Ja dat klopt ik heb een i150 iphone abbo. Ik ben anders bang voor peperdure rekening. Streamen zat bij mijn vorige provider niet inbegrepen nl.Vanx schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:32:
[...]
Sommigen zeggen fair use policy, anderen zeggen gewoon écht onbeperkt.
Ik heb nog niemand een waarschuwing zien krijgen. Mocht je die wel krijgen (als je dit zo vraagt, is de kans al heel klein dat je een groot verbruiker bent) dan is het altijd eerst 2 waarschuwingen. Dan heel misschien afsluiting
Nooit extra kosten
Ik ga er vanuit dat je i150, i300 of i500 (of mss zelfs i1000)
Anoniem: 163039
Als ik een iphone 3g koop met 3.1 software erop kan ik em niet downgraden naar 3.0 toch? Wil namelijk tethering gebruiken
Een 3G (dus zonder S) is altijd te downgraden, heb het zelf ook gedaan (3.1 sucks, niet alleen door het tethering verhaal maar ik merk dat de batterij ook sneller leegaat). Meer info in deze thread op het Macrumors.com forum.Anoniem: 163039 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:58:
Als ik een iphone 3g koop met 3.1 software erop kan ik em niet downgraden naar 3.0 toch? Wil namelijk tethering gebruiken
1 nadeel van downgraden: alles wat in de iPhone reservekopie zit kan niet meer op je iPhone gezet worden na downgraden, want dan krijg je de melding dat de reservekopie nieuwer is dan de iPhone (de reservekopie is namelijk gemaakt van een 3.1 firmware, terwijl je nu 3.0 hebt). Dit is dus SMS, alle instellingen en applicatiedata (en dus ook savegames/highscores van games)
Contacten en Agenda kun je wel terugzetten als je ze met Outlook (of een ander door iTunes ondersteund programma) hebt gesynchroniseerd; muziek en progamma's kun je met iTunes weer synchroniseren.
[ Voor 47% gewijzigd door ijskonijn op 08-10-2009 12:01 ]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Krijg een gratis unlock van T-Mobile (duurdt 10 werkdagen), de sim kaart van Orange gaat niet samen met internet op de iPhone, zeggen ze.
Klopt dit ? Op mijn HTC Touch kon ik wel gewoon internetten (web'walk standaard).
Klopt dit ? Op mijn HTC Touch kon ik wel gewoon internetten (web'walk standaard).
[ Voor 36% gewijzigd door Crawl NL op 08-10-2009 13:19 ]
Ik vraag me af wanneer Apple de problemen eens gaat toegeven, of liever: oplossen.MetaFrame schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:52:
* Gunner word een beetje heel erg moe van de problemen met 3.1
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Anoniem: 163039
Oke bedankt voor je reactieijskonijn schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:50:
[...]
Een 3G (dus zonder S) is altijd te downgraden, heb het zelf ook gedaan (3.1 sucks, niet alleen door het tethering verhaal maar ik merk dat de batterij ook sneller leegaat). Meer info in deze thread op het Macrumors.com forum.
1 nadeel van downgraden: alles wat in de iPhone reservekopie zit kan niet meer op je iPhone gezet worden na downgraden, want dan krijg je de melding dat de reservekopie nieuwer is dan de iPhone (de reservekopie is namelijk gemaakt van een 3.1 firmware, terwijl je nu 3.0 hebt). Dit is dus SMS, alle instellingen en applicatiedata (en dus ook savegames/highscores van games)
Contacten en Agenda kun je wel terugzetten als je ze met Outlook (of een ander door iTunes ondersteund programma) hebt gesynchroniseerd; muziek en progamma's kun je met iTunes weer synchroniseren.
Hier precies hetzelfde, hele dag geen 3g signaal, uberhaubt geen internet ?MetaFrame schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:52:
Vandaag weer eens iets vaags, heledag geen 3G signaal. Ook niet na het herstarten van mn 3G. Zojuist nog eens een herstart gedaan en het werkte weerEn dat terwijl k vanmorgen nog heb zitten internetten in de trein.
* Bloemstukje word een beetje heel erg moe van de problemen met 3.1
Heb vodafone, maar 3G deed het na uit/aan zetten wel weer ?
Vreemd inderdaad, apple moet snel komen met die update !!
Iemand die daar al wat over weet ?
gewoon nee.
Mijn vriendin had ook een Orange kaartje. Dit gaf inderdaad problemen met internet. Toen heeft ze een Tmobile kaartje gekregen en nu werkt het allemaal prima.Crawl NL schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:01:
Krijg een gratis unlock van T-Mobile (duurdt 10 werkdagen), de sim kaart van Orange gaat niet samen met internet op de iPhone, zeggen ze.
Weet iemand hoe je internet (via je provider) uit kan zetten ?
Ik heb een relax-abonnement van t-mobile verlengd met een i-150 met iphone. De iphone heb ik binnen maar mijn i-150 abbo (met "gratis" internet) gaat pas over krap 2 maanden in. Zit er dus (nog) niet op te wachten dat programma's ongevraagd (of ik per ongeluk) het internet op gaan.
Ik heb dataroaming al uitgezet, maar dit helpt niet.
(uiteraard wil ik wel graag kunnen internetten via wifi indien aanwezig)
Ik heb een relax-abonnement van t-mobile verlengd met een i-150 met iphone. De iphone heb ik binnen maar mijn i-150 abbo (met "gratis" internet) gaat pas over krap 2 maanden in. Zit er dus (nog) niet op te wachten dat programma's ongevraagd (of ik per ongeluk) het internet op gaan.
Anoniem: 109551
Misschien is het een optie op gewoon t-mobile te bellen en te abbo nu om te laten zetten?daanNL schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:49:
Weet iemand hoe je internet (via je provider) uit kan zetten ?
Dat doen ze zonder problemen heb je vanaf morgen gewoon je i-150 abbo.
Dat zal niet zo makkelijk gaan ? Ik zit immers nog aan mijn oude abonnement vast tochAnoniem: 109551 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:04:
[...]
Misschien is het een optie op gewoon t-mobile te bellen en te abbo nu om te laten zetten?
Dat doen ze zonder problemen heb je vanaf morgen gewoon je i-150 abbo.
Wèl hoor. Gewoon ff een belletje doen. Heb ik afgelopen maandag ook gedaan en geniet nu al van het 'snellere' internet.daanNL schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:12:
[...]
Dat zal niet zo makkelijk gaan ? Ik zit immers nog aan mijn oude abonnement vast toch
if it ain't broke, break it and learn
Mijn iPhone krijgt op dit moment een update naar 3.1.2. hopelijk wordt het allemaal wat beter
Comment op macrumors over die update:
Oh my god, I haven't even installed yet, but already everything in my life is snappier! Thank you Steve Jobs for always increasing my snappiness!!!!
Hehehehhe

Hier issie aan het installeren. Bij mij reageerde de iphone soms wat traag bij dat 'slide to' ding als je em wilt gebruiken. Hopelijk is dat over (al lees ik er niks over in de releasenotes). Ook batterijverbruik was een stuk hoger sinds die laatste update...
Oh my god, I haven't even installed yet, but already everything in my life is snappier! Thank you Steve Jobs for always increasing my snappiness!!!!
Hehehehhe
Hier issie aan het installeren. Bij mij reageerde de iphone soms wat traag bij dat 'slide to' ding als je em wilt gebruiken. Hopelijk is dat over (al lees ik er niks over in de releasenotes). Ook batterijverbruik was een stuk hoger sinds die laatste update...
Hebben jullie ook een irritant probleem met bluetooth (stereo) dat als je gebeld wordt tijdens het luisteren naar ipod en je daarna weer wilt luisteren dat het geluid niet langer via bluetooth gaat, maar gewoon via speakers of whatever comes first? Enige oplossing voor mij is bluetooth receiver uitzetten en weer aanzetten.
Iphone 3GS 3.1
3.1.2 geinstalleerd. Tethering lost.
Iphone 3GS 3.1
[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 08-10-2009 21:21 ]
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Laat weten of het wat isstef-o schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:32:
Mijn iPhone krijgt op dit moment een update naar 3.1.2. hopelijk wordt het allemaal wat beter
Hmm...dankzij die update heb ik nu mijn allereerste bricked iPhone....
Gelukkig dankzij speuren en opnieuw installeren van iTunes enzo toch weer de iPhone in de recovery mode gekregen. As we speak is mijn beestje weer de backup erop aan het zetten....maar een echt fijn gevoel was het niet.
Gelukkig dankzij speuren en opnieuw installeren van iTunes enzo toch weer de iPhone in de recovery mode gekregen. As we speak is mijn beestje weer de backup erop aan het zetten....maar een echt fijn gevoel was het niet.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%
Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem. Heb bijna hetzelfde: Als ik iemand bel via m'n stereo dan gaat de audio daarna niet meer over bluetooth, maar ook niet over de speakers van de iPhone. Enig idee of dit opgelost is in 3.1.2? Heb het nog niet kunnen proberen maar het stond niet in de changelog..kmf schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:02:
Hebben jullie ook een irritant probleem met bluetooth (stereo) dat als je gebeld wordt tijdens het luisteren naar ipod en je daarna weer wilt luisteren dat het geluid niet langer via bluetooth gaat, maar gewoon via speakers of whatever comes first? Enige oplossing voor mij is bluetooth receiver uitzetten en weer aanzetten.
Iphone 3GS 3.1
[ Voor 0% gewijzigd door Zanydu op 09-10-2009 00:10 . Reden: typo ]
3.1.2 op iPhone 3G geinstalleerd (hi abo) = tethering behouden[b][message=32706431,noline]
Ben benieuwd of dit mijn accu probleem oplost
Ik heb goede hoop in ieder geval !
Ik heb goede hoop in ieder geval !
gewoon nee.
Wat ik mij afvraag, en waar ik nooit echt duidelijk antwoord op heb gekregen: is de GPS ook actief als je de locationservices op 'aan' zet, maar niet in een app gebruik maakt van GPS? Want naar mijn gevoel gaat de accu sneller leeg met GPS aan, ook al gebruik ik hem niet.
Of zit ik er helemaal naast en kan ik net zo goed GPS aan laten staan?
Daarnaast kan ik mij herinneren dat toen ik mijn iPhone kocht (alweer een jaar geleden) er werdt verteld dat je beter de accu eerst helemaal leeg kan laten lopen, en dat het GPS kon helpen met het snel leeg laten lopen. Of is dat al verholpen met een software update of iets?
Daarnaast kan ik mij herinneren dat toen ik mijn iPhone kocht (alweer een jaar geleden) er werdt verteld dat je beter de accu eerst helemaal leeg kan laten lopen, en dat het GPS kon helpen met het snel leeg laten lopen. Of is dat al verholpen met een software update of iets?
Nadat ik hoorde dat iPhone 3.1.2 uit was dacht ik laat ik hem nu eens upgraden.
Van 3.0.1 naar 3.1.2.
Ik wacht altijd liever om de kinderziektes eruit te laten werken.
Dus ik ging hem upgraden, eerst netjes reserve kopie gemaakt.
Daarna updaten, error 13.
Paar x herstellen geprobeerd. Maar het scherm bleef staan met plugin to iTunes. Aargh
Totally bricked.
Gegoogled, bijna niemand heeft die foutmelding. Schijnbaar een of andere sync error.
Oplossing was je computer opnieuw starten en opnieuw proberen. Gedaan, hielp niet.
Andere computer kon ook. Dus andere computer opgestart iTunes geinstalleerd, herstart. Hielp ook niet.
Andere USB kabel kon misschien helpen, niet dus.
Het enige wat hielp was een forced restore, of hoe t ook heet.
Dat is je iPhone uitzetten. USB erin.
Daarna aandoen met Power en Home button 10sec ingedrukt. Na precies 10sec de powerbutton loslaten, en dan na een paar seconden, herkent iTunes hem als een lege iPhone en dan gaat ie hem herstellen.
Iig dit is mn verhaaltje, ik had nog niet een andere tweaker gevonden met hetzelfde probleem, maar dit is dus de oplossing.
Edit: Ik denk dat ik misschien t zelfde probleem had als Joarie.
Van 3.0.1 naar 3.1.2.
Ik wacht altijd liever om de kinderziektes eruit te laten werken.
Dus ik ging hem upgraden, eerst netjes reserve kopie gemaakt.
Daarna updaten, error 13.
Paar x herstellen geprobeerd. Maar het scherm bleef staan met plugin to iTunes. Aargh
Totally bricked.
Gegoogled, bijna niemand heeft die foutmelding. Schijnbaar een of andere sync error.
Oplossing was je computer opnieuw starten en opnieuw proberen. Gedaan, hielp niet.
Andere computer kon ook. Dus andere computer opgestart iTunes geinstalleerd, herstart. Hielp ook niet.
Andere USB kabel kon misschien helpen, niet dus.
Het enige wat hielp was een forced restore, of hoe t ook heet.
Dat is je iPhone uitzetten. USB erin.
Daarna aandoen met Power en Home button 10sec ingedrukt. Na precies 10sec de powerbutton loslaten, en dan na een paar seconden, herkent iTunes hem als een lege iPhone en dan gaat ie hem herstellen.
Iig dit is mn verhaaltje, ik had nog niet een andere tweaker gevonden met hetzelfde probleem, maar dit is dus de oplossing.
[ Voor 3% gewijzigd door SeenD op 09-10-2009 10:40 ]
Something something
GPS staat alleen aan, als je een app gebruikt die GPS gebruikt. Het schuifje is meer een extra beveiliging om te voorkomen, dat je niet ongewenst GPS gebruiktrob1n schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:07:
Wat ik mij afvraag, en waar ik nooit echt duidelijk antwoord op heb gekregen: is de GPS ook actief als je de locationservices op 'aan' zet, maar niet in een app gebruik maakt van GPS? Want naar mijn gevoel gaat de accu sneller leeg met GPS aan, ook al gebruik ik hem niet.
Ik heb 3.1.2 geïnstalleerd en er eigenlijk verder weinig over te melden. Behalve dan dat het unlocken bij 3.1 soms wat schokkerig ging. Het schuifje ging dan niet helemaal lekker mee, dat gaat nu weer soepel. Schokkend
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
@ Hoedje, hoe is jouw batterij verbruik dan ? 
Of heb je geen 3GS ?
Of heb je geen 3GS ?
gewoon nee.
Ik heb een 3GS, maar ik heb geen problemen. Ik ben er eigenlijk zeer over te spreken. Sowieso ging bij mijn 3G de batterij al langer mee vanaf 3.0. Maar bij de 3GS is dat alleen maar verder verbeterdSanderPS3 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:00:
@ Hoedje, hoe is jouw batterij verbruik dan ?
Of heb je geen 3GS ?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Vreemd dat het dus volstrekte willekeur is. Of is het gewoon een defect?
Ja inderdaad vreemd 
Je zou dan toch zeggen dat het toch een hardware fout is
.
Mijn vader heeft 3.01 met perfecte accuduur ( echt heel lang ) maar dat zou dan wel heel toeval zijn als die van hem wel goed zou werken op 3.1.2, en die van mij niet ( serienummer ligt enkele cijfers van elkaar af )
Je zou dan toch zeggen dat het toch een hardware fout is
Mijn vader heeft 3.01 met perfecte accuduur ( echt heel lang ) maar dat zou dan wel heel toeval zijn als die van hem wel goed zou werken op 3.1.2, en die van mij niet ( serienummer ligt enkele cijfers van elkaar af )
gewoon nee.
Het lijkt me logischer dat het gewoon ligt aan een app o.i.d. wat blijft hangen. Dat is namelijk meestal de veroorzaker van een slechte batterij duur. Maar ja, de enige manier om dat checken is door een restore te doen en geen backup terug te zetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 09-10-2009 11:12 ]
Dat is na 1 jaar al mogelijk bij T-Mobile, zijn ze verplicht tot zelfs volgens mij
gewoon nee.
Welk schuifje? Ik heb nergens een optie om gps in of uit te schakelen.Hoedje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:42:
[...]
GPS staat alleen aan, als je een app gebruikt die GPS gebruikt. Het schuifje is meer een extra beveiliging om te voorkomen, dat je niet ongewenst GPS gebruikt.
Locatie voorziening heet dat
staat bij Instelligen -> Algemeen
gewoon nee.
Settings -> General -> Location ServicesAlsatian schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:05:
[...]
Welk schuifje? Ik heb nergens een optie om gps in of uit te schakelen.
De eerste generatie iPhone werd zonder provider verkocht. Ik kan dus t-mobile hierop niet aanspreken.SanderPS3 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:04:
Dat is na 1 jaar al mogelijk bij T-Mobile, zijn ze verplicht tot zelfs volgens mij
Wist ik niet4POX schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:14:
[...]
De eerste generatie iPhone werd zonder provider verkocht. Ik kan dus t-mobile hierop niet aanspreken.
Maar wat voor lock zit er op als ik vragen mag ?
Een T-Mobile Lock, of werd het toestel gelocked bij de eerste simkaart die erin ging ?
gewoon nee.
iPhone 3.1.2 geinstalleerd zonder problemen at all. Nu tethering nog testen icm T-Mobile.
Hoe kan ik theteren met mijn iPhone 3GS via Vodafone ? 
Heb dit al geprobeerd maar werkt niet
[ Voor 4% gewijzigd door Bloemstukje op 09-10-2009 14:01 ]
gewoon nee.
Heb je een 3G of GS? Jammer dat je zoveel moeite moet doen om zelfs bij een simlockvrije iphone te kunnen thetheren. Ben van mening dat bedrijven als apple hier helemaal neits mee te maken hebben en dat providers zelf maar eens stappen moeten ondernemen om klanten ervan te weerhouden of hun een goedkoop alternatief aan te bieden.Stouten schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:48:
iPhone 3.1.2 geinstalleerd zonder problemen at all. Nu tethering nog testen icm T-Mobile.
Daar ben ik ook benieuwd naar.SanderPS3 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:01:
Ik heb de telefoon tweedehands gekocht bij een Vietnamees. Apparaat was toen voorzien van 1.1.4 met een jailbreak. Hij was toen een jaar oud. Bij elke update pas ik de jailbreak weer toe. Ik ben nu benieuwd of de telefoon na twee jaar na verkoop vrij komt. Apple kan toch niet eeuwig de klanten verplichten om de telefoon te activeren in iTunes ?SanderPS3 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:42:
[...]
Wist ik niet
Maar wat voor lock zit er op als ik vragen mag ?
Een T-Mobile Lock, of werd het toestel gelocked bij de eerste simkaart die erin ging ?
Je verwoort precies de gang van zaken bij mij gisteravond thuisSeenD schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:38:
Hier stond een heel verhaal
Ik kreeg echter die forced reboot niet aan de praat...op één of andere manier wou iTunes hem dan nog niet herkennen. Het deinstalleren en herinstalleren van iTunes gaf eindelijk het verlossende scherm of ik mijn iphone wou herstellen.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%
Instellingen voor Vodafone Normal op die website zijn sowieso niet 'normal'SanderPS3 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:01:
ik krijg een nieuwe iphone, kan ik dan de backup terugzetten van mijn oude iphone?
Oude is 3gs16 GB, nieuwe is 3gs32 GB.
Ik kan het nergens vinden.
Als de firmware versies van beide toestellen hetzelfde zijn lijkt me dit geen probleem. Je kunt het altijd proberen, toch ?lester schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:34:
ik krijg een nieuwe iphone, kan ik dan de backup terugzetten van mijn oude iphone?
Is het bij een 3G uberhaupt nog mogelijk bij T-Mobile? Ik had het werkend onder 3.0. Na de update naar 3.1 stond het schuifje er nogsteeds, maar toen ik het een keer probeerde te gebruiken verdween het geheel en werkte het ook niet meer. Heb 't ook niet meer aan de praat gekregen sinds dien (en dus ook niet bij 3.1.2). Of zijn er ergens nieuwe fixes voor?dangerpaki schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:06:
[...]
Heb je een 3G of GS? Jammer dat je zoveel moeite moet doen om zelfs bij een simlockvrije iphone te kunnen thetheren. Ben van mening dat bedrijven als apple hier helemaal neits mee te maken hebben en dat providers zelf maar eens stappen moeten ondernemen om klanten ervan te weerhouden of hun een goedkoop alternatief aan te bieden.
[ Voor 4% gewijzigd door Serenity op 09-10-2009 17:16 ]
Goede tip, zojuist gebeld en uiterlijk vanavond om 20:00 uur ben ik ook overXcEll schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:32:
[...]
Wèl hoor. Gewoon ff een belletje doen. Heb ik afgelopen maandag ook gedaan en geniet nu al van het 'snellere' internet.
Mooi zo, net mbv de app Speed Test de 3G snelheid es gemeten (had geen volledige dekking/3 streepjes): down 146kB/s en up 38.5kB/s en dat is ruim een keer zo snel dan m'n vorige web 'n' walk abonnement..daanNL schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:36:
[...]
Goede tip, zojuist gebeld en uiterlijk vanavond om 20:00 uur ben ik ook over
Gmail push werkt in 3.1 ineens veel langzamer... Toen ik op 3.0 zat, was het altijd binnen de minuut, meestal in 10sec. Nu deed ie er laatst een uur over. Een andere kwam helemaal niet aan en moest ik hem op de computer openen om hem op de iphone zichtbaar te maken...
Iemand hetzelfde probleem? Of een oplossing? (instellingen reset, reboot, instellingen check--allemaal done)
Iemand hetzelfde probleem? Of een oplossing? (instellingen reset, reboot, instellingen check--allemaal done)
@Vanx:
Bij mij heeft gPush ook af en toe vertragingen van tot 'n uur, maar voor mijn gevoel ligt dat probleem bij google en niet bij de iPhone. Het komt namelijk heel onregelmatig voor, ik zelf heb er in ieder geval geen systematische problemen van. Het komt bij mij dus niet firmware afhankelijk voor.
Bij mij heeft gPush ook af en toe vertragingen van tot 'n uur, maar voor mijn gevoel ligt dat probleem bij google en niet bij de iPhone. Het komt namelijk heel onregelmatig voor, ik zelf heb er in ieder geval geen systematische problemen van. Het komt bij mij dus niet firmware afhankelijk voor.
pilske, ik heb het over de push via exchange. heb jij het nou over de app Gpush of ook de googleservice?
ik heb het op 3.0 ook een keer een avond gehad, maar nu duurt het al 2 dagen...
Nog geen fix gezien, maar ik dacht dat je bedoelde dat jij hem wel aan de praat had gekregen. Het is triest. Ik ben al maanden aan het wachten op een simlockvrije iphone uit belgie. Heb je dat ding moet je toch nog jailbreaken omdat die gasten van apple er graag van houden om de *knip*. Windows mobile toestellen kunnen gewoon thetheren, waarom??? Omdat ze geen exclusieve contracten hebben en providers dit soort *knip* dus niet kunnen eisen.Serenity schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:16:
[...]
Is het bij een 3G uberhaupt nog mogelijk bij T-Mobile? Ik had het werkend onder 3.0. Na de update naar 3.1 stond het schuifje er nogsteeds, maar toen ik het een keer probeerde te gebruiken verdween het geheel en werkte het ook niet meer. Heb 't ook niet meer aan de praat gekregen sinds dien (en dus ook niet bij 3.1.2). Of zijn er ergens nieuwe fixes voor?
Let toch eens een beetje op je taalgebruik

[ Voor 5% gewijzigd door een moderator op 10-10-2009 10:39 ]
Steeds meer fabrikanten maken een deal met de providers over exclusiviteit. Die duren dan misschien niet zolang als bij de iPhone, maar verschillende HTC's zijn ook een tijdje alleen bij vodafone (HTC Magic, anyone?) of T-mobile te koop.
Tethering slopen is waarschijnlijk een eis van AT&T (enorme amerikaanse provider) geweest en gewoon heel triest dat apple daaraan op deze manier toegeeft.
Tethering slopen is waarschijnlijk een eis van AT&T (enorme amerikaanse provider) geweest en gewoon heel triest dat apple daaraan op deze manier toegeeft.
Sorry ik had het verkeerd geschreven, maar ik heb het wel degelijk over Google Sync (=google exchange). Niet de app, gewoon dit. Maar 2 dagen voor een mail naar je mobiel wordt gepushed is wel heel absurd.Vanx schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:45:
pilske, ik heb het over de push via exchange. heb jij het nou over de app Gpush of ook de googleservice?
Heb je toevallig POP/IMAP of doorsturen van mail aanstaan? Dat had ik in het begin en toen dat eenmaal uit stond ging het pushen van m'n mail ook 'n stuk sneller. Andere ideeën heb ik helaas niet :-/
@Dangerpaki:
Ik baal ook echt ontzettend van het onbruikbaar maken van de tethering functie, belachelijk gewoon. Ik zie het probleem niet in, ik betaal T-Mobile maandelijks voor een mobiele breedband internet verbinding. Dan wil ik die ook graag gebruiken op iedere manier die ik wil.
Ik snap ook niet waarom het zo'n groot probleem is als mensen hun telefoon aansluiten op hun laptop, er wordt gezegd dat er dan meer internet verbruikt zal worden .. maar ik kan ook m'n iPhone de hele dag video laten streamen. M'n laptop gebruik ik gewoon in de trein om even wat mailtjes te sturen en kleine dingen op te zoeken.
Daarnaast vond ik het ook wel handig om te kunnen tetheren omdat je dan wél flash pagina's kunt bekijken en dergelijke ongein die op safari browser, begrijpelijk, niet kunnen.
Nouja, hopelijk kan tethering binnenkort bij AT&T geïmplementeerd worden zodat het hier in Nederland ook toegestaan wordt.
Het zou T-Mobile sieren als ze een gesigneerde carrier file vrij zouden geven om mensen te laten tetheren. Ik zie het probleem niet.
[ Voor 40% gewijzigd door Pilske op 10-10-2009 12:15 ]
Ik heb een klein probleem.
Sinds een maandje gebruik ik de push service van G-Mail. Werkt uitstekend, echter ik heb een eigen domein met een mail adres wat ik altijd gebruik. Dat werkt prima in combinatie met G-Mail. Het adres is geforward en binnen zowel de webmail en Mail app heb ik aangegeven dat dat het adres van de afzender is.
Nu komt het, bij Exchange op de iPhone pakt hij dus echt standaard het verkeerde adres. (Het G-Mail adres). Kan iemand mij helpen met een oplossing?
Sinds een maandje gebruik ik de push service van G-Mail. Werkt uitstekend, echter ik heb een eigen domein met een mail adres wat ik altijd gebruik. Dat werkt prima in combinatie met G-Mail. Het adres is geforward en binnen zowel de webmail en Mail app heb ik aangegeven dat dat het adres van de afzender is.
Nu komt het, bij Exchange op de iPhone pakt hij dus echt standaard het verkeerde adres. (Het G-Mail adres). Kan iemand mij helpen met een oplossing?
Dat 'het meer data verbruikt op een laptop' is gewoon een grote smoes. Ze zijn zo streng tegen tethering, omdat de meeste providers ook speciale laptop-abonementen hebben. Die zijn een stuk duurder. Ze willen dus dat je én een iPhone abo neemt, én een laptop abo. Verder ben ik het wel volledig met je eens, het is gewoon pure geldklopperij. Gelukkig waren ze bij Vodafone niet zo heel streng, dus ik hoop dat tethering weer snel terugkomt bij de volgende update.Pilske schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:11:
@Dangerpaki:
Ik baal ook echt ontzettend van het onbruikbaar maken van de tethering functie, belachelijk gewoon. Ik zie het probleem niet in, ik betaal T-Mobile maandelijks voor een mobiele breedband internet verbinding. Dan wil ik die ook graag gebruiken op iedere manier die ik wil.
Ik snap ook niet waarom het zo'n groot probleem is als mensen hun telefoon aansluiten op hun laptop, er wordt gezegd dat er dan meer internet verbruikt zal worden .. maar ik kan ook m'n iPhone de hele dag video laten streamen. M'n laptop gebruik ik gewoon in de trein om even wat mailtjes te sturen en kleine dingen op te zoeken.
Daarnaast vond ik het ook wel handig om te kunnen tetheren omdat je dan wél flash pagina's kunt bekijken en dergelijke ongein die op safari browser, begrijpelijk, niet kunnen.
Toch jammer, ik begin me dan af te vragen hoe veel zoiets nou écht kost. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat flat fee bellen, smsen en internet niet mogelijk is. Wat brengt er nou zoveel kosten met zich mee in die telecom wereld. Ja okee je moet zendmasten onderhouden en alles in goede banen leiden maar er gaat zoveel geld in en als ik dan zie dat ik breedband internet van 80 Mbps krijg voor 20 euro (lui studenten abo) waar gaat het dan mis in de telecom sector.
Tethering is gewoon een mooie optie en het is jammer dat ze inderdaad liever zien dat iedereen overpriced laptop-abo's koopt.
Tethering is gewoon een mooie optie en het is jammer dat ze inderdaad liever zien dat iedereen overpriced laptop-abo's koopt.
Vraag & Aanbod.Pilske schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:58:
Toch jammer, ik begin me dan af te vragen hoe veel zoiets nou écht kost. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat flat fee bellen, smsen en internet niet mogelijk is. Wat brengt er nou zoveel kosten met zich mee in die telecom wereld. Ja okee je moet zendmasten onderhouden en alles in goede banen leiden maar er gaat zoveel geld in en als ik dan zie dat ik breedband internet van 80 Mbps krijg voor 20 euro (lui studenten abo) waar gaat het dan mis in de telecom sector.
Zoveel zal het echt niet extra kosten, maar als er geen andere optie is, zullen mensen het toch wel kopen.
Bij een harde schijf bijvoorbeeld kost het ook niet zo veel meer om een platter van 100GB of 200GB te maken, maar die 200GB HDD is toch weer een stuk duurder.
De ruimte in de ether is beperkt. Daarom zijn er prijsbeperkingen die er voor zorgen dat we niet non-stop gaan bellen of internetten. Als we dat wel wilden doen dan raakt de ether verstopt. Nu kan er veel hogere snelheden gehaald worden. Maar dat zou betekenen meer masten (meer kosten) of andere technieken. Je kunt meerdere frequenties gebruiken. Maar die zijn er bijna niet meer. Je kunt hoger in het frequentie gebied gaan zitten omdat daar nog wel vrije frequenties zijn. Maar die hogere frequenties brengen ook meer gevaren met zich mee. Zo heb ik geleerd als je in die hogere frequenties veel informatie over grote afstanden wilt versturen dat je dan gevaarlijk dichtbij de werking van een magnetron komt. Lijkt me niet fijn om zoiets in mijn buurt te hebben.Pilske schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:58:
Zo is mij dat ooit geleerd op school. Misschien is de afgelopen jaren veel veranderd. Maar er komt heel wat bij kijken.
Ik heb em vandaag ontvangen dus neem aan dat mijn abbo ook gelijk ingaat? Kan dus gewoon bellen en smsen zonder ineens hoge rekening te verwachten? 
Hoewel, als k op de t-mobile me wil registreren zegtie dat mijn nummer(Nummer Behouden) nog niet bekend is bij hun...
Hoewel, als k op de t-mobile me wil registreren zegtie dat mijn nummer(Nummer Behouden) nog niet bekend is bij hun...
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Heeft er ook al iemand ervaring met ndrive, een navigatie-app? Is een stuk goedkoper dan tt/navigon, alleen het merk zegt me niks. Wel eenpaar goede reviews in de AppStore.
Dan even heel erg oppassen! Kans dat je nu nog even €0 abbo hebt en erg veel betaald per sms/minuut en dat je pas later je rekening krijgt.ThE_OwNeR schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:24:
Ik heb em vandaag ontvangen dus neem aan dat mijn abbo ook gelijk ingaat? Kan dus gewoon bellen en smsen zonder ineens hoge rekening te verwachten?
Inderdaad, niet gebruiken!
Ik zit ook op nummerbehoud te wachten en heb inmiddels bericht dat dit op 9 november pas gebeurt. Op mijn contract staat dat het pas ingaat op het moment dat het nummer is overgezet. Dus: als ik nu mijn T-Mobile aansluiting (iPhone 3GS) al ga gebruiken zit ik op een €0 abbo en dan wordt het een duur grapje.
Ik zit ook op nummerbehoud te wachten en heb inmiddels bericht dat dit op 9 november pas gebeurt. Op mijn contract staat dat het pas ingaat op het moment dat het nummer is overgezet. Dus: als ik nu mijn T-Mobile aansluiting (iPhone 3GS) al ga gebruiken zit ik op een €0 abbo en dan wordt het een duur grapje.
Ben ik ook benieuwd naar ! Ik lees meePalomar schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:43:
Heeft er ook al iemand ervaring met ndrive, een navigatie-app? Is een stuk goedkoper dan tt/navigon, alleen het merk zegt me niks. Wel eenpaar goede reviews in de AppStore.
Help!
Bij het upgraden naar 3.1.2 kreeg ik een foutmelding (nummer helaas niet onthouden, wel naar apple gestuurd) en nu doet mijn iPhone helemaal niks meer.
Op het scherm blijft het icoontje staan dat ik 'm met iTunes moet verbinden.
PC (windows) al opnieuw opgestart maar het mag niet baten.
Wat nu???
Bij het upgraden naar 3.1.2 kreeg ik een foutmelding (nummer helaas niet onthouden, wel naar apple gestuurd) en nu doet mijn iPhone helemaal niks meer.
Op het scherm blijft het icoontje staan dat ik 'm met iTunes moet verbinden.
PC (windows) al opnieuw opgestart maar het mag niet baten.
Wat nu???
Dan heb je het niet echt goed geregeld. Mijn contract gaat ook pas in op 9 november, maar als ik nu die simkaart erin doe, dan is dat ding niet geactiveerd en krijg ik geen signaal op T-Mobile met dat ding.MrAcid schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:05:
Inderdaad, niet gebruiken!
Ik heb hier wat gevonden: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN760
Volgens mij werkt het, hij is nu aan het herstellen.
Hopelijk gaat het lukken.
Volgens mij werkt het, hij is nu aan het herstellen.
Hopelijk gaat het lukken.
Mijn Iphone 3G doet ineens helemaal niks meer.. Knoppen doen niks en aansluiten op usb doet ook niks? Gewoon uit het niets..Weet iemand een stappenplan of waar of wat ik moet doen? hellup 
Ok volgens mij doet ie weer iets iets te vroeg paniek denk ik...
(home en sleep inhouden deed de truuk..)
xcuus mijn eerste keer dat is natuurlijk eng haha
Ok volgens mij doet ie weer iets iets te vroeg paniek denk ik...
xcuus mijn eerste keer dat is natuurlijk eng haha
[ Voor 36% gewijzigd door maratropa op 10-10-2009 22:08 ]
Goed dat jullie het zeggen, heb zelf nog geen smsjes/belmin gebruikt, alleen beetje geinternet 
Maar als k dat contract erbij houd zie ik staan:
Ingangsdatum abbo: Op datum Nummerbehoud.
Wat bedoelen ze daar mee
Wat bedoelen ze daar mee
[ Voor 42% gewijzigd door MonkeySleeve op 10-10-2009 22:22 ]
Wat denk je zelf?ThE_OwNeR schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:10:
Wat bedoelen ze daar mee
ThE_OwNeR schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:10:
Goed dat jullie het zeggen, heb zelf nog geen smsjes/belmin gebruikt, alleen beetje geinternet
Wat bedoelen ze daar mee
Dat zou ik dus ook niet weten omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd bij een nieuw contract en het ook misliep in mijn ogen.
Ik kreeg een brief van T-mobile met mijn contractgegevens, en of ik deze wil controleren. Gedaan en de enige fout die ik kon ontdekken was dat mijn nieuwe contract inging op 31-01-2010. Dus ik bellen en degene vroeg mij om mijn telefoonnummer, nadat ik deze gegeven had zei hij dat deze niet te vinden was. Er werd mij verteld dat iedere nieuwe abbonee die nummerbehoud heeft aangevraagd tijdelijk een nummer van T-mobile krijgt. Dus ik dit nummer op gezocht, en hij zei dat mijn contract op 4 oktober inging omdat ik 3 oktober voor nummerbehoud bij de koerier getekend heb. Ik heb toen aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik anders 1 maand dubbele kosten had, het was toen mogelijk het contract 1 maand later in te laten gaan.
Conclusie van mij is dat je geen extra kosten hebt de eerste maand omdat je met een tijdelijk nummer gebruik maakt van je contract maar dat je wel een maand dubbele kosten hebt vanwege het overstappen.
[ Voor 9% gewijzigd door harry64 op 11-10-2009 01:02 ]
Inderdaad trieste zaak. Maar het zal echt niet alleen door AT&T komen. Want Apple kan ervoor kiezen om telefoons selectief aan te kunnen passen via de firmware als ik gelijk heb. Ze hadden alleen de telefoons van AT&T kunnen aanpakken. Maar ze pakken alles aan. Zal vast een grote deal zijn zodat ze meer kunnen verdienen door betere vriendjes te worden met providers.Vanx schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:52:
Steeds meer fabrikanten maken een deal met de providers over exclusiviteit. Die duren dan misschien niet zolang als bij de iPhone, maar verschillende HTC's zijn ook een tijdje alleen bij vodafone (HTC Magic, anyone?) of T-mobile te koop.
Hoewel ik het probleem ook niet zie van thetheren begrijp ik wel waarom Tmobile thetheren tegen wil gaan. Echter dat ik het daar niet mee eens ben maakt Tmobile niets uit. Maar wat ik niet vind kunnen is dat Apple ervoor gaat zorgen dat het hele toestel niet meer kan thetheren terwijl dat een probleem is wat Tmobile zou moeten oplossen voor zichzelf en niet Apple. Nou is het nog wel een beetje begrijpelijk dat Apple een dealtje sluit met een exclusieve provider. Maar om ook nog eens simlockvrije toestellen te gaan uitsluiten van thetheren. Dat is echt een nog triestere zaak.Pilske schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:11:
@Dangerpaki:
Nouja, hopelijk kan tethering binnenkort bij AT&T geïmplementeerd worden zodat het hier in Nederland ook toegestaan wordt.
Het zou T-Mobile sieren als ze een gesigneerde carrier file vrij zouden geven om mensen te laten tetheren. Ik zie het probleem niet.
Klopt. Terwijl je bij zo'n laptop abonnement precies dezelfde abo krijgt en op hetzelfde netwerk zit. En dan kan het netwerk het verkeer opeens wel aan. Ook ik hoop dat thethering snel terugkomt. Binnenkort hopelijk mn simlockvrije iphone geleverd en dat zou schelen dat ik hem niet hoef te jailbraken alleen voor thetheren. Ook ik ga straks voor een vodafone abo: sneller en stabieler dan tmobile en het netwerk kan opeens al dat verkeer wel aan en ze zijn er totaal niet streng in. ra ra waarom zou het opeens op het netwerk van vodafone wel kunnen.Emile schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:53:
[...]
Dat 'het meer data verbruikt op een laptop' is gewoon een grote smoes. Ze zijn zo streng tegen tethering, omdat de meeste providers ook speciale laptop-abonementen hebben. Die zijn een stuk duurder. Ze willen dus dat je én een iPhone abo neemt, én een laptop abo. Verder ben ik het wel volledig met je eens, het is gewoon pure geldklopperij. Gelukkig waren ze bij Vodafone niet zo heel streng, dus ik hoop dat tethering weer snel terugkomt bij de volgende update.
Met volle 3G dekking kom ik op 241kB/s down en 39.8kB/s up. Waarom dan toch die enorm lage kwaliteit YouTube..?XcEll schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:48:
[...]
Mooi zo, net mbv de app Speed Test de 3G snelheid es gemeten (had geen volledige dekking/3 streepjes): down 146kB/s en up 38.5kB/s en dat is ruim een keer zo snel dan m'n vorige web 'n' walk abonnement..
Kijk dit is al wat duidelijker.harry64 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:59:
[...]
[...]
Dat zou ik dus ook niet weten omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd bij een nieuw contract en het ook misliep in mijn ogen.
Ik kreeg een brief van T-mobile met mijn contractgegevens, en of ik deze wil controleren. Gedaan en de enige fout die ik kon ontdekken was dat mijn nieuwe contract inging op 31-01-2010. Dus ik bellen en degene vroeg mij om mijn telefoonnummer, nadat ik deze gegeven had zei hij dat deze niet te vinden was. Er werd mij verteld dat iedere nieuwe abbonee die nummerbehoud heeft aangevraagd tijdelijk een nummer van T-mobile krijgt. Dus ik dit nummer op gezocht, en hij zei dat mijn contract op 4 oktober inging omdat ik 3 oktober voor nummerbehoud bij de koerier getekend heb. Ik heb toen aangegeven dat ik dit niet wilde omdat ik anders 1 maand dubbele kosten had, het was toen mogelijk het contract 1 maand later in te laten gaan.
Conclusie van mij is dat je geen extra kosten hebt de eerste maand omdat je met een tijdelijk nummer gebruik maakt van je contract maar dat je wel een maand dubbele kosten hebt vanwege het overstappen.
Bij mij staat dus nergens een datum betreft Nummerbehoud... Wel zie ik idd bij dat T-mobile bladje een 06 nummer staan, dat is dan denk mijn tijdelijk nummer. Sturen ze een mail wanneer je originele nummer weer ingaat?
Zitten we niet in het verkeerde topic hier nu te praten over abonnements-vormen?
[iPhone] Provider & Abonnementen - deel 7
Anyway, misschien dat het bij jullie anders is, maar mijn simkaart doet het niet eens en er is mij verteld dat dit pas gaat werken zodra mijn oude KPN-nummer is geporteerd.
[iPhone] Provider & Abonnementen - deel 7
Anyway, misschien dat het bij jullie anders is, maar mijn simkaart doet het niet eens en er is mij verteld dat dit pas gaat werken zodra mijn oude KPN-nummer is geporteerd.
Nieuws: blackra1n is uit, de jailbreak voor apparaten op 3.1. Werkt nog niet goed op een ipod touch 3G.
Verdere discussie hier: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
Verdere discussie hier: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
Ik heb van T-mobile een sms ontvangen wanneer deze ingaat, anders even de klantenservice bellen?ThE_OwNeR schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:05:
[...]
Kijk dit is al wat duidelijker.
Bij mij staat dus nergens een datum betreft Nummerbehoud... Wel zie ik idd bij dat T-mobile bladje een 06 nummer staan, dat is dan denk mijn tijdelijk nummer. Sturen ze een mail wanneer je originele nummer weer ingaat?
ik ga nu ndrive kopen. Zal binnenkort dan even wat info geven erover 
Ndrive is het nieuwste navigatie pakket voor de Iphone, en vooral ook vrij goedkoop.
Meer info binnenkort
Ndrive is het nieuwste navigatie pakket voor de Iphone, en vooral ook vrij goedkoop.
Meer info binnenkort
[ Voor 44% gewijzigd door Nomad op 11-10-2009 18:52 ]
Super ! Dan wacht ik nog even afNomad schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:51:
ik ga nu ndrive kopen. Zal binnenkort dan even wat info geven erover
Meer info binnenkort
net speciaal voor jullie een rondje gereden 
- De stem is wat robotachtig (hoewel het ook weer geen microsoft stemmetje is van windows).
- GPS lock had hij zodra ik wou dat hij moest beginnen
- Loopt ietsje achter, ik rij de rotonde af en ongeveer 2 seconden denkt hij dat ik er nog op zit. Het is niet genoeg wat mij betreft om in de praktijken fouten te veroorzaken.
- geeft alle wenselijke dingen netjes aan: afstand tot eerste actie, huidige snelheid/maximum toegestane snelheid, afstand tot doel etc.
- kaart ziet er wat meer low-rez uit dan mijn vrij recente tomtom, maar goed genoeg.
Algemeen, hij lijkt te moeten doen wat hij moet doen en dat vooral erg snel. Het menu en keuzes maken is gewoon erg rap, veel rapper dan ik van welke iphone applicatie dan ook gewend ben.
Je ziet de consessies in details op de kaart en de stem. Maar beiden zitten voor mij niet in de weg en als ik dan bedenk dat dit 30 euro kost, dan heb ik echt geen 70 euro extra over voor een tomtom versie.
Bij mij staat de stem eigenlijk altijd uit bovendien, dus dat nadeel merk ik sowieso vrij weinig van.
Resumerendl: snel, goed bruikbaar, optisch niet zo mooi.
- De stem is wat robotachtig (hoewel het ook weer geen microsoft stemmetje is van windows).
- Loopt ietsje achter, ik rij de rotonde af en ongeveer 2 seconden denkt hij dat ik er nog op zit. Het is niet genoeg wat mij betreft om in de praktijken fouten te veroorzaken.
- geeft alle wenselijke dingen netjes aan: afstand tot eerste actie, huidige snelheid/maximum toegestane snelheid, afstand tot doel etc.
- kaart ziet er wat meer low-rez uit dan mijn vrij recente tomtom, maar goed genoeg.
Algemeen, hij lijkt te moeten doen wat hij moet doen en dat vooral erg snel. Het menu en keuzes maken is gewoon erg rap, veel rapper dan ik van welke iphone applicatie dan ook gewend ben.
Je ziet de consessies in details op de kaart en de stem. Maar beiden zitten voor mij niet in de weg en als ik dan bedenk dat dit 30 euro kost, dan heb ik echt geen 70 euro extra over voor een tomtom versie.
Bij mij staat de stem eigenlijk altijd uit bovendien, dus dat nadeel merk ik sowieso vrij weinig van.
Oké, bedankt voor je test!! Hier kan ik wel wat mee. Ik denk dat ik dan toch ook voor dit pakket ga, voornamelijk als backup voor mijn stand-alone tomtom. Soms heb je die toch net ff niet bij je als je spontaan besluit nog even ergens langs te willen rijdenNomad schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:03:
net speciaal voor jullie een rondje gereden
Enig idee hoe recent de kaarten zjin ? En eventuele kaart-updates ?
Ook bedankt voor de review, Nomad
Voor mij een beetje hetzelfde als daanNL. Zal het niet dagelijks gebruiken, maar vind het toch handig om iets van navigatie op mijn iPhone te hebben mocht ik het nodig hebben en daar is het zo te lezen prima geschikt voor. Enige wat me er nog een beetje van weerhoudt is dat ik eigenlijk ook direct Europa wil hebben en die hebben ze (nog?) niet.
Ik weet dat dit een veelbesproken onderwerp is, haarscheurtjes. Omdat ik geen duidelijk topic kan vinden hoe ik mijn garantie kan claimen vraag ik het hier na.
Sinds juli heb ik een 16GB 3GS alleen heb ik bij ongeveer elke knop een haarscheurtje. Er is geen valschade zichtbaar en heeft geen diepe krassen, deukjes of slijtage plekken en zit altijd netjes in mijn broekzak zonder sleutels oid.
Ik heb het forum doorgespit, daaruit blijkt dat mensen met een 3G hebben geprobeerd garantie te claimen maar door de mand vallen door "waterschade".
Welke rechten heb ik nu? Kan ik naar T-Mobile stappen en mijn garantie claimen of moet ik 40 euro onderzoekskosten betalen en vervolgens een rekening van 220 euro betalen.
Sinds juli heb ik een 16GB 3GS alleen heb ik bij ongeveer elke knop een haarscheurtje. Er is geen valschade zichtbaar en heeft geen diepe krassen, deukjes of slijtage plekken en zit altijd netjes in mijn broekzak zonder sleutels oid.
Ik heb het forum doorgespit, daaruit blijkt dat mensen met een 3G hebben geprobeerd garantie te claimen maar door de mand vallen door "waterschade".
Welke rechten heb ik nu? Kan ik naar T-Mobile stappen en mijn garantie claimen of moet ik 40 euro onderzoekskosten betalen en vervolgens een rekening van 220 euro betalen.
Hoe zit het trouwens met het activeren van de iPhone? Ik heb momenteel een niet actieve sim-kaart van T-Mobile en de eerste keer begon hij wel te piepen over de activatie van de Telefoon, wat erg lang duurde. Toen ik daarna de slider gebruikte waren alle opties beschikbaar en herkent iTunes hem ook prima. Kan ook gewoon apps installeren.
Is hij nu gewoon geactiveerd?
hoe recent de kaarten zijn kan ik ook voor jullie testen, redelijk in ieder geval. In groningen is veel verbouwd aan de ringweg en zelfs mijn recente tomtom heeft dat niet. Als dit progje dat wel goed doet, is die "the man" 
Morgen even kijken dan
*bedenkt zich dat hij dat ook op de telefoon kan checken, ipv echt te rijden:
kaarten zijn heel up to date, de nieuwste verbouwing staat er gewoon geheel bij op
. Kan dus niet ouder dan half jaartje ofzo zijn
Morgen even kijken dan
*bedenkt zich dat hij dat ook op de telefoon kan checken, ipv echt te rijden:
kaarten zijn heel up to date, de nieuwste verbouwing staat er gewoon geheel bij op
[ Voor 30% gewijzigd door Nomad op 12-10-2009 12:06 ]
Yep. Alleen kun je niet bellen met die simkaart, omdat die geen toegang (meer) heeft tot het T-Mobile netwerk. Maar afgezien daarvan kun je de iPhone wel gebruiken voor andere functies, inclusief gebruik van een eigen Wi-Fi netwerk.Gunner schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:53:
Hoe zit het trouwens met het activeren van de iPhone? Ik heb momenteel een niet actieve sim-kaart van T-Mobile en de eerste keer begon hij wel te piepen over de activatie van de Telefoon, wat erg lang duurde. Toen ik daarna de slider gebruikte waren alle opties beschikbaar en herkent iTunes hem ook prima. Kan ook gewoon apps installeren.
Als je een andere simkaart plaatst kan het trouwens wel zijn dat je opnieuw de iPhone moet activeren (wat niet lukt als je iPhone een simlock heeft).
Bij de eerste keer aansluiten en na enkele keren verder/ja, ik wil/akkoord komt er gewoon een schermpje in iTunes: iPhone is unlocked, gebruik 'm maar. Zo ging het bij mij althans. Als alles het doet lijkt het toch in orde?Gunner schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:53:
Het heeft wel lang moeten duren maar.... Zojuist eindelijk de TomTom houder kunnen bestellen voor € 99,99
Ben benieuwd of de hands-free functie goed zal werken want mijn iPhome werkt niet goed samen met mijn Pioneer Bluetooth autoradio.
Ben benieuwd of de hands-free functie goed zal werken want mijn iPhome werkt niet goed samen met mijn Pioneer Bluetooth autoradio.
Ik heb met T-Mobile gebeld en gezegd dat ik haarscheurtjes in mijn 3G had (niet 3GS). Vervolgens stuurden ze me een envelop toe, heb hem daarin gedaan samen met het schadeformulier waarop ik duidelijk had aangegeven waar ze zaten en dat het mijn fout was en vervolgens in de brievenbus gegooid. Een week later had ik een nieuwe.Ditmar schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:51:
Ik weet dat dit een veelbesproken onderwerp is, haarscheurtjes. Omdat ik geen duidelijk topic kan vinden hoe ik mijn garantie kan claimen vraag ik het hier na.
Dat het jou fout was? Verklaar dat eens nader. Dan krijg je toch JUIST een rekening? En een iphone in een envelop stoppen...Diddle schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:48:
[...]
Ik heb met T-Mobile gebeld en gezegd dat ik haarscheurtjes in mijn 3G had (niet 3GS). Vervolgens stuurden ze me een envelop toe, heb hem daarin gedaan samen met het schadeformulier waarop ik duidelijk had aangegeven waar ze zaten en dat het mijn fout was en vervolgens in de brievenbus gegooid. Een week later had ik een nieuwe.

[ Voor 4% gewijzigd door Ditmar op 12-10-2009 19:34 ]
Ik heb een ipod 4g en die kan ik zowel op mijn pc als mijn laptop handmatig synchroniseren, kan op beide muziek/video bestanden opzetten. Bij de iphone wil dat niet lukken, op mijn laptop zijn de bestanden zichtbaar alleen kan ik er niets opzetten, ook niet een nieuwe afspeellijst.
Iemand suggesties?
Iemand suggesties?
Huh, jouw fout? Hoe krijg je (niet voelbare) haarscheurtjes er zelf in?
Wel netjes afgehandeld trouwens
ik las in het importeren topic iets over een iPhone 3GS2 , iemand enig idee waar deze uit komt ?
is dat met de nieuwe apple lading rond jan (zoals ze meestal doen met macbooks etc, aldus ik gelezen heb in het macbook topic)
is dat met de nieuwe apple lading rond jan (zoals ze meestal doen met macbooks etc, aldus ik gelezen heb in het macbook topic)
200% puur gerucht. Reken er op dat er pas in juni oid weer iets spannends wordt uitgebracht op iPhone-gebied.wd200 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:57:
ik las in het importeren topic iets over een iPhone 3GS2 , iemand enig idee waar deze uit komt ?
Zoef
Wellicht al eerder gevraagd in de vorige 21 delen, maar ik zit met het volgende probleem:
- Ik woon in het buitenland, maar heb nog een Nederlandse creditcard, inclusief factuuradres
- Ik gebruik deze creditcard voor aankopen in de appstore
- Nu wil ik een niet-Nederlandse (gratis) app downloaden, en krijg de volgende melding:
"Het artikel dat u wilde kopen is niet langer beschikbaar" en "De verkrijgbaarheid van het artikel is veranderd terwijl u aan het winkelen was"
Iemand enig idee? Ik weet 100% zeker dat de app gewoon beschikbaar is (een veelgebruikte reisplanner van de landelijke spoorwegorganisatie hier).
- Ik woon in het buitenland, maar heb nog een Nederlandse creditcard, inclusief factuuradres
- Ik gebruik deze creditcard voor aankopen in de appstore
- Nu wil ik een niet-Nederlandse (gratis) app downloaden, en krijg de volgende melding:
"Het artikel dat u wilde kopen is niet langer beschikbaar" en "De verkrijgbaarheid van het artikel is veranderd terwijl u aan het winkelen was"
Iemand enig idee? Ik weet 100% zeker dat de app gewoon beschikbaar is (een veelgebruikte reisplanner van de landelijke spoorwegorganisatie hier).
Ik kreeg die foutmelding van de week ook een keer bij een App die ik wilde downloaden. Heeft niks met je landinstellingen of wat dan ook te maken (dan zegt hij dat de account slechts geldig is in een bepaalde store).
Op een later moment nog een keer proberen en anders (of meteen) even een support ticket aanmaken.
Op een later moment nog een keer proberen en anders (of meteen) even een support ticket aanmaken.
Ditmar schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:33:
[...]
Dat het jou fout was? Verklaar dat eens nader. Dan krijg je toch JUIST een rekening? En een iphone in een envelop stoppen...
Ehh, juist, ik bedoelde natuurlijk dat het NIET mijn fout was. Ik had ze alleen enige tijd laten zitten (half jaartje ofzo) voordat ik hem opstuurde. Dat heb ik erbij vermeld en dat het er steeds meer worden me ondertussen een beetje te gek werd. Dus gewoon eerlijk gezegd dat ze al vrij oud waren (en sommigen dus ook vrij groot en voelbaar), en toch hebben ze hem kostenloos vervangen.Vanx schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:01:
Huh, jouw fout? Hoe krijg je (niet voelbare) haarscheurtjes er zelf in?
Merken meer mensen dat Safari onder 3.1.2 veel minder stabiel geworden is? Ik krijg nu heel vaak crashes bij het bladeren tussen en sluiten van tabs, ook net na een reboot. Vervelend.
Zoef
Ok dank, dan ga ik dat maar doen, want ik heb het probleem nu al een aantal dagen (en meerdere keren per dag geprobeerd).MrAcid schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:26:
Ik kreeg die foutmelding van de week ook een keer bij een App die ik wilde downloaden. Heeft niks met je landinstellingen of wat dan ook te maken (dan zegt hij dat de account slechts geldig is in een bepaalde store).
Kan ik overigens direct een ticket vanuit iTunes aanmaken?
@ MaZo: ik had dat met WiFinder: een programma dat eerst te downloaden viel in NL, toen in NL toch niet mocht en na een update dan ook weg was van mijn iPhone. Bij het opnieuw proberen downloaden kreeg ik eerst die melding, later was het programma niet meer te vinden in de programmalijst. Sinds 3.0 staat hij echter weer op mijn iPhone maar niet meer in de programmalijst dus.
Overigens doet het programma sinds 3.0 echter niks meer
Overigens doet het programma sinds 3.0 echter niks meer
[ Voor 7% gewijzigd door Wilf op 13-10-2009 13:02 ]
Het is de hoogste tijd voor een nieuw deel: [iPhone] Ervaringen & Discussie - Deel 23
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3GS] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3GS] Importeren en / of losse koop - Deel 2
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.