[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:
  • 204.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Super gave animatie. Verhaal ook leuk uitgewerkt met die kaarten en daarin een 3d beeld er in.
kudos voor de maker d:)b

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Geweldig gedaan :D
Super bedacht en uitgewerkt.
Dat 2D-3D effect met die kaarten is ook echt super raar om naar te kijken :D

Knap staaltje werk :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ja das bijna gezichtsbedrog, dat viel mij ook al op :D Ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben.
Leuk verhaal, leuke wending in deel 2, en erg grappig uitgevoerd :D

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Guillome schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:23:
Ja das bijna gezichtsbedrog, dat viel mij ook al op :D Ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben.
Leuk verhaal, leuke wending in deel 2, en erg grappig uitgevoerd :D
Volgens mij kan het in after effects ook gewoon. Als ik het daar zou moeten bouwen denk ik aan die kaarten in een 3d layer. En in die 3d layer een compositie/mask met daar in een null object in 3d layer met als vuller de animatie die op de kaart moet :P Moet toch super veel werk zijn :D

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja ik bedacht het me net toen ik het zag :) Of gewoon in max een .avi als texture gebruiken, wat dan een stukkie 3d animatie is :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Milky heb je trouwens displaced bakstenen? Zo nee: doen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zitten er gewoon echte meshes op die planes, maar dan met toon shader...

anyway, displacement is een goed idee, zal het eens proberen(gaat wel fucken met mijn render tijd denk ik :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Da weet ik wel zeker :D
Maarre de kaarten zijn wel plat van de zijkant, dus dat lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:39:
Da weet ik wel zeker :D
Maarre de kaarten zijn wel plat van de zijkant, dus dat lijkt me niet.
misschien plat gedrukt voor bepaalde views.. dat lijkt me ingeval het makkelijkste, anders moet je met textures of iets dergelijks gaan werken en dit dan wel mooi laten overvloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hup nog een update :P

Afbeeldingslocatie: http://the-candyshop.nl/mark/zbrush_11_11.jpg

Later maar detail toevoegen, voor het eerst benen + voeten met zspheres gemaakt :P

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
3dyk Paint Full For Free

Afbeeldingslocatie: http://www.3dyk.net/product/3dyk-paint-library/All.jpg
Kwam dit tegen. Dacht meld het ff:
Hi everyone.
3dyk team decided to make there plugin free.
yes the library is free now for all.
there are many trees grass flowers buildings and many other objects
but because of bandwidth problem we put it on rapidshare
you can download the plugin from its site
http://www.3dyk.net
Was ff zoeken, zag het niet zo snel maar het is dus te downloaden helemaal bovenaan bij de Download-pagina (rapidshare plaatje)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

milky/Guillome kan je niet beter een normal map baken oid van de displace? scheelt weer wat in de rendertijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Das nep. Rendert sneller, is wel nep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

ach voor baksteentjes, moet kunnen toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Displace bedoel je? Jazeker kan dat, is ook bijna 1 van de belangrijkste elementen in zo`n plaat natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee normal mappen oentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

WTF jij simpele ......

;) :P hihi

Nee ik ben t er niet mee eens. Voor zo`n plaat zou ik bij de final render echt displace doen. Dat ziet er zo lekker uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:44
Ik heb dat displacement mapping nooit zo goed gesnapt. Voor zover ik het begrijp houdt displacement mapping het volgende in; door middel van een texture verplaatsen de polygonen zichzelf omhoog of omlaag. Tot zover begrijp ik het.

Maar ik snap niet waarom mensen van een highpoly zbrush sculpt een displacement map renderen en daarna een lowpoly model (lagere sub-d) naar bijvoorbeeld max exporteren om vervolgens daar de displacement map overheen te gooien. Je hebt dan toch net zo goed heel veel polygonen nodig om die displacement map te laten werken? Wat is dan het nut van een lowpoly model exporteren met displacement map tegenover een highpoly model?

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

In bv. Vray worden de extra poly`s pas bij het renderen gemaakt. Dus dan hou je in je viewport gewoon 1 plane met 1 polygon voor je muur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
@Milky, ik weet niet of het al gezegd was maar:

- Boven de voordeur zit een rare zwarte triangle ofzo
- Binnen de dakkapel, wat is dat vlak? Soort zonwering ofzo? :+ Ziet er vaag uit.
- De dakpan randen moeten er idd overheen hangen.

Verder echt mad props! Super netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
over stenen muren gesproken, ik ben bezig met een procedureel gegenereerde texture (met displace) voor bakstenen muren :)

Afbeeldingslocatie: http://www.marabunta2048.nl/Tweakers3d/Overig/ProceduralBrickWall_Edited.png
comments zijn welkom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Texture is nice :D zit alleen nog wat foutjes in maar de zie jezelf wel denk ik :P

Jij was toch ook van het gele lego autotje ? wanneer komt de, vallendeblokjes animatie :) ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ja vooral rond de randen van de steentjes gaat het soms mis:P en ik ben idd van dat autootje :+ de animatie wordt aan gewerkt, ben even aan het kijken hoe dat het makkelijkst kan :+ (iemand suggesties? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

De Hupie schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:32:
Ik heb dat displacement mapping nooit zo goed gesnapt. Voor zover ik het begrijp houdt displacement mapping het volgende in; door middel van een texture verplaatsen de polygonen zichzelf omhoog of omlaag. Tot zover begrijp ik het.

Maar ik snap niet waarom mensen van een highpoly zbrush sculpt een displacement map renderen en daarna een lowpoly model (lagere sub-d) naar bijvoorbeeld max exporteren om vervolgens daar de displacement map overheen te gooien. Je hebt dan toch net zo goed heel veel polygonen nodig om die displacement map te laten werken? Wat is dan het nut van een lowpoly model exporteren met displacement map tegenover een highpoly model?
Ja je hebt helemaal gelijk, maar wat boven me gezegd wordt door Guillome, het is mogelijk om een lowpoly in je viewport te houden en dat er op te laten renderen, wat vrij kut werkt vind ik persoonlijk.

Ik gebruik altijd in Max een Displace Modifier in m'n stack bovenop m'n Turbosmooth modifier. Zo kan ik toggelen met m'n Turbosmooth heen en weer schuiven in het aantal poly's om de boel beetje smooth te houden in viewports, maar kan ik ook wel als ik dat wil gelijk zien in m'n viewport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waarom werkt dat niet goed dan? De VRayDisplacement modifier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Omdat ik in m'n viewport graag zie wat het resultaat is van m'n displacements, en niet pas na een ellenlange render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:32

BaT

Mooi spul wat er voorbij vliegt... helaas moet ik het met wat minder poly's doen.

Ik ben zelf nl bezig met wat andere studenten om een Augmented Reality Real Time Strategy game te maken. Hiervoor ben ik wat modelletjes in Maya aan het maken, om vervolgens te gebruiken in een realtime engine (Quest3D). Heb nu net m'n tankje zo goed als af (ja ja het vlaggetje moet nog... en ja het is een louzy screencap ipv render)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bataaaa/Tank_ARGAMEk.jpg

v.l.n.r. : lambert mesh > occlusion bake > 3D paint texture > final

Ik ben momenteel bezig met het baken van de andere units van dit team, een Humvee en een A10-Warthog. Het andere team bestaat uit een soort van terror wormpjes die je common desktop meuk hebben omgebouwd to wapens (nietmachine omgbouwd tot MG nest > Lucifers en pennendoppen gebruiken als RPG stelling > en een lege benzine stift die omgebouwd is tot Raket (met cola als fuel en een mentosje als warhead). Je speelt de game dus op je bureau (letterlijk), en de units komen uiteindelijk ook niet zo heel groot in beeld. Ik zal wel wat meer posten als het klaar is.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
het ziet er enorm interessenat uit! ik snap alleen die kleine rechthoekjes aan de zijkant niet.

en inderdaad, post wat als je klaar bent, het ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guillome schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:40:
In bv. Vray worden de extra poly`s pas bij het renderen gemaakt. Dus dan hou je in je viewport gewoon 1 plane met 1 polygon voor je muur :)
Grote verschil tussen sub-pixel ( micro ) displacement en normal mapping is dat displacement *extra* polygonen aanmaakt tijdens het renderen waar normal mapping dat niet doet. Normal mapping 'faked' de details.
Voor grove detail is normal mapping ideaal maar voor het fijne werk ( porien, puistjes, kleine rimpels ) is displacement beter.

Van een afstandje zul je geen verschil zien maar hoe dichter bij je komt hoe 'blockier' normal mapping wordt en hoe meer displacement 'wint'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

natasdiamon schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:18:
het ziet er enorm interessenat uit! ik snap alleen die kleine rechthoekjes aan de zijkant niet.
Dat moest active armor voorstellen ;)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

:) Voor bakstenen hebben wij in iedergeval nooit een mooie normal map kunnen maken. Displace ziet er gelikt uit. En met de juiste render instellingen heb je een muur in een minuut gerenderd hoor, dus om te testen is het echt niet ellenlang wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
voor mijn blokje duurde de render ook maar 2 minuten oid (en dat was met high final gather en very high rendersettings) op een i7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
hoi allemaal, vers bloed hier :)

na een lange tijd lurken ben ik sinds een weekje ook maar eens met 3ds max begonnen.
op het moment ben ik voornamlelijk bezig met het volgen van tutorials en wil mee eerste echte resultaat met jullie delen. ik ben met deze tutorial begonnen [url http://www.tutorialized.com/view/tutorial/Next-Gen-Weapon-Creation-Day-1-The-High-Poly-Model/52568]link[/url] eerst een high poly model maken om er daarna een normal map van te bakken voor een low poly model. ik denk dat het resultaat aardig is gelukt voor een eerste echt poging iets te maken. heb uiteindelijk alleen wel erg veel moeite gehad om een beetje belichting er in te krijgen. iemand hier een goeie tip hier voor mij? ben al een aardig tijdje wezen zoeken. maar de meeste links die ik vindt zijn dood. |:(

low poly met normal map:
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/4808/knifelofinal3spot.png

en een wire van de high poly:
Afbeeldingslocatie: http://img691.imageshack.us/img691/5811/knifehiwire.png

C&C natuurlijk welkom :)

later vandaag ga ik maar eens beginnen met de Modeling Joan of Arc by Michel Roger tutorial ;)

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marabunta2048 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:42:
voor mijn blokje duurde de render ook maar 2 minuten oid (en dat was met high final gather en very high rendersettings) op een i7 :)
dat vind ik echt super lang :P .

ik render nu mijn hele huis scene in ongeveer 1 minuut, op hd 1280..
misschien heb je wat instellingen te hoog staan die niet perse nodig zijn oid..
(ik heb ook i7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook helemaal nieuw dus bij deze: Hoi allemaal :)

Dit is plaatje van een persoonlijk project waar ik al een tijdje mee bezig ben.
De bedoeling was een low-poly (relatief natuurlijk) game-asset te maken met zo min mogelijk materials terwijl er toch een redelijk detail-niveau in zou moeten zitten.
Ik weet niet precies wat ik er van vind in de huidige status dus feedback wordt erg gewaardeerd!

Afbeeldingslocatie: http://i963.photobucket.com/albums/ae111/Byzantos/th_Terranbattleshipwiptest1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
ziet er goed uit voor zo ver ik het kan beoordelen. alleen is het plaatje wel te klein om daar echt wat over te zeggen. zou je een iets grotere render kunnen posten ?

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze beter?

Afbeeldingslocatie: http://i963.photobucket.com/albums/ae111/Byzantos/th_Terranbattleshipwiptest1-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Laatst online: 23:44
Wat meer plaatjes vanuit verschillende hoeken, wireframes, tricount, doel (welke engine, hoe wordt het model gebruikt etc) en texture maps zouden handig zijn voor het geven van kritiek. Van een afstandje ziet het er zeker goed en gedetailleerd uit.

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Solid Seal schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:36:
Tijdens het zoeken van tutorials kwam ik het volgende tegen..

Voor wie m niet kennen .. EEN MUST SEE (2delen)

http://www.youtube.com/watch?v=6gK3Ijv_7A4 deel 1
http://www.youtube.com/wa...L7A5A4Rxs&feature=related deel 2

naast de verbluffende animatie ook nog eens een verbluffend verhaal (cliche maar verbluffend niettemin)
Zonet ook ff bekeken. Echt supercool gedaan zeg! Leuk verhaal en idd zoals iemand al eerder zei leuke wending in t 2e gedeelte. Erg coole animatie! d:)b

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

super, super vet... heb je hier iets van Maxscript voor gebruikt of is het echt allemaal handwerk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Echt een hele toffe render inderdaad. De suggestie van detail is echt knap gedaan.

Zou je een wire willen posten?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:54:
[...]

(ik heb ook i7)
Tja wees er niet te bang voor hoor. Op t werk zijn platen (danwel 3500) met gemak een paar uur (4 tot 8 ) bezig met renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Guillome, moest bij je site intro denken aan The 7th Guest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wasda? :P Nee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:54:
[...]

(ik heb ook i7)
De instelling op very high voor de rendersettings zijn zwaar overkill ik weet het :) ook voor de final gather (die kan makkelijk op draft) ik render overigens met mental ray :P zal zo wel eens kijken wat de tijden zijn voor een lagere setting :+ post ook wel meteen een update dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal, thanks!

@apNia > Handwerk. Ik gebruik wel eens een object placement script voor dingen als schroeven etc. maar daar houdt mijn Maxscript gebruik dan ook wel mee op, zelfs met zo'n script heb ik namelijk al vaak zat ruzie :-) Edit; Of komt je vraag voort uit een mogelijke aanname dat de gebruikte textures echte geometrie zou zijn want, nu ik er over nadenk, zou dat zomaar kunnen....?

Bij deze de wires:

Afbeeldingslocatie: http://i963.photobucket.com/albums/ae111/Byzantos/th_Terran-Battleship-Wire-Blue1.jpg

Tevens nog 2 testrenders voor de andere hoeken:

Afbeeldingslocatie: http://i963.photobucket.com/albums/ae111/Byzantos/th_Terranbattleshipwiptest2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i963.photobucket.com/albums/ae111/Byzantos/th_Terran-battleship-wip-test3.jpg

En dan nog de gevraagde, meer specifieke, details:

Triangles:
Budget: 60K max.
Totaal: 60K (LOD-1)
Body: 40K
Turrets: 20K

Turrets hebben aparte scene-calls en worden
pas veel later naar LOD-1 gebracht dan de body.

Doel: Het moet een al wat ouder Terran slagschip voorstellen.
M.a.w., niet te geavanceerd.
De speler kan plaatsnemen op de brug en het ding besturen, of plaatsnemen in een van de 6 geschutscockpits om een batterij persoonlijk te bedienen (normaal op auto-vuur).
Met het wegnemen van de 2 batterijen aan de brede zijden is het ombouwen van slagschip naar carrier
met docking en lanceer mogelijkheden voor fighters ook relatief eenvoudig. *2 assets voor de prijs van 1 >:) *.
Het hoogste Level of detail kan gebruikt worden voor eenvoudige in-game cutscenes etc.

Volgens mij was dat het zo ongeveer.
Ik ben zelf van mening dat ik een beetje overboard ben gegaan met de kleinere details en chamfers op plaatsen waar ze hoogstwaarschijnlijk totaal niet gaan opvallen.
Nu maar weer even verder met mapping ( 8)7 )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 04:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ziet er heel erg stoer uit Byzantos :9

Heb zelf even een simpel rendertje gemaakt van de units van 'mijn RTS spel' die nu zo goed als af zijn, zo groot komen ze ongeveer ook in beeld tijdens het spelen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bataaaa/ConceptArtThumb.jpg

Naast de Abrams tank dus een A10 Bomber en een Humvee (Rock Paper Scissors).

Ik zie dat de textures er nog wat aan de donkere kant uitkomen, dus die moet ik nog even wat lichter maken.
Nu nog de tegenstandertjes maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door BaT op 16-11-2009 03:08 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cool 8)
De Warthog is mijn favoriet!
De gun op die M1(neem ik aan?) doet me denken aan de 'Petard mortar' op de Churchill AVRE uit WWII.
Diende iets dergelijks ook als inspiratie of is het louter toeval?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
estrion schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:56:
hoi allemaal, vers bloed hier :)
.......

C&C natuurlijk welkom :)
@Estrion:
Welke versie van 3dsMax gebruik je?
Indien je gelijk- of hoger zit als 2008 dan zou ik in het geval van dit soort testjes zeker overwegen je werk te tonen m.b.v. een DirectX viewport shader.
Je hebt tegenwoordig een paar hele mooie.
Als je een link wilt moet je maar even roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Neen, dat is geen toeval :P Eerst was ik van plan om WW2 units te gaan maken, maar ik heb uiteindelijk toch voor modern warfare gekozen ;)

Nu ff :z

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 04:22:
[...]

@Estrion:
Welke versie van 3dsMax gebruik je?
Indien je gelijk- of hoger zit als 2008 dan zou ik in het geval van dit soort testjes zeker overwegen je werk te tonen m.b.v. een DirectX viewport shader.
Je hebt tegenwoordig een paar hele mooie.
Als je een link wilt moet je maar even roepen.
ik gebruik 3dsmax 2009, en tijdens het texturen heb ik inderdaad een een viewport shader gebruikt.
xilolux heet ie of iets in die richting. dat gaf inderdaad leuke/mooiere resultaten, maar in het kader van met max overweg leren gaan wou ik het eindresultaat via max gerenderd hebben. maar goed ik heb nog een hoop te leren :) ben uiteindelijk bijna net zoveel tijd kwijt geraakt aan het belichten voor een beetje zichtbaar resultaat (wat nog steeds niet ok is naar mijn idee) als de rest van dit projectje.

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 02:31:
Mooi spul wat er voorbij vliegt... helaas moet ik het met wat minder poly's doen.

Ik ben zelf nl bezig met wat andere studenten om een Augmented Reality Real Time Strategy game te maken. Hiervoor ben ik wat modelletjes in Maya aan het maken, om vervolgens te gebruiken in een realtime engine (Quest3D). Heb nu net m'n tankje zo goed als af (ja ja het vlaggetje moet nog... en ja het is een louzy screencap ipv render)

[afbeelding]

v.l.n.r. : lambert mesh > occlusion bake > 3D paint texture > final

Ik ben momenteel bezig met het baken van de andere units van dit team, een Humvee en een A10-Warthog. Het andere team bestaat uit een soort van terror wormpjes die je common desktop meuk hebben omgebouwd to wapens (nietmachine omgbouwd tot MG nest > Lucifers en pennendoppen gebruiken als RPG stelling > en een lege benzine stift die omgebouwd is tot Raket (met cola als fuel en een mentosje als warhead). Je speelt de game dus op je bureau (letterlijk), en de units komen uiteindelijk ook niet zo heel groot in beeld. Ik zal wel wat meer posten als het klaar is.
Tof! Wij zijn op school ook bezig met AG. Wordt het wat jullie maken meer zoals dit?
http://www.youtube.com/watch?v=I7jm-AsY0lU

of hoe gaan jullie dat maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Leuk dat jullie bezig zijn met AR :)
Zie heel graag de resultaten als jullie klaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier een beetje ervaring met self illuminating materials, object lights en hoe je deze het beste kunt configureren zonder dat je steeds 20 settings moet aanpassen en dan nog crappy results krijgt?

Ik krijg dit redelijk ok voor elkaar als ik een texture-bake doe maar in een grotere scene is het een en al gestuntel. Wat ik wil is eigenlijk heel simpel: gewoon een serie object lights die hun omgeving subtiel verlichten (mental ray). De enige tutorial die me bekend is op dit gebied is die van CGarena (florence design academy) over MR glowing mats.

Een paar pointers zouden erg gewaardeed worden :-)
estrion schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:50:
[...]
ben uiteindelijk bijna net zoveel tijd kwijt geraakt aan het belichten voor een beetje zichtbaar resultaat (wat nog steeds niet ok is naar mijn idee) als de rest van dit projectje.
*handshake* :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estrion
ben stiekem blij te horen dat iemand die al een stuk handiger is met max dan ik er ook moeite mee heeft :+

naja, ik blijf intussen maar verder zoeken of ik een goeie tut kan vinden :)

WoT Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:58:
[...]
of hoe gaan jullie dat maken?
Kijk, in het filmpje dat je laat zien, (ziet er heel tof uit natuurlijk!), wordt AR alleen als visuele gimmick toegepast.
Je moet immers nog steeds op het toetsenbord knoppen indrukken om het poppetje te besturen, m.a.w. : voor het 'spelletje' zelf had het net zo goed op een beeldscherm gespeeld kunnen worden.

Het spel wat wij willen maken, moet 'aantonen' dat AR echter ook heel geschikt is voor de daadwerkelijke besturing van het spel, niet alleen als visuele gimmick. Bordspellen (en dan met name strategie spellen :9, bijv. Risk, Stratego en ook uit de hand gelopen bordspellen zoals Warhammer) en AR zijn uitermate goed met elkaar te combineren. Je speelt het als een gewoon bordspel met 'tokens' > maar je vermijd turnbased, aangezien de computer de logica realtime kan afhandelen, zoals in een traditionele PC RTS ala C&C en Starcraft. Je hebt echter wel het voordeel van een traditioneel bordspel dat je altijd overzicht hebt, je hoeft niet meer super snel shotcuts te maken om plek A en B op de map in de gaten te houden, je kan ze zelfs letterlijk in je ooghoeken bekijken > rotaten / inzoomen etc > allemaal hoe en waar je staat ten opzichte van je tafel ipv met een minimap apart.

Het mooiste is nog wel dat je een RTS echt kan spelen, zoals ze bedoeld zijn als 'commander' >> Bijv een OPS room uit de 2de wereld oorlog ZONDER dat je fanatiek een dedicated room ala Warhammer moet hebben, met maar 1 setting die gigantisch veel tijd kost om neer te zetten / poppetjes te verven (wat uiteraard ook weer een (dure) hobby apart is) voor de nodige eye-candy en dat je elke move apart moet berekenen hoeveel hitpoints/movement/range je units hebben door te klooien met passers en linealen en charts waar je stats handmatig op moet bijhouden (ook weer een hobby apart :/ )

We hebben een kort en SIMPEL (lees:lelijk) interaction design filmpje (mockup) gemaakt (na een NOG lelijker paper prototyping filmpje, die zal ik jullie besparen..), puur om een idee te geven aan mensen hoe het uiteindelijke spel gespeeld gaat worden. Aangezien onze uiteindelijke test opstelling ook een beetje houtje-touwtje gaat zijn, speel je met een webcam/beeldscherm combi ipv met 3D AR goggles. Rechts onderin het filmpje zie je de optstelling zoals wij ons spelletje uiteindelijk werkend willen krijgen (zoals gewenst bij traditionele strategie/bordspellen > van bovenaf, mocht je echter 3D goggles hebben, dan kan het spel ook via interessantere hoeken gespeeld worden (zoals het grote beeld), je kan dan ook om je slagveld heenlopen terwijl het allemaal beweegd... wat ZEER interessant zou zijn... if only we had some AR goggles 8)

We gebruiken de opensouce AR tracker ArToolkit en met behulp van wat anderen stuurt die nu zijn data via UDP pakketjes door naar een zelf geschreven Quest3D module, die vervolgens de data zo in een Array zet, zodat je er in Quest3D iets mee kan (coordinaten van de 'markers' in een virtuele omgeving plaatsen en die dus als overlay over je echte webcamfeed te gebruiken).

Ipv de modellen direct aan de markers te koppelen, koppelen we alleen de 'orders' van een unit aan de marker. De units zelf zijn de gekoppeld aan de 'map marker' (die in het midden ligt, hier zou je scenery zoals een meer kunnen renderen, zodat het ook niet logisch is om je eigen units hier heen te verplaatsen, zoals bij het stratego bordspel). Voordeel hiervan is dat middelste map marker in het midden van je webcambeeld het beste tracked, en dat alleen je order vlaggetje aan de randen van het beeld misschien door slechte tracking gaan wiebelen (we willen kleine markers gebruiken, anders word je speel ruimte te klein) en je animaties van tankjes/ aanvallen dus altijd strak overkomen. Ook is het handig, aangezien units niet meteen verdwijnen als je ze een order wilt geven. Ook kan je de 'unit marker' gebruiken als linker en rechter muisknop zoals in een PC RTS, simpel weg door hem om te draaien en een andere ID marker op de andere kant te hebben (die andere logica aanspreekt op het hetzelfde voertuigje).

Tevens is het hebben van een map marker handig voor multiplayer > via de map marker kan je de data van 2 spelertafels dan bij elkaar krijgen, zonder dat je dus aan een tafel hoeft te spelen. De logica kan er voor zorgen dat je niet kan valspelen, door bv stiekem extra markers op tafel te leggen (als iets niet mag, wordt het ook niet gerenderd en is het er dus ook niet voor het spel). Uiteindelijk willen we hier wel een netwerkcode in bouwen en dan dus gratis beschikbaar stellen voor geinteresseerde met een redelijke webcam, zodat mensen dit daadwerkelijk via internet kunnen spelen :9~ ... maar eerst moet de single player alfa versie nog gemaakt worden, dus nu loop ik al flink op de feiten vooruit :+

Zo, dat was het wel in a nutshell...

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 16-11-2009 20:04 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor deze goede uitleg! kheb nu een heel duidelijk beeld van wat jullie gaan maken! het klinkt super! Voornamelijk het filmpje geeft me een goed beeld van wat jullie willen maken (wat best uniek is). ik ben zeer benieuwd hoe het project verder loopt!

Wat onze AR betreft:
Wij gaan Argumented Reality op een totaal andere manier toepassen. alleen we zitten nog in de conceptfase en moeten het nog gaan presenteren, ik ga dus (ook) nog niet op de zaken vooruit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ha! :) Een paar jaar geleden maakte ik twee korte animaties, gewoon om eens te testen of ik simpele dingen kon animeren. Dat werden twee microscopisch korte filmpjes van een ronddraaiende globe met de illusie van bewegende wolken erop. Ze staan op Youtube, en in die paar jaar heb ik al 2x een request gehad van iemand of die mijn filmpje mocht gebruiken!

Beide keren permissie gegeven, en nu de tweede keer ook een link teruggekregen. En ik mag zeggen: de bewerking was verrassend, maar goed, naar mijn zin!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OWuS4ASloGQ]
*nb. niet het hele filmpje is van mij, alleen de ronddraaiende globe aan het begin.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Vertel je FX meneer dat die teksten OOK van slechte kwaliteit zouden moeten zijn, gezien dat op dezelfde film staat Dark Blue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dark Blue schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:48:

niet het hele filmpje is van mij, alleen de ronddraaiende globe aan het begin.
Erg tof van de maker dat jij nog bij de credits staat!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo, ben weer eens bezig geweest met een modelletje, met het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://mvaandering.nl/images/stories/1463_aanbouw/1463_21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mvaandering.nl/images/stories/1463_aanbouw/1463_22.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette brandweerwagen.

Ik ben ook nog eens met een modelletje begonnen.
Dit heb ik al:
Afbeeldingslocatie: http://www.jedha.com/SteamRod_02_sm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
ik dacht direct aan Flatout :P

enorm gave auto, laat die koets zo open, dat ziet er namelijk enorm gaaf uit!

@brandweerauto: het ziet er een beetje à la 2003 uit, bijvoorbeeld zie lampen, alleen maar een texture, maybe is het gewoon de render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ik denk dat de brandweerauto gebruikt gaat worden in een realtime spel, dus dat de details daarom niet gemodeld zijn, iets van fire department?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag begonnen aan de master comp van m'n animatie \o/
Muziek/sound design gaat ook de goede kant op dus hopelijk kan ik hem binnenkort afkrijgen.

Hieronder de verschillende shot ( wel gedownscaled naar 1024 ).
Ben nog niet kapot van de 2e en de 4e kleuren en de 2e mist nog wat AO.
Laatste shot is ook aan het renderen dus die is snel klaar.

Afbeeldingslocatie: http://the-candyshop.nl/mark/voorlopige_kleuren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

:9~ :9~ :9~ :9~

Dit moest je toch maken voor een klant? (ex-Blizzard medewerkers :p ?) mag je daar wat over zeggen? Waarom de klant dit wilt? Kan niet wachten tot je ons de animatie laat zien, als dat uiteindelijk mag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalllone schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:47:
:9~ :9~ :9~ :9~

Dit moest je toch maken voor een klant? (ex-Blizzard medewerkers :p ?) mag je daar wat over zeggen? Waarom de klant dit wilt? Kan niet wachten tot je ons de animatie laat zien, als dat uiteindelijk mag. ;)
Dit is een hobby projectje :P
Vandaar dat het allemaal ook zo lang duurt, moet het allemaal tussen de opdrachten door doen en meestal staan de pc's hier wel te renderen voor projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er echt super gaaf uit!
ben benieuwd naar het filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
Wow, wat een heerlijk sfeertje Hymn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:49:
[...]

Dit is een hobby projectje :P
Vandaar dat het allemaal ook zo lang duurt, moet het allemaal tussen de opdrachten door doen en meestal staan de pc's hier wel te renderen voor projecten
Owja :P Foutje. Ben nog steeds benieuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik vind het er ook geweldig uitzien :9~ maar toch een puntje van kritiek: hij staat nogal los van de achtergrond en het ziet er niet echt geintegreerd uit. De scheiding tussen achtergrond (matte?) en karakter is imho te groot.

Verder natuurlijk _/-\o_ :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukfruit schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:39:
Ik vind het er ook geweldig uitzien :9~ maar toch een puntje van kritiek: hij staat nogal los van de achtergrond en het ziet er niet echt geintegreerd uit. De scheiding tussen achtergrond (matte?) en karakter is imho te groot.

Verder natuurlijk _/-\o_ :)
Bij welk shot? Of allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het brandweervoertuig is inderdaad voor een spel, geen fire department maar wel Emergency 4.
in emergency 4 zie je alles vanuit vogelperspectief dus is het niet nodig alle details te modeleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Vooral bij de derde en vierde :) bij de anderen ook wel, maar daar vind ik het minder erg opvallen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Laatst online: 10-09 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:56:
het brandweervoertuig is inderdaad voor een spel, geen fire department maar wel Emergency 4.
in emergency 4 zie je alles vanuit vogelperspectief dus is het niet nodig alle details te modeleren.
Cool spel :) maak je een Nederlandse mod? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben inderdaad een hele mod aan het maken, meer werk van mij is trouwens op mijn website mvaandering.nl te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:33:
Vandaag begonnen aan de master comp van m'n animatie \o/

Ben nog niet kapot van de 2e en de 4e kleuren en de 2e mist nog wat AO.
Stills zien er erg goed uit.
Met SF eens dat de DOF een beetje omlaag kan.
Het lijkt ook wel alsof er wat high frequency detail mist in de normals van met name de ketting.
Kan je iets vertellen over je workflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ja 3e shot zie je het heel erg... het is niet hoe verder weg, hoe meer blur, na een tijdje 'stabiliseert' de blur ;)
Beetje als valversnelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Even een meldinkje tussendoor :)

Mocht iemand interesse hebben in de multi user edit feature voor de ts van dit en het volgende topic, zodat je nieuwe links of informatie kan toevoegen, voel je vrij om jezelf dan aan te melden via stukfruit _op_ gmail.com.

Ik vertrouw uiteraard alleen mensen die zichzelf al een beetje bewezen hebben, dus als je net geregistreerd staat dan zal je helaas even moeten laten zien dat je hier niet komt om reclames te plaatsen voor schoenen oid ;)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Ah, coole feature. Misschien dat ik je wel mail, moet er nog ff over nadenken :P
Heb momenteel niks toe te voegen, zal de TS binnenkort s nalopen. Misschien dat ik je dan nog wel mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:24:
[...]

Stills zien er erg goed uit.
Met SF eens dat de DOF een beetje omlaag kan.
Het lijkt ook wel alsof er wat high frequency detail mist in de normals van met name de ketting.
Kan je iets vertellen over je workflow?
Thanks, de DOF kan inderdaad wat lager :P
De ketting zit ik nog even mee, of ik hem overnieuw doe of niet, denk het wel.

Mn workflow voor dit project was uber krom.
  • Heb eerst de character gemaakt zonder armour/cloth want had niet veel tijd.
  • Later had ik wat meer tijd en leek het me wel leuk om een cinematic te maken.
  • Dus vervolgens armour er bij gemaakt, idem voor de cloth.
  • Toen de boel gerigged met CAT
  • Omgevingen gemaakt en getextured.
  • De boel geanimeerd.
  • Daarna alles belicht.
  • Renderen ( zzz )
  • Eerste comps gemaakt om alles te testen of de integratie goed werkte.
  • Nieuwe renders gemaakt.
  • Kleurenschema's testen.
  • Final renders
  • Final comp
  • Audio
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:12:
[...]
Thanks, de DOF kan inderdaad wat lager :P
De ketting zit ik nog even mee, of ik hem overnieuw doe of niet, denk het wel.
Zodra je de (test)animatie rendered valt het toch meestal snel genoeg op waar de minpuntjes in je werk zitten.
Dank ook voor de uitleg, maakt veel duidelijk.
Knap dat je het allemaal zelf doet!
Gaan er veel keyboards per week door het raam, of valt dat wel mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:58:
[...]

Zodra je de (test)animatie rendered valt het toch meestal snel genoeg op waar de minpuntjes in je werk zitten.
Dank ook voor de uitleg, maakt veel duidelijk.
Knap dat je het allemaal zelf doet!
Gaan er veel keyboards per week door het raam, of valt dat wel mee? ;)
Valt reuze mee :P
Geduld is een schone zaak, zekere in de 3D animatie wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

"Ja maar Pixar maakt toch ook elk jaar een film?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

apNia schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:48:
"Ja maar Pixar maakt toch ook elk jaar een film?"
Idd... waarbij elke film 4jaar werktijd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

hahaha anders reageer je even serieus Stalllone ;)

[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 18-11-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Modbreak:Zucht :/

[ Voor 110% gewijzigd door BtM909 op 19-11-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Stalllone schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:03:
[...]

Grmble |:( :P Al de nieuwe Pixar trailer gezien? snip :D _/-\o_
Vette trailer :)

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 19-11-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Wow kijk er heel erg naar uit! Bedankt Stalllone :)

• natasdiamon
Heel gave trailer, stukken beter dan ik ever gezien heb, hoe ze die mensen zo kunnen animeren, geweldig! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Interessant stukje info ook op hun site onder 'How We Do It'. Eenmaal op slide 13 aangekomen overkwam me een soort van totale verbijstering. Ik weet heus dat de producten van Pixar zo ongeveer 2nd to none zijn maar dan nog; 6 uur voor 1 frame? Had persoonlijk altijd de associatie dat zo'n giga renderfarm nu juist dit soort tijden diende te voorkomen?. Toont maar weer eens aan dat ik niks weet van animatie!.Toch, de fenomenale kwaliteit van Pixar ten spijt, vind ik het eigenlijk best wel decadente statements.

Verwijderd

6 uur voor 1 frame is erg weinig in zo'n high end production.
Transformers 2 had frames van 72 uur :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het leidde mij ook al tot een soort van 'Als Pixar dit doet dan zal het ook wel standaard (en meer) zijn'.
Even bekomen van deze wake-up call hoor :+
Wel weer ontzettend grappig te zien dat hun Director een model spoorbaan heeft :*)

Verwijderd

wss als ze een renderfarm hadden die dit in 1 uur kon doen, zouden ze de kwaliteit nog verder omhoog
gooien en er nog 6 uur over renderen...(btw mss hebben ze wel meerdere renderfarms tegelijk aanstaan, want 6 uur minimaal per frame, dan ben je per seconde film ong 6 dagen aan het renderen.. als het een film van anderhalf uur is... damn..)

maarja hun renderen wss ook wel op zieke resolutie(voor bioscopen e.d.)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:25:
6 uur voor 1 frame is erg weinig in zo'n high end production.
Transformers 2 had frames van 72 uur :P
hun hadden ook frames van 90uur, staat er bij als max.

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:42:
wss als ze een renderfarm hadden die dit in 1 uur kon doen, zouden ze de kwaliteit nog verder omhoog
gooien en er nog 6 uur over renderen...(btw mss hebben ze wel meerdere renderfarms tegelijk aanstaan, want 6 uur minimaal per frame, dan ben je per seconde film ong 6 dagen aan het renderen.. als het een film van anderhalf uur is... damn..)

maarja hun renderen wss ook wel op zieke resolutie(voor bioscopen e.d.)...
Transformers 2 IMAX renders van 4096x4096 zijn ook ziekelijk. Die zijn kwalitatief wel minder aangezien er veel ruis in zit, maar dat is de afweging tussen tijd/kwaliteit. Ik heb wel ooit eens een blog post gezien van een render tech guy @ ILM die zei dat sommige renders meer dan 500 uur zouden duren op maximale IMAX kwaliteit. 8)7

2012 heeft net zo'n zieke rendertijden trouwens:

"The earthquake sequence has over 7000 frames; the total render time was about 141,120 hours—or 16 years, if it had been rendered on a single machine. "

Bron: http://www.popularmechani...ustry/4336701.html?page=3

Verwijderd

MOAW schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:49:
[...]

Transformers 2 IMAX renders van 4096x4096 zijn ook ziekelijk. Die zijn kwalitatief wel minder aangezien er veel ruis in zit, maar dat is de afweging tussen tijd/kwaliteit. Ik heb wel ooit eens een blog post gezien van een render tech guy @ ILM die zei dat sommige renders meer dan 500 uur zouden duren op maximale IMAX kwaliteit. 8)7

2012 heeft net zo'n zieke rendertijden trouwens:

"The earthquake sequence has over 7000 frames; the total render time was about 141,120 hours—or 16 years, if it had been rendered on a single machine. "

Bron: http://www.popularmechani...ustry/4336701.html?page=3
Transformers 2 was 16000 jaar op 1 pc :+

• Bozozo
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Even zitten soggen:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/Bozozo/350z_wip1.jpg

Deze wil ik eindelijk eens afmaken :p

TabCinema : NiftySplit

Verwijderd

omdat ik niet stilzit :>
nieuwe website was up met deze afbeeldingen dus neem aan dat ik ze dan ook hier wel mag posten

Afbeeldingslocatie: http://b3d-design.com/content/portfolio/Artist-Impression-6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://b3d-design.com/content/portfolio/Artist-Impression-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://b3d-design.com/content/portfolio/Artist-Impression-5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://b3d-design.com/content/portfolio/Artist-Impression-1.jpg
Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.