Je imiteert me mateloos.
Die mod is alleen voor het eerste spel (Shadow of Chernobyl). En het eerste spel is zonder meer de beste van de twee. Die heeft imo veel en veel meer sfeer. En heeft (op mij en velen anderen hier in het topic) een zeeer verslavende werkingTank80 schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:50:
Even een kort stalkernewb-vraagje tussendoor; ik zit er sterk aan te denken om deze game ook maar eens te gaan aanschaffen/spelen, maar kan ik beter beginnen met de orginele stalker (dat is dan toch shadow of chernobyl, right?) of is het leuker om eerst clear sky te spelen? En gaat die full mod op beide spellen werken?
Juistem. Ik ben ook weer begonnen met SoC, deze keer met de 2009 mod, eens zien of die echt zo mooi is als jullie claimen. En dan op naar call of prypjat!JediUberknaft schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:32:
[...]
Die mod is alleen voor het eerste spel (Shadow of Chernobyl). En het eerste spel is zonder meer de beste van de twee. Die heeft imo veel en veel meer sfeer. En heeft (op mij en velen anderen hier in het topic) een zeeer verslavende werking. Het spel kost nu ook geen drol meer trouwens. 5 - 7 euro ofzo.
Ik ben eindelijk wat verder gaan spelen met CS,
all killer schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:28:
Pak de originele stalker, vind die toch beter. Clear sky is niet verkeerd, begrijp me niet verkeerd, maar aan het eind is het minder interresant. Shadow of Chernobyl it is
Thnx gasten, SoC it is then, vanavond maar eens beginnenJediUberknaft schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:32:
[...]
Die mod is alleen voor het eerste spel (Shadow of Chernobyl). En het eerste spel is zonder meer de beste van de twee. Die heeft imo veel en veel meer sfeer. En heeft (op mij en velen anderen hier in het topic) een zeeer verslavende werking. Het spel kost nu ook geen drol meer trouwens. 5 - 7 euro ofzo.
Je imiteert me mateloos.
Tip: zorg voor genoeg koffie, koekjes, en zorg dat je geen afspraken gepland heb
Ook vond ik veel te veel artifacts, waardoor ik er alle interesse in verloor. Ook had je snel veel geld, dus de itemkoorts verdween ook.
Ik heb hierna nooit meer naar SoC gekeken. Is er ondertussen een mod die deze zaken verhelpt? Dan zou ik het wel nog eens oprakelen.
Geld had ik ook genoeg, voornamelijk door de artifacts. Low level artifacts zijn makkelijk te vinden (en te verkopen), de echt goede artifacts vind je echt niet overal.
Hmm, daar gaat m'n avondopleiding...twiFight schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:34:
You won't regret it
Tip: zorg voor genoeg koffie, koekjes, en zorg dat je geen afspraken gepland heb
Je imiteert me mateloos.
Cannot find file C:\......\soc\config\system.ltx
Logisch, die hele config map is er niet, doe ik iets fout ofzo?
Fixed.
En begonnen, speel veteran nu. Werdt gelijk omver geblazen door een shotgun bij de eerste missie, speel veteran. Kon me niet meer herinneren dat het spel dan zo pittig is ineens
[ Voor 27% gewijzigd door -unknown op 15-09-2009 15:50 ]
Ik speel stalker soc + de smp 2.4 mod.
Ik kwam uit de freedom base gelopen, nu heb je daar gelijk aan je rechterkant een mijn veld met een plas.
Hoor ik aan de andere kant van de heuvel een mijn afgaan
Kom ik boven op de heuvel zie daar gemoedelijk een npc door het mijn veld heen banjeren.
genaamd reptile (loner). Is die npc al twee keer over een mijn gelopen.
Ik loop naar hem toe spreek hem aan en druk op trade. zie ik twee leuke wapens.
een fnc genaamd " reptile 4077's fnc" met omschrijving " enc_Lr_ rep met standaard 5.56x45 mm kogels
en is beter dan m'n ZM LR-300ML.
en een pistol die buckshot 12*70mm kan afschieten.
iemand info over deze wapens (zal even dadelijk wat plaatje maken.) klaar.
[ Voor 9% gewijzigd door rjf op 16-09-2009 15:10 ]
STALKER is altijd al pittig geweest ja, vooral in het begin ben je zo dood omdat je geen fatsoenlijk armor hebt. Ik heb behoorlijk wat bandages verbruikt in de eerste gebieden. Zorg iig dat je vanachter cover weg schiet, zonder cover ben je vrij kansloos tegen 2-3 charlies.
Een groot voordeel van SoC ten opzichte van CS vind ik dat je bij SoC een beschrijving van mutans, artifact en omgevingen krijgt in je PDA. Dat maakte dat ik mee veel betrokkener voelde het zwerven door the zone. Het is mij tot op heden een raadsel gebleven waarom ze deze beschrijvingen eruit hebben gehaald.JediUberknaft schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:32:
[...]
• Operating system: Windows XP SP2
• Processor: Intel Pentium 4 2.2 GHz / AMD Athlon XP 2200+
• Memory: 768 MB RAM
• HDD: 6 GB free space
• Graphics card: Geforce 5900 128 MB / Radeon 9600 XT 128 MB
• Sound: DirectX 9 compatible
• Input: Keyboard and mouse
Stalker: Call of Pripyat recommended system requirements:
• Operating system: Windows Vista SP1 or Windows 7
• Processor: Intel Core 2 Duo E8300 / AMD Phenom II X2 550
• Memory: 2 GB RAM
• HDD: 6 GB free space
• Graphics card: Geforce GTX 260 / Radeon HD 4870 512 MB
• Sound: DirectX 9 compatible
• Input: Keyboard and mouse
Heb de requirements in de TS opgenomen onder sectie Call of Pripyat. Ik zal dit ook voor de andere 2 doen en haal ik de requirements sectie eruit.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik heb weer een paar uur sessie er op zitten
Ja en met de prestaties, Ik heb opeens op sommige stukken meer dan 80 fps
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Moet je eens voorstellen hoe het loopt op dezelfde settings als SoC (80+fps) maar lagere fps in CS (20-40fps)Racer89 schreef op zondag 20 september 2009 @ 01:05:
Dat weet ik niet precies. Ik hoorde iedereen altijd zeuren over die framedrops enz. Kon me daar eigenlijk niks bij voorstellen,Maar nu weet ik hoe irritant het is... de laatste tijd zakt hij gewoon weg tot onder 10 fpsecht zwaar irritant.
Heb je eens benchmarks gezien van gpu's? CS wordt ook bijna altijd getest en zelfs met de nieuwe HD5850 met i7 920 Dx10 1680x1050 alles open 0xAA ~40fps average.. 4xAA ~36fps average.Ja en met de prestaties, Ik heb opeens op sommige stukken meer dan 80 fpswaar ik normaal zon 40 had...Maar ik denk zelf dat ik voor een andere cpu(mobo) moet gaan kijken. De 4870 is wel snel genoeg maar de 7750BE is te langzaam denk ik zelf. Wat denken jullie er van? Zou de cpu de lage fps veroorzaken?
Ligt niet echt bij de cpu als je het mij vraagt komt vooral neer op een brakkige engine..
Vanaf Limansk echter is het de hele tijd een ramp en aangezien je daar vaker close combat hebt is het ook gelijk vrij dodelijk. Ben vaak genoeg dood gegaan nog voordat ik uberhaupt me crosshair in de buurt van de vijand kon krijgen.
Wat ik wil zeggen is: een snellere cpu is gaaf, je zult betere performance hebben. Maar verwacht niet dat je dit spel van begin tot eind smooth kunt spelen. Settings zijn daarbij niet eens heel erg van belang. Met alle redelijk moderne hardware kun je alles op high zetten - behalve enkele beruchte settings die het spel onspeelbaar maken - en verder moet je gewoon de slowdowns voor lief nemen. Voor dit spel heb ik dat over, maar het blijft een gemiste kans. Ook jammer dat ze daar bij een patch nooit wat aan gedaan hebben.
Vooralsnog heb ik goede hoop voor Call of Prypiat.
Ik vind subliem wel weer een beetje overdreven zegtwiFight schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:23:
Ja en het ziet er subliem uitMaar ook in DX9 heeft het spel een heerlijk sfeertje hoor.
[ Voor 3% gewijzigd door -unknown op 21-09-2009 18:38 ]
Maar waarom wil je terug? Iets vergeten mee te nemen ofzo?
RELEASE DATE: Call of Pripyat
Russia October 2009
Germany, Austria, Switzerland November 2009
Rest of Europe, USA 1st Quarter 2010
[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 24-09-2009 15:52 ]
jeetje man waarom wordt er niet gewoon in 1 keer gereleased in Europa? en als ze het logistiek niet aankunnen waarom kiezen dan voor dat soort landen boven het mooie Nederland!
[/kwaaaaaad]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Ik wist ook niet dat CoP directx 11 zal gaan ondersteunen maar aan de andere kant wel weer te verwachten aangezien ze ook al één van de eerste waren met dx 10.1 support.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Als ik naar het menu in ga van CS. dan heb ik ook zon gekke streep links in beeld. En onder de loading een kleine, dunne streep beneden in beeld. Deze is blauw. Echt jammer dat het nu opeens zo loopt
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 19:35 ]
COP komt toch niet met dat vervloekte STARFORCE uit?!!!!
Daar moet je niet altijd op afgaan, TQ bijv. kwam vlak na de launch ook via de download kanalen bij veel mensen terecht en al die mensen hadden last van onstabiliteit, crashes en bugs terwijl de legale versie perfect speeldeVerwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:29:
Voor de mensen die weten waar ze het kunnen vinden: er is een Russische versie van CoP geleaked. Het kan een RC of een (te vroege) release zijn. Het schijnt alleen te werken onder Win7 vanwege de afwezigheid van een goede implementatie van Starforce. Van de verhalen die ik her en der hoor, zit het vol met bugs.
Als het wel waar blijkt te zijn is het alleen maar goed dat wij pas Q1 2010 mogen beginnen.
Verwijderd
Ho even, gaan we woorden in m'n mond leggen?twiFight schreef op zondag 27 september 2009 @ 23:18:
Sorry hoor, maar klagen dat een geleakte versie vol zit met bugs?? Het verbaast me dat je post uberhaupt nog niet gewist is door een modje. Ik vind het basically gewoon een troll.
Nu weet ik natuurlijk niet wat jij onder klagen verstaat, maar zo was het zeker niet bedoeld. Ik heb de leak niet eens geprobeerd, kwam er gewoon achter dat er een versie was gelekt. Big deal. Als ik het spel überhaupt speel, zal het retail zijn. Veel beter dan je weg banen door de Russische tekst imo.Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:29:
...
Van de verhalen die ik her en der hoor, zit het vol met bugs.
En waarom zou m'n post verwijderd moeten worden? Ik geef geen links. Als mensen het willen downloaden, vinden ze het toch wel. Hebben ze mijn post echt niet voor nodig. Vroeg of laat kwam die info toch wel in dit topic te staan.
En dat jij m'n post trolling vind, ligt aan je eigen interpretatie. Nogmaals, zo was het echt niet bedoeld.
De engine van Stalker kan blijkbaar niet (goed) omgaan met 320MB gpu memory en om het enigzins lekker te kunnen draaien met al die textures heb je 512MB gpu mem of meer nodig..
Beetje een domper dus want ondanks dat ik de fps op bepaald plekken al een stuk heb weten te verbeteren met lagere settings etc kom ik niet verder dan 25-30fps gemiddeld en dat is me veels te laag helaas.
Verwijderd
Hoe heb je de texture detail ingesteld onder opties? Als je deze één of twee tandjes terug schroeft gaat het wellicht beter. Ik had met mijn HD4770 512 MB ook problemen op sommige momenten en heb texture detail nu in de één na hoogste stand. Verder heb ik de andere balkjes ook één tandje terug gezet. Ik denk dat het verschil in prestaties beter merkbaar is dan het verschil in kwaliteit tussen de hoogste en één na hoogste stand. Maar vanwege de grote textures is 512 MB is opzich wel aan te bevelen met deze mod.psychoclown schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:58:De engine van Stalker kan blijkbaar niet (goed) omgaan met 320MB gpu memory en om het enigzins lekker te kunnen draaien met al die textures heb je 512MB gpu mem of meer nodig..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 09:04 ]
Ook echt het enige wat ik niet had geprobeerdVerwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:02:
[...]
Hoe heb je de texture detail ingesteld onder opties? Als je deze één of twee tandjes terug schroeft gaat het wellicht beter. Ik had met mijn HD4770 512 MB ook problemen op sommige momenten en heb texture detail nu in de één na hoogste stand. Verder heb ik de andere balkjes ook één tandje terug gezet. Ik denk dat het verschil in prestaties beter merkbaar is dan het verschil in kwaliteit tussen de hoogste en één na hoogste stand. Maar vanwege de grote textures is 512 MB is opzich wel aan te bevelen met deze mod.
Zal het eens proberen en laat ik wel weten hoe en wat
Ik kan niet wachten. Vond de 2 voorgaande delen zo super gaaf (ondanks de bugs). Mijn verwachtingen zijn hoog.
Ik ben ook ontzettend benieuwd. Maar deeltje 1 ( SoC) was verregeweg de beste en meest sfeervolle imo. Clear Sky boeide mij een stuk minder en zoog mij niet elke keer zoooo erin als SoC. Die is gewoon vet verslavend.Kirpeknots schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:53:
Gisteren is S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat uitgekomen in Rusland. (Russische/Oekraïense versie). Ik ben benieuwd wanneer wij hem gaan krijgen. Hij kost daar maar €15,-!
Ik kan niet wachten. Vond de 2 voorgaande delen zo super gaaf (ondanks de bugs). Mijn verwachtingen zijn hoog.
Nu hoop ik echt dat CoP dus meer op deeltje 1 lijkt qua sfeer. Bugs had ik in dat deel ook vrijwel niet, terwijl ik CS meestal niet langer dan 10 minuten kon spelen zonder crash.
Ik baal ervan dat call of pripyat voor ons een stuk later uitkomt, maar wat er al eerder gezegd is. Dan is er misschien dus al een hoop gepatched en hopelijk zelfs al goede mods.
We will see
http://nl.babelfish.yahoo...p=ru_en&btnTrUrl=Vertalen
Verder wist ik niet dat zo geobsedeerd zijn door dit spelletje daar in rusland, een heel muziekfestival met " stalker" als thema, echt ongelofelijk gestoord.
[ Voor 38% gewijzigd door Nordcore op 08-10-2009 13:41 ]
http://www.youtube.com/watch?v=iTOf8fv-Q14
lekker nummer hoor! Gemaakt dor firelake, volgens mij is 1 van de bandleden ook een ontwikkelaar van de game.
http://www.gsc-game.com/i...s&s_game_type=xr3&lang=enUpcoming patch:
Saved games will work in version 1.6.01
Total
- In the advanced graphics settings added option "tessellation" (for DX11);
- Added support for advanced instruction of the latest models of processors;
- Improved support for integrated graphics Intel;
- Vital reduced load times and improved overall performance when using DX11;
- Improved texture on the 32-bit systems;
- Added ability to simultaneously run the game under different user accounts;
- The possibility to run the game under a user account with restricted privileges;
- Improved system falling knife;
Single player
- Fixed a crash with the message "gamedata \ scripts \ xr_effects.script: 1288: attempt to index global 'npc' (a nil value)";
- Fixed a crash with the message "Arguments: bad node in heap";
- Fixed a crash with the message "any vertex in patrol path [...] is inaccessible for object [...]";
- Fixed a crash with the message "bone <obj-> PHGetSyncItemsNumber ()";
- Fixed a crash with the message "xrGame.dll, CxIOFile:: Scanf ()";
- Fixed crash when opening "message history" in the CPC;
- Fixed crash when you try to talk to the shingle after hunting Creek;
- Fixed crash when you try to talk to the shingle after it was found Magpie;
- Fixed crash when you try to talk to Kowalski after setting the "One Shot";
- Fixed crash when trying to talk to Bear after the job "Hostage";
- Fixed crash when you try to talk to Sychom after setting the "Transaction";
- Fixed crash when talking with Herman about research during the job "Investigation of anomalies;
- Fixed crash when trying to give Azot more material than was originally in the game;
- Fixed hang on the loading level;
- Fixed inability to continue the game after the issuance of the job "One Shot";
- Added saving rate approximation in dynamic elevations;
Multiplayer
- Optimized network part of the game, which substantially reduced the number used by traffic;
- Improved system to combat cheaters;
- Fixed crash when connecting to the server, by changing the team and when the map changes;
- Fixed crash when attempting to connect to GameSpy no connection to the Internet;
- Fixed a crash when the collection of statistics;
- Fixed crash when recording a demo;
- Fixed game hang if the server was forbidden mode observer;
- Fixed the loss of character during the spawn;
- Fixed the lack of ammunition for the pistol in the "team against the team";
List of changes is not final. Approximate time release patch - the end of October.
Ik heb de springfactor in actor.ltx geprobeerd aan te passen maar dat hielp ook niet.
Goed. Half uurtje aan het klooien geweest. Vervolgens de laaste savegame maar weer gepakt en de laatste 2 uur opnieuw gespeeld. Wel gaaf spelletje Call of Pripyat. Ik vind het grafisch nog niet echt een vooruitgang t.o.v. Clearsky. Dat kan ook aan mijn settings liggen.
Dat is het denk ik ook niet heel erg. De engine is van v1.5 naar v1.6 gegaan voor deel 3. Ongetwijfeld veel geupdate, maar waarschijnlijk geen "omg dit heb ik nog nooit eerder gezien" graphics. Wél DX11 support, dus wanneer de hardware er is ziet het er ongetwijfeld gaaf uit.Kirpeknots schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:06:
Ik vind het grafisch nog niet echt een vooruitgang t.o.v. Clearsky. Dat kan ook aan mijn settings liggen.
Zijn er al engelse reviews te vinden?
ghehehe ja dan kan ik me voorstellen dat je geen verschil ziet....Kirpeknots schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:40:
Ik speel Call of Pripyat op een Quadro FX 770M onder XP dus dat is DX9
je moet hem maar eens onder vista installeren en spelen in dx10 mode met full dynamic lightning, dit ziet er al vele malen beter uit als dx9...
Verwijderd
Ik gebruik een HD 3870 op 830/1170 en een AMD X 4000+ op 2.63 Ghz.
[ Voor 95% gewijzigd door fox-hound op 22-10-2009 23:53 ]
Verwijderd
In welke versie speel je? En wat gebeurd er wanneer je dit filmpje overslaat? Weet niet meer zeker met welke toets dat moet. esc, enter of spatie.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:35:
Ik heb een probleem met het spelen van STALKER SoC. Elke keer als ik aan het einde van Lab X-18 kom en het filmpje te zien krijg blijft hij hangen op het witte beeld dat je aan het eind van het filmpje krijgt. Weet iemand hiervoor een fix?
Ik gebruik een HD 3870 op 830/1170 en een AMD X 4000+ op 2.63 Ghz.
Ziet er tof uit!
Trouwens pakt tweakers je link niet goed door de , achter aid, volledige link:
1
| http://www.pcgameshardware.com/aid,698906/Stalker-Call-of-Pripyat-High-res-DirectX-11-screenshots-plus-wallpaper-download/Download/ |
Ik had quotes om de url moeten plaatsenTrouwens pakt tweakers je link niet goed door de , achter aid, volledige link:
Misschien dat het net allemaal iets ronder is (tesselation), maar de details vallen me toch tegen. Bomen en bladeren zijn nog steeds "ouderwets" kaal en hakkelig. En een aantal textures lijken meer uit het Halflife 2 tijdperk te komen.
Alhoewel HL2 natuurlijk wel vooruitstrevend was voor die tijd
Maar goed, we wachten het spel lekker af, ingame (met misschien beeldverbeterende patches tegen die tijd) kan het heel anders zijn. Tijdens gevechten let je er toch niet op, alleen als je lekker aan het wandelen bent...
Maar eerst nog even een DX11 kaart scoren, zit nu nog met een HD4870. Maar ik heb tot eind januari toch daarvoor, voordat ie uitkomt?
Voor een evt STALKER 2 zullen ze wel met een hele nieuwe engine komen, cq XRay v2
Nope nog niet pas in Q1 2010, zie ook de post die ik een hele tijd terug gemaakt heb:Hacku schreef op zondag 08 november 2009 @ 13:35:
De Russische versie is verkrijgbaar, geen idee of er ook al een Engelse versie is.
RELEASE DATE: Call of Pripyat
Russia October 2009
Germany, Austria, Switzerland November 2009
Rest of Europe, USA 1st Quarter 2010
Ben ik het helemaal mee eens en met die sfeer zit het helemaal toptwiFight schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:54:
STALKER heeft het sowieso altijd meer van de sfeer van de graphics moeten hebben dan van de omfgbbqsauce-wat-is-alles-realistisch. En daar leent de engine zich prima voor, voor die sfeer, dus ik denk dat het wel goed zit.
Voor een evt STALKER 2 zullen ze wel met een hele nieuwe engine komen, cq XRay v2
Overigens heb ik deze hier nog niet voorbij zien komen maar hebben de die-hards het natuurlijk allang gezien: IGN - S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat Hands-On.
[ Voor 10% gewijzigd door psychoclown op 13-11-2009 11:03 ]
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat benchmark
http://cop.stalker-game.com/?page=news&item=150We are glad to present you a special version of S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat Having your PC tested with benchmark you will be able to get detailed information about its performance on various graphical modes and find out how well your system is balanced for gaming and S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat in particular.
This benchmark is based on one of the ingame locations – Pripyat . The testing process includes four stages, those utilizing various weather and time of the day settings (day, night, rain, bright sun). In order to test your system thoroughly the benchmark is provided with a number of presets and options including different versions of DirectX (9.0, 10.0, 11), screen resolutions, antialiasing etc, all at your disposal.
If you like competitions pay attention to the special Test and Rate feature we included into this benchmark. The Test and Rate mode enables you to compare your performance results with those of other players. Be assured, when sending us your test results, we collect only the data explicitly visible in the query; GSC Game World has no commercial or harmful purpose with this test.
Independently of the results, every participant will receive a present of personalized web banner with the rating place and overall achievement marked on it.Names and test results will be placed in the official rating boards that will launch publicly once we receive the first 500 test results.
So, enjoy the test, get your results and good luck in the competition!
Meer mirrors: http://www.techpowerup.com/downloads/1692/mirrors.php
Resultaten zijn welkom.
Eerste result is binnen (en gelijk ook laatste result die ik op de laptop draai):

Op een P7350 (2.0 ghz)
4GB RAM
9600M GS
1376x768 of zoiets
Medium detail
DX10 full dynamic
geen fratsen zoals AA aan.
Okee okee, nog één. Zelfde, maar dan met basix DX9:
[ Voor 61% gewijzigd door twiFight op 17-11-2009 22:23 ]
Maar wat moet je nou van die score denken, waar kan ik die vergelijken?
Your benchmark mode is Ultra DX10.
Your benchmark score totals 4575 points.
Statistics for mode Ultra DX10
Your score is better than score of 68.18% of records.
Deze zal ook best goed draaien - Extreme settings, enhanced full dynamic lighting, 1280x1024, 2xAA, medium SSAO (default) en DX10.1

Heb geen zin om de benchmark telkens opnieuw te runnen om te zien wat m'n optimale settings zijn, dat doe ik wel met de game zelf
Zoals twiFight al vernoemde vind ik 20+ FPS best aanvaardbaar - het is een wereld van verschil om met sunbeams en ander grafisch geweld te kunnen spelen, dat zorgt net voor de sfeer die voor mij de game helemaal af maakt!
Verwijderd
Er zijn 2 werkende mods gemaakt die je hier kan vinden:
No head bobbing: http://stalker.filefront.com/file/No_Head_Bob;93968
Custom FOV: http://stalker.filefront....ALKER_FOV_SWITCHER;101805
De FOV's die de mod aangeeft kloppen niet helemaal. 90 lijkt meer op 130. 83 is voor mij perfect @ 16:10 aspect ratio.
net ook even de benchmark gerunned. net als jullie ben ik ook long time fan van stalker! heb SoC en CS recentelijk nog eens opnieuw uitgespeeld (SoC was op steam voor 5€, en CS kwam gratis bij mijn videokaart [mooie gelegenheid om het legaal nog eens opnieuw te spelen
Waren beide top spellen! en met mijn nieuwe speeltje, een 4870x2; loopt het allemaal als de brandweer
deze benchmark draaide ik 1680x1050 - High - DX10 - 2xAA .
die Call of Prypiat staat op verschillende 'bronnen' met een 'googlevertaalde' ingame text, wss wel zonde van je game ervaring zo...
[ Voor 68% gewijzigd door Qurius op 18-11-2009 22:56 ]
Alle benchmarks op 1440x900 native monitor resolution met een
Nvidia 7600GT (me 9800GX2 is terug naar de fabriek
Alles is DX9 omdat de videokaart geen DX10 support heeft.
E6750 @ stock 2.67 ghz
4 GB DDR3 RAM @ 1333 mhz, 7-7-7-20, 1:2
Medium - Full Dynamic DX9

Medium - Enhanced Full Dynamic DX9

Extreme - Full Dynamic DX9

Extreme - Enhanced Full Dynamic DX9

Hierna heb ik mijn systeem overgeklokt. De resultaten zijn raar en tegenstrijdig. Om een of andere reden werkt mijn overklok niet zo fijn en ik heb het idee dat het aan het RAM ligt, maar ik weet het niet zeker. Ik denk niet dat het aan de STALKER engine ligt. Volgende screens zijn ter uwer info, maar neem ze dus niet al te serieus.
E6750 @ OC 3.2 ghz
4 GB DDR3 RAM @ 960 mhz, 6-6-6-18, 5:6
Medium - Full Dynamic DX9

Medium - Enhanced Dynamic DX9

Extreme - Full Dynamic DX9

Extreme - Enhanced Full Dynamic DX9 had ik geen zin meer in, die bench duurt al gauw een 10+ minuten.
Moet wel even bij gezegd worden dat ik mijn CPU atm weer stock heb draaien en ik hem weer eens fatsoenlijk moet overklokken (warme weer is weer voorbij), rest van de specs zie sig.
Alle plaatjes zijn klikbaar en de gebruikte settings zie je ook in de tooltip

Mijn score:
Dus meer gebruik makend van de kracht van de rest van de pc en elk onderdeel testend, zoals 3Dmark doet.
Dat zou zo ondertussen wel eens tijd worden ja ... de 2 voorgangers in ieder geval niet.bvk schreef op donderdag 19 november 2009 @ 20:56:
Ik mag hopen dat het spel zelf wel multicore threaded is?
Ik denk niet dat ze multicore support hebben, want COP is XRay v1.6 en aangezien multicore best wel wat code aanpassingen vergt denk ik niet dat ze dat in zo'n kleine engine evolution doen. Jammer, dat wel. Overigens is er dan geen interactie in de benchmark maar er worden wel degelijk gevechten gehouden. Niet hele grote, maar die kwam ik in de vorige twee spellen ook amper tegen. Zelfs de 'grote' aanvallen op een basis bleven meestal wel onder de 10 npcs.
[edit] Halen jullie trouwens consistente resultaten met de benchmarks? Ik haal (even puur naar fps gekeken) elke keer varierende resultaten, en dan bedoel ik niet dat het een fpsje meer of minder is, maar max fps die opeens bij een andere test het hoogste is, max fps die wel gelijk is maar opeens een gemiddelde van 4 fps later, etc.
[ Voor 21% gewijzigd door twiFight op 21-11-2009 20:48 ]

Op de laptop nog wel. Best een prima score dacht ik zo. Blijkt wel weer dat de videokaart véél belangrijker is dan je cpu, want de laptop heeft een 2.00ghz dual core en een 9600M GS en de desktop een 3.2 ghz dual core en een 7600GT. Toch haalt die op DX9-medium amper deze scores.
Hele tijd terug toen ze nog shadow of chernobyl aan het afmaken was, was ik nog actief met posten en met dit spel in de gaten te houden, maar op een een of andere manier ben ik dat vergeten, tot ik hem vandaag weer tegen kwam.
Gelijk gekocht, en zo dadelijk spelen, ik heb er zin in!
Nieuwe deel ziet er ook hoopvol uit, ben erg benieuwd!
[ Voor 11% gewijzigd door Joopieboy op 31-12-2009 17:53 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nouja beter laat dan helemaal niet
* Joopieboy slingert de versterker eens aan!
Had via een van de wekelijkse deals al een tijdje het eerste deel al gekocht, en zojuist vanwege de knotsgekke kerstprijzen ook Clear Sky daar vandaan gehaald. Wat mij betreft zijn dit zeker twee van de betere games die afkomstig zijn uit het voormalige oostblok. Het zou erg fijn zijn als daar binnenkort ook het derde deel aan mijn lijstje toegevoegd kan worden
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Speelt ook sloom lijkt het wel, en dat met een c2d 4400, 2gb ram, en een xfx geforce 8600gts....
Iemand een goeie site met een tutorial of een handleiding?