Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Game Difficulty

I hope this game is hard

And by “hard” I mean “challenging for players who have already experience with Diablo games”.

Will it be so? I bet no. At least not until Hell difficulty.
I’d like to walk out of town and having to pay attention to the very first monster you come across, if you don’t want to die. And not like you can take hits for a minute or two because you are not familiar with the interface. But I guess Blizzard has to take new customers into consideration who have possibly never played a hack’n'slay (“mommy please buy me this game all my friends have it and they say its so good!!!!!), so I think we can wave farewell to a challenging difficulty level for the greatest part of the game…

Bashiok: A gradual progression of difficulty is the most logical approach for ensuring that the game is fun, and isn’t prohibitive or frustrating to players of any experience level or knowledge. You seem to come to the same conclusion yourself, yet you disregard the logic of it because…

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Class-Specific Items Continued

edit: say you do want to support a melee wiz build with gear: are you going to have weapons and armor that can still support that kind of gameplay?
IE, if you are looking for melee modifiers that generally appear on 2H weapons, and you can't equip a 2H weapon, will some kind of similar modifier show up on a 1H that the wiz can equip?

Bashiok: Our intention isn't to limit build potential by limiting what weapon types each class can use, and I attempted to explain that in my original post. So yes, we want to have a large variation of stats on all weapons to allow for experimentation and "off-build" customization.

Are you planning on restricting armor choices similarly?
Bashiok: There still aren't any armor restriction planned. Armor is a different issue as it's shown in much the same was as Diablo II, so more types don't actually increase the animation/modeling costs like weapon types would.

First: Will the cutting out of certain weapon types only relate to those weapons which are really antithetical to the archetype of the class, but still leave some wriggle-room? For example, will my wizard be unable to wield the massive two-hander, but still be able to swing a longsword?
Bashiok: The list of what weapon types are or aren't allowed for each class aren't final and could change. They're fairly logical choices and what is most commonly seen as closely tied to the hero archetypes. In our current game the wizard can't wield a two-handed sword for instance, but can still use a one handed sword and shield if so desired.

Second: Would it be possible that this restriction may be removed in later patches or expansions?
Bashiok: Anything is possible. Dare to dream!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bashiok wordt volgens mij helemaal gek van die fanboys die een pure Diablo 2 kloon willen en iedere verandering betaald willen zien met bloed.

"Oooh, je veranderd iets! Sleeeeecht! WoW clone! Boo! Hiss!"

Ik zou iets zeggen in de trend van: "Dudes, wij zijn Blizzard. Shut up, je weet dat het goed wordt en anders blijf je toch lekker Diablo 2 spelen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb eerder de indruk dat sommige van de klagers niet eens diablo 2 gespeeld hebben. Armor restrictions zijn er altijd al geweest: Als je niet genoeg punten in STR steekt kan je eenvoudigweg niet de zwaardere armor dragen, punt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Boeboe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:16:
Ik heb eerder de indruk dat sommige van de klagers niet eens diablo 2 gespeeld hebben. Armor restrictions zijn er altijd al geweest: Als je niet genoeg punten in STR steekt kan je eenvoudigweg niet de zwaardere armor dragen, punt.
Armor restrictions zijn er NOOIT geweest in d2. behalve class specific.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Euh...zoals ik zeg: Ze zijn er wel, puur door middel van stats. Als magiegebruiker zal je bijvoorbeeld niet snel genoeg punten in STR hebben om zware armor te dragen.
Geen hardcoded restricties inderdaad, maar dat beweer ik niet :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik begrijp de insteek van de post van Bashiok, maar dit betekent geen extravagante builds meer denk ik toch. Stel nou ik wil juist een wizard tank maken met een two-handed axe, dan gaat dat dus niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:53:
hmm, ik begrijp de insteek van de post van Bashiok, maar dit betekent geen extravagante builds meer denk ik toch. Stel nou ik wil juist een wizard tank maken met een two-handed axe, dan gaat dat dus niet!
Mss gn extravagante builds meer, maar is dat daarom een slecht iets?

Op die officiële fora zitten altijd de grootste klagers en zagers imo. Chapeau dat Bashiok zijn tijd wil investeren door hun van antwoord te dienen. (Nutteloos, klagen en zagen doen ze toch...)

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:01

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Auspex schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:15:
[...]
Voor degenen die daarvan houden misschien wel?
Op die officiële fora zitten altijd de grootste klagers en zagers imo. Chapeau dat Bashiok zijn tijd wil investeren door hun van antwoord te dienen. (Nutteloos, klagen en zagen doen ze toch...)
Waarom is het doorgeven van wensen "klagen en zagen"?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dalyxia schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 02:23:
godverdomme, wat haat ik die invloed van activision

en als het de invloed van activision niet is, dan haat ik de nieuwe weg die blizzard is ingeslagen met hun "maak zoveel mogelijk addons om zoveel mogelijk geld te krijgen"
Wat een onzin. Je snapt hopelijk toch wel dat verschillende mensen aan verschillende onderdelen werken? De WoW expansions zijn voor een deel al ontworpen en geplanned voordat de game uberhaupt released was. Zo werkt dat nu eenmaal, dat heet "planning".
The_Sukkel schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:37:
Waarom is het doorgeven van wensen "klagen en zagen"?
Ik vind de wens dat Diablo 3 "moeilijk" zou moeten zijn voor ervaren Diablo 2 spelers gewoon complete onzin. Iedereen snapt dat dat ook niet gaat gebeuren. Hell gaat moeilijk worden, normal absoluut niet, en dat is ook nooit de bedoeling geweest van Diablo. En ik vind 't knap dat 'ie daar op die manier op reageert in plaats van met iets als "Joh, denk ff na".

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 29-07-2009 12:44 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:10:
Bashiok wordt volgens mij helemaal gek van die fanboys die een pure Diablo 2 kloon willen en iedere verandering betaald willen zien met bloed.

"Oooh, je veranderd iets! Sleeeeecht! WoW clone! Boo! Hiss!"

Ik zou iets zeggen in de trend van: "Dudes, wij zijn Blizzard. Shut up, je weet dat het goed wordt en anders blijf je toch lekker Diablo 2 spelen!"
Dat lijkt me soms ook wel maar de meeste vragen zijn toch wel serieus en zeker iets waar over nagedacht is vergeet dat niet :)
Boeboe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:16:
Dat klopt niet zoals al gezegd is. Er zijn inderdaad attribute requirements maar die zul je niet meer in Diablo 3 zien. Enkel nog Class-specific restrictions dus dit is zeker een leuk onderwerp als je het mij vraagt!
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:53:
Dat valt wel mee denk ik, het lijkt me niet dat ze alles gaan restricten want ook dat kost tijd die ze nu juist proberen te besparen. Sowieso is een 2h sword/axe/mace sorc wel heel extreem ook op D2 ;)
Maarja zoals Bashiok zegt is het nog niet final en we weten er natuurlijk nog maar weinig vanaf (maar daarom is het niet minder leuk om over te discussiëren!).
Hydra schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:41:
Ik vind de wens dat Diablo 3 "moeilijk" zou moeten zijn voor ervaren Diablo 2 spelers gewoon complete onzin. Iedereen snapt dat dat ook niet gaat gebeuren. Hell gaat moeilijk worden, normal absoluut niet, en dat is ook nooit de bedoeling geweest van Diablo. En ik vind 't knap dat 'ie daar op die manier op reageert in plaats van met iets als "Joh, denk ff na".
Klopt sommige 'vragen/wensen' zijn echt totaal bullshit maar zoals Bashiok zegt, hij concludeert zelf al wat het zou moeten zijn en dus precies zoals D2 ook was.. Zelf noem ik het geen klagen en zagen maar een stelletje idioten die absoluut geen moeite doen zich even in te lezen als ze dat al lukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auspex schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:15:
[...]
M.i. wel. Diablo = vrijwel complete vrijheid m.b.t. een effectieve build. Dat wordt bij deze dus al ingeperkt. Ik ga zelf meestal voor de bewandelde weg, maar die vrijheid moet er wel zijn. Houdt het ook interessant denk ik!

