WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ach tot hoever kun je testen.Vicarious schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:27:
Ja, maar tot hoever wil je balancen? Met elke patch van Diablo II zijn er namelijk ook dingen gebalanced. Elke keer was er wel een skill die generfed werd of juist sterker gemaakt werd. Op een gegeven moment zul je toch een keer moeten zeggen: nu is de game goed genoeg om uit te brengen.
En ja, over EA: die strategy games van EA speel ik dan inderdaad weer nietWe hebben dus een net even ander beeld van EA daardoor, en misschien moeten we Blizzard daar maar gewoon niet mee vergelijken dan
Soms zijn sommige skills vast bewust iets sterker gemaakt.
Zeg nou zelf, naast frozen orb is enkel blizzard nog bruikbaar in de cold tree.
En FO is echt al meerdere keren generfd.
Elke patch komt er weer een andere skill naar boven drijven die unbalanced is helaas.
Dat voorkom je niet, maar ze proberen het in ieder geval wel te beperken.
Anders hadden we nog steeds WW Barbs gezien.
Ik hoop dat ze de items wat meer balanceren.
Er zitten nu echt zieke runewoorden in, maken alle unique's helaas zo'n beetje onbruikbaar.
Ik heb me vroeger eigenlijk meer vermaakt met D1 in single player dan met D2.psychoclown schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:23:
[...]
Niet van groot beland, same voor Diablo I maar wel een leuke extra.
Als je geen zin hebt in een erg goed spel dan kun je beter de Cain's Journal lezen + kijken
Vooral de butcher was echt eng. en dood was dood. Maar je kon wel op elk moment saven.
Als ik D1 niet had gespeeld, maar sommige grappen of items me toch echt ontgaan.
In town had je namelijk een koe die wat geluidsjes maken.
En als actie daarop hebben ze het cow level gemaakt.
Met D3 verwacht ik toch ook weer een soortgelijke stunt.
[ Voor 23% gewijzigd door Sinned123 op 05-08-2009 00:11 ]
Mja maar zo ken ik er nog wel meer:DNS666 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:08:
Ik hoop dat ze de items wat meer balanceren.
Er zitten nu echt zieke runewoorden in, maken alle unique's helaas zo'n beetje onbruikbaar.
sets <<<<<< uniques =<< rares/magics/crafts =<< runewords
Wat ik vooral ook hoop is een iets betere balance in items over het algemeen in Diablo III.
Dus sets die ook goed zijn voor hoge levels en die echt meekunnen met de goede rares en uniques. Alleen zieke rares zijn dan nog beter bijv. Die balance vond ik bij TQ wel wat beter, goede sets, goede uniques maar ook zieke super rare rares
Dan krijg je al meer variatie omdat er meer keuze is.
Mja ze hebben allebei zo hun charmes, D2 is bijv. meer om lekker weg te spelen met wat meerdere mensen.Ik heb me vroeger eigenlijk meer vermaakt met D1 in single player dan met D2.
Vooral de butcher was echt eng. en dood was dood. Maar je kon wel op elk moment saven.
Als ik D1 niet had gespeeld, maar sommige grappen of items me toch echt ontgaan.
In town had je namelijk een koe die wat geluidsjes maken.
En als actie daarop hebben ze het cow level gemaakt.
Met D3 verwacht ik toch ook weer een soortgelijke stunt.
Diablo I daarentegen is echt een meer solo game vind ik, vooral ook door het verhaal wat er nadrukkelijker in zit.
Verwijderd
Bashiok on Skill Rune Visuals
I feel that the barbarian whirlwind skill looks too simple, the barb spins with white vortex twirling around him. I think it should be given a make-over rather than to follow D2’s WW.
In the D3 trailer, it feels like the barb is floating and doing a sort of gentle ballet spin. That is not what a seasoned warrior should be doing. It should be given a rough edge, the barbarian should SPIN like crazy. Massive winds and vortex should build up as the WW gets stronger. When it gets too strong the barbarian spins out of control and slams at a random direction at a random target/building.
Bashiok: ...and then when you put a rune on it…
Blizzard streeft naar 1 release per jaar (algemeen bekend)
StarCraft 2 zou delayed zijn en waarschijnlijk niet meer dit jaar uitkomen.
Dussss ... Diablo3 komt nog dit jaar uit ?!
Throw away rune. Dat hij na de ww per ongeluk zijn wapen los laat, en dat je de barb als een bang ventje achter zijn wapen aan ziet rennen
Lees wat terug in dit topic hier hebben al veel mensen hun mening/gedachte gegevenWard Vr schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:06:
Wat denken jullie van deze theorie:
Raffuhl en ik denken Q4 2010 met Sc2 nog dit jaar misschien Q1 2010.
Zou trouwens wel erg zonde zijn van de resources op de 1.13 patch van D2.. bijna iedereen zal die game vaarwel zeggen en D3 gaan spelen dan is heel de patch onnodig geweest..
I would call it 'wishful thinking'Ward Vr schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:06:
Dus maw de runes veranderen niet alleen de 'werking' van de skill, maar ook de visuals?
The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.
Zoals ik het begrijp wel ja.Auspex schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:13:
Dus maw de runes veranderen niet alleen de 'werking' van de skill, maar ook de visuals?
Maar blijkbaar zullen de visuals ook met elke extra punt in de skill vetter worden en skillrunes doen daar nog een schepje bovenop (ook weer van low runes > high runes).
Trouwens keek ik net nog eens naar de skills van de classes en een leaper + ground stomp barb lijkt me ook echt wel hard
Ik volg het topic hier redelijk, maar dat van die patch is mij toch ontgaan.psychoclown schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:10:
[...]
Lees wat terug in dit topic hier hebben al veel mensen hun mening/gedachte gegeven
Raffuhl en ik denken Q4 2010 met Sc2 nog dit jaar misschien Q1 2010.
Zou trouwens wel erg zonde zijn van de resources op de 1.13 patch van D2.. bijna iedereen zal die game vaarwel zeggen en D3 gaan spelen dan is heel de patch onnodig geweest..
(Patch is allemaal part of the plan van Blizzard
Oh das nice, dat wist ik nog niet. Zo kan je dan na verloop van tijd skills gebruiken die je 'piet' 10 cm doen groeien door de enorme visuele impact van het geheelpsychoclown schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:27:
[...]
Zoals ik het begrijp wel ja.
Maar blijkbaar zullen de visuals ook met elke extra punt in de skill vetter worden en skillrunes doen daar nog een schepje bovenop (ook weer van low runes > high runes).
Trouwens keek ik net nog eens naar de skills van de classes en een leaper + ground stomp barb lijkt me ook echt wel hard
Tenzij de laatste 2 classes me echt fantastisch lijken, wordt het zowiezo een barb voor mij. Die brute kracht is zo kicken
The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.
Kan er ook naast zitten vwb het vetter worden van de skills met elke punt meer die je erin doet maar het lijkt me een logische stap en ik ben niet de enige die er zo over denktAuspex schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:43:
[...]
Oh das nice, dat wist ik nog niet. Zo kan je dan na verloop van tijd skills gebruiken die je 'piet' 10 cm doen groeien door de enorme visuele impact van het geheel(Testosteron ftw!)
