Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01

Tank80

Cyanide&&Happiness

Even een kort stalkernewb-vraagje tussendoor; ik zit er sterk aan te denken om deze game ook maar eens te gaan aanschaffen/spelen, maar kan ik beter beginnen met de orginele stalker (dat is dan toch shadow of chernobyl, right?) of is het leuker om eerst clear sky te spelen? En gaat die full mod op beide spellen werken?

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 10:03
Pak de originele stalker, vind die toch beter. Clear sky is niet verkeerd, begrijp me niet verkeerd, maar aan het eind is het minder interresant. Shadow of Chernobyl it is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Tank80 schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:50:
Even een kort stalkernewb-vraagje tussendoor; ik zit er sterk aan te denken om deze game ook maar eens te gaan aanschaffen/spelen, maar kan ik beter beginnen met de orginele stalker (dat is dan toch shadow of chernobyl, right?) of is het leuker om eerst clear sky te spelen? En gaat die full mod op beide spellen werken?
Die mod is alleen voor het eerste spel (Shadow of Chernobyl). En het eerste spel is zonder meer de beste van de twee. Die heeft imo veel en veel meer sfeer. En heeft (op mij en velen anderen hier in het topic) een zeeer verslavende werking ;). Het spel kost nu ook geen drol meer trouwens. 5 - 7 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
JediUberknaft schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:32:
[...]

Die mod is alleen voor het eerste spel (Shadow of Chernobyl). En het eerste spel is zonder meer de beste van de twee. Die heeft imo veel en veel meer sfeer. En heeft (op mij en velen anderen hier in het topic) een zeeer verslavende werking ;). Het spel kost nu ook geen drol meer trouwens. 5 - 7 euro ofzo.
Juistem. Ik ben ook weer begonnen met SoC, deze keer met de 2009 mod, eens zien of die echt zo mooi is als jullie claimen. En dan op naar call of prypjat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
GVD :P
Ik ben eindelijk wat verder gaan spelen met CS,
spoiler:
ik dus terug in garbage, ga die tunnel in, ben ik verdomme al mn hardverdiende centen kwijt na de overvalsscene en terugclaimen van mn spul, zo'n 30k die ik net had opgespaard om meteen mn SEVA suit maar te upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Dan kan ik je nu dit ook alvast vertellen, als je lemansk (bij de brug die je moet overnemen) in gaat, je ook niet meer terug kan, dus je moet alles dan wel gedaan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ja dat is wel een naaistreek. Ik snap daar de gedachte even niet helemaal van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

all killer schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:28:
Pak de originele stalker, vind die toch beter. Clear sky is niet verkeerd, begrijp me niet verkeerd, maar aan het eind is het minder interresant. Shadow of Chernobyl it is ;)
[...]

Thnx gasten, SoC it is then, vanavond maar eens beginnen :9

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
You won't regret it :+

Tip: zorg voor genoeg koffie, koekjes, en zorg dat je geen afspraken gepland heb :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Ik ben eigenlijk heel snel afgehaakt met SoC. Als reden had ik de snelle en continue respawn van vijanden waardoor je constant stukken moet clearen waar je nog maar vijf seconden geleden gepasseerd bent en alles aan gort geschoten had.

Ook vond ik veel te veel artifacts, waardoor ik er alle interesse in verloor. Ook had je snel veel geld, dus de itemkoorts verdween ook.

Ik heb hierna nooit meer naar SoC gekeken. Is er ondertussen een mod die deze zaken verhelpt? Dan zou ik het wel nog eens oprakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Welke versie heb je gespeeld? Snelle respawns had ik niet zoveel last van. In bepaalde gebieden kon je er gewoon door sprinten als je wou, verder was het een welkome afwisseling tussen het vele legwork door.

Geld had ik ook genoeg, voornamelijk door de artifacts. Low level artifacts zijn makkelijk te vinden (en te verkopen), de echt goede artifacts vind je echt niet overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Goh, dat is lang geleden. Ik heb het spel bij release gekocht, en opnieuw moeten beginnen met de patch die de save games niet meer compatibel maakte. Daarna nog een of twee patches geinstalleerd, maar welke versie weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

twiFight schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:34:
You won't regret it :+

Tip: zorg voor genoeg koffie, koekjes, en zorg dat je geen afspraken gepland heb :p
Hmm, daar gaat m'n avondopleiding...

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Jongens, heb een probleem. Game geinstalleerd, game draait perfect. Toen de 2009 mod er op gegooit om die eens te bekijken, krijg ik een dikke error!

Cannot find file C:\......\soc\config\system.ltx

Logisch, die hele config map is er niet, doe ik iets fout ofzo?

Fixed.

En begonnen, speel veteran nu. Werdt gelijk omver geblazen door een shotgun bij de eerste missie, speel veteran. Kon me niet meer herinneren dat het spel dan zo pittig is ineens 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door -unknown op 15-09-2009 15:50 ]

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

goedemiddag,

Ik speel stalker soc + de smp 2.4 mod.

Ik kwam uit de freedom base gelopen, nu heb je daar gelijk aan je rechterkant een mijn veld met een plas.
Hoor ik aan de andere kant van de heuvel een mijn afgaan :), ik dacht gratis spulletjes voor de verzameling.

Kom ik boven op de heuvel zie daar gemoedelijk een npc door het mijn veld heen banjeren.
genaamd reptile (loner). Is die npc al twee keer over een mijn gelopen.

Ik loop naar hem toe spreek hem aan en druk op trade. zie ik twee leuke wapens.

een fnc genaamd " reptile 4077's fnc" met omschrijving " enc_Lr_ rep met standaard 5.56x45 mm kogels
en is beter dan m'n ZM LR-300ML.

en een pistol die buckshot 12*70mm kan afschieten.

iemand info over deze wapens (zal even dadelijk wat plaatje maken.) klaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/th.a53ee317cc.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rjf op 16-09-2009 15:10 ]

• twiFight
  • Niet online
Voor die wapens moet je bij het forum van de mod zijn gok ik zo.

STALKER is altijd al pittig geweest ja, vooral in het begin ben je zo dood omdat je geen fatsoenlijk armor hebt. Ik heb behoorlijk wat bandages verbruikt in de eerste gebieden. Zorg iig dat je vanachter cover weg schiet, zonder cover ben je vrij kansloos tegen 2-3 charlies.

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

(jarig!)
[...]

Een groot voordeel van SoC ten opzichte van CS vind ik dat je bij SoC een beschrijving van mutans, artifact en omgevingen krijgt in je PDA. Dat maakte dat ik mee veel betrokkener voelde het zwerven door the zone. Het is mij tot op heden een raadsel gebleven waarom ze deze beschrijvingen eruit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Stalker: Call of Pripyat minimal system requirements:
• Operating system: Windows XP SP2
• Processor: Intel Pentium 4 2.2 GHz / AMD Athlon XP 2200+
• Memory: 768 MB RAM
• HDD: 6 GB free space
• Graphics card: Geforce 5900 128 MB / Radeon 9600 XT 128 MB
• Sound: DirectX 9 compatible
• Input: Keyboard and mouse

Stalker: Call of Pripyat recommended system requirements:
• Operating system: Windows Vista SP1 or Windows 7
• Processor: Intel Core 2 Duo E8300 / AMD Phenom II X2 550
• Memory: 2 GB RAM
• HDD: 6 GB free space
• Graphics card: Geforce GTX 260 / Radeon HD 4870 512 MB
• Sound: DirectX 9 compatible
• Input: Keyboard and mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Hopelijk is de performance wat verbeterd, SoC liep op dezelfde settings beter dan CS.

Heb de requirements in de TS opgenomen onder sectie Call of Pripyat. Ik zal dit ook voor de andere 2 doen en haal ik de requirements sectie eruit.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Zit trouwens een heel groot verschil qua performance in die videokaarten en processors.. de HD4870 is... 4x sneller dan de 9600XT?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dat weet ik niet precies. Ik hoorde iedereen altijd zeuren over die framedrops enz. Kon me daar eigenlijk niks bij voorstellen,Maar nu weet ik hoe irritant het is... de laatste tijd zakt hij gewoon weg tot onder 10 fps :( echt zwaar irritant.

Ik heb weer een paar uur sessie er op zitten :9 met 10x een bug report er bij :/ Hij wou gewoon 3x niet mijn laatste save starten. Telkens die stomme error... na de 4de keer kon ik dan eindelijk spelen. Hopelijk is dit ook binnenkort bij de nieuwe stalker afgelopen.

Ja en met de prestaties, Ik heb opeens op sommige stukken meer dan 80 fps :? waar ik normaal zon 40 had...Maar ik denk zelf dat ik voor een andere cpu(mobo) moet gaan kijken. De 4870 is wel snel genoeg maar de 7750BE is te langzaam denk ik zelf. Wat denken jullie er van? Zou de cpu de lage fps veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Zijn er eigenlijk nog mods voor CS die het spel een beetje opleuken? Bijvoorbeeld iets voor een werkende autosave functie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Kan me zo voor de geest halen dat de eerste Phenoms niet echt gamer CPU's waren, ze waren uberhaupt niet echt snel en werden op alle fronten voorbij geraast door de C2D/Q.. Als je een AM2+ mobo hebt kun je kijken naar een Phenom II. Die zijn best lekker voor gamen. Ik gebruik de Phenom II 940BE en draait erg lekker, beetje overclocken... In Games merk je niet echt verschil tussen i7 en Phenom II..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Een cpu upgrade is leuk maar doe het niet voor dit spel. Daarvoor zijn de prestaties te flucturend en de optimalisatie te slecht. 10% meer in STALKER vertelt je niet zoveel over de cpu. En met een 10% snellere cpu krijg je nog niet altijd betere prestaties in STALKER. Neemt niet weg dat een upgrade altijd leuk is natuurlijk. Hoeveel RAM heb je? 2GB is toch wel het minimum voor dit spel (high dan he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Racer89 schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:05:
Dat weet ik niet precies. Ik hoorde iedereen altijd zeuren over die framedrops enz. Kon me daar eigenlijk niks bij voorstellen,Maar nu weet ik hoe irritant het is... de laatste tijd zakt hij gewoon weg tot onder 10 fps :( echt zwaar irritant.
Moet je eens voorstellen hoe het loopt op dezelfde settings als SoC (80+fps) maar lagere fps in CS (20-40fps) ;)
Ja en met de prestaties, Ik heb opeens op sommige stukken meer dan 80 fps :? waar ik normaal zon 40 had...Maar ik denk zelf dat ik voor een andere cpu(mobo) moet gaan kijken. De 4870 is wel snel genoeg maar de 7750BE is te langzaam denk ik zelf. Wat denken jullie er van? Zou de cpu de lage fps veroorzaken?
Heb je eens benchmarks gezien van gpu's? CS wordt ook bijna altijd getest en zelfs met de nieuwe HD5850 met i7 920 Dx10 1680x1050 alles open 0xAA ~40fps average.. 4xAA ~36fps average.
Ligt niet echt bij de cpu als je het mij vraagt komt vooral neer op een brakkige engine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ik moet zeggen dat mijn upgrade van een E6300 naar een i7-860 heel wat FPS winst heeft opgeleverd. Daarnaast ben ik ook van medium naar de allerhoogste settings gegaan (i.c.m. een 4850 OC'd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ja de snelste cpu is het zeker niet. Maar ik vond de prijs toen wel zeer aantrekkelijk. Ik heb tevens een moederbord gekocht die tot 140 watt ondersteunt, En met een AM2+ socket er op. Dit was ook al verder bedacht om toch eens de x4 te gaan kopen :) Ik zelf speel nu op 2 gig geheugen. Ik wil kijken dat ik bij de volgende cpu upgrade nog 2 gig er bij pak. Maar dan moet ik ook van OS veranderen. Omdat ik nu nog op XP draai. En hij dus maar tot 3 gig herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
Hoe je het ook bekijkt, de optimalisatie is gewoon ronduit beroert. Om maar een voorbeeldje te noemen: Alles draait perfect, komt er bij wijze van 1 windvlaag langs met zand, staat hij gelijk stil... Terwijl als het flink onweert er soms niks aan de hand is. Blijft raar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik had in CS vooral problemen tijdens dusk en dawn, wanneer je vooral veel zonnestralen ziet, zeg maar. Niet zo'n grote ramp, aangezien ik toch meestal stealth vecht en het liefst van afstand, dus dan boeit het niet. Bij instant action is het wel naar, maar daar doe ik niet vaak.

