Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
ik heb ook al een tijdje gespeeld, en het is weer echt smullen voor de stalker fans!!!
Ik draai alles op maxed, maar het ziet er idd nog steeds niet echt super-vet uit.. achja, de sfeer gelukkig wel (meer dan) goed.

Ik heb trouwens best lang moeten zoeken voor ik het aan de praat kreeg. Uiteindelijk 1 of ander tooltje gevonden op de officiële community forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hopelijk brengen ze nu hem ook snel op Steam uit :)

STALKER vindt ik wel een leuke franchise, maar niet leuk genoeg om ruimte in te laten nemen in mijn gameskast (die eigenlijk al propvol zit :p) en heb dus liever de digitale versie (net zoals de vorige twee delen).

Met Clear Sky waren ze vrij vlot; maar dit keer schijnbaar niet. Of is er meer aan de hand...?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik heb zojuist de oasis gevonden maar nu zit ik met de volgende kwestie.

spoiler:
Moet ik deze nu wel of niet aan de scientists geven of gewoon zelf houden? Als ik deze weg geef krijg ik 7000ru er voor maar gezien de voordelen aan deze artifact twijfel ik of deze toch gehouden moet worden.

Winners never cheat, Cheaters never win

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Hmm, kan een eigenaar van een originele STALKER:CoP iets vertellen over de stabiliteit van het spel?
Het kriebelt om hem te bestellen, echter crashed de (inmiddels verwijderde) "Piet Piraat-versie" hier zeer regelmatig. Vooral bij laden van een save ging het hier regelmatig mis (op ~2 uur speeltijd).

Kwa gameplay/GFX ben ik wel verrast. De originele stalker vond ik niet bijster interessant (understatement :')) en liep bovendien erg beroerd op mijn machine. CoP draaid erg netjes op bijna-maximale settings en op de momenten dat ik 's nachts (vooral indoor) rondsloop was ik wel overtuigd van de grafische engine. :)

Pentaxiaan

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Heb hem zelf nog niet gespeeld maar een warez versie wil soms nog wel eens instabiel wezen door de beveiliging. Weet ook niet of je met de patch had geprobeerd want dat zal ook uitmaken.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Ben bang dat het origineel dan ook niet veel beter gaat draaien. Mijn ervaring is, dat een warez versie altijd prima functioneerd, mits het geen downloadable versie is die gecracked is (steam games, die kunnen tegenvallen) Dus ik zou als ik jou was kijken of je het kan oplossen voor je de game koopt. Puur mijn mening, veel zullen die niet delen, maar kijk maar wat je er mee doet ;)

• Descriptor
Ik heb de piet piraat versie gebruikt, welke zonder problemen heeft gewerkt hier. Geen 1 crash ten opzichte van Shadow of Chernobyl. Clear sky werkte ook perfect.

Inmiddels heb ik het spel uitgespeeld met alle missies en side missies gedaan. Kan maar 1 ding zeggen dat het weer gaaf spel is.

Uiteindelijk ook een best lang filmpje op het einde gekregen (ik heb een good ending gekregen).

Voor de gene die het hebben uitgespeeld:
spoiler:
Gaaf om strelok tegen te komen net voor het einde voordat je naar de heli's gaat. Hierdoor sluit het verhaal ook goed aan op wat je in deel 1 en 2 hebt gedaan. Ik heb hem gelijk de documenten terug gegeven welke verstopt lagen in het spel. Deze kun je vinden in Jupiter op 3 locaties. Zie dit filmpje voor de locaties:
http://www.youtube.com/watch?v=ItsG2Hi9b4M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik heb bij SoC genoeg crashes en dergelijke problemen gehad. Met CoP (piet piraat editie) helemaal geen. Ik heb het uitgespeeld, met nul crashes.

Het enige dat wat vreemd werkte is dat het spel soms geen zin had om op te starten als in FRAPS aan had staan. Maar CoP opstarten en daarna alt-tab doen en dan FRAPS opstarten was geen probleem.

Windows Vista 64-bits btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
CoP is nu beschikbaar op steam, zelfs voor 19.99 als je al een andere STALKER game op je steam account hebt geregistreerd :)
Buy S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat Loyalty Promo
Loyalty Promo grants a discount off Call of Pripyat if you already own the Steam Version of S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky or S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl. Please note that you need to have Clear Sky or Shadow of Chernobyl registered to your Steam account before purchasing Call of Pripyat to receive the discounted price.

[ Voor 61% gewijzigd door Gammro op 12-02-2010 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kun je die ook reggen met een Retail copy? Ik heb STALKER wel, maar niet via Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

twiFight schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:11:
Kun je die ook reggen met een Retail copy? Ik heb STALKER wel, maar niet via Steam.
" Note:

Retail CD-keys for this game cannot be registered through Steam. If you wish to create a shortcut to this game in your My games menu, instructions can be found here: "

LINKJE

Toch erg jammer dat dat niet kan dus. Aan de ene kant begrijp ik het, omdat ze natuurlijk zo klanten willen winnen voor het steam platform. Maar aan de andere kant zou het super zijn als dit kon, vooral omdat ik het met updates zo chill vind. Maar dat is toch een keuze die je maakt. En vaak wil ik een mooi doosje hebben. Maar met VALVE games kan het in ieder geval ;) . En logisch uiteraard ...

[ Voor 29% gewijzigd door JediUberknaft op 12-02-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bij empire total war kan het ook.

Ik kom trouwens (na best wat proberen) maar niet in de fabriek bij Jupiter :(.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
JediUberknaft schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:32:
[...]
Toch erg jammer dat dat niet kan dus. Aan de ene kant begrijp ik het, omdat ze natuurlijk zo klanten willen winnen voor het steam platform. Maar aan de andere kant zou het super zijn als dit kon, vooral omdat ik het met updates zo chill vind. Maar dat is toch een keuze die je maakt. En vaak wil ik een mooi doosje hebben. Maar met VALVE games kan het in ieder geval ;) . En logisch uiteraard ...
Erg jammer indeed. Ik wil sommige games liever met doosje (COP ook), maar wil ze best activeren binnen Steam daarna, zodat ik geen cd nodig heb en altijd een up to date gameversie heb. Zo ging het bij Counterstrike Source ook.

Overigens is €20 voor STALKER COP een hele mooie prijs, maar de reden dat ik de eerste twee delen met doosje heb is omdat Steam een belachelijk hoge prijs had voor die games. Dat hebben ze vaak met de meeste spellen, ook oude, die je dan bij de lokale budgetbak voor een kwart van die prijs vindt. Alleen die holiday/weekend deals zijn bij Steam wel mooi, maar ik kan er toch niet online kopen helaas (via vriend wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

twiFight schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:20:
[...]
Overigens is €20 voor STALKER COP een hele mooie prijs, maar de reden dat ik de eerste twee delen met doosje heb is omdat Steam een belachelijk hoge prijs had voor die games. Dat hebben ze vaak met de meeste spellen, ook oude, die je dan bij de lokale budgetbak voor een kwart van die prijs vindt. Alleen die holiday/weekend deals zijn bij Steam wel mooi, maar ik kan er toch niet online kopen helaas (via vriend wel).
Ik had vroeger ook geen goed woord over voor Steam. Maar puur door super-goedkope weekend deals heb ik ondertussen toch een aardig lijstje Steam games.

Het online betalen is heel makkelijk, dat kan namelijk via PayPal. PayPal kan je gewoon op een makkelijke manier aan je Nederlandse bankrekening koppelen, zodat je in een paar klikken veilig online dingen kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Ik zit een beetje vast
spoiler:
Heb de plasma rifle bemachtigt van monolith (wapen dat ook in de andere delen zit, kom even niet op de juiste naam) En die moet gerepareerd worden, maar weet niet waar ik het heen moet brengen... Iemand een tipje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Descriptor schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:28:
Ik heb de piet piraat versie gebruikt, welke zonder problemen heeft gewerkt hier. Geen 1 crash ten opzichte van Shadow of Chernobyl. Clear sky werkte ook perfect.

Inmiddels heb ik het spel uitgespeeld met alle missies en side missies gedaan. Kan maar 1 ding zeggen dat het weer gaaf spel is.

Uiteindelijk ook een best lang filmpje op het einde gekregen (ik heb een good ending gekregen).

Voor de gene die het hebben uitgespeeld:
spoiler:
Gaaf om strelok tegen te komen net voor het einde voordat je naar de heli's gaat. Hierdoor sluit het verhaal ook goed aan op wat je in deel 1 en 2 hebt gedaan. Ik heb hem gelijk de documenten terug gegeven welke verstopt lagen in het spel. Deze kun je vinden in Jupiter op 3 locaties. Zie dit filmpje voor de locaties:
http://www.youtube.com/watch?v=ItsG2Hi9b4M
Hoelang heb je erover gedaan? :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

all killer schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:06:
Ik zit een beetje vast
spoiler:
Heb de plasma rifle bemachtigt van monolith (wapen dat ook in de andere delen zit, kom even niet op de juiste naam) En die moet gerepareerd worden, maar weet niet waar ik het heen moet brengen... Iemand een tipje?
Zat ik eerst ook mee, maar ...

spoiler:
Je moet eest nog een andere mechanic informatie brengen over dit wapen ... Dus je zit nu in Pripiyat .. ga eens terug naar Zaton ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:47

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Raar dat het spel nog helemaal niet op Steam stond aangekondigd bij "binnenkort", maar zo ineens beschikbaar is? Never mind, Steam is nu aan het downloaden :9

Wel moet ik me enorm inhouden om de spoilers niet te gaan lezen, ben erg nieuwsgierig naar het spel... Even geduld nog ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
JediUberknaft schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 23:08:
[...]

Zat ik eerst ook mee, maar ...

spoiler:
Je moet eest nog een andere mechanic informatie brengen over dit wapen ... Dus je zit nu in Pripiyat .. ga eens terug naar Zaton ...
Dankje! Dit had ik even nodig. Was wel al naar Neon geweest, in Jupiter, maar die kon er niks mee. Ging er eigenlijk daardoor automatisch vanuit dat jou oplossing ook niet werkte. Goed, we kunnen weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klote BOL.com. Gisteren was toch de officiële releasedag? Nu blijkt ineens dat ze de releasedatum op 12 maart hebben gezet. Op de officiële site staat dat de wereldwijde release inmiddels is geweest. Ik denk dat ik straks maar ff in de winkel ga kijken en hem dan annuleer bij BOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:40:
Klote BOL.com. Gisteren was toch de officiële releasedag? Nu blijkt ineens dat ze de releasedatum op 12 maart hebben gezet. Op de officiële site staat dat de wereldwijde release inmiddels is geweest. Ik denk dat ik straks maar ff in de winkel ga kijken en hem dan annuleer bij BOL.
Release date van 12 maart klopt volgens mij wel. Ik zie het bij meer webshops staan. KLIK
Weet iemand ook waar je de special edition van CoP in Nederland kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, blijkbaar was ik iets te voorbarig al vind ik het wel heel erg vaag allemaal met die releasedata. Volgens GSC is ie nu wereldwijd gereleased. Ze zullen wel bedoelen dat ie op Steam verkrijgbaar is voor iedereen. Ik wil echter de fysieke retailversie. Ik ga niet hetzelfde bedrag betalen voor een download. Overigens hebben sommigen hem al uit de UK? Dat is dan wel weer vreemd, dat ie daar weer wel verkrijgbaar is. Erg jammer, dan maar nog een maandje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TRASH_LORD schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:00:
[...]

Release date van 12 maart klopt volgens mij wel. Ik zie het bij meer webshops staan. KLIK
Weet iemand ook waar je de special edition van CoP in Nederland kunt krijgen?
Ik heb hem zomaar binnengehad van amazon.
Had zelfs de gewone besteld, maar meer mensen kregen de special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Heb 'm net ook geinstalleerd, eerste dat me opvalt is dat het er nogal lelijk uitziet, en nogal schokkerig (ondanks FPS 40+) Eerst maar eens wat mods over smijten - gebruiken jullie ook mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:40:
Nee dat is altijd al maart geweest omdat wij via een andere Distributeur krijgen, zie ook SR8 in "[PC] Het grote S.T.A.L.K.E.R. topic, deel 5".

Zelf heb ik hem nog niet binnen van zavvi helaas (week geleden besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Hacku schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:52:
[...]
Hoelang heb je erover gedaan? :)
Ik denk dat ik er ongeveer een uurtje of 18 a 20 over gedaan heb. Altijd als ik een nieuwe character tegen kwam , ging ik deze net zo lang vragen om missies tot dat er niets meer was.

1 ding waar ik me wel aan heb geërgerd:

spoiler:
Op een gegeven moment had ik rond de 55.000 RU, nu las ik op internet dat je gemakkelijk een exkeleton suit kon krijgen bij de dealer in zaton op de 2de verdieping. Vervolgens moest ik een dag wachten, dus ik ga 24 uur slapen. Krijg vervolgens de melding dat ik het pak kan ophalen (voor 48.000 RU). Vervolgens het gehele pak lopen uppergraden (op 3 level 3 uppergrades na welke niet bij de scientist gedaan konden worden of bij de eerste 2 techneuten omdat ik de level 3 tools nog niet meegenomen had vanuit pripyat.

vervolgens moest ik een squad gaan samenstellen (uit eindelijk alle 3 de stalkers bij elkaar geraapt, en vervolgens zegt de duty kerel in het torentje bij jupiter dat ik een specifieke update aan me suit moet krijgen omdat ik anders niet onderdoor de passage kan gaan om naar pripyat te gaan. Blijkt dit dus niet op de exkeleton te kunnen :/ . Vervolgens naar de dure dealer van jupiter gegaan. Moest ik voor 28.000 ru een seva suit gaan halen :| . Was m'n inventory te vol moest ik weer wapens gaan verkopen en stuff.. beetje jammer. Uit eindelijk toch onderdoor de passage gegaan en daarna gelijk m'n exkeleton suit weer aan met een max gewicht van 112 kilo aan alle balkjes op 50-90% ;) .

kortom: Ga niet gelijk voor het beste suit omdat je anders in de problemen komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

spoiler:
of ervoor zorgen dat je genoeg kunt dragen (dmv artifacts en evt upgrades) zodat je 2 suites bij je kunt meedragen. Zo heb ik het namelijk meestal gedaan (in alle Stalker games). Dus zorgen voor een goede normale suit ( tussen de 5000 en 10.000 afhankelijk van hoeveel money je hebt en de sevasuit. Deze heb je al redelijk snel nodig en kun je op veel plekker of kopen of dmv missie verdienen. En met het seva suit ga je op je gemakkie heel veel artifacts zoeken, side missions doen en vet geld verdienen, zodat je uiteindelijk dus die mega vette exalator suit kunt kopen. Die upgraden als de hell (ik had echt over de 235.000 rp) en tevens al je wapens upgraden to the max. Ik heb het spel nu net uitgespeeld met deze suite aan en alle upgrades .. en damn ... je lijkt wel onverwoestbaar ... Ok, ik heb wel behoorlijk wat damage op gelopen aan het einde .. maar deze suite is echt cool. Helaas heb ik trouwens niet gered om iedereen op tijd neer te knallen om met de heli's mee te kunnen. Dus ik heb het wel uitgespeeld en alleen nog wat side missions over.

ik heb er trouwens denk ik iets van 25 - 35 uur over gedaan. Ik speel echt op mijn gemakkie altijd. Baal er echt van dat ik hem al heb uitgespeeld, maar ga het opzker weer spelen. Waarschijnlijk met 1 of meerdere mods nu

(hoorde van maat van me over een mooie sneeuw mod)

En nog een keer ... :

W A T
E E N
S U P E RV E T
S P E L
I S
D I T
T O C H !!!!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door JediUberknaft op 13-02-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

hmm, zit met het volgende probleem voor SoC

Ik wil natuurlijk de best ending, kwam ik achter toen ik halverwege Pripyat was.
Maar ik moest een quest achterstand afwerken:
-De sewers in voor Shrelok's stash, Flash drive gepakt, dat zat snor
-Vervolgens zou ik Ghost body moeten vinden (had ik al, maar speciaal daarvoor nog X16 ingegaan): geen resultaat
-Ik naar de plek vaan Guide zou zijn: geen Guide (ik krijg die quest gewoon niet in mijn PDA)

Probleem is dat ik ook de secret stash of Pripyat niet binnenkom zonder die Doctor te hebben gesproken....

Ben bang dat ik nu helemaal van nul kan beginnen :?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Vraagje, waar kan ik een detector aanschaffen aan het begin van het spel (Creek) ? Met de S.M.R.T.E.R. mod heb ik blijkbaar geen detector meer bij het begin :X De traders in Skadovsk lijken er al geen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Sfinx- schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:37:
Vraagje, waar kan ik een detector aanschaffen aan het begin van het spel (Creek) ? Met de S.M.R.T.E.R. mod heb ik blijkbaar geen detector meer bij het begin :X De traders in Skadovsk lijken er al geen te hebben.
Die kun je echt op veel plekken vinden. De traders hebben die ook vrijwel altijd te koop. Anders wat bodies afzoeken, daar heb ik ze ook regelmatig gezien. De Veles is een erg fijne detector (zwart grijs van kleur). Deze gebruikte ik zelf eigenlijk alleen maar en heb er tig artifacts mee gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sfinx- schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:37:
Ook niet die trader op de eerste verdieping? Volgens mij heeft ie er altijd wel een paar te koop :D

Ik had trouwens een vraagje over de artifacts, want waar kan ik deze het beste verkopen? Geeft Beard er de beste prijzen voor, of maakt het niet uit aan wie ik ze verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:42:
[...]

Ook niet die trader op de eerste verdieping? Volgens mij heeft ie er altijd wel een paar te koop :O

Ik had trouwens een vraagje over de artifacts, want waar kan ik deze het beste verkopen? Geeft Beard er de beste prijzen voor, of maakt het niet uit aan wie ik ze verkoop?
Beard is zeker weten de beste. Die geeft er dik geld voor. Wat ik gedaan had was een hele dag (bijna letterlijk) met mijn detector heel zaton afzoeken en superveel artifacts in mijn backpack stouwen. Daarna terug naar Beard, en ik had vrijwel alle artifacts die hij vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JediUberknaft schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:44:
[...]

Beard is zeker weten de beste. Die geeft er dik geld voor. Wat ik gedaan had was een hele dag (bijna letterlijk) met mijn detector heel zaton afzoeken en superveel artifacts in mijn backpack stouwen. Daarna terug naar Beard, en ik had vrijwel alle artifacts die hij vroeg ;)
Ah oke! Nou dan wordt dat heen en weer reizen :P Respawnen artifacts eigenlijk ook? Ik ben wel een paar keer terug geweest naar de anomalies, maar ik kon er geen nieuwe meer vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

Scighera schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 23:15:
hmm, zit met het volgende probleem voor SoC

Ik wil natuurlijk de best ending, kwam ik achter toen ik halverwege Pripyat was.
Maar ik moest een quest achterstand afwerken:
-De sewers in voor Shrelok's stash, Flash drive gepakt, dat zat snor
-Vervolgens zou ik Ghost body moeten vinden (had ik al, maar speciaal daarvoor nog X16 ingegaan): geen resultaat
-Ik naar de plek vaan Guide zou zijn: geen Guide (ik krijg die quest gewoon niet in mijn PDA)

Probleem is dat ik ook de secret stash of Pripyat niet binnenkom zonder die Doctor te hebben gesproken....

Ben bang dat ik nu helemaal van nul kan beginnen :?
al opgelost met het laden van een 5dagen oude savegame pal voor de X16 quest, nu heb ik Guide kunnen vinden en ben ik op weg naar doctor
Vreemd genoeg was de quest "find out what happened to ghost"pas voltooid niet nadat ik ghost body had gevonden, maar nadat ik de scientist had geloot bij de grecrashde helicopter in het moeras :? vaag

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb er ondertussen al eentje op de kop getikt, in de mod krijg je een bear detector zodra je die 2 dudes helpt bij de Boiler anomaly. Wel ineens best stevig zeg, ik was begonnen op veteran maar ben toch maar overgeschakeld op eentje makkelijker :P Ik ga hier dood aan de lopende band...

Maar goed, kan ik eindelijk op artefact hunt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Sfinx- schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:25:
Heb er ondertussen al eentje op de kop getikt, in de mod krijg je een bear detector zodra je die 2 dudes helpt bij de Boiler anomaly. Wel ineens best stevig zeg, ik was begonnen op veteran maar ben toch maar overgeschakeld op eentje makkelijker :P Ik ga hier dood aan de lopende band...

Maar goed, kan ik eindelijk op artefact hunt >:)
Tip: Ga de quests doen in zaton voor Owl (de man op de 2de verdieping die je nieuws verkoopt en of koopt). Hij heeft een quest voor je waarbij je 3 Veles detectors moet gaan zoeken, deze vervolgens naar de scientist bunker te brengen in jupiter om vervolgens terug te gaan naar zaton om daar je reward op te halen. Hier zit wel een wachttijd overheen voordat hij je de improved detector kan geven, dus ga even 24 uur slapen en je hebt de improved detector :).

Grote voordelen van de improved detector is dat je gemakkelijk artifacts kunt opsporen en dat op de display duidelijk te zien is waar de anomalies zich bevinden. Stel je voor dat je in een gedeelte bent waar veel elektriciteit golven zijn, Op de display van de detector zijn deze dan te zien aan een rondje met een donderschok er in. Zo weet je het juiste pad te lopen naar de artifact mocht deze hierbij zijn. Een artifact kan je herkennen aan een groen stipje op je radar, soms kunnen deze ook bewegen vanwege de anomaly.

Dit is de makkelijkste manier. Je kan de detector ook kopen na een reeds van missies bij de scientist in jupiter, echter kost je dit wel 8000ru voor de detector. Je hebt deze detector wel een keer nodig voor een missie van de scientist (ik weet alleen niet zeker of dit een side of hoofdmissie was) dus het kan zijn dat je er sowiso 1 gaat vinden/kopen.)
JediUberknaft schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:53:

<spoiler text stond hier>

ik heb er trouwens denk ik iets van 25 - 35 uur over gedaan. Ik speel echt op mijn gemakkie altijd. Baal er echt van dat ik hem al heb uitgespeeld, maar ga het opzker weer spelen. Waarschijnlijk met 1 of meerdere mods nu
Uit eindelijk is het me ook gelukt om de underpass te nemen. Ik heb wat wapens verkocht bij de monteur in jupiter , en m'n seva suit zo aangepast dat ik 10 kilo meer mee kon nemen + een artifact wat +12 kilo heeft. hierdoor de underpass gepakt. En bij pripyat weer gelijk terug naar m'n exkeleton suit :).

Wel fijn dat de reparaties in Pripyat bij het leger allemaal gratis zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Descriptor schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:43:

Wel fijn dat de reparaties in Pripyat bij het leger allemaal gratis zijn :)
Indeed relaxed ! Ik reisde dan ook speciaal die kant op als ik in een ander level zat en moest reparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is trouwens Stalker: SoC het nog waard om te spelen met mods? Ik vond het eigenlijk niet zo heel geweldig, maar misschien dat het met mods een stuk leuker wordt. :D Ik dacht aan die complete mod, maar ik vraag me af of m'n PC dat gaat draaien? Ik heb een C2D @ 2,4 Ghz, 2GB DDR2 RAM en een HD4870 1GB GDDR5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Oftie het waard is ?? Lees zo eens de berichten in het algemeen over Stalker SoC in dit topic zou ik zeggen ;) Dan zul je vanzelf zien dat eigenlijk iedereen deze het het vetste vind, vooral qua sfeer. Die Complete mod maakt de game echt imo NOG beter en grafisch ook een stuk vooruit. En ik denk dat hij zeker wel gaat lopen op je pc hoor, misschien hier en daar wat settings omlaag gooien. En je bent nu toch ook CoP aan het spelen ?? als die goed loopt, dan loopt Soc ook wel hoor. Ik heb niet heel veel performence verschil gemerkt tussen de 2 games. CoP loopt denk ik iets soepeler.

btw .. voor de counterstrikers:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/nz10n6.jpg

lol .. er staat Conter Strike ... is een mod geloof ik voor Counterstrike, in Stalker stijl. Ik had wat pagina;s gevonden, maar die mag ik hier niet plaatsen.

[ Voor 37% gewijzigd door JediUberknaft op 14-02-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:22:
Is trouwens Stalker: SoC het nog waard om te spelen met mods? Ik vond het eigenlijk niet zo heel geweldig, maar misschien dat het met mods een stuk leuker wordt. :D Ik dacht aan die complete mod, maar ik vraag me af of m'n PC dat gaat draaien? Ik heb een C2D @ 2,4 Ghz, 2GB DDR2 RAM en een HD4870 1GB GDDR5.
Zeker nog de moeite waard en Complete Mod 2009 is echt een topper!
Ja dat zal je pc goed kunnen draaien dus zeker doen.

Vandaag ook weer wat verder gegaan met SoC en ik ben nu voorbij x16, de guide gehad en nog een tweetal quests doen in agropom voor duty :)
Over een weekje ook vakantie dus dat wordt waarschijnlijk wel een weekje Stalker (SoC uitspelen / CS / CoP als ik hem binnen heb) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Ben ook klaar, was weer een feest. Erg veel sfeer, jammer dat het zo kort duurde. Enige minpunt vond ik toch wel dat er maar 3 locaties zijn, en de helft van de locaties niet eens "gebruikt" wordt in het spel. Je komt er nooit... Jammer, het spel had daardoor groter kunnen zijn.

Vond het daardoor ook een beetje leegjes overkomen, ook weinig NPC's. Natuurlijk kan je alles in je eigen tijd lekker ontdekken, maar daar ben ik niet echt het persoon voor. Een beetje vind ik wel leuk, maar moet er ook wel een beetje heen gestuurd worden, bijv door een missie, of ik ben net in de buurt.

Weet iemand of er nog een vervolg komt? Want het is nu wel mooi afgesloten allemaal. Altans:
spoiler:
Enige wat ik me nog kan bedenken is dat je daar heen gaat om de zone op te blazen/te vernietigen. Maar dan gaat de pracht en praal van de zone onder. Ze zeggen ook niet voor niks in het eind filmpje: de zone weet zichzelf in stand te houden door zijn geheimen goed te waren (strelok gaat dood, met al zijn informatie). Vond dat eindfilmpje wel erg sterk trouwens. Ook dat strelok nog even een keertje langskomt, was erg leuk. Moest ook alweer even schakelen wie dat was, maar je bent natuurlijk in deel 1 strelok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben sinds dit weekend of begonnen aan CoP (Eindelijk weer een expansion :P).

Nu zit ik met 2 vraagjes:
spoiler:
1. Waar kan ik het beste heen met mijn Semi-artifact? (Dat radioactief wiel)? Heeft het nut om deze bij de scientists af te geven omdat daar misschien nog een leuke upgrade aan vast zit ofzo?
2. Toen ik naar Jupiter ging zag ik beneden in het 'hoofdgebouw' ineens een koffer genaamd "personal lockbox" ofzo... kan ik hier zelf spullen in kwijt zonder dat ik ze kwijt raak?
Best handig om tijdelijk wapens te bewaren die alle upgrades hebben totdat ik ze weer nodig heb (en zo kan je lichter reizen).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ben hem ook aan het spelen vind het een schitterend spel, de sfeer zit weer helemaal snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Da_maniaC schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:55:
2. Toen ik naar Jupiter ging zag ik beneden in het 'hoofdgebouw' ineens een koffer genaamd "personal lockbox" ofzo... kan ik hier zelf spullen in kwijt zonder dat ik ze kwijt raak?
Best handig om tijdelijk wapens te bewaren die alle upgrades hebben totdat ik ze weer nodig heb (en zo kan je lichter reizen).[/spoiler]
Jup dat kan met die dingen, je spullen blijven erin zitten.
En er kunnen ook beloningen in gestopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:56
Da_maniaC schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:55:
Ik ben sinds dit weekend of begonnen aan CoP (Eindelijk weer een expansion :P).

Nu zit ik met 2 vraagjes:
Voor die eerste, misschien heb je het al gevonden:
spoiler:
Dat semi-artifact is onderdeel van een van de eerste quests (Strange Phenomenon, barman Beard).

Eindelijk ook CoP binnengekregen en (te) snel uitgespeeld. Heerlijk spel. _/-\o_

Technisch geen problemen, geen crashes en het loopt goed. Ik moest wel veel moeite doen voordat de DVD herkend werd en de boel kon installeren... kan toeval zijn, nog meer mensen hier last van? Het enige zeurpunt dat ik heb: de 'special edition' is leuk maar niet zo bijzonder. De soundtrack CD is niets meer dan een stel mp3's op een disc gemikt, vond ik een beetje mager (ondanks de lage prijs).

Over documenten:
spoiler:
Documenten/PDA's verkopen aan Owl is makkelijk, maar het is soms interessanter om ze eerst onder de aandacht van de verschillende facties te brengen... kwam ik pas laat achter.

S.T.A.L.K.E.R. blijft leuk, ik ben benieuwd wat ze nu gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe kom je eigenlijk in pripyat?
spoiler:
Ik heb die fabriek in jupiter uitgekamd voor wat documenten maar kan niet in de tunnels onder die fabriek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Boudewijn schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 02:35:
Hoe kom je eigenlijk in pripyat?
spoiler:
Ik heb die fabriek in jupiter uitgekamd voor wat documenten maar kan niet in de tunnels onder die fabriek komen.
spoiler:
Daar kun je nu (nog) niet in je eentje heen. Je zal eerst een missie krijgen om daar naartoe te gaan. Later zul je dan net zoals van Zaton naar Yanov of andersom met een piloot heen en weer kunnen reizen. Maar dat gaat nog wel even duren dan denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 11-09 20:57

superwashandje

grofheid alom

zijn er meer mensen die problemen hebben met het geluid? het werkt bij mij niet altijd even goed. soms hoor ik mezelf niet eens schieten of mensen niet praten. andere keren heel zacht.en dan ineens werkt het wel weer. ( dit is echter nog wel de "probeer" versie)

+ weet iemand of deze special edition hier ook nog uitkomt?Afbeeldingslocatie: http://www.stalker-game.com/ru/view_frame.php?d=n&img=xr_cs_box.jpg

die wil ik namelijk :)

voordat ik de lame special edition van hier haal en er later achter kom dat er een nog gavere komt.

[ Voor 34% gewijzigd door superwashandje op 16-02-2010 11:20 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Dat is de special edition van Clear Sky. ;)
Je hoeft er niet op te rekenen dat hier een echte special edition van Call of Pripyat uitkomt, dat was bij Clear Sky ook niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

echt waar? oh, das wel dom van mij. dan maar vast even rondshoppen/kijken naar een goedkope CoP :)
ik hoopte al dat er zoiets verkrijgbaar zou zijn hier maar niet dus.

[ Voor 34% gewijzigd door superwashandje op 16-02-2010 11:29 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 11-09 19:38
Ik was één van de wrakken aan het checken en kreeg ineens vanalles naar mijn hoofd geslingerd (kratten, tonnen, blikken). Er was ook gegrom en het volgde me ook duidelijk. Ik heb mijn hele arsenaal leeggeknald maar raakte niets. Nu is SoC heel lang geleden, dus ik wist even niet wat dit was. Snel de wrak checken en vluchten was de engie optie (ik ben pas begonnnen met het spel). Was het een anomaly?

Wat betekent het groene armor icoon rechtsbeneden in beeld trouwens? Sinds het treffen van een bloodsucker wil deze niet weg. De armor is nog niet kapot en is in prima staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

klinkt als zon poltergeist toch? ik kan me een soortgelijk iets herinneren uit SoC zodra je in een van die bunkers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Je suit is wel degelijk beschadigd maar niet zo erg. Daarom het groene icoontje met een "scheur". Wat betreft jouw aanvaring met de kratten, dat zullen waarschijnlijk poltergeists zijn geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
superwashandje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:11:
klinkt als zon poltergeist toch? ik kan me een soortgelijk iets herinneren uit SoC zodra je in een van die bunkers komt.
Inderdaad, die kom je ook tegen in x18 in SoC lekker scary als het zo pikkedonker is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

haha ja, ik weet inderdaad nog wel dat ik ff een WTF momentje had toen alles wat aan het zweven was tegen mij aan werd gegooid. vette shit.

edit: dit is trouwens zo de goedkoopste die ik tegen ben gekomen tot nu toe. (special edition ook nog)
http://www.thehut.com/gam...6.html?switchcurrency=EUR

maar eens kijken of het mij lukt om er aan te komen

...en besteld. voor 22 euro de special edition vanuit engeland :) dan heeft de hele serie tot nu toe me 30 euro gekost :D

[ Voor 64% gewijzigd door superwashandje op 16-02-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
superwashandje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:35:
haha ja, ik weet inderdaad nog wel dat ik ff een WTF momentje had toen alles wat aan het zweven was tegen mij aan werd gegooid. vette shit.

edit: dit is trouwens zo de goedkoopste die ik tegen ben gekomen tot nu toe. (special edition ook nog)
http://www.thehut.com/gam...6.html?switchcurrency=EUR

maar eens kijken of het mij lukt om er aan te komen

...en besteld. voor 22 euro de special edition vanuit engeland :) dan heeft de hele serie tot nu toe me 30 euro gekost :D
Die gasten zijn wel gek geworden bij bepaalde spellen. Zo betaal je bij hun nog dik 40,-- voor een normale stalker shadow of chernobyl versie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Sinds tijden weer eens een spel helemaal uitgespeeld, heerlijk! _/-\o_

Hier nog een RAR met screenshots van mijn afloop: http://www.sendspace.com/file/dfcjnv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

1 vraagje nog over de eerste weapons technician:

spoiler:
Ik heb de eerste 2 toolkits gevonden voor hem, maar waar vind ik de derde?

Ik lijk van andere NPC's ook geen duidelijke hints meer te krijgen...

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Da_maniaC schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:47:
1 vraagje nog over de eerste weapons technician:

spoiler:
Ik heb de eerste 2 toolkits gevonden voor hem, maar waar vind ik de derde?

Ik lijk van andere NPC's ook geen duidelijke hints meer te krijgen...
Als je een beetje doorbladerd door dit topic zie je zelf het antwoord ;) maar
spoiler:
pripyat

heel erg tof spel :) mis alleen wel de NVG van de SEVA uit CS of SOC ag ja je moet er mee leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe maak je die poltergeists nou goed dood? Headshot als hun schild even weg is?
Granaten? (Die komen terug)
Mes? (lastig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraziey
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Een stalker die bij jouw slaapplek + persoonlijke opslagkist in Jupiter staat, kan je dat precies vertellen. Ik dacht dat het iets was van stilstaan en schieten. Heb het zelf nog niet geprobeerd maar anders moet je ff met hem gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ben net in pripyat aangeland, hopelijk is het spel nog lang niet afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Goofy1978 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:58:
ben net in pripyat aangeland, hopelijk is het spel nog lang niet afgelopen.
spoiler:
Helaas, je hebt het bijna uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

spoiler:
erg jammer dat dit spel naar mijn gevoel toch veel korter is dan het eerste spel. Maar het gevoel was echt weer merendeels helemaal als vanouds. Ik vond hem echt super. Maar ik kan me herinneren dat ik veel langer gedaan heb over het eerste deeltje. Misschien ook omdat het toen allemaal nog nieuw was. Van mij had ie echt nog veeeeeel langer mogen duren. Puur omdat het gewoon zo een ontzettend leuk en sfeervol spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ik hoop dat er nog wel wat ondergrondse labs inzitten om te verkennen, want die ben ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben ze ook nog niet tegengekomen hoor, ik kom uit dit spel ook nog minder uit als met Shadow of Chernobyl.
Vind het wel heel jammer, het spel zit onnoemelijk goed in elkaar maar ik denk voor mij net te hoog gegrepen of ik kom er met mijn pet niet bij. Wel erg jammer nogmaals, als ik zie hoe mijn vriend door dat spel heen jaagd, poe hee...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand of het mogelijk is om de oude stalker eventueel met wat vernieuwingen te spelen? Een of andere mod ofzo?
Ik vind de features in CS en CoP erg goed, en mis die gewoon enorm in het origineel.
Dat zou het voor mij de moeite waard maken om SoC gewoon nog een keer te spelen (zit nu te denken:goh wat zijn die sneltoetsen toch handig, en goh wat is het inventory management toch beter etc).

• twiFight
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:44:
Ik ben ze ook nog niet tegengekomen hoor, ik kom uit dit spel ook nog minder uit als met Shadow of Chernobyl.
Vind het wel heel jammer, het spel zit onnoemelijk goed in elkaar maar ik denk voor mij net te hoog gegrepen of ik kom er met mijn pet niet bij. Wel erg jammer nogmaals, als ik zie hoe mijn vriend door dat spel heen jaagd, poe hee...
Euh praat eens nederlands? Waar kom jij uit :? ?
Verder is snel door een spel heenjagen nu net wat je niet wilt bij toffe spellen. Geniet er van, doe wat je zelf tof vindt. Snel een spel uitspelen is voor 14 jarige kindjes die willen patsen met het feit dat ze wel snel zijn maar niks van het spel gezien hebben en er niet van konden genieten. Het is maar wat je leuk vindt :S Die categorie koopt overigens ook zelden spellen.

• psychoclown
twiFight schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 00:00:
[...]

Euh praat eens nederlands? Waar kom jij uit :? ?
Verder is snel door een spel heenjagen nu net wat je niet wilt bij toffe spellen. Geniet er van, doe wat je zelf tof vindt. Snel een spel uitspelen is voor 14 jarige kindjes die willen patsen met het feit dat ze wel snel zijn maar niks van het spel gezien hebben en er niet van konden genieten. Het is maar wat je leuk vindt :S Die categorie koopt overigens ook zelden spellen.
Of ik heb teveel vrienden die plat praten of mijn kennis der dialecten is gewoon erg goed maar zijn post is toch niet zo heel erg :)

Wat hij volgens mij bedoelt is dat hij nauwelijks door het spel komt en denkt dat het voor hem te hoog gegrepen is. Dan heb ik een tip, doe het lekker rustig aan en neem de tijd, denk strategisch als je vijanden aanvalt en maak goed gebruik van dekking, desnoods kun je altijd nog de game een tandje lager zetten.

Heb mijn versie overigens vandaag eindelijk binnen misschien dat ik er in de vakantie nog aan toe kom!

• twiFight
  • Niet online
Er is maar 1 tip nodig: speel STALKER niet alsof het Call of Duty is.

• Descriptor
Een spel als stalker is ook helemaal niet leuk om snel te spelen. Als je het snel gaat spelen lees je immers de dialogen weinig tot niet, en door side missies te spelen krijg je nog meer achtergrond informatie waardoor bepaalde verhalen het spel een stuk duidelijker maken.

Daarom vindt ik het juist leuk om alle side missies te doen, door de dialogen die je hierdoor krijgt kom je zelfs nog informatie tegen van de eerste 2 delen.

Ik moet Shadow of Chernobyl ook nog een keer opnieuw spelen. Eerst kreeg ik de bad ending ''i want the zone to dissapear'' terwijl ik een onbekende deur tegen was gekomen op de 2de verdieping voordat ik naar de wishgranter ging. Eenmaal het spel uitgespeeld zag ik op youtube dat je deze door kon glitchen door een gauss rifle er tegen aan te gooien. Dat maar even gedaan en zo het spel alsnog goed uitgespeeld :+

Een goed voorbeeld , omdat ik dus een aantal missies of dialogen ben vergeten kreeg ik dus een slecht einde ;)

• psychoclown
Descriptor schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:45:
Een goed voorbeeld , omdat ik dus een aantal missies of dialogen ben vergeten kreeg ik dus een slecht einde ;)
Eigenlijk nooit opgezocht welke endings er nu eigenlijk zijn..
Zelf had ik het einde dat je bedolven wordt onder de sarcofaag (gold).

spoiler: SoC endings
Stalker Ending #1
If your reputation is above 1000, then you get the good reputation ending where you wish, "I want the zone to disappear".

Stalker Ending #2
If your money is above 50,000 RU, then you get the money ending where you wish, "I want to be rich".

Stalker Ending #3
If Lukash and Voronin are dead, then you get the I am an asshole ending where you wish, "I want to rule the world".

Stalker Ending #4
If your reputation is below -1000, then you get bad reputation ending where you wish, "Humanity is corrupt, mankind must be controlled".

Stalker Ending #5
If you don't have any of the above, it defaults to the immortality ending where you wish, "I want to immortality".

Stalker Ending #6
This is the ending if you refuse to become a part of the C-Consciousness.

Stalker Ending #7
If you choose to become a part of the C-Consciousness

Alleen vraag ik me eigenlijk wel af welke dan 'goed' en welke 'slecht' zijn..

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Descriptor schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:45:
Een spel als stalker is ook helemaal niet leuk om snel te spelen.
Nee, inderdaad ... maar is deze nou zoveel korter dan de vorige ? Ik las een week nadat CoP uit was (pre-order in UK bijv) al posts van mensen die 'm uit hadden ?!
Da's wel snel voor een game die ik in ieder geval alleen singleplay ga spelen. Heb SoC wel 's geprobeerd on-line, maar dan is het gewoon een shooter als alle andere. Ik ga alleen voor de sfeer in de SP ...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hij is m.i. heel erg kort.
Weinig sidequests en kleine kaart. Erg jammer.

• psychoclown
Goner schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:53:
[...]

Nee, inderdaad ... maar is deze nou zoveel korter dan de vorige ? Ik las een week nadat CoP uit was (pre-order in UK bijv) al posts van mensen die 'm uit hadden ?!
Da's wel snel voor een game die ik in ieder geval alleen singleplay ga spelen. Heb SoC wel 's geprobeerd on-line, maar dan is het gewoon een shooter als alle andere. Ik ga alleen voor de sfeer in de SP ...
Ja daar verbaasde ik mij ook over maar je moet ook in het oog houden dat een aantal de 'piet piraat'-versie speelden...
Dat de sfeer van even hoog niveau is als in SoC maakt dan wel weer een hoop goed!

• Descriptor
psychoclown schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:58:
[...]

Eigenlijk nooit opgezocht welke endings er nu eigenlijk zijn..
Zelf had ik het einde dat je bedolven wordt onder de sarcofaag (gold).

<knip>

Alleen vraag ik me eigenlijk wel af welke dan 'goed' en welke 'slecht' zijn..
Ending 6 en 7.

Ending 6 krijg je nadat je de deur hebt opgegemaakt met de decoder op pripyat. Vervolgens loop je om de hoek waar de geesten van het C-Consciousness staan. Hij zal al jouw antwoorden geven waarom het gehele project onstaan is en waarom aan jou de taak was gegeven om strelok te doden (namelijk een fout van hun, waardoor ze wel de naam wisten maar niet het gezicht. Hierdoor kreeg je de opdracht om strelok te vermoorden echter wisten hun niet dat jij zelf strelok was. Vandaar ook de naam marked one. Tot dat je met ghost praat over de geheime deur en zal hij je vertellen dat jij strelok bent en dat je met de decoder voorbij de wishgranter kan komen naar het echte geheim van tjernobyl.

Aan het einde als al je vragen beantwoord zijn zal de vraag komen of je wel of niet mee gaat doen met het project. Doe je mee dan krijg je dit filmpje te zien.

Doe je niet mee, dan zal je nog 1.5 door moeten spelen doormiddel van een schiet gevecht naar de top van reactor 4. Deze hele route is een dolhof omdat je met portals steeds op een ander stuk komt. Uit eindelijk als je op de top komt spring je in de portal op het dak waarna dit ending filmpje komt waar je ziet dat strelok het gehele C-Consciousness project kapot maakt.
Spoilers hoeven niet aangezien ik wel aanneem dat mensen het spel hier wel al hebben uitgespeeld.

Voor meer informatie zie de wikipedia pagina van stalker shadow of chernobyl. Hier kan veel informatie gevonden over het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Ik ben aan Clear Sky begonnen, maar ik snap er al gelijk niets van :'(

spoiler:
Ik ben via de guides uit de Swamp naar Cordon gegaan, maar daar kom ik niet verder. Je zet 2 stappen en gelijk "warning Stalker detected, open fire" en je komt niet verder, je kan ook niet sneaken want het prikkeldraad leidt je naar hun army base.
Is het de bedoeling om de militairen uit te schakelen? Dat lukt me op dit moment nog niet, want zulke goede equipment heb ik nog niet. Laat staan genoeg ammo voor de MP5 of de AK (hooguit 2 mags)

Je kan wel achter de boom schuilen maar die penetraiten ze gewoon met hun stationary turret.

Tis wel weer even wennen zeg als je Stalker al een jaar niet meer hebt gedaan.

Maar kan iemand mij helpen langs dit bepaalde punt te komen?

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 19-02-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Bulls schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:04:

spoiler:
Ik ben via de guides uit de Swamp naar Cordon gegaan, maar daar kom ik niet verder. Je zet 2 stappen en gelijk "warning Stalker detected, open fire" en je komt niet verder, je kan ook niet sneaken want het prikkeldraad leidt je naar hun army base.
Is het de bedoeling om de militairen uit te schakelen? Dat lukt me op dit moment nog niet, want zulke goede equipment heb ik nog niet. Laat staan genoeg ammo voor de MP5 of de AK (hooguit 2 mags)

Je kan wel achter de boom schuilen maar die penetraiten ze gewoon met hun stationary turret.

Je moet er ff voorbij rennen. En dat 'ff' is relatief, want ik heb ook een paar reloads nodig gehad voordat het me goed lukte. Je ziet enkele punten (waaronder een boom en een stam geloof ik) waarachter je kunt schuilen. Die plekken zijn niet 100% veilig, maar geven je even wat ruimte. Zorg er verder voor dat je bandages en healthkits op een knop gebind hebt en wees er niet te zuinig mee. Later kun je ze wel weer aanvullen. Dus: rennen, bandagen, healen en hopen dat je niet door je medkits heen bent voordat je het einde redt. Op een gegeven moment ben je out of range van het machinegeweer en kun je het spel verder volgen zoals je normaal zou doen in Cordon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

hard rennen van cover naar cover en proberen je niet te laten zien (is wel te doen hoewel moeilijk) en dan naar de linkerkant lopen, daar ligt een dooie boom waar je langs moet komen en dan ben je ver genoeg.

(het is mij wel een keer gelukt om genoeg leger mannetjes neer te leggen om bij hun gebouwtjes te komen. daar stonden er echter teveel te wachten zo aan het begin van het spel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Het was ook net nacht toen ik er aan kwam, hopelijk met de volgende keer inloggen is het wat lichter zodat je ook wat kan zien :D Maar iig bedankt ik probeer het later nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Bulls schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:55:
Het was ook net nacht toen ik er aan kwam, hopelijk met de volgende keer inloggen is het wat lichter zodat je ook wat kan zien :D Maar iig bedankt ik probeer het later nog wel eens.
Uit mijn hoofd:

Je verlaat nu ergens rechts boven in de Swamps (op de kaart gezien). Maar, je kan dat ook meer links bovenin (op de kaart gezien) Je komt dan op een andere plek in Gordon aan, niet bij de army base. Stuk makkelijker dan dat spray, pray en health verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
all killer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 16:07:
[...]

Uit mijn hoofd:

Je verlaat nu ergens rechts boven in de Swamps (op de kaart gezien). Maar, je kan dat ook meer links bovenin (op de kaart gezien) Je komt dan op een andere plek in Gordon aan, niet bij de army base. Stuk makkelijker dan dat spray, pray en health verhaal ;)
IIRC was het rechtsbovenin de Swamps en rechtsonderin de Swamps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Klopt maar dat is alleen met een speciale missie. Je moet dan naar het hek helemaal linksboven lopen. (in de buurt daar zitten bandits die je een gaus aanbieden. Als je ze dan geld geeft dan proberen ze je daarna neer te knallen :)

In Cordon kom je dan aan via een tunnel vlakbij de grot van de trader.

Nou ik COP uitgespeeld en ik moet zeggen:

spoiler:
Fantastische game, heerlijk, ik had weer helemaal de flow, alleen het eind vond ik tegenvallen. Leave the zone yes or no, ik deed no, met het idee dat ik het "echte" geheim nog ging ontdekken. Dat ik op het eind een tip kreeg zou krijgen van Strelok ofzo, maar nee, niks, en dan loop je daar. Fans hebben aangegeven dat ze dat graag willen maar nadat de verhaallijn is uitgespeeld, wat moet je daar dan nog?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bulls schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:04:

spoiler:

Grappig genoeg las ik in 1 van deze topics omtrend de release van CS (toen ik hem zelf speelde) over meer mensen met exact hetzelfde probleem.
Ik zette het meteen op een rennen naar rechts toe en was er voorbij, voordat ik er erg in had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Ik ben via de andere weg gegaan, maar daar waren de stalkers unfriendly en als ik in de buurt bleef werden ze hostile, maar ben de tunnel door gerend, en toen was het klaar. Nadat ik de missie aan had genomen bij de trader waren diezelfde stalkers neutral of friendly.

Maar ik heb een probleempje, ik zie van bepaalde hekken het gaas niet, ik wil tussen een paar paaltjes doorlopen en dan hoor ik wel gaas gerammel en ik kan niet verder lopen maar ik zie het niet. Terwijl ik prikkel draad wel zie.

Nog iets, ik vind de beweging van je character wat houterig gaan, lijkt wel of je steeds frame drops hebt, terwijl ik met fraps constand rond de 40/50 frames draai. Het lijkt wel of de bobbing of de stappen niet vloeiend gaan, kan realistisch moeten overkomen omdat je zelf ook niet in een constante beweging met je hoofd naar voren beweegd onder het lopen, maar dat corrigeer je zelf in je hersens.

Ik kan me niet herinneren dat dat ook zo was met Stalker SoC, en die heb behoorlijk lang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik weet toch niet beter dan dat dit zo is bij iedere Stalker game.
Volgens mij ligt dat ergens aan de physics en het terrain (bobbing) van het spel.

Dat over het gaas zou ik zo niet weten, misschien moet je eens wat spelen met je texture filters ofzo?
(Anisotropy etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

superwashandje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:48:
hard rennen van cover naar cover en proberen je niet te laten zien (is wel te doen hoewel moeilijk) en dan naar de linkerkant lopen, daar ligt een dooie boom waar je langs moet komen en dan ben je ver genoeg.

(het is mij wel een keer gelukt om genoeg leger mannetjes neer te leggen om bij hun gebouwtjes te komen. daar stonden er echter teveel te wachten zo aan het begin van het spel :P)
Ik ben er de laatste keer dat ik CS speelde ook gewoon voorbijgerend en heb ze verder laten gaan.

In een veel later stadium terug gegaan, maar dan met een ExoSkeleton plus dik geupgrade sniperrifle en PKM. Daar hadden ze niet van terug.. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Da_maniaC schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:11:
Ik weet toch niet beter dan dat dit zo is bij iedere Stalker game.
Volgens mij ligt dat ergens aan de physics en het terrain (bobbing) van het spel.

Dat over het gaas zou ik zo niet weten, misschien moet je eens wat spelen met je texture filters ofzo?
(Anisotropy etc).
Tis wel een poos geleden dat ik ermee bezig ben geweest, dus kan het vergeten zijn, maar ik zou het toch prettiger vinden als je in een vloeiende beweging rond kon lopen.

Trouwens hoe kun je antialiasing aanzetten? Ingame werkt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 20-02-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Dat heb je mogelijk CCC (catalyst control centre) draaien en deze gave tool overide sommige instellingen in stalker. Zorg dus dat in CC alles op controlled by application staat. (of een vergelijkbare term)

Als je bv de MIPMAP setting in CCC laag hebt staan dan zien je guns er volledig ongedetailleerd uit.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Da_maniaC schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:54:
[...]

Grappig genoeg las ik in 1 van deze topics omtrend de release van CS (toen ik hem zelf speelde) over meer mensen met exact hetzelfde probleem.
Ik zette het meteen op een rennen naar rechts toe en was er voorbij, voordat ik er erg in had. :P
Dat kwam bjj mij door hdd loading.
Toen ik het spel verplaatst had naar het begin (sneller) van mijn hdd was het ook gelijk een stuk beter (spinpoint f1). Tijd voor een ssd.
spel heeft uberhaupt absurde laadtijden vanaf hdd, maar heb helaas niet genoeg geheugen om het naar een ramdisk te kopieren. met 8gb intern zou dit wel lukken.. >:)

edit: heb het over stalker CoP, de anderen hebben dit in een stuk mindere mate, maar alsnog zijn de laadtijden vrij lang, vooral als je net Mass effect 2 hebt gedaan..

[ Voor 10% gewijzigd door Powrskin op 20-02-2010 15:38 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:15
Druk bezig met SoC en zit in het Red Forest. Nu blijkt dat ik Strelok's stash nog niet heb gevonden 8)7 Maakt het uit voor het verloop van het verhaal of ik de stash vind of niet? Want als ik terug ga moet ik door het Bar gebied en heb ik een klein beetje ruzie met de Duty :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Paul Hewson schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:23:
Druk bezig met SoC en zit in het Red Forest. Nu blijkt dat ik Strelok's stash nog niet heb gevonden 8)7 Maakt het uit voor het verloop van het verhaal of ik de stash vind of niet? Want als ik terug ga moet ik door het Bar gebied en heb ik een klein beetje ruzie met de Duty :P
Het zal denk ik wel uitmaken voor het eind maar wanneer je strelok's stash hebt gevonden dan moet je praten met de trader in bar dus als je ruzie hebt met Duty kun je het misschien beter laten zo :P

Zelf ben ik nu wat quests doen voor de duty commander en zal daarna richting de Scorcher gaan :)

[ Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 21-02-2010 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Het is voor mij al een tijdje geleden hoor, maar ruzie met Duty maakt toch niet uit? Ik was geallieerd met de andere factie toen maar kon nog prima door Bar lopen, nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:15
twiFight schreef op zondag 21 februari 2010 @ 00:48:
Het is voor mij al een tijdje geleden hoor, maar ruzie met Duty maakt toch niet uit? Ik was geallieerd met de andere factie toen maar kon nog prima door Bar lopen, nooit ergens last van gehad.
Ik heb een paar van Duty omgelegd op verzoek van Freedom bij Army Warehouse :D Denk dat ik maar terugga en een bloedbad aanricht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja dat had ik volgens mij ook gedaan. Ligt het er niet aan of er getuigen zijn, zeg maar? Ik ben nogal een sniperfan..

Altijd nog de bedoeling om SOC met Complete mod over te spelen en dan voor Duty te kiezen. Ik vond alleen Freedom wat handiger gelegen qua geologie. Blijf het toch wel leuk vinden om het spel over te doen met een andere aanpak, aangezien je niet bv alle wapens in 1 run kunt uitproberen. Zo heb ik nog nooit van mijn leven een Thunder gebruikt. Ik speel Deus Ex nu voor de 6e keer door, en nu met een ubergeupgrade pistool en de meest zinloze augmentations die er maar zijn :p levert wel toffe uitdagingen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb nu in Zaton eigenlijk vrijwel alle quests gedaan. (De skadovsk is zo goed als leeg soms :P).
Maar ik loop eigenlijk nog steeds vast op het feit dat ik geen 3 Veles detectors kan vinden.
(Eentje wil ik er zelf houden natuurlijk, tenzij ik na deze quest meteen een ge-upgrade detector krijg wat ik ook niet zeker weet).

Ik heb ad random al verschillende Stalkers omgelegd zoals hier in dit topic word aangeraden, maar deze hadden allemaal geen veles detector bij.
(Heb hierna dus wel telkens de quickload gebruikt zodat de Stalker in kwestie nog leefde... ik ben nogal een fan van goede reputaties overal :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Da_maniaC schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:11:
Ik heb nu in Zaton eigenlijk vrijwel alle quests gedaan. (De skadovsk is zo goed als leeg soms :P).
Maar ik loop eigenlijk nog steeds vast op het feit dat ik geen 3 Veles detectors kan vinden.
(Eentje wil ik er zelf houden natuurlijk, tenzij ik na deze quest meteen een ge-upgrade detector krijg wat ik ook niet zeker weet).

Ik heb ad random al verschillende Stalkers omgelegd zoals hier in dit topic word aangeraden, maar deze hadden allemaal geen veles detector bij.
(Heb hierna dus wel telkens de quickload gebruikt zodat de Stalker in kwestie nog leefde... ik ben nogal een fan van goede reputaties overal :P).
spoiler:
Ik heb nu 1 Veles, weet niet meer waar ik die vandaan heb, ben ook nog zoekende. Maar ook de stashes die je krijgt na de diverse quests geven geen Veles?
Ik weet nu echter dat ik geen moeite meer hoef te doen om andere Stalkers om te leggen, ff verder zoeken dan maar ;)

Ik zit vast met een stash in Zaton die ik niet kan bereiken. Lijkt aan de voet te liggen van zo'n oliepijpleiding pijler, maar zit waarschijnlijk ondergronds. Maar in die grot eronder kom ik niet verder, er lijkt geeneen gang bij die stash uit te komen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb cop nu uitgespeeld, in 13uur. Ik kan nog een paar kleine missies doen. De bloedzuiger vergassen e.d. (hoewel dat ook met een mes kan zag ik online, in een hoekje gaan staan en steken maar :P) Maar ik vind het vrij kort.

Maar een paar underground labs en lang niet zo complex als in de vorige delen, Ook kom je niet echt heel veel tegenstand tegen. Paar poltergeists en creepy monsters maar het valt wel mee. Ook maar 2 controllers?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

bvk schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:47:
[...]

spoiler:
Ik heb nu 1 Veles, weet niet meer waar ik die vandaan heb, ben ook nog zoekende. Maar ook de stashes die je krijgt na de diverse quests geven geen Veles?
Ik weet nu echter dat ik geen moeite meer hoef te doen om andere Stalkers om te leggen, ff verder zoeken dan maar ;)

Ik zit vast met een stash in Zaton die ik niet kan bereiken. Lijkt aan de voet te liggen van zo'n oliepijpleiding pijler, maar zit waarschijnlijk ondergronds. Maar in die grot eronder kom ik niet verder, er lijkt geeneen gang bij die stash uit te komen?
Die stash waar je het over hebt...dat probleem heb ik ook ja.
Heb overal rondom al gekeken maar kan hem ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Volgens mij moet je op de leiding klimmen. En dan niet bij die stash maar 20 kilometer verder ofzo en dan de hele pijp afwandelen.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste