Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb eea eraf gekregen door een granaat op de pijpleiding te droppen.
Ik had het zelfde probleem ook. Was de enige stash welke ik niet kon vinden. Heb heel dat stuk onder de grond uitgezocht maar niets kunnen vinden.Goofy1978 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:30:
je kan er wel opklimmen 150 meter verderop net voor een knik naar boven, dan teruglopen en je kan het zo pakken.
Vanaf de andere kant er op klimmen gaat niet omdat de pijp daar haaks loopt.
Winners never cheat, Cheaters never win
je moet op een steunpilaar springen en dan op de pijp, dat gaat net voor de eerste knik omhoog vanaf de stash bekeken.
je komt dan vanaf de linkerkant van de map over de pijp op de stash aanlopen.
[ Voor 23% gewijzigd door Goofy1978 op 21-02-2010 21:17 ]
Deze is ook wel vaag, een bug?
Had het inmiddels zelf ook gevonden ja.Goofy1978 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:14:
mij is het toch gelukt dus weet zeker dat het gaat.
je moet op een steunpilaar springen en dan op de pijp, dat gaat net voor de eerste knik omhoog vanaf de stash bekeken.
je komt dan vanaf de linkerkant van de map over de pijp op de stash aanlopen.
Beetje krom eigenlijk, want hier probeerde ik 3-4 dagen geleden in de eerste instantie al op te springen en toen ging het niet. (Crappy jumphoogte van dit spel ook...
Vreemd, hier kwam ik zonder problemen uit.bvk schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:25:
spoiler:Je hebt in Zaton ook een stash die onder een grote steen ligt, alleen te bereiken via een nauwe ingang. Je komt er wel in en kan de stash pakken, maar ik kom er met geen mogelijkheid meer uit?
Je weet dat er 2 verschillende bukhoogte's zijn hoop ik?
(Crouch en prone eigenlijk...standaard is het ctrl + x geloof ik).
[ Voor 31% gewijzigd door Da_maniaC op 22-02-2010 00:39 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Links, dacht ik ... je kunt dan via een boomstam of zo buiten bereik van die ellendige MG komen.Da_maniaC schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:54:
Ik zette het meteen op een rennen naar rechts toe en was er voorbij, voordat ik er erg in had.
Er is als je uit de Marsh/Swamps komt met wat je dan hebt aan uitrusting, geen andere manier om langs te komen IMHO.
Ik ben ook later terug gegaan om wraak te nemen op die ellendelingen in die Military Outpost.
Vandaag of morgen begin ik dus eindelijk eens echt aan CS (het begin wel gedaan ondanks de slechte performance die ik eerst kreeg).
Zat me trouwens ook te bedenken wat nog echt een 'feature' is die ik mis.
In SoC hebben een aantal stalkers (of quest items) gemodificeerde wapens maar dit is statisch.
Het zou echt enorm vet zijn geweest als je van elk wapen gemodificeerde wapens random kon vinden (met 1 modificatie en rare) en dat er ook nog very rare (2 modificaties) en super rare (3+ modificaties) wapens zouden zijn. Enkel mogelijk om ze net als in een rpg te vinden zou het een wat meer dynamisch systeem maken en een extra dimensie geven. Mochten ze nog een stalker 2 maken hoop ik dat ze dat echt introduceren
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ik dacht dat je sommige van de Stalkers die met een modded weapon rondlopen op div. locaties tegen het lijf kon lopen ... ? Maar inderdaad, niet veel variatie.psychoclown schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:45:
In SoC hebben een aantal stalkers (of quest items) gemodificeerde wapens maar dit is statisch.
De vindplaatsen van wapens zijn wel altijd hetzelfde, de Big Ben bijv.
Ja dat klopt maar het zijn wel dezelfde stalkers en het aantal gebieden waar zij zich zouden kunnen vinden is ook niet heel grootGoner schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:57:
[...]
Ik dacht dat je sommige van de Stalkers die met een modded weapon rondlopen op div. locaties tegen het lijf kon lopen ... ? Maar inderdaad, niet veel variatie.
De vindplaatsen van wapens zijn wel altijd hetzelfde, de Big Ben bijv.
Het is nog steeds wel gaaf om een gemodificeerd wapen te vinden maar er zijn er maar een stuk of 5-10 in totaal. Als elk wapen al 5 verschillende modificaties kan hebben en je uitgaat van mijn idee dan zit je zo op 50+ variaties en dan moet je nog de very en super rare wapens nog meetellen
Als je iets verder loopt naar het punt waar de pijp omhoog gaat kun je iets naar achter gaan en naar de pijp rennen en springen en na een of twee keer sta je op de pijp..Boudewijn schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:17:
Inderdaad, erop klimmen kan niet.
Ik heb eea eraf gekregen door een granaat op de pijpleiding te droppen.
Ik heb namelijk SoC uitgespeeld, en maanden later ben ik Clear Sky gaan spelen. Ik had het gevoel, dat na het verlaten van het begingebied, de omgeving precies hetzelfde is? Met ook dezelfde beginbasis en die trader waar je weer missies voor kunt doen. Nu ben ik 10 uur wezen spelen, maar ik doe echt precies hetzelfde als in deel 1? Ik merk wel dat er ondertussen oorlog is, maar dat vind ik samen met de nieuwe elementen onvoldoende voor een nieuwe ervaring.
Nu kan ik dit dus niet terug vinden, en ik wil graag weten of het landschap en de eerste 10 uur inderdaad aan SoC doen denken want ik begin te denken dat ik Clear Sky al eens heb uitgespeeld...
Er komen later nog wat nieuwe gebieden, zoals Limansk.
Dit zijn de 2 maps, let wel op : staan stijf van de spoilers !!!
http://www.webalice.it/re...cs/stalkercs_map_zone.htm
http://www.webalice.it/re...lker/stalker_Map_Zone.htm
is mij gelukt door met mijn secondary wapen te lopen ipv met je primary (pistool ipv shotgun)bvk schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:25:
spoiler:Je hebt in Zaton ook een stash die onder een grote steen ligt, alleen te bereiken via een nauwe ingang. Je komt er wel in en kan de stash pakken, maar ik kom er met geen mogelijkheid meer uit?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Op welke difficulty speel je trouwens?Ghostrider schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:15:
Ook kom je niet echt heel veel tegenstand tegen. Paar poltergeists en creepy monsters maar het valt wel mee. Ook maar 2 controllers?
Ik speel op normal en bij mij lopen er inmiddels controllers, chimera's en de hele mikmak gewoon buiten rond (ook overdag)...zonder dat ik rare mods gebruik.
Links teken je meteen je doodsvonnis.Goner schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:19:
[...]
Links, dacht ik ... je kunt dan via een boomstam of zo buiten bereik van die ellendige MG komen.
Er is als je uit de Marsh/Swamps komt met wat je dan hebt aan uitrusting, geen andere manier om langs te komen IMHO.
Ik ben ook later terug gegaan om wraak te nemen op die ellendelingen in die Military Outpost.
(Dan loop je namelijk richting de gunner).
--
Ik heb nu trouwens de laatste detector gekregen. Maar ligt het aan mij of komen hier juist alleen anomlies op te staan en geen artifacts?
[ Voor 43% gewijzigd door Da_maniaC op 23-02-2010 12:36 ]
Ik heb trouwens wel iets vaags nu: op een gegeven moment krijg je in Zaton de missie, na de 3 Veles detectors, om een Compass artifact te halen. Hiervoor moet je naar Noah, een bandit iets verderop. Laat ik die Noah nu net als eerste afgeschoten hebben toen ik voor het eerst met spel begon. Het spel begint vlakbij dat oude schip waar hij zit en hij begon gelijk op mij te knallen. Nu stak ik voor de Compass missie over zijn lijk gebogen mezelf af te vragen hoe nu verder. Iemand een idee?
Opnieuw beginnen is niet echt een optie, inmiddels zit er al ruim 20 uur in...
Dat is niet correct, je ziet wel degelijk artefacts als groene vierkantjes verschijnen tussen de anomalies. Uiteraard enkel als er aanwezig zijnDa_maniaC schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:15:
Ik heb nu trouwens de laatste detector gekregen. Maar ligt het aan mij of komen hier juist alleen anomlies op te staan en geen artifacts?
Trouwens weer een heerlijke game zeg, ik ben al zeker 10u of langer bezig en nog steeds aan het rondstruinen in de eerste 2 gebieden. Ondertussen heb ik een full upgraded belgische machinegun (ligt dacht ik in hutje van die burning village), had al 100% accuracy en handling by default
Hebben jullie de Oasis bijgehouden? Ik zie er nogal tegenop om 'm af te geven
Ow en als je Noah afgeknald hebt, dikke pech... die knalt idd op alles wat beweegt maar mag je absoluut niet killen. Als dat al onomkeerbaar is zal je die missie dus niet kunnen voltooien...
Normal ja, ik heb de orginele stalker met de complete mod opgestart. En gelijk de eerste underground krijg je een controller op je af...rennen en dan de militairy over je heenDa_maniaC schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:15:
[...]
Op welke difficulty speel je trouwens?
Ik speel op normal en bij mij lopen er inmiddels controllers, chimera's en de hele mikmak gewoon buiten rond (ook overdag)...zonder dat ik rare mods gebruik.
De hoeveelheid hondjes en ongedierte in de gebouwen valt bij COP enorm mee, de gebouwen waar je in moet lijken volledig leeg
Moet zeggen dat de achtergrond geluiden wel behoorlijk scary werken
een emission
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5XZfD1HCI7s]
Soundtrack van ending
intro
Ik zag trouwns op youtube dat er wel verschillende eindes mogelijk zijn, de slideshow met het verhaaltje is dan iets anders
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SpijngdB0mg]
hier een compilatie van de slideshow die je krijgt bij een goed einde (zonder verhaaltje)
[ Voor 27% gewijzigd door Ghostrider op 23-02-2010 17:38 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Daar ben ik nu de Swamps uit en heb oa. een quest aangenomen de 'lucky detector' van een stalker bij een anomaly terug te halen.. kan hem daar alleen niet vinden! Kijk ik er nou ongelooflijk overheen of moet je iets speciaals doen? De straling beperkt ook mijn tijd om te zoeken
Typisch... Als Noah inderdaad de kerel is die in zijn eentje met een hond in een schip woont, die heb ik ook afgeknald. Hij deed onaardig tegen mijZerosum schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:48:
Geweldig spel (CoP)Ben er inmiddels flink wat uurtjes zoet mee! Heerlijk om gewoon rond te dwalen en dan weer iets tegen te komen zoals een rocketlauncher ergens verstopt.
Ik heb trouwens wel iets vaags nu: op een gegeven moment krijg je in Zaton de missie, na de 3 Veles detectors, om een Compass artifact te halen. Hiervoor moet je naar Noah, een bandit iets verderop. Laat ik die Noah nu net als eerste afgeschoten hebben toen ik voor het eerst met spel begon. Het spel begint vlakbij dat oude schip waar hij zit en hij begon gelijk op mij te knallen. Nu stak ik voor de Compass missie over zijn lijk gebogen mezelf af te vragen hoe nu verder. Iemand een idee?
Opnieuw beginnen is niet echt een optie, inmiddels zit er al ruim 20 uur in...
Maar ik heb desondanks 2x (!) de Compass en die heb ik niet van hem, dus die moet je ook in Zaton kunnen vinden. Heb het idee dat die Compass door zijn eigenschappen ook aardig wat waard is, maar niemand (te duur?) wil er 1 kopen... Die quest moet ik nog krijgen denk ik, ik wacht nu op Owl voor mijn "super Veles" oplevering.
Ik vind trouwens ook veel meer artifacts dan in CS, soms wel 3 per anomalie?
[ Voor 3% gewijzigd door bvk op 23-02-2010 19:03 ]
Even zoeken op de Stalker.Filefront website.
Daar staat als het goed is een mod om Noah (en andere NPC's / Items) opnieuw te spawnen.
Volgens mij zijn ze daar wel mee bezig.Paul Hewson schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:39:
Is er voor Clear Sky eigenlijk ooit een mod uitgekomen zoals de Complete Mod voor SoC?
Asus Zenbook i7 256gb
Dat zou wel ideaal zijn.Ghostrider schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:47:
[...]
Volgens mij zijn ze daar wel mee bezig.
CS ben ik nu (eindelijk!) eens echt mee bezig en er zitten een aantal goede verbeteringen in maar een aantal dingen uit Complete Mod 2009 mis ik wel
Valt me trouwens op dat ik 'vaak' CTD's heb met CS, heb er nu 2-3 gehad in 8 uurtjes en uiteraard met patch 1.5.10.. Beetje jammer maar daar doe je helaas niet zoveel aan ben ik bang.
Vanochtend had ik trouwens de TS wat aangepast/verbeterd, zal van de week nog wat veranderingen doorvoeren
TS Updates |
• 18-09-'08 - Patches sectie geupdate evenals minor veranderingen. New: TS Updates sectie. • 29-09-'08 - Goldfarming guide door KnetterGek en Countess in de TS opgenomen. Kleine veranderingen. • 30-09-'08 - Updated patches / patch changelog secties.. • 20-07-'09 - Updated patches / patch changelog secties naar 1.5.10 • 23-07-'09 - Kleine veranderingen. Screenshots van Clear sky toegevoegd. • 23-07-'09 - Call of Pripyat sectie toegevoegd. • 03-08-'09 - Opening deel 5. • 05-08-'09 - Mods sectie toegevoegd. • 21-08-'09 - Call of Pripyat Gameplay Video toegevoegd. • 13-09-'09 - Call of Pripyat Trailer toegevoegd. • 23-02-'10 - Call of Pripyat Screenshots toegevoegd en nog wat veranderingen. • 23-02-'10 - Links van Complete Mod 2009 geupdate! Mis je iets of is deze TS incompleet? Stuur mij een PM of laat een bericht achter als je informatie hebt wat hierbij moet komen! |
-edit- Ze zijn er inderdaad mee bezig: Clear Sky Complete Mod! Ook al ver zelfs, ze zijn bezig deze week bezig met testen dus binnenkort zal die wel uitkomen!
Verder zijn er inmiddels 4 nieuwe updates langs gekomen van Complete Mod 2009!
[ Voor 75% gewijzigd door psychoclown op 23-02-2010 21:37 ]
Ik heb met CS ook ontzettend veel CTD's gehad. Echt heel erg irritant. Maar toen ik een nieuw systeem en ander merk vid kaart had, had ik er nooit meer last van eigenlijk. Heb je toevallig Nvidia ? Dat had ik toen namelijk (ook echt per patch geprobeerd, maakte geen hol uit)psychoclown schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:13:
[...]
Valt me trouwens op dat ik 'vaak' CTD's heb met CS, heb er nu 2-3 gehad in 8 uurtjes en uiteraard met patch 1.5.10.. Beetje jammer maar daar doe je helaas niet zoveel aan ben ik bang.
oops .... ik zie al in je sig dat je geen Nvidia heb .. nvm ..
Hey, en dat van complete mod voor CS klinkt goed !! Ben ik ook erg benieuwd naar !!!
[ Voor 11% gewijzigd door JediUberknaft op 23-02-2010 22:04 ]
Ik kwam het helaas te laat tegen want gister heb ik (ongeveer) SoC Complete Mod 1.32 uitgespeeld. Zo te zien heb ik een aantal leuke features gemist maar om daarvoor meteen weer te spelen vind ik iets te, dat doe ik over een half jaar-jaar wel weertwiFight schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:49:
Ja ik had toevallig gisteren even gekeken toen ik mijn game folder aan het opruimen was. Gelijk ff de nieuwe versie gedownload. Alles nu in 1 handige installer, perfect
Ja daarom is het dus ook zo vaag, je zou denken dat ze dat met patch 10 wel allemaal gefixed hebben..JediUberknaft schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:01:
[...]
Ik heb met CS ook ontzettend veel CTD's gehad. Echt heel erg irritant. Maar toen ik een nieuw systeem en ander merk vid kaart had, had ik er nooit meer last van eigenlijk. Heb je toevallig Nvidia ? Dat had ik toen namelijk (ook echt per patch geprobeerd, maakte geen hol uit)
oops .... ik zie al in je sig dat je geen Nvidia heb .. nvm ..![]()
Hey, en dat van complete mod voor CS klinkt goed !! Ben ik ook erg benieuwd naar !!!
Ik ben zelf nog pas bezig met CS maar ik kijk nu al uit naar het spelen met Complete Mod!
Daarbij is CoP ook nog niet zo lang uit en is het ook wellicht beter het spel eerst volwassen te laten worden (officiële patches) en de mensen de tijd te geven het spel in de originele staat te spelen.
Complete Mod 2009 was enorm veel werk en heeft erg veel patches gehad maar dat is een veel groter spel dus ik verwacht dat ze met CS niet zo lang bezig zullen zijn (ze zijn immers al klaar en aan het testen).
Nukezone FTW
Nu dacht ik dus... is het niet gewoon mogelijk om er voor te zorgen dat de Monolith fighters de bunker gaan beschermen? Dan hebben ze een onderkomen en worden ze naar verloop van tijd wel gewaardeerd.
Iemand een idee of dit mogelijk is?
Zo nee... hoe los ik dan beide missies op?
Wat is onderuit geklapt dan? COP is gewoon een stand alone uitbreiding, dat is altijd al bekend geweest. Hij kost nieuw krap aan €26 for fucks sake. Single player van MW2 is korter, en die kost het dubbele. Multiplayer boeit mij persoonlijk niet, maar dat moet iedereen zelf weten. En om om niet onderbouwde argumenten games te gaan downloaden slaat ook nergens op, heb dan ballen en zeg dat je gewoon niet wilt betalen voor games. Maar dan vraag ik me af wat je in dit topic doet.Powrskin schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:25:
Mijn beeld van Stalker is wel dusdanig onderuit geklapt onderhand dat een Mod voor mij niets meer doet, ze brengen eerst zelf maar weer eens een volwaardige game uit en tot die tijd DL ik de games weer gewoon!
Dat was voor mij ook wel een irritatie puntje. Gelukkig raak je niets kwijt in Call of Pripyat.twiFight schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:46:
Kan iemand mij zonder verdere spoilers vertellen of je op een gegeven moment ook weer al je gear en/of geld kwijtraakt? Vond ik wel gruwelijk suf aan Clear Sky, heb er het nut niet van ingezien. Ik moet CoP nog wel spelen dus niet teveel prijsgeven aub
Nu zit ik zelf met het idee om Shadow of Chernobyl nogmaals te gaan spelen , en dit keer op de nette manier aan de detector te komen
Nu zag ik laatst dat Goner een mooie kaart had gepost:
Nu wil ik het dus even opnieuw gaan doen, is het dan aan te raden die compleet mod 2009 gelijk erbij te gaan gebruiken? Ik weet niet echt wat de grote voordelen zijn van deze mod?Goner schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:37:
Dit zijn de 2 maps, let wel op : staan stijf van de spoilers !!!
http://www.webalice.it/re...cs/stalkercs_map_zone.htm
http://www.webalice.it/re...lker/stalker_Map_Zone.htm
Powrskin schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:25:
Mijn beeld van Stalker is wel dusdanig onderuit geklapt onderhand dat een Mod voor mij niets meer doet, ze brengen eerst zelf maar weer eens een volwaardige game uit en tot die tijd DL ik de games weer gewoon!

Wat is dit nou weer voor een post ? Lekker beargumenteerd ook. Ik vind zeker deeltje 1 een volwaardige game, waar ik echt UUUUren spelgenot aan heb gehad. Daar heb ik nooit crashes mee gehad. CS daarentegen was inderdaad een stuk minder, minder sfeervol en (bij mij iig) veel meer buggy en regelmatig crashes. Nu met CoP, hebben ze weer een prachtgame neergezet, met 100% stalker gevoel. Helaas vond ik hem veels te kort en iets minder velden. Maar mag de pret niet drukken. En wat ik inderdaad ook hieronder al lees, de game kost maar 25 euro ofzo. Nou dat zie je niet veel meer tegenwoordig, voor een kwaliteitsgame (imo). Maar jouw post begrijp ik echt niet, leg eens uit zou ik zeggen ...
Wel:Descriptor schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:32:
[...]
Nu wil ik het dus even opnieuw gaan doen, is het dan aan te raden die compleet mod 2009 gelijk erbij te gaan gebruiken? Ik weet niet echt wat de grote voordelen zijn van deze mod?
- het ziet er stukken mooier uit (door hogere res textures, effecten zijn mooier van bliksem etc)
- je kan slapen
- ze hebben zover ik weet de mutants behaviour ook aangepast
- aangepaste hud (imo op de goede manier)
En nog veel meer, kortom echt een aanrader voor elke STALKER fan ! Gewoon doen
Hier lees dit maar eens: K L I K
[ Voor 4% gewijzigd door JediUberknaft op 24-02-2010 08:04 ]
Je weet dat CS en CoP stand-alone expansions zijn?Powrskin schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:25:
Daarbij kun je ze al voor 22 euro inclusief verzendkosten krijgen, een Half-Life episode kost ongeveer evenveel maar speel je op de hoogste moeilijkheidsgraad nog binnen 10 uurtjes uit...
Ja zeker doen, als je het al niet had gedaan lees de TS (staat ook een link in) lees alle pagina's van dit topic en je ziet dat iedereen er compleet van overtuigd is dat dit de spelervaring nog beter maakt!Descriptor schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:32:
[...]
Nu zit ik zelf met het idee om Shadow of Chernobyl nogmaals te gaan spelen , en dit keer op de nette manier aan de detector te komen. Toen ik er destijds achterkwam dat de bovenste deur te glitchen was met een gauss rifle heb ik niet meer gezocht naar de detector.
Nu wil ik het dus even opnieuw gaan doen, is het dan aan te raden die compleet mod 2009 gelijk erbij te gaan gebruiken? Ik weet niet echt wat de grote voordelen zijn van deze mod?
Wat heeft dat in godsnaam met mijn post te maken.Boudewijn schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:43:
Waarom? Omdat het spel te kort was?
Misschien omdat jij net iets eerder postte dan hem en hij reageerde op Powrskin?..Da_maniaC schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:24:
[...]
Wat heeft dat in godsnaam met mijn post te maken.
Kan ook wel met een iets minder opgeblazen toon als je het mij vraagt
Klinkt erg goed. Vanmiddag even downloaden en gelijk even testenJediUberknaft schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 08:01:
Wel:
- het ziet er stukken mooier uit (door hogere res textures, effecten zijn mooier van bliksem etc)
- je kan slapen
- ze hebben zover ik weet de mutants behaviour ook aangepast
- aangepaste hud (imo op de goede manier)
En nog veel meer, kortom echt een aanrader voor elke STALKER fan ! Gewoon doen
Hier lees dit maar eens: K L I K
Intonatie is op het internet niet af te lezen aan één zin, dus of die reactie opgeblazen was dat kan jij helemaal niet zeggen.psychoclown schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:29:
[...]
Misschien omdat jij net iets eerder postte dan hem en hij reageerde op Powrskin?..
Kan ook wel met een iets minder opgeblazen toon als je het mij vraagt
Wat echter wel een mooi hersenspinsel is, in dit soort situaties is het feit waarom nou juist door jou als persoon de slechte bedoeling geinterpreteerd word adhv mijn reactie en niet de neutrale of positieve vorm.
[ Voor 22% gewijzigd door Da_maniaC op 24-02-2010 14:05 ]
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen!Descriptor schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:21:
[...]
Klinkt erg goed. Vanmiddag even downloaden en gelijk even testen
Misschien niet maar wij mods moeten een interpretatie maken van de posts en jou post had ook anders verwoord kunnen worden zo leest het, mijn inziens, al anders met een vraagteken in plaats van die smiley (en ja ook dat zegt niet alles).Da_maniaC schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:03:
[...]
Intonatie is op het internet niet af te lezen aan één zin, dus of die reactie opgeblazen was dat kan jij helemaal niet zeggen.(Dat was namelijk niet zo...).
Wat echter wel een mooi hersenspinsel is, in dit soort situaties is het feit waarom nou juist door jou als persoon de slechte bedoeling geinterpreteerd word adhv mijn reactie en niet de neutrale of positieve vorm.
Verder heb ik je post niet ge-edit dus je hoeft het niet gelijk op te vatten als een tik op de vingers
Mocht je toch denken dat ik je op een of andere manier onterecht heb aangesproken of nog wat kwijt wilt verwijs ik je naar DM
iemand een hint voor me waar ie ergens zit?
Zal proberen iets uitgebreider te antwoorden omdat ik de fanboys niet verder tegen me in het harnas wil jagentwiFight schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:52:
[...]
Wat is onderuit geklapt dan? COP is gewoon een stand alone uitbreiding, dat is altijd al bekend geweest. Hij kost nieuw krap aan €26 for fucks sake. Single player van MW2 is korter, en die kost het dubbele. Multiplayer boeit mij persoonlijk niet, maar dat moet iedereen zelf weten. En om om niet onderbouwde argumenten games te gaan downloaden slaat ook nergens op, heb dan ballen en zeg dat je gewoon niet wilt betalen voor games. Maar dan vraag ik me af wat je in dit topic doet.
Alle Stalkers zijn zeer sfeervolle games en heb beide andere delen dan ook gekocht, deel 2 zelfs pre-order, maar dat was alsnog de 1e maanden niet normaal te spelen door bugs (had ik me een tientje op kunnen besparen minimaal
Nou heb ik hem dus goed genoeg bugvrij kunnen spelen, maar nu viel het spel opzich weer erg tegen.
Het begint gewoon qua engine gedateerd te raken en de gameplay is helemaal niet uitgebreid of verbeterd sinds SoC imo.
pluspunten spel:
SFEER, Spannend (in het donker), missie keuze met gevolgen (soms), upgrades, lekker moeilijk.
Minpunten: Laadtijden....., weinig missies, weinig boeiende uitgediepte personages, weinig stashes, weinig speciale wapens/armor, saai hoofdverhaal, weinig vernieuwing (geen?), te korte speelduur (hou niet van fps online), voorspelbaar, weinig ondergronds/variatie, Pripyat te dooie/lege stad, te weinig verschil in tegenstanders.
De grootste ergenis bij mij zit erin dat het lijkt alsof deze uitbreiding voor de makers relatief weinig moeite heeft gekost en ze er zich gemakkelijk vanaf hebben gemaakt, beetje textures updaten en de gameplay versimpelen.
Zelfs al zien de Characters van SoC (zelfs met mod
Nukezone FTW
Let op. Als je het ECHT NIET wilt weten ga de spoiler niet lezen.Goofy1978 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:40:
heb call of pripyat ook uitgespeeld bijna alle missies gedaan op het vinden van de oase na geen idee waar ie zit.
iemand een hint voor me waar ie ergens zit?
Lees de volgende spoiler om er nog enigzins zelf achter te komen.
Als je wilt weten waar:
Als je echt alles wilt weten:
Als je rechtdoor zal lopen zal er niets gebeuren en zal je weer terug ''geteleporteerd'' worden naar het begin van de gang. Als je doorloopt krijg je dus weer diezelfde ruimte te zien of je kan terug lopen naar buiten.
Nu komt het geheim:
Als je in de grote ruimte bent, moet je elke baan (het zijn 5 banen) allemaal 1x helemaal recht uit lopen. Dit doe je dus 5x. En je gaat vervolgens weer door de gang en kom je weer in de hal. Als je door 1 van de banen rechtdoor bent gelopen zul je zien dat er bij 1 van de doorgangen een sterrenverlichting is. Als je alle banen hebt afgelopen moet je door elke sterrenverlichting lopen en vervolgens kom je in de geheime ruimte waar de oasis aan een boom hangt.
Tip: Reload je wapens , want zodra je de oasis pakt zullen een aantal mutants/honden op je af komen. Je kan deze neer schieten of gelijk de ladder oplopen en naar buiten gaan.
Geef vervolgens de oasis terug aan de schientist, de oasis heeft leuke eigenschappen maar wel +4 radiatie. Een compass daarintegen is veel bruikvoller. Als je de oasis terug vindt, zul je dit ook terug vinden aan het einde van het spel bij je ending dat er research naar gedaan is.
Verkopen heeft geen zin dacht ik , omdat niemand weet dat de legende echt bestaat en het dus ook niet wil kopen.
Er zelf achterkomen is natuurlijk nog steeds het leukste
maar het valt me op dat deze zeer moeilijk is of doe ik wat verkeerd..
ik zit nu in de twee mission maar ga steeds dood .... net zo als bij de eerste mission maar dat hoort in het verhaal. ( geloof ik )
Maar de tweede mission kom ik maar niet door iemand tips voor mij die me even op weg kan helpen ..
Deel 1 en 3 heb ik uit gespeeld maar CS kom ik maar niet door
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Op welke momenten en hoe ga je dood?
[ Voor 0% gewijzigd door twiFight op 25-02-2010 00:03 . Reden: irritante typo ]
Ja daar moest ik in het begin ook heel erg aan wennen, vooral wanneer je niet meer in radioactief gebied was maar wel bloodgesteld was aan teveel straling. Sowieso wil ik altijd alles zo perfect mogelijk en ga ik op master(?) niveau redelijk vaak dood doordat ik of te weinig bandages heb of door de aimbot granaten die je soms helemaal niet kan ontwijken..twiFight schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:15:
Och ik ben ook een keer of 5 doodgegaan in Clear Sky direct in het begin. Had geen ideeeeeeee waarom. Door frustratie maar gegoogled en toen hoorde ik over het radioactieve water. Ik had het icoontje - die redelijk klein is in CS - nooit gezien. Bovendien in het in het begin van CS zo dat je baggerwapens hebt en al gauw een clip leegschiet zonder wat te raken. Je moet heel erg goed schuilen en je vijanden een voor een uitschakelen van dichtbij. In het begin kun je ff nog niet veel beter, later raak je vanzelf meer
Overigens hebben jullie ook meegemaakt dat de factionwar in Garbage totaal plat ligt?
In het begin toen ik erin kwam kreeg ik tweemaal een oproep op de bandit base met 17+ lui om te leggen en om garbage (links onder) over te nemen/te redden. Nu blijft garbage maar staan op 'Hold the point until help arrives'.. Nou die is de eerste keer geweest.. een 1 mans team vanaf de andere kant van de map en is vervolgens dood gegaan door een rondvliegende kogel. Nu blijft dat punt daarop staan en valt geen bandit het aan maar komt er ook niemand. Wel staan er 2 friendly's te wachten ergens in die rioolbuis maar die komen ook niet verder..?

-edit-
Nevermind.. toen de Receiving Outpost ook was uitgeroeid en ik daar aan het wachten was op hulp kwam er naar beide punten een groepje van 5
Lekker logisch, eerst moeten ze aangevallen worden of dood zijn voordat er iets getriggered word..
[ Voor 31% gewijzigd door psychoclown op 24-02-2010 23:43 ]
Niet om de discussie voort te slepen, maar met slechts een vraagteken in plaats van een smiley lijkt mijn reactie een stuk brutaler in mijn ogen.psychoclown schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:49:
Misschien niet maar wij mods moeten een interpretatie maken van de posts en jou post had ook anders verwoord kunnen worden zo leest het, mijn inziens, al anders met een vraagteken in plaats van die smiley (en ja ook dat zegt niet alles).
Verder heb ik je post niet ge-edit dus je hoeft het niet gelijk op te vatten als een tik op de vingers
Mocht je toch denken dat ik je op een of andere manier onterecht heb aangesproken of nog wat kwijt wilt verwijs ik je naar DM
Het gaat er mij trouwens ook niet om dat iemand op zijn vingers word getikt, maar ik heb dit in het verleden zowel hier op GoT als op andere fora echt TE vaak ten onrechte zien gebeuren.
(ie. mensen die geweldig veel bijdragen aan een community en dan zonder dat een mod er ook maar een seconde langer over nadenkt diegene in een ander topic genadeloos afstraft terwijl er helemaal niets aan de hand was).
Ik impliceer echter niet dat dit nu het geval is, maar dat soort onrecht daar kan ik echt niet goed tegen.
Ik durf van mezelf hardop te beweren dat ik normale intonatie en inzet zo veel mogelijk probeer door te dragen in alles wat ik hier doe.
Ik kan me niet echt herinneren dat ik problemen heb gehad met de radioactiviteit.psychoclown schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:22:
[...]
Ja daar moest ik in het begin ook heel erg aan wennen, vooral wanneer je niet meer in radioactief gebied was maar wel bloodgesteld was aan teveel straling. Sowieso wil ik altijd alles zo perfect mogelijk en ga ik op master(?) niveau redelijk vaak dood doordat ik of te weinig bandages heb of door de aimbot granaten die je soms helemaal niet kan ontwijken..
Overigens hebben jullie ook meegemaakt dat de factionwar in Garbage totaal plat ligt?
In het begin toen ik erin kwam kreeg ik tweemaal een oproep op de bandit base met 17+ lui om te leggen en om garbage (links onder) over te nemen/te redden. Nu blijft garbage maar staan op 'Hold the point until help arrives'.. Nou die is de eerste keer geweest.. een 1 mans team vanaf de andere kant van de map en is vervolgens dood gegaan door een rondvliegende kogel. Nu blijft dat punt daarop staan en valt geen bandit het aan maar komt er ook niemand. Wel staan er 2 friendly's te wachten ergens in die rioolbuis maar die komen ook niet verder..?
Die faction wars en met name die missie's die geen juist verloop hebben dat heb ik ook erg vaak gehad ja.
(Volgens mij was dat nogal een experimentele feature van het spel).
Ik kreeg erg vaak 'mission failed' terwijl ik dan met energy drinks en Stamina++ artifacts mezelf naar de betreffende hangar aan het haasten was om die gasten een lesje te leren.

Gelukkig was dit euvel in CoP dan ook niet langer aanwezig.
(Gameplay-wise had dat gewoon net wat anders in elkaar moeten steken inplek van na 20 sec. al te zien krijgen dat je missie gefaald had en je te laat was).
Over het algemeen vind ik dat CoP op het gebied van gameplay wel echt goed in elkaar zit.
Als er iemand met een automatic op je staat te knallen dan moet je ook echt je tactiek aanpassen anders word je gewoon meteen doorzeefd.
En een goed geplaatste headshot (met de ballistics die in dit spel echt geweldig zijn imo) zorgt er vaak voor dat je, je tegenstander meteen uitschakeld wat ik ook erg lekker vind.
Ik weet zo 1, 2, 3 niet meer of er in CS de welbekende gunfight bug nog aanwezig was waarbij je eerst moest wachten totdat een enemy weer op je begon te schieten voordat je hem damage kon geven.
(Dat was in SoC wel zo...echter was dat later in het spel een stuk minder zodra je meer headshots begon te doen en betere wapens had).
[ Voor 48% gewijzigd door Da_maniaC op 24-02-2010 23:49 ]
Ja zoals in mijn edit te lezen was is het inmiddels al verholpen met een aparte omweg.. Wat dan alleen wel weer irritant is dat ik nog niet 10s op weg was naar die bandit base om eens eindelijk helemaal overhoop te knallen we Receiving Outpost alweer verloren hadden.. Kwam er notabene net langs en toen werd er niet geroepen dat er dringend hulp nodig was (zag en hoorde ze wel schieten maar leek me niet bepaald nodigDa_maniaC schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:41:
[...]
Ik kan me niet echt herinneren dat ik problemen heb gehad met de radioactiviteit.
Die faction wars en met name die missie's die geen juist verloop hebben dat heb ik ook erg vaak gehad ja.
(Volgens mij was dat nogal een experimentele feature van het spel).
Ik kreeg erg vaak 'mission failed' terwijl ik dan met energy drinks en Stamina++ artifacts mezelf naar de betreffende hangar aan het haasten was om die gasten een lesje te leren.![]()
Gelukkig was dit euvel in CoP dan ook niet langer aanwezig.
(Gameplay-wise had dat gewoon net wat anders in elkaar moeten steken inplek van na 20 sec. al te zien krijgen dat je missie gefaald had en je te laat was).

Ik heb een paar jaar terug S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl gespeeld, dit vond ik er echt mooi uitzien en was helemaal gek op de omgevingen waarin je rond liep.
Alleen het feit dat ik steeds met mensen moest praten en dingen moest opzoeken en onderzoeken(quests) sprak mij helemaal niet aan. Hierdoor heb ik hem dus ook niet uitgespeeld. Ik kwam tot je missies moest doen met duty? (weet het niet zeker meer want het is al een paar jaar geleden) toen heb ik het links laten liggen.
Nu wil ik weer beginnen met spelen maar wou S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat gaan spelen. Mis ik nou een heleboel dingen omdat ik het eerste deel en de prequel Clear Sky niet heb uitgespeeld?
Zou ik dan beter eerst weer Shadow of Chernobyl moeten gaan spelen en zoja zijn daar savegames voor beschrikbaar want ik wil niet weer helemaal opnieuw gaan beginnen.
Call of Pripyat (CoP) heb ik nog niet gespeeld maar het rpg gedeelte zal niet veel veranderd zijn dus veel praten is nog steeds aan de orde. Ondanks dat je het spel ook kan spelen zonder het verhaal kan ik je toch sterk aanraden SoC nog eens te spelen (of verder spelen) en dan meteen Complete Mod 2009 meenmen.koekoek2003nl schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:02:
Geachte STALKER fans![]()
Ik heb een paar jaar terug S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl gespeeld, dit vond ik er echt mooi uitzien en was helemaal gek op de omgevingen waarin je rond liep.
Alleen het feit dat ik steeds met mensen moest praten en dingen moest opzoeken en onderzoeken(quests) sprak mij helemaal niet aan. Hierdoor heb ik hem dus ook niet uitgespeeld. Ik kwam tot je missies moest doen met duty? (weet het niet zeker meer want het is al een paar jaar geleden) toen heb ik het links laten liggen.
Nu wil ik weer beginnen met spelen maar wou S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat gaan spelen. Mis ik nou een heleboel dingen omdat ik het eerste deel en de prequel Clear Sky niet heb uitgespeeld?
Zou ik dan beter eerst weer Shadow of Chernobyl moeten gaan spelen en zoja zijn daar savegames voor beschrikbaar want ik wil niet weer helemaal opnieuw gaan beginnen.
Clear Sky heb je niet heel erg nodig voor het verhaal.
Oke dan ga ik weer beginnen met deel 1. Ik zal nu even kijken wat je bedoelt met de Complete Mod 2009. Maar dat komt wel goed.psychoclown schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:11:
[...]
Call of Pripyat (CoP) heb ik nog niet gespeeld maar het rpg gedeelte zal niet veel veranderd zijn dus veel praten is nog steeds aan de orde. Ondanks dat je het spel ook kan spelen zonder het verhaal kan ik je toch sterk aanraden SoC nog eens te spelen (of verder spelen) en dan meteen Complete Mod 2009 meenmen.
Clear Sky heb je niet heel erg nodig voor het verhaal.
Ja daar heb je een punt hoewel ik een goed verhaal wel een vereiste voor een game vind vond ik het mijn Shadow of Chernobyl een beetje warrig inelkaar zitten en snapte ik er niet zoveel van, daardoor begon ik het steeds minder leuk te vinden. Maar achtreraf heb ik weer spijt dat ik het niet uitgespeeld heb.twiFight schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:50:
Niet lullig bedoeld hoor, maar misschien is STALKER gewoon niet een spel voor jou. Het is een rpg-fps, maar dat RPG gedeelte maakt dit spel wel wat dit spel is. RPG houdt nu eenmaal ook veel praten in en het verhaal volgen. Zonder het verhaal te volgen speel je in principe gewoon een fps en daar zijn ook wel andere games voor te krijgen.
Dan is je eerste stap de TS te lezenkoekoek2003nl schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:18:
[...]
Oke dan ga ik weer beginnen met deel 1. Ik zal nu even kijken wat je bedoelt met de Complete Mod 2009. Maar dat komt wel goed.
Vanmiddag ook weer eventjes gespeeld en op een gegeven moment had ik de bandit base van garbage overhoop gehaald en was er nog maar een squad over (inmiddels al 20 neergeknald). Nou leuk en aardig zal je denken maar toen zat ik een kwartier te klooien om verder te kunnen want uit het niets verdween de optie om een wapen te pakken.. Toen ik het op een of andere manier weer goed had gekregen had ik het na 4 bandits weer.. waren er nog maar 2 over en heb ik door heel de base gerend om de wapens weer terug te krijgen!
Meer mensen die die bug (?) wel eens in Clear Sky gehad hebben?
[ Voor 49% gewijzigd door psychoclown op 25-02-2010 19:40 ]
(Maar ik lijk ook al een uitzondering bij CS wat CTD's betreft... die had ik ook totaal niet).
En dan ben ik toch eigenlijk een vieze snatcher die alle wapens afpakt en verkoopt voor cash.
Ja daar ben ik ook meestal wel vanDa_maniaC schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:56:
Hmmm, ik heb het nooit gehad.
(Maar ik lijk ook al een uitzondering bij CS wat CTD's betreft... die had ik ook totaal niet).
En dan ben ik toch eigenlijk een vieze snatcher die alle wapens afpakt en verkoopt voor cash.
Mooi voorbeeld was in Cordon naast de base en de linker doorgang naar garbage.
Moesten we die plek innemen, nouja zo gedaan maar het leek wel alsof er een battle van 15vs15 was geweest want echt overal lagen wapens.. Drie keer heen en weer gelopen om het grootste gedeelte aan wapens te verkopen
Clear Sky Complete Mod Update:
quote: February 26, 2010 3:39 AMartistpavel: Hey guys, hang tight, currently I'm creating a mod profile on Moddb for official download mirror, adding some updates to mod, writing an interview regarding CS Complete, a full description with credits, working with EricB on installer, etc. it's getting there.
[ Voor 21% gewijzigd door psychoclown op 26-02-2010 12:15 ]
Ik moet er 1 hebben van ongeveer halverwege.
Ik heb nog wel een aantal saves maar de vraag is of ik daar laat in het spel nog ben geweest of niet (sla altijd per gebied op)koekoek2003nl schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:07:
Heeft iemand wat savegames voor mij van SoC? ik heb het halve web al afgezocht maar de meeste werkten niet meer ivm die laatste update of zijn al helemaal aan het eind van het spel bij de centrale.
Ik moet er 1 hebben van ongeveer halverwege.
Volgens mij vrij 'oude' saves: Dark Valley Saves.
[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 26-02-2010 17:18 ]
Hmm thanks helaas had ik je post niet meer optijd gezien want was direct aan het spelen geslagen. Ik heb hem nu uitgespeeld maar stond een beetje zo te kijken:psychoclown schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:16:
[...]
Ik heb nog wel een aantal saves maar de vraag is of ik daar laat in het spel nog ben geweest of niet (sla altijd per gebied op)
Volgens mij vrij 'oude' saves: Dark Valley Saves.

I want immortality ? gast.... Het vervelende vind ik dat ik nu nog niet weer wie strelok is en wat ik daarmee samen kan doen. Nou heb ik natuurlijk al het een en ander opgezocht maar het bleek dat er meerdere endings zijn en ik heb de: False Mission "Wish at the Sarcophagus" gedaan blijkbaar...
Nu kan je een andere ending krijgen door 1 of ander apparaat te jatten uit een hotel in Pripyat maar die deur wil niet open en daarvoor moest ik een docter wayyy back in het spel vinden maar die is inmiddels al lang dood dus nu zit ik een beetje vast.
Ik ga via een walktrough nog even proberen op een andere ending te komen alleen ik krijg dit dus niet voor elkaar:
[quote]
Secret Stash at Pripyat
At this point, if you have previously met with Doctor in the Agroprom
underground and received the hotel key, you can find the secret stash located
in this hotel. Otherwise, simply go through the hotel and out the north side.
To find the stash go down the corridor and up the stairs to the left. On the
second floor, move south down the corridor and locate the door to room 26,
the numbers being clearly indicated on the door. Press "F" to unlock the door
with the hotel key received from Doctor and go inside. On the table in the room
to the left is the secret stash, including the Decoder and some documents. The
Decoder is an important piece of equipment that can be used at the sarcophagus,
coming up soon. The documents add some explanatory information to the Diary
page of your PDA. The objective "Secret Lab" is added to your active list; this
objective is covered later in this chapter.
[/quote]
Wat nu?
Ah de docter gevonden en een paar dingen worden duidelijk, ik ben dus Strelok vaag
[ Voor 31% gewijzigd door kaasaanfiets op 27-02-2010 02:01 ]
Klinkt bekend ... had ik ook bij het opruimen van de bandit base. Dat gebeurt normaal alleen maar in een bevriend kamp.psychoclown schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:34:
want uit het niets verdween de optie om een wapen te pakken.
Weet je nog wat ik zei over dat het een rpg-fps is en dat je het verhaal moet volgen?koekoek2003nl schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 01:34:
[...]Ah de docter gevonden en een paar dingen worden duidelijk, ik ben dus Strelok vaagdat had ik niet verwacht haha
Ja ik dacht al dat ik het nog ergens had gehoord. maarja ik heb alle eindes uitgespeeld (behalve die van alle wensen natuurlijk) Als je door die teleport poortjes gaat kom je op den duur bij de laatste en daarna zegt hij de zone is open oid. Wat bedoelen ze daarmee? En dat C-consciousness vond ik ook maar een beetje vreemd inelkaar hangen nog maar eens uitspelen misschien wordt het dan iets duidelijker.twiFight schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 02:45:
[...]
Weet je nog wat ik zei over dat het een rpg-fps is en dat je het verhaal moet volgen?
En wat ik me nog meer af vroeg is waarom moest ik aan het begin Strelok vermoorden? als ik dat zelf ben?
Het verhaal staat enigszins uitgelecht onder de volgende link. Let op, uitleg, dus spoilers.koekoek2003nl schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 04:20:
[...]
Ja ik dacht al dat ik het nog ergens had gehoord. maarja ik heb alle eindes uitgespeeld (behalve die van alle wensen natuurlijk) Als je door die teleport poortjes gaat kom je op den duur bij de laatste en daarna zegt hij de zone is open oid. Wat bedoelen ze daarmee? En dat C-consciousness vond ik ook maar een beetje vreemd inelkaar hangen nog maar eens uitspelen misschien wordt het dan iets duidelijker.
En wat ik me nog meer af vroeg is waarom moest ik aan het begin Strelok vermoorden? als ik dat zelf ben?
Ah het is nu helemaal duidenlijk. BedankttwiFight schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 05:29:
[...]
Het verhaal staat enigszins uitgelecht onder de volgende link. Let op, uitleg, dus spoilers.
Ja precies maar het vreemde was dat ik daar allang in gevecht was (er lagen al 20 bodies) en er ook nog 2 in de base zelf waren.Goner schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 01:45:
[...]
Klinkt bekend ... had ik ook bij het opruimen van de bandit base. Dat gebeurt normaal alleen maar in een bevriend kamp.
Gister trouwens wat loose ends opgepakt, nieuwe stashes opgehaald en rewards geïnd.
Nu eindelijk ook de base (in Garbage) echt gecaptured door een emision
Ik schoot namelijk de enige actieve bandit neer terwijl de anderen in trance op de grond zaten, geluk bij een ongeluk
Trouwens wel echt veel CTD's opeens, de teller staat inmiddels op iets van 10-12 waarvan er zeker 5-6 gister gebeurden..

Ga je er nog steeds gewoon niet veels te snel doorheen? Dan krijg je niks (te weinig) van het verhaal mee denk ik...koekoek2003nl schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:24:
Clear Sky uitgespeeld. Snap helaas wederom het einde weer niet
Ik ben zelf in CoP heerlijk door Zaton en Jupiter aan het dwalen, ik vind nog steeds nieuwe wapens en goodies. Ook blijven de artifacts lekker (terug)komen waardoor je ook veel geld verdient.
Ik wacht nog wel even met naar Pripyat te gaan
Stalker SoC, SC, CoP?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
iirc kijk eens bij All users profile, of iets dergelijks. stond bij mij volgens mij niet in mijn persoonlijke profiel.
Verwijderd
In een review van (ik geloof) Gamespot werd beschreven dat dit de meest sfeervolle Stalker is tot nu toe. Kan het nog beter dan SoC op dat gebied? Nog een paar weekjes wachten en dan is het eindelijk zover.
ik ben nog steeds in het eerste gebied dus veel kan ik niet over het point of no return zeggen maar meest sfeervolle vind ik (nog) niet. ik vind SoC toch echt nog wel beter (misschien ook doordat je daar alles "voor het eerst" doet en tegenkomt. Het is nu allemaal wat opener en makkelijker naar mijn idee.Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:50:
Ik wacht op de officiële release van CoP dus heb hem nog niet gespeeld. Maar één van de dingen die ik mij alvast afvraag, zit er in CoP ook een 'point of no return' ? Net als in de originele SoC en Clear Sky dat je niet meer terug kan wanneer je respectievelijk Stancia en Limansk bereikt. Aangezien er hier al wat mensen zijn die CoP hebben gespeeld zullen die het vast wel weten.
In een review van (ik geloof) Gamespot werd beschreven dat dit de meest sfeervolle Stalker is tot nu toe. Kan het nog beter dan SoC op dat gebied? Nog een paar weekjes wachten en dan is het eindelijk zover.
Overigens vind ik dit wel het deel waarbij het artifact verzamelen het beste is uitgewerkt: SoC was echt te makkelijk, CS vond ik de detectors een leuk idee maar het was nog te lastig om aan artifacts te komen. deze is wat dat betreft wel leuk.
oh, en ik heb ook wel de officiele release versie hoor. alleen dan die vanuit engeland
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Hmm artifact hunting in CS vind ik best gaaf gedaan alleen vind je in tegenstelling tot SoC maar heel weinig artifacts. Wat ik ook wel jammer vind is dat een groot deel van de artifacts in CS hetzelfde heet als in SoC maar heel wat anders doen. Ben dus wel benieuwd hoe dit in CoP is gedaan (niet verklappen hoorsuperwashandje schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:20:
[...]
ik ben nog steeds in het eerste gebied dus veel kan ik niet over het point of no return zeggen maar meest sfeervolle vind ik (nog) niet. ik vind SoC toch echt nog wel beter (misschien ook doordat je daar alles "voor het eerst" doet en tegenkomt. Het is nu allemaal wat opener en makkelijker naar mijn idee.
Overigens vind ik dit wel het deel waarbij het artifact verzamelen het beste is uitgewerkt: SoC was echt te makkelijk, CS vond ik de detectors een leuk idee maar het was nog te lastig om aan artifacts te komen. deze is wat dat betreft wel leuk.
oh, en ik heb ook wel de officiele release versie hoor. alleen dan die vanuit engeland(special edition waar weinig special aan is op zich voor de prijs waar je hier de normale nog niet voor krijgt)
Ik ging er in beide delen idd enorm snel doorheen en heb alleen de main storyline met de main quests gedaan. Had wel verwacht dat ik dan alles mee zou krijgen.bvk schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:52:
[...]
Ga je er nog steeds gewoon niet veels te snel doorheen? Dan krijg je niks (te weinig) van het verhaal mee denk ik...
Ik ben zelf in CoP heerlijk door Zaton en Jupiter aan het dwalen, ik vind nog steeds nieuwe wapens en goodies. Ook blijven de artifacts lekker (terug)komen waardoor je ook veel geld verdient.
Ik wacht nog wel even met naar Pripyat te gaan
Wetende omdat ik SoC heb gespeeld is dat ik dus in die kamer zit het werk van die C-Consciousness.
Een stuk van wikipedia van SoC:
"In an attempt to hide its existence the C-Consciousness created the two Brain Scorcher fields and erected a Monolith in the center of the Zone, which it uses to brainwash any stalkers who reach it; brainwashed stalkers are tattooed with the "S.T.A.L.K.E.R." acronym and reprogrammed to serve the C-Consciousness.`
Dit betekent dus dat ik in SoC al gebrainwashed was omdat ik toen al S.T.A.L.K.E.R. op mijn arm had staan. En dat ik in Clear Sky aan het eind ook door C-Consciousness gebrainwashed wordt?
niet meer gewend dat men armor zuigt en men wapens ook...
de stalker games blijven briljant, ook al lijkt het een ontzettend uitgemolken concept.
zoek alleen wel weer direct een mod om men carry weight te verhogen... (iemand tips/linkie? kon er nog geen vinden die ALLEEN dat doet (wel 1 met een night vision mod er bij) ) nvm, heb deze maar gepakt, las dat je geen helm hebt met NV als je SEVA suit hebt, altijd fijn om te hebben
het verkopen van spul lijkt wel weer slechter, traders nemen niet meer blind alles aan. moet dus nog op gaan letten wat ik mee neem

[ Voor 9% gewijzigd door TepelStreeltje op 02-03-2010 14:38 ]
Battle.net Spud#2543
het is mij wel opgevallen dat je sommige wapens wel met winst kan verkopen als je deze repareert, uiteraard is de winst een stuk lager(80-200 Roebel winst), maar kan je toch van je zuurgelootte wapens afkomenTepelStreeltje schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 14:14:
het verkopen van spul lijkt wel weer slechter, traders nemen niet meer blind alles aan. moet dus nog op gaan letten wat ik mee neem(als in, bijna niets)
Wat ik jammer vind aan het artifact verzamelen is dat ik de interessante artifacts altijd pas aan het einde vond en er toen nog maar een uurtje gametime wat aan had.
Klopt, maar ik heb ook regelmatig verlies, hangt denk ik sterk van het wapen (exclusiviteit?) en de dealer af. Met de eenvoudigere wapens neem ik het risico niet meer, ben geen sinterklaasGammro schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 16:27:
[...]
het is mij wel opgevallen dat je sommige wapens wel met winst kan verkopen als je deze repareert, uiteraard is de winst een stuk lager(80-200 Roebel winst), maar kan je toch van je zuurgelootte wapens afkomen
Wapens kopen doe ik ook niet meer. Loop ik de hele tijd met een Vintar als sniperwapen, kom niets beters tegen. Op een gegegeven moment kan ik een goede kopen (die zware met lange loop, weet even de naam niet) en ga weer op strooptocht. Vind ik ineens wél drie verschillende sniperrifles....
Geld binnenslepen doe ik wel met artifacts, daar verdien ik meer mee dan ik uit kan geven!
Stalker SoC geinstalleerd om maar eens met de hier zo geprezen mod te proberen, de complete mod. Enige probleem, ik krijg geen enkele patch geïnstalleerd.... Ik draait Win7 64 bit ultimate. Heb een vermoeden dat het daar aan ligt. Compatibiliteit instellen op vista heeft niet gewerkt.
Suggesties?
Even iets simpels maar probeer je wel eerst de patches te installeren voordat je Complete Mod 09 installeert?all killer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:35:
Vraagje.
Stalker SoC geinstalleerd om maar eens met de hier zo geprezen mod te proberen, de complete mod. Enige probleem, ik krijg geen enkele patch geïnstalleerd.... Ik draait Win7 64 bit ultimate. Heb een vermoeden dat het daar aan ligt. Compatibiliteit instellen op vista heeft niet gewerkt.
Suggesties?
Bij mij draait het namelijk prima op W7 x64 Ultimate.
De pagina op Moddb voor Complete Mod Clear Sky is aangemaakt en zal hier zeer binnenkort op te downloaden zijn! De screens zijn in ieder geval yummie
[ Voor 14% gewijzigd door psychoclown op 04-03-2010 19:49 ]
Hmm ja, dat leek me logisch. Heb dus voor de mod die patches geprobeerd. Wat ik zie is het volgende.psychoclown schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:46:
[...]
Even iets simpels maar probeer je wel eerst de patches te installeren voordat je Complete Mod 09 installeert?
Bij mij draait het namelijk prima op W7 x64 Ultimate.
De pagina op Moddb voor Complete Mod Clear Sky is aangemaakt en zal hier zeer binnenkort op te downloaden zijn! De screens zijn in ieder geval yummie
Dubbel klik op de patch.
Windows schermpje, accept
Stalker scherm, kies taal, engels, ok
Niks....
Als ik dit een paar keer doe geeft hij ook aan dat het niet lekker werkt, en kan je het opnieuw installeren met beter instellingen, of aangeven dat het zo goed is. Als je ook rechter muis er op doet krijg je ook compatibiliteitsprobleem oplossen, wat er dus normaal nooit staat...
Wat doe ik toch fout? Ik zie het probleem niet

Verwijderd
Volgens de benchmark loopt het allemaal wel soepel (min fps van 53 op 1920x1200 dx11 ultra) maar toch heb ik af en toe tijdens het spelen dat ie even stil blijft staan (op random momenten, als ik rustig ergens loop bv. als ik volop aan het schieten ben tegen 26 zombies en andere enemies loopt het dan weer wel soepel) en daarna weer soepel verder loopt. hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
Dan laadt hij dingen van je harddisk. Dat doet ie vooral tijdens het begin van een area. Als je meer geheugen hebt gaat dat over als je een minuutje in een area rondloopt. Als je weinig geheugen hebt, blijft ie cachen.superwashandje schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:27:
net de call of pripyat benchmark eens gedownload om te kijken hoe het nu loopt (op het oog soepel). ik had toch wel verwacht dat die met het spel mee zou zijn gekomen maar niet dus.
Volgens de benchmark loopt het allemaal wel soepel (min fps van 53 op 1920x1200 dx11 ultra) maar toch heb ik af en toe tijdens het spelen dat ie even stil blijft staan (op random momenten, als ik rustig ergens loop bv. als ik volop aan het schieten ben tegen 26 zombies en andere enemies loopt het dan weer wel soepel) en daarna weer soepel verder loopt. hebben meer mensen hier last van?
Ik heb dit in elke area waar ik heen ga maar als ik er even ben heeft ie langzaamaan alles geladen en houdt het op.
ben ondertussen ook best ver in CoP. ik vind dit denk ik wel de leukste qua gameplay. de sfeer/het enge is er wel ietsjes af nu. je weet nu vaak wel wat je kan verwachten... dat is dan wel jammer vind ik.
Een van de reacties bij de CoP review
Soms hè...Hmm deze game lijkt me niet geweldig, en het cijfer dat gegeven is in de review vind ik zelf toch iets te hoog, battlefield badcompany 2 had een 9,5 nou die game is toch wel 1000x beter als deze....

Ik erger me nog al aan kortzichtige reacties.
[ Voor 20% gewijzigd door SR8 op 13-03-2010 16:52 ]
Eerste filmpje in de review bekeken? Die heb ik zelf opgenomen met een HD 5970 en een Q6700 @ 3,4GHz. Fraps vreet wel cpu-cycli en houdt de hdd aardig bezig (30s = 1GB aan film), maar toch zie je een kleine stotter. Het gebeurde bij mij zelden, maar het is me wel degelijk opgevallen.superwashandje schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:27:
net de call of pripyat benchmark eens gedownload om te kijken hoe het nu loopt (op het oog soepel). ik had toch wel verwacht dat die met het spel mee zou zijn gekomen maar niet dus.
Tja, cijfers zijn zo meh. Je hebt van die games die iedereen gaaf vind, en games die alleen geliefd zijn bij een kleiner publiek. Ik denk dat de Stalker-serie daar onder valt, maar dan kun je het nog wel een hoog cijfer geven vind ik.SR8 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:44:
Ik wacht nu met smart op de Clear Sky Complete Mod. Ik hoop dat ie het spel ook een stuk soepeler laat lopen.
Een van de reacties bij de CoP review
[...]
Soms hè...
Ik zit trouwens ook te wachten op de Clear Sky mod. Mijn SoC-disc is foetsie, maar ik zag laatst een coupon voor SoC in een oude videokaart doos zitten, dus ik denk dat ik die maar eens ga gebruiken, icm met de Complete SoC-mod.
[ Voor 31% gewijzigd door Marc Rademaker op 13-03-2010 17:19 ]
Verwijderd
Inderdaad, Stalker vergelijken met games als Battlefield gaat echt nergens over, net als meer reacties op de review. Mensen die iets aan te merken op de graphics bijvoorbeeld, die snappen er gewoon helemaal niks van. Het is altijd altijd al een onterecht punt van kritiek geweest. Ze zouden eens moeten kijken naar foto's van de echte zone en deze moeten vergelijken met de graphics van Stalker. Maar nee, Stalker moet er ook lekker fris en vrolijk uit zien want anders zijn de graphics maar lelijkSR8 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:44:

Met name tijdens een onweersbui met de lichteffecten en het water zie je hoe puik de engine eigenlijk is.
Ik heb er nu enige uurtjes op zitten en het bevalt uitstekend. Alleen wat ik nog niet helemaal snap is waar de stashes gebleven zijn. In SoC en CS werden deze netjes aangegeven. Tot nu toe ben ik nog geen plekken tegen gekomen waar ik mijn loot kan stashen. Nu moet ik dus óf mijn zooi gewoon neergooien of heel veel gewicht meezeulen totdat ik het kan verkopen. Ben overgens ook een bugje tegengekomen... ik kwam bij een Mercenaries kamp aan waar ik een opdracht aanvaarde om voedsel te halen. Ik dacht, laat ik zoveel mogelijk npc's te vriend houden. Even later ging ik dood door een te enthousiaste actie bij een anomoly. Toen laadde ik een quicksave van het merc kamp en waren ze ineens vijandig!
edit: heb inmiddels wat stashes gevonden, o.a. op het schip in een kamertje.
Zeker doen en met de laatste patch van SoC Complete Mod is die mod nog beter geworden!Marc Rademaker schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 17:15:
Ik zit trouwens ook te wachten op de Clear Sky mod. Mijn SoC-disc is foetsie, maar ik zag laatst een coupon voor SoC in een oude videokaart doos zitten, dus ik denk dat ik die maar eens ga gebruiken, icm met de Complete SoC-mod.
Desnoods kun je SoC al voor een paar euro krijgen
Mooi filmpje ook op het einde.
Wel jammer. (Heb er al extreem lang over gedaan en heb nu alleen de missie van Zulu op het eind niet gedaan en 1 of 2 andere kleine missie's misschien ook niet).
Heb verder echt alle gebieden uitgekamt ed. wat een geweldige game.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL