[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.984 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Hier weer een wipje:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/Su4lZo8EBwI/AAAAAAAAAHs/ihLva6GClzM/s800/Creature4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/Su4lZoEfiCI/AAAAAAAAAHw/_DVYOQCakQg/s800/Creature5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/Su4lZrXYdFI/AAAAAAAAAH0/IHlqLl-QOm8/s800/Creature6.jpg

Als het niet de bedoeling is om regelmatig wip's te posten, dan hoor ik het wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 02-11-2009 01:24 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Op zich mag het wel, maar ik zie echt nauwelijks verschil tussen de WIPs. Als ik ze naast elkaar zou leggen misschien, maar dat kan niet de bedoeling zijn ;)
Misschien wachten tot je iets significantere veranderingen hebt aangebracht! Maar ziet er goed uit, sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

apNia schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:25:
Op zich mag het wel, maar ik zie echt nauwelijks verschil tussen de WIPs. Als ik ze naast elkaar zou leggen misschien, maar dat kan niet de bedoeling zijn ;)
Misschien wachten tot je iets significantere veranderingen hebt aangebracht! Maar ziet er goed uit, sowieso :)
Verschil is er wel hoor :) Maar goed... ik snap dat het irritant kan zijn als je elke keer een afbeelding met minimale changes ziet. Ik zal pas weer een wip posten als er genoeg verschil te zien is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn advies: voeg niet alleen detail toe, puur om detail toe te voegen.

als je detail wil toevoegen, doe dan ook echt ''bestaande'' detail. zoals vouwen in de huid, aders(plaat die dan ook op een logische manier), etc.

vaak als mensen net beginnen met zbrush of sowieso modelling, word er vaak heel veel onzin detail in gestopt,
puur om het er ''indrukwekkend'' uit te letten zien, terwijl het tegendeel waar is.
je kan er zoveel detail in stoppen als je wil zolang het maar logisch is, zodra je die regel verbreekt begint het er onzinnig uit te zien.. dan klopt het gewoon niet meer..

daarbuiten, hoe meer basis iets is, hoe belangrijker het is. de basis vormen van je mesh zijn dus het belangrijkst, zorg dat die kloppen (voornamelijk anatomie). wat bij jou gewoon niet klopt.
of het nou een monster of een alien is, zolang het op basis van spieren en botten werkt gelden er regels.
bij jou lijken de spieren bv te beginnen en eindigen op hetzelfde bot, wat dus in het echt geen enkel nut zou hebben. zoek wat op en probeer er goed over na te denken.

verder ziet het er gewoon leuk uit hoor, maar aan alleen lovende woorden heb je natuurlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:38:
mijn advies: voeg niet alleen detail toe, puur om detail toe te voegen.

als je detail wil toevoegen, doe dan ook echt ''bestaande'' detail. zoals vouwen in de huid, aders(plaat die dan ook op een logische manier), etc.

vaak als mensen net beginnen met zbrush of sowieso modelling, word er vaak heel veel onzin detail in gestopt,
puur om het er ''indrukwekkend'' uit te letten zien, terwijl het tegendeel waar is.
je kan er zoveel detail in stoppen als je wil zolang het maar logisch is, zodra je die regel verbreekt begint het er onzinnig uit te zien.. dan klopt het gewoon niet meer..

daarbuiten, hoe meer basis iets is, hoe belangrijker het is. de basis vormen van je mesh zijn dus het belangrijkst, zorg dat die kloppen (voornamelijk anatomie). wat bij jou gewoon niet klopt.
of het nou een monster of een alien is, zolang het op basis van spieren en botten werkt gelden er regels.
bij jou lijken de spieren bv te beginnen en eindigen op hetzelfde bot, wat dus in het echt geen enkel nut zou hebben. zoek wat op en probeer er goed over na te denken.

verder ziet het er gewoon leuk uit hoor, maar aan alleen lovende woorden heb je natuurlijk niks.
Zoals je een paar posts terug misschien gelezen hebt, ben ik dit model aan het sculpten aan de hand van een tutorial. De basis is dus gemaakt door de 'leraar'. Anatomisch gezien zal er vast niet veel van kloppen, maar goed... het is ook een fantasy creature. Tuurlijk snap ik dat het lijkt alsof ik zomaar dingen toevoeg om dingen indrukwekkender te doen lijken, maar ik volg gewoon de tutorial. In de toekomst zal ik zeker een poging gaan wagen om iets realistisch neer te gaan zetten. Nu ben ik alleen maar bezig om ZBrush en sowieso het hele 3d gebeuren te proberen te begrijpen. Volgens mij is het sowieso veel moeilijker om een mens te creeren die voldoet aan de werkelijke anatomische eigenschappen.

In ieder geval bedankt voor je opbouwende kritiek. In de toekomst zal ik daar zeker aan denken :)

Overigens: Wat klopt er anatomisch gezien dan niet? Lijnen van de spieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op zich zou je er gerust een eigen draai aan kunnen geven hoor, tutorials zijn alleen maar een leidraad :)

Offtopic Note: We zijn de duizend posts voorbij *O* Het nieuwe topic komt nu nog heel even niet, maar het zal deze keer wel wat minder lang duren dan vorige keer voordat het er staat ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:52:
[...]
Zoals je een paar posts terug misschien gelezen hebt, ben ik dit model aan het sculpten aan de hand van een tutorial. De basis is dus gemaakt door de 'leraar'. Anatomisch gezien zal er vast niet veel van kloppen, maar goed... het is ook een fantasy creature. Tuurlijk snap ik dat het lijkt alsof ik zomaar dingen toevoeg om dingen indrukwekkender te doen lijken, maar ik volg gewoon de tutorial. In de toekomst zal ik zeker een poging gaan wagen om iets realistisch neer te gaan zetten. Nu ben ik alleen maar bezig om ZBrush en sowieso het hele 3d gebeuren te proberen te begrijpen. Volgens mij is het sowieso veel moeilijker om een mens te creeren die voldoet aan de werkelijke anatomische eigenschappen.

In ieder geval bedankt voor je opbouwende kritiek. In de toekomst zal ik daar zeker aan denken :)

Overigens: Wat klopt er anatomisch gezien dan niet? Lijnen van de spieren?
''het is ook een fantasy creator''
leuke rationalisatie, maar zoals ik zei, als iets botten en spieren heeft zijn er gewoon regels. kijk naar alle art op internet van fantasy creators, het ''klopt'' oftewel het zou in het echt kunnen. onbewust of voor sommige bewust, zie je dit en voelt het kloppend.

en een tutorial is alleen een richtlijn... als het je alleen gaat om zbrush te begrijpen maakt het ook niet uit, just a tip.

een mens creeeren of een monster is hetzelfde process.. als iemand goed een mens kan maken kan hij gegarandeerd ook goed een monster maken en andersom.

wat er niet aan klopt? dat mag je toch echt zelf opzoeken, kijk hoe beenspieren lopen bij mensen, probeer dit te begrijpen en dan toe te passen bij je creature etc.
dat voelt bovendien ook echt niet in een post te vertellen, dat kost gewoon veel research.

succes ermee ingeval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/4066/testqf.jpg

en ja de dakpannen steken er aan de zijkanten nog uit ;).

moet nog wat texturing verbeteren en de omgeving en ondergrond aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:09:
update

[afbeelding]

Wow! Knap gedaan. _/-\o_

1 puntje van kritiek: Ligt het nou aan mij of is de linker muur zo scheef als een hoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Denk dat het het perspectief is :) Ziet er goed uit idd!

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Doooope! Heel fokking vet milky :D
Muur staat niet scheef, maar misschien wel fijn om hier een (nagenoeg) "verdwijnpuntloze" camera te nemen. Denk dat dat iets mooier staat. Maar echt milky, chapeau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx,

die scheve muur is idd gewoon perspectief, ga dat nog wel aanpassen ingeval.
goed om te horen dat jullie hem mooi vinden, ik ben er zelf namelijk nog niet helemaal tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:32:
thnx,

die scheve muur is idd gewoon perspectief, ga dat nog wel aanpassen ingeval.
goed om te horen dat jullie hem mooi vinden, ik ben er zelf namelijk nog niet helemaal tevreden over.
Ik vind hem juist wel mooi. Zou zo een afbeelding van een projectontwikkelaar kunnen zijn. Alleen een gelukkig gezinnetje met prodent smile ontbreekt nog :+

[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 02-11-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Idd nice Milky, heel netjes :)
Zou alleen wel serieus die tiling op de linkse muur fixen want dat is een doorn in het oog nog. En misschien wat varieren in de vuile rand maar dat heeft denk ik ook met tiling te maken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
update

[afbeelding]

Je bent er zelf nog niet tevreden mee dan nog maar wat puntjes.

Rondom de dakkapel zit alleen aan de onderkant een rubberen bedekking van de dakpan. Vaak is dit helemaal rond om.

Volgens mij lopen de garage deuren nooit helemaal tot aan de bovenkant zoals jij gedaan hebt. Het lijkt nu alsof het erg laag is. Daarnaast zit dan ook de deurklink erg hoog lijkt me. Maar goed dat heeft te maken met het feit dat de deur tot aan het dak loopt.

Boven de voordeur zit een zwart gaat aan de rechter kant. Alsof de deur een beetje openstaat aan de schanierkant.

Verder zit er goed uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pgerrits schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:58:
[...]

Je bent er zelf nog niet tevreden mee dan nog maar wat puntjes.

Rondom de dakkapel zit alleen aan de onderkant een rubberen bedekking van de dakpan. Vaak is dit helemaal rond om.

Volgens mij lopen de garage deuren nooit helemaal tot aan de bovenkant zoals jij gedaan hebt. Het lijkt nu alsof het erg laag is. Daarnaast zit dan ook de deurklink erg hoog lijkt me. Maar goed dat heeft te maken met het feit dat de deur tot aan het dak loopt.

Boven de voordeur zit een zwart gaat aan de rechter kant. Alsof de deur een beetje openstaat aan de schanierkant.

Verder zit er goed uit hoor.
nice, thanx.

de garage loop in het echt ook door tot aan de bovenkant.. vind het ook raar, maar het is wel zo.

de rest zijn goede punten die ik zeker mee zal nemen in de volgende update.

@shuey,
thx,

die ''vieze'' rand is gewoon occlusion, zit dus niet in de texture. ik ga hem denk ik wel iets lager zetten though.

oh de tiling op de linkermuur klopt idd niet. heb er even snel een box uvw overheen gegooid.
er zitten in het echt nog wat patroontjes in de bakstenen, dus ik ga hem sowieso nog goed
uv'en.
volgende update is dat dus ook gefixed :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

update

[afbeelding]

Super schone plaat. Kudos d:)b
Alleen volgens mij klopt je brievenbus breete niet helemaal ? Dat worden dan geen bol.com bestellingen want moet je elke keer thuis zijn :P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@milky;

Mooie plaat geworden,
nog paar dingetjes die ik zou veranderen;
De 3 gaten links van de voordeur klopt de texture nog niet helemaal bij. zie je halve stenen.
Dakpannen zou ik een beetje vies maken, groeit in veel gevallen beetje mos op.
voor de rest vind ik het erg mooi geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

@Milky: Misschien nog 1 puntje. De ramen zijn nu misschien iets te spiegelend. Dat zie je vooral goed bij het zijraam naast de voordeur en de 2 ramen in de linker muur. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het ik denk dat ik het dichtst in de buurt kom als ik zeg dat een aantal ramen nu op spiegels lijken. Maar goed.. dat is maar een klein detail. Storend is het niet hoor. :)

[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 02-11-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

camera kun je makkelijk goed zetten met: Modifiers -> Cameras -> Camera Correction.

Verder mooie plaat. Mooie belichting. Mag ik zo vrij zijn te vragen wat voor renderengine en welke licht setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de tips allemaal!
volgende update zal ik al die dingen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Nee dus :+

[ Voor 10% gewijzigd door Guillome op 03-11-2009 12:26 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Milky geeft geen antwoord, dus wellicht mag je dat niet weten :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat was geen sarcasme guillome....
beetje raar dat je dat denkt, why's that?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Sjongenssssssssssssssss dont worry ik ben gewoon flauw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

you badboyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

offtopic:
GET A ROOM! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
En ontopic maar weer ;) [/mod-aspiraties]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
update

[afbeelding]

Zou je met ons willen delen hoe je de verlichting hebt gedaan en waar je het in gerenderd hebt?
Oja en misschien ook nog hoe je het hebt getextured?

Vind het nu al een mooie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamwalker schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:29:
[...]

Zou je met ons willen delen hoe je de verlichting hebt gedaan en waar je het in gerenderd hebt?
Oja en misschien ook nog hoe je het hebt getextured?

Vind het nu al een mooie plaat!
sure,

gerendert in vray (3dsmax).

heb er een sky dome omheen gezet (halve sphere, met cloud texture), deze geeft licht(material in vray) en functioneert voor de algehele globale belichting(het licht wat je ziet als de zon achter de wolken zit, beetje blauwig licht wat overal is).
daarnaast zit er gewoon een normaal licht in die de zon simuleert, dus een iets gelige lamp die shadows cast.
dan gewoon GI, final gather en ambient oclussion erin gooien en dat was het eigenlijk..
instellingen tweaken kost alleen veel tijd..

als je specifiek hulp nodig hebt hoor ik het wel, niet dat ik er nou zo'n ster in ben, maar ik zal mijn best doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Klaar ? er kan nog behoorlijk veel worden verbeterd volgens mij:

- Glowing nippels :X Why daar die lampjes ? (als je stealth wilt zijn, heb je niet zoveel lampen bij je...)
- De pinnen waar de cape mee vast zit zijn net 2 alminium blokjes van 2cm dik.
- Het lijkt net of Batman geen kuiten en voeten heeft. Kruipel zegmaar. (belichting aanpassen scheelt een boel waarschijnlijk.
- Hij land op een dak, wat net een spiegel is :P ? (ook de naad tussen dak en de rand/muur mis ik.
- De texture van het pak vind ik persoonlijk niet zo geweldig. Lijkt alsof het een schets-texture is van PS.
- De knie beschermer zit nogal los op de knie. Moet het niet vast zitten met riempjes ofzo? of iets anders. (heeft batman ook elleboog beschermers?).

Ik weet niet wat je er mee doet maar er zit genoeg verbetering in. Ga je hem nog aanpassen? Er zit genoeg in wat het tof kan maken. Wat meer detail op het pak, en de omgeving helpen ook.

Edit; gaat dus om deze plaat. Beetje een flauwe soep van Sly neerzetten i.p.v. je final. :D _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchie! op 05-11-2009 17:59 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Imo als je niet tegen kritiek kan, stop dan maar meteen met alles. Kritiek krijg je nu eenmaal veel in de 3d wereld. Dat sommige mensen misschien hun kritiek wat grof formulieren wil niet zeggen dat ze het ook zo bedoelen, ze nemen iig de moeite je werk vanuit hun standpunt te bekijken, wat soms echt nodig is.

Ik weet dat het moeilijk is, maar doe wat met die kritiek, zie het als een compliment dat mensen iig naar je werk kijken en erop ingaan. Hoe meer je met die kritiek doet, hoe sneller het zal omslaan in complimenten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Knaak op 05-11-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:16:
[...]

ik begin al helemaal te begrijpen, waarom mensen hier niet graag meedoen aan challenges... heeft niks met de middelmatigheid van de artist te maken...denk daar maar eens over na.

dit zal ook mijn laatste post zijn hier... veel plezier met dat 3d gebeuren hier.
Ik heb de afgelopen 7x (66-72) met de 3D Contest mee gedaan. Dus ik zit niet hier om kritiek te geven ofzo.

Misschien had ik niks moeten zeggen van je post. Maar dan komt weer de vraag op, waarom je het dan post. Een dankjewel wil je ontvangen maar wat kritiek puntjes niet.

Je 3D werk is nog steeds beter dan mij :) maar je plaat kan echt wel wat verbeteringen gebruiken. Swing je 3D pakket nog een keer op, zet een muziekje aan en ff lekker 3Den 8)

Edit: \[2D&3D] GFX Contest 1: Japan is pas begonnen dus doe gerust mee :D ! (en andere mensen ook ofcourse).

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchie! op 05-11-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha humor heb je wel door je final te verwijderen :P.

nah anyways. ik heb besloten toch maar eens echt een fatsoenlijke portfolio site te gaan maken. Ben verder gegaan met m'n Skyline uit de vorige contest. ik ben dr een garage omheen aan het bouwen. De bedoeling wordt dat het een 3D website gaat worden, gemaakt in flash. Ik ben benieuwd waar het naartoe moet gaan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fransvanderwijst.nl/portfolio/wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Oke dit wat ik nu post is misschien niet van mij, maar ik vond het zeker weten het posten waard :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qHD8Xf5Rnvo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Laatst online: 12-09 13:07
Zo heuj,
die is goed!

Met poly's

:+ sorry moest even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Sjoerd welke plugins gebruik je @ Sketchup ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dutch3men schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:28:
Oke dit wat ik nu post is misschien niet van mij, maar ik vond het zeker weten het posten waard :)
[video]
[video]
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Deze gast is geniaal & heeft humor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
[video]
Een genot om naar te kijken! Als ik ook nog eens ooit zo goed als hem kan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

snip

[ Voor 97% gewijzigd door BtM909 op 06-11-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

snip

[ Voor 96% gewijzigd door BtM909 op 06-11-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mja ik heb het idee dat ionisys hier meer kwam om producten te posten voor promotie dan ook echt om te verbeteren/showen. Sowieso heeft hij nooit plaatjes gepost alleen links naar eigen site/forum.
Mocht je het nog lezen ionisys, let op je diepte met schaduwen en belichting. Sommige dingen blijven erg vlak dat ik soms meer 2d dan 3d gevoel krijg ;) (niet boos worden nu he).

Flexe filmpjes met die auto's hier boven. Moet wel veel tijd in zitten om in je eentje doen doen :D
Enige -puntje vind ik dat de rotors van de heli niet met de uiteindes omlaag hangen als ze stil staan en omhoog als hij vliegt. Gaaf dat hij ook delen van de postproduction er in zet vind dat altijd leuker om te zien dan het eindresultaat.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
[video]
[video]
Wow, dat ziet er goed uit :9~
That reminds me, moet m'n Camaro nog af maken :X

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Modbreak:Zie je iets wat niet door de beugel gaat of wil je even van je af ranten, flamen, whatever: gebruik dan even de TR knop ;)

Nothing to see, move along wb ionisys, ok?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

^ ^

[ Voor 85% gewijzigd door BtM909 op 06-11-2009 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
update

[afbeelding]

Nette render man. Mooi belicht. Kan niets opmerken dan al is gezegd.

@ Jagermeister
Luister naar de feedback die je kreeg van Milky. Voeg alleen detail waar nodig en zorg dat je in het begin al de verhoudingen correct hebt. Probeer jezelf te verdiepen in de anatomie van mensen/dieren zodat je een beter idee krijgt van waar je detail/vormen kunt plaatsen en waar niet.

Ik was een tijdje weg i.v.m. nieuwe stageplek, had even niets te doen op mijn stageplek dus ik dacht ik ga iets sculpten.
Moet een Romeins achtige kerel voorstellen, maar het was niet mijn doel om hem zo te maken. Pas op het eind had ik het door.
Afbeeldingslocatie: http://www.ayanik.net/projects/sculpts6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/28mpmqx.png
Het eerste wat ik met mudbox doe vanuit een kubus zonder echt een doel :+ meer om wat te testen.

Je kan er wel leuke dingen mee moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Yanik schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:29:
[...]

Nette render man. Mooi belicht. Kan niets opmerken dan al is gezegd.

@ Jagermeister
Luister naar de feedback die je kreeg van Milky. Voeg alleen detail waar nodig en zorg dat je in het begin al de verhoudingen correct hebt. Probeer jezelf te verdiepen in de anatomie van mensen/dieren zodat je een beter idee krijgt van waar je detail/vormen kunt plaatsen en waar niet.
Bedankt voor je reactie. Jij en Milky hebben helemaal gelijk. Ben ook begonnen om een model from scratch op te gaan bouwen. Momenteel ben ik bezig om het basismodel op te trekken uit Zspheres en hier al rekening te houden met de anatomische vormen (van de vrouw in dit geval). Dit valt nog niet mee, maar kom al een aardig eind. Heb vooral moeite met handen en voeten. Daarnaast lijken er een aantal bugs in Zbrush 3.1 (trial versie) te zitten die het werken met Zspheres moeilijker maakt dan het zou moeten zijn.

Tot nu toe heb ik dus meer moeite om een fatsoenlijk basismodel te bouwen, dan het sculpten zelf.

oh.. en een vraagje aan jou: Sculpt jij alles met de hand of gebruik jij ook alphas om bijvoorbeeld de rimpels te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door jagermeister op 06-11-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanik schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:29:
[...]

Ik was een tijdje weg i.v.m. nieuwe stageplek, had even niets te doen op mijn stageplek dus ik dacht ik ga iets sculpten.
Moet een Romeins achtige kerel voorstellen, maar het was niet mijn doel om hem zo te maken. Pas op het eind had ik het door.
Erg mooi, de look van een oude romein heeft ie al helemaal! _/-\o_

Ook ik ben weer wat verder;
let niet op de rotsen, daar moet nog heeeel veel aan gebeuren.
Afbeeldingslocatie: http://www.meteo-nijmegen.nl/oudgebouw/render006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.meteo-nijmegen.nl/oudgebouw/render005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Laatst online: 11-09 13:56
jagermeister schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:44:
[...]

Bedankt voor je reactie. Jij en Milky hebben helemaal gelijk. Ben ook begonnen om een model from scratch op te gaan bouwen. Momenteel ben ik bezig om het basismodel op te trekken uit Zspheres en hier al rekening te houden met de anatomische vormen (van de vrouw in dit geval). Dit valt nog niet mee, maar kom al een aardig eind. Heb vooral moeite met handen en voeten. Daarnaast lijken er een aantal bugs in Zbrush 3.1 (trial versie) te zitten die het werken met Zspheres moeilijker maakt dan het zou moeten zijn.

Tot nu toe heb ik dus meer moeite om een fatsoenlijk basismodel te bouwen, dan het sculpten zelf.

oh.. en een vraagje aan jou: Sculpt jij alles met de hand of gebruik jij ook alphas om bijvoorbeeld de rimpels te maken?
Goed om te horen dat je er mee bezig bent. Een goede basis neerzetten vind ik ook het lastigst, het detailleren is makkelijk en leuk. Als je geen goede basis hebt neergezet dan zal de rest er ook niet mooi uit gaan zien. Subdivide je mesh ook niet direct naar het hoogste niveau, maar probeer per level de vorm goed te krijgen. Handen en voeten zijn lastig voor iedereen denk ik.

Deze karakter was helemaal met de hand gesculpt, heb mijn alpha's niet bij me. Normaal gebruik ik wel wat alpha's voor net wat extra detail. Alpha's kunnen erg handig zijn, maar probeer het subtiel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Yanik schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:22:
[...]

Goed om te horen dat je er mee bezig bent. Een goede basis neerzetten vind ik ook het lastigst, het detailleren is makkelijk en leuk. Als je geen goede basis hebt neergezet dan zal de rest er ook niet mooi uit gaan zien. Subdivide je mesh ook niet direct naar het hoogste niveau, maar probeer per level de vorm goed te krijgen. Handen en voeten zijn lastig voor iedereen denk ik.

Deze karakter was helemaal met de hand gesculpt, heb mijn alpha's niet bij me. Normaal gebruik ik wel wat alpha's voor net wat extra detail. Alpha's kunnen erg handig zijn, maar probeer het subtiel te gebruiken.
Nou ja..detailleren makkelijk... daar zullen de meningen ook wel over verdeeld zijn. Maar inderdaad... een basis neerzetten is vrij pittig. Vanavond misschien maar weer een beetje aanklooien.

Jouw sculpt ziet er goed uit. Zeker nu ik weet dat je het helemaal met de hand hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even een oude koe uit de sloot gehaald :P
Een character die ik vorig jaar een keer heb gemaakt maar nooit tevreden mee was, vandaag weer ff mee gespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://the-candyshop.nl/mark/zbrush_6_11.jpg

schouder is nog een beetje eng :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:52:
Een character die ik vorig jaar een keer heb gemaakt maar nooit tevreden mee was, vandaag weer ff mee gespeeld.

[afbeelding]

Kan zo in Doom 4( of was het 5) als de big guy dood gaat dan komt die kleine eruit en whooped je ass :D

nicely done

Ik ken het iig niet ik ben flink aan het kutten met skecthup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:30:
Na een hele lange tijd niets meer met 3d gedaan te hebben wil ik het weer een beetje oppakken.
na een paar uur edges en vertexes verslepen heb ik dit tot nog toe
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
zitten nog een hele boel fouten in de mesh, maar heb 'm nog redelijk simpel gehouden dus is nog redelijk makkelijk te herstellen. eerst de globale mesh en dan perfectioneren.. of is dit niet de handige manier (chester)?
Sorry voor m'n erg late antwoord, had je vraag niet gezien. Kwam em net tegen toen ik wilde kijken wat de laatste WIP was die ik had gepost. Ik doe zelf niet een globale mesh maken, maar het is wel een handige manier. Ik maak meestal eerst de gedeeltes waar ik aan de details wil werken, en stop dan iets na de naden of andere belangrijke stukken. Zo kan ik aan dat stuk wireframe verder werken nadat. Ik verander best vaak wat dingen aan m'n wireframe, en als ik in één keer een globale mesh maak, moet ik erg veel veranderen als ik ergens een stukje wireframe wil veranderen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 12-09 12:40
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:52:

[afbeelding]

Nice!! Lijkt een beetje alsof de schouder uit de kom is. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ben begonnen om te kijken of het lukt om een vrouw te sculpten. Hier wat wip's:

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/SvSX6PQ7YoI/AAAAAAAAAIo/2WAHcD2RrVk/s800/Womanside.jpg

Uiteraard nog lang niet af. Nek vind ik bijvoorbeeld te lang, detail mist nog, vormen moeten hier en daar nog aangepast worden en voeten, benen en handen kunnen veel beter. Komt nog.

Zo... nu ff een biertje halen in de kroeg :P

EDIT: Nu ik terug kom zie ik dat die handen te groot zijn en de armen ook te lang. Ook is het bovenlichaam te smal :|

EDIT 2: ff wat afbeeldingen verwijderd.

[ Voor 38% gewijzigd door jagermeister op 07-11-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Oke dit wat ik nu post is misschien niet van mij, maar ik vond het zeker weten het posten waard
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Dat wil ik ook kunnen!
Volgende week hoop ik aan 3ds Max te kunnen beginnen

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zal wel wat reacties op me afroepen, maar ik was helemaal niet zó onder de indruk van die auto's. ook op twitter zag ik 'm verschijnen. Niet dat ik het nadoe. Maar echt het gevoel van "hoe heeft ie dat nou gedaan?" bekroop me ook weer niet :)

ik kan me echt 10x harder vergapen aan een mooi portret op cgtalk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Heb e.e.a. gefixt + haar toegevoegd. Uiteraard nog niet aan alle details gewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/SvVuxbikzKI/AAAAAAAAAI4/faxU2A85Hpg/s800/Woman_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/SvVuxcvHv6I/AAAAAAAAAI0/Vc-sZAjYh3U/s800/Woman_face_sidet.jpg

Wordt het wat?

Edit: Weer wat pics verwijderd.

[ Voor 52% gewijzigd door jagermeister op 07-11-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
@apNia:

Nee hoor, je hebt gelijk :) het ziet er mooi uit, maar het overgrote deel van het "mooi" komt door materialen die redelijk makkelijk in te stellen zijn met een moderne renderer.

Als het in Blender was gerenderd dan had ik wel "wow" gezegd, want die renderer heeft nog lang geen BRDF's en moet het (voorlopig) nog doen met de ouderwetse reflectiemodellen ;(

@jagermeister:

Ik vind haar extreem mager, ze mag wel wat meer volume rond haar middel en bovenlichaam krijgen :)

De verhoudingen kloppen volgens mij ook nog niet helemaal (onderarmen, handen, etc) en haar gezicht is imho ook wat te mannelijk. Vooral het deel bij de kin.

Verder zit je op de goede weg! Gebruik je er ook referenties bij?

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 07-11-2009 14:11 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Stukfruit schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:09:
@jagermeister:

Ik vind haar extreem mager, ze mag wel wat meer volume rond haar middel en bovenlichaam krijgen :)

De verhoudingen kloppen volgens mij ook nog niet helemaal (onderarmen, handen, etc) en haar gezicht is imho ook wat te mannelijk. Vooral het deel bij de kin.

Verder zit je op de goede weg! Gebruik je er ook referenties bij?
Ze is inderdaad wat aan de magere kant. Ik zal kijken of ik haar nog wat vet aan kan meten. Heb je tips om het gezicht wat vrouwelijker te krijgen? Handen heb ik nog weinig aan gedaan. Verhoudingen moet ik ook zeker nog aan gaan werken.

Bedankt voor je feedback! :)

Ik gebruik trouwens niet echt een referentie. Als ik moeite heb met een bepaald gedeelte, dan google ik wat afbeeldingen en die gebruik ik dan. Verder niets vast ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door jagermeister op 07-11-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

De aanhechting van de borstspier aan de schouder loopt volgens mij normaal achter de borst langs lopen ipv ergens midden in de borst. Vind het gezicht wel iets van Michael Jackson weg hebben trouwens.

En weet ook niet of het zo is of lijkt, maar haar borsten lijken wel erg hoog te hangen relatief aan de lengte van haar bovenlichaam. (kan ook betekenen dat het bovenlichaam gewoon wat aan de lange kant is.

Verder lijkt het me dat je al heel goed onderweg bent.

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Tjeemp schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:37:
De aanhechting van de borstspier aan de schouder loopt volgens mij normaal achter de borst langs lopen ipv ergens midden in de borst. Vind het gezicht wel iets van Michael Jackson weg hebben trouwens.

En weet ook niet of het zo is of lijkt, maar haar borsten lijken wel erg hoog te hangen relatief aan de lengte van haar bovenlichaam. (kan ook betekenen dat het bovenlichaam gewoon wat aan de lange kant is.

Verder lijkt het me dat je al heel goed onderweg bent.
Ghehe.. nu je het zegt idd. Lijkt wel wat op MJ :D

Heb wat wijzigingen toegepast en heb jouw opmerkingen meegenomen. Denk dat de proporties nu wat meer kloppen. Nog niets aan de handen gedaan. Doe ik morgen ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/SvWMyoIsMsI/AAAAAAAAAJE/uBswXepOEK0/s800/Woman_side2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/SvWMypsBpTI/AAAAAAAAAJI/XVbH6nmxHoc/s800/Woman_back2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_5YdZymJMFqs/SvWMy72df7I/AAAAAAAAAJM/U-0gaSth9b8/s800/Womanfrontlarge.jpg

Bedankt voor de kritische blik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Kleine update, mistlamp:
Afbeeldingslocatie: http://i489.photobucket.com/albums/rr258/_chesters_bucket_/3D/Camaro/th_wip5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

jagermeister ze doet me anatomisch heel erg denken aan deze render van Eric Provan. Het klopt in grote lijnen wel aardig, maar een hoop verhoudingen kloppen niet..

Ik heb het even voor je uitgewerkt... kan leerzaam zijn voor iedereen hier:

Een lichaam is ongeveer zo'n 7 a 7.5 hoofden groot.. hoe de verhoudingen hiertussen zijn zie je hier:
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/7172/proportion04.jpg

1) hoofd
2) eindigt zo bij de tepels (mannen)/halverwege de borsten (vrouwen)
3) eindigt waar je heupbot begint
4) eindigt bij het kruis
5) de ruimte tussen 4 en 6
6) heeft halverwege de knieen
7) de ruimte tussen 6 en eindigt IETS boven de enkels (tot waar je je sokken optrekt zegmaar ;))
7.5) je voeten

De verhoudingen zijn er natuurlijk om mee gespeeld te worden. Je mag altijd schuiven hoe je wilt voor een karikatuur-achtig effect. Maar bij karikaturen geldt altijd de regel; wat je ergens bij plakt moet ergens anders van af. Dus bij een vrouwelijk karakter mag je de benen langer maken, maar dat gaat wel ten koste van de lengte van de torso (dat zijn meer 'vrouwelijkere' verhoudingen). Maw, je zit altijd in die 7 a 7.5 hoofden range (ik zie ze ook soms met 8 hoofden tellen, dus laat het een indicatie voor je zijn).

Als je dan kijkt naar jouw sculpt kom je op 9 (!) uit, wat echt too much is:
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/503/got1f.jpg

Ik heb met de bovengenoemde verhoudingen zitten schuiven met je render en dan krijg je het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/7181/got2.jpg

Naast elkaar zien ze er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/5382/got3.jpg

Ik weet dat mijn versie ook niet he-le-maal klopt, maar dat komt door de schouders of iets met de armen. Ben ik nog niet helemaal uit, maar ik denk omdat die te boney zijn waardoor ze vrij "blokkerig" worden. Vrouwen hebben wat meer aflopende schouders als mannen. Als je bij het laatste plaatje je handen voor haar armen houdt zie je dat alles qua proporties ongeveer wel klopt :)

Ook de armen moest ik IETS inkorten. Zoals je op de eerste image ziet eindigt de arm zo'n beetje rond het kruis als je armen langs het lichaam lopen. Ik pak dan op m'n scherm met m'n wijsvinger de schouder, en middelvinger bij het kruis (nee dit is geen sexuele voorlichting heren) en als een soort "passer" draai ik dan om m'n wijsvinger om te kijken waar de hand moet uitkomen. Iets wat in feite in je eerste plaat klopte, maar na het inkorten van van alles, betekende dat ook dat de armen korter moesten :)

Denk dat je hier wel weer mee verder kan :)

edit: armen in mijn versie zijn alsnog te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Bedankt voor deze nuttige bijdrage!! Ik ga kijken of ik hier iets mee kan. Moet vast lukken :)

[ Voor 86% gewijzigd door jagermeister op 08-11-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nneENlMWZSo]

Zo, plannetje gemaakt voor de zolderverbouwing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

creatief camerawerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update :P
Afbeeldingslocatie: http://the-candyshop.nl/mark/zbrush_9_11.jpg

Beetje begonnen met het detaileren van de buik, moet de armen nog doen en de tentakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hymn, heb je dat andere filmpje al af? ben benieuwd hoe dat is geworden..

ik vind bij de deze de huid die opzij geduwt word echt veeel te dik.. als je huid scheurt is het
denk ik voornamelijk vlees wat scheurt, je huid zelf is heel dun, wat er dus anders zou zien..

vind hem er leuk uitzien... but it just doesnt hit the spot.. weet niet precies waarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:20:
hymn, heb je dat andere filmpje al af? ben benieuwd hoe dat is geworden..

ik vind bij de deze de huid die opzij geduwt word echt veeel te dik.. als je huid scheurt is het
denk ik voornamelijk vlees wat scheurt, je huid zelf is heel dun, wat er dus anders zou zien..

vind hem er leuk uitzien... but it just doesnt hit the spot.. weet niet precies waarom..
Hij is ( nog steeds ) bijna af maar heb nog geen tijd gehad om er verder mee te gaan :(

Je hebt gelijk wat betreft de huid, zo ff aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ja he, cameraman met een speciaal pak zodat ie door muren kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een kleine vraag over het mergen en x-reffen binnen 3dsmax.

Ik heb een kleine "catalogus" van onderdelen gemaakt, met in ieder onderdeel een xref naar een grote mesh (30mb+) bestand. Omdat ik per scene dit onderdeel nog van kleur en materiaal weer wil kunnen veranderen merge ik deze met de scene. Echter bij het mergen verliest hij de xref link. Hoe komt dit ? Ik zie het namelijk niet zitten om iedere keer opnieuw de xref te importeren en te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 19:08:
Ik zit met een kleine vraag over het mergen en x-reffen binnen 3dsmax.

Ik heb een kleine "catalogus" van onderdelen gemaakt, met in ieder onderdeel een xref naar een grote mesh (30mb+) bestand. Omdat ik per scene dit onderdeel nog van kleur en materiaal weer wil kunnen veranderen merge ik deze met de scene. Echter bij het mergen verliest hij de xref link. Hoe komt dit ? Ik zie het namelijk niet zitten om iedere keer opnieuw de xref te importeren en te positioneren.
ik begrijp je vraag niet..
wat ik ingeval doe bij een project wat ik nu heb, is gewoon een scene maken met alles (alle onderdelen die je wil xreffen), in deze scene alle onderdelen opslaan als xref.
dan vervolgens in elke scene waar je je xref objecten wil gebruiken, mergen uit de scene met alles erin..
nu heb je dus losse xref scenes met onderdelen die je kan aanpassen, hij pas nu automatisch alles in alle scenes waar die xref in zit aan..
weet niet of je er iets aan hebt, ik heb er ook echt weinig verstand verder.

nyway, update
als het goed is zitten alle comments erin..
vanaf nu ga ik me vooral bezig houden met het interieur.

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/6954/updr.jpg

btw weet iemand nog leuke ''generic'' scenes.. als achtergrond.. ?
(dus geen specifieke plaatsen, maar iets leuks wat als globale achtergrond kan dienen, zonder
te specifiek te worden of af te leiden van het huis)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Erg nice!

Wat me snel opvalt:
- boven de voordeur lijkt het niet helemaal goed te zitten.
- de hoekmuur naast de garagedeur/regenpijp. Het witte lijkt nu net of er iemand de hoek heeft lopen afschuren (chamfer idee).
- Dakpannen zijn nog niet helemaal oke. O-)

- Optioneel: Naast je dakkapel heb je een stukje goot. Volgens mij is binnen no-time heel die kant vies van de rommel/regenwater. Kun je het pijpje niet verlengen naar beneden? (zoals een normale regenpijp).

Verder: _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Je hebt helemaal nog geen 3d portfolio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08 18:25
Wowa, netjes. Wil dat ook kunnen, handig voor bouwkunde O-)

Vind de garagedeur wat uit proporties, meestaal zie je nog bakstenen rand erboven, of heeft de deur een ander uiterlijk. Maar dat kan mijn gewenning zijn.
Je dakpannen zijn geloof ik nog net wat te groot (zal misschien ook mijn verbeelding zijn ;) ) maar ze mogen wel wat roder.

Dirt maps! Lichte variaties in kleuren, kleine ongeregeldheden.

Verder heel net werk, ook de uitbouw, huisje zou zo een dorpje verderop bij mij kunnen staan.

Achtergrond zou ik natuurlijk houden, dus ja ook lekker tuintje, maar realistisch, evt schutting, huis is naar referentie neem ik aan? Probeer je eraan te houden :)

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58
@milky, erg mooie plaat, alleen de de nokpannen en hoekpannen op de aanbouw zitten nog wat vreemd. Normaal liggen deze bovenop de "normale" dakpannen. Nu zitten de normale pannen er tegenaan.

Verder wat betreft de omgeving, de kleurstelling zoals je het nu hebt heeft wel wat weg van een project plan tekening. Je zou de camera iets hoger kunnen zetten, en dan de kavel waarop het huis staat kunnen afbakenen met een heg ofziets en dan een straat erachter met een volgende kavel waarop je hetzelfde huis zet, alleen dan een slag gedraaid. Dan kun je het geheel afmaken met van die standaard mens figuurtjes, met spelende kinderen en een hond... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Laatst online: 27-10-2024
ziet er allemaal goed uit!

Jammer toch dat ik geen tijd meet voor 3D heb, was vroeger altijd leuk characters en levels maken voor spellen.Misschien toch maar weer eens 3dsmax en maya installeren om te zien of ik er nog wat van bak.

[ Voor 81% gewijzigd door massareal op 10-11-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

`k denk het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:37:
[...]

wat ik ingeval doe bij een project wat ik nu heb, is gewoon een scene maken met alles (alle onderdelen die je wil xreffen), in deze scene alle onderdelen opslaan als xref.
dan vervolgens in elke scene waar je je xref objecten wil gebruiken, mergen uit de scene met alles erin..
nu heb je dus losse xref scenes met onderdelen die je kan aanpassen, hij pas nu automatisch alles in alle scenes waar die xref in zit aan..

[huis]
Ok, ik zal het iets gedetailleerder uitleggen.

Voor een bepaald bedrijf gespecialiseerd in waterspeeltuinen en waterpretparken ben ik een catalogus van speelelementen met watereffect aan het maken. Deze speelelementen moeten geimporteerd kunnen worden om een compleet waterspeeltuin te vormen. Bij offerte moeten deze simpel geimporteerd kunnen worden, en wanneer er meer werk van gemaakt wordt moet de kleur aangepast kunnen worden per project. Het watereffect is gemaakt met behulp van realflow, en levert een obj mesh op die varieert tussen de 5 en 100 mb. Als er iedere keer de obj geimporteerd wordt krijgen we een onhandelbaar bestand met teveel mb's.

Mijn idee was dus om het watereffect te x-reffen in het speelelement. En vervolgens het speelelement met xref te mergen in het speeltuinontwerp.

Echter gaat de xref verloren tijdens het mergen, waarom is dit zo?. Het achteraf xreffen van de watermesh kost veel tijd om weer opnieuw te positioneren.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

milky gooi de samples van je belichting anders eens omhoog, daardoor krijg je van die vlekjes in je belichting :)
verder nog ff http://www.metinseven.com/article_vray_splotches.htm checken, misschien dat daaruit iets je helpt. echt hele vette plaat btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

massareal schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:40:
ziet er allemaal goed uit!

Jammer toch dat ik geen tijd meet voor 3D heb, was vroeger altijd leuk characters en levels maken voor spellen.Misschien toch maar weer eens 3dsmax en maya installeren om te zien of ik er nog wat van bak.
Wat heb je vroeger dan gemaakt :) ? (gewoon intresse :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

@Milky: ik vind de reflectie op de ramen in de erker overdreven. Er zit ook een vrij scherpe falloff in waardoor het nu net lijkt alsof je door de ramen heen kijkt en er daarachter een gat in de muur zit :P

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:28:
[...]

Echter gaat de xref verloren tijdens het mergen, waarom is dit zo?. Het achteraf xreffen van de watermesh kost veel tijd om weer opnieuw te positioneren.
Bedoel je met "mergen" letterlijk mergen, via File -> ... ? Zoja, dan doe je dit volgens mij fout. Heb in het verleden wel eens met XRefs gewerkt en wij voegden ze altijd toe dmv File -> Xref Scene.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bozozo schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:30:
@Milky: ik vind de reflectie op de ramen in de erker overdreven. Er zit ook een vrij scherpe falloff in waardoor het nu net lijkt alsof je door de ramen heen kijkt en er daarachter een gat in de muur zit :P
er zit daarachter ook een gat in de muur :P.
je ziet gewoon de achterkant van het huis, de schuifpui.
ik vind de reflectie persoonlijk nu gewoon normaal, het is misschien nog wat onduidelijk omdat het interieur nog niet goed zit, en er amper licht binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor alle replies btw!.

ik probeer hier niet perse een mooi plaatje uit te halen. dus ik ga geen dingen als mos, of beschadiging/vieze randen e.d. toevoegen.
het is de bedoeling dat dit gewoon een visualisatie voor een klant is. geen ''art work''.
dus het ik wil het gewoon duidelijk en netjes uit laten zien, beschadigingen e.d. hebben geen extra toevoeging daarin en zou alleen maar afleiden..

met de rest van de comments kan ik wel iets doen, up to the next update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:26:
bedankt voor alle replies btw!.

ik probeer hier niet perse een mooi plaatje uit te halen. dus ik ga geen dingen als mos, of beschadiging/vieze randen e.d. toevoegen.
het is de bedoeling dat dit gewoon een visualisatie voor een klant is. geen ''art work''.
dus het ik wil het gewoon duidelijk en netjes uit laten zien, beschadigingen e.d. hebben geen extra toevoeging daarin en zou alleen maar afleiden..

met de rest van de comments kan ik wel iets doen, up to the next update ;)
Moet zeggen dat het erg netjes is hoor, superstrakke textures en belichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Zijn er 3ds max tutorials voor de echte absolute beginnert ? like moi ?

@milky : nice work

Maar heeft dit huis ook een achterkant ? wil ik ook wel zien.

[ Voor 38% gewijzigd door Solid Seal op 10-11-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Milky: Ziet er een stuk beter uit nu. En de ramen zijn nu echt ramen en geen spiegels meer! Knap werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
@ milky

Vet mooi!
Om toch nog even wat commentaar te geven ;)
De bakstenen die 90 graden zijn gedraaid boven de ramen van de eerste verdieping lijkt niet helemaal te kloppen. De rij stenen die hier boven en onder horizontaal ligt zit er niet goed tegenaan ik mis de specie zeg maar. En die dakpannen inderdaad dat is nog wel behoorlijk storend.

Ik zie nu dat het probleem zich ook voordoet op de begane grond.

Maar verder super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

3dstudio max is voor mij nog te ingewikkeld. Dus maar ff in sketchup wezen klooien:)

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/7808/naamloosfl.th.jpg

Mijn keuken :)

tips/tricks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Solid Seal schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:42:
Zijn er 3ds max tutorials voor de echte absolute beginnert ? like moi ?

@milky : nice work

Maar heeft dit huis ook een achterkant ? wil ik ook wel zien.
Daar zijn er nog maar kleine 1miljoen van ofzo. Zie de StartPost of gooi 3Ds Max Tutorials in je Favo zoekmachine en je weet niet welke je als eerste moet doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragontje124
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 17:50
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:37:
[...]

nyway, update
als het goed is zitten alle comments erin..
vanaf nu ga ik me vooral bezig houden met het interieur.

[afbeelding]

btw weet iemand nog leuke ''generic'' scenes.. als achtergrond.. ?
(dus geen specifieke plaatsen, maar iets leuks wat als globale achtergrond kan dienen, zonder
te specifiek te worden of af te leiden van het huis)
WOW is die "nep" ??
ik moest eerst 3 keer kijken voordat ik het zag :P
nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Tijdens het zoeken van tutorials kwam ik het volgende tegen..

Voor wie m niet kennen .. EEN MUST SEE (2delen)

http://www.youtube.com/watch?v=6gK3Ijv_7A4 deel 1
http://www.youtube.com/wa...L7A5A4Rxs&feature=related deel 2

naast de verbluffende animatie ook nog eens een verbluffend verhaal (cliche maar verbluffend niettemin)

[ Voor 12% gewijzigd door Solid Seal op 10-11-2009 23:37 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.