Toen ik daar zat viel ik met een paar vrienden een base van de factie aan, daar lag zat ammo voor machinegun, tenminste voor een tijdje. Verder kan je met die shotgun ook nog aardig veel, kwestie van 's nachts een beetje sluipen.
Is wel een tijdje geleden, maar als je een paar missies doet en wat stash-info koopt, moet je toch vrij snel aan een Viper met wat ammo kunnen komen door lijken te plunderen en stashes leeg te halen ...johan12 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:00:
maar ik ben gewapend met een pistool en die double barreled shotgun.
Inderdaad en als je een beetje dichtbij kan komen kun je met de shotgun ook heel erg ver komenGoner schreef op maandag 12 juli 2010 @ 14:53:
[...]
Is wel een tijdje geleden, maar als je een paar missies doet en wat stash-info koopt, moet je toch vrij snel aan een Viper met wat ammo kunnen komen door lijken te plunderen en stashes leeg te halen ...
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
In 1 van de Swamp stashes waar je info voor kunt kopen ligt een Chaser 13, da's alvast beter dan die double-barrel.
Als je missies doet met de Clear Skies, sneuvelen er wel een paar en die hebben AK-74's. De één z'n dood ...
En je kunt evt. een Viper laten upgraden/modden voor bijv. pistool-ammo die wel ruim voorradig is.
Als je missies doet met de Clear Skies, sneuvelen er wel een paar en die hebben AK-74's. De één z'n dood ...
En je kunt evt. een Viper laten upgraden/modden voor bijv. pistool-ammo die wel ruim voorradig is.
Verwijderd
Ik prefereer eigenlijk het pistool licht gemod (kost niet veel) omdat daar bergen ammo voor te krijgen is. Kruipen, mikken, en een paar headshotjes klikken op afstanden waar de shotgun nog niet veel doet.psychoclown schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:37:
[...]
Inderdaad en als je een beetje dichtbij kan komen kun je met de shotgun ook heel erg ver komen
De shotgun gaat mee voor beestjes, niet voor mensen.
Verwijderd
Stalker Call of Pripyat, vette game weer.
Ben inmiddels onderweg naar Pripyat.
Ik moet wel zeggen dat het meer van hetzelfde is(repetitieve gameplay) maar toch een game die duidelijk zijn eigen ding doet en leuk is om te spelen.
Gameplay wise mis ik wel wat dingen zoals voertuigen, maarjah.
Ben inmiddels onderweg naar Pripyat.
Ik moet wel zeggen dat het meer van hetzelfde is(repetitieve gameplay) maar toch een game die duidelijk zijn eigen ding doet en leuk is om te spelen.
Gameplay wise mis ik wel wat dingen zoals voertuigen, maarjah.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2010 18:47 ]
Heb CoP al weer een tijdje in huis, maar nog niet aan toegekomen ; is meer iets voor de lange, donkere herfst en winter avonden.
Hopelijk heeft-ie een beetje de sfeer van SoC ; ik zat echt af en toe met kippevel en haren overeind achter de PC, dat gesluip door die verlaten gangen en laboratoria met die piepende zwaailichten en krijsende beesten in de verte (of dichtbij) ...
Wat voor sites gebruiken jullie voor allerlei info over S.T.A.L.K.E.R. ?? Vroegâh gebruikte ik stalker.heroesradio.com, maar die is uit de lucht blijkbaar. Nu vind ik veel op http://stalker.wikia.com/wiki/Main_Page
Hopelijk heeft-ie een beetje de sfeer van SoC ; ik zat echt af en toe met kippevel en haren overeind achter de PC, dat gesluip door die verlaten gangen en laboratoria met die piepende zwaailichten en krijsende beesten in de verte (of dichtbij) ...
Wat voor sites gebruiken jullie voor allerlei info over S.T.A.L.K.E.R. ?? Vroegâh gebruikte ik stalker.heroesradio.com, maar die is uit de lucht blijkbaar. Nu vind ik veel op http://stalker.wikia.com/wiki/Main_Page
Met slugs of darts zijn ze wat effectiever tegen mensen ... met buckshot goed tegen mutants. IMHOVerwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:12:
De shotgun gaat mee voor beestjes, niet voor mensen
[ Voor 39% gewijzigd door Goner op 13-07-2010 10:06 ]
@ site
iets van stalkerzone of zo alleen vind ik daar nu alleen maar buitenlandse sites mee.
iets van stalkerzone of zo alleen vind ik daar nu alleen maar buitenlandse sites mee.
[ Voor 4% gewijzigd door twiFight op 13-07-2010 17:56 ]
Verwijderd
Tijd al niet meer op het tweakers forum geweest maar gaaf om te zien dat er nog zoveel mensen met S.T.A.L.K.E.R. in de weer zijn :-).
Goed nu wil ik dan ook maar even mijn verhaal kwijt, je bepaalt zelf maar of je je door de lap tekst heen wil slepen :-).
S.T.A.L.K.E.R.
Ah, de eerste Stalker. Ik had hem gelijk gehaald toen hij in de winkels lag, mag ook wel want ik hield de game al enkele jaren nauwlettend in de gaten. Vooral het desolate gevoel, de gehele sfeer en de setting van de game spraken mij enorm aan. Ik zag mezelf al lopen door de verlaten straten van Chernobyl, omringd door niets anders dan de ruige natuur, radiatie en hier en daar een zonderlinge mutant.
Uiteindelijk toen de game uitkwam had ik een haat-liefde relatie ermee. Aan de ene kant vond ik de game ontzettend gaaf, de moeilijkheidsgraad vond ik een dik pluspunt (behalve dan de granaten die altijd precies voor je voeten belanden, zelfs in als het pikkedonker is), het verhaal vond ik meeslepend en de settings vond ik nog altijd supergaaf. Minpunten waren echter dat het te druk was, om ieder hoekje had je wel of mutanten of soldaten, ik had het gebied wat leger en uitgestrekter verwacht... helaas was dat niet het geval.
Ondertussen heb ik de game nu al een tig x uitgespeeld op diverse moeilijkheidsgraden. Zo nu en dan ook diverse mods uitgeprobeerd waarbij mijn favorieten toch nog de volgende zijn:
http://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009 (STALKER COMPLETE *nieuwe editie heb ik nog niet*)
http://www.moddb.com/mods/lurk (L.U.R.K.)
http://stalker.filefront....on_Lost_22_for_1005;93039 (Oblivion Lost *meest gespeeld)
http://www.moddb.com/mods/priboi-story (leuk extraatje, verhaal zit op zich ook goed in elkaar)
En op dit moment kijk ik het meeste uit naar deze mod (mocht die ooit klaar zijn):
http://www.moddb.com/mods/lost-alpha
Deze mod probeert het oude Stalker gevoel terug te brengen, iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Ik wil juist het desolate gevoel, het gevoel van eenzaamheid ervaren in de wondere wereld van het radioactieve Chernobyl. Het moet een ervaring worden zoals de film "The Book of Eli" waarin je gewoon een tijd rond kan lopen zonder ook maar iemand tegen te komen. Zwerven, looten kijken wat er bruikbaar is en mutanten vanaf een afstandje observeren en 's nachts een veilige onderkomen zien te vinden tegen het verschrikkelijke noodweer. Ja, dat zou ik geweldig vind, en dan allemaal uiteraard op zoek naar het geheimzinnige, de folklore over wat er zich precies afspeelt in de center of the Zone.
Goed over naar het volgende deel.
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
En toen kwam er de prequel uit, een klein jaar nadat het eerste deel uitkwam. Uiteraard ook gelijk gehaald (wel nog aan het twijfelen want er waren toch een aantal mooie special editions, tjonge jonge, maar goed om de game nou in het Russisch te spelen...).
De prequel had wel al een paar dingen heel vet uitgewerkt. Nieuwe locaties, ware oorlogen tussen alle facties en het upgraden van wapens waardoor alles uitgebalanceerd werd en je ook daadwerkelijk een reden had om geld in te zamelen maakte het alleen maar leuker.
Minpunten vond ik het verhaal, het einde was te plotseling en de opbouw vond ik een stuk minder dan bij het voorgaande deel. Wel vond ik het kicken dat je uiteindelijk ook achter Strelok aanging, alleen dat stuk in het vergane hospital vond ik tergend. Teveel Monotith soldiers en het was een te groot knalfestijn, ik wilde liever ontdekken.
Red Forrest daarentegen was hands down de tofste locaties in CS. Wat een gespannen sfeer hing daar zeg, mijn nekharen bij tijd en wijlen recht overeind.
Uiteraard was het met CS ook tijd voor mods:
http://www.moddb.com/mods/clear-sky-complete (in het verlengde van STALKER COMPLETE)
Daarnaast heb ik nog geen andere indrukwekkende mods gevonden, jammer waar ik eigenlijk op wachtte was een mod die de verschillende locaties van Clear Sky combineerde met die van Stalker (de CS versie van Red Forrest vond ik namelijk 10 x zo indrukwekkend als die van Stalker, maar goed het speelt zich dan ook af in een andere tijdsperiode dus echt realistisch zou dat ook niet zijn geweest).
Al met al heb ik mij prima vermaakt met Clear Sky. En de opgepoetste engine zorgde wederom voor fraaie beelden. En toen, na een tijd wachten lag opeens Call of Pripyat in de winkels.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Het laatste deel en afsluiter van het verhaal in de S.T.A.L.K.E.R. series. Vol schaamte moet ik toegeven dat ik dit deel nog niet gekocht heb (mede door de economische crisis en 5 maanden werkloos te zijn geweest, wat nu geen excuus meer is maar goed :-)). Wel uiteraard de gelekte Russische versie gespeeld (waar geen doorkomen aan was omdat ik me dood ergerde aan het slechte Babelfish vertaalwerk) en later de gewone versie (verkregen via niet nader te noemen bronnen ;-)).
Call of Pripyat vond ik erg goed in elkaar zitten. Ook de nieuwe mutanten en de nieuwe locaties waren een genot voor het oog en oor. Ook het verhaal vond ik een stuk beter dan in Clear Sky en eindelijk kreeg ik antwoord op een hoop vragen wat ik alleen maar kon toejuichen.
Al met al heb ik mij prima vermaakt met alle delen, waarvan ik het eerste deel + de gave mods nog altijd een warm hart toedraagt. Enige waar ik echt nog op wacht is een mod die alle locaties bijeenbrengt en er een grote spelwereld van maakt, enige mod die hierbij in de buurt komt is de Lost Alpha mod. Zucht, hoelang zou ik hier nog op moeten wachten? Oh, en een co-op mod zou ik ook op handen en voeten dragen! Samen beetje jagen, artifacts opduikelen, ja dat zie ik zeker zitten!!
Voor de mensen die nu nog steeds aan het lezen zijn, RESPECT! Als je ook zo een fan bent mag je me altijd PM-en voor commenten op dit ellenlange verhaal :-). Voor mensen die nog gave mods weten houd ik me ook altijd aanbevolen.
Zo en nu moet ik toch echt verder aan het werk!
Cheers! :-)
Goed nu wil ik dan ook maar even mijn verhaal kwijt, je bepaalt zelf maar of je je door de lap tekst heen wil slepen :-).
S.T.A.L.K.E.R.
Ah, de eerste Stalker. Ik had hem gelijk gehaald toen hij in de winkels lag, mag ook wel want ik hield de game al enkele jaren nauwlettend in de gaten. Vooral het desolate gevoel, de gehele sfeer en de setting van de game spraken mij enorm aan. Ik zag mezelf al lopen door de verlaten straten van Chernobyl, omringd door niets anders dan de ruige natuur, radiatie en hier en daar een zonderlinge mutant.
Uiteindelijk toen de game uitkwam had ik een haat-liefde relatie ermee. Aan de ene kant vond ik de game ontzettend gaaf, de moeilijkheidsgraad vond ik een dik pluspunt (behalve dan de granaten die altijd precies voor je voeten belanden, zelfs in als het pikkedonker is), het verhaal vond ik meeslepend en de settings vond ik nog altijd supergaaf. Minpunten waren echter dat het te druk was, om ieder hoekje had je wel of mutanten of soldaten, ik had het gebied wat leger en uitgestrekter verwacht... helaas was dat niet het geval.
Ondertussen heb ik de game nu al een tig x uitgespeeld op diverse moeilijkheidsgraden. Zo nu en dan ook diverse mods uitgeprobeerd waarbij mijn favorieten toch nog de volgende zijn:
http://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009 (STALKER COMPLETE *nieuwe editie heb ik nog niet*)
http://www.moddb.com/mods/lurk (L.U.R.K.)
http://stalker.filefront....on_Lost_22_for_1005;93039 (Oblivion Lost *meest gespeeld)
http://www.moddb.com/mods/priboi-story (leuk extraatje, verhaal zit op zich ook goed in elkaar)
En op dit moment kijk ik het meeste uit naar deze mod (mocht die ooit klaar zijn):
http://www.moddb.com/mods/lost-alpha
Deze mod probeert het oude Stalker gevoel terug te brengen, iets wat ik alleen maar kan toejuichen. Ik wil juist het desolate gevoel, het gevoel van eenzaamheid ervaren in de wondere wereld van het radioactieve Chernobyl. Het moet een ervaring worden zoals de film "The Book of Eli" waarin je gewoon een tijd rond kan lopen zonder ook maar iemand tegen te komen. Zwerven, looten kijken wat er bruikbaar is en mutanten vanaf een afstandje observeren en 's nachts een veilige onderkomen zien te vinden tegen het verschrikkelijke noodweer. Ja, dat zou ik geweldig vind, en dan allemaal uiteraard op zoek naar het geheimzinnige, de folklore over wat er zich precies afspeelt in de center of the Zone.
Goed over naar het volgende deel.
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
En toen kwam er de prequel uit, een klein jaar nadat het eerste deel uitkwam. Uiteraard ook gelijk gehaald (wel nog aan het twijfelen want er waren toch een aantal mooie special editions, tjonge jonge, maar goed om de game nou in het Russisch te spelen...).
De prequel had wel al een paar dingen heel vet uitgewerkt. Nieuwe locaties, ware oorlogen tussen alle facties en het upgraden van wapens waardoor alles uitgebalanceerd werd en je ook daadwerkelijk een reden had om geld in te zamelen maakte het alleen maar leuker.
Minpunten vond ik het verhaal, het einde was te plotseling en de opbouw vond ik een stuk minder dan bij het voorgaande deel. Wel vond ik het kicken dat je uiteindelijk ook achter Strelok aanging, alleen dat stuk in het vergane hospital vond ik tergend. Teveel Monotith soldiers en het was een te groot knalfestijn, ik wilde liever ontdekken.
Red Forrest daarentegen was hands down de tofste locaties in CS. Wat een gespannen sfeer hing daar zeg, mijn nekharen bij tijd en wijlen recht overeind.
Uiteraard was het met CS ook tijd voor mods:
http://www.moddb.com/mods/clear-sky-complete (in het verlengde van STALKER COMPLETE)
Daarnaast heb ik nog geen andere indrukwekkende mods gevonden, jammer waar ik eigenlijk op wachtte was een mod die de verschillende locaties van Clear Sky combineerde met die van Stalker (de CS versie van Red Forrest vond ik namelijk 10 x zo indrukwekkend als die van Stalker, maar goed het speelt zich dan ook af in een andere tijdsperiode dus echt realistisch zou dat ook niet zijn geweest).
Al met al heb ik mij prima vermaakt met Clear Sky. En de opgepoetste engine zorgde wederom voor fraaie beelden. En toen, na een tijd wachten lag opeens Call of Pripyat in de winkels.
S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat
Het laatste deel en afsluiter van het verhaal in de S.T.A.L.K.E.R. series. Vol schaamte moet ik toegeven dat ik dit deel nog niet gekocht heb (mede door de economische crisis en 5 maanden werkloos te zijn geweest, wat nu geen excuus meer is maar goed :-)). Wel uiteraard de gelekte Russische versie gespeeld (waar geen doorkomen aan was omdat ik me dood ergerde aan het slechte Babelfish vertaalwerk) en later de gewone versie (verkregen via niet nader te noemen bronnen ;-)).
Call of Pripyat vond ik erg goed in elkaar zitten. Ook de nieuwe mutanten en de nieuwe locaties waren een genot voor het oog en oor. Ook het verhaal vond ik een stuk beter dan in Clear Sky en eindelijk kreeg ik antwoord op een hoop vragen wat ik alleen maar kon toejuichen.
Al met al heb ik mij prima vermaakt met alle delen, waarvan ik het eerste deel + de gave mods nog altijd een warm hart toedraagt. Enige waar ik echt nog op wacht is een mod die alle locaties bijeenbrengt en er een grote spelwereld van maakt, enige mod die hierbij in de buurt komt is de Lost Alpha mod. Zucht, hoelang zou ik hier nog op moeten wachten? Oh, en een co-op mod zou ik ook op handen en voeten dragen! Samen beetje jagen, artifacts opduikelen, ja dat zie ik zeker zitten!!
Voor de mensen die nu nog steeds aan het lezen zijn, RESPECT! Als je ook zo een fan bent mag je me altijd PM-en voor commenten op dit ellenlange verhaal :-). Voor mensen die nog gave mods weten houd ik me ook altijd aanbevolen.
Zo en nu moet ik toch echt verder aan het werk!
Lang verhaal ? Ach viel wel mee .. las snel weg hoor, zeker als STALKER liefhebberVerwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:04:
TOPGAME !!
hmm dus er komt geen nieuwe stalker? kan me het haast niet voorstellen, die engine etc komt net een beetje op gang, al moet er wel iets gedaan worden aan de tergende laadtijden.
Nukezone FTW
Hoe kom je daar zo bij eigenlijk? Voor zover ik weet is er niks bekend gemaakt of iets dergelijks vanuit GSC Game World
Verwijderd
Ik wacht in spanning op een nieuwe Stalker, in tussen tijd is Metro 2033 een leuke vervanger
Metro viel me tegen, te closed spaced. Waarom zou STALKER niet doorgaan? Voor zover ik weet is het een van de beter lopende gameseries uit oost europa. Een evt STALKER 2 zou wel een nieuwe engine moeten hebben, omdat XRay 1.x nogal wat beperkingen heeft, maar met alle ervaring die ze inmiddels hebben met die engine zou ze dat toch zeker moeten lukken. Ik hoop alleen dat ze wel RPG-achtig blijven en niet de MW2 kant op gaan.
Dat laatste denk en hoop ik toch niet. Dat zou echt funest zijn voor de serie.twiFight schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:19:
Metro viel me tegen, te closed spaced. Waarom zou STALKER niet doorgaan? Voor zover ik weet is het een van de beter lopende gameseries uit oost europa. Een evt STALKER 2 zou wel een nieuwe engine moeten hebben, omdat XRay 1.x nogal wat beperkingen heeft, maar met alle ervaring die ze inmiddels hebben met die engine zou ze dat toch zeker moeten lukken. Ik hoop alleen dat ze wel RPG-achtig blijven en niet de MW2 kant op gaan.
Toegegeven zouden ze een veel grotere markt aanspreken maar met een heel nieuwe futureproof engine, goede modtools en een spel in de stijl van SoC en CoP komen ze ook heel ver. Sowieso krijgen ze door gpu benchmarks/reviews veelal gratis reclame omdat ze bijna altijd wel CoP (en voorheen CS) testen wat mensen toch altijd wel nieuwsgierig maakt
Ik heb vandaag SoC maar eens geinstalleerd, ik kreeg het bij de aanschaf van mijn computer maar ik heb het altijd maar onderaan de stapel van games gelegd. Ik kwam dit topic voorbij en ik zag dat er een goede mod voor was dus ik dacht ik probeer het!
Gelijk de 2009 complete 1.4.4 mod gedownload en de 1.0005 patch geinstalleerd, en toen kon het avontuur beginnen! Ik kan een spel met goede graphics waarderen en het eerst wat mij opviel was het ontbreken van anti aliasing, ik haat kartelige randjes maar hier viel het nog wel mee. Ik stapte uit die kelder en het zicht was echt adembenemend, de hele omgeving zag er zeer realitisch uit. Deed me een beetje denken aan Fallout 3, desolate omgeving met allemaal gemuteerde beesten en schaarse ammo.
Na een uurtje van doodgaan had ik iets van meh, misschien maar weer deinstalleren. Na twee uurtjes was ik het eigenlijk wel zat, ik kwam niet langs die tunnel onder de spoorweg. Ik mijn vingers al klaar voor de Alt/F4 en na drie uur had ik ze eindelijk gekilled en was ik door tunnel met die elektriciteit dingen. Kreeg eindelijk wat fatsoenlijke wapens, kwam er al gauw achter dat straling = niet goed is en dat sneaken meestal het beste werkt. Ik kwam terecht in Garbage city of hoe het ook mag heten en het werd echt pikkedonker, moest echt een flashlight gebruiken anders kon ik niks zien, erg indrukwekkend.
Even wat verder en ik zit nu in een tunnel omdat ik gevlucht ben van die helicopters, ik zit elke 10 seconden te quick-saven omdat het anders te eng word. Toch blij dat ik het spel een kans heb gegeven want het is eigenlijk heel leuk! Ik heb zonder op de tijd de letten zo 5 uur achter elkaar zitten spelen, doet me denken aan toen ik voor het eerst Oblivion speelde
Gelijk de 2009 complete 1.4.4 mod gedownload en de 1.0005 patch geinstalleerd, en toen kon het avontuur beginnen! Ik kan een spel met goede graphics waarderen en het eerst wat mij opviel was het ontbreken van anti aliasing, ik haat kartelige randjes maar hier viel het nog wel mee. Ik stapte uit die kelder en het zicht was echt adembenemend, de hele omgeving zag er zeer realitisch uit. Deed me een beetje denken aan Fallout 3, desolate omgeving met allemaal gemuteerde beesten en schaarse ammo.
Na een uurtje van doodgaan had ik iets van meh, misschien maar weer deinstalleren. Na twee uurtjes was ik het eigenlijk wel zat, ik kwam niet langs die tunnel onder de spoorweg. Ik mijn vingers al klaar voor de Alt/F4 en na drie uur had ik ze eindelijk gekilled en was ik door tunnel met die elektriciteit dingen. Kreeg eindelijk wat fatsoenlijke wapens, kwam er al gauw achter dat straling = niet goed is en dat sneaken meestal het beste werkt. Ik kwam terecht in Garbage city of hoe het ook mag heten en het werd echt pikkedonker, moest echt een flashlight gebruiken anders kon ik niks zien, erg indrukwekkend.
Even wat verder en ik zit nu in een tunnel omdat ik gevlucht ben van die helicopters, ik zit elke 10 seconden te quick-saven omdat het anders te eng word. Toch blij dat ik het spel een kans heb gegeven want het is eigenlijk heel leuk! Ik heb zonder op de tijd de letten zo 5 uur achter elkaar zitten spelen, doet me denken aan toen ik voor het eerst Oblivion speelde
Je zou niet de eerste zijn geweest die STALKER geen kans had gegeven, omdat je denkt overal easy mode langs te moeten kunnen. Ik ben blij dat je volgehouden hebt. Triest eigenlijk, wat een simpele spellen we gewend zijn waardoor STALKER als stom werd gezien en mensen het niet willen spelen. Zelf zie ik de lol er niet zo van in om rambo-style een basis met 40 enemies in te rennen. STALKER biedt meer en als het niet lukt moet je het anders proberen.
Ik hoop zeer dat STALKER een rpg-fps blijft. Ik zag net de trailer van Deus Ex 3. Deus Ex 1 is mijn favo spel aller tijden waarschijnlijk, maar ik werd woedend toen ik de trailer van DE3 zag. Noem het dan gewoon Deus Ex 3: Modern Warfare en zet op de doos dat je masturbeert op je bankrekeningsaldo, dan ben je tenminste eerlijk als publisher. Ik zie de lol van het spel in ieder geval niet meer in. Het oost-europese stukje eigenwijsheid bij STALKER is precies wat ze moeten houden bij een evt volwaardige STALKER 2. Als ik rambo na wil doen dan koop ik Call of Duty deel 23 wel.
Ik hoop zeer dat STALKER een rpg-fps blijft. Ik zag net de trailer van Deus Ex 3. Deus Ex 1 is mijn favo spel aller tijden waarschijnlijk, maar ik werd woedend toen ik de trailer van DE3 zag. Noem het dan gewoon Deus Ex 3: Modern Warfare en zet op de doos dat je masturbeert op je bankrekeningsaldo, dan ben je tenminste eerlijk als publisher. Ik zie de lol van het spel in ieder geval niet meer in. Het oost-europese stukje eigenwijsheid bij STALKER is precies wat ze moeten houden bij een evt volwaardige STALKER 2. Als ik rambo na wil doen dan koop ik Call of Duty deel 23 wel.
bronGSC Game World has announced it’s developing S.T.A.L.K.E.R. 2.
Posted over on the official website, a “completely new multi-platform technology developed by GSC ” for the core of the game was also announced.
“After the official sales of the series exceeded 4 million copies worldwide, we had no doubts left to start creating a new big game in the S.T.A.L.K.E.R. universe,” said GSC CEO said Sergiy Grygorovych.
“This will be the next chapter of the mega-popular game players expect from us.”
The game is scheduled for release in 2012
fuck yeah!
Het is officieel bekend gemaakt dat er een STALKER 2 komt !!! Ben heeeel benieuwd ! Als het sfeertje en gameplay van deeltje 1 en 3 heeft ben ik erg blij
http://www.gsc-game.com/
http://www.gsc-game.com/
Lame...JediUberknaft schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:33:
[...]
hahaha ... precies zelfde tijd zelfde nieuws posten

Zonder gein.. heel goed nieuws! Volgens mij lezen ze gewoon ons geliefde topic want het is wel heel verdacht dat wij het er de afgelopen dagen net over hadden
Inderderdaad !! Echt bizar. Als ze nou ook goed gelezen hebben dat we het gevoel van vooral deeltje 1 en 3 weer willen dan komt het helemaal goed
In het GSC forum is er veel boegeroep over het multiplatform gebeuren. Ze zijn van mening dat dit negatieve invloed zal hebben op de pc versie. Aan de ene kant kan ik het maar al te goed begrijpen maar aan de andere kant hoeft het niet perse negatief te zijn als ze maar in gedachten houden dat de pc gamers over het algemeen een hoger niveau verwachten dan console spelers.
Ik denk het ook niet. Ze begrijpen het wel bij die company. Tenminste, als ik kijk naar de afgelopen 3 games. Hopen (en ik denk dat ook) dat ze voor kwaliteit blijven gaan en weer een degelijke game op de markt gooien. Tot nu toe 3 zeer degelijke games neergezet ( deeltje 2 imo stuk minder) wat ik nog niet vaak gezien heb. Als we over sfeervolle games praten in ieder geval. Let us pray 
Ik wacht nu tot het echt k*tweer gaat worden vandaag .. zet ik gelijk Stalker aan .. Echt zin in een STALKER daggie
Ik wacht nu tot het echt k*tweer gaat worden vandaag .. zet ik gelijk Stalker aan .. Echt zin in een STALKER daggie
[ Voor 13% gewijzigd door JediUberknaft op 15-08-2010 11:40 ]
Ik denk wel dat het negatieve invloeden zal hebben. Waarom? Dat is eigenlijk heel logisch. Een bedrijf gaat niet alles 3 keer maken om het spel op de PC, XBox en PS3 uit te brengen. Dan zouden ze eigenlijk 3 aparte spellen maken. Nee, ze maken een spel en brengen dat voor 3 platformen uit. Dat betekent dat je zoveel mogelijk dingen wilt 'her'gebruiken in elke versie van het spel. Alleen zijn niet alle platformen gelijk en ga je dus consessies doen zodat je maar 1 ding hoeft te maken dat vervolgens op alle 3 de platformen werkt.
Ik heb het meerdere malen gezien, maar een stekend voorbeeld is toch wel Deus Ex 2. De consoleheid droop er van af en ik heb me er aan doodgeergerd. Je zag gewoon overal dat het voor de console gemaakt was en vervolgens naar de PC geknald want "dat draait toch alles wel".
Toch neem ik het GSC niet helemaal kwalijk; zij moeten ook een boterham verdienen. Ze hebben een paar pareltjes van games neergezet en dat nog eens met een mager prijskaartje ook. Dat ze het hebben weten te bolwerken is een hele prestatie. Maar ook zij moeten aan morgen denken en geld zien binnen te halen. Multiplatform gaan is dé manier daarvoor. Ik weet zeker dat het qua sfeer wel goed zal blijven, maar het is jammer dat alle console games zo enorm dumbed down zijn vergeleken met de PC versie. STALKER was pittig en je moest je best doen, dat trok mij zo aan het spel. Als STALKER met auto-regen gaat beginnen haak ik af.
Ik heb het meerdere malen gezien, maar een stekend voorbeeld is toch wel Deus Ex 2. De consoleheid droop er van af en ik heb me er aan doodgeergerd. Je zag gewoon overal dat het voor de console gemaakt was en vervolgens naar de PC geknald want "dat draait toch alles wel".
Toch neem ik het GSC niet helemaal kwalijk; zij moeten ook een boterham verdienen. Ze hebben een paar pareltjes van games neergezet en dat nog eens met een mager prijskaartje ook. Dat ze het hebben weten te bolwerken is een hele prestatie. Maar ook zij moeten aan morgen denken en geld zien binnen te halen. Multiplatform gaan is dé manier daarvoor. Ik weet zeker dat het qua sfeer wel goed zal blijven, maar het is jammer dat alle console games zo enorm dumbed down zijn vergeleken met de PC versie. STALKER was pittig en je moest je best doen, dat trok mij zo aan het spel. Als STALKER met auto-regen gaat beginnen haak ik af.
Zolang ze de pc versie op niveau houden en de consoles geven wat die aan kunnen of wat daar het beste voor is zie ik er wel brood in. Als het enorm versimpeld is of het een console uitstraling heeft dan laat ik hem wellicht liggen maar goed zo ver zijn we nog lang niet en ik heb hele goede hoop!
Verwijderd
Kan iemand mij tips geven om langs de machine gun te komen in Clear Sky. Ben in het verleden er ooit langs gekomen toen ik van de Swamps naar Cordon wou.
Schuilen achter bomen/stronken zoveel je kan. Ik ben direct naar links gegaan en zo snel mogelijk rennend en bandages gebruikend er voorbij gesjeesd. Ik heb er enkele pogingen voor nodig gehad. Wees gewoon niet te zuinig met je health items, die kun je later wel weer verzamelen.
Zo, eindelijk ( na twee dagen
) uitgespeeld. Vond het een erg leuke ervaring, vond sommige dingen extreem goed gedaan en sommige dingen extreem slecht en buggy ( zelfs met de 2009 mod ). De laatste twee 'levels' waren erg frustrerend, hoewel ik het mezelf ook wel lastig heb gemaakt.
!Spoiler Alert!
!Spoiler Alert!
Ik had erg veel moeite met de missie waar je in je eentje verder moet in chernobyl nadat je met de Duty groep door de stad bent gelopen en je in de ondergrondse garage komt en uitkomt bij een soort stadium waar drie enemies met RPG's staan. Ik had nog een assault rifle over, een pistool en een shotgun met 1 shell. Mijn rifle had een silencer/scope mod en single-shot dus de drie RPG'ers gingen makkelijk neer. Om het veldje heen gelopen, dan kom je in het volgende gebied, en toen kwam de enorme frustratie. Ik had namelijk een sniper rifle met iets van 40 kogels, een RPG en een slecht pistool met 9 kogels. En dan moet je langs twinting goed gewapende en geklede enemies heen zien te komen over een enorm veld. En er is ook nog een helicopter die op je schiet!
Duurde iets van een uur tot ik er eindelijk langskwam, toen had ik 0 sniper kogels, 7 pistool kogels en 10 assault rifle kogels. Die helicopter zat constant op mij te knallen dus ik equipde mijn knife, bleef aan de rechterkant van de muur en heb misschien wel een kilometer ver zitten rennen.
Dan moet je die port in en daar staan allemaal gewapende enemies, mijn laatste granaten gegooid, naar binnen gerend, 10 assault rifle kogels op gepakt en naar toen via de ladder naar beneden op naar het laaste stuk. Het stomme was dat ik iets van 150 NATO kogels had en 550 AK kogels, en gelukkig dropte een enemy een assault rifle waar ik wel ammo voor had. Toen kwam weer een extreem frustrerend gedeelte omdat er een gang is waar je links kan gaan of je loopt verder en dan rechtsaf waar drie enemies waren, terwijl ik constant medium tot high radiation kreeg. Gelukkkig waren die enemies gebugged en bleven ze stil staan terwijl ik ze doodschoot, toen weer terug daar waren iets van 8 enemies en dat ging nog maar net goed. Trap op, daar ook iets van 10 enemies gekilled en de meeste waren weer gebugged dus daar had ik geluk.
Dan het einde, constant de hoogste radiation dus de laatste tien minuten heb ik om de tien seconden wodka moeten drinken en stokbroodjes en medkits naar binnen zitten proppen. Dan het einde, kom ik eindelijk bij de port, ik kreeg dan weer de wens om rijk te worden, krijg ik een matige low-res cutscene te zien en dan is het afgelopen!
Als ik het spel een cijfer zou moeten geven, een acht.
PS: Die vrouwelijke robot stem in je suit die je waarschuwt voor radiation etc. deed me wel heel erg denken aan Half Life
!Spoiler Alert!
!Spoiler Alert!
Ik had erg veel moeite met de missie waar je in je eentje verder moet in chernobyl nadat je met de Duty groep door de stad bent gelopen en je in de ondergrondse garage komt en uitkomt bij een soort stadium waar drie enemies met RPG's staan. Ik had nog een assault rifle over, een pistool en een shotgun met 1 shell. Mijn rifle had een silencer/scope mod en single-shot dus de drie RPG'ers gingen makkelijk neer. Om het veldje heen gelopen, dan kom je in het volgende gebied, en toen kwam de enorme frustratie. Ik had namelijk een sniper rifle met iets van 40 kogels, een RPG en een slecht pistool met 9 kogels. En dan moet je langs twinting goed gewapende en geklede enemies heen zien te komen over een enorm veld. En er is ook nog een helicopter die op je schiet!
Dan moet je die port in en daar staan allemaal gewapende enemies, mijn laatste granaten gegooid, naar binnen gerend, 10 assault rifle kogels op gepakt en naar toen via de ladder naar beneden op naar het laaste stuk. Het stomme was dat ik iets van 150 NATO kogels had en 550 AK kogels, en gelukkig dropte een enemy een assault rifle waar ik wel ammo voor had. Toen kwam weer een extreem frustrerend gedeelte omdat er een gang is waar je links kan gaan of je loopt verder en dan rechtsaf waar drie enemies waren, terwijl ik constant medium tot high radiation kreeg. Gelukkkig waren die enemies gebugged en bleven ze stil staan terwijl ik ze doodschoot, toen weer terug daar waren iets van 8 enemies en dat ging nog maar net goed. Trap op, daar ook iets van 10 enemies gekilled en de meeste waren weer gebugged dus daar had ik geluk.
Dan het einde, constant de hoogste radiation dus de laatste tien minuten heb ik om de tien seconden wodka moeten drinken en stokbroodjes en medkits naar binnen zitten proppen. Dan het einde, kom ik eindelijk bij de port, ik kreeg dan weer de wens om rijk te worden, krijg ik een matige low-res cutscene te zien en dan is het afgelopen!

PS: Die vrouwelijke robot stem in je suit die je waarschuwt voor radiation etc. deed me wel heel erg denken aan Half Life
Ja die laatste enemies zijn niet bepaald snugger.. zelf was ik in dat stadion links om gelopen en naast ze gesneaked. Van de zijkant neergeschoten, eerst voorzichtig maar toen ik erachter kwam dat ze boe of ba deden allemaal een headshot gegeven
hahaha,...Jij denkt dat dat het einde is.....Het spel biedt echter meerdere eindes. En dit is één van de minder goede eindes (om maar even positief te blijven).ES335 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 02:29:
Dan het einde, kom ik eindelijk bij de port, ik kreeg dan weer de wens om rijk te worden, krijg ik een matige low-res cutscene te zien en dan is het afgelopen!Als ik het spel een cijfer zou moeten geven, een acht.
Je bent zoiezo tijdens het spelen één van de belangrijkere missie's vergeten te doen.
Meer zeg ik niet. Dit geeft je nog een goede reden om weer opnieuw te beginnen en alles weer te ervaren.
Veel succes verder.
Stukje rennen, schuilen, snel saven,...enz !Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:51:
Kan iemand mij tips geven om langs de machine gun te komen in Clear Sky. Ben in het verleden er ooit langs gekomen toen ik van de Swamps naar Cordon wou.
Net zo lang tot je veilig bent.
Verwijderd
Bedankt, het is me gelukttwiFight schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:56:
Schuilen achter bomen/stronken zoveel je kan. Ik ben direct naar links gegaan en zo snel mogelijk rennend en bandages gebruikend er voorbij gesjeesd. Ik heb er enkele pogingen voor nodig gehad. Wees gewoon niet te zuinig met je health items, die kun je later wel weer verzamelen.
Er zijn inderdaad iets van 8 verschillende eindes waarvan 6 "halfwaard(ig)e" eindes en 2 "echte". Jij hebt een van de mindere te zien gekregen nu (dezelfde die ik ook had de eerste keer
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
S.T.A.L.K.E.R. is in het begin inderdaad erg lastig, alleen ik vind de game niet unfair zoals bijv. Far Cry. Als je echt goed sneakt dan weet de AI in S.T.A.L.K.E.R. je niet altijd te vinden en maak je ook gewoon een goede kans, in tegenstelling tot Far Cry waarbij als je een kleine 2 kilometer van ze vandaan lag met een sniper rifle in de bosjes en dan schiet alle vijanden in een instant gelijk weten waar jij bent en ze met een klein legertje naar je toe komen.
De game is lekker uitdagend, en als je sneakt en je niet gedraagt als een one man army dan wordt je daar ook voor beloond, en besides ik vind de vuurgevechten dan ook veel intenser. Wel vind ik de game pas echt leuk worden zodra je een mooi machinegeweertje in handen hebt met een scope :-). Lekker ergens in het gras liggen en in Dark Valley vanaf een afstandje mutanten bestuderen en langzaam met je vinger bij de trekker, en klein kat en muis spelletje waarbij de vraag is hoelang het duurt voordat jij de trekker overhaalt ;-).
Wat ik wel k*t vind bij de game is (vooral bij Clear Sky) de granaten, die belanden om de een of andere reden altijd voor je voeten. Soort Grenade auto aim. Super irritant, merktje je vooral goed bij Clear Sky als je op weg bent naar dat ziekenhuis, dan moet je op een gegeven moment door een bouwterrein (waar je alleen dwars door heen kunt). Jezus, de granaten daar vlogen me echt om de oren.
Even iets anders wat betreft de game. Ik blijf de sfeer geweldig vinden. Een van de weinige games die zoveel sfeer weet op te roepen. Andere games die voor mij sfeer hebben zijn: Deus Ex (hands down 1 van de beste games allertijden!), Unreal (de eerste, die jongens bij Epic Games weten tenminste wat goed leveldesign is), Half-Life (eerste keer dat ik bij een game zo erin werd gezogen dat ik ook echt het gevoel had dat ik daar was, daar in Black Mesa en dat het mijn plicht was om zo snel mogelijk de oppervlakte te bereiken), verder laatst nog DOOM 3 gespeeld (die game ademt ook nog steeds sfeer uit, jammer dat het naar mijn mening iets teveel demon geknal is, als ze nou iets minder demons hadden en gewoon meer je de stuipen op het lijf joegen vond ik het nog beter!) maar goed.
Welke games vinden jullie eigenlijk echt sfeer hebben, naast S.T.A.L.K.E.R. dan hé :-)
De game is lekker uitdagend, en als je sneakt en je niet gedraagt als een one man army dan wordt je daar ook voor beloond, en besides ik vind de vuurgevechten dan ook veel intenser. Wel vind ik de game pas echt leuk worden zodra je een mooi machinegeweertje in handen hebt met een scope :-). Lekker ergens in het gras liggen en in Dark Valley vanaf een afstandje mutanten bestuderen en langzaam met je vinger bij de trekker, en klein kat en muis spelletje waarbij de vraag is hoelang het duurt voordat jij de trekker overhaalt ;-).
Wat ik wel k*t vind bij de game is (vooral bij Clear Sky) de granaten, die belanden om de een of andere reden altijd voor je voeten. Soort Grenade auto aim. Super irritant, merktje je vooral goed bij Clear Sky als je op weg bent naar dat ziekenhuis, dan moet je op een gegeven moment door een bouwterrein (waar je alleen dwars door heen kunt). Jezus, de granaten daar vlogen me echt om de oren.
Even iets anders wat betreft de game. Ik blijf de sfeer geweldig vinden. Een van de weinige games die zoveel sfeer weet op te roepen. Andere games die voor mij sfeer hebben zijn: Deus Ex (hands down 1 van de beste games allertijden!), Unreal (de eerste, die jongens bij Epic Games weten tenminste wat goed leveldesign is), Half-Life (eerste keer dat ik bij een game zo erin werd gezogen dat ik ook echt het gevoel had dat ik daar was, daar in Black Mesa en dat het mijn plicht was om zo snel mogelijk de oppervlakte te bereiken), verder laatst nog DOOM 3 gespeeld (die game ademt ook nog steeds sfeer uit, jammer dat het naar mijn mening iets teveel demon geknal is, als ze nou iets minder demons hadden en gewoon meer je de stuipen op het lijf joegen vond ik het nog beter!) maar goed.
Welke games vinden jullie eigenlijk echt sfeer hebben, naast S.T.A.L.K.E.R. dan hé :-)
Zelf vond ik CS redelijk goed te pruimen en het grootste punt van ergernis is bijna op het eind.. Je moet daar langs een bouwconstructie in Limansk maar na tig keer proberen komt het steeds op hetzelfde neer.. dood door een granaat.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:14:
Zal binnenkort ook CoP weer eens oppakken, tijdje niet gespeeld omdat ik gek werd van BSOD's maar na nader onderzoek bleek het mijn geheugen te zijn waardoor ik dus niet kon spelen. Ik ben eigenlijk wel heel erg verwend geraakt door Complete Mod.. dat speelt echt te goed waardoor ik het liefst zou wachten met CoP totdat Complete Mod voor CoP af is
Toen ik CS voor de 2de keer speelde, rende ik, in het laatste stuk van het ziekenhuis, zo snel mogelijk naar voren. En dat werkte eigenlijk vrij goed.
In de rest van het ziekenhuis bleef ik altijd een beetje weg van de (deur)opening (vanwege de granaten) en wachte tot ze naar me toekwamen.
In de rest van het ziekenhuis bleef ik altijd een beetje weg van de (deur)opening (vanwege de granaten) en wachte tot ze naar me toekwamen.
...Stuipen op het lijf....Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:14:
verder laatst nog DOOM 3 gespeeld (die game ademt ook nog steeds sfeer uit, jammer dat het naar mijn mening iets teveel demon geknal is, als ze nou iets minder demons hadden en gewoon meer je de stuipen op het lijf joegen vond ik het nog beter!) maar goed.
Ehh,..probeer de FEAR series maar eens....'K ben nu weer eens FEAR2 aan het spelen.
Wat een pleur*s bitch is die Alma. Schrik me constant 't lamlazerus !!!
Sfeer: HL1, Mafia1, Divine Divinity, The Chronicles of Spellborn (R.I.P.), Stalker natuurlijk
Deadspace nog niet gespeeld, maar die zou ook enorm straf zijn.
Deadspace nog niet gespeeld, maar die zou ook enorm straf zijn.
[ Voor 25% gewijzigd door Hurtebise op 16-08-2010 16:10 ]
FEAR(1) inderdaad, Mafia ook. Commandos ook, maar dat is een heel ander soort spel. Zelda 3 voor de SNES was ook een en al sfeer.
En nog een game waarvan ik niet op de naam kan komen. Was ook beetje thriller/horror achtig, fps. Dan hoorde je enemies over het plafond lopen en zo, maar je kon ze niet zien, best eng.
De naam was iets in de trant van "The ......ing", maar ik kan er ff niet op komen. Is volgens mij ook nog een deel 2 van gekomen, of het was al deel 2 die ik speelde.
De naam was iets in de trant van "The ......ing", maar ik kan er ff niet op komen. Is volgens mij ook nog een deel 2 van gekomen, of het was al deel 2 die ik speelde.
Fallout 3.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 15:14:
Maar zo goed als STALKER is de sfeer helaas niet. Ben sowieso nog nooit een shooter/rpg tegen gekomen die zo'n sfeer wist neer te zetten.
Tis zelf zo erg dat ik, na het spelen van de STALKER serie, serieus overweeg een reis te maken naar Pripyat!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dat idee heb ik ook gehad. Zo'n rondleiding zoals katja schuurman heeft gehad bij try before you die (die ging naar pripyat) lijkt me wel erg gaaf.ChojinZ schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:37:
[...]
Fallout 3.
Maar zo goed als STALKER is de sfeer helaas niet. Ben sowieso nog nooit een shooter/rpg tegen gekomen die zo'n sfeer wist neer te zetten.
Tis zelf zo erg dat ik, na het spelen van de STALKER serie, serieus overweeg een reis te maken naar Pripyat!
Qua sfeer vindt ik metro 2033 ook erg goed. Speelt zich ook af in rusland.
Winners never cheat, Cheaters never win
Verwijderd
Kunnen we niet gewoon met zijn allen (medetweakers / S.T.A.L.K.E.R. fans) een trip maken naar Pripyat?
Verwijderd
Ik heb er wel aan zitten denken om dat eens te bezoeken, mede door de stalker reeks in mijn interesse in Rusland.
"10 medetweakers zijn opgenomen in het lokale ziekenhuis, ze hadden geen stalkersuit aan"Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:05:
Kunnen we niet gewoon met zijn allen (medetweakers / S.T.A.L.K.E.R. fans) een trip maken naar Pripyat?
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Een vriend en ik willen allebei er wel heen. Het is ook niet eens zo duur. In 2012 is het plan dat ze een nieuwe externe beschutting over de reactor gaan plaatsen, waardoor het uitzicht verpest zal zijn (van de reactor dan, in pripyat niet), dus het mooiste zou zijn om voor die tijd te gaan. Overigens denk ik dat het wel vertraging op zal lopen.
Helaas heb ik een vriendin die 1. nogal zeikt en 2. emoties voor argumenten plaatst, en die wil dus absoluut niet dat ik er heen ga, omdat ze denkt dat ik met kanker terugkom. Die heb ik nog niet om kunnen praten.
Helaas heb ik een vriendin die 1. nogal zeikt en 2. emoties voor argumenten plaatst, en die wil dus absoluut niet dat ik er heen ga, omdat ze denkt dat ik met kanker terugkom. Die heb ik nog niet om kunnen praten.
[ Voor 6% gewijzigd door twiFight op 16-08-2010 23:16 ]
Zo af en toen neem ik toch nog steeds een kijkje in dit geweldige topic om te zien of er nog wat ontwikkelingen zijn. En ja hoor, Stalker 2! Ik was ZO blij toen ik het las, jammer dat dit gevoel alweer bijna verdween door dat het een crossplatform wordt.
Uit ervaring weet ik gewoon dat dit een drama wordt (een mooi voorbeeld is toch wel Call of Duty met MW2, wat een console port. Geen servers, leanen etc.). Natuurlijk hoop ik dat het weer een geweldige game wordt, waar ik na de eerste stalker nooit aan twijfelde, juist omdat het een PC only game is. Echter is die " garantie" nu niet zo overduidelijk meer.
Conclusie om iedereen te overtuigen dat het toch iets wordt, een hoop ingame footage!
En snel een beetje!
Uit ervaring weet ik gewoon dat dit een drama wordt (een mooi voorbeeld is toch wel Call of Duty met MW2, wat een console port. Geen servers, leanen etc.). Natuurlijk hoop ik dat het weer een geweldige game wordt, waar ik na de eerste stalker nooit aan twijfelde, juist omdat het een PC only game is. Echter is die " garantie" nu niet zo overduidelijk meer.
Conclusie om iedereen te overtuigen dat het toch iets wordt, een hoop ingame footage!

Verwijderd
Ik hoop, als groot GSC/STALKER fan dat ze trouw blijven aan de PC community en de PC als uitgangspunt nemen bij de ontwikkeling. Maar goed, ik heb er de ballen verstand van en ik weet niet wat technisch beter haalbaar is. Als het stukken goedkoper is om de console als uitgangspunt te nemen en deze over te zetten naar PC dan ben ik bang dat ze uiteindelijk daarvoor zullen gaan. Maar toch denk ik dat de nieuwe STALKER gewoon een goede game wordt. Voor mij blijft Shadow of Chernobyl de koning op het gebied van sfeervolle en diepgaande games en is mijn favo singleplayer game ever.
Haha, ik had inderdaad ook al met mijn vriendin (maakt wel graag foto's) in de planning staan om er voor 2012 (dus wss volgend jaar) zo'n tour doorheen te maken
er is zo'n organisatie waar je die tours kan plannen voor jezelf. (is die niet hier al eens langsgekomen?)
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ja die is volgens mij al eens langs gekomen inderdaad
Verwijderd
Kent iemand deze trailer nog van S.T.A.L.K.E.R. YouTube: STALKER: Shadow of Chernobyl - Beautiful Day
Dit was een van de eerdere trailers die ervoor heeft gezorgd dat ik vol spanning naar de game uitkeek. Wel jammer dat de gebieden uiteindelijk een stuk kleiner zijn uitgevallen dan in deze trailer. Ander iets wat ik wel jammer vind aan de game is dat het zo druk is (qua legers en mutanten) ik had het nog desolater verwacht.
Ik hoopte eigenlijk meer op een echte survival tussen jou en de natuur en dat het best lastig is om een mutant tegen te komen en als je ze dan eindelijk ontmoet, ondergronds of tijdens een nachtelijke expeditie ze ook ontzettend sterk blijken te zijn.
Maar goed, desondanks staat deze game nog altijd in de top van mijn favorieten lijstje.
Dit was een van de eerdere trailers die ervoor heeft gezorgd dat ik vol spanning naar de game uitkeek. Wel jammer dat de gebieden uiteindelijk een stuk kleiner zijn uitgevallen dan in deze trailer. Ander iets wat ik wel jammer vind aan de game is dat het zo druk is (qua legers en mutanten) ik had het nog desolater verwacht.
Ik hoopte eigenlijk meer op een echte survival tussen jou en de natuur en dat het best lastig is om een mutant tegen te komen en als je ze dan eindelijk ontmoet, ondergronds of tijdens een nachtelijke expeditie ze ook ontzettend sterk blijken te zijn.
Maar goed, desondanks staat deze game nog altijd in de top van mijn favorieten lijstje.
tour van Chernobyl : http://tourkiev.com/chernobyltour/
wow, zelfs een NL site : http://www.chernobylreizen.nl/
er zijn ook prachtige foto-reportages van de centrale, Pripyat en de omgeving ... http://nikongear.com/Chernobyl/Chernobyl_1.php
er zijn ook prachtige foto-reportages van de centrale, Pripyat en de omgeving ... http://nikongear.com/Chernobyl/Chernobyl_1.php
[ Voor 69% gewijzigd door Goner op 20-08-2010 16:50 ]
SoC + CaPrip = 7.49 euroRudey schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:18:
Er is nou een weekend deal voor S.T.A.L.K.E.R. op Steam.
OekraineVerwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:07:
Ik heb er wel aan zitten denken om dat eens te bezoeken, mede door de stalker reeks in mijn interesse in Rusland.
Het is vast al duizenden keren voorbij gekomen maar ik krijg het niet opgespoord hier: ik heb last van de XR_3DA.exe error (Shadow of Chernobyl), weet iemand hoe ik die gefixed krijg?
Edit: heb dus die Steam aanbieding gekocht maar allebei de spellen doen het niet op m'n m11xR2, heel fijn
.
Edit: heb dus die Steam aanbieding gekocht maar allebei de spellen doen het niet op m'n m11xR2, heel fijn
[ Voor 23% gewijzigd door zoenvisje op 21-08-2010 19:24 ]
Vraagje. Als ik wapen gewoon houd en crosshair zichtbaar is, raak ik iets. Als ik weapon aim doe, dus mik vanop de loop. Raak ik niets, ook al mik ik goed, en niet te veraf. Tips?
Speeltuin je gewoon de standard versie of met mods? Ik vind zelf dat de standaard versie niet lekker schiet zoals jij ook al aangeeft. Zo van, ik weet dat ik raak schiet maar toch raak ik niks! Ben net opnieuw begonnen met de complete mod en vind dit stukken beter spelen. Probeer sowieso een wat beter wapen te vinden. Ik vindt de ak het eerste wapen wat echt een beetje goed schiet, de wapens daarna schieten veel beter, veel hogere accuracy dan de andere wapens.Hurtebise schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:31:
Vraagje. Als ik wapen gewoon houd en crosshair zichtbaar is, raak ik iets. Als ik weapon aim doe, dus mik vanop de loop. Raak ik niets, ook al mik ik goed, en niet te veraf. Tips?
zijn er hier eventuele geinteresseerden voor een bezoekje ergens in 2011? als er meer mensen gaan word het goedkoper en het is dan altijd leuk om met meerdere nederlanders te zijn natuurlijkGoner schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:47:
tour van Chernobyl : http://tourkiev.com/chernobyltour/
Ok, een DM mag ook wel. een nieuw topic kan later misschien nog wel
[ Voor 9% gewijzigd door superwashandje op 24-08-2010 14:27 ]
Dit is meer iets voor een apart topic, laten we het hier wel over Stalker houdensuperwashandje schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:17:
[...]
zijn er hier eventuele geinteresseerden voor een bezoekje ergens in 2011? als er meer mensen gaan word het goedkoper en het is dan altijd leuk om met meerdere nederlanders te zijn natuurlijk
Ik ben opzoek naar een leuke mod voor Call of Pripyat. Iemand suggestie's?
Ik weet dat ze wederom bezig zijn met een Complete Mod maar deze is (zover ik weet) nog niet uit.
Ik weet dat ze wederom bezig zijn met een Complete Mod maar deze is (zover ik weet) nog niet uit.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Niemand?ChojinZ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:44:
Ik ben opzoek naar een leuke mod voor Call of Pripyat. Iemand suggestie's?
Ik zat even wat rond te kijken voor andere mods voor SoC en kwam via de Priboi story mod terecht bij de Lost Alpha mod (naam kwam me wel bekend voor, vast hier ook wel eens langs gekomen). En ze hebben sinds een week of drie twee video's gereleased waar ze de nieuwe gebieden laten zien.
http://www.moddb.com/mods...eos/alpha-format#imagebox
http://www.moddb.com/mods...the-continuation#imagebox
Blijkbaar zijn dit levels die GSC wel van plan was om in SoC te stoppen maar dat uiteindelijk niet gedaan hebben. Weliswaar " recreated" van informatie dat ze gevonden hebben uit screenshots, filmpjes (en uitgebrachte game assets van GSC zelf? altans, dat begrijp ik uit het verhaal) etc.
Misschien noemenswaardig om de TS eens aan te passen?
Blijkbaar zijn dit levels die GSC wel van plan was om in SoC te stoppen maar dat uiteindelijk niet gedaan hebben. Weliswaar " recreated" van informatie dat ze gevonden hebben uit screenshots, filmpjes (en uitgebrachte game assets van GSC zelf? altans, dat begrijp ik uit het verhaal) etc.
[ Voor 14% gewijzigd door -unknown op 03-09-2010 12:54 ]
all killer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:51:
Ik zat even wat rond te kijken voor andere mods voor SoC en kwam via de Priboi story mod terecht bij de Lost Alpha mod (naam kwam me wel bekend voor, vast hier ook wel eens langs gekomen). En ze hebben sinds een week of drie twee video's gereleased waar ze de nieuwe gebieden laten zien.
Tx heren! Ik zal vanavond ff kijken.JediUberknaft schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:08:
[...]
Deze gebruik ik nu : ATMOSFEAR 2, erg mooie mod en aan te passen naar smaak
KLIK
Ik moet zeggen dat ik de graphics van CoP een beetje vind tegenvallen. In sommige gebieden komt het nogal kaal over en de sfeer zoals in de vorige delen vind ik iets minder aanwezig.
Zal ik zeker even doen maar het is altijd handiger dat te DM'en dan zie ik het altijdall killer schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:51:
Deze ziet er ook heel goed uit zeg, zal hem eens installeren binnenkortJediUberknaft schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:08:
[...]
Deze gebruik ik nu : ATMOSFEAR 2, erg mooie mod en aan te passen naar smaak
KLIK
Even een vraagje, ik heb in alle STALKER games regelmatig korte freezes (1 - 2 sec). Ik heb het altijd al gehad. Mijn pc is meer dan krachtig genoeg om de game op hoge settings te draaien (zie specs onderin).
Het is niet zo dat ik het constant heb, soms heb ik er in een nieuw gebied helemaal geen last van, maar dan bij een ander gebied na laden weer wel ..
Nu heb ik er veel op gezocht op google, maar de echte oplossing nog niet gevonden. Ik heb zojusit prefetch aangezet in mijn user.ltx. Kijken of dat helpt of niet. Als er iemand tips heeft, hoor ik ze graag, aangezien ik het toch wel irritant vind.
Het is niet zo dat ik het constant heb, soms heb ik er in een nieuw gebied helemaal geen last van, maar dan bij een ander gebied na laden weer wel ..
Nu heb ik er veel op gezocht op google, maar de echte oplossing nog niet gevonden. Ik heb zojusit prefetch aangezet in mijn user.ltx. Kijken of dat helpt of niet. Als er iemand tips heeft, hoor ik ze graag, aangezien ik het toch wel irritant vind.
[ Voor 14% gewijzigd door JediUberknaft op 08-09-2010 15:22 ]
Bekend probleem waar, zover ik weet, niets aan te doen is.JediUberknaft schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:09:
Even een vraagje, ik heb in alle STALKER games regelmatig korte freezes (1 - 2 sec). Ik heb het altijd al gehad. Mijn pc is meer dan krachtig genoeg om de game op hoge settings te draaien (zie specs onderin).
Kheb het zelf ook. Tis een soort van hick-up die een seconden duurt en vervolgens loopt het weer een tijdje soepel. Dat terwijl ik met de settings die ik nu gebruik, redelijk stabiel op de 60 fps zit. Erg vaag probleem...

Ja dat dacht ik al helaas ... jammer .. heel erg jammer ... toch best storend soms ...
Gister de Atmosfear 2.1 mod geinstalleerd en ik moet zeggen: Dat ziet er een stuk beter uit!
Vooral de fallout is goed gedaan. En wat ik ook wel fijn vond: je kan het wheater system zo aanpassen dat tijdens de nachten meer of minder licht hebt. Ben maar voor meer licht gegaan want 's nachts vond ik het soms iets te donker...
Vooral de fallout is goed gedaan. En wat ik ook wel fijn vond: je kan het wheater system zo aanpassen dat tijdens de nachten meer of minder licht hebt. Ben maar voor meer licht gegaan want 's nachts vond ik het soms iets te donker...
Gister heb ik Clear Sky (met de complete mod) uitgespeeld. Toffe uitbreiding al met al.
De bekende kritieken op CS deel ik wel, het is een stuk meer lineair dan het origineel. Ook vond ik het einde wat 'abrupt', voor je het weet sta je weer op het dak van NPP te jagen... maar ik was graag nog even terug gegaan om de vergeten stashes te legen en de wapens nog even te upgraden die je op het laatst vindt..
Over die stashes...er zijn er bij geweest, waar ik toch echt behoorlijk wat moeite voor heb moeten doen:
Maar, dat is allemaal gezeur, ik vond het gewoon een geweldige uitbreiding! Wel zou ik een beginner aanraden met Clear Sky te beginnen, in het eerste level wordt aanzienlijk meer uitgelegd over wie je bent en waarom 'de Zone' er is dan in het origineel. Ook wordt er meer moeite besteed aan het uitleggen van de HUD-elementen naar mijn mening.
Het upgrade-systeem van wapens en armor had wel wat beter uitgelegd mogen worden, in het begin zat ik al mijn geld te vergooien aan upgrades aan mijn AK-74... Het was de mechanic in de Freedom base in Dark Valley die me eerlijk vertelde dat het niet slim was om alle wapens en armor te upgraden. Of in ieder geval, niet slim voor je geldvoorraad...
Maar goed, op naar de volgende telg in de Stalker-reeks!
Omdat de complete mod nog niet uit is, ben ik ook aan het zoeken geslagen naar een alternatief. Ik kwam uit op deze mod: P.R.I.P.Y.A.T.A.N. (Gold).
Ik vond het positief dat de atmosphere mod die hierboven al is genoemd ook in deze mod zit en dat de weaponsounds zijn veranderd. Ik ben natuurlijk verwend met de Complete Mods van SoC en CS, maar ik schrok van de geluidskwaliteit van wapens in CoP ten opzichte van de voorgaande delen. Wapens leken meer op de BB-gun die je in het eerste level van Fallout 3 kreeg...
Edit:
en 2 crashes later heb ik de mod maar weer verwijderd
Alleen die atmosphere is volgens mij genoeg.
De bekende kritieken op CS deel ik wel, het is een stuk meer lineair dan het origineel. Ook vond ik het einde wat 'abrupt', voor je het weet sta je weer op het dak van NPP te jagen... maar ik was graag nog even terug gegaan om de vergeten stashes te legen en de wapens nog even te upgraden die je op het laatst vindt..
Over die stashes...er zijn er bij geweest, waar ik toch echt behoorlijk wat moeite voor heb moeten doen:
- de 'Backpack in a Tree' in Agroprom (vlakbij de Duty-base): behoorlijk wat 'tree-humping' moeten doen om bij het gereedschapskistje te komen...
- de 'best stash in the zone', de kluis in de Yantar faciliteit, vlakbij waar je de sniping missie voor de stalkers moet uitvoeren. Daar heb ik ook lang gezocht naar de plek van de kluis, tot het me ging dagen dat het gebouw uit meerdere verdiepingen bestond.. En vervolgens moet je nog zoeken naar de 'handle' voor de kluis...slechts op 1 (onmogelijke) plek kun je interacteren met de kluis om de stash te legen...arg!!
- de stash in Red Forest, bij de Forester. Moet je als een ballerina over een kabeltje lopen naar een gat in het dak..kom er maar eens op.
Maar, dat is allemaal gezeur, ik vond het gewoon een geweldige uitbreiding! Wel zou ik een beginner aanraden met Clear Sky te beginnen, in het eerste level wordt aanzienlijk meer uitgelegd over wie je bent en waarom 'de Zone' er is dan in het origineel. Ook wordt er meer moeite besteed aan het uitleggen van de HUD-elementen naar mijn mening.
Het upgrade-systeem van wapens en armor had wel wat beter uitgelegd mogen worden, in het begin zat ik al mijn geld te vergooien aan upgrades aan mijn AK-74... Het was de mechanic in de Freedom base in Dark Valley die me eerlijk vertelde dat het niet slim was om alle wapens en armor te upgraden. Of in ieder geval, niet slim voor je geldvoorraad...
Maar goed, op naar de volgende telg in de Stalker-reeks!
Omdat de complete mod nog niet uit is, ben ik ook aan het zoeken geslagen naar een alternatief. Ik kwam uit op deze mod: P.R.I.P.Y.A.T.A.N. (Gold).
Uit de description maakte ik op dat het bijna een complete mod is, ook zijn er wel positieve reacties te lezen op filefront over de mod. Hoe denken jullie er hier over? Iemand al ervaring met deze mod?*Includes*
New weapons - source AMK
Unique weapons COP
Beautiful COP textures
Looting Money
Additional Nightvisions
Sleep Deprivation
Real flashlight
HUD creation
Weather system - Atmosfear 1.3 + AMK + Vanilla mixage ++ Atmosfear fallout
NoBlowoutWarnings (Shelter Indicator is on/Warning only in Zaton)
Sounds - Russian audio with english/czech/ subtitles
Ambient sounds adapted
Death mod
Weapons - sounds/aim/config - Total conversion
Correct weapons ironsights alignment
No Weapon Restrictions
New outfits - Base - Restores Mod
Unique weapons/suits
Scopes - reworked Gnomus scopes
Relations changes
Traders variation
Artifacts changeovers
Respawn alterations
Monsters reworked
Stalker Textures - Mix textures from Stalker trilogy, Beautiful_COP
...and more changes in the game...
Ik vond het positief dat de atmosphere mod die hierboven al is genoemd ook in deze mod zit en dat de weaponsounds zijn veranderd. Ik ben natuurlijk verwend met de Complete Mods van SoC en CS, maar ik schrok van de geluidskwaliteit van wapens in CoP ten opzichte van de voorgaande delen. Wapens leken meer op de BB-gun die je in het eerste level van Fallout 3 kreeg...
Edit:
en 2 crashes later heb ik de mod maar weer verwijderd
Alleen die atmosphere is volgens mij genoeg.
wild mutant space hamsters
Inderdaad, dat is de reden dat ik deze mod niet installeerde. Ik las veel mensen met crashes. De atmosfear 2, die ik eerder al noemde is echt een aanrader !
De emissions heb ik nog nooit zo heftig meegemaakt eerder. Heel erg cool en sfeermakend. Was dat eerder ook al dat je: Blowout, Fallout en normale emissies had ? Nee toch ?
Verder erg lekker donker sfeertje door de weersomstandigheden. Heel erg vet allemaal !
Het enige waar ik me in CoP toch wel erg aan stoor is het streaming van de beplanting. Erg jammer dat ze dat gedaan hebben. Ik weet dat het voor de performance is gedaan, maar maak het dan mogelijk om het uit te zetten in een config file. Ik vind het gewoonweg lelijk om die kale heuvels te zien in verte. Maakt het spel stukken minder mooi. Clear Sky met de complete mod en alles op high settings is simpelweg stukken mooier.
Verder blijven dit stuk voor stuk toch echt prachtige games. Games zoals ze er alleen maar als STALKER zijn. Wat vermaak ik me toch met deze games. Ben net een week vrij geweest en heb de hele week stalker gespeeld. Eerst CS uitgespeeld en daarna met CoP verder gegaan. Zo heerlijk om dagen lang te scavengen, stashes zoeken, artifacts en tools. Heel veel sidemissies gedaan, en dus bakken met geld verdiend, vette wapens gevonden, heeeel veel artifacts :-). En daarna alles vet ge-upgrade en gepimped en nu nog 102.000rp over
. DAT is echt 100% STALKER en waarom ik het zo tof vind. Gewoon zelf bepalen wat je doet en wanneer. En die sfeer ....pfff.. Dit blijft voor mij echt 1 van de allervetste spellen die ik ooit gespeeld heb. Dus STALKER 2 ??? Count me in !
De emissions heb ik nog nooit zo heftig meegemaakt eerder. Heel erg cool en sfeermakend. Was dat eerder ook al dat je: Blowout, Fallout en normale emissies had ? Nee toch ?
Verder erg lekker donker sfeertje door de weersomstandigheden. Heel erg vet allemaal !
Het enige waar ik me in CoP toch wel erg aan stoor is het streaming van de beplanting. Erg jammer dat ze dat gedaan hebben. Ik weet dat het voor de performance is gedaan, maar maak het dan mogelijk om het uit te zetten in een config file. Ik vind het gewoonweg lelijk om die kale heuvels te zien in verte. Maakt het spel stukken minder mooi. Clear Sky met de complete mod en alles op high settings is simpelweg stukken mooier.
Verder blijven dit stuk voor stuk toch echt prachtige games. Games zoals ze er alleen maar als STALKER zijn. Wat vermaak ik me toch met deze games. Ben net een week vrij geweest en heb de hele week stalker gespeeld. Eerst CS uitgespeeld en daarna met CoP verder gegaan. Zo heerlijk om dagen lang te scavengen, stashes zoeken, artifacts en tools. Heel veel sidemissies gedaan, en dus bakken met geld verdiend, vette wapens gevonden, heeeel veel artifacts :-). En daarna alles vet ge-upgrade en gepimped en nu nog 102.000rp over
[ Voor 31% gewijzigd door JediUberknaft op 13-09-2010 06:31 ]
JediUberknaft schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:12:
Dit blijft voor mij echt 1 van de allervetste spellen die ik ooit gespeeld heb.
![]()
Idd! Ik game nu al jaren maar dit blijft voor mij de beste single play ooit!
Wat ik overigens helemaal cool zou vinden: Een Stalker MMO. Maarja, dat zal er wel nooit van komen...
Eens! Vooral de eerste ... avonden/nachten lang met kippevel in het donker zitten spelen.ChojinZ schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:07:
Ik game nu al jaren maar dit blijft voor mij de beste single play ooit!
Ik heb de eerste wel 's on-line gespeeld, geen bal aan ... het is dan gewoon een shooter als alle anderen. Je mist de RPG/interactie met anderen ...Wat ik overigens helemaal cool zou vinden: Een Stalker MMO.
De Multiplay functie van Stalker is idd geen ruk aan. Maar wat ik bedoelde met MMO: zoals de game nu is, alleen is elke stalker een rl speler. Volgens mij zou je daar best iets leuks van kunnen maken...Goner schreef op maandag 20 september 2010 @ 16:31:
[...]
Eens! Vooral de eerste ... avonden/nachten lang met kippevel in het donker zitten spelen.
[...]
Ik heb de eerste wel 's on-line gespeeld, geen bal aan ... het is dan gewoon een shooter als alle anderen. Je mist de RPG/interactie met anderen ...
Het lijkt me briljant om met een stuk of 3 a 4 andere STALKERs een zwaarbewaakte Duty base of zo over te nemen 's nachts, maar een MMO is nooit zo idealistisch, dat komt neer op goed gegearde STALKERs die beginnelingen met crap gear gaan campen en zieken. Hou het maar lekker single player en steek die tijd in een goed plot.
En dan Duty, Bandits, Military enzo door bots laten spelen ? Of ook RL players ?
RL players natuurlijk. Verschillende facties moet je dan wel houden.
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
MMO mogelijkheden zat lijkt mij.
Maargoed, dream on... ut gaat er toch nooit van komen...
Maargoed, dream on... ut gaat er toch nooit van komen...
En laat dat maar lekker zo blijven
Blijf SP only please !!! STALKER is de ultieme SP ervaring, daar zijn ze goed in met neerzetten. Dus van mij mogen ze daar al hun tijd, energie en geld in blijven steken. Het is voor mij ook echt de ultieme SP ervaring ever. Tuurlijk zitten er dingen in die heel erg tof in MP of vooral dan COOP zouden zijn. Maar dan nog, moet het wat mij betreft lekker een SP spel van origine blijven.
Ik snap je punt wel. En het is ook voor mij de beste SP ervaring die ik heb meegemaakt.JediUberknaft schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:43:
En laat dat maar lekker zo blijvenBlijf SP only please !!! STALKER is de ultieme SP ervaring, daar zijn ze goed in met neerzetten. Dus van mij mogen ze daar al hun tijd, energie en geld in blijven steken. Het is voor mij ook echt de ultieme SP ervaring ever. Tuurlijk zitten er dingen in die heel erg tof in MP of vooral dan COOP zouden zijn. Maar dan nog, moet het wat mij betreft lekker een SP spel van origine blijven.
Maar ik heb alle 3 de delen nu meerdere malen uitgespeelt en val nu in een diep zwart gat omdat ik niet meer aan mijn Stalker verslaving kan voldoen.

Ik kwam trouwens deze map tegen voor COD4:
http://forum.i3d.net/modi...at-exclusion-zone-v2.html
Vanavond maar eens kijken of het wat is.
[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 24-09-2010 13:11 ]
Als jullie Deus Ex 1 nog niet gespeeld hebben dan moet je dat gewoon doen! Graphics zijn oud, maar prima te doen, en die gameplay is geniaal.
Verwijderd
@twiFight Uiteraard heb ik Deus Ex gespeeld, inmiddels al een tig 10 x keer uitgespeeld. Deus Ex staat ook in mijn rijtje van alltime favourites, en ik kijk dan ook met veel spanning uit naar het derde deel. Overigens staat S.T.A.L.K.E.R. naast Deus Ex ook in het rijtje. Met de diverse mods die er zijn vind ik het eerste deel nog altijd het leukst.
Deus Ex is inderdaad een pareltje. Alles klopt aan die game, de sfeer, ijzersterk verhaal, goede personages, en vooral de vrijheid in keuzes en de diverse manieren waarop je een missie kan aanpakken is echt super.
Deus Ex is inderdaad een pareltje. Alles klopt aan die game, de sfeer, ijzersterk verhaal, goede personages, en vooral de vrijheid in keuzes en de diverse manieren waarop je een missie kan aanpakken is echt super.
Verwijderd
Ik ben net begonnen met SoC, maar wat een geweldige sfeer hangt er zeg!
Hebben de veteranen hier nog tips hoe ik het het beste aan kan pakken?
Hebben de veteranen hier nog tips hoe ik het het beste aan kan pakken?
Als het om mij persoonlijk gaat, is de leukste manier en imo de echte STALKER manier om het spel te spelen het volgende:
- explore veel in de omgeving, in gebouwen, op daken, in eerste opzicht onmogelijke plekjes etc. Hierdoor kun je veel gratis stash vinden. In het begin zal je alles wat in de stash zit meenemen, later in het spel het hoognodige of waardevolle.
- je kan makkelijk geld verdienen door wapens en andere waardevolle dingen te zoeken en te verkopen bij de trader(s). Dit kan een tijdrovende maar zeer gunstige klus zijn. Ik doe het in ieder geval heel veel, en verdien zo vet veel geld waardoor ik beter beschermd, met meer op zak de missies kan doen.
- probeer zo snel mogelijk door het verdiende geld een betere detector te kopen, deze kan je heel veel geld op leveren door het vinden van artifacts. Deze vind je vooral in de anomolies (die zie je meestal snel genoeg)
Bij het zoeken naar artifcats, geef niet te snel op, het kost moeite en hopies bandages en healthpacks .....maar daar word je voor beloond ...
- met het zoeken naar wapens krijg je ook de kans om verschillende wapens uit te proberen, kijk welke lekker schiet en zuiver. Wapens zijn erg persoonlijk, maar ik heb meestal een goede shottie, goed handwapen, rifle (die ook goede headshots kan maken) bij me. Tenminste zodra ik genoeg geld heb en sommige wapens vind je pas later in het spel.
- doe veel side missies, hier kun je ook leuk mee verdienen en je steeds beter voorbereiden op je main missie.
- zorg voor veel bandages, healthpacks en antiradiatie dingen (vooral bij zoeken naar artifacts erg handig)
- upgraden van wapens en suites moet je goed kijken wat je upgrade.Het is echt kiezen namelijk. Maar spelender wijs leer je dat vanzelf. Ik safe vaak vlak daarvoor, mocht het toch echt heel foute keuze zijn. En anders, moet je " gewoon" weer geld verdienen voor een nieuwe suite of iets dergelijks, is allemaal mogelijk in het spel
Tja ... dat is een beetje mijn manier van spelen eigenlijk ...veel plezier en vooral ......." Good hunting STALKER ! "
- explore veel in de omgeving, in gebouwen, op daken, in eerste opzicht onmogelijke plekjes etc. Hierdoor kun je veel gratis stash vinden. In het begin zal je alles wat in de stash zit meenemen, later in het spel het hoognodige of waardevolle.
- je kan makkelijk geld verdienen door wapens en andere waardevolle dingen te zoeken en te verkopen bij de trader(s). Dit kan een tijdrovende maar zeer gunstige klus zijn. Ik doe het in ieder geval heel veel, en verdien zo vet veel geld waardoor ik beter beschermd, met meer op zak de missies kan doen.
- probeer zo snel mogelijk door het verdiende geld een betere detector te kopen, deze kan je heel veel geld op leveren door het vinden van artifacts. Deze vind je vooral in de anomolies (die zie je meestal snel genoeg)
Bij het zoeken naar artifcats, geef niet te snel op, het kost moeite en hopies bandages en healthpacks .....maar daar word je voor beloond ...
- met het zoeken naar wapens krijg je ook de kans om verschillende wapens uit te proberen, kijk welke lekker schiet en zuiver. Wapens zijn erg persoonlijk, maar ik heb meestal een goede shottie, goed handwapen, rifle (die ook goede headshots kan maken) bij me. Tenminste zodra ik genoeg geld heb en sommige wapens vind je pas later in het spel.
- doe veel side missies, hier kun je ook leuk mee verdienen en je steeds beter voorbereiden op je main missie.
- zorg voor veel bandages, healthpacks en antiradiatie dingen (vooral bij zoeken naar artifacts erg handig)
- upgraden van wapens en suites moet je goed kijken wat je upgrade.Het is echt kiezen namelijk. Maar spelender wijs leer je dat vanzelf. Ik safe vaak vlak daarvoor, mocht het toch echt heel foute keuze zijn. En anders, moet je " gewoon" weer geld verdienen voor een nieuwe suite of iets dergelijks, is allemaal mogelijk in het spel
Tja ... dat is een beetje mijn manier van spelen eigenlijk ...veel plezier en vooral ......." Good hunting STALKER ! "
[ Voor 3% gewijzigd door JediUberknaft op 07-10-2010 06:39 ]
Zozo, jij bent er lekker vroeg bij.....JediUberknaft schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 06:37:
Als het om mij persoonlijk gaat, is de leukste manier en imo de echte STALKER manier om het spel te spelen het volgende:
- upgraden van wapens en suites moet je goed kijken wat je upgrade.Het is echt kiezen namelijk. Maar spelender wijs leer je dat vanzelf. Ik safe vaak vlak daarvoor, mocht het toch echt heel foute keuze zijn. En anders, moet je " gewoon" weer geld verdienen voor een nieuwe suite of iets dergelijks, is allemaal mogelijk in het spel![]()
In grote lijnen speel ik ook zo. Het enige wat ik niet meer doe is wapens/ ammo vergaren en dat verkopen aan traders. Wat ik daar in de plaats voor doe is Arti hunting. Artifacts brengen veel geld op en passen makkelijk in de rugzak waardoor het lekker snel geld verdienen is.
Verwijderd
Dank je!JediUberknaft schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 06:37:
- upgraden van wapens en suites moet je goed kijken wat je upgrade.Het is echt kiezen namelijk. Maar spelender wijs leer je dat vanzelf. Ik safe vaak vlak daarvoor, mocht het toch echt heel foute keuze zijn. En anders, moet je " gewoon" weer geld verdienen voor een nieuwe suite of iets dergelijks, is allemaal mogelijk in het spel![]()
Edit:// Ik snap alleen niet waarom mijn quick safe nergens terug te vinden is?
De tips hierboven zijn idd goede, vooral de tijd nemen voor dit spel. De helft van de tijd zit ik gewoon te roamen door de wereld, op zoek naar artifacts of stashes. Overigens, een aantal van de gegeven tips gaan niet op voor het origineel (Shadow of Chernobyl).
Zo is het in SoC en CS (Clear Sky) niet mogelijk om stashes leeg te roven als je die nog niet op je PDA kunt zien. Dus soms vind je een pakketje ergens in een boom / onder een struik, maar als je hem opent zie je niets. Er zijn wel mods die dit omzeilen overigens, maar die heb ik nooit gebruikt. In de laatste uitbreiding, CoP (Call of Pripyat) hoef je stashes niet meer eerst op je PDA te kunnen zien voor je ze kunt raiden.
Ook de opmerking over detectors gaat over de uitbreidingen, in het origineel heb je wel een detector, maar die kun je alleen horen. Vanaf CS heb je ook een fysieke detector, die je tevoorschijn kunt toveren. Zodra je de swamps van Clear Sky bent, is het zeker aan te raden even de Veles detector op te zoeken.
Wat ik nog weet van het origineel, was dat je best veel kreeg voor wapens en ammo. In fact, het is in het origineel niet moeilijk om al vroeg in spel veel geld te verzamelen (gewoon alles verkopen wat los en vast zit bij de traders
). Punt is alleen, dat je in SoC nog niet veel boeiends met je geld kunt doen. Vanaf CS kun je je equipment echter upgraden, dan gaat het hard met je centjes...Vooral in CoP is deze 'economy' goed gebalanceerd. Het is in het begin lekker moeilijk om artifacts te hunten, maar als je ze vindt kun je er ook een smak geld voor krijgen (tussen de 18 - 20k p.s.) bij de juiste traders.
In het origineel is het overigens aan te raden je artifacts te verkopen bij de scientist in Yantar, die geven standaard 100% van de waarde voor artifacts.
Verdere tips..eh..zorg dat je een goeie gun hebt + armor! Voor ongeveer de eerste helft van SoC kun je af met de superfast AK47 van Strelok, als je bij de warehouses komt is het tijd om over te stappen naar nato-rifles.
Oh en zorg dat je regelmatig je PDA leest. Anders heb je op een gegeven moment echt geen flauw idee wat je aan het doen bent. Het spel laat je soms op cruciale momenten aan je lot over. Dat is niet frustrerend, het is juist de charme van het spel
.
Gewoon veel exploreren en die sfeer helemaal opzuigen.
Laatste tip: installeer de laatste versie van de complete mod.
Zo is het in SoC en CS (Clear Sky) niet mogelijk om stashes leeg te roven als je die nog niet op je PDA kunt zien. Dus soms vind je een pakketje ergens in een boom / onder een struik, maar als je hem opent zie je niets. Er zijn wel mods die dit omzeilen overigens, maar die heb ik nooit gebruikt. In de laatste uitbreiding, CoP (Call of Pripyat) hoef je stashes niet meer eerst op je PDA te kunnen zien voor je ze kunt raiden.
Ook de opmerking over detectors gaat over de uitbreidingen, in het origineel heb je wel een detector, maar die kun je alleen horen. Vanaf CS heb je ook een fysieke detector, die je tevoorschijn kunt toveren. Zodra je de swamps van Clear Sky bent, is het zeker aan te raden even de Veles detector op te zoeken.
Wat ik nog weet van het origineel, was dat je best veel kreeg voor wapens en ammo. In fact, het is in het origineel niet moeilijk om al vroeg in spel veel geld te verzamelen (gewoon alles verkopen wat los en vast zit bij de traders
In het origineel is het overigens aan te raden je artifacts te verkopen bij de scientist in Yantar, die geven standaard 100% van de waarde voor artifacts.
Verdere tips..eh..zorg dat je een goeie gun hebt + armor! Voor ongeveer de eerste helft van SoC kun je af met de superfast AK47 van Strelok, als je bij de warehouses komt is het tijd om over te stappen naar nato-rifles.
Oh en zorg dat je regelmatig je PDA leest. Anders heb je op een gegeven moment echt geen flauw idee wat je aan het doen bent. Het spel laat je soms op cruciale momenten aan je lot over. Dat is niet frustrerend, het is juist de charme van het spel
Gewoon veel exploreren en die sfeer helemaal opzuigen.
Laatste tip: installeer de laatste versie van de complete mod.
Verwijderd
Hmm, nou vanmiddag dus even gespeeld, maar denk niet dat het iets voor mij is. Prima sfeer in de game maar je gaat toch echt iets te vaak dood. Tegenstanders die bijna niet dood willen (50 kogels voor een enemy? ) waardoor je vaker tegen een laadscherm aan zit te kijken dan dat je aan het spelen bent omdat je zelf wel in no time dood bent. En de quick safe functie werkt bij mij ook niet, dus dat is ook geen voordeel.
Nee, leuke game misschien maar niet voor mij.
Nee, leuke game misschien maar niet voor mij.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 15:26 ]
Als je merkt dat je te snel dood gaat doe je misschien iets verkeerd?
Stalker is absoluut geen shooter als CoD4 of Halflife2, het draait 110% om stealth en strategie. Niet voor niets heb je in je HUD naast een radar ook een meter die aangeeft of je door een vijand wordt gezien (fel groen) en hoeveel lawaai je maakt (blauw). Crouching helpt aanzienlijk, net als het niet te veel door struiken lopen.
En quicksave zit standaard onder de F5-knop, quickload is F9. Je zou even kunnen kijken in de control-settings of de knoppen verwisseld zitten?
Over de laadtijden: dat is idd een groot probleem bij deze game. Heeft ook te maken met het feit dat het nogal grootse open werelden zijn waar je dan wel weer vrij in kunt rondlopen.
Ik denk dat je niet te snel moet opgeven, het is wel een spel met een vrij heftige leercurve.
Is er trouwens een specifiek punt waar je telkens doodgaat?
Meest frustrerend vond ik in SoC de tunnel onder de spoorlijn in Cordon met alle elektrische anomolies. Hoevaak ik daar wel niet heb moeten reloaden omdat ik telkens recht in de anomolies liep...(terwijl je tussen de anomolies kunt navigeren door goed te luisteren naar de piepjes van je detector).
Stalker is absoluut geen shooter als CoD4 of Halflife2, het draait 110% om stealth en strategie. Niet voor niets heb je in je HUD naast een radar ook een meter die aangeeft of je door een vijand wordt gezien (fel groen) en hoeveel lawaai je maakt (blauw). Crouching helpt aanzienlijk, net als het niet te veel door struiken lopen.
En quicksave zit standaard onder de F5-knop, quickload is F9. Je zou even kunnen kijken in de control-settings of de knoppen verwisseld zitten?
Over de laadtijden: dat is idd een groot probleem bij deze game. Heeft ook te maken met het feit dat het nogal grootse open werelden zijn waar je dan wel weer vrij in kunt rondlopen.
Ik denk dat je niet te snel moet opgeven, het is wel een spel met een vrij heftige leercurve.
Meest frustrerend vond ik in SoC de tunnel onder de spoorlijn in Cordon met alle elektrische anomolies. Hoevaak ik daar wel niet heb moeten reloaden omdat ik telkens recht in de anomolies liep...(terwijl je tussen de anomolies kunt navigeren door goed te luisteren naar de piepjes van je detector).
[ Voor 17% gewijzigd door pkopf op 07-10-2010 15:58 . Reden: kleine toevoegingen ]
Dat blijf je toch houden he, meningen verschillen maar goed om te lezen dat je het in ieder geval nog een kans hebt gegeven.
Verwijderd
Hmm, nee het is niet echt een specifiek punt. Ik kan wel aan stealth doen, maar zodra ze me in de gaten hebben weten ze me al te raken vanaf 100 meter afstand. Dat gaat op den duur toch wat frustreren.pkopf schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:54:
Als je merkt dat je te snel dood gaat doe je misschien iets verkeerd?
Op die afstand schieten heb ik enorm veel kogels nodig om een vijand neer te krijgen. Te dichtbij komen kan ook niet, dan ben je in no time dood.
Nou ja, zal hem nog eens aanzetten, misschien wordt het nog wat beter maar heb er niet al te veel goede hoop op.
Heb je btw ook de complete mod geinstalleerd ?? Dat is echt een MUST HAVE namelijk ...
Verwijderd
Nee, niet gedaan want ik had geen zin in crashes of andere onstabiele dingen. game draait nu gewoon goed.JediUberknaft schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:16:
Heb je btw ook de complete mod geinstalleerd ?? Dat is echt een MUST HAVE namelijk ...
Persoonlijk vond ik bijv SoC al mooi genoeg zonder de mod ...
Gelukkig had ik nauwelijks last van crashes en heb ik avonden-lang heerlijk zitten spelen.
Maar inderdaad, STALKER is niet zomaar een shooter.
Zeker in het begin als je alleen een pistool en zo'n shotgun hebt of misschien een Viper, is het verrekte moeilijk om tegenstanders neer te halen. Het is zaak om in dekking te blijven, stil te blijven (crouch of deep-crouch) en desnoods er even tussenuit te knijpen tot je een betere gelegenheid krijgt. Probeer geld te verdienen door spullen te verkopen en klusjes aan te pakken en op die manier (of door ze van gesneuvelde vijanden te pakken) aan betere wapens te komen.
En wees zuinig met ammo, ik zette m'n automatische wapens altijd op single-shot, dat mikt veel zuiverder ook ...
Gelukkig had ik nauwelijks last van crashes en heb ik avonden-lang heerlijk zitten spelen.
Maar inderdaad, STALKER is niet zomaar een shooter.
Zeker in het begin als je alleen een pistool en zo'n shotgun hebt of misschien een Viper, is het verrekte moeilijk om tegenstanders neer te halen. Het is zaak om in dekking te blijven, stil te blijven (crouch of deep-crouch) en desnoods er even tussenuit te knijpen tot je een betere gelegenheid krijgt. Probeer geld te verdienen door spullen te verkopen en klusjes aan te pakken en op die manier (of door ze van gesneuvelde vijanden te pakken) aan betere wapens te komen.
En wees zuinig met ammo, ik zette m'n automatische wapens altijd op single-shot, dat mikt veel zuiverder ook ...
Verwijderd
Tot de tijd dat je zelf ook met wapens loopt die zo'n afstand kunnen overbruggen zijn alleen soldiers zo goed bewapend. Ben je nu boos dat je als kereltje van niets met ene klein pistooltje het niet op kutn nemen tegen getrainde, goed bewapende militairen met assaultrifles? Want dan heb ik nu al vast ene indruk van hoe jij de eerste helft van dit spel gaat vinden...Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:05:
[...]
Ik kan wel aan stealth doen, maar zodra ze me in de gaten hebben weten ze me al te raken vanaf 100 meter afstand. Dat gaat op den duur toch wat frustreren.
Leer mikken. Kogels vallen ietsje, dus niet vergeten hoger te mikken op afstand, en niet met pistolen of volautomaten gaan schieten op dingen die ver weg zijn. 't is geen Quake heh.Op die afstand schieten heb ik enorm veel kogels nodig om een vijand neer te krijgen. Te dichtbij komen kan ook niet, dan ben je in no time dood.
Punt is juist dat Complete Mod een stuk stabieler loopt naast dat het echt een must have is voor Stalker.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:35:
[...]
Nee, niet gedaan want ik had geen zin in crashes of andere onstabiele dingen. game draait nu gewoon goed.