@ Psychoclown:

Ik denk dat restricties op armor plaatsen heel wat minder energie kost dan alle mogelijk builds die mensen maar in hun hoofd halen balanceren! ;)

--

Een nadeel van forums openen voor een game uit is, is dat mensen denken dat ze hun ideeen er allemaal wel doorgeduwd krijgen. Uiteindelijk bestuurt Blizz nog steeds het schip natuurlijk.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat developers het nu altijd het beste weten. Een goed voorbeeld daarvan is wel Sony Online Entertainment.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:57:
[...]

M.i. wel. Diablo = vrijwel complete vrijheid m.b.t. een effectieve build. Dat wordt bij deze dus al ingeperkt. Ik ga zelf meestal voor de bewandelde weg, maar die vrijheid moet er wel zijn. Houdt het ook interessant denk ik!

@ Psychoclown:

Ik denk dat restricties op armor plaatsen heel wat minder energie kost dan alle mogelijk builds die mensen maar in hun hoofd halen balanceren! ;)

--

Een nadeel van forums openen voor een game uit is, is dat mensen denken dat ze hun ideeen er allemaal wel doorgeduwd krijgen. Uiteindelijk bestuurt Blizz nog steeds het schip natuurlijk.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat developers het nu altijd het beste weten. Een goed voorbeeld daarvan is wel Sony Online Entertainment.
Dat is waar maar ik had het dan ook over restrictions in het algemeen en niet alleen armor :)
Maar het zal wel in zekere mate gebeuren lijkt me want level only houdt niet tegen dat een Wizard met een Rare eth selfrepair 2k def rond gaat lopen.. Maarja aan de andere kant heb je natuurlijk wel nuttigere armors voor een Wizard maar de echt zieke Rares zullen dan ook ziekelijk duur worden :9

Trouwens een stukje wat niet over Diablo 3 gaat maar wel over hoe de 3 succesvolle Blizzard dev's er vanaf brengen met hun Real Life Achievement iPhone app, Booyah:
Booyah is launching a free iPhone app today that lets you create an “achievement system for your life.” Built by former game developers, the app lets you categorize and share your achievements in life with you friends. It’s a unique and creative title, and it comes from one of the few iPhone companies backed by serious venture money.

If you go to the gym, you can declare your action under a fitness category and win immediate praise from the friends or strangers that you share it with. It’s sort of like earning a merit badge in the Boy Scouts, but you get points for just about everything. The point is to achieve a lot in your life and then share it.

Keith Lee, chief executive and co-founder of Palo Alto, Calif.-based Booyah, says that the Booyah Society is the “first game based on real-life achievements.” If you don’t think this is a game, then you probably don’t believe that “life is a game.” The goal, in gamer parlance, is to “level up in life.”

The app isn’t a traditional game and it redefines what it means to be a game in an attempt to reach an audience that is broader than gamers. As such, it fits our definition of “funware,” or the use of game-like mechanisms in non-game applications. It’s an increasingly popular category, with titles ranging from corporate training games to photo-sharing apps.

booyah-1With the app, you build an avatar, or virtual character, who becomes your “life companion.” You can customize this cartoon-like character to your liking. Then you just start posting your activities. You can view your activities on the iPhone or on the Booyah web site. You can rig your posts so they are automatically posted on your Twitter account or your Facebook status update line. With each achievement, you can classify it as a private or a public post.

At the moment, there are 108 different kinds of achievements. One of the categories where you can achieve things is Causes. You can log an entry in that category if you watch Al Gore’s film, An Inconvenient Truth, about the rise of global warming.

For every achievement, you can earn credits. Later on, you’ll find out what you can do with those credits, Lee says. Over time, you can evolve or enrich your avatar. If you look at the Booyah Society page, you can see the achievements of all of the people participating in Booyah across the world. You can browse the posts of your friends or check out the achievements of total strangers.

Lee isn’t yet revealing how the company will make money. It isn’t running ads yet, and the app is free. Over time, the company will release more features and talk about partnerships it has in the works.

Booyah raised $4.5 million from Kleiner Perkins’ $100 million iFund last year. Booyah’s three founders were instrumental in making games at Blizzard Entertainment, now part of Activision Blizzard. Lee worked at Blizzard Entertainment on Diablo II and at Insomniac Games on titles such as Resistance: Fall of Man and the original Ratchet & Clank. All of those titles sold multiple millions, and Lee played roles such as lead programmer on Ratchet.

Brian Morrisroe is chief creative officer and co-founder. He spent six years at Blizzard with Lee, as art lead for World of Warcraft and art director of the still-unpublished Diablo III. With 11 years in the industry, Morrisroe has worked on games that have sold 15 million units. Sam Christiansen is Booyah’s chief technology officer and the third cofounder. Prior to Booyah, he worked at Blizzard as a senior programmer for Diablo III. Rob Pardo, one of the top executives at Blizzard, is serving as an advisor. Another advisor is Min Kim, an executive at Nexon America.

The company has 16 employees. The founders came up with the idea in the summer of last year and felt it was compelling enough to leave their leadership roles in the making of Diablo III, which is one of Blizzard’s most important games.

[ Voor 33% gewijzigd door psychoclown op 29-07-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat Booyah moet toch wel heel wat voeten in aarde hebben als je daarvoor midden in een dev project je bedrijf voor verlaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet wachten, heb zo lang op dit spel gewacht, en dat doe ik nog steeds, spel wordt zo vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:52:
dat Booyah moet toch wel heel wat voeten in aarde hebben als je daarvoor midden in een dev project je bedrijf voor verlaat!
Ja idd, het is natuurlijk wel een heel origineel idee. Nu die Iphone nog... :P

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Origineel of niet, $4.5 million voor een iphone app is ronduit belachelijk. Je mag er zeker van zijn dat er ergens een zakkenvuller HEEL rijk van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Boeboe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:28:
Origineel of niet, $4.5 million voor een iphone app is ronduit belachelijk. Je mag er zeker van zijn dat er ergens een zakkenvuller HEEL rijk van wordt.
Dat doet er me aan denken. Iemand een idee wat Blizzards budget eigenlijk is voor Diablo III? Of is het eerder iets in de zin van 'we zien het wel als het klaar is'? (Betwijfel ik wel mr soit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:41:
[...]

Ik ben al blij als er een hardcore mode is, die ik meteen kan kiezen, ipv verplicht een keer softcore te moeten doorlopen. Softcore is voor de nieuwe mensen in D3, hardcore voor de diehards :7

(kom maar psycho : P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof maar dat een deel van het immense kapitaal dat Blizzard inmiddels vergaart heeft door WoW ook naar de development gaat van Diablo III. Maar zoals altijd zullen ze natuurlijk kijken naar een wellicht wat minder ambitieus verkoop aantal dan Diablo 2 + Expansion om in te schatten hoeveel kosten ze willen gaan maken. Uiteindelijk draait het toch nog om winst maken.

Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vindt dat Blizzard mensen om de haverklap uitgewisseld kunnen worden tussen verschillende projecten, maar hopen dat dat niet ten koste gaat van de toewijding van de medewerkers aan een bepaald project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies daarom vond ik het interessant ook hier even te posten omdat het wel grote namen van het Diablo 3 team waren.
Auspex schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Dat doet er me aan denken. Iemand een idee wat Blizzards budget eigenlijk is voor Diablo III? Of is het eerder iets in de zin van 'we zien het wel als het klaar is'? (Betwijfel ik wel mr soit)
Dat is een hele goede, ben ik ook wel heel benieuwd naar. Uitgaande van dat Diablo 3 de SC2 engine gebruikt, kun je die er dan half bij rekenen of wordt dat bij SC2 geteld en gelden alleen de engine aanpassingen voor D3? Zal wel een ernorm bedrag zijn en denk ik wel close komen bij games als GTA 4 etc zeker als je nagaat wat voor 'handwerk' Blizzard levert.
Pheno79 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:38:
[...]

Ik ben al blij als er een hardcore mode is, die ik meteen kan kiezen, ipv verplicht een keer softcore te moeten doorlopen. Softcore is voor de nieuwe mensen in D3, hardcore voor de diehards :7

Haha wie weet Pheno :D

[ Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 29-07-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Jup, Blizzard had denk ik al een vrij grote budgettaire ruimte en het succes van WoW kan dat alleen maar versterkt hebben.

Dat ze zo vaak van personeel kunnen wisselen komt miss omdat ze deze steeds door andere capabele mensen kunnen vervangen. Staat waarschijnlijk heel mooi op je CV als je bij Blizzard hebt kunnen werken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auspex schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:45:
Jup, Blizzard had denk ik al een vrij grote budgettaire ruimte en het succes van WoW kan dat alleen maar versterkt hebben.

Dat ze zo vaak van personeel kunnen wisselen komt miss omdat ze deze steeds door andere capabele mensen kunnen vervangen. Staat waarschijnlijk heel mooi op je CV als je bij Blizzard hebt kunnen werken :p
Dat denk ik ook, Blizzard heeft wel toplui in dienst en toplui worden met toplui vervangen ;)
Lijkt me trouwens wel gaaf om een top 10 van gamedevvers te zien.

Overigens heb ik net het artikel op de FP gelezen: Mogelijk uitstel Starcraft II drukt beurskoers Activision.
Ben het zoals veel comments eens dat Blizzard lekker moet doen waar ze mee bezig is en dat ze niks moeten aantrekken van enig externe invloed.

[ Voor 23% gewijzigd door psychoclown op 29-07-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
psychoclown schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:42:

[...]

Dat is een hele goede, ben ik ook wel heel benieuwd naar. Uitgaande van dat Diablo 3 de SC2 engine gebruikt, kun je die er dan half bij rekenen of wordt dat bij SC2 geteld en gelden alleen de engine aanpassingen voor D3? Zal wel een ernorm bedrag zijn en denk ik wel close komen bij games als GTA 4 etc zeker als je nagaat wat voor 'handwerk' Blizzard levert.
Het meest logische vind ik 'gewoon' de aanpassingen rekenen die ze aan het engine gemaakt hebben. Maar als leek, is dat maar een wilde gok. Hier met die resultatenrekeningen en balansen Blizzard! :+
En mss komen daar dan nog de kosten van de vroegere versie van Diablo III dat niet voldeed nog bij. (Zo was het toch dacht ik ergens gelezen te hebben?)
psychoclown schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:49:
[...]

Dat denk ik ook, Blizzard heeft wel toplui in dienst en toplui worden met toplui vervangen ;)
Lijkt me trouwens wel gaaf om een top 10 van gamedevvers te zien.
Ja idd, zo een lijstje bestaat miss wel al. Jmmr genoeg zit ik hier op men werk achter een hatelijke filter die alles blokkeert wat nog maar in de verste verte met games te maken heeft. (Tweakers uitgezonderd :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pheno79 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:38:
[...]

Hmm :P Als Ex-D2-Hardcore speler wil ik dit graag ontkrachten :p Aangezien het spel er niet moeilijker op word :p Ik speel lekker SC omdat ik dan ook kan Duellen, maar heb ook zat HC gespeelt en 99 gehaald (jaja ook zonder botsjors :P).

Aan het einde van de dag speel je nog steeds wat je zelf leuk vind :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auspex schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 14:58:
[...]

Het meest logische vind ik 'gewoon' de aanpassingen rekenen die ze aan het engine gemaakt hebben. Maar als leek, is dat maar een wilde gok. Hier met die resultatenrekeningen en balansen Blizzard! :+
En mss komen daar dan nog de kosten van de vroegere versie van Diablo III dat niet voldeed nog bij. (Zo was het toch dacht ik ergens gelezen te hebben?)
Ja dat ben ik ook dus vraag ik het me af ;)
Hoe bedoel je een vroegere versie? Heb daar geen notie van maar het lijkt me dat ze alles meetellen wat ze tot nu toe aan Diablo 3 hebben gedaan dus inclusief early concept art etc wat geschrapt is.
Ja idd, zo een lijstje bestaat miss wel al. Jmmr genoeg zit ik hier op men werk achter een hatelijke filter die alles blokkeert wat nog maar in de verste verte met games te maken heeft. (Tweakers uitgezonderd :p)
Hmm misschien later eventjes naar googlen dan kijken of ik zoiets kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin toch echt mooi in softcore na release. Die health bubbles, stuns/knockdowns en eventuele resistances bij monsters, zijn toch gameplay-elementen die mij anders in hardcore waarschijnlijk meteen de nek omdraaien. Eerst maar eens een keer alle acts door! ;)

@ Psycho:

Tipje misschien. Gebruik de vertaal-functie van Google eens als je toch op bepaalde sites wil. De enige proxy die nooit geblockt wordt. :D

Ik zet hem altijd op Vreemde taal (Koreaans oid) > Engels.

Zoals hier bijvoorbeeld.

http://translate.google.c...tory_state0=zh-CN%7Cen%7C

Affijn, je ziet alle art niet, maar het doel is bereikt! ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel ik heb er thuis, me studentenhuis en op de uni geen last van hoor.
Laat het dan een tip zijn voor bijv. Auspex die je waarschijnlijk bedoelde ;)

Sowieso begin ik ook op Softcore is toch wel mijn roots maar stel dat ik naar hardcore switch, zoals een aantal oldschoolers wel eens vragen, dan wil ik eerst weten hoe Diablo 3 in elkaar steekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Heb het ff geinstalleerd maar vind er echt niks aan. Die 'achievements' zijn vooralsnog fixed en extreem simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
psychoclown schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:03:
[...]

Ja dat ben ik ook dus vraag ik het me af ;)
Hoe bedoel je een vroegere versie? Heb daar geen notie van maar het lijkt me dat ze alles meetellen wat ze tot nu toe aan Diablo 3 hebben gedaan dus inclusief early concept art etc wat geschrapt is.
Wel ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat ze een jaartje of 2 na LoD aan Diablo III begonnen waren, maar dat het niet voldeed aan hun wensen en dan dus maar de hele boel afgevoerd hebben. Kan ook zijn dat ik dat van die early concept art verkeerd heb begrepen hoor... 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:18:

@ Psycho:

Tipje misschien. Gebruik de vertaal-functie van Google eens als je toch op bepaalde sites wil. De enige proxy die nooit geblockt wordt. :D

Ik zet hem altijd op Vreemde taal (Koreaans oid) > Engels.

Zoals hier bijvoorbeeld.

http://translate.google.c...tory_state0=zh-CN%7Cen%7C

Affijn, je ziet alle art niet, maar het doel is bereikt! ;)
Thx for the tip, dat zal ik morgen zeker eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auspex schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:11:
[...]

Wel ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat ze een jaartje of 2 na LoD aan Diablo III begonnen waren, maar dat het niet voldeed aan hun wensen en dan dus maar de hele boel afgevoerd hebben. Kan ook zijn dat ik dat van die early concept art verkeerd heb begrepen hoor... 8)7
Hmm zou zomaar kunnen hoor ik weet ook niet alles ;)
Maar naar mijn weten is het ergens in 2005 begonnen en dat jaartal zie je op sommige concept art / artwork ook terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toch lijkt me dat de kwaliteit en vooral de releasedate niet te goede komen als er constant van personeel gewisselt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:13:
toch lijkt me dat de kwaliteit en vooral de releasedate niet te goede komen als er constant van personeel gewisselt wordt
Lijkt me dat we daar geen zorgen over hoeven te maken, het is en blijft Blizzard.
Ik weet niet hoe op de hoogte jij was van de Diablo 2 ontwikkelingen (ik totaal niet in ieder geval) maar misschien is dat toen ook wel gebeurd. In alle gevallen kan je er weinig aan doen want je kan moeilijk 2 Diablo 3's maken met de verschillende devvers om te vergelijken of er kwaliteitsverschil tussen zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auspex schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:11:
[...]

[...]
Ze zijn ooit begonnen aan Diablo II: Sanctuary. Maar die heeft het levenslicht nooit mogen zien. Volgens mij was dat al vrij snel besloten. Dat er verloop is in een bedrijf is niet anders dan ergens anders. Ik denk dat Blizzard daar prima mee overweg kan, je moet wel wat kunnen als je daar aangenomen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
Pheno79 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 07:22:
[...]

Ze zijn ooit begonnen aan Diablo II: Sanctuary. Maar die heeft het levenslicht nooit mogen zien. Volgens mij was dat al vrij snel besloten. Dat er verloop is in een bedrijf is niet anders dan ergens anders. Ik denk dat Blizzard daar prima mee overweg kan, je moet wel wat kunnen als je daar aangenomen wordt :)
Dat zal het idd geweest zijn. My bad :o

Toch wel sterk van Blizzard dat ze op dat moment besloten om de koe niet verder uit te melken. Iets wat niet van alle gamedeveloppers gezegd kan worden... Zulke zaken vormen imo een (kleine) bijdrage aan het vertrouwen dat Blizzard steeds goede producten aflevert. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
OT

@ Raffuhl

Kheb je 'trukje' ff geprobeerd en alle fora zijn nu idd toegankelijk! Je hebt net een verveelde werknemer veel leesvoer gegeven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe mooi zo! ;)

Wat is de achterliggende gedachte dat die expansion er nooit gekomen is dan? Het puur laten vanwege uitmelkerij? Het is pas uitmelkerij als het weinig tot niets nieuws toevoegt. Blizzard was denk ik toch wel in staat geweest er nog heel wat meer van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:25:
hehe mooi zo! ;)

Wat is de achterliggende gedachte dat die expansion er nooit gekomen is dan? Het puur laten vanwege uitmelkerij? Het is pas uitmelkerij als het weinig tot niets nieuws toevoegt. Blizzard was denk ik toch wel in staat geweest er nog heel wat meer van te maken?
Kan er zo snel niks over vinden maar het lijkt dat het niet echt met uitmelkerij te maken heeft.
Het zou kunnen zijn dat ze het toch niet in heel het plaatje konden krijgen of dat ze besloten de ideeën voor een eventueel vervolg te gebruiken. Misschien dat pheno er meer van weet maar de echte achterliggende gedachte zal wel bij Blizzard liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
dit is volgens mij echt hack and slash? of heeft dit net als de ultima series ook echt een verhaallijn, vriendelijke dorpjes e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
libero schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:46:
dit is volgens mij echt hack and slash? of heeft dit net als de ultima series ook echt een verhaallijn, vriendelijke dorpjes e.d.?
In de topicstart staat zoveel informatie dat deze vraag eigenlijk overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment weer eens bezig met Sacred 2 wat erg veel op Diablo lijkt qua speelstijl en het valt mij op hoe meer ik dat spel speel, hoe meer ik verlang om dit spel in mijn handen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:25:
hehe mooi zo! ;)

We will never know. Al heb ik zelf het vermoeden dat het te maken heeft met de enorme leegloop in die periode bij oa Blizzard North. De namen die achter Diablo stonden waren er niet meer. Bill Roper o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam dit net tegen. Het schijnt niet helemaal nieuw meer te zijn, maar het is wel super grappig. Ik hou hier zelf wel van.

http://hellforge.gameriot...ale/Diablo-3-Release-Date

Klopt natuuurlijk geen hout van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die release date klopt, eet ik me schoen op O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Volgens mij is deze echt al heeeel erg oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
van 1 oktober 2008 is die post, 't zou wel heel gaaf zijn als het zou kloppen. Al komt het me niet zo best uit (ik heb mezelf voorgenomen een macbook pro te kopen om Diablo 3 te draaien en ik moet nog even sparen :P )

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:04:
[...]

In de topicstart staat zoveel informatie dat deze vraag eigenlijk overbodig is.
Dat lijkt me ook wel het geval, heb het met start van Deel 4 zelfs flink uitgebreid :)
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:37:
Ik kwam dit net tegen. Het schijnt niet helemaal nieuw meer te zijn, maar het is wel super grappig. Ik hou hier zelf wel van.

http://hellforge.gameriot...ale/Diablo-3-Release-Date

Klopt natuuurlijk geen hout van.
Erg leuke maar ook erg oude theorie, wel vet bedacht maar dat is altijd met Blizzard spul.
De aanloop naar BlizzCon08 was ook erg leuk en als je daarin geïnteresseerd kan je zeker aanraden even in Deel 1 te koekeloeren. Al die theorieën.. hoe mensen erop komen soms.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
De enige reden dat mensen met die reden er op die manier naar kijken.
Is omdat blizzard ontzettend vaak op die manier ook boodschappen verbergd.

Marketing technisch geniaal natuurlijk.

De datum alhoewel toendertijd misschien geloofwaardig (9-9-9 is het opgedraaide van 666) is nu een datum die ze nu never nooit meer gaan halen. (wellicht was het in eerste instantie wel de bedoeling?)

Kijk zelf nergens meer van op, aangezien ze diablo3, 4jaar lang compleet stil hebben weten te houden (heel erg knap)
Zal je straks zien dat ze tijdens blizzcon, gewoon even aangeven dat diablo3 over 2weken uitkomt :p
Zou wel echt een dikke stunt zijn.

Wanneer zijn trouwens de runes er bij gekomen?
Lijkt me niet dat je al 7jaar van te voren weet, wanneer het volgende deel uitkomt.
Dan ben je behoorlijk met je lange termijn planning bezig :p

[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 30-07-2009 13:09 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
DNS666 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:08:

De datum alhoewel toendertijd misschien geloofwaardig (9-9-9 is het opgedraaide van 666) is nu een datum die ze nu never nooit meer gaan halen. (wellicht was het in eerste instantie wel de bedoeling?)
Eum.. wie zegt dat ze dat niet gaan halen? wie zegt dat ze alle informatie vrij geven? misschien is het spel wel compleet.. wie weet komt het pas 2015. Tot op het moment moeten we het doen met de informatie die we hebben en is het nog geen 9-9-9. Dus de mogelijkheid is er nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bwahahaha, die theorie is wel grappig hoor :P

al zijn er wel een heel aantal dingen die hij als feiten opnoemt maar er geen bewijs voor levert :) Is die hex code wel echt een error message, of heeft tie gewoon Diablo 3 09 09 09 in een hex calculator gepropt, bestond gnaw fold ring wel? Als hij die heeft, waar is het screenshot?

zo, das mijn te serieuze mening op die post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
SpoTs schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:13:
[...]

Eum.. wie zegt dat ze dat niet gaan halen? wie zegt dat ze alle informatie vrij geven? misschien is het spel wel compleet.. wie weet komt het pas 2015. Tot op het moment moeten we het doen met de informatie die we hebben en is het nog geen 9-9-9. Dus de mogelijkheid is er nog steeds :)
Geef zelf toch ook aan dat het echt een stunt zou zijn.
Ik verwacht het absoluut niet, maar raar zou ik er ook niet van opkijken.
Aangezien ze de development ook 4jaar wisten stil te houden, wat ik nogal bizar vind.
Al was het een schoonmaker die iets zag, of een neef of maar oid.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Tsja die theorieen of "voorspellingen" zijn inderdaad erg leuk gevonden maar aan dat soort dingen hecht je uiteraard nul komma nul waarde dunkt me. Ik herinner me nog iemand op kantoor die vlak na de 9/11 ramp met een tekstbestandje aan kwam waarin "9-11-2001" stond of iets dergelijks. Wanneer je dan het lettertype veranderde in Wingdings kreeg je de symbolen flatgebouw, vliegtuig en doodshoofd of iets in die trant. Net zo iets. Als je erin wilt geloven dan kun je overal wel verbanden in vinden. Desondanks erg grappig gevonden.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Nu ben ik verward. Wanneer heeft blizzard al eerder boodschappen verborgen op een gelijkaardige manier :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
FloydRaalte schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:48:
Tsja die theorieen of "voorspellingen" zijn inderdaad erg leuk gevonden maar aan dat soort dingen hecht je uiteraard nul komma nul waarde dunkt me. Ik herinner me nog iemand op kantoor die vlak na de 9/11 ramp met een tekstbestandje aan kwam waarin "9-11-2001" stond of iets dergelijks. Wanneer je dan het lettertype veranderde in Wingdings kreeg je de symbolen flatgebouw, vliegtuig en doodshoofd of iets in die trant. Net zo iets. Als je erin wilt geloven dan kun je overal wel verbanden in vinden. Desondanks erg grappig gevonden.
Tuurlijk, maar ik geef gewoon aan dat we niets weten en dat we vaker in het ootje genomen worden door Blizzard. Er is geen informatie dat het niet zo is.. dus ik sluit niets uit :) 4 jaar stilhouden in development en vervolgens nieuws.. een gemiddelde game is in 4 jaar af :P kijk maar naar EA die doet er 1 per jaar ( van bijzondere kwaliteit dus :P ) maarja.. 1 ster per jaar.. 5 jaar.. voor 5 sterren.. dus! dit jaar is die af! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalyxia schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:20:
bwahahaha, die theorie is wel grappig hoor :P

al zijn er wel een heel aantal dingen die hij als feiten opnoemt maar er geen bewijs voor levert :) Is die hex code wel echt een error message, of heeft tie gewoon Diablo 3 09 09 09 in een hex calculator gepropt, bestond gnaw fold ring wel? Als hij die heeft, waar is het screenshot?

zo, das mijn te serieuze mening op die post :P
Dat zat ik zelf ook al af te vragen zodra ik die HEX code had ingevoerd, wat je kan het net zo goed andersom doen. Ik zou het zelf graag na willen doen, maar heb helaas geen Diablo 2, alleen ooit een keer gespeeld bij een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, EA heeft wel games af binnen 1 tot 2 jaar, het spel ziet er wel vet uit, maar alle series lijken op elkaar, daarom ben ik definitief gestopt met de command and conquer series na CNC3: TW, wordt een beetje saai.

Kan niet wachten op Diablo III, deze serie blijft een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
SpoTs schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:13:
[...]

Ik hoop zo hard dat je gelijk krijgt. Dat ze ons gewoon in de waan laten dat het nog ver van klaar is, maar ja... Hoop doet leven zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou maar op 10-09-09 in de winkel lopen en dan opeens Diablo 3 zien liggen. Ja, daar sta je dan even, met open mond naar het spel te kijken omdat je altijd dacht dat het pas ergens in 2010 of 2011 kwam.

Volgens mij krijgen zij dit spel nooit onopgemerkt in de winkels, dat zou pas een stunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:58:
Je zou maar op 10-09-09 in de winkel lopen en dan opeens Diablo 3 zien liggen. Ja, daar sta je dan even, met open mond naar het spel te kijken omdat je altijd dacht dat het pas ergens in 2010 of 2011 kwam.

Volgens mij krijgen zij dit spel nooit onopgemerkt in de winkels, dat zou pas een stunt zijn.
Laat ik het zo zeggen, als die uitkomt op 9-9-9 dan gaan ze dat zo laat mogelijk verkondigen :P
De mensen die hem willen kopen hem zowiezo, daar hoef je geen marketing voor te doen met zo een fanchise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marketing technisch geniaal natuurlijk.

Dat is zeker geniaal en ook erg leuk om het te lezen en erover na te denken :)
Kijk zelf nergens meer van op, aangezien ze diablo3, 4jaar lang compleet stil hebben weten te houden (heel erg knap)
Zal je straks zien dat ze tijdens blizzcon, gewoon even aangeven dat diablo3 over 2weken uitkomt :p
Zou wel echt een dikke stunt zijn.
Dat gaat niet gebeuren want dan hebben ze wel erg snel en Acts afgeknald en Beta gedaan..
Een schatting zoals van Raffuhl en mij klinkt me waarschijnlijker in de oren maar ook dat kan helemaal mis zijn natuurlijk :)
Wanneer zijn trouwens de runes er bij gekomen?
Lijkt me niet dat je al 7jaar van te voren weet, wanneer het volgende deel uitkomt.
Dan ben je behoorlijk met je lange termijn planning bezig :p
Die zijn met LoD geïntroduceerd en dat was in 2001 (?)
Waren ook nog andere data theorieën zoals de link van D3 plaatje etc maar dat weet ik niet zo meer uit mijn hoofd dan zou je Deel 1 eens moeten lezen daar had ik ook veel gepost toendertijd :)
DNS666 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:44:
[...]

Geef zelf toch ook aan dat het echt een stunt zou zijn.
Ik verwacht het absoluut niet, maar raar zou ik er ook niet van opkijken.
Aangezien ze de development ook 4jaar wisten stil te houden, wat ik nogal bizar vind.
Al was het een schoonmaker die iets zag, of een neef of maar oid.
Volgens mij was development in 2005 gestart dus zouden ze het ongeveer 3.5 jaar stil hebben gehouden want toen was BlizzCon08 :)
Denk trouwens dat ze ook allemaal wel dikke NDA getekend hebben en het echt close hebben gehouden.
Lijkt me ook wel dat degene die er iets over zou lekken een flinke (media stille) rechtzaak te gemoet zou zien.
FloydRaalte schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:48:
Mja tis vooral vermaak maar vaak wel erg ziek gevonden.. hoe kom je erop denk ik altijd meteen en daarom vind ik het zo knap :)
Boeboe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:00:
[...]

Nu ben ik verward. Wanneer heeft blizzard al eerder boodschappen verborgen op een gelijkaardige manier :?
Niet zo diep inderdaad maar kijk maar naar BlizzCon08.. je maakt de kat niet wijs dat die plaatjes en tekst in de broncode van de BlizzCon08 site toevallig waren ;)
SpoTs schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:00:
[...]

Tuurlijk, maar ik geef gewoon aan dat we niets weten en dat we vaker in het ootje genomen worden door Blizzard. Er is geen informatie dat het niet zo is.. dus ik sluit niets uit :) 4 jaar stilhouden in development en vervolgens nieuws.. een gemiddelde game is in 4 jaar af :P kijk maar naar EA die doet er 1 per jaar ( van bijzondere kwaliteit dus :P ) maarja.. 1 ster per jaar.. 5 jaar.. voor 5 sterren.. dus! dit jaar is die af! :P
Dat zou dus eigenlijk volgend jaar beteken want de development is als het goed is in 2005 gestart ;)
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:04:
Klopt, EA heeft wel games af binnen 1 tot 2 jaar, het spel ziet er wel vet uit, maar alle series lijken op elkaar, daarom ben ik definitief gestopt met de command and conquer series na CNC3: TW, wordt een beetje saai.

Kan niet wachten op Diablo III, deze serie blijft een topper.
Ja maar dat is ook maar een beetje schaafwerk.. NFS bijv. allemaal een pot nat en ze hebben steeds eerst een x aantal patches nodig voor de bugs.
Blizzard heeft ook niet alles in 1x perfect want dat kan bijna niet maar Blizzard geeft je het gevoel dat er met liefde aan gewerkt wordt en niet STAMP STAMP hoppa 'nieuwe' game erbij tenminste dat gevoel heb ik ;)
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:58:

Inderdaad zodra het bij de winkels ligt weet iedereen het daar kan je wel bijna van op aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door psychoclown op 30-07-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:05:

Dat zou dus eigenlijk volgend jaar beteken want de development is als het goed is in 2005 gestart ;)
Dan krijgen ze 1 ster cadeau! + 1 voor elk jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
En dan hopen op een midnight release van de winkels zoals met de WoW expansions :p

Dagje verlof en nachtje gamen, zalig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n stunt is m.i. onmogelijk, of heeft gevolgen:

- Hoe hou je inderdaad de winkeliers stil? Die weten dat er omzet in zit, en zullen een dergelijke game dus willen promoten. Hen allemaal stil houden is ontzettend moeilijk te coordineren t.o.v. ze boetes geven voor het te vroeg verkopen van games.

- Blizzard zou liegen over de voortgang van de ontwikkeling van D3, wat resulteert in ongeloofwaardigheid t.a.v. alle informatie die daarna nog vanuit Blizzard volgt. Ze willen zichzelf denk ik niet in die positie zetten, anders hoeven ze ook niet 'when it's done' als release datum op te geven bij al hun games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:39:
Zo'n stunt is m.i. onmogelijk, of heeft gevolgen:

- Hoe hou je inderdaad de winkeliers stil? Die weten dat er omzet in zit, en zullen een dergelijke game dus willen promoten. Hen allemaal stil houden is ontzettend moeilijk te coordineren t.o.v. ze boetes geven voor het te vroeg verkopen van games.

- Blizzard zou liegen over de voortgang van de ontwikkeling van D3, wat resulteert in ongeloofwaardigheid t.a.v. alle informatie die daarna nog vanuit Blizzard volgt. Ze willen zichzelf denk ik niet in die positie zetten, anders hoeven ze ook niet 'when it's done' als release datum op te geven bij al hun games.
When it's done kan op elke datum slaan :) Op zich zou het echt een stunt zijn.. en als 1 iemand het koopt zijn ze schapen van de dam hoor, geloof dat maar. Zoiets gaat nog sneller dan een kettingreactie in een atoomcentrale ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SpoTs schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:41:
[...]

When it's done kan op elke datum slaan :) Op zich zou het echt een stunt zijn.. en als 1 iemand het koopt zijn ze schapen van de dam hoor, geloof dat maar. Zoiets gaat nog sneller dan een kettingreactie in een atoomcentrale ;-)
Ik gok dat twitter down gaat als ze zo'n truuk uithalen :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:41:
[...]

Klopt maar zoals Raffuhl zegt zou Blizzard dan niet helemaal eerlijk zijn over de development.
Als je nagaat dat ze 2005 zijn begonnen en eind 2008 hadden ze A1 bijna helemaal af en begonnen met A2 dan klinkt het al heel onwaarschijnlijk dat het een jaar later af zou zijn (BlizzCon09). Maandje Closed Beta testing en in september in de winkels.. zie het al voor me Episodic gaming met Diablo 3, 2 Acts en 3 classes maar wel een 2009 release!

Ben trouwens erg benieuwd naar komende 3 dagen, GC Leipzig :)

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 30-07-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
psychoclown schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:20:
Ben trouwens erg benieuwd naar komende 3 dagen, GC Leipzig :)
Ik zou me er maar niet al te veel van voorstellen als ik jou was. ;) De Leipzig GC is sinds dit jaar toegespitst op vooral browsergames en mobilegames na ruzie onder de organisatoren. De spirituele opvolger van de GC zoals wij die kennen heet GamesCom en vindt later in augustus plaats, daar zullen de grote developers wel aanwezig zijn. :)

[ Voor 6% gewijzigd door WickedWizard op 30-07-2009 17:39 ]

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CaptainCharisma schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:36:
[...]

Ik zou me er maar niet al te veel van voorstellen als ik jou was. ;) De Leipzig GC is sinds dit jaar toegespitst op vooral browsergames en mobilegames na ruzie onder de organisatoren. De spirituele opvolger van de GC zoals wij die kennen heet GamesCom en vindt later in augustus plaats, daar zullen de grote developers wel aanwezig zijn. :)
Owja klopt ook ja bedankt want anders had ik me lam gezocht!
Vond het al apart dat ik geen bekende namen zag op de GC site en dat bovenin in koeienletters Browser en Mobile staat.. 8)7
Na wat gegoogle kwam het me ook weer bekend voor heb dat toen ook op tweakers gelezen namelijk GamesCon-Cologne.. :)
Zuur.. maarja dan wordt eind Augustus erg leuk al verwacht ik niet heel veel nieuws zo vlak voor BlizzCon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simball
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
"The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist"
Dus ik denk dat Diablo 3 10 dagen na Blizzcon uitkomt op de geboortedatum van de bedenker van deze spreuk >:) Charles Baudelaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik denk dat een hoop mensen teleurgesteld gaan worden met het idee dat Diablo dit jaar nog uit zou komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je er op zn vroegst eind 2011 op kan rekenen idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Mijn gok staat nog steeds op eind 2010! :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hydra schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:46:
Ik denk dat een hoop mensen teleurgesteld gaan worden met het idee dat Diablo dit jaar nog uit zou komen :)
Ik denk dat ik alle speculaties zo langzamerhand zat ben en we maar gewoon moeten wachten op concrete newsupdates :P

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik het niet ongelofelijk matig vind van Blizzard dat ze er zo achterlijk lang over doen. Die "it's done when it's done" mentaliteit gaat me aardig de keel uithangen zo langzamerhand.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Vicarious schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat ik alle speculaties zo langzamerhand zat ben en we maar gewoon moeten wachten op concrete newsupdates :P

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik het niet ongelofelijk matig vind van Blizzard dat ze er zo achterlijk lang over doen. Die "it's done when it's done" mentaliteit gaat me aardig de keel uithangen zo langzamerhand.
Misschien moet je dan meer games kopen van EA, dan heb je elk jaar een baggerspel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SpoTs schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:06:
[...]

Misschien moet je dan meer games kopen van EA, dan heb je elk jaar een baggerspel :)
Toevallig heb ik NHL 08 en 09 gekocht en ben ik ook van plan om NHL 10 te kopen. Dat spel wordt jaarlijks gewoon goed door-ontwikkeld op zowel graphics-gebied als de gameplay. Ik weet niet hoe het met de andere games zit, maar het zou kunnen dat je een beetje bevooroordeeld bent.

Verder: vind jij het normaal dan dat het zo lang duurt? Vrijwel iedere andere software-ontwikkelaar geeft gewoon een release date af en haalt die in de meeste gevallen ook gewoon. Aan Diablo III zijn ze nu echt al achterlijk lang bezig, terwijl het volgens mij niet echt een revolutionaire bijzondere game is.

edit: NHL 08 en 09 wel op de PS3, de PC-versie ontwikkelen ze om een of andere reden niet meer aan :{

[ Voor 6% gewijzigd door Vicarious op 03-08-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Vicarious schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:46:
[...]

Toevallig heb ik NHL 08 en 09 gekocht en ben ik ook van plan om NHL 10 te kopen. Dat spel wordt jaarlijks gewoon goed door-ontwikkeld op zowel graphics-gebied als de gameplay. Ik weet niet hoe het met de andere games zit, maar het zou kunnen dat je een beetje bevooroordeeld bent.

Verder: vind jij het normaal dan dat het zo lang duurt? Vrijwel iedere andere software-ontwikkelaar geeft gewoon een release date af en haalt die in de meeste gevallen ook gewoon. Aan Diablo III zijn ze nu echt al achterlijk lang bezig, terwijl het volgens mij niet echt een revolutionaire bijzondere game is.

edit: NHL 08 en 09 wel op de PS3, de PC-versie ontwikkelen ze om een of andere reden niet meer aan :{
Normaal is het niet, maar het is ook niet normaal, dat een spel als diablo II nog steeds verkocht wordt in veel winkels.
Dus blijkbaar levert het wel geld op, om langer dan normaal aan een spel te sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simball schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:43:
"The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist"
Dus ik denk dat Diablo 3 10 dagen na Blizzcon uitkomt op de geboortedatum van de bedenker van deze spreuk >:) Charles Baudelaire
Dan zou ik wel de goede data pakken.. :P
De beste man is namelijk op 9 april 1821 geboren en dat is zo'n 131 dagen voor BlizzCon ;)
Morax schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:00:
Mijn gok staat nog steeds op eind 2010! :)
Mijne ook, 2009 is echt onrealistisch ;)
Vicarious schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:02:
[...]

Dat valt ook wel mee zeker als je bedenkt dat ze top spellen afleveren.
Beter de Blizzard mentaliteit dan die van Valve, dat is pas treurig..
[...]

Paar voorbeeldjes ter vergelijking:
• TakeTwo - GTA IV, november 2004 - 29 april 2008 (USA) | 7 mei 2008: update1 om de lockups/freezes tegen te gaan
• Splash Damage - ET:QW, 15 mei 2005 (?) - 28 september 2007 (pc)
• 2K - Bioshock, 2004 (officiele annoucement was dus al een tijd in development) 21 augustus 2007 (pc/xbox360) | 6 september 2007: update1 (xbox360) stability tijdens save games verbeteren

Meeste games zoals Far Cry 2, Crysis etc worden een jaar+ voor release onthuld en van dat soort games weet je helemaal niet hoelang ze er mee bezig zijn geweest :)

Niet te spreken over Half-Life 2 en Stalker natuurlijk die deden er ook behoorlijk lang over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
[...]

Ik refereerde even naar de Need For Speed reeks :) wat eigenlijk, in mijn ogen te snel flopt, daarnaast hebben ze de C&C Franchise aardig weten te verkloten.

Voor de rest speel ik geen sportgames op mijn pc. Daar vind ik geen drol aan :)

Ik vind het ook een lache wacht, en wat dat betreft ben ik net een jongetje van 8 dat wacht op zijn verjaardag. Maar je moet het zo zien.. Hoe langer we nu wachten, hoe minder we straks ingame wachten op fixes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeor
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-07-2023
Als je dat Blizzard logotje in je scherm ziet opkomen, Dan krijg je al een gevoel van kwaliteit,

En als je dan mag spelen is die bittere pil van het lange wachten zo weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Punt is dat ze het veel te vroeg aankondigen. 2+ jaar is gewoon niet leuk om te wachten, zoveel tijd hebben ze echt niet nodig om hype te creëren. Moet wel zeggen dat het erg netjes is dat Bashiok zo vaak post, zo hou je toch een beetje een consistente informatie flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
DeepSeven schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:07:
Punt is dat ze het veel te vroeg aankondigen. 2+ jaar is gewoon niet leuk om te wachten, zoveel tijd hebben ze echt niet nodig om hype te creëren. Moet wel zeggen dat het erg netjes is dat Bashiok zo vaak post, zo hou je toch een beetje een consistente informatie flow.
Dat mis ik wel enorm bij StarCraft II inderdaad, daar is het gewoon compleet stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morax schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:12:
[...]

Dat mis ik wel enorm bij StarCraft II inderdaad, daar is het gewoon compleet stil....
Bashiok levert inderdaad goed werk als je het mij vraagt maar ook bij SC2 zijn er mensen die vragen etc beantwoorden. Of er ook daadwerkelijk nuttige/nieuwe informatie naar buiten vloeit kan ik alleen niets over zeggen. Zie namelijk: BlizzBlues StarCraft II, genoeg posts van Xordiah of Karune als je het mij vraagt (niet dat ze allemaal even nuttig zijn maar toch..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Achterlijk lang? Aan sc2 is men al een stuk langer bezig, daar hoor je toch ook niemand over klagen? Als je er kwaliteit voor terugkrijgt zie ik geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Je zegt het al zelf: dat spel wordt doorontwikkeld. Geen engine van scratch. Plus geen intensieve balancing nodig. Appels met peren vergelijken doe je maar bij de groenteboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pheno79 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:44:
[...]

Je zegt het al zelf: dat spel wordt doorontwikkeld. Geen engine van scratch. Plus geen intensieve balancing nodig. Appels met peren vergelijken doe je maar bij de groenteboer.
Mja dat weten we van Diablo 3 natuurlijk ook niet precies.
Zelf denk ik wel de Sc2 engine die geoptimaliseerd is maar dat weten we niet zeker :)

Trouwens kom ik net deze post tegen: Deckard Cain playable class.
Die vent helemaal een class bedacht rondom Deckard Cain terwijl we al de Archivist hebben :P
Hoezo onder een steen gelegen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:58:
[...]

Ik refereerde even naar de Need For Speed reeks :) wat eigenlijk, in mijn ogen te snel flopt, daarnaast hebben ze de C&C Franchise aardig weten te verkloten.

Voor de rest speel ik geen sportgames op mijn pc. Daar vind ik geen drol aan :)

Ik vind het ook een lache wacht, en wat dat betreft ben ik net een jongetje van 8 dat wacht op zijn verjaardag. Maar je moet het zo zien.. Hoe langer we nu wachten, hoe minder we straks ingame wachten op fixes :)
sla je de spijker op zijn kop, C&C was mijn kindje vroeger, helemaal kapot gespeeld, maarja, EA heeft de hele franchise helemaal verkloot door voor kwantiteit te gaan ipv kwaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer iets wat geen update waardig is maar wel leuk om te zien, haha moet de analysis er wel bij :D.
Bashioks Desk:
Afbeeldingslocatie: http://www.diii.net/gallery/data/562/medium/bashiok-desk01.jpg

Kunzaito: Let the microanalysis begin!

Clearly, the fact that he has two monitors and two keyboards indicates that the minimum system reqs for D3 will require this setup.

The statue next to the coffee cup is probably the fifth class. Accordionist? Blackface Preacher? ManBearPig?

The second monitor is obviously displaying an early version of Act 3, which takes place in the Land of Eternal Darkness. Or Cain’s closet.

By the mousepad we can tell that respecs will ruin the game, that health orbs will drop too often, that most of the new skills suck, and that (insert exceedingly nitpicky detail question one could only have discovered through lengthy frame-by-frame analysis of the gameplay video).

Oh, and I think I detect the slightest hint of rainbow where the light is cracking in from the blinds…

[ Voor 66% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManBearpig!

maar ik gok als playable class:
Simball schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:43:
Kaizer Soze! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:41:
ManBearpig!

maar ik gok als playable class:
Spiderman! duh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Fuck, ik heb maar 1 scherm :| .

[ Voor 74% gewijzigd door DeepSeven op 04-08-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Ik heb er 3 op mijn werk, en thuis 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:54:
[...]

Gelukkig hebben we nog wat tijd, heb er ook maar 1 namelijk ;)
vraag me af hoeveel " dat is... :P

denk toch dat het niet zo ontzettend zwaar word ( op low spec ) maar een Dualcore zul je vast niet meer aan ontkomen netzoals een 8600 GT kaart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Pheno79 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:44:
[...]

Wat is iedereen toch fel ineens als onze Blizzard vrienden een keertje kritiek krijgen.

Wat een onzin. Alsof EA al jaren dezelfde engine kan gebruiken en daarmee weg kan komen. En alsof deze engine alleen in DIII gebruikt wordt. Ik vermoed dat die niet zoveel afwijkt van die van Starcraft II eerlijk gezegd.

En alsof bij EA niet gebalanced hoeft te worden. Als ik NHL als voorbeeld neem: daarbij wordt nogal veel aan de AI van de computertegenstanders gewerkt. Elke wijziging die daarbij wordt aangebracht heeft een major impact op het spel. Als je de AI dusdanig programmeert dat hij aggressiever gaat bodychecken moet er gekeken worden of de uiteindelijke wedstrijdstatistieken nog wel een beetje overeenkomen met de realiteit, en moet er gekeken worden of het spel nog wel realistisch genoeg is. Zo op het eerste oog zie je het misschien niet, maar ook in NHL games moet veel gebalanced worden. Want hoe vaak laat je een hit opvolgen door een knockdown, en als er een knockdown is, gaan dan beide spelers neer? Hoe hard moet iemand gehit worden voor dit gebeurt? Zomaar wat voorbeeldjes.

Maargoed, ik dacht zelf eigenlijk dat Blizzard al sinds 2005 ofzo bezig was, maar de officiele announcement was geloof ik halverwege 2008 toen ik het gister nazocht. In dat geval valt het nog mee allemaal als ze hem in 2010 uitbrengen. edit: bovendien vind ik het nog niet eens zo erg dat het lang duurt, maar het zou tof zijn als ze wel een release date kunnen vrijgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Vicarious op 04-08-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Vicarious schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:26:
[...]

Wat is iedereen toch fel ineens als onze Blizzard vrienden een keertje kritiek krijgen.

Wat een onzin. Alsof EA al jaren dezelfde engine kan gebruiken en daarmee weg kan komen. En alsof deze engine alleen in DIII gebruikt wordt. Ik vermoed dat die niet zoveel afwijkt van die van Starcraft II eerlijk gezegd.

En alsof bij EA niet gebalanced hoeft te worden. Als ik NHL als voorbeeld neem: daarbij wordt nogal veel aan de AI van de computertegenstanders gewerkt. Elke wijziging die daarbij wordt aangebracht heeft een major impact op het spel. Als je de AI dusdanig programmeert dat hij aggressiever gaat bodychecken moet er gekeken worden of de uiteindelijke wedstrijdstatistieken nog wel een beetje overeenkomen met de realiteit, en moet er gekeken worden of het spel nog wel realistisch genoeg is. Zo op het eerste oog zie je het misschien niet, maar ook in NHL games moet veel gebalanced worden. Want hoe vaak laat je een hit opvolgen door een knockdown, en als er een knockdown is, gaan dan beide spelers neer? Hoe hard moet iemand gehit worden voor dit gebeurt? Zomaar wat voorbeeldjes.

Maargoed, ik dacht zelf eigenlijk dat Blizzard al sinds 2005 ofzo bezig was, maar de officiele announcement was geloof ik halverwege 2008 toen ik het gister nazocht. In dat geval valt het nog mee allemaal als ze hem in 2010 uitbrengen. edit: bovendien vind ik het nog niet eens zo erg dat het lang duurt, maar het zou tof zijn als ze wel een release date kunnen vrijgeven.
Natuurlijk :) dat wil iedereen hier horen.. maarja.. als we daarover dromen krijgen we weer een bitchslap van de realiteit-Bat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees mijn posts dan toch Vic! :D

Official announcement was BlizzCon08 dus eind Augustus zeg maar.
Hmm moet eerlijk zeggen dat ik geen releasedate helemaal niet zo vervelend vind.
Je mist het niet, je kan dromen over wanneer de release zou kunnen zijn en bovenal het kan niet uitgesteld worden ;) Uiteindelijk wil ik er natuurlijk ook wel een maar wel een die zonder gehaald gaat/kan worden zonder dat het spel eronder lijdt.

[ Voor 7% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En alsof bij EA niet gebalanced hoeft te worden.
Nee EA moet idd ook gebalanced worden... alleen doen ze dat niet of slecht :Y

edit (en dan heb ik het over de C&C serie he, met sportgames en the sims :r heb ik geen ervaring, al vond ik NHL op de SuperNES erg leuk)

[ Voor 21% gewijzigd door Dalyxia op 04-08-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die checks op AI zijn ook doorontwikkelingen :P
En je weet zelf wel dat Blizzard tot het extreme gaat met balancen. Hell, ze gooien games liever de diepvriezer in dat ze het half af uitbrengen ;) EA zie ik dat zo snel niet doen. Elk jaar weer hetzelfde riedeltje sportgames, met soms meer verbeteringen, maar ook vaak een veredelde patch. En dat maakt ook niet uit, ze zijn goed in sportgames, die divisie heeft het gewoon goed voor elkaar.

Voor de rest is het appels en peren vergelijken, een sportgame is geen RTS of hack & slash. En RTS games zijn bij EA erg slecht gebalanceerd, de laatste reincarnaties van C&C zijn echt triest. Om het maar niet over Nox te hebben, de Diablo wannabee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ja, maar tot hoever wil je balancen? Met elke patch van Diablo II zijn er namelijk ook dingen gebalanced. Elke keer was er wel een skill die generfed werd of juist sterker gemaakt werd. Op een gegeven moment zul je toch een keer moeten zeggen: nu is de game goed genoeg om uit te brengen.

En ja, over EA: die strategy games van EA speel ik dan inderdaad weer niet ;) We hebben dus een net even ander beeld van EA daardoor, en misschien moeten we Blizzard daar maar gewoon niet mee vergelijken dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een heel klein vraagje tussendoor, is het van groot belang om Diablo 2 te hebben uitgespeeld? Want dan moet ik maar eens verder gaan aan de singleplayer van Diablo 2. :P
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.