Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het om die overload gaat hoeft de inventory toch ook niet te worden uitgebreid? :P

Als gold een grotere rol gaat spelen willen ze inventory in het begin natuurlijk ook klein houden omdat je anders een heleboel tegelijk kunt verkopen.

Ik ben trouwens gewend dat als er items op de grond liggen en ik ken ze niet, ik sowieso ga vergelijken of het een vooruitgang is, onafhankelijk van de grootte van mijn inv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:26:
[...]

Ik denk dat het punt meer is om low levels een beetje te leren selecteren in wat te behouden en wat te ditchen. Waarschijnlijk krijg je op hogere levels gewoon een stuk meer drops voor je kiezen waardoor je alsnog met die keuze staat, maar het relatief gelijk blijft door de iets grotere inventory.

De gigantische overload van items is tenslotte iets wat bij diablo past, alles op kunnen laten pakken maar voor lage sell price zou niet echt diablo zijn :p.
Ja dat is ook het punt zoals in het artikel wordt gezegd :)

Alleen vind ik het wel krom.. als je erover nadenkt dat ze nu slots hebben ipv squares omdat je anders teveel aan het micromanagen was in de inventory, terwijl veel mensen dit juist ook een leuk aspect vonden.
Aan de andere hand moet je dat vervolgens alsnog maar heb je geen keus qua micromanagement van je inventory omdat je slots hebt. In feite proberen ze het 'makkelijker' te maken en meer richting een groter publiek terwijl het juist meer gaat leiden tot townhoppen.. In d2 heb ik en had ik altijd de neiging om de magics met hoge gold waarde/magics die nice kunnen zijn/rares die nice kunnen zijn/leuke set items/leuke uniques en mogelijk leuke socketables op te pakken. Past dit net niet in mijn inventory zal ik even snel naar town hoppen behalve als ik het zo weet te passen dat alleen die magic die veel gold oplevert er niet meer in past. Dan denk ik jammer dan maar als Gold een grote rol gaat spelen in D3 en je de slots hebt zal je mij de items met hoge gold waarde niet laten liggen omdat ik het even niet mee kan dragen..

Natuurlijk weten we niet hoe alles werkt en hoe groot de goldcurrency een rol gaat spelen maar ik merk dat 'het probleem' zich gaat verplaatsen. Zeker in het begin als men nog niet heel goed weet wat ze doen, iedereen zal townhoppen om te kijken of iets beter is of niet zoals Raffuhl hieronder ook al aangeeft :)
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:45:
als het om die overload gaat hoeft de inventory toch ook niet te worden uitgebreid? :P

Als gold een grotere rol gaat spelen willen ze inventory in het begin natuurlijk ook klein houden omdat je anders een heleboel tegelijk kunt verkopen.

Ik ben trouwens gewend dat als er items op de grond liggen en ik ken ze niet, ik sowieso ga vergelijken of het een vooruitgang is, onafhankelijk van de grootte van mijn inv.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:21:
[...]

Ja dat is ook het punt zoals in het artikel wordt gezegd :)

Alleen vind ik het wel krom.. als je erover nadenkt dat ze nu slots hebben ipv squares omdat je anders teveel aan het micromanagen was in de inventory, terwijl veel mensen dit juist ook een leuk aspect vonden.
Aan de andere hand moet je dat vervolgens alsnog maar heb je geen keus qua micromanagement van je inventory omdat je slots hebt. In feite proberen ze het 'makkelijker' te maken en meer richting een groter publiek terwijl het juist meer gaat leiden tot townhoppen.. In d2 heb ik en had ik altijd de neiging om de magics met hoge gold waarde/magics die nice kunnen zijn/rares die nice kunnen zijn/leuke set items/leuke uniques en mogelijk leuke socketables op te pakken. Past dit net niet in mijn inventory zal ik even snel naar town hoppen behalve als ik het zo weet te passen dat alleen die magic die veel gold oplevert er niet meer in past. Dan denk ik jammer dan maar als Gold een grote rol gaat spelen in D3 en je de slots hebt zal je mij de items met hoge gold waarde niet laten liggen omdat ik het even niet mee kan dragen..

Natuurlijk weten we niet hoe alles werkt en hoe groot de goldcurrency een rol gaat spelen maar ik merk dat 'het probleem' zich gaat verplaatsen. Zeker in het begin als men nog niet heel goed weet wat ze doen, iedereen zal townhoppen om te kijken of iets beter is of niet zoals Raffuhl hieronder ook al aangeeft :)

[...]
ik vond die bags in WoW al enorm KUT, dus ik vind het bij D3 al helemaal niet passen

elke persoon die met WoW een nieuw Char begon, stuurde als 1 van de eerste acties die hij deed een aantal van die bags naar zijn nieuwe char... zegt al genoeg lijkt me, irritant als de hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalyxia schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:59:
[...]

ik vond die bags in WoW al enorm KUT, dus ik vind het bij D3 al helemaal niet passen

elke persoon die met WoW een nieuw Char begon, stuurde als 1 van de eerste acties die hij deed een aantal van die bags naar zijn nieuwe char... zegt al genoeg lijkt me, irritant als de hell
Op je alts ja, Maar toen je met je aller eerste char begon en je kon die grotere bag van 1 G kopen of toch maar op AH kijken voor betere gear, dat waren leuke dingen om over te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:59:
[...]

Yep dat is net zoals DeepSeven al zei maar dan met Titan Quest, dat heb ik toch een goed anderhalf jaar online uitgehouden en xx mules met 3 bags ;) Was trouwens helemaal vergeten dat WoW ook bags heeft.. bewijst maar weer hoe intensief ik de allereerste 6 maanden heb gespeeld :P

Verder is het opzich niet zo'n probleem als je ze over kan zetten naar andere chars, neem je gewoon een speciale mule voor bags.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:16:
[...]

Op je alts ja, Maar toen je met je aller eerste char begon en je kon die grotere bag van 1 G kopen of toch maar op AH kijken voor betere gear, dat waren leuke dingen om over te beslissen.
Daar heb je zeker gelijk in maar de keerzijde is dat als je later meerdere chars hebt en mogelijk mules dat het wel irritant kan worden. Alleen ik zie zelf uitwisselbare bags wel zitten dan is er namelijk ook geen probleem omdat ze je gewoon, zoals ik hierboven ook al zei, een mule kan nemen speciaal voor bags :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond/vind het onnoemelijk irritant in WoW dat die bagspaces gescheiden zijn en dus ook van verschillende grootten. Dan is echt het meeste irritante aan. Dat je verschillende bags moet kopen is nog tot daar aan toe, maar maak er in ieder geval 1 inventory space van. (ja ik weet dat er ui mods zijn en dat je met shift+b alle bags tegelijk kunt openen).

Ik hoop wel dat ze daar van leren bij D3. Ik vond overigens de insteek van de bags in WAR wel heel fijn. Daar kun je op basis van de item soort filteren in welke bag die terecht komt als je iets oppakt. Zo hou je alles netjes gescheiden. Dat is dan een andere optie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:58:
ik vond/vind het onnoemelijk irritant in WoW dat die bagspaces gescheiden zijn. Dan is echt het meeste irritante aan. Dat je verschillende bags moet kopen is nog tot daar aan toe, maar maak er in ieder geval 1 inventory space van. (ja ik weet dat er ui mods zijn en dat je met shift+b alle bags tegelijk kunt openen).

Ik hoop wel dat ze daar van leren bij D3. Ik vond overigens de insteek van de bags in WAR wel heel fijn. Daar kun je op basis van de item soort filteren in welke bag die terecht komt als je iets oppakt. Zo hou je alles netjes gescheiden.
Uhm dat is al zo bij Diablo 3 ;)
Je hebt 3 bagslots en elk heeft een eigen doel, zie ook de TS:
• Large Item Tab/Backpack - Used for large items such as weapons and armor. One large item goes into one large slot. There is space for 12 such spaces, at maximum (once larger bags are found).
• Small Item Tab/Pouch - Used for storing smaller things like Runes, Gems, Scrolls and Potions. There are 24 such spaces at maximum.
• Quest Tab/Quest chest - Used for storing Quest items. This tab has not been seen opened, so nothing is known about its maximum capacity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:03:
[...]

Uhm dat is al zo bij Diablo 3 ;)
Je hebt 3 bagslots en elk heeft een eigen doel, zie ook de TS:

[...]
Haha, mooi! ;) Je kan niet overal van op de hoogte zijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
12 grote items, dat is wel nice, in d2 kon je echt maar 4/5 grote items kwijt geloof ik.

Over mules gesproken, ik ga er toch wel vanuit dat D3 op dat gebied fors verbetert, sowieso items switchen tussen eigen karakters en een veel grotere chest space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:57:
[...]

Haha, mooi! ;) Je kan niet overal van op de hoogte zijn! :D
Dat is waar.. maar ik had de TS zo erg uitgebreid had toch wel gehoopt dat mensen het nog eens zouden lezen :'( ;)
DeepSeven schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:04:
12 grote items, dat is wel nice, in d2 kon je echt maar 4/5 grote items kwijt geloof ik.

Over mules gesproken, ik ga er toch wel vanuit dat D3 op dat gebied fors verbetert, sowieso items switchen tussen eigen karakters en een veel grotere chest space.
Mja was ook maar een voorbeeld he, je weet inderdaad nog niet hoe ze dat gaan aanpakken en doen.
Wel ga ik uit van een flink grotere 'chest' want die pakken ze bij D2 ook weer aan met patch 1.13.
Aan de andere kant het ligt er ook maar net aan hoe dat shared stash gebeuren uitpakt met Diablo 3. Dit had je met de expansion van TQ ook maar dan was het zo dat je nog je eigen chest had en de shared chest waarmee je makkelijk items kon uitwisselen alleen dan nog had ik mules nodig voor alle items die ik bewaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Laatst online: 12-09 14:49
DeepSeven schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:04:
Tja, sowieso al het feit dat D3 geen LAN heeft en dus de characters ALTIJD per definitie op BattleNet opslagen zullen zijn maakt het alleen maar makkelijker om dan een shared chest te creëeren. Ik kan me voorstellen dat het heel erg vergelijkbaar zal zijn zoals het in GuildWars is aangepakt...

Overigens, op vrijdag komt er toch altijd een update met nieuws? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haay schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:40:
[...]

Tja, sowieso al het feit dat D3 geen LAN heeft en dus de characters ALTIJD per definitie op BattleNet opslagen zullen zijn maakt het alleen maar makkelijker om dan een shared chest te creëeren. Ik kan me voorstellen dat het heel erg vergelijkbaar zal zijn zoals het in GuildWars is aangepakt...

Overigens, op vrijdag komt er toch altijd een update met nieuws? ;)
Een media-update bedoel je?
Heb ik een aantal maand al niet meer gezien.. denk ook niet meer dat er een zal komen zeker niet vlak voor BlizzCon09. Anders had je hier natuurlijk allang een update gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on D3’s Sound Production

I’m happy that you often mention sounds with skills, though. That is a very, very important aspect of any skill in any game. I hope to hear more about that soon. (pardon the pun).

I know I probably won’t since game companies tend to gloss over sound creation and highlighting those features but it is very important, as was mentioned in some thread about the sound the health globes make. Distinctive and unmistakable is key.

Bashiok: I would love! to have a dedicated feature just to the sound engineering that goes into the game. It’s truly amazing how much of an abilities power and feeling comes from the audio.

Jay had an anecdote at ... the last BlizzCon I think, where he talked about seismic slam. It was one of if not the first barbarian abilities created, actually first in the game entirely, and they were working on it and working on it, and just never really happy with it, and then one day the sound came back for it and they got it all working in game, and finally it all came together. It became this stunningly powerful feeling ability. I think that speaks volumes (nyuk nyuk) about how important sound is to the feeling of a game.

That same lesson is true through the development of the game. A new skills goes in and it seems awesome, it looks cool, but until you get the sound attached it just seems incomplete.

Just because a lot of the sounds are early renditions though, as amazing as they are, we’d need to make sure the audio engineers are far enough along where they’d want to showcase them. They’re perfectionists. So hopefully a sound feature is something we can do, but if I had to guess it won’t be for a while yet.

Do you know if Blizzard employees are still doing voice acting and sounds, too? That was always entertaining as well.
Bashiok: As far as I know we do all of our own foley work, and while we do have professional voice actors we have some employees that regularly lend their voices to the games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on “Mega-Knockbacks” and Best-Selling Games

A fan asks about some of the flying bodies observed in the gameplay movies. Bashiok replies with a new term.
Bashiok:If I had to guess it was probably a ragdoll death in which case the hit knocked the corpse away.

We do have a specific animation type done by hand for just about every enemy that we refer to internally as “mega knockbacks”. But I don’t know that we’ve shown or talked about them yet, so ... I’ve probably said too much.

Elsewhere, a fan asks if D3 might become the biggest selling video game ever, and quotes the wikipedia list of top selling titles. Bashiok replies with some skeptical reality.
Bashiok: I know that comparing one number to another seems to be a good idea for how to gauge popularity or success of something, but statistics can be shaped and formed to fit any outcome desired. It sometimes takes a lot of research and information to find an actual common ground to compare one number to another.

A lot of these lists do their best to post numbers released by the different companies, but if you look at what the numbers are actually saying you couldn’t accurately compare all of them.

In our case not every region that plays World of Warcraft purchases a boxed product, so that coupled with the nature of the game, possibly the “best” number for us to gauge worldwide popularity is through active subscription numbers. For every release we also include a piece of text that explains exactly what we count as an active subscriber, and it’s a very logical, no-pulled-punches way of describing them.

To take that number of subscribers though and compare it to total boxes sold of other games would be inaccurate. These types of lists just don’t wholly exist with an actual baseline to compare them accurately, and that’s not the list maker’s fault, it’s just the nature of business to release a statistic that is favorable to your product.

After another fan points out the impossibility of the 2nd WoW Xpack having a higher listed sales figure than the first (you have to have BC to play WotLK), Bashiok adds a bit more on the unreliability of official box sale figures.
Bashiok: Exactly. Because those stats are copies sold within X amount of time, not total copies sold ever. See how these numbers can’t be compared? They’re pulled from press releases and laid out side-by-side with no logical way to compare them, except that they exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Random Dungeon Levels

I know I am in the vast minority on this one but I simply can’t stand a level that has been randomly created. I personally love levels that are designed and created that showcase the artwork and graphics. Random levels basically end up looking all the same with a different entry and exit points and most of the time nobody ends up exploring the levels anyways, they just rush to the exit point. In theory random levels are good, but I don’t believe they work out so well in execution.

I haven’t heard too much about this, but I am assuming their is going to be a mix between randomization and preset levels?

Bashiok: We definitely agree randomized levels have some key issues with them, but they are a big part of what makes a Diablo game, and how could we not have them? The Diablo franchise is built on randomization in all forms.

You bring up some good points though, but I don’t think they’re issues that are insurmountable.

Randomized levels can indeed create a very generic feeling if not done well. We’re working really hard to ensure that doesn’t happen though. It’s actually one of the reasons why our exterior layouts aren’t randomized. It’s extremely difficult to have wide open areas be randomized as well as interesting. Instead we have static exterior zones where the roads, towns, and edges are always in the same place. To keep some bits of random in there though we have a bunch of small, medium, and large pieces cut out of them. In those cut out pieces the game can then place the randomized “adventure” sets. They could be artistic in nature (a fountain, an abandoned cart), they could spawn extra enemies, or they could spawn quests.

Our interiors are randomized, but we do some things differently that help make them more interesting. I think we accomplish this mostly by using our interior jigsaw pieces more intelligently, building more and different types of jigsaw pieces, and also because our artists are amazing. I don’t think anywhere in Diablo III are you going to think “This place is not visually interesting”. The types of interior pieces do make an enormous difference, and I think we’re pretty good at it now. In Diablo II for example you pretty much had a few standard square set pieces, and then a bunch of hallways. We still have those in Diablo III but we’re mixing it up a lot more with more intricate and interesting ‘showcase’ pieces that make it seem like they’re not even randomized levels.

Anyway, that’s all just something you have to see to believe.

Your other point was that randomization doesn’t really matter because you’re just essentially rushing from the start to the end. I think you’re mixing in some specific Diablo II issues with randomization issues. Without hacks (like maphack) and some unhindered mobility skills (teleport), being able to just rush through the dungeons would be considerably hindered. So I think those are really non-issues when we’re talking about a different game. They’re things we have to be prepared for of course, but they don’t mean that randomization is a waste of effort.

All that said there are a lot of things that you can do to entice a player to be invested in each and every trip into a dungeon. Rewarding them for exploration and perseverance. It could be something as simple as having chests spawn that the player actually cares about finding! (gasp) or something as complex as an entire game-wide system based around dungeon exploration. Either way or somewhere in between, we aren’t looking to create a game where rushing from entrance to exit is the most rewarding way to play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Nm. Moet niet met mijn slaperige kop D2 nieuws in het D3 topic gaan posten.

[ Voor 95% gewijzigd door pingkiller op 22-07-2009 11:24 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok, On the Drawing Board: Weapon Switching?

Will there be a quick weapon switch (‘W’ in D2) implemented in Diablo 3?

Bashiok: Just like Diablo II we’re saving secondary weapon/shield slot and hot key for the expansion.

Kidding! ... probably. We don’t have it now, but that doesn’t mean there won’t be one. I don’t think it’s an irrelevant question, maybe just not the most pressing one.

I don’t think it NEEDS to be there. It’s not really an iconic part of the game. The gameplay dictates its necessity, and if there’s no reason to hot swap weapons mid-fight, then having it there just clutters the UI.

Personally I just used it in Diablo II for extra item storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Play D3 in Germany Next Month?

Blizzard: We’re pleased to announce that Blizzard Entertainment will be attending gamescom 2009 in Cologne, Germany next month. We look forward to welcoming old friends and new to our booth, which will feature hands-on gameplay with our upcoming games. Our booth is open to the public from Thursday 20 August until Sunday 23 August.

We will be revealing more information on our activities during the show in the coming weeks. You can find out more about what gamescom has to offer, and how to get there, at http://www.gamescom-cologne.com/

Our recruiters will be at the booth ready to answer your questions about recruitment and working at Blizzard Entertainment. Blizzard Europe currently has numerous open positions in quality assurance, localization, customer support and other departments in our offices in Velizy, France (near Paris) and Cork, Ireland. We’re looking for Italian, Polish, Russian, German, French, Spanish and English speakers. Bring your CV along and talk to us about our employment opportunities. http://eu.blizzard.com/en/jobs/

Bashiok: “Upcoming games” isn’t broken down to specifics, but StarCraft 2 and Diablo III are both upcoming games, so draw your own conclusions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wel in het Diablo 2 topic en omdat het Diablo 2 nieuws is vond ik het hier niet echt relevant :)
Lijkt net alsof het precies hetzelfde stukje is maar dat valt nog mee.. (niet dat er veel nieuws in staat maar toch) thanks.

[ Voor 16% gewijzigd door psychoclown op 22-07-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
En toch vond/vind ik dit 1 van de key elementen van Diablo 1/2. Elke keer een andere weg door het level heen :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Iemand hier die naar gamescom gaat toevallig dit jaar? :) Ik ga er misschien heen met wat andere mensen, maar het is nog niet zeker.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
SpoTs schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:17:
En toch vond/vind ik dit 1 van de key elementen van Diablo 1/2. Elke keer een andere weg door het level heen :)
Ja, absoluut. Een groot deel van de replay-value komt ook gewoon van het random zijn van een groot deel van de levels, in zowel D1 als D2.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
psychoclown schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:15:
[...]

Maar wel in het Diablo 2 topic en omdat het Diablo 2 nieuws is vond ik het hier niet echt relevant :)
Lijkt net alsof het precies hetzelfde stukje is maar dat valt nog mee.. (niet dat er veel nieuws in staat maar toch) thanks.
Oh doh. Je hebt gelijk hoor. Zit met mijn slaperige kop in het verkeerde topic te posten. Mijn excuses.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:17:
[...]

Ja, ik snap die vent ook echt niet, TQ had alles statisch behalve de meeste spawns en ik kan je vertellen dat ik die wel na een tijdje zat ben geworden en Diablo 2 niet.. Als alles statisch is dan heb je het echt wel na 50x gezien terwijl als het nog enigzins dynamisch is je er misschien pas na 150x beu bent :)
Morax schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:19:
[...]

Iemand hier die naar gamescom gaat toevallig dit jaar? :) Ik ga er misschien heen met wat andere mensen, maar het is nog niet zeker.
Als je gaat maak wat foto's, misschien wel leuk om te delen :D

Ben erg benieuwd wat ze gaan laten zien en wat voor nieuwe info ze geven, zullen ze vrijwel dezelfde demo showen als op BlizzCon08 of zal het nieuw zijn? Vraag me heel erg af en ben erg benieuwd krijgen we eerder dan verwacht nieuwe info! :)
pingkiller schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:24:
[...]

Oh doh. Je hebt gelijk hoor. Zit met mijn slaperige kop in het verkeerde topic te posten. Mijn excuses.
Haha nee hoor jij had gelijk want ook daar had ik het niet gepost, zoals gezegd leek het vrijwel identiek op de update daarvoor 8)7 Anyways heb het net in het Diablo 2 topic gepost :)

[ Voor 15% gewijzigd door psychoclown op 22-07-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydra schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:23:
[...]

Ja, absoluut. Een groot deel van de replay-value komt ook gewoon van het random zijn van een groot deel van de levels, in zowel D1 als D2.
Het leuke wat ik uit dat niewsbericht haal is dat er random quests komen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Van die chests klinkt wel goed. Ik hoop ook dat ze het verder implementeren, bijv een grote chest met random beloning als je een dungeon of quest helemaal door loopt. Zo komen er ook meerdere vormen van itemruns, ipv 10.000x dezelfde boss. Alleen moeten ze dat dan wel enorm balanceren, hardcore gamers zijn vaak erg technisch en die gaan altijd voor zo effectief mogelijk, dus als 1 bepaalde itemrun er als de beste uitkomt, gebruikt nog iedereen die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pheno79 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:28:
[...]

Het leuke wat ik uit dat niewsbericht haal is dat er random quests komen *O*
Het enige waar ik overheen gelezen heb.. erg cool :)
Geeft me een beetje het idee zoals die random 'special' chests, dat maakt het net even wat leuker vooral als die speciale chests een (iets) hogere drop rate hebben. Ook erg leuk dat er meer 'echte' Quests in komen, bij Diablo 2 waren de Quests bijna allemaal Story Quests en de Quests die dat niet waren deed je meestal alleen om de reward, de anderen liet je liggen omdat ze vrijwel niks te bieden hadden.
DeepSeven schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:41:
[...]

Van die chests klinkt wel goed. Ik hoop ook dat ze het verder implementeren, bijv een grote chest met random beloning als je een dungeon of quest helemaal door loopt. Zo komen er ook meerdere vormen van itemruns, ipv 10.000x dezelfde boss. Alleen moeten ze dat dan wel enorm balanceren, hardcore gamers zijn vaak erg technisch en die gaan altijd voor zo effectief mogelijk, dus als 1 bepaalde itemrun er als de beste uitkomt, gebruikt nog iedereen die.
Zolang de verschillende random 'speciale' chests allemaal dezelfde verhoogde drop rate hebben en het pas vanaf een bepaalde grootte dungeon spawned dan wordt het grotendeels al gefilterd.
Vb. Dungeon A in Westmarch is even groot als Dungeon B in Dry Steppes. Beide de grootte van laten we zeggen Nihlatak's Temple in Diablo 2.
In beide spawned een random 'speciale' chest die dezelfde drop rate hebben en niet zo shiny zijn als de speciale chests in Diablo 2. Hier zal het voor beide (de factor mobs even daar gelaten) even nuttig zijn ze te runnen. Dungeon C in Westmarch daarentegen is qua grootte ongeveer de Den of Evil als in Diablo 2 en zal geen random 'speciale' chest spawnen. Op die manier zal die minder aantrekkelijk zijn maar als er een quest kan spawnen zullen mensen het misschien nog wel willen runnen :)

[ Voor 54% gewijzigd door psychoclown op 22-07-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
De droprate moet gelijk zijn aan de tijd die je er in investeerd. Dan kan een speler ook de runs doen die hij leuk vind, ipv degene die het meeste opleveren. Punt is dat als miljoenen mensen de game spelen, er altijd manieren en trucs worden gevonden om dingen sneller/effectiever te doen, als ze die zo goed mogelijk kunnen anticiperen kunnen ze ook de tijd/(kans op)beloning zo perfect mogelijk op elkaar af stemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeepSeven schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:16:
De droprate moet gelijk zijn aan de tijd die je er in investeerd. Dan kan een speler ook de runs doen die hij leuk vind, ipv degene die het meeste opleveren. Punt is dat als miljoenen mensen de game spelen, er altijd manieren en trucs worden gevonden om dingen sneller/effectiever te doen, als ze die zo goed mogelijk kunnen anticiperen kunnen ze ook de tijd/(kans op)beloning zo perfect mogelijk op elkaar af stemmen.
Ja dat zou ook nog kunnen inderdaad. Wat je eigenlijk suggereert is dus een speler komt Dungeon A binnen (timer: 00:00) en hij gaat spelen en komt na 20min de random speciale chest tegen (timer: 00:20) dan is de droprate 0.005x20 = 0.1% kans op een unique. Een andere speler in Dungeon B komt binnen (timer: 00:00) en vind de chest na 45min (timer: 00:45) en geeft dus een droprate van 0.005x45= 0.225%.

Hier zie ik meteen wel een probleem ontstaan want hoe time je dat? Zoals ik hierboven beschreven werkt al niet als je er geen strenge restricties aan stelt want een 'slim' iemand zal dus logisch nadenken en de dungeon helemaal clearen en vervolgens wachten. Als hij slim is zal hij alle chests dicht laten want mocht het niet te onderscheiden zijn van een normale chest dan kan je de timer makkelijk omhoog krikken, 4uur in een dungeon geeft dan al een droprate van 0.005x240= 1.2%. Nog langer erin blijven en je kan zo een aantal procent behalen, een nachtje aan laten staan heeft dan zeker een groot voordeel.
Als er dan ook nog een bonus voor meerdere mensen in de game/party bij op komt, stel 0.0025 per extra speler. Uitgaande van 5 speler games heb je met een nacht (8uur) wachten met 5 personen: 0.015x480= 7.2%. Veel mensen zullen dit misschien niet significant genoeg vinden maar er zullen genoeg gekken te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
psychoclown schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:34:
[...]

Ja dat zou ook nog kunnen inderdaad. Wat je eigenlijk suggereert is dus een speler komt Dungeon A binnen (timer: 00:00) en hij gaat spelen en komt na 20min de random speciale chest tegen (timer: 00:20) dan is de droprate 0.005x20 = 0.1% kans op een unique. Een andere speler in Dungeon B komt binnen (timer: 00:00) en vind de chest na 45min (timer: 00:45) en geeft dus een droprate van 0.005x45= 0.225%.

Hier zie ik meteen wel een probleem ontstaan want hoe time je dat? Zoals ik hierboven beschreven werkt al niet als je er geen strenge restricties aan stelt want een 'slim' iemand zal dus logisch nadenken en de dungeon helemaal clearen en vervolgens wachten. Als hij slim is zal hij alle chests dicht laten want mocht het niet te onderscheiden zijn van een normale chest dan kan je de timer makkelijk omhoog krikken, 4uur in een dungeon geeft dan al een droprate van 0.005x240= 1.2%. Nog langer erin blijven en je kan zo een aantal procent behalen, een nachtje aan laten staan heeft dan zeker een groot voordeel.
Als er dan ook nog een bonus voor meerdere mensen in de game/party bij op komt, stel 0.0025 per extra speler. Uitgaande van 5 speler games heb je met een nacht (8uur) wachten met 5 personen: 0.015x480= 7.2%. Veel mensen zullen dit misschien niet significant genoeg vinden maar er zullen genoeg gekken te vinden zijn.
Het hoeft natuurlijk niet letterlijk op tijd gebaseerd te zijn, maar wat er bedoeld word is dat de reward beter word naar mate de dungeon groter is, langer is en/of meer mobs bevat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morax schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:01:
[...]

Het hoeft natuurlijk niet letterlijk op tijd gebaseerd te zijn, maar wat er bedoeld word is dat de reward beter word naar mate de dungeon groter is, langer is en/of meer mobs bevat :)
Ok maar dan zit je dus weer bij het oorspronkelijke probleem waar DeepSeven mee kwam aan zetten.
Namelijk bepaalde runs die het meest efficient zijn, de grootste dungeons zullen dan waarschijnlijk het meeste gerunned worden omdat die de grootste kans bieden op iets leuks.

Dat had ik daarboven ook in zekere mate zo gezegd :)

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 22-07-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Morax schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:01:
[...]

Idd, al kan het wel wat psychoclown zegt, blizzard kan natuurlijk alles registeren zoals idle time, maar dan wordt het geheel veel te artificieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeepSeven schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:16:
Ook niet geheel eerlijk, er zijn genoeg mensen die het spelletje maar af en toe opstarten, en niet diehard gaan mf'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:20
Morax schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:19:
[...]

Ik ben er wel voor aan het plannen.
We gaan eerst op vakantie en het valt precies buiten de 3 weken vakantie >_<, maar wel in het weekend. Dus als alles goed gaat gaan we de zaterdag en de zondag. Maar dan ga ik zeker bij D3 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Pheno79 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:18:
[...]

Ook niet geheel eerlijk, er zijn genoeg mensen die het spelletje maar af en toe opstarten, en niet diehard gaan mf'en.
Denk niet dat je mijn punt helemaal begrijpt. Het gaat de dropkans van items tot het behalen van een bepaald eindpunt. Bijv. als het langer duurt om diablo te bereiken en te verslaan dan Mephisto, zou diablo ook een hogere dropkans moeten hebben. Hetzelfde voor dungeons, quests enz.

Wat me ook wel leuk lijkt is items krijgen bij het behalen van achievements, bijv een monster x aantal keer verslaan. Iets om naar toe te werken voor een gegarandeerde item drop. Volgens mij heeft wow dit ook al, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeepSeven schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:09:
[...]

Denk niet dat je mijn punt helemaal begrijpt. Het gaat de dropkans van items tot het behalen van een bepaald eindpunt. Bijv. als het langer duurt om diablo te bereiken en te verslaan dan Mephisto, zou diablo ook een hogere dropkans moeten hebben. Hetzelfde voor dungeons, quests enz.

Wat me ook wel leuk lijkt is items krijgen bij het behalen van achievements, bijv een monster x aantal keer verslaan. Iets om naar toe te werken voor een gegarandeerde item drop. Volgens mij heeft wow dit ook al, toch?
Dat lijkt me opzich ook best gaaf maar dan aub wel vanaf rare+ waarbij er maar een kleine kans is op een unique, soort van mix tussen gamblen en quests in Diablo 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:08:
[...]

Ok maar dan zit je dus weer bij het oorspronkelijke probleem waar DeepSeven mee kwam aan zetten.
Namelijk bepaalde runs die het meest efficient zijn, de grootste dungeons zullen dan waarschijnlijk het meeste gerunned worden omdat die de grootste kans bieden op iets leuks.

Dat had ik daarboven ook in zekere mate zo gezegd :)
+ dan krijg je weer een gevalletje van "multimob killer builds" zijn veel aantrekkelijker om te maken dan een "single mob" build

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:29:
[...]

Dat lijkt me opzich ook best gaaf maar dan aub wel vanaf rare+ waarbij er maar een kleine kans is op een unique, soort van mix tussen gamblen en quests in Diablo 2.
dat ruikt zoals ze in Hellgate London een soort extra item drop genereren heb je icoontjes met getallen erbij

bijvoorbeeld een pentagram met een 6 erbij, betekent dat je 6 demon type monsters moet killen

zo heb je dan 3 icoontjes en als je ze alle 3 gedaan hebt, krijg je een extra item drop met hogere dropkans van rares/uniques

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 18:34:
[...]

dat ruikt zoals ze in Hellgate London een soort extra item drop genereren heb je icoontjes met getallen erbij

bijvoorbeeld een pentagram met een 6 erbij, betekent dat je 6 demon type monsters moet killen

zo heb je dan 3 icoontjes en als je ze alle 3 gedaan hebt, krijg je een extra item drop met hogere dropkans van rares/uniques
Mja maar dan iets minder opvallend, extra tabblad in de Questwindow bijv.
Misschien wel leuk om ze bij verschillende NPC's te halen niet dat je met een nieuwe char alles zo planned dat je in een keer x aantal challenges tegelijk haalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:16:
[...]

Mja maar dan iets minder opvallend, extra tabblad in de Questwindow bijv.
Misschien wel leuk om ze bij verschillende NPC's te halen niet dat je met een nieuwe char alles zo planned dat je in een keer x aantal challenges tegelijk haalt..
lijkt mij een hoop dom heen en weer geloop

wat ik er zo uit begrijp is dat je quests niet van NPC's krijgt, maar dat bepaalde random quests van monsters droppen net als dat bij WoW ook kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:20:
[...]

lijkt mij een hoop dom heen en weer geloop

wat ik er zo uit begrijp is dat je quests niet van NPC's krijgt, maar dat bepaalde random quests van monsters droppen net als dat bij WoW ook kan
Wilde het net al zeggen maar bedacht me :P je begrijpt dat dit 'bedacht' is door DeepSeven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een beetje lui.. maar heeft iemand de verwachte systeem specs voor Diablo 3? Of zijn die specs er nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:37:
Ik ben nu een beetje lui.. maar heeft iemand de verwachte systeem specs voor Diablo 3? Of zijn die specs er nog niet?
je videokaart moet niet lui zijn, maar thoeft ook geen topsporter te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:37:
Dit is wel extreem lui zeg 8)7 :D
Staat notabene in de TS in een aparte sectie, zou zeggen kijk daar maar eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goed, toch even m'n 'googul' geopent en rond gekeken, voor alle anderen:
  • [b]What are the system requirements for Diablo III?[/b] We'll announce specific system requirements at a later date.
http://www.blizzard.com/diablo3/faq/

Zag wel op een andere site staan dat het 'misschien' op de WoW engine gebaseerd gaat worden, en dat zo eventueel helemaal niet zulke hoge systeemeisen worden. Maarja niks is officieel bekend dus afwachten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:41:
  • [b]What are the system requirements for Diablo III?[/b] We'll announce specific system requirements at a later date.

Zag wel op een andere site staan dat het 'misschien' op de WoW engine gebaseerd gaat worden, en dat zo eventueel helemaal niet zulke hoge systeemeisen worden. Maarja niks is officieel bekend dus afwachten.
Wat dus, zoals ik hierboven zojuist al zei, ook in de TS staat vermeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:46:
[...]

Wat dus, zoals ik hierboven zojuist al zei, ook in de TS staat vermeld ;)
Dat las ik toevallig ook, maar ik dacht dat hij verouderd zou zijn en dus googlde ik even. Tegelijk dacht ik misschien zijn er nog meer luie mensen dus ik post het gewoon nog een keer.

Maargoed volgende keer ga ik net wat beter kijken, ook al ben ik lui. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:50:
[...]

Dat las ik toevallig ook, maar ik dacht dat hij verouderd zou zijn en dus googlde ik even. Tegelijk dacht ik misschien zijn er nog meer luie mensen dus ik post het gewoon nog een keer.

Maargoed volgende keer ga ik net wat beter kijken, ook al ben ik lui. O-)
Haha als mijn TS(sen) outdated is/zijn dan weet ik het niet meer hoor.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:41:

Dat van de WoW engine is bullshit volgens mij, alleen omdat de "stijl" op WoW lijkt zou het ook op de WoW engine gebaseert zijn? denk het niet

verder: alle Blizzard games hebben enorm lage systeem eisen terwijl er niet of nouwelijks ingeboet wordt op kwaliteit, dus dat is gewoon een trademark van blizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:53:
[...]

Haha als mijn TS(sen) outdated is/zijn dan weet ik het niet meer hoor.. :D
Och, kan altijd toch? :+
Dalyxia schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:15:
[...]

Dat van de WoW engine is bullshit volgens mij, alleen omdat de "stijl" op WoW lijkt zou het ook op de WoW engine gebaseert zijn? denk het niet
"#2: It is possible that if Blizzard uses the Warcraft/WoW engine or something similar, then the requirements will be fairly low. We can only assume then that the game would come out sooner than later, if they use an existing engine."

Hey, het zou mogelijk kunnen zijn.
Dalyxia schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:15:
verder: alle Blizzard games hebben enorm lage systeem eisen terwijl er niet of nouwelijks ingeboet wordt op kwaliteit, dus dat is gewoon een trademark van blizzard
Dat zou eigenlijk best mooi zijn, misschien ook nog te spelen op m'n laptop namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Starcraft II engine lijkt me het meest voor de hand liggend. Deze is al helemaal af en Blizzard moet/gaat ook met de tijd mee. De WoW engine is zeker nog bruikbaar maar ik denk te outdated voor Diablo 3.
Daarbij gaat Starcraft II ook van battle.net 2.0 gebruik maken evenals Diablo 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
psychoclown schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 01:33:
De Starcraft II engine lijkt me het meest voor de hand liggend. Deze is al helemaal af en Blizzard moet/gaat ook met de tijd mee. De WoW engine is zeker nog bruikbaar maar ik denk te outdated voor Diablo 3.
Daarbij gaat Starcraft II ook van battle.net 2.0 gebruik maken evenals Diablo 3.
Een RTS en een Hack&Slash op dezelfde engine? Het zou kunnen natuurlijk, maar lijkt mij niet helemaal logisch. Dat ze de netwerkcode voor 99% hergebruiken dan weer wel. Maar 'de engine' lijkt mij meer te gaan over de grafische afhandeling.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedSoniq schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:33:
[...]

Een RTS en een Hack&Slash op dezelfde engine? Het zou kunnen natuurlijk, maar lijkt mij niet helemaal logisch. Dat ze de netwerkcode voor 99% hergebruiken dan weer wel. Maar 'de engine' lijkt mij meer te gaan over de grafische afhandeling.
zo verschillend zijn RTS en hack en slash niet vanuit engine oogpunt hoor. je moet redelijk wat monsters op het scherm passen in beide gevallen, je hebt in beide gevallen een top-down view, physics zijn hetzelfde. Enkel de polygon count ligt hoger, en textures en effecten dienen meer detail te hebben in de Hack en Slash. Maar daar is vrij makkelijk rekening mee te houden in een engine.

De WoW engine lijkt me niet, omdat die voor een veel grotere schaal geld qua ruimtes is ontworpen, waardoor het niet in staat is om de fijne details aan te kunnen zoals een game als diablo (waarbij er geen gigantische vergezichten zijn ed, door de viewpoint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:56:
[...]

zo verschillend zijn RTS en hack en slash niet vanuit engine oogpunt hoor. je moet redelijk wat monsters op het scherm passen in beide gevallen, je hebt in beide gevallen een top-down view, physics zijn hetzelfde. Enkel de polygon count ligt hoger, en textures en effecten dienen meer detail te hebben in de Hack en Slash. Maar daar is vrij makkelijk rekening mee te houden in een engine.

De WoW engine lijkt me niet, omdat die voor een veel grotere schaal geld qua ruimtes is ontworpen, waardoor het niet in staat is om de fijne details aan te kunnen zoals een game als diablo (waarbij er geen gigantische vergezichten zijn ed, door de viewpoint)
Ja precies, ik verwacht wel dat ze er nog wat aan hebben geknutseld zodat het nog iets beter voor Diablo doeleinden gebruikt kan worden. Physics engine, netwerkcode, overall engine het pas allemaal in het plaatje :)

Iets leuks maar niet nieuwswaardig (imo):
Random splotches that kick off the human pattern recognition reflex, like a Virgin Mary in tree bark? Or secret subliminal imagery?

Bashiok says Pareidolia. Of course if you think it's a real face for some secret reason, then of course Bliz employees would lie to cover it up!

Afbeeldingslocatie: http://www.diii.net/gallery/data/553/medium/face.png

[ Voor 17% gewijzigd door psychoclown op 23-07-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:16:
[...]

Ja precies, ik verwacht wel dat ze er nog wat aan hebben geknutseld zodat het nog iets beter voor Diablo doeleinden gebruikt kan worden. Physics engine, netwerkcode, overall engine het pas allemaal in het plaatje :)

Iets leuks maar niet nieuwswaardig (imo):

[...]
Dat plaatje doet mij denken aan de held van deel 1 met de soulstone in z'n donder :p Wtf? :P

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:27:
[...]

Dat plaatje doet mij denken aan de held van deel 1 met de soulstone in z'n donder :p Wtf? :P
Haha kan me even niet 123 in de geest halen hoe dat eruit zag dan.
Hoe langer ik ernaar kijk hoe beter ik het gelaat zie.. paranoide slaat toe 8)7

Op de HD trailer is het ook heel erg goed te zien dat had ik vanochtend gedaan, aanrader dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 15:09:
[...]

Haha kan me even niet 123 in de geest halen hoe dat eruit zag dan.
Hoe langer ik ernaar kijk hoe beter ik het gelaat zie.. paranoide slaat toe 8)7

Op de HD trailer is het ook heel erg goed te zien dat had ik vanochtend gedaan, aanrader dus :P
Zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=KC9ajvJ8jM4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Gold Drops and WoW Comparisons

I know when items drop, only “you” will see them. Does the same hold true for gold?
Bashiok: Yup, gold is also an item drop.

Even voor de duidelijkheid, het is 1 post die Bashiok zelf als 'rant' heeft opgedeeld, kon hem jullie niet onthouden want ik lag na het lezen ervan helemaal dubbel :D

Bashiok: I’m going to assume this is a troll because it makes no sense. It’s a nice day out, I have a tasty lunch, and because of that I am going to have some fun. Don’t hold it against me fellas.

Hello, I am Bluerevolution.
Bashiok: Hi.

A Very Very known PvP dueler on Useast.
Bashiok: Never heard of you.

I have been playing the Diablo series sense Diablo1, And i see the things you are makeing for Diablo3 and it makes me very concerned.
Bashiok: Lay it on me brother man.

You are turning Diablo3 into WoW.
Bashiok: Sure, heard that one but let’s get into specifics.

Iv played both games and enjoy both very much. But there are major differences.
Bashiok: Uh huh.

The only people really playing Diablo2 to this day are your true fans of the series and yet you overlook what they have to say.
Bashiok: We only overlook the parts that suck.

You follow what a little group of magic finders have to say about the game and only listen to them.
Bashiok: Group of magic finders? That makes no sense, but if it did, it would be ridiculous. We don’t sit and wait for players to tell us what to do. Is their feedback important? Sure is, but it doesn’t mean they’re always right. If players call us on something and we agree with it, sure we’ll make a change, but don’t mistake that with us relying on the player base to teach us how to make a game.

Diablo2 was not just used for Magic finding, Or just dueling.
Bashiok: I hope not.

But both are BIG parts of Diablo2.
Bashiok: Debatable. Also raising the question, should they be? Or do they have to be? But those are discussions for a better thread…

Without having magic find there and being able to sell gear, There is no real way to become “Rich” At the game anymore.
Bashiok: You just said magic finders are the people we shouldn’t be listening to, and now you’re championing magic finding. This is nonsensical sir.

We will all have the same character builds/All have the same items.
Bashiok: How did you come to that conclusion!? Because of your assumption that there won’t be magic find? I would like to subscribe to your news letter.

Which is boring.
Bashiok: There’s no logical connection between the two, but sure, if everyone had the same builds and same items it would be boring.

The best part about Diablo2 is the community and how much it differed from any other gameing community.
Bashiok: It’s really not as different as you might think.

These are 2 of the most known Diablo2 trading websites outthere, They get over 40,000 hits a day. Yet blizzard has not looked into one of them?
Bashiok: What does this have to do with anything?

Without dueling and magic finding, Diablo3 will be nothing more then just another expansion of World of warcraft.
Bashiok: You keep saying these words. Who told you we wouldn’t have magic find or dueling? ALSO, World of Warcraft has dueling. So magic find alone dictates a Diablo game from a Warcraft MMO? I hope you’re an organ donor, because your brain will have to be studied until the end of time.

Please do not make that mistake and lose fans. I have personally bought over 100 copy’s of the Diablo series over my years of playing.
Bashiok: Holy c… what did you DO?

But from the looks of it i will buy one copy of Diablo3 and probably play it for a week and trash it.
Bashiok: Your assumption that we’re not going to have two game features that have nothing to do with any of the issues you bring up will limit your enjoyment to a week. Ok, well, we’ll try to include the features we never said we wouldn’t if we decide we should.

Please start listening to the real fans of Diablo2 on how to make Diablo3. Instead of making a game for the WoW fan base.
Bashiok: We’re going to focus on making a fun game, you keep on truckin’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dit krijg je nou altijd met nieuwe games en films. Mensen verwachten weer van alles willen dat het precies zo gaat zoals zij het willen. Ik vind die persoon die met Bashiok erg triest. Het punt is dat ze nooit aan iedereen's verwachtingen kunnen doen. Daarnaast zal Diablo 3 maar kleine group spelers bevatten die ooit Diablo 2 hebben gespeeld. De andere grote groep kent Diablo 2 nauwelijks en willen Diablo 3 proberen. Diablo 2 is echt oud, mensen veranderen en stoppen met gamen, sommige die ooit 8 jaar waren toen Diablo 2 uit kwam en ongeveer 17, 18 jaar zijn kunnen nu de nieuwe versie spelen.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat ze gewoon moeten focussen om zoveel mogelijk spelers aan te trekken en het beste ervan te maken, ze willen het aantrekkelijk maken voor zowel "casual players" als "hardcore players".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Wat is die vent hard leers zeg :/

Denk trouwens dat je niet gelijk hebt, bijna iedereen die ik ken die vroeg d2 heeft gespeeld
Zit echt keihard te wachten op D3, ze spelen vaak zelfs al helemaal geen spellen meer.

[ Voor 73% gewijzigd door Sinned123 op 24-07-2009 12:22 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:21:
Wat is die vent hard leers zeg :/

Denk trouwens dat je niet gelijk hebt, bijna iedereen die ik ken die vroeg d2 heeft gespeeld
Zit echt keihard te wachten op D3, ze spelen vaak zelfs al helemaal geen spellen meer.
Even voor de duidelijkheid, het is 1 post die Bashiok zelf als 'rant' heeft opgedeeld, kon hem jullie niet onthouden want ik lag na het lezen ervan helemaal dubbel :D

Dat denk ik ook wel, alleen al als je ziet hoe veel WoW spelers van Diablo 2 komen en die straks massaal Diablo 3 zullen gaan spelen. Hier op GoT zie ik al vaak genoeg WoW'ers die D2 weer even oppakken ;)
Ik denk dat je je hier erg op verkijkt, gsxanthian, zal me niks verbazen als WoW bij de launch van D3 een kwart van de WoW'ers verliest aan D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Denken jullie dat Diablo III nog in 2009 gaat uitkomen? Of gaat die naar begin 2010 of zelfs eind 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
JosBonsio schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:33:
Denken jullie dat Diablo III nog in 2009 gaat uitkomen? Of gaat die naar begin 2010 of zelfs eind 2010?
2009 halen ze zeker weten niet. Eind 2010 zou wel een redelijke schatting kunnen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JosBonsio schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:33:
2009 sowieso niet, ik denk zelf ergens medio-eind 2010.
De vraag is hoever ze met level design enzo zijn want dan kun je ongeveer een inschatting maken.
Het wordt dus wachten op GC Leipzig en BlizzCon09 want dan gaat er weer een stroom verse info komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Hmm, het lijkt erop dat ze al aardig op weg zijn met D3, dan het hoeft niet lang op zich te laten wachten.
Er zal echter minimaal? een jaar tussen SC2 en D3 zitten.
Dus hoe langer SC2 op zich laat wachten, hoe langer D3 uitgesteld word.
Ik verwacht zelf eind 2010, maar hoop halvewege.
2009 halen ze zeker niet.

Meestal doen ze trouwens minimaal 1 grote uitspraak op blizzcon, vorig jaar was dat D3.
Ben benieuwd wat het dit keer is.

[ Voor 2% gewijzigd door Sinned123 op 24-07-2009 13:50 . Reden: anderen waren sneller :x ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 13:48:
Hmm, het lijkt erop dat ze al aardig op weg zijn met D3, dan het hoeft niet lang op zich te laten wachten.
Er zal echter minimaal? een jaar tussen SC2 en D3 zitten.
Dus hoe langer SC2 op zich laat wachten, hoe langer D3 uitgesteld word.
Ik verwacht zelf eind 2010, maar hoop halvewege.
2009 halen ze zeker niet.

Meestal doen ze trouwens minimaal 1 grote uitspraak op blizzcon, vorig jaar was dat D3.
Ben benieuwd wat het dit keer is.
Daar heb je zeker gelijk in maar minimaal een jaar denk ik is iets te lang, eerder iets van 6 maanden.
Wel heb je helemaal gelijkt wat betreft 1 grote uitspraak op BlizzCon, denk zelf een release datum voor Sc2 maar sowieso gaat er veel info omtrent D3 uitkomen. Dat kan gewoon niet anders :+
Ook het feit dat Blizzard heeft aangegeven jaarlijks een grote game te willen launchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:19:
[...]
Kijk, dit krijg je nou altijd met nieuwe games en films. Mensen verwachten weer van alles willen dat het precies zo gaat zoals zij het willen. Ik vind die persoon die met Bashiok erg triest. Het punt is dat ze nooit aan iedereen's verwachtingen kunnen doen. Daarnaast zal Diablo 3 maar kleine group spelers bevatten die ooit Diablo 2 hebben gespeeld. De andere grote groep kent Diablo 2 nauwelijks en willen Diablo 3 proberen.
Mispak je hier zeker niet aan. Misschien komt het deels omdat al mijn vrienden achteraan in de 20 zijn, maar haast iedere gamer die ik ken heeft D2 grijsgespeeld en ieder jaar organiseren we nog eens een diablo 2 sessie waarbij we met een aantal vrienden weer eens heel D2 + expansion opnieuw uitspelen. Het spel is oud ja (9 jaar oud ondertussen) maar wordt nog steeds enorm veel gespeeld online. Start maar eens een battle.net sessie in D2 en verbaas je over de grote hoeveelheid spelers waarbij sommigen gear dragen waarvoor je veel meer moeite moet doen dan voor eender welke gear in WoW.
Dat denk ik ook wel, alleen al als je ziet hoe veel WoW spelers van Diablo 2 komen en die straks massaal Diablo 3 zullen gaan spelen. Hier op GoT zie ik al vaak genoeg WoW'ers die D2 weer even oppakken
Als ik zie welk soort mensen tegenwoordig WoW speelt mogen die van mij rustig WoW verder blijven spelen ipv dat ze de d3 multiplayer komen verzieken :z

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 24-07-2009 14:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:06:
[...]

Mispak je hier zeker niet aan. Misschien komt het deels omdat al mijn vrienden achteraan in de 20 zijn, maar haast iedere gamer die ik ken heeft D2 grijsgespeeld en ieder jaar organiseren we nog eens een diablo 2 sessie waarbij we met een aantal vrienden weer eens heel D2 + expansion opnieuw uitspelen. Het spel is oud ja (9 jaar oud ondertussen) maar wordt nog steeds enorm veel gespeeld online. Start maar eens een battle.net sessie in D2 en verbaas je over de grote hoeveelheid spelers waarbij sommigen gear dragen waarvoor je veel meer moeite moet doen dan voor eender welke gear in WoW.

[...]

Als ik zie welk soort mensen tegenwoordig WoW speelt mogen die van mij rustig WoW verder blijven spelen ipv dat ze de d3 multiplayer komen verzieken :z
veel meer moeite moeten doen als in wow voor gear? nee man, duper de dupe en je hebt gear als een gek

verder over die bashiok post, die vent waar bashiok tegen praat die luistert helemaal niet naar wat bashiok zegt, rare 12 jarige kiddo volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gear heb je in notime tegenwoordig, omdat het spel zo oud is. Er wordt weinig meer gedaan aan het dupen, sterker nog, daar word je flink rijk van. Dat is mijn eerste hoop in D3, dat er een goede ingame trademechanisme in kan komen. Dat gold ook echt iets doet (marketplace achtig iets???) . Maar zover zullen ze nog niet zijn, dus het blijft afwachten. Ik denk zelf 2011 btw. Daar gaat nog heel wat getweaked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boeboe schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:06:
[...]

[...]

Wat gear betreft staat los van het feit dat het nog enorm veel gespeeld wordt :P
Zoals Dal al zei worden highrunes flink geduped helaas dus heb je erg snel goede gear en mede door oa. d2jsp kan je makkelijker aan goede gear komen want imo is fg (forumgold, de currency van d2jsp) de huidige currency van D2.

Daar kan ik geen uitspraken over doen maar ik had het over de WoW'ers die D2 hebben gespeeld en dat zijn er aardig wat!
Dalyxia schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:33:
[...]

veel meer moeite moeten doen als in wow voor gear? nee man, duper de dupe en je hebt gear als een gek

verder over die bashiok post, die vent waar bashiok tegen praat die luistert helemaal niet naar wat bashiok zegt, rare 12 jarige kiddo volgens mij
Zoals ik hierboven al zei:
Pheno79 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:38:
Gear heb je in notime tegenwoordig, omdat het spel zo oud is. Er wordt weinig meer gedaan aan het dupen, sterker nog, daar word je flink rijk van. Dat is mijn eerste hoop in D3, dat er een goede ingame trademechanisme in kan komen. Dat gold ook echt iets doet (marketplace achtig iets???) . Maar zover zullen ze nog niet zijn, dus het blijft afwachten. Ik denk zelf 2011 btw. Daar gaat nog heel wat getweaked worden.
Had ik niet van je verwacht pheno dat je niet up-to-date bent ;)
Aan een trademechanisme wordt hard gewerkt want mogelijk willen ze een soort van Auctionhouse.
Gold wordt hoogstwaarschijnlijk de currency van Diablo 3 en dat kan zeker werken mits er ook nog sinkholes zijn. Mijn hoop is ook nog dat je kan gamblen want dat is goddelijk :D
Wat ik vooral ook leuk vind is dat gold, in ieder geval in de BlizzCon demo en Gameplay Trailer, automatisch opgepakt wordt als je er langs/overheen loopt :)
Bovenstaande update over Gold drops bevestigd nog iets meer dat Gold de currency gaat worden.

[ Voor 22% gewijzigd door psychoclown op 24-07-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixeled
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 20:04
Wat een geweldige post. Lachte me echt dood.
Thanks for that! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pixeled schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:45:
[...]

Wat een geweldige post. Lachte me echt dood.
Thanks for that! :)
haha ja dat dacht ik! :D
Had eerst iets van.. nah die post ik niet.. verder lezen en ik viel zowat van me stoel van het lachen, geniaal ook dat hij dat even tijdens zijn lunch doet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:19:
[...]

Kijk, dit krijg je nou altijd met nieuwe games en films. Mensen verwachten weer van alles willen dat het precies zo gaat zoals zij het willen. Ik vind die persoon die met Bashiok erg triest. Het punt is dat ze nooit aan iedereen's verwachtingen kunnen doen. Daarnaast zal Diablo 3 maar kleine group spelers bevatten die ooit Diablo 2 hebben gespeeld. De andere grote groep kent Diablo 2 nauwelijks en willen Diablo 3 proberen. Diablo 2 is echt oud, mensen veranderen en stoppen met gamen, sommige die ooit 8 jaar waren toen Diablo 2 uit kwam en ongeveer 17, 18 jaar zijn kunnen nu de nieuwe versie spelen.
Ik vraag me toch af wat je hiermee bedoelt of waar je deze >insert statement< vandaan haalt.
Elke Ex-d2 speler die ik ken gaat Diablo 3 blindelings kopen. Al is het om de nostalgie :)

Diablo 1 --> diablo 2 verschilt behoorlijk maar toch is de essentie hetzelfde :)

Ik hoop dat ze hetzelfde doen bij D3. Verder hoef ik er niets over te zeggen. Als een gamedeveloper weet wat ze doen, zoals Blizzard. Dan hoef je daar niet eens aan te denken. Blizzard maakt topgames en ik wacht lekker nog even op D3 :) Trusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten doen we allemaal. En ik heb er 101% vertrouwen in dat ik weer kippenvel krijg als ik:
a) de game in handen heb in de winkel
b) gillend naar huis rijd
c) de boel ga installeren
d) de intro over mijn tv zie gaan. Want dit vraagt om miniDVI naar HDMI O+

Om daarna een week lang op de AH bestelservice te leven :')

En Psychoclown: daar hebben we jou voor om up to date te blijven. Ik lees af en toe mee, maar toen ik in Japan zat heb ik dat bv niet gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pheno79 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:44:
Wachten doen we allemaal. En ik heb er 101% vertrouwen in dat ik weer kippenvel krijg als ik:

En Psychoclown: daar hebben we jou voor om up to date te blijven. Ik lees af en toe mee, maar toen ik in Japan zat heb ik dat bv niet gedaan ;)
Dat sowieso! even voor de release nog aanpappen met een manager van een van de bioscopen hier in Arnhem of Enschede :D

Haha dat is waar en in jou geval had ik dat dan ook zeker niet gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pheno79 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:44:

Inderdaad! En maar hopen dat hij niet eind 2009 uitkomt als ik op vakantie ga! Dan zou ik me moeten beroepen op m'n annuleringsverzekering! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:16:
[...]

Inderdaad! En maar hopen dat hij niet eind 2009 uitkomt als ik op vakantie ga! Dan zou ik me moeten beroepen op m'n annuleringsverzekering! ;)
lol!!! denk zelf niet dat ik mijn vakantie er voor op zou zeggen, tenzij je met je pa en oma naar de camping van lutjebroek gaat :P Maar maak je geen zorgen, eind 2009 lijkt me niet echt een realistische release date. (jammer genoeg) Ben eerder geneigt om met Pheno's mening mee te gaan, en dan hebben we het over 2011. Stiekem hoop ik ergens in 2010.

Is er tijdens die duitse game converentie geen noemenswaardig nieuws over D3 naar boven gekomen? Had toch gehoopt op "iets". De mannen van Blizzard zullen het waarschijnlijk de BlizCon hiervoor gebruiken. Weet iemand wanneer dat is? Ik neem namelijk aan dat er dan weer een nieuwe character / stad / verhaallijn nieuwsfact uitkomt.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
FloydRaalte schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:35:
[...]

lol!!! denk zelf niet dat ik mijn vakantie er voor op zou zeggen, tenzij je met je pa en oma naar de camping van lutjebroek gaat :P Maar maak je geen zorgen, eind 2009 lijkt me niet echt een realistische release date. (jammer genoeg) Ben eerder geneigt om met Pheno's mening mee te gaan, en dan hebben we het over 2011. Stiekem hoop ik ergens in 2010.

Is er tijdens die duitse game converentie geen noemenswaardig nieuws over D3 naar boven gekomen? Had toch gehoopt op "iets". De mannen van Blizzard zullen het waarschijnlijk de BlizCon hiervoor gebruiken. Weet iemand wanneer dat is? Ik neem namelijk aan dat er dan weer een nieuwe character / stad / verhaallijn nieuwsfact uitkomt.
Blizzard kennende krijgen we een teaser netzoals vorig jaar :) Ik denk niet dat ze veel bekend gaan maken kwa content. Misschien wat extra plaatjes. De grote announcement word de release date voor Starcraft 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is even wachten op BlizzCon '09m daar wordt waarscgijnlijk weer wat informatie gegeven. Dit spel kan trouwens snel uitkomen of nog heel lang. Het zal mij benieuwen.

Blizzcon wordt trouwens gehouden op 21 en 22 augustus, dus dan zullen we een hoop goeds horen.

http://www.blizzard.com/blizzcon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FloydRaalte schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:35:
[...]

Precies 2009 is niet realistisch maar zelf denk ik Q3-Q4 2010 dat het een zeer reële schatting is.

Dat weten we nog niet want die moet nog komen ;)
Augustus wordt een leuke maand want eerst de GC (31 Juli - 2 Aug) en aan het eind van de maand BlizzCon09.Zelf gok ik op een nieuwe class en beelden/screens van Act 2 die zullen ze nu wel zo ver af hebben als A1 bij de laatste update omtrent de ontwikkelingen.
SpoTs schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:37:
[...]

Blizzard kennende krijgen we een teaser netzoals vorig jaar :) Ik denk niet dat ze veel bekend gaan maken kwa content. Misschien wat extra plaatjes. De grote announcement word de release date voor Starcraft 2 :)
Denk wel wat meer maar de grootste announcement zal denk ik ook gaan naar Sc2 en ik gok in de vorm van een releasedate (zoals ik paar pagina's terug ook al zei).
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:56:
Het is even wachten op BlizzCon '09m daar wordt waarscgijnlijk weer wat informatie gegeven. Dit spel kan trouwens snel uitkomen of nog heel lang. Het zal mij benieuwen.

Blizzcon wordt trouwens gehouden op 21 en 22 augustus, dus dan zullen we een hoop goeds horen.

http://www.blizzard.com/blizzcon/
Laat dat snel uitkomen maar weg want daar is hier geen sprake van ;)
Als je een beetje op de hoogte bent van het nieuws en een ruime gok maakt nav de laatste update van A1 omtrent de ontwikkelingen dan zou je kunnen aannemen dat ze nu met A2 bijna klaar zijn en alle concept van A3 al af hebben. Zal zo eens kijken of ik dat terug kan vinden (staat sowieso in een van de updates) maar is ergens van Q3-Q4 vorig jaar dat ze A1 bijna helemaal af hadden en A2 druk bezig waren met concept art af te maken.

Gevonden:
04-12-'08 - Update68: Blizzard Does Not Have all Classes and Act 1 Done

3/5 Classes af qua grote lijnen maar nog niet gebalanced en A1 was bijna af en al wel bezig met concept van A2. Dat was 4 December 2008 dus ik denk dat ik dicht in de buurt zit :)

[ Voor 27% gewijzigd door psychoclown op 27-07-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij waren ze zelfs in Q1 van 2009 nog niet helemaal klaar met Act 1. Toen waren ze nog aan het bijschaven. Heb geen bron daarvoor.

Er vanuit gaande dat ze in eerste instantie voor 4 acts gaan,

Even uit de losse pols:

- Q3 2009, Act 2 klaar
- Jaarwisseling, Act 3 klaar en meeste classes + skills in game
- eind Q2 Act 4 + classes en UI finetunen + Alpha testing
- Q3 closed beta testing + verder finetunen
- Q4 2010 release

Ik denk dat ze wel wat meer dan een kwartaal nodig hebben voor een Act. Misschien ook wat meer tijd als ze weer gaan schuiven met personeel als de 1e patch voor SC2 gemaakt moet worden, dat is net zo'n heisa als voor release volgens mij.

Het zal uiteraard wel wat door elkaar lopen, maar dat lijkt mij wel een realistische schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het nog veel te lang zal duren voordat het spel uitkomt. Te lang zelfs zodat ik er niet meer geïnteresseerd in zal zijn als het dan uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:19:
Ik denk dat het nog veel te lang zal duren voordat het spel uitkomt. Te lang zelfs zodat ik er niet meer geïnteresseerd in zal zijn als het dan uitkomt.
Als je dat nu al zegt/vind, zal ik ook geen post's meer doen in dit topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik verwacht (net zoals hierboven gezegd) ook eerder groot SC2 nieuws op de blizzcon. Met grote mogelijkheid dat we dan een publieke beta krijgen met over enkele maanden de release. De hoofdzaak die nu nog aan SC2 moet gebeuren is puur balancing. Als je dat vergelijkt met de hele zooi werk die er nog aan D3 is is het ook niet echt een geheim wat we eerst mogen verwachten.

Dat samen met het feit dat het sc2 beta icoontje al staat te blinken op je persoonlijke battle.net pagina sinds een paar weken, terwijl er voor D3 nog niets te zien is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2009 is ook uitermate onrealistisch. Dan zou men inmiddels klaar moeten zijn met de content en alleen nog aan het tweaken. Dan was er al veel meer informatie vrij gegeven en wellicht zelfs een open beta in het vooruitzicht. D3 is volgens mij pas een half jaar na SC2 aangekondigd, ik verwacht dan ook niet dat D3 minder dan een half jaar na SC2 uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:07:
volgens mij waren ze zelfs in Q1 van 2009 nog niet helemaal klaar met Act 1. Toen waren ze nog aan het bijschaven. Heb geen bron daarvoor.

Er vanuit gaande dat ze in eerste instantie voor 4 acts gaan,

Even uit de losse pols:

- Q3 2009, Act 2 klaar
- Jaarwisseling, Act 3 klaar en meeste classes + skills in game
- eind Q2 Act 4 + classes en UI finetunen + Alpha testing
- Q3 closed beta testing + verder finetunen
- Q4 2010 release

Ik denk dat ze wel wat meer dan een kwartaal nodig hebben voor een Act. Misschien ook wat meer tijd als ze weer gaan schuiven met personeel als de 1e patch voor SC2 gemaakt moet worden, dat is net zo'n heisa als voor release volgens mij.

Het zal uiteraard wel wat door elkaar lopen, maar dat lijkt mij wel een realistische schatting.
Ja wat ik in mindere woorden ook denk :)
Denk alleen dat er minder class gebeuren nodig zal zijn want ik vermoed dat ze nu sowieso al wel de 4e class klaar hebben en mogelijk al bezig zijn met de 5e class. Sowieso zijn ze ermee bezig want ze hebben gezegd dat er voor de 5e class geen placeholder/model ingame was en dus helemaal apart ontworpen moest worden. Voor de rest kan ik me zoals gezegd wel vinden in deze schatting.
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:19:
Zo dan jij ziet het wel heel positief in net zoals in het Diablo 2 topic...
Je hart lichten mag zeker maar houd het wel nuttig..

Overigens heb ik een vraag aan degene die bekend zijn met de boeken.
Zal proberen niet te spoileren maar als je ze gelezen hebt snap je denk ik wel wat ik bedoel.
Ben nu halverwege 'The Black Road' en kom net langs een stukje waar ze het hebben over Diablo die is neergehaald en nu weer wandered. Verder zeggen ze dat dat niet heel lang geleden was dus in hoeverre denken jullie dat 'The Black Road' zich afspeelt na Diablo (2)?
Zal dan Diablo 3 daartussen afspelen en dus eigenlijk deze boeken volgen of xxx jaar na 'The Archive' boeken? Je ziet namelijk van A1 veel van Tristam en ook gok ik dat Westmarch / Bramwell introductie zullen maken. Weet niet hoe het met de andere 2 boeken verder gaat maar de 'priests' in Diablo 3 doen me ergens aan denken namelijk ;)

Heb trouwens ook afgelopen week de 3 boeken van The Sin War binnen gekregen, heb nog wel wat te doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga de sinwar trilogy bestellen voor m'n vakantie in december. Mits ik die niet hoef te cancellen dus! ;)

Ik vraag me trouwens af of ze wel zo ver zijn met die classes, hadden ze dan niet nog een andere class aangekondigd? Er zal er wel een op blizzcon aangekondigd worden, maar dan moet er nog een hoop getweaked worden denk ik. Gameplay testing in pve en pvp krijgt wel altijd veel aandacht in blizz games naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:55:
ik ga de sinwar trilogy bestellen voor m'n vakantie in december. Mits ik die niet hoef te cancellen dus! ;)

Ik vraag me trouwens af of ze wel zo ver zijn met die classes, hadden ze dan niet nog een andere class aangekondigd? Er zal er wel een op blizzcon aangekondigd worden, maar dan moet er nog een hoop getweaked worden denk ik. Gameplay testing in pve en pvp krijgt wel altijd veel aandacht in blizz games naar mijn idee.
Ja daarom denk ik ook dat ze al best ver zijn met de laatste 2 classes want zoals ik ergens eind 2008 ook al had gezegd, volgens mij neemt het balancen ook een heel groot deel in beslag en het lijkt me dat het meeste pas nadat bijna alles klaar is wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze gaan ook nog tig keer itereren door de acts, dat kost ook tijd. 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik gok dat ze D3 pas uitbrengen als de expansion al meer als voor de helft klaar is, zodat ze expres dingen uit D3 kunnen laten die dan in de expansion geintroduceert worden

blegh, ik haat van die uitmelkerij strategieen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:58:
ik gok dat ze D3 pas uitbrengen als de expansion al meer als voor de helft klaar is, zodat ze expres dingen uit D3 kunnen laten die dan in de expansion geintroduceert worden

blegh, ik haat van die uitmelkerij strategieen
Sterker nog.. ze zijn al bezig met de tweede expansion, 'Return of Kabraxis'...

SpoilerAlert: Stukje lore over de tweede Diablo 3 Expansion
spoiler:
Eros and Thanatos are branches on the same old tree
Rooted in the soil of shadow and light
If God was seperated from the dark twin, the Devil
Could he ever know the soul of mankind?

We want a new god called Abraxas!

Enter the Pleroma and see that nothingless is all
And you must destroy a world to be born
Alpha and Omega are the beginning and the end
United in the shape of Abraxas

Darkness and the light
Sermones ad Mortous, empty fullness
Abraxas, your words is a riddle to be solved

You bear the mark of Cain
And you are fighting like a bird
Free you from the egg, the egg is all the world
The Sermon to the Dead
A gospel to another life
Hear the words of Cain, the sinner and the saint
The grave is a flower
And you are dying to be born
Baptized by fire and you will slough your skin
The sign of Abraxas
The circle of the solar year
Deep in the winter you'll see the sun be born

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 01:03:
[...]

Sterker nog.. ze zijn al bezig met de tweede expansion, 'Return of Kabraxis'...

SpoilerAlert: Stukje lore over de tweede Diablo 3 Expansion
spoiler:
Eros and Thanatos are branches on the same old tree
Rooted in the soil of shadow and light
If God was seperated from the dark twin, the Devil
Could he ever know the soul of mankind?

We want a new god called Abraxas!

Enter the Pleroma and see that nothingless is all
And you must destroy a world to be born
Alpha and Omega are the beginning and the end
United in the shape of Abraxas

Darkness and the light
Sermones ad Mortous, empty fullness
Abraxas, your words is a riddle to be solved

You bear the mark of Cain
And you are fighting like a bird
Free you from the egg, the egg is all the world
The Sermon to the Dead
A gospel to another life
Hear the words of Cain, the sinner and the saint
The grave is a flower
And you are dying to be born
Baptized by fire and you will slough your skin
The sign of Abraxas
The circle of the solar year
Deep in the winter you'll see the sun be born

8)7
godverdomme, wat haat ik die invloed van activision

en als het de invloed van activision niet is, dan haat ik de nieuwe weg die blizzard is ingeslagen met hun "maak zoveel mogelijk addons om zoveel mogelijk geld te krijgen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blizzard heeft toch altijd addons gemaakt? Zie LoD, een jaar later was die al klaar. Hogere res (alle bitmaps scalen), nieuwe act, 2 chars erbij. Dat was ook verdomd snel. Te snel, dat was al beta voordat D2 classic in de winkels lag, dat weet ik haast wel zeker :)
Er zou een tweede uitbreiding voor D2 zijn gekomen, Sanctuary, maar die is om onbekende reden afgeschoten. Waarschijnlijk omdat toen er flink wat medewerkers in die tijd weg zijn gegaan om hun eigen studio te gaan beginnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pheno79 op 28-07-2009 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Dalyxia schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 02:23:
[...]

godverdomme, wat haat ik die invloed van activision

en als het de invloed van activision niet is, dan haat ik de nieuwe weg die blizzard is ingeslagen met hun "maak zoveel mogelijk addons om zoveel mogelijk geld te krijgen"
Gelukkig ben je niet verplicht om deze te kopen. Daarnaast vind ik Expensions juist wel goed! LoD was echt super geslaagd! it's all fine with me dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, het verhaal zal inderdaad wel wat dunner worden door die expansions, maar ze zijn tot nu toe altijd geslaagd in expansions voor al hun games inderdaad, dus ik heb er wel vertrouwen in. Maar eh, als bovenstaande het onderwerp is voor de 2e expansion, wat is dan eigenlijk het onderwerp van de 1e? Of mis ik iets? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pheno79 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:10:
Blizzard heeft toch altijd addons gemaakt? Zie LoD, een jaar later was die al klaar. Hogere res (alle bitmaps scalen), nieuwe act, 2 chars erbij. Dat was ook verdomd snel. Te snel, dat was al beta voordat D2 classic in de winkels lag, dat weet ik haast wel zeker :)
Er zou een tweede uitbreiding voor D2 zijn gekomen, Sanctuary, maar die is om onbekende reden afgeschoten. Waarschijnlijk omdat toen er flink wat medewerkers in die tijd weg zijn gegaan om hun eigen studio te gaan beginnen.
Zou wel iets zijn voor Diablo 3, ze hebben aangegeven in ieder geval 2 expansions te maken en bij WoW zie je al dat ze bijna jaarlijks een expansion releasen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:27:
tja, het verhaal zal inderdaad wel wat dunner worden door die expansions, maar ze zijn tot nu toe altijd geslaagd in expansions voor al hun games inderdaad, dus ik heb er wel vertrouwen in. Maar eh, als bovenstaande het onderwerp is voor de 2e expansion, wat is dan eigenlijk het onderwerp van de 1e? Of mis ik iets? :|
Haha dat was bullshit van mijn kant omdat die eerste post van Dal mij wat te pessimistisch was ;)
Wat er staat is een songtekst over de god Abraxas en daar is Kabraxis de Demonlord van afgeleid.

[ Voor 29% gewijzigd door psychoclown op 28-07-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bashiok on Class-Specific Items

IA fan asked if we’ll see class-specific items in Diablo III, and Bashiok gave an interesting reply, one well suited to spur debate.
Bashiok: We don’t want to bias the drop system into only giving you items you want or can use, it would be a trading and economic killer. We want to encourage trading and encourage people to see worth in items even if they can’t use them - give them to friends, use them for other characters, sell them, trade them, etc.

Along those lines but somewhat off-topic we do now have some restrictions on weapon types usable by each class. It’s been part of the game for a while now. Allowing every class to use every weapon type was actually going to require a huge amount of time and effort and it would have meant cutting out or cutting into other features. We evaluated really how often people would want to have their class holding a weapon type that (traditionally) contradicted their class-style versus that work going in to other features - specifically having a lot more skills and a lot more skill-rune effects. We made the obvious choice which is making sure there are a ton of awesome skills and rune effects to choose from.

Because I can see the conclusions being jumped to RIGHT NOW in my old cranium - let me state that weapon types do not dictate stats. At least not wholly (barbarians can’t use staves so there’s no point in allowing fury related stats on them). We understand that the game is about variation, customization, and experimentation in class builds. We’re not World of Warcraft, we’re not looking to make weapon stats “optimal” for the types and classes that will use them. Which is to say, we’re not going to put specific stats in specific amounts on each weapon of a specific type because we’re making assumptions about what each class wants out of their stats. We want variation, and experimentation, and all that good stuff. These restrictions don’t affect those goals, it really just means you probably won’t see a wizard lugging around a two-handed axe. Kind of a bummer, but then think about what it affords us to work on with more and better looking skills, a more robust rune-skill system, etc. We want to spend our time and effort on what makes sense to making the game better.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auspex
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024
Leuke update dit. Met deze informatie toch terug een concreter beeld van het spel.

En ik vind het niet meer dan logisch dat ze het op deze manier aanpakken.

Keep 'em coming!

The notion that nature can be calculated inevitably leads to the conclusion that humans too can be reduced to basic mechanical parts.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.