Tenzij de laatste 2 classes me echt fantastisch lijken, wordt het zowiezo een barb voor mij. Die brute kracht is zo kicken
Je post is wel echt te mooi
Hehe thx! Je kent het wel, dat '300' gevoelpsychoclown schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:45:
[...]
Kan er ook naast zitten vwb het vetter worden van de skills met elke punt meer die je erin doet maar het lijkt me een logische stap en ik ben niet de enige die er zo over denkt
Je post is wel echt te mooi![]()
Ja, het lijkt me idd ook een logische stap en ik vind dan dat het ook veel aantrekkelijker wordt om bv een skill te max'n. Je hebt niet enkel de damage verhoging, maar nog wat exta eye-candy. Double win!
Haha ja preciesAuspex schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:54:
[...]
Hehe thx! Je kent het wel, dat '300' gevoel
Ja, het lijkt me idd ook een logische stap en ik vind dan dat het ook veel aantrekkelijker wordt om bv een skill te max'n. Je hebt niet enkel de damage verhoging, maar nog wat exta eye-candy. Double win!
Het maxen wordt sowieso wel gedaan maar zoals je zegt zou het een 2 voor de prijs van 1 zijn!
Hoezo algemeen bekend? Dit is totaal niet waar. Blizzard heeft geen nieuw spel meer uitgegeven sinds 2004. Als je de WoW expansies (*gaaaap*) er toch wil bijtellen zat daar ook een gat van 3 jaar tussen WoW en de eerste uitbreiding.Ward Vr schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:06:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Dat is wel algemeen bekend maar dat is pas sinds vorig jaar dat ze dat willen gaan doen.Boeboe schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:09:
[...]
Hoezo algemeen bekend? Dit is totaal niet waar. Blizzard heeft geen nieuw spel meer uitgegeven sinds 2004. Als je de WoW expansies (*gaaaap*) er toch wil bijtellen zat daar ook een gat van 3 jaar tussen WoW en de eerste uitbreiding.
Kwam volgens mij tegelijk uit met het nieuws dat Blizzard streeft naar 2 expansions voor Diablo 3.
Maar of ze nou de expansions erbij tellen of dat ze per franchise 1 game/expansion per jaar willen releasen (nog niet eerder over nagedacht, schoot me net te binnen) is niet helemaal duidelijk.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
SpoTs schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:52:
me wacht op Blizzcon... ondertussen wil ik wel is wat meer informatie over deze game in de vorm van een trailert of filmpie...
Ook niet heel gek omdat BlizzCon09 voor de deur staat zoals je zelf al zegtAuspex schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:02:
Dat zou idd wel welkom zijn. De informatieflow stokt een beetje momenteel
De karige posts van Bashiok zijn daar een heel goed voorbeeld van en ik denk dat we hieruit veilig kunnen concluderen dat er tijdens BlizzCon09 heel wat nieuwe info/filmpjes/bevindingen naar buiten zullen komen.
Als er alleen al nieuwe demo's draaien zullen er wel weer massaal analyses en speelervaringen door gamesites online komen na BlizzCon. Dat was vorig al het geval en toen kwamen er veel nieuwe info/screenshots naar buiten.
Verwijderd
Ik heb Blizzard wel ooit de uitspraak zien doen dat er 1 expansion voor WoW per jaar uit zou komen, niet dat ze een game per jaar zouden gaan uitbrengen. Hebben ze dat ook gezegd, heeft dan iemand een bronvermelding?psychoclown schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:17:
[...]
Dat is wel algemeen bekend maar dat is pas sinds vorig jaar dat ze dat willen gaan doen.
Kwam volgens mij tegelijk uit met het nieuws dat Blizzard streeft naar 2 expansions voor Diablo 3.
Maar of ze nou de expansions erbij tellen of dat ze per franchise 1 game/expansion per jaar willen releasen (nog niet eerder over nagedacht, schoot me net te binnen) is niet helemaal duidelijk.
Trouwens, heeft Bashiok ergens aangegeven dat die runes de visuals van skills vetter maken, ik wist het namelijk nog niet!
Ja, stilte voor de storm...psychoclown schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:06:
[...]
[...]
Ook niet heel gek omdat BlizzCon09 voor de deur staat zoals je zelf al zegt
De karige posts van Bashiok zijn daar een heel goed voorbeeld van en ik denk dat we hieruit veilig kunnen concluderen dat er tijdens BlizzCon09 heel wat nieuwe info/filmpjes/bevindingen naar buiten zullen komen.
Als er alleen al nieuwe demo's draaien zullen er wel weer massaal analyses en speelervaringen door gamesites online komen na BlizzCon. Dat was vorig al het geval en toen kwamen er veel nieuwe info/screenshots naar buiten.
Een nieuwe class, inzicht in een of meerdere acts en een nieuwe gameplaytrailer zouden men honger als serieus stillen. En dan als kers op de taart een releasedate, maar denk dat ik het wel zonder de kers zal moeten stellen
Dan zou je even moeten snuffelen tussen de updates in de TS.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:13:
[...]
Ik heb Blizzard wel ooit de uitspraak zien doen dat er 1 expansion voor WoW per jaar uit zou komen, niet dat ze een game per jaar zouden gaan uitbrengen. Hebben ze dat ook gezegd, heeft dan iemand een bronvermelding?
Trouwens, heeft Bashiok ergens aangegeven dat die runes de visuals van skills vetter maken, ik wist het namelijk nog niet!
Net snel even gekeken maar kon het niet zo 123 vinden maar kwam wel 2 leuke dingen tegen.
• 12-05-'09 - Update106: Blizzcon09 Diablo III Panels
Update:
Blizzcon09 Diablo III Panels
Heroes & Monsters
The hero you play and the monsters you slay take center stage in any Diablo game. Join us for a look at the design process that brings these characters and creatures to life, as well as the mechanics involved in creating epic and memorable battles.
Lore
Sit down with our lore masters as they delve into the past, present, and future of the Diablo universe. We’ll recap the story thus far, provide new information on the tale Diablo III will tell, and grant some insight into what’s in store for Sanctuary.
Art
From designing characters to creating concept art to placing the building blocks that form the world: Our artists take players on a behind-the-scenes tour of Sanctuary.
En het volgende stukje uit een interview met Jay Wilson.. daar was ik laatst al naar op zoek
• 24-12-'08 - Update74: 1UP Jay Wilson Interview
1UP: Can you talk about the state of the classes? For example, is every class -- even the two that you have yet to reveal -- playable in the game right now?
JW: No. The fourth class is playable in game but is using a placeholder model -- one of an NPC, actually. And all of the skills are what we call "programmer art" because we haven't implemented actual skill effects. So that one is just in gameplay testing for us while we determine signature skills. The fifth class, we're just about finished concepting it and are about to start building it. We can't use placeholder art, so we're now just going to build a model and start working on the first series of skills for that one. We're actually spending more time on the Witch Doctor, Wizard, and Barbarian because of a big change we made to the skill system that we wanted to [integrate them] with -- so it's mostly just artwork that's going on for the other two classes.
Binnen 2 sec gegoogled:Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:13:
[...]
Ik heb Blizzard wel ooit de uitspraak zien doen dat er 1 expansion voor WoW per jaar uit zou komen, niet dat ze een game per jaar zouden gaan uitbrengen. Hebben ze dat ook gezegd, heeft dan iemand een bronvermelding?
Dus zowel nieuwe games als expansions. Van mij mag diablo gerust voor starcraft komenBut more interesting was a statement from Blizzard COO Paul Sams, who said the studio was now scheduled to put out one major release every year.
"Blizzard intends on delivering one 'frontline' release per year," Sams said. "I think you can see in our numbers that that is contemplated." Blizzard currently has Starcraft 2 and Diablo 3 in the works and it's safe to assume there's action on the World of Warcraft front as well, but Sams wouldn't say which "frontline release" gamers can expect in 2009.
Blizzard doet nooit iets met die kersen. Done when it's done. Dit jaar echt niet. Ik denk dat Blizzard zich verkeken heeft op SC2, waardoor ze eerst zeiden dat ze elk jaar een release zouden doen. Maar wie weet, het wordt opgedeeld in 3 stukken, dus misschien komt er nog een Bliz game dit jaar. En anders brengen ze maar Lost Vikings for mobile uitAuspex schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:16:
[...]
Ja, stilte voor de storm...
Een nieuwe class, inzicht in een of meerdere acts en een nieuwe gameplaytrailer zouden men honger als serieus stillen. En dan als kers op de taart een releasedate, maar denk dat ik het wel zonder de kers zal moeten stellen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Niet dus, check SC2 topic!Boeboe schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:44:
SC2 komt er misschien nog tegen het einde van het jaar. Er zijn geruchten dat de publieke SC2 beta vrijgegeven wordt tijdens/na blizzcon.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ben benieuwd wat ze op BlizzCon09 dan voor grote aankondiging gaan doen, alsnog iets voor Diablo 3?
Ik denk dat Blizzard nog een paar verborgen kaarten in zijn mouw heeft en met iets speciaals gaat komen tijdens/na Blizzconpsychoclown schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:09:
Zonde maarja kan je niks aan doen
Ben benieuwd wat ze op BlizzCon09 dan voor grote aankondiging gaan doen, alsnog iets voor Diablo 3?
In hun aankondiging zeggen ze dan ook dat ze het eigenlijk van plan zijn om elk jaar een spel uit te brengen.psychoclown schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 00:09:
Zonde maarja kan je niks aan doen
Maar echt een harde aankondiging is het niet, "intend" vind ik erg vrijblijvend. En bij Blizzard hoort het lange wachten er gewoon bij
Met verbeterde reso's
Ik denk niet dat een verbeterede resolutie veel uit gaat makenDNS666 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:06:
Gewoon alsnog expansion2 voor diablo2.
Met verbeterde reso's
Doe mij maar gewoon een D3 anouncement
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Met het risico dat die ook uitgesteld kan worden door bnet 2.0 problemen? Liever nietSpoTs schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:15:
[...]
Ik denk niet dat een verbeterede resolutie veel uit gaat makenAangezien je alleen pixels verkleint.. worden de details niet hoger.. maar de speelbaarheid wel minder doordat je dingen gaat missen.
Doe mij maar gewoon een D3 anouncement
Niet echt bepaald nieuws dus dan maar zo:
Bashiok: I don’t plan on holding Q&A’s similar to those posted in the StarCraft 2 forum.
I prefer a more conversational approach to answering questions and discussing information. If we get to a point where a lot of information is being covered then there’s the potential for a ‘weekly round up’ type sticky that points to all of the newest info that’s been released through talking about the game with y’all.
[ Voor 36% gewijzigd door psychoclown op 06-08-2009 09:25 ]
AoE the Barrels and Graves
I just spent some time playing Hell Unleashed (D2 mod), and I was going through the catacombs in Blood Raven's area and something occurred to me:
Assuming Blizzard implements the same types of item containers in Diablo 3 (chests, logs, bodies, etc.) I believe that allowing Area of Effect (AoE) spells to "open" breakables would positively affect the gameplay.
As for my reasoning, I have a few key points.
Number one, people might argue that single-clicking each and every barrel is part of the reward tradeoff - you spend time clicking, you get something good. However, barrels/urns rarely contained worthwhile drops, and most people would run/teleport right by them. Permitting players to open logical items (urns, barrels, maybe logs or skeletons, but not chests, for example) with AoE attacks would most likely increase the chances that someone actually spends time doing so. And if the game designers went so far as to include something, they might as well facilitate ways for players to utilize it.
Number two is a throwback to Diablo 1 - having a chance to obliterate the cackling skeleton hanging out in the barrel with one strong swing of your weapon. Now that I think about it, the same could hold true for the Defiled Graves - a move like Nova or the Barb's new Ground Stomp could theoretically stun and/or kill zombies hanging out in the graves. In D2, monsters spawned after the barrel/grave broke, eliminating this ability.
Number three hinges on a change in the explosive barrel mechanics. In Diablo 1 and 2, explosive barrels would chain-react with explosive barrels nearby, and would only damage players. But why shouldn't they damage monsters as well? Some sort of demonic intelligence in the explosive that prevents damage to demons and beasts? Picture the possibilities of explosive barrels as part of the new destructive environment theme - a Witch Doctor hurls a Firebomb into a cluster of barrels, and if the dice roll says they're explosive, the radius and/or damage of the Firebomb is enhanced, damaging nearby enemies along with the enemies within the barrels. Likewise, a Barb could Seismic Slam or Charge into a cluster as a sacrificial move, eating the explosion himself but taking out a swarm of enemies.
TL;DR
-------------------------------------------------------------
1) Players should be able to break barrels with AoE spells
2) If breakables/graves still contain enemies, players should be able to break the item and kill the enemy in one hit if the damage is high enough
3) Explosive barrels should damage enemies as well, enhancing the destructive environment possibilities
Thoughts? Comments?
Bashiok: This has already been implemented.
Maar ben blij dat het geimplementeerd is.
Niet echt een bron van ergenis maar raar was het wel in de oude situatie.
Top! Ik rende / teleporte ook altijd gewoon langs barrels. Op een gegeven moment maak je echt alleen maar de sparkly chests open.DNS666 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:04:
Antwoord is echt weer te droog.
https://niels.nu
Ja en eigenlijk quote hij de poster boven hem (maar je kan geen quote binnen een quote op got)DNS666 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:04:
Antwoord is echt weer te droog.
Vind het wel een leuke bevestiging, lijkt me erg lache om even nova/frost nova bij allemaal potten te doen.
Heb wel eens uit een basket voordat ik mephi ging slachten een vex gekregen dus het kan zeker wat opleveren
Trouwens kom net dit tegen:
Mike Morhaine: We haven't announced any release dates on any future title. And I'll also reiterate that the StarCraft into next year does not impact the schedule. So it would be correct to conclude that you could expect two releases of Blizzard next year. But I will not make any conclusion as to what those titles will be.
[ Voor 26% gewijzigd door psychoclown op 06-08-2009 11:46 ]
Precies! maar ook de bevestiging dat Diablo 3 development niet onder de Sc2 'uitstel' lijdt is al erg goed om te horen. Icm de andere 'boodschap' kun je denk ik wel concluderen dat Diablo 3 niet onnodig uitgesteld zal worden omdat het anders te vroeg een andere release op zou volgen.DeepSeven schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:41:
Goedzo Mike, dat is wat we willen horen. Get our hopes up!
Nouja, is natuurlijk wel een beetje nonsense aangezien ze in de SC2 delay stellen dat dit door battle.net 2 komt welk ze tevens voor diablo 3 willen gebruiken. Dus de uitstel van SC2 door uitstel van battle.net 2 heeft misschien geen effect op diablo 3 door SC2 maar echt wel door battle.net 2. Krijgen ze die laatste in de aankomende maanden nog steeds niet rond zoals ze het hebben willen zal het me niet verbazen als diablo 3 iets vooruit geschoven wordt.psychoclown schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:45:
[...]
Precies! maar ook de bevestiging dat Diablo 3 development niet onder de Sc2 'uitstel' lijdt is al erg goed om te horen. Icm de andere 'boodschap' kun je denk ik wel concluderen dat Diablo 3 niet onnodig uitgesteld zal worden omdat het anders te vroeg een andere release op zou volgen.
Al is het maar om SC2 en diablo 3 niet in hetzelfde kwartaal te releasen.
Laat ik het dan zo zeggen, als bnet 2.0 eindelijk werkt zal het voor het Diablo 3 team hoogstens een kwestie van goed implementeren zijn. Als ze er eerlijk over zijn en ik de geluiden over de status van Sc2 mag geloven is het ook voor Sc2 gewoon wachten op bnet 2.0. Het Diablo 3 team daarentegen heeft nog genoeg werk te doen lijkt me en kan dus onverstoord verder werken alleen zal de implementatie van bnet 2.0 op een later tijdstip gebeuren.psychodude schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:36:
[...]
Nouja, is natuurlijk wel een beetje nonsense aangezien ze in de SC2 delay stellen dat dit door battle.net 2 komt welk ze tevens voor diablo 3 willen gebruiken. Dus de uitstel van SC2 door uitstel van battle.net 2 heeft misschien geen effect op diablo 3 door SC2 maar echt wel door battle.net 2. Krijgen ze die laatste in de aankomende maanden nog steeds niet rond zoals ze het hebben willen zal het me niet verbazen als diablo 3 iets vooruit geschoven wordt.
Al is het maar om SC2 en diablo 3 niet in hetzelfde kwartaal te releasen.
Mja dat zou inderdaad kunnen dat ze er minimaal een jaar tussen willen houden maar ik zou het erg jammer vinden.. uit de statement van Morhaine valt iets anders te halenPensmaster-B schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:38:
wellicht dat activision d3 gewoon door drukt naar een ander fiscaal jaar, 't draaid sins de merger toch wel iets meer om geld dan vroegah toen het nog alleen blizzrd was
De meeste mensen deugen!
nouja, dat gevoel heb ik dus al sindsdat activision en blizzard samen zijn gegaan, de fan tevreden houden is ineens niet meer prioriteit nummer 1 bij blizzard, en dat zie je directCassius schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:30:
Vraag me af of de reso's dit keer wel goed schalen en tot grote hoogtes zijn op te krikken. Daar lieten ze toch wel een bekende speld vallen bij D2. Maar ik denk dat ik hierbij niets hoef te vrezen toch?
enne, dat komt omdat D2 spritebased is, die techniek kan je gewoon niet schalen, zo was de engine niet gebouwd
Zou er maar niet vanuit gaan want als het kon hadden ze het misschien allang eerder gedaan.Cassius schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:30:
Vraag me af of de reso's dit keer wel goed schalen en tot grote hoogtes zijn op te krikken. Daar lieten ze toch wel een bekende speld vallen bij D2. Maar ik denk dat ik hierbij niets hoef te vrezen toch?
Dat heb ik juist andersom, 1.11 bood naast wat fixes etc niks nieuws (mja crap runewords).Dalyxia schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:36:
[...]
nouja, dat gevoel heb ik dus al sindsdat activision en blizzard samen zijn gegaan, de fan tevreden houden is ineens niet meer prioriteit nummer 1 bij blizzard, en dat zie je direct
enne, dat komt omdat D2 spritebased is, die techniek kan je gewoon niet schalen, zo was de engine niet gebouwd
Zelfde geldt voor 1.12 die maar even gereleased werd tegelijk met de banwave.
Trouwens heb ik dat wel eens eerder gezegd want met 1.13 doen ze opeens wel veel moeite terwijl het nu toch echt tegen het einde van D2 aan zit te hikken. Niet heel erg natuurlijk maar het voelt alsof het nog even een laatste zoethoudertje is terwijl enige goede changes in de patch al beter in 1.12 hadden moeten/kunnen zitten of nog beter 1.11.
Sowieso heeft ActivisionBlizzard ervoor gezorgd dat de policy van Blizzard weer aanscherpte met huge banwaves op D2 en WC3
Je hoeft niets te vrezen, dit is een poly engine, het ander was een sprite engineCassius schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:30:
Polygonen kun je makkelijker schalen dan sprites, die moet je namelijk allemaal opnieuw tekenen
Uh nee, die zie ik niet. Of doel je op het uitsel van 1.13? Mag je herinneren aan 1.10, die nog wel langer geduurd heeft? Alleen is de economie nu meer vernaggeld omdat ze juist op communicatie iets doorgeschoten zijn, Bashiok praat te veel. Tenminste, over deadlines hoor je gewoon in de ICT je kop te houden, want die worden nooit gehaaldDalyxia schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:36:
[...]
nouja, dat gevoel heb ik dus al sindsdat activision en blizzard samen zijn gegaan, de fan tevreden houden is ineens niet meer prioriteit nummer 1 bij blizzard, en dat zie je direct
[ Voor 40% gewijzigd door Pheno79 op 07-08-2009 06:56 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Ah wacht eens ik dacht gisteravond in het D2 topic beland te zijnVicarious schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:05:
1.12 bood wel wat nieuws hoor, je kon zonder hacks zonder CD spelenErg handige feature wat mij betreft. De runewords uit 1.11 zijn trouwens niet zo crap hoor, untwinked zijn ze prima te gebruiken. En laten we eerlijk wezen, zonder alle dupers etc. had toch bijna niemand een enigma gehad (en zo hoort het!)?
Mja maar allemaal van die kleine dingetjes.. zonder 1.12 en zonder de banwave hadden we nog steeds kunnen spelen met d2loader dus in dat opzicht zijn het kleine dingetjes.
Laten we hier dan ook even eerlijk zijn
Ja dat klopt en aan de ene kant vind ik het niet erg aan de andere kant wel:
- alles zou x keer in waarde stijgen
- exclusiviteit vwb gear, als je bijv. een eni hebt
- exclusiviteit vwb builds, goede hdins kunnen niet door elke random retard gemaakt kunnen worden
Totaal off-topic: ik dacht eerder aan de wel bekende steekCassius schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:30:
Study everything, You'll find something you can use
Verwijderd
Trouwens, even terugkomend op de quote van Mike Morhaine (doet me trouwens heel erg aan Mograine denken, WoW anyone?
Je kunt hieruit wel opmaken dat het gaat om SC2 en D3, want de enige andere game in ontwikkeling is de MMO met nieuwe IP en die is echt nog lang niet klaar. WoW heeft men ook een dikke 7 jaar over gedaan volgens mij om te ontwikkelen, al zijn ze al sinds de release van WoW bezig met deze MMO (wat ik zeker niet verwacht) dan zijn ze er nog een paar jaar zoet mee denk ik. Oftewel, SC2 en D3 in 2010!
wat dus inhoudt dat D3 tussen 4 en 15 maanden uitkomtVerwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:40:
Oftewel, SC2 en D3 in 2010!

Verwijderd
omgomgomgomg!SpoTs schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:50:
[...]
wat dus inhoudt dat D3 tussen 4 en 15 maanden uitkomt

De vraag is alleen, wat gaan we in de tussentijd spelen?
[ Voor 21% gewijzigd door DeepSeven op 07-08-2009 11:50 ]
Speel WoW, Warhammer Online en GTA 4 atmVerwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:43:
[...]
omgomgomgomg!Dat lijkt al een stuk dichterbij dan 'eind 2010' he?
De vraag is alleen, wat gaan we in de tussentijd spelen?Er komen niet echt andere goeie games meer uit komend half jaar volgens mij! (behalve CoD:MW2)
Kan nog doen: Red Alert 3, Anno 1404
Het zou ook nog een WoW expansion kunnen zijn naast Sc2 al hoop ik dat niet natuurlijkVerwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:40:
wat dat betreft denk ik dat D3 grafisch langer met de bups mee kan dan D2.
Trouwens, even terugkomend op de quote van Mike Morhaine (doet me trouwens heel erg aan Mograine denken, WoW anyone?)
Je kunt hieruit wel opmaken dat het gaat om SC2 en D3, want de enige andere game in ontwikkeling is de MMO met nieuwe IP en die is echt nog lang niet klaar. WoW heeft men ook een dikke 7 jaar over gedaan volgens mij om te ontwikkelen, al zijn ze al sinds de release van WoW bezig met deze MMO (wat ik zeker niet verwacht) dan zijn ze er nog een paar jaar zoet mee denk ik. Oftewel, SC2 en D3 in 2010!
Zo heel gek klinkt dat toch niet? Raffuhl en ik kunnen het niet weten maar ik denk dat onze verwachting best redelijk is (Q4 2010). Zie ook het lijstje wat Raffuhl in elkaar gezet had een paar pagina's terug:SpoTs schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:50:
[...]
wat dus inhoudt dat D3 tussen 4 en 15 maanden uitkomt
Waarbij het me niet geheel onrealistisch lijkt dat ze alle classes al klaar hebben in Q3 2009 en dat er dan nog flink geschaafd etc zal worden wat gewoon constant gebeurd- Q3 2009, Act 2 klaar
- Jaarwisseling, Act 3 klaar en meeste classes + skills in game
- eind Q2 Act 4 + classes en UI finetunen + Alpha testing
- Q3 closed beta testing + verder finetunen
- Q4 2010 release
Haha daar heb ik geen problemen mee speel toch voornamelijk oude toppersVerwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:43:
[...]
De vraag is alleen, wat gaan we in de tussentijd spelen?Er komen niet echt andere goeie games meer uit komend half jaar volgens mij! (behalve CoD:MW2)
Ben het sowieso wel gewend veel aardige/leuke games te missen omdat ik vroeger altijd online competitief op 1 fps tegelijk concentreerde
Misschien wel realistisch.. maar het moet gewoon eerder uitkomen;p ik kan me echt niet nog een jaar vermaken met WoWpsychoclown schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:02:
[...]
Het zou ook nog een WoW expansion kunnen zijn naast Sc2 al hoop ik dat niet natuurlijk
[...]
Zo heel gek klinkt dat toch niet? Raffuhl en ik kunnen het niet weten maar ik denk dat onze verwachting best redelijk is (Q4 2010). Zie ook het lijstje wat Raffuhl in elkaar gezet had een paar pagina's terug:
[...]
Waarbij het me niet geheel onrealistisch lijkt dat ze alle classes al klaar hebben in Q3 2009 en dat er dan nog flink geschaafd etc zal worden wat gewoon constant gebeurd
[...]
Haha daar heb ik geen problemen mee speel toch voornamelijk oude toppers
Ben het sowieso wel gewend veel aardige/leuke games te missen omdat ik vroeger altijd online competitief op 1 fps tegelijk concentreerde
SC2 delay will not affect other Blizzard titles
Mike Morhaime: Our vision for Battlenet is ambitious. As I have said before, we intend to make Battlenet the premiere online gaming destination. We view the next generation of Battlenet as strategically important to the future of our company. It’s the foundation for all future online games at Blizzard and will be the cornerstone of our community.
In addition to supporting tournaments, rankings, and multi-player game matching for Starcraft 2 and future Blizzard games, the next generation of Battlenet will add social networking features, cross-game communication, unified login and account management, and more. Battlenet will bring together players from across all of our games including World of Warcraft, eventually allowing them to connect, communicate, and share experiences with each other through the service regardless of which Blizzard game.
The new version of Battlenet is being integrated with Starcraft 2 more tightly than in any previous Blizzard game. Over the past few weeks, it has become clear that it will take longer than expected to prepare the new Battlenet for the launch of Starcraft 2. This means, as Bobby mentioned, that we will not be ready to launch Starcraft 2 in 2009. We recognize that we only get one chance to make a first impression. It’s much easier to retain a player that has a great initial experience than to bring them back after a mediocre one.
While we could rush into beta and launch an inferior game and service experience this year, fixing that experience over time, our track record has proven that there is a far greater value for us and for our players in making sure that the experience is great right from the start.
As it relates to shifting Starcraft into 2010, does that mean that we will get two key Blizzard releases next year?
Michael Morhaime: While we have not announced the release dates of any of the titles, I will confirm that the move of Starcraft into 2010 does not affect the release schedules of any of our other games.
I just want to clarify on the issue of Starcraft not having any impact for Diablo timing for next year. You’ve said that there would be one major release from Blizzard coming out every year. Does that imply that we will have two major releases coming out for Blizzard next year?
Michael Morhaime: I would just like to reiterate that we haven’t announced any release dates on any future titles. And I will also reiterate that the move of Starcraft into next year does not impact the schedule and so it would be correct to conclude that you could expect two releases of Blizzard next year but I would not make any conclusion on what those titles are going to be.
Daarnaast staat er ook nog een brede verklaring bij van Morhaime met oa. wat bnet 2.0 gaat bieden wat ook voor ons interessant is
hij probeert zich in te dammen geloof ikSpoTs schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:24:
Wat ze dus zeggen is dat ze volgend jaar 2 games uitbrengen.. maar ze willen niet zeggen of het Diablo is of misschien wel Lost Vikings
Kan haast niet anders als dat D3 volgend jaar komt.
of ze moeten een WoW expansion een "major release" noemen
Hmm, volgens mij gaat een exp 2 jaar mee, dus zou de nieuwe exp eind 2010 komen idd.Dalyxia schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:55:
[...]
hij probeert zich in te dammen geloof ik
Kan haast niet anders als dat D3 volgend jaar komt.
of ze moeten een WoW expansion een "major release" noemen
Maar hoop eerder d3 te kopen dan een exp voor wow
Ik speel WoW bij gebrek aan beterBoeboe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:56:
Denk niet dat er nog veel mensen zijn die zichzelf gamer noemen en nog altijd WoW spelen (al die plebs die wow spelen wil ik vooral NIET in d3 tegenkomen). Eventuele uitbreidingen voor wow zullen dan ook wel geen invloed hebben op de andere releasedata.
Was eerst mogelijk om grotere resolutie te spelen onofficieel dan, dat hebben ze zeer rap dichtgepatched vanwege balans.Cassius schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:30:
Als mensen namelijk grotere kaart konden zien op hogere resolutie, hadden ze voordeel t.o.v. mensen, die dat niet konden.
Dus geen hogere resolutie was een balans item zeiden ze.
[ Voor 5% gewijzigd door bangkirai op 07-08-2009 15:09 ]
Het zijn allebei andere Genres, en fans van beide spellen kopen beide spellen. Zo gaat het bij blizzard games. Dus als die 2 gereleased worden, snijden ze niemand behalve de concurrentie.Morrar schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:08:
Zou mij eerlijk gezegd enorm verbazen als ze twee van zulke enorme releases (Starcraft en Diablo) in 1 jaar eruit gooien. Lijkt me financieel gezien niet de meest handige actie, je kan het beter een beetje spreiden lijkt me. Natuurlijk zijn het twee heel verschillende spellen, maar ik denk toch dat het publiek ervoor grotendeels zal overlappen (ik zou ze in ieder geval beiden willen spelen). Lijkt me dus een beetje teveel van het goede, en gezien de expliciete vaagheid in het interview hierboven denk ik ook dat het een andere titel gaat worden (waarschijnlijk WOW uitbreiding).
Nofi, maar Ik weet niet of jij wel gaat overleven in D3 op hogere moeilijkheidsgraad
Ik ben jaren geleden gestopt met WoW omdat het simpelweg TE gemakkelijk was. Iedere huisvader kan zich volledig in epic outfit draperen zolang hij maar wat moeite doet. Iedere raidbaas was neer te krijgen zolang je geen idioten in je team had. Iemand die WoW speelt heeft geen flauw besef wat uitdaging in een spel is. Als je dan ook nog eens excuses zoals "bij gebrek aan beter" laat vallen doe je blijken dat je de laatste jaren echt wel met oogkleppen op hebt geleefd
Vond het al vervelend in EVE online, de WoW-tards die regelmatig binnendruppelen met de boodschap "I played WoW for 5 years lol" voordat ze beseffen dat ze het te moeilijk vinden, een paar dagen zitten rond te spammen en dan weer verdwijnen. Wil het niet in veel grotere mate tegenkomen in D3, echt niet
[ Voor 21% gewijzigd door boe2 op 07-08-2009 15:29 ]
Boeboe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:20:
Ik ben jaren geleden gestopt met WoW omdat het simpelweg TE gemakkelijk was. Iedere huisvader kan zich volledig in epic outfit draperen zolang hij maar wat moeite doet. Iedere raidbaas was neer te krijgen zolang je geen idioten in je team had.

https://niels.nu
ik heb voor Wow 4 jaar LoD gespeelt.. dus ja ga het prima overlevenBoeboe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:20:
[...]
Nofi, maar Ik weet niet of jij wel gaat overleven in D3 op hogere moeilijkheidsgraad.
Ik ben jaren geleden gestopt met WoW omdat het simpelweg TE gemakkelijk was. Iedere huisvader kan zich volledig in epic outfit draperen zolang hij maar wat moeite doet. Iedere raidbaas was neer te krijgen zolang je geen idioten in je team had. Iemand die WoW speelt heeft geen flauw besef wat uitdaging in een spel is. Als je dan ook nog eens excuses zoals "bij gebrek aan beter" laat vallen doe je blijken dat je de laatste jaren echt wel met oogkleppen op hebt geleefd
Vond het al vervelend in EVE online, de WoW-tards die regelmatig binnendruppelen met de boodschap "I played WoW for 5 years lol" voordat ze beseffen dat ze het te moeilijk vinden, een paar dagen zitten rond te spammen en dan weer verdwijnen. Wil het niet in veel grotere mate tegenkomen in D3, echt niet.
Nou niet dus. Stel dat iemand op een krap budget zit en SC in rond februari uitkomt. Als zo iemand meer fan is van Diablo en weet dat deze rond kerst uit gaat komen kan ik me voorstellen dat je het nog ff uitzit en dus SC skipt voor Diablo.SpoTs schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:12:
[...]
Het zijn allebei andere Genres, en fans van beide spellen kopen beide spellen. Zo gaat het bij blizzard games. Dus als die 2 gereleased worden, snijden ze niemand behalve de concurrentie.
En daarbij, als je twee games boven op elkaar lanceert zullen mensen even heel druk gamen en er dan ook weer sneller mee klaar zijn dan wanneer je er meer tijd tussen laat. Dan spelen ze 1 game grijs en gaan ze dan pas door naar de volgende. Staan ze dus minder snel weer op je stoep te schreeuwen om een nieuwe release en heb je dus meer tijd om wat nieuws te ontwikkelen...
Edit: interessant e-peen wedstrijd hier
[ Voor 21% gewijzigd door Morrar op 07-08-2009 16:04 ]
Moet natuurlijk niet gekker worden.
Ik koop ze hoe dan ook allebei.
Al komen ze een week na elkaar uit.
Wat waarschijnlijk een grotere impact kan hebben op de release van Diablo 3 is de volgende WoW uitbreiding. Wotlk kwam in november 2008 uit, en Blizzard heeft al aangegeven dat ze proberen om elk jaar 1 Wow uitbreiding te releasen. Dat halen ze nu toch niet, maar als SC2 in Q1-2 2010 komt, dan kan de volgende wow exp gerust in Q3-4 2010 uitkomen. Natuurlijk ook veel slimmer, iedere wow speler koopt die dan en als D3 uitkomt koopt een deel van de wow userbase D3 en kijkt waarschijnlijk niet meer terug om. Als ze D3 ervoor uitbrengen kunnen ze aardig wat potentiële verkopen en maandelijkse subs kwijt raken.
DeepSeven komt denk ik het dichtst in de buurt van de visie van Blizzard. Eerst WoW voor de abonnees wat langer te houden en dan D3 releasen. Als ik daar de baas was, zou ik het iig ook zo doenDeepSeven schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:15:
SC en Diablo hebben beide een enorme fan base. Bovendien heeft Blizzard zo'n goede reputatie van kwaliteit games dat ze (zeker op lange termijn) toch wel veel verkopen. Het lijkt me sterk dat door SC2 en D3 in hetzelfde jaar te releasen, ze veel verkopen mis lopen.
Wat waarschijnlijk een grotere impact kan hebben op de release van Diablo 3 is de volgende WoW uitbreiding. Wotlk kwam in november 2008 uit, en Blizzard heeft al aangegeven dat ze proberen om elk jaar 1 Wow uitbreiding te releasen. Dat halen ze nu toch niet, maar als SC2 in Q1-2 2010 komt, dan kan de volgende wow exp gerust in Q3-4 2010 uitkomen. Natuurlijk ook veel slimmer, iedere wow speler koopt die dan en als D3 uitkomt koopt een deel van de wow userbase D3 en kijkt waarschijnlijk niet meer terug om. Als ze D3 ervoor uitbrengen kunnen ze aardig wat potentiële verkopen en maandelijkse subs kwijt raken.
Dat is de keuze van de persoon zelf en hoeft totaal niet aan de release date te liggen.Boeboe schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:14:
Het gaat hem niet over de aankoop over 10 maanden, maar om het spelen over 10 maanden. Ik heb WC3 bijna 2 jaar intensief online gespeeld. Om die reden mag D3 ook gerust nog een paar jaar wachten van mij als eerst SC2 uitkomt.
Zelf heb ik jaren CoD en toen CoD2 gespeeld en veel leuke spellen tussen door gereleased zien worden maar vaak liet ik de spellen liggen. Dat kwam alleen omdat ik voor mezelf de afweging maakte of ik CoD/CoD2 online competitief wilde blijven spelen of een ander spel proberen en uiteindelijk koos ik 9/10 keer toch voor CoD/CoD2.
Als de releases anders waren geweest had ik het nog niet anders gekozen gewoon omdat ik nog erg veel plezier beleefde met in dit geval CoD/CoD2.
Tuurlijk kan je zeggen dat Blizzard zich hiermee in de vingers zou snijden maar zoals al vaker gezegd is het een ander genre. Dat de xxxxxx aantal spelers die in het overlappende gebied zitten zullen of beide kopen of een afweging maken en kan je het dus ook als een win win situatie zien. Beide kopen is helemaal top maar de spelers uit het overlappende gebied zullen ze in ieder geval niet verliezen.
Precies de goede invulling op het 'overlappende gebied' wat ik net (fail) probeer te coveren..Auspex schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:39:
[...]
DeepSeven komt denk ik het dichtst in de buurt van de visie van Blizzard. Eerst WoW voor de abonnees wat langer te houden en dan D3 releasen. Als ik daar de baas was, zou ik het iig ook zo doen
hoezo visie van blizzard? dat is niet de visie van blizzard, dat is potdomme de visie van Activision. Dat is namelijk een visie die alleen maar om geld gaat, en de blizzard die ik kende deed daar niet zo openlijk aan.Auspex schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:39:
[...]
DeepSeven komt denk ik het dichtst in de buurt van de visie van Blizzard. Eerst WoW voor de abonnees wat langer te houden en dan D3 releasen. Als ik daar de baas was, zou ik het iig ook zo doen
Het is idd niet dat ze Activision nodig hebben om te blijven bestaanPheno79 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:13:
Ik denk dat hier helemaal geen visie is. Ze hebben problemen met bnet 2, dus raakt al hun stuff achterop schema, omdat WoW, SC2 en D3 er gebruik van maken. SC2 als eerst natuurlijk, dus daar is de impact op de releasedate het grootst. Blizzard heeft echt wel gezorgd dat ze hun done when it's done mentaliteit hebben mogen behouden. Anders waren ze wel op eigen kracht verder gegaan, de inkomsten hebben ze er iig voor
Verwijderd
Precies, zoals ik me kan herinneren werden Starcraft en Diablo 2 ook veelvuldig naast elkaar gespeeld en waren ze volgens mij zelfs allebei in de top 10 van de meest gespeelde multiplayer games terug te vinden destijds. Die overlap is niet zo denderend, ondanks dat ik denk dat de ontwikkelingen in de MMO markt ook wel invloed gaan hebben op het aantal mensen die D3 gaan spelen. SC2 blijven m.i. de die-hard RTS fans.psychoclown schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:00:
[...]
Dat is de keuze van de persoon zelf en hoeft totaal niet aan de release date te liggen.
Zelf heb ik jaren CoD en toen CoD2 gespeeld en veel leuke spellen tussen door gereleased zien worden maar vaak liet ik de spellen liggen. Dat kwam alleen omdat ik voor mezelf de afweging maakte of ik CoD/CoD2 online competitief wilde blijven spelen of een ander spel proberen en uiteindelijk koos ik 9/10 keer toch voor CoD/CoD2.
Als de releases anders waren geweest had ik het nog niet anders gekozen gewoon omdat ik nog erg veel plezier beleefde met in dit geval CoD/CoD2.
Tuurlijk kan je zeggen dat Blizzard zich hiermee in de vingers zou snijden maar zoals al vaker gezegd is het een ander genre. Dat de xxxxxx aantal spelers die in het overlappende gebied zitten zullen of beide kopen of een afweging maken en kan je het dus ook als een win win situatie zien. Beide kopen is helemaal top maar de spelers uit het overlappende gebied zullen ze in ieder geval niet verliezen.
[...]
Precies de goede invulling op het 'overlappende gebied' wat ik net (fail) probeer te coveren..
Wikipedia: Activision BlizzardSpoTs schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:20:
[...]
Het is idd niet dat ze Activision nodig hebben om te blijven bestaan
Groot aandeelhouder is Vivendi. Ik weet niet wanneer zij de upper-hand in de aandelen hebben gekregen, maar voor de fusie met Activision was dat volgens mij nog niet zo? Misschien is hier iemand meer in thuis dan ik!
Ik weet niet in hoeverre Blizz zich nu iets aantrekt of moet aantrekken van de aandeelhouders, maar deze hebben wel heel duidelijk laten weten niet blij te zijn met de verschuiving van alle titels naar 2010 of later door B.net 2.0. Dit schijnt wel zo z'n invloed op de aandelenkoers te hebben (gehad) als ik Nu.nl mag geloven.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 09:49 ]
Hmm point taken, maar hopelijk vervroegd dit de release van D3 een beetje..Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:32:
[...]
Precies, zoals ik me kan herinneren werden Starcraft en Diablo 2 ook veelvuldig naast elkaar gespeeld en waren ze volgens mij zelfs allebei in de top 10 van de meest gespeelde multiplayer games terug te vinden destijds. Die overlap is niet zo denderend, ondanks dat ik denk dat de ontwikkelingen in de MMO markt ook wel invloed gaan hebben op het aantal mensen die D3 gaan spelen. SC2 blijven m.i. de die-hard RTS fans.
[...]
Wikipedia: Activision Blizzard
Groot aandeelhouder is Vivendi. Ik weet niet wanneer zij de upper-hand in de aandelen hebben gekregen, maar voor de fusie met Activision was dat volgens mij nog niet zo? Misschien is hier iemand meer in thuis dan ik!In ieder geval kan Vivendi dus wel degelijk aan Blizzard 'opdringen' dat ze SC2 uitbrengen als premature release als ze het geld willen zien binnenkomen.
Ik weet niet in hoeverre Blizz zich nu iets aantrekt of moet aantrekken van de aandeelhouders, maar deze hebben wel heel duidelijk laten weten niet blij te zijn met de verschuiving van alle titels naar 2010 of later door B.net 2.0. Dit schijnt wel zo z'n invloed op de aandelenkoers te hebben (gehad) als ik Nu.nl mag geloven.
Diablo 3 patch 1.91 ( everything is fixed now )
Hier hoop ik dus voor SC fans dat blizzard zich er niets van aan trekt. Vervroegde releases hebben we nu al vaak genoeg mee gemaakt dat ze dan of floppen of een erg slechte start maken (Conan, Warhammer, en nog wel meer).Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:32:
Groot aandeelhouder is Vivendi. Ik weet niet wanneer zij de upper-hand in de aandelen hebben gekregen, maar voor de fusie met Activision was dat volgens mij nog niet zo? Misschien is hier iemand meer in thuis dan ik!In ieder geval kan Vivendi dus wel degelijk aan Blizzard 'opdringen' dat ze SC2 uitbrengen als premature release als ze het geld willen zien binnenkomen.
Persoonlijk heb ik ook liever dat ze de tijd er voor nemen om een goed product te leveren i.p.v. een half gebakken zootje
[ Voor 8% gewijzigd door Shuvit op 10-08-2009 11:32 ]
void
Age of Conan .. ja.. Warhammer heeft een prima start gemaakt hoor, en nu nog steeds een goeie playerbase.Shuvit schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:31:
[...]
Hier hoop ik dus voor SC fans dat blizzard zich er niets van aan trekt. Vervroegde releases hebben we nu al vaak genoeg mee gemaakt dat ze dan of floppen of een erg slechte start maken (Conan, Warhammer, en nog wel meer).
Persoonlijk heb ik ook liever dat ze de tijd er voor nemen om een goed product te leveren i.p.v. een half gebakken zootje
Verwijderd
http://www.insidegamer.nl...uwen-in-Age-of-Conan.html
Edit: oeps, wat late reactie!
Dat warhammer een goede start heeft gemaakt ben ik het niet mee eens. De helft van de player cities en classes zat er bij release niet eens in en de low-lvl area's zijn bijna allemaal leeg, scenario's vind je in tier 2 ook niet meer, of weinig.
Bashiok heeft volgens mij wel recentelijk nog gezegd dat het makkelijker is om gamers aan een game te binden als deze in 1 keer goed gereleased wordt, dan mensen terugkrijgen na verbeteringen als men al negatieve ervaringen achter de rug heeft.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 11:54 ]
L4D en 17 nov. L4D2
Had nog gehoopt op Bioshock2, maar is delayed naar '10 duss..
Beetje erg vroeg om dit te zeggen natuurlijk, bij SC2 heeft de release al vorm bij Diablo 3 duidelijk nog nietSpoTs schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:10:
[...]
Hmm point taken, maar hopelijk vervroegd dit de release van D3 een beetje..
Diablo 3 patch 1.91 ( everything is fixed now )
Ben het daarom ook met Shuvit eens:
Shuvit schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:31:
[...]
Hier hoop ik dus voor SC SC/Diablo fans dat blizzard zich er niets van aan trekt. Vervroegde releases hebben we nu al vaak genoeg mee gemaakt dat ze dan of floppen of een erg slechte start maken (Conan, Warhammer, en nog wel meer).
Good point, ik zag Blizzard nog altijd zonder Activision. Maar die merge moet toch ook een aanzienlijk financieel voordeel voor Blizzard zelf opgeleverd hebben (anders zie ik het nut er niet van in). Heb wel die hele historie niet gevolgd, so correct me if I'm wrong.Dalyxia schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 23:28:
[...]
hoezo visie van blizzard? dat is niet de visie van blizzard, dat is potdomme de visie van Activision. Dat is namelijk een visie die alleen maar om geld gaat, en de blizzard die ik kende deed daar niet zo openlijk aan.
Ach ja, met of zonder Activision, het product zal kwalitatief nog steeds top-notch zijn!
Dragon Age: Origins natuurlijkWard Vr schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:42:
Op de vragen op de vorige pagina: "Wat gaan we ondertussen spelen ?"
L4D en 17 nov. L4D2![]()
ik zit in de L4D4 boycott group, dus dat wordt hem niet voor mij in de tussentijd, iig niet de eerste 2 maand na releaseWard Vr schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:42:
Op de vragen op de vorige pagina: "Wat gaan we ondertussen spelen ?"
L4D en 17 nov. L4D2![]()
maarja, waarschijnlijk ben ik de enige van die hele group die ook daadwerkelijk aan het standpunt vasthoudt, maarja, voor mijn meining over het prutswerk van valve (oa de opkomende DLC Crash Course), zie [Multi] Left 4 Dead - Deel 4
Verwijderd
Toen met die textures van D3 zie je wel dat petities erg snel worden opgestart, maar ook weinig effect hebben gehad!
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 14:15 ]
textures van D3 was ook onzinnig iets. L4D boycott group probeert alleen maar te zorgen dat valve zich aan zijn toezeggingen houdtVerwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:02:
Heeft dat nog zin zo'n boycott groep? Ik vraag me altijd af hoeveel effect dat heeft.
Toen met die textures van D3 zie je wel dat petities erg snel worden opgestart, maar ook weinig effect hebben gehad!
Lijkt me een goed plan.. het gaat nu wel heel erg offtopic!Ward Vr schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:45:
Toezegingen? Wat versta je daar dan onder ? -> misschien antwoorden in L4D topic ?
[ Voor 84% gewijzigd door Dalyxia op 10-08-2009 20:28 ]
DIII.Net wants your Blizzcon 2009 Diablo III Panel Questions
We are now accepting questions from our community for the different Blizzcon Diablo III panels: Heroes & Monsters; Lore; and Art. We will gather the best questions. Flux and I will ask these on the Panel Q&As, and you will see this happen either on live streams or via DirecTV.
We also welcome questions for Jay Wilson and Chris Metzen. We will have a few shots at them at the private press rooms. Don’t forget to visit Diii.net through August 21-22. We will have a live blog contraption on the front page for those fans who are listening or watching the live stream or payperview. This will allow you to ask questions on the fly based on any new updates Blizzard reveals on the panels.
BlizzCon09 Diablo III Panels
Heroes & Monsters
The hero you play and the monsters you slay take center stage in any Diablo game. Join us for a look at the design process that brings these characters and creatures to life, as well as the mechanics involved in creating epic and memorable battles.
Lore
Sit down with our lore masters as they delve into the past, present, and future of the Diablo universe. We’ll recap the story thus far, provide new information on the tale Diablo III will tell, and grant some insight into what’s in store for Sanctuary.
Art
From designing characters to creating concept art to placing the building blocks that form the world: Our artists take players on a behind-the-scenes tour of Sanctuary.
Bashiok on Stereo 3D
Bashiok: The nVidia 3D Vision products don’t (I believe) take any development support on the game’s end to make it work. There are some specific system requirements for it to work (120hz monitor, newer geforce) but if I could guess I’d say Diablo III will probably work with it out of the box.
In fact one of our programmers had the whole thing hooked up and running a few weeks ago. I didn’t make it over to check it out though. I am curious to see how it would impact a fixed camera/isometric view, if at all.
Iemand hier enige ervaring mee?
Ik ga echt niet met een bril voor mijn pc zitten.. voor sommige is dit dagelijkse kost.. maar ik zit er niet op te wachtenAuspex schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:12:
Ff op de site van Nvidia gekeken wat die 3D vision products juist inhielden, maar om te zeggen dat het me warm maakt om DIII met zo een brilletje te spelen...niet echt. Mss een betere inleving in het spel?
Iemand hier enige ervaring mee?
Bashiok on DII patch 1.13
The Warcraft III patch has been released but in order to resolve some persistent issues work is not yet moving to the Diablo II patch. Again this involves some very high priority issues that need to be resolved before work can continue on D2 1.13
We’ll keep you updated as work progresses.
Bashiok: Skill tree re-specialization is currently a planned feature for the Diablo II 1.13 patch, yes.
There will be an easily accessed but very limited way characters will have access to respecs, and another way ...
Dit topic is gesloten.