Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Zanac-ex schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:20:
X-Ray engine heeft een paar zwakke punten, slechte Multi Threading, Matig Memory Management maar daar staat tegenover het redelijk modulair is. (Mods, DX7, DX8, DX9, DX10/10.1, DX11)
Tevens de reden dat de huidige X-Ray engine nooit en te nimmer op een Console zal draaien. Haleluja

Quote van Metro 2033 makers
http://ve3d.ign.com/artic...R-X-Ray-Engine-Components
Controversy has surrounded the origins of the new 4A [Metro 2033] engine, as GSC founder Sergey Grigorovich has apparently claimed in the Russian games press that the tech is derived and improved from a pre-release version of the S.T.A.L.K.E.R. code.

4A CTO Oles Shishkovtsov, who left GSC a year before S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl eventually launched, said, "There's no relationship. Back when I was working as Lead Programmer and Technology Architect on S.T.A.L.K.E.R. it became clearly apparent that many architectural decisions put into S.T.A.L.K.E.R. engine were great for the time when it was designed, but they just doesn't scale to the present day.

"The major obstacles to the future of S.T.A.L.K.E.R. engine were its inherent inability to be multi-threaded, the weak and error-prone networking model, and simply awful resource and memory management which prohibited any kind of streaming or simply keeping the working set small enough for (back then) 'next-gen' consoles."

"When the philosophies of the engines are so radically different it is nearly impossible to share the code," he said. "The final answer is 'no'. We do not have shared code with X-Ray, nor would it be possible to do so."

En bang dat de nieuwe S.T.A.L.K.E.R. kwa engine wel eens minder kan zijn dan de oude.
Zie Crysis2 en SUPCOM2, die zijn er ook niet echt op vooruit gegaan sinds ze ook op de concoles uitkwamen.

S.T.A.L.K.E.R is en blijft een Diamant, maar wel een hele ruwe.
Zoveel beter geoptimaliseerd vond ik de metro engine niet. Voor wat je er voor kreeg was het spel best wel zwaar.
Overigens vind ik Metro2033 wel een aanrader voor Stalker spelers.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

Zanac-ex schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:20:

S.T.A.L.K.E.R is en blijft een Artifact, maar wel een hele ruwe.
Fixed :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

ChojinZ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:16:
[...]

Zoveel beter geoptimaliseerd vond ik de metro engine niet. Voor wat je er voor kreeg was het spel best wel zwaar.
Overigens vind ik Metro2033 wel een aanrader voor Stalker spelers.
Grappig dat je dat net nu zegt, ik zat me net te verdiepen in Metro2033.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
crizyz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:53:
[...]

Grappig dat je dat net nu zegt, ik zat me net te verdiepen in Metro2033.
Stalker is natuurlijk veeeel beter O-) maar Metro 2033 is wel cool. Het heeft veel stalker elementen en het post-acapolyptische sfeertje komt ook aardig overeen. Enige minpunt (vond ik) is dat het spel zo linear is als de pest. FF lekker freeroamen zit er dus niet bij. Oja, en het spel is wat kort.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
klopt maar een stalkerfan mag metro2033 niet overslaan, de sfeer in de metrotunnels is ook geweldig.
je kan de games niet direct vergelijken metro2033 is meer een hl2 uit rusland.

[ Voor 3% gewijzigd door Goofy1978 op 31-05-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Dat Metro2033 toch ook eens proberen .. zal wel in de aanbiedings-bakken liggen intussen.
Vraagt dat veel qua cpu, memory en videokaart ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Het is wel een redelijk pittige game ja maar je hoeft het natuurlijk niet op Dx11 te spelen ;)
Ziet er wel gigantisch mooi uit en de sfeer is heel goed!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Goner schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:19:
Dat Metro2033 toch ook eens proberen .. zal wel in de aanbiedings-bakken liggen intussen.
Vraagt dat veel qua cpu, memory en videokaart ??
Yup! Maar met jouw systeem moet het wel lukken op medium-dx9. DX11 word misschien zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
metro2033 vraagt erg veen van je gpu de cpu hoeft niet zo snel te zijn volgens mij.
dx11 zal mischien ook wel lukken maar zet dof maar uit dat scheelt je zo 20 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

heeft iemand deze mod wel eens gespeeld ? ziet er goed uit ...

http://www.moddb.com/mods/i-work-alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Die ken ik niet nee. Ziet er inderdaad wel mooi uit ! Maar vind de Complete Mod echt te gek. Ware het niet dat ik geen 1 save game meer kan laden nu, zonder de " x-ray 1.6 engine stopped working " error te krijgen ... Ik schijt hier echt van. Geen 1 'oplossing' die ik op internet gevonden had werkt ... Kon ik eindelijk de MOD voor COP spelen, en ben al best ver, werkt ie gewoon niet meer. Autosaves doen het gewoon wel 8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:04
JediUberknaft schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:05:
Die ken ik niet nee. Ziet er inderdaad wel mooi uit ! Maar vind de Complete Mod echt te gek. Ware het niet dat ik geen 1 save game meer kan laden nu, zonder de " x-ray 1.6 engine stopped working " error te krijgen ... Ik schijt hier echt van. Geen 1 'oplossing' die ik op internet gevonden had werkt ... Kon ik eindelijk de MOD voor COP spelen, en ben al best ver, werkt ie gewoon niet meer. Autosaves doen het gewoon wel 8)7 ...
Klinkt mij bekend! Er schijnt een probleem te zijn met de texture size icm met bepaalde 1GB kaarten.
Zelfde probleem hier gehad, enige wat voor mij werkte was een full de-install (inc. Complete Mod in STEAM folder), full herinstall met "light" versie van de mod, opstarten in DX9, textures tandje terug en pas daarna DX11 activeren.
Savegames werkten helaas niet en maar overnieuw begonnen.
Nog niet perfect; 1ste maal laden duurt nu +/_ 5 minuten (indien ik Alt-Tab krijg ik een X-Ray error) voordat ik kan beginnen.
CoP Vanilla was ontzettend stabiel, met de Complete Mod hier helaas niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Zanac-ex schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:26:
[...]

ATI met 1GB RAM? Er schijnt een probleem te zijn met de texture size icm met bepaalde kaarten.
Zelfde probleem hier gehad, enige wat voor mij werkte was een full de-install (inc. Complete Mod in STEAM folder), full herinstall met "light" versie van de mod, opstarten in DX9, textures tandje terug en pas daarna DX11 activeren.
Savegames werkten helaas niet en maar overnieuw begonnen.
Nog niet perfect; 1ste maal laden duurt nu +/_ 5 minuten (indien ik Alt-Tab krijg ik een X-Ray error) voordat ik kan beginnen.
CoP Vanilla was ontzettend stabiel, met de Complete Mod hier helaas niet meer
Idd, de MSI HAWX 5770 ... Maar het heeft wel een tijd gewoon zonder problemen gewerkt (inclusief mod en starten van savegames) .. als mijn savegames niet meer werken, heb ik er geen zin in om opnieuw te installeren. Dan blijft hij gewoon effe een poos van mijn pc af. Maar ik zal eens kijken. Thanks voor je info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

Voor de liefhebbers, momenteel zijn alle 3 delen van Stalker in de aanbieding op Steam. Je krijgt 75% korting op de standaard Steam prijs. Aanbieding loopt woensdag 6 juli 19.00 uur.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja ik heb het gezien, ik twijfel enorm om S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat te kopen...
Is dit nu echt een grote meerwaarde tegenover Shadow of Chernobyl?

Ik ben daar trouwens wel mee verder gegaan inmiddels, ik kan het spel steeds meer waarderen. :)
Alhoewel ik wel een hekel heb aan die ondergrondse missies met die monsters die je niet ziet. :+

[ Voor 60% gewijzigd door Joopieboy op 06-07-2011 13:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Voor amper 3 euro kun je je er geen bult aan vallen toch?:P
Overigens kun je in de Steam Store ook met iDEAL betalen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoC was goed, CS was beter, CoP was nóg weer beter.
Dus ja, gewoon zorgen dat je ze alledrie hebt en in volgorde uitspelen.

Complete Mod niet vergeten trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja gewoon doen dus. :P En Clear Sky, ik denk niet dat ik die er bij neem hoor. :)

En Complete Mod hoor ik veel goeds over, maar is die nu voor alle 3 deze spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

De Complete Mod is er idd voor alledrie de spellen.

Shadow Of Chernobyl

Clear Sky

Call Of Pripyat

Verder vind ik persoonlijk Clear Sky de minste van de drie. Was dan ook erg blij toen CoP er was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dank voor de links. :)
Ik wacht nog steeds op antwoord van Steam. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Antwoord als in een mailtje met verificatielink toevallig? Kan idd even duren, ik kreeg de mijne pas de volgende dag.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou ik heb SoC als losse originele cd, en de serial daarvan pakt ie niet op Steam... Dus dan kan ik ook niet gebruik maken van die loyalty aanbieding. En ik weiger om weer SoC te moeten kopen voor CoP. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

Joopieboy schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:32:
Nou ik heb SoC als losse originele cd, en de serial daarvan pakt ie niet op Steam... Dus dan kan ik ook niet gebruik maken van die loyalty aanbieding. En ik weiger om weer SoC te moeten kopen voor CoP. :+
Alleen sommige games (keys) kan je invoeren in Steam. Sowieso alle Valve spellen. Helaas dus https://support.steampowe...le.php?ref=7480-wusf-3601

Verder was SoC toch maar een paar euro?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik heb de complete mod geinstalleerd maar waarom zijn die laadtijden zo gigantisch lang? mijn rig is het probleem niet, die draait het prima. Core i7, 6gb ram, paar 100gb vrij aan ruimte en een nvidia gtx560ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
JediUberknaft schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:06:
Verder vind ik persoonlijk Clear Sky de minste van de drie.
Hier kan ik het wel mee eens zijn. SoC had voor mij de beste atmosfeer, het beste gevoel van immersie in de game wereld. Er miste voor mijn gevoel alleen wel een paar dingen qua gameplay, vooral het repareren van armor en wapens. Gelukkig zijn er mods om dit toe te voegen. Ik heb zelf vooral gespeeld met de Oblivion Lost mod en vond ook de emissions die die mod toevoegde heel goed voor de atmosfeer.

CoP vind ik zelf de meest geraffineerde gameplay hebben, maar is qua atmosfeer iets minder dan het origineel. Het kunnen repareren en upgraden van wapens en armor is een hele goede toevoeging (die in iets mindere mate ook al aanwezig was in CS). Heel belangrijk voor de gameplay was voor mij dat je in CoP eindelijk je stamina kon regenereren tijdens wandelen, waar je in de voorgaande games gewoon stil moest gaan staan hiervoor, wat de flow enorm breekt.

Ironisch genoeg was het juist de upgrade en repareer implementatie in CoP die me uit de belevenis haalde. Ik heb te veel de neiging om te gaan maximaliseren en zoveel mogelijk geld binnen te gaan halen om al je favoriete gear te gaan upgraden. In SoC had je dan weer veel meer het survival gevoel omdat je continue je wapens aan het uitwisselen was, en daarmee was het looten en rondsjouwen van allemaal spul om daarna weer te verkopen ook totaal onbelangrijk geworden, wat ergens ook wel bevrijdend werkt.

Ook is CoP qua spelwereld een stuk kleiner dan SoC of CS. De speeltijd is niet minder, want er is meer te doen per map, maar het aantal maps (en daarmee het gevoel van grootte) is een stuk kleiner.

CS heeft niet de atmosfeer van SoC, maar ook niet de 'polsihed' gameplay van CoP en is daarmee niet zo goed als de andere twee. De faction wars waren een leuk idee, maar je hebt nooit het idee dat je er ook iets mee bereikt, want alles respawnt toch continue. Het einde was wel weer leuk en gevarieerd. Dat stukje door de straten vechten om tot het einde te komen is toch weer heel anders dan het meer freeroam idee van de rest van het spel en daardoor een leuke variatie.

[ Voor 6% gewijzigd door henkie196 op 11-07-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

En in jouw uitleg kan ik mij ook helemaal vinden ;-). Vrijwel identiek aan hoe ik erover denk. Ben wel erg benieuwd wat STALKER 2 ons gaat brengen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ik vond bij CoP vooral de omgevingen minder interessant. bij clear sky vond ik ze nog wel leuk alleen de verhaal lijn niet gigantisch sterk.

SoC is gewoon gigantisch goed gedaan maar erg ruw nog. Vind de game zoveel sterker met die complete mod en de laatste updates. Had m 1 keer uitgespeeld helemaal in het begin en helaas de bad endings :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Inderdaad. Van heel de opbouw en inrichting van de velden in CoP snap ik geen bal.

Het is relatief veelste druk. Veel gebouwen waar je niets mee kan.
Voegen niets toe aan het verhaal.en lijken willekeurig neergezet om de velden maar te vullen.
Waar zijn de glooiende heuvels en de bossen van SoC en CS ?
Heel de sfeer is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
YVG schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:50:
Inderdaad. Van heel de opbouw en inrichting van de velden in CoP snap ik geen bal.

Het is relatief veelste druk. Veel gebouwen waar je niets mee kan.
Voegen niets toe aan het verhaal.en lijken willekeurig neergezet om de velden maar te vullen.
Waar zijn de glooiende heuvels en de bossen van SoC en CS ?
Heel de sfeer is anders.
Wat is er mis met 'nutteloze' gebouwen? Dat geeft mij alleen maar het gevoel dat je rondloopt in een gebied waar voorheen gewoon mensen woonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Inderdaad. Om een gevoel te krijgen van verlatenheid en post-apocalyptica moet er wel uberhaupt eerst eens iets geweest zijn. Wat ik aan CoP goed vind is dat de 'outposts' ook echt aandoen als een groepje mensen dat een halfbruikbaar wrak gebruiken als schuilplaats, waar je al dan niet naar binnen gaat als je langsloopt. Bij SoC had ik meer het idee dat, ook al had het BAR area zeker sfeer, het meer een hub was van waar uit je een level koos om je volgende missie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
JediUberknaft schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:22:
En in jouw uitleg kan ik mij ook helemaal vinden ;-). Vrijwel identiek aan hoe ik erover denk. Ben wel erg benieuwd wat STALKER 2 ons gaat brengen !!
Hopelijk met het beste van alle STALKER games tot nu toe.

Met de sfeer van SoC, de gameplay tweaks van CoP maar dan dat de upgrades of in ieder geval de reparaties minder duur zijn zodat je niet meer zo op geld/loot hoeft te letten, en als ze de faction wars van CS beter uit kunnen werken zodat het niet meer zo zinloos lijkt, mag dat er ook best nog bij.

Verder de verborgen labs van SoC en een gebied met straten zoals in de endgame van CS voor de variatie. Dat lijkt me echt een geweldige game die ik zeker zal gaan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Een replica van de CPP (van binnen!) zou awesome zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Helemaal juist !! Wauw dat zou te gek zijn (reageer op jullie allebei btw ;) ) ..Erg hoor, alleen al door praten over STALKER krijg ik altijd gelijk zin om te spelen ! Zeker op een dag als gister met dat weer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Vandaag ook weer gestart met SoC, dit keer met de complete 2009 mod.

heeeeerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hou nou op, ik wil ook andere games spelen ;) ...Te leuk gewoon STALKER _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

rgras schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:44:
[...]

Wat is er mis met 'nutteloze' gebouwen? Dat geeft mij alleen maar het gevoel dat je rondloopt in een gebied waar voorheen gewoon mensen woonden.
Met nutteloos bedoel ik dat er geen samenhang is.
Waar in de wereld vind je een raketbasis, een zandafgraving, een containeropslag plaats, een koeltoren en een fabriekshal op 2 vierkante kilometer ?
Of waar bouwt men gigantische brug voor een enkel bedrijfje.
En bijna alle gebouwen zijn fabrieken/bedrijven, er zijn nauwelijks huizen laat staan een dorpje.

Vergeleken met SoC/CS voelt de omgeving onecht aan.

[ Voor 4% gewijzigd door YVG op 19-07-2011 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe S.T.A.L.K.E.R. 2 details

Nieuws | 15 juli 2011 - GSC Game World heeft in een interview een aantal nieuwe details bekendgemaakt over het volgende deel van haar S.T.A.L.K.E.R. serie.

Strelok
In S.T.A.L.K.E.R. 2 speel je als Strelok, de persoon die je in de vorige S.T.A.L.K.E.R. games moest opsporen om achter de waarheid rondom Chernobyl te komen. Verder zullen er ook verscheidene ouwe bekenden in de game voorkomen.

De wereld
De wereld van S.T.A.L.K.E.R. 2 zal uit een aantal grote gebieden bestaan waardoor er nu de mogelijkheid is voor het gebruik van voertuigen. Daarnaast zullen er dit keer geen laadtijden zijn omdat de game constant aan het streamen is terwijl je speelt.

Bron:Pc Only

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat er voertuigen in het spel komen, ben bang dat het dan een soort farcry 2 word waar je de heletijd aan het rijden bent van opdracht naar opdracht. Vond het rond lopen en dan alles verkennen/onrdekken juist zo gaaf aan de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:48:

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat er voertuigen in het spel komen, ben bang dat het dan een soort farcry 2 word waar je de heletijd aan het rijden bent van opdracht naar opdracht. Vond het rond lopen en dan alles verkennen/onrdekken juist zo gaaf aan de serie.
I agree on that, maar in FC2 heb ik echt zelden een voertuig gepakt en als een STALKER rondgelopen de hele tijd. Dit vond ik persoonlijk tien keer cooler,m aar ja .. het kostte een hoop tijd (maar in stalker loop ik me ook helemaal de rambam en is juist dat exploren zooo leuk !.) Het is in ieder geval wel jammer dat ze dat implenteren ja, zekers. Maar je MOET niks uiteraard, tenminste dat hoop ik wel. Ben benieuwd of tegenstanders dan ook voertuigen gebruiken en dus dat je ook rekening moet houden met rondrijdende tegenstanders. Dat geeft wel gelijk een hele andere ervaring van de zo vertrouwde STALKER omgeving zoals we hem nu kennen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:04
Link naar het Interview op GSC Forum
http://www.gsc-game.com/i...ms&s_game_type=xr&lang=en
En laat er alstublieft meer gebouwen, ruines en ondergrondse locaties inzitten.

De Jeugd in Rusland is het wachten zat........
http://englishrussia.com/...se-of-russian-youngsters/

[ Voor 47% gewijzigd door Zanac-ex op 22-07-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ik kijk er echt naar uit, zolang het maar de sfeer van het origineel heeft met freaky labs en apart aanvoelende buiten omgevingen. Die typische soviet spoorbanen, industriele gebouwen etc, het was gewoon een soort van kunst geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26
Het rondlopen en dwalen vond ik leuk maar soms was je daar echt teveel mee bezig. In zulke gevallen had ik graag een voertuig gepakt. Qua sfeer zie ik het graag als SoC met de verbeteringen van CoP en CS :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:48:
Nieuwe S.T.A.L.K.E.R. 2 details

Nieuws | 15 juli 2011 - GSC Game World heeft in een interview een aantal nieuwe details bekendgemaakt over het volgende deel van haar S.T.A.L.K.E.R. serie.

Strelok
In S.T.A.L.K.E.R. 2 speel je als Strelok, de persoon die je in de vorige S.T.A.L.K.E.R. games moest opsporen om achter de waarheid rondom Chernobyl te komen. Verder zullen er ook verscheidene ouwe bekenden in de game voorkomen.

De wereld
De wereld van S.T.A.L.K.E.R. 2 zal uit een aantal grote gebieden bestaan waardoor er nu de mogelijkheid is voor het gebruik van voertuigen. Daarnaast zullen er dit keer geen laadtijden zijn omdat de game constant aan het streamen is terwijl je speelt.

Bron:Pc Only

Ik kijk al maanden uit naar BF3 maar eigenlijk kijk ik hier meer naar uit... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha jep idd, dit word echt super leuk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

psychoclown schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 08:04:
Het rondlopen en dwalen vond ik leuk maar soms was je daar echt teveel mee bezig. In zulke gevallen had ik graag een voertuig gepakt.
Als ze het net zo aanpakken als met de wapens - dus dat je voertuig ermee kapt of zonder benzine komt te zitten en dat je op zoek moet naar onderdelen en brandstof - dan kan het best in de sfeer passen ...
YVG schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 01:58:
Of waar bouwt men gigantische brug voor een enkel bedrijfje.
In het oude communistisch Rusland ... je moet die dwangarbeiders toch aan het werk houden ? Er zijn daar bergen onafgemaakte (spoor)wegen, kanalen, bruggen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Goner schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:44:
[...]

Als ze het net zo aanpakken als met de wapens - dus dat je voertuig ermee kapt of zonder benzine komt te zitten en dat je op zoek moet naar onderdelen en brandstof - dan kan het best in de sfeer passen ...

[...]

In het oude communistisch Rusland ... je moet die dwangarbeiders toch aan het werk houden ? Er zijn daar bergen onafgemaakte (spoor)wegen, kanalen, bruggen en zo.
je vond toch al afentoe jerrycans met benzine in stalker, dus zo lastig lijkt me het niet te implementeren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:37:
[...]

je vond toch al afentoe jerrycans met benzine in stalker, dus zo lastig lijkt me het niet te implementeren is
nou ja, jerrycans in elk geval. benzine niet gezien (maar dat is niet moeilijk te geloven.)
Wat wél een probleem zou zijn is dat benzine beperkt houdbaar is. Als jij de sowiso al niet bepaald topklasse benzine uit de Sovjet tijden na dertig jaar in een auto schenkt en de sleutel omdraait, doet hij bijna evenveel als wanneer je je fles vodka erin leeg gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
oh ik had er namelijk 2 gevonden, 1 is te vinden bij dat agroprom gebouw in de buurt van die tunnel. Kon het alleen verhandelen en verder kon ik er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
geen auto vond ik alleen in het eerste deel een gemis, omdat je daar nogal eens terug moet lopen.
na het invoeren van gidsen hoeft het niet meer perse, mischien is het slecht voor de sfeer en word het een beetje een rage kloon.
rage van id software zal heel goed moeten zijn om de stalker serie te overtreffen vind ik.
al wil ik rage ook erg graag spelen net als stalker 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

toch weet ik niet veel van het verhaal van rage maar het verhaal van stalker en de omgevingen spreken gewoon tot de verbeelding. iets wat erg goed helpt om jezelf te "verliezen" in het spel. dit heb ik bij rage totaal niet. daarbij word rage volgens mij een beetje als borderlands.
misschien heb ik er nog te weinig van meegekregen maar rage lijkt me nu al "saai".

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Tja, STALKER heeft sowieso een voorsprong omdat het verhaal draait om een ramp die echt plaats heeft gevonden. Bij Rage wordt het al een stuk lastiger om alles in te beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof ook niet dat je een id software on-rails knalfestijn met wereldverbeterende graphics moet vergelijken met een atmosferische free-roaming adventure van een kleine studio.
Het één is puur spektakel waarbij het primair om de mooie engine draait en er wat geschoten wordt (niet vergeten dat id software qua gameplay nooit verder is gekomen dan de arcade jaren!) en het ander heeft een verhaal, diepgang en sfeer. Dat het er ook goed uitziet is secundair aan de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Hoi,

Vroeger heb ik deel 1 van S.T.A.L.K.E.R. met veel plezier gespeeld.
Echter toen Clear Sky uit kwam (op releasedag gekocht) bleek mijn pc te licht te zijn om het fatsoenlijk te kunnen spelen, dus die is helaas in de kast belandt en compleet vergeten, ook na meerdere upgrades.

Nu heb ik deel 3 dus en meteen die Complete Mod eroverheen gezet en het ziet er prima uit en draait ook bijzonder lekker op 1920x1200 met alles vol open.

Het valt me echter op dat het behoorlijk moeilijk is. Ik kan me nog herinneren van deel 1 dat daar ook het begin even lastig was om doorheen te bijten, maar zodra je daar voorbij was was het een topgame.

Nu loop ik echter al bij de eerste paar simpele missies vaak compleet vast of ik haal ze niet of dat ze ineens failed zijn etc.

Heeft iemand tips om het beginnetje goed te kunnen maken? Waar kan ik relatief snel redelijk wat geld verdienen en waar vind ik in het begin van het spel wat betere gear?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

vosss schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:31:
Nu loop ik echter al bij de eerste paar simpele missies vaak compleet vast of ik haal ze niet of dat ze ineens failed zijn etc.
Heb je het nu over deel 3, dus Call of Pripyat ??
Dat is nl juist de meest stabiele van de 3 (zonder mods dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
vosss schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:31:
Heeft iemand tips om het beginnetje goed te kunnen maken? Waar kan ik relatief snel redelijk wat geld verdienen en waar vind ik in het begin van het spel wat betere gear?
In tegenstelling tot het origineel en Clear Sky kun je in Call of Pripyat de stashes al vinden voordat je een verwijzing er naar vindt. Op Youtube zijn er wel een aantal vids te vinden waarin verschillende stashes worden getoond. Bijvoorbeeld deze voor stashes in Zaton en deze voor stashes in Jupiter. Ik heb nog geen video gezien waarin echt alle stashes voor een gebied worden getoond, maar als je een paar bekijkt kun je de meeste wel vinden.

Het eerste wat je wilt vinden is een assault rifle met een scope. Dit maakt het veel makkelijker om vijanden van een veilige afstand af te maken. Assault rifles zijn genoeg te vinden, scopes wat moeilijker (ik weet zo niet uit mijn hoofd welke stashes hiervoor in aanmerking komen), maar deze kun je ook kopen.

Daarnaast is meestal één van de eerste dingen die ik op zoek de Tactical Helmet die je op het dak van de cement fabriek in Jupiter kunt vinden. Night vision is m.i. onontbeerlijk in deze game. Om goedkoper in Jupiter te komen kun je eerst de neergestorte helicopter vlakbij de Iron Forest anomaly onderzoeken.

Veel plezier er mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

henkie196 schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:11:
Ik heb nog geen video gezien waarin echt alle stashes voor een gebied worden getoond,
Maar er zijn wel overzichten en maps, bijv. deze : http://cop.zsg.dk/Stashes.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik vond juist het begin in CoP relatief makkelijk. Je moet inderdaad wel net zo voorzichtig te werk gaan als de andere delen. Je kunt vrij snel al redelijk goede artifacts krijgen.

NB dat er wat onduidelijkheid is in het begin met die missie waarbij je vanuit de boot met een groepje een boot met mercenaries/thiefs kunt uitmoorden, maar ook dubbelspel spelen en de kant van de thiefs kiezen. Als de missie start is het erg donker en onduidelijk om te zien wat er gebeurt, waardoor een aantal mensen dachten dat de missie bugged was, maar in feite gewoon het vuurgevecht al had plaatsgevonden zonder dat ze het doorhadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Goner schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:58:
Maar er zijn wel overzichten en maps, bijv. deze : http://cop.zsg.dk/Stashes.php
Goede link, had ik nog niet gevonden :)

Ook niet verkeerd om snel op te zoeken is de Veles detector in de stash in de graafmachine in Kopachy in Jupiter. Dan kun je in ieder geval ook de beste artifacts zien.

[ Voor 10% gewijzigd door henkie196 op 06-09-2011 11:02 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

henkie196 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 06:34:
Goede link, had ik nog niet gevonden
Die site is echt geweldig, ik gebruik 'm al sinds SoC ... (vroegâh heette hij HeroesRadio of zo).
En ook de forums van GSC zijn erg goed : http://www.gsc-game.com/index.php?t=community&s=forums
twiFight schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:41:
Ik vond juist het begin in CoP relatief makkelijk. Je moet inderdaad wel net zo voorzichtig te werk gaan als de andere delen. Je kunt vrij snel al redelijk goede artifacts krijgen.
Yep, goede wapens en artifacts zijn vrij snel te vinden ... zelfs een Vintar voor het oprapen in Zaton.
Weet nog dat ik in SoC maar met die ellendige Viper bleef rondzeulen voor ik 's een keer een echte assault rifle te pakken kreeg.

[ Voor 43% gewijzigd door Goner op 06-09-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Potver, ik heb eik zin om te spelen nu, maar ik moet om 1400 richting mn werk en morgen en overmorgen nog 2 nachtdiensten voordat ik weer tijd heb.

Dit is geen spel om even een half uurtje of een uurtje te doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
vosss schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:24:
Potver, ik heb eik zin om te spelen nu, maar ik moet om 1400 richting mn werk en morgen en overmorgen nog 2 nachtdiensten voordat ik weer tijd heb.

Dit is geen spel om even een half uurtje of een uurtje te doen vind ik.
Eerder in de categorie: een half uurtje of een uurtje voordat je naar je werk moet kom je erachter dat je nog niet op bed bent geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Het nodigt inderdaad nogal uit om lekker door te spelen, zeker in CoP als je 'klaar' bent en kunt gaan free-roamen.
Maar je kunt in ieder geval nog een save maken wanneer je wilt ... ik speel sinds kort Metro 2033 en dat werkt met die ellendige checkpoints !! Je moet dus sowieso wachten tot je ziet dat er een auto-save gemaakt is, maar zelfs dan kun je als je iets gemist hebt en je wilt terug, het spel niet oppakken op een door jezelf gemaakte save. Je zit vast aan de laatste auto-save of de saves die aan het begin van een map gemaakt worden en dat kan dus best een flink eind terug zijn. Ellende met die on-rails shooters (verder een waanzinnige game overigens !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Leuk om te zien dat dit topic nog steeds leeft! Het valt mij ook op dat de fanbase van STALKER best trouw is en jaren na de release nog steeds de game speelt.

OVerigens ga ik binnenkort voor de 3e keer beginnen aan Shadow of Chernobyl. Nu al 2 keer uitgespeeld maar de replay waarde is zo ontzettend hoog dat je het makkelijk een 3e keer kan spelen.

Nog meer mensen die voor de zoveelste keer SoC gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Heb m ook al 3 of 4 x gespeeld geloof ik. Het is gewoon zo'n ontzettend heerlijke game. En je kunt zoveel weer op andere manieren doen als de keer daarvoor. Absoluut nog steeds qua gameplay and replay value nog 1 van de betere spellen. Alleen altijd al weer reageren in dit forum begint me te verleiden tot spelen ... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Werkt de Complete 2009 mod pack ook met de steamversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ja dat werkt ...

Volgens mij staat hier wel uitleg daarover ..

http://forums.steampowere...eae2aadba&t=862481&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:01:
Het nodigt inderdaad nogal uit om lekker door te spelen, zeker in CoP als je 'klaar' bent en kunt gaan free-roamen.
Ik verlies meestal vrij gauw interesse in het spel nadat ik het uitgespeeld. Alhoewel ik voor de laatste missie eindeloos rond kan lopen. Ik vind het zelf altijd jammer dat de gast die je spullen repareren kan in Pripyat na het einde ook verdwenen is, en je daarom niet zo lang rond kan lopen naderhand zonder weer terug te moeten naar Jupiter.

Ach ja, een goede reden om weer eens overnieuw te beginnen ;)
ChojinZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:51:
Leuk om te zien dat dit topic nog steeds leeft! Het valt mij ook op dat de fanbase van STALKER best trouw is en jaren na de release nog steeds de game speelt.
Ik denk dat mensen er trouw aan blijven omdat er niet echt andere soortgelijke spellen gemaakt worden. Het is voor mij één van die klassiekers waar je zo regelmatig nog eens op terugkomt, zoals (voor mij, uiteraard) Deus Ex, Medieval 2: Total War, Baldur's Gate en nog een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

henkie196 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:02:
Ik vind het zelf altijd jammer dat de gast die je spullen repareren kan in Pripyat na het einde ook verdwenen is,
Dan ben je ergens de fout in gegaan ... als de militairen geevacueerd zijn, komt Uncle Yar naar Pripyat !
Ik denk dat mensen er trouw aan blijven omdat er niet echt andere soortgelijke spellen gemaakt worden.
Qua gameplay komt er niets in de buurt, maar qua sfeer vind ik Metro 2033 wel vergelijkbaar. Alleen jammer dat het volledig on-rails is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Goner schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:11:
[...]

Dan ben je ergens de fout in gegaan ... als de militairen geevacueerd zijn, komt Uncle Yar naar Pripyat !

[...]

Qua gameplay komt er niets in de buurt, maar qua sfeer vind ik Metro 2033 wel vergelijkbaar. Alleen jammer dat het volledig on-rails is ...
Inderdaad, het kan wel eens gebeuren volgens mij dat Uncle Yar niet komt. Net zoals dat die andere militair (uit de scientists bunker, weet z'n naam ff niet meer) ook wel eens binnen kan blijven zitten.

Metro 2033 is ook mooie sfeer. Heb hem paar dagen geleden voor 6 euro bij mediamarkt zien liggen. Meteen maar meegepakt. Vannacht uitgespeeld. Heeft qua sfeer wel verdacht veel van stalker moet ik zeggen ja. Zoals die pinnen aan de muur om kabels langs te laten lopen. Geen idee of dit in het eggie ook gebruikt wordt, maar ik waande me meteen in de monolith base bij de reactor. :p
Goner schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:49:

*knip*

Yep, goede wapens en artifacts zijn vrij snel te vinden ... zelfs een Vintar voor het oprapen in Zaton.
Weet nog dat ik in SoC maar met die ellendige Viper bleef rondzeulen voor ik 's een keer een echte assault rifle te pakken kreeg.
Gewoon een paar militairen afknallen, heb je meteen betere wapens. Bij de brug kreeg je alleen AKS-74U als ik het me goed herinner, bij de outpost ook AK(S?)-74 en misschien ook wel AN-94. Al moest je voor die laatste volgens mij wachten tot die Spetsnaz troepen de boel kwamen checken nadat je de hele basis uit had geroeid.

Edit: Al is het trouwens wel een hele opgave om die militairen allemaal af te schieten. Maar een savegame van tevoren en een paar retry's doet wonderen. Wel grote kans dat je dan militairen tegenkomt als je naar de Garbage levelchanger toe gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door crizyz op 06-09-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
crizyz schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:30:
Inderdaad, het kan wel eens gebeuren volgens mij dat Uncle Yar niet komt.
Was me eigenlijk nooit opgevallen dat Uncle Yar naar Pripyat kwam. Vind zelf het grote voordeel van die andere gast dat hij gratis reparaties doet. Dat maakt het wat eerder winst gevend om naar Pripyat te gaan, want dat is stiekem toch best duur.
Gewoon een paar militairen afknallen, heb je meteen betere wapens. Bij de brug kreeg je alleen AKS-74U als ik het me goed herinner, bij de outpost ook AK(S?)-74 en misschien ook wel AN-94. Al moest je voor die laatste volgens mij wachten tot die Spetsnaz troepen de boel kwamen checken nadat je de hele basis uit had geroeid.

Edit: Al is het trouwens wel een hele opgave om die militairen allemaal af te schieten. Maar een savegame van tevoren en een paar retry's doet wonderen. Wel grote kans dat je dan militairen tegenkomt als je naar de Garbage levelchanger toe gaat.
Ik neem aan dat je de mercenaries bedoelt, aangezien je in Call of Pripyat geen militairen af schiet (wat ook logisch is). En als je die mercenaries linksonder in de map van Zaton bedoelt, zou ik sowieso wachten tot het donker is, dat maakt het een stuk makkelijker. Je kan in stashes in Zaton zowel AK74/SU als AK74/2 vinden (de submachingun en rifle varianten). Verder ook zijn ook de TRS 301s en IL-86 te vinden, en ook Chaser13 shotgun. Die eerste 2 heb je alleen niet zoveel aan in Zaton omdat de ammo daarvoor niet veel te vinden is daar.

Als je eerst aan wat ammo kan komen voor de SVDm2 of de Vintar BC, kun je die mercenaries ook van een afstandje proberen af te maken. En nog steeds wachten tot het donker is, dat maakt overleven een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
JediUberknaft schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:53:
. Alleen altijd al weer reageren in dit forum begint me te verleiden tot spelen ... :9
hehe, herkenbaar! heb ik nou ook! ;)
henkie196 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:02:
[...]

Ik denk dat mensen er trouw aan blijven omdat er niet echt andere soortgelijke spellen gemaakt worden. Het is voor mij één van die klassiekers waar je zo regelmatig nog eens op terugkomt, zoals (voor mij, uiteraard) Deus Ex, Medieval 2: Total War, Baldur's Gate en nog een paar.
Yup! STALKER valt bij mij ook onder de klassiekers! Ik raad de game ook nog regelmatig aan bij vrienden. Stalker staat ook in mijn top 3 van beste games ooit.
Goner schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:11:
[...]

Idd.... de grootste tegenvaller van metro 2033 was het feit dat het zo linear als de pest was! Maar voor de rest: een top-game. Zeker voor stalker spelers. ;) Ben dan ook erg benieuwd naar de opvolger (Metro 2034?)

Overigens vind ik Fallout ook wel in de zelfde catogorie vallen. Maar het grimmige sfeertje in Stalker (en metro) sprak mij toch meer aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
henkie196 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:24:
[...]

Ik neem aan dat je de mercenaries bedoelt, aangezien je in Call of Pripyat geen militairen af schiet (wat ook logisch is).
Volgens mij heeft hij het nu weer over SoC, bij de spoorbrug waarom die trein gestrand is. Daar zijn alleen Vipers te vinden, iig wel in alle play-throughs die ik gedaan heb. Geen AK's.
4A Games was founded by former employees of GSC Game World, a year before the release of S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, in particular: Oles' Shiskovtsov and Aleksandr Maksimchuk, the programmers who worked on the development of X-Ray engine used in the S.T.A.L.K.E.R. series.
Daarom lijkt Metro 2033 op STALKER, ik dacht dat elke STALKER fan dit wel wist..
A sequel was announced, currently titled Metro: Last Light.
Geen Metro 2034 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

twiFight schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:24:
[...]

Volgens mij heeft hij het nu weer over SoC, bij de spoorbrug waarom die trein gestrand is. Daar zijn alleen Vipers te vinden, iig wel in alle play-throughs die ik gedaan heb. Geen AK's.

[...]

Daarom lijkt Metro 2033 op STALKER, ik dacht dat elke STALKER fan dit wel wist..

[...]

Geen Metro 2034 dus.
Als ik me niet vergis heb ik die Vipers/H&K MP5's altijd uit de koude handen van bandits getrokken. Maar het zou kunnen wat je zegt, ik heb ook vaker met mods dan zonder gespeeld denk ik.

En ik had het idd over SoC (de quote waar ik op reageerde ging daar ook over).

Dat 4A uit voormalige GSC leden bestond wist ik ook wel, maar zelf stellen ze dat ze niks van GSC 'gepikt' hebben. Al beweert Aleksandr Sergey Gregorovich van wel.
Aangezien die van 4A de X-Ray engine ontwikkeld hebben zullen ze vast wel het een en ander meegenomen hebben (lijkt me ook moeilijk om dat niet te doen als je het zelf ontwikkeld hebt), maar officieel niet dus.

Maar als echte stalker fan zijnde, had ik Metro 2033 nog nooit gespeeld, dan mag ik best wel constateren dat het inderdaad wel erg er op lijkt toch? :)

Edit: er is wel een boek dat Metro 2034 heet, maar die heeft ook niks met Metro 2033: Last Light te maken. In tegenstelling tot Metro 2033.

[ Voor 5% gewijzigd door crizyz op 07-09-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
crizyz schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:49:
[...]

Als ik me niet vergis heb ik die Vipers/H&K MP5's altijd uit de koude handen van bandits getrokken. Maar het zou kunnen wat je zegt, ik heb ook vaker met mods dan zonder gespeeld denk ik.

Dat 4A uit voormalige GSC leden bestond wist ik ook wel, maar zelf stellen ze dat ze niks van GSC 'gepikt' hebben. Al beweert Aleksandr Sergey Gregorovich van wel.
Aangezien die van 4A de X-Ray engine ontwikkeld hebben zullen ze vast wel het een en ander meegenomen hebben (lijkt me ook moeilijk om dat niet te doen als je het zelf ontwikkeld hebt), maar officieel niet dus.

Maar als echte stalker fan zijnde, had ik Metro 2033 nog nooit gespeeld, dan mag ik best wel constateren dat het inderdaad wel erg er op lijkt toch? :)

Edit: er is wel een boek dat Metro 2034 heet, maar die heeft ook niks met Metro 2033: Last Light te maken. In tegenstelling tot Metro 2033.
Ik had het ook meer over het viper/AK verhaal. Volgens mij zijn het idd bandits daar ja. Gelukkig maar, want die hebben over het algemeen poeparmor. In het begin loop ik overigens liever om de groep heen, bovenlangs.

Ik denk dat er dermate veel overeenkomsten tussen STALKER en Metro zitten dat je lastig kunt stellen dat ze niets overgenomen hebben. Gitaarspelende groepjes overlevers, anomalies die zelfs dezelfde graphics hebben, postapocalyptische omgevingen in rusland, tsja.. Maar de spellen zijn wel dermate verschillend dat ik het niet als storend ervaar. Ze hebben elk wel hun eigen stijl. En als grote STALKER fan kan ook van beide genieten, alhoewel ik het free roamen van STALKER een gigantisch pluspunt vindt. Ik zou Metro nooit een tweede keer gaan uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
twiFight schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:24:

De meeste denk ik wel. Overigens was in eerste instantie niet duidelijk of Metro 2033 wel werd uitgebracht omdat er een rechtzaak liep over het gebruik van de engine. Volgens de makers van Stalker was er code meegenomen en gebruikt om Metro mee te maken.
Ok... die titel is blijkbaar later aangepast:
nieuws: THQ kondigt 3d-game Metro 2034 aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-08 13:24

4bit

Onward, to futility!

Hier vorige week stalker nog eens een kans gegeven.
Vorige keren was er altijd iets waardoor ik heb opgegeven. PC kon het net niet goed genoeg vooruit branden, in het begin op de huidige pc was er iets mis met de textures. 1 keer beu toen ik in "the garbage" was.

Maar deze keer heeft het mij wel te pakken. Zeer amusant, leuke afwisseling tussen het survival gevoel en hier en daar wat horror. Heb nu ook al maar de laatste STALKER die uit is besteld.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4bit schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:18:
Hier vorige week stalker nog eens een kans gegeven.
Vorige keren was er altijd iets waardoor ik heb opgegeven. PC kon het net niet goed genoeg vooruit branden, in het begin op de huidige pc was er iets mis met de textures. 1 keer beu toen ik in "the garbage" was.

Maar deze keer heeft het mij wel te pakken. Zeer amusant, leuke afwisseling tussen het survival gevoel en hier en daar wat horror. Heb nu ook al maar de laatste STALKER die uit is besteld.
De laatste is ook verreweg de stabielste. Als je PC het niet trok is dit misschien geen goed idee, maar overweeg de Complete mod op elke versie te gooien, voor betere textures, geluiden, muziek en nog ene paar leuke features.
Vooral grafisch gaat het spel naar een hoger plan met de complete mod,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Nu draait alles soepel, huidige pc is ruim voldoende. Dus inderdaad misschien eens de complete mod erbij gooien. Alhoewel de beperktere graphics me niet echt storen, sfeer zit toch goed.

Wat ik wel zie in de voorbeeld filmpjes dat nacht echt wel nacht is in de complete mod, tov het meer avond-donker van SoC. Dat zou wel een leuke sfeer verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
crizyz schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:49:

Ah, in dat geval kun je inderdaad voor wapens gaan winkelen in Agropom bij de militairen, ja. Ik ga zelf dan vaak alsnog voor de mercenaries. Als je vanaf de Duty HQ naar de Wild Territories gaat, kom je altijd een aantal mercenaries tegen die een vuurgevecht houden met wat Duty gasten daar. Een aantal daarvan hebben altijd één of andere AK met een scope (of andere assault rifle, weet niet meer precies). Als ik dat eenmaal heb, maakt het het spel een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Leuk om te zien dat een topic van meer dan een maand oud door een simpele kick weer helemaal tot leven komt :P

Anyway, ik ben er vanmiddag eens goed voor gaan zitten en heb een flink aantal uren kunnen spelen.

Inmiddels zit ik net in Jupiter. Ik heb nog niet alle sidemissions gedaan in Zaton, maar volgens mij kan ik straks gewoon terug als ik dat wil/nodig is toch?

In elk geval issie net zo tof als het eerste deel _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
vosss schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:05:
Inmiddels zit ik net in Jupiter. Ik heb nog niet alle sidemissions gedaan in Zaton, maar volgens mij kan ik straks gewoon terug als ik dat wil/nodig is toch?
Op en neer reizen kan wanneer je dat wil, maar kost wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ChojinZ schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:15:
Ben dan ook erg benieuwd naar de opvolger (Metro 2034?)
Last Light ... kijk even in Metro 2033 topic, ik heb op 21 augustus een link naar een gameplay demo geplaatst.
henkie196 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 08:24:
Was me eigenlijk nooit opgevallen dat Uncle Yar naar Pripyat kwam.
Yep, je moet 'm alleen helpen om van die Mercs die achter 'm aan zitten af te komen, anders blijft-ie in het station zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 07-09-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
henkie196 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:23:
[...]

Op en neer reizen kan wanneer je dat wil, maar kost wel geld.
Ok. Dan heb ik nog een vraagje. Bij die eerste en nu ook bij die tweede gast maak ik niet erg veel winst als ik wapens verkoop omdat ik ze eerst moet laten repareren. Soms maak ik er zelfs verlies op ;(

Kan ik verderop in het spel wel meer winst maken met wapens verkopen? bv een trader die ze ook wilt kopen als ze beschadigd zijn of dat ik verderop zelf de wapens kan maken zodat dat geen geld meer kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tja, dat is hoe de economie in STALKER: CoP in elkaar zit. Normaalgesproken neem ik alleen wapens mee die in een goed genoege staat lijken te zijn om te kunnen verkopen. Ik ga ze in ieder geval niet repareren en daarna verkopen, daar verdien je niet genoeg aan. Duurdere wapens kun je meer mee verdienen, en als je hele stapels ammo verzamelt kun je er ook een aardig centje mee verdienen. Ammo kun je trouwens beter aan in het wild rondlopende stalkers verkopen, die geven je er meer voor dan de gekende traders.

Het echte geld zit echter in de artifacts. En dan specifiek de artifacts waar Beard om vraagt. Daar kun je tot wel 18.000 per stuk voor vangen, afhankelijk van hoeveel Beard je mag en hoe zeldzaam de artifact is. Ik geloof dat de achievement One of Ours hier ook bij helpt.

Verder is er in Pripyat iemand die je spullen gratis voor je repareert, maar er is dan weer niemand aan wie je het kunt verkopen, dus moet je je spullen eerst naar Jupiter brengen en de reis naar Pripyat is duur genoeg dat het niet zonder meer loont.

Er zijn ook mods die er voor zorgen dat bijvoorbeeld de traders alle wapens kopen, ongeacht van de staat waarin ze zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 07-09-2011 23:40 ]

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Als ik geld nodig heb voor bijv. een beter armour, dan verzamel ik dure wapens in Pripyat. Een paar knokpartijtjes met Mercs of Monolyths levert PKM's en F2000's op die flink wat opbrengen in Zaton (de dealer in Jupiter stelt niet veel voor).
Gratis laten repareren in Pripyat door Uncle Yar, paar artifacts in je slots die je meer laten dragen ... en inderdaad, artifacts verzamelen en aan Beard verkopen.

• henkie196
  • Niet online
Mijn ervaring is dat het kwa prijzen niet zoveel uit maakt of je iets verkoopt aan Hawaiian (sp?) of Owl. Wie of dat je de beste prijzen geeft hangt volgens mij sterk af van hoe je dingen aan pakt. Als je alle Duty quests doet, mag Hawaiian je niet zo erg meer en kosten dingen meer bij hem.

Respawnen die Monolith knakkers in Pripyat trouwens? Ik heb altijd het idee dat na het na het spel uitgespeeld te hebben dat het wat leeg raakt in Pripyat.

En weet iemand of er een mod is om de ex-Monolith mensen die je in Jupiter tegen komt ook onder te brengen als je niet de quests doet voor Freedom of Duty, maar neutraal blijft? Het staat mij altijd tegen dat ik niks voor hun kan doen als ik neutraal blijf.
spoiler:
En volgens mij kan je hun leider dan ook niet recruteren voor de eerste trip naar Pripyat.

Verwijderd

henkie196 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 08:44:
En weet iemand of er een mod is om de ex-Monolith mensen die je in Jupiter tegen komt ook onder te brengen als je niet de quests doet voor Freedom of Duty, maar neutraal blijft? Het staat mij altijd tegen dat ik niks voor hun kan doen als ik neutraal blijf.
spoiler:
En volgens mij kan je hun leider dan ook niet recruteren voor de eerste trip naar Pripyat.
spoiler:
je kunt gewoon neutraal blijven, maar wel die kerel naar freedom sturen. effe met hem praten, dan met freedombaas, en dan weer met hem. je krijgt er wle faction punten voor, maar zolang je niet joined ben je gewoon neutraal.

• henkie196
  • Niet online
spoiler:
Maar als ik gewoon zonder iets extra te doen naar een van de leiders van Duty of Freedom stap, zeggen ze dat ze me niet genoeg vertrouwen en ik kan ze niet overtuigen om Strider en z'n groep te accepteren. Volgens mij is de enige manier om ze daarvan te overtuigen door de PDAs van Morgan en general Tachenko aan één van hun te geven. En mogelijk ook Magpie's identiteit aan hun te vertellen.

En als ik dat doe, ben ik misschien technish gezien nog wel neutraal, maar je kan dan niet meer de bonussen daarvoor vangen (die je krijgt als je de Man of Balance krijgt). Dan kan je bijna net zo goed toch een lid van een van de facties worden aangezien je dan in ieder geval nog korting krijgt bij óf Nitro óf Hawaiian.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Respawnen die Monolith knakkers in Pripyat trouwens? Ik heb altijd het idee dat na het na het spel uitgespeeld te hebben dat het wat leeg raakt in Pripyat.
Leeg ? Integendeel ... de Monoliths respawnen vooral bij de haven en de Mercs (en zombies) vooral in het service center met X8.
Ik raak constant betrokken in firefights tussen Stalker en Mercs ...
En weet iemand of er een mod is om de ex-Monolith mensen die je in Jupiter tegen komt ook onder te brengen als je niet de quests doet voor Freedom of Duty, maar neutraal blijft?
Hoe neutraal wil je blijven ??
Ik ben geen Friend of Freedom/Duty (kan dus ook niet de speciale armors kopen bij Hawaiian), alleen friendly (= groen) met Freedom. Daarvoor heb ik 1 (van de 2 ?) PDA aan Freedom gegeven en die schooier Magpie verlinkt.
Maar ik heb wel de Monoliths bij Freedom ondergebracht en Strider is mee gegaan naar Pripyat.

[ Voor 41% gewijzigd door Goner op 08-09-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Hmmz, ik zit volgens mij vast in Jupiter.

De basic tools heb ik inmiddels in die trein gevonden, maar de fine tools krijg ik niet te pakken.

YouTube: Stalker Call of Pripyat - Fine Work Tool in Yanov + 3 secret stashes.wmv - YouTube

Daar ligt boven tussen die elektriek een artifact en op het einde moeten de fine tools in die kast liggen.

Probleem is echter dat het er bij mij net iets anders uit ziet. Ik speel namelijk met de Complete Mod.

Ik kan niet onder die buizen door kruipen richting die kast waar die fine tools liggen zoals in het filmpje te zien is op +/- 3 minuut 38

De buizen zien er ook anders uit, eerst een paar dunne buizen waar ik wel onderdoor kan en vervolgens 1 dikke buis die van links van die ruimte naar rechts loopt en die is iets lager dan de buizen waar ik wel onderdoor kan?!

Ik kan niet pronen in Stalker toch? Lager dan crouchen wordt het niet of vergis ik me dan heel erg en kan ik wel pronen? :?

Iemand anders datzelfde probleem die met de Complete Mod van CoP speelt?

Ik heb die fine tools echt nodig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Prone liggen doe je door crouch + walk tegelijkertijd in te drukken.
Goner schreef op donderdag 08 september 2011 @ 19:52:
Leeg ? Integendeel ... de Monoliths respawnen vooral bij de haven en de Mercs (en zombies) vooral in het service center met X8.
Relatief leeg. Het begint met Monolith overall, en dat service centre zitten iets van 20-25 zombies + Monolith in. Als je er na die eerste keer komt, mag je blij zijn als er een paar zombies rondlopen.
Hoe neutraal wil je blijven ??
Zoals ik hierboven zei, als ik dan toch neutraal blijf, wil ik ook de Man of Balance achievement krijgen zodat je fijne kortingen krijgt. En daarbij lijkt het me logisch dat als de majoor zich meer betrokken voelt bij de stalkers dan bij Freedom of Duty, dat hij daar toch het eerst na gaat vragen, maar de mogelijkheid komt niet eens te voorschijn.

Ik heb eerder wel eens gezocht naar een mod om dat te fixen, maar helaas heb ik niks kunnen vinden daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
henkie196 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:42:
Prone liggen doe je door crouch + walk tegelijkertijd in te drukken.
Thanks!! _O_

Beetje domme keycombo en die staat dan ook nog niet eens vermeldt in de controls, maargoed, ik heb de tools te pakken, top!

Maakt het trouwens voor de rest van het spel echt veel verschil of je voor duty of voor freedom gaat? Ik heb duty gekozen namelijk.

Ergo: wat zijn de voordelen van duty en wat zijn de voordelen van freedom?
Achievements boeien me niet. Geld en wapens wil ik en dood en verderf zaaien. :P

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

vosss schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:05:
Leuk om te zien dat een topic van meer dan een maand oud door een simpele kick weer helemaal tot leven komt :P
Maak daar maar meer dan 2 jaar van. :p
vosss schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:54:
Maakt het trouwens voor de rest van het spel echt veel verschil of je voor duty of voor freedom gaat? Ik heb duty gekozen namelijk.

Ergo: wat zijn de voordelen van duty en wat zijn de voordelen van freedom?
Achievements boeien me niet. Geld en wapens wil ik en dood en verderf zaaien. :P
Als je wil weten wat de meeste dingen voor voor- en nadelen hebben raad ik je aan eens op stalker.wikia.com te kijken.

Dood en verderf zaaien wil ik ook altijd, vooral onder de bandits. Maar om de een of andere reden krijg ik het niet voor elkaar om ze hostile te laten worden. Het lukt me wel, als ik op ze schiet, maar als je dan een ander 'squad' tegenkomt zijn die altijd neutraal.

Was op een gegeven moment ze maar eens 'aan' gaan schieten, in de hoop dat de vijandigheid zich misschien zou verspreiden. Of dat ik degene die me dan niet meer aardig vinden niet meteen afschiet waardoor die het niet meer door kunnen geven aan de maatjes. Maar dat werkte toch ook niet. :( Stomme bandits.

Normaal laat ik ze nog niet eens langslopen in de verte. Zal wel komen omdat ze Strelok iets te vaak lastig hebben gevallen bij de busstop/farm in SoC. -O-

• Goner

Goner

What can I do you for ?

vosss schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:54:
Beetje domme keycombo en die staat dan ook nog niet eens vermeldt in de controls,
Is er echt een prone ??
Ik ken wel de crouch (left ctrl) en de low crouch (left ctrl + left shift). Maar wat is dan de walk key ? Die ken ik nou weer niet ...
EDIT: ah walk = (left) shift. Die gebruik ik nooit apart, alleen in combo voor de low crouch.

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 10-09-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
crizyz schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:09:
[...]
Maak daar maar meer dan 2 jaar van. :p
Ik bedoelde dat de laatste reactie al meer dan 1 maand geleden was geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Voila, net Shadow of Chernobyl uitgespeeld, eventjes bekomen en dan op naar Call of Pripyat.
Al een hele tijd geleden dat ik een spel dat toch een mooi deel speluren geeft, op zo een korte tijd heb uitgespeeld. Vaak word ik het halverwege wat beu. En gaat het naar, ik zal er ooit wel een verder aan werken. En dan beland het in de vergeetput.

Dik ondergewaardeerd. Call of Prypiat toch eens spelen met de complete mod, maar eerst ontstressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:01:
[...]
Ik bedoelde dat de laatste reactie al meer dan 1 maand geleden was geplaatst :)
Willen jullie stoppen in dit topic te posten tot ik Deus Ex uit heb? CoP begint alweer dusdanig te jeuken dat ik overweeg die eerst even uit te spelen voor ik met DX verder ga, en dan ben ik het verhaal kwijt en moet ik weer opnieuw beginnen :-(

Dan weet je ook waarom er hier een harde kern is: die sfeer blijft lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

lol ... ik herken het gevoel, de drift ... the neeed ..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Goner schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:19:
Is er echt een prone ??
Ik ken wel de crouch (left ctrl) en de low crouch (left ctrl + left shift). Maar wat is dan de walk key ? Die ken ik nou weer niet ...
EDIT: ah walk = (left) shift. Die gebruik ik nooit apart, alleen in combo voor de low crouch.
Walk kun je gebruiken om stil te zijn, maar toch iets sneller te bewegen dan crouch. Ik gebruik het zelf ook niet echt, maar goed, de mogelijkheid is er. En ik noem het prone in plaats van low crouch omdat het figuurtje naast je health en stamina bar in SoC in die positie ook echt prone was (liggend, dus).

Neemt niet weg dat prone in STALKER nooit echt laag genoeg aanvoelt om echt prone te zijn, en vandaaruit jouw low crouch inderdaad beter zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Ik kon het gisteren niet laten, en toch al maar CoP opgestart. Ik ga de graphics nog wat moeten instellen want soms een framedrop.

Maar ik moet zeggen dat CoP er geweldig uitziet, vooral qua belichting. Nachten zijn echt nacht en nogal zenuwslopend. Ook een missie gedaan waar we moesten zoeken naar vermiste stalkers, samen met Grouse een bloodsucker huis verkennen. Bij mij was het toen nacht en zorgt dit voor een horrorgevoel inclusief alle stress.

Uiteindelijk gestopt toen het spel crashte bij het krijgen van mijn mission reward. Maar we zijn positief, bakken sfeer in CoP.

En ook ik heb hier ook nog Deus Ex: HR liggen, waaraan ik begonnen was. Maar toen helemaal in Shadow of Chernobyl gezogen. En zoals het er uit ziet, gaan er ook nog een hoop uren in CoP vliegen.

[ Voor 14% gewijzigd door 4bit op 12-09-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S.T.A.L.K.E.R. 2 vereist constante internet verbinding.

Meer dan een jaar geleden meldde onze eigen Richard dat S.T.A.L.K.E.R. 2 in ontwikkeling is. Nu is er weer een nieuwtje omtrent deze radioactieve game. Sergey Grigorovich, oprichter van de ontwikkelaar GSC Game World, heeft een uitspraak gedaan over de DRM-beveiliging die de game zal bevatten. Zo vertelt de beste man:

Protection from piracy? Part of the content will be located on the server and downloaded as the game progresses. Permanent internet access is required. Text information, code and quests will be loaded through that connection. Software piracy is an issue for us, we try to fight it, but within reason.

If people can not afford a licensed version, it is to our advantage if they download a pirated copy, and then want to buy a license. In Ukraine, there are different products that people love so much that they buy a license in principle. We want to create just such a product.

De game bevindt zich nog in de ontwikkelingsfase, maar desondanks vindt Grigorovich de beveiliging van zijn game dusdanig belangrijk dat hij dit al kwijt wilde.

Bron: www.gamersnet.nl
Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste