[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.149 views

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Fietsbel schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:13:
Pfff, wat een prutsers bij Apple, na de itunes 9 en de iphone update zijn m'n albums naar de klote, elk nummer is nu een apart album, echt fantastisch! iPhone is ook al 7x keer vast gelopen, en alleen een restore deed de phone weer leven. :(
I Agree, het zijn M E G A - P R U T S E R S ! ! !
Eerst mijn iPhone 3G naar v3.1 ge-upgraded, daarna wilde ik iTunes "even" naar v9 updaten: vergeet het maar, de foutmeldingen vliegen om mijn oren. Toen van de Apple-site iTunes 64bits maar handmatig gedownload en gestart in Windows 7 x64, krijg ik weer een hoop andere foutmeldingen. Per saldo krijg ik v9 dus niet geinstalleerd.

Ik dacht dat die Apple zooi zo doordacht was. Ik begrijp inmiddels dat dit alleen voor de kassa van Apple geldt.
Dan steekt Windows 7 er toch maar netjes tegen af! Die loopt als de brandweer.

Samsung S23 Ultra 256GB

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Vreemd... ik heb ook win7 64 bits draaien. Zonder probleem itunes geupgrade en vervolgens iphone. Enige nadeel was dat de pc moest herstarten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

kmf schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:37:
Vreemd... ik heb ook win7 64 bits draaien. Zonder probleem itunes geupgrade en vervolgens iphone. Enige nadeel was dat de pc moest herstarten.
Draai jij ook de RTM of heb jij een oudere build?

Heb bij een eerdere upgrade van iTunes ook al mega-issues gehad, hoor.
En gezien het forum van Apple was ik niet de enige (en dan druk ik het nog erg zacht uit.

Samsung S23 Ultra 256GB

• kmf
  • Niet online

kmf

wvexeltweakers schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:46:
[...]

Draai jij ook de RTM of heb jij een oudere build?

Heb bij een eerdere upgrade van iTunes ook al mega-issues gehad, hoor.
En gezien het forum van Apple was ik niet de enige (en dan druk ik het nog erg zacht uit.
Ik draai nog de RC.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Er zijn natuurlijk ook wel heel veel mensen die Tunes gebruiken ;)

Ik heb trouwens ook een wazig probleem, bij mij werken de Genius mixen niet op m'n iPhone. Als ik er één wil afspelen, dan krijg ik heel kort te zien Onbekend nummer, Onbekende artiest etc. Daarna klapt de hele iPod app eruit. Jammer, want ik vind ze best goed (als ik ze via iTunes luister op m'n Mac).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Hoedje schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:23:
Er zijn natuurlijk ook wel heel veel mensen die Tunes gebruiken ;)

Ik heb trouwens ook een wazig probleem, bij mij werken de Genius mixen niet op m'n iPhone. Als ik er één wil afspelen, dan krijg ik heel kort te zien Onbekend nummer, Onbekende artiest etc. Daarna klapt de hele iPod app eruit. Jammer, want ik vind ze best goed (als ik ze via iTunes luister op m'n Mac).
Ja èn? Was het maar voor een happy few bedoeld dan?
Ik begrijp je punt niet hiermee.

Samsung S23 Ultra 256GB

• Hoedje
wvexeltweakers schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:35:
[...]

Ja èn? Was het maar voor een happy few bedoeld dan?
Ik begrijp je punt niet hiermee.
Helemaal niet, maar dan zijn er ook snel veel klachten. Dus om het in perspectief te zetten. Aan de andere kant, het feit dat jij een probleem hebt, is al erg genoeg. Immers het zou gewoon moeten werken punt :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

Japie.G

Colour Classic

wvexeltweakers schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:30:
[...]

I Agree, het zijn M E G A - P R U T S E R S ! ! !
Eerst mijn iPhone 3G naar v3.1 ge-upgraded, daarna wilde ik iTunes "even" naar v9 updaten: vergeet het maar, de foutmeldingen vliegen om mijn oren. Toen van de Apple-site iTunes 64bits maar handmatig gedownload en gestart in Windows 7 x64, krijg ik weer een hoop andere foutmeldingen. Per saldo krijg ik v9 dus niet geinstalleerd.

Ik dacht dat die Apple zooi zo doordacht was. Ik begrijp inmiddels dat dit alleen voor de kassa van Apple geldt.
Beetje vreemd om zo te bashen uiteraard:

- Je draait win7 x64, die nog niet uit is, dus hoef je er imho ook geen ondersteuning voor te verwachten.
- Overigens draait iTunes 9 prima bij mij onder win7x64 RTM, dus er gaat bij jou ergens anders iets fout schat ik in
- "Dan steekt Windows 7 er toch maar netjes tegen af!" Vergelijk je nu een OS met iTunes? Als je dan toch graag de kwaliteit van software tussen twee leveranciers wil vergelijken moet je Win7 met OSX vergelijken, en daar een conclusie aan hangen, dit is natuurlijk een non-statement. :X

Ik zou als ik jou was eens een schone installatie van Windows uitvoeren, want als ik jou verhaal zo lees zit er het een en ander niet goed voor elkaar op je PC. Dat het bij jou niet werkt hoeft niet te zeggen dat het per definitie bagger software is natuurlijk.

Overigens vond ik altijd iTunes al lekkerder werken onder OSX dan onder Windows! Maargoed, dat zullen we dan maar logisch noemen. Microsoft Office werkt onder Windows weer 10 keer beter dan onder OSX...

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
:')
wvexeltweakers schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:30:
je moet me maar corrigeren als ik het fout heb hoor maar volgens mij draai je een stuk software van fabrikant A op een nog niet gereleased OS van fabrikant B waarvan fabrikant A helemaal niet claimt dat het moet werken (zie de iTunes download pagina: WinXP en Vista!)

Om dan fabrikant A een prutser (met hoofdletters, spaties en meerdere uitroeptekens nog wel) te noemen als het niet werkt vind ik nogal vreemd. Als jij niet-gereleasede software gaat draaien moet je niet gaan huilen als er iets breekt.

Software installeren op een niet supported beta OS en dan gaan lopen schelden als het niet werkt (de kassa van Apple, man man man), over prutsers gesproken.

EDIT: bovenstaande stond nog klaar van voor de black-out...
Fietsbel schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:13:
Pfff, wat een prutsers bij Apple, na de itunes 9 en de iphone update zijn m'n albums naar de klote, elk nummer is nu een apart album, echt fantastisch!
ELK nummer is nu een album of elk nummer uit een VERZAMEL-album is nu een album? Het eerste zou een fikse bug zijn (hier kun je die melden), het tweede is op te lossen door je tags in orde te maken - dat probleem is meer voorbij gekomen, blijkbaar is iTunes 9 iets strenger oid als het gaat om compilaties.

[ Voor 32% gewijzigd door Zpottr op 13-09-2009 13:38 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 21:53
Iemand bekend met de levertijden tegenwoordig ?
Toen ik de mijne bestelde bij T-mobile was de levertijd volgens de site ca. 4 weken. Een dag later stond er al ca. 8 weken.

Vraag me af wat men in de praktijk waar maakt ? Lees veel verhalen op internet van mensen die al veel langer wachten dan de indicatie die gegeven is bij de bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zpottr schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:29:

[...]

ELK nummer is nu een album of elk nummer uit een VERZAMEL-album is nu een album? Het eerste zou een fikse bug zijn (hier kun je die melden), het tweede is op te lossen door je tags in orde te maken - dat probleem is meer voorbij gekomen, blijkbaar is iTunes 9 iets strenger oid als het gaat om compilaties.
Yup, bij zowel de albums gekocht in de apple store als mijn eigen albums. Zal een de bug melden, bedankt voor de link.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Hoedje schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:23:
De oplossing is gelukkig simpel. Gewoon de Genius Mix playlisten uitvinken. Vervolgens moet je syncen. Alles weer aanvinken en weer syncen. Het werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanNL schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:11:
Iemand bekend met de levertijden tegenwoordig ?
Check het Provider & Abonnementen topic eens: [iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 7
Bestel via de ING en je hebt m snel in huis, via T-Mobile zelf duurt het zeker een aantal weken.
Levertijd op de site van T-Mobile is weer teruggebracht naar 4 ipv de eerdere 8 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, ik begrijp niet goed waarom jullie een iphone kunnen aanschaffen... wat heb je er eigenlijk aan met zo'n te duur ding? Pas op, niet dat ik hem niet wil hebben, integendeel! Ik wil het ook graag hebben, maar de kostprijs is gewoon veel te hoog. Reden:

Als IK een iphone zou aanschaffen, dan...
- zou ik binnenkort op staande voet ontslagen kunnen worden op mijn werk (door te veel aan de iphone te prutsen), dus op het werk kan ik mij er al niet mee bezig houden
- zou ik niet gerust zijn bij het uitgaan, omdat de kans bestaat dat die gestolen wordt
- verder vind ik het fucking saai om gewoon wat thuis te gebruiken, dan zit ik nog liever achter een pc.

Dus ik vraag mij eigenlijk af waar en wanneer jullie het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Japie.G schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:53:
[...]

... Ik zou als ik jou was eens een schone installatie van Windows uitvoeren, want als ik jou verhaal zo lees zit er het een en ander niet goed voor elkaar op je PC. ...
Wat dacht je dat ik gedaan had? We zitten hier toch op Tweakers?
Maar voor de volledigheid: op een schone Windows 7 krijg ik hem niet geinstalleerd.

Behalve wat negatieve reacties op mijn post dat iTunes niet aan de praat is te krijgen op mijn Windows 7 x64: zijn hier gebruikers die er ook problemen mee hadden, en vooral: hoe hebben jullie het eventueel wèl aan de praat gekregen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:40:
Hi, ik begrijp niet goed waarom jullie een iphone kunnen aanschaffen... wat heb je er eigenlijk aan met zo'n te duur ding? Pas op, niet dat ik hem niet wil hebben, integendeel! Ik wil het ook graag hebben, maar de kostprijs is gewoon veel te hoog. Reden:

- zou ik binnenkort op staande voet ontslagen kunnen worden op mijn werk (door te veel aan de iphone te prutsen), dus op het werk kan ik mij er al niet mee bezig houden
- zou ik niet gerust zijn bij het uitgaan, omdat de kans bestaat dat die gestolen wordt
- verder vind ik het fucking saai om gewoon wat thuis te gebruiken, dan zit ik nog liever achter een pc.

Hierin heb je wel gelijk. Als ik kijk hoeveel tijd ik kwijt ben met het draaiend houden van mijn iPhone 3G, her-installeren, terugzetten apps en MP3's kun je beter een goedkopere smartphone kopen die niet zoveel onderhoud nodig heeft, zoals Samsung.

En op je vraag waar en wanneer ik hem gebruik: tijdens koffietijd (Telegraaf, e-mail), reizend (meerijden, trein) en op vakantie.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
wvexeltweakers schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:51:
[...]

Wat dacht je dat ik gedaan had? We zitten hier toch op Tweakers?
Maar voor de volledigheid: op een schone Windows 7 krijg ik hem niet geinstalleerd.

Behalve wat negatieve reacties op mijn post dat iTunes niet aan de praat is te krijgen op mijn Windows 7 x64: zijn hier gebruikers die er ook problemen mee hadden, en vooral: hoe hebben jullie het eventueel wèl aan de praat gekregen.
Ah dat treft, ik heb windows x64 en bij mij werkt iTunes 8.2 én 9.0. Je moet bij de install even het mapje aanpassen (hij doet m standaard in de x86 program files), ik heb m de 2e keer in de gewone (x64 dus) program files laten installeren en toen werkte het :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
wvexeltweakers schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:54:
[...]
Hierin heb je wel gelijk. Als ik kijk hoeveel tijd ik kwijt ben met het draaiend houden van mijn iPhone 3G, her-installeren, terugzetten apps en MP3's kun je beter een goedkopere smartphone kopen die niet zoveel onderhoud nodig heeft, zoals Samsung.
Dan ga jij gewoon verkeerd om met het apparaatje, of zou je eens je garantie moeten gaan claimen omdat ie defecten vertoond.

Ik heb nergens last van, en heb m nog wel gejailbreakt e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorzoR schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:49:
[...]

Dan ga jij gewoon verkeerd om met het apparaatje, of zou je eens je garantie moeten gaan claimen omdat ie defecten vertoond.

Ik heb nergens last van, en heb m nog wel gejailbreakt e.d. ;)
Ja dat bedoel ik onderhoud van een i-phone dan heb je nog nooit een windows mobile toestel gehad.

Ik heb toch diverse windows mobile telefoons gehad.
En ik dank nu god op mijn knieen dat ik een iphone heb
heb er echt 0,0 problemen mee en toch ook ge gejailbreakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
[b][message=32570037,noline]Dus ik vraag mij eigenlijk af waar en wanneer jullie het gebruiken.
Met name tijdens het forensen is de iPhone super. In de trein internetten en gamen, daarvoor is er geen phone die aan de iPhone kan tippen. Al weken verslaafd aan Civilization Revolution in de trein.

Overigens was de iPhone niet duurder in aanschaf dan mijn vorige telefoon (een Nokia N95 toen hij net nieuw was), maar is de iPhone echt een verademing ten opzichte van de Nokia (de muziekspeler en internetbrowser zijn echt afzien in vergelijking tot de iPhone, al vind ik het dan wel weer frustrerend dat het op de achtergrond draaien van apps weer niet kan terwijl zelfs mijn Nokia 7650 van 8 jaar geleden of zo dat al wel kon onder Symbian S60). Dat zo duur dat je niet over straat kunt valt dus echt wel mee vergeleken met de concurrentie.
Tenminste wel als je een echte smartphone en geen speelgoed met eye-candy wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Constant :) maar dan steeds heel kort. Mailtje, buienradar, TV-gids, files, NS, flashlight ( :') ) (0-5 min), een forum bekijken, een spelletje of remote log-in/ SSH (5-10 min). En een paar uur muziek per dag via iPod en luisterpaal.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Je moet ook niet naar de prijs van een los toestel kijken. Ik heb een abo van 30 euro per maand. Dat is al een heel ander bedrag (ok, ook nog 100 euro voor het toestel). Ik wilde sowieso flatfee internet op mijn mobiel en bij zowat elke provider zit je dan ook al snel op 20 euro per maand abonnementskosten. En voor die 30 euro per maand heb je dan ook nog eens een iPhone. Ik vind die prijs dan wel meevallen.

Ik gebruik hem verder best wel vaak. Ook thuis. Gewoon wat internetten op de bank of in detuin in het zonnetje 8) . Kon ook wel met mn netbook, maar iphone heb je toch al in je broekzak zitten en start veel sneller op.

Verder ben ik idd ook wel bang dat ie gestolen wordt of hem laat vallen ofzo. Is idd wel een beetje link. Heb er wel altijd een hoesje omheen tegen valschade. En tijdens het sporten neem ik iig een oude telefoon mee. Maar het zal idd wel in de kosten lopen mocht ie kapot gaan of gejat worden. Eigenlijk geen idee wat T-Mobile je dan laat betalen voor een nieuw toestel (iemand?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 06:17
xahmol schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:50:
[...]
Overigens was de iPhone niet duurder in aanschaf dan mijn vorige telefoon (een Nokia N95 toen hij net nieuw was), maar is de iPhone echt een verademing ten opzichte van de Nokia (de muziekspeler en internetbrowser zijn echt afzien in vergelijking tot de iPhone, al vind ik het dan wel weer frustrerend dat het op de achtergrond draaien van apps weer niet kan terwijl zelfs mijn Nokia 7650 van 8 jaar geleden of zo dat al wel kon onder Symbian S60). Dat zo duur dat je niet over straat kunt valt dus echt wel mee vergeleken met de concurrentie.
Tenminste wel als je een echte smartphone en geen speelgoed met eye-candy wilt
Doe eens jailbreaken en backgrounder installeren dan! Kun je keurig lopende progs minimaliseren en daarna weer oproepen. Enig nadeel is als je vergeet dat je je navigatie nog op de achtergrond hebt draaien je accu leeg getrokken wordt... Maar verder werkt backgrounder prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Tijdens mijn werk werk ik, zit ik niet aan mijn telefoon.
Ik heb het ding verzekerd dus ik denk er niet een keer aan of die wel of niet gejat wordt tijdens het uitgaan.
Thuis gebruik ik het als telefoon, of om eventjes snel iets op te zoeken / spelletje te doen als ik niet in de buurt van mijn computer ben.

Waar ik het meestal gebruik is als ik niet thuis ben, en niet aan het werk ben, logischerwijs...
Hoedje schreef op zondag 13 september 2009 @ 15:37:
[...]

De oplossing is gelukkig simpel. Gewoon de Genius Mix playlisten uitvinken. Vervolgens moet je syncen. Alles weer aanvinken en weer syncen. Het werkt weer :)
Dat is een nieuwe feature van 3.1 ofzo toch? Ik zag screenshots met zo'n grid van 3x3 plaatjes. Maar ik heb geen idee hoe ik het zelf werkende krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Vanx schreef op zondag 13 september 2009 @ 18:59:
[...]

Ah dat treft, ik heb windows x64 en bij mij werkt iTunes 8.2 én 9.0. Je moet bij de install even het mapje aanpassen (hij doet m standaard in de x86 program files), ik heb m de 2e keer in de gewone (x64 dus) program files laten installeren en toen werkte het :) .
Bedankt voor je tip, maar bij updaten van iTunes kun je niets instellen, dat doet hij helemaal zelf.
Dus toen heb ik van de downloadpagina van iTunes v9 voor 64 bit gedownload. Daar heb je echter het 64 bits-installatieprogramma van iTunes 8 nodig. Als ik op die link klik kom ik op een niet bestaande pagina terecht. Het wordt je ook niet makkelijk gemaakt.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:23
Wow iets raars..

Sinds ik 3.1 op mijn simlockvrije iPhone heb gezet is de optie Internet Tethering ineens verdwenen!
Ik heb via http://help.benm.at al opnieuw de instellingen gedownload maar dat mocht niet helpen..

Weet iemand wat ik hier aan kan doen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:22
Volgens mij is er nog geen oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
Bjornson schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:28:
Wow iets raars..

Sinds ik 3.1 op mijn simlockvrije iPhone heb gezet is de optie Internet Tethering ineens verdwenen!
Ik heb via http://help.benm.at al opnieuw de instellingen gedownload maar dat mocht niet helpen..

Das echt balen. Die gasten van Apple moeten eens kappen met dat *knip* van die providers. Zit je als normale consument die moeite doet om een simlockvrij een toestel te kopen alsnog aan de restricties van providers. Lekker is dat.

Dat kan je ook wel op een normale manier zeggen..,

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 14-09-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb hem gekocht omdat ik me irriteerde aan mijn Nokia E66's applicaties. Als ik wil internetten met Opera, dan vraagt ie telkens weer of de app gebruik mag maken van internet, en vervolgens de access point. En dat dus voor alle apps.

Daarnaast werkt de standaard apps niet lekker. Iets simpels als foto's bekijken. Alles komt op 1 hoop, geen album-mogelijkheid. En traag.

Ook fonts zijn een probleem: Download je een dictionary om op reis te gebruiken. Toont ie de vreemde tekens als vierkantjes 8)7

Enige wat ie goed doet, nu nog steeds: navigatie icm McGuider.

-------------------

Dus de iphone gekocht.
Ik gebruik het voor internet, foto's bekijken/tonen, spelletjes, Geotagging, geocaching, snel OV-info ophalen, file-info ophalen, spelletjes, vodcasts, etc.

En als je er op je werk niet van af kan blijven, zegt dat meer over jou dan over de telefoon natuurlijk.
Bjornson schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:28:
Wow iets raars..

Vreemd... bij mij zit die optie daar nog steeds. Geen idee of het werkt, nog nooit getest eigenlijk. maar ik kan het aan en uit zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 14-09-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
kmf schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:59:

[...]

Vreemd... bij mij zit die optie daar nog steeds. Geen idee of het werkt, nog nooit getest eigenlijk. maar ik kan het aan en uit zetten.
Nou maar hopen dat het inderdaad een toevallige fout is en dat het niet op alle simlockvrije toestellen standaard disabled is. Want de mogelijkheid tot thetheren is best handig. Ik weet dat ik er wel gebruik van ga maken. Een laptop tikt namelijk gewoon lekkerder dan een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

dangerpaki schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:04:
[...]

Nou maar hopen dat het inderdaad een toevallige fout is en dat het niet op alle simlockvrije toestellen standaard disabled is. Want de mogelijkheid tot thetheren is best handig. Ik weet dat ik er wel gebruik van ga maken. Een laptop tikt namelijk gewoon lekkerder dan een iPhone.
Ik heb een 3gs die nog gesimlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Bij mij staat tethering er nog gewoon. Ik heb bestijds een config van benm genomen en daar de strings iets van aangepast. Verder geen jailbreak / simunlock bij mij.

Ook zag ik net dat het scherm wat anders is in 3.1 als je iemand belt. Ziet er wel nice (beter) uit imo :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

Vanitas schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:46:
Bij mij staat tethering er nog gewoon. Ik heb bestijds een config van benm genomen en daar de strings iets van aangepast. Verder geen jailbreak / simunlock bij mij.

Ook zag ik net dat het scherm wat anders is in 3.1 als je iemand belt. Ziet er wel nice (beter) uit imo :)
Als je je tethering in en uitschakelt (en je iPhone opnieuw opstart) dan is het weg. Verder is het gewoon in 3.1 verplicht dat je ipcc signed is door de provider, dus dan helpt een string aanpassen niet :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Muzikant en radiopresentator Tom Robinson over iTunes:

iTunes downloads cost 79p per track. Writer/publisher get 6p, Performer 6-8p, Visa/Mastercard 7p, Apple 12p, and Record Company almost 50p. Sod that. Help yourself to my songs & share them with your friends

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
Nitai schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:49:
[...]

Als je je tethering in en uitschakelt (en je iPhone opnieuw opstart) dan is het weg. Verder is het gewoon in 3.1 verplicht dat je ipcc signed is door de provider, dus dan helpt een string aanpassen niet :)
Dan is het weg... ja en dan? Komt het dan niet meer terug ofwat? Naja apart.. zie net wel op http://help.benm.at dat ze bezig zijn met een 3.1 versie..
Zit niet veel anders op dan te wachten dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 22:41
Ik heb nooit de tethering optie gehad, terwijl ik wel een Belgisch toestel heb (iPhone 3GS) en dit met T-mobile prepaid en met Vodafone SSO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Laten we de tethering discussie centraal houden in dat topic: [iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
falconz schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:11:
[...]Doe eens jailbreaken en backgrounder installeren dan! Kun je keurig lopende progs minimaliseren en daarna weer oproepen..
Wellicht ten onrechte maar ben erg huiverig over jailbreaken op een apparaat wat bij vervanging buiten garantievoorwaarden geloof ik ruim 800 euro kost. Zó nodig heb ik backgroundapps ook weer niet.
(al moet ik zeggen dat ik Symbian S60 applicaties die zonder jailbreak nooit op de iPhone mogelijk gaan zijn als Joikuspot (tethering, alleen dan altijd mogelijk en 100x beter want over WiFi ipv over USB of Bluetooth), Guardian Mobile (de Find me functie van Mobile Me tegen een fractie van de kosten en 100 maal beter) en het doornavigeren van Route 66 onder het bellen wel mis ja).

[ Voor 6% gewijzigd door xahmol op 14-09-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

De nieuwe Genius Mix feature (dat je zo'n grid van 3x3 plaatjes, album covers?, ziet), ik kan dat nergens op mijn iPhone vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Mag schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:31:
De nieuwe Genius Mix feature (dat je zo'n grid van 3x3 plaatjes, album covers?, ziet), ik kan dat nergens op mijn iPhone vinden.
Je moet die mixen (te vinden onder Playlists) eerst naar je iPhone syncen :) Reken wel op een ruime GB per mix als de muziek niet al gesynced werd...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Zpottr schreef op maandag 14 september 2009 @ 20:42:
[...]

Je moet die mixen (te vinden onder Playlists) eerst naar je iPhone syncen :) Reken wel op een ruime GB per mix als de muziek niet al gesynced werd...
Maar je kon hiervoor toch al Genius playlists naar je iPhone syncen? Wat is die Genius Mix dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:59:
[...]

Ik heb hem gekocht omdat ik me irriteerde aan mijn Nokia E66's applicaties. Als ik wil internetten met Opera, dan vraagt ie telkens weer of de app gebruik mag maken van internet, en vervolgens de access point. En dat dus voor alle apps.

Daarnaast werkt de standaard apps niet lekker. Iets simpels als foto's bekijken. Alles komt op 1 hoop, geen album-mogelijkheid. En traag.

Ook fonts zijn een probleem: Download je een dictionary om op reis te gebruiken. Toont ie de vreemde tekens als vierkantjes 8)7

Enige wat ie goed doet, nu nog steeds: navigatie icm McGuider.

-------------------

Dus de iphone gekocht.
Ik gebruik het voor internet, foto's bekijken/tonen, spelletjes, Geotagging, geocaching, snel OV-info ophalen, file-info ophalen, spelletjes, vodcasts, etc.

En als je er op je werk niet van af kan blijven, zegt dat meer over jou dan over de telefoon natuurlijk.
Zou dan inderdaad wel aan mij liggen, maar dan best zonde om eraf te blijven. Je betaald dan al zoveel uit en je kunt er niet aankomen, want dan ben je weer je job kwijt... echt stom. Nee, iphone is niets voor mij, jammer maar helaas. Misschien in de toekomst als het wat goedkoper wordt :)

Ohja, ik snap nog niet echt hoe de anderen het doen die wel een iphone hebben. Oftewel zijn ze rijk oftewel zijn ze geobsedeerd door apple.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:22
Misschien is dit duidelijker? http://www.iphoneclub.nl/...es-beluisteren-in-itunes/

[ Voor 5% gewijzigd door Isengrim op 14-09-2009 22:53 . Reden: url fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:48:
[...]

Zou dan inderdaad wel aan mij liggen, maar dan best zonde om eraf te blijven. Je betaald dan al zoveel uit en je kunt er niet aankomen, want dan ben je weer je job kwijt... echt stom. Nee, iphone is niets voor mij, jammer maar helaas. Misschien in de toekomst als het wat goedkoper wordt :)

Ohja, ik snap nog niet echt hoe de anderen het doen die wel een iphone hebben. Oftewel zijn ze rijk oftewel zijn ze geobsedeerd door apple.
Sorry hoor, maar wat een bullshit.

Ik ga niet eens beginnen over dat suffe rijk of geobsedeerd maar als jij je baan kwijt raakt als je een leuke telefoon koopt... :') dan heb je echt grotere problemen dan de keuze voor een smartphone. Wat je dus zegt is koop een rotding dan kun je jezelf inhouden? Kom nou...
Mag schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:19:
Ik snap nog steeds het verschil niet :p
Het één wordt op jouw verzoek opgebouwd rond een nummer, het ander wordt automatisch gebouwd op basis van je collectie (en is veel uitgebreider).

[ Voor 18% gewijzigd door Zpottr op 14-09-2009 23:14 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ah, goed, ik moest het dus eerst downloaden door genius bij te werken.
Ik zag nu dus die nieuwe genius tab links en zag daar alleen een genius playlist met 10 tracks, leek me niets nieuws dus :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:48:
[...]

Kom op man, je doet alsof de iPhone €3.000,- kost ofzo. Met abo is ie vanf €100 te krijgen. 3G versie zelfs gratis. Zonder abo betaal je voor de 16GB versie €575. Nou wat schokkend, kijk maar is rond in de IKEA naar wat meubels voor je huis kosten. of een gemiddelde laptop, een TV, andere smartphones enz.

Nee, je hoeft echt niet rijk te zijn om aan een iPhone te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
Genius Mixes werkt zeker wel ideaal.. Sinds gister op m'n iPhone in de auto.. Goeie muziek in het genre dat jij wil.
Weet iemand of je op de iPhone de overlap tussen nummers kunt instellen? Zodat je dus geen stilte tussen nummers krijgt? Dat zou Genius Mixes wel afmaken vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Heerlijk hoor: heb ik de nieuwe iPod Nano 5e Gen binnen, sluit ik hem aan op mijn PC, krijg ik de melding "werkt alleen met iTunes v9.0". En diè krijg ik nou net niet geinstalleerd.

Geweldig merk dat Apple.
|:( 8)7 |:( 8)7 |:(

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

m0nk

16-09-2003 15.15

wvexeltweakers schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:11:
Heerlijk hoor: heb ik de nieuwe iPod Nano 5e Gen binnen, sluit ik hem aan op mijn PC, krijg ik de melding "werkt alleen met iTunes v9.0". En diè krijg ik nou net niet geinstalleerd.

Geweldig merk dat Apple.
Die krijg jij niet geinstalleerd.. en dat zou dan een probleem van Apple moeten zijn... moet niet gekker worden! :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:54

Geweldig merk dat Apple.
En waarom krijg jij die precies niet geinstalleerd? Wat heb je daar al voor geprobeerd?

En je gaat me toch niet vertellen dat je een iPod hebt gekocht zonder te weten dat je daar iTunes voor nodig hebt om hem te vullen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58

vooghel

Cunning linguist

Wellicht kun je je bericht beter plaatsen in een apart topic of in [iPod Nano 5G] Ervaringen & Discussies. Dit topic gaat nl. niet over de iPod nano, maar over de iPhone :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:19:
[...]

En waarom krijg jij die precies niet geinstalleerd? Wat heb je daar al voor geprobeerd?

En je gaat me toch niet vertellen dat je een iPod hebt gekocht zonder te weten dat je daar iTunes voor nodig hebt om hem te vullen? :P
Erm, de meeste media players hebben wel een ipod plugin hoor.
iTunes werkt waarschijnlijk wel het soepelst icm een i*iets* maar het is geen noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister ben ik het bezit van mijn 3GS en ik heb een aantal aankopen gedaan via Click and Buy. Ik ging er vanuit dat dat een soort PayPal systeem betrof waarbij de gemaakte kosten direct worden afgeschreven. Maar ik heb blijkbaar ergens overheen gelezen want er is nog niets van mijn rekening af. Komt daar iedere maand een eindafrekening voor of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:30:
Sinds gister ben ik het bezit van mijn 3GS en ik heb een aantal aankopen gedaan via Click and Buy. Ik ging er vanuit dat dat een soort PayPal systeem betrof waarbij de gemaakte kosten direct worden afgeschreven. Maar ik heb blijkbaar ergens overheen gelezen want er is nog niets van mijn rekening af. Komt daar iedere maand een eindafrekening voor of iets dergelijks?
Jep, je krijgt eens per maand een afrekening en dan wordt dus ook daadwerkelijk het bedrag van je rekening afgeschreven.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Geweldig merk dat Apple.
:') blijf je nu tegen dat dooie paard aantrappen?

Jij kiest ervoor MS testkonijn te worden en een niet-gereleased OS te draaien op een systeem dat blijkbaar je productiesysteem (als in niet-testmachine) is. Windows 7 wordt simpelweg nog niet ondersteund. Daar doen ze ook niet geheimzinnig over trouwens:
Windows Vista or Windows XP Home or Professional with Service Pack 3 or later
Nogmaals, het probleem hier ligt 100% bij jou, niet bij Apple. Als het over anderhalve maand nog niet werkt kun je eens boos naar Apple gaan kijken.

Ik zou nog een leuk verhaal kunnen vertellen over het niet werken van de MS Zune op MS Vista tot nèt voor de release van Vista maar dat zou off-topic zijn natuurlijk. Google weet er alles van.

[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 15-09-2009 11:24 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 10:27:
[...]

Erm, de meeste media players hebben wel een ipod plugin hoor.
iTunes werkt waarschijnlijk wel het soepelst icm een i*iets* maar het is geen noodzaak.
Je mist daarnaast ook nogal veel features. Firmware updates, Genius, system backup, om maar een paar dingen te noemen.
Zpottr schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:03:
Jij kiest ervoor MS testkonijn te worden en een niet-gereleased OS te draaien op een systeem dat blijkbaar je productiesysteem (als in niet-testmachine) is. Windows 7 wordt simpelweg nog niet ondersteund. Daar dien ze ook niet geheimzinnig over trouwens:
Windows 7 is al een tijdje gewoon als final beschikbaar hoor. Mag daarnaast verwachten dat iTunes 9, dat net gereleased is, wel rekening houdt met een OS dat net uit is, of bijna uit gaat komen (afhankelijk van het type release waar je naar kijkt).

M.a.w. iTunes 9 werkt prima op Windows 7 (sterker nog, iTunes 9 voegt een aantal specifieke Windows 7 features toe, zoals jumplist-support).

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 15-09-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Is het gereleased ja of nee?

En is het dan de fout van een third party vendor dat e.e.a. blijkbaar nog niet perfect werkt?

Volgens mij is het antwoord 2 keer "nee" en kun je de tijd tot de release prima gebruiken on te testen. Bovendien draait wexelnogwat volgens mij 64 bits Win 7, wat de boel wellicht niet makkelijker maakt (geen idee hoor).

Je kunt het verhaal lang of kort maken maar Apple belooft simpelweg nog geen compatibiliteit. Ik kan me goed voorstellen dat de prioriteit wbt iTunes 9 tot nu toe bij de supported platforms gelegen heeft.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Je kunt je verhaal lang of kort maken, maar iTunes 9 werkt prima op Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Bosmonster schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:46:
Je kunt je verhaal lang of kort maken, maar iTunes 9 werkt prima op Windows 7.
... Bij jou :-) niet bij wexeltweakers. Mijn hele
punt is dat hij bij Apple vooralsnog aan het verkeerde adres is met z'n geklaag.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Lees net het bericht op de voorpagina. Sorry maar het wordt een tijd dat Apple wordt aangepakt met dit soort praktijken. WTF heeft Apple te maken met het wel of niet mogen thetheren via T-Mobile of Vodafone of Mobistar?!?! HELEMAAL NIETS!!!
Dat is iets wat de providers zelf moeten implementeren en uitzoeken. Daar hoeft Apple geen functies voor te verwijderen. Elk ander toestel wordt wel gewoon met thethering functie aangebiden door deze providers zelf notabene. Ze adverteren er zelfs mee bij T-Mobile. 'Je kan het toestel als modem gebruiken voor je laptop'.

Dacht ik even een Simlockvrije toestel in Belgie besteld te hebben om niet afhankelijk te zijn van de providers. Wordt ik alsnog keihard genaaid (als het toestel eens eindelijk geleverd wordt, want dat is weer een heel ander probleem op zich).

Nou Apple het eerste wat ik doe als ik mijn simlockvrije toestel binnenkrijg is dikke jailbreak. Stelletje idioten. Nu maar eens kijken of het voor mij uberhaupt nut heeft om een simlockvrij toestel te kopen. Bedoel als ik toch moet jailbreaken dan is unlocken maar een kleine extra stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
dangerpaki schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:12:
Lees net het bericht op de voorpagina. Sorry maar het wordt een tijd dat Apple wordt aangepakt met dit soort praktijken. WTF heeft Apple te maken met het wel of niet mogen thetheren via T-Mobile of Vodafone of Mobistar?!?! HELEMAAL NIETS!!!
Dat is iets wat de providers zelf moeten implementeren en uitzoeken. Daar hoeft Apple geen functies voor te verwijderen. Elk ander toestel wordt wel gewoon met thethering functie aangebiden door deze providers zelf notabene. Ze adverteren er zelfs mee bij T-Mobile. 'Je kan het toestel als modem gebruiken voor je laptop'.
Ja, daar ben ik ook niet vrolijk over. Ik ben bang dat Apple om een zo goed mogelijke deal met de telco's te sluiten zich wel degelijk partij heeft gemaakt in deze - en dus beloftes heeft gemaakt over deE beperkingen. Het gevolg is meer winst voor Apple en wellcht betere abo's voor gebruikers (de T-mob abo's zijn best aantrekkelijk) maar wel tegen een prijs (netwerkvriendelijke app store, belemmeringen voor tethering).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:22
Grappig, ik was benieuwd of tetheren hier nog wel werkte, kwam ik een optie tegen 'enable 3g' dat zat er volgens mij in 3.0 nog niet in of wel?

Had wel eens wat mensen hier gezien namelijk die om 3G te disablen gingen jailbraken omdat dat er niet in zat.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:47:
Grappig, ik was benieuwd of tetheren hier nog wel werkte, kwam ik een optie tegen 'enable 3g' dat zat er volgens mij in 3.0 nog niet in of wel?

Had wel eens wat mensen hier gezien namelijk die om 3G te disablen gingen jailbraken omdat dat er niet in zat.
Dit zit er al tijden in. Diegenen die gingen jailbraken wilde helemaal geen dataverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Even aan de "Apple optimisto's" hierboven: iTunes is echt een regelrechte ramp. En daarin ben ik zeer zeker niet de enige. Kijk voor d egrap maar eens op Apple Discussions. En het vervelende voor iedereen is: het is niet alleen op Windows 7, en ook niet alleen op Vista, noch alleen op 64bits OS'en.
Het enige dat ze wel gezamenlijk delen, is een Windows OS.

Bergen gebruikers zijn muziek kwijt, databases verminkt, kunnen niet meer op hun iPod/ iPhone. En het lastige is: heeft v9 je database geconverteerd, kun je niet meer terug naar 8.

Dus: draai je iTunes onder Windows en heb je nog geen upgrade gedaan naar v9: WACHT op 9.1, hopelijk zal Apple dan wèl zorgen voor een goede ondersteuning onder het meestgebruikte besturingssysteem ter wereld (is now, and shall be to eternity).

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 21:51
Besten, ik heb een maand voor het afgelopen van een jaar garantie van de iphone een nieuwe iphone gekregen ivm haarscheurtjes en loslaten van de chromen rand. op het moment laat de chromen rand weer los. loopt er nu een nieuwe garantie op dit toestel. ik wil gewoon een fatsoenlijke iphone niet 1tje die telkens uit elkaar valt. wie helpt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Wat doe je in hemelsnaam met die iphone :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
tom_aagten schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:55:
Besten, ik heb een maand voor het afgelopen van een jaar garantie van de iphone een nieuwe iphone gekregen ivm haarscheurtjes en loslaten van de chromen rand. op het moment laat de chromen rand weer los. loopt er nu een nieuwe garantie op dit toestel. ik wil gewoon een fatsoenlijke iphone niet 1tje die telkens uit elkaar valt. wie helpt mij.
Bij T-mob heb je 2 jaar garantie.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
wvexeltweakers schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:43:
Even aan de "Apple optimisto's" hierboven: iTunes is echt een regelrechte ramp. En daarin ben ik zeer zeker niet de enige. Kijk voor d egrap maar eens op Apple Discussions. En het vervelende voor iedereen is: het is niet alleen op Windows 7, en ook niet alleen op Vista, noch alleen op 64bits OS'en.
Het enige dat ze wel gezamenlijk delen, is een Windows OS.

Bergen gebruikers zijn muziek kwijt, databases verminkt, kunnen niet meer op hun iPod/ iPhone. En het lastige is: heeft v9 je database geconverteerd, kun je niet meer terug naar 8.

Dus: draai je iTunes onder Windows en heb je nog geen upgrade gedaan naar v9: WACHT op 9.1, hopelijk zal Apple dan wèl zorgen voor een goede ondersteuning onder het meestgebruikte besturingssysteem ter wereld (is now, and shall be to eternity).
Dat doet Steve Jobs expres om Windows gebruikers te pesten, want dat besturingssysteem is kut.

Reinigingsdoek pakt bier en chips, er komen vast Windows fanboys reageren! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 21:53
Iemand ervaring met deze solar-iphone-charcher ?
Het lijkt mij wel handig om altijd een extra accu i.c.m. solar charcher op zak te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.soltix.nl/website/ShowFile.php?ID=1523571&Size=MaxContent&Type=Product
Afbeeldingslocatie: http://www.applenieuws.nl/images/stories/Hardware/asolar_iphone_charger.jpg

Bron: http://www.soltix.nl/Webw...-Solar-Charger-(Wit).html

[ Voor 27% gewijzigd door daanNL op 15-09-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Ik heb een raar probleem met m'n iPhone ontdekt. Sinds 3.0 had ik er soms last van en nu met 3.1 lijk ik er meer last van te hebben. Het probleem is dat ik niet kan bellen en gebeld kan worden. Had even een testje gedaan met een vriend die mij belde en ging niet over en hij kreeg gelijk mijn voicemail. Bereik was helemaal vol en na een reset bleef het probleem zich voordoen. Als ik wil bellen, hoor ik meestal een tijd lang niets (10-30 sec) en dan 3 korte piepjes en hangt op. Echt heel frustrerend. Opvallend is dat ik er in R'dam meer last van heb dan in Den Haag.

Ik las op een forum dat meerdere mensen hier een probleem mee hebben, maar wat valt er tegen te doen? Zoiets valt moeilijk te bewijzen bij T-Mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door rvd50 op 15-09-2009 21:26 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort loopt mijn iphone leeg als ik zit te tetheren op mijn macbook via de iphone. Ook als ik mijn macbook aan een energie bron heb aangesloten. Meer mensen hier last van? Eerst laadde mijn iphone gewoon op tijdens het tetheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
rodian50 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:25:
Ik heb een raar probleem met m'n iPhone ontdekt. Sinds 3.0 had ik er soms last van en nu met 3.1 lijk ik er meer last van te hebben. Het probleem is dat ik niet kan bellen en gebeld kan worden. Had even een testje gedaan met een vriend die mij belde en ging niet over en hij kreeg gelijk mijn voicemail. Bereik was helemaal vol en na een reset bleef het probleem zich voordoen. Als ik wil bellen, hoor ik meestal een tijd lang niets (10-30 sec) en dan 3 korte piepjes en hangt op. Echt heel frustrerend. Opvallend is dat ik er in R'dam meer last van heb dan in Den Haag.

Ik las op een forum dat meerdere mensen hier een probleem mee hebben, maar wat valt er tegen te doen? Zoiets valt moeilijk te bewijzen bij T-Mobile.
Heb dit gehad toen er een matig groot evenement in de buurt was - Brak T-Mobile netwerk dat overbelast is. Wel bereik, niet bellen of gebeld worden. Wat een baggerprovider.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:39:
Sinds kort loopt mijn iphone leeg als ik zit te tetheren op mijn macbook via de iphone. Ook als ik mijn macbook aan een energie bron heb aangesloten. Meer mensen hier last van? Eerst laadde mijn iphone gewoon op tijdens het tetheren.
Bij mij laadde die ook langzamer op dan die leeggetrokken werd :) weet je zeker dat het eerst wel lukte? Je zou de andere USB-poort kunnen proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Zpottr op 15-09-2009 22:02 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvexeltweakers schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:43:
Even aan de "Apple optimisto's" hierboven: iTunes is echt een regelrechte ramp. En daarin ben ik zeer zeker niet de enige.
offtopic:
Nergens last van op 64-bit Windows 7 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 22:01 ]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:22
daanNL schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 18:16:
Iemand ervaring met deze solar-iphone-charcher ?
Het lijkt mij wel handig om altijd een extra accu i.c.m. solar charcher op zak te hebben.

[afbeelding]
[afbeelding]

Bron: http://www.soltix.nl/Webw...-Solar-Charger-(Wit).html
Niet halen, niet te doen, hij moet in direct zonlicht liggen om een heeeeeeel klein beetje op te laden (dit was midden zomer). Na ongeveer een hele middag laden in de zon, zit er genoeg prik in om je telefoon misschien 5 minuten op te laden.

Nee, blij dat ik hem via DX had gehaald, want het was weggegooid geld.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
wvexeltweakers schreef op maandag 14 september 2009 @ 09:57:
[...]

Bedankt voor je tip, maar bij updaten van iTunes kun je niets instellen, dat doet hij helemaal zelf.
Dus toen heb ik van de downloadpagina van iTunes v9 voor 64 bit gedownload. Daar heb je echter het 64 bits-installatieprogramma van iTunes 8 nodig. Als ik op die link klik kom ik op een niet bestaande pagina terecht. Het wordt je ook niet makkelijk gemaakt.
Nog maar keertje proberen:
-Deïnstalleer iTunes 8.2.
-Hier heb ik mijn 64 bits vandaan, 2 vinkjes uit en bolletje op 64-bit (ik gebruik firefox 3.5.3, mocht dat helpen).
-Installeer iTunes met het setup bestandje en selecteer de normale program files (ipv program files x86) tijdens de install. Weet niet meer precies waar dit stond... maar let op "custom" install knopjes, die moet je hebben.

Vertel nu even wat er fout gaat. iTunes 9 moet je iig kunnen binnenhalen.

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Vanx schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:05:
[...]

Nog maar keertje proberen:
-Deïnstalleer iTunes 8.2.
-Hier heb ik mijn 64 bits vandaan, 2 vinkjes uit en bolletje op 64-bit (ik gebruik firefox 3.5.3, mocht dat helpen).
-Installeer iTunes met het setup bestandje en selecteer de normale program files (ipv program files x86) tijdens de install. Weet niet meer precies waar dit stond... maar let op "custom" install knopjes, die moet je hebben.

Vertel nu even wat er fout gaat. iTunes 9 moet je iig kunnen binnenhalen.
Inmiddels een ander topic gestart, omdat het anders teveel offtopic ging (op verzoek moderator).

Als reactie op je vraag: ik wil v9.0 helemaal niet meer hebben, gezien de problemen die er mee zijn (zie Apple Discussions). Ik wacht wel op een v9.1. Voor mijn Nano Gen5 draai ik ondertussen iTunes v9 wel op een andere PC met Win7 b7264.

Samsung S23 Ultra 256GB

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:09
Uitzending Gemist nu eindelijk te krijgen in de appstore :)

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

VeeGee schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:37:
Uitzending Gemist nu eindelijk te krijgen in de appstore :)
Mooi.

Ik probeerde hem net binnen te halen: "de AppStore is tijdelijk niet beschikbaar etc..."
Even later deed hij het weer wel. Kreeg echter wel een scherm over "gewijzigde voorwaarden".
Worden we weer meer beperkt?

Samsung S23 Ultra 256GB

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Nou ehh als je de voorwaarden gelezen had zou je weten of je meer beperkt zou zijn.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:00:
[...]

offtopic:
Nergens last van op 64-bit Windows 7 :)
Nou eeehm vind i-tunes nog steeds een ramp om mee te werken.
Heerlijk dat apple je zo lekker dwingt alles via dat kut proggie te regelen :r

• Zpottr
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op donderdag 17 september 2009 @ 09:48:
[...]

Even later deed hij het weer wel. Kreeg echter wel een scherm over "gewijzigde voorwaarden".
Worden we weer meer beperkt?
Er staat altijd een mooie samenvatting van de wijzigingen boven de voorwaarden toch?

Zoef

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Mick1990 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:12:
Nou ehh als je de voorwaarden gelezen had zou je weten of je meer beperkt zou zijn.
Ik had het er beter bij kunnen zetten: deze vraag was retorisch bedoeld.
(re·to·risch bn, bw behorend tot de retorica: een ~e vraag schijnvraag waarin het antwoord al opgesloten ligt)

Samsung S23 Ultra 256GB

• Zpottr
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:19:
[...]

Ik had het er beter bij kunnen zetten: deze vraag was retorisch bedoeld.
(re·to·risch bn, bw behorend tot de retorica: een ~e vraag schijnvraag waarin het antwoord al opgesloten ligt)
Dan weet je het antwoord dus... nou ben ik benieuwd.

Zoef

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:21
Ik kan een iPhone 3G (geseald!!) 32GB black overnemen voor €369,-
Is dat duur?

Daarnaast zijn deze standaard simlockvrij? Ik wil graag alles origineel houden, dus niet jailbreaken.
Simlockvrij maken kan dat alleen dmv jailbreaken?

Sorry dat ik niet gezocht heb, maar ik moet de telefoon direct ophalen. Denk dat de mensen geld nodig hebben. Snelle reactie zou super zijn!

• Zpottr
  • Niet online
Roodey schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:27:
Is dat duur?
Dat bestaat niet. 3G 16GB of 3GS 32GB. Het is niet duur, vind ik.
Daarnaast zijn deze standaard simlockvrij?
Nope, zeker niet voor die prijs. Reken op een T-Mobile lock of als je pech hebt een lock van een buitenlandse provider. Maar ik denk het eerste. Google even naar het juiste typenummer voor via T-Mob verkochte iPhones.
Ik wil graag alles origineel houden, dus niet jailbreaken.
Simlockvrij maken kan dat alleen dmv jailbreaken?
Je kunt ook €120,- aan T-Mobile betalen ALS die van T-Mobile afkomt.
Sorry dat ik niet gezocht heb, maar ik moet de telefoon direct ophalen. Denk dat de mensen geld nodig hebben. Snelle reactie zou super zijn!
Pas op dat je niet wordt opgelicht, er is een hoop rotzooi op de markt. Tijdsdruk uitoefenen, niet-bestaand type, vrij aantrekkelijke prijs = slecht teken.

[ Voor 9% gewijzigd door Zpottr op 17-09-2009 16:34 ]

Zoef

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Roodey schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:27:
Is dat duur?
Als het een 3GS 32gb is kijk je dan uit dat je niet naar huis rijdt en hier vervolgens komt posten dat je beroofd bent.. Succes iig!

• Roodey
Sorry mijn fout. iPhone 3G black 16GB was het.
Zit wss dus simlock op. Is die er niet goedkoper af te krijgen?
Of moet dat dan elke firmware update opnieuw?

• Zpottr
  • Niet online
Roodey schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:42:
Sorry mijn fout. iPhone 3G black 16GB was het.
Zit wss dus simlock op. Is die er niet goedkoper af te krijgen?
Of moet dat dan elke firmware update opnieuw?
Je wilt het toch zonder jailbreak? Dan is T-Mob de enige mogelijkheid.

Overigens vind ik die prijs niet meer zo interessant dan!

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 17-09-2009 16:45 ]

Zoef

• Roodey
Zpottr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:45:
[...]

Je wilt het toch zonder jailbreak? Dan is T-Mob de enige mogelijkheid.

Overigens vind ik die prijs niet meer zo interessant dan!
Damn...verlies je met jailbreak geen garantie?

• Zpottr
  • Niet online
Roodey schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:46:
[...]

Damn...verlies je met jailbreak geen garantie?
Officieel wel. Maar waar ga je garantie claimen zonder T-Mobile SIM?

Zoef

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

En jailbreaken is echt zo gebeurd. Mijn broertje, die nog net weet waar hij de knoppen op zijn toetsenbord zitten heeft hem zelfs zelf gejailbreaked.

• Roodey
Zpottr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 16:48:
[...]

Officieel wel. Maar waar ga je garantie claimen zonder T-Mobile SIM?
Ik heb wel vaker een telefoon gekocht via marktplaats en vervolgens naar de winkel gegaan zonder dat de telefoon op mijn naam is gekocht. Betrof een DOA.

• Zpottr
  • Niet online
Roodey schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:10:
[...]

Ik heb wel vaker een telefoon gekocht via marktplaats en vervolgens naar de winkel gegaan zonder dat de telefoon op mijn naam is gekocht. Betrof een DOA.
T-Mob wil voor iPhones een factuur zien. Reken er in ieder geval op dat ze moeilijk doen.

Zoef

• Roodey
Zpottr schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:13:
[...]

T-Mob wil voor iPhones een factuur zien. Reken er in ieder geval op dat ze moeilijk doen.
Oke bedankt, dan gaat het niet door. Dan haal ik wel een iPod Touch en loop ik met 2 apparaten rond.
Denk dat ik met mijn Nokia E71 ook sneller kan smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:20

el-jorge

turn around and feel the vibe

Even wat vraagjes over mail.

Ik heb twee hotmail accounts ingesteld op mijn iphone, en de push schuif aangezet. Ik krijg netjes melding van nieuwe mail. Het volgende is aan de hand, als ik mail verwijder via mijn iphone en dan via de pc op mijn hotmail inlog, moet ik alsnog de mail verwijderen. Andersom heb ik ongeveer hetzelfde, ik krijg melding van nieuwe mail op mij iphone. Log dan in via mijn pc, lees de mail of lees en verwijder de mail, dan moet ik dit alsnog een keer op mijn iphone doen, hij herkent dus niet dat ik dit al gedaan heb via de mail.

Kan iemand helpen met de instellingen dat het beheren van de mail dus beiden kanten op werkt?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:58

vooghel

Cunning linguist

Hotmail werkt toch via POP, niet via IMAP? Daarom worden die deletes niet op de mailserver, maar alleen lokaal uitgevoerd. Dat is volgens mij bij POP ook niet anders op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door vooghel op 18-09-2009 10:15 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
el-jorge schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:50:

Ik heb twee hotmail accounts ingesteld op mijn iphone, en de push schuif aangezet. Ik krijg netjes melding van nieuwe mail. Het volgende is aan de hand, als ik mail verwijder via mijn iphone en dan via de pc op mijn hotmail inlog, moet ik alsnog de mail verwijderen. Andersom heb ik ongeveer hetzelfde, ik krijg melding van nieuwe mail op mij iphone. Log dan in via mijn pc, lees de mail of lees en verwijder de mail, dan moet ik dit alsnog een keer op mijn iphone doen, hij herkent dus niet dat ik dit al gedaan heb via de mail.

Kan iemand helpen met de instellingen dat het beheren van de mail dus beiden kanten op werkt?
Maak een Gmail account aan, laat de Hotmail mailtjes naar je Gmail doorsturen en gebruik vanaf nu je Gmail adres voor het emailen. Gmail kan namelijk wel zo ingesteld worden dat verwijderde emails op je iPhone ook verwijderd zijn als je inlogt op je PC.

Google maar naar Hotmail naar Gmail doorsturen.
Als je dat gelukt is, kun je een Gmail account als IMAP instellen op je iPhone, maar dat komt dan later wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el-jorge schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:50:

Zoals Vooghel al aangeeft: Dat gaat niet... Wat jij wilt vereist IMAP, en Hotmail ondersteunt dat niet.

Je hebt dan ook twee opties: Blijven bij Hotmail en dit voor lief nemen of overstappen naar een e-mailprovider die wel IMAP aanbiedt. Gmail van Google bijvoorbeeld.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.