkeuriger en verslijt de wapens minder snel. Maar het grootste probleem is toch wel dat je begin wapens gewoon bagger zijn. Zo snel mogelijk naar Wild Territories of Agroprom gaan om een rifle te scoren is de beste zet die je kunt maken. Daar wil je dan ook nog een scope bij vinden (is makkelijk in wild territories) en dan is het gewoon afstand houden en snipen.

• Aquila
quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:03:
[...]

Klinkt als 'gewoon STALKER' dus volgens mij doe je niets fout. Ammo/geld zijn, zeker in het begin, erg schaars.
Poeh gelukkig, speelt zich wel vervelend met die schaarste aan wapens en geld.
quote:
henkie196 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 18:17:
Single shot is nauwkeuriger en verslijt de wapens minder snel. Maar het grootste probleem is toch wel dat je begin wapens gewoon bagger zijn. Zo snel mogelijk naar Wild Territories of Agroprom gaan om een rifle te scoren is de beste zet die je kunt maken. Daar wil je dan ook nog een scope bij vinden (is makkelijk in wild territories) en dan is het gewoon afstand houden en snipen.
Die kan ik in-game vinden neem ik aan? Eerste territory die ik tegen kom is de garbage bij die brug, moet ik daar nog verder gaan?

Aquila wijzigde deze reactie 09-02-2016 19:40 (49%)

• henkie196
  • Niet online
Geld is eigenlijk nooit echt nodig in SoC, of in ieder geval niet voor hoe ik het speel. Vanaf garbage kun je rechtdoor de weg volgen en kom je uit bij een aantal Duty knakkers. Ik geloof dat je eerst iets voor hun moet doen voordat je door mag, maar dan laten ze je door naar de bar. Vanuit daar kun je weer verder naar de wild territories, waar in het eerste stuk altijd een aantal mercenaries zitten met AKs en scopes. Als je die eenmaal hebt, zit je voor de rest van het spel geramd en wordt het van ontiegelijk moeilijk opeens redelijk eenvoudig.

Wel altijd voorzichtig van een afstandje blijven snipen.

• MrFl0ppY
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat je af en toe op die quick-save knop moet drukken hoor ;).

• henkie196
  • Niet online
Niet alleen dat, ik zou ook verschillende gewone saves onderhouden voor als je eens wat verder terug moet in de tijd. Niet eens specifiek voor Stalker (alhoewel het wel sporadisch eens kan voorkomen dat een save file corrupt raakt; maar niet zo vaak als bij Bethesda games), maar ik dat heb ik mezelf aangeleerd over de jaren.

• Aquila
Ja, ik ga zo meteen verder spelen. Nu wel gesaved, haha _/-\o_
Ik zag al via de map dat die territoy achter de Garbage ligt, dus ik zal de brug voorbij moeten met een pistol, shotgun en 2 granaten O-)

Er lagen 2 kisten met leuke spulletje bij de brug, maar toen ik af ging en terug liep waren ze allebei leeg. Is dat zo'n ingebouwde functie ofzo? Had namelijk niet gesaved toen :+

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

quote:
Aquila schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:10:
Ja, ik ga zo meteen verder spelen. Nu wel gesaved, haha _/-\o_
Ik zag al via de map dat die territoy achter de Garbage ligt, dus ik zal de brug voorbij moeten met een pistol, shotgun en 2 granaten O-)

Er lagen 2 kisten met leuke spulletje bij de brug, maar toen ik af ging en terug liep waren ze allebei leeg. Is dat zo'n ingebouwde functie ofzo? Had namelijk niet gesaved toen :+
Als ik het me goed herinner van de vanilla game (zonder mods) moet je eerst notities (pda entries) vinden van kratten voordat ze iets hebben. Dus het zou best kunnen dat je iemand na die save doodgeschoten en geloot hebt, en daardoor een marker op de kaart ziet met die kratten (door zijn pda entry). Deze heb je dan nog niet uiteraard als je load, en als je dan naar die krat gaat zonder eerst die pda entry te krijgen is die gewoon leeg.

Althans, een van de spellen of mods of versies had dat. :P
quote:
Compizfox schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:38:
OK, Clear Sky bijna uitgespeeld. Nu zit ik vast op het einde, bij de NPP. Allerjezus wat is dat moeilijk. |:(
Geen idee hoe ik dat gedaan heb, alweer paar jaar geleden dat ik CS speelde.

crizyz wijzigde deze reactie 10-02-2016 14:46 (45%)

Crizyz op Steam

• Aquila
quote:
crizyz schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Als ik het me goed herinner van de vanilla game (zonder mods) moet je eerst notities (pda entries) vinden van kratten voordat ze iets hebben. Dus het zou best kunnen dat je iemand na die save doodgeschoten en geloot hebt, en daardoor een marker op de kaart ziet met die kratten (door zijn pda entry). Deze heb je dan nog niet uiteraard als je load, en als je dan naar die krat gaat zonder eerst die pda entry te krijgen is die gewoon leeg.

Althans, een van de spellen of mods of versies had dat. :P
Dan ga ik iedereen afschieten, hahaha. Nee dat laat ik maar voor lief. Ik wil verder, want na de brug ben ik nooit meer ergens gekomen.. Slecht, he |:(

Ik ben dus een heeeeeel eind verder, maar die radiatie i.c.m. die rare conditie als je 2/5 health hebt zit me dwars.. Als ik ga slapen ben ik uit het niks game over. Iemand een tip daarvoor?

Ik ga eens eventjes kijken op de map of er voor nu andere opties zijn.. Zal wel wat worden :9

Het is toch nog iets geworden! Zit nu bij Agroprom. Ik kwam niet verder door onhandige saves, dus ik ben gewoon venuit het begin gestart (dat gebied valt wel mee kwa grootte).

Aquila wijzigde deze reactie 10-02-2016 19:29 (22%)

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ah, bij de stalkers vs grunts battle? :P Dat is wel een leuke, en dan de tunnels in erna...

Die camera cutscene is wel een beetje awkward vind ik. Later kom je er nog zo een tegen in the wild territories (achter the bar), maar bij deze kun je de triggerzone ontwijken geloof ik, waardoor je meer tijd hebt om de eigenlijke missie te doen ipv maar een beetje te kijken en niks te kunnen doen terwijl de camera ronddraait.

Betekent wel dat je em later waarschijnlijk triggert, zonder missie. :D

Crizyz op Steam

• Aquila
Naja leuk, ik kom geen reet verder door die klote radiatie. Ik ga constant kapot daardoor.
Tunnels ben ik wel even geweest, daar kun je in via dat gebouw bij Agroprom waar die koffer moet pakken. Alleen daar kom ik al helemaal niet verder.. overigens heeft dat stuk veel weg van Metro :D

Ik zit nu weer in het begin, omdat ik niet lang leef zonder alchohol of anti radiatie drugs -.-

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:07
Heb je artifacts aangetrokken met radiatie? Dit is mij ook wel eens overkomen.

Alle artifacts uit, antiradiatie, baasje...

• henkie196
  • Niet online
Inderdaad, dat lijkt op iets als artifacts, zoveel radioactieve gebieden zijn er niet, in ieder geval niet tot je tot de Red Forest komt.

• ZTeeVeR
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:28
Lang geleden het eerste deel gespeeld, vond het super, alleen trok mijn pc het niet zo.

Nu met nieuwe hardware wil ik eigenlijk wel weer beginnen! echter, met 2 uitbreidingen en een groot aantal mods raak ik het overzicht een beetje kwijt.

Is er ergens een lijstje met de meest gebruikte mods (of een aanbeveling?) voor SoC? Of evt een mod installer?

ik denk dat ik maar eens met deel 1 begin...

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• Aquila
quote:
DiedX schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:35:
Heb je artifacts aangetrokken met radiatie? Dit is mij ook wel eens overkomen.

Alle artifacts uit, antiradiatie, baasje...
quote:
henkie196 schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:09:
Inderdaad, dat lijkt op iets als artifacts, zoveel radioactieve gebieden zijn er niet, in ieder geval niet tot je tot de Red Forest komt.
Dat zou goed kunnen, ik heb rechts boven in 3/4 vakjes van die rare artifacts zitten. Die heb ik toevallig uit van die verstopte dingen gejat.
Ik zal eens kijken, want het is echt ongelofelijk klote. Ik zal anders zo dalijk een screen neer planten!
quote:
ZTeeVeR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:17:
Lang geleden het eerste deel gespeeld, vond het super, alleen trok mijn pc het niet zo.

Nu met nieuwe hardware wil ik eigenlijk wel weer beginnen! echter, met 2 uitbreidingen en een groot aantal mods raak ik het overzicht een beetje kwijt.

Is er ergens een lijstje met de meest gebruikte mods (of een aanbeveling?) voor SoC? Of evt een mod installer?

ik denk dat ik maar eens met deel 1 begin...
Ik heb zo ook alle 3, maar ben ook gestart bij SOC. Ik gebruik nu de Oblivion Lost mod, ook op aanbeveling van de gamers hier. Werkt echt fijn! :D

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True