Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in je backpack is geen probleem - het gaat pas fout als je ze op de huid draagt (wat je doet als je ze in die vijf slots aan je riem koppelt)
Overigens vind je vanzelf veel meer artifacts die allerlij handige dingen doen, en ook -rad artifacts, dus je gaat ze zeker nog wel gebruiken.
de +5 rad +2% en +3% bulletproof artifacts zijn trouwens niet heel zeldzaam, dus als je geld tekort komt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

OK, bedankt voor de info! :)

Ik ben nu de Agroprom underground uit. Best eng ook, vooral die controller op het eind...

Ik vind het wel vervelend dat het spel zo free roam is. In combinatie met dat het nogal hardcore en moeilijk is loop je zo de verkeerde kant uit en kom je ergens uit waar je niet hoort te zijn :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ach af en toe op je map loeren waar je heen gaat, of een missie als actief markeren kun je het pijltje op de radar volgen.
stalker ze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Compizfox schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:49:
OK, bedankt voor de info! :)

Ik ben nu de Agroprom underground uit. Best eng ook, vooral die controller op het eind...

Ik vind het wel vervelend dat het spel zo free roam is. In combinatie met dat het nogal hardcore en moeilijk is loop je zo de verkeerde kant uit en kom je ergens uit waar je niet hoort te zijn :P
Net echt :p

Ik speelde een maand of drie geleden een COD spel (weet niet meer precies welke). Ik heb de eerste twee missies gehaald door alleen maar op de 'walk forward' key te drukken. Van binnen huilde ik een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Niets mis met lineaire shooters. Maar CoD, da's natuurlijk zeker niet hardcore. Dat is ook gewoon geen goed spel en niet te vergelijken met Stalker.

Kijk maar naar Metro2033. Heeft ongeveer net zo'n sfeertje als Stalker. Wel heel lineair, maar daardoor kun je het verhaal heel intens maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Tot nu toe is het een soort ArmA II mrt fallout mix :P Maar vooral heel veel STALKER _O_

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Compizfox schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:49:

Die controller is inderdaad freaky. De eerste keer (of beter gezegd: keren) wist ik niet goed hoe ik het aan moest pakken. Op een gegeven ogenblik mijn zwaarste gun gepakt, volgeladen, en toen hij de hoek om kwam zetten, rennend afgeschoten. En daarna even koffie gaan halen :)

STALKER blijft een heerlijk spel, maar ik heb gezien dat mensen snel afhaken omdat ze niet weten wat ze met de vrijheid moeten doen. Het feit dat jij al zo ver bent betekend dat je hooked bent ;)

Ik ben nu bij lab (X-5?), en zit er sterk over na te denken om eerst alle sidemissions nog eens te doen. Aan de andere kant kan je dan weer 2 dagen bij het spel optellen. En dan heb ik de andere 2 games nog :)

Het blijft verslavend ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Bij de Agroprom Underground vind ik die bloodsucker en controller het engste ja. Marja, als je er eenmaal doorheen bent, weet je hoe je dat op moet lossen.

Controller: F-1 granaat in je handen houden (of RGD-5 werkt ook als je F-1 niet hebt), controller komt, je gooit je granaat. Meestal is ie dan meteen dood of heeft nog maar een paar schoten nodig. Wel handig trouwens als je al eens eerder wat granaten gegooid hebt. Desnoods door even een aparte savegame te gebruiken om wat te oefenen met granaten. Als je een beetje weet hoe de granaten te gooien zijn ze een erg welkome aanvulling op je arsenaal.

Een dezer dagen CS maar eens proberen. Alhoewel, dan kom ik helemaal niet meer buiten ben ik bang. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is een goeie tip thnx!

Ik heb eigenlijk vooral het probleem dat ik mij keer op keer helemaal de tering schrik, ook al weet ik dat er wat aan staat te komen. Goed gemaakt! _O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Die controllers zijn idd erg. Eerste paar keren dat ik ze tegenkwam had ik ze nog helemaal niet gezien. Werd ik opeens 30 meter door het level getrokken waarna er op 1 meter voor mij zo'n narigheid stond. Ik scheet 32 bit kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

:D

Lol _O- Maar idd, zeker als je het geluid nog goed hard heb staan enzo. :+
Mijn moeder wilt ook nog wel eens verschrikken als ze beneden zit. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Die controllers vind ik zelf niet zo schrikbarend, zoals gezegd doet een granaatje voor de voeten wonderen. Wat ik zelf vrij creepy vond in het origineel is dat in één van die labs je continue dozen naar je hoofd gesmeten krijgt. De eerste keer dat ik daar doorheen liep zat ik echt continue alle kanten op te kijken waarvandaan in ik nou aangevallen werd. Dat was een hele ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is een poltergeist ;)
Ja ik heb me alvast ingelezen op de wiki, zover ben ik zelf nog helemaal niet in het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Lab X16 is dat geloof ik ja.

Vond ik de eerste playthrough ook wel ff spannend. Vooral i.c.m. de andere 'gevaren' de je in dat level tegenkomt. :P

spoiler:
Ik maar jagen op die poltergeisten aangezien ik daar helemaal gek van werd, dus iets meer gefocused op 'omhoog', heb je ineens van die snorks voor je neus staan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat weet ik nu ook, maar toen ik SoC voor het eerst speelde, wist ik dat niet ;) Heb toen zeker wel een kwartier rondgelopen voordat ik ver genoeg het lab was doorgedrongen dat ik ze eindelijk in den lijfe tegenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

twiFight schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:37:
Die controllers zijn idd erg. Eerste paar keren dat ik ze tegenkwam had ik ze nog helemaal niet gezien. Werd ik opeens 30 meter door het level getrokken waarna er op 1 meter voor mij zo'n narigheid stond. Ik scheet 32 bit kleuren.

Ik schrok me dood in Agoprom, doodeng effect... Mooi hoorachtig ook als je in de verte ook alleen het silhouet ziet en dan daarnatoegetrokken word...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht maar tot je Call of Pripyat gaat spelen en ontdekt dat er beestjes zijn met serieus beter AI dan in SoC en CS. Nietsvermoedend wandel je door het open veld, je vraagt je af waarom je ikwordgezien-o-meter eigenlijk helemaal op 100% staat en direct schrik je je helemaal de vinketering als het ineens allemaal drastisch de soep in loopt met een groot beest in je nek, je wapen ongeladen en in je rugzak en je pistool in je hand waar je niets aan hebt. Typisch ook het soort beestje wat als je erop zit te jagen, en je je dus met je Dragunov in een bosje verstopt hebt op 250 meter van waar het beest hoort te zitten, plotseling naast je staat.
/me adviseert iedereen dan ook Depends te dragen tijdens dit spel.
now there's a mental image everybody can enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:11:
[...]

Wacht maar tot je Call of Pripyat gaat spelen en ontdekt dat er beestjes zijn met serieus beter AI dan in SoC en CS. Nietsvermoedend wandel je door het open veld, je vraagt je af waarom je ikwordgezien-o-meter eigenlijk helemaal op 100% staat en direct schrik je je helemaal de vinketering als het ineens allemaal drastisch de soep in loopt met een groot beest in je nek, je wapen ongeladen en in je rugzak en je pistool in je hand waar je niets aan hebt. Typisch ook het soort beestje wat als je erop zit te jagen, en je je dus met je Dragunov in een bosje verstopt hebt op 250 meter van waar het beest hoort te zitten, plotseling naast je staat.
/me adviseert iedereen dan ook Depends te dragen tijdens dit spel.
now there's a mental image everybody can enjoy
Ahh, de Chimera?

Heb CoP gespeeld, alleen CS nog niet. ;)

Ikzelf vind trouwens de Burers een van de lastigste tegenstanders in CoP, trekken het wapen uit je handen enzo. -O-

Die Chimera's kun je meestal wel redelijk ontwijken door weg te blijven draaien/rennen. Als ze je één keer weten te raken en je overleeft het, heb je wel veel geluk tho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik denk dat hij een Bloodsucker bedoelt (die jongens die onzichtbaar kunnen worden). Chimera's kunnen je ook flink verrassen, vooral ook omdat hij geen geluid van te voren maakt (in tegenstelling tot zo ongeveer alle andere vijanden) en dan ook meteen je van een afstand bespringt.

Bloodsuckers hoor je in ieder geval aankomen. Ben het alleen niet helemaal met KnetterGek eens dat die AI zoveel beter is in CoP. Bloodsuckers worden (net als in het origineel) onzichtbaar zodra ze je spotten, en rennen dan een heleboel in rondjes (vooral buiten, natuurlijk, aangezien daar meer ruimte is). Als ze net de ene kant op rennen en jij een andere, ben je ze zo kwijt. Ik probeer ze af en toe wel eens naar wat bandits toe te leiden, maar zo ongeveer alle vijanden zijn makkelijker om je te laten volgen dan Bloodsuckers - ze rennen constant bij je vandaan.

Burers zijn lastig van een afstandje, maar zijn niks bijzonders van dichtbij. Ik gebruik meestal de "CHAERG"-tactiek als ik ze tegen kom en bewerk ze dan met m'n mes. Dat werkt voor mij in ieder geval het beste. Meestal gebruiken ze dan vooral het schild en zo af en toe willen ze nog wel melee doen, maar ze gebruiken (meestal) geen ranged attack meer. En hun melee is weinig indrukwekkend. Het kan wel wat moeilijker worden als je meer dan één tegelijk tegenkomt, maar dat gebeurt normaalgesproken slechts op één locatie in CoP, en over het algemeen is mijn tactiek dan nog steeds goed bruikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 24-07-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola mede-tweakers,

Alweer een tijd geleden dat ik hier in het STALKER topic ben geweest. Even een snelle update wilde jullie graag mededelen dat heel binnenkort de mod "Lost Alpha" voor Stalker SoC uitkomt (September 2012) dus nog even maandje geduld! :)

De Lost Alpha mod is een mod die Stalker SoC herstelt naar de originele visie van de makers. Voor volledige informatie zie: http://www.moddb.com/mods/lost-alpha en de officiële site: http://www.dezowave.com/.

Heb ook nog wat YouTube filmpjes gevonden waarbij je de originele sfeer goed ziet:

En een oude trailer uit 2003:

Kan niet wachten tot Lost Alpha uit komt, originele visie van de makers was zo veel uitgebreider dan wat er uiteindelijk in de winkelschappen lag... :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
aha dat is goed nieuws zou het erg vinden als de stalker serie echt zou stoppen.
heb ze allemaal 3 keer uitgespeeld geen enkel spel heeft zon gave sfeer.
als ze de sfeer maar proberen te handhaven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Die Lost Alpha mod ziet er wel goed uit, weer een reden om nog eens een keer Stalker door te spelen.

Dat Bethesda de rechten op Stalker gekocht zou hebben, vind ik dan weer iets minder spannend. Ik vraag me bij dit soort nieuws altijd af of het soms niet beter is om gewoon opnieuw te beginnen in plaats van een oude naam te hangen aan iets dat er vaak maar heel losjes mee te maken heeft.

Zolang ze maar niet de Skyrim engine gaan gebruiken, ik vind de resultaten daarvan er op de één of andere manier altiijd wat cartoony uit zien, en dat zou de Stalker sfeer niet ten goede komen. Daarnaast zou het in een aantal opzichten zelfs een grafische achteruitgang zijn (belichting is in ieder geval niet de sterkste kant van die engine, terwijl de Stalker-engine dit heel goed kan).

De ID-Tech 5 engine zou interessanter zijn, maar zou een doodslag voor de modding community zijn, zoals ik het begrijp.

Maar goed, eerst maar eens zien of dit echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Die lost alpha mod, valt die te combineren met de complete 2009 mod? Wil me es aan stalker wagen, maar dan graag met de complete 2009 mod (of kan ik beter wachten op de lost aha mod?)
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:07:
Ola mede-tweakers,

Alweer een tijd geleden dat ik hier in het STALKER topic ben geweest. Even een snelle update wilde jullie graag mededelen dat heel binnenkort de mod "Lost Alpha" voor Stalker SoC uitkomt (September 2012) dus nog even maandje geduld! :)

De Lost Alpha mod is een mod die Stalker SoC herstelt naar de originele visie van de makers. Voor volledige informatie zie: http://www.moddb.com/mods/lost-alpha en de officiële site: http://www.dezowave.com/.

Heb ook nog wat YouTube filmpjes gevonden waarbij je de originele sfeer goed ziet:

[video]

[video]

[video]

[video]

En een oude trailer uit 2003:

[video]

Kan niet wachten tot Lost Alpha uit komt, originele visie van de makers was zo veel uitgebreider dan wat er uiteindelijk in de winkelschappen lag... :(.

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:51
Thrace Grumble schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 21:23:
Die lost alpha mod, valt die te combineren met de complete 2009 mod? Wil me es aan stalker wagen, maar dan graag met de complete 2009 mod (of kan ik beter wachten op de lost aha mod?)
Ik zou gewoon BEGINNEN met S.T.A.L.K.E.R.. De Lost Alpha is het neusje op de zalm (als het goed is?), en kan prima daarna komen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ik denk niet dat die mods goed samengaan, tenzij je zelf alle files gaat mergen (zullen files door beide mods gebruikt worden).

Plus dat LA als ik het goed heb een hoop maps erbij wil doen, oa van CS, CoP, en van die oude build. Complete zal denk ik niet helemaal weten wat die daarmee aan moet vangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Hoop dan ook dat ze bij die Lost Alpha je stamina laten recoveren tijdens wandelen. Dat was voor mij toch wel één van de beste gameplay wijzigingen in CoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Welke is het beste van de 3? SOC, CS en COP Ik heb SOC behoorlijke tijd terug gespeeld na de launch, maar nooit uitgespeeld. Ik had plotseling weer zin aan stalker, maar weet niet welke ik het beste kan gaan doen, had vernomen de de CS prequel de minst goede is uit de reeks of valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 10:45
Bulls schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:09:
Welke is het beste van de 3? SOC, CS en COP Ik heb SOC behoorlijke tijd terug gespeeld na de launch, maar nooit uitgespeeld. Ik had plotseling weer zin aan stalker, maar weet niet welke ik het beste kan gaan doen, had vernomen de de CS prequel de minst goede is uit de reeks of valt dat wel mee.
klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Is leuk heel veel informatie, maar ik was eerder op zoek naar een mening :)

Ik heb een beetje van Clear Sky bekeken, maar zo te zien is het wat veel open area en ik ben meer van de (vervallen) gebouwen etc. Dus ik denk dat ik COP toch liever doe. Beste zal zijn om voor het verhaal is COH uit te spelen, maar die heb ik echt zoveel gedaan vooral het begin tot aan de Red Forest, dat ik eigenlijk liever wat nieuws zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

henkie196 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 09:29:
Hoop dan ook dat ze bij die Lost Alpha je stamina laten recoveren tijdens wandelen. Dat was voor mij toch wel één van de beste gameplay wijzigingen in CoP.
Dat lijkt me vrij eenvoudig zelf aan te passen. Misschien zelfs wel gewoon in actor.ltx ofzo.
Bulls schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:09:
Zelf sinds kort ook eindelijk CS gespeeld. Vond het van de 3 toch duidelijk de minste.

Je komt een hoop gebieden uit SoC tegen, maar de meeste nieuwe moet je na een point of no return doorspelen. Deze hebben dan ook meer het niveau van een action packed shooter dan dat ze me het stalker gevoel gaven.

Heeft hele leuke concepten, maar is het toch net niet. Maar dat is dan ook mijn mening.
Is overigens ook de eerste stalker die ik na het uitspelen meteen uninstalled heb.

Welke dan wel te spelen hangt een beetje van je voorkeuren af, maar ik blijf SoC de beste sfeer hebben. CoP is dan wat 'verbeterd', je kan wapens opwaarderen/repareren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Bulls schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:42:
Is leuk heel veel informatie, maar ik was eerder op zoek naar een mening :)
Klik ;)

Je bent er zelf al uit, denk ik, en ik denk dat je je aardig zult kunnen vermaken met CoP. Het is van de drie het spel dat ik het fijnste vind spelen, mede door de repair en het feit dat stamina regen wat sneller is. Vergeleken met SoC voelt de spelwereld van CoP wel een stuk kleiner (alhoewel er even goed veel te doen is). Maar de side-quests in CoP zijn dan wel weer wat beter uitgewerkt waardoor de totale speeltijd niet veel minder is.

SoC is wel een stuk sterker in de sfeer en het survival gevoel, wat toch ook weer een belangrijk deel van de STALKER beleving is.
crizyz schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 07:07:
Dat lijkt me vrij eenvoudig zelf aan te passen. Misschien zelfs wel gewoon in actor.ltx ofzo.
Je hebt gelijk, ik had het carry weight al eens aangepast in SoC (en nightvision voor de SEVA armor in CoP), zou eens op moeten zoeken welk stukje aan te passen voor de stamina recovery rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:01:
[...]
Vergeleken met SoC voelt de spelwereld van CoP wel een stuk kleiner (alhoewel er even goed veel te doen is). Maar de side-quests in CoP zijn dan wel weer wat beter uitgewerkt waardoor de totale speeltijd niet veel minder is.

SoC is wel een stuk sterker in de sfeer en het survival gevoel, wat toch ook weer een belangrijk deel van de STALKER beleving is.
voor mij is de sfeer eigenlijk zo belangerijk dat ik CoP minder dan SoC vind puur omdat de sfeer ontbreekt. In SoC zit ik af en toe in het diepe donker in de stromende regen verschanst op een hoog stukje, verstopt voor de muties die onder me naar me op zoek zijn en de merc die een huis verderop zit en dood moet voor ik door kan richting Yantar, en dan heb ik zo'n momentje van "hmm. het is een spelletje, dus ik zou ook gewoon even kunnen Rambo-en en die muties platwalsen en die merc headshotten". Maar om de één of andere reden komt het er toch op neer dat die muties weggeleid worden met een frag en de merc beslopen en neergesproeid wordt. En dat voelt zó veel beter dan het open wereldje zonder diepgang van CoP dat het niet kunnen repareren helemaal geen issue is. Sterker, doordat je altijd op zoek blijft naar betere, minder kapotte wapens en je het risico loopt op jams waarvoor je een tweede wapen moet meeslepen (je weet tenslotte nooit of je een verse Val gaat vinden...) wordt het allemaal nét weer wat meer survival of the fittest en minder "ik heb een wapen gepimpt dus ik ben de baas in de Zone".

Daar hoort een beperkt carry weight ook bij, natuurlijk. Je draagt óf een tweede wapen, voor als je oude gare Vintar het begeeft, óf dat extra armor, voor als je afgeragde Exoskeleton de geest geeft. Of beide, maar dan geen granaten en minder ammo en minder health supplies. _/-\o_

In een shooter die om de sfeer draait moet ik af en toe van die momenten hebben dat m'n hartslag serieus omhoog gaat omdat ik me óf ergens van het leplazerus schrik, óf niet goed verder durf omdat er iets engs om de hoek zit. Dán is de sfeer goed, als je stresst ondanks dat het maar een spelletje is :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik had op een gegeven moment wel een repair mod geinstalleerd voor SoC maar dat was vooral omdat dat ene mooie armor nergens meer te krijgen was, weet niet meer exact welke maar het was een hazmat suit met kevlar eigenschappen, en die vond ik wel handig.

Denk dat ik dan eerst wel met CoP ga beginnen en anders toch maar weer met SoC opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoP en dan SoC is misschien wel de weg hoor - ik vind CoP altijd mega piece of cookie in vergelijking met z'n voorganger CS en die voelen beide alsof ze absoluut voor eitjes in zijn vergelijk met SoC... en de sfeer komt pas goed als je de extra moeilijkheden als een leuke uitdaging voelt, niet als onnodige stress.
Overigens kun je, door side-missies te volbrengen, bergen en bergen met geld en equipment scoren bij de meeste facties, zodat dat "help m'n armor raakt op" probleem niet nodig is. En als je net dat ééne armor niet meer gevonden krijgt (er zit er één in de kluis in het huis in de Wild Territories, maar je kunt ze ook her en der kopen) en moet je er voorzichtig mee zijn heh, zo gaat dat in survivallen: gebruiken wat je kunt zolang je het hebt. Alleen ben je nu niet in de Ardennen :+

Met Complete Mod voor SoC zit er geloof ik ook een repairoptie in bij sommige traders, staat me iets van bij.
Complete Mod wel erop gooien bij alle drie trouwens, alleen al voor de gigantische berg bugfixes, CTD fixes en verbeterde graphics.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik lees net dat je in Stalker 2 als Strelok gaat spelen,
spoiler:
maar in SoC was je opzoek naar Strelok terwijl je het toch eigenlijk zelf bleek te zijn?
Of heb ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Stalker 2 was in ontwikkeling, maar dat is gestaakt. En ja, je speelde Strelok in SoC.

@KnetterGek: Helemaal met je eens voor wat betreft survival gevoel. Juist omdat je geen repair en een beperkt gewicht mee kan nemen in SoC, is het survival gevoel een stuk sterker. Wat mij aangaat had de upgrade mechanic in CoP en CS er ook helemaal niet in gehoeven, maar in SoC vond ik het toch wel hinderlijk dat ik m'n SEVA en Vintorez op een gegeven moment niet meer kon gebruiken. Daarvoor wilde ik ook juist graag die repair mod hebben in SoC. Voor de gewone wapens maakte het allemaal niet zoveel uit, daar is het juist zo leuk om je al wat meer versleten wapen gewoon in het veld uit te wisselen voor dat ene exemplaar dat je net gevonden hebt met een betere status..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
henkie196 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:01:
Stalker 2 was in ontwikkeling, maar dat is gestaakt. En ja, je speelde Strelok in SoC.

@KnetterGek: Helemaal met je eens voor wat betreft survival gevoel. Juist omdat je geen repair en een beperkt gewicht mee kan nemen in SoC, is het survival gevoel een stuk sterker. Wat mij aangaat had de upgrade mechanic in CoP en CS er ook helemaal niet in gehoeven, maar in SoC vond ik het toch wel hinderlijk dat ik m'n SEVA en Vintorez op een gegeven moment niet meer kon gebruiken. Daarvoor wilde ik ook juist graag die repair mod hebben in SoC. Voor de gewone wapens maakte het allemaal niet zoveel uit, daar is het juist zo leuk om je al wat meer versleten wapen gewoon in het veld uit te wisselen voor dat ene exemplaar dat je net gevonden hebt met een betere status..
Ja en niet vergeten te unloaden, ik weet nog dat ik gewoon elke gun op pakte om daar ammo uit te scavengen. Vaak alles mee dragen tot een bepaalde chest, en later alles heen en weer slepen om te verkopen. Uiteindelijk had dat helemaal niet veel nut aan tijd wat je verspilt, maar was wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:41:
Met Complete Mod voor SoC zit er geloof ik ook een repairoptie in bij sommige traders,
Er zijn ook losse repairs mods. Heb er ook gelijk eentje geinstalleerd destijds ; dat hoort er nl echt bij lijkt me, iemand die reparaties aan wapens en armor kan uitvoeren. Meer dan die carry-all mods of zo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Bulls schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:58:
Ja en niet vergeten te unloaden, ik weet nog dat ik gewoon elke gun op pakte om daar ammo uit te scavengen. Vaak alles mee dragen tot een bepaalde chest, en later alles heen en weer slepen om te verkopen. Uiteindelijk had dat helemaal niet veel nut aan tijd wat je verspilt, maar was wel leuk.
Ik vond het in SoC juist wel mooi dat het checken van de lichamen op een gegeven moment wat overbodig werd. Ik heb zelf wel altijd de neiging om dat te gaan doen, maar in SoC pik je gewoon een beetje mee wat je nodig hebt (medkits en bandages zijn vooral handig) en de rest kun je gewoon negeren. Dan kan ik me ook wat meer op het spel zelf richten, in plaats van packrat te spelen.

In SoC was het meenemen van een berg wapens om dan weer door te verkopen gewoon volledig nutteloos, en zelfs met de repareer mogelijkheden van de mods was het voldoende om op het einde van een trek een wapen ergens vandaan op te pikken en die te verkopen om voldoende cash te hebben om je spullen te kunnen repareren. En meer geld heb je niks aan want er is niks om het aan uit te geven.

Aan de andere kant moet je in CoP vaak gewoon alle wapens controleren en de beste mee nemen om te verkopen om zelfs maar een beetje break-even te draaien met de kosten om je spullen te repareren. Met verlaagde kosten voor het repareren en misschien zelfs de upgrade mechanic eruit was CoP toch al een stuk sterker geweest in het survival aspect, denk ik zo.
Goner schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:10:
Er zijn ook losse repairs mods. Heb er ook gelijk eentje geinstalleerd destijds ; dat hoort er nl echt bij lijkt me, iemand die reparaties aan wapens en armor kan uitvoeren. Meer dan die carry-all mods of zo ...
Vond het zelf ook altijd wat vreemd dat de hoofdpersoon zelf niet een beetje z'n wapens kon onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:01:
[...]
In SoC was het meenemen van een berg wapens om dan weer door te verkopen gewoon volledig nutteloos, en zelfs met de repareer mogelijkheden van de mods was het voldoende om op het einde van een trek een wapen ergens vandaan op te pikken en die te verkopen om voldoende cash te hebben om je spullen te kunnen repareren. En meer geld heb je niks aan want er is niks om het aan uit te geven.
Eh, behalve armor suits van 200K... en tonnen 9x39mm ammo en undermount granaten.
Aan de andere kant moet je in CoP vaak gewoon alle wapens controleren en de beste mee nemen om te verkopen om zelfs maar een beetje break-even te draaien met de kosten om je spullen te repareren. Met verlaagde kosten voor het repareren en misschien zelfs de upgrade mechanic eruit was CoP toch al een stuk sterker geweest in het survival aspect, denk ik zo.
Juist het plunderen van lijken om een beetje geld bij elkaar te scharrelen vind ik game breaking, of althans sfeerverpestend. In SoC heb je er nog wat aan als je een vijand met sterke wapens omver kegelt - hoera, een verse Val of Vintorez, of helaas, geen Val of Vintorez en de jouwe is bijna aan gort dus je moet het doen met een G36 en wat je aan 5.56mm ammo vinden kunt tot je iemand met een goed wapen omver tikt.
Als je van te voren al weet dat je het hele end-game stuk met je tot in de verste verte gemodde RPK met een dikke sloot ammo even gaat facerollen is de lol er toch snel af.
En waar halen die mechanics spullen en tools vandaan om wapens voor een habbekrats tot showroom frisse modellen te repareren en dan nog even vet te pimpen... dat gaat echt nergens meer over.
Bovendien kunnen ze de RPG-7 niet pimpen. Heb je al die moeite gedaan en al dat geld uitgegeven om een forse bult ammo mee te kunnen slepen, niemand die er even een scope, een laserpointer, extended mag of snelvuur aan toevoegen wil.

In SoC is het end-game met een RPG doen trouwens een beetje... eng. Vooral het binnenstuk is NIET berekend op randmongolen met raketwerpers. Zeker niet als je andere wapens een revolver granaatwerper, een bundel handgranaten en een SG552 met undermount (en dan alleen granaten, geen kogels...) zijn. Nog even afgezien van het verplichte Exoskeleton, en dus niet kunnen rennen, hou je ook weinig plek over voor ammo én health items, dus je moet het een beetje hebben van je artifacts en wat je aan medkitspul sprokkelen kunt. Niet makkelijk; wel stoer om eindelijk voor elkaar te krijgen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:41:
Eh, behalve armor suits van 200K... en tonnen 9x39mm ammo en undermount granaten.
Exoskeleton was ik niet in geïnteresseerd (alleen wandelen... nee, geef mij de SEVA maar) en over het algemeen was armor behoorlijk duur, waardoor je dus de keuze had om óf ontzettend te lopen looten, óf je liet het voor wat het was. Ik deed eigenlijk altijd het laatste.

Ammo koop ik eigenlijk ook nooit, aangezien ik liever m'n wapen aanpas aan wat de mensen in een bepaald gebied dragen. Dus een NATO wapen in de wild territories, een AK of iets dergelijks in de garbage en Agroprom en een 9x39 wapen in Pripyat. Dan zorg ik er meteen ook voor dat m'n Vintorez niet te snel slijt als ik zonder repair mod speel.
Als je van te voren al weet dat je het hele end-game stuk met je tot in de verste verte gemodde RPK met een dikke sloot ammo even gaat facerollen is de lol er toch snel af.
Maar dat is in CoP ook alleen de endgame. Ik heb zelf in ieder geval nooit genoeg ammo voor die RPK kunnen vinden om het vaak te gebruiken. En daarbij hou ik er totaal niet van dat ik alleen maar kan wandelen met de RPK. Ik vond het zelf een hele ervaring toen ik voor het eerst met de RPK op stap ging (en dan voor de laatste missie) en toen voor het eerst ervaarde hoe gemakkelijk je daarmee de mutanten om kan maaien. Nog nooit zo makkelijk een groep snorks uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:41:

Bovendien kunnen ze de RPG-7 niet pimpen. Heb je al die moeite gedaan en al dat geld uitgegeven om een forse bult ammo mee te kunnen slepen, niemand die er even een scope, een laserpointer, extended mag of snelvuur aan toevoegen wil.

In SoC is het end-game met een RPG doen trouwens een beetje... eng. Vooral het binnenstuk is NIET berekend op randmongolen met raketwerpers. Zeker niet als je andere wapens een revolver granaatwerper, een bundel handgranaten en een SG552 met undermount (en dan alleen granaten, geen kogels...) zijn. Nog even afgezien van het verplichte Exoskeleton, en dus niet kunnen rennen, hou je ook weinig plek over voor ammo én health items, dus je moet het een beetje hebben van je artifacts en wat je aan medkitspul sprokkelen kunt. Niet makkelijk; wel stoer om eindelijk voor elkaar te krijgen. :7
Que? Het heeft standaard al een scope, en euh, een extended mag op een RPG-7?? Hoe zie je dat voor je? Om over snelvuur nog maar te zwijgen.

Overigens is het niet zo gek dat een RPG indoor niet echt tot zijn recht komt. Ik vond hem vooral handig om die BTR in SoC uit te schakelen.

Maar goed, dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen als je alleen maar explosieven meeneemt en geen enkele kogels. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crizyz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:25:
[...]
Que? Het heeft standaard al een scope, en euh, een extended mag op een RPG-7?? Hoe zie je dat voor je? Om over snelvuur nog maar te zwijgen.
Als ze al die andere wapens zo onmenselijk kunnen pimpen dan kan dat met die RPG ook wel, vind ik. Dat pimpen van de normale guns was toch al sfeerbrekend :+
Overigens is het niet zo gek dat een RPG indoor niet echt tot zijn recht komt. Ik vond hem vooral handig om die BTR in SoC uit te schakelen.

Maar goed, dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen als je alleen maar explosieven meeneemt en geen enkele kogels. :P
Natuurlijk was het niet handig. Het was niet bedoeld als handig: het was bedoeld als uitdaging :+
Missie geslaagd. Die BTR ging trouwens niet neer, die heb ik ontlopen. Had wel gekund, maar hij was druk met schieten op mensen die in mijn weg liepen dus ik vond hem wel handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam zojuist een mod tegen genaamd STALKER Complete 2009 (schijnt wel bekend te zijn). Nou vroeg ik me af of er hier tweakers zijn die deze mod icm de Steam versie hebben gebruikt. Ik wil best wel SoC via steam halen maar heb geen idee of mods daar lekker op werken en hoe dat zit met versies etc aangezien automatisch patches installeert zonder mogelijkheid om terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Moet gewoon werken, lees ook maar ff hier door. Staat ook uitgelegd hoe je moet installen. Supervette mod is het hoor !

LINK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Zo he, the mod MISERY is ook echt vet !! Vet moeilijk ook, ECHT overleven ! Heb hem net paar uurtjes gespeeld en hij is best lastig. Niet voor rookies bestemd :o . Dat ben ik ook niet meer in dit spel (maar wil niet zeggen dat ik dit makkelijk vind hoor ..). Ik wilde wel eens wat anders met STALKER CoP.
Lees hier over de mod (trouwens samen met Black Mesa, Mod Of The Year op Moddb)

Voor de eche stalker liefhebbers die het een tikkeltje (ahum) moeilijker en realistischer willen ..

edit:
link aangepast, werkt nu

[ Voor 10% gewijzigd door JediUberknaft op 16-01-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:28:
Zo he, the mod MISERY is ook echt vet !! Vet moeilijk ook, ECHT overleven ! Heb hem net paar uurtjes gespeeld en hij is best lastig. Niet voor rookies bestemd :o . Dat ben ik ook niet meer in dit spel (maar wil niet zeggen dat ik dit makkelijk vind hoor ..). Ik wilde wel eens wat anders met STALKER CoP.
Lees hier over de mod (trouwens samen met Black Mesa, Mod Of The Year op Moddb)

Voor de eche stalker liefhebbers die het een tikkeltje (ahum) moeilijker en realistischer willen ..
An error has occured

We're sorry, but there seems to be a problem viewing the mod profile requested. If you'd like the boring old technical reason for the error this is it:

"The mod requested could not be found."

:| zelfs de mod vinden is moeilijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

lol .. thats weird ...Nog maar een keer dan :+

MISERY MOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Nou ik die beschrijving zo lees van die Misery mod, gaat er weer een lampje branden. Was al eens eerder in dit topic gepasseerd, maar nu weer een update van, zie ik. Mijn gevoel bij deze mod blijft wel een beetje hetzelfde, beetje té die-hard. Ik vind persoonlijk de moeilijkheidsgraad van STALKER op de hoogste moeilijkheidsgraad wel goed genoeg, alhoewel een aantal van die aanpassingen dan wel weer interessant lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Klopt, ik had hem al eerder aangehaald in dit topic. Je hebt gelijk dat het behoorlijk die-hard is. Maar maakt het wel ontzettend spannend om op die manier door the zone te lopen. Niks geen waarschuwingen vooraf voor enemies etc, echt constant alles in de gaten houden, van tevoren rekening houden met schuilplaats mocht er een emissie komen (wordt geen plek voor weergegeven etc. supercool), goed rekening houden met wat je meeneemt, goed voor ammo zoeken. En nog veel mee coole aanpassingen. Tja, ik persoonlijk vind het wel supervet allemaal ! Ik merk dat de spanning veel meer aanwezig is nu. Wat goed past bij een gebied zoals dit. Maar kan me goed voorstellen dat het voor anderen net weer TE wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de ééne kant is een flike difficulty hike wel een leuk vooruitzicht, aan de andere kant wordt op de modpage zelf aangegeven dat wachten tot de volgende versie er is beter zou zijn wat niet heel erg lokt.
Ik zal het zeker wel eens proberen van het jaar, maar of het echt zo tof is als jij lijkt te denken weet ik nog niet zo net. Maar goed, dat weten we pas na een paar play-throughs en zo heb je toch weer een maand aan vrije avonden vernaggeld zometeen - dank alvast ;)

Ik zat eigenlijk te hopen dat SoC Complete 2012 (een nieuwe Complete voor SoC ja :D ) af zou zijn maar die mod staat nog niet op release. Ik heb straks weer een radioactief zomertje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Mijn ervaring van paar uurtjes spelen gisteren:

Je loopt door een rampgebied met allerlei gemuteerde beesten die je elk moment overal om elke hoek kunnen attacken, of uit riet waar je door loopt langs de moerasssen.

Dit met een half rugzakje vol met met een beetje ammo, 1 of twee healthpackies, beetje anti radiatie shit, 2 blikjs tonijn, n handwapen en rifle met 20 kogels ...

Waren dat nou stalkers daar verderop of waren het bandieten ?? Laat ik even die heuvel opkruipen daar links en met mijn binoclairs het groepje eens nader inspecteren !

Damn, het ZIJN bandieten ...1 ....2....3....4 stuks om wel te zijn ... hmmm ... ik heb 20 kogels .. Ga ik aanvallen of er omheen ? Misschien hebben ze veel shit om te looten !

Ik besluit om aan te vallen .... Ik kruip langzaam richting de 2 bandieten die wat afgelegen van de rest staan. Met mijn silenced handgun pak ik ze allebei zonder dat de rest het doorheeft. 1 voor 1 pak ik daarna de andere 2 met mijn rifle (mooie headshots btw). Ik loot alle bandieten en ben weer wat ammo, 2 slpzakken (kan ik verpatsen) en 1 medkit rijker ! Op het moment dat ik mij omdraai om richting eerste missie te gaan, hoor ik gegrom mij en er lopen 4 honden !! Shit !! Ik wordt direct aangevallen ... kut ! ik bloed !! Die pijp daar !!! Ik klim erop, de honden blijven paar meter onder mij staan, wachtend totdat ik weer naar beneden kom, zal toch een keer moeten gebeuren. De lucht trekt in 1x zwart dicht en ik hoor onheilspellend geluid ....Hoor ik een sirene ??? Kut !!! Er komt een emissie aan !!! Ik spring van de pijp af en ren met de honden achter mij aan richting de plek die ik eerder had uitgekozen mocht er een emissie komen. Zonder verdere kleerscheuren kom ik veilig aan ... Ik neem snel een medkit, want ik zie dat ik door de eerdere attack toch behoorlijk gehavend ben ...Pfff ... wat n dag in te Zone weer .... Ik ga maar even slapen ...

--

Op deze manier spelen is toch vet ? Je gaat veel meer de omgeving scannen en belangrijke punten onthouden. Omdat de emissies niet worden aangegeven, en er ook geen schuilplek owrdt weergegeven, zul je veel meer vantevoren moeten bedenken waar heen te gaan etc. Het bevalt mij echt heel erg. En dat versie 2.0 alleen maar beter wordt is alleen maar goed nieuws !

[ Voor 8% gewijzigd door JediUberknaft op 10-01-2013 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Vandaag weer n aantal uurtjes de mod gespeeld en genoten ! Absoluut niet makkelijk, maar zo tof gewoon. Eindelijk na veel pijn en moeite wat side mission gedaan en genoeg geld bij elkaar gesprokkeld om n betere suit te kopen. Nu weer geldloos dus weer wat sidemissies aannemen en verder ! Zo zal het echt moeten, veel sidemissions doen om jezelf langzaam te upgraden wat suit, wapens en medkits betreft. En dan klaar voor n missie van de mainstory. Het is echt CONSTANT op je hoede blijven. Soms superspannend met een overbeladen backpack, kruipend terug naar een trader en maar hopen dat je weer wat kan verdienen met je ge-loot shit. Op dat moment moet je echt geen emissie krijgen .. Dan is er maar 1 optie: rugzak leeggooien zoveel mogelijk en rennen naar n schuilplaats.

Tja, ik vind de mod steeds toffer worden en begin meer te begrijpen hoe je moet overleven in The Zone. Ja, het is die-hard, maar zeker te doen voor n doorgewinterde stalker ! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

lijkt me heel gaaf om te proberen maar waar haal je die tijd vandaan? dat lukt me echt neit meer tegenwoordig :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

haha ... ten eerste geen vriendin of vrouw ..... dat sscheelt al n hoop :+ . Wel fulltime job en vrienden hoor ... maar met deze kouden dagen blijven we graag binnen op de bank met dekbedje ... En 40" TV op PC aangesloten en Misery all the way _/-\o_ ....

Hij is echt te gek en loopt ook HEERLIJK ! Alles op max en loopt gewoon beter dan vanilla ! Maak er maar tijd voor washandje ! Is het dubbel en dwars waard ! Koop je gwn keertje bosje bloemen en evt kruikje voor vrouwtje (mocht dat t probleem zijn :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

hmm ja, de vriendin woont nog 2 weekjes bij mij thuis ivm haar stage hier in de buurt. misschien dat ik daarna weer eens een keertje richting pripyat zou kunnen :P verder nog genoeg verjaardag en promotiefeestjes in de planning komende maand...drukdrukdruk met vanalles en nogwat..."vroeger" toen ik nog naar school ging en geen fulltime baan had...

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Stalker is wel een game waar je een paar uur achter elkaar in moet kruipen idd.

Op die manier ga je echt op in het spel. Nu is laatst mijn steam gecrasht en ben ik waarschijnlijk mijn saves kwijt :(

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
skullsplitter schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:53:
Stalker is wel een game waar je een paar uur achter elkaar in moet kruipen idd.

Op die manier ga je echt op in het spel. Nu is laatst mijn steam gecrasht en ben ik waarschijnlijk mijn saves kwijt :(
Psssst.
meuk: SaveGameBackup.net 2.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

En al mensen die zich gewaagd hebben aan Misery ?? Ik zit nog steeds te genieten (en regelmatig te schelden omdat ik weer eens door 10 honden wordt aangevallen en harstikke dood ben ...)

Hij is echt erg leuk mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 22:36
Hmmm even zacht gezegd had ik een kut moment net. Zat het lekker te spelen, maar was vergeten te saven, dus kon ik weer opnieuw beginnen. Even #$@ gezegd en ga zo weer opnieuw beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heb maar net Call of Pripyat gekocht, was het eerst aan het downloaden. Toen bedacht ik mij echter dat dit zo'n gave game is dat ik het gewoon moet kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Is inderdaad wel grappig, maar ik wordt beu van die save games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Wat is er dan mis met de savegames? Gewoon regelmatig quicksave gebruiken en zo af en toe eens op een andere naam opslaan (voor als je wat verder terug moet in de tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook het probleem met saves niet? Quicksave werkt als je Vanilla speelt en Complete Mod biedt bovendien de optie ESC - S te rammen om een nieuwe save te maken met een timestamp in de naam, zodat je geen bestaande saves overschrijft. Quicksaves van de dag ervoor terughalen geen probleem.

Kijk, dat je zelf vergeet te saven, dat ligt natuurlijk niet aan het spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gaan jullie echt terug in je save games? De enige reden dat ik verschillende save games aanmaak is dat ik in het geval van een crash ook nog de enelaatste save heb die vaak niet corrupt wordt door een crash. Wel gebruik ik de QS en QL af en toe bij moeilijke stukken. Maar als ik een fout heb gemaakt, dan accepteer ik die en ga ik gewoon door. Dat vind ik leuker dan een perfecte game hebben, juist die fouten zijn menselijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:24:
Gaan jullie echt terug in je save games? De enige reden dat ik verschillende save games aanmaak is dat ik in het geval van een crash ook nog de enelaatste save heb die vaak niet corrupt wordt door een crash. Wel gebruik ik de QS en QL af en toe bij moeilijke stukken. Maar als ik een fout heb gemaakt, dan accepteer ik die en ga ik gewoon door. Dat vind ik leuker dan een perfecte game hebben, juist die fouten zijn menselijk :).
Ik heb ook met name met SoC toch wel tijden gehad dat je een oude savegame nodig had omdat een glitch in één stuk spel ineens je game onspeelbaar maakt ergens anders, of omdat je van de ééne zone een andere in huppelde en ineens je inventory leeg was (modding. Don't do it.). Teruggaan is in SoC ook nodig als je een muts geweest bent en vergeten bent eerst even de juiste dingen in Pripyat te doen alvorens in de reactor te verdwalen. In de andere twee spellen is teruggaan nooit nodig, en doe ik het dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik ga deze week beginnen aan COP en ik ga ook de complete overhaul mod instaleren, zit te twijfelen of ik ook meteen die ene mod installeer die het zo extreem realistisch (en moeilijk) maakt. Dat maakt het wel mooi interessant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Ircghost schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:28:
Ik ga deze week beginnen aan COP en ik ga ook de complete overhaul mod instaleren, zit te twijfelen of ik ook meteen die ene mod installeer die het zo extreem realistisch (en moeilijk) maakt. Dat maakt het wel mooi interessant :).
Kleine Tip voor de CoP Complete MOD.
Mocht je slechts 1GB of minder aan geheugen op je GPU hebben installeer dan de "Light" versie anders is er een grote kans dat halverwege het spel de Save files corrupt raken! Je krijgt de optie tijdens het installeren van de Mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Het is me wel eens gebeurd dat de game crashte tijdens het opslaan waardoor een savegame onbruikbaar werd, en ik dus terug moest naar een oudere save. Daarnaast zijn er soms wel bugs of dat NPCs overlijden door random vuurgevechten waardoor ik ook nog wel eens wil herladen. Over het algemeen is het niet zo nodig bij STALKER, het is voor mij ook een beetje gewoonte aangeleerd bij andere (type) spellen.

@Zanac-ex: Kan dat ook verkeerd gaan bij zone-transities? Ik weet niet meer met welke opties ik de Complete mod geïnstalleerd heb voor CoP, maar op een gegeven moment crashte de game continue als ik van Zaton naar Jupiter wilde gaan. Savegames werden wel nog gewoon geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
henkie196 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:05:
@Zanac-ex: Kan dat ook verkeerd gaan bij zone-transities? Ik weet niet meer met welke opties ik de Complete mod geïnstalleerd heb voor CoP, maar op een gegeven moment crashte de game continue als ik van Zaton naar Jupiter wilde gaan. Savegames werden wel nog gewoon geladen.
http://artistpavel.blogspot.ie/2010/04/mod-call-of-pripyat-complete.html

Jupiter Bug is gefixed
UPDATE, May 7 2011:
Version 1.0.2 is released, it contains the Jupiter Underground Crash [Fix] and other fixes.

Savegames probleem heeft meer te maken een recource management issue (Het is en blijft X-Ray Tech)
Des te verder ik in het spel kwam op mijn 5970+5850 des te langer het duurde om een Savegame op te starten en uiteindelijk kon ik helemaal niet meer verder.
Savegames waren corrupt oftwel game over and start over.

The mod features two installation versions to choose between:

Normal - A well balanced combination of graphical features designed to stay within the original game's system requirements. This version is recommended for most systems to ensure a trouble-free gaming experience, especially if using 32-bit Windows, a laptop, or only moderate hardware.

Advanced - Offering a greater variety in weather conditions and NPC appearances, this version is designed to take full advantage of high performance 64-bit systems with 4GB or more of system memory and at least 1GB of GPU memory. Select this version if you have an enthusiast-level system and are comfortable with significantly increasing the system resource demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zanac-ex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:00:
[...]

Kleine Tip voor de CoP Complete MOD.
Mocht je slechts 1GB of minder aan geheugen op je GPU hebben installeer dan de "Light" versie anders is er een grote kans dat halverwege het spel de Save files corrupt raken! Je krijgt de optie tijdens het installeren van de Mod.
Bedankt voor de tip, maar heb gelukkig 2GB met de ATI HD6950 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zanac-ex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:25:
http://artistpavel.blogspot.ie/2010/04/mod-call-of-pripyat-complete.html

Jupiter Bug is gefixed
UPDATE, May 7 2011:
Version 1.0.2 is released, it contains the Jupiter Underground Crash [Fix] and other fixes.

Savegames probleem heeft meer te maken een recource management issue (Het is en blijft X-Ray Tech)
Des te verder ik in het spel kwam op mijn 5970+5850 des te langer het duurde om een Savegame op te starten en uiteindelijk kon ik helemaal niet meer verder.
Savegames waren corrupt oftwel game over and start over.
Die Jupiter bug lijkt wat anders te zijn dan ik ben tegengekomen. Bij mij is dat niet bij een Jupiter underground gebied (waar zit dat ergens, eigenlijk? kan zo gauw niks ondergronds bedenken in Jupiter), maar gewoon in de transitie naar de algemene Jupiter zone vanuit Zaton.
Daarbij heb ik de 1.0.2 al geïnstalleerd staan ;)

Ik weet het niet zeker meer, maar ik denk dat ik de uitgebreide versie ook geïnstalleerd heb. Mijn HD5850 heeft slechts 1 GB aan ruimte, maar van veel trager laden van savegames heb ik zelf niet zoveel gemerkt. Wel dat een nieuw gebied laden met de Complete mod een stuk langer duurde dan met de originele game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Zijn er eigenlijk nog mods naast de complete mod die echt aan te raden zijn voor Cal lof Pripyat? Ik begin een n ieuwe game dus heb het liefst de mods al geinstalleerd staan zodat ik geen corrupte of incompatible save games krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb zelf voor CoP een aantal dingetjes zelf nog gemod, zoals night vision toevoegen aan de SEVA (net als in SoC), de spawn kansen voor artifacts na emissies wat verhoogt en de kansen ook wat meer richting de betere artifacts gericht en de 3rd generation night vision nog een ander kleurtje gegeven om het wat meer onderscheid te geven van de 2nd gen night vision.

Die eerste twee dingen zijn gewoon in txt files aan te passen, en ze kunnen allemaal volgens mij later ook zonder problemen toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoe heb je dat onderscheid gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:46:
Ik heb zelf voor CoP een aantal dingetjes zelf nog gemod,
1 zoals night vision toevoegen aan de SEVA (net als in SoC),
2 de spawn kansen voor artifacts na emissies wat verhoogt en
2a of 3? de kansen ook wat meer richting de betere artifacts gericht en
3 of 4? de 3rd generation night vision nog een ander kleurtje gegeven om het wat meer onderscheid te geven van de 2nd gen night vision.

Die eerste twee dingen zijn gewoon in txt files aan te passen
de eerste 2 dingen, de eerste 3, of de eerste 2 inclusief 2a? Enne.. hoemoetta...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ircghost schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:58:
Hoe heb je dat onderscheid gemaakt?
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:06:
de eerste 2 dingen, de eerste 3, of de eerste 2 inclusief 2a? Enne.. hoemoetta...?
Met de eerste twee dingen bedoel ik 1, 2 & 2a. Bedenk me net dat ik daarnaast ook nog had aangepast hoeveel artifacts na een emissie kunnen spawnen in een anomaly. Ik zoek het vanavond thuis even allemaal precies op, dan laat ik het hier wel even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Je gebruikte maar 1x het woord onderscheid en dat ging over de verschillende gens aan night vision. Ik ben echter, als jij dat wilt, ook geinteresseerd in hoe je de rest aan hebt gepakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Hier staan een stel STALKER mods ; http://stalker.filefront....er/Mods/Singleplayer;3788
Kwestie van setting bestandjes (.ltx .xml .script) aanpassen, die worden meegeleverd en in de ReadMe staat meestal wel beschreven wat er precies veranderd is en wat het effect is.
Vond deze destijds wel leuk, een mod die de traders ook reparaties laat uitvoeren : http://stalker.filefront.com/file/;78833

Als je zelf aan de slag wilt heb je een unpacker nodig zoals deze : http://www.moddb.com/mods...er-game-archives-unpacker

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 22-05-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Duuuus ik was STALKER aan het spelen, maar het heeft precies hetzelfde (leuke) probleem als wat Metro heeft. Ik moest dus 2x een tunnel in gaan waar zo'n vage mutant zat, ik had echt zoiets van: K%T niet weer he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bedankt Jedi! Naar aanleiding van je posts de CE van Stalker weer gekocht en straks maar weer installeren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hoezo weer gekocht? :P

[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 25-05-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Je zal maar enorm gek zijn op t spel ! Ik bleef 'm ook kopen, hele boekenplank staat vol ! :+

Anyway, het IS een geweldig spel ... Met de Misery mod is hij ook zooo vet gewoon ! (CoP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:01:
En bedankt Jedi! Naar aanleiding van je posts de CE van Stalker weer gekocht en straks maar weer installeren :{

No problem, ik kan zelf geen genoeg krijgen van dit spel en "infecteer" graag anderen daarmee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Draait dit spel een beetje fatsoenlijk op hedendaagse hardware? (2500k +6850, 1080p high/ultra 40/60fps)
Wil binnenkort weer eens stalker gaan spelen (en dan maar gelijk alledrie kopen), maar kan me nog de crappy engine en fps herinneren van vroeger en daar heb ik dus geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb nu de complete mod en Misery gedownload voor COP, als het goed is krijg ik het woensdag binnen dus dan ga ik lekker aan de slag :D.

--
Ben het nog aan het downloaden blijkbaar, had niet door dat MISERY 1,2GB was haha.

[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 25-05-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

eL_Jay schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:35:
Draait dit spel een beetje fatsoenlijk op hedendaagse hardware? (2500k +6850, 1080p high/ultra 40/60fps)
Wil binnenkort weer eens stalker gaan spelen (en dan maar gelijk alledrie kopen), maar kan me nog de crappy engine en fps herinneren van vroeger en daar heb ik dus geen zin in.
Uuhhmm .. zou dan toch alleen maar beter moeten draaien ??? Hier loopt ie als n heerlijke tiet op max settings met gloedjesnieuwe hardware :9

Met de complete mod loopt ie echt heerlijk, en met de Misery mod alleen maar NOG beter, terwijl hij er nog mooier uitziet. In reviews over deze mod wordt dat ook veel gezegd en mensen verbaasden zich erover aangezien de game er beter uitziet. Je moet onthouden dat de engine altijd wel af en toe kleine hickups blijft hebben, dat hoort gewoon erbij. En voor mij totaal niet storend omdat het spel ook gewoon ZO otzettend goed is ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Ten tijde van de release was het bij mij ook niet vooruit te branden en regelmatig crashes, maar ondertussen draait het zeer soepel, zo nu en dan een crash en het blijft met de complete mod een zwaar spel. Maar je krijgt er wel bakken sfeer voor terug. Nacht is echt nacht, de ambient geluiden, al de weer varianten zoals lopend in de regen met onweer. <3

Ik ben nog aan het wachten op V2 van de misery mod en dan begin ik er nog eens aan.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Die Misery mod ken ik nog niet maar ziet er wel heel erg gaaf uit! Misschien binnenkort wat tijd voor vrij maken :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hij is zeker vet ! En het spel loopt nog soepeler ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 21:29

Distortion

Bottle to Throttle

kun je de misery mod en de complete mod tegelijk installeren? Ik heb nu alleen de misery mod geïnstalleerd.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Distortion schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:40:
kun je de misery mod en de complete mod tegelijk installeren? Ik heb nu alleen de misery mod geïnstalleerd.
Denk het niet, tenzij je ze zelf gaat mergen. Zou betekenen dat je zelf aardig wat copy-paste werk moet doen.

Zelf de Misery mod niet erop gegooid, maar over het algemeen zijn de wat completere mods niet echt compatibel met elkaar (tenzij je weet wat je moet hebben van welke, en je eigen gamedata map maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

goed dat je de vraag stelt was het eigenlijk van plan wel te doen.. Dan zal ik wel op me laptop de misery mod doen en op mijn pc de complete (die zwaarder is toch?) ga namelijk twee maanden naar het buitenland met veel vrije tijd, dus dan is het wel chill om stalker erbij te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 12-09 13:34
Sindskort dit gerne games ook ontdekt en ben er helemaal weg van :)

Heb Metro 2033 en CoP gekocht en ben begonnen met Metro om daarna CoP te gaan spelen.
Die Misery en Complete mods zijn nodig of kan je nog zonder ?
En zijn het gameplay mods of graphics mods ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ze bieden beide nieuwe textures en gameplay ervaring. De complete is volgens mij meer gericht op complete uitstraling en ervaring, waar de de misery meer gemaakt is voor die hard experience.
Maar als iemand het beter weet, moet die dat zeker laten weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Complete is voornamelijk grafisch erg een verbetering, Misery is inderdaad meer gericht op de gameplay voor zover ik heb gzien. Als je SoC gaat spelen zijn er trouwens ook anderen die erg de moeite waard kunnen zijn, als LURK bijvoorbeeld (die houd bijvoorbeeld rekening met hoeveel licht er op je valt om te bepalen of Ai je ziet of niet).

Je zou eens op moddb kunnen kijken. Is ook een russich forum waar veel mods gepost zijn, maar weet zo snel niet mer welke dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Misery is erg leuk, maar denk ik vooral als je al bekend bent met de Stalker serie aangezien Stalker games sowieso al best leercurve hebben.

Atmosfear, Complete zijn vooral graphical mods (maar vooral complete heeft ook veel andere elementen aangepast)

Oblivion Lost, Lost Alpha. L.U.R.K zijn heel veel gameplay elementen aangepast.

Dan zijn er nog tientallen kleinere mods,

Hier kun je veel info vinden over de Stalker serie

Hier vind je veel mods

En hier nog meer

Het mooie van de Stalker serie (waar een hoop andere developers wat van kunnen leren) is de hele modscene. Deze houdt ten eerste het spel heel lang in leven, en biedt de community gewoon zoveel vrijheid. En kijk, na jaren leeft een topic over dat spel nog volop ! Dit soort develpers begrijpen het imo gewoon. Ze maken spellen met heel veel liefde en bieden de community heel erg veel ! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op maandag 27 mei 2013 @ 07:19:
Dit soort develpers begrijpen het imo gewoon. Ze maken spellen met heel veel liefde en bieden de community heel erg veel ! _/-\o_ _/-\o_
En zijn failliet omdat ze onvoldoende winst gemaakt hebben om de periode tot de volgende release te overbruggen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Door dit topic CoP en Misery ook maar geinstalleerd, had het nog nooit gespeeld (Alleen SoC met Complete) dus het is even wennen :P

Wil eigenlijk nog even wachten tot 2.0 uit is maar krijg nu in ieder geval een beetje feeling wat de start straks makkelijker maakt. Ik ben begonnen met Recon en er zijn een paar dingen die me opvielen. Tegenstanders hebben verdomt goeie ogen en kijken dwars door het terrein heen, ze lijken altijd te weten waar je zit. En ook de vsk-94 die je als eerste krijgt maakt voor een silenced geweer verdomt veel herrie, maar zie hier eigenlijk nergens commentaar over.
Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste