Toon posts:

[iPhone] Exchange synchroniseert niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een iPhone 2.0 en een Microsoft Exchange server 2003 SP2

Exchange server werkt en kan dus met een client goed werken.

Tot mij verbazing kan ik niet synchroniseren tussen mijn iPhone en EX2003.

De aanmelding werkt goed op de server.
Ik kan een mail verzenden, maar wordt nooit ontvangen.
Mappen worden ook niet gesynchroniseerd.

Volgens T-Mobile moet de domaincontroller ingesteld worden in de client gegevens. Dit ook allemaal geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Al iemand een oplossing hiervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heeft zo'n IkMobiel niet een log?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft het niet iets te maken met HTTP/HTTPS, moet er geen certificaat ofzo geimporteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de certificaten uitgeschakeld, waardoor dit niet hoeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan moet je dat ook je Exchange server vertellen. Standaard mag er alleen gesynchroniseert worden met SSL.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ssl terug gezet, maar hoe kan ik deze certificaten dan importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijk is het niet nodig om certificaten te installeren...

Moet standaard werken met SSL.

Toch krijg ik de verbinding niet tot stand.

Artikel van T-Mobile: http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

Werkt overigens ook niet...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Ron,

Heb hier op mijn kantoor het zelfde probleem. Echter: activesync met Windows Mobile gebaseerde apparaten werkt wel (al jaren). Active sync van hetzelfde Exchange account werkt met een TYTN II over het netwerk van t-mobile.

Wij syncen overigens zonder ssl-verbinding. Dit is dus niet strict noodzakelijk dan wel vereist. Ik heb dit probleem neergelgd bij t-mobile. In eerste instantie hebben zij in hun logs niets spannends kunnen zien. Er kwam een melding over verkeerd wachtwoord/verkeerde gebruikersnaam. Dit is echter niet het probleem. Ik heb inmiddels ook het wachtwoord aangepast door er een te kiezen zonder lastige of "bijzondere" characters. T-mobile heeft belooft om mij hierover terug te bellen.

Zoals ik -na heel wat speurwerk- kan concluderen gebeurt er het volgende: verbinding wordt gelegd over SSL, certificaat word gecontroleerd. Nu zouden de credentials voor de mailbox gecontroleerd moeten worden. Dit gebeurt niet omdat iemand (iPhone of exchange-server) weigert. Ik vermoed dat de iPhone geen genoegen neemt met een door de server zelf uitgegeven certificaat. Maar dit weet ik niet zeker.

Je kunt na deze controle overigens SSL uitzetten in de iPhone. Maar het lijkt erop dat dit geen nut heeft omdat de controle van de credentials al is uitgevoerd/uitgevoerd zou moeten zijn. Het lijkt of de iPhone dit niet op nieuw wil doen bij een syncactie?!

Helaas geen duidelijke foutmeldingen of logbestanden (heb ik niet kunnen vinden).

Zou je mij willen laten weten of jij hierin verder bent gekomen? Ik zal in ieder geval de reactie van t-mobile hier neerzetten.

Terzijde: in een forum op Computer!Totaal zag ik een zelfde soort klacht. Ik zal de thread nog even opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is bij een nokia inderdaad ook het geval. Je kunt niet zomaar een zelfsigned certificaat gebruiken voor de pushmail functie. Heeft iemand het al wel werkend op een zelf uitgegeven certificaat?

PS: dree_01 doelt hierop:
http://forum.computertota...t=191003&highlight=iphone

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 14:31
offtopic:
Ik heb MFE met pushmail gewoon aan de praat hoor op mijn Nokial. Heb met eigen certificaat gewoon geconverteerd en geimporteerd in mijn telefoon. Misschien moet je ook zoiets doen met de iPhone

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-10 20:14
Weet niet of je hier iets aan hebt, jouw probleem is namelijk niet helemaal hetzelfde als het probleem dat ik had, ik kreeg het namelijk helemaal niet voor elkaar om ook maar iets te verzenden of te ontvangen.

Bleek dat het exchange mailbox alias anders was dan de username. Nadat ik dit hetzelfde had gemaakt werkte het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon ook met geen mogelijkheid mijn iphone synchroniseren met exchange 2003, uiteindelijk is het gelukt nadat ik de stappen zoals die hier zijn omschreven Exchange ActiveSync and Outlook Mobile Access errors occur when SSL or forms-based authentication is required for Exchange Server 2003 had doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Lees deze zeer uitgebreide enterprise deployment guide (pdf) van apple eens door.

(hier gevonden, iphone config util for windows kun je hier vinden. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De link van OptimaalOnline is de moeite waard. Hier ga ik morgen even mee aan de slag. Top.

Gn!uz: deze link -> http://msexchangeteam.com/archive/2008/07/11/449196.aspx gaat over exchange 2007! De vraag ging echter over exchange 2003 met SP2.

De enterprise deployment guide ligt overigens hier op mijn buro. Hierin wordt gesteld dat, als activesync al werkt met andere apparaten, er geen aanpassingen gedaan hoeven worden. En dat is bij mij dus het geval. Uiteraard heb ik e.e.a. gecontroleerd. Mijn configuratie wijkt af op een punt: SSL is bij mij niet nodig. Apple stelt dit echter niet als vereiste. Zij adviseren slechts een bepaalde, veilige configuratie. Ik mag dus concluderen dat de redactie van deze guide te wensen over laat...

Terzijde: over SSL wenst het beestje ook niet te syncen en dat ligt, denk ik, aan het self signed certificate. Maar dit weet ik niet maar veronderstel ik slechts. Als dit zo zou zijn waren er nu namelijk al wel wat meer klachten en discussies geweest. Bij hoeveel installaties wordt er niet zo'n (5 jaar geldig) certificaat aangemaakt? Iemand?

T-mobile heeft het overigens te druk met verwerken van aanvragen voor de iPhone, denk ik. Zij hebben nog niet terug gebeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-mobile heeft inmiddels gereageerd. Dank daarvoor. Helaas hebben zij mij ook nog geen hapklare oplossing kunnen bieden (anders dan ik inmiddels ook ben tegengekomen, zie link van OptimaalOnline).

Mijn vermoeden zoals in mijn laatste post van gisteren beschreven wordt deels bevestigd in deze thread:

http://discussions.apple....essageID=7602732&tstart=0

Ik zal straks proberen om een self signed certificaat te importeren op de iPhone. Daarna zal ik activesync verplichten om over ssl te communiceren. Ronhelvert: in je post van 14/7 19:49 beweer je dat er geen certificaat nodig is bij SSL. Feitelijk klopt dit. Al naar gelang hoe ISS voor je exchange is ingeregeld (negeren, vereisen, accepteren). Maar dit lijkt dus geen exchange probleem: de iPhone weigert; niet de exchangeserver (nog steeds een vermoeden.Ga dit straks dus testen). Als het werkt zet ik wel een routekaart op mijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een ellende bij T-Mobile!

Na gesproken te hebben met een medewerker van T-Mobile werd mijn aangeraden om mijn simkaart te activeren (voor nummerbehoud wordt dit standaard niet gedaan, zodat je geen dubbel abb hebt) zodat ook exchange zou gaan werken. Na 30 uur werkt dan eindelijk mijn kaar, maar helaas geen succes!

Gelukkig heb ik mijn kaart weer kunnen de-activeren zodat ik geen dubbele kosten heb.

Maar wat is nu het probleem? Exchange 2007 werkt vlekkeloos met de iPhone. Standaard biedt deze namelijk veel ondersteuning voor mobile devices. Maar omdat ik Exchange 2003 (SBS2003) gebruik ligt de situatie iets anders.

Al mijn service draaien volgens de vele fora, maar nog krijg ik geen verbinding. Het probleem ligt dus niet aan de iPhone, niet aan T-Mobile, maar aan de Exchange server zelf! Ik ga weer op onderzoek uit, om te kijken of het probleem verholpen kan worden.

Als iemand dit al is gelukt, hoor ik het graag! en vele andere.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben maar ik heb hier veel aan gehad:

http://www.petri.co.il/co...ps_on_a_single_server.htm

Verder heb ik een certificaat geïnstalleerd van startcom (gratis):

https://cert.startcom.org/

Daar lukt het uiteindelijk wel mee (na teveel gezeur met de self-signed certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 17:31:
Maar omdat ik Exchange 2003 (SBS2003) gebruik ligt de situatie iets anders.
jij hebt denk ik zeker wat aan het petri document, RPC over https (active sync) werkt standaard alleen met een front end en back end server. Om het op een single server (sbs) te laten draaien moet je wat extra stappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hie vanavond weer mee aan de slag woenwoen!

Tnkx, ziet er iig duidelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heeft dit ook niet tot een oplossing geleid.

RPD, ActiveSync en Mobile devices zijn geconfigureerd en werkend.

Wel kan ik met IMAP werken. Mail wordt getoond en mappen structuur is helder.

Toch wil proberen om de mail via Exchange werende te krijgen.

Extern ICT bedrijf gevraagd voor een oplossing. Komen eind deze week langs om te kijken. Sowieso komt er geen SBS2008, dus upgraden is niet interessant. Eventueel een extra 2007 exchange server, maar is ook niet echt rendabel...

Ik houd jullie op de hoogte, er moet een oplossing zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 10:30:
Helaas heeft dit ook niet tot een oplossing geleid.

RPD, ActiveSync en Mobile devices zijn geconfigureerd en werkend.

Wel kan ik met IMAP werken. Mail wordt getoond en mappen structuur is helder.

Toch wil proberen om de mail via Exchange werende te krijgen.

Extern ICT bedrijf gevraagd voor een oplossing. Komen eind deze week langs om te kijken. Sowieso komt er geen SBS2008, dus upgraden is niet interessant. Eventueel een extra 2007 exchange server, maar is ook niet echt rendabel...

Ik houd jullie op de hoogte, er moet een oplossing zijn!
Heb je wel de certifcaten geinstalleerd op de Iphone ?
Omdat het een gratis chained certifcate is zul je twee certificaten moeten importen.

Verder aanmelden: gebruikersnaam zo ingevoerd? DOMAIN\USERNAME ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben eruit. Ik heb nu een werkende configuratie. Waarschijnlijk ook de oplossing voor velen die met dit probleem worstelen. Voor ik echter conclusies ga trekken wil ik nog iets nagaan.

ronhelvert: kun jij me vertellen met welke versie/build van exchange je werkt? En kun je mij bevestigen (dan wel ontkennen) of jouw exchangeserver draait op een SBS 2003 server met SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:16
Naar mijn weten kan je zo iets heel gemakkeijk controleren.

Je gaat via een webbrowser naar je webmail adres over https, zorg dat je hier al doorgeraakt *zonder* manuele acceptatie van ssl etc. Eens het certificaat gekend en approved is , geef je de instellingen in op je telefoon. Lost 90% van alle activesync problemen op!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dree_01; Ben benieuwd!

Als ik de eigenschappen van pc bekijk, krijg ik de volgende gegevens:

"Microsoft Windows Server 2003
voor Small Business Server
Service Pack 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronhelvert: check even via de exchange system manager (eigenschappen) de versie en build van exchange: Start->Alle Programmas->Microsoft Exchange->System Manager. Expand (plusje klikken) ga naar "Server", expand, klik rechts op jouw server en kies eigenschappen. Hier staat wat ik wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Version 6.5 (build 6944.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik hep het donkerblauwe vermoeden sp2 voor exchange bij jou niet is geinstalleerd. Let wel: sp2 voor SBS dus wel, maar da's een andere server...

doe eens kijken en daarna downloaden: http://www.microsoft.com/...f1f58b3c40&displaylang=en

Voor installatie eerst wel even een backup maken van de information store.

daarna ook nog even bekijken en downloaden:

http://www.microsoft.com/...b4c6301453&displaylang=en

Even voor alle duidelijkheid: staat er achter "Version 6.5 (build 6944.4)" nog een toevoeging (SP1 of SP2)?

voor dat je bovenstaande stappen doet dat dus graag even laten weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen SP geïnstalleerd. Inmiddels software gedownload en aan het installeren.

Ik houd je op de hoogte.

Raar dat er bij de windows update de exchamge server niet wordt meegenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, patches worden blijkbaar wel meegenomen maar service packs dus niet. Installatie zal even duren. Heb je wel gecheckt of je hotfix 898060 hebt geinstalleerd?

Controleer na installatie even je IIS config. Even de mapbeveiliging van microsoft activesync uit zetten. Zijn er nog andere configuratieopties die je in je speurtocht naar een oplossing hebt veranderd? Even na gaan en terugzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
updates geïnstalleerd, settings terug gezet en map beveiliging eraf gehaald**.

Kan met iPhone nog steeds verbinding maken, en gaat zoeken naar mail...

Het zoeken duurt inmiddels al z'n 20 minuten, dus denk dat daar iets in mis is. Maar wel een stap verder.

** anonieme toegang toegestaan --> gebruikersnaam: IUSR_SERVER01. verder alle vinkjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, hoe groot is je mailbox eigenlijk? Anonieme toegang aanzetten had niet gehoeven. Dat gaat wel erg ver. Gewoon basisverificatie aanzetten. maar SSL uit. client-certificaten negeren. Als je het profiel hebt aangemaakt op de iphone krijg je de keuze om mail, agenda en contacten te syncen. Ik zou -voorlopig- alleen mail syncen. als dat werk kun je de rest aanzetten. Los daarvan: de iPhone heeft, door een beroerde antenne, een matige ontvangst. Dat scheelt natuurlijk ook bij het ophalen.

Edit: Schiet me ineens te binnen: volgens mij heb je imap aanstaan. Wellicht is het een idee om deze tijdelijk uit te zetten op de .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
imap staat uit, toegang aangepast.

mailbox is 3gb groot.. vandaar.

iPhone gereboot, maar weer precies hetzelfde probleem... snel syncken, maar niets binnenhalen...

[Edit]
Exchange werkt helemaal niet meer.... ga eerst weer aan de gang krijgen. Gerotzooid met rechten, en kan nou niet meer inloggen....

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3gig is best stevig. Dat heeft op zich even tijd nodig. Is in in IIS exchange active sync onder mapbeveiliging SSL uit? En poort 443 staat natuurlijk open. Je hebt natuurlijk toch het e.e.a. lopen aanpassen in je settings.

Kort door de bocht: Met SP2 en de mobile admin moet je gewoon kunnen syncen. Zonder certificaat en SSL. Ik denk dat je wel een bestaande exchange-account op de iPhone moet wissen en even later een nieuwe moet aanmaken. De certificaatfout krijg je, na intypen serveradres, in principe niet.

Ik sync op dit moment zonder certificaat en SSL. Geen enkel probleem. Alles word bijgewerkt: contacten, agenda, e-mail. Loop nog even alles na: IIS en Exchange, er is waarschijnlijk toch een boel gewijzigd de afgelopen dagen... Denk aan poort settings firewall, services etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:29:
Goed, ik ben eruit. Ik heb nu een werkende configuratie. Waarschijnlijk ook de oplossing voor velen die met dit probleem worstelen. Voor ik echter conclusies ga trekken wil ik nog iets nagaan.

ronhelvert: kun jij me vertellen met welke versie/build van exchange je werkt? En kun je mij bevestigen (dan wel ontkennen) of jouw exchangeserver draait op een SBS 2003 server met SP2?
Even voor mijn beeld. Werkt jouw SBS2003 SP2 (Ook exchange SP2) met een self signed certificaat in combinatie met de iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:53:
[...]

Even voor mijn beeld. Werkt jouw SBS2003 SP2 (Ook exchange SP2) met een self signed certificaat in combinatie met de iphone?
Hij zegt dat hij nu synct zonder gebruik van SSL :) geen certificaat dus.

Voor de rest, na installatie van SP2 zul je de stappen op petri.co.il wel even opnieuw moeten volgen. volgens mij werd heel syncen over het internet nog geen eens ondersteund. Ik was er wel vanuit gegaan dat die geïnstalleerd stond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Voor alle duidelijkheid even een samenvatting.

Na controle bleek dat ikzelf Exchange 2003 SP1 draaide. Onzorgvuldig van mij om dit niet eerder te controleren, maar dit terzijde.

Na installatie van SP2 voor Exchange 2003 en de mobile administrator kit heb ik alle instellingen voor active sync, in IIS, weer terugezet naar mijn oude -met windows mobile werkende- configuratie. Dit betekend concreet: geen SSL, dus ook geen certificaten. van OWA, OMA het windowsregister etc. ben ik afgebleven deze stonden toch al correct ingeregeld.

Na controle bleek dat in ieder geval de apparaten op basis van Windows Mobile (v.a. 2003) -weer, dan wel nog steeds- werkten.

Natuurlijk staan op mijn router de nodige poorten open, dit geld ook voor mijn firewall. Dit zijn o.m. 80 en 443 maar ook 444 en 4125. Deze laatste twee zijn -volgens mij- voor EAS niet nodig. Om te testen is het wel handig om ze open te zetten. Kunnen later altijd weer dicht.

Uiteindelijk het niet werkende exchange account op de iPhone gewist, de gmail account erop tijdelijk uitgeschakeld. iPhone gereboot. Een nieuw Exchange-account aangemaakt.De twee eerste waarschuwingen genegeerd die betrekking hebben op het certificaat dat niet gevonden word. N.B.: dit word niet gevonden omdat er nog niet om een serveradres is gevraagd door de iPhone. De iPhone stelt het adres zelf samen uit domein/e-mailadres. Dit gaat soms goed, maar lang niet altijd. De buitenkant van de server hoeft niet noodzakelijkerwijs onder het zelfde domein bereikbaar te zijn.

Na deze waarschuwingen mag je dan zelf je serveradres invoeren. Een waarschuwing over certificaten kreeg ik nu niet. De iPhone melde na enige tijd (20 wellicht 25 seconden) dat de exchange-acoount was gecontroleerd. In het volgende scherm aangegeven e-mail te syncen (contacten en agenda nog even uitgelaten). De mail client geopend, die was nog steeds leeg, ik had het ophalen namelijk in een eerder stadium op "Handmatig" gezet. In de mailclient op ophalen getikt. Vervolgens kwam klakkeloos mijn mail binnen.

Conclusie: Een al werkende EAS situatie zou voldoende moeten zijn om te kunnen syncen MAAR Controleer of SP2 voor Exchange 2003 daadwerkelijk is geinstalleerd. Ik maakte deze bijzonder genante fout (van de orde "Of je steekt de stekker erin...") omdat op mijn SBS 2003 SP2 is geinstalleerd. Maar ja, dat is natuurlijk een andere server en dus een ander software pakket. Het enige wat ik tot mijner verdediging zou kunnen aanvoeren is dat patches wel automatisch werden gedownload, maar goed...

Wat betreft het werken met certificaten: ik werk dus nu zonder. Of ik in de iPhone het schuifje wel o f niet op SSL moet zetten is opportuun. Deze keuze heb ik niet gemaakt tijdens het invoeren van de credentials. De iPhone kiest deze instelling dus gewoon zelf. Wellicht staat deze standaard aan maar wordt uitgeschakeld bij de constatering dat er geen SSL verbinding is.

Wat ik (nog) niet heb gecontroleerd, maar wat feitelijk nu dus geen probleem zou moeten zijn is het werken met certificaten. Self signed certificaat gewoon e-mailen naar de iPhone en installeren. Vervolgens in ISS onder Microsoft Exchange ActiveSync Basic SSL aanzetten. Ik zal hier op een later tijdstip nog naar kijken, maar houd het nu even voor gezien.

Het handmatige syncen heb ik overigens direct weer omgezet naar push. Dit werkt vrijwel zonder vertraging. De mail komt praktisch tegelijkertijd op de desktop en op de iPhone binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, exchange draait weer, na het resetten van de rechten.

exchange client verwijderd en opnieuw toegevoegd.

Nog steeds kan ik niet de mail ophalen.

Als ik inlog op mobile admin en inlog met admin user, en zoek op mijn gebruikersnaam krijg ik de volgende melding:
"No devices were found for this mailbox. "

De service blijkt goed te draaien, maar moet ik nog ergens iets installeren/instellen om mijn iPhone te verbinden/toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wel syncen met windows mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door met een pocket pc of op ander op WM gebaseerde smartphone te syncen. Je weet dan of de configuratie als zodanig in orde is en kunt je dan richten op de dan nog resterende oorzaken. De gebruiker die met de iPhone wil syncen. Is dit een mobiele gebruiker (instellen in gebruikersbeheer)? Controleer ook even de settings in Exchange onder mobile services (in Global Settings). Kijk ook even onder de mobileadmin wat je te zien krijgt als je kiest voor remote wipe (even username invoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen WM apparaat... Dus kan ik niet testen.

Door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik denk dat alle vinkjes goed staan, en de rechten goed zijn ingesteld.

Overzicht van de rechten >> eigenschappen >> tabblad mapbeveiliging >> verificatie en toegangbeheer(1) EN beveiligde communicatie(2).

IIS:
Standaard website

1
anoniem: aan (IUSR)
windows: aan
domeinservers: uit
basis: aan
.net: uit
2
SSL: uit
cliencertificaten: accepteren
inschakelen: uit
vertrouwde: uit

[b]Exchange[b]

1
2
SSL: aan
cliencertificaten: negeren

[b]Exchange-oma[b]

1
2

[b]Exchweb[b]

1
2

[b]Server-Active-Sync[b]

1
2

[b]MobileAdmin[b]

1
2

Hopelijk begrijp je dit, en kun je dit vergelijken met jouw instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik ging er van uit dat je in principe wel een werkende configuratie hebt om te kunnen syncen met Windows Mobile. Dit is dus niet het geval. Als je zeker weet dat de nodige poorten openstaan in firewall en router kan ik je, uitgaande van de huidige situatie en de wetenschap dat je SBS draait eigenlijk alleen nog adviseren om de "Configure E-mail and Internet Connection Wizard" te draaien. Je zet op dat moment in een keer de juiste configuratie neer (mits je in de wizard de juiste keuzes maakt). Als je de wizard hebt doorlopen controleer je natuurlijk ook nog de user account waarmee je wilt syncen. Dit moet natuurlijk een mobile user zijn.

Een perfecte routekaart voor deze wizard vind je overigens hier:

http://jetzemellema.blogs...ok-anywhere-rpc-over.html

Als je deze stappen volgt kan er eigenlijk weinig misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15

oZy

sorry als dit bericht misschien een beetje dubbelop is

Wij gebruiken ook een exchange server (2003, 6.5 (Build 7638.2: Service Pack 2)). Deze staat buiten de deur, en onze Outlook clients maken verbinding via RPC over HTTP. Dit werkt dus vanaf alle pc's over het hele internet (port 80).

Op mijn iPhone stel ik alles in wat ik in kan stellen, maar het blijft ernstig leeg in de mail client. Ik krijg geen foutmelding maar er staat gewoon dat de map is bijgewerkt op $now. Wanneer ik een bericht probeer te verzenden werkt dit niet ("Mail versturen niet mogelijk - Fout bij afleveren van dit bericht.").

Ik benader webmail via https://webmail.bedrijf.com/exchange/ en moet daar inloggen met domein\gebruikersnaam. Daarnaast zijn de outlook clients ingesteld om verbinding te maken met server msstd:webmail.bedrijf.com etc. Ook draait er een (echt) certificaat op de server.

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb precies het zelfde probleem.

Maandag komt er een exchange expert langs om de instellingen te contolrern, hopelijk kan ik dan een concreet antwoord geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Misschien kan iemand mij helpen. Ik heb Exchange helemaal geconfigureerd op mijn iPhone en hij synct mijn calenders en contact personen perfect. Maar zodra het op mail aan komt laat hij al mijn folders zien maar zodra ik mijn mail wil ophalen zegt hij dat mijn wachtwoord verkeerd is, alle folders zijn leeg.

Cannot Get Mail, The username or password for "Exchange" is incorrect.

Op mijn oude windows mobile pocket pc werkt het prima, ik ben zelf geen admin dus hoop dat het een setting op mijn iPhone is.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ok ik heb het voor elkaar!

Ik heb de certificaten gedownload die nodig zijn om verbinding te maken met de Exchange Server, vervolgens met de "iPhone Configuration Utility" alle settings ingevoerd en ook de certificaten toegevoegd toen geexporteerd nar een "mobileconfig" file en vervolgens dit configuratie bestandje naar mijn email (pop3) gestuurd en op mijn iPhone geinstalleerd.

Werkt perfect nu :)

Edit: in mijn enthousiasme mijn vorige post niet geedit. Excuus hiervoor

[ Voor 8% gewijzigd door Royal op 20-07-2008 20:24 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nog steeds benieuwd, heeft iemand een SBS2003 server met een self signed certificaat en een iPhone werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:32:
Ik ben nog steeds benieuwd, heeft iemand een SBS2003 server met een self signed certificaat en een iPhone werkend?
Ik heb zelf een gratis certificaat van startcom (cert.startcom.org) geinstalleerd, dat werkt perfect.
Selfsigned zou ook geen probleem moeten zijn, moet je ze wel even importeren in je iphone.

Wat een top tool trouwens die config utility !!! even een e-mailtje sturen met de config voor de gebruiker en klaar is kees.

Behalve de dekking van t-mobile word ik echt steeds gekker op mn Iphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15

oZy

ben benieuwd of het wat oplevert met de exchange expert, ronvhelvert.

PS. Even een waarschuwing voor iedereen hier: tijdens het instellen van een exchange server die mail, agenda & contacten synchroniseert zijn al mijn eerder ingevoerde contactpersonen verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmm.... toch maar even geprobeerd een certificaat te maken.

me eigen geregistreerd bij StartSSL, allemaal goed gegaan. Alleen kan niet inloggen omdat hun eigen ssl niet klopt...

Andere suggesties voor free ssl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:06:
Maandag komt er een exchange expert langs om de instellingen te contolrern, hopelijk kan ik dan een concreet antwoord geven...
Wat zij de beste man/vrouw? Kun je inmiddels (zonder ssl) syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
werkt nog steeds niet. Jongen die langs is geweest is systeembeheerder en heeft beperkt verstand van exchange.... schoot dus ook niet op.

Degenene die wel veel verstand van Exchange heeft, is nu op vakantie maar is geloof ik volgende week terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 18:48
Voor de volledigheid mijn bevindingen met Exchange 2007 (sp1)

iPhone synchroniseert zonder specifieke instellingen te doen. Er wordt een of twee keer gevraagd of het (self-signed) certificaat geaccepteerd moet worden. Daarna moet je alsnog de naam van de Exchange server opgeven en werkt alles zonder problemen

Overigens: de naam op mijn certificaat correspondeert wel met de FQDN waarop de iPhone contact zoekt, de iPhone heeft dus alleen wat te klagen over de CA van het certificaat, maar moppert hier na eenmalige toestemming niet meer over. Dit in tegenstelling tot WM6 (bijvoorbeeld Tytn 2) en Nokia (bijvoorbeeld E61) devices. Bij Nokia en WM6 devices moet je inderdaad eerst het root CA certificaat importeren.

Missers vind ik overigens dat je (nog) geen mensen uit kunt nodigen voor afspraken die je op de iPhone maakt en dat je met maar een Exchange server kan syncen (tenzij je imap of pop gebruikt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:57
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:32:
Ja, ik heb dit werkend zonder iets te veranderen aan de SBS2003 server. Ik heb geen GPRS/UMTS abonnement dus ik synchroniseer gewoon via WiFi en dit gaat goed. Ook van buitenaf. Bij het instellen van het account kreeg ik eenmalig de melding dat het certificaat niet vertrouwd is en of ik door wilde gaan.

Heb je binnen je Exchange System Manager het vinkje aanstaan voor unsupported devices bij Mobile Devices?

Wat voor server adres hebben jullie ingevuld? Een IP adres of een hostname? Ikzelf maak verbinding via een hostname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het melden :)
MortalPiso schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:48:
[...]

Heb je binnen je Exchange System Manager het vinkje aanstaan voor unsupported devices bij Mobile Devices?
Ik heb mijn iPhone nog niet binnen.

Maar dit is voor mij al wel heel handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MortalPiso schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 10:48:
[...]

Ik heb de unsupported devices aan staan en ook ik gebruik ook de host name. Overrigens ook getest op ip niveau...

Kun je een overzicht maken van alle settings? zoals ik heb gedaan een aantal post terug? Kan ik proberen deze over te nemen, zodat het eindelijk eens zal gaan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens naar wat klikken en doen, ben ik weer een stap verder gekomen!

Krijg nu op mijn iPhone de melding dat het bericht niet verzonden kan worden, en dus iets fout is ingesteld.

In mijn Exchange log krijg ik de volgende error:

*************ERROR*************

Unexpected Exchange mailbox Server error: Server: [server01.vanhelvertnl.local] User: [ron@vanhelvert.nl] HTTP status code: [501]. Verify that the Exchange mailbox Server is working correctly.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

*************/ERROR*************

Iemand hiermee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter wat het probleem is!

OMA draait niet goed, waardoor ik de mail niet kan syncen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Serverfout in toepassing /OMA.
Runtime-fout
Beschrijving: Er is een toepassingsfout opgetreden op de server. Door de huidige aangepaste foutinstellingen voor deze toepassing kunnen de details van de toepassingsfout niet extern worden weergegeven (om beveiligingsredenen). De details kunnen echter wel worden weergegeven op browsers die op de lokale server worden uitgevoerd.

Details: Als u de details van dit specifieke foutbericht zichtbaar wilt maken op externe systemen, maakt u een label <customErrors> in een configuratiebestand web.config dat zich in de hoofdmap van de huidige webtoepassing bevindt. Het attribuut mode van dit label <customErrors> moet vervolgens worden ingesteld op Off.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Opmerkingen: De huidige foutenpagina die u ziet, kan door een aangepaste foutenpagina worden vervangen door het attribuut defaultRedirect van het configuratielabel <customErrors> van de toepassing zodanig aan te passen dat dit verwijst naar een URL van een aangepaste foutenpagina.

<!-- Web.Config-configuratiebestand -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>

Als de OMA goed functioneerd, moet het probleem zijn opgelost. Na het herinstalleren van ASP.NET heeft dit geen gevolgen, maar toch zit daar ergens het probleem!

Misschien iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb exchange-oma draaien!

Aan de hand van dit artikel: Exchange ActiveSync and Outlook Mobile Access errors occur when SSL or forms-based authentication is required for Exchange Server 2003

Wat wel is, OMA draait alleen op GPRS/HDMI en omdat mijn contract wordt overgenomen in oktober werkt het nou nog niet...

Let erop dat de server naam moet zijn: http://server/exchange-oma/gebruikersnaam

Succes degene die ook dit probleem hebben!
Pagina: 1