Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:01:
[...]

Tot de tijd dat je zelf ook met wapens loopt die zo'n afstand kunnen overbruggen zijn alleen soldiers zo goed bewapend. Ben je nu boos dat je als kereltje van niets met ene klein pistooltje het niet op kutn nemen tegen getrainde, goed bewapende militairen met assaultrifles? Want dan heb ik nu al vast ene indruk van hoe jij de eerste helft van dit spel gaat vinden...

[...]

Leer mikken. Kogels vallen ietsje, dus niet vergeten hoger te mikken op afstand, en niet met pistolen of volautomaten gaan schieten op dingen die ver weg zijn. 't is geen Quake heh.
Ik speel games als ontspanning, dus ik heb absoluut geen zin in ultramoeilijke games die de AI een onmogeljk voordeel geven.
Heb de game net weer opgestart, probeer wat meer aan stealth te doen, maar lukt niet altijd even goed. :P
Som zien ze mij wel terwijl ik ze niet eens kan spotten. Zou alleen wel wat meer trade points willen zien waar je ook wapens kunt verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:20:
[...]
Ik speel games als ontspanning, dus ik heb absoluut geen zin in ultramoeilijke games die de AI een onmogeljk voordeel geven.
Ik speel alle STALKER games op de hoogste moeilijkheidsgraad en heb nergens problemen mee, dus ultramoeilijk zijn ze zeker niet. Het is overigens niet lomp bedoeld, maar j moet gewoon leren mikken in het spel. Het is geen quake, de wapens werken realistischer. In het echte leven is met een pistool een doel raken op 20 meter ook geen eenvoudige kwestie van blaffen: zeker een kort loopje is er schuld aan dat zelfs ervaren sportschutters niet zomaar een groepje bij elkaar boemen.
Een fors deel van het spel bestaat eruit te zorgen dat je niet zomaar een hinderlaag inhuppelt, maar juist voorzichtig een vijandelijke groep ontwijkt danwel op jouw voorwaarden het gevecht aangaat.
Heb de game net weer opgestart, probeer wat meer aan stealth te doen, maar lukt niet altijd even goed. :P
Som zien ze mij wel terwijl ik ze niet eens kan spotten. Zou alleen wel wat meer trade points willen zien waar je ook wapens kunt verkopen. :)
Gebruik jij je radartje wel dan? Want tegen de tijd dat vijanden jou gaan zien, m.u.v. de soldiers onderaan de heuvel waar je spel start, heb jij ze allang en breed op je radar.

Als je een laagdrempelige shooter zoekt ben je trouwens volstrekt verkeerd bij de STALKER serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:55:
[...]

Ik speel alle STALKER games op de hoogste moeilijkheidsgraad en heb nergens problemen mee, dus ultramoeilijk zijn ze zeker niet. Het is overigens niet lomp bedoeld, maar j moet gewoon leren mikken in het spel. Het is geen quake, de wapens werken realistischer. In het echte leven is met een pistool een doel raken op 20 meter ook geen eenvoudige kwestie van blaffen: zeker een kort loopje is er schuld aan dat zelfs ervaren sportschutters niet zomaar een groepje bij elkaar boemen.
Een fors deel van het spel bestaat eruit te zorgen dat je niet zomaar een hinderlaag inhuppelt, maar juist voorzichtig een vijandelijke groep ontwijkt danwel op jouw voorwaarden het gevecht aangaat.

[...]

Gebruik jij je radartje wel dan? Want tegen de tijd dat vijanden jou gaan zien, m.u.v. de soldiers onderaan de heuvel waar je spel start, heb jij ze allang en breed op je radar.

Als je een laagdrempelige shooter zoekt ben je trouwens volstrekt verkeerd bij de STALKER serie.
Als jij vindt dat het aan mij ligt dan zal dat wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:20:
STALKER is zeker niet ultramoeilijk en al helemaal niet niet als je als Novice of zelfs Stalker speelt. Veteran (of hoe het heet in Stalker) heb ik zelfs niet geprobeerd, ben ik gewoon niet goed genoeg voor.
Maar je moet het slim spelen en heel goed op de omgeving letten. Ik ging eerlijk gezegd vaker dood door anomalies en mutanten dan door menselijke tegenstanders.

Waar zit je in SoC ?? Net begonnen begrijp ik ... Heb je die opdracht voor Wolf al gedaan ?
Want als je gelijk gaat ruziën met de militairen bij de brug of bij de check-point dan maak je inderdaad geen kans tegen hun AK-74 en Akabans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Ik moet nog even uitzoeken hoe het werkt, maar tot nu toe heb ik het idee dat het héél erg op CSS lijkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:18:
[...]
STALKER is zeker niet ultramoeilijk en al helemaal niet niet als je als Novice of zelfs Stalker speelt. Veteran (of hoe het heet in Stalker) heb ik zelfs niet geprobeerd, ben ik gewoon niet goed genoeg voor.
Maar je moet het slim spelen en heel goed op de omgeving letten. Ik ging eerlijk gezegd vaker dood door anomalies en mutanten dan door menselijke tegenstanders.

Waar zit je in SoC ?? Net begonnen begrijp ik ... Heb je die opdracht voor Wolf al gedaan ?
Want als je gelijk gaat ruziën met de militairen bij de brug of bij de check-point dan maak je inderdaad geen kans tegen hun AK-74 en Akabans.
Ik zit inderdaad redelijk in het begin. Ben nu net een tunnelstelsel ingegaan, maar krijg de kans niet eens om mijn hoofd om de hoek te steken. Ze weten direct dat ik er ben (ja op radar gelet) schieten heeft bijna geen zin omdat het geen effect heeft. Ze horen me kennelijk, lopen achter me aan en ik heb niet eens de tijd om te reloaden.
Ik speel al 25 jaar games, maar zoiets als dit heb ik maar bar weinig meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:08:
[...]

Als jij vindt dat het aan mij ligt dan zal dat wel. :)
Doe zoals ik: zet de game op ulta easy! 8)

Ik ben redelijk thuis in de shooters maar ik vind STALKER ook best pittig. Om het leuk te houden heb ik de moeilijkheidsgraad op easy gezet (Rookie?). Dat maak de game een stuk makkelijker en zo blijft het leuk.

En wellicht is het gewoon niet een game voor jou. Ik heb geprobeerd om het aan te smeren bij wat vrienden maar die waren ook niet allemaal even enthousiast. Veel gehoorde klachten waren: Stabiliteit, Graphics, en idd de moeilijkheidsgraad.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:50:
[...]

Doe zoals ik: zet de game op ulta easy! 8)

Ik ben redelijk thuis in de shooters maar ik vind STALKER ook best pittig. Om het leuk te houden heb ik de moeilijkheidsgraad op easy gezet (Rookie?). Dat maak de game een stuk makkelijker en zo blijft het leuk.

En wellicht is het gewoon niet een game voor jou. Ik heb geprobeerd om het aan te smeren bij wat vrienden maar die waren ook niet allemaal even enthousiast. Veel gehoorde klachten waren: Stabiliteit, Graphics, en idd de moeilijkheidsgraad.
Hmm ja dat zou kunnen. Wat ik gewoon erg lastig vind is dat vijanden me kennelijk al van ver kunnen zien. Ook ben ik met 2 kogels dood terwijl mijn tegenstanders een half magazijn nodig hebben om tegen de grond te gaan.
Het is best jammer, de game draait perfect hier en ik vind de setting geweldig. Daarom is het ook zo jammer om het aan me voorbij te laten gaan. Denk dat ik gewoon een geweldige spelervaring mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

ondanks alles mrBubblels, is het spel nog steeds erg goed te doen. Ik ben echt geen ster in gamen, MP moet je mij (niet meer) neerzetten, want daar bak ik weinig meer van. Maar Stalker is echt wel te doen,ik speelde juist toch vaak in het begin al op korte afstanden met de (meest waarschijnlijk bandits) af te maken. Om hoekjes met je handwapen headshots maken en dan iets beter shotguns gebruiken voor close encounters. Ging mij als Stalker of hoger prima af hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:28:
[...]

Ik zit inderdaad redelijk in het begin. Ben nu net een tunnelstelsel ingegaan, maar krijg de kans niet eens om mijn hoofd om de hoek te steken. Ze weten direct dat ik er ben (ja op radar gelet) schieten heeft bijna geen zin omdat het geen effect heeft. Ze horen me kennelijk, lopen achter me aan en ik heb niet eens de tijd om te reloaden.
Ik speel al 25 jaar games, maar zoiets als dit heb ik maar bar weinig meegemaakt.
Idd, als je gewoon loopt horen ze je. Daarom moet je je gebukt bewegen. Doe ook je flashlight uit want die zien ze.
(En gebruik hun flashlight lichtbundels om ze te zien aankomen.)
Gebruik aim met de éénvoudige wapens. En ga desnoods gewoon campen.
Ga ook geen lange vuurgevechten aan. Schiet een paar keer en duik metéén weg als zij beginnen te schieten

[ Voor 3% gewijzigd door YVG op 07-10-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:28:
Ben nu net een tunnelstelsel ingegaan, maar krijg de kans niet eens om mijn hoofd om de hoek te steken.
Tunnelstelsel ? Poeh, tijd geleden dat ik SoC gespeeld heb hoor ... je moet toch eerst iemand die door de bandits is gepakt bevrijden ? De enige tunnel die ik me herinner is die tunnel door de spoordijk met die electrische anomalies (er zit een bepaald ritme in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:11:
[...]

Hmm ja dat zou kunnen. Wat ik gewoon erg lastig vind is dat vijanden me kennelijk al van ver kunnen zien. Ook ben ik met 2 kogels dood terwijl mijn tegenstanders een half magazijn nodig hebben om tegen de grond te gaan.
Het is best jammer,
de game draait perfect hier en ik vind de setting geweldig. Daarom is het ook zo jammer om het aan me voorbij te laten gaan. Denk dat ik gewoon een geweldige spelervaring mis.
Waarom is dat jammer? Moet je maar bij elk spel als een Rambo op steroiden tussen een groep van 20 mensen kunnen gaan staan en iedereen op je dooie gemak neer gaan knallen? Dat is precies het soort gameplay waardoor ik compleet mijn interesse in FPS games verloren ben. Er is geen kunst meer aan. Buk 2 seconden achter een tafel en je bent weer springlevend. Blijkbaar is die gameplay mateloos populair en pikken gamers het niet meer als ze moeite moeten doen.

Ik ben blij dat STALKER niet meegaat in die hype en gewoon nog wat denkwerk vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oorzaak dat veel gamers S.T.A.L.K.E.R. ultramoeilijk vinden is puur terug te vinden in de speelstijl van de gamer zelf. S.T.A.L.K.E.R. is nu eenmaal geen on-the-rails shooter als Call of Duty 4, en het is al helemaal geen Quake of Unreal Tournament.

S.T.A.L.K.E.R. vereist een geheel andere speelstijl. En het magische woord is geduld. Zeker in het begin. Toen ik voor het eerst aan S.T.A.L.K.E.R. begon ging ik ook een paar keer dood, maar ondanks dat had ik wel heel veel plezier in de game.

Je moet de game echt rustig en op je gemak spelen en overal de tijd voor nemen. Ik beschouw het ook als een survival tocht, waarschijnlijk zou het in het echt ook zo gaan als je in zo'n een situatie zit. Rushen heeft dan geen zin en lig je ongetwijfeld binnen no time met tientallen kogels in je lijf dood te bloeden in een greppeltje.

Overigens wil ik bij de game niet eens rushen. Enige wat ik wel jammer vind is dat het bij de diverse gebieden best druk bevolkt is. Ik had het liever nog wat rustiger gehad. Ik vind de desolate sfeer die er hangt enorm goed. Als je 's nachts in je eentje door Dark Vally struint, bliksem op de achtergrond, de wind die waait en de stortregen en in de verte dan het angstaanjagende geluid van mutanten hoort. Dat vind ik echt vet. Daarom vind ik het ook wel jammer dat er zoveel stalkers en bandieten en militairen rondlopen. Als het rustiger was voelde het nog meer aan als een survival toch, waarbij je ook echt op je ammo moet letten en je hier en daar een hartaanval krijgt als je in een verlaten fabriek wordt aangevallen door een bloodsucker :-).

Overigens vind ik de game pas echt heel gaaf worden zodra je een wapen met een scope hebt. Misschien raar, maar om de een of andere reden voegt dat voor mij heel toe. Rustig je omgeving scannen met je scope. Of vanaf een afstandje mutanten uitschakelen. Met een scope heb je pas ook echt goed de mogelijkheid om zelf betere stealth tactieken toe te passen (lees: op lange afstand blijven en zo de oppositie uitschakelen).

RED RORK'S SPEELSTIJL

Zelf speel ik voornamelijk in survival modus. Speel altijd op de hoogste moeilijkheidsgraad, en ga vooral rustig op onderzoek uit. Vooral in S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky vind ik het heerlijk om rond te struinen in Red Forrest. Wat al eerder is gezegd doe ik zelf ook. Elk hoekje en kiertje van de map onderzoeken, op zoek naar geheime stashes. Vaak gebruik ik ook mijn eigen hideout om wapens te bewaren en artifacts. Het hunten naar artifacts vind ik in de eerste S.T.A.L.K.E.R. niet heel bijzonder (way too easy!). Zeker omdat ze bijna overal open en bloot liggen. In Clear Sky is het al beter, maar pas in Call of Pripyat is het echt goed geimplementeerd. Hier moet je tenminste ook echt veel moeite doen voor het verkrijgen van een artifact. Daarnaast vind ik wapens hunten niet heel bijzonder, als ik een beter wapen tegenkom dan gebruik ik die, maar wapens verkopen doe ik niet vaak. Leuke is dat je in Clear Sky en Pripyat ook veel meer gehecht raakt aan je wapen omdat je ze kan upgraden en helemaal kan customizen naar jouw smaak.

Overigens vind ik de missies waarbij je lekker mag exploren ook het leukst. Hoogtepunt was toch wel de missie in S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat waarbij je op zoek moet gaan naar Oasis. Rustig verkennen en dan de kick als je uiteindelijk alles ontdekt! En de complete mysterie die erom heen hangt vond ik ook geweldig.

RED RORK'S MODS

Wat betreft de mods. Ik heb een hele lange tijd de volgende mods gespeeld:

OBLIVION LOST
(voordelen: - extra mutanten, - betere graphics en audio, - het gebruiken van artifacts als wapens (dit ziet er awesome uit), - het maken van je eigen artifacts door ingredienten in anomalies te gooien en dan een x aantal uur te wachten *later terug komen dus).

STALKER Complete (ook beschikbaar voor CS en CoP)
(voordelen: - geen verandering in gameplay, puur een complete graphics overhaul, en man wat ziet het er na het installeren van deze mod prachtig uit!)

L.U.R.K.
(tegenhanger van Oblivion Lost, kort uitgeprobeerd maar vond het niet geweldig)

PRIBOI STORY
(single player mod met een nieuwe verhaallijn, was leuk om te doen, haalt het uiteraard niet bij het origineel maar heeft wel wat leuke ideetjes)

LOST ALPHA
(de mod waar ik ontzettend naar uitkijk! De mod die S.T.A.L.K.E.R. dichter bij de originele visie brengt. In de uiteindelijke winkelversie is namelijk een hele hoop geschrapt. Denk hierbij aan mutanten, complete landschappen en andere opties. Een van de eerste ideeen was namelijk ook dat jij op weg was naar de Chernobyl Power Plant, maar dat andere Stalkers hier ook naar opzoek waren en dat als een andere stalker er eerder was dan jou het game over was :-). Daarnaast had de game bij het begin ook meer mutanten *enkele zijn later toegevoegd in Clear Sky en Call of Pripyat of door mods.)

RED RORK'S VRAAGJES AAN JULLIE

- Wat is jullie favoriete wapen?
(non mod, puur uit de game zelf. Ikzelf gebruik het liefst de TRs - 301 met scope en grenadelauncher en wat betreft sniperrifles is de GAUSS favoriet, uiteraard 8)).

- Wat is de leukste easter egg die jullie hebben gevonden?
(ik vond de black mesa referentie erg leuk!)

- Welk gedeelte / plek heeft voor jullie het meeste sfeer?
(In S.T.A.L.K.E.R. is het voor mij Dark Valley, in Clear Sky is het Red Forrest, en in Call of Pripyat euh, die moet ik echt weer even opnieuw spelen *pas 1x uitgespeeld*, dus ik weet niet alle namen meer. Oasis vond ik gaaf :-)).

- Welk suit gebruiken jullie het liefst?
(In S.T.A.L.K.E.R. gebruik ik het Ghost suit *design is ook gewoon mooi*, in Clear Sky en Call of Pripyat wissel ik nog wel is)

- Wat is de beste mutant?
(Bloodsucker! Vooral in Call of Pripyat zijn ze nasty omdat ze daar compleet kunnen verdwijnen!)

- Leukste groep om voor te werken?
(ik ben vooral een loner, heb veel samengewerkt met de stalkers groep, de andere groepen laat ik het altijd gewoon uitvechten, moet de game wel nog een x doorspelen en me aansluiten bij de bandits)

- Wat is jullie idee achter de Zone?
(zoals je weet heeft iedereen in het S.T.A.L.K.E.R. universum een andere mening over de zone. Dus wat is het? Waarom is het er? En wie van alle groepen heeft in jullie ogen het bij het rechte eind?)

- Favoriete einde in S.T.A.L.K.E.R.?
(ik ga niet spoileren)

- Engste moment in de game?
(voor mij was het definitely een van de ondergrondse laboratoria. Denk dat X16 er nog het meeste uitspringt.)

- Gaafste wat jullie ooit hebben meegemaakt in de game?
(poeh, moeilijk. Heb in Dark Valley veel toffe momenten meegemaakt.)

- Beste mod?
(Oblivion Lost of Complete)

- Wat missen jullie in de game?
(Co-op! Zou het zo gaaf vinden als je met iemand anders in de game kan roamen, samen looten en gewoon survivalen. En veel van de cut content en initiele ideeen mis ik.)

RED RORK'S AFSLUITERTJE

S.T.A.L.K.E.R. is echt een van de beste games die ik in lange tijd heb gespeeld. Ja, de game had nogal veel bugs en problemen (zeker de eerste) en niet alles klopte maar dankzij de vele patches en beschikbare mods is het nu echt een groot plezier om de game te spelen!

Rest mij nog om te zeggen: "It is so quiet out here, it is the quietest place in the world." - (Stalker, 1979 - film).

Red Rork

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
twiFight schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Waarom is dat jammer? Moet je maar bij elk spel als een Rambo op steroiden tussen een groep van 20 mensen kunnen gaan staan en iedereen op je dooie gemak neer gaan knallen? Dat is precies het soort gameplay waardoor ik compleet mijn interesse in FPS games verloren ben. Er is geen kunst meer aan. Buk 2 seconden achter een tafel en je bent weer springlevend. Blijkbaar is die gameplay mateloos populair en pikken gamers het niet meer als ze moeite moeten doen.

Ik ben blij dat STALKER niet meegaat in die hype en gewoon nog wat denkwerk vereist.
Mijn post klinkt misschien wat boos en ik had een hele hoop reacties blijkbaar overgeslagen, waar dit al gezegd was en met wat meer uitleg.

Punt is dat STALKER gewoon wat realistischer is. Je komt niet als superheld in het spel, je komt als een simpele ziel die alles (incl geheugen) kwijt is. Je hebt slechte gear en slechte wapens. Gedraag je dus ook zo! Probeer niet gelijk al de goedbewapende soldaten neer te krijgen, want dat lukt je niet met een pistooltje en een aftandse shotgun. Een straatcrimineel redt het ook niet tegen het hele rode leger. Maar des te groter is wel de voldoening om je best te doen en verder te komen, en later als je een lekker wapen hebt terug te gaan om die outpost eens onder handen te nemen.

Als je in het donker groepjes aanpakt dan maak je meer kans, want ze kunnen je niet zo goed zien. Doe wel je flashlight uit! En gebruik het element van verrassing en zorg dat je schuilt. Blijf rondlopen, want ze weten waar je zit als je dat niet doet, en dan komen ze als groep op je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:51:
"It is so quiet out here, it is the quietest place in the world." - (Stalker, 1979 - film).
Is dat een aanrader ?? Zal wel nauwelijks aan de DVD (CD?) te komen zijn, maar zo te zien is er minstens 1 goeie torrent ...
RED RORK'S VRAAGJES AAN JULLIE
ik heb Call of Pripyat nog steeds niet gespeeld :o , antwoorden zijn dus gebaseerd op SoC en CS
- Wat is jullie favoriete wapen?
De Vintar ... of een AK72/2 of Obokan met alles erop en eraan.
- Wat is de leukste easter egg die jullie hebben gevonden?
Gordon Freeman (+Big Ben) uit uit Half Life
- Welk gedeelte / plek heeft voor jullie het meeste sfeer?
laboratoria
- Welk suit gebruiken jullie het liefst?
Healing Berill (SSP-99 is ook wel fijn, maar niet erg macho :+ )
- Wat is de beste mutant?
Ik hou niet van mutanten ... nou vooruit : Pyrogeist, ik snapte echt niet wat er gebeurde ...
- Leukste groep om voor te werken?
Stalkers .. of Clear Sky (good guys & underdog)
- Wat is jullie idee achter de Zone?
Moeilijk ... nog nooit diep over nagedacht.
Moet ook nog steeds 'Roadside Picnic' lezen en/of 'Stalker' zien ...
- Engste moment in de game?
absoluut de laboratoria (ook X16)
- Gaafste wat jullie ooit hebben meegemaakt in de game?
(poeh, moeilijk. Heb in Dark Valley veel toffe momenten meegemaakt.)
- Beste mod?
De repair-mod, zodat je bij traders kunt laten repararen !
Heb nooit echte complete mods gebruikt. Alleen wat kleintjes om graphics te verbeteren, iets meer te kunnen dragen en zo ...
- Wat missen jullie in de game?
Een multi-player (of co-op inderdaad) die de sfeer behoudt van STALKER .. heb precies 1 keer on-line gespeeld, volkomen ruk. Idiote bunnyhoppers met ADHD net zoals in alle andere shooters.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 08-10-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Goner schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:33:
[...]

...
Een multi-player (of co-op inderdaad) die de sfeer behoudt van STALKER .. heb precies 1 keer on-line gespeeld, volkomen ruk. Idiote bunnyhoppers met ADHD net zoals in alle andere shooters.
Lol, toch best maf dat het beste SP spel ooit, de slechtste MP ooit heeft.

Want idd, wat is de MP ruk zeg...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van dit topic heb ik het spel nog maar eens geïnstalleerd. Toen het spel uitkwam heb ik het gelijk gekocht, eindelijk kon ik het gebied van Chernobyl van dichtbij ervaren :P Helaas trok mijn laptoppie (Dell Inspiron 1501) het spel gewoon niet. Ik heb STALKER ondanks de hevige haperingen toendertijd wel uitgespeeld :P En daaraan goeie herinneringen overgehouden. Ik ken bijna geen andere spellen die zo'n indruk op mij hebben gemaakt als Stalker. Ik zette ook regelmatig hele diepe ambient of andere spannende muziek op tijdens het spelen, om de sfeer te vergroten :9

Nu dus weer aan begonnen (met diezelfde laptop) maar ik wil het spel gewoon spelen zonder haperingen op de hoogste settings :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:11:
Na het lezen van dit topic heb ik het spel nog maar eens geïnstalleerd. Toen het spel uitkwam heb ik het gelijk gekocht, eindelijk kon ik het gebied van Chernobyl van dichtbij ervaren :P Helaas trok mijn laptoppie (Dell Inspiron 1501) het spel gewoon niet. Ik heb STALKER ondanks de hevige haperingen toendertijd wel uitgespeeld :P En daaraan goeie herinneringen overgehouden. Ik ken bijna geen andere spellen die zo'n indruk op mij hebben gemaakt als Stalker. Ik zette ook regelmatig hele diepe ambient of andere spannende muziek op tijdens het spelen, om de sfeer te vergroten :9

Nu dus weer aan begonnen (met diezelfde laptop) maar ik wil het spel gewoon spelen zonder haperingen op de hoogste settings :(
Tja,.....accepteer lagere settings of schaf een betere laptop of PC aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:11:

Shadow of Chernobyl loopt met alles op max prima, vloeiend op plusminus 40 FPS in 2560x1600. Maar dan moet je wél een PC kopen, of minstens een beschaafde laptop, en niet zo'n antiek stuk schroot met intel onboard chip. Dat is van je auto eisen dat hij je op de maan brengt.

/me heeft vrijdag alle drie de spellen weer geinstalleerd om ze in volgorde door te spelen, en zet zojuist nog even de brainscorcher uit voor het slapen gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja, dat ken ik. En 4 uur later kijk je op de klok om er achter te komen dat het spel toch wel erg verslavend is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:03:
[...]

Shadow of Chernobyl loopt met alles op max prima, vloeiend op plusminus 40 FPS in 2560x1600. Maar dan moet je wél een PC kopen, of minstens een beschaafde laptop, en niet zo'n antiek stuk schroot met intel onboard chip. Dat is van je auto eisen dat hij je op de maan brengt.

/me heeft vrijdag alle drie de spellen weer geinstalleerd om ze in volgorde door te spelen, en zet zojuist nog even de brainscorcher uit voor het slapen gaan :+
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik wilde alleen mijn teleurstelling uiten dat ik het spel niet normaal kan spelen. Natuurlijk realiseer ik me dat ik een klote laptop heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er niet een leuk gebruikt bakkie in de V&A sectie op t.net voor je? Ik kan me niet voorstellen dat je zo in de buurt van kerst (afhankelijk van de gewildheid van het cadeau kan de periode "vlakbij kerst" in Juni beginnen en ophouden...) niet jezelf op een gamePCtje kunt trakteren. En STALKER spelen, zoals STALKER bedoeld is: max res, max details, en dan op 500 meter Monolith troopers observeren om op precies het juiste moment met je Vintar de hele squad uit te schakelen zonder dat zelfs maar één van hen doorheeft wat er gebeurt, tot het te laat is. Om vervolgens gillend als een klein meisje van je stoel te pleuren als je plots in je rug wordt gesprongen door een bloodsucker die je niet had horen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:27:
Staat er niet een leuk gebruikt bakkie in de V&A sectie op t.net voor je? Ik kan me niet voorstellen dat je zo in de buurt van kerst (afhankelijk van de gewildheid van het cadeau kan de periode "vlakbij kerst" in Juni beginnen en ophouden...) niet jezelf op een gamePCtje kunt trakteren. En STALKER spelen, zoals STALKER bedoeld is: max res, max details, en dan op 500 meter Monolith troopers observeren om op precies het juiste moment met je Vintar de hele squad uit te schakelen zonder dat zelfs maar één van hen doorheeft wat er gebeurt, tot het te laat is. Om vervolgens gillend als een klein meisje van je stoel te pleuren als je plots in je rug wordt gesprongen door een bloodsucker die je niet had horen aankomen.
Mja ik heb helaas niet veel geld op het moment en ook andere prioriteiten. Ik laat het spel gewoon weer een tijd in de kast staan totdat ik een computer aanschaf die het spel aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet alweer waarom Shadow of Chernobyl zo berucht was.

Ik ben in Pripyat, en kan daar niet meer saven. Althans, ik kan wel saven, maar die savegame laden == crash to desktop. Dus ik moet nu m'n savegame voor Pripyat laden, Pripyat in, m'n ding doen aldaar en dan langs de lambalasslickingmonkeyballsuckingturdfluffinghoerencamper met z'n RPG op naar CNPP. ZONDER te saven, op Master difficulty. En ik wil twee artifacts hebben voor mijn uiteindelijke wandeltochtje in de diepste en hoogste plekjes in de CNPP.
Zoals je aan mijn scrabblescore kunt zien, heb ik dat nog niet voor elkaar omdat ik wat moeite heb met die RPG kerel. En met wat Snorks die je afleiden terwijl zo'n tweede nitwit met Gaussrifle gaten in je rugzak schiet, van voren. En Monolith mutsen die met vijf man tegelijk sproeiend hoekjes om komen zetten.

/me overweegt CS maar te gaan spelen, en SoC als verloren te beschouwen. Terug gaan naar een oude save helpt niet, overigens. :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KnetterGek

Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je wel de laatste patches geinstalleerd? Ik weet trouwens welke RPG guy je bedoeld. Zit inderdaad te campen op een dak ergens, in combinatie met de GAUSS rifle guy (die ergens schuin tegenover zit en een stuk hoger).

Misschien moet je maar overstappen op CS is tenslotte een prequel ;-), dus qua verhaal volgorde kun je beter daarmee beginnen.

Wel vreemd dat je saves niet meer werken :S. Daar heb ik nog nooit last van gehad. Ondanks alle bugjes die SoC kent (had wel een x aantal keer een crash to desktop met bugtrap gevalletje).

CS loopt wel een stuk stabieler, en als je overstapt installeer dan ook gelijk de Stalker Clear Sky Complete mod +patch 1.5.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:01:
@KnetterGek

Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar heb je wel de laatste patches geinstalleerd?
Het gevaat met patches bij de eerste S.T.A.L.K.E.R. is dat het installeren van een patch er voor zorgt dat je je oude saves niet meer kan gebruiken, dus dit kan je beter niet doen terwijl je midden in het spel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja, maar dan had je het spel gelijk maar moeten updaten. Die laatste patch is ook al jaren uit (letterlijk). Je hebt geen recht van zeuren over bugs als je patches niet installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je effe terugleest zie je dat ik alle drie de games helemaal grijs gespeeld heb. Uiteraard heb ik alle patches erop gezet, en omdat ik natuurlijk niet gek ben heb ik dat gedaan vóór ik ben gaan spelen :+
/me heeft recht van zeuren over deze bug.

Ik wilde de games gewoon nog eens doorspelen. Overigens zonder die complete mod (of enige andere mods) omdat die gewoon niet het gevoel en de atmosfeer van de originele games echt goed behouden. Misschien speel ik ze later nog wel eens met die mods, maar eigenlijk vind ik STALKER zo leuker.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Die 'je' waar ik het over had was ook meer algemeen bedoeld hoor ;) Maar je komt het vaak tegen op fora, en na een week kom je er dan achter dat diegene de patches niet geinstalleerd heeft, omdat hij gelijk wou spelen of zo.. En nog vaker omdat ze stiekem toch de illegale versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de no CD patch er pas overheen gegooid nadat deze bug optrad, eigenlijk. Ik speel wat CS en als ik zin heb in een uitdaginkje probeer ik Pripyat nog eens door te struinen, en nu hoef ik niet steeds van CS te wisselen. Bovendien is m'n DVD drive gaar en maakt de CS CD gigantische klereherrie in de drive. Maar, ik snap wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pexrider
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08 07:39
Ben vandaag echt begonnen met S.T.A.L.K.E.R. nadat ik al een aantal x was begonen maar vroegtijdig was afgehaakt (zat toen nog een beetje in m'n CoD mp modus :*)) maar nu vandaag lekker de tijd voor genomen(ben al zo'n 5 uur verder hehe) met een heerlijk biertje dr bij, Ik zit er echt helemaal in. Laatste keer dat ik dit had was met Half Life2, damn wat was dat ook verslavend, maar dit sfeertje en die spanning is echt heerlijk zo op mn vrije zaterdag. Je moet met dit spel echt ff doorzetten, als je eenmaal in de flow zit dan ben je hooked!

Veel plezier toekomstige STALKERS! :*)

psn:Pexrider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

hehehehe ... Als daar mijn maatje niet is ;). Welkom op tweakers ouwe !

En als je zo dit topic doorleest, lees je vrijwel alleen maar hetzelfde over dit fantastische spel ! Ik denk dat ik zelf alleen al 30x heb verteld dat ik het zo'n ontzettend goed en sfeervol spel vind ! En dan deze tijd van het jaar, is het ultieme jaargetijde .Regen, wind en guur weer ... Om je een echte STALKER te laten voelen. Are you though enough to survive the Zone and its dangers ???

Have fun maatje !! And see you soon !! In de Zone and real life :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:44:

Ik wilde de games gewoon nog eens doorspelen. Overigens zonder die complete mod (of enige andere mods) omdat die gewoon niet het gevoel en de atmosfeer van de originele games echt goed behouden. Misschien speel ik ze later nog wel eens met die mods, maar eigenlijk vind ik STALKER zo leuker.
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik vind de Atmosfear 2 mod voor CoP echt wel wat toevoegen. De mod zorgt ervoor dat het spel meer 'af' aanvoelt. Zonder mod vind ik CoP namelijk een beetje kaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Dat sowieso met de mod, plus het feit dat ik de emissies lekker intens vind nu, waardoor ik nog meer in het sfeertje gezogen werd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
had cop al eens uitgespeeld en de mod er zomaar eens opgezet om te kijken hoe het eruit ziet.
ziet er mooi uit, en de sfeer in nog steeds goed.

edit: zo goed dat ik nu al weer in de 2e map jupiter ben lol

[ Voor 18% gewijzigd door Goofy1978 op 21-10-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theguyofdoom
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-08 10:04
SoC en CoP samen in de aanbieding op steam nu voor €7,49 oid. Ik moet er zelf maar eens tijd voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:40
theguyofdoom schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:28:
SoC en CoP samen in de aanbieding op steam nu voor €7,49 oid. Ik moet er zelf maar eens tijd voor maken.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
En de download loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ik vind de mod voor cop wat minder de lucht ziet er mischien anders, uit maar de donkere sfeer is bijna weg.
in de tunnels en ondergrondese gangen is het overbelicht en je zaklantaarn hoef je niet te gebruiken.
op reis naar pripyat heb ik de mod eraf gehaald.
schaduwen en belichting is ook veel beter zonder mod vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChojinZ schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:52:
Zonder mod vind ik CoP namelijk een beetje kaal...
dit is niet bepaald lik-op-stuk, maar vooruit
Die kaalheid vormt juist een belangrijk deel van de sfeer: een bijna geheel verlaten dood stukje Aarde, niet ene levendig natuurgebied.
Maar dat is inderdaad erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:55:
[...]

dit is niet bepaald lik-op-stuk, maar vooruit
Die kaalheid vormt juist een belangrijk deel van de sfeer: een bijna geheel verlaten dood stukje Aarde, niet ene levendig natuurgebied.
Maar dat is inderdaad erg persoonlijk.
met 'kaal' doelde ik niet op objecten (beplanting, huizen, wrakken, npc, etc.) maar meer op de textures. Sommige textures zien er niet uit terwijl andere weer vrij kaal/simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Games
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 13:11
Hmm zo te zien zijn ze bezig met een tv serie van S.T.A.L.K.E.R, ben benieuwd of het wat gaat worden.

http://www.pcgamer.com/20...alker-tv-series-revealed/

http://kinostalker.com/?lang=en#en

[ Voor 18% gewijzigd door Games op 10-11-2010 22:04 ]

• ChojinZ
Games schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:00:
Hmm zo te zien zijn ze bezig met een tv serie van S.T.A.L.K.E.R, ben benieuwd of het wat gaat worden.

http://www.pcgamer.com/20...alker-tv-series-revealed/

http://kinostalker.com/?lang=en#en
Dat ziet er heerlijk goedkoop uit! Ga ik zeker volgen! :9

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gaaf!!
zie ook : http://games.fok.nl/nieuw...et-tv-serie-mysterie.html STALKER 2 ??
en : http://www.pconly.nl/nieu..._tv_programma_in_Rusland/ "recent gemaakte pilot" ?

Oh, inderdaad, STALKER 2 : http://www.neoseeker.com/...med-going-multi-platform/

[ Voor 54% gewijzigd door Goner op 11-11-2010 13:07 ]

• ChojinZ
STALKER 2 was al bekend. ;)
Maar idd gaaf dat er een vervolg komt. Kheb de 3 delen nu meerdere malen gespeeld en begin er nu langzamerhand op uit gekeken te raken. Maar de behoefte om te free-roamen in & rondom Chernobyl is nog steeds aanwezig! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

*is nu clear sky volledig aan het reinstallen in de hoop dat het nu wel lukt

Probleem:

Ik kom Cordon binnen, loop rechtstreeks naar Sidorovich main quest marker). Ik praat met hem, over die case dat ik met iemand moet praten. De conversatie is klaar, ik krijg de melding quest completed. maar niet de nieuwe om met die andere stalker te praten. Ik ben dan gewoon de main quest kwijt.
Zelfs al ga ik die main quest nog vol (praten met die andere stalker, praten met de gevangen commandant, dan nog komt mijn questmarker niet terug in de PDA. Het vakje van de mainquest blijft gewoon leeg.
Kortom: kan niks: dat gevecht bij de elevator vind niet plaatst (ook al clear ik de garage en de militaire basis: dan nog geen trigger om die commandant te over tuigen.

Iemand enig idee?

hoe ik heb geinstalleerd: CS -> 1.5.03 -> 1.5.04 -> 1.5.05 -> 1.5.06 -> 1.5.07 -> 1.5.08 -> 1.5.09 -> 1.5.10 -> opstarten -> afsluiten -> Complete mod erover -> new game op hoogste level.

EDIT: Reinstall heeft geholpen :) krijg nu wel een nieuwe main quest marker

[ Voor 3% gewijzigd door Scighera op 13-11-2010 10:41 ]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik ben gister begonnen aan SoC, het viel me op dat de eerste quest me beter af ging op Master dan op Veteran :P

Maar zijn er nog mods aan te raden die vooral bijdragen aan realisme en performance zonder de systeemeisen omhoog te knallen (geen complete mod 2009 dus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Mythrill schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:33:
Ik ben gister begonnen aan SoC, het viel me op dat de eerste quest me beter af ging op Master dan op Veteran :P

Maar zijn er nog mods aan te raden die vooral bijdragen aan realisme en performance zonder de systeemeisen omhoog te knallen (geen complete mod 2009 dus)?
Wat zijn jouw system specs? Heb SoC nl ook op een P4 2.4/1GB/9800 Pro 128 mb gespeeld (zowel standaard als complete)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik speel op een macbook (late 2008). Dus een C2D 2,4Ghz 4GB ram (maar een 32bit windows dus effectief 3,xx GB) en een NVidia 9400m. Speel vanilla op 1280x800 medium.

[ Voor 11% gewijzigd door MonkeySandwich op 13-11-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:23
Scighera schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 09:02:
*is nu clear sky volledig aan het reinstallen in de hoop dat het nu wel lukt

Probleem:

Ik kom Cordon binnen, loop rechtstreeks naar Sidorovich main quest marker). Ik praat met hem, over die case dat ik met iemand moet praten. De conversatie is klaar, ik krijg de melding quest completed. maar niet de nieuwe om met die andere stalker te praten. Ik ben dan gewoon de main quest kwijt.
Zelfs al ga ik die main quest nog vol (praten met die andere stalker, praten met de gevangen commandant, dan nog komt mijn questmarker niet terug in de PDA. Het vakje van de mainquest blijft gewoon leeg.
Kortom: kan niks: dat gevecht bij de elevator vind niet plaatst (ook al clear ik de garage en de militaire basis: dan nog geen trigger om die commandant te over tuigen.

Iemand enig idee?

hoe ik heb geinstalleerd: CS -> 1.5.03 -> 1.5.04 -> 1.5.05 -> 1.5.06 -> 1.5.07 -> 1.5.08 -> 1.5.09 -> 1.5.10 -> opstarten -> afsluiten -> Complete mod erover -> new game op hoogste level.

EDIT: Reinstall heeft geholpen :) krijg nu wel een nieuwe main quest marker
Heej :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Hey guys, ik heb alle STALKERS gekocht op steam, ik heb echter de volgende vraag:

moet ik nou eerst shadow spelen of meteen clear sky? en daarna pripyat?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Qua verhaallijn is de juiste volgorde: Clear Sky - Shadow of Chernobyl - Call of Pripyat.
Overigens maakt het voor de eerste 2 niet heel veel uit maar het is wel aan te raden om ze te spelen met Complete Mod (zie TS) :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Uiteindelijk maar Complete 2009 met realistic weapons geïnstalleerd en dat speelt echt veel lekkerder dan vanilla op Master. Headshot is gewoon headshot en niet meer een half magazijn in het hoofd van een bandit in de "car park", andersom geld het natuurlijk net zo goed.
Gister met mijn kop telefoon op, helemaal verzonken in het spel, wat een gave sfeer. De eerste nacht is aangebroken en dat speelt lastig met zo weinig licht :P , freaky geluiden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Mythrill schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:53:
Uiteindelijk maar Complete 2009 met realistic weapons geïnstalleerd en dat speelt echt veel lekkerder dan vanilla op Master. Headshot is gewoon headshot en niet meer een half magazijn in het hoofd van een bandit in de "car park", andersom geld het natuurlijk net zo goed.
Gister met mijn kop telefoon op, helemaal verzonken in het spel, wat een gave sfeer. De eerste nacht is aangebroken en dat speelt lastig met zo weinig licht :P , freaky geluiden enzo.
in complete zit als het goed is een slaapzak, dus veilig plekje op zoeken, even eten, quicksave doen, inventory openen, dubbelklik op slaap zak, aantal uren selecteren en ok. :)

www.triathlete.nl

• MonkeySandwich
Het was al zo vroeg donker dat ik het zonde vond om al de slaapzak in te duiken, als wijze van test had ik overdag ook al 3 uurtjes geslapen...
Gelukkig is het volle maan, en dan kun je nog best aardig zien, voor de rest oren goed open houden voor boars en blind dogs.

• twiFight
  • Niet online
Je hebt ook een zaklamp he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ja weet ik, maar dat is ook een beetje vragen om neergeblaft te worden. Die honden komen daar nog sneller op af dan als je sneaky door de nacht sluipt. Zodra je eenmaal wat hinden om je heen hebt cirkelen is het wel fijn om je zaklamp aan te gooien en er voor te zorgen dat je zo veel mogelijk kogels nuttig verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Bij Call of Pripyat In het begin in die boot kun je met bandits een raid doen, of ze verraden en in de rug aanvallen. Nu snap ik niet met wie ik begin. Het zijn stalkers met wie ik naar de boot sluip en niet bandits...... Het is mij een beetje onduidelijk.

Wie zijn nu de bandits? Of zie ik iets heel simpels over het hoofd en moet ik gewoon die 4 gasten afknallen.

Overigens is er nog iets veranderd in die paar maanden ten aanzien van mods voor call of pripyat? Is atmosfear 2.1 de moeite of kan ik het beter laten? Er zijn iets van 3 packs a 200 mb die je moet instaleren geloof ik. Ik heb geen ervaring met Stalker mods

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Inmiddels weer begonnen met Stalker Shadow of Chernobyl, en ik zit nu inmiddels bij de Bar en The Wild, het gedeelte daar. Nu ben ik dus benieuwd of daar ergens een dealer/trader is? Want ik wil nog wel wat rommel kwijt. :+

En ik heb het radioactieve huis al gevonden, en ook de kluis daarin waar een betere suit in zou zitten, maar toen ik de kluis opende zat er niks in? :X

Edit: inmiddels erachter dat ik spullen in de bar bij de barkeeper kan verkopen en kan opslaan in het krat aldaar, alleen barst het spel van bugs, dus ik ben maar eens gaan updaten. Zo was ik bezig met die militaire opslag, gesproken met die man op de brug, doorgelopen, en ik kwam dat huis niet in want er stond zo een lulhannes voor de deur telkens, like wtf? :X

[ Voor 32% gewijzigd door Joopieboy op 23-12-2010 13:48 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Capt. ConaN
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 16:50
Joopieboy schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:12:
En ik heb het radioactieve huis al gevonden, en ook de kluis daarin waar een betere suit in zou zitten, maar toen ik de kluis opende zat er niks in? :X

Edit: inmiddels erachter dat ik spullen in de bar bij de barkeeper kan verkopen en kan opslaan in het krat aldaar, alleen barst het spel van bugs, dus ik ben maar eens gaan updaten. Zo was ik bezig met die militaire opslag, gesproken met die man op de brug, doorgelopen, en ik kwam dat huis niet in want er stond zo een lulhannes voor de deur telkens, like wtf? :X
Ik heb SoC een tijdje geleden uitgespeeld (gelijk met de Complete 2009 mod). Ik ben toen geen echt grote bugs tegengekomen. Dat van die kluis weet ik niet zo meer uit men hoofd. Is het niet een stash die je eerst moet vinden in iemands PDA?

Voor die andere bug: is het een kwestie van reputatie? Misschien kan je dan die weer beter krijgen en opnieuw proberen. Anders een save game van ervoor proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik ben vorige maand EINDELIJK eens begonnen, en de sfeer en het gevoel eindelijk weer eens een echte PC game te spelen zijn geweldig.

STALKER uitgever GSC is nu een kledinglijn aan het ontwikkelen waar het eerste product binnenkort van op internet te bestellen gaat zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.yastalker.com/uploads_user/1000/19/219416.jpg

XS (bust 88 - 92см, lengte170-176 см)
S (92-96 см, 176-182 см)
M (96-100 см, 176-182 см)
L (100-104 см, 176-182 см)
XL (104-108 см, 182-186 см)
XXL (108-112 см, 182-186 см)

Voor de prijs van $135 en 18 dollar verzendkosten binnenkort verkrijgbaar, al zou het ook goed kunnen dat die prijs naar beneden duikt als ie officieel vrijgegeven wordt.

Vind het een beetje prijzig, maar vind het wel tof dat er gewoon uitgebouwd wordt op een franchise zonder dat het te dom is om te dragen of het de franchise geweld aan doet.

Ubisoft is hier ook mee bezig de laatste maanden, door comics, kleding en dergelijke te gaan ontwikkelen.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ziet er wel grappig uit en het is niet eens lelijk, niet op elke vierkante centimeter S.T.A.L.K.E.R. maar of het veel gekocht zal worden betwijfel ik. Inderdaad best wel prijzig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Duur inderdaad, maar voorlopig door lage oplage en hoge kwaliteitseisen. Wordt in Oekraine in een attelier gemaakt, niets geen grote oplagen.

Ik denk dat ik er wel eentje neem, goede truien gaan rustig 6 jaar mee, en tis een mooie water test voor de rest van hun spullen, waaronder een broek, een jas, een vest en een aantal longsleeves.

Ik vind het wel een toffe trend, en er is zeker een markt voor als dit doorzet.

Ik geloof dat de jongens van Public Enemy ooit als reactie op alle downloads van muziek zeiden "You can't download a T-shirt"

[ Voor 13% gewijzigd door skullsplitter op 28-12-2010 12:17 ]

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Overigens heb ik gewoon voor vijftien euro mijn eigen stalker shirt gemaakt ^O^
Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1376.snc4/164850_1646468615542_1651716708_1560939_2674213_n.jpg

www.avpnews.com

Verwijderd

skullsplitter schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:43:
STALKER uitgever GSC is nu een kledinglijn aan het ontwikkelen waar het eerste product binnenkort van op internet te bestellen gaat zijn.
[...]
XXL (108-112 см, 182-186 см)
Dat is handig. In welk land is XXL 1m86? Dat moeten haastwel Italiaanse maten zijn?
Volgens mij gaat m'n pens eronder uitsteken als dat ding zo kort is, met m'n 1m95.

Of zijn ze in de Oekraïne ook van die kleine ventjes gewend? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

He verdomme, net de steam aanbieding gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Eh, die aanbieding is er nog / weer hoor :)
S.o.C. en C.o.P samen voor 5 euro ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Nyarlathotep schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:00:
Eh, die aanbieding is er nog / weer hoor :)
S.o.C. en C.o.P samen voor 5 euro ;)
Hij staat er nu weer tussen ja 8)7

Gekocht, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij was dit de laatste dag waarop Steam met koopjes kwam, en hebben ze de beste nog eens op een hoop gegooid :)
Het was natuurlijk leuker als alle 3 de games werden aangeboden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Alledrie de games zijn onder de 30 euro te krijgen, dus opzich kan dat geen reden zijn om ze niet te halen, zeker gezien hoeveel tijd je ermee zoet bent...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net stalker C.o.p geprobeerd en hoewel het eerst een klein beetje tegen viel,
(ik mis eigenlijk een mooie inleiding zoals in stalker S.o.c) werd het na een tijdje best wel kicken.

Het was mij in S.o.c niet opgevallen ,dat als je bloed ,je ook letterlijk bloed op de grond ziet.
Volgens mij was dat ook niet zo in S.o.c want ik had het nog nooit gezien.

Wat mij ook opvalt is dat er bepaalde grotten zijn ,met verschijnselen.
Erg mooi om zo`n grot te verkennen.Vlak daarna werd ik aangevallen door een half onzichtbare gemuteerde.
Alles bij elkaar toch flink spannend voor de 1st run.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Eerste indruk van CoP was idd een beetje underwhelming, maar goddamn, dat spel is me tof en diep :D Ik zit er nu vijf uurtjes in, maar het leeft gewoon meer dan vele andere games.

de andere twee (clear sky en Shadow of Chernobyl) moet ik nog spelen, maar ik wil eerst de main quest van CoD doorspelen.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Voor Call of Duty moet je bij een andere thread zijn hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

typo :')

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hej vraagje.

Ik ben nu bezig met Stalker COP.
En ik moet van Herman wat sensoren plaatsen.
Maar ik kan er gewoonweg niet uitkomen hoe ik de verdraaide @(*&*()@#&(#@(*# sensoren plaats.
Ik heb ze. Ik sta in zo'n anomaly.
Maar kan er voor de rest helemaal niets mee.
Slepen.

Of ze plaatsen in mijn inventory.
Helemaal niets.

Hoe kom ik ervanaf?
Of misschien wel de quest annuleren en die troep dumpen?

Thanks in advance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:52
Volgens mij moet je gewoon naar het midden van de anomaly lopen (waar de quest marker ook staat) en krijg je daar in beeld "press use to drop sensor" (of iets in die richting) in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ook bezig met SoC, net tien uur bezig, net Dark Valley X-lab binnengelopen. Kutpoltergeist.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
skullsplitter schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:07:
Ook bezig met SoC, net tien uur bezig, net Dark Valley X-lab binnengelopen. Kutpoltergeist.
Natte broek? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Dat niet, al blijft het met hartkloppingen door een kelder lopen altijd spannend.

Wel lege magazijnen :{

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Dat is juist tof ;) Met een aftandse AK47 met 26 kogels door een moeilijk gebied heen, in de hoop dat je met die kogels een vijand neerkrijgt zodat je zijn kogels weer kunt jatten ;) Overigens is een pistool, als je een redelijke hebt, ook prima te doen hoor, vooral als je sneakt en tactisch speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Je hoort me ook niet klagen, enkel steeds mijn inventory raadplegen :P

Inmiddels ontsnapt, alle bandits en army dudes omgelegd, naar dorpje om vervolgens geript te worden over 800 roebels (de sloebers) bij een gauss deal en er niet meer welkom te zijn.

Terug naar begin gegaan en daar documenten ingeleverd, maar dit had ik vast beter naar Bar kunnen brengen.

Gelukkig hebben we de saves nog :Y)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Binnenkort weer eens opnieuw met de orginele stalker beginnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
cop heb ik 2 keer uitgespeeld en cs bijna 2 keer.
aan soc ben ik nooit de 2e keer aan begonnen was wel gaaf, maar dat eindeloze geloop heen er weer begon me de keel uit te hangen op de duur.
moet maar snel een nieuwe stalker komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

STALKER 2 komt in 2012 (tenminste, mits de vertraging niet zo enorm wordt als de eerste keer). Ik ben nog bezig met SoC, vind het op en neer lopen niet eens heel vervelend, draagt juist wel bij aan de beleving ervan. Wel vind ik de game wellicht iets te vrijblijvend en los, iets meer stroomlijn zou wel prettig wezen.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Dat ben ik dan weer totaal niet met je eens. Free roam vind ik juist wat STALKER zo gaaf maakt. Het spel weet niet wat ik doe en weet niet waar het op moet reageren. Bij die gestroomlijnde games heb ik al snel het idee dat het spel mij speelt, en niet ik die het spel speel. Wat wel beter zou mogen (heb COP nog niet gespeeld!) is hoe het spel reageert op bepaalde dingen. Soms reageerde SOC of CS niet op wat ik deed (mee helpen met een factie/gevecht bv) en soms was het ook gewoon bugged. Verder vond ik rondrennen door die grauwe werend heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

I cant agree more :-)

Ik wil niet weten hoeveel kilometers ik gelopen heb in STALKER. Helemaal te gek, gewoon doen wat JIJ wilt, zolang als JIJ dat wilt. Misschien ken ik van deeltje 1 nu echt alle plekkies. 3x uitgespeeld, en telkens nieuwe plekken proberen te ontdekken. Helemaal fantastisch. Inderdaad, was het faction gedeelte nogal buggy en had weinig tot geen invloed vaak. Best jammer, want op zich een hele leuke feature in het spel ( CS). Voorlpig laat ik alledrie de spellen weer even liggen, aangezien ik ze vorig jaar achter elkaar weer allemaal uitgespeeld heb.

Nog steeds 1 van de allerbeste spellen ever voor mij. Nog nooit zo genoten (en vooral ook zo lang) van een spel !
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
vanmiddag de complete mod eens op soc gezet en eens gekeken of het iets toevoegde.
vond van wel heb weer paar uur genoten van de sfeer.
mischien toch nog eens opnieuw uitspelen.
ik vind de stalker serie ook een van de beste games ooit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ook ik ben eens wat betreft het free roam idee.
Dit is juist karakteristiek voor Stalker en maakt een groot deel van de sfeer. Lineaire games vind ik veelal toch minder, sfeer is prima en vaak erg mooi/strak gedaan maar geeft ietwat een rollercoaster gevoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik heb wel een paar spellen gespeeld (Bad Company 2, COD5, tv), waarbij ik volgens het spel de grootste heldendaden verrichte, maar bij god geen idee had wat ik aan het doen was. Vaak was het ook gewoon een kwestie van naar de volgende waypoint rennen en hoppa je had de wereld weer eens gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Dat is ook een van de sterke kanten van stalker ja, dat je niet zo afhankelijk bent van al die getriggerde momenten. Soms kan dat ook in je nadeel uitpakken, dat de alife net wat mutants spawnt op een plek die erg belangrijk is voor een missie. Maar zo hoort het eigenlijk ook vind ik.

De mods voegen ook erg veel toe vind ik. Heb SoC 3x uitgespeeld, elke keer met een andere mod (vanilla maar tot military warehouses gespeeld :F shame on me). Paar weken geleden CoP vanilla uitgespeeld. Wel met een paar kleine mods, zodat je bijv niet door een heel kraaienleger achtervolgt wordt. Erg leuk. Ook leuk dat ik em voor 10,- bij de dixons had kunnen krijgen trouwens door een verkeerde prijsstelling *O*

Binnenkort dus ook CoP maar weer eens met wat modjes proberen. En CS ook nog maar eens een keertje ergens op de kop tikken.

Ik vind eigenlijk maar een echt minpuntje aan stalker zitten. Als je em uitgespeeld hebt, heb je echt zoiets van "geweldig!.... ok, en waar ga ik nu stalken?". Puur omdat je dan gewoon niet meer echt een doel hebt. Daarom zijn die mods ook zo leuk. Die 3x dat ik het uitgespeeld heb was direct achter elkaar. Ene uitgespeeld, andere mod erop, en weer verder stalkeren... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ja, ho, ik bedoelde natuurlijk niet dat het ineens zo lineair als CoD moet worden, maar iets van een introductie en wat meer verhalende punten zou welkom zijn. Tot nog toe alleen SoC gespeeld, maar begreep dat cs en cop er al wat afgewerkter uitzien en spelen.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Als je trouwens zonder mods speelt, is een hele fijne mini mod wel de mods die de "weapon alignment" corrigeren. Zet de crosshair nl maar eens aan, dan zie je dat als je aimt (zonder scope), je eigenlijk een stuk lager mikt dan waar de crosshair zit. Ook mik je dan bij de meeste wapen een enkele tot meerdere pixels naar links. Zonder die mod neem je net zo lekker het hoofd van die bandit die jou niet ziet op de korrel... Schiet je compleet mis :S

Voor CoP is dat: http://www.strategyinform...lofpripyat/mod/35674.html
SoC weet ik zo 1-2-3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T2000Nl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik speelde SoC weer eens; voor de BAR, waar je die honden kapot kan maken als opdracht, loopt een hek.
Als je op de wal langs de loopgraaf staat, dan kan je daar echter overheen springen. Je komt dan in een wereld achter de speelwereld waar echter ook nog van alles te ontmoeten/beleven/te zien is. Ik heb nog lang niet alles gezien, maar het is reusachtig en fascinerend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
T2000Nl schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:51:
Ik speelde SoC weer eens; voor de BAR, waar je die honden kapot kan maken als opdracht, loopt een hek.
Als je op de wal langs de loopgraaf staat, dan kan je daar echter overheen springen. Je komt dan in een wereld achter de speelwereld waar echter ook nog van alles te ontmoeten/beleven/te zien is. Ik heb nog lang niet alles gezien, maar het is reusachtig en fascinerend !
Die kende ik dan weer niet :) Het blijft echt een geweldig spel. Ik heb ondertussen alle 3 op "easy" uitgespeeld, maar zit er over na te denken om ze gewoon alle drie weer te doen.

Ik heb zelf een Apple, en speel vanuit bootcamp, maar voor Stalker 2 zou ik gewoon een dikke PC aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Waarom doe je dit nou ! Waarom zeg je dit .. nu wil ik gvd weer gelijk STALKER spelen ... Shit, houdt die verslaving oooit op ?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stuk is gewoon leeg? Je kunt inderdaad een stukje om het level heenlopen en wat zien, maar ontmoeten/beleven ? Zeker een mod geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T2000Nl
Leeg, hoe kom je erbij...je moet eerst even voorbij die heuvels, daar ligt een weg...ben nog maar ff wezen kijken, maar ben al bandieten, honden en ratten tegengekomen. Ook kan je het bar gebied vanachter de muur verkennen en staan er allemaal gebouwen als je de weg volgt, al dan niet als frame. Ook geen mod hoor, gewoon steam versie. Maar toegegeven, het is voor de liefhebber (ik speel de stalker serie dan ook al vanaf dag 1 vrijwel wekelijks (Ja, heb ze ook op disk) en ontdek nog steeds nieuwe zaken, maar zal wel een beetje traag zijn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Volgens mij hebben ze bij STALKER achteraf nog wat zones geschrapt die ze toch niet helemaal (af)kregen zoals ze wouden. Het is niet ongebruikelijk dat die code achterblijft in het spel en dat je er met een hack alsnog naar toe kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T2000Nl
Zou kunnen, want ik kwam het stationnetje uit CoP bij Yanov daar ook tegen...
Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste