If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
De Complete mods zijn eigenlijk een verzameling van een aantal populaire mods van verschillende ontwikkelaars plus een grafische update ontwikkeld do hemzelf. In de loop van de tijd zullen er steeds meer mods verschijnen hier en daar en op een gegeven moment zal Pavel voor CoP wel weer een Complete mod gaan bouwen en het weer een grafische update geven. Al en met al ontzettend knap hoe hij dit voor elkaar krijgt. Ben ook benieuwd naar de Complete mod voor CS die binnenkort uitkomt. Tot die tijd vermaak ik mij prima met CoP
Verwijderd
12gb + x25-m 160gb ... en ik heb het probleem niet.superwashandje schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:36:
hmm, zou toch snel genoeg moeten kunnen lijkt me met 6gb en een ssdmaar dat zou het dan inderdaad nog kunnen zijn.
ben ondertussen ook best ver in CoP. ik vind dit denk ik wel de leukste qua gameplay. de sfeer/het enge is er wel ietsjes af nu. je weet nu vaak wel wat je kan verwachten... dat is dan wel jammer vind ik.
Zoals ik al zei, als je weinig geheugen hebt...
als het inderdaad het geheugen gebruik is kun je op je tweede scherm wellicht taskmanager lopen laten zodat je kunt zien wat het geheugengebruik is. als dat fluctueert tijdens stotteringen, dan weet je dat het inderdaad het laden van de ssd is.
nee nog niet. zat dit weekend bij mijn vriendin en nu op werkEerste filmpje in de review bekeken? Die heb ik zelf opgenomen met een HD 5970 en een Q6700 @ 3,4GHz. Fraps vreet wel cpu-cycli en houdt de hdd aardig bezig (30s = 1GB aan film), maar toch zie je een kleine stotter. Het gebeurde bij mij zelden, maar het is me wel degelijk opgevallen.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Kan zo gauw niets vinden over patches ... kan me bijna niet voorstellen dat er voor deel 3 nog geen patch is na al die tijd
Hoezo niet? CoP is in de meeste Europese landen pas net gereleased dus de 'duitse-patch' is al wel geïmplementeerd in onze versie lijkt meGoner schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:21:
Heb net toch Call of Pripyat maar gehaald ... de vorige twee waren wel errug mooi!!
Kan zo gauw niets vinden over patches ... kan me bijna niet voorstellen dat er voor deel 3 nog geen patch is na al die tijd
Zoals in de reviews (zoals bijv. van tweakers) is te lezen is CoP redelijk bugvrij, zeker in vergelijking met de andere 2.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Verwijderd
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Verwijderd
Ik wacht even de Super mod pack 2.5 af voordat ik verder ga met SoC, in de tussentijd vanilla CoP aan het spelen. Met wat grafische en geluid mods, en wat tweaks van mezelf. Ik kan het Stalker gewoon niet spelen met een minimap en NPC contact geluiden.

Ik ken je pijn !!!Lubbers92 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:41:
Hallo, Ik heb een probleempje met CoP. Ik sta nu in de iron forest anomaly stash en ik kan die black kite niet oppakken... ik kan wel andere items oppakken die ik van mijn backpack op de grond drop en dan krijg ik ook het icoontje te zien, maar als ik die black kite op wil pakken staat er alleen "black kite, press F to pick it up" en dan gebeurt er weinig... iemand een idee hoe ik dit fix ( ik heb opnieuw opgestart, spel en pc, en ik heb versie 1.6.02)
Er zijn meerdere stashes die moeilijk of onmogelijk te pakken zijn.
Deze valt echter wel mee.
Wat dacht je er van om het wapen uit het buro-tje te schieten. !
Verwijderd
had ik wel geprobeerd, was niet gelukt. uiteindelijk heb ik hem eruit gekregen door boven op het tafeltje te staan en die boel te gaan kniven... toen tikte ik hem iets naar voren blijkbaar en toen kon ik hem pakken. was wel erg irritant. Er waren nog wel meer irritante stashes, maar tot nu toe is alles gelukt... kun je trouwens on the fly moeilijkheid aanpassen? want ik zit nu op stalker te spelen en het is best simpel... (in jupiter)YVG schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:00:
[...]
Ik ken je pijn !!!
Er zijn meerdere stashes die moeilijk of onmogelijk te pakken zijn.
Deze valt echter wel mee.
Wat dacht je er van om het wapen uit het buro-tje te schieten. !
Verwijderd
jazeker, bij de options... ik speel altijd op het moeilijkste niveau (is dat STALKER in COP? ben de naam alweer vergeten) om het spannend te houden. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit allemaal. Er spawnen net meer beestjes, ze zijn alleen ietsje sterker. Maar niet zo dat je met een nette salvo het koppie er niet af kunt scheurenLubbers92 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:56:
[...]
kun je trouwens on the fly moeilijkheid aanpassen? want ik zit nu op stalker te spelen en het is best simpel... (in jupiter)
Verwijderd
De complete mod voor CoP richt zich ditmaal meer op het grafische gedeelte, zodat men zelf een gameplay mod kunnen uitkiezen en die samen met Complete kunnen gebruiken. Lijkt mij een goede zaak, aangezien mods in verschillende smaken komen.psychoclown schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:12:
De kans dat Complete mod CoP binnen afzienbare tijd uitkomt lijkt me erg onwaarschijnlijk gezien de tijd Pavel voor de mods neemt
Ik wacht nog steeds op een goede gameplay mod voor CoP, ik vind S.M.R.T.E.R. niet zoveel aan. Teveel monsters en de wapens zijn daar meer laserguns geworden, zonde van de ballistics, dat is immers een van de paradepaardjes van Stalker.
Heb ik zojuist Stalker SOC geinstalleerd en vervolgens gepachts naar versie 1.0005. Vervolgens naar 1.0006 en achtereenvolgens de Complete mod 2009 geinstalleerd. Toen heb ik hem direct gepatchted naar 1.3.2.
Ik wilde hem natuurlijk direct proberen maar toen het introfilmpje was afgelopen kreeg ik zwart/grijs beeld en zat de hele pc muurvast. Nog een keer proberen zonder introfilmpje dan maar dacht ik. Maar helaas na 2 seconden kwam er een lange schok en ging hij even door en enkele seconden later zat de pc weer vast. Iemand een oplossing?
Verwijderd
Nieuw drivertje erop en de complete mod 2009 geinstalleerd vanaf versie 1.005 en hij doet het inmiddels! Als het aan de driver lag bedankt voor de moeite en als het aan de versie lag bedankt voor het advies:PVerwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:07:
Dat klinkt niet goed, Complete is vrij stabiel. Wat advies, installeer niet de 1.0006 patch, GCG is met die gestopt omdat er een beveiligingslek inzit, en daarnaast gaat die patch puur om het MP gedeelte. De meeste mods zijn gemaakt om met patch 1.0005 te draaien, hopelijk ligt daar je probleem maar dat lijkt mij sterk. Al zijn die schokken ook wel normaal tijdens het spelen, komen gelukkig niet al te vaak voor, die zijn vooral erg op de Bar en Army Warehouses maps.
Verwijderd
Inmiddels begonnen met Clear Sky, helaas maar weinig modpacks voor en die er waren vielen niet zo in de smaak. Ik speel hem wel vanilla, met m'n gewoonlijke tweaks. Weg met die minimap, en gisteren ook nog die godseye view uitgezet op de PDA map, ik vind het niet leuk als je precies kan zien waar er mutanten en vijanden zijn.
Verwijderd
Alleen is de feature list nog in de maak, ik wacht het nog even af. Ik heb sowieso geen zin om alweer opnieuw te beginnen, ik heb nu net alles getweaked zoals ik het wil. Evengoed benieuwd naar Complete, ik kan nog altijd de gamedata folder verwisselen.
Eindelijk! Ben al erg ver in CS dus ik denk dat ik eerst een paar releases afwacht, CS uitspeel en aan CoP begin
Verwijderd
Ik heb er wel erg kort over gedaan, misschien ga ik het nog een keer spelen met alle side missies er bij.
Zit er aan te denken nu de LURK mod te proberen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ziet er ook nice uit, maar ik weet niet of die nog cooler of minder is
Daarna maar eens CS en CoP ergens op de kop tikken.

Inmiddels begonnen met Farcry 2, man wat een geweldig spel.
Erg jammer van Stalker, want het idee is erg goed!
Trouwens @ dat mod verhaal.
Hoe zit het nu met welke mod voor welke versie, daar moet ik ook bij afhaken want ik ben volledig de draad kwijt.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
Als je ooit STALKER nog eens proberen wilt, onthoduen dat je in je PDA je missies kunt zien - en dat je dus altijd een pointer hebt naar hoe verder met het verhaal te gaan.
Hoe werken die modpacks precies met installeren/spelen? Ik wil CS nog wel eens doen met modpack, of als die nog niet ver genoeg af is SoC met modpack, maar dan wil ik het verschil wel even goed zien natuurlijk. Kan ik CS installeren, een uurtje spelen, daarna Compleme mod installeren en dan gelijk het verschil zien? Of moet ik veel verder spelen voordat ik verschil zie? Ik ga niet twee keer een hele campaign doorspelen (een keer zonder mod, een keer met) om het verschil te kunnen zien, maar zou wel graag willen weten wat er nu anders is. Zijn save games van vanilla CS door te spelen in de Complete mod?
Ik kon volgens mij gewoon doorspelen met mijn saved games (vanuit de normale versie).
En ja je ziet meteen verschil. Het is grafisch echt 10x beter! Maar zelf heb ik dan ook alle toeters en bellen op MAX staan.
edit: Volgens mij kun je STALKER complete zelfs los weer uninstallen zonder het hele spel te moeten deinstalleren. Daar ben ik echter niet zeker van.
[ Voor 18% gewijzigd door Therapy777 op 09-04-2010 15:04 ]
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
http://stalkercomplete.com/Flyby_Wire schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:27:
Weet iemand waar ik de laatste versie van de complete mod 2009 kan downloaden? Ik kom hier alleen maar oude versies tegen volgens mij, ik dacht dat de laatste 1.4.4 was toch?
zowel CS als SOC Complete mod.
[edit] CS Complete heeft ook alweer een versie v1.1.1
[ Voor 6% gewijzigd door twiFight op 09-04-2010 22:11 ]
Ik kan em echt niet vinden, als ik op "download now" druk, kom hier terecht, daar staat alleen 1.0 en een patch 1.32psychoclown schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:09:
Staat ook in de TS maar voor deze keer zal ik de link meteen ook maar geven: [Mod] STALKER Complete 2009 1.4.4.
Edit: iets verder naar beneden staan nu alternate links voor de mod.
[ Voor 6% gewijzigd door Distortion op 10-04-2010 08:13 ]
Daar was ik gebleven inderdaad en man o man wat een mijnenveld daar. Elke verkeerde stap resulteert in een welgemikte grenadetwiFight schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:53:
Vraag me overigens af of ze bij Complete nog een mod/tweak kunnen vinden om de latere levels wat soepeler te laten lopen. Limansk (of zo, it's been a while) liep erbarmelijk slecht. Nou verwacht ik niet dat een paar modders dat 'ff' kunnen fixen, maar een optimalisatie of twee zou al een hele hoop kunnen schelen hoop ik. Grenade spam is wat minder las ik, dat was daar ook niet te doen
Wel mooi dat ze ook een groot aantal CTD's en andere crashes hebben gefixed
Sowieso zitten er altijd wel optimalisaties in waardoor het net even wat soepeler aanvoelt!
Ik twijfel alleen of ik 'm eerst zonder mod moet spelen of meteen COMPLETE er maar overheen gooi
DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Het spel deed met erg aan Fallout 3 denken, maar dan zonder het ingebouwde cheat-systeem (VATS) en de RPG-elementen zoals leveluppen e.d.. Ik blijf het wel een lastig spel vinden, met een behoorlijk steile leercurve. Ook worden dingen niet erg goed uitgelegd in het spel, je moet echt constant je PDA doorpluizen opzoek naar achtergronden.
Het valt me ook tegen dat het spel soms random bugs vertoont met missies, heb net 'Mole' gered van de aanval op zn basis in de 'Garbage', maar ik kon geen conversatie met hem starten om de missie te beëindigen. Ben nu maar gewoon zonder de missie te beëindigen in de Sewers gesprongen, maar ik heb nu de handicap dat ik geen waypoints op de PDA zie verschijnen over de missie aldaar. Maakt het gevoel van 'wat ben ik in vredesnaam aan het doen hier?' waar Joopieboy het over had, alleen maar groter. Het spelplezier niet echt...Ik had dit ook al eerder bij de missie van Nimble over the perfected suit. Nou las ik ergens anders dat het sowieso verstandiger was om dit suit zelf te houden, maar het spel wou me ook al uit zichzelf hiertoe bewegen. Ik kreeg het niet voor elkaar Nimble aan te spreken om hem zijn suit terug te geven, kon geen converstatie starten.
Al met al ben ik nog maar een kleine 4 uur speeltijd in het spel verdiept, dus ik bijt nog wel even door, maar ik had verwacht dat het spel iets duidelijker zou zijn.
Oh en iemand nog tips voor het verslaan van psyonic controllers, die mutants die een soort van psy-attack doen
wild mutant space hamsters
Kloptpkopf schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:17:
Oh en iemand nog tips voor het verslaan van psyonic controllers, die mutants die een soort van psy-attack doenspoiler: titledie je voor het eerst tegen komt in de Sewer, na het redden van Mole. Ik ben maar snel het riool uitgerend, maar ik wil nog wel weer terug in de Sewer voor de stash aldaar
@ Nimble: kijk eens op je PDA of er nog vijanden in de buurt zijn. Zolang niet ELKE vijand dood is (en die kunnen best een rare uithoek uitgezocht hebben om te wachten) wil hij niet met je praten.
Bedankt voor de tips! Ga binnenkort weer bezig met STALKER (ik hoorde dat het grijs en regenachtig wordt dit weekend: ideaal gameweer!).
Verwijderd
En ideaal STALKER weer!pkopf schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:55:
(ik hoorde dat het grijs en regenachtig wordt dit weekend: ideaal gameweer!).
Die mind controller dude die heb ik gewoon (met wat moeite
[ Voor 33% gewijzigd door Therapy777 op 06-05-2010 01:02 ]
Wat een geweldig spel zeg...ontzettend tof. Sfeer is ook erg creepy, zeker in die X18 labs in Dark Valley. En hoe blij was ik met mn eerste scope!
Overigens over dat donker: ik moet zeggen dat ik er later pas achter kwam dat je een zaklamp had

Heb het spel zonder papieren manual in een THQ-value pack gekocht, de handleiding staat op de DVD. Toch maar even doorgebladerd...En die mindcontroller is wel naar, maar met handgranaten goed te verslaan.
En dan heb ik het nog niets eens over de bugs. Het speel is tientallen malen gecrashed.
Of is er iets niet goed gegaan ?
Der is nog een truc je wat in de andere games ook werkt.DiedX schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:24:
[...]
Klopt
spoiler: titleDe eerste keer is dit het handigst. Later kom je er achter dat hij je alleen maar aan zal vallen op het moment dat hij je in zicht hebt. De truc is dan: handgranaten...
niet op afstand gaan schieten want je raakt bijna niks
Zou kunnen, maar ik kreeg het simpelweg niet voor elkaar. Hij heeft me in de greep, en ik kan niet eens dichterbij komen.aquila2 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:59:
[...]
Der is nog een truc je wat in de andere games ook werkt.
spoiler:er af rennen als hem ziet. 20 kogels met AK in ze hoofd jagen en je bent er binnen 3 sec van af.
niet op afstand gaan schieten want je raakt bijna niks
schiet een salvo,
wachten tot zijn aanval voor bij is,
schiet weer een salvo.
enz,.
En zet je AK op single shot.
Zo kom je er ook wel.
En gewoon rustig blijven ,..het is maar een spelletje
[ Voor 6% gewijzigd door YVG op 15-05-2010 00:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
Werkelijk alles staat op het hoogste niveau en toch zie ik weinig schaduw/licht effecten. Ook 'popt' het gras pas vrij dichtbij op. Heeft de ontwikkelaar getracht de FPS te boosten ofzo? Daar is ie dan in geslaagd maar wel dus ten koste van details.
Of moet ik config files editten?
--edit: Heb een Ati 5850 / Win64 en de heb hem op DX11 staan. (Andere settings maken niet uit)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 00:04 ]
Verwijderd
Dat kan niet kloppen, want het ziet er in elk deel weer beter uit. Gras popt bij mij heel ver weg al op, dus ik denk dat je je settings nog eens door moet kijken.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:02:
Ik heb zojuist het eerste deel (Shadow of Chernobyl) uitgespeeld. Kan het kloppen dat het derde deel (Pripyat) er grafisch minder gelikt uit ziet? Het valt me toch een beetje tegen, vooral in vergelijking met het eerste deel.
Werkelijk alles staat op het hoogste niveau en toch zie ik weinig schaduw/licht effecten. Ook 'popt' het gras pas vrij dichtbij op. Heeft de ontwikkelaar getracht de FPS te boosten ofzo? Daar is ie dan in geslaagd maar wel dus ten koste van details.
--edit: Heb een Ati 5850 / Win64 en de heb hem op DX11 staan. (Andere settings maken niet uit)
nee, dat klopt niet. Deel 3 ziet er veeeeel beter uit dan het eerste deel. Vooral de schaduw licht effecten zijn juist enorm verbeterd dus er gaat bij jou wat mis.Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:02:
Ik heb zojuist het eerste deel (Shadow of Chernobyl) uitgespeeld. Kan het kloppen dat het derde deel (Pripyat) er grafisch minder gelikt uit ziet? Het valt me toch een beetje tegen, vooral in vergelijking met het eerste deel.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd
De versie die ik nu heb is gewoon de multi language versie. (Heeft al standaard de nieuwste patch: 1.6.02). Ik gebruik geen crack.
:edit: screenie http://tinypic.com/r/4ropdk/6 (Die dude die je in het midden ziet, die popte net ervoor op het scherm. Terwijl ik bij SoC alles tot in de verste verste zag).
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 23:34 ]
Het is al maanden geleden dat ik het heb gespeeld dus hoe het graphic menu eruit ziet weet ik niet meer maar zat daar niet een "viewdistance"optie tussen? Wellicht dat je daar mee moet gaan spelen..Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:31:
Het eerste deel heb ik zonder mods gedaan en met laatste patches.
De versie die ik nu heb is gewoon de multi language versie. (Heeft al standaard de nieuwste patch: 1.6.02). Ik gebruik geen crack.
:edit: screenie http://tinypic.com/r/4ropdk/6 (Die dude die je in het midden ziet, die popte net ervoor op het scherm. Terwijl ik bij SoC alles tot in de verste verste zag).
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Verwijderd

Als iemand anders beweert zou ik heel graag een screen willen zien van wat de juiste instellingen zijn. (Gewoon vanaf het startpunt).
Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn? Alle settings staan op allerhoogst, uiteraard ook in advanced. Drivers up to date.. etc. Meerdere engines geprobeerd (DX9/10/11).
Alle hulp is welkom
Verwijderd
http://tinypic.com/r/1sytch/6
Uiteraard heb ik ook variaties in de advanced settings gemaakt (bijv. aantal features uitzetten om een boosdoener te vinden). Zonder succes.
Verwijderd
Volgens mij is het spel gewoon niet mooier, qua graphics. Zie ook reacties op andere fora:
http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1148482
http://www.overclock.net/...ripyat-graphics-suck.htmlthe cutoff point for the grass is built into the engine ind is extremly difficult to change, the grass is a little sparce in your screenshots, but also in mine,
the textures in your distance look terrible, make sure your Antitrisopic filtering is set to max, or try to force it using catalys or nvidia control panel
http://www.gamefaqs.com/b...-call-of-pripyat/53469144
De 'nieuwe' engine zorgt ervoor dat er een groter gebied ingeladen kan worden, ten koste van de texture details en view distance van gras etc.
Maar goed, normaalgesproken ben ik niet zo'n graphics hoer, maar als ik eerst Stalker SoC heb gespeeld en vervolgens de 2e expansie er lelijker uitziet ben ik toch wat teleurgesteld.
Wellicht kan ik me wat verdiepen in het handmatig aanpassen van de config files of mods installeren die de graphics opkrikken.
oud: P4c 2.4ghz - 2x512mb DDR466 - ATI 9800Pro
Nieuw: AMD Phenom II 550 3.1GHz - 2x 2GB DDR3-1333 - ATI HD4850 1024MB DDR3
kijken of we dat gaan merken
www.triathlete.nl
bart smit hengelo had COP voor 10euro liggen (incl manual etc)SR8 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:39:
Voor diegene die CoP goedkoop willen importeren. Bij Gameplay voor 11,98 pond. Verzendkosten zijn volgensmij 2,95 pond. Dan komt 't totaal op: £14,93
www.triathlete.nl
lol ... you must b kiddinScighera schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:45:
omdat COP toch moeilijk liep, en toch wat miste heb ik nieuwe hardware besteld:
oud: P4c 2.4ghz - 2x512mb DDR466 - ATI 9800Pro
Nieuw: AMD Phenom II 550 3.1GHz - 2x 2GB DDR3-1333 - ATI HD4850 1024MB DDR3
kijken of we dat gaan merken
believe it or not, ik draaide met texture mods (complete, en voor COP de Absolute mods) 1680x1050x32bit op medium settings (static lighting, texture quality 50%, view distance op 40%).JediUberknaft schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:11:
[...]
lol ... you must b kiddin... kheb zo een vaag vermoeden dat je iets meer kan verwachten, maar kan er naast zitten natuurlijk
![]()
Draaide vrij soepel, behalve bij volle vuurgevechten ging het wat minder en hij zat nog te rotzooien met pagefilen (van pripyat naar jupiter is een hoop geduld eer hij alles op nieuw heeft ingeladen. als je daar bent moet je nog even wachten want de HD ratelt nog flink door)
Ook PDA openen duurde even
www.triathlete.nl
Maat van me heeft S1 uitgespeeld en is nu met CoP aan de slag. Hij zegt dat CoP nog moeilijker is dan het al frustrerend moeilijke deel 1.
[ Voor 30% gewijzigd door Hurtebise op 30-06-2010 11:08 ]
En STALKER is niet moeilijk, veel mensen vergissen zich echter en gaan met een call of duty mentaliteit de game in. Zo van "als ik aan flarden geschoten word dan wacht ik ff 3 seconden achter een boom en dan kan ik weer verder". Zo werkt STALKER niet. Vooral in het begin moet je rustig aan doen, om hoekjes werken, het donker gebruiken, en gewoon vaak healen. In CS is het begin wat lastiger omdat je wapens dan waardeloos zijn en je tegenstander je zo dood hebben. Maar ook dat is geen probleem zolang je maar voorzichtig doet en niet a la Rambo gelijk hele groepen vijanden denkt neer te kunnen maaien. Blijf dekking zoeken en probeer zo dichtbij mogelijk te komen, want je beginwapens werken niet op de lange afstand.
Ik heb net Call Of Pripyat gekocht. Best wel beschamend laat als groot STALKER fan. Ik was toch in de FRS en hij was niet zoveel duurder dan online. Ga 'm pas spelen als ik vakantie heb though (+/- 1,5 week).
[ Voor 10% gewijzigd door twiFight op 30-06-2010 13:48 . Reden: typo ]
Verder speel ik CS met de complete mod en ben daar erg blij mee. Ziet er goed uit, en heeft de gameplay voor mij ook omhoog geschroefd. Blijft de minste uit de reeks, iets minder sfeervol dan deel 1 en 3 imo. Deel 1 is verreweg de beste en deeltje 3 is ook weer heeerlijk spelen. Ik kan je alleen maar aanraden er even tijd in te steken, internet staat boordevol info ook. Het is de moeite meeeer dan waard !
Pas een klein gedeelte gespeeld met de mod maar dat speelt wel weer een stuk betertwiFight schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:46:
Ik zou starten met CS en daarna SoC + Complete mod doen. Ik heb geen ervaring met CS + complete mod, dus misschien verandert dat nog dingen.
CoP heb ik al tijden liggen.. alleen nog geen tijd voor gevondenIk heb net Call Of Pripyat gekocht. Best wel beschamend laat als groot STALKER fan. Ik was toch in de FRS en hij was niet zoveel duurder dan online. Ga 'm pas spelen als ik vakantie heb though (+/- 1,5 week).

Het spel loopt ook op Dx11 met vrijwel alle instellingen op max (0xAA) op 1280x1024 met onderstaand systeem (Arnhem). Wel heb ik erg vaak last van crashes.. veelal bij het begin van het spel wanneer ik net wil beginnen, hebben meer mensen dit zo ervaren?
Misschien staat HIER iets nuttigs bij voor je.
Het zijn verschillende crashes, soms freezes dat ik het proces moet killen waarna ik de melding krijg dat de engine gestopt is met werken. Andere keren krijg ik CTD's met de melding dat de engine gecrashed is.
Zojuist kreeg ik zelfs een BSOD op het moment dat ik op ok drukte van de melding of ik zeker wist dat ik mijn savefile wilde overwriten.
Jou link heb ik meteen even bekeken maar er staan geen oplossingen voor de crashes.
Meteen ook gegoogled en zo te zien zijn er veel mensen met dezelfde problemen. Ik denk dat ik maar eens ga proberen hoe het speelt op Dx10 in plaats van Dx11, dat schijnt voor een aantal mensen ook te helpen
Wanneer ik nieuw geheugen van RMA terug heb zal ik CoP nog eens uitvoerig testen.
Moet trouwens wel zeggen dat Dx11 betere performance gaf dan Dx10 met verder dezelfde settings
Maar ik zit vrij snel al op een moeilijk punt. In die moerrassen vrij op het begin, dan moet je zorgen dat je die andere factie minimaliseerd. maar ik ben gewapend met een pistool en die double barreled shotgun. Heb wel een machine geweer maar geen kogels daarvoor... lastig.