[iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 89.150 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 19:01
lol hahhaa
Denk alleen dat de GPS ontvanger van de iPhone iets slechter is.
Bjornson schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:47:
[...]

Volgens mij is de resolutie nergens aan te passen.. Maar ik denk ook niet dat dat het probleem is..
Als je kijkt naar jou eerste foto dan zie je er een soort waas over.. De lens is schoon?
Anders ben ik bang dat je camera misschien kapoet is...
ik denk inderdaad ook dat je je lens eens moet proberen schoon te maken. en anders inderdaad je camera misschien kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

@caneroo: heeft die vriend misschien OS 3.0 en jij nog een oude? Wellicht dat het verschil dan zit in de nieuwe auto-focus feature?

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je iphone kantelt zelf de foto als je hem scheef houdt. Dus dat hij soms liggend een foto maakt kan daar mee te maken hebben.
Verder zie ik niet zoveel verschil, behalve dat je waarschijnlijk een trilhandje hebt of je iphone niet goed stil houdt. Hij maakt pas een foto wanneer je het scherm loslaat.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dapie007 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:37:
[...]

Ik bedoel dat je door 1 groep toe te voegen als ontvanger een sms naar meerdere personen stuurt zodat je niet telkens iedereen hooeft toe te voegen in de sms kan dit?
Wat je in ieder geval kunt doen is naar een groep waarnaar je eerder gestuurd hebt, nog een keer een SMS sturen, dat gebruik ik vaak op die manier. Of je ook expliciet groepjes kunt definiëren weet ik niet.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
Ram0n schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:49:
@caneroo: heeft die vriend misschien OS 3.0 en jij nog een oude? Wellicht dat het verschil dan zit in de nieuwe auto-focus feature?
nee ik heb toch echt 3.0 :) hij is gewoon niet scherp genoeg. heb hem al schoongemaakt. toch maar naar de tmobile shop terugbrengen.

@shiver23. ik hou me iphone toch echt recht. wat een #&%$# zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of er is iets mis met mijn 3GS, of de batterijduur is echt heel bagger. Zelfs in standby/licht gebruik trekt ie in een paar uur 30% van de accu leeg. Leek minder te zijn toen ik hem net had. Meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 20:48:
Of er is iets mis met mijn 3GS, of de batterijduur is echt heel bagger. Zelfs in standby/licht gebruik trekt ie in een paar uur 30% van de accu leeg. Leek minder te zijn toen ik hem net had. Meningen?
push, fetch?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oké nu we het toch weer over push-mail hebben, even een vraag waar ik al een tijdje mee rondloop :9

Een aantal pagina's terug stond dat je beter push dan fetch-mail kan gebruiken, want dat bespaart meestal stroom (accu loopt minder snel leeg). Maar als je push aan hebt staan, heeft de iphone de hele tijd verbinding met de server. Dus dan zou je toch zeggen dat dat veel stroom verbruikt? Of zie ik dit nu fout?
Ik moet zeggen dat het bij mij niet zoveel stroom verbruikt, ik laad hem elke nacht op, push staat gewoon aan, en aan het einde van de dag staat de accu op 30-40%. Maar mijn gevoel zegt juist dat het wel veel stroom verbruikt, door de constante dataconnectie.
Ik weet wel dat het qua dataverbruik bespaart, omdat er pas data wordt verzonden als je een mail binnenkrijgt, en bij fetch wordt er eerst data overgestuurd om te vergelijken en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
ff een vraagje over syncen van apps in itunes. Toen ik mn 3GS net 2 weken had, kreeg ik met het opstarten van gedownloade apps het vage probleem dat ze gelijk weer afsloten. Hard reset en gewoon opnieuw opstarten werkte allemaal niet dus heb ik hem via itunes hersteld (dat hij alle apps eraf haalt etc) Nu heb ik weer een zooi met apps maar ik wil deze voor het vervolg wel ergens opgeslagen hebben zodat je ze niet opnieuw hoeft te downloaden. Nu heb ik geprobeerd om de apps te syncen in itunes, maar als ik vervolgens bij het tabblad "programma's" kijk zie ik helemaal niks staan :? Wat doe ik fout?

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14

KneoK

Not in a million lightyears

Evilernie933 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 23:16:
ff een vraagje over syncen van apps in itunes. Toen ik mn 3GS net 2 weken had, kreeg ik met het opstarten van gedownloade apps het vage probleem dat ze gelijk weer afsloten. Hard reset en gewoon opnieuw opstarten werkte allemaal niet dus heb ik hem via itunes hersteld (dat hij alle apps eraf haalt etc) Nu heb ik weer een zooi met apps maar ik wil deze voor het vervolg wel ergens opgeslagen hebben zodat je ze niet opnieuw hoeft te downloaden. Nu heb ik geprobeerd om de apps te syncen in itunes, maar als ik vervolgens bij het tabblad "programma's" kijk zie ik helemaal niks staan :? Wat doe ik fout?
Als je met gedownloade apps illegale bedoelt dan moet je nog maar eens Googlen, naast de jailbreak moet je meer doen om die te kunnen draaien en backuppen.

Als je het gewoon over legale, via de Appstore verkregen software hebt dan moet je je iTunes machtigen (Store --> Computer machtigen) en vervolgens gewoon je aankopen overzetten (Bestand --> Aankopen overzetten van iPhone). Als je je iPhone dan weer een keer hersteld dan kun je daarna gewoon weer synchen.

Edit: is het overigens de bedoeling dat ik af en toe via de Google Ads naar een site verwezen wordt van een Chinese dealer in iPhone kloontjes (HiPhones) ?

[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 05-09-2009 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Laatst online: 14-06 16:12
KneoK schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 02:48:
[...]

Als je met gedownloade apps illegale bedoelt dan moet je nog maar eens Googlen, naast de jailbreak moet je meer doen om die te kunnen draaien en backuppen.

Als je het gewoon over legale, via de Appstore verkregen software hebt dan moet je je iTunes machtigen (Store --> Computer machtigen) en vervolgens gewoon je aankopen overzetten (Bestand --> Aankopen overzetten van iPhone). Als je je iPhone dan weer een keer hersteld dan kun je daarna gewoon weer synchen.

Edit: is het overigens de bedoeling dat ik af en toe via de Google Ads naar een site verwezen wordt van een Chinese dealer in iPhone kloontjes (HiPhones) ?
thx! dat was 't idd. Punt was dat ik zojuist een format heb gedaan vanwege gecrashte HDD en nu denkt hij dat 'ie op 3 computers gemachtigd is, terwijl dat er in feite maar 2 zijn.

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Evilernie933 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:18:
[...]

thx! dat was 't idd. Punt was dat ik zojuist een format heb gedaan vanwege gecrashte HDD en nu denkt hij dat 'ie op 3 computers gemachtigd is, terwijl dat er in feite maar 2 zijn.
Je kan op de site van Apple alle machtigingen intrekken, en daarna kan je ze gewoon weer op die 2 pc's machtigen, als je dat zou willen. Ik had hetzelfde probleem namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Ruubster schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:57:
[...]

Je kan op de site van Apple alle machtigingen intrekken, en daarna kan je ze gewoon weer op die 2 pc's machtigen, als je dat zou willen. Ik had hetzelfde probleem namelijk..
ik dacht dat alleen kon als je alle 5 toegestane machtigingen al had toegewezen en ook dat het maar 1x per jaar kan.
overigens sinds gisteren een iPhone 3gs, jailbroken en alles. Nog niet 100% ingebruik omdat mijn verlengd contract nog niet in is gegaan (hoge internetkosten nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
randje schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:33:
[...]

ik dacht dat alleen kon als je alle 5 toegestane machtigingen al had toegewezen en ook dat het maar 1x per jaar kan.
Dat weet ik zo niet... Ik had wel 5 machtigingen toen, en ik had dat nog nooit eerder gedaan, dus het zou best kunnen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ruubster schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:49:
Oké nu we het toch weer over push-mail hebben, even een vraag waar ik al een tijdje mee rondloop :9

Een aantal pagina's terug stond dat je beter push dan fetch-mail kan gebruiken, want dat bespaart meestal stroom (accu loopt minder snel leeg). Maar als je push aan hebt staan, heeft de iphone de hele tijd verbinding met de server. Dus dan zou je toch zeggen dat dat veel stroom verbruikt? Of zie ik dit nu fout?
Ik moet zeggen dat het bij mij niet zoveel stroom verbruikt, ik laad hem elke nacht op, push staat gewoon aan, en aan het einde van de dag staat de accu op 30-40%. Maar mijn gevoel zegt juist dat het wel veel stroom verbruikt, door de constante dataconnectie.
Ik weet wel dat het qua dataverbruik bespaart, omdat er pas data wordt verzonden als je een mail binnenkrijgt, en bij fetch wordt er eerst data overgestuurd om te vergelijken en dergelijke.
Jij ziet het fout inderdaad.
Push is continue dataconnectie en trekt je batterij dus enorm leeg.
Fetchen per 5 minuten scheelt weinig. Ik doe het met 30 mins en merk het enorm.
Over dataverbruik weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-re-mi schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:33:
[...]
Jij ziet het fout inderdaad.
Push is continue dataconnectie en trekt je batterij dus enorm leeg.
Dat is dus niet zo. Het verschil tussen Push and Pull verbindingen zijn dat bij push de server de verbinding initieert i.t.t. de client. Theoretisch gezien is push dus efficienter, aangezien push alleen een verbinding aan zou maken als er daadwerkelijk nuttige data is om te versturen, terwijl pull dus ook verbindingen opent om te kijken of er niets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 19:24
Push werkt toch geloof ik ook niet met elke server? Dat moet toch ondersteund worden?

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:06
Verwijderd schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:47:
[...]

Dat is dus niet zo. Het verschil tussen Push and Pull verbindingen zijn dat bij push de server de verbinding initieert i.t.t. de client. Theoretisch gezien is push dus efficienter, aangezien push alleen een verbinding aan zou maken als er daadwerkelijk nuttige data is om te versturen, terwijl pull dus ook verbindingen opent om te kijken of er niets is.
theoretisch of niet; ik merk ook verschil in fetch en push qua batterijverbruik (fetch per 30 min. gebruikt in mijn praktijk minder batterij dan push) Ik snap het ook nog steeds hoe het nu precies zit, maar ik vind het niet erg om niet meteen een melding van nieuwe mail te krijgen en houd liever wat langer batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Heb het even nagezocht, als ik het goed begrijp maakt je telefoon een soort http-verbinding aan, en wordt er alleen data verzonden als de server merkt dat er mail binnenkomt/agenda veranderd/contactpersonen veranderen enz. En daarnaast wordt er om de zoveel tijd (15 minuten is standaard) gecontroleerd of de verbinding nog klopt (kost iets rond de 4000 byte). Dus zodra je mail binnenkrijgt, stuurt de server bericht naar je telefoon, en dan wordt er gesynct.
Bij pull wordt gewoon een volledig 'verzenden en ontvangen'-opdracht gegeven, en dit verbruikt meer data. Maar na het verzenden en ontvangen wordt de verbinding verbroken.

Dus kortom, je haalt meer data binnen bij pull/fetch, en dat verbruikt wel meer stroom, maar de constante verbinding bij pull verbruikt toch ook stroom. Dus tja, stel dat pull en fetch evenveel stroom verbruiken, dan is pull altijd nog in het voordeel lijkt mij, aangezien je direct mail binnenkrijgt, en aangezien het minder data verbruikt.

Edit: Het ligt er natuurlijk wel aan hoe vaak je mail fetched, dus als jij om t uur je mail ophaalt, dan verbruik je denk ik veeeeel minder accu.

Als ik het mis heb, val me dan niet aan, ik ga af op de bronnen :9

Bron: http://www.pushemail.co.uk/
Froggle schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:43:
Push werkt toch geloof ik ook niet met elke server? Dat moet toch ondersteund worden?
Klopt, op mijn school hebben ze een Microsoft Exchange server staan, en daar werkt push op. Ik heb zelfs gelezen dat het alleen maar met Exchange 2003 service pack 2 werkt, maar lijkt me sterk dat het alleen met die type servers werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Ruubster op 06-09-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Ik kan me ook zomaar voorstellen dat je telefoon niet een kwartier gaat wachten met het controleren van de push-verbinding als zijn ip-adres is veranderd. Dat zou betekenen dat zeker bij gebruik van het mobiele datanetwerk of veel wisselen tussen verschillende WiFi en/of mobiele netwerken push veel meer data gaat verbruiken. Met name als je onderweg bent verandert je ip-adres vaak.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Jongens, om alle tegenspraak uit de wereld te helpen, we zitten op een technisch forum, dus:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa997252.aspx

Alles wat je moet weten over het protocol.

/edit
En voor diegenen die te lui zijn om te klikken, hier de notedop:
Direct Push operates in the following way:

A mobile device that is configured to synchronize with an Exchange 2007 server issues an HTTPS request to the server. This request is known as a ping. The request tells the server to notify the device if any items change in any folder that is configured to synchronize in the next 15 minutes. Otherwise, the server should return an HTTP 200 OK message. The mobile device will then stand by. The 15-minute time span is known as a heartbeat interval.

If no items change in 15 minutes, the server returns a response of HTTP 200 OK. The mobile device receives this response, resumes activity (called waking up), and issues its request again. This restarts the process.

If any items change or new items are received within the 15 minute heartbeat interval, the server sends a response that informs the mobile device that there is a new or changed item and the name of the folder in which the new or changed item resides. After the mobile device receives this response, it issues a synchronization request for the folder that has the new or changed items. When synchronization is complete, the mobile device issues a new ping request and the whole process starts over.

Direct Push depends on network conditions that support a long-standing HTTPS request. If the carrier network for the mobile device or the firewall does not support long-standing HTTPS requests, the HTTPS request is stopped. The following steps describe how Direct Push operates when a mobile device's carrier network has a time-out value of 13 minutes.

A mobile device issues an HTTPS request to the server. The request tells the server to notify the device if any items change in any folder that is configured to synchronize in the next 15 minutes. Otherwise, the server should return an HTTP 200 OK message. The mobile device then stands by.

If the server does not respond after 15 minutes, the mobile device wakes up and concludes that the connection to the server was timed out by the network. The device reissues the HTTPS request, but this time uses a heartbeat interval of eight minutes.

After eight minutes, the server sends an HTTP 200 OK message. The device will then try to gain a longer connection by issuing a new HTTPS request to the server that has a heartbeat interval of 12 minutes.

After four minutes, a new e-mail message is received and the server responds by sending an HTTPS request that tells the device to synchronize. The device synchronizes and reissues the HTTPS request that has a heartbeat of 12 minutes.

After 12 minutes, if there are no new or changed items, the server responds by sending an HTTP 200 OK message. The device wakes up and concludes that network conditions will support a heartbeat interval of 12 minutes. The device will then try to gain a longer connection by reissuing an HTTPS request that has a heartbeat interval of 16 minutes.

After 16 minutes, no response is received from the server. The device wakes up and concludes that network conditions cannot support a heartbeat interval of 16 minutes. Because this failure occurred directly after the device tried to increase the heartbeat interval, it concludes that the heartbeat interval has reached its maximum limit. The device then issues an HTTPS request that has a heartbeat interval of 12 minutes because this was the last successful heartbeat interval.

[ Voor 89% gewijzigd door UltraSub op 07-09-2009 09:22 . Reden: notedopje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 22:43
Ik ben er sinds gister achtergekomen dat er allemaal stof onder het scherm van mijn 3GS zit :X Hebben hier meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

UltraSub schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:20:
Jongens, om alle tegenspraak uit de wereld te helpen, we zitten op een technisch forum, dus:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa997252.aspx

Alles wat je moet weten over het protocol.

/edit
En voor diegenen die te lui zijn om te klikken, hier de notedop:

[...]
De protocol is wel duidelijk. Maar de echte vraag is, wat kost meer stroom en wat is de omslagpunt.

Push vs fetch@15minutes
Push vs fetch@30minutes
Push vs fetch@60minutes

En dan hebben we nog niet eens over de variabele "updates/s"
Een push welke om de seconde moet synchroniseren, is dat zuiniger met stroom dan fetch@15|30|60minutes

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Een van de problemen is dat dat protocol niet beschrijft hoe het power management op het device beïnvloed wordt. Als bij fetch de wifi-controller en antenne steeds een tijdje kunnen gaan slapen maar ze bij push aan moeten bljven omdat ze op een niet te voorspellen moment een antwoord moeten ontvangen is dat van grote invloed, meer dan of je nu 2 of 5 kb verstuurt per keer gok ik. Er speelt zoveel mee dat je het in een aantal praktijksituaties zilt moeten testen. Verschillende telefoons, typen servers, intervals en soorten netwerkverbinding, en dan nog een aantal keer per config om een beetje te kunnen middelen :-)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:17

MM99

That is the way I am!

Kan ik iPhone 3Gs syncen met Google Calender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

Japie.G

Colour Classic

En als je OS 3.0 hebt kun je ook gewoon CalDAV gebruiken, dus hieft niet per se via exchange:

http://www.ideaexcursion....alendar-on-iphone-os-3-0/

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ozhan99 schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:51:
Kan ik iPhone 3Gs syncen met Google Calender?
Jazeker.

Ik heb thuis ook een laptop en daar sync ik m'n Outlook Calendar ook met m'n Google Calendar, dus ik kan overal een agenda item maken en dit synct door naar alle plekken waar ik een calendar gebruik (ook handig om te zorgen dat je vriendin thuis alle afspraken in Outlook propt en dan ik ze dan niet vergeet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Ik hoorde iets over dat als je een Iphone 32GB hebt, dat hij behoorlijk traag begint te worden als je er meer dan 16GB op zet. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Djerique schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:22:
Ik hoorde iets over dat als je een Iphone 32GB hebt, dat hij behoorlijk traag begint te worden als je er meer dan 16GB op zet. Klopt dit?
Heb net een grote schoonmaak actie uitgevoerd, ik had iets van 20GB aan films en muziek er op staan, nu gebruik ik in totaal maar een 10GB ofzo en het toestel is niet (merkbaar) sneller dan met bijna 25GB aan zooi er op, ik ben nog steeds in m'n nopjes over de snelheid van de 3GS.

Ook geheugenverbruik scheelt vrijwel niets, ik doe regelmatig even het geheugen opschonen (gebruikte voorheen Free Memory ofzoiets, nu gewoon de Processes optie in SBSettings, werkt echt super), voorheen werd er door SBSettings rond de 160 tot 165MB vrijgemaakt, nu nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
Onzin, heb een 32GB en had er vandaag nog 20GB+ opstaan. Merk er niks van.

Zou ook onzin zijn, word jou computer ook langzamer als je hardeschijf voller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Nano2009 schreef op maandag 07 september 2009 @ 09:25:
Ik ben er sinds gister achtergekomen dat er allemaal stof onder het scherm van mijn 3GS zit :X Hebben hier meer mensen last van ?
Op mijn 3G heb ik er ook last van. Dat is zo gebeurd: als je het gaatje van de koptelefoon schoonblaast, of fluitje zit te spelen (Smule) op je iPhone, blaas je zo wat aanwezig stof onder het glas richting midden van het scherm. Ik vind het niet storend, eerlijk gezegd, ik zie het niet zo. Bovendien denk ik dat het niet echt te voorkomen is.
Bosmonster schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:37:
[...]

Zou ook onzin zijn, word jou computer ook langzamer als je hardeschijf voller is?
Ja. Des te meer programma's ik na een versie installatie (of het nou windows, mac of Ubuntu is; met alle 3 veel gewerkt) installeer, des te trager de PC wordt over het algemeen. En dan heb ik het niet alleen over programma's met achtergrondprocessen. Dat betekent natuurlijk niet dat het omzetten van een .wav naar mp3 ineens trager gaat, daar merk je het verschil niet. Maar we hebben het hier eigenlijk vooral over data als foto's, muziek, documenten en andere data, toch? Daarvan weet ik het effect niet zo van op een PC, daar heb ik nooit echt wat van gemerkt, nee.

Hoe dan ook, ik heb dezelfde ervaring, steeds wanneer ik een software update had gedaan met m'n iPhone en nog even wachtte met alle muziek, films (en evt. apps) er weer op gooien, reageerde m'n iPhone veel sneller. Het menu 'instellingen' bijvoorbeeld, blijft meestal een korte tel 'hangen' (lag?) nadat ik op een knop drukte en voordat het volgende schermpje verschijnt. Het voel me op dat dit soort dingen meestal snappy en vlotter werken als ik er (nog) niet zoveel content op had gezet. Ik heb dit wel eens vaker ergens gelezen, dus ik dacht niet dat ik de enigste was die dit 'denkt'.
Ik heb overigens een 3G.

[ Voor 56% gewijzigd door autoreverse op 07-09-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Niets van gemerkt en die van mij staat tjokvol (50 megabyte vrij, van mij mag die iPhone 64GB of beter zsm komen, muziekcollectie hier is 180GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
[...]

Mijn MacBook krijgt het wel degelijk erg moeilijk als de schijf bijna vol is :) Maar dan hebben we het niet over 16GB vrij maar veel minder, uiteraard. Die vraag van Djerique lijkt me dan ook één van de vele fabeltjes die er over de iPhone rondgaan (hoe komen mensen er toch bij?).

[ Voor 12% gewijzigd door Zpottr op 07-09-2009 18:07 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
xahmol schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:59:
[...]

Niets van gemerkt en die van mij staat tjokvol (50 megabyte vrij, van mij mag die iPhone 64GB of beter zsm komen, muziekcollectie hier is 180GB).
Misschien is Simplify Media dan wat voor je? Streamt al je muziek/iTunes van je computer naar je iPhone alsof het op je iPhone staat. Werkt op gprs/3G/Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
autoreverse schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:17:
[...]

Misschien is Simplify Media dan wat voor je? Streamt al je muziek/iTunes van je computer naar je iPhone alsof het op je iPhone staat. Werkt op gprs/3G/Wifi
Bedankt voor de tip! _/-\o_ :9~

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Is een geweldig programma. Gebruik het al best lang, simplify 2 is nog mooier met playlists. Lijkt me mooi om wat muziek collecties te delen met wat mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zpottr schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:03:
[...]

Mijn MacBook krijgt het wel degelijk erg moeilijk als de schijf bijna vol is :) Maar dan hebben we het niet over 16GB vrij maar veel minder, uiteraard. Die vraag van Djerique lijkt me dan ook één van de vele fabeltjes die er over de iPhone rondgaan (hoe komen mensen er toch bij?).
Maar das een schijf met een armpje ;)
Op een SSD maakt dit niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

[...]

Ja, zelfs als we de HDD niet vol maken met programma's, heb je het filesystem-probleem dat als er teveel bestanden in een directory zitten, deze zeer traag kan worden met openen. BV heel veel foto's.

Nou meen ik ooit in een screenshot van een jailbreaked iphone gezien te hebben dat de mediabestanden in subdirectories zijn onderverdeeld, dus het probleem met teveel bestanden zal hopelijk niet snel optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:20:
[...]

Maar das een schijf met een armpje ;)
Op een SSD maakt dit niks uit.
Mijn punt is ook dat het onzin is :) maar ook een Mac met een SSD wordt trager als hij niet voldoende swap-ruimte kan aanmaken toch? Volgens mij is dat nl. het probleem. Ik heb ook het gevoel (subjectief) dat mijn iPhone niet zo snel is als ik 'm helemaal vol zet. Nooit netjes gemeten of zo.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Had ik idd over gelezen. Heb nu Orb Live erop staan dat in principe hetzelfde doet, maar zal ook eens naar deze kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over het scherm van de 3GS:

Ik begreep dat het een vet en vuilafstotend scherm heeft, heeft het dan wel nut om een screenprotector te plaatsen? Dan doe je dat effect toch teniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 09:36
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:46:
Even een vraag over het scherm van de 3GS:

Ik begreep dat het een vet en vuilafstotend scherm heeft, heeft het dan wel nut om een screenprotector te plaatsen? Dan doe je dat effect toch teniet?
Natuurlijk heeft het dan nog nut een screenprotector te plaatsen! Een screenprotector beschermt ook tegen krassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Fuwor schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:52:
[...]

Natuurlijk heeft het dan nog nut een screenprotector te plaatsen! Een screenprotector beschermt ook tegen krassen!
Maar dan hebben de eigenschappen van het eigenlijke scherm geen enkel nut meer. dat is namelijk beplakt en werkt niet door een sticker heen neem ik aan ;)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

hmmm... probleempje hier.

Ik heb op het werk een itunes gedownload en met mijn account een toen gratis app gehaald. Maar ik kon het niet syncen met m'n iphone. Deze zegt dat al m'n apps+gegevens zullen worden weggehaald.
Thuis zit die app niet in m'n account, want die werd weer betaald.

Hoe krijg ik het toch op m'n iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:03:

Ik heb op het werk een itunes gedownload en met mijn account een toen gratis app gehaald. Maar ik kon het niet syncen met m'n iphone. Deze zegt dat al m'n apps+gegevens zullen worden weggehaald.

Met een USB-stickje oid - of mail het bestand naar jezelf en sleep het thuis in iTunes.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:47
Collaborator schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:17:
[...]

Maar dan hebben de eigenschappen van het eigenlijke scherm geen enkel nut meer. dat is namelijk beplakt en werkt niet door een sticker heen neem ik aan ;)
Jep inderdaad, en het scherm is van glas, dus erg krasbestendig. (Heb er na een jaar (3G) nog geen enkele kras op zitten, terwijl de sleutels er ook wel eens bij-in zitten.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Zpottr schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:07:
[...]

Met een USB-stickje oid - of mail het bestand naar jezelf en sleep het thuis in iTunes.
Waar zal dat dan moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij mijn weten houd ie de apps wel, alleen de muziek word gewhiped.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Eindelijk ben ik in het bezit van een 3gs 16gb! Heb hem nu 2 dagen en ben er zeer tevreden over. Wat mij alleen verbaasd is dat de "stekker" van de oordopjes uit de iphone steekt wanneer je deze erin hebt zitten. Is dit normaal?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub

Appeltje-eitje. Ga de app-store op je telefoon eens gebruiken mensen :P
Ik download al mijn apps gewoon op de telefoon. Dan draaien ze meteen waar ik ze nodig heb. De eerstvolgende keer dat de telefoon aan iTunes komt, synched hij ze dan wel naar mijn library. Als je dat meteen op die manier had gedaan, had je geen probleem gehad :)

De oplossing voor jou nu: app-store op je telefoon, applicatie opnieuw "kopen" met hetzelfde account. Er zal een melding komen dat het gratis is, omdat je die al hebt gekocht met je account. Daarna wordt hij gedownload en geinstalleerd. Problem solved :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

UltraSub schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:48:
[...]

Appeltje-eitje. Ga de app-store op je telefoon eens gebruiken mensen :P
Ik download al mijn apps gewoon op de telefoon. Dan draaien ze meteen waar ik ze nodig heb. De eerstvolgende keer dat de telefoon aan iTunes komt, synched hij ze dan wel naar mijn library. Als je dat meteen op die manier had gedaan, had je geen probleem gehad :)
Ga dat eens proberen met een app > 10MB.

[ Voor 19% gewijzigd door kmf op 09-09-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
kmf schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:51:
[...] Ga dat eens proberen met een app > 10MB.
Geen probleem over wifi hoor, en met een jailbreak kan het ook, installeer dan 3g unrestricor. werkt erg goed hier.

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
cv8x schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:20:
Eindelijk ben ik in het bezit van een 3gs 16gb! Heb hem nu 2 dagen en ben er zeer tevreden over. Wat mij alleen verbaasd is dat de "stekker" van de oordopjes uit de iphone steekt wanneer je deze erin hebt zitten. Is dit normaal?
Je bedoelt waar de behuizing rond wegloopt? Dat is normaal ja, je bent niet de enige met deze vorm iPhone ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:48:
De oplossing voor jou nu: app-store op je telefoon, applicatie opnieuw "kopen" met hetzelfde account. Er zal een melding komen dat het gratis is, omdat je die al hebt gekocht met je account. Daarna wordt hij gedownload en geinstalleerd. Problem solved :)
Klopt, dat is de makklijkste methode. Mijn manier heb je alleen nodig als de app niet meer te koop is.

Edit: sorry, antwoorden combineren in één bericht valt niet mee op een iPhone :)

[ Voor 35% gewijzigd door Zpottr op 09-09-2009 09:45 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Zpottr schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:39:
[...]

Je bedoelt waar de behuizing rond wegloopt? Dat is normaal ja, je bent niet de enige met deze vorm iPhone ;)
ja, ik bedoel dat je de stekker eruit ziet steken...

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: Klopt het dat de stekker van de oordopjes niet helemaal in de ingang past??

[ Voor 17% gewijzigd door cv8x op 09-09-2009 15:45 ]

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
martijnd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:30:
[...]

Geen probleem over wifi hoor, en met een jailbreak kan het ook, installeer dan 3g unrestricor. werkt erg goed hier.
Precies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:51:
[...]

Ga dat eens proberen met een app > 10MB.
Met een wifi verbinding, of met 3g unrestrictor zou dat geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

cv8x schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:00:
[...]

ja, ik bedoel dat je de stekker eruit ziet steken...

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen: Klopt het dat de stekker van de oordopjes niet helemaal in de ingang past??
ja is normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:03
Net 3.1 erop geknald en de akelige pieptoon, na bijvoorbeeld foto's te hebben gemaakt, is eruit! :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21

B2

wa' seggie?

Heel fijn... net 3.1 erop gezet.. Tethering lijkt niet meer te werken. Ik krijg in ieder geval de optie in het iPhone menu niet meer. Heb al geprobeerd nieuwe carrier bestanden te laden, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 17-09 19:01
B2 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:47:
Heel fijn... net 3.1 erop gezet.. Tethering lijkt niet meer te werken. Ik krijg in ieder geval de optie in het iPhone menu niet meer. Heb al geprobeerd nieuwe carrier bestanden te laden, maar helaas...
Is dat de Tmobile toestel of had je een simlockvrije? Vraag me af of ze tethering ook uitzetten voor simlockvrije toestellen die niet gebonden zijn aan een specifieke provider? Zou wel erg jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke de download gelijk stopgezet. Ik wil wel blijven tetheren. Is dat echt zo dat je niet meer kunt tetheren met 3.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:54:
Oke de download gelijk stopgezet. Ik wil wel blijven tetheren. Is dat echt zo dat je niet meer kunt tetheren met 3.1?
Ik heb een iPhone 3GS, T-Mobile en bij mij staat nog steeds de optie, en werkt die ook... Het was echter een upgrade. Bij een herstel zou je opnieuw de bestanden in moeten laden, maar of dat ook gaat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsvr schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:57:
[...]

Ik heb een iPhone 3GS, T-Mobile en bij mij staat nog steeds de optie, en werkt die ook... Het was echter een upgrade. Bij een herstel zou je opnieuw de bestanden in moeten laden, maar of dat ook gaat weet ik niet.
Ik heb de 3G, nou ik wacht wel ff tot echt duidelijk is of tetheren blijft werken.

• Zpottr
  • Niet online
Kan ik die nieuwe Genius mixes nu ook op mijn iPhone afspelen? Ik kan ze in ieder geval niet vinden daar, zou wel leuk zijn.

Edit: Sorry, ik kijk niet goed. Je kunt gewoon aanvinken dat die gesynced moeten worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Zpottr op 10-09-2009 00:51 ]

Zoef

• KneoK

KneoK

Als ik het zo lees op de Apple site dan zit er weinig echt vernieuwends in de nieuwe 3.1 update en voor het meeste is volgens mij ook wel een alternatief te vinden, mij mijn jailbreak of tethering niet waard in ieder geval.

Voor de mensen die er minder moeite mee hebben, of een originele firmware draaien, de 'changelog' van de Apple site:
Genius Recommendations for Apps
Get recommendations for apps you might like based on apps you’ve already downloaded.

Genius Mixes
Have iTunes automatically create mixes based on what’s already in your library. You don’t even have to choose a sample song.

Download Ringtones Wirelessly
Choose from thousands of iPhone ringtones on the iTunes Store and buy them with a tap.

Organize Apps in iTunes
Use iTunes on your computer to drag apps onto virtual Home screens, then sync them to your iPhone.1

iPhone OS 3.1 also includes these features and updates:
• Improved syncing for music, movies, TV shows, podcasts, and photos1
• iTunes U content organization1
• Redeem iTunes Gift Cards, codes, and certificates in the App Store
• Display available iTunes account credits in the App Store and iTunes Store
• Save video from Mail and MMS into Camera Roll
• Option to "Save as new clip" when trimming a video on iPhone 3GS
• Better iPhone 3G Wi-Fi performance when Bluetooth is turned on
• Remotely lock iPhone with a passcode via MobileMe
• Use Voice Control on iPhone 3GS with Bluetooth headsets
• Paste phone numbers into the keypad
• Option to use Home button to turn on accessibility features on iPhone 3GS
• Warn when visiting fraudulent websites in Safari (anti-phishing)
• Improved Exchange calendar syncing and invitation handling
• Fixes issue that cause some app icons to display incorrectly

• Ruubster
  • Niet online
Volgens mij heb ik echt superveel geluk gehad...

Gisteren geprobeerd te jailbreaken, dat was allemaal goed gelukt. Probeerde ik gisteren (dus na het installeren van SBSettings en openSSH) de telefoon opnieuw op te starten, startte hij hem niet meer op. Ik kreeg hem ook niet meer in Restore-mode. Dus ik was al bang dat ik hem gemold had.

Sluit ik hem vanmorgen op m'n laptop aan, herkent ie de Iphone wel (terwijl alleen het Apple-logo die je krijgt tijdens het opstarten in beeld stond) en hij begon ook met synchroniseren. Dus ik probeerde een reservekopie terug te zetten, werkte niet. Dus ik druk op herstel, geeft ie aan dat er ook een softwareupdate is. Ik dus geïnstalleerd, en nu werkt ie weer, dus volgens mij heb ik echt veel geluk dat er net een softwareupdate uit is, dat zal m gefixed hebben :D

• Ram0n
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Nog iets wat veranderd is, is dat cijfers weer voor letters komen bij sorteren op letter. Dus de playlist "2" komt weer bovenaan i.p.v. onderaan.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Verwijderd

Bij at&t in Amerika moet je nu 30 dollar gaan betalen als je wilt tetheren met 3.1. Is er al iets bekend over of het hier nog werkt?

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Meer mensen die geen 3g verbinding krijgen? Ik word er gek van! Met mijn Nokia N95 had ik vaker op bepaalde locaties een 3g verbinding, met mijn iPhone 3gs krijg ik alleen maar een gprs verbinding. Data-roaming heb ik op "aan" gezet, misschien dat dat scheelt...

• Zpottr
  • Niet online
cv8x schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:28:
Meer mensen die geen 3g verbinding krijgen? Ik word er gek van! Met mijn Nokia N95 had ik vaker op bepaalde locaties een 3g verbinding, met mijn iPhone 3gs krijg ik alleen maar een gprs verbinding.
Heb je nog dezelfde provider? T-mob is nogal beroerd wat dit betreft namelijk ;) combineer dat met een iPhone die niet bij de allerbeste is als het om ontvangst gaat en het wil nog wel eens niet werken.
Data-roaming heb ik op "aan" gezet, misschien dat dat scheelt...
Nee, dat scheelt niets en als je je niet blauw wilt betalen de volgende keer als je in de buurt van of over de grens komt zo ik het maar snel weer uitzetten :P

Zoef

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Zpottr schreef op donderdag 10 september 2009 @ 10:38:
[...]

Heb je nog dezelfde provider? T-mob is nogal beroerd wat dit betreft namelijk ;) combineer dat met een iPhone die niet bij de allerbeste is als het om ontvangst gaat en het wil nog wel eens niet werken.

[...]

Nee, dat scheelt niets en als je je niet blauw wilt betalen de volgende keer als je in de buurt van of over de grens komt zo ik het maar snel weer uitzetten :P
Ja, had hiervoor ook al T-Mobile, nu nog steeds en helaas zit ik er nog een tijdje aan vast :/

In ieder geval bedankt voor je reactie, ik zal data-roaming maar uitzetten dan 8)

Maar toch baal ik ervan...

• Dapie007
  • Laatst online: 19-08 07:59
kan iemand mij vertellen hoe ik mijn simcontacten push om ze in mijn gmail te krijgen? andersom is het gelukt. mijn gmail contacten staan wel tussen mijn simcontacten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dapie007 op 10-09-2009 12:02 ]

• UltraSub
Ruubster schreef op donderdag 10 september 2009 @ 08:38:
Volgens mij heb ik echt superveel geluk gehad...
...

Ik dus geïnstalleerd, en nu werkt ie weer, dus volgens mij heb ik echt veel geluk dat er net een softwareupdate uit is, dat zal m gefixed hebben :D
Neu.. Je hebt gewoon een DFU restore gedaan zonder het te weten. En dat werkt altijd, tenzij je hardware kapot is.
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:44:
Bij at&t in Amerika moet je nu 30 dollar gaan betalen als je wilt tetheren met 3.1. Is er al iets bekend over of het hier nog werkt?
Hoedje in "[iPhone] Tethering (je internetverbindin..."

[ Voor 39% gewijzigd door UltraSub op 10-09-2009 12:32 ]

• Ruubster
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 10 september 2009 @ 12:30:

Neu.. Je hebt gewoon een DFU restore gedaan zonder het te weten. En dat werkt altijd, tenzij je hardware kapot is.
Dan ben ik trots op mezelf. Maar ben wel echt blij dat ie het nog doet, schitterend dat dat zo goed werkt _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Ruubster op 10-09-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand ervaringen met Exchange i.c.m. 3G en OS 3.1? Ik gebruik Exchange over http.
Ik wil best 3.1 installeren, maar het lijkt meer op een downgrade als ik naast Tethering ook mijn Exchange verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
zAo schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:38:
Heeft iemand ervaringen met Exchange i.c.m. 3G en OS 3.1? Ik gebruik Exchange over http.
Ik wil best 3.1 installeren, maar het lijkt meer op een downgrade als ik naast Tethering ook mijn Exchange verlies.
While many are reacting to this issue as though it's a bug, and are reporting it as such, the reality is that the Exchange encryption requirement is a feature and the fact that it was not being correctly enforced was actually a security hole. IT administrators with Exchange 2007 SP1 servers and iPhone clients are probably going to be fielding an above-average level of incoming questions, but at least they can rest easy knowing that Exchange encryption is now working correctly. Cold comfort for their users, though.
Dat is alleen als encryptie aanstaat, zie voor meer informatie: http://www.tuaw.com/2009/...ryption-policy-may-block/ :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoedje schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:49:
[...]
[...]
Dat is alleen als encryptie aanstaat, zie voor meer informatie: http://www.tuaw.com/2009/...ryption-policy-may-block/ :)
Dat is toch usertje pesten of niet? Dan blijven we maar op 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
zAo schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:58:
[...]

Dat is toch usertje pesten of niet? Dan blijven we maar op 3.0.
Ik heb zo'n vermoeden dat de beheerders van de Exchange-servers daar anders over denken ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoedje schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:01:
[...]
Ik heb zo'n vermoeden dat de beheerders van de Exchange-servers daar anders over denken ;)
Hoe bedoel je? Zou de 3G het technisch aankunnen om een goede SSL verbinding op te zetten met een exchange server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
zAo schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:14:
[...]

Hoe bedoel je? Zou de 3G het technisch aankunnen om een goede SSL verbinding op te zetten met een exchange server?
Die instelling heeft volgens mij niets te maken met de verbinding naar je apparaat (daarvoor gebruik je SSL), maar de mogelijkheid, of eigenlijk vereiste, om de informatie encrypted op te slaan op het apparaat. Dat kan alleen de 3GS. Die heeft daar namelijk hardwarematige ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoedje schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 10:29:
[...]
Die instelling heeft volgens mij niets te maken met de verbinding naar je apparaat (daarvoor gebruik je SSL), maar de mogelijkheid, of eigenlijk vereiste, om de informatie encrypted op te slaan op het apparaat. Dat kan alleen de 3GS. Die heeft daar namelijk hardwarematige ondersteuning voor.
Ah, I stand corrected. Ik moet minder reageren op de vroege morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net van Apple de update voor iTunes en Quicktime 9 binnen, maar daar zat ook het iPhone-configuratieprogramma bij als los stukje software :S
Hebben andere mensen dat ook? En zo ja, wat mag ik daar nou weer mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:47:
Ik heb net van Apple de update voor iTunes en Quicktime 9 binnen, maar daar zat ook het iPhone-configuratieprogramma bij als los stukje software :S
Hebben andere mensen dat ook? En zo ja, wat mag ik daar nou weer mee doen?
Als je dit installeert werkt iphone browser (en vergelijkbare apps) niet meer! Dus niet zoals mij gewoon installeren...

http://modmyi.com/forums/...ing-after-itunes-9-a.html

[ Voor 9% gewijzigd door CrimsoN72 op 11-09-2009 18:00 ]

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 16:20
Ik heb sinds een paar dagen mijn iPhone 3GS 32GB. Nu sync ik met mijn Nokia N79 met de exchange server, helemaal geen probleem. Probeer ik het met de iPhone dan gaat het configureren goed en ziet hij mijn username. Enige foutmelding is dat hij geen beveiligingscertificaat kan vinden, maar na het ingeven van de server mobile.bedrijfsnaam.nl gaat die goed. Maar als ik de mail wil synchroniseren dan kan hij opeens de server niet vinden. Ik gebruik precies dezelfde settings als op mijn Nokia N79. Heel raar, heeft iemand wat tips voor mij?

[ Voor 13% gewijzigd door haroldso op 12-09-2009 11:43 ]

Verwijderd

CrimsoN72 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:59:
[...]

Als je dit installeert werkt iphone browser (en vergelijkbare apps) niet meer! Dus niet zoals mij gewoon installeren...

http://modmyi.com/forums/...ing-after-itunes-9-a.html
Dat probleem had ik dus ook.

http://www.iphone-explorer.com/ werkt gelukkig nog wel :)

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:07:
[...]

Dat probleem had ik dus ook.

http://www.iphone-explorer.com/ werkt gelukkig nog wel :)
Iphone explorer heeft dan ook al een update voor itunes 9 gekregen. Goed werk van de makers _/-\o_

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
De Mute-Knop van mijn iPhone 3G is er buiten de garantie om afgevallen, en ook de achterkant is al aardig bekrast. Ik zou daarom een vervanging willen van de achterkant en het mute-knopje. Is dit mogelijk bij Apple?

Van de reparatieprocedures op Apple.com word ik niet veel wijzer.

[ Voor 13% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 12-09-2009 14:15 ]

• Zpottr
  • Niet online
Kn4kw0r5t schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:03:
De Mute-Knop van mijn iPhone 3G is er buiten de garantie om afgevallen, en ook de achterkant is al aardig bekrast. Ik zou daarom een vervanging willen van de achterkant en het mute-knopje. Is dit mogelijk bij Apple?

Van de reparatieprocedures op Apple.com word ik niet veel wijzer.
Je hebt toch 2 jaar garantie op dat ding (als je 'm in NL gekocht hebt tenminste)?

Zoef

Verwijderd

haroldso schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 10:57:
Ik heb sinds een paar dagen mijn iPhone 3GS 32GB. Nu sync ik met mijn Nokia N79 met de exchange server, helemaal geen probleem. Probeer ik het met de iPhone dan gaat het configureren goed en ziet hij mijn username. Enige foutmelding is dat hij geen beveiligingscertificaat kan vinden, maar na het ingeven van de server mobile.bedrijfsnaam.nl gaat die goed. Maar als ik de mail wil synchroniseren dan kan hij opeens de server niet vinden. Ik gebruik precies dezelfde settings als op mijn Nokia N79. Heel raar, heeft iemand wat tips voor mij?
Moet je hier niet mail.bedrijfsnaam.nl invullen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zpottr schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 14:16:
[...]

Je hebt toch 2 jaar garantie op dat ding (als je 'm in NL gekocht hebt tenminste)?
net of krassen en een eraf geramd knopje onder garantie vallen... ;)

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Palomar schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:10:
[...]

net of krassen en een eraf geramd knopje onder garantie vallen... ;)
Knopje wel, krassen niet. Dat knopje is een zwak punt wat onder normaal gebruik er nog steeds af kan vallen.

PSN: Shiver23

• haroldso
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-08 16:20
[/quote]
Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 15:08:
[...]

Moet je hier niet mail.bedrijfsnaam.nl invullen?
De servernaam is okay, zo gebruik ik het ook met mijn Nokia N79, dus dat is het niet. Ligt het dan misschien aan de Exchange kant?

[ Voor 20% gewijzigd door haroldso op 12-09-2009 18:01 ]

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik heb inmiddels T-Mobile gebeld over het eraf gevallen mute-knopje. Ik kan hem naar een T-Mobile shop brengen, ik ben hem dan twee weken kwijt. In die tijd onderzoeken ze of het binnen de garantie valt of niet (ligt het aan mij, de consument, of aan het product). Als blijkt dat het buiten de garantie valt kost het me 226 euro om het te laten repareren volgens de T-Mobile klantenservice. Uiteraard zou ik dat niet doen vanwege de idiote prijs en ben ik hem dan twee weken voor niks kwijt.

Als het binnen de garantie valt zou het mooi zijn.. ben alleen bang dat dat niet zo is.

Verwijderd

Ik sync mijn iPhone thuis met mijn pc. Verder heb ik een Qnap TS209Pro in de meterkast staan waar al mijn muziek en foto's opstaan.

Nu heb ik in iTunes in het tabblad foto's een map met foto's aangevinkt die vanaf de NAS gesynchroniseerd moeten worden met de iPhone. Maar dit wil maar niet lukken.

De iPhone blijft (letterlijk) uren bezig met synchroniseren, maar er komt geen foto op de iPhone te staan.

Vink ik het syncen van afbeeldingen uit, dan werkt alles en is het synchroniseren in ongeveer 30 seconden klaar.

Iemand een idee waarom de foto's niet willen syncen, en hoe ik dit op kan lossen?

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:35:
Ik sync mijn iPhone thuis met mijn pc. Verder heb ik een Qnap TS209Pro in de meterkast staan waar al mijn muziek en foto's opstaan.

Nu heb ik in iTunes in het tabblad foto's een map met foto's aangevinkt die vanaf de NAS gesynchroniseerd moeten worden met de iPhone. Maar dit wil maar niet lukken.

De iPhone blijft (letterlijk) uren bezig met synchroniseren, maar er komt geen foto op de iPhone te staan.

Vink ik het syncen van afbeeldingen uit, dan werkt alles en is het synchroniseren in ongeveer 30 seconden klaar.

Iemand een idee waarom de foto's niet willen syncen, en hoe ik dit op kan lossen?
Ik had het ook geprobeerd om foto's vanuit m'n server te syncen. Effetjes 50GB of zo.
Maar dat was dus niet handig omdat Itunes van alle foto's miniversie(s) maakt om het soepel te laten tonen op de iphone. Daar is ie dus uren mee bezig, zelfs met een gigabit-netwerk.
In dat geval was het sneller voor mij om simpelweg lokaal te laten syncen. (foto's die ik op de iphone wil dus maar lokaal zetten. Dat ging heel wat sneller)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Pfff, wat een prutsers bij Apple, na de itunes 9 en de iphone update zijn m'n albums naar de klote, elk nummer is nu een apart album, echt fantastisch! iPhone is ook al 7x keer vast gelopen, en alleen een restore deed de phone weer leven. :(

39

Verwijderd

haroldso schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:00:
[/quote]

[...]
De servernaam is okay, zo gebruik ik het ook met mijn Nokia N79, dus dat is het niet. Ligt het dan misschien aan de Exchange kant?
Bij mij werkt hij als een zonnetje met exchange. Ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de instellingen van de exchage server. Misschien dat in dit draadje wat nuttigst voor je staat.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.