Vanaf Limansk echter is het de hele tijd een ramp en aangezien je daar vaker close combat hebt is het ook gelijk vrij dodelijk. Ben vaak genoeg dood gegaan nog voordat ik uberhaupt me crosshair in de buurt van de vijand kon krijgen.

Wat ik wil zeggen is: een snellere cpu is gaaf, je zult betere performance hebben. Maar verwacht niet dat je dit spel van begin tot eind smooth kunt spelen. Settings zijn daarbij niet eens heel erg van belang. Met alle redelijk moderne hardware kun je alles op high zetten - behalve enkele beruchte settings die het spel onspeelbaar maken - en verder moet je gewoon de slowdowns voor lief nemen. Voor dit spel heb ik dat over, maar het blijft een gemiste kans. Ook jammer dat ze daar bij een patch nooit wat aan gedaan hebben.

Vooralsnog heb ik goede hoop voor Call of Prypiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik ben ook al aan het afwachten, Spelen jullie stalker al op directx 10 ? Ik draai nog altijd op 9 omdat ik xp heb :( Mijn kaart kan het wel aan maar de os niet. Eens kijken als ik Windows 7 heb, of er dan iets verandert:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja en het ziet er subliem uit :p Maar ook in DX9 heeft het spel een heerlijk sfeertje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
twiFight schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:23:
Ja en het ziet er subliem uit :p Maar ook in DX9 heeft het spel een heerlijk sfeertje hoor.
Ik vind subliem wel weer een beetje overdreven zeg :9 Ik vind de omgevingen er mooi,de weers effecten in het speciaal, maar de rest vind ik toch echt minder. De props bijvoorbeeld, die zijn niet zo heel gedetailleerd. En wat dacht je van alle AI's met hun mega voeten 8)7 Maar zo belangrijk is dat niet, de gameplay laat je die dingen altijd snel vergeten! :D

[ Voor 3% gewijzigd door -unknown op 21-09-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Misschien kunnen jullie me verder helpen. is er nog een mogelijkheid om underground te komen? Dus in het echte underground gedeelte. Van de Task? Ik heb de Task gehaald. Maar nu staat dus het water in die tunnel. En ik komt er via de ingang niet meer in. Nog een andere mogelijkheid om daar naar binnen te komen? Dus zonder opnieuw te beginnen :P Dus ik heb het dan over Clear sky.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:59

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

In Agropom bedoel je? Je kunt weer terug als je van het Duty kamp over de heuvel naar het Stalker kamp loopt. Bovenop de heuvel waar je er eerder uit bent gekomen na de taak voltooid te hebben kun je ook weer naar binnen.

Maar waarom wil je terug? Iets vergeten mee te nemen ofzo?

Specs

• Racer89
  • Niet online
Ja, die underground bedoel ik. Maar die tunnel staat onder water. Ik kom wel beneden. Daar waar die silo's staan kan ik niet meer komen via die ladder. Want die is geblokkeerd. Ik was bezig met alle backpack te vinden. En in die underground waren er ook nog 3 die ik niet heb. Maar die liggen daar waar ik niet kom :(

• psychoclown
Zullen jullie vast al wel weten maar voor degene die het nog niet wisten (zoals ik):

RELEASE DATE: Call of Pripyat
Russia October 2009
Germany, Austria, Switzerland November 2009
Rest of Europe, USA 1st Quarter 2010

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 24-09-2009 15:52 ]

• twiFight
  • Niet online
Balen, ik wil graag snel spelen. Aan de andere kant kan ik SoC dan nog eens doen en hebben ze er hopelijk al wat meer bugs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Call of Pripyat Dx10/Dx11 comparison shots, scheelt aardig wat maar sowieso is tesselation geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

[kwaad]
jeetje man waarom wordt er niet gewoon in 1 keer gereleased in Europa? en als ze het logistiek niet aankunnen waarom kiezen dan voor dat soort landen boven het mooie Nederland!
[/kwaaaaaad]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ja of op zijn minst Nov 2009 voor allemaal en niet alleen de duitssprekende landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt mij ook een beetje tegen die release data. Er zit wel heel erg veel tijd tussen. Eerste kwartaal 2010 is ook best vaag, kan dus net zo goed februari of maart worden. Kan mij alleen niet voorstellen dat het zó lang gaat duren. Maar goed, laten we er maar van uit gaan dat het 't wachten meer dan waard zal zijn. :P
Ik wist ook niet dat CoP directx 11 zal gaan ondersteunen maar aan de andere kant wel weer te verwachten aangezien ze ook al één van de eerste waren met dx 10.1 support.

• -unknown
Bekijk het zo. Stel het wordt eind Q1 2010, dan hebben we wel een stabielere versie omdat de andere versie's al een tijdje uit zijn en al een hoop bugs gefixed kunnen worden, nog maar niet te spreken over de goede mods die er dan al zullen zijn! ;)

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Deutsche mods jah.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Racer89
  • Niet online
Ik heb opeens een klein probleempje :( @ dagen terug is mn quad core. 940 van amd binnen gekomen. Samen met Windows 7. Dit allemaal fijn geïnstalleerd enz. Stalker er natuurlijk op enz. Directx 10.1 testen :9 Nou de dag dat ik het installeerde niks aan de hand. Spel zag er mooi uit. Fps was zeker niet verkeerd. En nu wil ik het dus gisteren nog eens even verder spelen. En nu heb ik super veel last van lag? Als er wind is gaan de struiken niet vloeiend mee. Gewoon alles laggy. Als ik me beweeg ook lag.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Als ik naar het menu in ga van CS. dan heb ik ook zon gekke streep links in beeld. En onder de loading een kleine, dunne streep beneden in beeld. Deze is blauw. Echt jammer dat het nu opeens zo loopt :(

Verwijderd

Voor de mensen die weten waar ze het kunnen vinden: er is een Russische versie van CoP geleaked. Het kan een RC of een (te vroege) release zijn. Het schijnt alleen te werken onder Win7 vanwege de afwezigheid van een goede implementatie van Starforce. Van de verhalen die ik her en der hoor, zit het vol met bugs. :X

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 19:35 ]

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

WTF lees ik daar STARFORCE?
COP komt toch niet met dat vervloekte STARFORCE uit?!!!!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
de russische versies van Stalker zijn altijd met starforce uitgebracht. In het westen zijn ze gelukkig zonder dit wanproduct geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:29:
Voor de mensen die weten waar ze het kunnen vinden: er is een Russische versie van CoP geleaked. Het kan een RC of een (te vroege) release zijn. Het schijnt alleen te werken onder Win7 vanwege de afwezigheid van een goede implementatie van Starforce. Van de verhalen die ik her en der hoor, zit het vol met bugs. :X
Daar moet je niet altijd op afgaan, TQ bijv. kwam vlak na de launch ook via de download kanalen bij veel mensen terecht en al die mensen hadden last van onstabiliteit, crashes en bugs terwijl de legale versie perfect speelde :)

Als het wel waar blijkt te zijn is het alleen maar goed dat wij pas Q1 2010 mogen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Sorry hoor, maar klagen dat een geleakte versie vol zit met bugs?? Het verbaast me dat je post uberhaupt nog niet gewist is door een modje. Ik vind het basically gewoon een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:18:
Sorry hoor, maar klagen dat een geleakte versie vol zit met bugs?? Het verbaast me dat je post uberhaupt nog niet gewist is door een modje. Ik vind het basically gewoon een troll.
Ho even, gaan we woorden in m'n mond leggen?
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:29:
...

Van de verhalen die ik her en der hoor, zit het vol met bugs. :X
Nu weet ik natuurlijk niet wat jij onder klagen verstaat, maar zo was het zeker niet bedoeld. Ik heb de leak niet eens geprobeerd, kwam er gewoon achter dat er een versie was gelekt. Big deal. Als ik het spel überhaupt speel, zal het retail zijn. Veel beter dan je weg banen door de Russische tekst imo.

En waarom zou m'n post verwijderd moeten worden? Ik geef geen links. Als mensen het willen downloaden, vinden ze het toch wel. Hebben ze mijn post echt niet voor nodig. Vroeg of laat kwam die info toch wel in dit topic te staan.

En dat jij m'n post trolling vind, ligt aan je eigen interpretatie. Nogmaals, zo was het echt niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Stalker:SoC en Complete mod 2009 erop geknald na de fresh install maar nou had ik gisteravond al wat lopen pielen maar ik ben bang dat ik het nog niet kan draaien :'(
De engine van Stalker kan blijkbaar niet (goed) omgaan met 320MB gpu memory en om het enigzins lekker te kunnen draaien met al die textures heb je 512MB gpu mem of meer nodig..
Beetje een domper dus want ondanks dat ik de fps op bepaald plekken al een stuk heb weten te verbeteren met lagere settings etc kom ik niet verder dan 25-30fps gemiddeld en dat is me veels te laag helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:58:De engine van Stalker kan blijkbaar niet (goed) omgaan met 320MB gpu memory en om het enigzins lekker te kunnen draaien met al die textures heb je 512MB gpu mem of meer nodig..
Hoe heb je de texture detail ingesteld onder opties? Als je deze één of twee tandjes terug schroeft gaat het wellicht beter. Ik had met mijn HD4770 512 MB ook problemen op sommige momenten en heb texture detail nu in de één na hoogste stand. Verder heb ik de andere balkjes ook één tandje terug gezet. Ik denk dat het verschil in prestaties beter merkbaar is dan het verschil in kwaliteit tussen de hoogste en één na hoogste stand. Maar vanwege de grote textures is 512 MB is opzich wel aan te bevelen met deze mod.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:02:
[...]

Hoe heb je de texture detail ingesteld onder opties? Als je deze één of twee tandjes terug schroeft gaat het wellicht beter. Ik had met mijn HD4770 512 MB ook problemen op sommige momenten en heb texture detail nu in de één na hoogste stand. Verder heb ik de andere balkjes ook één tandje terug gezet. Ik denk dat het verschil in prestaties beter merkbaar is dan het verschil in kwaliteit tussen de hoogste en één na hoogste stand. Maar vanwege de grote textures is 512 MB is opzich wel aan te bevelen met deze mod.
Ook echt het enige wat ik niet had geprobeerd 8)7
Zal het eens proberen en laat ik wel weten hoe en wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Gisteren is S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat uitgekomen in Rusland. (Russische/Oekraïense versie). Ik ben benieuwd wanneer wij hem gaan krijgen. Hij kost daar maar €15,-!

Ik kan niet wachten. Vond de 2 voorgaande delen zo super gaaf (ondanks de bugs). Mijn verwachtingen zijn hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Kirpeknots schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:53:
Gisteren is S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat uitgekomen in Rusland. (Russische/Oekraïense versie). Ik ben benieuwd wanneer wij hem gaan krijgen. Hij kost daar maar €15,-!

Ik kan niet wachten. Vond de 2 voorgaande delen zo super gaaf (ondanks de bugs). Mijn verwachtingen zijn hoog.
Ik ben ook ontzettend benieuwd. Maar deeltje 1 ( SoC) was verregeweg de beste en meest sfeervolle imo. Clear Sky boeide mij een stuk minder en zoog mij niet elke keer zoooo erin als SoC. Die is gewoon vet verslavend.
Nu hoop ik echt dat CoP dus meer op deeltje 1 lijkt qua sfeer. Bugs had ik in dat deel ook vrijwel niet, terwijl ik CS meestal niet langer dan 10 minuten kon spelen zonder crash.

Ik baal ervan dat call of pripyat voor ons een stuk later uitkomt, maar wat er al eerder gezegd is. Dan is er misschien dus al een hoop gepatched en hopelijk zelfs al goede mods.

We will see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik hoop dat we wat DX11 resultaten gaan zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 10-08 23:13
Als ik het goed begrijp is de nieuwe stalker game al uit in Rusland: (zie de 4e nieuwspost)

http://nl.babelfish.yahoo...p=ru_en&btnTrUrl=Vertalen

Verder wist ik niet dat zo geobsedeerd zijn door dit spelletje daar in rusland, een heel muziekfestival met " stalker" als thema, echt ongelofelijk gestoord.

[ Voor 38% gewijzigd door Nordcore op 08-10-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Dat was hierboven ook al gemeld en een tijdje geleden had ik de releasedata gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
STALKER heeft ook echte bands die muziek maken voor de game, bv door Firelake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ja man check dit:

http://www.youtube.com/watch?v=iTOf8fv-Q14

lekker nummer hoor! Gemaakt dor firelake, volgens mij is 1 van de bandleden ook een ontwikkelaar van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Upcoming patch:

Saved games will work in version 1.6.01

Total

- In the advanced graphics settings added option "tessellation" (for DX11);
- Added support for advanced instruction of the latest models of processors;
- Improved support for integrated graphics Intel;
- Vital reduced load times and improved overall performance when using DX11;
- Improved texture on the 32-bit systems;
- Added ability to simultaneously run the game under different user accounts;
- The possibility to run the game under a user account with restricted privileges;
- Improved system falling knife;

Single player

- Fixed a crash with the message "gamedata \ scripts \ xr_effects.script: 1288: attempt to index global 'npc' (a nil value)";
- Fixed a crash with the message "Arguments: bad node in heap";
- Fixed a crash with the message "any vertex in patrol path [...] is inaccessible for object [...]";
- Fixed a crash with the message "bone <obj-> PHGetSyncItemsNumber ()";
- Fixed a crash with the message "xrGame.dll, CxIOFile:: Scanf ()";
- Fixed crash when opening "message history" in the CPC;
- Fixed crash when you try to talk to the shingle after hunting Creek;
- Fixed crash when you try to talk to the shingle after it was found Magpie;
- Fixed crash when you try to talk to Kowalski after setting the "One Shot";
- Fixed crash when trying to talk to Bear after the job "Hostage";
- Fixed crash when you try to talk to Sychom after setting the "Transaction";
- Fixed crash when talking with Herman about research during the job "Investigation of anomalies;
- Fixed crash when trying to give Azot more material than was originally in the game;
- Fixed hang on the loading level;
- Fixed inability to continue the game after the issuance of the job "One Shot";

- Added saving rate approximation in dynamic elevations;

Multiplayer

- Optimized network part of the game, which substantially reduced the number used by traffic;
- Improved system to combat cheaters;

- Fixed crash when connecting to the server, by changing the team and when the map changes;
- Fixed crash when attempting to connect to GameSpy no connection to the Internet;
- Fixed a crash when the collection of statistics;
- Fixed crash when recording a demo;
- Fixed game hang if the server was forbidden mode observer;

- Fixed the loss of character during the spawn;
- Fixed the lack of ammunition for the pistol in the "team against the team";

List of changes is not final. Approximate time release patch - the end of October.
http://www.gsc-game.com/i...s&s_game_type=xr3&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Nice! Niet dat wij er nu iets aan hebben maar wat nu gefixed wordt is al gefixed voor ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Hmm. Ik zie nog geen fix voor de bug bij de cement factory. Als ik daar die stash met die batterijen en de health pakketten van boven af (langs de buis) pak zit ik vast en kan ik niet meer omhoog springen. Die stash ligt in de kelder maar in de kelder kan je weer niet onder de buis door grijpen om het te pakken.

Ik heb de springfactor in actor.ltx geprobeerd aan te passen maar dat hielp ook niet.

Goed. Half uurtje aan het klooien geweest. Vervolgens de laaste savegame maar weer gepakt en de laatste 2 uur opnieuw gespeeld. Wel gaaf spelletje Call of Pripyat. Ik vind het grafisch nog niet echt een vooruitgang t.o.v. Clearsky. Dat kan ook aan mijn settings liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Kirpeknots schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:06:
Ik vind het grafisch nog niet echt een vooruitgang t.o.v. Clearsky. Dat kan ook aan mijn settings liggen.
Dat is het denk ik ook niet heel erg. De engine is van v1.5 naar v1.6 gegaan voor deel 3. Ongetwijfeld veel geupdate, maar waarschijnlijk geen "omg dit heb ik nog nooit eerder gezien" graphics. Wél DX11 support, dus wanneer de hardware er is ziet het er ongetwijfeld gaaf uit.

Zijn er al engelse reviews te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Ik speel Call of Pripyat op een Quadro FX 770M onder XP dus dat is DX9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 10-08 23:13
Kirpeknots schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:40:
Ik speel Call of Pripyat op een Quadro FX 770M onder XP dus dat is DX9
ghehehe ja dan kan ik me voorstellen dat je geen verschil ziet....
je moet hem maar eens onder vista installeren en spelen in dx10 mode met full dynamic lightning, dit ziet er al vele malen beter uit als dx9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het spelen van STALKER SoC. Elke keer als ik aan het einde van Lab X-18 kom en het filmpje te zien krijg blijft hij hangen op het witte beeld dat je aan het eind van het filmpje krijgt. Weet iemand hiervoor een fix?

Ik gebruik een HD 3870 op 830/1170 en een AMD X 4000+ op 2.63 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door fox-hound op 22-10-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:35:
Ik heb een probleem met het spelen van STALKER SoC. Elke keer als ik aan het einde van Lab X-18 kom en het filmpje te zien krijg blijft hij hangen op het witte beeld dat je aan het eind van het filmpje krijgt. Weet iemand hiervoor een fix?

Ik gebruik een HD 3870 op 830/1170 en een AMD X 4000+ op 2.63 Ghz.
In welke versie speel je? En wat gebeurd er wanneer je dit filmpje overslaat? Weet niet meer zeker met welke toets dat moet. esc, enter of spatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ziet er tof uit!

Trouwens pakt tweakers je link niet goed door de , achter aid, volledige link:
code:
1
http://www.pcgameshardware.com/aid,698906/Stalker-Call-of-Pripyat-High-res-DirectX-11-screenshots-plus-wallpaper-download/Download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Trouwens pakt tweakers je link niet goed door de , achter aid, volledige link:
Ik had quotes om de url moeten plaatsen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Mooie plaatjes, daar niet van. Maar ik zie aan deze screenshots niet echt veel verschil met de beeldkwaliteit die ik nu heb met Clear Sky en DX10.1 op 1920x1200?

Misschien dat het net allemaal iets ronder is (tesselation), maar de details vallen me toch tegen. Bomen en bladeren zijn nog steeds "ouderwets" kaal en hakkelig. En een aantal textures lijken meer uit het Halflife 2 tijdperk te komen.
Alhoewel HL2 natuurlijk wel vooruitstrevend was voor die tijd ;)

Maar goed, we wachten het spel lekker af, ingame (met misschien beeldverbeterende patches tegen die tijd) kan het heel anders zijn. Tijdens gevechten let je er toch niet op, alleen als je lekker aan het wandelen bent...

Maar eerst nog even een DX11 kaart scoren, zit nu nog met een HD4870. Maar ik heb tot eind januari toch daarvoor, voordat ie uitkomt?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Russische versie is verkrijgbaar, geen idee of er ook al een Engelse versie is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Sowieso ben ik geen fan van de graphics van STALKER. En STALKER leent zich ook niet voor DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
STALKER heeft het sowieso altijd meer van de sfeer van de graphics moeten hebben dan van de omfgbbqsauce-wat-is-alles-realistisch. En daar leent de engine zich prima voor, voor die sfeer, dus ik denk dat het wel goed zit.

Voor een evt STALKER 2 zullen ze wel met een hele nieuwe engine komen, cq XRay v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Hacku schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:35:
De Russische versie is verkrijgbaar, geen idee of er ook al een Engelse versie is.
Nope nog niet pas in Q1 2010, zie ook de post die ik een hele tijd terug gemaakt heb:
RELEASE DATE: Call of Pripyat
Russia October 2009
Germany, Austria, Switzerland November 2009
Rest of Europe, USA 1st Quarter 2010
twiFight schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:54:
STALKER heeft het sowieso altijd meer van de sfeer van de graphics moeten hebben dan van de omfgbbqsauce-wat-is-alles-realistisch. En daar leent de engine zich prima voor, voor die sfeer, dus ik denk dat het wel goed zit.

Voor een evt STALKER 2 zullen ze wel met een hele nieuwe engine komen, cq XRay v2
Ben ik het helemaal mee eens en met die sfeer zit het helemaal top ;)

Overigens heb ik deze hier nog niet voorbij zien komen maar hebben de die-hards het natuurlijk allang gezien: IGN - S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat Hands-On.

[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 13-11-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat benchmark

We are glad to present you a special version of S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat Having your PC tested with benchmark you will be able to get detailed information about its performance on various graphical modes and find out how well your system is balanced for gaming and S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat in particular.

This benchmark is based on one of the ingame locations – Pripyat . The testing process includes four stages, those utilizing various weather and time of the day settings (day, night, rain, bright sun). In order to test your system thoroughly the benchmark is provided with a number of presets and options including different versions of DirectX (9.0, 10.0, 11), screen resolutions, antialiasing etc, all at your disposal.

If you like competitions pay attention to the special Test and Rate feature we included into this benchmark. The Test and Rate mode enables you to compare your performance results with those of other players. Be assured, when sending us your test results, we collect only the data explicitly visible in the query; GSC Game World has no commercial or harmful purpose with this test.

Independently of the results, every participant will receive a present of personalized web banner with the rating place and overall achievement marked on it.Names and test results will be placed in the official rating boards that will launch publicly once we receive the first 500 test results.

So, enjoy the test, get your results and good luck in the competition!
http://cop.stalker-game.com/?page=news&item=150
Meer mirrors: http://www.techpowerup.com/downloads/1692/mirrors.php

Resultaten zijn welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik zal hem even testen op mijn laptop en mijn resultaten laten weten! ;) okee okee, het draait vast amper, maar ik wil gewoon wat plaatjes zien :9

Eerste result is binnen (en gelijk ook laatste result die ik op de laptop draai):
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_bench_medium.jpg

Op een P7350 (2.0 ghz)
4GB RAM
9600M GS
1376x768 of zoiets
Medium detail
DX10 full dynamic
geen fratsen zoals AA aan.

Okee okee, nog één. Zelfde, maar dan met basix DX9:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_bench_medium_DX9.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door twiFight op 17-11-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Als deze benchmark een goede afspiegeling is van het spel zelf, ga ik er met mijn HD4870 wel komen denk ik. Alleen die Sunshafts hé... Die gaven een minimum FPS van maar 19, wel op Ultra DX10.

Maar wat moet je nou van die score denken, waar kan ik die vergelijken?

Your benchmark mode is Ultra DX10.

Your benchmark score totals 4575 points.

Statistics for mode Ultra DX10
Your score is better than score of 68.18% of records.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Dat zegt niet zozeer veel over hoe het spel draait, maar meer over de PC van de gemiddelde STALKER speler ;) Ik denk dat je met een minimum van 20 FPS prima kunt spelen, als sunrays je performance omlaag trekken dan kun je misschien nog "sun beams" ofzo uitzetten, wat in Clear Sky iig kon. Ik had er in CS alleen last van in Agroprom ofzo, maar dat vond ik niet zo storend. 90% van het spel speel ik iig rustig, sneakend en berekenend, dan is het geen minpunt. Pas bij snelle actie - een mutant in de sewers ofzo - is lage performance écht nadelig, maar de sewers liepen bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:05

Goner

What can I do you for ?

Heb 'm ook maar op m'n bescheiden systeempje gedraid, wil volgend toch echt weer gaan spelen !

Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n63/GonerNL/benchmark_medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Vorige zomer m'n systeempje nog vernieuwd speciaal om optimaal van CS te kunnen genieten!

Deze zal ook best goed draaien - Extreme settings, enhanced full dynamic lighting, 1280x1024, 2xAA, medium SSAO (default) en DX10.1

Afbeeldingslocatie: http://djsfinx.be/stuff/stalker_stats.jpg

Heb geen zin om de benchmark telkens opnieuw te runnen om te zien wat m'n optimale settings zijn, dat doe ik wel met de game zelf :)

Zoals twiFight al vernoemde vind ik 20+ FPS best aanvaardbaar - het is een wereld van verschil om met sunbeams en ander grafisch geweld te kunnen spelen, dat zorgt net voor de sfeer die voor mij de game helemaal af maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm laatst gekocht via Steam, maar kon 'm niet goed spelen/waarderen omdat ik compleet waanzinnig werd van die camera shake/bobbing in combinatie met lage FOV. Leuk als je op een console speelt en meer dan 1,5 meter van je scherm zit, maar op een PC monitor irriteert het me enorm.

Er zijn 2 werkende mods gemaakt die je hier kan vinden:
No head bobbing: http://stalker.filefront.com/file/No_Head_Bob;93968
Custom FOV: http://stalker.filefront....ALKER_FOV_SWITCHER;101805

De FOV's die de mod aangeeft kloppen niet helemaal. 90 lijkt meer op 130. 83 is voor mij perfect @ 16:10 aspect ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Afbeeldingslocatie: http://www.stooorage.com/thumbs/248/350110_stalker.jpg

net ook even de benchmark gerunned. net als jullie ben ik ook long time fan van stalker! heb SoC en CS recentelijk nog eens opnieuw uitgespeeld (SoC was op steam voor 5€, en CS kwam gratis bij mijn videokaart [mooie gelegenheid om het legaal nog eens opnieuw te spelen >:) ]).
Waren beide top spellen! en met mijn nieuwe speeltje, een 4870x2; loopt het allemaal als de brandweer :D.

deze benchmark draaide ik 1680x1050 - High - DX10 - 2xAA .

die Call of Prypiat staat op verschillende 'bronnen' met een 'googlevertaalde' ingame text, wss wel zonde van je game ervaring zo...

[ Voor 68% gewijzigd door Qurius op 18-11-2009 22:56 ]

• twiFight
  • Niet online
Ik ga STALKER by launch halen voor full price en zal er zeker geen spijt van krijgen. Ik ben een groot fan van single player games en je ziet ze niet vaak meer, dus die steun ik graag. Nog een zooi scores:

Alle benchmarks op 1440x900 native monitor resolution met een
Nvidia 7600GT (me 9800GX2 is terug naar de fabriek :'()
Alles is DX9 omdat de videokaart geen DX10 support heeft.

E6750 @ stock 2.67 ghz
4 GB DDR3 RAM @ 1333 mhz, 7-7-7-20, 1:2

Medium - Full Dynamic DX9
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_medium_1440_dx9fulldynamic.jpg

Medium - Enhanced Full Dynamic DX9
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_medium_1440_dx9enhancedfulldynamic.jpg

Extreme - Full Dynamic DX9
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_extreme_1440_dx9fulldynamic.jpg

Extreme - Enhanced Full Dynamic DX9
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_extreme_1440_dx9enhancedfulldynamic.jpg

Hierna heb ik mijn systeem overgeklokt. De resultaten zijn raar en tegenstrijdig. Om een of andere reden werkt mijn overklok niet zo fijn en ik heb het idee dat het aan het RAM ligt, maar ik weet het niet zeker. Ik denk niet dat het aan de STALKER engine ligt. Volgende screens zijn ter uwer info, maar neem ze dus niet al te serieus.

E6750 @ OC 3.2 ghz
4 GB DDR3 RAM @ 960 mhz, 6-6-6-18, 5:6

Medium - Full Dynamic DX9
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_medium_1440_dx9fulldynamic_oc.jpg

Medium - Enhanced Dynamic DX9
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_medium_1440_dx9enhancedfulldynamic_oc.jpg

Extreme - Full Dynamic DX9
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_extreme_1440_dx9fulldynamic_oc.jpg

Extreme - Enhanced Full Dynamic DX9 had ik geen zin meer in, die bench duurt al gauw een 10+ minuten.

• psychoclown
Ook maar even die benchmark tool binnen gehaald en laten draaien.
Moet wel even bij gezegd worden dat ik mijn CPU atm weer stock heb draaien en ik hem weer eens fatsoenlijk moet overklokken (warme weer is weer voorbij), rest van de specs zie sig.

Alle plaatjes zijn klikbaar en de gebruikte settings zie je ook in de tooltip
1680x1050 High Full Dynamic 1680x1050 High Objects
1680x1050 High Full Enhan. 1680x1050 Medium Full Enhan. Dx10

• bvk

bvk

Deze benchmark is toch niet erg representatief voor wat we mogen verwachten qua performance in het spel zelf. Het draait maar op 1 core (is wel een i7..;-) en er is geen interactie met het spel. Ik mag hopen dat het spel zelf wel multicore threaded is?

Mijn score:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bvk/Stalker%20CoP%20benchmark.jpg

Specs

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
het is een benchmark, geen demo xD

• bvk

bvk

Ik bedoel te zeggen dat de benchmark weinig benched, behalve de graphics. Het was leuk geweest als er ook drukke gevechten en andere scenes waren gesimuleerd.

Dus meer gebruik makend van de kracht van de rest van de pc en elk onderdeel testend, zoals 3Dmark doet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:05

Goner

What can I do you for ?

bvk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:56:
Ik mag hopen dat het spel zelf wel multicore threaded is?
Dat zou zo ondertussen wel eens tijd worden ja ... de 2 voorgangers in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Mensen kunnen we voortaan die hele desktop meuk even weglaten? Elke keer 7MB downloaden om alleen de result window te zien is wel wat zinloos.

Ik denk niet dat ze multicore support hebben, want COP is XRay v1.6 en aangezien multicore best wel wat code aanpassingen vergt denk ik niet dat ze dat in zo'n kleine engine evolution doen. Jammer, dat wel. Overigens is er dan geen interactie in de benchmark maar er worden wel degelijk gevechten gehouden. Niet hele grote, maar die kwam ik in de vorige twee spellen ook amper tegen. Zelfs de 'grote' aanvallen op een basis bleven meestal wel onder de 10 npcs.

[edit] Halen jullie trouwens consistente resultaten met de benchmarks? Ik haal (even puur naar fps gekeken) elke keer varierende resultaten, en dan bedoel ik niet dat het een fpsje meer of minder is, maar max fps die opeens bij een andere test het hoogste is, max fps die wel gelijk is maar opeens een gemiddelde van 4 fps later, etc.

[ Voor 21% gewijzigd door twiFight op 21-11-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
1366x768, Ultra, Enh Full Dynamic DX10

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.krause/stalker_cop_bench_ultra_DX10.jpg

Op de laptop nog wel. Best een prima score dacht ik zo. Blijkt wel weer dat de videokaart véél belangrijker is dan je cpu, want de laptop heeft een 2.00ghz dual core en een 9600M GS en de desktop een 3.2 ghz dual core en een 7600GT. Toch haalt die op DX9-medium amper deze scores.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Keiharde kick omhoog. :P

Hele tijd terug toen ze nog shadow of chernobyl aan het afmaken was, was ik nog actief met posten en met dit spel in de gaten te houden, maar op een een of andere manier ben ik dat vergeten, tot ik hem vandaag weer tegen kwam.
Gelijk gekocht, en zo dadelijk spelen, ik heb er zin in! *O*

Nieuwe deel ziet er ook hoopvol uit, ben erg benieuwd!

[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 31-12-2009 17:53 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• psychoclown
Haha flink uit het oog verloren dus :P
Nouja beter laat dan helemaal niet ;)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk het ja, maar goed, ik ga er nu eens lekker van genieten.

* Joopieboy slingert de versterker eens aan!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Hopelijk komt de nieuwste telg in de s.t.a.l.k.e.r franchise ook uit op Steam. Is daar al iets meer over bekend?

Had via een van de wekelijkse deals al een tijdje het eerste deel al gekocht, en zojuist vanwege de knotsgekke kerstprijzen ook Clear Sky daar vandaan gehaald. Wat mij betreft zijn dit zeker twee van de betere games die afkomstig zijn uit het voormalige oostblok. Het zou erg fijn zijn als daar binnenkort ook het derde deel aan mijn lijstje toegevoegd kan worden :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Net even bezig, 1e missie van die trader gedaan, dan krijg je een bericht dat je om respect te verdienen anderen kunt helpen, maar het hoe en wat verder, ik snap der geen zak van. Beetje wollig en ik kan niet echt lekker doorspelen.

Speelt ook sloom lijkt het wel, en dat met een c2d 4400, 2gb ram, en een xfx geforce 8600gts....

Iemand een goeie site met een tutorial of een handleiding? :P

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste