Wat mij opviel is dat het erop lijkt dat het Ladder-systeem, zoals het nu gebruikt wordt bij D2/LoD, geen voorkeur geniet (Bashiok noemt het een "very intrusive approach"). Er wordt gesproken over een systeem waarbij meerdere jaren gespeeld kan worden zonder ladder-systeem (+reset) en zonder dat er een hoge inflatie optreedt. Ik ben het met Pheno eens dat het BoE principe maar een klein gedeelte van het item-flooding wegneemt. Alleen de eerste maal dat je zo'n item vind heb je de keuze: traden of permanent houden. Dat is natuurlijk nooit genoeg, zonder ladder-reset, om inflatie te voorkomen. Op Hardcore is dat altijd wat minder omdat alle items verloren gaan bij een RiP. Uitgaande van een soortgelijke dropkans voor de top-items als bij D2/LoD lijkt het me, met name op Softcore, onmogelijk om jaren vooruit te kunnen zonder dat deze (top)items flink hun waarde verliezen.
Wat betreft allerlei "visuals", laat Blizzard nu maar gewoon hun werk doen. Al dat gemiereneuk in zo'n vroeg stadium is volstrekt zinloos.
Wat betreft allerlei "visuals", laat Blizzard nu maar gewoon hun werk doen. Al dat gemiereneuk in zo'n vroeg stadium is volstrekt zinloos.