Visgek82 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:55:
Heb deze game een beetje gemist, maar schijnt een zeer goede game te zijn.. het is weer tijd om een budget game aan te schaffen , echter de vraag is welke stalker vinden jullie het beste? en moet ik dan nog iets van mods of zo downloaden/kopen of is het gewoon installeren en gaan met die banaan?
Ik heb ze alledrie (uit)gespeeld en vind:
- Shadow of Chernobyl de beste sfeer hebben.
- Clear Sky is goed vanwege de faction wars en uitzichten.
- Call of Pripyat is het beste in free-roaming.
Alle S.T.A.L.K.E.R.-games zijn ruw in afwerking, inmiddels redelijk goed vanwege patches. Maar nog blijft het een aparte gamereeks, geen doorsnee shooter/rpg. Ook hebben ze alledrie iets waarom ik ze stuk voor stuk zou aanraden, maar als ik er één moet kiezen word het Call of Pripyat. Puur omdat je oneindig lang kunt blijven spelen, gear en wapens kunt reparen en aanpassen. Ik speel hem nu ook weer alleen dan met de Complete Mod, had die al een keer geprobeerd maar die is vrij zwaar voor je PC. Nu draait het goed, en het draagt veel bij aan de immersie in de gamewereld. Achtergronden, vergezichten, dikkere bebossing lijkt het wel. Meer het gevoel of je echt ergens in de wildernis loopt, maar het gevoel van Shadow of Chernobyl kan het niet evenaren. Als ik daar 's avonds ondergronds dook had ik het af en toe niet meer..
Clear Sky is vooral mooi in het begingebied, de zonsopgang, het afstruinen van het gebied door moeras en riet met bouten en een shotgun. Bijna een scene uit een film op jacht in het riet.. en dan shit: een gemuteerd wild zwijn!