All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Maargoed als het limiet 800mb is dan betekent het dat het gemiddelde verbruik op 80mb ligt? FUP is namelijk gemiddeld gebruik x 10. Lijkt me wel erg wienig.. 80mb per maand.
Oude of nieuwe ROM en JB of niet?I_Cx_l schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:51:
kan ik Tethere op een iphone 3gs 4.0.1
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Enige optie jailbreaken of zie ik iets over het hoofd?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Zou wel fijn zijn ivm de in 4.3 komende Hotspot functie en de aanschaf van een nieuw laptopje
Edit: Op de Hi site staat dat het niet mag, maar hier kunnen ze toch niet zomaar achter komen?
[ Voor 12% gewijzigd door Tc-Chub op 03-02-2011 21:56 ]
Anoniem: 151407
Anoniem: 397691
Wil ik ook wel weten. Vooralsnog blijf ik lekker op 4.2.1 met tethering...Anoniem: 151407 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:48:
is er al een werkend vodafone tethering/hotspot profiel voor de 4.3 GM a.k.a final versie?
ik zit al op 4.3 gm zowel met ipad 3g en iphone 4 maar ben niet afhankelijk van unlock of jailbreaks.Anoniem: 397691 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:53:
[...]
Wil ik ook wel weten. Vooralsnog blijf ik lekker op 4.2.1 met tethering...
was gewoon benieuwd of er al een nieuw profiel is voor wifi hotspot voor vodafone.
Anoniem: 397691
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE
daar kwam ik idd ook achter, wat je ook doet hij blijft staan op carrier vf nl 10.0Anoniem: 397691 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:09:
Ik ben ook niet afhankelijk van jailbreaks (simlockvrije iPhone 4), maar onder 4.2.1 kan ik met een aangepast ipcc-bestand nog gewoon tetheren met Vodafone Sim Only. En ik lees her en der dat in 4.3 een nieuw IPCC zit ingebakken dat je niet kunt vervangen met het bekende terminal trucje.
defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 04-03-2011 18:47 ]
Hier kunnen ze heel simpel achterkomen. Je verbruikt dan namelijk aanzienlijk meer data en ze zien met wat voor device je online bent.Tc-Chub schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:52:
Hoe zit het eigenlijk bij tethering bij Hi / KPN? Ik heb volgens mij de nieuwste carrier instellingen en het is nog steeds niet uitgeschakeld. Ik neem aan dat ik het dan gewoon kan gebruiken? Ik kan er ook niets over vinden op de Hi site...
Zou wel fijn zijn ivm de in 4.3 komende Hotspot functie en de aanschaf van een nieuw laptopje
Edit: Op de Hi site staat dat het niet mag, maar hier kunnen ze toch niet zomaar achter komen?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dus het staat er bij mij op voor die ene keer dat ik ergens met een laptop of mijn iPad online moet, onverwacht. Gaat echt niemand over zeuren als je niet gaat zitten downloaden maar het alleen bij een beetje surfen of een VPN tunneltje houdt...
Of je aanzienlijk veel meer data gebruikt hangt ten eerste af van je gebruik. Dat hoeft niet per definitie zo te zijn als je 'af en toe' of 'incidenteel' even tethered... Ik ken nog 2 mensen met een Hi abonnement die af en toe zo'n sms krijgen met dat ze de FUP gaan overschrijden of overschreden hebben en dat hun snelheid wordt teruggeschroefd tot de nieuwe bundel, zonder dat die weten wat tetheren is. Dus dat verbruiken ze gewoon alleen al op hun smartphone... Dat gaat volgens mij automatisch ipv dat er een mannetje achter een scherm naar de traffic zit te loeren....Rivanov schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:39:
[...]
Hier kunnen ze heel simpel achterkomen. Je verbruikt dan namelijk aanzienlijk meer data en ze zien met wat voor device je online bent.
Verder schijnt je provider zgn. headers te kunnen bekijken, en daaruit valt idd op te maken met bijv. welke browser je surft. Ik heb echter nog nooit gelezen dat iemand 'aangepakt' is door tetheren, integendeel: de ervaringen die ik heb gelezen is dat je vrij ongestoord je gang kan gaan.....
[ Voor 4% gewijzigd door autoreverse op 08-03-2011 10:42 ]
Niet persee waar.Rivanov schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:39:
[...]
Hier kunnen ze heel simpel achterkomen. Je verbruikt dan namelijk aanzienlijk meer data
Ja, ze zien de IMEI van je iPhone en de IMSI van je sim. Die veranderen niet als je tethert hoor.en ze zien met wat voor device je online bent.
Ik heb nu ook een iphone 4 en ging er eigenlijk van uit dat thetering gewoon werkte. (sry apple noob here)
Voor mijn werk heb ik ook een desire. Zowel de iphone als de desire hebben een vodafone zakelijk abonnement.
Ik snap dan ook niet het verschillende beleid van vodafone ten opzichte van android en Apple. Waarom kan de een wel en de ander niet theteren?
Heeft het te maken met het feit dat ze het van de android niet 'zien' of zo?
edit: @flappiewappie
Aha dat zou mooi zijn en je geeft, denk ik, al indirect antwoord op mijn vraag.
[ Voor 9% gewijzigd door dread op 09-03-2011 09:41 ]
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Hier staat wat
Dat klopt, echter is er bij de 3GS sinds 4.3 Beta 1 de hotspot wifi support eruit gesloopt. Op het moment ben ik zwaar ontevreden over de 4.3 die ik van het weekend erop heb gezet. Het heeft mijn 3GS een stuk onstabieler gemaakt. Op een of andere manier lijkt het toestel problemen te hebben met m'n vodafone simkaart.....(vastlopen bij het aanmelden van de aanbieder, extreem lang wachten bij het vinden van de aanbieder en geen tethering door de nieuwe carrier....). Echter draait het wel aardig met m'n telfort simkaart.Flappiewappie schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:34:
Klopt het dat er in 4.3 een ingebouwde hotspot functionaliteit zit?
Vanavond ga ik weer de 4.2.1 erop zetten
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Daarom ga ik proberen te recoveren naar 4.2.1. Daar kon ik de carrier na een update van de provider mooi nog downgradencarpebios schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:30:
Die carrier schijn je zonder jailbreak er niet uit te kunnen slopen.
Jou gelukt om te downgraden mij lukt het niet hij boot dan niet meer en blijft in een recoveryloop.THE_FIREFOX schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:52:
[...]
Daarom ga ik proberen te recoveren naar 4.2.1. Daar kon ik de carrier na een update van de provider mooi nog downgraden. De enigste reden waarom ik naar 4.3 was gegaan is de personal hotspot (wifi). Dat is nu met de laatste carrier met een 3gs incombinatie met vodafone sim only bel+sms+web niet te doen.
Ik heb, net als vele anderen, vandaag een klacht ingedient bij ConsuWijzer en Kassa (VARA) over het probleem dat T-Mobile de Persoonlijke Hotspot functie heeft uitgeschakeld. Ik heb reactie gehad van Kassa, en daar zijn al zeer veel emails binnengekomen. Ze zijn momenteel bezig om het uit te zoeken, en ze hebben al contact met T-Mobile.
Ik word op de hoogte gehouden door Kassa, en zal de belangrijke update's hier posten (tenzij iemand anders dat al voor mij doet)
Liege, liege, liegebeest!
Ze stellen dat het nooit mogelijk is geweest om met een iPhone (of een I-abonnement) te tetheren maar dat ze bezig zijn om uit te zoeken of ze het kunnen aanbieden.
Op mijn vraag waarom het bij andere abo's / toestellen (zoals Android) wél gewoon toegestaan is werd dan weer geen antwoord gegeven
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik baal er van dat ik mijn tethering misloop nu. Ik heb Vodafone + sim-lock vrije 3GS en gekocht/afgesloten in de tijd dat ik FUP heb had zonder enige verplichtingen/afwijzingen om niet te mogen tetheren. Sterker nog, met mijn vorige toestel (een SE P990i) werkte het zelf...
I've visited the Mothership @ Cupertino
Ik zal ook contact opnemen met Kassa. Ik heb de naam van een helpdesk-medewerkster die gezegd heeft dat tetheren met het i-abbonement is toegestaan. Zegt meer over hun helpdesk, maar goed. Ben benieuwd naar de reactie van t-mobile.Mastha-Hacker schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:54:
Hi all iPhone gebruikers die bij T-Mobile zitten,
Ik heb, net als vele anderen, vandaag een klacht ingedient bij ConsuWijzer en Kassa (VARA) over het probleem dat T-Mobile de Persoonlijke Hotspot functie heeft uitgeschakeld. Ik heb reactie gehad van Kassa, en daar zijn al zeer veel emails binnengekomen. Ze zijn momenteel bezig om het uit te zoeken, en ze hebben al contact met T-Mobile.
Ik word op de hoogte gehouden door Kassa, en zal de belangrijke update's hier posten (tenzij iemand anders dat al voor mij doet)
Anoniem: 87842
(Kost wel 20$ en je moet jailbreaken, maar ach)
Als je em niet gejailbreaked hebt gehad of de SHSH hashes niet hebt opgeslagen, dan kan je em nooit meer terugflashen naar 4.2.1. Apple ondertekend jouw software installatie niet meer.VisionMaster schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:44:
Hoe recover je van 4.3 naar een 4.2 versie? Ik heb een recover gedaan, maar ik zit nog steeds op de 4.3 en doe dus wat mis?
Ik baal er van dat ik mijn tethering misloop nu. Ik heb Vodafone + sim-lock vrije 3GS en gekocht/afgesloten in de tijd dat ik FUP heb had zonder enige verplichtingen/afwijzingen om niet te mogen tetheren. Sterker nog, met mijn vorige toestel (een SE P990i) werkte het zelf...
[ Voor 58% gewijzigd door OverSoft op 13-03-2011 20:14 ]
Of je koopt TetherMe voor 2 dollar ofzo. Activeert de native tethering functie van de iPhone en kan zeer waarschijnlijk ook de Personal Hotspot optie activeren op de 3GS.OverSoft schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:12:
Voor mensen die nog op een 3G/3GS zitten, of om een of andere reden op 4.2.1 willen blijven (untethered jailbreak?) zou ik willen zeggen: MyWi. Dat gebruik ik al een jaar op mijn iPhone 4 en dat werkt prima!
(Kost wel 20$ en je moet jailbreaken, maar ach)
[ Voor 13% gewijzigd door magnifor op 13-03-2011 22:24 ]
Ook nog geen updates gehad van Kassa.
http://kassa.vara.nl/vraa...4fbac7e05ac6331db4ad5cc36
Echt veel support krijg je niet zo te zien.joldemans schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:57:
Ik heb ook een oproep gedaan op het Kassa forum
Mijn support heb je alvast!joldemans schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:57:
Ik heb ook een oproep gedaan op het Kassa forum
Als je een dure telefoon koopt dan moet je daar toch gewoon alle normale functies van kunnen gebruiken?
Kom op T-Mobile: gewoon personal hotspot toestaan en extra laten betalen voor excessief datagebruik, daar is toch niks mis mee?? (de nieuwe i-abo's is weer precies hoe het NIET moet)
heb je al weer iets gehoord?Mastha-Hacker schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:54:
Hi all iPhone gebruikers die bij T-Mobile zitten,
baal er nog steeds gruwelijk van. heb ook al even bij t-mobile gekeken maar ik kon geen info vinden.
tis eigenlijk gewoon raar te noemen dat als je een android toestel hebt met tmobile dan kan het, heb je een vodafone abo dan kan het maar heb je tmobile op een iphone...

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Volgens mij is dat omdat Apple de providers de keuze geeft om het aan of uit te zetten, terwijl Google dit niet doet; binnen Android staat het sowieso aan, daar hebben de providers niets aan te kiezen. Ik snap overigens wel waarom ze het uitzetten, en hoef er dan ook geen klacht over in te dienen.cailin_coilleach schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:56:
Ik zie het... En natuurlijk hebben ze niet ongelijk. Maar het is wel idioot dat het alleen bij iPhone wordt geblokkeerd en dat niet ook de firmware van al die HTC-tjes wordt dichtgezet op die functie
Weet iemand of er ergens al een overview oid rondslingert met daarmee per provider (T-Mobile, Vodafone, KPN, Hi, Ben, Simyo, ...) of ze tethering en Personal Hotspot ondersteunen of niet?
Anoniem: 403931
T(ruttig)-Mobile is dus de enige provider die tethering dicht zet en dan enkel voor de iphone,
weet iemand of de buitenlandse t-m dit ook dicht zet?
Als mijn abo afgelopen is, ben ik weg bij t-m, tenzij ze dit snel gewoon open zetten.
Vodafone zet het ook gewoon dicht hoor. Ik heb daarvoor het Telefoon als Modem blox aan moeten schaffen, wat ik eigenlijk wel normaal vind, had hiervoor een dongel van 29 euro die ik nu op heb kunnen zeggen, scheelt mij weer 15 euro.Anoniem: 403931 schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:42:
Hallo,
T(ruttig)-Mobile is dus de enige provider die tethering dicht zet en dan enkel voor de iphone,
weet iemand of de buitenlandse t-m dit ook dicht zet?
Als mijn abo afgelopen is, ben ik weg bij t-m, tenzij ze dit snel gewoon open zetten.
Is toch te gek dat Apple gediscrimeerd wordt en bv HTC niet ?
Inderdaad, als ze het echt spannend vonden zorgden ze er wel voor dat de volgende iOS versie geen keuze meer gaf voor de provider en het altijd aan stond.Tc-Chub schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:37:
Apple kiest er zelf voor om telecomproviders te laten kiezen of ze tethering wel of niet accepteren. Het lijkt me dus stom als ze die beslissing weer terugdraaien.
is er al bekend hoe dat dan zit met de andere providers, KPN, Hi, Telfort, Ben, SimYo e.d.?Nielsvr schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:43:
[...]
Vodafone zet het ook gewoon dicht hoor. Ik heb daarvoor het Telefoon als Modem blox aan moeten schaffen, wat ik eigenlijk wel normaal vind, had hiervoor een dongel van 29 euro die ik nu op heb kunnen zeggen, scheelt mij weer 15 euro.
Inderdaad TetherMe is perfect. Personal hotspot werkt nu ook gewoon, kan ik mooi een iPad2 zonder 3G aanschaffen (gewoon koppelen via m'n iPhone).magnifor schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:23:
[...]
Of je koopt TetherMe voor 2 dollar ofzo. Activeert de native tethering functie van de iPhone en kan zeer waarschijnlijk ook de Personal Hotspot optie activeren op de 3GS.
tja en dan moet je hem toch eerst jailbreaken.....salgera schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:17:
[...]
Inderdaad TetherMe is perfect. Personal hotspot werkt nu ook gewoon, kan ik mooi een iPad2 zonder 3G aanschaffen (gewoon koppelen via m'n iPhone).
ben al een tijdje aan het zoeken naar app of oplossing tmobile maar zo wordt de keuze voor een jailbreak wel makkelijker gemaakt
[ Voor 16% gewijzigd door leosand op 20-04-2011 10:12 ]
Bij Vodafone zakelijk werkt het wel geloof ik. Of je collega heeft het 'telefoon als modem' blox geactiveerd voor 15 euro p/maand.cailin_coilleach schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:55:
Collega van me zit bij Voda en daar werkt z'n Hotspot feature gewoon.
Ik weet in iedergeval uit ervaring dat sinds 4.3 Vodafone tethering actief blokkeerd voor particulieren. Voor mij de reden om te jailbreaken sinds ik mijn iPad2 heb.
Ik vind het ook geen probleem mijn 1GB bundel op te schroeven naar 2GB voor 10€ meer, maar 15€ voor het alleen activeren van die hotspotfunctie vind ik wel asociaal duur. Zijn er meer mensen hier dit dit al een tijdje gebruiken zonder problemen?
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Krijg binnenkort een ipad 2 wifi only.
Mijn vraag is, wanneer ik MyWi oid installeer en mijn iphone internet tether naar m'n ipad, kan t-mobile dat zien? Zijn er mensen hier die dit al (een tijdje) doen? Ik zal niet echt veel data gebruiken, maar denk gewoon aan Facebook etc..
Bedankt!
Geen idee of ze het zien, maar bij mij werkt het met de gratis versie van PdaNet als de spreekwoordelijke brandweer. (Op plekken waar ik 3G ontvangst heb althans.......)Aws schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:23:
Ik heb T-Mobile, Iphone 4 + Jailbreak
Krijg binnenkort een ipad 2 wifi only.
Mijn vraag is, wanneer ik MyWi oid installeer en mijn iphone internet tether naar m'n ipad, kan t-mobile dat zien? Zijn er mensen hier die dit al (een tijdje) doen? Ik zal niet echt veel data gebruiken, maar denk gewoon aan Facebook etc..
Bedankt!
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Is dat zo? Het viel mij op dat op mijn iPhone 4, met Simyo, de persoonlijke hotspot beschikbaar is, maar op het nieuwe abo van huisgenoot met iPhone 4s bij KPN, deze optie ontbreekt... waaruit ik concludeerde dat KPN dat dus blijkbaar blokkeert.Glashelder schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:21:
Bij KPN is het volgens mij altijd 'gratis' geweest? Mag officieel niet maar wordt niet geblokkeerd..
BIj T-Mobile, waar ik voorheen zat, was dat ook zo (optie niet beschikbaar), na overgang naar Simyo wel beschikbaar.
Anoniem: 270507

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 270507 op 03-05-2012 10:41 ]
Dat is bij een iPhone Smart abo inderdaad gratis.Anoniem: 270507 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:40:
Bij Vodafone (bij mij) werkt het na activeren van een gratis blox.
[afbeelding]
Ik ga vdw eens bellen met Vodafone, ik zit op een BSW abo (oude stijl met 1gig data limiet) en zou graag willen theteren via een niet gejailbreakte iPhone.
Aangezien dit op alle andere telefoons wel gewoon kan (HTC, Nokia e.d.) snap ik niet waarom dit geblokkeerd is voor de iPhone. Zijn er mensen die met hetzelfde probleem zitten?
Hier staat wat
Ik tether nu ook gewoon met m'n iPhone zonder jailbreak overigens, maar dat heeft in plaats daarvan het gevolg dat ik niet verder kan updaten dan iOS 4.1.
[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 03-05-2012 12:37 ]
Onlangs heb ik even gebeld met Vodafone. Ik heb een oud iPhone abonnement uit 2009 met FUP internet. De klantenservice zei dat ik helemaal geen gebruik kon maken van Personal Hotspot, of ik er nou voor wilde betalen of niet.CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:36:
*meldt*. Maar dan met een abo uit 2008 zonder datalimiet. Waar ik als 't even kan niet van af wil
Ik tether nu ook gewoon met m'n iPhone zonder jailbreak overigens, maar dat heeft in plaats daarvan het gevolg dat ik niet verder kan updaten dan iOS 4.1.
Ik ga zometeen even kijken of de (betaalde) blox van Vodafone werken op mijn iPhone, laat nog even weten hoe het afgelopen is.
Misschien dat anderen hier andere ervaringen mee hebben, dan hoor ik het graag!
[ Voor 8% gewijzigd door oohh op 04-05-2012 23:19 ]
Kort en krachtig: forget it.oohh schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:17:
[...]
Onlangs heb ik even gebeld met Vodafone. Ik heb een oud iPhone abonnement uit 2009 met FUP internet. De klantenservice zei dat ik helemaal geen gebruik kon maken van Personal Hotspot, of ik er nou voor wilde betalen of niet.
Ik ga zometeen even kijken of de (betaalde) blox van Vodafone werken op mijn iPhone, laat nog even weten hoe het afgelopen is.
Je hebt een zakelijk abonnement nodig, anders kan je het niet voor elkaar krijgen.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Of je moet iOS 4.2 weer erop zettenVisionMaster schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:04:
[...]
Kort en krachtig: forget it.
Je hebt een zakelijk abonnement nodig, anders kan je het niet voor elkaar krijgen.
Ja want je kan de blox niet meer aanschaffen als je 'm niet al hebt. Dus dwingen ze je om een nieuw contract aan te gaan (duurder en data limiet.....).oohh schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:17:
[...]
Onlangs heb ik even gebeld met Vodafone. Ik heb een oud iPhone abonnement uit 2009 met FUP internet. De klantenservice zei dat ik helemaal geen gebruik kon maken van Personal Hotspot, of ik er nou voor wilde betalen of niet.
-------
één is geen, twee is één
Dus hieruit kan ik opmaken dat mensen met "oude" abos de sjaak zijn?Wackoz schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:34:
Ik wist al van de standaard vodafone blokkade die actief was vanaf het eerste moment dat ik mijn iphone smart abo afsloot begin dit jaar. Een week of twee geleden bekeek ik toevallig de kassa aflevering waarin gekeken word naar de thetering/personal hotspot optie van de iPhone. Vodafone heeft daarop gereageerd met de wijziging dat alle nieuwe abonnementen wel die optie ter beschikking kregen. Ik had voor mijzelf de hoop dus al opgegeven totdat ik de post van le-nnart zag! Bedankt dat je dit even meldde! Wist niet dat ze de modem blox gratis hadden gemaakt
Hier staat wat
Waarom tot januari?CyBeR schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:53:
Tot januari zoals het eruit ziet, ja.
De blox (voor tethering/personal hotspot) werken met mijn abonnement helemaal niet, geen enkele dus.
Zie onderaan. Nouja mischien wordt 't dus iets later dan dat want afaik is die netneutraliteit nog niet erbij gepropt, maar het zit er iig aan te komen.
Ah, als je 't over de duivel hebt: nieuws: Eerste Kamer staat achter netneutraliteit
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 08-05-2012 22:09 ]
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Hoe het met de abo's met een fup zit weet ik niet, als iemand met een vodafone abo die gebruikt maakt van de fair use policy even wil kijken of de bovengenoemde blox nu ook gratis te activeren is voor hem/haar en dat hier even laat weten dan is dat ook meteen bekend:)
één is geen, twee is één
"telefoon modem aan" of "modem aan" naar 4000 sms-en werkt ook niet, krijg dan een sms terug "U kunt zich voor deze Vodafone Blox niet aanmelden".
[ Voor 36% gewijzigd door Tourniquet op 09-05-2012 19:27 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 270507
Ik heb 1400MB bundel, als ik daar mee tether moet ik dat toch zelf weten?
Of ik nu tether of de hele dag youtube kijk. Zolang ik maar onder de 1400MB blijf.
Even een paar posts teruglezen, geplaatst op 4 mei, linkt naar een nieuwsbericht op iPhoneclub.nlAloys schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:24:
Nu de nieuwe wetgeving voor netneutraliteit ingaat is tenminste Vodafone goed bezig (tethering blokkade is weg), maar ik heb niets gehoord over T-Mobile. Zij zijn nu toch ook verplicht om het tetheren mogelijk te maken? Heeft iemand hier meer informatie over voor mij?
T-Mobile komt met gratis tethering voor de iPhoneAloys schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:24:
Nu de nieuwe wetgeving voor netneutraliteit ingaat is tenminste Vodafone goed bezig (tethering blokkade is weg), maar ik heb niets gehoord over T-Mobile. Zij zijn nu toch ook verplicht om het tetheren mogelijk te maken? Heeft iemand hier meer informatie over voor mij?
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

http://www.iphoneclub.nl/...ing-persoonlijke-hotspot/
Anoniem: 11297
Ik kan op verschillende T-Mobile abbo's personal hotspot gebruiken, dit zijn abbo's met: Flex, Flex zakelijk, en een i-abbo.Aloys schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:15:
Naar het schijnt is T-Mobile begonnen met het activeren van Personal HotSpot. Helaas zal dit waarschijnlijk alleen voor klanten zijn met de nieuwste abonnementen. Klanten met oude i150/i300 etc abonnementen moet wachten tot het einde van het jaar (waaronder ik dus helaas). Waarschijnlijk een manier om te voorkomen dat die klanten onbeperkt internet via tethering krijgen.![]()
http://www.iphoneclub.nl/...ing-persoonlijke-hotspot/
Dat kan, maar dat moet je wel een recent i-abbonement hebben. Met het i150 abonnement uit 2008 of 2010 heb je gewoon pech. Vanaf 2011 werkt het volgens de website van T-Mobile. Volstrekte onzin, ik denk dat ik geen volgende abonnement bij T-Mobile neem (na 6 jaar).Anoniem: 11297 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:45:
[...]
Ik kan op verschillende T-Mobile abbo's personal hotspot gebruiken, dit zijn abbo's met: Flex, Flex zakelijk, en een i-abbo.
Abonnementen waarvoor Tethering nu beschikbaar is:
Daarbij staat vermeld dat klanten met een oud abonnement maar moeten overstappen naar een nieuwe iSmart abonnement, zodat ze ook van Tethering (en dus een datalimiet) kunnen genieten
i150 '08 abonnement komt ook gewoon aan de beurt 'voor het einde van het jaar'. Dat kan dus betekenen dat ze nog een update op 31 december 2012 gaan uitrollen (dat hoop ik niet), maar misschien ook al volgende maand.Aloys schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:39:
[...]
Dat kan, maar dat moet je wel een recent i-abbonement hebben. Met het i150 abonnement uit 2008 of 2010 heb je gewoon pech. Vanaf 2011 werkt het volgens de website van T-Mobile. Volstrekte onzin, ik denk dat ik geen volgende abonnement bij T-Mobile neem (na 6 jaar).
Abonnementen waarvoor Tethering nu beschikbaar is:
*knip*
Daarbij staat vermeld dat klanten met een oud abonnement maar moeten overstappen naar een nieuwe iSmart abonnement, zodat ze ook van Tethering (en dus een datalimiet) kunnen genieten.
Ik snap het geklaag eigenlijk niet. Destijds wist je al dat je niet (officieel) kon tetheren en nu gaan ze dit dus kosteloos toevoegen bij je abonnement (het is pas vanaf volgend jaar verplicht bij wet).
Het is natuurlijk jammer dat ze eerst pas bij de nieuwe abonnementen beginnen en dat de regel is "hoe ouder het abonnement, hoe langer het duurt" maar het lijkt me ook wel logisch: stel je staat in de winkel en je krijgt te horen dat oude abonnementen gaan tetheren, maar het abonnement wat jij op dat moment gaat afsluiten pas ergens later dit jaar - dan is de wereld te klein.
Ze verspreiden nu gewoon de 'druk'. Iedereen gaat nu even het tetheren uitproberen en dat zorgt gewoon voor extra druk op het T-Mobil netwerk. Na een tijdje is de nieuwigheid voor de meeste er wel af - en dan gaan ze dus tethering inschakelen voor de grootste 'risicogroep': de abonnementen met onbeperkt internet zónder Fair Use Policy.
Het onbeperkt internet blijft bestaan totdat jij het contract opzegt. T-Mobile kan het abonnement ook zelf opzeggen trouwens (T-Mobile hoeft alleen te stoppen met het maandelijks verlengen van jouw abonnement). Dat zal T-Mobile echter waarschijnlijk niet doen tenzij je óntzettend veel data verbruikt (waarbij anderen in jouw omgeving op de zendmast die jij ook gebruikt er last van hebben)nicow101 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:16:
De kans wordt steeds groter dat ik mijn huidig i150 '08 abonnement voorlopig laat doorlopen. Ik vraag me wel af, hoe lang blijft onbeperkt internet bestaan in dit geval?
Ik ben in ieder geval wél positief. Het niet hebben van tethering is iets waar ik al rekening meehield toen ik het abonnement afsloot en nu komt die functionaliteit er dus gratis bij. Ik begrijp zelf ook best wel waarom ze eerst de nieuwe abonnementen voorrang geven (1. in de hoop dat iAbonnementen '08-gangers overstappen naar een nieuw abonnement, 2. om de belasting van het netwerk te verspreiden).
Ik hoop alleen wel dat ze niet tot midden of eind december wachten, want dat zou wel wat lafjes zijn... maar goed, het komt er dus aan en dat is toch positief op zich?
[ Voor 111% gewijzigd door Uniciteit op 11-07-2012 19:48 ]
Helemaal mee eens, logisch verhaal. Waar koop je nog een abbo met onbeperkt internet voor nog geen 3 tientjes per maand, en met het vooruitzicht om tethering gratis te kunnen gebruikenIk hoop alleen wel dat ze niet tot midden of eind december wachten, want dat zou wel wat lafjes zijn... maar goed, het komt er dus aan en dat is toch positief op zich?
Of je officieel nou mocht tetheren of niet is nog iets een relevant. Er was simpelweg sprake van een oneerlijke behandeling tussen de iPhone eigenaren en de andere toestellen (Android, Symbian etc). Daar blokkeerde T-Mobile (en ook andere providers) de boel niet. Ik kan met mijn huidige abonnement prima tetheren als ik even een andere telefoon regel. Dat is bogus, want dit is mijn telefoon!Uniciteit schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:35:
Ik snap het geklaag eigenlijk niet. Destijds wist je al dat je niet (officieel) kon tetheren en nu gaan ze dit dus kosteloos toevoegen bij je abonnement (het is pas vanaf volgend jaar verplicht bij wet).
* Aloys stopt per direct met zich opwinden en gaat slapen
Dat komt omdat ze het bij Android niet kunnen blokkeren, aangezien Google dat niet ondersteunt. Als je echter in de oude contracten kijkt van Android smartphones dan zul je duidelijk zien dat tethering (en vaak ook VoIP) verboden is.Aloys schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 02:03:
[...]
Of je officieel nou mocht tetheren of niet is nog iets een relevant. Er was simpelweg sprake van een oneerlijke behandeling tussen de iPhone eigenaren en de andere toestellen (Android, Symbian etc). Daar blokkeerde T-Mobile (en ook andere providers) de boel niet. Ik kan met mijn huidige abonnement prima tetheren als ik even een andere telefoon regel. Dat is bogus, want dit is mijn telefoon!
* Aloys stopt per direct met zich opwinden en gaat slapen![]()
Het enige verschil is dat Apple telecom providers in ieder geval de mogelijkheid gaf om het aan- of uit te zetten. Er is dus helemaal geen sprake van een oneerlijke behandeling: als je op Android van tethering gebruik maakte met je oude contract, dan mocht dat eigenlijk gewoon helemaal niet.
Op de snelweg mag je ook maar 120 km/h (en op sommige plekken 130 km/h). Auto iOS en auto Android hebben beide een limiet gekregen van 130 km/h. Bij auto iOS is alles zó ingesteld dat je dan niet harder dan 130 km/h kan, terwijl bij auto Android dat wél kan (maar het mag nog steeds niet) omdat je het daar niet op kan instellen. Kromme vergelijking, maar hopelijk geeft het je een beetje een idee.
Iemand die hier iets meer over weet?sweebee schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:07:
wanneer in tether met me iphone naar mijn macbook dan werkt bijvoorbeeld twitter app wel maar safari werkt niet? hoe kan dat?