[iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Sinds iPhone OS 3.0 kunnen we tetheren!

Als je op je iPhone Safari gaat naar http://tr.im/oGhq en dan naar Mobileconfigs > Netherlands dan kun je daar de settings downloaden voor jouw provider (waarschijnlijk T-Mobile).

Daarna ga je naar Settings > General > Network en dan zou daar nu "Internet Tethering" bij moeten staan:
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/iphone30-tethering1.jpg

Mocht dit niet zo zijn of weer verdwijnen na wat geklooi, moet je bij Settings > General > Profile dit profiel verwijderen en opnieuw downloaden.

De eerste keer ging het bij mij vrij lastig omdat de Bluetooth pairing timeout maar 10 seconden ofzo is dus terwijl je de code in aan het typen bent zegt hij dan: ERROR, timeout en dan kun je wer opniew beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Juup op 17-06-2009 22:27 ]

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:49

dawuss

gadgeteer

Bij mij verscheen met de mobileconfig wel de optie, maar was deze nog niet te selecteren (niet toegestaan). Nadat ik een custom .ipcc had geïnstalleerd via iTunes verdween de optie, maar toen ik nog een keer de mobileconfig installeerde, kwam deze weer terug en deze keer werkte het wel.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dawuss schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:19:
Bij mij verscheen met de mobileconfig wel de optie, maar was deze nog niet te selecteren (niet toegestaan). Nadat ik een custom .ipcc had geïnstalleerd via iTunes verdween de optie, maar toen ik nog een keer de mobileconfig installeerde, kwam deze weer terug en deze keer werkte het wel.
Was dat in de beta van OS 3.0?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:49

dawuss

gadgeteer

Juup schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:22:
[...]

Was dat in de beta van OS 3.0?
Nee, de versie die vanavond als update kwam via iTunes.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:13

Chrisjuh_15

Facta non verba

Handig! Bedankt, het werkt inderdaad! Top!

[ Voor 44% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 17-06-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Chrisjuh_15 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:01:
Handig! Bedankt, het werkt inderdaad! Top!
Same here!
Erg blij mee.
Ben benieuwd of er nog een reactie/actie vanuit T-Mobile komt, maar ben bang dat ze er weinig tegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 09:56

NeHoX

Gamer + PV

Wat voor programma heb je dan nodig op je desktop? Kunnen ook misschien screenshots worden geplaatst van de desktop kant? Instellingen doel ik dan op.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 11:57
Tom schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:16:
[...]

Same here!
Erg blij mee.
Ben benieuwd of er nog een reactie/actie vanuit T-Mobile komt, maar ben bang dat ze er weinig tegen kunnen doen.
Als ze zien dat je browser headers veelvuldig Safari/Firefox zijn, terwijl het abonnement dat je hebt dat niet toestaat, zullen ze morgelijk wel vragen het niet meer te doen.

Vraag me alleen af of die browserheaders niet onder een bepaald privacy recht vallen, waardoor ze die misschien niet mogen gebruik om aan te tonen dat je thetherd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

NeHoX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:20:
Wat voor programma heb je dan nodig op je desktop? Kunnen ook misschien screenshots worden geplaatst van de desktop kant? Instellingen doel ik dan op.
In Mac OS even via Bluetooth pairen. Dan connect je naar je iPhone via Bluetooth en kun je em gebruiken.
Of USB kabel eraan hangen, dan werkt het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

De config via mail werkte niet bij mij, deze link werkte wel, dankjewel! _/-\o_

Ik moest op mijn MBP wel de gegevens van het netwerk invoeren, gewoon standaard DHCP gekozen. Ziet er naar uit dat het werkt. Dit bericht stuur ik namelijk via tethering :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

NeHoX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:20:
Dat is het mooie, je instellingen verlopen via je telefoon. In de pc hoef je vrijwel niets in te stellen (alleen te lezen wat er staat, en wat klikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Iemand die dit aan de praat heeft via Vodafone? MMS werkt bij mij ook niet (3.0 update van zojuist).

Ik heb instellingen van het internet geprobeerd (http://www.iphoneclub.nl/...-nl-mms-instellingen.html onderaan) en ook van bovenstaande site, beide werken niet. Met bovenstaand krijg ik wel de optie tot tetheren maar het mag dan niet: contact carrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 09:56

NeHoX

Gamer + PV

Nik schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:23:
[...]

Dat is het mooie, je instellingen verlopen via je telefoon. In de pc hoef je vrijwel niets in te stellen (alleen te lezen wat er staat, en wat klikken).
Maar er moet toch een modem of virtuele netwerkkaart geïnstalleerd worden ofzo? Snap er niks van 8)7 zometeen eerst maar 3.0 installeren |:(

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

NeHoX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:26:
[...]

Maar er moet toch een modem of virtuele netwerkkaart geïnstalleerd worden ofzo? Snap er niks van 8)7 zometeen eerst maar 3.0 installeren |:(
Instructies staan notabene in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
XP werkte direct bij mij, zonder melding of instelling
Vista doet vooralsnog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-06 19:47
Het werkt ook nog! nu nog de vraag voor hoe lang het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06 22:33

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ja, Tethering werkt nu ook bij mij, getest via Bluetooth met m'n iMac. Maar zoals verwacht kan ik nu GEEN mms meer versturen, balkje bij verzenden blijft bij 95% hangen en er komt eer rood bolletje bij als teken dat het niet is verzonden (niet dat ik van plan ben vaak MMS te gebruiken (€0,50 is veel te veel), maar ik zou het wel prettig vinden als alles gewoon 100% werkt).Visual Voicemail werkt nog wel.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2enm34p.png

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 11:12

Step

step@tweakers.net#

Het werkt goed, nou maar hopen dat er niks aan gedaan wordt! :O

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

Tjee werkt echt super. En doodsimpel. Ik weet nog hoe ik moest klooien met de instellingen om mijn Palm Treo of Nokia aan het draaien te krijgen, maar dit is echt simpel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:35
Ik krijg 'Om tethering voor deze account in te schakelen, neemt u contact op met Carrier'. Het werkt dus niet. Gebruik het met Vodafone.

[ Voor 13% gewijzigd door --Christiaan-- op 18-06-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

--Christiaan-- schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:10:
Ik krijg 'Om tethering voor deze account in te schakelen, neemt u contact op met Carrier'. Het werkt dus niet. Gebruik het met Vodafone.
Gewoon OK klikken, terug in het menu en nog een keer naar Tethering gaan, dan werkt het daarna wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 21:33
Hier werkt het echt te gek met T-Mobile! :D Ik gebruik gewoon de dock connector cable. Dat Bluetooth zuipt alleen maar accu. Hoewel, als je laptop bijna leeg is en je telefoon vol, dan is het natuurlijk niet handig dat je iPhone wordt opgeladen. Naja, straks maar eens proberen met Bluetooth.

Dit bericht is gepost met Tethering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tourniquet schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:15:
[...]

Gewoon OK klikken, terug in het menu en nog een keer naar Tethering gaan, dan werkt het daarna wel gewoon.
De optie om op OK te klikken heb je niet.

Heb ook Vodafone, bij mij staat er in het menu "Set up Internet Tethering". Vervolgens klik je daarop en krijg je de volgende melding: "To enable tethering on this account, contact carrier" met daaronder een Cancel knop.

Iemand een oplossing hiervoor?

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Mooi dit werkt ook met Hi door dit profiel.

Nu past het een profiel een aantal dingen aan, welke zijn dit, zou je dit zelf kunnen zodat je weet dat enkel je eigen settings erin gaan en wat ze doen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

--Erik-- schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:27:
[...]

De optie om op OK te klikken heb je niet.

Heb ook Vodafone, bij mij staat er in het menu "Set up Internet Tethering". Vervolgens klik je daarop en krijg je de volgende melding: "To enable tethering on this account, contact carrier" met daaronder een Cancel knop.

Iemand een oplossing hiervoor?
Kan ook Cancel zijn geweest. Ik ben iig weer even uit het menu gegaan en de tweede keer dat ik het probeerde was het opeens wel actief. (3G, 3.0, T-Mobile, geen jailbreak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22706

Movinghead schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:32:
Mooi dit werkt ook met Hi door dit profiel.

Nu past het een profiel een aantal dingen aan, welke zijn dit, zou je dit zelf kunnen zodat je weet dat enkel je eigen settings erin gaan en wat ze doen natuurlijk..
Dit zijn instellingen die staan onder algemeen>netwerk>mobiel data netwerk.

Maar ik heb net de firmware geupgrade maar zie de hele optie tetering er niet tussenstaan?

Heb een simlockvrij toestel met een telfort simkaart. Niet gejailbraked of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Cool dat dat nu zo makkelijk kan :)

Helaas werkt het niet op de mijne (2G), niet dat tethering uberhaupt veel zin heeft met een GPRS verbinding, maar het was toch wel makkelijk geweest voor af en toe. Nu had Apple geloof ik al gezegd dat tethering zowiezo niet gesupport is op de 2G, maar met sommige beta firmwares werkte het wel geloof ik dus ik wou het toch even proberen.

Edit: @Dribbeltje: Je moet naast het upgraden van de firmware ook het profiel installeren zoals in de startpost beschreven. Dan zou het moeten werken als je een iPhone 3G hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 18-06-2009 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inmiddels Vodafone werkend gekregen middels de volgende link:

http://www.smartersoft.nl/tether/

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-06 19:03
Dat werkt prima met T-Mobile. Bij bluetooth is de bluetoothverbinding waarschijnlijk de beperkende factor, daar kom ik tot 1,3 Mbps. Via de USB kabel is het een stuk sneller:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/498122809.png

Ik denk niet dat ik het veel ga gebruiken, maar het is wel handig dat het kan en zo simpel is in te stellen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 27-06 23:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier werkte het ook direct na de link in de startpost gevolgd te hebben, echt veel ga ik het ook niet gebruiken maar het is bijv. wel leuk om livetiming van motogp in de gaten te houden op mn werk volgende week donderdag (TT Assen) O-)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Maar werkt bij jullie MMS nog wel? Want dat is bij mij kapoet sinds ik die tethering heb aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59362

thaan schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:21:
[...]

Als ze zien dat je browser headers veelvuldig Safari/Firefox zijn, terwijl het abonnement dat je hebt dat niet toestaat, zullen ze morgelijk wel vragen het niet meer te doen.

Vraag me alleen af of die browserheaders niet onder een bepaald privacy recht vallen, waardoor ze die misschien niet mogen gebruik om aan te tonen dat je thetherd.
Het mooie is dat ik een iPhone heb met een 'normale' t-mobile abonnement en een 'normale' web n walk waar tethering gewoon is toegestaan :).
Maar ik heb het nog niet kunnen uitproberen omdat m'n pc kadoek is en de iPhone nog niet ge-update is met os versie 3.0 :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Ge-wel-dig!! Echt goed geregeld.

Nu verbind hij wel altijd als ik de kabel er in doe. Als ik een Wifi verbinding heb en deze een hogere prioriteit geef, dan doet hij niks via de iPhone toch? (OSX)
Anoniem: 59362 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:48:
[...]

Het mooie is dat ik een iPhone heb met een 'normale' t-mobile abonnement en een 'normale' web n walk waar tethering gewoon is toegestaan :).
Maar ik heb het nog niet kunnen uitproberen omdat m'n pc kadoek is en de iPhone nog niet ge-update is met os versie 3.0 :(.
Heb je daar een bron voor? :P
Zo ja, beterr!! Heb ik ook... Liever tethering toegestaan dan voicemail die ik toch nooit gebruik. :D

edit:
Wtf... Dit gaat wel heel snel!! (post via tethering)

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 156876 op 18-06-2009 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:49:
Ge-wel-dig!! Echt goed geregeld.

Nu verbind hij wel altijd als ik de kabel er in doe. Als ik een Wifi verbinding heb en deze een hogere prioriteit geef, dan doet hij niks via de iPhone toch? (OSX)

[...]

Heb je daar een bron voor? :P
Zo ja, beterr!! Heb ik ook... Liever tethering toegestaan dan voicemail die ik toch nooit gebruik. :D

edit:
Wtf... Dit gaat wel heel snel!! (post via tethering)
ik had het ergens gelezen op de site van t-mobile.. ben het even aan het opzoeken of het er nog staat..
edit: gevonden, https://www.t-mobile.nl/m.../page/telefoon_modem.aspx
je moet wel inloggen als t-mobile klant maar de tekst luidt:

Telefoontoestel als modem
Internetten met je toestel
Het is mogelijk om een telefoontoestel als modem te gebruiken, zodat er gebruik kan worden gemaakt van internet op een PC / laptop middels het T-Mobile netwerk. Er wordt een inbelverbinding gemaakt tussen de telefoon en PC via een USB-kabel, Bluetooth of Infrarood.

De internetsnelheid is het maximum wat uw toestel of abonnement aan kan. Een gebruikelijke downloadsnelheid voor GPRS is 6 kb/s. Voor HSDPA ligt de maximum snelheid rond 130 kb/s.

De kosten van het internetten op de PC / laptop zijn gelijk aan het internetten op het toestel zelf.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 59362 op 18-06-2009 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Anoniem: 59362 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:55:
[...]

ik had het ergens gelezen op de site van t-mobile.. ben het even aan het opzoeken of het er nog staat..
edit: gevonden, https://www.t-mobile.nl/m.../page/telefoon_modem.aspx
je moet wel inloggen als t-mobile klant maar de tekst luidt:

Telefoontoestel als modem
Internetten met je toestel
Het is mogelijk om een telefoontoestel als modem te gebruiken, zodat er gebruik kan worden gemaakt van internet op een PC / laptop middels het T-Mobile netwerk. Er wordt een inbelverbinding gemaakt tussen de telefoon en PC via een USB-kabel, Bluetooth of Infrarood.

De internetsnelheid is het maximum wat uw toestel of abonnement aan kan. Een gebruikelijke downloadsnelheid voor GPRS is 6 kb/s. Voor HSDPA ligt de maximum snelheid rond 130 kb/s.

De kosten van het internetten op de PC / laptop zijn gelijk aan het internetten op het toestel zelf.
Nice, thnx! Ik kom toch wel flink over de 130kb/s heen (ook als ze KB/s bedoelen).

Mooi dat het op PC/laptop net zo gratis is als op toestel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 02:07:
[...]

Nice, thnx! Ik kom toch wel flink over de 130kb/s heen (ook als ze KB/s bedoelen).

Mooi dat het op PC/laptop net zo gratis is als op toestel :+
het zal wel bij t-mobile intern ook nog niet helemaal duidelijk wat ze willen.. want met de nieuwe iphone os 3.0 hebben ze terughoudend gedaan en gezegd dat ze het niet willen doen.. ondertussen bouwt apple de functie vrolijk in.. Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen... grote kans dat ze het nu even afwachten en dat ze de prijzen gaan veranderen naarmate meer mensen er gebruik van gaan maken.. maargoed, zolang de mainstream er niet achter komt zullen wij IT'ers hier natuurlijk langer van blijven smullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
--Erik-- schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:48:
Inmiddels Vodafone werkend gekregen middels de volgende link:

http://www.smartersoft.nl/tether/
Die werkt voor mij ook ja. iPhone 3G zonder simlock en zonder jailbreak (Italiaans) met Vodafone particulier abonnement. MMS, tethering (best snel!), 3G en GRPS werken allemaal. Blijdschap alom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 16:51

Maverick2001

Never look back

remmelt schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:44:
[...]

Die werkt voor mij ook ja. iPhone 3G zonder simlock en zonder jailbreak (Italiaans) met Vodafone particulier abonnement. MMS, tethering (best snel!), 3G en GRPS werken allemaal. Blijdschap alom.
Dit ook mijn situatie echter krijg ik de bluetooth niet aan de gang! Ik krijg wel verbinding met mijn iPhone en er verschijnt ook tethering in beeld op de iPhone echter krijg kan ik geen pagina's openen.
Wat voor instellingen heb jij in je config van de bluetooth op je mac?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Geen instellingen gedaan of veranderd, bt aan op beide apparaten en dan verschijnt er in het bluetooth menu in de balk bovenaan een optie Connect to network on iphone, na klik gaat de iphone dan automatisch tetheren. Moet je wel aangeven dat het ook via bluetooth mag natuurlijk, op de iphone.

Overigens had ik 'm al wel gepaired, maar browsen van het device of network joinen ging helemaal niet. Ik kreeg een melding dat er te weinig bt kanalen vrij waren op het device, lijkt me suf want hangt verder niks aan. Na de mobileconfig te hebben ingevoerd ging het allemaal wel.

Eventueel hier? http://richardlai.xanga.c...-easy-worldwide-carriers/

[ Voor 40% gewijzigd door remmelt op 18-06-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 12:37
Anoniem: 59362 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 02:17:
[...]

het zal wel bij t-mobile intern ook nog niet helemaal duidelijk wat ze willen.. want met de nieuwe iphone os 3.0 hebben ze terughoudend gedaan en gezegd dat ze het niet willen doen.. ondertussen bouwt apple de functie vrolijk in.. Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen... grote kans dat ze het nu even afwachten en dat ze de prijzen gaan veranderen naarmate meer mensen er gebruik van gaan maken.. maargoed, zolang de mainstream er niet achter komt zullen wij IT'ers hier natuurlijk langer van blijven smullen :9
Laat ze de Prijzen maar veranderen! Op dat moment zet ik mijn contract stop! Sluit een nieuwe af met een 3Gs.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 28-06 23:00

NoTimeRemains

I know

om via USB hiervan gebruik te maken moet je dan ook iTunes geinstalleerd hebben op de desbetreffende PC?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68565

Nee, werkt ook zonder Itunes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
NoTimeRemains schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:09:
om via USB hiervan gebruik te maken moet je dan ook iTunes geinstalleerd hebben op de desbetreffende PC?
Nope. Je laptop ziet je telefoon gewoon als netwerkverbinding :)
quote: HI EINDELOOS ONLINE
Surf Mobiel is niet bedoeld voor het gebruik van je mobiele telefoon of PDA in combinatie met je laptop – al dan niet via bluetooth.
Weet iemand hier of tethering extra geld kost? Want T-Mobile bijvoorbeeld (heb zelf KPN Hi) wil niet dat je van tethering gebruikt maakt..

Maar kan T-Mobile / Provider dan zien dat jij gebruik hebt van tethering ofzo? Want anders kan je er toch gewoon (beperkt) gebruik van maken?

Hoe zit dit?

[ Voor 19% gewijzigd door JanvdVeer op 18-06-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244639

remmelt schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:44:
[...]

Ik heb deze ook geinstalleerd met dezelfde config als jij, maar MMS komt gewoon niet bij de tekstberichten te staan en ook niet bij de opties om een foto door te sturen?

Zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 244639 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:44:
[...]

Ik heb deze ook geinstalleerd met dezelfde config als jij, maar MMS komt gewoon niet bij de tekstberichten te staan en ook niet bij de opties om een foto door te sturen?

Heb je Vodafone? Pak dan even mijn ipcc (link naar boven). Die fixt ook meteen het scrollende carrier logo en de pop-up over call forwarding. Ik moest daarna even m'n iPhone uit en aan zetten om mms gebeuren in Messages te krijgen, maar je moet mischien ook even in de prefs ervoor kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
Anoniem: 244639 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:44:
[...]

Ja. Mijn zeer nuttige post lezen :+

En hou het hier aub ontopic (dus tethering) want anders wordt het een chaos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:10
Nou, ik krijg thetering dus echt niet aan de praat....

Heb via de link in de startpost misschien wel 10x het profiel geinstalleerd (en weer verwijderd), mijn telefoon evenvaak gereboot en zelfs het KPN-profiel geprobeerd (heb Hi). De optie komt er gewoon niet bij te staan bij Algemeen - netwerk.

Misschien ligt het eraan dat ik een iPhone 2g heb?

Iemand anders nog ideeën?

Edit: ik bedoel dus thetering, mms hoef ik niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door tumke op 18-06-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

iPhone 2G doet niet aan mms, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
CyBeR schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:59:
iPhone 2G doet niet aan mms, nee.
Ik was misschien wat onduidelijk, maar ik bedoel thetering. Is dat misschien óók niet mogelijk op een iPhone 2g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb vernomen dat dat idd ook niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:26
Bedankt voor deze info, tethering werkt nu! Lekker internetten in de trein!

Maar bij mij is MMS nu wel weer onmogelijk, iemand die al iets heeft gevonden om dat aan de praat te krijgen?

EDIT: ik heb dus gewoon t-mobile

[ Voor 8% gewijzigd door casparz op 18-06-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
CyBeR schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:04:
Ik heb vernomen dat dat idd ook niet wil.
Is dat dan compleet uitgeschakeld door Apple, of deze 'hack' werkt gewoon niet niet op een iPhone 2g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-06 21:18

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

:) thanks
werkte hier instantaan

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153710

Ik heb een hi abbo en bij mij werkt of alleen tethering of alleen mms, ik wil graag beiden laten werken. Hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
xtremekiller schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:59:
Nou, ik krijg thetering dus echt niet aan de praat....

Heb via de link in de startpost misschien wel 10x het profiel geinstalleerd (en weer verwijderd), mijn telefoon evenvaak gereboot en zelfs het KPN-profiel geprobeerd (heb Hi). De optie komt er gewoon niet bij te staan bij Algemeen - netwerk.

Misschien ligt het eraan dat ik een iPhone 2g heb?

Iemand anders nog ideeën?

Edit: ik bedoel dus thetering, mms hoef ik niet ;)
Tethering met Hi
Je doet wat fout. ;) Moet volgens mij ook werken met 2G voorzover ik weet.
Aangezien je Hi hebt, moet je sowieso het KPN profiel hebben. Maar aangezien daar foute instellingen in zitten moet je die even wijzigen in de volgende:

Voor KPN-klanten (waaroner Hi) moet je onderstaande instellingen gebruiken:
1. Profiel installeren (KPN)
2. Invoer wijzigen (zie picas hieronder): Instellingen > Algemeen > Mobiel datanetwerk >

Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/668991/MMS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/668991/MMS2.jpg

Overigens, die visual voicemail gebruik ik niet, dus weet niet of dat uberhaupt werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devils_own
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 11:19
casparz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:07:
Bedankt voor deze info, tethering werkt nu! Lekker internetten in de trein!

Maar bij mij is MMS nu wel weer onmogelijk, iemand die al iets heeft gevonden om dat aan de praat te krijgen?

EDIT: ik heb dus gewoon t-mobile
Ik had het profiel weer verwijderd, wifi uit gezet, Iphone aan en uit gezet en toen stond Tethering nog gewoon bij netwerken en MMS werkte ook weer. Hier dus ook gewoon T-mobile. Heb nog niet getethred omdat ik op mijn werk zit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 17:06
net geinstalleerd de hack op t-mobile iphone 3g, werkt goed... Downloads bij utwente server gingen met 280 kilobyte per seconde.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/498463261.png
http://www.speedtest.net/result/498463261.png hier mijn resultaat

alleen mms doet t niet. Dus profiel weggegooid opnieuw gestart, toen kon ik weer mmsen.
Tethering weer nodig? Het profiel geinstalleerd, zonder herstarten kon ik weer tetheren.
Pretty nice.

Ik hoop dat t-mobile niet te gek gaat doen met de kosten voor tethering. :S

edit, verkeerde resultaat gepost 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door SeenD op 18-06-2009 13:56 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Laatst online: 05:26
devils_own schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:49:
[...]

Ik had het profiel weer verwijderd, wifi uit gezet, Iphone aan en uit gezet en toen stond Tethering nog gewoon bij netwerken en MMS werkte ook weer. Hier dus ook gewoon T-mobile. Heb nog niet getethred omdat ik op mijn werk zit. _/-\o_
Het stond er inderdaad nog bij. Maar zodra ik de iPhone aansluit op mn laptop is het weer verdwenen, ik heb nu weer opnieuw het profiel gedownload en nu werkt het weer (maar MMS dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128933

Echt fantastisch dat dit zo makkelijk werkt, had het ook gejailbreaked gedaan, maar dat was meer gedoe dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 10:46

Padvinder

doet z'n best

devils_own schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:49:
[...]

Ik had dus ook het profiel geïnstalleerd, MMS werkte niet meer. Profiel verwijderd, MMS werkt weer, maar nu probeer ik te tetheren, maar dat gaat dus mooi niet meer. Instelling is ook verdwenen uit iPhone.

(T-mobile netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

nou allemaal niet 14 gb binnehalen maar een beetje een datapatroon zoals een iPhone normaal doet, dan kunnen we wellicht er nog lang van genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

Nitai

Live the life you love.

Mooi, bij mij werkt het ook. Jammer genoeg alleen via usb, met bluetooth krijg ik de foutmelding: "bluetooth network failed".

Het pairen gaat goed, maar als ik vervolgens connect doe via het bluetooth menuutje dan krijg ik de bovenstaande foutmelding.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Padvinder schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Ik had dus ook het profiel geïnstalleerd, MMS werkte niet meer. Profiel verwijderd, MMS werkt weer, maar nu probeer ik te tetheren, maar dat gaat dus mooi niet meer. Instelling is ook verdwenen uit iPhone.

(T-mobile netwerk)
Vreemd, ik heb ook het profiel weer verwijderd en heb de Tethering optie er nog steeds bij staan (ook na herstart). Ik kan nu alleen niet testen of hij ook daadwerkelijk werkt. Wat ik heb gedaan (zoals hierboven staat):
- NL T-Mobile profiel verwijderd
- WiFi uitgeschakeld
- iPhone herstart

MMS en Visual Voicemail werken nu iig weer gewoon. Zal vanavond thuis nog even testen of tethering het daadwerkelijk nog doet.

Op iPhoneclub staat nu ook een artikel hierover: http://www.iphoneclub.nl/...e-netwerken-op-je-iphone/

[ Voor 6% gewijzigd door Tourniquet op 18-06-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 04-06 14:11
hoi,

Zijn jullie niet bang dat je ineens een dikke rekening krijgt van het internetten?

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-06 23:30
nu zat ik net eens wat te bedenken als jij gewoon normale gedrag vertoont op je laptop als op je iphone zou doen. en dan ook nog mac adress kloon(als de iphone die heeft :P) hoe kunnen ze dan nog zien dat niet via je iphone gaat?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 11:12

Step

step@tweakers.net#

Versteegrob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:00:
hoi,

Zijn jullie niet bang dat je ineens een dikke rekening krijgt van het internetten?

Rob
Er staat nergens in het contract dat ik getekend hebt dat ik niet mag tetheren (unless you can show me). Ook wil ik wel eens zien (bron) waar t-mobile aan geeft dat het verboden is om te tetheren, zover ik op de blog gelezen hebt zeggen ze alleen dat het niet beschikbaar is. Nou voor mij is het wel beschikbaar dus maak ik er ook gebruik van. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Versteegrob schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:00:
hoi,

Rob
Tsja.. dat is een risico dat je neemt. Al denk ik eerder dat je een waarschuwing krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 12:57

MsG

Forumzwerver

Is tetheren via wifi nu ook mogelijk op bijv laptops zonder wifi?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 24-06 17:06
Ik denk dat de meeste tweakers dit nu vooral doen om te testen. En voor af en toe gebruik, niet om hun adsl/kabel abonnement te vervangen. Dus dan zal t wel meevallen...
Maar in principe zou je hier gewoon mee kunnen internetten, met mn windows mobile met onbeperkt internet deed ik dat ook altijd.

Ohw dat hoi en groetjes kusjes Rob, is allemaal lief en aardig maar een beetje overbodig. :)

[ Voor 28% gewijzigd door SeenD op 18-06-2009 16:09 ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166771

Wat ik raar vindt is dat tethering extra geld gaat kosten, maar je wel gewoon films en series kan downloaden over 3G vanuit de appstore? Dan mogen grote hoeveelheden data opeens wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 19:16

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 131162 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:17:
nou allemaal niet 14 gb binnehalen maar een beetje een datapatroon zoals een iPhone normaal doet, dan kunnen we wellicht er nog lang van genieten :)
Idd, maar er zullen altijd idioten bij zitten die het gaan verpesten voor de rest :(

http://www.iphoneclub.nl/...menteel-niet-tegenhouden/

[ Voor 11% gewijzigd door Royz op 18-06-2009 16:16 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 166771 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:13:
Wat ik raar vindt is dat tethering extra geld gaat kosten, maar je wel gewoon films en series kan downloaden over 3G vanuit de appstore? Dan mogen grote hoeveelheden data opeens wel?
Films en series zijn volgens mij niet in Nederland beschikbaar. En sowieso betaal je er dan extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

Nitai

Live the life you love.

MsG schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:07:
Is tetheren via wifi nu ook mogelijk op bijv laptops zonder wifi?
Ja hoor. Je dient alleen OF een usb aansluiting te hebben ;) of een bluetooth verbinding.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tourniquet schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:17:
[...]

Films en series zijn volgens mij niet in Nederland beschikbaar. En sowieso betaal je er dan extra voor.
Ja, ik doelde meer op de Amerikaanse restricties op tethering. Daar hoef je niet extra voor bij te betalen als je films van enkele honderden MB's download. Ik vind het een beetje krom allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 166771 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:26:
[...]

Ja, ik doelde meer op de Amerikaanse restricties op tethering. Daar hoef je niet extra voor bij te betalen als je films van enkele honderden MB's download. Ik vind het een beetje krom allemaal..
Ehhh.. AT&T ondersteunt ook tethering officieel nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetaFrame schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:28:
[...]

Ehhh.. AT&T ondersteunt ook tethering officieel nog niet ;)
Ja, dat weet ik! Maar.. ze ondersteunen wel gewoon het downloaden van films/series via de appstore. Dat bedoel ik te zeggen.

Appstore 300 MB downloaden = prima
Laptop tethering 300 MB downloaden = verboden

Ze gebruiken nu toch als argument dat tethering te veel impact op het netwerk zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nika
  • Niet online
ik zie dat APN internet wordt gebruikt. Weten we zeker dat dit hetzelfde access point is als normaliter gebruikt wordt voor internet access op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 12:57

MsG

Forumzwerver

Het gaat ook niet zozeer om de device zelf lijkt me, maar meer dat het op een PC veel likely-er is dat je meer volume download. Reusachtige pagina's, flashbanners. Je downloadprogramma die standaard opstart.

Dus als jij tientallen GB's op je telefoon binnenharkt is dat net zo goed niet gewenst.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmmm.. ik prik het ding in op mijn Windows 7 bak en het werkt.
Ik prik hem in op de vista laptop van mijn vriendin en er gebeurd vrij weinig.

Iemand enig idee?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 166771 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:34:
[...]

Ja, dat weet ik! Maar.. ze ondersteunen wel gewoon het downloaden van films/series via de appstore. Dat bedoel ik te zeggen.

Appstore 300 MB downloaden = prima
Laptop tethering 300 MB downloaden = verboden

Ze gebruiken nu toch als argument dat tethering te veel impact op het netwerk zou hebben?
De appstore heeft op het moment ook een limiet van 10mb over 3G. T zal wel via WiFi moeten vermoed ik, net zoals nu met grote bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 17:57

Martijn02

/* No Comment */

X-G schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:20:
Hmmm.. ik prik het ding in op mijn Windows 7 bak en het werkt.
Ik prik hem in op de vista laptop van mijn vriendin en er gebeurd vrij weinig.

Iemand enig idee?
Ik denk dat je eerst de nieuwe iTunes met de nieuwe iPhone drivers moet installeren voordat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetaFrame schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:30:
[...]

De appstore heeft op het moment ook een limiet van 10mb over 3G. T zal wel via WiFi moeten vermoed ik, net zoals nu met grote bestanden.
You're right, boven de 10MB moet het inderdaad met Wi-Fi. Bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Tourniquet schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:05:
[...]

Vreemd, ik heb ook het profiel weer verwijderd en heb de Tethering optie er nog steeds bij staan (ook na herstart). Ik kan nu alleen niet testen of hij ook daadwerkelijk werkt. Wat ik heb gedaan (zoals hierboven staat):
- NL T-Mobile profiel verwijderd
- WiFi uitgeschakeld
- iPhone herstart

MMS en Visual Voicemail werken nu iig weer gewoon. Zal vanavond thuis nog even testen of tethering het daadwerkelijk nog doet.

Op iPhoneclub staat nu ook een artikel hierover: http://www.iphoneclub.nl/...e-netwerken-op-je-iphone/
Heb het net uitgeprobeerd, maar na het verwijderen van het Profiel én als je daarna probeert te Tetheren lukt dit niet meer en verdwijnt de optie uit het menu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 21:26
Wow echt wel lachen. Ik type dit nu vanaf mijn tetherende Macbook via de iPhone (Italiaanse iPhone met Vodafone Supersim). Dank voor de tips weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-06 14:43

Snippertje

Light up your life

JanvdVeer schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:37:
[...]

Tethering met Hi
Je doet wat fout. ;) Moet volgens mij ook werken met 2G voorzover ik weet.
Aangezien je Hi hebt, moet je sowieso het KPN profiel hebben. Maar aangezien daar foute instellingen in zitten moet je die even wijzigen in de volgende:

Voor KPN-klanten (waaroner Hi) moet je onderstaande instellingen gebruiken:
1. Profiel installeren (KPN)
2. Invoer wijzigen (zie picas hieronder): Instellingen > Algemeen > Mobiel datanetwerk >

[afbeelding]

[afbeelding]

Overigens, die visual voicemail gebruik ik niet, dus weet niet of dat uberhaupt werkt....
Bizar ik krijg visual voicemail niet eens om in te stellen? Ontbreekt gewoon... Overigens krijgen ik MMSen ook niet meer aan de praat. Tether profiel al verwijderd, maar mocht niet baten. Iemand een oplossing?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

MMS werkt bij mij volgens mij ook niet meer. Maar visual voicemail werkt gewoon volgens mij.

* HaterFrame laat vriendin voicemail inspreken :Y)

[edit]
En VVM werkt gewoon :Y

[ Voor 10% gewijzigd door HaterFrame op 18-06-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-06 14:43

Snippertje

Light up your life

MetaFrame schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:45:
MMS werkt bij mij volgens mij ook niet meer. Maar visual voicemail werkt gewoon volgens mij.

* Snippertje laat vriendin voicemail inspreken :Y)

[edit]
En VVM werkt gewoon :Y
Bij Hi?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nope, T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Overigens, voor mensen met Vodafone die het jammer vinden dat hun voicemail knop niks doet: bel naar *5005*86*+31654501233# en dan gaat de knop gewoon naar je normale voicemail. Visual doen ze niet aan.

Bron: http://www.vodafone.nl/Vo.../Handleiding%20iPhone.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306850

Het werkt prima op mijn Desktop (windows XP MCE) maar op mijn laptop (Windows XP) krijg ik het niet aan de praat. De Iphone verschijnt niet bij de beschikbare netwerken. In beide gevallen heb ik een USB kabel gebruikt. Desktop heeft itunes, laptop niet maar volgens berichten hier, kan het daar niet aan liggen. Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 06:48

KroeT

[...]

Op mijn werklaptop werkt het ook niet. Dat is toevallig ook een computer waar geen iTunes op staat, dus ik begin een verband te zien.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
KroeT schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:37:
Op mijn werklaptop werkt het ook niet. Dat is toevallig ook een computer waar geen iTunes op staat, dus ik begin een verband te zien.
Wellicht komt dat omdat je Bonjour nodig hebt om te kunnen connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 06:48

KroeT

[...]

Ik heb er te weinig verstand van om daar een zinnig antwoord op te kunnen geven, maar mijn werklaptop draait Windows XP. Bonjour is toch geen windowsprotocol?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128933

Nee dat installeer je dus ook als je itunes installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306850

Helaas...ook met Bonjour bij mij geen tethering. Vrolijk verder zoeken dus.Zal straks toch maar eens itunes erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 14:46
ahh werkt geweldig + super snel met t-mobile hier ;-) (vista)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/499335828.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292789

Juup schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:13:
Sinds iPhone OS 3.0 kunnen we tetheren!

Als je op je iPhone Safari gaat naar http://tr.im/oGhq en dan naar Mobileconfigs > Netherlands dan kun je daar de settings downloaden voor jouw provider (waarschijnlijk T-Mobile).

Daarna ga je naar Settings > General > Network en dan zou daar nu "Internet Tethering" bij moeten staan:
[afbeelding]

Mocht dit niet zo zijn of weer verdwijnen na wat geklooi, moet je bij Settings > General > Profile dit profiel verwijderen en opnieuw downloaden.

De eerste keer ging het bij mij vrij lastig omdat de Bluetooth pairing timeout maar 10 seconden ofzo is dus terwijl je de code in aan het typen bent zegt hij dan: ERROR, timeout en dan kun je wer opniew beginnen.
Ik heb het getest en het werkt ! Ik vraag me alleen af hoe ik het nu weer verwijder ?
Als ik profiel verwijder dan blijft tethering gewoon staan bij settings (netwerk). Hoe kan ik hem naar de toestand voor deze download brengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Anoniem: 292789 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:39:
[...]

Ik heb het getest en het werkt ! Ik vraag me alleen af hoe ik het nu weer verwijder ?
Als ik profiel verwijder dan blijft tethering gewoon staan bij settings (netwerk). Hoe kan ik hem naar de toestand voor deze download brengen ?
Probeer (na het verwijderen van het profiel) tethering maar eens te gebruiken. Dan zul je zien dat het niet lukt en daarna is die menuoptie ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:37

chromeeh

the Gnome

Zeu, mijn appelfoon kan ook nu ook tetheren :)
Werkt leuk :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste