Volgens mij wordt het er voor hem niet duidelijker op zo

Snelle recap:
De volgorde dat de spellen uitgebracht zijn is: Shadow of Chernobyl --> Clear Sky --> Call of Prypiat (februari)
De volgorde van de verhaallijn is: Clear Sky --> Shadow of Chernobyl --> Call of Prypiat.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:33:
[...]
Na een paar uurtjes spelen van Clear Sky kom ik op het volgende:
Minpunten
- Geen duidelijkheid betreffende "squads". Wanneer rukken ze uit? Waarom kan je niet aan iemand vragen om een squad te vormen om iets aan te vallen?
- Geld is eigenlijk net iets té schaars? Fast travel is leuk, maar duuuuuur!
Pluspunten
- Armor en wapens gaan langer mee dankzij upgraden/repairen.
- Zeer goede AI
- De wereld om je heen veranderd constant dankzij Factions, en jij speelt daar een rol in
Wat is jullie mening betreffende bovenstaande punten?

Ten eerste Steam: downloaden, patchen en spelen werkt heerlijk. Wat mij tegenstaat is de bloat die Steam heeft (het werkt gewoon niet snel) en vooral de prijs. Ik gok dat die voor CoP gewoon op €50 gaat liggen, terwijl ik 'm goedkoper ga kopen. Dan maar geen Steam.
Over Clear Sky:
Squads en in het algemeen factions zijn een leuke toevoeging, maar ik had er meer van verwacht. Ja, als je een paar uurtjes enemy squads molt dan help je je faction en gaat op het factionscherm een balkje wat meer naar rechts, maar wat merk je er nou echt van? Ook kun je inderdaad niet squads maken, op enkele voorgeprogrammeerde plekken na, dat had zeker leuk kunnen zijn. Het leek mij een systeem voor een leuk concept waarvan ze zelf nog niet helemaal wisten wat voor een toffe dingen ze er mee konden doen.
Geld is inderdaad schaars. Waarschijnlijk om te zorgen dat je niet al je wapens full ammo kunt kopen en alle upgrades. Prima gedachte, maar het reizen met die gidsen is gewoon niet te doen. Ik ben iemand die altijd graag een paar keer heen en weer sleept met oude loot om wat extra cash te verdienen, maar in Clear Sky leverde dat weinig geld op en als ik guides zou gebruiken om bij een vendor te komen raakte ik zelfs in de min. Overigens heb ik na 2/3e van het spel een inventory hack gebruikt.
Upgrades zijn tof, AI ook, Factions vond ik eigenlijk dus meer een minpunt, maar het concept is wel tof. Al met al ben ik het dus aardig met je eens
[
Voor 69% gewijzigd door
twiFight op 02-01-2010 12:36
]