Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Je kunt ook goed zien dat ze waarschijnlijk eerst van plan waren de bar en wild territory 1 gebied te maken. Als je vanuit dat punt dat je zei richting wild territory loopt. Wel erg interessant trouwens, het enige wat er echt staat is de 1e paar honderd meter. Maar toch is dit al heel anders dan in het wild territory level.

Maarre als je zo rond gaat lopen, moet je wel erg opletten dat je niet ergens door de wereld heen valt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T2000Nl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Tja kerel, het is net ganzenbord; je zit in de put of je gaat dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou zou juist STALKER CS spelen, geïnstalleerd en al en toen ik wou beginnen kreeg ik een melding dat ik niet te weinig rechten had om het voor de eerste keer op te starten, Ook al uitgeprobeerd met als Administrator uitvoeren (W7), maar dat hielp ook niet. In het verleden kon ik hem wel gewoon opstarten zonder die melding.

Weet iemand een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf nog nooit iets met rechten hoeven doen voor STALKER. Zorg ten eerste dat je alles patcht, voor zover nog niet gedaan. Kijk ook even naar hoe je rechten binnen Windows staan. Volgens mij slaat STALKER dingen op in het Public profile, als je handmatig die rechten verzet wil het waarschijnlijk ook niet. Héél misschien (zeer kleine kans) wil het spel wat software van videodrivers of zo gebruiken, waar het geen rechten toe heeft? Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk. Als je Windows opnieuw geinstalleerd hebt moet je misschien ownership claimen over een harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows heb ik inderdaad op nieuw geïnstalleerd. En hoe werkt dat laatste dat van die owner ship over een HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr1z
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 11:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:26:
Wou zou juist STALKER CS spelen, geïnstalleerd en al en toen ik wou beginnen kreeg ik een melding dat ik niet te weinig rechten had om het voor de eerste keer op te starten, Ook al uitgeprobeerd met als Administrator uitvoeren (W7), maar dat hielp ook niet. In het verleden kon ik hem wel gewoon opstarten zonder die melding.

Weet iemand een mogelijke oplossing?
Dat probleem had ik ook en ik heb dat nooit kunnen oplossen. Een workaround is er echter wel. Je moet niet het spel via de desktop shortcut opstarten maar gewoon de executable vanuit de installatie folder.
_/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door ChojinZ op 18-02-2011 17:02 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choijnz bedankt voor het mee denken, maar zelfs de toepassing via de installatie map mocht niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:49:
Windows heb ik inderdaad op nieuw geïnstalleerd. En hoe werkt dat laatste dat van die owner ship over een HD?
Daar is op Google genoeg over te vinden, waar ik zelf niet zoveel aan toe te voegen heb. Met die tutorials weet je dus hetzelfde als ik je zou kunnen vertellen.

Ik garandeer niet dat het een oplossing is hoor, maar er is een mogelijkheid dat STALKER in een directory wil komen waar het geen toegang toe heeft, omdat Windows (nog) niet weet dat de account waar je STALKER mee start (je normale account) ook toegang mag hebben tot de directory waar STALKER in wil schrijven/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

hehehe .. jij ook hier ;)

Anyway, ben mega benieuwd naar de mod !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:54:
[...]

Daar is op Google genoeg over te vinden, waar ik zelf niet zoveel aan toe te voegen heb. Met die tutorials weet je dus hetzelfde als ik je zou kunnen vertellen.

Ik garandeer niet dat het een oplossing is hoor, maar er is een mogelijkheid dat STALKER in een directory wil komen waar het geen toegang toe heeft, omdat Windows (nog) niet weet dat de account waar je STALKER mee start (je normale account) ook toegang mag hebben tot de directory waar STALKER in wil schrijven/lezen.
Heb bij google al genoeg gezocht, maar alleen op fora's uitgekomen waar men een oude hardeschijf in hun huidige PC willen hebben, maar niet wat jij bedoelt.

Kun je misschien wat duidelijker er over wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Kan je het misschien runnen as Administrator ?

Dus rechter muisknop en selecteer "Run as Administrator" terwijl je muispointer op het spel ".exe" bestand of snelkoppeling hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is altijd het eerste wat ik probeer. Ik moet wel zeggen dat ik hem niet op mijn windows schijf heb staan, ik kan hem nog proberen op de C: in plaats van de D: te installeeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

"" Artistpavel 10hours 18mins ago replied:

Whoa, hold on, I'm actually away from Toronto at the moment, typing on my laptop, coming back home tomorrow for a mod release.""
(maker van de mod)

jihooeeee !!! dus als alles meezit is de Complete Mod voor Call of Pripyat morgen te downloaden !!

Link naar Mod info:

KLIK

Er zitten echt hele vette dingen in de mod. NPC's die in zombies veranderen naar een emission, heel veel nieuwe geluiden, 176 skytextures, veel met de weerseffecten gedaan etc etc .. ziet er zeeer veelbelovend uit. Tevens het pop-uppen van de graspolletjes en andere vegetatie is nu weg ...Perfect, want daar stoorde ik me echt aan !
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Gezien de reviews van Dragon Age 2 kon ik wel eens tijd hebben om die mod te gaan proberen dan... met de frequente emissies lijkt het me wel dat je op een gegeven moment helemaal platgewalst wordt door zombies.
En dat is mooi, want The Walking Dead duurt nog lang en ik heb geen goeie zombie shooter gevonden tot nu toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Kwam laatst dit nieuws bericht tegen:
http://news.yahoo.com/s/a...ukraine_chernobyl_tourism

Helaas gaat de exclusion zone voor het publiek open. Voor mij haalt dat toch een deel van de mysterie weg... :'(

Aan de andere kant: Wel weer een leuke reden om een fototochtje richting Chernobyl te maken. 8)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Dat is zeker goed nieuws zeg! Die moeten we maar eens goed gaan spelen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:53:
Hmm. Gezien de reviews van Dragon Age 2 kon ik wel eens tijd hebben om die mod te gaan proberen dan... met de frequente emissies lijkt het me wel dat je op een gegeven moment helemaal platgewalst wordt door zombies.
En dat is mooi, want The Walking Dead duurt nog lang en ik heb geen goeie zombie shooter gevonden tot nu toe :D
(het is optioneel .. dus kan het uitzetten .. maar ik ga hem net zoals jij aanzetten uiteraard .. Walking Dead, duurt nog lang ja :+

TJEK HIER VOOR OVERVIEW VAN GEHELE MOD IN PDF FORMAAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
wat erg de complete mod voor cop, moet ik hem voor de 3e keer gaan uitspelen lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

I know the feeling :*)

Ben echt benieuwd !! Denk dat de gameplay ervaring een stuk om hoog is gegaan, terwijl ik de game al erg vet vond !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Is er al wat meer bekend over die TV serie ??
Op de site staat geen nieuws ...

EDIT: gaat nog even duren ...
"The TV series will launch in 2012 alongside STALKER 2 and GSC are both funding the project and in total creative control of the series, which does not adapt the storyline from the games but is instead a new saga set in the same world, though some familiar characters are expected to recur."

Las overigens dat er in Rusland (Oekraïne?) al zo'n 45 STALKER-geïnspireerde boeken zijn verschenen ...

[ Voor 63% gewijzigd door Goner op 10-03-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

YouTube: Call of Pripyat Complete - Official Trailer

Voor degenen die hem nog niet gezien hadden ...

(ben alweer 500 F5's verder op de moddb site .. wachten totdat hij erop staat ... kan elk moment gebeuren .. leuk om de berichten daar ook te lezen .. iedereen wil m hebbe hebbe hebbe ...)

AND TO MAKE ALL OF YOU VERY HAPPY ... KLIKT U MIJ MAAR :-)

Paar quotes van de mensen die (met mij) hele tijd zaten te wachten:

I need CoP Complete Mod... my life depends on it !

it's madness .... lets go dammit lets go

Is this the line for the free toaster?

The mod is release in today.I think.... >>> I hope. I gonna kill somebody if not.

Does anyone know what time Pavel usually wakes up to release mods?

Does anyone know how long it takes for artistpavel to shower, eat breakfast and brush teeth before he releases mods in the morning?

Maar goed ...we kunnen dus !!

_/-\o_ _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door JediUberknaft op 10-03-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand je vandaag al verteld dat je geweldig bent? Want dat is wel een klein beetje zo nu namelijk.

Fenk joe ferrie mutsj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:00:
[...]

Heeft iemand je vandaag al verteld dat je geweldig bent? Want dat is wel een klein beetje zo nu namelijk.

Fenk joe ferrie mutsj!
Het is dat ik op STALKERS val ...

Anyway ... bij mij loopt de mod eigenlijk nog superk*t ... veel crashes en het spel zelf loopt echt als dikke stront ... Geen idee hoe het bij jou loopt. Stukken beter hoop ik ? Maar goed, hier zat ik samen met ontzettend veel andere stalker spelers naar uit te kijken in ieder geval ! Maar ik heb goede hoop dat er snel patches komen, aangezien er veel mensen probs hebben. De complete mods heb ik verder nooit probs mee gehad, en misschien is deze net iets te snel gegaan door de pressure erop ... ik denk dat het snel helemaal goedkomt voor ons allen. Want er zijn veel mensen met probs nu ....

ow ... en kun je nog 1 keer zeggen hoe fantastisch ik ben ?? Mijn zondag zou redelijk k*t beginnen, maar in dit geval iets beter :9

hihih ...

[ Voor 7% gewijzigd door JediUberknaft op 13-03-2011 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in een vakantiehuisje waar ze volkomen fucking klote wifi leveren (voor 12 fucking 50 per weekend per device en dan 90% downtime) dus ik weet het nog niet... maar hij is wel bijna binnen :)
Het spel zelf loopt op zich prima dus ik heb hoop dat de mod het gaat doen ook.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Moet Call of Pripyat eerst maar 's vanilla (uit)spelen ... ik zag dat er Duitse en Russische patches waren (1.6.01 en 02), maar waren er geen Internationale/Engelse ?? Onwaarschijnlijk, gezien het aantal patches voor SoC en CS.

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 13-03-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Als ik het goed heb komt de Engelse versie altijd later en zijn die patches al geintegreerd in de vanilla versie van de Engelse taal. In feite heb je dan dus al een pre-patched copy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

idd, de EU versie is al 1.6.02, dus zijn geen patches meer nodig ;-) En die russische en duitse patches zijn zover ik weet alleen maar voor taal aan te passen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De engelse versie is inderdaad dusver bugvrij dat ze er geen patch voor uitgebracht hebben.
Ik moet zeggen dat de Complete mod ook geen problemen oplevert tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inze
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 15:13
ChojinZ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:03:
Kwam laatst dit nieuws bericht tegen:
http://news.yahoo.com/s/a...ukraine_chernobyl_tourism

Helaas gaat de exclusion zone voor het publiek open. Voor mij haalt dat toch een deel van de mysterie weg... :'(
Hmmm... raar bericht, ben er in 2007 al geweest met zo'n dagtour. Voor zover ik weet is er niks illegaals aan, er zijn (ik geloof) twee bedrijven die tours aanbieden. Je moet je wel een week van te voren aanmelden want je schijnt gescreend te worden door de lokale KGB of hoe die club daar maar heet. In elk geval erg bizar om daar rond te lopen in een volledig verlaten stad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoP uitgespeeld met de Complete Mod. De performance is, met alles op max in 1280x800 (1/4 resolutie van m'n 30") goed speelbaar, de FPS blijven eigenlijk overal boven de 25 en in veel gebieden, vooral ook buiten en op hoge uitzichtspunten, blijft het eigenlijk altijd boven de 30 FPS, wat ik voor een Radeon HD4890 eigenlijk geen gekke prestatie vind. in de native 2560x1600 werd het wel direct en onmiddelijk onspeelbaar, met framerates in de "dia-show bij je schoonouders" categorie.

Vooral het sterk verbeterde uitzicht door de high-res textures maken het spel vele malen mooier zonder de sfeer te verzieken (waar ik wel een beetje angst voor had) en de diverse kleine verbeteringen, zoals de zombies en de nieuwe gitaarmuziekjes maken het spel echt toffer dan out-of-the-box zonder te storen. Oplettende lezers zullen merken dat ik de mod gedownload en geinstalleerd heb terwijl ik met een groepje vrienden in een vakantiehuisje een mini-LAN had, vier van de vier omstanders hebben een poosje mee staan kijken met het spel om geen andere reden dan om dat overtuigend grafische geweld te bewonderen. Dat gebeurde voor het laatst met Crysis, toen dat nét uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Inze schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:44:
[...]

Hmmm... raar bericht, ben er in 2007 al geweest met zo'n dagtour. Voor zover ik weet is er niks illegaals aan, er zijn (ik geloof) twee bedrijven die tours aanbieden. Je moet je wel een week van te voren aanmelden want je schijnt gescreend te worden door de lokale KGB of hoe die club daar maar heet. In elk geval erg bizar om daar rond te lopen in een volledig verlaten stad...
Het verschil is straks dat je relatief vrij bent om er rond te lopen, waar je nu nog aan een begeleidend busje vast zit. Niet dat ik er zonder geigerteller rond zou willen lopen, maar wil er best wel eens heen om de totale vervreemding van daar mee te kunnen maken. Onlangs een mooie fotoserie gevonden waar ik echt kriebels van kreeg.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Verdorie... Op mijn nieuwe bak Stalker SoD met de complete mod geinstalleerd, en fanatiek gaan spelen.
Knal ik op de terugweg naar de 100 rads bar per ongeluk een Duty gast neer, wat ik te laat doorhad!
Nu heb ik geen recente savegame van voor dat incident, en nu wil iedereen rondom de 100 Rads bar mij neermaaien.
Hoe kan ik dit terugdraaien?

Ondertussen ben ik nu haastig CoP met de Complete Mod aan het installeren :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:52:
Verdorie... Op mijn nieuwe bak Stalker SoD met de complete mod geinstalleerd, en fanatiek gaan spelen.
Shadows of Dodewaard? Gek dat nu.nl daar niets van gemeld heeft...?
Knal ik op de terugweg naar de 100 rads bar per ongeluk een Duty gast neer, wat ik te laat doorhad!
Nu heb ik geen recente savegame van voor dat incident, en nu wil iedereen rondom de 100 Rads bar mij neermaaien.
Hoe kan ik dit terugdraaien?
Een oude save laden en een teringpokkepleuriseind opnieuw spelen.
En leren vaker te saven in verse slots :)
Ondertussen ben ik nu haastig CoP met de Complete Mod aan het installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Afbeeldingslocatie: http://www.yastalker.com/uploads_user/1000/19/219416.jpg

Binnen, lekker warm, capuchon had wat groter gemogen (I have a big giant head) maar net iets teveel patches naar mijn smaak. Wel topkwaliteit.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Mag ik vragen waar je dat spul hebt besteld, ik ben namelijk ook wel geïnteresseerd.
Met wat zoekwerg gevonden: http://www.stalker-shop.com/

Daarbij zou ik wel graag willen weten of het groot of klein valt, ik ben namelijk 1,90 en in oost-europa(of een ander land buiten west-europa/VS) willen ze wel eens vergeten dat er mensen zijn die zo groot zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Gammro op 05-04-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er staat een size chart op de site... Ik ben zelf ook 1.91, en ik zie dat die chart tot 1.88 gaat.

Overigens vind ik 135 dollar voor een sweater wel erg duur. En daar komen nog verzendkosten bovenop!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik heb een fleecetrui, outdoorverhaal, en die was in de uitverkoop 85 euro. Voor die 102 euro die het uiteindelijk kostte vind ik dit een redelijke trui. Het is maatwerk, ontzettend netjes afgewerkt en de pasvorm is goed. Capuchon is alleen wat klein, verder vind ik hem echt 100% meevallen.

Ik ben 1.83 lang, niet de dunste/ieligste, en hij zit best lekker (maatje L). Alleen omdat ik het al tof vind om spellen meer te maken dan een digitaal product had ik hem al gekocht, maar als kledingstuk is het ook gewoon geslaagd. Je krijgt hooguit wat vreemde blikken en vragen over de 2006 op je linkerarm en het stalker-logo op de rechter ;)

Binnenkort komt de broek eraan. Afhankelijk van wat de prijzen gaan doen heb ik wel interesse.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Hmm, zou er ook een Shadow/Call of Fukushima komen?
Ok, het ligt nu nog erg vers in het geheugen (correctie: het is zelfs nog bezig). Of zou een Japanse exclusion zone toch minder tot de verbeelding spreken?

Ipv af een toe een uitbarsting zou er dan af en toe een naschok zijn ofzo.

Was een van de eerste dingen waar ik aan moest denken, maar heb het nog maar even voor me gehouden voordat ik voor ongevoelige hark uitgemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Al zou die er komen, dan horen we dat de komende jaren zeker nog niet .. Ligt voorlopig nog te gevoelig denk ik .. Bizarre beelden gezien ook weer ...

Geef mij maar voorlopig nog lekker de Zone hoor .. Vermaak ik me prima mee ... Damn wat is die complete mod mooi gewoon. En na de patch (update) loopt ie echt in 1x super lekker !

Echt hulde aan de maker van deze Ubermod !! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Heb je wel eens andere mods geprobeerd? Van CoP weet ik het niet zo, maar ik vond L.U.R.K. voor SoC ook wel goed. Op ModDB zijn er genoeg te vinden in ieder geval. :*)

N.a.v. je post net de gepatchte V1.0.1 CoP complete maar weer eens geïnstalleerd, hopelijk crasht ie nu niet als ik een savegame laad (meteen na het doodgaan). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

heeee.. nee ik heb geen andere mods gespeeld verder. Tenminste, niet veel of lang. De Complete mod doet gewoon precies wat ik wil bij alle 3 de spellen. Net die extra toevoegingen en graphic upgrades die het speel plezier gewoon, tja ... "compleet" maken :+

En de laatste complete mod + update, hebben bij mij echt alle problemen verholpen. Alle stalker games hebben hun standaard haperingen en /of kleine freezes, dat hoort erbij. En de laadtijden zijn als je voor de eerste keer je saves laadt, echt huge ... (in CoP dan) ... maar dat moet dan maar... Het eenmaal weer in de Zone lopen met de supermooie complete mod eroverheen, maakt me dan weer gelukkig .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zal wel onderbewust beinvloed zijn door het 25-jarig "jubileum" ... maar heb eindelijk Call of Pripyat van de plank gehaald waar hij al maaaanden lag te wachten.
Is weer ouderwets gezellig met de missies ; ik zou met wat stalkers de bandieten in de val lokken bij de Shevchenko, maar na een hele tijd wachten in het donker was het gevecht begonnen en afgelopen voor ik in de gaten had wat er gebeurde ... en alleen maar dode stalkers ? Geen bandiet te bekennen.
Hopelijk gaan volgende opdrachten wat beter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Op zich vielen missie bugs me mee in COP, maar je moet even goed opletten wanneer zij willen dat je die missie doet. En daarna passief een groepje volgen en vijanden afknallen. Zelf 5 minuten gametime de hele plek uitmoorden had welliswaar tot effect dat het doel bereikt was, maar vaak de missie alsnog faalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:19:
Zal wel onderbewust beinvloed zijn door het 25-jarig "jubileum" ... maar heb eindelijk Call of Pripyat van de plank gehaald waar hij al maaaanden lag te wachten.
Is weer ouderwets gezellig met de missies ; ik zou met wat stalkers de bandieten in de val lokken bij de Shevchenko, maar na een hele tijd wachten in het donker was het gevecht begonnen en afgelopen voor ik in de gaten had wat er gebeurde ... en alleen maar dode stalkers ? Geen bandiet te bekennen.
Net díé missie is vooral heel gevoelig voor fouten in je timing. Als je te vroeg de bandietjes omkegelt of te laat begint je ermee te bemoeien gaat di emissie niet zoals het moet.
Dat zou de enige moeten zijn die moeilijk kan doen - bugs in de rest van de missies zijn me nog nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Goner schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:19:
Speel je met CoP complete mod?
Moet ik zelf nog wel gaan spelen, moet ik nu ook in volle glorie kunnen spelen en binnenkort tijd zat :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:45:
Net díé missie is vooral heel gevoelig voor fouten in je timing.
Er viel niks te timen ... ik had notabene tegen die sidekick van Sultan gezegd dat ik met 'm mee zou gaan en opeens zat ik tussen de Stalkers in het donker te wachten bij dat schip. Na een tijdje wachten liep ik een rondje om te kijken of er ergens beweging was, toen het gevecht losbarstte !! Voordat ik een schot had kunnen lossen was het voorbij en kreeg ik de beloning van de Stalker aanvoerder Spartacus.

Loopt verder goed ; ben al bij de 1e crash site geweest, door de anomaly heen.
Zonder enige mod, is de eerste keer dat ik CoP speel.

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 27-04-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:36:
[...]
Er viel niks te timen ... ik had notabene tegen die sidekick van Sultan gezegd dat ik met 'm mee zou gaan en opeens zat ik tussen de Stalkers in het donker te wachten bij dat schip.
Dan had je vermoedleijk niet alleen Sultan gezegd dat je hem ging helpen, maar ook de Stalkers.
Na een tijdje wachten liep ik een rondje om te kijken of er ergens beweging was, toen het gevecht losbarstte !!
Dat is dus het timing-gedeelte: de bandits beginnen onder de boot en sluipen naar binnen. Afhankelijk van welk team je joint moet je dan wachten tot ze boven komen en ze omleggen, of meesluipen en de stalkers omleggen. Als je weg loopt mis je de hele battle. (En die is meestal zó klaar want in dat gebied heeft bijna niemand goed armor en de hele reut loopt met die mini AKs te sproeien dat het een lieve lust is.)
Voordat ik een schot had kunnen lossen was het voorbij en kreeg ik de beloning van de Stalker aanvoerder Spartacus.
Allebei gezegd dat je hen ging helpen, de stalkers hebben gewonnen. Je krijgt vlgens mij als je tegen beide zegt dat je gaat helpen gewoon poen van de winnaar, onafhankelijk van of je wat gedaan hebt (ik schiet nooit op mensen in die missie, want dan gaan ze terug schieten en dat is gevaarlijk).
Loopt verder goed ; ben al bij de 1e crash site geweest, door de anomaly heen.
Dat is in dat gebeied gelijk de lastigste, de rest kun je zo heen wandelen.
Zonder enige mod, is de eerste keer dat ik CoP speel.
Ik zou overwegen toch de complete mod erop te gooien. Het visuele geweld wordt veel beter en het voegt eigenlijk geen ongewenste onzin toe aan het spel (waar ik in het begin wel bang voor was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:34:
Dan had je vermoedleijk niet alleen Sultan gezegd dat je hem ging helpen, maar ook de Stalkers.
Yep, dacht dat dat de bedoeling was ; hem vertellen dat ik zou helpen en dan verklappen aan Beard :+
Maar liep goed af.
Ik heb Zaton nu een beetje gedaan, niet alle missies, maar heb de crash sites gedaan en wat leuke artefacts en wapens opgepikt. Heerlijk, heb weer een Vintar, m'n absoluut favorite wapen in STALKER.

Overigens, als ik heb ge-saved en de game afsluit en later opnieuw start en een save wil laden, krijg ik heel raar effect ; net alsof ik door een bril met 2 kleuren glazen kijk, ene helft van scherm is blauw en de andere andere helft beetje roze. Alleen reboot van PC verhelpt dat ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Het leuke van STALKER is toch wel dat er de meest onverwachte dingen gebeuren af en toe ... na een verfrissend slaapje werd ik wakker in Yanov, liep naar boven en hoorde opeens schieten dichtbij. Zo dichtbij dat de kogels door de deur vlogen en ik geraakt werd !? En een stel rode stippen buiten ...
Ben aan de andere kant naar buiten geslopen en bleek een aantal bandits te zijn die het duidelijk op mij gemunt hadden. Na een kort vuurgevecht de lijken eens gaan plunderen en tot m'n verbazing was Jack erbij, de leider van de Checkpoint bandieten waar ik pas nog de schuld van Vano had afgelost. Zonder problemen ...
Waarom die het nou opeens op mij voorzien hadden ? Had wel kort daarvoor een paar stalkers geholpen die door bandieten werden aangevallen ... misschien zelfde clubje ?
In ieder geval is Jack's Eliminator nu van mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Geweldig eigenlijk, die open wereld unscripted events... Als ik dit zo lees heb ik weer zin om op het STALKER icoontje op mijn desktop te dubbelklikken :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
XanderDrake schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 23:31:
Geweldig eigenlijk, die open wereld unscripted events... Als ik dit zo lees heb ik weer zin om op het STALKER icoontje op mijn desktop te dubbelklikken :)
Afbeeldingslocatie: http://shoppen.blog.nl/files/2009/08/mauricedehond.png

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Laatst online: 11-09 20:26
CoP Complete is een verrekt mooie Mod maar helaas werkt hij bij mij niet meer na +/_ 15 uur spelen.
Zodra ik hem opstart knalt hij terug naar de Desktop. Jammer want Vanilla was super stabiel voor S.t.a.l.k.e.r. begrippen.
Probleem schijnt te liggen bij de Texture size, nu draai ik een 5970 + 5850 in Trifire maxed out en dan is 1GB per GPU niet echt veel.
Anyway, maar weer begonnen met Shadow Of Chenobyl :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Heb je de update er ook overheen geknald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
JediUberknaft schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:40:
Heb je de update er ook overheen geknald ?
Steam versie, shone installatie, een maal opgestart om een profiel aan te maken, en de originele Mod geinstalleerd.
Zie dat op 7 Mei Versie 1.0.2 (728MB) is losgelaten.
Zal eens proberen of dit mijn probleem oplost, hopelijk zijn de save games compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

ik bedoel meer van de mod eigenlijk ..

Jij ook, zie ik ... :+

[ Voor 31% gewijzigd door JediUberknaft op 12-05-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Mede S.T.A.L.K.E.R fans, ik volg dit forum al een tijdje en ben een groot stalker fan vanaf het begin. Ik wacht dan ook met spanning op deel 2. Ik kwam dit tegen op internet...
http://www.itfiles.ro/2011/01/s-t-a-l-k-e-r-2-qa/

Misschien is het nep, ik weet het niet dus ik post het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:56:
He Mede S.T.A.L.K.E.R fans, ik volg dit forum al een tijdje en ben een groot stalker fan vanaf het begin. Ik wacht dan ook met spanning op deel 2. Ik kwam dit tegen op internet...
http://www.itfiles.ro/2011/01/s-t-a-l-k-e-r-2-qa/

Misschien is het nep, ik weet het niet dus ik post het maar.
Wat ik het meest aparte vind van wat ik tot nu toe gehoord heb, is dat er geen faction wars meer zouden zijn? :O

Kan alleen zo snel de bron ervan niet vinden (las het gisteren ofzo nog |:( ).
Ik dacht hier: http://gsc-fan.com/?optio...ntent&view=article&id=404
Maar niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crizyz schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:47:
[...]

Wat ik het meest aparte vind van wat ik tot nu toe gehoord heb, is dat er geen faction wars meer zouden zijn? :O

Kan alleen zo snel de bron ervan niet vinden (las het gisteren ofzo nog |:( ).
Ik dacht hier: http://gsc-fan.com/?optio...ntent&view=article&id=404
Maar niet dus...
Waren er in CoP feitelijk ook niet? De factions schieten wel wat op elkaar maar die wars waar je deel van uit moet maken zoals in CS zijn weg. Maar dat mis ik ook niet want ik vond dat alleen ernstig irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Inderdaad, ik zal het ook echt niet missen. Was op zich een aardig idee en ik heb ook geprobeerd om er aan mee te doen. Maar vond het niet echt werken en eigenlijk vond ik het ook helemaal niet leuk. Geef mij maar gewoon lekker veel side missions etc. En op een afstandje kijken hoe ze elkaar afmaken om daarna te scavengen >:) .

Ik ben erg beniewd naar STALKER 2 .. en nieuwe engine klinkt ook leuk ! Hopelijk wel beetje zelfde graphics (qua stijl dan vooral bedoel ik), want daar ben ik nu te verslaafd aan. Maar hopelijk geen short freezes meer. Dat is het enige wat ik soms jammer vind.

Damn .. strax maar weer onderuit op de bank liggen en STALKEREN denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

JediUberknaft schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:49:
Maar hopelijk geen short freezes meer.
Dat korte gestotter als je rondloopt buiten ? Vooral als het onweert enzo ... dat is er eigenlijk een beetje bij gaan horen in alle 3 de delen.

Ben een weekje of 2 geleden eindelijk met CoP begonnen en klaar om ondergronds te gaan met m'n team ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

idd.dat ja .. en net zoals je zegt, hoort dat nu ook voor mij bij STALKER zijn charmes zeg maar. Maar toch ... Als het weg zou zijn, zou dat toch wel fijn zijn. Anyway, je speelt het spel met de mod toch heh ? Is echt supervet gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Het idee van faction wars vind ik wel tof, maar het was slecht uitgewerkt. Raids waren er maar weinig, het maakte geen ene hol uit of je een factie hielp, want er veranderde niks mee en de AI was regelmatig de weg kwijt.

Zou tof zijn als je bv alleen door facties te helpen in bepaalde gebieden een bepaald wapen kan verkrijgen, of dat je een team 'in kunt huren' om je te helpen bij een missie. Tot nu toe heb ik eigenlijk baggerweinig gemerkt van of je nu wel of niet een factie steunt, op hun vendor na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

JediUberknaft schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:41:
Anyway, je speelt het spel met de mod toch heh ?
Nee, ik doe de eerste ronde gewoon vanilla ... daarna kijk ik wel eens naar die mod. 'Complete' toch ?

Heb wel een mod voor 'nointro' geïnstalleerd en een 'noprefetch' mod, in de hoop van dat gestotter af te komen.

En een kleine mod om night-vision om m'n SEVA te hebben, dat hoort er IMHO gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goner schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:46:
En een kleine mod om night-vision om m'n SEVA te hebben, dat hoort er IMHO gewoon op.
Helemaal mee eens, heb die mod ook geinstalleerd. De SEVA was in het origineel mijn favoriete armor, vooral vanwege het feit dat ik de night vision op de SEVA gewoon fijner vond kijken dan op de andere armors. Had het eigenlijk continue aan op de SEVA, omdat die SEVA night vision ook overdag nog goed beeld gaf.

Weet iemand trouwens wat nu precies het verschil is tussen de second generation night vision en de third generation night vision in CoP? Kan zelf namelijk het verschil niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heb zelf nog geen 3rd generation, maar verschil is zo te zien minimaal :

http://cop.zsg.dk/NV_Scopes.php#Night_Vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Bedankt voor de link. De verschillen tussen 2nd en 3rd generation lijken vooral in het lichte omgevingen merkbaar. 'S nachts lijkt er inderdaad weinig verschil te zijn.

Night vision is over het algemeen één van de eerste dingen die ik probeer te bemachtigen. Anders zie je 's nachts echt helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb de 3 games vandaag maar eens gekocht..

Ben nu met deel 1 bezig.. 't ziet er indd indrukwekkend uit en als ik al die verhalen moet geloven wordt dit alleen maar leuker..

Buiten de mod 1.4.4 voor deel 1, ziet het er nog steeds super goed uit..
Ik ga hier denk ik wel veel plezier aan beleven..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

dat ga je inderdaad !! Als het je nu al trekt, gaat u genieten ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Audione0 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 00:24:
Buiten de mod 1.4.4 voor deel 1,
Wat is dat precies ?
Ik heb alle 3 delen zonder echte mods gespeeld, alleen kleine mods/fixes om wat zaken te corrigeren.
Bijv. een mod in dl. 1 of 2 om reparaties uit te laten voeren door traders, aangezien er toen nog geen mechanics waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Een advies: probeer zo snel mogelijk een rifle en een scope te vinden. Zeker op de hogere moeilijkheidsgraden ga je erg gauw dood als je de menselijke tegenstanders niet van een afstand omver kan knallen.

Een mod die je toelaat om je wapens en armor te repareren is ook handig om te hebben; heb je ook meteen iets om al je geld in te stoppen (je hoeft verder eigenlijk niks te kopen, je kan alles vinden). Aan de andere kant verhoogt het ook wel het survival gevoel als je continue wapens aan het uitwisselen bent om een wapen in goede staat te hebben. Ik heb zelf gespeeld met de Oblivion Lost mod, welke ook die 'emissions' toevoegt, wat ik toch wel veel atmosfeer toe vond toevoegen. 's Nachts aan het rondlopen en dan wordt de lucht opeens rood, moet je gauw ergens dekking zoeken. En vind je dan in een verlaten en vervallen huisje dekking, kom je er achter dat een groepje stalkers met jou daar ook dekking aan het zoeken is. Echt geweldig :)

Ik vind zelf het origineel de beste atmostfeer hebben van de drie spellen tot nu toe. Vooral de verborgen labs zijn echt geweldig qua atmosfeer, maar ook het survival gevoel vond ik het sterkste hier.

Clear Sky heeft minder atmosfeer voor mij, maar is zeker ook niet slecht. De nieuwe faction wars zijn een leuke toevoeging, maar helaas slecht uitgewerkt. Je kan bv. de stalker factie te helpen door wat bandits af te schieten, maar 5 minuten later kan je het weer doen omdat ze opnieuw gespawned zijn.
Later in het spel moet je je door een dorpje heen vechten, wat mij een beetje een RtCW vibe geeft. Lineairder, maar toch leuk om voor de variatie te spelen.

Call of Pripyat heeft voor mij de meest geraffineerde gameplay. Helaas weet het niet de sfeer van het origineel te bereiken, maar de gameplay maakt echt een heleboel goed. De upgrade en repair mechanic is verder uitgewerkt. Het werkt goed, maar omdat je nu (in tegenstelling tot in het origineel) veel geld nodig hebt voor de upgrades, krijg je dus dat je meer tijd doorbrengt met loot te verzamelen en weer te verkopen. Helaas is dat niet zo geweldig voor de immersion (heb ik bij RPGs ook altijd last van... maar zal wel aan mij liggen), maar het feit dat je nu bv. je stamina weer terug kunt krijgen door gewoon te wandelen ipv helemaal stil te gaan staan is toch echt een hele grote verbetering.

Wat mij aangaat zou een ideale STALKER 2 een combinatie zijn van de sfeer en gevoel van SoC samen met de geraffineerde gameplay van CoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

henkie196 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:35:
En vind je dan in een verlaten en vervallen huisje dekking, kom je er achter dat een groepje stalkers met jou daar ook dekking aan het zoeken is.
Of je duikt een grot in en staat opeens oog in oog met een controller of een kudde snorks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:32:
[...]
Of je duikt een grot in en staat opeens oog in oog met een controller of een kudde snorks :(
Dat maakt het wél extreem stoer om de emission te overleven, althans gevoelsmatig.
Ik heb al gehad tijdens de jacht op een chimera dat ik konkiezen tussen zombies en dan bandits links, snorks rechts en een chimera rechtvooruit. Jezelf door een groepje zombies heen ploegen om vervolgens met seconden te gaan de bandits plat te walsen zodat je die tunnel kunt bezetten is stressig maar wel intens sfeerbouwend. Tot die chimera bij jou komt schuilen, dan wordt het gewoon alleen extreem stressig. (wel overleefd trouwens - wel een hele band LMG kogels in dat beest gesproeid maar daar was dat machinegeweer ook voor bedoeld :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mooi verhaal !
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:23:
wel een hele band LMG kogels in dat beest gesproeid maar daar was dat machinegeweer ook voor bedoeld
Is dat de RP-74 ?? Ik pikte er eentje op van een zombie in de Testing Workshop, weinig ammo en slecht onderhouden ... stootte in de kelder op een pseudogiant, dus ik dacht, ik knal die MG op 'm leeg. Maar helaas liep het ding vast na 10 schoten !
spoiler:
Gelukkig is er een geul onder dat doelwit op een treinstel, waar ik wel in paste, maar de pseudo niet. Vandaaruit heb ik zowat 3 magazijnen assault rifle en nog 3 magazijnen Terminator op 'm leeg moeten knallen om neer te krijgen ; dat is echt de taaiste mutant die er is ...

tip ; zet je rifles altijd op single-shot ipv auto. Anders schiet je alles in no-time leeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:53:
tip ; zet je rifles altijd op single-shot ipv auto. Anders schiet je alles in no-time leeg ...
Sowieso ben je een stuk nauwkeuriger met single shot en blijven je wapens ook langer heel. Ik heb eigenlijk vrijwel altijd alle wapens op single shot. Een gewone rifle met scope en op single shot is al meteen een redelijk goeie sniper. Ik gebruik meestal rifle met scope om mensen en zombies van een afstandje te snipen, en shotguns om mutants van dichtbij om te leggen.

Het enige wapen wat ik eigenlijk altijd op autofire heb staan is de RP-74. Verschrikkelijk goed tegen hordes mutanten. Lekker in Pripyat als er zo'n grote groep snorks op je af komt, om ze gewoon compleet om te maaien. Jammer genoeg is de ammo ervoor vrij schaars en kun je niet rennen met de RP-74 in je handen.

Die Pseudogiant in CoP negeer ik meestal gewoon. In SoC kon je hem met een paar goed gemikte granaten nog wel omleggen, maar dat kan je in CoP wel vergeten. Chimera's laat ik meestal ook gewoon met rust, tenzij ik een mooie sniper plek heb waar hij niet goed bij kan komen, zoals bijvoorbeeld bij de Concrete Bath anomaly in Jupiter.

Chimera's zorgen trouwens altijd wel voor die mooie "oh fuck!" momenten. In het ziekenhuis in Pripyat spawnt er regelmatig eentje, en na daar een paar Monolith gasten neer geknalt te hebben, was ik daar lekker aan het looten, hoor ik opeens zo'n grom. Ik herkende het geluid, maar ik was net een beetje overladen met loot, dus ik schrikken en gauw rondkijken... niks. Toch maar even gauw wat loot op de grond gelegd, loop de trap naar beneden... nog steeds niks. Dus ik loop voorzichtig naar de uitgang toe tot ik weer zo'n brul hoor. Gauw weg rennen, en omkijken en dan: "ohw fuck, chimera!" Gelukkig kon ik op de trap hem redelijk veilig met m'n shottie afmaken, maar dat zijn toch echt van die adrenaline momentjes. Echt geweldig :)

Of een keer dat ik midden in de nacht in dat zelfde ziekenhuis even naar buiten aan het kijken om me te oriënteren en te bepalen welke kant ik op moest om bij een bepaalde anomaly te komen. Lekker sfeermuziekje (echt goeie muziek in CoP, ben blij dat ik daarvan de special edition heb met de soundtrack), en dan plotseling wordt ik ergens vandaan geraakt en hoor ik weer zo'n grom. Echt even hartkloppingen terwijl ik rondkijk en het dan zie: "oh fuck, chimera!". Ben toen maar gauw weggerend, daarna de game gepauzeerd en even tot rust gekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Hehe als je in dat kleine halletje gaat staan wat de wings van het ziekenhuis verbindt, kan je 9/10 keer em rustig afschieten zonder dat ie bij je komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tenzij hij al in het ziekenhuis is, dan kan je 'em het beste naar een trap leiden en hopen dat hij vast komt te zitten, want dan zit je daar totaal niet veilig ;) Bij dat tweede verhaal wat ik hierboven vertelde, zat de chimera trouwens precies daar in die gang die je noemt.

Wat ook maakt dat ik af en toe zo kan schrikken van die chimera's, is dat je ze niet hoort, tot op het moment dat ze op je springen. Menselijke vijanden en zombies kun je op je radar zien, mutanten (en ook zombies, trouwens) kun je over het algemeen horen als ze je gezien hebben of in de buurt zijn, omdat ze dan zo'n herkenningsgeluidje maken. Dus kan het gebeuren dat ik me lekker veilig voel, zoals in bovenstaand voorbeeld, omdat ik aanneem dat ik het wel kan horen of zien op de radar of er iets bij me in de buurt is. En dan wordt je opeens overvallen door zo'n beest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ah, ik denk dat ik gisteren m'n eerste Chimera heb ontmoet dan (heb nog geen missies in Jupiter gedaan om op jacht te gaan).

De soldaat in de wasserette zei dat de ammo op de bon was, dus ik ging maar rondkijken of er nog wat lijken of stashes te plunderen waren. Bij het hospitaal lagen er nog wat, dus ik naar binnen. Zie ik opeens de groene balk boven de mini-map bewegen, dus "iets" ziet me (leuke aanvulling op radar) en ik zie buiten iets rondscharrelen dat ongelooflijke grote sprongen kan maken ... ik schrok me echt rot, nooit eerder gezien.
Heb 'm vanuit dekking kunnen omleggen, taai beest.

Ik zit nu op het punt waar je X8 in moet om info voor het wapen waarmee de stingrays zijn neergehaald te zoeken. Maar ik ga eerst nog even naar Jupiter om te kijken of Nitro en Novikov m'n Bulat en tactical helmet nog wat kunnen opwaarderen ...

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 20-05-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ik vond zelf de infrared scanner upgrade die Nitro uit kan voeren behoorlijk opwegen tegen het feit dat die helm iets minder bescherming bied. Vooral in gebouw gevechten als in de science building (in pripyat, waar je zombies,mercs en monolith tegen kan komen als ik me niet vergis, niet zeker of dat gebouw zo heet).

Als ik me niet vergis maakt de chimera ook zo'n herkenningsgeluidje, alleen, hij ziet je van veel verder en is toch eerder bij je dan andere mutants. Hij heeft in ieder geval dat gromachtige als ie springt. Wat bij mij ook een van de weinige dingen is waar ik echt alert op ben in CoP. Meeste andere vind ik een stuk lastiger om af te schieten.

@henkie196, daarom zei ik ook 9/10 keer... Ben em zelf ook wel eens op een iets andere plek tegengekomen, maar meestal hangt ie op dat pleintje rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Op aanraden van iemand heb ik weer eens gedubbelclickt op het STALKER icoontje op mijn desktop. Was wel lekker intens zeg.

Loop door een tunnel.
Lawaai, gerommel op de achtergrond.
Kijk rond met flashlight, niets te zien.
Ineens, corrosive attack?
Nog steeds niets te zien, alles tijdelijk stil.
Ik denk ik ga verder.
"He, wat doen die kisten in de lucht?" :?
"Zal wel een physics fout zijn :+ "
Pardoes vliegt kist naar mn hoofd, kwart health weg, confused
AARG WAT DE HEL!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

XanderDrake schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:11:
nee, een physics fout is dit :

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_1HYMwWnFf4o/TdrM-BlOceI/AAAAAAAAAck/wzlkTUre16o/s800/ss_rob_05-22-11_19-38-05_%28jupiter%29.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Daar heb ik ook nog leuke plaatjes van gehad, jammer dat ik die niet bewaard heb. Soms kun je best hilarische plaatjes maken in SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
XanderDrake schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:11:
Op aanraden van iemand heb ik weer eens gedubbelclickt op het STALKER icoontje op mijn desktop. Was wel lekker intens zeg.

Loop door een tunnel.
Lawaai, gerommel op de achtergrond.
Kijk rond met flashlight, niets te zien.
Ineens, corrosive attack?
Nog steeds niets te zien, alles tijdelijk stil.
Ik denk ik ga verder.
"He, wat doen die kisten in de lucht?" :?
Pardoes vliegt kist naar mn hoofd, kwart health weg, confused
AARG WAT DE HEL!
Poltergeist :) leuk he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wacht maar tot je een Burer (of drie !!) tegenkomt, of een Chimera ... da's pas lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

pfft met die complete mod word cop toch net wat te zwaar voor mijn huidige pc. ik begin wel weer opnieuw na de nieuwe upgrade ronde. Dan ben ik er ook echt geweest waarschijnlijk :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
superwashandje schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:48:
pfft met die complete mod word cop toch net wat te zwaar voor mijn huidige pc. ik begin wel weer opnieuw na de nieuwe upgrade ronde. Dan ben ik er ook echt geweest waarschijnlijk :)
Voordeel van de STALKER serie is dat de performance redelijk meeschaald met nieuwe hardware (vergeleken met Crysis dan), zorg er wel voor dat je een GPU met 2GB VRAM neemt. 1GB is net niet genoeg icm Complete MOD en FSAA op hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:44

superwashandje

grofheid alom

ik heb geen rare dingen ingesteld. alleen wel veel dingen op hoge instellingen en idd "maar" een 1 gb videokaart. luxeproblemen...:P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

2GB aan vRAM dus? Maakt het dan ook uit wat voor GPU of is een HD 5670 ook al voldoende voor de hogere settings in SoC Complete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:15:
2GB aan vRAM dus? Maakt het dan ook uit wat voor GPU of is een HD 5670 ook al voldoende voor de hogere settings in SoC Complete?
SoC Complete loopt speelbaar (30 - 40 fps) in 1280x800 op een 4890. In 2560x1600 kom ik nauwelijks aan de 10 fps. Je resolutie maakt, met zoveel high detail settings en complexe shaders, veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
XanderDrake schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:15:
De hele STALKER serie is gevoelig voor VRAM maar ik praat hier wel over max Texture Settings icm met FSAA. Hier heeft een 6950/70 2GB een flink voordeel tov een 5870 1Gb met COP Vanilla. Ik ben er vrij zeker van dat 2GB nuttig is met de Complete mod aangezien mijn 5970/5850 Tri-fire het erg lastig heeft met max settings. Zet ik FSAA iets lager dan loopt het super smooth.

Natuurlijk moet alles in balans zijn, van een entry level kaart met veel geheugen moet je niet teveel verwachten
Lees de Stalker CS Tweakguide eens door, bijna alles geld voor CoP minus de DX11 features.

http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html

Afbeeldingslocatie: http://benchmarkextreme.com/Articles/Radeon%205870%202GB/Stalker.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Zanac-ex op 25-05-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Zanac-ex schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:29:
[...]

De hele STALKER serie is gevoelig voor VRAM maar ik praat hier wel over max Texture Settings icm met FSAA. Hier heeft een 6950/70 2GB een flink voordeel tov een 5870 1Gb met COP Vanilla. Ik ben er vrij zeker van dat 2GB nuttig is met de Complete mod aangezien mijn 5970/5850 Tri-fire het erg lastig heeft met max settings. Zet ik FSAA iets lager dan loopt het super smooth.

Natuurlijk moet alles in balans zijn, van een entry level kaart met veel geheugen moet je niet teveel verwachten
Lees de Stalker CS Tweakguide eens door, bijna alles geld voor CoP minus de DX11 features.

http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html

[afbeelding]
Kheb sinds een week een 6990 (2x 2Gb) en kan ineens FSAA op max draaien en nog haal ik + 100 frames.
Nu lijkt mij dat jou 5970/5850 Tri-fire setup ongeveer even snel is maar minder geheugen heeft dus je stelling lijkt wel te kloppen!

Overigens heb ik het hier over SoC. Laatste keer dat ik SoC speelde was op een 3870 op medium settings.
Maar SoC op Ultra High +Complete mod ziet er ontzettend goed uit en kan nog best goed meekomen, qua graphics, met de huidige games! Een BlackOps ziet er vele malen slechter uit vind ik.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:19:
[...]
Overigens heb ik het hier over SoC. Laatste keer dat ik SoC speelde was op een 3870 op medium settings.
Maar SoC op Ultra High +Complete mod ziet er ontzettend goed uit en kan nog best goed meekomen, qua graphics, met de huidige games! Een BlackOps ziet er vele malen slechter uit vind ik.. :X
Met de huidige games vergeleken maakt de Complete mod van de hele STALKER reeks een stukje kunst dat met kop en schouders boven het gemiddelde uitsteekt. Als ik CoP+C vergelijk met Crysis 2 dan komt Crysis 2 er niet bepaald rooskleurig uit.

Black Ops is trouwens nog steeds gebaseerd op een game engine die vóór de eerste Geforce kaarten uitkwam. Dat is geen al te goede maatstaf voor moderne graphics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:59:
[...]

Met de huidige games vergeleken maakt de Complete mod van de hele STALKER reeks een stukje kunst dat met kop en schouders boven het gemiddelde uitsteekt. Als ik CoP+C vergelijk met Crysis 2 dan komt Crysis 2 er niet bepaald rooskleurig uit.
yup!
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:59:
[...]

Black Ops is trouwens nog steeds gebaseerd op een game engine die vóór de eerste Geforce kaarten uitkwam. Dat is geen al te goede maatstaf voor moderne graphics ;)
Ben het met je eens hoor maar de Quake 3, uhh... IW4 engine wordt door vele andere wel gezien als de standaard. Neem maar is een kijkje in een willekeurig COD topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Neem maar eens een kijkje op STALKER fora, daar kun je dan weer beter niet zeggen dat je CoD speelt. ;)

Dat BLack Ops gebaseerd was op een engine die zo oud was wist ik trouwens ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
crizyz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:42:

Dat BLack Ops gebaseerd was op een engine die zo oud was wist ik trouwens ook niet...
Ja, in veel gevallen is de engine van COD ouder dan de speler. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:46:
[...]
Ja, in veel gevallen is de engine van COD ouder dan de speler. :+
Nou... in elk geval ouder dan de mentale leeftijd van de schreeuwlelijkerds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou is die Xray engine ook wel eens aan een opknapbeurt toe ... zit al 3 STALKERs tegen dat rare schokken aan te kijken als je rondloopt.

De nieuwe CoD ziet er wel mooit uit, maar ja trailers ...
http://www.nu.nl/games/25...d-maar-indrukwekkend.html

Vind persoonlijk de Frostbite engine nog het mooist.

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 31-05-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Goner schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:36:
Nou is die Xray engine ook wel eens aan een opknapbeurt toe ... zit al 3 STALKERs tegen dat rare schokken aan te kijken als je rondloopt.

De nieuwe CoD ziet er wel mooit uit, maar ja trailers ...
http://www.nu.nl/games/25...d-maar-indrukwekkend.html

Vind persoonlijk de Frostbite engine nog het mooist.
Jij bedoelt optimalisatie. Ja, daar moet ik je gelijk in geven. Stabiliteit laat het soms afweten. Maar ach, dat zorgt weer voor die oostblok charme die het spel heeft. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
X-Ray engine heeft een paar zwakke punten, slechte Multi Threading, Matig Memory Management maar daar staat tegenover het redelijk modulair is. (Mods, DX7, DX8, DX9, DX10/10.1, DX11)
Tevens de reden dat de huidige X-Ray engine nooit en te nimmer op een Console zal draaien. Haleluja

Quote van Metro 2033 makers
http://ve3d.ign.com/artic...R-X-Ray-Engine-Components
Controversy has surrounded the origins of the new 4A [Metro 2033] engine, as GSC founder Sergey Grigorovich has apparently claimed in the Russian games press that the tech is derived and improved from a pre-release version of the S.T.A.L.K.E.R. code.

4A CTO Oles Shishkovtsov, who left GSC a year before S.T.A.L.K.E.R.: Shadow Of Chernobyl eventually launched, said, "There's no relationship. Back when I was working as Lead Programmer and Technology Architect on S.T.A.L.K.E.R. it became clearly apparent that many architectural decisions put into S.T.A.L.K.E.R. engine were great for the time when it was designed, but they just doesn't scale to the present day.

"The major obstacles to the future of S.T.A.L.K.E.R. engine were its inherent inability to be multi-threaded, the weak and error-prone networking model, and simply awful resource and memory management which prohibited any kind of streaming or simply keeping the working set small enough for (back then) 'next-gen' consoles."

"When the philosophies of the engines are so radically different it is nearly impossible to share the code," he said. "The final answer is 'no'. We do not have shared code with X-Ray, nor would it be possible to do so."

En bang dat de nieuwe S.T.A.L.K.E.R. kwa engine wel eens minder kan zijn dan de oude.
Zie Crysis2 en SUPCOM2, die zijn er ook niet echt op vooruit gegaan sinds ze ook op de concoles uitkwamen.

S.T.A.L.K.E.R is en blijft een Diamant Artificiële Diamant , maar wel een hele ruwe.

[ Voor 7% gewijzigd door Zanac-ex op 16-06-2011 21:31 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste