jagermeister ze doet me anatomisch heel erg denken aan
deze render van Eric Provan. Het klopt in grote lijnen wel aardig, maar een hoop verhoudingen kloppen niet..
Ik heb het even voor je uitgewerkt... kan leerzaam zijn voor iedereen hier:
Een lichaam is ongeveer zo'n 7 a 7.5 hoofden groot.. hoe de verhoudingen hiertussen zijn zie je hier:
1) hoofd
2) eindigt zo bij de tepels (mannen)/halverwege de borsten (vrouwen)
3) eindigt waar je heupbot begint
4) eindigt bij het kruis
5) de ruimte tussen 4 en 6
6) heeft halverwege de knieen
7) de ruimte tussen 6 en eindigt IETS boven de enkels (tot waar je je sokken optrekt zegmaar

)
7.5) je voeten
De verhoudingen zijn er natuurlijk om mee gespeeld te worden. Je mag altijd schuiven hoe je wilt voor een karikatuur-achtig effect. Maar bij karikaturen geldt altijd de regel; wat je ergens bij plakt moet ergens anders van af. Dus bij een vrouwelijk karakter mag je de benen langer maken, maar dat gaat wel ten koste van de lengte van de torso (dat zijn meer 'vrouwelijkere' verhoudingen). Maw, je zit altijd in die 7 a 7.5 hoofden range (ik zie ze ook soms met 8 hoofden tellen, dus laat het een indicatie voor je zijn).
Als je dan kijkt naar jouw sculpt kom je op 9 (!) uit, wat echt too much is:
Ik heb met de bovengenoemde verhoudingen zitten schuiven met je render en dan krijg je het volgende:
Naast elkaar zien ze er dan zo uit:
Ik weet dat mijn versie ook niet he-le-maal klopt, maar dat komt door de schouders of iets met de armen. Ben ik nog niet helemaal uit, maar ik denk omdat die te boney zijn waardoor ze vrij "blokkerig" worden. Vrouwen hebben wat meer aflopende schouders als mannen. Als je bij het laatste plaatje je handen voor haar armen houdt zie je dat alles qua proporties ongeveer wel klopt
Ook de armen moest ik IETS inkorten. Zoals je op de eerste image ziet eindigt de arm zo'n beetje rond het kruis als je armen langs het lichaam lopen. Ik pak dan op m'n scherm met m'n wijsvinger de schouder, en middelvinger bij het kruis (nee dit is geen sexuele voorlichting heren) en als een soort "passer" draai ik dan om m'n wijsvinger om te kijken waar de hand moet uitkomen. Iets wat in feite in je eerste plaat klopte, maar na het inkorten van van alles, betekende dat ook dat de armen korter moesten
Denk dat je hier wel weer mee verder kan
edit: armen in mijn versie zijn alsnog te lang