• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Joopieboy schreef op donderdag 31 december 2009 @ 23:00:
Net even bezig, 1e missie van die trader gedaan, dan krijg je een bericht dat je om respect te verdienen anderen kunt helpen, maar het hoe en wat verder, ik snap der geen zak van. Beetje wollig en ik kan niet echt lekker doorspelen.

Speelt ook sloom lijkt het wel, en dat met een c2d 4400, 2gb ram, en een xfx geforce 8600gts....

Iemand een goeie site met een tutorial of een handleiding? :P
Hmm een hele tijd geleden voor mij maar ik denk dat die gewoon quests van andere stalkers bedoeld.
Anyways al in het kamp geweest? Daar staat een captain die je wat quests geeft als ik me het goed herinner :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
mindcrash schreef op donderdag 31 december 2009 @ 19:56:
Hopelijk komt de nieuwste telg in de s.t.a.l.k.e.r franchise ook uit op Steam. Is daar al iets meer over bekend?

Had via een van de wekelijkse deals al een tijdje het eerste deel al gekocht, en zojuist vanwege de knotsgekke kerstprijzen ook Clear Sky daar vandaan gehaald. Wat mij betreft zijn dit zeker twee van de betere games die afkomstig zijn uit het voormalige oostblok. Het zou erg fijn zijn als daar binnenkort ook het derde deel aan mijn lijstje toegevoegd kan worden :)
Als de huidige Stalker games via Steam te koop zijn (ik heb geen idee), dan zal de nieuwe dat ook wel worden :) Als het goed is komt het derde deel eind februari verkrijgbaar, dus hou Steam rond die periode in de gaten.

March of the Eagles

• psychoclown
Hacku schreef op donderdag 31 december 2009 @ 23:26:
[...]

Als de huidige Stalker games via Steam te koop zijn (ik heb geen idee), dan zal de nieuwe dat ook wel worden :) Als het goed is komt het derde deel eind februari verkrijgbaar, dus hou Steam rond die periode in de gaten.
Zal misschien ook al wel als pre-order beschikbaar zijn begin februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

psychoclown schreef op donderdag 31 december 2009 @ 23:08:
[...]

Hmm een hele tijd geleden voor mij maar ik denk dat die gewoon quests van andere stalkers bedoeld.
Anyways al in het kamp geweest? Daar staat een captain die je wat quests geeft als ik me het goed herinner :)
Mm, er bleef een soort symbool bij 1 van de 3 mensjes staan en ik kon daar niks mee, dus terug naar het kamp en nu ben ik wel weer verder ja. Ook volgens een walktrough op een dak een 15.000 pak gehaald.
Iemand een tip om makkelijk dit soort extra's te kunnen vinden?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen terug Shadow of Chernobyl uitgespeeld, ben nu bezig met Clear Sky. Wat een compleet andere spelervaring is dat zeg! :D Beide spellen hebben nare bugjes, maar zeker ook hun charmes als het gaat om gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is clear sky dan al uit in nederland?

Maar wat een berg zij missies zijn der zeg. :|
Ik hoef me voor heel lang niet te vervelen iig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Stalker is een game waar je lang plezier aan hebt inderdaad.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Joopieboy schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:42:
Is clear sky dan al uit in nederland?

Maar wat een berg zij missies zijn der zeg. :|
Ik hoef me voor heel lang niet te vervelen iig. :+
Gezien je eerdere post weet ik niet zo goed of je nou serieus Clear Sky bedoelt of Call of Pripyat :P
Om je vraag te beantwoorden: Clear Sky is uit sinds 15 september 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:36

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hacku schreef op donderdag 31 december 2009 @ 23:26:
[...]

Beiden zijn via Steam te koop inderdaad. Ik hoop wel dat ze met CoP het licentiemodel een keer aanpassen, ik kon CS maar 5x opnieuw installeren... Voordeel van Steam is wel dat ik nooit het patch gezeur gehad heb, ging allemaal automatisch.

Ik kan niet wachten op CoP, ik hou Steam dus zeker in de gaten ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvk schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:23:
[...]

Beiden zijn via Steam te koop inderdaad. Ik hoop wel dat ze met CoP het licentiemodel een keer aanpassen, ik kon CS maar 5x opnieuw installeren... Voordeel van Steam is wel dat ik nooit het patch gezeur gehad heb, ging allemaal automatisch.

Ik kan niet wachten op CoP, ik hou Steam dus zeker in de gaten ;)
Steam is top. Vooral die deals op en rondom de feestdagen met kortingen tot 90%. Altijd en overal toegang tot je games, nooit gezeur met cracks en dergelijke :) Je kunt nu nog met korting beide spellen kopen, voor €9,99 heb je Shadow of Chernobyl en voor €4,99 heb je Clear Sky. Prima dus. Zeker voor SoC is dat het geld dubbel en dwars waard.

Na een paar uurtjes spelen van Clear Sky kom ik op het volgende:

Minpunten
  • Geen duidelijkheid betreffende "squads". Wanneer rukken ze uit? Waarom kan je niet aan iemand vragen om een squad te vormen om iets aan te vallen?
  • Geld is eigenlijk net iets té schaars? Fast travel is leuk, maar duuuuuur!
Pluspunten
  • Armor en wapens gaan langer mee dankzij upgraden/repairen.
  • Zeer goede AI
  • De wereld om je heen veranderd constant dankzij Factions, en jij speelt daar een rol in
Al met al is CS een hele andere (in positieve zin) speelervaring die zeker het proberen waard is. Ik hoop dat CoP het beste van beide zal brengen!

Wat is jullie mening betreffende bovenstaande punten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

psychoclown schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:55:
[...]

Gezien je eerdere post weet ik niet zo goed of je nou serieus Clear Sky bedoelt of Call of Pripyat :P
Om je vraag te beantwoorden: Clear Sky is uit sinds 15 september 2008.
Ok dan, dat heb ik dan ook al gemist haha. Opvolger van shadow of chernobyl?

En ik ben nu trouwens als wat verder, garbage heb ik al gehad en nu langzaam aan verder.
Merc suite en silincer kan ik nog niet vinden helaas, en nu langzaam aan verder. Wat wel irritant is, zijn de afstanden die je vaker moet lopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Joopieboy schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:36:
[...]

Ok dan, dat heb ik dan ook al gemist haha. Opvolger van shadow of chernobyl?

En ik ben nu trouwens als wat verder, garbage heb ik al gehad en nu langzaam aan verder.
Merc suite en silincer kan ik nog niet vinden helaas, en nu langzaam aan verder. Wat wel irritant is, zijn de afstanden die je vaker moet lopen. :P
;)

Clear Sky is de prequel van SoC, CoP daarentegen wordt wel een sequel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
psychoclown schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:51:
[...]

;)

Volgens mij wordt het er voor hem niet duidelijker op zo ;) Snelle recap:

De volgorde dat de spellen uitgebracht zijn is: Shadow of Chernobyl --> Clear Sky --> Call of Prypiat (februari)

De volgorde van de verhaallijn is: Clear Sky --> Shadow of Chernobyl --> Call of Prypiat.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:33:
[...]

Na een paar uurtjes spelen van Clear Sky kom ik op het volgende:

Minpunten
  • Geen duidelijkheid betreffende "squads". Wanneer rukken ze uit? Waarom kan je niet aan iemand vragen om een squad te vormen om iets aan te vallen?
  • Geld is eigenlijk net iets té schaars? Fast travel is leuk, maar duuuuuur!
Pluspunten
  • Armor en wapens gaan langer mee dankzij upgraden/repairen.
  • Zeer goede AI
  • De wereld om je heen veranderd constant dankzij Factions, en jij speelt daar een rol in
Wat is jullie mening betreffende bovenstaande punten? :)
Ten eerste Steam: downloaden, patchen en spelen werkt heerlijk. Wat mij tegenstaat is de bloat die Steam heeft (het werkt gewoon niet snel) en vooral de prijs. Ik gok dat die voor CoP gewoon op €50 gaat liggen, terwijl ik 'm goedkoper ga kopen. Dan maar geen Steam.

Over Clear Sky:

Squads en in het algemeen factions zijn een leuke toevoeging, maar ik had er meer van verwacht. Ja, als je een paar uurtjes enemy squads molt dan help je je faction en gaat op het factionscherm een balkje wat meer naar rechts, maar wat merk je er nou echt van? Ook kun je inderdaad niet squads maken, op enkele voorgeprogrammeerde plekken na, dat had zeker leuk kunnen zijn. Het leek mij een systeem voor een leuk concept waarvan ze zelf nog niet helemaal wisten wat voor een toffe dingen ze er mee konden doen.

Geld is inderdaad schaars. Waarschijnlijk om te zorgen dat je niet al je wapens full ammo kunt kopen en alle upgrades. Prima gedachte, maar het reizen met die gidsen is gewoon niet te doen. Ik ben iemand die altijd graag een paar keer heen en weer sleept met oude loot om wat extra cash te verdienen, maar in Clear Sky leverde dat weinig geld op en als ik guides zou gebruiken om bij een vendor te komen raakte ik zelfs in de min. Overigens heb ik na 2/3e van het spel een inventory hack gebruikt.

Upgrades zijn tof, AI ook, Factions vond ik eigenlijk dus meer een minpunt, maar het concept is wel tof. Al met al ben ik het dus aardig met je eens ;)

[ Voor 69% gewijzigd door twiFight op 02-01-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
twiFight schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:14:
[...]
Squads en in het algemeen factions zijn een leuke toevoeging, maar ik had er meer van verwacht. Ja, als je een paar uurtjes enemy squads molt dan help je je faction en gaat op het factionscherm een balkje wat meer naar rechts, maar wat merk je er nou echt van? Ook kun je inderdaad niet squads maken, op enkele voorgeprogrammeerde plekken na, dat had zeker leuk kunnen zijn. Het leek mij een systeem voor een leuk concept waarvan ze zelf nog niet helemaal wisten wat voor een toffe dingen ze er mee konden doen.
Heb ik het totaal 2 keer Clear Sky gespeeld, en beide keren werkte het faction systeem niet goed :D Beide gevallen liepen ze niet naar de plekken toe waar ze naar toe gingen, als je de kaart mocht geloven. En als je een oproep kreeg van, kom ons helpen, we worden aangevallen. Deed ik dat netjes, alleen kwam er nooit versterking (wat wel zou komen volgens de kaart...)

Beetje nutteloos dus 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door -unknown op 02-01-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Haha ja, ik weet niet, die scripted events gingen bij mij vaak ook niet goed, zoals het clearen van dark valley nadat ik Duty gejoined had. De ene keer reageerde ik meteen maar waren ze al klaar wanneer ik aankwam, de andere keer kwam er uberhaupt niemand aan, een aantal keren kon ik alles in mijn eentje oplossen. Wat ik het jammere vond is dat mijn bijdrage (of niet ;)) geen effect bleek te hebben op factiestanden c.q. territory control. Als ik ze hielp en een hele zone clearde dan was een paar uur later alles weer terug bij af, als ik er bij stond toe te kijken en niets deed won de vijand soms wel maar was het een vendor run later ook weer hetzelfde.

Waar factiewars wèl handig voor zijn is loot om geld te verdienen. Helaas schiet de vroege loot niks op qua geld en ook later in het spel hebben de bandits nog steeds goedkope troep. En wanneer je eindelijk de sterkere vijanden afslacht is er geen vendor meer ;) Al met al leuk geprobeerd, maar genoeg te verbeteren voor CoP, die ik wel ga kopen. Ondanks de fouten heb ik me weer uren vermaakt met clear sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

psychoclown schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:51:
[...]

;)

Ok, dankjewel, beetje wazig al die versies, maar zo is het al duidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Joopieboy schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:13:
[...]

Ok, dankjewel, beetje wazig al die versies, maar zo is het al duidelijk. :P
Geen dank :)

Op de een of andere manier heb ik nog nooit kunnen beginnen aan CS.
Het loopt op vrijwel dezelfde settings als bij Stalker compleet crap.. maarja misschien toch maar eens tijd voor maken aankomende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Compleet crap als in traag? Dat probleem heb ik iig, met teveel dingen tegelijk en nog eens regen erbij ofzo zakt de performance compleet weg, dan moet ik hem op low zetten wilt die soepel spelen, terwijl 'gewoon' medium en zelfs high nog wel te doen is. Alleen ik kan niet hoger als 1024x768, heb ik te weinig geheugen voor met mijn videokaart. Had ik toen toch maar die 8800 moeten kopen en niet ene opgefokte 8600gts van xfx. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Joopieboy schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:13:
Compleet crap als in traag? Dat probleem heb ik iig, met teveel dingen tegelijk en nog eens regen erbij ofzo zakt de performance compleet weg, dan moet ik hem op low zetten wilt die soepel spelen, terwijl 'gewoon' medium en zelfs high nog wel te doen is. Alleen ik kan niet hoger als 1024x768, heb ik te weinig geheugen voor met mijn videokaart. Had ik toen toch maar die 8800 moeten kopen en niet ene opgefokte 8600gts van xfx. :P
Ja dikke framedrops, komt denk ik door mijn 320MB gpu geheugen op mijn 8800gts die de X-ray engine als 256MB detecteerd.. Helaas niks aan te doen aankomende week maar nog eens in verdiepen hoe ik hem nu wel lekker lopend kan krijgen (zonder opeens alles op low te moeten zetten :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat probleem heb ik dus ook, maar ik heb een erg snelle 256mb kaart voor 2 jaar geleden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Ik vind de performance nog wel te overzien. Enige wat echt ongelovelijk slecht is, is de dynamic lightning (hoogste setting) merk je niks van, tenzei het zonsopgang is, of in het donker veel van die hoofdzaklampen zijn (geen idee hoe die dingen heten :P) dan keldert je fps toch echt diep triest laag naar beneden.... Ik heb die benchmark gedraait, en het gaf me toch wel hoop dat ze het wat meer geoptimaliseerd hebben.

Psychoclown, probeer dit eens, misschien helpt het ;) http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html

[ Voor 10% gewijzigd door -unknown op 03-01-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
all killer schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:14:
Ik vind de performance nog wel te overzien. Enige wat echt ongelovelijk slecht is, is de dynamic lightning (hoogste setting) merk je niks van, tenzei het zonsopgang is, of in het donker veel van die hoofdzaklampen zijn (geen idee hoe die dingen heten :P) dan keldert je fps toch echt diep triest laag naar beneden.... Ik heb die benchmark gedraait, en het gaf me toch wel hoop dat ze het wat meer geoptimaliseerd hebben.

Psychoclown, probeer dit eens, misschien helpt het ;) http://www.tweakguides.com/ClearSky_1.html
Dat ken ik uiteraard maar de 'normale' tweaks die ik ook bij SoC gebruikte gebruik ik ook bij CS maar het is gewoon vaag dat het niet lekker loopt (understatement 10-40fps is onspeelbaar 60+ is mijn minimum) terwijl ik vrijwel dezelfde (in ieder geval niet hoger dan ik bij SoC had ingesteld) settings ik minder dan de helft aan fps heb.

Maar zoals gezegd aankomende week maar weer eens naar kijken want CS wil ik toch echt nou wel eens spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
60+ gaat je sowieso niet lukken op die kaart met hoge settings. Er zijn een aantal settings die je vooral niet aan moet zetten bij Clear Sky. DX10 Full dynamic en sun rays vnl. als je niet zo'n snelle videokaart hebt. That said had ik (toen ik clear sky speelde nog) een zeer snelle videokaart met normaal 60-100 fps op de hoogste settings, maar ook nog steeds framedrops. Een aantal dingen werken gewoon niet zo lekker in de XRay engine. Bij de Duty base tijdens zonsop/ondergang bijvoorbeeld, 15 fps.. En alles vanaf Limansk is een drama. Soit, het spel is tof genoeg om daar overheen te kijken.

Overigens is 60 fps minimaal psychologische onzin bij dit spel. Bij online fps kan er in komen, maar bij een single player fps is 30-40ish prima genoeg om normaal te kunnen spelen en bij een fps als STALKER vind ik dat 20-30 nog wel te doen is. Natuurlijk is het veel leuker als het hoger is, maar een lage fps kan prima bij STALKER. Veel snelle momenten kent het spel ook niet, tenminste niet bij mijn speelstijl. Alleen bij dogpacks kan het vervelend zijn. Voor de rest schiet ik altijd van afstand en vanuit cover, dus 30 fps is prima te doen. In de laboratories etc is meer fps wel fijn, maar dat heb ik dan ook automatisch al, omdat er maar een kleine ruimte gerenderd hoeft te worden.

Samenvatting: 30ish fps is prima te doen, wil je ècht 60+? Koop een andere videokaart. Een 8800xxx kaart is met DX10 spellen niet echt handig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
twiFight schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:28:
60+ gaat je sowieso niet lukken op die kaart met hoge settings. Er zijn een aantal settings die je vooral niet aan moet zetten bij Clear Sky. DX10 Full dynamic en sun rays vnl. als je niet zo'n snelle videokaart hebt. That said had ik (toen ik clear sky speelde nog) een zeer snelle videokaart met normaal 60-100 fps op de hoogste settings, maar ook nog steeds framedrops. Een aantal dingen werken gewoon niet zo lekker in de XRay engine. Bij de Duty base tijdens zonsop/ondergang bijvoorbeeld, 15 fps.. En alles vanaf Limansk is een drama. Soit, het spel is tof genoeg om daar overheen te kijken.

Overigens is 60 fps minimaal psychologische onzin bij dit spel. Bij online fps kan er in komen, maar bij een single player fps is 30-40ish prima genoeg om normaal te kunnen spelen en bij een fps als STALKER vind ik dat 20-30 nog wel te doen is. Natuurlijk is het veel leuker als het hoger is, maar een lage fps kan prima bij STALKER. Veel snelle momenten kent het spel ook niet, tenminste niet bij mijn speelstijl. Alleen bij dogpacks kan het vervelend zijn. Voor de rest schiet ik altijd van afstand en vanuit cover, dus 30 fps is prima te doen. In de laboratories etc is meer fps wel fijn, maar dat heb ik dan ook automatisch al, omdat er maar een kleine ruimte gerenderd hoeft te worden.

Samenvatting: 30ish fps is prima te doen, wil je ècht 60+? Koop een andere videokaart. Een 8800xxx kaart is met DX10 spellen niet echt handig meer.
Ja dat spreekt allemaal voor zich maar 60+ is zeker wel mogelijk want met vergelijkbare settings op SoC kan ik het wel halen...

Tja dat vind ik toch altijd een zeer gevoelige discussie, zelf kan ik er absoluut niet tegen omdat ik het gewoon kan voelen en zien en dat speelt gewoon totaal niet maar laten we aub niet zo'n offtopic discussie hier starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

psychoclown schreef op zondag 03 januari 2010 @ 16:07:
[...]

Ja dat spreekt allemaal voor zich maar 60+ is zeker wel mogelijk want met vergelijkbare settings op SoC kan ik het wel halen...

Tja dat vind ik toch altijd een zeer gevoelige discussie, zelf kan ik er absoluut niet tegen omdat ik het gewoon kan voelen en zien en dat speelt gewoon totaal niet maar laten we aub niet zo'n offtopic discussie hier starten :)
Zo offtopic is het toch niet, het gaat tenslotte over je spelervaring? Ik heb het zelf tenminste wel gemerkt met de diverse systeem upgrades, het loopt veel lekkerder waardoor je je meer op het spel kan concentreren.

CS trekt denk ik toch ook veel cpu power, mijn HD4870 512 MB gaf op mijn vorige bak met een E8400 nog wel wat hikken hier en daar op aangepaste settings. Zelfde kaart nu in een pc met i7/x58 loopt echt veel lekkerder op alles full.

Ik heb Clear Sky de laatste tijd even niet meer gespeeld, ik sta nu op het punt Red Forest in te gaan en daar zie ik altijd een beetje tegenop... :o

Alhoewel ik dit keer een veel beter pak heb en moet het nu wat minder zenuwen opleveren, dus toch maar even doorbijten ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalker nu in aanbieding op Steam voor slechts 2 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 18:18:
Stalker nu in aanbieding op Steam voor slechts 2 euro!
Geen geld! Sowieso kopen als je hem nog niet hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
psychoclown schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:03:
[...]

Geen geld! Sowieso kopen als je hem nog niet hebt :)
Denk dat ik hem maar even veilig stel op steam!

Oja, feli mei je promotie tot moderator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

bvk schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:23:
[...]

Volgens mij wordt er nog wel gebruik gemaakt van Tages, maar is de activatielimiet eruit gehaald volgens de Steam forums. Klinkt ook wel logisch, Steam zelf geeft IMHO al voldoende DRM. Overigens zijn er nog wél een aantal games verkrijgbaar met een activatielimiet zoals Crysis (retailversie heeft een deactivatie tool die niet werkt op de Steam variant) en Anno 1404 (voor de retail versie is een patch uitgebracht die de activatielimiet/DRM verwijderd, op de Steam versie is deze nog wel aanwezig en Ubi wil dat blijkbaar ook zo houden)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

mindcrash schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:43:
[...]

Volgens mij wordt er nog wel gebruik gemaakt van Tages, maar is de activatielimiet eruit gehaald volgens de Steam forums. Klinkt ook wel logisch, Steam zelf geeft IMHO al voldoende DRM.
Hoop dat het waar is, zal het Steamforum ook nog eens nalopen. Inderdaad logisch, daar was ook de Steam support medewerker waar ik het toendertijd bij aangaf het mee eens. Ze zouden daar als Steam zelf zijnde niets over te zeggen hebben, maar hij zou het doorgeven.

Hoop dus dat GSC en Tages geluisterd hebben en we CoP tenminste ongeremd kunnen herinstallen mocht dat nodig zijn ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een tijdje niet actief geweest in dit topic en wellicht dat dit al bekend was maar GSC heeft een filmpje van Stalker Fest, een heus Stalker festival op een plein in Kiev, ter download aangeboden. De downloadsnelheid is wel uiterst traag, maar wel leuk om ff te kijken...

http://cop.stalker-game.com/

Psychoclown, gefeliciteerd met je promotie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YVG
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03-2020

YVG

Ze hebben ook nog leuke kerst wallpapers !

Wallie 1

Wallie 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
all killer schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:39:
[...]

Oja, feli mei je promotie tot moderator ;)
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:13:
Ben een tijdje niet actief geweest in dit topic en wellicht dat dit al bekend was maar GSC heeft een filmpje van Stalker Fest, een heus Stalker festival op een plein in Kiev, ter download aangeboden. De downloadsnelheid is wel uiterst traag, maar wel leuk om ff te kijken...

http://cop.stalker-game.com/

Psychoclown, gefeliciteerd met je promotie :)
Thanks beide ;)

Trouwens was die link wel echt enorm traag dus ik heb het maar even op youtube bekeken maar hoe gaaf is dat zeg :P Al dat Russisch of Oekraïens waar je geen zak van snapt, geniaal :D
STALKER Fest Kiev 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Is er nog het een en ander bekend wat gepatched gaat worden voor de engelse release?

Ik vind bugs niet zo'n ramp en al helemaal niet in de russische versie (als je die speelt heb je imo geen recht van zeuren) maar vind patch logs altijd wel tof om te lezen en ben benieuwd welke dingen ze dan voor de engelse release gefixed hopen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
twiFight schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:18:
Is er nog het een en ander bekend wat gepatched gaat worden voor de engelse release?

Ik vind bugs niet zo'n ramp en al helemaal niet in de russische versie (als je die speelt heb je imo geen recht van zeuren) maar vind patch logs altijd wel tof om te lezen en ben benieuwd welke dingen ze dan voor de engelse release gefixed hopen te hebben.
Kan op het forum zo snel niet iets vinden.
Wel veel bugreports maar er is niet duidelijk een centraal topic (zoals Runic Games het bij Torchlight deed was erg handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Dat is idd wat ik zoek, een soort openstaande bugs lijstje met een tag will/will not be fixed for US/UK release ofzo. Forum had ik ook al snel ff bekeken maar leek meer te gaan over technische (PC) problemen dan STALKER bugs. Hopelijk leveren ze een changelog mee met de engelse release dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
twiFight schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:37:
Dat is idd wat ik zoek, een soort openstaande bugs lijstje met een tag will/will not be fixed for US/UK release ofzo. Forum had ik ook al snel ff bekeken maar leek meer te gaan over technische (PC) problemen dan STALKER bugs. Hopelijk leveren ze een changelog mee met de engelse release dan.
Ja precies zo'n vermoeden had ik al wel inderdaad :)
Op het forum zie je ook voornamelijk veel crash bugs etc maar ik weet ook niet of er al een patch zijn geweest voor de russische of duitse versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Ik zie dat je COP bij play.com kunt pre-orderen. Maar 5 februari al ?! Zeker spelfoutje ... laatste keer dat ik vrioeg bij ePlaza was het nog begin maart ...

S.T.A.L.K.E.R.: Call Of Pripyat - Special Edition (Stalker)
Customer rating on S.T.A.L.K.E.R.: Call Of Pripyat - Special Edition (Stalker): 4.5 out of 5 stars ( 2 customer ratings )
EUR 23.49 Free Delivery
Pre-order. | Due for release on 05/02/2010

Als ik zo het GSC forum eens lees, zitten er naar goede traditie weer flink wat bugs in ;)
Iemand hier die de Russische versie met een taal-patch speelt ??

EDIT: er is een patch voor de Russische versie, lees hier

EDIT2 : bij play.com staan 2 reviews (1 van Russische versie + vertaling en 1 Poolse versie) die nogal positief zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Goner op 27-01-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ja klopt, toevallig zocht er gister even naar en oa. op tweakers werd februari vermeld.
Op een gamesite werd 5 februari zelfs specifiek genoemd maar die kan ik zo 123 niet meer terugvinden helaas.

Ga binnenkort weer SoC en CS (eindelijk) spelen op een nieuwe rig, hopelijk lukt CS dan wel goed want het is gewoon een erg sfeervolle serie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
psychoclown schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:18:
Ja klopt, toevallig zocht er gister even naar en oa. op tweakers werd februari vermeld.
Op een gamesite werd 5 februari zelfs specifiek genoemd maar die kan ik zo 123 niet meer terugvinden helaas.

Ga binnenkort weer SoC en CS (eindelijk) spelen op een nieuwe rig, hopelijk lukt CS dan wel goed want het is gewoon een erg sfeervolle serie!
Volgens wikipedia komt deze op 5 Februari 2010 uit.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Daar waar Koch Media de distrubutie doet is de releasedatum 5 februari (oa UK). En zover ik daar informatie over kan vinden doen ze dat niet in de Benelux.

Bit-composer (uitgever)
Hier staat ook nog steeds maart:

RELEASE DATE
Germany, Austria, Switzerland already receivable
USA 02/02/2010
UK, France, Nordic, Italy 05/02/2010
Australia, Taiwan, Japan, South Africa February 2010
Benelux, Spain March 2010

Dat wordt gewoon importeren uit de UK.

[ Voor 4% gewijzigd door SR8 op 27-01-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

Aha, viel me al op dat UK shops 'm op 5 februari al hebben, maar bijv. bol.com pas op 12 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Hmm nouja, misschien nog kans op een tweede patch voor die tijd.
Heb ik in nu in ieder geval genoeg tijd om eindelijk CS te spelen en misschien SoC nog keer (met complete mod) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Oeh, 5 februari al. En ik wou de eerste twee games nog eens opnieuw spelen. * XWB gaat zich nu opsluiten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

psychoclown schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:20:
Hmm nouja, misschien nog kans op een tweede patch voor die tijd.
Heb ik in nu in ieder geval genoeg tijd om eindelijk CS te spelen en misschien SoC nog keer (met complete mod) ;)
die complete mod is echt TE GEK !! Compleet nieuwe ervaring om het toch al supervette spel weer te beleven. Ik blijf erbij dat dit 1 van de meest sfeervolle spellen is in tijden. Zijn maar weinig games die me ZOOO boeien als STALKER. Ik vond Clear sky een stuk minder, maar desalniettemin nog steeds vet hoor (vooral dat red forest stuk, echt lekker creepy). Kijk echt enorm uit naar het nieuwe deeltje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Begin ik waarschijnlijk daarmee ;)
Leek me ook erg vet (al een hele tijd) maar de performance kreeg ik op een of andere manier niet meer lekker en al helemaal niet met CS. Nu met mijn nieuwe rig gaat dat allemaal totaal geen probleem meer zijn!

Weet nog heel goed hoe de eerste keer SoC was, die sfeer was inderdaad erg machtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Dan ga je echt genieten !! Elke keer als ik het spel weer speel, zit ik echt weer makkelijk uren te spelen. Zo verslavend gewoon. die sfeer is gewoon zo goed. En met de Complete Mod zitten er echt dingen in die ik altijd al wilde in het spel en grafisch ziet het er erg goed uit nu. Damn,. door alleen maar er over te praten heb ik al weer zin om het te gaan spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ach, ik speel nu al voor de 6e keer Deus Ex van begin tot eind. Als het spel overal klopt dan verveelt het nooit. Ik vrees dat mijn nachtrust er wel onder gaat lijden zodra Call Of Prypiat uitkomt. Hopelijk hebben ze dan wel de major story breaking bugs er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 11:56
Call of Pripyat bij een bekende UK webshop:
In stock | Usually dispatched within 24 hours
O+ mja, en dan nog 1 a 2 weken wachten tot het in de brievenbus ligt, maar dat is niet erg.

Ik heb een paar maanden geleden al een stukje Russische versie met Engelse 'vertaling' gespeeld, maar dat was niet leuk door de slechte vertaling. (foute actie, ik weet). Nu eindelijke de echte onderweg! En met de soundtrack CD erbij. *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Cascade op 02-02-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
JediUberknaft schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:58:
Dan ga je echt genieten !! Elke keer als ik het spel weer speel, zit ik echt weer makkelijk uren te spelen. Zo verslavend gewoon. die sfeer is gewoon zo goed. En met de Complete Mod zitten er echt dingen in die ik altijd al wilde in het spel en grafisch ziet het er erg goed uit nu. Damn,. door alleen maar er over te praten heb ik al weer zin om het te gaan spelen :9
Zo, nou en of!
Ongelooflijk wat maakt die mod het spel nog geiler zeg! Op me nieuwste rig (Arnhem, zie sig) draait het op 1280x1024, volgens de optimale maximale complete mod settings, perfect! De fps komt vrijwel nooit onder de 60 en gemiddeld zo'n 75-80fps! Het maakt de game gewoon helemaal af!

Ik ben inmiddels op het punt dat ik naar x18 moet maar zoals altijd geniet ik volop van de gebieden en sidequests dus doe ik het rustig aan. Ook al een aantal zeer leuke artifacts bemachtigd :9
Op dit moment heb ik de Rapid AK47 en sinds vanavond een Lightened L85 A2 maar ik denk dat ik die laatste verkoop in verband met ruimte gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 11-09 20:57

superwashandje

grofheid alom

dat moet toch wel op zijn allerhoogst kunnen ipv optimaal? (of bedoel je dat toevallig ook met optimale maximale...) mijn 4850 haalde die complete mod al voluit op 1920x1200.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Dat bedoel ik ook maar dus met de optimale settings van Complete mod, zoals Grass Shadows off en Object Detail 75%. Grass shadow vind ik sowieso niet bepaald nodig en Object Detail wordt aangeraden omdat dat in combinatie met de blurr het beste naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 23:13
Ik heb hem net gelijk besteld op play.com
Is ook gewoon leverbaar staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Dat is zelfs nog wat eerder dan 5 februari..
Nouja ik ben toch nog eerst zoet met SoC CM en CS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik haal 'm gewoon lekker uit NL, ook goedkoop, en het mag van mij wel ff duren want dan kunnen ze nog een patch uitbrengen.. maar kan niet wachten om te spelen! Ach ben ook nog bezig met Mass Effect..

€26 en releasedate op 12 febr. Ach good enough for me!

[ Voor 12% gewijzigd door twiFight op 04-02-2010 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ja op gcshop staat ie idd op 12 feb voor 26 euro maar of dat klopt, de datum bedoel ik.
bij de andere nederlandse wepshops is het allemaal 12 maart
ik ga hem maar overzee bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik kon het niet laten om hem te downloaden. Ik ben zoo gek op STALKER. Kopen doe ik hem absoluut zodra hij verkrijgbaar is hoor. Die MOET in mijn collectie !!! Dat hebben de makers dubbel en dwars verdiend, en krijgen ze ook van me. Het spel is erg tof tot nu toe. Leuker dan Clear Sky vind ik. Waarom precies ? Op 1 of andere manier pakt deze mij weer meer dan dat CS deed bij me. Ik vond CS ook leuk hoor, maar toch minder sfeervol dan deeltje 1, en dat zit bij CoP er gevoelsmatig toch meer in. Nog steeds (tot nu toe in ieder geval) vind ik deeltje 1 de tofste qua sfeer, maar deze is erg erg leuk ! Heerlijk om weer in het STALKER wereldje rond te lopen. En het loopt als een zonnetje. Ik ga snel weer verder spelen :9

ennuh 26 euro ??? Das niks ! Ik ga daar maar eens kijken dan bij GCshop !

[ Voor 26% gewijzigd door JediUberknaft op 06-02-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja ik ben zeer blij dat ze zichzelf niet uit de markt prijzen door dit spel voor full retail price te verkopen. Tegen games als MW2 kunnen ze niet op (als je de markt in het algemeen bekijkt, wij zijn bevooroordeeld natuurlijk :P) maar er is zeker markt voor single player games. Een kleine evolutie qua engine en features en je hebt weer een dijk van een game die niet veel kost om te maken, dus goedkoop op de markt kan, en dus hopelijk nog goede verkopen haalt.

Bovendien richten ze zich ook veel op het oosten van europa waar niet iedereen ff 50 euro kan dokken voor een pc spel. Ik denk dat voor deze prijzen de meeste russen 'm ook nog wel legaal willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ja ik weeet het .. het is laat ... Maar de game is echt heel erg tof. Veel meer het originele STALKER gevoel in deze weer ! Zo heerlijk verslavend dit ... Tja, het tijdstip zegt al genoeg denk ik ... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Inderdaad ze hanteren voor CS en CoP echt nette prijzen.
Over het algemeen kun je bijna stellen dat ze het beter doen qua episodic gaming dan Valve :P

Ik zal denk ik Complete Mod wel gaan missen wanneer ik aan CS en CoP begin.
Echt een enorm goede complete mod en wat ik ook wel fijn vind is dat het een groot pakket is en je niet allerlei losse mods hoeft te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Ondanks dat ik de game al gepreordered heb, kon ik het niet laten om de test versie even te bemachtigen. En heb nog maar eventjes kunnen spelen, maar wat een genot.

Mijne korte bevindingen:
-Hoger FPS, draai op hogere settings dan clearsky, en het draait stukken beter. Amper lag, af en toe een kleine hapering, maar dat is volgens mij normaal in de stalker series

-Wapens schieten "beter" Waar ik me toch het meest aan irriteerde waren de wapens die voor je gevoel op een afstand van 25+ meter zo'n drama waren. Schoot je op iemands hoofd, gebeurde er gewoon niks, probleem uit de wereld. Dus de standaard te downloaden accuracy mod is niet meer nodig!

-Meer sfeer door geluiden. AI hebben meer verschillende zinnetjes die ze kunnen zeggen, en meer achtergrond muziek voor mijn gevoel.

-En de special effects zien er voor mijn gevoel nog mooier uit, die bliksemschichten bijvoorbeeld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Helemaal mee eens, die bliksem reflectie op natte wegdelen is supermooi. Ik heb gister echt tot diep in de nacht zitten spelen. Ik vind deze echt weer heel erg het gevoel hebben van deeltje 1. Veel meer dan Clear Sky. Ben bang dat vandaag weer een dagje STALKEREN wordt :P Het weertje past er goed bij vandaag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Die engine van CS kon wel een flinke update gebruiken ja. Gelukkig hebben ze er naar geluisterd.

Die wapens waren idd zwaar frusterend in CS. Je kon op 4 meter afstand een clip van je pistool leegschieten en niks raken. Ook wel weer een soort van realistisch, maar niettemin ergerde ik me er wel aan. Shotguns heb ik nog nooit gebruikt op wat zwijnen na, tering wat waren die dingen waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
JediUberknaft schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:21:

ennuh 26 euro ??? Das niks ! Ik ga daar maar eens kijken dan bij GCshop !
Je kan ook de collector's edition kopen :)

Afbeeldingslocatie: http://nsa11.casimages.com/img/2010/02/06/100206013215136936.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Precies oa. bij Zavvi, play.com en TheHut.
Wel vreemd dat ze dan nog goedkoper zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik heb geen Creditcard, dus kan niet bij al die engelse webshops betalen. Dus is mijn vraag: is die op CDwow.nl ook de collectors edition?
Of iemand wilt zo vrij zijn het voor mij voor te schieten natuurlijk :P

[ Voor 18% gewijzigd door Gammro op 07-02-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hmm .. erg leuk, maar ik heb alleen geen credit card .. Wel PayPal maar dat zie ik nog niet heel veel bij webshops. Wordt wel steeds meer, maar helaas bij bovengenoemde niet. Is inderdaad absoluut niet duur. Zoals al eerder vermeld ergens hierboven, vragen zij tenminste geen absurde prijzen voor het spel. Ik vind 50 euro nog steeds een hoop geld voor een spel. Nou heb ik wel aliens Vs Predator Hunter edtion voor de pc besteld .. a 70 euro ... hahaha ... Maar dat is een ander verhaal :9 (je zal maar mega fan wezen van die franchise).

Trouwens ben ik ook erg benieuwd naar METRO 2033

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ik kan het niet zo 123 vinden dus ik denk het niet.
Overigens heb ik zelf ook geen CC maar heb ik die van mijn ouders geleend.

Om niet teveel offtopic te gaan, ik zag zojuist dat er op dat plaatje niet alles staat.
Het volgende staat op de door mij genoemde sites:

Special Edition Extras:
• STALKER Call of Pripyat game
• Sound track CD
• 4 art cards
• Zone map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[b][message=33425053,noline]Trouwens ben ik ook erg benieuwd naar METRO 2033
Ik ook. 2010 belooft heel wat mooie games, denk aan:

Splinter Cell: Conviction
Battlefield: Bad Company 2
Aliens vs Predator
Alien: Colonial Marines
C&C Tiberian Twilight
Metro 2033
Supreme Commander 2
Dead Space 2
Mass Effect 2

etc

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Hmm ik twijfel.

Vanuit emotie zou ik graag een Collectors edition willen hebben, maar ik weet dat ik die soundtrack toch gelijk rip naar mp3 en de cd in een doos verdwijnt, een zonemap zal ik 1 keer bekijken en daarna in dezelfde doos doen, alsook de art cards.

Eigenlijk is alles dat ik wil het 3e doosje naast de andere 2 die al in de kast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Hacku schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:37:
[...]

Ik ook. 2010 belooft heel wat mooie games, denk aan:

Aliens vs Predator
Alien: Colonial Marines
Metro 2033
Dead Space 2
Mass Effect 2
Dat zijn allemaal games waar ik ook met smart op aan het wachten ben. :+ Erg mooi FPS jaar dit, denk wel de beste in jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:28

Dark Angel

Corvette LS Power

Ben echt onder de indruk. Spel loopt ook veel beter dan zijn voorgangers.
Heb even op Dx11 de test gedaan en dat loopt nog wel erg goed.
Het verraste me heel erg, _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.gelebanaan.nl/foto/stalker/vergelijk.jpg

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Hahah shit, heb de mechanic zo dronken gemaakt dat hij niet meer reageerd. Maar mijn pak ik helemaal kaduk, nieuwe kopen, of hopen op een andere mechanic te vinden. Aaah, heerlijk, het stalker dilemma!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
all killer schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:40:
Hahah shit, heb de mechanic zo dronken gemaakt dat hij niet meer reageerd. Maar mijn pak ik helemaal kaduk, nieuwe kopen, of hopen op een andere mechanic te vinden. Aaah, heerlijk, het stalker dilemma!:D
Had ik ook. :P

Gewoon even een paar uurtjes slapen, dan is hij weer redelijk nuchter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Damn wat issie weer heerlijk verslavend dit spel !! Echt weer genieten dit hoor !! En laat ik nou 2 weken vrij zijn :9 :9 . Ik vind hem echt stukken beter en leuker dan CS. Heel veel gevoel van SoC zit erweer in. En heel veel dingen zijn qua gameplay in een goede manier veranderd. Ik zet het voor de zekerhied maar in spoiler tags ..

spoiler:
bijvoorbeeld dat het nu veel moeilijker is om veel en snel geld te verdienen met puur wapens verkopen die je altijd wel redelijk veel kon vinden. Nu ligt het echt aan de conditie, wil een trader ze kopen of gewoon helemaal niet. Vroeger kreeg je dan gewoon minder geld. Daarnaast gaan andere stalkers nu echt veel meer andere bodies af om te zoeken naar loot/wapens. Paar keer gezien al. Ik had bijvoorbeeld ook voor de test een paar in goede conditie wapens neergelegd, beetje in hert zicht en zag een groep stalkers aankomen ... en ja hoor .. weg waren de wapens. Je moet dus goed nadenken nu en veel meer side missies doen om aan je geld te komen. Dat vind ik echt heel erg goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Zojuist ben ik ook begonnen met spelen.

Damn, wat weer een goede sfeer in het spel. Het is donker, het enige wat je ziet is je eigen zaklamp en opeens komen er allemal bloedhonden op je af. Dan schrik je wel even :X

spoiler:
Ik kwam ook nog een special infected tegen welke heel snel kan bewegen, 1 tot 2 keer wordt je geslagen en vervolgens loopt hij weg , en zie je em wegcloacken. Vervolgens looptie een paar rondjes om je heen en vervolgens paktie je vast met een tong :? , iemand deze al tegen gekomen of weet hoe je deze snel kunt afmaken? ik ben er al 2 tegen gekomen maar ze zijn vrij moeilijk dood te krijgen

De mechanic dronken maken is leuk ;)
spoiler:
als je er genoeg geeft, zal hij je extra informatie geven en bepaalde uppgrades laten doen

verder zijn er nog wat kleine bugjes:

- het sprinten is soms oneindig en als het normaal staat dat duurt je sprint niet langer dan 30meter (zelfs met 30 kilo aan spullen)
- het droppen van wapens uit je inventory gebeurd soms niet.

Morgen weer verder naar het 2de gedeelte van de zone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Descriptor schreef op maandag 08 februari 2010 @ 02:17:
Zojuist ben ik ook begonnen met spelen.

Damn, wat weer een goede sfeer in het spel. Het is donker, het enige wat je ziet is je eigen zaklamp en opeens komen er allemal bloedhonden op je af. Dan schrik je wel even :X
Gewoon zo snel mogelijk een tactical helmet scoren zodat je nightvision hebt ;)

Ik speel het nu al vanaf gistermiddag tot 4 uur snachts, daarna 7 uurtjes slapen .. en wederom verder gegaan, tot nu toe, met de gezonde korte pauzes ... damn .. echt zo cool gewoon dit spel. Get a life hoor ik al ... maaruh ... ik ben2 wkn vrij, dus waarom nie ? :o :o

[ Voor 5% gewijzigd door JediUberknaft op 08-02-2010 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
JediUberknaft schreef op maandag 08 februari 2010 @ 02:30:
[...]

Ik speel het nu al vanaf gistermiddag tot 4 uur snachts, daarna 7 uurtjes slapen .. en wederom verder gegaan, tot nu toe, met de gezonde korte pauzes ... damn .. echt zo cool gewoon dit spel. Get a life hoor ik al ... maaruh ... ik ben2 wkn vrij, dus waarom nie ? :o :o
Probleem is met dit spel dat je steeds dieper in het verhaal gaat zitten en je steeds meer en meer wilt weten over ''the zone''. Ik heb ook meer het idee dat ik veel tijd aan het lezen ben dan aan het schieten. Er zijn zoveel characters waarmee je kan babbelen, en sommige vertellen weer net dat beetje extra info wat van pas komt :)

edit:

waarschijnlijk is dit jou reactie op mijn eerdere post: ''Gewoon zo snel mogelijk een tactical helmet scoren zodat je nightvision hebt ;) "

spoiler:
Ik heb er inmiddels 1 gevonden in een kist in een auto. Deze heb ik voor 500ru laten openbreken bij de machnic waarna er 15 items in de kist zaten waaronder de tactical helmet.

Er zit alleen nog geen nightvision op. De machnic heeft al de basic childeren tools van me gehad. Maar die uppergrades zijn niet echt goedkoop, laat staan het repareren van m'n suit. Even sparen dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Descriptor op 08-02-2010 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

-== vergeet deze niet ==-

;) tactical helmet scoren zodat je nightvision hebt ;)

En verder, compleet eens ! Weinig spellen die van dit formaat zijn hoor !

[ Voor 53% gewijzigd door JediUberknaft op 08-02-2010 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Descriptor schreef op maandag 08 februari 2010 @ 02:35:
[...]

edit:

waarschijnlijk is dit jou reactie op mijn eerdere post: ''Gewoon zo snel mogelijk een tactical helmet scoren zodat je nightvision hebt ;) "
Er zit alleen nog geen nightvision op. De machnic heeft al de basic childeren tools van me gehad. Maar die uppergrades zijn niet echt goedkoop, laat staan het repareren van m'n suit. Even sparen dus :)
Ik had hem gelijk nadat ik deze helmet kocht ...Is ook niet voor niks een " tactical helmet " ..... Kan zijn dat ik geluk had, maar ik heb er geen upgrade voor nodig gehad iig.
spoiler:
En wat geld betreft, dat heb ik al in mijn spoiler tags gezet, dat is n stuk "lastiger" nu, maar zorgt imo alleen maar voor meer en langer spel plerzier ....

[ Voor 16% gewijzigd door JediUberknaft op 08-02-2010 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

vraagje, iets wat me opviel

klopt het dat er soms continue nieuwe tegenstanders komen (amunition depot waar je de snipers en een leider moet uitschakelen). ik heb soms het gevoel dat ik een complex gewoon niet schoon krijg (dan wordt het du missie uitvoeren, en schietend het complex verlaten met zoveel mogelijk ammo van de body's)

Of is dat niet zo? stoor me er best aan :P ben gewend de boel veilig te stellen en dan even alles te onderzoeken, maar krijg de kans in dat depot gewoon niet :P

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik heb bij CDwow de vraag gesteld of hun STALKER ook de CE is, gezien de afbeelding wel de CE is, maar in de beschrijving niks staat. Ik zou met enkele dagen reactie moeten hebben. Als het de CE is ben ik best bereid 32 euro te betalen, ik heb namelijk geen credit card :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
JediUberknaft schreef op zondag 07 februari 2010 @ 22:42:
Damn wat issie weer heerlijk verslavend dit spel !! Echt weer genieten dit hoor !! En laat ik nou 2 weken vrij zijn :9 :9 . Ik vind hem echt stukken beter en leuker dan CS. Heel veel gevoel van SoC zit erweer in. En heel veel dingen zijn qua gameplay in een goede manier veranderd. Ik zet het voor de zekerhied maar in spoiler tags .
Dat is ook in veel reviews/previews te lezen inderdaad dus ik ben erg benieuwd.
Wel erg jammer dat je endurance zo snel op is in CoP want je moet nogal wat kilometers maken met stalker.
Gammro schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:25:
Ik heb bij CDwow de vraag gesteld of hun STALKER ook de CE is, gezien de afbeelding wel de CE is, maar in de beschrijving niks staat. Ik zou met enkele dagen reactie moeten hebben. Als het de CE is ben ik best bereid 32 euro te betalen, ik heb namelijk geen credit card :(
Moet je even laten weten als je het weet dat is wellicht wel handig voor eventuele andere mensen.
Zelf heb ik hem besteld bij zavvi dus die zal van de week wel binnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Bij Amazon.co.uk hetzelfde. Wel Special Edition image, maar er staat niks bij de beschrijving. Toch heb ik 'm maar besteld, had gehoopt 'm zaterdag binnen te krijgen, maar helaas. Toen heb ik het spel ook maar gedownload, om het alvast dit weekend te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Ik heb een paar vragen.

Waar kan ik in hemelsnaam tools vinden om mijn equipment te upgraden?

En krijg me wapens niet verkocht, ook al zijn ze bijna helemaal heel. Klopt dit? Of moeten ze gewoon puntgaaf zijn bijwijze van?

Edit, gevonden:

spoiler:
> Toolkits:
Rough Sawmill (Creek)
Train with travelling Anomaly (Jupiter)
Fine Workshop (Creek)
Jupiter Factory SW building (Jupiter)
Calibration Old Services Centre (Pripyat)
Bookstore (Pripyat)
Some Level3 modifications are available from Norikov in the Scientist Bunker.

[ Voor 46% gewijzigd door -unknown op 08-02-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Scighera schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:34:
vraagje, iets wat me opviel

klopt het dat er soms continue nieuwe tegenstanders komen (amunition depot waar je de snipers en een leider moet uitschakelen). ik heb soms het gevoel dat ik een complex gewoon niet schoon krijg (dan wordt het du missie uitvoeren, en schietend het complex verlaten met zoveel mogelijk ammo van de body's)

Of is dat niet zo? stoor me er best aan :P ben gewend de boel veilig te stellen en dan even alles te onderzoeken, maar krijg de kans in dat depot gewoon niet :P
Mij is juist tegenovergestelde opgevallen. In de eerste STALKER ging ik altijd een grote basis met soldaten uitmoorden, en dan uuuiitgebreid lopen looten en klooien. En na 5 a 10 minuten begonnen de soldaten al weer om mij heen te spawnen.

Dit keer ben ik nog nooit gestoord door respawns wanneer ik op mijn gemakje een uitgemoorde basis aan het looten en verkennen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Dark Angel schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:20:
Ben echt onder de indruk. Spel loopt ook veel beter dan zijn voorgangers.
Heb even op Dx11 de test gedaan en dat loopt nog wel erg goed.
Het verraste me heel erg, _/-\o_
[afbeelding]
Stuur dan even een DM.

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 08-02-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

jjwa schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:42:
[...]

Mij is juist tegenovergestelde opgevallen. In de eerste STALKER ging ik altijd een grote basis met soldaten uitmoorden, en dan uuuiitgebreid lopen looten en klooien. En na 5 a 10 minuten begonnen de soldaten al weer om mij heen te spawnen.

Dit keer ben ik nog nooit gestoord door respawns wanneer ik op mijn gemakje een uitgemoorde basis aan het looten en verkennen was.
Als je gaat slapen respawnen de beestjes e.d. Als je de schuilplaats uitloopt ga je struikelen over vechtende honden en bandieten.

Na de initiële gevechten kan je uren rondlopen zonder ook maar iets tegen te komen.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Inmiddels alle hoofd en side missies van het eerste gedeelte gedaan (swamp / creek) :)

spoiler:
toch jammer dat grouse word doodgeschoten door 1 van die stalkers. Toch vrij veel moeite gedaan voor al zijn side missies. maar wel 10.000ru erbij gekregen :)

Hierdoor kreeg ik nog de "detective achievement".

Ik heb de eerste 2 repair kits zelf gevonden bij creek.

spoiler:
zoals al gezegd was, is de eerste aan de bovenkant van een schuurtje te vinden bij een zagerij op een heuvel.

de 2de is te vinden in het midden van het zuiden, bij de basis van freedom? , eenmaal in de basis nadat je ze eten hebt gegeven kun je aan de zeikant waar de stalkers buiten staan en zitten op de kist de volgende doos vinden

die andere locaties wil ik nog niet weten :P, eerst maar zelf vinden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Descriptor op 09-02-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

jjwa schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:42:
[...]

haha! ik heb het ook over de eerste STALKER :) dus het lag niet aan mij en het is inderdaad zo :)

Ik heb eindelijk een werkende MOD gevonden voor een 500kg inventory (werd gek van dat lopen en niet alle wapens mee kunnen nemen)
Nu maar eens op zoek naar een sniperrife :)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Met Complete Mod 2009 is dat voor mijn gevoel veel minder het geval maar dat kan ook komen omdat ik er volgens mij sneller door ga dan de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ligt het nu aan mij of ziet het er maar matig uit, zelfs als je alles 'maxed out' hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Ik heb het spel net binnen van Amazon.co.uk. Het staat niet op de site, maar daar krijg je ook de "special edition'

Afbeeldingslocatie: http://img251.imageshack.us/img251/9893/cop3u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/2658/cop2k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/8571/cop1w.jpg

Geen steelbook helaas.

[ Voor 54% gewijzigd door SR8 op 09-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
rgras schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:41:
Ligt het nu aan mij of ziet het er maar matig uit, zelfs als je alles 'maxed out' hebt?
Dat hangt er van af wat je verwachtte, lijkt me. Far Cry 2 zal het nooit worden nee, COP is een doorontwikkeling van een inmiddels al vrij oude engine. Tevens is dit niet STALKER 3, maar STALKER: deel 3. In dat licht zijn de graphics precies wat je er van zou verwachten. Overigens zit het sterke punt van de STALKER graphics 'm in de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SR8 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:57:
Ik heb het spel net binnen van Amazon.co.uk. Het staat niet op de site, maar daar krijg je ook de "special edition'

Geen steelbook helaas.
Ziet er wel gaaf uit ja :)
twiFight schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:22:
[...]

Dat hangt er van af wat je verwachtte, lijkt me. Far Cry 2 zal het nooit worden nee, COP is een doorontwikkeling van een inmiddels al vrij oude engine. Tevens is dit niet STALKER 3, maar STALKER: deel 3. In dat licht zijn de graphics precies wat je er van zou verwachten. Overigens zit het sterke punt van de STALKER graphics 'm in de sfeer.
Ja precies de engine wordt ook steeds een beetje geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

rgras schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:41:
Mwah .. Een Crysis is het dan niet, maar alles past perfect in de sfeer. En ik vind het zelf eigenlijk best een erg mooi spel. Het klopt gewoon, en STALKER laat gewoon ook nog eens zien waar het nou echt om draait in een spel .. gameplay en sfeer. Dat is gewoon imo helemaal klasse in dit spel, waar een hoop andere spellen van kunnen leren. Dat de graphics misschien minder zijn (nogmaals, IK vind het een heel mooi spel, ook op grafisch gebied) wordt door de enorm goede gameplay en sfeer dubbel en dwars goedgemaakt. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Misschien dat het komt doordat ik geen dynamic lighting heb (ook al heb ik het geselecteerd), dit heb ik al van meer mensen gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

COP was niet erg lang zeg, ik heb hem zojuist uitgespeeld.

Ik vond het spel zelf beter dan de indruk die ik van Clear Sky kreeg (nooit uitgespeeld). Het speelde fijner en een aantal gameplay mechanics waren beter. Maar het hoofdverhaal vond ik een heel stuk minder geweldig dan bijvoorbeeld SoC.

Desalniettemin, leuk spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SR8 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:57:

Geen steelbook helaas.
Wtf, de mijne wordt pas morgen gedispatched? :?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ffi3bomba
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-10-2020
ik ben zojuist ook begonnen ben benieuwd wat het gaat brengen :D
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste