Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:51

The_Worst

Unox

twiFight schreef op maandag 15 maart 2010 @ 00:42:
moet je wel COP doen met de complete mod er bij. als je het niet doet moet je clear sky niet als laatste spelen aangezien het het minste deel is van de serie.
Ik neem aan dat je bedoelt CS moet doen met de complete mod er bij? De mod voor CoP zal nog wel even duren?

Ik deed het zelf meer voor het verhaal. Deel 3 borduurt toch (gedeeltelijk) verder op het verhaal van deel 1 terwijl deel 2 grotendeels los staat?

[ Voor 16% gewijzigd door The_Worst op 15-03-2010 09:32 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Clear Sky is een stukje verhaal van voor SoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel 2 (Clear Sky) is een prequel van SoC. Als je alledrie de delen in juiste volgorde van de verhaallijn wilt spelen moet je dus beginnen met Clear Sky, daarna SoC en daarna CoP.

De Complete mods zijn eigenlijk een verzameling van een aantal populaire mods van verschillende ontwikkelaars plus een grafische update ontwikkeld do hemzelf. In de loop van de tijd zullen er steeds meer mods verschijnen hier en daar en op een gegeven moment zal Pavel voor CoP wel weer een Complete mod gaan bouwen en het weer een grafische update geven. Al en met al ontzettend knap hoe hij dit voor elkaar krijgt. Ben ook benieuwd naar de Complete mod voor CS die binnenkort uitkomt. Tot die tijd vermaak ik mij prima met CoP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superwashandje schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:36:
hmm, zou toch snel genoeg moeten kunnen lijkt me met 6gb en een ssd :P maar dat zou het dan inderdaad nog kunnen zijn.

ben ondertussen ook best ver in CoP. ik vind dit denk ik wel de leukste qua gameplay. de sfeer/het enge is er wel ietsjes af nu. je weet nu vaak wel wat je kan verwachten... dat is dan wel jammer vind ik.
12gb + x25-m 160gb ... en ik heb het probleem niet.
Zoals ik al zei, als je weinig geheugen hebt... >:)

als het inderdaad het geheugen gebruik is kun je op je tweede scherm wellicht taskmanager lopen laten zodat je kunt zien wat het geheugengebruik is. als dat fluctueert tijdens stotteringen, dan weet je dat het inderdaad het laden van de ssd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:44

superwashandje

grofheid alom

hmm ja zoals ik al zei zal het daar dan wel aan liggen. toch vreemd gezien mijn specs ook ruim voldoende zouden moeten zijn lijkt me. 6gb geheugen noem ik zelf niet weinig.maar het maakt verder ook niet heel veel uit hoor. je gaat er trouwens wel leuk vanuit dat ik een 2e scherm heb maar zover is het hier nog niet :P
Eerste filmpje in de review bekeken? Die heb ik zelf opgenomen met een HD 5970 en een Q6700 @ 3,4GHz. Fraps vreet wel cpu-cycli en houdt de hdd aardig bezig (30s = 1GB aan film), maar toch zie je een kleine stotter. Het gebeurde bij mij zelden, maar het is me wel degelijk opgevallen.
nee nog niet. zat dit weekend bij mijn vriendin en nu op werk :P zal vanavond ff kijken. maar het komt dus blijkbaar wel vaker voor en ligt niet per se aan mijn systeem.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Heb net toch Call of Pripyat maar gehaald ... de vorige twee waren wel errug mooi!!

Kan zo gauw niets vinden over patches ... kan me bijna niet voorstellen dat er voor deel 3 nog geen patch is na al die tijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Goner schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:21:
Heb net toch Call of Pripyat maar gehaald ... de vorige twee waren wel errug mooi!!

Kan zo gauw niets vinden over patches ... kan me bijna niet voorstellen dat er voor deel 3 nog geen patch is na al die tijd >:)
Hoezo niet? CoP is in de meeste Europese landen pas net gereleased dus de 'duitse-patch' is al wel geïmplementeerd in onze versie lijkt me :)
Zoals in de reviews (zoals bijv. van tweakers) is te lezen is CoP redelijk bugvrij, zeker in vergelijking met de andere 2.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

Nou, net Call of Pripyat maar eens uitgespeeld (lekker rustig aan gedaan) krijg ik de end credits en alles te zien en helemaal aan het einde van de credits mijn eerste CTD :) als een soort van ode aan alle bugs in de vorige 2 spellen ofzo.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 13:40
Bij mij liep hij daar ook vast.. maar dan helaas niet voor de eerste keer :P Gebruik de atmosfear mod en het spel zorgt ervoor dat de display driver soms crashed. Doen andere spellen nooit maargoed dit is ook het enige spel wat mijn CFX 5870 Vapor-X setup met i7@4.2GHz op de knieen krijgt met drops naar 20fps :O

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat Clear sky complete uitkomt als ik net klaar ben met SoC. :9 SoC speel ik niet met Complete, wel eventjes geprobeerd. Daarna een tijdje met L.U.R.K. gespeeld vanwege de gloomy sfeer, die mis ik wel bij de andere modpacks. Inmiddels ben ik gestart met de Super mod pack 2.4, nu maar hopen dat ik niet opnieuw moet beginnen als 2.5 uitkomt, die ziet er al erg gaaf uit. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
Hallo, Ik heb een probleempje met CoP. Ik sta nu in de iron forest anomaly stash en ik kan die black kite niet oppakken... ik kan wel andere items oppakken die ik van mijn backpack op de grond drop en dan krijg ik ook het icoontje te zien, maar als ik die black kite op wil pakken staat er alleen "black kite, press F to pick it up" en dan gebeurt er weinig... iemand een idee hoe ik dit fix ( ik heb opnieuw opgestart, spel en pc, en ik heb versie 1.6.02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Je moet zorgen dat de afbeelding in beeld komt. Dan kan je hem pakken. Dit probleem zit ook nog steeds in COP.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik heb vanmiddag STALKER (Shadows of Chernobyl) ook maar eens besteld, hij was immers maar 6 eurootjes op bol.com en gratis verzendkosten dankzij een couponcode via de eerste hit op google:P Maar ik ben mij dus even gauw gaan inlezen en las dus dat overal de Compelte mod de hemel wordt ingeprezen. Nu is mijn idee om die mod er direct op te gooien en te gaan spelen. Is dit een goed idee of kan ik beter eerst de kale versie van SoC spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Gewoon de nieuwste versie van Complete Mod erop knallen (staat in de TS) want dat komt het spelplezier echt ten goede. Ok je zult, zoals velen van ons wel doen, het verschil niet weten maar je krijgt wel meteen de beste ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het eens met psychoclown en waarschijnlijks zal everybody else dat ook zijn. Normaal gesproken zou ik zeggen, speel eerst het origineel en ga daarna met mods aan de slag. Echter, de complete mod is zo groots dat het absoluut de moeite waard is om direct hiermee te spelen. Het ziet er anno 2010 een stuk beter uit dat het origineel van die jaar geleden (dat al mooi was) en de gameplay wordt, in tegenstelling tot bepaalde andere mods (zoals Oblivion lost) in positieve zin uitgebreid/verbeterd. Absoluut doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het alleen een beetje makkelijk met de complete mod, terwijl ik op master speel met de realistic weapon addon. Ik heb pas de X18 lab doorlopen, met de Super mod pack rende ik daar snel weg wegens een gebrek aan medikits. Wat ik wel een groot pluspunt vind van de Complete mod is dat het de meest stabiele is van alle modpacks.

Ik wacht even de Super mod pack 2.5 af voordat ik verder ga met SoC, in de tussentijd vanilla CoP aan het spelen. Met wat grafische en geluid mods, en wat tweaks van mezelf. Ik kan het Stalker gewoon niet spelen met een minimap en NPC contact geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:14
Ook leuk, van het weekend begonnen met CoP en had steeds het probleem dat npc's pas na een minuut ofzo spawnden (zo sta je in je eentje in de bar op het schip en zo is het in één keer druk). Na even wat gegoogled te hebben blijkt dit dus te komen door een hangende DRM-controle die dus voorkomt dat npc's geladen worden als je niet de legale versie hebt (die ik dus WEL heb). Oplossing was dan ook om maar een no-cd crack te downloaden waarbij het wel goed gaat 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Lubbers92 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:41:
Hallo, Ik heb een probleempje met CoP. Ik sta nu in de iron forest anomaly stash en ik kan die black kite niet oppakken... ik kan wel andere items oppakken die ik van mijn backpack op de grond drop en dan krijg ik ook het icoontje te zien, maar als ik die black kite op wil pakken staat er alleen "black kite, press F to pick it up" en dan gebeurt er weinig... iemand een idee hoe ik dit fix ( ik heb opnieuw opgestart, spel en pc, en ik heb versie 1.6.02)
Ik ken je pijn !!!
Er zijn meerdere stashes die moeilijk of onmogelijk te pakken zijn.

Deze valt echter wel mee.
Wat dacht je er van om het wapen uit het buro-tje te schieten. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem m'n woorden terug over Complete 2009, het begint nu een stuk moeilijker te worden. Ik ga heel snel door m'n ammo heen door de zombies bij lab X16, en de Snorks hebben mij in 2 a 3 klappen dood als ik niet oppas. Ik ren nu hard weg als ik een groep Snorks op mij af zie komen, en tijdens het rennen met granaten gooien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
YVG schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 17:00:
[...]

Ik ken je pijn !!!
Er zijn meerdere stashes die moeilijk of onmogelijk te pakken zijn.

Deze valt echter wel mee.
Wat dacht je er van om het wapen uit het buro-tje te schieten. !
had ik wel geprobeerd, was niet gelukt. uiteindelijk heb ik hem eruit gekregen door boven op het tafeltje te staan en die boel te gaan kniven... toen tikte ik hem iets naar voren blijkbaar en toen kon ik hem pakken. was wel erg irritant. Er waren nog wel meer irritante stashes, maar tot nu toe is alles gelukt... kun je trouwens on the fly moeilijkheid aanpassen? want ik zit nu op stalker te spelen en het is best simpel... (in jupiter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lubbers92 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:56:
[...]
kun je trouwens on the fly moeilijkheid aanpassen? want ik zit nu op stalker te spelen en het is best simpel... (in jupiter)
jazeker, bij de options... ik speel altijd op het moeilijkste niveau (is dat STALKER in COP? ben de naam alweer vergeten) om het spannend te houden. Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit allemaal. Er spawnen net meer beestjes, ze zijn alleen ietsje sterker. Maar niet zo dat je met een nette salvo het koppie er niet af kunt scheuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In elke Stalker is Master het moeilijkste niveau, en naar mijn mening is Stalker niet echt Stalker als je niet op die moeilijkheidsgraad speelt. :9 Ik heb soms wel de neiging om even de moeilijkheidsgraad naar beneden te schroeven, maar tot nu toe niet aan toegegeven.

spoiler:
Ik heb pas de bloodsucker village schoongemaakt, middenin in een stormachtige nacht. Dat was behoorlijk spannend, helemaal toen er twee bloodsuckers tegelijk op mij af kwamen, maar net overleefd. Niet echt aan te raden om dat dorpje middenin de nacht te doen met alleen de zaklamp, ik ging er dan ook met tegenzin heen. :+
psychoclown schreef op maandag 15 maart 2010 @ 09:12:
De kans dat Complete mod CoP binnen afzienbare tijd uitkomt lijkt me erg onwaarschijnlijk gezien de tijd Pavel voor de mods neemt :)
De complete mod voor CoP richt zich ditmaal meer op het grafische gedeelte, zodat men zelf een gameplay mod kunnen uitkiezen en die samen met Complete kunnen gebruiken. Lijkt mij een goede zaak, aangezien mods in verschillende smaken komen.

Ik wacht nog steeds op een goede gameplay mod voor CoP, ik vind S.M.R.T.E.R. niet zoveel aan. Teveel monsters en de wapens zijn daar meer laserguns geworden, zonde van de ballistics, dat is immers een van de paradepaardjes van Stalker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nou ja zeg!
Heb ik zojuist Stalker SOC geinstalleerd en vervolgens gepachts naar versie 1.0005. Vervolgens naar 1.0006 en achtereenvolgens de Complete mod 2009 geinstalleerd. Toen heb ik hem direct gepatchted naar 1.3.2.
Ik wilde hem natuurlijk direct proberen maar toen het introfilmpje was afgelopen kreeg ik zwart/grijs beeld en zat de hele pc muurvast. Nog een keer proberen zonder introfilmpje dan maar dacht ik. Maar helaas na 2 seconden kwam er een lange schok en ging hij even door en enkele seconden later zat de pc weer vast. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt niet goed, Complete is vrij stabiel. Wat advies, installeer niet de 1.0006 patch, GCG is met die gestopt omdat er een beveiligingslek inzit, en daarnaast gaat die patch puur om het MP gedeelte. De meeste mods zijn gemaakt om met patch 1.0005 te draaien, hopelijk ligt daar je probleem maar dat lijkt mij sterk. Al zijn die schokken ook wel normaal tijdens het spelen, komen gelukkig niet al te vaak voor, die zijn vooral erg op de Bar en Army Warehouses maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Voor diegene die CoP goedkoop willen importeren. Bij Gameplay voor 11,98 pond. Verzendkosten zijn volgensmij 2,95 pond. Dan komt 't totaal op: £14,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:07:
Dat klinkt niet goed, Complete is vrij stabiel. Wat advies, installeer niet de 1.0006 patch, GCG is met die gestopt omdat er een beveiligingslek inzit, en daarnaast gaat die patch puur om het MP gedeelte. De meeste mods zijn gemaakt om met patch 1.0005 te draaien, hopelijk ligt daar je probleem maar dat lijkt mij sterk. Al zijn die schokken ook wel normaal tijdens het spelen, komen gelukkig niet al te vaak voor, die zijn vooral erg op de Bar en Army Warehouses maps.
Nieuw drivertje erop en de complete mod 2009 geinstalleerd vanaf versie 1.005 en hij doet het inmiddels! Als het aan de driver lag bedankt voor de moeite en als het aan de versie lag bedankt voor het advies:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee, ik heb hem pas uitgespeeld, goed spel en een goede mod. :9

Inmiddels begonnen met Clear Sky, helaas maar weinig modpacks voor en die er waren vielen niet zo in de smaak. Ik speel hem wel vanilla, met m'n gewoonlijke tweaks. Weg met die minimap, en gisteren ook nog die godseye view uitgezet op de PDA map, ik vind het niet leuk als je precies kan zien waar er mutanten en vijanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Clear Sky Complete (1.0) is te downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9

Alleen is de feature list nog in de maak, ik wacht het nog even af. Ik heb sowieso geen zin om alweer opnieuw te beginnen, ik heb nu net alles getweaked zoals ik het wil. Evengoed benieuwd naar Complete, ik kan nog altijd de gamedata folder verwisselen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Eindelijk! Ben al erg ver in CS dus ik denk dat ik eerst een paar releases afwacht, CS uitspeel en aan CoP begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog in Cordon, ligt het aan mij of is de AI erg goed in headshots? Ik ben nu al zo vaak dood gegaan, het lijkt soms wel of ik ArmA zit te spelen, een verkeerde beweging en ik ben dood. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Net heb ik SoC uitgespeeld met de STALKER Complete 2009 mod. Wat een geweldige mod is dat zeg! Maakt het spel echt 10x mooier en atmosferisch veel beter. Echt een aanrader voor iedereen!

Ik heb er wel erg kort over gedaan, misschien ga ik het nog een keer spelen met alle side missies er bij.

Zit er aan te denken nu de LURK mod te proberen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ziet er ook nice uit, maar ik weet niet of die nog cooler of minder is :P

Daarna maar eens CS en CoP ergens op de kop tikken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben zelf gestopt met stalker, ik kwam voor de zoveelste keer niet verder en mij ontgaat hele gedeeltes van het verhaal, af en toe vraag ik mij echt af wat ik aan het doen ben. :X

Inmiddels begonnen met Farcry 2, man wat een geweldig spel.
Erg jammer van Stalker, want het idee is erg goed!

Trouwens @ dat mod verhaal.

Hoe zit het nu met welke mod voor welke versie, daar moet ik ook bij afhaken want ik ben volledig de draad kwijt. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je FarCry 2 een tof spel vindt ben je waarschijnlijk sowieso zwaar uniek in je smaak qua games... moet niet persé aan STALKER liggen :+
Als je ooit STALKER nog eens proberen wilt, onthoduen dat je in je PDA je missies kunt zien - en dat je dus altijd een pointer hebt naar hoe verder met het verhaal te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Idd als je FarCry 2 geweldig vindt (niks mis mee) dan is STALKER waarschijnlijk gewoon niet het spel voor jou (ook niks mis mee). Miljoenen mensen vinden Starcraft echt briljant, ik heb het er na een half uur spelen zwaar gefrustreerd afgegooid. Soit :)

Hoe werken die modpacks precies met installeren/spelen? Ik wil CS nog wel eens doen met modpack, of als die nog niet ver genoeg af is SoC met modpack, maar dan wil ik het verschil wel even goed zien natuurlijk. Kan ik CS installeren, een uurtje spelen, daarna Compleme mod installeren en dan gelijk het verschil zien? Of moet ik veel verder spelen voordat ik verschil zie? Ik ga niet twee keer een hele campaign doorspelen (een keer zonder mod, een keer met) om het verschil te kunnen zien, maar zou wel graag willen weten wat er nu anders is. Zijn save games van vanilla CS door te spelen in de Complete mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Het werkte bij mij heel simpel. Gewoon STALKER (Bij mij SoC) installeren, patch 1.005 downloaden en installeren, dan de mod downloaden en installeren.

Ik kon volgens mij gewoon doorspelen met mijn saved games (vanuit de normale versie).

En ja je ziet meteen verschil. Het is grafisch echt 10x beter! Maar zelf heb ik dan ook alle toeters en bellen op MAX staan.

edit: Volgens mij kun je STALKER complete zelfs los weer uninstallen zonder het hele spel te moeten deinstalleren. Daar ben ik echter niet zeker van.

[ Voor 18% gewijzigd door Therapy777 op 09-04-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Complete Mod 09 heeft een eigen installer sinds een patch of 4-5. Ik weet niet of Complete CS Mod dit ook meteen heeft want deze heb ik nog niet uitgeprobeerd. Binnenkort maar eens aan beginnen en CoP starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

Weet iemand waar ik de laatste versie van de complete mod 2009 kan downloaden? Ik kom hier alleen maar oude versies tegen volgens mij, ik dacht dat de laatste 1.4.4 was toch?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Staat ook in de TS maar voor deze keer zal ik de link meteen ook maar geven: [Mod] STALKER Complete 2009 1.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Flyby_Wire schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:27:
Weet iemand waar ik de laatste versie van de complete mod 2009 kan downloaden? Ik kom hier alleen maar oude versies tegen volgens mij, ik dacht dat de laatste 1.4.4 was toch?
http://stalkercomplete.com/

zowel CS als SOC Complete mod.

[edit] CS Complete heeft ook alweer een versie v1.1.1 :)

[ Voor 6% gewijzigd door twiFight op 09-04-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

psychoclown schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:09:
Staat ook in de TS maar voor deze keer zal ik de link meteen ook maar geven: [Mod] STALKER Complete 2009 1.4.4.
Ik kan em echt niet vinden, als ik op "download now" druk, kom hier terecht, daar staat alleen 1.0 en een patch 1.32

Edit: iets verder naar beneden staan nu alternate links voor de mod.

[ Voor 6% gewijzigd door Distortion op 10-04-2010 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Vraag me overigens af of ze bij Complete nog een mod/tweak kunnen vinden om de latere levels wat soepeler te laten lopen. Limansk (of zo, it's been a while) liep erbarmelijk slecht. Nou verwacht ik niet dat een paar modders dat 'ff' kunnen fixen, maar een optimalisatie of twee zou al een hele hoop kunnen schelen hoop ik. Grenade spam is wat minder las ik, dat was daar ook niet te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
twiFight schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:53:
Vraag me overigens af of ze bij Complete nog een mod/tweak kunnen vinden om de latere levels wat soepeler te laten lopen. Limansk (of zo, it's been a while) liep erbarmelijk slecht. Nou verwacht ik niet dat een paar modders dat 'ff' kunnen fixen, maar een optimalisatie of twee zou al een hele hoop kunnen schelen hoop ik. Grenade spam is wat minder las ik, dat was daar ook niet te doen :+
Daar was ik gebleven inderdaad en man o man wat een mijnenveld daar. Elke verkeerde stap resulteert in een welgemikte grenade :P
Wel mooi dat ze ook een groot aantal CTD's en andere crashes hebben gefixed :)
Sowieso zitten er altijd wel optimalisaties in waardoor het net even wat soepeler aanvoelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Clear Sky net besteld voor 12 euro bij dimensionplus.nl

Ik twijfel alleen of ik 'm eerst zonder mod moet spelen of meteen COMPLETE er maar overheen gooi :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Meteen de mod erop, zelf moet ik CS nog uitspelen (zonder mod) maar ik ben ervan overtuigd dat het net zo'n goede mod is als Complete 2009 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja doe gelijk maar met mod. Niet dat Clear Sky een slechte game is, maar ik vond 'm toch wel minder dan SoC. SoC speel ik nu voor de 3e keer en nu met mod, omdat SoC het wel waard is meerdere malen te spelen. Clear Sky zou ik misschien ooit nog eens spelen, maar zeker niet binnen 2 jaar nadat ik 'm voor het eerst speelde. Leuk spel, maar niet zo super dat je 'm gelijk nog een keer spelen wil. Daarentegen leukt de mod 'm misschien genoeg op om toch een heel tof spel te zijn, dus sla je twee vliegen in één klap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Goed punt :p gooi ik meteen de mod er maar op. Anders is het wss toch lelijker dan SoC met de mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38
Gister SoC uitgespeeld via de "secret room" methode. Het blijft wel een geweldig spel!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik ben bezig met het origineel van Stalker (SoC). Ik heb na 5 minuten spelen snel de SOC Complete Mod 2009 gedownload. Het lijkt echt een compleet ander spel, veeel mooier. Wel een erg donker spel, met de zonnige dagen van afgelopen tijd kon ik overdag geen hand voor ogen zien 's nachts (gametime).

Het spel deed met erg aan Fallout 3 denken, maar dan zonder het ingebouwde cheat-systeem (VATS) en de RPG-elementen zoals leveluppen e.d.. Ik blijf het wel een lastig spel vinden, met een behoorlijk steile leercurve. Ook worden dingen niet erg goed uitgelegd in het spel, je moet echt constant je PDA doorpluizen opzoek naar achtergronden.

Het valt me ook tegen dat het spel soms random bugs vertoont met missies, heb net 'Mole' gered van de aanval op zn basis in de 'Garbage', maar ik kon geen conversatie met hem starten om de missie te beëindigen. Ben nu maar gewoon zonder de missie te beëindigen in de Sewers gesprongen, maar ik heb nu de handicap dat ik geen waypoints op de PDA zie verschijnen over de missie aldaar. Maakt het gevoel van 'wat ben ik in vredesnaam aan het doen hier?' waar Joopieboy het over had, alleen maar groter. Het spelplezier niet echt...Ik had dit ook al eerder bij de missie van Nimble over the perfected suit. Nou las ik ergens anders dat het sowieso verstandiger was om dit suit zelf te houden, maar het spel wou me ook al uit zichzelf hiertoe bewegen. Ik kreeg het niet voor elkaar Nimble aan te spreken om hem zijn suit terug te geven, kon geen converstatie starten.

Al met al ben ik nog maar een kleine 4 uur speeltijd in het spel verdiept, dus ik bijt nog wel even door, maar ik had verwacht dat het spel iets duidelijker zou zijn.

Oh en iemand nog tips voor het verslaan van psyonic controllers, die mutants die een soort van psy-attack doen
spoiler: title
die je voor het eerst tegen komt in de Sewer, na het redden van Mole. Ik ben maar snel het riool uitgerend, maar ik wil nog wel weer terug in de Sewer voor de stash aldaar

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
pkopf schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:17:
Oh en iemand nog tips voor het verslaan van psyonic controllers, die mutants die een soort van psy-attack doen
die je voor het eerst tegen komt in de Sewer, na het redden van Mole. Ik ben maar snel het riool uitgerend, maar ik wil nog wel weer terug in de Sewer voor de stash aldaar
Klopt

De eerste keer is dit het handigst. Later kom je er achter dat hij je alleen maar aan zal vallen op het moment dat hij je in zicht hebt. De truc is dan: handgranaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Je hebt wel goede punten pkopf, ik ben het met de meeste wel eens.

@ Nimble: kijk eens op je PDA of er nog vijanden in de buurt zijn. Zolang niet ELKE vijand dood is (en die kunnen best een rare uithoek uitgezocht hebben om te wachten) wil hij niet met je praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
@above:

Bedankt voor de tips! Ga binnenkort weer bezig met STALKER (ik hoorde dat het grijs en regenachtig wordt dit weekend: ideaal gameweer!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pkopf schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:55:
(ik hoorde dat het grijs en regenachtig wordt dit weekend: ideaal gameweer!).
En ideaal STALKER weer! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja, op het feit na dat je met de Complete mod ook ècht niks meer ziet in het donker :p gelukkig hebben ze ook een verbeterde night vision ingebouwd, die is erg mooi gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Hmm ik dacht dat de meeste bugs wel verdwenen waren met de COMPLETE mod. Ik heb nergens last van gehad :)

Die mind controller dude die heb ik gewoon (met wat moeite :P) neergeknald met die geupgrade AK47 :P

[ Voor 33% gewijzigd door Therapy777 op 06-05-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
Nou wat vakantiedaagjes later ben ik goed op weg in Rostock / warehouses.
Wat een geweldig spel zeg...ontzettend tof. Sfeer is ook erg creepy, zeker in die X18 labs in Dark Valley. En hoe blij was ik met mn eerste scope!

Overigens over dat donker: ik moet zeggen dat ik er later pas achter kwam dat je een zaklamp had :z
Heb het spel zonder papieren manual in een THQ-value pack gekocht, de handleiding staat op de DVD. Toch maar even doorgebladerd...En die mindcontroller is wel naar, maar met handgranaten goed te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Bespaar je kogels op die controllers. Mes pakken, eropaf rennen en neersteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG

YVG

Ik heb onlangs ook STALKER SOC met de complete Mod gespeeld. En ik vond het tegenvallen.
En dan heb ik het nog niets eens over de bugs. Het speel is tientallen malen gecrashed.

Of is er iets niet goed gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Blijkbaar want met patches is STALKER toch wel stabiel, ik heb met de laatste patch + complete nog maar 0 crashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SoC met Complete Mod 2009 heeft hier ook nooit problemen gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
DiedX schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:24:
[...]

Klopt

De eerste keer is dit het handigst. Later kom je er achter dat hij je alleen maar aan zal vallen op het moment dat hij je in zicht hebt. De truc is dan: handgranaten...
Der is nog een truc je wat in de andere games ook werkt.
spoiler:
er af rennen als hem ziet. 20 kogels met AK in ze hoofd jagen en je bent er binnen 3 sec van af.
niet op afstand gaan schieten want je raakt bijna niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
aquila2 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:59:
[...]

Der is nog een truc je wat in de andere games ook werkt.
spoiler:
er af rennen als hem ziet. 20 kogels met AK in ze hoofd jagen en je bent er binnen 3 sec van af.
niet op afstand gaan schieten want je raakt bijna niks
Zou kunnen, maar ik kreeg het simpelweg niet voor elkaar. Hij heeft me in de greep, en ik kan niet eens dichterbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG

YVG

Wat ook werkt, is ergens achter schuilen , wacht tot zijn aanval voorbij is,
schiet een salvo,
wachten tot zijn aanval voor bij is,
schiet weer een salvo.
enz,.
En zet je AK op single shot.
Zo kom je er ook wel.

En gewoon rustig blijven ,..het is maar een spelletje

[ Voor 6% gewijzigd door YVG op 15-05-2010 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controllers leg ik altijd gewoon om met granaten. Idd ff schuilen en direct na zijn aanval een granaat mikken. Handgranaat dan wel grenade launcher. Werkt ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist het eerste deel (Shadow of Chernobyl) uitgespeeld. Kan het kloppen dat het derde deel (Pripyat) er grafisch minder gelikt uit ziet? Het valt me toch een beetje tegen, vooral in vergelijking met het eerste deel.

Werkelijk alles staat op het hoogste niveau en toch zie ik weinig schaduw/licht effecten. Ook 'popt' het gras pas vrij dichtbij op. Heeft de ontwikkelaar getracht de FPS te boosten ofzo? Daar is ie dan in geslaagd maar wel dus ten koste van details.

Of moet ik config files editten?

--edit: Heb een Ati 5850 / Win64 en de heb hem op DX11 staan. (Andere settings maken niet uit)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:02:
Ik heb zojuist het eerste deel (Shadow of Chernobyl) uitgespeeld. Kan het kloppen dat het derde deel (Pripyat) er grafisch minder gelikt uit ziet? Het valt me toch een beetje tegen, vooral in vergelijking met het eerste deel.

Werkelijk alles staat op het hoogste niveau en toch zie ik weinig schaduw/licht effecten. Ook 'popt' het gras pas vrij dichtbij op. Heeft de ontwikkelaar getracht de FPS te boosten ofzo? Daar is ie dan in geslaagd maar wel dus ten koste van details.

--edit: Heb een Ati 5850 / Win64 en de heb hem op DX11 staan. (Andere settings maken niet uit)
Dat kan niet kloppen, want het ziet er in elk deel weer beter uit. Gras popt bij mij heel ver weg al op, dus ik denk dat je je settings nog eens door moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:02:

nee, dat klopt niet. Deel 3 ziet er veeeeel beter uit dan het eerste deel. Vooral de schaduw licht effecten zijn juist enorm verbeterd dus er gaat bij jou wat mis.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Eerste deel met of zonder Complete mod gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik vond deel 3 er ook mooier uitzien dan deel 1. Nu deel 1 met de complete mod gespeeld te hebben, tja dan is deeltje 1 toch ook weer stukken mooier, en is er inderdaad veel minder verschil tussen deel 1 en 3. Desalniettemin blijft deel 3 dan nog net wat mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste deel heb ik zonder mods gedaan en met laatste patches.

De versie die ik nu heb is gewoon de multi language versie. (Heeft al standaard de nieuwste patch: 1.6.02). Ik gebruik geen crack.

:edit: screenie http://tinypic.com/r/4ropdk/6 (Die dude die je in het midden ziet, die popte net ervoor op het scherm. Terwijl ik bij SoC alles tot in de verste verste zag).

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gezegd, je settings zijn dus niet correct. ga daar mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:31:
Het eerste deel heb ik zonder mods gedaan en met laatste patches.

De versie die ik nu heb is gewoon de multi language versie. (Heeft al standaard de nieuwste patch: 1.6.02). Ik gebruik geen crack.

:edit: screenie http://tinypic.com/r/4ropdk/6 (Die dude die je in het midden ziet, die popte net ervoor op het scherm. Terwijl ik bij SoC alles tot in de verste verste zag).
Het is al maanden geleden dat ik het heb gespeeld dus hoe het graphic menu eruit ziet weet ik niet meer maar zat daar niet een "viewdistance"optie tussen? Wellicht dat je daar mee moet gaan spelen..

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK wat een neppe rotzooi zeg. Op meer fora zie ik klachten dat het spel er lelijker uit ziet dan SoC. Nota bene alweer 2 jaar eerder released dan Pripyat. Ze hebben een graphics downdumb gedaan... :/

Als iemand anders beweert zou ik heel graag een screen willen zien van wat de juiste instellingen zijn. (Gewoon vanaf het startpunt).

Ik bedoel, hoe moeilijk kan het zijn? Alle settings staan op allerhoogst, uiteraard ook in advanced. Drivers up to date.. etc. Meerdere engines geprobeerd (DX9/10/11).

Alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

maak eens screenshots van je settings in het menu, zodat we mee kunnen kijken. Je weet maar nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze:
http://tinypic.com/r/1sytch/6

Uiteraard heb ik ook variaties in de advanced settings gemaakt (bijv. aantal features uitzetten om een boosdoener te vinden). Zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ziet er inderdaad goed uit zo, ik zie niet echt iets waardoor het in 1x stukken mooier zou worden. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Trage hardeschijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hij heeft het over mindere graphics, niet prestaties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Maar als je settings wel hoog staan maar je harde schijf te traag met textures op de proppen komt dan zie je het alsnog laat. Iets dat je ook heel duidelijk in spellen zoals WOW kunt zien. Goed, toegegeven, je harde schijf moet toch wel erg traag zijn dan, maar het kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel is geinstalleerd op een intel ssd. Supersnel dus.

Volgens mij is het spel gewoon niet mooier, qua graphics. Zie ook reacties op andere fora:

http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1148482
the cutoff point for the grass is built into the engine ind is extremly difficult to change, the grass is a little sparce in your screenshots, but also in mine,
the textures in your distance look terrible, make sure your Antitrisopic filtering is set to max, or try to force it using catalys or nvidia control panel
http://www.overclock.net/...ripyat-graphics-suck.html

http://www.gamefaqs.com/b...-call-of-pripyat/53469144

De 'nieuwe' engine zorgt ervoor dat er een groter gebied ingeladen kan worden, ten koste van de texture details en view distance van gras etc.

Maar goed, normaalgesproken ben ik niet zo'n graphics hoer, maar als ik eerst Stalker SoC heb gespeeld en vervolgens de 2e expansie er lelijker uitziet ben ik toch wat teleurgesteld.

Wellicht kan ik me wat verdiepen in het handmatig aanpassen van de config files of mods installeren die de graphics opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Helaas is er nog geen CoP Complete Mod anders was dat zeker de mod die je moest hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

omdat COP toch moeilijk liep, en toch wat miste heb ik nieuwe hardware besteld:

oud: P4c 2.4ghz - 2x512mb DDR466 - ATI 9800Pro
Nieuw: AMD Phenom II 550 3.1GHz - 2x 2GB DDR3-1333 - ATI HD4850 1024MB DDR3

kijken of we dat gaan merken :P

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

SR8 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 14:39:
Voor diegene die CoP goedkoop willen importeren. Bij Gameplay voor 11,98 pond. Verzendkosten zijn volgensmij 2,95 pond. Dan komt 't totaal op: £14,93
bart smit hengelo had COP voor 10euro liggen (incl manual etc) :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Scighera schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:45:
omdat COP toch moeilijk liep, en toch wat miste heb ik nieuwe hardware besteld:

oud: P4c 2.4ghz - 2x512mb DDR466 - ATI 9800Pro
Nieuw: AMD Phenom II 550 3.1GHz - 2x 2GB DDR3-1333 - ATI HD4850 1024MB DDR3

kijken of we dat gaan merken :P
lol ... you must b kiddin _/-\o_ ... kheb zo een vaag vermoeden dat je iets meer kan verwachten, maar kan er naast zitten natuurlijk :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

JediUberknaft schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:11:
[...]

lol ... you must b kiddin _/-\o_ ... kheb zo een vaag vermoeden dat je iets meer kan verwachten, maar kan er naast zitten natuurlijk :+ :+
believe it or not, ik draaide met texture mods (complete, en voor COP de Absolute mods) 1680x1050x32bit op medium settings (static lighting, texture quality 50%, view distance op 40%).

Draaide vrij soepel, behalve bij volle vuurgevechten ging het wat minder en hij zat nog te rotzooien met pagefilen (van pripyat naar jupiter is een hoop geduld eer hij alles op nieuw heeft ingeladen. als je daar bent moet je nog even wachten want de HD ratelt nog flink door)
Ook PDA openen duurde even :P

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Wat raden jullie aan: starten met Stalker 1 of met CoP? Ga wel met S1 complete mod spelen. Heeft die ook betrekking op moeilijkheidsgraad en meer dmg van guns/ammo?

Maat van me heeft S1 uitgespeeld en is nu met CoP aan de slag. Hij zegt dat CoP nog moeilijker is dan het al frustrerend moeilijke deel 1.

[ Voor 30% gewijzigd door Hurtebise op 30-06-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik zou starten met CS en daarna SoC + Complete mod doen. Ik heb geen ervaring met CS + complete mod, dus misschien verandert dat nog dingen.

En STALKER is niet moeilijk, veel mensen vergissen zich echter en gaan met een call of duty mentaliteit de game in. Zo van "als ik aan flarden geschoten word dan wacht ik ff 3 seconden achter een boom en dan kan ik weer verder". Zo werkt STALKER niet. Vooral in het begin moet je rustig aan doen, om hoekjes werken, het donker gebruiken, en gewoon vaak healen. In CS is het begin wat lastiger omdat je wapens dan waardeloos zijn en je tegenstander je zo dood hebben. Maar ook dat is geen probleem zolang je maar voorzichtig doet en niet a la Rambo gelijk hele groepen vijanden denkt neer te kunnen maaien. Blijf dekking zoeken en probeer zo dichtbij mogelijk te komen, want je beginwapens werken niet op de lange afstand.

Ik heb net Call Of Pripyat gekocht. Best wel beschamend laat als groot STALKER fan. Ik was toch in de FRS en hij was niet zoveel duurder dan online. Ga 'm pas spelen als ik vakantie heb though (+/- 1,5 week).

[ Voor 10% gewijzigd door twiFight op 30-06-2010 13:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Stalker is inderdaad niet zo ontzettend moeilijk, maar zoals hierboven al wordt aangegeven vraagt het om een andere aanpak. En heel belangrijk is wat je allemaal meeneemt in je backpack. Dit is dan ook weer afhankelijk van wat je gaat doen. Daar heb je de stacks voor. Zo doe ik het altijd en red me uit de meeste situaties wel. Tuurlijk is het af en toe knap pittig, maar ja, dat is alleen maar goed :+

Verder speel ik CS met de complete mod en ben daar erg blij mee. Ziet er goed uit, en heeft de gameplay voor mij ook omhoog geschroefd. Blijft de minste uit de reeks, iets minder sfeervol dan deel 1 en 3 imo. Deel 1 is verreweg de beste en deeltje 3 is ook weer heeerlijk spelen. Ik kan je alleen maar aanraden er even tijd in te steken, internet staat boordevol info ook. Het is de moeite meeeer dan waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
twiFight schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:46:
Ik zou starten met CS en daarna SoC + Complete mod doen. Ik heb geen ervaring met CS + complete mod, dus misschien verandert dat nog dingen.
Pas een klein gedeelte gespeeld met de mod maar dat speelt wel weer een stuk beter :)
Ik heb net Call Of Pripyat gekocht. Best wel beschamend laat als groot STALKER fan. Ik was toch in de FRS en hij was niet zoveel duurder dan online. Ga 'm pas spelen als ik vakantie heb though (+/- 1,5 week).
CoP heb ik al tijden liggen.. alleen nog geen tijd voor gevonden O-) in de vakantie heb ik vast wel wat meer tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Tsja ik zit ook nog halverwege een SoC + Compl2009 game, kan het eigenlijk niet maken die niet eerst af te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Install ging prima Stalker SoC + complete mod 2009. Erg cool spel. Sluipen is idd de way om deze titel te spelen. Eerste treffen in huis ging prima. Maar die paar gasten onder de brug zijn wel tikkie harder. Vind dat de afgezaagde shotgun een behoorlijk bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik raakte anders nooit wat met dat ding :P en je hebt lef als je die groep met een shotgun te lijf gaat. Ik ben de eerste paar keer toch echt even er omheen gelopen (via het spoor bovenop de brug) en zelfs dan kun je nog doodgaan als je niet oplet. Pas met een assault rifle pak ik die groep aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Mwaaah, het is best goed te doen met idd een shotgun en zelfs handpistool. Is mij toch ook al 2x op die manier goed gelukt. Gewoon goed schuilen en elke keer om een hoekie een schot op je tegenstander(s). Het is risky, maar wel te doen. Goede headshots met je handpistool werkt erg goed, alleen moet je wel redelijk dichtbij zijn. Met de shotgun ook btw. Maar dat vond ik alleen maar spannend ... en is 2x zo gelukt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ik probeer meestal al een assault rifle te krijgen bij die nabije legerbasis (de andere kant op) daar schiet ik eerst een paar lui neer en met een tactical retreat is daar ook wel weer uit te komen :P vervolgens is het makkelijker om de brug over te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Klopt, ook een keer gedaan toen ik nog niet wist wat voor een gear ze hadden in dat kamp en ik argeloos die patrol wou aanpakken, maar iirc is er vrij weinig ammo voor die guns te vinden in het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Van de week aan CoP begonnen en zo te zien zijn er veel goede verbeteringen erin opgenomen.
Het spel loopt ook op Dx11 met vrijwel alle instellingen op max (0xAA) op 1280x1024 met onderstaand systeem (Arnhem). Wel heb ik erg vaak last van crashes.. veelal bij het begin van het spel wanneer ik net wil beginnen, hebben meer mensen dit zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Nee, in tegenstelling tot CS heb ik met de andere 2 games nooit crashes gehad. Zijn het keiharde CTD's ?
Misschien staat HIER iets nuttigs bij voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Met SoC had ik ook zo goed als nooit problemen maar met CoP lijkt het dezelfde kant op te gaan als met CS.
Het zijn verschillende crashes, soms freezes dat ik het proces moet killen waarna ik de melding krijg dat de engine gestopt is met werken. Andere keren krijg ik CTD's met de melding dat de engine gecrashed is.
Zojuist kreeg ik zelfs een BSOD op het moment dat ik op ok drukte van de melding of ik zeker wist dat ik mijn savefile wilde overwriten.

Jou link heb ik meteen even bekeken maar er staan geen oplossingen voor de crashes.
Meteen ook gegoogled en zo te zien zijn er veel mensen met dezelfde problemen. Ik denk dat ik maar eens ga proberen hoe het speelt op Dx10 in plaats van Dx11, dat schijnt voor een aantal mensen ook te helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Even een update.. ben verder gaan zoeken dan CoP omdat ik het ook bij andere games en steeds frequenter BSOD's kreeg. Alle drivers waren up-to-date en sommigen, zoals de videodriver, meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. Van het weekend Memtest86+ gedraaid en wat blijkt.. het geheugen is zo brak dat ik na 5 uur al op meer dan 6000 errors zat.

Wanneer ik nieuw geheugen van RMA terug heb zal ik CoP nog eens uitvoerig testen.
Moet trouwens wel zeggen dat Dx11 betere performance gaf dan Dx10 met verder dezelfde settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Nu online
Ik ben maar eens begonnen aan clear sky. Na de eerste stalker te hebben uitgespeeld.
Maar ik zit vrij snel al op een moeilijk punt. In die moerrassen vrij op het begin, dan moet je zorgen dat je die andere factie minimaliseerd. maar ik ben gewapend met een pistool en die double barreled shotgun. Heb wel een machine geweer maar geen kogels daarvoor... lastig.
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste