Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Het ziet ernaar uit dat S.T.A.L.K.E.R. 2 inderdaad no go is, vanwege naam/licenties. Maar het team gaat volledig over naar Vostok Games begrijp ik uit het filmpje op de site hierboven en werkt nu aan "Survarium".
Een MMOFPS die is als S.T.A.L.K.E.R.-series: overleven in een wereld met mutanten, natuurlijke gevaren, faction wars, etc.. ?

Doet mij denken aan "The Last of Us" die uit gaat komen voor de PS3. Als ze met Survarium alle ideëen kunnen verwerken die ze hebben dan wordt het een supergame. Maar ik ben benieuwd hoeveel ze daarvan kunnen waarmaken, toen S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl nog S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost heette hadden ze destijds ook het idee van een grootste map. Een map zo groot dat je je met auto's kon verplaatsen, dit is er toen ook niet uit gekomen.
Oftewel het idee bevalt zeker, maar ik vrees voor de uitwerking..

http://survarium.com/en/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

DiedX schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:52:
[...]

:(

Waar lees je dit ergens?
Facebook, bro, facebook.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

The reason we cannot continue with the development of Stalker 2 is we and our new investors we unable to come to an agreement with the IP rights onwer. The entire team that was working on Stalker is now working on a new project called Survarium. We are so grateful for the support over the years and despite our best efforts we have to move on from Stalker which is as hard for us as it is for you. However, we feel that our new studio and project will be something unique and fill the void left by Stalker as well as add a lot more! -Your Stalker Team-
Bronnen?
http://youtu.be/Kl812VZv9VI
https://www.facebook.com/officialstalker

Edit: Lijkt er op dat GSC dus wel de rechten voor STALKER 2 behoudt, maar of ze daar ooit iets fatsoenlijks van gaan weten te maken zonder de dev's?

[ Voor 10% gewijzigd door crizyz op 25-04-2012 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dus het eventuele werk wat ze aan ´S.T.A.L.K.E.R. 2 hebben verricht heet nu ´Survarium´?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

rgras schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:16:
Dus het eventuele werk wat ze aan ´S.T.A.L.K.E.R. 2 hebben verricht heet nu ´Survarium´?
Dat kan ook niet zomaar, maar het lijkt zich vooral in een soortgelijke spelwereld af te spelen.

Stalker 2 staat nu in de vriezer tot GSC echt door kan of de rechten uit handen geeft.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:04
Stuck in Developer Hell........Indien waar een trieste ontwikkeling voor elke gamer
met een hoofdrol voor de PC.
Valve? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Nouja afwachten hoe de nieuwe IP wordt dan maar :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 12:19
-

[ Voor 127% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
STALKER THE NEW DISEASE OF RUSSIAN YOUNGSTERS

Several years ago, after the release of a computer game “Stalker”, a new movement appeared among Russian youths. The so-called stalkers are mainly 14-20-year-old students who are fond of drinking cheap stuff like “Jaguar” in various abandoned, secret or simply unusual places. As the fans of the previously mentioned game, stalkers do not forget to create the appropriate atmosphere – they put on camouflage, take portable radio transmitters, gas masks, guns and a lot of other junk with themselves.

As a general rule, the lion’s share of equipment isn’t bought but stolen from unguarded shelters and warehouses. They call the stolen things “swag” (like in the game). So everything that is not bolted to the floor and does not exceed the lifting capabilities of a schoolboy is called in this way.

Ik vraag me toch af of dit niet enigzins te maken heeft met het feit dat de bedenker en oprichter de Studio heeft verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Ik denk dat het meer te maken heeft met het drankgebruik van russische jongeren en hun manier van 'uitgaan'.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

weet niet of DEZE mod al voorbij was gekomen .. Maar hij lijkt mij erg vet ! Ben hem nu aan t installeren en ga zo spelen. Neem een kijkje op de moddb website ...

KLIK

Afbeeldingslocatie: http://media.moddb.com/images/mods/1/19/18111/MOD_profile_vers11_mutant_03_01.jpg

EDIT ...

Nou, ik heb hem gespeeld vandaag, en hij is best pittig. Maar ik vind het best tof. Je moet echt heel goed nadenken over alles en kan niks zomaar even gaan doen. Stuk piitiger .. Kijken hoe lang ik dat volhoud... :o

[ Voor 26% gewijzigd door JediUberknaft op 14-05-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een paar van die wijzigingen lijken me wel interessant, maar over het algemeen lijkt dit me een beetje voor masochisten. Ik hou wel van een beetje uitdaging, maar dit klinkt mij vrij extreem in de oren.

Heb zelf niet zo lang geleden CoP complete eens geïnstalleerd en dat het verbaasde me enigzins dat er zo weinig gewijzigd was. Helaas kan ik nu niet meer verder met dat spel omdat het spel iedere keer vastloopt als ik naar Jupiter wil reizen vanuit Zaton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
Interview van Gamasutra met Vostok project manager Ruslan Didenko over de nieuwe titel Survarium

With S.T.A.L.K.E.R. 2 dead, its developers turned to multiplayer games to survive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:48:
Heb zelf niet zo lang geleden CoP complete eens geïnstalleerd en dat het verbaasde me enigzins dat er zo weinig gewijzigd was. Helaas kan ik nu niet meer verder met dat spel omdat het spel iedere keer vastloopt als ik naar Jupiter wil reizen vanuit Zaton.
De wijzigingen in CoP zijn vooral cosmetisch - qua bugs was het spel al redelijk op orde. Qua cosmetica an sich ook wel trouwens, maar met complete krijg ik m'n 580 GTX nog prima op de knietjes - ik heb alweer zitten tweaken om de framerate boven de 30 te houden.

Ik was een week of drie geleden begonnen aan de STALKER serie in afwachting van Diablo 3 en aangezien dat nu alleen 's morgens speelbaar is (waar mijn baas niet heel enthousiast over gaat zijn) speel ik 's avonds nog even CoP. CS en SoC al gespeeld (ik speel in chronologische volgorde) en wat me eigenlijk vooral opvalt is dat ondanks dat ik van SoC altijd een beetje het gevoel had dat het niet "af" was en het eigenlijk qua verhaal en speeltijd maar matigjes afstak bij de volwassen games van westerse uitgevers het stiekem toch wel twee weken elke avond een paar uur griezelen gekost heeft om erdoorheen te komen, het verhaal gemeen venijnig sneaky achterbaks en vuil verstopt zit (en je dus op moet letten op alles, omdat je anders in de sarcofaag volledig de mist in gaat) maar wel super aansluit op CS en de gameplay, het sneaky met de Vintorez/Vintar als een stille schim CNPP leegvegen en met de VAL op mutantjes jagen af en toe als enige spel in de serie er in slaagt me echt de kriebels te geven - iets wat de laatste keer lukte in Doom. Op de 386sx16...
Ik vind alle drie de delen leuk, maar SoC in zijn Complete versie, waar nog steeds alles en iedereen gevaarlijk is en de safe zones stelselmatig overlopen kunnen worden door mutanten en bandits... het moeilijkst, het hardst, het engst en het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Vind ik ook wel, CoP kon me ook goed boeien, leuke vrijheid enz, en het zoeken achter dekking wanneer er een storm aankomt is leuk. Maar vond het langs een kant zo plots gedaan en wat te weinig afwisseling.

Dit in tegenstelling tot SoC, waar je inderdaad wel wat merkt dat het geld op was, en wat gestript is moeten worden. Is de ervaring daar toch geweldig. Overal bandieten en allerhand rondlopend wild. Verschillende gebouwen uitkammen, niet wetende wat je zou tegenkomen. En daarin ook de eerste keren de sterkere mutanten tegenkomt heb ik bijna in mijn broek gedaan. Zoals die onzichtbare mutant of diegene die je heel eventjes overnemen. En zo nog bovennatuurlijke dingen, en dat dan afgewisseld met stukken buiten, waar het tegen bandieten of het leger was. Maar altijd zo tevreden dat ik weer buiten was. En dan nog eens een bizar eindstuk.

Ik heb hem uitgespeeld zonder complete edition, maar ik ga hem sowieso nog eens uitspelen met complete. Zeker nu weer heel de ervaring weer bovenkomt door deze posts.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ach, met meerder mods is het leuk spelen. Ik heb nu de CSFM (Clear Sky Faction Mod) op SoC gezet. Ben nog wel erg weinig CS members tegengekomen. Wel meer wapens en alle factions gebruiken ook wat meer variabele outfits.

Alleen jammer dat ik nog geen enkele mod tegen ben gekomen waar de NPC's èn betere wapens oppakken èn betere armor. Het is atijd of/of. Ik wil de Rookie Village nl altijd goed uitrusten.

Wat wel heel leuk is aan CSFM trouwens is de faction wars, ik weet zo uit mijn hoofd niet meer of complete voor SoC dat ook had (nav KnetterGek). Maar dat maakt de Bar bijvoorbeeld toch een stuk minder veilig. Je moet ervan houden. Colonel Petrenko legt wel makkelijk het loodje dan bijvoorbeeld omdat er weer eens een paar Freedom members bij de Bar rondlopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennen jullie deze al?
Is meer dan een mod...de makers spreken over nieuwe onverkende gebieden en een nieuw verhaal.
Kijk er wel naar uit...mods zijn leuk maar verhaal is het zelfde.

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha/page/699#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Amk mod schijnt ook veel te hebben (staat ook bij die lost alpha dat ze daar een paar van hebben volgens mij).
Alleen is die volledig russisch voor zover ik heb begrepen.

Ben wel benieuwd hoe LA dat aan wil gaan pakken met de kaarten aan elkaar breien van alle 3 de delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor CS vond ik een grenade mod wel essentieel trouwens. Tering wat heb ik mij geergerd aan granaatgooiende vijanden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

twiFight schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:59:
Voor CS vond ik een grenade mod wel essentieel trouwens. Tering wat heb ik mij geergerd aan granaatgooiende vijanden daar.
Grenade mod, als in? Zodat ze helemaal geen granaten meer gooien? Ik vind dat net wel een charme hebben dat je af en toe even moet rennen. Houdt het wat dynamischer.

Tsja, het is lastig een goede middenweg te vinden denk ik met granaten. Bij Clear Sky Faction Mod van SoC vliegen de granaten alle kanten op, 'vriendelijke' granaten zijn me al net zo vaak fataal geworden als vijandelijke. Oftewel, de NPC's gooien vaak gewoon erg lomp (te ver of te dichtbij, waarbij het dus nogal eens voorkomt dat een stalker zijn eigen groepje uitmoordt).

Bij andere mods heb ik dat wel anders gehad, daar kon je ze zo ongeveer wegkoppen. Dat was dan weer de andere kant, veel té precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crizyz schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:40:
[...]
Bij andere mods heb ik dat wel anders gehad, daar kon je ze zo ongeveer wegkoppen. Dat was dan weer de andere kant, veel té precies.
Dat was de default setting in CS aanvankelijk. En dan niet ééntje, maar echt vijf tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:44:
De wijzigingen in CoP zijn vooral cosmetisch - qua bugs was het spel al redelijk op orde. Qua cosmetica an sich ook wel trouwens, maar met complete krijg ik m'n 580 GTX nog prima op de knietjes - ik heb alweer zitten tweaken om de framerate boven de 30 te houden.
Heb eigenlijk qua cosmetische tweaks ook weinig gemerkt van de complete mod. Het enige dat me opviel was dat bijvoorbeeld het vuurtje bij de groep hongerende mercenaries in Zaton (daar waar je ook tools kunt vinden) minder haperingen veroorzaakte dan eerder. Performance leek dus wat beter zelfs.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:20:
Dat was de default setting in CS aanvankelijk. En dan niet ééntje, maar echt vijf tegelijk.
Nooit echt gemerkt, moet ik zeggen. Of wordt dit ook getweaked in de complete mod? Ik heb CS namelijk alleen maar met de complete mod geïnstalleerd gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:04:
Kennen jullie deze al?
Is meer dan een mod...de makers spreken over nieuwe onverkende gebieden en een nieuw verhaal.
Kijk er wel naar uit...mods zijn leuk maar verhaal is het zelfde.

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha/page/699#comments
Kijk zoiets zocht ik, rare objecten en gebouwen waar een verhaal omheen zat. Kwam dat naar mijn mening te weinig tegenin de 2 uitbreidingen. Vond de brain scorcher in het origineel erg koel. Al had Clear Sky ook de Duuga radar wat ik een leuke locatie vond. CoP vond ik tegenvallen.

Ook leuk dat ze richten op de sfeer van de eerste screenshots, ik herriner me die nog wel met die lucht, oud stilstaande russische treinen en dan het natuur landschap eromheen met in de horizin pripyat.

[ Voor 13% gewijzigd door Sn0wblind op 24-05-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:32:
[...]
Heb eigenlijk qua cosmetische tweaks ook weinig gemerkt van de complete mod. Het enige dat me opviel was dat bijvoorbeeld het vuurtje bij de groep hongerende mercenaries in Zaton (daar waar je ook tools kunt vinden) minder haperingen veroorzaakte dan eerder. Performance leek dus wat beter zelfs.
Je moet wel het spel op de hoogst mogelijke kwaliteit zetten om een goed vergelijk te krijgen uiteraard. Maar de weer cycles, sowieso het weer, de effecten van anomalies, en textures zijn allemaal sterk verbeterd met Complete.
Nooit echt gemerkt, moet ik zeggen. Of wordt dit ook getweaked in de complete mod? Ik heb CS namelijk alleen maar met de complete mod geïnstalleerd gespeeld.
Sowieso werden er met wat officiële patches al verbeteringen in de overlevingskansen gebracht. Of dat Complete daar verder nóg wat aan doet weet ik niet zeker. Aanvankelijk, toen het spel nog regelmatig crashte en er werkelijk dagelijks wat te bitchen viel in dit topic over nieuwe game-breaking bugs waren de Clear Sky superpreciezeonderbroektreffergranaten echt dé irritatie, want elke random encounter met bandits of ander schietgraag tuig had je zowat een fifty-fifty kans dat je een granaat echt midden in je kruis gesmeten kreeg zodat je nog nét tijd genoeg had om de granaat-waarschuwing te bekijken en denken "goh, dat is best dichtb" quickload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nadat het in 2010 niet helemaal wilde lukken tussen de game en mij het nu nog maar eens een nieuwe kans gegeven. En hoe vreemd het ook klinkt, het speelt een stuk beter nu. De moeilijkheidsgraad heb ik hetzelfde gehouden, maar ik sluip nu meer en probeer spaarzamer te zijn met kogels. Speelt ook een stuk leuker. :)

Wat ik me wel afvraag, looten jullie je hele inventory vol en dan snel terug naar een trader? Of pak je alleen mee wat echt van waarde is? En kun je ook een soort van waypoints toewijzen op de map?

Ik heb een paar missies geaccepteerd, maar die verlopen. Wat gebeurt er als ze inderdaad verlopen? Verlies je dan aanzien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:33:
Zo, nadat het in 2010 niet helemaal wilde lukken tussen de game en mij het nu nog maar eens een nieuwe kans gegeven. En hoe vreemd het ook klinkt, het speelt een stuk beter nu. De moeilijkheidsgraad heb ik hetzelfde gehouden, maar ik sluip nu meer en probeer spaarzamer te zijn met kogels. Speelt ook een stuk leuker. :)

Wat ik me wel afvraag, looten jullie je hele inventory vol en dan snel terug naar een trader? Of pak je alleen mee wat echt van waarde is? En kun je ook een soort van waypoints toewijzen op de map?

Ik heb een paar missies geaccepteerd, maar die verlopen. Wat gebeurt er als ze inderdaad verlopen? Verlies je dan aanzien ofzo?
Als je 'traderuns' gaat doen, kun je het beste kijken wat de beste value-to-weight ratio is. En een enkele keer een lijk achter je aan slepen volgestouwd met spulletjes wil ook wel eens helpen.
Wel opletten dat je dan goed staat als je de spulletjes pakt. De engine wil je wel eens een meter achteruit gooien als je ineens alles pakt. Sta je daar, niet kunnen lopen door te veel gewicht met een shitload aan spullen in je inventory met als enige optie alles op de grond gooien... :P

Waypoints toewijzen is niet echt nodig als je de maps een beetje leert kennen of anders af en toe even op de kaart kijken. Maar zijn ook niet moglijk om toe te kennen, al zijn er wel mods waarbij je een gps-device op de grond kan gooien, waarna er een pop-up schermpje komt waar je dan wat info in kan geven. Als je vervolgens op de kaart kijkt, zie je die info (op de ingame radar-map zie je die overigens niet volgens mij).

Kan handig zijn als je ergens een stash hebt, dat je weet waar die is, en wat je er in hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:33:

Welke STALKER game speel je precies? Ik neem aan niet CoP, want ik geloof niet dat daar missies zijn die verlopen, behalve misschien die artifact zoek missies van Beard (maar die moet je alleen maar accepteren als je de artifact al hebt). Het origineel en CS hebben daar wel meer een handje van. Op zich maakt het volgens mij niet zoveel uit, alhoewel het in SoC als ik het me goed herinner wel een kleine vermindering van je reputatie geeft. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit.

Beetje meer proberen te stealthen en vooral van een afstand te snipen werkt veel beter dan run and gun tactieken. Bij humanoïde tegenstanders, tenminste. Mutanten zijn het makkelijkst van dichtbij met een shotgun klein te krijgen.

Voor traden hangt het ook af van welk spel je speelt. Voor het origineel is traden eigenlijk totaal overbodig. Je neemt mee wat je nodig hebt, pakt een wapen van iemand's lichaam als die een in betere staat is dan je eigen wapen en de goede ammo type gebruikt, pakt wat ammo als je het nodig hebt, medkits en bandages als je er niet al te veel van hebt. Tenzij je een mod geïnstalleerd hebt staan waarmee je ook je wapens en gear kunt laten repareren, dan kun je zo nu en dan nog wat extra gear en artifacts meesjouwen om te verkopen. Artifacts kun je het beste aan random stalkers verkopen, die geven je er het meeste voor.

In CS is het al een stuk interessanter om loot naar traders te brengen omdat daar een upgrade en een repair mechanic in zit. Wapens en ammo krijg je niet zoveel voor, maar eten en drinken kun je voor 100% van hun waarde aan de barmannen verkopen, wat vrij lucratief kan zijn.

In CoP kun je alleen de wapens die in wat betere staat zijn nog verkopen aan de traders, maar wederom is er een repair en upgrade mechanic om je overtollige geld in te storten. Ammo, granaten en medkits en dergelijke kun je het beste aan willekeurige stalkers verkopen, die geven je er het meeste voor. Artifacts kun je het beste aan Beard verkopen, en nog beter kun je die aan hem verpatsen via de missies die hij geeft om artifacts op te zoeken. Hij geeft altijd drie keuzes van artifacts die hij nodig heeft als je hem er om vraagt en als jij toevallig eerder één van die artifacts gevonden hebt en in je stash hebt zitten, kun je deze voor een flink bedrag aan hem verkopen. Dit is veruit de snelste manier om veel geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het origineel, waar de missies verlopen en wat dus wel het bedoelde spel zal zijn, heeft het vooral zin om te traden voor ammo, reserve armor en als je echt een prutsbeer bent die niet kan mikken en dus volgas sproeiend de wereld door moet, reserve wapens in het lastig-te-vinden-segment. Meestal de GP36, Vintar en VAL voor mij.
Ik neig nogal sterk naar het gebruik van de 9x39mm wapens (Vintar en VAL voor de demper, Thunder voor de undermount granaatwerper) waarvoor het lastig kan zijn ammo te scoren voor je Duty missies kunt doen. Dan is regelmatig inslaan wel prettig - zo hou je je voorraad op orde. Ook hou ik graag een Exoskeleton of zo'n ander zwaar pantserpakkie in reserve voor wanneer ik een stuk van de main quest ga spelen, en een SEVA voor wanneer ik weer eens op artifact-jacht ga; die dingen slijten best hard als je net als ik tijdens het door anomalies banjeren nog wel eens afgeleid bent...

Naarmate je verder in het hoofdverhaal bent krijg je de mogelijkheid voor factions missies te gaan doen waarvoor je beloond wordt met ammo voor wapens in een bepaalde klasse (Russisch, NATO, Spetznas, goedkope troep) en geef je je geld uitsluitend nog uit aan kakelverse armor en okselfrisse wapens. En als je geen zin hebt in de missie koop je die keer de Barman en de Duty Trader leeg (of de Freedom Trader als je een stukje lopen niet vervelend vindt) en ben je ook weer bij.

Ik ging zonder h4x de laatste keer in SoC de wandeling naar de CNPP aan met een exoskeleton, een Thunder, VAL en Vintar, 30 Army medkits en wat bandages, 50 VOG granaten en de rest van de inventory nokkievol gestouwd met 9x39 SP6 ammo... de game uitgekomen met nog zowat 800 schoten over O-)
/me knuffelt z'n VSS Vintorez :Y)

Waar moet je het tenslotte anders aan uitgeven? :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ik speel met h4x vaak (weight h4x, geen andere eh), met mods waarbij je van allerlei wapens hebt, maar die VSS Vintorez/AS Val blijven me altijd weer verbazen als ik ze weer eens oppik ja. :)

Best precies, zo stil als wat, en nog best veel damage doen ook! Alleen op de langere afstanden merk je de bullet drop wel erg en moet je vaak weer even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crizyz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:22:
Ik speel met h4x vaak (weight h4x, geen andere eh), met mods waarbij je van allerlei wapens hebt, maar die VSS Vintorez/AS Val blijven me altijd weer verbazen als ik ze weer eens oppik ja. :)

Best precies, zo stil als wat, en nog best veel damage doen ook! Alleen op de langere afstanden merk je de bullet drop wel erg en moet je vaak weer even wennen.
Sub-sonisch kogels die vier tot vijf keer de massa hebben van de gebruikelijke NATO en Soviet kogels. Daar krijg je inderdaad zwaar drop mee, maar als je er altijd mee speelt ben je dat zó gewend en dan zijn beide wapens absolute meesterwerken. Ik heb met de Vintorez ook regelmatig encounters waar je ongezien "puf puf puf puf puf ...puf" vijf of zes man omlegt voor ze doorhebben waar je vandaan komt en teruggeschoten hebben. 8)
En het mooie aan het ding is dat het ook nog een volautomaat is zodat als je onverwachts besprongen wordt door een lelijk beest je er vrij rap tien kogels in kunt hebben, voldoende voor een boar, flesh of dog en als je de kop weet te raken ook voor een bloodsucker en een snork.
Het enige wat me aan dit wapen mateloos kan irriteren is dat ze al die moeite doen om het spel realistische kogelvluchten te geven en dan die scope nérgens in de verste verte ook maar zinvol geïmplementeerd hebben. De rangefinder ziet doelen die op 80 meter zijn als 200 meter en je kogel dropt niet netjes 100 meter per chevron, dus dat hele ding is compleet zinloos op afstand - dan moet je gewoon proberen. Daarmee wordt het snipen op écht lange afstand, zoals over de volle lengte van de Agroprom achtertuin of zo ver als het oog rijkt in de Dark Valley, behoorlijk lastig. Toegegeven, het is niet nódig om iedereen dood te schieten alleen maar omdat het kan, maar het is ook niet nódig om alle factions tegelijk de oorlog te verklaren in Free Play en toch doe ik het... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Laatst online: 12-09 23:59

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Nadat ik me heb liggen verdiepen in de Tjsernobyl ramp, wil ik deze games graag gaan spelen. Wat me niet duidelijk is, is in welke volgorde de games uitgekomen zijn. Klopt dit zo chronologisch:

1. STALKER: Clear Sky
2. STALKER: Shadow of Chernobyl
3. STALKER: Call of Pripyat.

Op bol.com staan alleen 2 en 3 jammer genoeg. En op Steam kan je een bundle kopen waar maar 2 van de 3 games in zitten...

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 11-09 15:22
Techno Overlord schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:19:
Nadat ik me heb liggen verdiepen in de Tjsernobyl ramp, wil ik deze games graag gaan spelen. Wat me niet duidelijk is, is in welke volgorde de games uitgekomen zijn. Klopt dit zo chronologisch:

1. STALKER: Clear Sky
2. STALKER: Shadow of Chernobyl
3. STALKER: Call of Pripyat.

Op bol.com staan alleen 2 en 3 jammer genoeg. En op Steam kan je een bundle kopen waar maar 2 van de 3 games in zitten...
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, a first-person shooter loosely inspired by 1979 movie Stalker and the novel Roadside Picnic
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, a prequel to S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, a sequel to S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
S.T.A.L.K.E.R. 2, a cancelled sequel to S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

dus 2,1,3 in jouw volgorde..
imho (dus ook echt imho) zijn alleen shadow of chernobyl en call of pripyat de moeite waard om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rexcore schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:26:
[...]
imho (dus ook echt imho) zijn alleen shadow of chernobyl en call of pripyat de moeite waard om te spelen.
Ik snap niet zo goed dat als je CoP wel leuk vindt je CS niet leuk vindt. Ik zou zeker CS niet overslaan, en eigenlijk zou ik zelfs sterk aanraden die éérst te spelen, want anders ga je het hele verhaal van SoC niet volgen (want dat is echt goed verstopt in het spel...). Het helpt ook om CoP een plaats te geven, want dat is zonder onderliggend verhaal anders ook maar een lastig gebeuren om te volgen.

Wel zou ik even de Complete Mod voor alledrie installeren om de graphics up to date te krijgen en de bugs eruit te werken, dat maakt alle drie echt beter om mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Shadow of Chernobyl is het origineel, CS is de tweede uitgebrachte game en CoP de laatste. Chronologisch zou ik eigenlijk niet eens precies weten, is al een tijdje geleden dat ik CS gespeeld heb.

Ik heb in dit topic al eerder mijn mening over de verschillende spellen opgeschreven, en zou niet zeggen dat je het beste CS als eerste zou moeten spelen, als je nog nieuw ben in het STALKER universum. Het origineel (SoC) had de beste sfeer, en als die game je niet bevalt, is het onwaarschijnlijk dat de andere delen je beter gaan bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ok henkie voor het gemak quote ik je even...
henkie196 schreef op maandag 11 juli 2011 @ 18:50:
[...]

Hier kan ik het wel mee eens zijn. SoC had voor mij de beste atmosfeer, het beste gevoel van immersie in de game wereld. Er miste voor mijn gevoel alleen wel een paar dingen qua gameplay, vooral het repareren van armor en wapens. Gelukkig zijn er mods om dit toe te voegen. Ik heb zelf vooral gespeeld met de Oblivion Lost mod en vond ook de emissions die die mod toevoegde heel goed voor de atmosfeer.

CoP vind ik zelf de meest geraffineerde gameplay hebben, maar is qua atmosfeer iets minder dan het origineel. Het kunnen repareren en upgraden van wapens en armor is een hele goede toevoeging (die in iets mindere mate ook al aanwezig was in CS). Heel belangrijk voor de gameplay was voor mij dat je in CoP eindelijk je stamina kon regenereren tijdens wandelen, waar je in de voorgaande games gewoon stil moest gaan staan hiervoor, wat de flow enorm breekt.

Ironisch genoeg was het juist de upgrade en repareer implementatie in CoP die me uit de belevenis haalde. Ik heb te veel de neiging om te gaan maximaliseren en zoveel mogelijk geld binnen te gaan halen om al je favoriete gear te gaan upgraden. In SoC had je dan weer veel meer het survival gevoel omdat je continue je wapens aan het uitwisselen was, en daarmee was het looten en rondsjouwen van allemaal spul om daarna weer te verkopen ook totaal onbelangrijk geworden, wat ergens ook wel bevrijdend werkt.

...
Klinkt interessant. Dus maw de chronologische release aanhouden maar dan wel SoC met de Oblivion Lost mod spelen? En dat vanwege de extra gameplay elementen en de graphics boost? Hoe groot is de impact van de mod dan op het originele SoC? Zijn het alleen gameplay elementen of ook wijzigingen in het verhaal?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik zou inderdaad zeggen dat je het beste kunt beginnen met SoC. Of je meteen met de Oblivion Lost mod moet gaan spelen, durf ik niet te zeggen. De Oblivion Lost mod voegt een aantal dingen toe, waaronder nieuwe (over het algemeen moeilijkere) tegenstanders, de mogelijkheid je gear te repareren, en die emissions. Over het algemeen maakt de mod het spel wat moeilijker, zeker in het begin (op de hoogste moeilijkheidsgraad was het begin écht moeilijk, in ieder geval tot ik m'n eerste AK met scope vond).

Vele anderen hier bevelen ook altijd de Complete mod aan. Ik heb deze wel gespeeld voor CS en CoP, maar niet voor SoC, dus kan daar niet echt iets over zeggen. Ik vond die mogelijkheid om je gear te repareren toch wel heel fijn in Oblivion Lost (kon ik in ieder geval mijn VSS Vintorez en SEVA suit continue gebruiken zonder bang te hoeven zijn ze spoedig weg te kunnen gooien), en die emissions voegden voor mij echt sfeer toe aan het toch al zeer sfeervolle spel, en ik weet niet of de Complete mod dit ook toe voegt. Anderen zouden je daar beter bij moeten kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Complete voegt primair bugfixes en wezenlijk verbeterde textures, weer-effecten, anomaly effecten en AI toe. Daarnaast heeft het nog een paar kleinigheidjes erin die het spel wat beter afronden, zoals repair-mogelijkheden in SoC (en de mogelijkheid om je oorlog met een faction af te kopen, omdat je het spel kunt breken door met Duty aan de rol te gaan) en in beide andere spellen de (optionele) WishGranter, en post-emissie zombies in CoP. Het gameplay blijft echter op deze kleinigheden na identiek aan het originele spel, wat er de reden voor is dat ik de mod zo fijn vind.

De reden dat ik juist wel CS eerst zou spelen is dat SoC erg hoogdrempelig is, door de moeilijkheidsgraad, de tamelijk onbeholpen presentatie van het hoofdverhaal en de onduidelijke samenhang tussen facties, maps en plotlijnen. DAt zijn allemaal klachten die juist speelden bij SoC die in CS goed aangepakt werden, en omdat CS qua verhaal de prequel van SoC is zou ik die tóch eerst spelen, ook al zitten daar features in die je in SoC moet missen. Als je het verhaal begrijpt, de factions door hebt en in SoC dingen herkent die je in CS gedaan danwel veroorzaakt hebt is de presentatie van het verhaal niet zo'n heet hangijzer meer, en de missende features mis je niet echt. Zo schuur je de scherpe kantjes een beetje van de SoC beleving af en kun je je beter concentreren op het spel, en niet op de frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verhaal heb ik me nooit zo erg aan gestoord in de STALKER games, het ging voor mij toch altijd meer om de gameplay en het post-apocaliptische sfeertje. Ik heb ook nooit echt veel op het verhaal gelet, maar als Techno Overlord van zichzelf weet dat hij dat wel doet, kan hij wellicht inderdaad beter met CS beginnen. Maar als hij als nieuweling wil weten of de STALKER serie iets voor hem is, zou ik nog steeds SoC als eerste aanbevelen, omdat die het sterkste is met de post-apocaliptische sfeer en het gevoel dat je je in je eentje moet redden in een vijandige wereld.

De moeilijkheidsgraad van het origineel was toch ook niet zo heel hoog? Tuurlijk, het blijft behelpen met alleen een pistooltje in het begin totdat je een rifle + scope ergens opgeduikeld heb, maar dat was in CS niet veel anders. In CS wordt je bijvoorbeeld ook na de eerste map naar de tweede map gestuurd, maar de plek waar je dan terecht komt op die tweede map loop je rechtstreeks in de vuurlinie van een aantal soldaten. Misschien dat je daar op de lagere moeilijkheidsgraden nog wel aan voorbij kunt rennen, maar ik was dus gedwongen om weer terug te gaan naar de eerste map en de andere overgang naar de tweede map te nemen. Komt de toegankelijkheid ook niet echt ten goede.

In het origineel houden ze je ook het liefst zo lang mogelijk op, terwijl het het makkelijkst is om meteen naar het Bar gebied te rennen om dan vervolgens in de Wild Territories een AK met scope op te snorren en daarna die missies in het begin gebied pas te doen.

offtopic:
@Knettergek, ik krijg altijd dat dat derde konijntje in je sig een spatie te veel op het hoofd heeft zitten waardoor het niet precies recht boven het lijf zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk weinig last van de moeilijkheidsgraad, maar ik speel ze allemaal op Master en in SoC wals ik met m'n pistooltje de eerste bandits plat en met de gelootte ammo en health items ga ik een AKu lichten bij de military patrol naast het dorpje. De soldiers komen dan verhaal halen, dan wacht ik even tot ze het dorp uitgemoord hebben en dan even met wat sluip- en kruiptactieken de resterende soldiers opruimen. Ammo en health items looten en dan maar eens beginnen aan het spel.
Als je de eerste pagina's van dit topic doorleest zul je merken dat er nogal wat mensen zijn die überhaupt moeite hebben met dat deel van het spel.

Maar ik ben in die games flink bedreven, ik weet hoe de quickload knop werkt en ik hou wel van een uitdaging. Als ik een random vreemdeling een spel aanbiedt dan begin ik eerst eens met de laagdrempelige versie, voor hij het moeilijk verteerbare deel krijgt. Ook als dat tweede deel wel duidelijk het betere spel is ;)
offtopic:
zet je browser op 100% zoom en het is over, althans in IE en Firefox werkt het.

Afbeeldingslocatie: http://www.aartdeheus.nl/bunnies.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ouch! Doe aub spoilertags gebruiken.... :F Ik ga vanavond beginnen met SoC met de Complete 2009 Mod.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:50:
Ouch! Doe aub spoilertags gebruiken.... :F Ik ga vanavond beginnen met SoC met de Complete 2009 Mod.
spoilertags? maar ik doe niets verhaal-technisch, er zitten gewoon bandits en soldiers op die kaart. die vind je vanzelf als je het dorpje uithuppelt...
ga maar spelen, dan merk je vanzelf dat er niet gespoilerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

OK mooi... Moet alleen nog even wachten tot ik klaar ben met werken. haha Zal morgen wel ff me eerste indruk hier dumpen..

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

laat maar ... foutje

[ Voor 90% gewijzigd door JediUberknaft op 13-06-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als je gameplay tips als spoilers ziet, dan wil ik er nog wel spoiler tags omheen zetten, maar net als bij Knettergek staat er niks verhaal technisch in.
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:19:
Als je de eerste pagina's van dit topic doorleest zul je merken dat er nogal wat mensen zijn die überhaupt moeite hebben met dat deel van het spel.
Grappig, zelf nooit zo ervaren en ben zelf ook niet zo'n held in fps-spellen, en ik vind het zelfs niet prettig als een spel té moeilijk is (ik speel om te ontspannen, niet om mezelf te frustreren), maar heb geen problemen gehad de eerste keer dat ik STALKER (SoC) speelde. Misschien omdat mijn eerste reactie in zulke gevallen altijd is om te gaan stealthen. Als je à la een Quake deathmatch vooruit stormt bij het zien van je eerste bandit, dan ga je misschien wel problemen hebben, ja (alhoewel ik dan ook zou verwachten dat je snel genoeg door zou hebben dat je misschien wat voorzichtiger had moeten zijn).

Niet vergeten trouwens als je wel begint met CS om het eerst te patchen. Ik heb begrepen dat zonder de laatste patch het spel behoorlijk moeilijk was. (Heb het zelf nooit zonder patch gespeeld, dus heb er geen eerstehand ervaring mee.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

nu in de bios : Chernobyl Diaries (IMDB: Chernobyl Diaries (2012))

kan zo gauw niet vinden of er op locatie is gefilmd, dan zou het nog interessant kunnen zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:16
Goner schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:22:

kan zo gauw niet vinden of er op locatie is gefilmd, dan zou het nog interessant kunnen zijn .
Volgens Nu.nl is er geschoten in een Servische tractorfabriek

Lijkt mij wel een leuke film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Complete mod voor SoC geeft nog meer sfeer aan het spel (wat ik toch al de mooiste van alle 3 vind) :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Had de trailer al eens gezien, maar dat soort thriller/horror films vallen bij mij al gauw onder het kopje 'silly'.

Een gewone documentaire over het hedendaagse Pripyat of Chernobyl vind ik dan een stuk interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Goner schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:22:

Mij persoonlijk iets te "Amerikaans".
Overigens heb je ook deze:
IMDB: Stalker (1979)

Must see voor de Stalker fan!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Misschien moet ik SoC weer eens oppakken met die complete mod ... staat nog op m'n PC denk ik met patch 1.0006 met wat losse mods (grenades, repair ..)

is dat deze : Stalker_Complete_2009_v1.4.4_Setup.exe ?
Ja, die heb ik nog liggen (torrent download). Die is inderdaad 'echter' - gebaseerd op het boek Roadside Picnic (er zit een verwijzing naar het boek in Metro 2033 :+ )
henkie196 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:48:
Een gewone documentaire over het hedendaagse Pripyat of Chernobyl vind ik dan een stuk interessanter.
Zijn er goeie docuimentaires ?? Pripyat duikt wel eens op in reis-programma's, maar heb er nog nooit een echte voledige docu van gezien.
Heb wel een DVD liggen (gekocht bij Omniversum) over het dierenleven in de omgeving. Heet "Chernobyl Reclaimed" ...

[ Voor 75% gewijzigd door Goner op 14-06-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 15:24:
Misschien moet ik SoC weer eens oppakken met die complete mod ... staat nog op m'n PC denk ik met patch 1.0006 met wat losse mods (grenades, repair ..)

is dat deze : Stalker_Complete_2009_v1.4.4_Setup.exe ?
Volgens mij is dat de meest recente, ja.
Ja, die heb ik nog liggen (torrent download). Die is inderdaad 'echter' - gebaseerd op het boek Roadside Picnic (er zit een verwijzing naar het boek in Metro 2033 :+ )
De film is behoorlijk losjes gebaseerd op het boek. En vrij filosofisch, als ik mijn vriendin mag geloven. Heb de film wel nog ergens rondslingeren, maar moet er nog eens ondertiteling bij zoeken. Het boek is een beetje onsamenhangend, naar mijn mening. STALKER zelf is niet echt op het boek gebaseerd, maar heeft meer een aantal elementen uit het boek gehaald en daar een eigen wereld omheen gebouwd.
Zijn er goeie docuimentaires ?? Pripyat duikt wel eens op in reis-programma's, maar heb er nog nooit een echte voledige docu van gezien.
Heb wel een DVD liggen (gekocht bij Omniversum) over het dierenleven in de omgeving. Heet "Chernobyl Reclaimed" ...
Volgens mij moet er wel zoiets zijn, maar heb er zelf nog nooit echt naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Er zijn genoeg docu's over chernobyl.

Chernobyl Heart, waarin er gesproken wordt met chernobyl kinderen en mensen die Belarus niet willen verlaten ondanks dat daar nog gigantisch veel radioactief materiaal is. Wel een serieus triestige docu.

Chernobyl: life in the dead zone: is een docu over dieren die daar vrij goed overleven en ondanks de hoge radioactiviteit bizar weinig defecten hebben.

Die stalker film staat hier ook nog op het verlanglijstje om eens te kijken. Hierop (en het boek daarvan) zijn toch redelijk wat ideeën van genomen voor het STALKER universum. Zoals de wishgranter.

[ Voor 20% gewijzigd door 4bit op 14-06-2012 18:20 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Zo gezegd, zo gedaan:

Woensdagavond (tijdens het voetbal :9 ) Stalker SoC via Steam aangeschaft voor € 9,99. Direct geinstalleerd met daarbij de Stalker Complete 2009 v1.4.4 Mod eroverheen. Ik speel op de rig uit mijn signature dus alle graphics op max gezet incl de hoogste resolutie van 1900x1200.

Ik start de game en na de intro kon ik beginnen met spelen. Wat me gelijk opviel waren de graphics. Natuurlijk, de mod stamt uit 2009/2010 maar toch vond ik de graphics ietwat tegenvallen. Kan ook liggen aan mijn verzadigde oog (Battlefield 3/Crysis 2). Maargoed, als de gameplay verder aan mijn behoeftes voldoet, doen de graphics er een stuk minder toe natuurlijk.

Geen echt gesproken dialogen. Daar moest ik wel aan wennen. Wat ik verder (en nog steeds) lastig vind werken is de map en het missiesysteem. Kan ik bepaalde quests uitzetten? Dat is me niet duidelijk hoe het precies werkt. Nu zie ik op de map allemaal iconen van allemaal verschillende quests. Als dat nou zo werkte als bijvoorbeeld Fallout 3 of Deus Ex dan was het een stuk fijner.

Het inventory systeem vind ik ook beetje raar werken. Zou nog wel even wennen zijn denk ik.

Verder vind ik de combat ook erg houterig, maarja dat zal wel aan de leeftijd van de game liggen. De sfeer vind ik wel leuk, maar tot nu toe niet meer dan dat. Ik speel op de moeilijkste graad dus het biedt wel degelijk een uitdaging. Ben benieuwd of ik nog meer in het spel getrokken wordt als ik bij de reactor aankom.

Owja, en het afwezig zijn van een autosave functie is ook echt |:( (ook al zijn er addons voor)

Als iemand wat tips en tricks heeft voor mijn probleempjes, hoor ik t graag....

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

Techno Overlord schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:43:
Zo gezegd, zo gedaan:
Ben benieuwd of ik nog meer in het spel getrokken wordt als ik bij de reactor aankom.
Dat hoop ik toch voor je, en eigenlijk ook dat je er daarvoor al meer in zit! het beste (voor mij) is om gewoon lang met het spel bezig te zijn en niet tussendoor verschillende andere dingen gaan spelen.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Wat je volgens mij doet, is STALKER vergelijken met de 13 in een dozijn shooters van tegenwoordig. STALKER is op bepaalde facetten moeilijker omdat je niet overal wordt ondersteund (bv. door autosave). Ook de vrijheid met het doen van quests is iets waar je aan moet wennen: je hebt al heel snel een overvloed aan side-quests tot je beschikking. De eerste keer spelen wat het voor mij ook echt zoeken wat überhaupt het doel van het spel was, kan ik me nog herinneren. Maar geloof me, het is de moeite waard. De leer-curve is wat stijl, maar op een of andere manier komt dat de sfeer in het spel juist ten goede.

Wacht maar totdat je voor het eerst een scope vindt, voor je AK-74. Ik was daar in ieder geval erg van onder de indruk, hoe blij ik was met zoiets simpels.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt wel snelsaven in losse slots met Complete mod (ESC, S) - leer dat regelmatig te doen en je hebt geen autosave nodig.

wat er aan de inventory raar is snap ik niet - een scherm met al je dingetjes erin. As seen before in: vrijwel elk spel met inventory. Diablo 3 recentelijk, maar honderden andere spellen ervoor.

de graphics van SoC zijn flink verouderd, alhoewel die mod nog wel echt helpt. CS en CoP lopen op DX10 wat grote verschillen maakt in de omgeving en de atmosfeer, met name door de verbeterde weergave van zon en lichtspiegeling.

Wees blij. de gesproken dialogen... nou ja, dat ga je nog wel ontdekken :+ maar het spel is door russen op een beperkt budge tontwikkeld dus de voice acting is niet heel tof. Ook dat is beter in CS en CoP.

de map is leeg en toont alleen stashes en missies. je kunt de missies individueel aanklikken door op Tasks te drukken en de missie aan te klikken. de laatste gekozen missie is waar je pijl naartoe wijst geloof ik.
de map is niet bedoeld als totaaloverzicht voor de lerende navigator, maar als een handigheidje om stashes en missiepunten te kunnen vinden.

de hotuerigheid van combat... ik snap wel dat je dat vind als je het spel met Battlefield gaat vergelijken, maar met Fallout en Deus Ex, waar het beide sowieso nogal houterig aanvoelt, vergelijkt het zich wel vrij goed. Je moet wle en beetje het "help ik zit achter een boom en schiet één kogeltje per keer omdat alles op is en ik geen goed wapen heb en geen pantser en er zijn vijf vijanden en *pats*" quickload-stadium voorbij.
Zodra je een beetje redelijk apepakkie hebt, een beetje redelijke wapens en munitie hebt is de houterigheid er wel redelijk uit...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=B_zNED-S9gs]
Of vind jij dit houterig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Techno Overlord schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:43:
Ik start de game en na de intro kon ik beginnen met spelen. Wat me gelijk opviel waren de graphics. Natuurlijk, de mod stamt uit 2009/2010 maar toch vond ik de graphics ietwat tegenvallen.
Mod is uit 2009, maar het spel zelf is uit 2006. Wat je met alleen textures en wat effecten kunt doen is enigzins beperkt hierdoor.
Wat ik verder (en nog steeds) lastig vind werken is de map en het missiesysteem. Kan ik bepaalde quests uitzetten? Dat is me niet duidelijk hoe het precies werkt. Nu zie ik op de map allemaal iconen van allemaal verschillende quests. Als dat nou zo werkte als bijvoorbeeld Fallout 3 of Deus Ex dan was het een stuk fijner.
Niet alles wat op je map gemarkeerd wordt, zijn quests. Stashes en dergelijke worden hier ook op weergegeven (maar kunnen soms dan alsnog moeilijk te vinden zijn. Wat mis je dan met het systeem van Fallout 3 of Deus Ex: HR? De pijltjes op je minimap die je vertellen waar je heen moet?
De sfeer vind ik wel leuk, maar tot nu toe niet meer dan dat. Ik speel op de moeilijkste graad dus het biedt wel degelijk een uitdaging. Ben benieuwd of ik nog meer in het spel getrokken wordt als ik bij de reactor aankom.
Het begin is inderdaad niet zo sterk, het meeste sfeergevoel krijg ik toch altijd van de wat grotere binnenlocaties. De combat zal misschien wat verbeteren voor je als je een AK met scope vindt, hangt er een van af wat jij houterig vindt aan de combat.
Owja, en het afwezig zijn van een autosave functie is ook echt |:( (ook al zijn er addons voor)
Autosave gebruik ik over het algemeen toch nooit. Quicksave is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik vind gesproken dialogen nou eenmaal makkelijker te onthouden en comfortabeler dan wanneer ik zelf een hele riedel moet gaan lezen... Maargoed, net als het inventory systeem is het een kwestie van wennen. Het inventory systeem vind ik wat minder omdat je niet echt superveel informatie tot je beschikking hebt over wat je nu bij je hebt.

Hoe kan ik trouwens ervoor zorgen dat ik meer mee kan nemen?

En aan het filmpje van KnetterGek te zien, ziet het er verderop in het spel een stuk beter uit kwa combat. Je hebt al een hele andere uitrusting dan ik.

Overigens, net voordat ik moest stoppen kwam ik voor de eerste keer in een groot binnengedeelte. Onderdeel van het Agroprom Research Institute. Ik moest daar een soort van riool in waar ik enkele badguys moest omleggen en toen vervulde ik gelijk een quest. Ik in dat riool wat verder rondneuzen en toen kon ik nog een ronde trap naar beneden waar ik plasjes water zag met blauw licht en van die anomalaties en voor de eerste keer zo'n cloacked enemy zag. Daar kon ik nog verder en zag ik dat het best een groot ondergronds gedeelte was. Helaas ben ik toen moeten stoppen met spelen. Toen kreeg ik ook echt wat meer het gevoel er meer ingetrokken te worden.

Kan helaas zondagavond pas weer verder gamen...

Edit:
Het autosaven ben ik nu al aan gewent. Zie mezelf dalijk online bij Battefield 3 ook de hele tijd F6 inrammen... :o

[ Voor 5% gewijzigd door Techno Overlord op 15-06-2012 13:58 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:56:
Edit:
Het autosaven ben ik nu al aan gewent. Zie mezelf dalijk online bij Battefield 3 ook de hele tijd F6 inrammen... :o
in het filmpje zie je regelmatig dat ik even heel snel een beetje naar links leun. Dat is de Q... :+

Ben je trouwens al behoorlijke groepen zombies tegengekomen?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uGKfgT4Hh44]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Techno Overlord schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:56:
Ik vind gesproken dialogen nou eenmaal makkelijker te onthouden en comfortabeler dan wanneer ik zelf een hele riedel moet gaan lezen... Maargoed, net als het inventory systeem is het een kwestie van wennen. Het inventory systeem vind ik wat minder omdat je niet echt superveel informatie tot je beschikking hebt over wat je nu bij je hebt.

Hoe kan ik trouwens ervoor zorgen dat ik meer mee kan nemen?

En aan het filmpje van KnetterGek te zien, ziet het er verderop in het spel een stuk beter uit kwa combat. Je hebt al een hele andere uitrusting dan ik.

Overigens, net voordat ik moest stoppen kwam ik voor de eerste keer in een groot binnengedeelte. Onderdeel van het Agroprom Research Institute. Ik moest daar een soort van riool in waar ik enkele badguys moest omleggen en toen vervulde ik gelijk een quest. Ik in dat riool wat verder rondneuzen en toen kon ik nog een ronde trap naar beneden waar ik plasjes water zag met blauw licht en van die anomalaties en voor de eerste keer zo'n cloacked enemy zag. Daar kon ik nog verder en zag ik dat het best een groot ondergronds gedeelte was. Helaas ben ik toen moeten stoppen met spelen. Toen kreeg ik ook echt wat meer het gevoel er meer ingetrokken te worden.

Kan helaas zondagavond pas weer verder gamen...

Edit:
Aproprom vind ik 1 van de engste plekken in de hele game, Yantar vind ik ook wat minder op dat gebied, als in ik ga het niet in me eentje midden in de nacht spelen. Ik ga altijd teveel in games op waardoor ik me kapot schrik :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Lijkt wel op een console gespeeld... Als dit je eigen speelstijl is wil ik wel een keer met je in een server springen.
Hier val ik van in slaap :P.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKfm schreef op zondag 17 juni 2012 @ 04:33:
[...]
Lijkt wel op een console gespeeld... Als dit je eigen speelstijl is wil ik wel een keer met je in een server springen.
Hier val ik van in slaap :P.
Lekker trollen is niet vies :')

Welkom in dit topic. Zoals je in de titel kunt zien gaat het over STALKER een spel waar jij, gezien je dusdanige bijdragen tot nu toe, niet veel van zult weten. Het is om te beginnen single-player (te herkennen aan het feit dat de vijandjes niet bepaald bunnyhoppen) en het is geen COD-achtig run-and-gun spel. Als jij hiervan in slaapt valt is het voor jou inderdaad een goed idee dit spel te laten voor wat het is.

En over met mij in eens servertje springen, mij best, maar ik speel alleen BF3 multiplayer. Zoek me maar een keer op op een servertje. Niet geschockeerd zijn als ik een totaal ander spel ook totaal anders speel...

edit:

Ik zie trouwens dat je het spel ooit wel gespeeld hebt en het niet eens uitgespeeld hebt maar bij de Wish Granter bent blijven hangen. Schijnbaar hou je dus van dom knallen. Ga dat dan doen, in plaats van dom trollen. alvast dank.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

^^^^^^

Helemaal mee eens, dit is echt wel de speelstijl in STALKER. Ik speel min of meer hetzelfde. Wat n prachtig mooi spel is het toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Daarnaast overleef je het ook niet lang met run en gunning in stalker, helemaal niet totdat je die monolithers tegenkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:56:
Daarnaast overleef je het ook niet lang met run en gunning in stalker, helemaal niet totdat je die monolithers tegenkomt :D
Tegen die tijd kan ik al nit meer runnen ivm m'n exoskeleton :+
89.9 kilo aan ammo, wapens en health-shit meeslepen voor de laatste paar kaarten.
Of zoals ik laatst, 89.9 kilo aan ammo en vijf medikits en daar pas achterkomen als je in de sarcofaag op B drukt voor een medkit en er niets gebeurt 8)7
Spannend potje met veel quicksaves, dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik speel nog wat voorzichtiger dan jij, en kom meestal eerder om in medkits e.d. Plus dat zeker in een ongemodde SoC game, wil ik nog voorzichtiger zijn om zo m'n armor te sparen en langer mee te laten gaan. Wapens en ammo hoef je niet zoveel mee te zeulen, over het algemeen. Ammo drops zijn er genoeg en je kan gewoon een VAL of Tunder oppikken van een willekeurige monolith gast. En dan misschien nog als extra wapen een Vintorez meenemen voor de wat grotere afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik zag afgelopen weekend een preview van de film Chernobyl Diaries...ik moest gelijk aan Stalker denken, uitgaande van de sfeer die de preview uitstraalde. De eenzaamheid, creepyness, tof dus.

Uitgaande van het plot met een groepje Amerikaanse toeristen die een voor een worden afgeslacht zal het wel een draak van een film zijn, maar wel een draak van en film op bekend terrein (Pripyat!).

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Heb echt zin om vanavond weer in STALKER te duiken nu ik dit weer allemaal gelezen heb. _/-\o_

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat lopen. Is het zo dat ik lukraak over de map kan banjeren? Of is het beter om eerst bepaalde gebieden helemaal uit te spelen? Of is het juist helemaal niet mogelijk om gelijk alle delen op de map te bezoeken?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Laatst online: 29-07 11:43
Techno Overlord schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:08:
Heb echt zin om vanavond weer in STALKER te duiken nu ik dit weer allemaal gelezen heb. _/-\o_

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat lopen. Is het zo dat ik lukraak over de map kan banjeren? Of is het beter om eerst bepaalde gebieden helemaal uit te spelen? Of is het juist helemaal niet mogelijk om gelijk alle delen op de map te bezoeken?
Het is niet helemaal mogelijk ineens de hele map over te struinen, de verhaallijn leidt je er geleidelijk aan doorheen. Wel is het mogelijk om zo'n beetje op ieder moment terug te lopen naar gebieden die "unlocked" zijn door de verhaallijn, en je kan daar in principe ook zo lang verblijven als je wilt.

Het is niet zo dat je niets te zien hebt hoor!

Het is wel de moeite waard sommige delen uit te kammen, sidequests te doen, artifacten en items te vinden. Deze maken je verdere tocht wat makkelijker, zorgen voor wat inkomsten, en zorgen ervoor dat je de volledige sfeer van het spel binnenkrijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techno Overlord schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:08:
Het verhaal is als je tot duver opgelet hebt dat je achter ééne Strelok aan zit. Hij is bekend omdat hij met wat matties door de Brain Scorcher anomaly gebroken is en het midden van de Zone gevonden heeft.
Dat midden is dus niet open, en moet je door het plot te volgen vrij maken. Dán kun je er wel vrolijk doorheen hupsen, alhoewel de quest-locked gebieden behoorlijk vol serieus linke vijanden zitten; dat free roamen is daar dan wel met mate te genieten. En ammo.

Met Complete kun je nadat je het spel uitgespeeld hebt vrij roamen door de hele Zone, alhoewel bepaalde quest-only gebieden natuurlijk lastig blijven.
Mijn beide filmpjes bevatten gebieden waar je niet zonder meer inkunt zonder een stuk main plot af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Wat is de beste patch voor pripyat? en nog andere patches/mods ervoor die aan te raden zijn? Ben er net mee begonnen, heb al een AK geroofd woohoe.. :+

[ Voor 82% gewijzigd door iNFiNiTY- op 26-06-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
complete mod voor pripyat is gaaf wel een nieuw spel opstarten en oude saves niet gebruiken anders zijn je saves corrupt en das niet fijn als je daarmee en het laatste gedeelte vast komt te zitten.
(heb ik gehad lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

pkopf schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:37:
Ik zag afgelopen weekend een preview van de film Chernobyl Diaries...ik moest gelijk aan Stalker denken, uitgaande van de sfeer die de preview uitstraalde. De eenzaamheid, creepyness, tof dus.

Uitgaande van het plot met een groepje Amerikaanse toeristen die een voor een worden afgeslacht zal het wel een draak van een film zijn, maar wel een draak van en film op bekend terrein (Pripyat!).
Ik heb de film afgelopen weekend gezien, en behalve dat je het 'wereldberoemde' reuzenrad ziet (waarbij je overigens gelijk ziet dat het een computeranimatie is bij het pannen van de camera) herken je zeer weinig uit het echte Pripyat. Ik heb dan geen first hand expirience, maar documentaires en foto's (en het spel Stalker, die duidelijk meer op de realiteit is ontworpen) zien er heel anders uit.

De film is ook niet opgenomen daar, wat natuurlijk logisch is gezien de straling. Maar wat meer echte beelden hadden niet misstaan.
In mijn optiek is het gewoon een b-film die probeert mee te liften rond de verhalen van Chernobyl.

Aardig om te kijken als horror/thriller fan, totaal niet waardig als je iets meer over de Chernobyl ramp wilt weten. Mits je totaal niet weet wat daar heeft afgespeeld, maar daar ga ik maar niet van uit.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Goofy1978 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:32:
complete mod voor pripyat is gaaf wel een nieuw spel opstarten en oude saves niet gebruiken anders zijn je saves corrupt en das niet fijn als je daarmee en het laatste gedeelte vast komt te zitten.
(heb ik gehad lol)
Ik zie die hier niet in de TS staan? ik google hem wel even.

http://www.moddb.com/mods...mplete-10-exe-recommended

[ Voor 12% gewijzigd door iNFiNiTY- op 26-06-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tering wat is Stalker (1979) een boutfilm :P Enige leuke is dat je toch wel wat inspiratie terugziet voor STALKER (PC). Had de film maar net zoveel sfeer als de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

twiFight schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:32:
Tering wat is Stalker (1979) een boutfilm :P Enige leuke is dat je toch wel wat inspiratie terugziet voor STALKER (PC). Had de film maar net zoveel sfeer als de game.
Dan heb je toch echt een andere film zitten kijken dan ik... Russische Sci-Fi op zijn best: prachtige beelden, diepe filosofische gesprekken, sterke rollen, troosteloosheid, fantastische soundtrack.
Ik heb er zelfs een shirt van gemaakt.

Dat het anders is, trager, totaal niet spectaculair: absoluut. Maar echt niet slecht.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is maar net met welke verwachting je kijkt. Maar ik snap het verhaal van jullie beiden wel ja.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

STALKER: Clear Sky is nu trouwens op steam in de sale, voor €4,99 tot 23-07-2012.
klikje
Wil al em al een tijdje aanschaffen, liefste op disc, maar dit is wel een nette prijs. In de pricewatch: S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky, PC is ie toch iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:01
crizyz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 02:53:
STALKER: Clear Sky is nu trouwens op steam in de sale, voor €4,99 tot 23-07-2012.
klikje
Wil al em al een tijdje aanschaffen, liefste op disc, maar dit is wel een nette prijs. In de pricewatch: S.T.A.L.K.E.R. - Clear Sky, PC is ie toch iets duurder.
Hij is nu in de daily sale voor 3.49 voor het laatste deel en 2.49 voor de andere of allemaal voor 8.44

http://store.steampowered.com/sub/15374

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Call of Pripyat was gisteren ook al de hele dag in de sale, mocht je die gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
BLACKfm schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 18:57:
Ik heb de film afgelopen weekend gezien, en behalve dat je het 'wereldberoemde' reuzenrad ziet (waarbij je overigens gelijk ziet dat het een computeranimatie is bij het pannen van de camera) herken je zeer weinig uit het echte Pripyat. Ik heb dan geen first hand expirience, maar documentaires en foto's (en het spel Stalker, die duidelijk meer op de realiteit is ontworpen) zien er heel anders uit.

De film is ook niet opgenomen daar, wat natuurlijk logisch is gezien de straling. Maar wat meer echte beelden hadden niet misstaan.
In mijn optiek is het gewoon een b-film die probeert mee te liften rond de verhalen van Chernobyl.

Aardig om te kijken als horror/thriller fan, totaal niet waardig als je iets meer over de Chernobyl ramp wilt weten. Mits je totaal niet weet wat daar heeft afgespeeld, maar daar ga ik maar niet van uit.
Beetje laat, maar praten we nog steeds over dezelfde Stalker film? Deze film is in 1979 uitgebracht, ruim voor de Chernobyl ramp. Daarbij hebben noch het boek, noch de film de intentie om zich in Chernobyl/Pripyat af te spelen.

En zoals je mag verwachten bij oude films, zijn ze niet bijzonder snel en al helemaal niet als je het met enigzins recente films vergelijkt.

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 19-07-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ben vandaag begonnen aan Stalker: Shadow of Chernobyl maar ik ga steeds zonder reden dood. Mijn health draint gewoon steeds en ik heb erg veel medkits nodig om dat op te vangen.
Ik dacht dat het door radiation kwam, maar mijn geiger teller klikt niet. Hoe kan ik langer dan 5 minuten zonder medkits overleven?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Compizfox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:03:
Ik ben vandaag begonnen aan Stalker: Shadow of Chernobyl maar ik ga steeds zonder reden dood. Mijn health draint gewoon steeds en ik heb erg veel medkits nodig om dat op te vangen.
Ik dacht dat het door radiation kwam, maar mijn geiger teller klikt niet. Hoe kan ik langer dan 5 minuten zonder medkits overleven?
Je moet op zoek naar antiradiants. Dat zijn die injectiespuiten...

Of je lever kapot drinken aan wodka _/-\o_

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Geigerteller tikt als je in een stralingsveld staat. Als je bestraald bent ga je daar inderdaad aan dood - antirad en wodka helpen. Let op dat een geigerteller straling telt, maar als je bestraald bent ben je niet ineens zelf radioactief.
Als je wilt zien hoe erg je bestraald bent kun je in je inventory even kijken naar je blauwe, rode en gele balkje rechtsonder. Geel is straling. die moet leeg zinj (meer geel = sneller dood).

Overigens heb je links in beeld ook status icons, een donker rood radioation, blood-loss of hunger icon betekenen dat je een probleem hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

- anti radiatie spuitjes / wodka
- of mocht je aan het bloeden zijn: bandages gebruiken (health packs stoppen zover ik weet in SoC het bloeden niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

OK. Maar hoe kom ik daaraan? Er is constant radiation (blijkbaar, te zien aan dat gele balkje) en ik heb no-way genoeg medkits, anti-rads en vodka (:P) om dat tegen te gaan. Looten van enemy's helpt wel, maar de meesten hebben naast wapens en ammo niets bijzonders bij zich.

Ik zit nu in het "Agroprom Research Institute" en ik kom gewoon niet verder omdat ik dood ga aan straling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

het is niet dat je in de straling staat als dat balkje geel is maar je hebt blijkbaar eerder middenin de straling gestaan en dit geabsorbeerd. daardoor ga je dood en dit blijft dus doorwerken als je er niets aan doet: antiradiation doses inspuiten en vodka drinken. als je ze niet al hebt zul je ze moeten looten of kopen denk ik dan.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Is dat wel normaal dan? Dat ik de hele tijd door, om de 5 minuten anti-rads moet spuiten om te kunnen blijven leven in dit spel? :? Ik vind dat persoonlijk nogal raar.

Dat balkje is de hele tijd door geel, maakt niet uit waar ik sta of wat ik doe. Dat is het hele spel al zo geweest eigenlijk.

Ik speel wel met de Stalker Complete mod, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt.

EDIT:
Aha, het is dus toch een bug. Ik vond het al zo vreemd.

http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1100044

[ Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 19-07-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:10:
Is dat wel normaal dan? Dat ik de hele tijd door, om de 5 minuten anti-rads moet spuiten om te kunnen blijven leven in dit spel? :? Ik vind dat persoonlijk nogal raar.

Dat balkje is de hele tijd door geel, maakt niet uit waar ik sta of wat ik doe. Dat is het hele spel al zo geweest eigenlijk.

Ik speel wel met de Stalker Complete mod, ik weet niet of dat nog iets uitmaakt.

EDIT:
Aha, het is dus toch een bug. Ik vond het al zo vreemd.

http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1100044
Damn. Dozijnen play-throughs en nog nooit gezien.
Dat is best een ergerlijke bug ook, als je niet Complete gebruikt en ESC+s gebruikt om te quicksaven in benoemde slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb zo'n fix toegepast maar het helpt niets. Ik ga gewoon steeds vanzelf dood. Ik snap er echt niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De fix is een oude savegame laden van toen het nog niet gebeurde...
ik denk, dat je een stuk terug moet.

Call of Pripyat is trouwens nog geen 4 euro op Steam nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
heb je toevallig een artifact wat radiation afgeeft aan je belt hangen?
daar ga je ook dood aan als je geen artifact hebt wat radiatie opheft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Compizfox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:54:
Ik heb zo'n fix toegepast maar het helpt niets. Ik ga gewoon steeds vanzelf dood. Ik snap er echt niks meer van.
Wat een onwijze bout bug heb je zeg. Nog nooit van gehoord, maar knap k*t in ieder geval. En dat van die artifact in zn belt lijkt me niet kunnen. Zo'n suit heeft hij toch nog niet waar je artifact in kan doen zo vroeg in het spel ?

Geef de moed nog niet op, het spel is zooooo gaaf. Maar ja, als je enorme butt bug hebt zoals dit .. Dus wat Knettergek zegt is denk enige oplossing inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door JediUberknaft op 19-07-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Zuur!

Inderdaad: als de sfeer je bevalt zou ik wel doorgaan met een savegame.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 22:13:
[...]

Wat een onwijze bout bug heb je zeg. Nog nooit van gehoord, maar knap k*t in ieder geval. En dat van die artifact in zn belt lijkt me niet kunnen. Zo'n suit heeft hij toch nog niet waar je artifact in kan doen zo vroeg in het spel ?

Geef de moed nog niet op, het spel is zooooo gaaf. Maar ja, als je enorme butt bug hebt zoals dit .. Dus wat Knettergek zegt is denk enige oplossing inderdaad.
SoC had je altijd een belt met 5 slots, ongeacht je armor. even controleren of je geen radioactief materiaal aan je onderbroek hebt hangen is dus wel degelijk een hint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik had er wel dingen aanhangen met als eigenschap radiation +5. Maar die heb ik er nu afgehaald en nog steeds drain in health.

Volgens mij heb ik het al sinds vlak na die eerste missie. Heb eigenlijk ook geen zin om 3 uur te backtracken :(

Ik heb een savegame geladen van in de Garbage en al m'n radioactieve artifacts weggedaan. Nu is het gelukkig opgelost! Het balkje is niet meer geel.

[ Voor 24% gewijzigd door Compizfox op 20-07-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Binnenkort maar weer eens de draad oppakken met Stalker, ik heb nu sinds kort ook Clear Sky erbij. Eens benieuwd hoe die bevalt na Shadow of Chernobyl! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:47:
[...]

SoC had je altijd een belt met 5 slots, ongeacht je armor. even controleren of je geen radioactief materiaal aan je onderbroek hebt hangen is dus wel degelijk een hint :)
lol .. 1000x gespeeld, maar kon me dat niet 1-2-3 herrinneren 8)7 ...

Maar goed, zo te zien kan hij eindelijk weer normaal spelen !!! Have fun !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:54:
Ik had er wel dingen aanhangen met als eigenschap radiation +5. Maar die heb ik er nu afgehaald en nog steeds drain in health.
tadaaa! als je radioactief spul in je onderbroek stopt, gaan je balletjes licht geven.
Als je het eruit schudt moet je daarna nog wel even flink wodka tanken om van de bestaande straling af te komen (je bestraaldheid is niet over, er komt alleen geen straling meer bij, alsje die dingen uit je belt haalt!).

ik zou die +rad dingen pas gebruiken als ze +5% bullet proof leveren én je een -rad artifact gevonden hebt.
-rad -stamina is de lekkerste combo, want -rad +bleeding maakt je nogal gevoelig voor dodelijke wonden.
Volgens mij heb ik het al sinds vlak na die eerste missie. Heb eigenlijk ook geen zin om 3 uur te backtracken :(

Ik heb een savegame geladen van in de Garbage en al m'n radioactieve artifacts weggedaan. Nu is het gelukkig opgelost! Het balkje is niet meer geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:37:
[...]

tadaaa! als je radioactief spul in je onderbroek stopt, gaan je balletjes licht geven.
Als je het eruit schudt moet je daarna nog wel even flink wodka tanken om van de bestaande straling af te komen (je bestraaldheid is niet over, er komt alleen geen straling meer bij, alsje die dingen uit je belt haalt!).
Aha. Het balkje zakt dus pas als je anti-rads neemt of wodka drinkt? En zolang het balkje er is krijg je damage? Dat verklaart veel. Ik had al die artifacts eraf gehaald maar het balkje bleef er. Ik dacht dat het dan vanzelf weg zou gaan.
Mag ik die artifacts wel in m'n backpack hebben?

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste