Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ward Vr schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:07:
Ik wacht op een 3D-trailer/teaser/preview/... met meer info en beelden over Leah :)
Ik wil niet heel vervelend zijn maar wat voegt dit toe aan het topic als ik vragen mag?
Als iedereen dat zou doen dan zou het berg afwaarts gaan met dit topic en dat is niet helemaal de bedoeling lijkt me ;)

Sowieso wacht iedereen op nieuwe info/filmpjes/lore en je weet hoe Blizzard te werk gaat dus ik zeg laten we nog maar even wachten dan..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Dat ze de dochter is van Pablo DeSoto ? Waarschijnlijk voegt dit wel iets toe :p
psychoclown schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:19:
[...]
Dochter van Captain Raithen? :*)
Bron: http://www.diablowiki.net/Leah

(Alhoewel het natuurlijk niet 100% zeker is dat die "beautiful young woman" echt Leah is, maar hoogstwaarschijnlijk wel dus)

[ Voor 20% gewijzigd door Ward Vr op 30-08-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ward Vr schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:59:
Dat ze de dochter is van Pablo DeSoto ? Waarschijnlijk voegt dit wel iets toe :p
[...]

Bron: http://www.diablowiki.net/Leah

(Alhoewel het natuurlijk niet 100% zeker is dat die "beautiful young woman" echt Leah is, maar hoogstwaarschijnlijk wel dus)
Kijk dat helpt want eerlijk gezegd had ik nog geen background check op Leah gedaan :$
Moest wel lachen toen ik de eerste keer die DeSoto artwork zag vorig jaar maar daar had ik ook verder niet op doorgezocht. Wat ook tof is dat er ook veel lore zit in de writings van Abd al-Hazir en dan bedoel ik met name dat er dus ook connecties tussen verschillende stukke lore gelegd kan worden.
Iets om de volgende keren beter op te letten dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ward Vr schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 18:07:
Ik wacht op een 3D-trailer/teaser/preview/... met meer info en beelden over Leah :)
Ik wacht op het spel en laat me verrassen als het om de verhaallijn gaat. :7
Ja, zelfs ik als lore-fanatic wil pas in het spel weten hoe het zit. Daarna lezen we de boeken die na deel 3 uitkomen wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:23:
[...]

Kijk dat helpt want eerlijk gezegd had ik nog geen background check op Leah gedaan :$
Moest wel lachen toen ik de eerste keer die DeSoto artwork zag vorig jaar maar daar had ik ook verder niet op doorgezocht. Wat ook tof is dat er ook veel lore zit in de writings van Abd al-Hazir en dan bedoel ik met name dat er dus ook connecties tussen verschillende stukke lore gelegd kan worden.
Iets om de volgende keren beter op te letten dus :9
die deSoto lijkt een beetje op de luchtballon kapitein uit NoX

(kan der ff geen plaatje van vinden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Machtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Wat is dit ? Kan iemand hier iets uit afleiden ? De namen rechtsonder kan ik net niet lezen ...

[ Voor 24% gewijzigd door Ward Vr op 31-08-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ward Vr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 18:56:
[...]

Wat is dit ? Kan iemand hier iets uit afleiden ? De namen rechtsonder kan ik net niet lezen ...
Volgens mij staat er:
Jonas Light
Geten Kokah
Maar het is inderdaad erg moelijk te lezen, vooral die 2e naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Die 2 familienaam begint toch echt met een M ?!
Iets ala
James Egbert
Peter Mohofr.
Net onder de afbeelding van de 2 kapmensen + neerliggende mens, komen de namen nog eens terug, en daar staat toch echt: James Egbert(s) and Peter ..

Even James Egbert in Google gegooid:
Wikipedia: Steam tunnel incident
[quote]"The original incident involved a student named James Dallas Egbert III (October 29, 1962[1] – August 16, 1980), who was incorrectly alleged to have disappeared into the Michigan State University steam tunnels for reasons related to the role-playing game Dungeons & Dragons (D&D)"Egbert was indeed a player of D&D, but it was later revealed that his entry of the steam tunnels was unrelated to the game.[/quote]
Nuja, slaat op niet veel natuurlijk, tenzy met heel veel fantasie :>

[ Voor 173% gewijzigd door Ward Vr op 31-08-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lijkt mij iets in de trend van een dagboek ofzo, misschien een deel van de lore van d3, dat een gastje die cultists heeft bespioneerd en dat opgeschreven heeft in een dagboek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:21
Ward Vr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:53:
Iets ala
James Egbert
Peter Mohofr.
Net onder de afbeelding van de 2 kapmensen + neerliggende mens, komen de namen nog eens terug, en daar staat toch echt: James Egbert(s) and Peter ..
James Egbert is er inderdaad vrij duidelijk uit te halen, en de voornaam van die 2e is inderdaad Peter (voor zover ik kan zien)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ward Vr schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:53:
Iets ala
James Egbert
Peter Mohofr.
Dan zeg je eerst dat je het niet kan lezen, kon ik blijkbaar nog minder ;)
Dalyxia schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:44:
lijkt mij iets in de trend van een dagboek ofzo, misschien een deel van de lore van d3, dat een gastje die cultists heeft bespioneerd en dat opgeschreven heeft in een dagboek
Klinkt zeer aannemelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joystiq - Blizzard interview: Leo Boyarsky and Kevin Martens on Diablo 3

Kevin: I hope you had a chance to play?

Joystiq: Definitely. I just was in the press room actually, playing the Monk. Did you guys add stuff to the other classes that's playable here or are they similar to the last build?
Leo: No, there's new things for everyone to see.

Joystiq: Okay, great. Well, going back a little bit, are we going to see anything from Diablo II, like any of the towns like Lut Gholein or Kurast or anything? Are we going back to those areas?
Leo: Kurast was pretty much destroyed and some of the history is that it was abandoned and everybody there moved to this place called Caldeum, which is now the center of pretty much the world, especially on that continent, which is kind of down the street from where Kurast was. You do start off in Tristram, New Tristram as it's also called. So technically that was in Diablo II. And there's going to be some NPCs and some other stuff that we're not quite talking about. There should be some surprises for you.
Kevin: There's a lot of nods to D2.

Joystiq: And the same goes for the enemies, like Mephisto, Baal, etc. I'm assuming we're going to at least see them or hear from them at some point.
Kevin: I think we're saying nothing about that.
Leo: Yes. We'll say that we've got an interesting story cooked up that will satisfy fans of the first two games and they'll understand a lot more about the lore and how it fits together with what was going on with all that.

Joystiq: Will there going to be sort of, we were asking the Starcraft guys about this as well ... will there be any sort of, you know, like "Previously on Starcraft ..." Are you guys going to catch people up with a cinematic or anything?
Leo: Not with a cinematic. I think what we want to do is make it as seamlessly into the game as possible so that there is ways of us delivering...I don't know if you played at BlizzCon last year. For instance, you could find lore that King Leoric left or Lac Danon left. So what we want to do is kind of work it into the game like that, so that there is, maybe even for people who know the stories, a different way or maybe some different facets of it that they didn't know, as well as a good way or an integrated way to give it to people that don't know it.
Kevin: It's important that people who play maybe only Diablo II and not Lord of Destruction or neither of them that it's presented in a straight-forward enough fashion that they're going to not have missed out not having played those. On the other hand, they're still for sale. We do want to encourage everyone to play.

Joystiq: We've heard different things about the new class, like that it will be something completely new and nothing we've seen before. Is that true?
Leo: We're not really talking about it, but anything is possible. We're not going to rule it out. Like, "Hey, that was a great idea," we'd consider anything. But that's about all we're really saying.

Joystiq: But do you guys know what it is and you're just not saying or are you still working it out? Have you guys even decided internally what it's going to be?
Kevin: We're working solidly in one direction but these things can move really quickly or take dramatic changes in direction and different classes have. So it's hard to say. It's even hard to extrapolate from what I said how close or far away we are from deciding.

Joystiq: Have you guys abandoned classes along the way? Like on the other four, were you like, "OK, let's do this" and then, like you said, through the process: "OK, let's not use this class."
Kevin: Yeah, yeah, we do that all the time so, you know. There's always like dozens of ideas for everything and then even when you decide on a class there's maybe ten different ways you might do something like that as well and all of them are discussed. It takes a long time before we finally settle on something.
Leo: Yeah, each of our classes, I mean, even the ones we didn't ... like we knew from the beginning that we were going to do the Barbarian, but he's been several different types of Barbarians along the way. I think that's true of every one of our classes. They go through several changes of personality, if you will, in terms of the skill set.

Joystiq: The PVP in Diablo II was a bit limited and I know in the press notes for this one it says – I guess it's still kind of ongoing. You guys are thinking about taking out the ability to go hostile at any moment. Have you guys even started to really develop PVP yet? Or is it still just kind of figuring out the core experience?
Kevin: We're working on stuff. I don't think we're going to announce anything yet, but there's definitely going to be PVP. It's going to be better than Diablo II and it's going to have some cool twists.

Joystiq: About the control scheme. Diablo is known for being a click-fest. Your mouse is your best friend and the tab key and sometimes the number and alt keys. Are you guys changing the scheme at all to sort of incorporate the keyboard any more or will it be pretty much the same sort of controls?
Kevin: We're trying to keep it fairly mouse-centric. If you watch some of the videos and things, you'll notice it keeps changing as well. Every aspect of the inventory we're working on all the time. You know the bag. We keep working on how we sort the inventory and what it looks like as well. Where the potions go, etc. We're trying to streamline it from . It's not some massive hot key-spread necessarily, but who knows what direction will go with that as well.

I like what we have on the demo now but I liked it before we made the recent changes as well. It keeps getting a little bit better but it's fairly slow. It's kind of hard to say, but we were really cognizant of the feedback so we're going to listen carefully and watch a lot of people play it on the floor here today and see what they like and dislike.

Joystiq: The LAN was never that big of a part of the old Diablo but you could play Diablo on LAN, couldn't you?
Leo: Yes.

Joystiq: And I'm guessing that won't be the case anymore with the new Battle.Net?
Leo: That's right.

Joystiq: Diablo has never officially supported modding although they haven't really banned it. Is there any thought towards modding going into this or even map editing? Have you guys thought about including a map editor?
Leo: We talked about it early on and we considered it but the way we put together our maps and the fact that it's random ... it's very artistic-centric. And, on top of that, the fact that it's so random it's like, would people just change the random number generator? You know what I mean? [laughs]

Joystiq: I suppose not, if It's already random.
Leo: We don't hand-build our dungeons anyways, but the way we build our maps kind of makes that prohibitive. But we're always looking at what the end users might want so we did look at including a map editor and we just said that it's never been a big part of Diablo. So we didn't feel it was necessary.
Kevin: We're certainly not opposed to modding it.
Leo: Yeah, we're not going to put in things that, "Oh my God, you can never mod this!" If somebody comes along and makes this great editor and makes this great mod...
Kevin: At this point, we're knee-deep in just making the game. That's sort of at the periphery of our discussions at this point.

Joystiq: So regarding the new loot drop system. If I'm understanding this correctly, if you're playing in a party, when you see drops, you see the items on the ground, that's what you can pick up. The other characters in your party won't see that. But you can pick it up and drop it again for someone else.
Leo: Yes.
Kevin: That's right.

Joystiq: Does it actually have to enter your inventory or can you just immediately pick it up, you know, when you have your inventory open, you have the option of kind of, "Alright, I'm just going to drag it over here."
Leo: I believe, as it stands right now in the demo, you pick it up into your inventory and then drop it. But we'll figure out the easiest way for people to do that is if they want to share. We'll try to make that as fast as possible.

Joystiq: In the character selection screen, the female Monk is not available. Is that just because she's not finished yet, the female? There will be a female monk?
Leo: That's right.
Kevin: All of our classes will have gender choices.

Joystiq: In the demo that's playable here, have you guys hidden anything, any Easter Eggs?

Kevin: There's some Easter Eggs.

Leo: Yeah, there's something hidden in there. It's just fun stuff. It's nothing that the people are going to be like, "Oh my God, I found this thing. I found the fifth class!" Nothing like that. It's just fun little jokes here and there.

Joystiq: The Monk has a very limited weapon set. In the demo, nearly every weapon the Monk picked up had a big red X on it because he can't use it. Is that how he will be in the final game?
Leo: Not quite as limited as it is now but yeah.

Joystiq: Right now the staff he comes with is the only thing I've been able to use.
Leo: He's got fist weapons too, like fist knives, pretty cool-looking stuff.
Kevin: But it's just not all done yet. So we wanted to make sure what we did have on the demo is of the same quality as the other classes. We had to limit that.
Leo: And the difference between him and the other characters is that his stuff will probably take a lot longer to percolate into the game because his skills are very much based on his weapon choices, kind of like how the Assassin in D2 was very much defined by her weaponry. That's kind of how he is. When he has a staff, he has a lot of skills available to him. If you've picked them and bought them I guess, they're very sweeping. Whereas if he has fist weapons, his skills are based on quick hits and stuff.

So that's kind of the way we're going with him. So as you can imagine, it's not as easy as just putting a sword in a character's hand that disappears when he does all his skills and stuff. With the caveat, of course, that if we decide that's not the way we're going to go, we're going to give him 20 weapons, you know. [laughs]

Joystiq: With the whole martial arts influence on the monk, has it been tempting to throw in like a Bruce Lee cry when he goes nuts in there?
Leo: No, we're trying to kind of combine an Eastern European Monk with the Asian feel. We don't want to go one way or another. It's been a difficult balancing process, and my artists looked pretty perplexed when I first approached them and said, "No, he's got to be kind of more European" and they're like, "What do you mean?" [laughs] So it was a little bit of a balancing act but I think we're getting that feel. We're really trying to do something that has its own little niche. It feels a little bit like he's got some of that Asian influence, you know, in some kind of a weird combination, so we probably wouldn't want to throw that in there. But who knows? It could be that down the road we think that's a great idea.
Kevin: It is martial arts fantasy fulfillment but with a twist. We wanted to do something creative with him. We like what we did.

Joystiq: The only negative reaction we've heard so far is that the Monk introduction cinematic was choppy in a few places, it looked a little rough. You know, usually Blizzard's cinematics are so gorgeous and everything looks like it's out of a CGI movie. Was that put together in-game? How did you guys create that?
Leo: Yeah, that's an in-game done by our AV team. We have two different ways of doing them. A lot of times when they announce patches for World of Warcraft, you'll notice that they'll do in-game ones as opposed to full-on cinematic ones. That's what that one was. Same with our Wizard one last time. They were developing that as we were developing a lot of his skills. I think they did a really good job with the limited tools that we allowed them to have at the time. [laughs] But I thought it was really cool, myself. But I know what you're saying.

Joystiq: Yeah, there was a few times where you were like, "Oh, it's a little choppy" or some of the characters in the background looked all the same, you know. They're facing the same way, moving the same way.
Kevin: They didn't get the assets very early; they didn't have more time.
Leo: We'll take full responsibility for that. [laughs].

Joystiq: Without knowing how much of the game still needs to be developed, what's been the most sort of challenging facet?
Kevin: You know I've been really happy to get the amount of quests and adventures in that we got for this demo. There's a ton of them and they're random and their placement is random and some of them have multiple endings and everything. Seeing that all come together in an area this big – it's much bigger than anyone can finish in 15 minutes of game play. You know, that was a lot of hard work and I'm happy that we got there. Now I'm really anxious to see people's feedback on this. So that's my personal one.
Leo: Yeah, it's just right now I think probably, because me and Kevin worked a lot on that stuff for the demo, it's probably where we're most focused right now. If you asked Jay or any of the guys, they'll probably talk more about the systems stuff because that's probably what they're focused on.
Kevin: Another thing I think to mention is co-op. Co-op is getting much more fun all the time. I've never had this much fun testing a game that's still in development as I've had with this demo.

Joystiq: So the Monk's backstory. Will our Monk in the game encounter other Monks? Will there be a lot of lore given about where they've been, what they do?
Leo: Yeah, I don't know if you'll be encountering other Monks unless they're playing other player characters. That still remains to be seen with story details and all that. But yeah, with all of our characters we want a very rich backstory and we want the world to somewhat react to who you are, where you've been and what you've done. So yeah, I mean that's our goal with this game, is to very much make your character a distinct personality with his own kind of story or her own story so you feel like this is a person in the world.
Kevin: Yeah, the Monk is not a generic tough-guy. He comes from an interesting place. This type of person is known throughout the world and is somewhat notorious, both respected and feared for their martial prowess and there's sort of the mystique about him. So I think there will be reactions to him that will be different than if you play a Barbarian or Wizard type.

Joystiq: And then the last thing. If there was no limit for a Diablo 3 collector's edition, what would you guys like to put in there?
Kevin: Somehow working in a Murloc. Somehow.[laughter]

Joystiq: Well yeah, you've got to have the crossover reciprocation.
Leo: Some really cool Diablo action figures, I guess, because I would love to get those. I'm sure I will anyways but, you know, I'm sure the fans would love that. I don't know, you know.
Kevin: Did you see the new Barbarian statue?

Joystiq: Yeah, it's pretty awesome.
Leo: One of those, an art book...
Kevin: Like in the box.

Joystiq: Just so you can have the biggest box on the shelf. Well, thank you guys for your time.
Leo: Thanks a lot.
Kevin: Thanks, go play it some more!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Geen LAN ? In de laatste nieuwpost van SC2 stond nochtans dat zowel SC2 als D3 toch LAN zouden krijgen ?!
psychoclown schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:51:
[...]
Dan zeg je eerst dat je het niet kan lezen, kon ik blijkbaar nog minder ;)
[...]
Ik had eerst geen moeite gedaan om de tekst te proberen lezen, gewoon eens diagonaal bekeken. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ward Vr op 01-09-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ward Vr schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:26:
Geen LAN ? In de laatste nieuwpost van SC2 stond nochtans dat zowel SC2 als D3 toch LAN zouden krijgen ?!
Mja dat vind ik ook erg apart en ook al eens in een ander interview voorbij zien komen.
Denk dat ze bedoelen dat er geen klassieke LAN optie in zal zitten maar wel dmv een bnet 2.0 check (zoals de SC2 LAN).
Ik had eerst geen moeite gedaan om de tekst te proberen lezen, gewoon eens diagonaal bekeken. ;)
Luilak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Ward Vr schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:26:
waar?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Heb 8 herexamens ;)
Overigens voorziet Blizzard ook een andere game van de 'pseudo'-lan-optie. Zo bevestigde Jay Wilson, lead designer van Diablo III, tegenover ShackNews dat ook deze game op dezelfde manier in multiplay via een lan te spelen zal zijn.
bron: nieuws: Blizzard overweegt lan-ondersteuning voor StarCraft II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Tijd zat om oude geschriften uit te pluizen als je ziek thuis zit ! :D :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ward Vr schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:54:
Tijd zat om oude geschriften uit te pluizen als je ziek thuis zit ! :D :')
Haha mja ware het niet dat ik daar gister niet eens tot in staat was..

Nu wel weer wat puf en vind gelijk iets leuks in (heel toevallig) oude geschriften van onze vriend Abd al-Hazir:
Perhaps the implausibility of its own existence makes the skeleton think it hilarious to hide in a barrel, cackling intermittently for some three hundred years until a victim happens by?
Leuke verwijzing naar Diablo1/2 ;)

Trouwens kan Blizzard wel wat nieuwe mensen gebruiken voor het Battle.net 2.0 team.

[ Voor 9% gewijzigd door psychoclown op 01-09-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wired - The Mystery of Diablo III’s Final Character Class

Blizzard Entertainment’s popular dark fantasy action role-playing series hasn’t had a sequel since 2000, but the franchise has sold 18.5 million copies worldwide. And that equals 18.5 million different fan complaints about the sequel. Diehard Diablo players didn’t want to see the color scheme of the series changed, much less the character classes they’ve come to play countless times over the years.

When Diablo III was revealed last year in Paris, fans were in an uproar because the Barbarian warrior is the only playable character from the previous games. With the simultaneous announcement of the Witch Doctor, fans knew that meant that the similar Necromancer class was gone.

Soon after, the spell-casting Wizard replaced the Sorceress. And the newly-announced Monk class is meant to replace the Assassin (with a bit of Warcraft’s Rogue thrown in).

That just leaves one mysterious class left. How will fans react to this one?

In the past, game director Jay Wilson has said that the class selection was contentious even among the Diablo team.

Wilson said at Blizzcon that his team doesn’t yet have a final concept for the fifth class, and that they recently changed their minds about it.

But he’s quick to add that doesn’t mean that they’ve changed the character completely.

“We changed gears,” he said.

“We changed our high-level idea of the class because it was actually one of the first classes that we picked, years and years ago.”

The fact that the class was chosen first, he said, was part of the reason why it needs to be re-tooled.

“We’ve had this class for four years, and it’s not as exciting to us as it used to be,” he said. “It had actually become a chain around our necks.”

The new class isn’t a “complete departure” from the first concept, Wilson said. “Most of the skills can transfer over, but (the changes) definitely freed up our art staff to be a lot more imaginative.”

Since the announcement of Diablo III last year, Blizzard has teased fans with a slow rollout of the game’s characters. The Barbarian was announced with the unveiling of the game, but it was supposed to be accompanied by the Wizard, not the controversial Witch Doctor.

That changed, said Wilson, at a company show-and-tell event where the new character went over very well with the rest of the company. “A lot of the senior people at the company actually came to us and asked us to show the Witch Doctor at the announcement instead of the Wizard,” Wilson said.

“If you look back at BlizzCon (2008), and if you played the Wizard and the Witch Doctor, you’d have noticed that the Wizard actually had a lot more skills … because the Wizard had been in development for a lot longer,” Wilson said.

As for the recently-announced Monk, Wilson says he isn’t perfect just yet. “He’s actually way too powerful right now. He doesn’t feel that way when you first start playing him, but once you learn to play him, he’s really, really powerful,” he said.

Previous Diablo games didn’t let you choose the gender of your character, but you can in the sequel. Wilson says Blizzard has a greater commitment to ethnic and cultural diversity this time around, while still “appealing to 20 to 25 percent of the audience — which is roughly how much I think a character class like this has to appeal to,” he added.

“More is fine, but hopefully you’re catching about that amount.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

Ik bied me aan als alpha tester! Ik vind dat ze vrij open zijn over informatie tot nu toe. Bij SW:TOR komt er in verhouding helemaal geen info los! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 82860 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:53:
Ik bied me aan als alpha tester! Ik vind dat ze vrij open zijn over informatie tot nu toe. Bij SW:TOR komt er in verhouding helemaal geen info los! :(
Ja best wel als je erover nadenkt alleen dan rijst bij mij de vraag hoe is de community van SW: TOR?

Veel info van Diablo 3 wordt echt los gepeuterd en je kent Blizzard die houdt ervan om verwijzingen etc achter te laten. Daarom is de Diablo community dan ook zo fanatiek met het uitpluizen van elk beetje info wat er vrij komt. Zie bijv. het stuk van Wired hierboven, compleet gemaakt van allemaal samengevoegde quotes van Jaw Wilson uit interviews, beter recent voorbeeld kon er niet wezen!
Tuurlijk was veel ervan al duidelijk met een of twee quotes, wat in elk BlizzCon09 Interview te vinden was, maar nu het zo bij elkaar staat blijkt maar weer dat de rumor mill van de Diablo community best accuraat is. Daar kwam namelijk al erg snel naar boven dat de volgorde van de releases van de classes niet gelijk kon zijn aan de volgorde van de development.

Net zo goed als de Art Museum posts van Diii, er zijn naar mijn weten niet of nauwelijks andere sites die deze meesterwerken fotograferen en posten terwijl er altijd erg tof materiaal tussen zit :)

Trouwens 2 kleine dingetjes:
- Blizzard is erg goed bezig met Demo's dit jaar aankomend weekend staan Diablo 3, SC2 en Cataclysm weer open voor het publiek op de Penny Arcade Expo.
- In het kader van, build guides kunnen er niet snel genoeg wezen zijn 2 grote Diablo sites bezig met een Diablo 3 skillcalculator waarbij de een (diablo3.net.ua) de code al klaar heeft en Diii een nieuwe forum member die in een handomdraai een bijna perfecte replica van de meest recente skilltrees heeft nagebootst (weliswaar nog zonder inhoud).

[ Voor 16% gewijzigd door psychoclown op 02-09-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die community komt pas echt op vlak voor release denk ik. Nu zijn het voornamelijk star-wars fans, KOTOR spelers en oud SWG spelers daar lijkt het. (en dat zijn er al best veel) Het gaat daar natuurlijk ook om een nieuw genre game van een bestaande franchise en dat maakt het wellicht ook moeilijker om community te kweken, die van Diablo is er tenslotte al. Een Diablo MMO bijv. zou denk ik ook een nieuwe community met zich mee brengen. Niet alle RPG of Hack/Slash game spelers houden tenslotte van MMO's.

Maar aan Star Wars fans en mensen die daar een MMO van zouden spelen geen gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Anoniem: 82860 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:31:
Die community komt pas echt op vlak voor release denk ik. Nu zijn het voornamelijk star-wars fans, KOTOR spelers en oud SWG spelers daar lijkt het. (en dat zijn er al best veel) Het gaat daar natuurlijk ook om een nieuw genre game van een bestaande franchise en dat maakt het wellicht ook moeilijker om community te kweken, die van Diablo is er tenslotte al. Een Diablo MMO bijv. zou denk ik ook een nieuwe community met zich mee brengen. Niet alle RPG of Hack/Slash game spelers houden tenslotte van MMO's.

Maar aan Star Wars fans en mensen die daar een MMO van zouden spelen geen gebrek.
Met alle respect, maar waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik vind KOTOR echt een baggerspel persoonlijk.. En ben een echte diablo aanhanger. Ik denk dat de community meer heeft met Diablo dan met Kotor of SWG, en dat de meeste mensen zijn overgestapt op WoW na diablo 2.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:35:
[...]

Met alle respect, maar waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik vind KOTOR echt een baggerspel persoonlijk.. En ben een echte diablo aanhanger. Ik denk dat de community meer heeft met Diablo dan met Kotor of SWG, en dat de meeste mensen zijn overgestapt op WoW na diablo 2.
Zo te horen weet jij niet waar we het over hebben, zie vorige pagina zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:47:
[...]

Zo te horen weet jij niet waar we het over hebben, zie vorige pagina zou ik zeggen ;)
Hmm...... work + topic volgen.. ignore vorige post dan maar :p

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ohoh, mexicaanse griep voor psychoclown :)

anyway, nu ze duidelijk zeggen dat de 5e class de eerste class die ze bedacht hadden was, weet je natuurlijk wel zeker dat het de amazone is, de ranged bow/crossbow attacker

met misschien wel een vleugje summondruid om als tank te dienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:58:
ohoh, mexicaanse griep voor psychoclown :)

anyway, nu ze duidelijk zeggen dat de 5e class de eerste class die ze bedacht hadden was, weet je natuurlijk wel zeker dat het de amazone is, de ranged bow/crossbow attacker

met misschien wel een vleugje summondruid om als tank te dienen
Mjah suckage maar doe je niks aan nog steeds koortsig en verrekte rug :(

Juist geen amazone of in ieder geval een deel niet want het zal geen melee char zijn.
De rogue van Diablo zie ik wel terug komen of anders zoals jij al ook al noemt de Ranger (is 3x niet scheepsrecht? :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:06:
[...]

Mjah suckage maar doe je niks aan nog steeds koortsig en verrekte rug :(

Juist geen amazone of in ieder geval een deel niet want het zal geen melee char zijn.
De rogue van Diablo zie ik wel terug komen of anders zoals jij al ook al noemt de Ranger (is 3x niet scheepsrecht? :+).
De rogue van Diablo hmm.. dat zou wel leuk zijn idd.. maarja.. die had niet heel veel te bieden.. en in d2 was het een mercenary geworden.

Het zou best kunnen zijn dat we een soort hunter class krijgen.. of gewoon iets totaal anders.

wat we iig weten:

Het word vast geen melee class ( we hebben er al 2 )
Zoals hierboven, word het ook geen Caster class ( hebben we ook 2 van )

Dus het word een fysieke ranged, Wat kunnen wij hiervan verwachten..

Het verhaal speelt zich een aantal jaren in de toekomst af.. nou weet ik niet hoe de techniek zich ontwikkeld in Diablo.. maar het zou dus kunnen dat we iets met een gun krijgen.

Wat ik zelf eerder denk.. is iets in de vorm van een priest.. een healing class.. maar dan zit je met dps weer vast aan spells casten..

Wat iig wel zo is.. is dat ze Diablo 3 meer een party game willen maken.. en tja.. daar hoort dan ook een healertje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:46:
[...]

De rogue van Diablo hmm.. dat zou wel leuk zijn idd.. maarja.. die had niet heel veel te bieden.. en in d2 was het een mercenary geworden.

Het zou best kunnen zijn dat we een soort hunter class krijgen.. of gewoon iets totaal anders.

wat we iig weten:

Het verhaal speelt zich een aantal jaren in de toekomst af.. nou weet ik niet hoe de techniek zich ontwikkeld in Diablo.. maar het zou dus kunnen dat we iets met een gun krijgen.

Wat ik zelf eerder denk.. is iets in de vorm van een priest.. een healing class.. maar dan zit je met dps weer vast aan spells casten..

Wat iig wel zo is.. is dat ze Diablo 3 meer een party game willen maken.. en tja.. daar hoort dan ook een healertje bij.
Daar heb je gelijk in maar wat ze niet hebben kan altijd erbij verzonnen worden niet ;)
Zie ook dit regeltje:
(the changes) definitely freed up our art staff to be a lot more imaginative.
Geen melee is te verwachten maar ook zoals jou denk ik dat een healer niet onwaarschijnlijk is.
Dan is half casting half ranged niet heel gek als je denkt in buff/heal casting. Het zijn geen magic spells die dmg doen te noemen maar kunnen wel bijv. eigen arrows buffen met leuke bonussen.

Een Priest zou ik zelf niet zo verwachten want dan zou die zoals je zelf al aangeeft magic dmg doen iets wat dus mogelijk niet terug gaat komen bij de 5e class. Kijk ook eens naar de Ranger die ik hier al best vaak geopperd heb, in afgelopen pagina's staat ook een link met hoe daarvan de skillsset in TQ eruit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

wat we iig weten:

Dat lijkt logisch, maar ik zou niets uitsluiten. Je weet 't nooit.

Denk niet dat het een "priest/healer" wordt.

Sowieso wordt Diablo een spel dat meer solo gericht is (itt WoW), en er zijn zowel health-globes als health-pots, zodat de noodzaak voor een "healer" een stuk minder is. Daarnaast hebben we al een class met holy damage; de Monk.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 10:27
Kan haast niet anders dan dat het een ranged-physical class wordt, dus iets als een ranger.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
Afbeeldingslocatie: http://i221.photobucket.com/albums/dd300/cyberg0d/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/5341/spellfxf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i221.photobucket.com/albums/dd300/cyberg0d/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i221.photobucket.com/albums/dd300/cyberg0d/6.jpg

wat commentaar van iemand op battlenet op de gameplay gfx 8)7 :') Op de een of andere manier ben ik het toch wel eens met hem. 1 character vult het sherm al aardig op met z'n gloed. Bij Diablo 2 kun je nog met 8 man bij elkaar nog goed alles identificeren, maar hier zit er gewoon 4 meter gloed om een poppetje. Ik hoop dat ze dat later bij het finetunen wat dimmen.

[ Voor 28% gewijzigd door Omnyakom1 op 02-09-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Daar is maar 1 antwoord op :)

Afbeeldingslocatie: http://art.penny-arcade.com/photos/345954033_mmTwJ-L-2.jpg

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja dat zijn allemaal punten die alweer zo vaak voorbij gekomen zijn.
Snap ook niet echt goed waarom mensen zich daar nu zo druk over maken, Blizzard heeft al eens laten zien dat aan alles constant wordt gesleuteld en het feit dat er voor veel skills nog geen effecten/art zijn/is zegt al meer dan genoeg lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op woensdag 02 september 2009 @ 18:58:
Mja dat zijn allemaal punten die alweer zo vaak voorbij gekomen zijn.
Snap ook niet echt goed waarom mensen zich daar nu zo druk over maken, Blizzard heeft al eens laten zien dat aan alles constant wordt gesleuteld en het feit dat er voor veel skills nog geen effecten/art zijn/is zegt al meer dan genoeg lijkt me ;)
ja maar zonder feedback zoals bovenstaande van omnyflupperdeblub gaat blizzard het misschien niet veranderen, en opzich vind ik de edits van die gast wel mooier idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Nog steeds geen plaatje van de vrouwelijke versie van de Monk te vinden...toch?

Als de vijfde klasse geen pijl&boog type wordt dan gaan ze een hele grote fout maken.
Ik speel met mijn twee dochtertjes D2 en dan is het echt lachen hoe hun persoonlijkheden zich vertalen in de keuze van personages. Mijn dochtertje van 6 (!) is voor niemand bang en gaat als druide (en het liefst als Beer) tekeer. Ze rent zo vaak voor "de troepen" uit dat ik (als Barbaar) vaak van hot naar her moet rennen om haar weer eens te redden als ze zich in de nesten heeft gewerkt.

Mijn dochter van 8 is echter als de dood voor lijf-aan-lijf gevechten en voelt zoch alleen comfy als ze een Amazon is: lekker vanaf afstand pijltjes schieten. Zonder Amazone zou ze denk ik niet eens Diablo spelen. Ik vermoed dat dat geldt voor een hele hoop mensen...

Nu kan je je afvragen welke vader nou zo gek is om met zijn 2 dochtertjes van 6 en 8 Diablo te spelen... :o
Maar ik dacht... laat ik het melden ter leering ende vermaeck ;)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Omnyakom1 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:24:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

wat commentaar van iemand op battlenet op de gameplay gfx 8)7 :') Op de een of andere manier ben ik het toch wel eens met hem. 1 character vult het sherm al aardig op met z'n gloed. Bij Diablo 2 kun je nog met 8 man bij elkaar nog goed alles identificeren, maar hier zit er gewoon 4 meter gloed om een poppetje. Ik hoop dat ze dat later bij het finetunen wat dimmen.
Volledig mee eens, met 4 players wordt het carnaval. Is niet de bedoeling van Diablo imho, ga wat wow spelen als je zoiets wilt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Laatst online: 16:43
Ward Vr schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:39:
[...]

Volledig mee eens, met 4 players wordt het carnaval. Is niet de bedoeling van Diablo imho, ga wat wow spelen als je zoiets wilt ? :)
of blijf gewoon diablo 2 spelen als je het niet wilt ;)?
Kleuren die niet mengen met de grond -_- who cares? hoe meer bloed hoe beter! en als je al vna die paar spetter bloet je target kwijt raakt -_- dan zet je het uit inde opties :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:24:
[...]

ja maar zonder feedback zoals bovenstaande van omnyflupperdeblub gaat blizzard het misschien niet veranderen, en opzich vind ik de edits van die gast wel mooier idd
Dat ontken ik ook niet en ik ben het met je eens dat het op het laatste plaatje erg druk is maar zoals hellfighter87 al zegt wat maakt het uit dat kleuren mengen met de setting? Het is geen Crysis, waar je een Super PC van IBM voor nodig had om fatsoenlijk te kunnen spelen (60++fps), want bij oa. dat spel heb je wel decals van oa. bloed.

Het is ook echt goed dat er zoveel feedback is van de community maar je moet me gelijk geven als ik zeg dat die gast ook echt nepvoorbeelden heeft genomen, cropped/vergrote plaatjes waar je niks mee kan.
Dat is net als dat ik je vertel dat CoD4 er erg kartelig en uitgerekt uitziet op 1024x768 op mijn 22" TFT :)
hellfighter87 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:17:
[...]

of blijf gewoon diablo 2 spelen als je het niet wilt ;)?
Kleuren die niet mengen met de grond -_- who cares? hoe meer bloed hoe beter! en als je al vna die paar spetter bloet je target kwijt raakt -_- dan zet je het uit inde opties :\
Punt is dat Blizzard die opties er meestal uit laat, dit hebben ze onlangs ook weer bevestigd in een interview die ik hier laatst gepost heb.

[ Voor 21% gewijzigd door psychoclown op 02-09-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

ik denk overigens dat Blizzard de demo's en de reacties daarop ook gebruikt als een soort van 'alpha' test. Denk dat er onder de demo's behoorlijk wat code zit die eventuele bugs logged, mochten ze voorkomen. Zo maak je maximaal gebruik van de tijd die de mensen spelen (scheelt je testdepartment weer, + er is altijd een kans dat er iets onverwachts gebeurt, waar je misschien niet achter was gekomen met gewoon testen.)

Tenminste, dat zou ik doen als ik Blizzard was.

• Omnyakom1
In de filmpjes zie je ook dat skeletten bloedspetters vertonen, zou daar een verklaring voor zijn? :/
Er zat nog bloed aan je wapen/handen? :+ :P

Kom op, ik speel Diablo niet om het realisme, stelletje azijnzeikerds. :D Doe dat als Gran Tourismo 5 uit komt :P

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:19
Gran Turismo realistisch :p grapjurk :)

alhoewel ik het er niet mee eens ben dat de effecten moeten mee kleuren met hun omgeving( je zou immers dan verschillende effecten voor dezelfde abilities meerdere kleuren moeten maken al naargelang hun omgeving beetje raar imho) vind ik toch dat hij zeker bij die monk en die weapons van de party het goeed heeft gedaan. het ziet er scherper uit, net iets rauwer, de bliksem effecten net wat meer bliksem als ik het goed uitleg. imho wel een verbetering van de originele screens, zeker omdat sanctuary best wel een rauwe wereld is zou dat wel goed bij de diablo feel passen denk ik.

• OkkE

OkkE

Gister avond toch maar eens Diablo 2 besteld, kost tenslotte bijna niets meer tegenwoordig en ben wel benieuwd naar het spel. Heb 't nog nooit gespeeld. Zo kan ik alvast een beetje wennen aan de soort gameplay, en heb ik tenminste iets te doen tot SC2 en D3 uitkomen. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

blueice85 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:19:
Gran Turismo realistisch :p grapjurk :)

alhoewel ik het er niet mee eens ben dat de effecten moeten mee kleuren met hun omgeving( je zou immers dan verschillende effecten voor dezelfde abilities meerdere kleuren moeten maken al naargelang hun omgeving beetje raar imho) vind ik toch dat hij zeker bij die monk en die weapons van de party het goeed heeft gedaan. het ziet er scherper uit, net iets rauwer, de bliksem effecten net wat meer bliksem als ik het goed uitleg. imho wel een verbetering van de originele screens, zeker omdat sanctuary best wel een rauwe wereld is zou dat wel goed bij de diablo feel passen denk ik.
Dat is zeker waar maar je moet het ook in perspectief zien. Wat voor resolutie waren de orginele plaatjes? Hoe het ziet eruit met de omgeving erbij? Wat is het nut van effecten aanpassen als het vergroot is?
Tuurlijk je kan het beter zien maar het betekend ook meteen dat het er oerlelijk uit ziet.

Zoals ik paar posts hierboven al zei, het is net als dat ik zeg dat ze low res textures hebben gebruikt voor CoD4 maar er vervolgens niet bij zeg dat ik het 1024x768 speel op mijn 22" TFT...
OkkE schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:42:
Gister avond toch maar eens Diablo 2 besteld, kost tenslotte bijna niets meer tegenwoordig en ben wel benieuwd naar het spel. Heb 't nog nooit gespeeld. Zo kan ik alvast een beetje wennen aan de soort gameplay, en heb ik tenminste iets te doen tot SC2 en D3 uitkomen. :)
Jeetje ga maar gauw spelen dan :P
Zie Diablo 2 topic voor tips/trucs/d2ers.

Bashiok on Bind on Equip/Bind on Pickup

Bashiok: Yes, true, as Jay said at BlizzCon we are planning to have some amount of items that will bind to a character upon equipping them.

We absolutely won’t have items that bind when picked up, except for the obvious things like quest items and other character-specific items that wouldn’t/shouldn’t be tradable anyway.

That alone, I think, should dissuade the most severe concerns with binding items.

And before I go on just understand that while a lot of this is very stable in its concepts, the details aren’t final.

For Bind on Equip (BoE), the idea right now is that it would only be applied to “end game” items of specific quality levels. So to start, it’s not every item, and it’s not even every item above a certain level. For the BoE items that will exist, you can pick them up, if you don’t want it you can still trade it, or give it to another character, a friend, vendor it, whatever you like. But, if you make the commitment to keeping the item and equipping it, yes, it’s yours now.

The reasoning is that in reality we need a solid way to keep the economy stable at the end game. With items building up over a potentially infinite amount of time there’s no way to have any measure of control over worth of items. While an item may be the rarest and best in the game, over four or five years a stockpile has built up and those items are now commonplace and hold little value as compared to their rarity. The gold being earned by players stays the same or likely increases as players become more proficient at playing the game while they spend less as items lose their value. Gold value drops, and we’re skirting into a familiar cycle.

By ensuring we can rely on some amount of “consumption” of items, their relative worth stays high, the market is predictable and both sellers and buyers enjoy a stable marketplace for (hopefully) many years.

Diablo II has an inconsistent approach which is the somewhat stable Ladder economy, since it’s quite literally flushed out every so often. But it’s a very intrusive approach to a problem that could be solved through other means that don’t require making everyone start over.

As a quasi-aside: There’s an idea being thrown around, and this is really not guaranteed in any way, that some or potentially all items that are bound to you could be bound to your entire account. So if you yourself “own” an item from it being bound, you can trade it between all the characters on your account freely. Feed alts your old-but-still-very-nice items, etc. That’s just an idea, it may not take shape, but it’s a possibility.

psychoclown schreef op woensdag 02 september 2009 @ 15:15:
[...]

Daar heb je gelijk in maar wat ze niet hebben kan altijd erbij verzonnen worden niet ;)
Zie ook dit regeltje:

[...]

Geen melee is te verwachten maar ook zoals jou denk ik dat een healer niet onwaarschijnlijk is.
Dan is half casting half ranged niet heel gek als je denkt in buff/heal casting. Het zijn geen magic spells die dmg doen te noemen maar kunnen wel bijv. eigen arrows buffen met leuke bonussen.

Een Priest zou ik zelf niet zo verwachten want dan zou die zoals je zelf al aangeeft magic dmg doen iets wat dus mogelijk niet terug gaat komen bij de 5e class. Kijk ook eens naar de Ranger die ik hier al best vaak geopperd heb, in afgelopen pagina's staat ook een link met hoe daarvan de skillsset in TQ eruit ziet :)
We hoeven echt niet op een healer te rekenen denk ik zo. Ik heb een paar maanden terug ergens gelezen dat ze van skills zoals holy bolt e.d. af wilden. Of ze waren in ieder geval erg negatief over die specifieke skill. (mijn geheugen laat me vaak in de steek! ;) ) Daarnaast inderdaad de opmerking over de health globes en de pots, doen mij toch sterk denken aan een ranged char.

Ik dacht overigens dat ze het in een interview ook al gehad hadden over hoe ranged projectiles werken in D3. Lijkt me dat ze dat niet puur voor demons in hoeven te/gaan voeren.

Ik vind het einde met die health globes trouwens een beetje zoek. Eerst kregen we alleen globes, nu allebei. Dan had ik liever weer alleen potions gehad eerlijk gezegd. Weet je tenminste waar je aan toe bent! :|
Anoniem: 82860 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:24:
[...]

We hoeven echt niet op een healer te rekenen denk ik zo. Ik heb een paar maanden terug ergens gelezen dat ze van skills zoals holy bolt e.d. af wilden. Of ze waren in ieder geval erg negatief over die specifieke skill. (mijn geheugen laat me vaak in de steek! ;) ) Daarnaast inderdaad de opmerking over de health globes en de pots, doen mij toch sterk denken aan een ranged char.

Ik dacht overigens dat ze het in een interview ook al gehad hadden over hoe ranged projectiles werken in D3. Lijkt me dat ze dat niet puur voor demons in hoeven te/gaan voeren.

Ik vind het einde met die health globes trouwens een beetje zoek. Eerst kregen we alleen globes, nu allebei. Dan had ik liever weer alleen potions gehad eerlijk gezegd. Weet je tenminste waar je aan toe bent! :|
Mja precies en het feit dat bijna elke char wel een passive heeft voor de globes.
Al zal de Barb wel echt de tank uit moeten hangen met zijn dikke Scavenge en Recovery skills :D

Dat was voor mij bij de introductie ook even verwarrend maar de pots kun je 1x per gebied nemen (weet ik niet 100% meer staat iig in een interview).

Dus op het moment dat je ze aantrekt kun je ze niet meer traden? En dan zeggen ze dat dat de economie goed doet omdat er minder te traden is? Of begrijp ik het verkeerd?

Want het is heel simpel om het te omzeilen: trek het niet aan en pleur het in je stash om te traden :?
Pheno79 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:39:
[...]

Dus op het moment dat je ze aantrekt kun je ze niet meer traden? En dan zeggen ze dat dat de economie goed doet omdat er minder te traden is? Of begrijp ik het verkeerd?

Want het is heel simpel om het te omzeilen: trek het niet aan en pleur het in je stash om te traden :?
Dat is al een tijdje bekend maar er wordt enorm veel over gediscussieerd.
Het idee is dat Bind on Equip op level 85+ items (of dit alleen uniques zijn is niet duidelijk) de economie voor een deel strak zal kunnen houden.
En ik moet zeggen hoe meer ik erover lees en hoe langer ik erover nadenk is het nog niet eens zo heel gek.
Je haalt imo een van de grootste boosdoeners van de economie weg namelijk flooding van items en met name de high level items want die behouden door BoE hun waarde.
Een tegenargument zou kunnen zijn dat als je een char goed uitgerust hebt en daarmee flink gaat mfen je gewoon steeds de lvl85+ items verkoopt maar het mooie is er zijn altijd wel mensen die het nodig hebben juist omdat het BoE is :)

• Pensmaster-B
  • Niet online
[...]

wat we iig weten:

Musketeer, met 3 verschillende talent tree input:
1:Musket - Alle ranged bow tree van de Ama
2:Sabel - Alle spear tree van de Ama
3:Steamworks .... of maybe gunpowder - Om de lijn door te trekken van de Aziatishe sfeer waar Blizzrd het eerst ook over had

maar tja ze hebben het over zoveel dingen, dan zeggen ze , ja we gaan door met aziatishe invloeden ( in monk interview ) dan zeggen ze dat het een oud character wordt

ik zet me geld nog steeds in op iets met guns

• OkkE

OkkE

Anoniem: 82860 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:24:
Ik vind deze manier van zowel health-globes als healt-pots eigenlijk wel goed klinken. Je kunt tijdens een gevecht beslissen of je voor de globe gaat (en misschien on moet lopen) of toch gewoon de pot gebruikt, zodat je door kunt.
Daarnaast worden, als ik me goed herinner, de pots maar beperkt bruikbaar. Er blijft dus altijd de vraag; ga ik nu met 40% HP doorvechten in de hoop dat er een globe valt, of wacht ik tot ik weer 100% ben. Lijkt me een stuk leuker/spannender als het "ik heb toch 10 pots, dus maakt niet uit wat er gebeurd".
psychoclown schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:29:
Mja precies en het feit dat bijna elke char wel een passive heeft voor de globes.
Al zal de Barb wel echt de tank uit moeten hangen met zijn dikke Scavenge en Recovery skills :D

Dat was voor mij bij de introductie ook even verwarrend maar de pots kun je 1x per gebied nemen (weet ik niet 100% meer staat iig in een interview).
Die PassiveSkill voor globes had volgens mij te maken met de mana/rage/energie/etc van de class. Met de extra PassiveSkill krijg je naast HP ook daar iets van terug.
Pots zijn inderdaad maar een beperkt (ik dacht zelf 2 of 3 keer) te gebruiken per gebied.

Denk dat je het verkeerd begrijpt...

Ze zeggen, door bepaalde (high level) items Bind on Equip te maken, zullen die items op een gegeven momen uit de economie verdwijnen. Ze willen dat je nog steeds alles kan traden wat je loot, maar dat bepaalde (bijzondere, of goed, ...) items niet oneindig gebruikt dan getrade, weer gebruikt en weer getrade kunnen worden.

Wat ze zelf ook zeggen; zonder BoE kan je al je uniques en rares na het gebruiken opnieuw traden, zo blijven er als maar meer items bij komen, zoder dat er (een groot genoeg deel) weer "uit het spel verdwijnt". :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

The_Sukkel schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:00:
Nu kan je je afvragen welke vader nou zo gek is om met zijn 2 dochtertjes van 6 en 8 Diablo te spelen... :o
Maar ik dacht... laat ik het melden ter leering ende vermaeck ;)
Als vader van twee meiden van bijna 2, moet ik zeggen dat je verhaal me geraakt heeft. Ik kan niet wachten tot die van mij mee kunnen lannen. ;)

• stduke
  • Laatst online: 28-11-2022

stduke

Hail to the king baby!

Guns in Diablo? Nooooo!

Signatures are so subliminal...

[...]

zucht.. het gaat erom dat de markt niet overspoeld word met de beste items, waardoor de markt geen enorme inflatie kent. Want als je die items trade, en diegene trekt ze aan, kan diegene diezelfde item niet nog een keer traden, waardoor er schaarste blijft op de markt van zelfzame items. daardoor blijft de prijs van items hoog, wat dgeld weer meer waarde geeft als currency (in diablo 2 was er een bijna oneindige hoeveelheid gold te verkrijgen, en had daardoor minder waarde. Daarom is men overgestapt op perfect gems
OkkE schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:59:
[...]

Ik vind deze manier van zowel health-globes als healt-pots eigenlijk wel goed klinken. Je kunt tijdens een gevecht beslissen of je voor de globe gaat (en misschien on moet lopen) of toch gewoon de pot gebruikt, zodat je door kunt.
Daarnaast worden, als ik me goed herinner, de pots maar beperkt bruikbaar. Er blijft dus altijd de vraag; ga ik nu met 40% HP doorvechten in de hoop dat er een globe valt, of wacht ik tot ik weer 100% ben. Lijkt me een stuk leuker/spannender als het "ik heb toch 10 pots, dus maakt niet uit wat er gebeurd".
Dat vind ik ook wel plus ik denk dat het je, zoals Blizzard wel eens heeft aangegeven, meer in de actie laat.
Onderwijl wat mobs killen om naar die HG te komen om vervolgens nog meer te killen..
Die PassiveSkill voor globes had volgens mij te maken met de mana/rage/energie/etc van de class. Met de extra PassiveSkill krijg je naast HP ook daar iets van terug.
Pots zijn inderdaad maar een beperkt (ik dacht zelf 2 of 3 keer) te gebruiken per gebied.
Ik noemde er 2 van de Barbarian maar hij heeft er meer net als de Wizard voor extra mana van de HGs.
Sowieso geeft een HG mana en life maar die passive voor fury is niet gerelateerd aan HGs ;)
Overigens had ik het toch goed onthouden vwb de pots
Jay Wilson: Sure. We've done a couple of things along the way as we've gotten feedback, that people want some more outs. We did put health potions back in, but they play a very different role. You can't spam them like you used to, you can only use them about once a map.
Blizzard heeft ook al meerdere malen aangeven dit niet te willen omdat veel fans er een hekel aan zouden hebben. Ben ik het zelf wel mee eens zoals ik in het vorige deeltje wel eens verklaard heb, het past gewoon niet in het plaatje vind ik :)

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:53
Wat ik me afvroeg was of het repareren van je equipment weer terugkomt in Diablo 3. Ik moet zeggen dat ik het enorm fijn vind bij Titan Quest dat ik niet elke keer naar die smit moet om de boel te repareren. Aan de andere kant kan ik wel begrijpen als deze functie in D3 blijft omdat het verzekert dat je goud moet uitgeven (wat de economie en de waarde van goud alleen maar goed doet).

Guns....tja....in D2 slinger je van alles naar je tegenstanders toe (messen, speren, enz), maar op één of andere manier voelen kogels niet goed aan.

Ik hoop zelf op een elemental/nature char....het liefst met pets....het kan niet zo zijn dat alleen de witch doctor die heeft. Shapeshiften zal waarschijnlijk moeten wachten tot de uitbreiding zoals bij D2. Tenzij ze kiezen voor een Native Indian met shapeshift en pijl/boog skills.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Anoniem: 197066 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:05:
[...]

zucht.. het gaat erom dat de markt niet overspoeld word met de beste items, waardoor de markt geen enorme inflatie kent. Want als je die items trade, en diegene trekt ze aan, kan diegene diezelfde item niet nog een keer traden, waardoor er schaarste blijft op de markt van zelfzame items. daardoor blijft de prijs van items hoog, wat dgeld weer meer waarde geeft als currency (in diablo 2 was er een bijna oneindige hoeveelheid gold te verkrijgen, en had daardoor minder waarde. Daarom is men overgestapt op perfect gems
Ik zie nog steeds niet hoe men die items doet verdwijnen. Men gaat MF'en, en vindt zo'n uberl33t BoE item. In stash leggen en je kunt toch traden? Wat de ander er mee doet zal me worst wezen. Dat is nu precies hetzelfde als wat er nu in D2 is. Je trekt tals set aan, gaat mf'en en als je nog eens tal items vind, verkoop je ze. Gaat de ander ook Mf'en. Rinse, repeat. Ik zie echt geen nut in het BoE tot nu toe, maar misschien is het krom door Bashiok uitgelegd.
Joarie schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:17:
Wat ik me afvroeg was of het repareren van je equipment weer terugkomt in Diablo 3. Ik moet zeggen dat ik het enorm fijn vind bij Titan Quest dat ik niet elke keer naar die smit moet om de boel te repareren. Aan de andere kant kan ik wel begrijpen als deze functie in D3 blijft omdat het verzekert dat je goud moet uitgeven (wat de economie en de waarde van goud alleen maar goed doet).

Guns....tja....in D2 slinger je van alles naar je tegenstanders toe (messen, speren, enz), maar op één of andere manier voelen kogels niet goed aan.

Ik hoop zelf op een elemental/nature char....het liefst met pets....het kan niet zo zijn dat alleen de witch doctor die heeft. Shapeshiften zal waarschijnlijk moeten wachten tot de uitbreiding zoals bij D2. Tenzij ze kiezen voor een Native Indian met shapeshift en pijl/boog skills.
Goede vraag, ik heb namelijk nog geen Durability gespot op items dus ik vraag het me af of dat nog gaat komen, time will tell I suppose ;)
Pheno79 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:29:
[...]

Ik zie nog steeds niet hoe men die items doet verdwijnen. Men gaat MF'en, en vindt zo'n uberl33t BoE item. In stash leggen en je kunt toch traden? Wat de ander er mee doet zal me worst wezen. Dat is nu precies hetzelfde als wat er nu in D2 is. Je trekt tals set aan, gaat mf'en en als je nog eens tal items vind, verkoop je ze. Gaat de ander ook Mf'en. Rinse, repeat. Ik zie echt geen nut in het BoE tot nu toe, maar misschien is het krom door Bashiok uitgelegd.
Had je mijn uitleg al gelezen Pheno? Was weliswaar zeer beknopt maar hier een iets duidelijkere poging.

Met BoE is het zo dat de items van de economie verdwijnen zodra deze wordt aangetrokken door een char. Nou zal er dus geen flooding van level 85+ items meer voorkomen omdat er, sowieso in het begin, vrijwel met dezelfde rate lvl 85+ items worden aangetrokken. Hierdoor zal dus ook de prijs van deze items hoog blijven waardoor de economie in stand zal blijven.
Alleen wanneer er mensen zijn die zullen mfen zullen er meer lvl 85+ items de markt flooden alleen niet iedereen zal mfen en mensen willen wel lvl 85+ gear voor hun andere chars waardoor deze toch weer van de markt afgehaald zullen worden.

Vb. Er zijn in totaal 1mil spelers waarvan 37% mfruns doen en 1/10000 vind een lvl 85+ item per week wat dus 37 lvl 85+ items per week opleverd. Aangenomen dat die 37% zelf al dit soort items bezit gaan alle 37 items in de AH, 13% heeft al zelf door toeval zo'n item gevonden maar 50% zit gretig te sparen voor een lvl 85+ item. Op die manier zal het een beste tijd duren voordat iedereen in 85+ items gestoken is en dan heb ik aangenomen dat iedereen 1 char/speler heeft.
Zolang botten en dupen geen kans maakt op Diablo 3 zul je echt niet jan en alleman met een CoA of Griffon rond zien lopen zelfs niet als 100% van de spelers diehard gaat mfen :)

Ik zie het verschil met D2 nog steeds niet. Nu is het ook zo dat zoveel % gaat mf'en, trekt het beste al aan, gaat mf'en vindt het nog eens en verkoopt de boel. En die mensen verkopen hun items alleen bij een ladder reset ;)

Het enige wat de economie verneukt in D2 is het botten en dupen, als ze dat in D3 kunnen weren is de economie al gered, daar heb je geen BoE voor nodig :)

• Omnyakom1
OkkE schreef op donderdag 03 september 2009 @ 10:59:
[...]

Tsja, die globes. Ik vind ze maar niks. Hoe zal ik het zeggen...het begint dan een beetje op een ''console platformer'' lijken. Als jij zo graag zulke beslissingen wilt nemen kun je maar beter R&C ofzo spelen.
Pheno79 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:57:
Ik zie het verschil met D2 nog steeds niet. Nu is het ook zo dat zoveel % gaat mf'en, trekt het beste al aan, gaat mf'en vindt het nog eens en verkoopt de boel. En die mensen verkopen hun items alleen bij een ladder reset ;)

Het enige wat de economie verneukt in D2 is het botten en dupen, als ze dat in D3 kunnen weren is de economie al gered, daar heb je geen BoE voor nodig :)
Je moet het verschil met D2 ook niet willen maken maar met een perfecte economie.
Je herhaalt ook steeds wat je zegt en volgens mij lees je niet goed wat voorgaande mensen getypt hebben, namelijk dat BoE flooding voorkomt. Als je dat doorhebt, in je achterhoofd een perfect diablo economie voor je neemt en nog eens mijn voorbeeld leest snap je het misschien (beter) :)

Dat klopt deels maar botten + dupen + mfen = flooding van items waarbij dupen het makkelijkst is daarna botten en dan pas mfen. Zie ook het laatste stuk van Bashioks post, de reset van de ladder is eigenlijk een slechte manier om de economie te herstellen en dat was niet anders geweest als botten en dupen niet in D2 bestonden alleen om het feit dat flooding van items niet zal stoppen. Maar dat laatste klopt dus niet helemaal om de economie van D2 (zonder botten en dupen) in evenwicht wordt gehouden door resets.

• OkkE

OkkE

Pheno79 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:57:

Maar het maakt wel degelijk een verschil, namelijk:
Wanneer je een BoE item hebt gebruikt, is het niet nogmaals te traden. Dat item is dan dus effectief uit de economie gehaald. Doen ze dat niet, kan je al je items oneindig blijven traden, en komt er dus een overschot.

In mijn ogen staat dit los van MagicFind.
Omnyakom1 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:07:
Tsja, die globes. Ik vind ze maar niks. Hoe zal ik het zeggen...het begint dan een beetje op een ''console platformer'' lijken. Als jij zo graag zulke beslissingen wilt nemen kun je maar beter R&C ofzo spelen.
Nee, dan is het veel beter om jezelf vol te laden met pots, waardoor je eigenlijk "oneindig leven" hebt.

die globes zullen bij mij iig vaak voor situaties zorgen als "ik heb nog 10 hp en geen health globes en er staat een dikke mob voor me" oftewel, je weet zeker dat je harstikke dood gaat...

leuk vooruitzicht heb je dan, helemaal als je hardcore speelt

of zou er nog een andere manier zijn om je health weer op pijl te krijgen?
OkkE schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:11:
[...]

Maar het maakt wel degelijk een verschil, namelijk:
Wanneer je een BoE item hebt gebruikt, is het niet nogmaals te traden. Dat item is dan dus effectief uit de economie gehaald. Doen ze dat niet, kan je al je items oneindig blijven traden, en komt er dus een overschot.

In mijn ogen staat dit los van MagicFind.

[...]
Trade jij je main char gear dan in D2? Als het een perfect item voor je stijl is toch niet?

Ik zie BoE nog steeds na tig keer lezen van vorige posts als een manier om te zorgen dat het eerste item met naampje "unique blabla of the bla" dat je vindt niet kan traden indien je het aantrekt. Maar als het zo'n goed item voor je class is trade je dat toch niet. Als je de tweede keer item met naampje "unique blabla of the bla" vindt doe je het niet op je character, maar in een stash, mule, marketplace, whatever en verkoop je het.

D2:
Als ik nu een titans javalin vind zet ik die toch ook op mijn furyzon? De tweede keer dat ik ze vind zal ik verkopen. What's the difference? Had ik geen furyzon had ik het niet ge-equiped en had ik dus de eerste keer dat ding ook verkocht.

• OkkE

OkkE

Dalyxia schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:57:
die globes zullen bij mij iig vaak voor situaties zorgen als "ik heb nog 10 hp en geen health globes en er staat een dikke mob voor me" oftewel, je weet zeker dat je harstikke dood gaat...

Ik heb D2 nog nooit gespeeld (heb 'm gister besteld) maar het lijkt mij dat je iets verkeerd doet wanneer je erg vaak in zulke situaties terecht komt.
Maar het is natuurlijk op dit moment nog wat vroeg, we weten helemaal niet hoevaak zo'n situatie mogelijk voor zal komen in D3.

Ik vind het idee van Blizzard opzich goed klinken:
Ze willen niet dat je oneindig health pots kunt gebruiken om zo dus "infinite life" te hebben. Door health globes te laten droppen van mobs, ontstaat de (in mijn ogen leuke) situatie, waarbij je moet kiezen; neem ik a) een pot of b) wacht ik even met vechten / vlucht ik of c) vecht ik door in de hoop dat er een globe valt.

En de enige 2 manieren (die ik weet) om je health weer op pijl te krijgen, zijn health globes en health pots, waarbij je de laatste dus maar heel af en toe kunt gebruiken.
Pheno79 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:59:
Trade jij je main char gear dan in D2? Als het een perfect item voor je stijl is toch niet?
Gaat om deze situatie:

Je vind item B, dit is beter dan je op dit moment hebt (item A), dus je trekt B aan maar je kunt A niet traden (door BoE); hier door zal dit item niet opnieuw in het spel komen.

Uiteraard werkt dit niet bij perfecte items, maar naast die paar perfecte zijn er natuurlijk een hoop items die wel een upgrade zijn, maar niet perfect. Het leuke van BoE vind ik, dat je dus een keus moet maken: gebruik ik het item dat een upgrade is (maar niet perfect) zelf, of trade ik het.

[ Voor 47% gewijzigd door OkkE op 03-09-2009 13:26 ]

Dalyxia schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:57:

Daar kan je eigenlijk nog niet over oordelen want je weet niet hoe vaak ze droppen, behalve dat grote mobs (bijv. Dune Dervish) vaker HGs droppen dan kleine mobs (bijv. Kahzra).
Pheno79 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:59:
[...]

Ik zie BoE nog steeds na tig keer lezen van vorige posts als een manier om te zorgen dat het eerste item met naampje "unique blabla of the bla" dat je vindt niet kan traden indien je het aantrekt. Maar als het zo'n goed item voor je class is trade je dat toch niet. Als je de tweede keer item met naampje "unique blabla of the bla" vindt doe je het niet op je character, maar in een stash, mule, marketplace, whatever en verkoop je het.

D2:
Als ik nu een titans javalin vind zet ik die toch ook op mijn furyzon? De tweede keer dat ik ze vind zal ik verkopen. What's the difference? Had ik geen furyzon had ik het niet ge-equiped en had ik dus de eerste keer dat ding ook verkocht.
Dat is natuurlijk ook een zeer beperkt voorbeeld want die zijn java only maar ook hier mis je iets want hoeveel mensen traden hun char weer weg voor nieuwe equip voor een andere build/char..
Pvpers (veelal de rijke lui in D2) kopen een full char en na een week of 3 verkopen ze het weer om een andere build te kunnen bekostigen, hierdoor blijven de high level items die zij bezitten steeds maar in de roulatie en dat haal je met BoE eruit.

Dalyxia schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:24:
[...]

Om ook hier nog even op terug te komen (zal later een update van Bashiok posten).
Ik herinnerde me dat in een interview van BlizzCon09 Leonard Boyarsky heeft laten weten dat ze alle effecten eerst maxed out epic maken om het vervolgens in te tomen. Hij gaf toen een voorbeeld met die skeletten die je uit een mob kan slaan dus ze waren er al mee bezig zoals ik aangaf :).

Overigens vind ik deze reply op Diii echt goed:
I just love the fact that these fans want things to “mix with the enviroment” and in their examples choose a text color that is barely legible *because* it blends in so well with said enviroment.

It doesn’t get more ironic than that, as their examples perfectly illustrate why things sometimes need to “pop” rather than blend in.

• Hydra
Sowieso: "die hard" fans die vinden dat ze recht hebben op dingen 8)7

Je hebt recht op een mening, that's it :)

• Ward Vr
I just love the fact that these fans want things to “mix with the enviroment” and in their examples choose a text color that is barely legible *because* it blends in so well with said enviroment.
My eyes they burn :D
It doesn’t get more ironic than that, as their examples perfectly illustrate why things sometimes need to “pop” rather than blend in.
De bijgewerkte screens poppen voor mijn part nog meer dan genoeg, zeker met een party van 4 denk ik dat het nog genoeg zal 'poppen'. :)

Bashiok on Art Controversy.. again.

Afbeeldingslocatie: http://www.diii.net/gallery/data/553/thumbs/art-act2-02.jpgBashiok: Yeah, and that’s cool. It was said I don’t know how many times at this BlizzCon alone that we’re always working against the issue of having too many effects that are too crazy and over the top going off at the same time. So yeah, it’s always a potential problem. I just don’t think our artists need to be drawn a schematic of how to fix it. They’re paid professionals, they do this for a living.

I don’t like good ideas going to waste. Over this past week quite a few members have been discussing this only to be rejected by a lot of “supporters to brightness”. I am getting this growing suspicious they are employees of yours.

The reasons we would like a tone down of spell effects / lighting is because they are unnaturally bright and don’t blend into the game world. They don’t have that “diablo touch” or feel, yet. They dominate the battle by flowing over the enemies and they are just plain too bright.

Afbeeldingslocatie: http://www.diii.net/gallery/data/553/thumbs/art-act2-03.jpgBashiok: They seem to indicate, in an unnecessarily blurry way, that spell effects should change depending on the environment. Which is a really odd and unnecessary direction. They also seem to indicate that Diablo games do not have bright/flashy/glowing weapons, armor, enemies, or spell effects to help differentiate things on-screen, that each environment should be a brown mess and spells are indistinguishable from the background. I can only assume they did not play Diablo II.

Truthfully whoever created those images has an entirely distorted perception of what Diablo is. Really.
But hey, thanks for the feedback. It was delivered in a very hostile way.

Afbeeldingslocatie: http://www.diii.net/gallery/data/553/thumbs/art-act2-04.jpgBashiok: Ah ok, fair enough, maybe not so much on weapons. A mistake. Screenshot it. ;)

There were more than a few.
http://img299.imageshack....o%202%20glowing%20weapons
http://gadgets.boingboing.net/Diablo-II-1.jpg
http://file043b.bebo.com/...703920010a8371730567l.jpg

Do any of those blend in? Diablo II always used very bright garish colors to help give indicators to the players to serve the gameplay. There was nothing wrong with it, but condemning what’s in one hand while hiding the other is just untruthful.

But in general it was much less flashy and noisy. Maybe that’s the reason that Diablo II can have 8 players before things start to get messy, and DIablo 3 only needs 4 to make that happen.
Bashiok: Wholly disagree. And we limit to 4 because we recognize that even in Diablo II 8 was way too many people, that anything above 4, even in Diablo II, made a terrible mess of the game.

I’m sure that Blizzard have a bunch of awesome talented artists and animators working on that stuff. It just that things still look a little bit over the top / unnecessary and simple people like me would like to know why…
Bashiok: We want the game to look awesome. Skills should feel awesome. And more importantly you should be able to tell what each skill is. But I would disagree that most people are actually curious, as you are. The OP and others want to tell us that they know how to make a game better than we do, and I find that insulting.

Afbeeldingslocatie: http://www.diii.net/gallery/data/553/thumbs/art-act2-05.jpgPLEASE, be curious, ask why, give some reasoned feedback. But marking up a screenshot with red marker like it’s a test and we’re being graded by a teacher, it’s a hostile approach as far as I’m concerned.

The skills are absolutely not final, we understand the issues with skills being too noisy, as I said, and it’s something we’re aware of and will keep on top of.

Yes, but the garish green color for poisoned enemies was rather unnecessary. Also, saying “Well Diablo 2 had some garish colors so, therefore, any garish and/or over-the-top colors we put in D3 is justified” is not a good argument.

Bashiok: Quote from the OP: “They don’t have that “diablo touch” or feel, yet.” He was drawing direct comparisons to previous games, and to that, I say that we’re not straying.

Plus, In none of those screen shots you linked did the effects so completely overpower the scene as we’ve been seeing in Diablo 2.
Bashiok: Ok fine, I’ll go find better examples. :P Bottom line is that we all know Diablo II is commonly bright, colorful, and messy with effects. It’s insincere to propose otherwise.

And, is it really good design to make every spell and effect over-the-top to convey “power” or give it an “epic” feel? Aren’t there other ways to go about that than simply making very bright and garish animations?
Afbeeldingslocatie: http://www.diii.net/gallery/data/553/thumbs/art-act2-06.jpgBashiok: Yes it is good design, because it’s easy to then build variations, less powerful versions, or tone it back. Make everything as awesome and amazing as possible, then you work your way back if necessary to a point where it all works together. There’s no real way to be completely precise with it on the first shot, so why not make things awesome?

But overall, yes IT IS awesome design to make everything feel epic. Do you want to put points into a skill and think it feels weak?

Arguing about whether or not “most” people are “curious” is pointless. Neither you nor the OP has any real statistics for how much of the D3 audience is concerned about it. What you do know for sure is that there are some people who are concerned about it.
Bashiok: And I think I’m just tired of stating over and over that it’s a known concern. Everyone has a bad day, just give me this one as a mulligan.

Bashiok gaat heel erg letterlijk in op de screenshots ipv het idee achter die gephotoshopte screenshots

heeft het over dat ze een skill "EPIC" willen maken

ja leuk, een beeldvullende vlam, die 1-2 damage doet :/

als je begrijpt wat ik bedoel, meestal ben ik het wel met bashiok eens, maar in dit geval slaat hij toch ff de plank mis vind ik.
Dalyxia schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:57:
Bashiok gaat heel erg letterlijk in op de screenshots ipv het idee achter die gephotoshopte screenshots

als je begrijpt wat ik bedoel, meestal ben ik het wel met bashiok eens, maar in dit geval slaat hij toch ff de plank mis vind ik.
Dat is waar maar zie mijn post op reactie van een van jou posts op de vorige pagina :)
Bashiok verteld vaak niet alles en zoals hij in een ander (nutteloos) topic aangaf was het ook niet echt zijn dag. Heeft zeker de exacte datum voor 1.13 te horen gekregen en baalt nu als een stekker ;)

Overigens is het idee wel goed maar hoe het gebracht wordt niet en dat ben ik het helemaal eens met Bashiok. En zoals ik al vaker gezegd heb zijn die plaatjes ook nonsense want als ik een random plaatje pak en die uitvergroot om de effecten ervan beter te laten zien is het natuurlijk totaal uit verband..

[ Voor 16% gewijzigd door psychoclown op 03-09-2009 17:02 ]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Dalyxia schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:57:

Hij maakt juist een heel goed punt. Diablo 2 IS een enorm kleurrijk spel. Ga daar inderdaad met 4 man (8 was teveel chaos) een dungeon in en je scherm is 1 groot kleurspektakel. Effecten zo subtiel dat ze "blenden" met iedere environment (groene bossen, rode hell, grijze kerkers, bruine woestijn) zou het spel bijzonder saai maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Hydra
Boeboe schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:33:
Hij maakt juist een heel goed punt. Diablo 2 IS een enorm kleurrijk spel. Ga daar inderdaad met 4 man (8 was teveel chaos) een dungeon in en je scherm is 1 groot kleurspektakel. Effecten zo subtiel dat ze "blenden" met iedere environment (groene bossen, rode hell, grijze kerkers, bruine woestijn) zou het spel bijzonder saai maken.
Ik vind dat die lui die zitten te miepen over de kleuren eens gewoon weer Diablo 2 moeten gaan spelen. Daar was gifgroen ook gewoon HEEL erg groen. En dat gemiep steeds over dat het te kleurrijk is, sommige mensen moeten 'es wat meer naar buiten gaan. Zijn volgens mij vergeten dat niet alles bruin en grijs is.

Bashiok on Damage Types

A fan noticed the “holy magic” damage type listed on some Monk Skills, and asked if the fire, cold, lightning, poison, arcane, and physical were the only six types of damage we’d see in Diablo 3?
Bashiok: Damage types aren’t actually completely finalized. There’s likely to be some additions, maybe some combinations. For instance people may have noticed that a few of the Witch Doctor Skills refer to a damage type called “black magic”. All of the monk spells seen relied purely on weapon damage as their base, but that doesn’t mean there couldn’t be a holy damage type. What we don’t want is for players to carry around a ton of different resistance sets to deal with a large number of different types of damages. There’s quite a few different ways to go about solving that, but just to be clear we want damage types to serve the gameplay and not require players to have to pursue complex or item-heavy solutions to it.

On a similar note is there any plans to include damage type on the skills’ tooltips?
Bashiok: Probably. At the very least on skills that it may not be obvious for, which if I were to guess would probably just make it easier to list it for all of them. But, UI/skill description brevity is always a goal, so we’ll see.

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Boeboe schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:33:
[...]

Het probleem is juist om d2 te vergelijken met d3 in de zin van graphics...
De gat in graphics, mogelijkheden en stijl is gewoon niet te vergelijken. Snap ook niet waarom beide partijen het dan zo vaak blijven doen... Had vauit Blizzard toch wel netjes verwacht dat ze dat zouden vol houden maar Bashiok duidelijk niet :P.
Ben het er wel mee eens dat ze alles in d3 mooi willen maken en daardoor het een beetje beeldvervuiling word. Net als de over blur, er is niets mis met scherpe randjes aan chars en hun equipment te geven. Of spells, dan zie je in ieder geval de radius/range goed.
D3 screenshots zijn verder op een best redelijke reso genomen allemaal en als op die reso heel het beeld vult met een effect moet ik al snel zeggen dat het gaat vervelen. Een aantal RTS games hebben dat ook wel met veel te grote ontploffingen en effecten soms, er gaat gewoon veel te veel om in beeld om tijd te hebben verblind te worden :P.

Verder moet Bashiok gewoon eens chillen, z'n dag of niet. Iemand in zijn positie hoort zich altijd te gedragen en op de "juiste" manier te reageren op dingen. Als je op dat moment er niet toe in staat bent moet je maar eventjes stil zijn :D

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 15:05
De effecten die je nu ziet zijn expres zo over the top gemaakt omdat het makkelijker is om het in een later stadium naar beneden bij te stellen dan naar boven.

• Ward Vr
En wie ben jij om dat te zeggen ? Zelf zou ik denken dat naar boven bijstellen (bijna) even gemakkelijk gaat als naar onder, het grote deel van de effects toch (glows enz.).

[ Voor 7% gewijzigd door Ward Vr op 03-09-2009 19:07 ]

Ward Vr schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:02:
En wie ben jij om dat te zeggen ? Zelf zou ik denken dat naar boven bijstellen (bijna) even gemakkelijk gaat als naar onder, het grote deel van de effects toch (glows enz.).
Dat heb ik al vaker gezegd (leest niemand mijn posts ofzo? :P)
Dat heeft volgens mij Leonard Boyarsky Jay Wilson bevestigd in een interview waarbij hij als voorbeeld de uit het lijf geslagen skeletten gaf.
One example of one of the biggest ways we edited ourselves is … we have this cool system where we can hit a dude so hard that his skeleton flies out. It was awesome, really cool-looking. And we added several skills that did that; every time you hit somebody, their skeletons fly out. But I have to say, it got a little boring after a while! It became a little excessive. It took away the coolness of it. And so there, we felt like our overuse of it actually de-emphasized it, and we didn’t like that. We were like, “No, if we want to push the skeleton out of somebody, we want it to be a big deal.” I want to really like see it, and I want it to be a special event. And that’s probably the main way we’ve toned ourselves down, is to go back and say, let’s not go so overboard, that there’s nothing cool about the violence.
Al is dat niet echt een verklaring ervoor en ook niet de bevestiging die ik bedoelde dus ik zoek verder :P

[ Voor 50% gewijzigd door psychoclown op 03-09-2009 19:37 ]

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Jeebus schreef op donderdag 03 september 2009 @ 18:34:
De effecten die je nu ziet zijn expres zo over the top gemaakt omdat het makkelijker is om het in een later stadium naar beneden bij te stellen dan naar boven.
Niet echt gezien er effectief gezien niets aan de skills aan range, damage of ook maar iets veranderd... Het is puur visueel, dus waarschijnlijk gewoon wat variable waardes waar ze eindeloos mee kunnen spelen omhoog of omlaag.

Ik denk persoonlijk dat het team zich gewoon een beetje heeft laten meeslepen stiekem ;P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
Ward Vr schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:02:
in een van de filmpjes zie je heel veel effecten van de axes van de barb. Hier zegt Bashiok later over dat dit de maximum effect is. En dat het effect afhangt van de dmg van het wapen.

Dus een axe met klein beetje fire dmg glowd bijna niet, maar een met heel veel fire dmg glowed ook veel meer.
De glow effects zijn dus al instelbaar, en het zou heel goed kunnen dat er in de uiteindelijke versie gewoon nooit het maximum getoont wordt. (dus dat het zwaarste visual effect een 80% is van wat we nu gezien hebben bijvoorbeeld)

Dit zal in een later stadium worden bijgesteld. Dat zijn geen dingen die je nu al doet.

[ Voor 21% gewijzigd door BasieP op 03-09-2009 19:21 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Ward Vr
psychoclown schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:18:
[...]

Dat heb ik al vaker gezegd (leest niemand mijn posts ofzo? :P)
Nog maar een blz of 15 :p
daves2hd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:18:
[...]

Niet echt gezien er effectief gezien niets aan de skills aan range, damage of ook maar iets veranderd... Het is puur visueel, dus waarschijnlijk gewoon wat variable waardes waar ze eindeloos mee kunnen spelen omhoog of omlaag.

Ik denk persoonlijk dat het team zich gewoon een beetje heeft laten meeslepen stiekem ;P
Precies, onderwijl zal heus wel wat afgesteld worden hier en daar maar met een tekening ga je toch ook eerst alles in grote lijnen maken en daarna pas de details niet andersom ;)
Haha gelukkig maar, kan ik niet een rss feed aanmaken op mijn posts ofzo? :9

• Hydra
Heb het al eerder gezegd, maar ik heb het volste vertrouwen in de art-direction van Blizzard. In ieder geval een stuk meer dan in die van een paar schreeuwerds op 't net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
mee eens!

Bornakk: Right, exactly. The last question we have today is from James Wichtowsky. Have you settled on a particular color scheme for item drops?
Jay Wilson:

Color scheme is pretty solid right now, it follows very closely to the Diablo 2 color scheme. We slightly shifted some of the hues to help, especially with color blindness, to try and get some of the more problematic combinations. We took out, for example, uniques were gold, we’ve changed their color I think we did purple which is a bit of a nod to World of Warcraft but the problem was gold and yellow were really close. Even though the gold lettering was unique and everything it was often very difficult to tell the two apart. So we just did that not to get away from Diablo but to try and fix that kind of readability issue. What we found is that if we try and get too far from Diablo it doesn't feel right, so right now magic items are blue, rare items are yellow, unique items I think they're purple – I'm operating off memory here but they might be different actually because I think we use purple for something else for an item type we haven’t announced yet. Then if we do set items they'll be green, we haven't made a call on set items yet.

[ Voor 192% gewijzigd door Omnyakom1 op 04-09-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Hydra schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:02:
Heb het al eerder gezegd, maar ik heb het volste vertrouwen in de art-direction van Blizzard. In ieder geval een stuk meer dan in die van een paar schreeuwerds op 't net.
Inderdaad.

Soms vind ik het wel heel netjes van Blizzard dat ze weer reageren op zo'n whine. Ook in dit topic trouwens, zie ik regelmatig een post terug waarbij ik denk "dat staat notabene in de quote 2 post er boven!"... Maar eigenlijk ook niet vreemd, het is algemeen bekend dat mensen niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Omnyakom1 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:07:
[...]

Wat is R&C?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
ratchet & clank prolly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat mij opviel is dat het erop lijkt dat het Ladder-systeem, zoals het nu gebruikt wordt bij D2/LoD, geen voorkeur geniet (Bashiok noemt het een "very intrusive approach"). Er wordt gesproken over een systeem waarbij meerdere jaren gespeeld kan worden zonder ladder-systeem (+reset) en zonder dat er een hoge inflatie optreedt. Ik ben het met Pheno eens dat het BoE principe maar een klein gedeelte van het item-flooding wegneemt. Alleen de eerste maal dat je zo'n item vind heb je de keuze: traden of permanent houden. Dat is natuurlijk nooit genoeg, zonder ladder-reset, om inflatie te voorkomen. Op Hardcore is dat altijd wat minder omdat alle items verloren gaan bij een RiP. Uitgaande van een soortgelijke dropkans voor de top-items als bij D2/LoD lijkt het me, met name op Softcore, onmogelijk om jaren vooruit te kunnen zonder dat deze (top)items flink hun waarde verliezen.

Wat betreft allerlei "visuals", laat Blizzard nu maar gewoon hun werk doen. Al dat gemiereneuk in zo'n vroeg stadium is volstrekt zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tollo71 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:51:
Wat mij opviel is dat het erop lijkt dat het Ladder-systeem, zoals het nu gebruikt wordt bij D2/LoD, geen voorkeur geniet (Bashiok noemt het een "very intrusive approach"). Er wordt gesproken over een systeem waarbij meerdere jaren gespeeld kan worden zonder ladder-systeem (+reset) en zonder dat er een hoge inflatie optreedt. Ik ben het met Pheno eens dat het BoE principe maar een klein gedeelte van het item-flooding wegneemt. Alleen de eerste maal dat je zo'n item vind heb je de keuze: traden of permanent houden. Dat is natuurlijk nooit genoeg, zonder ladder-reset, om inflatie te voorkomen. Op Hardcore is dat altijd wat minder omdat alle items verloren gaan bij een RiP. Uitgaande van een soortgelijke dropkans voor de top-items als bij D2/LoD lijkt het me, met name op Softcore, onmogelijk om jaren vooruit te kunnen zonder dat deze (top)items flink hun waarde verliezen.

Wat betreft allerlei "visuals", laat Blizzard nu maar gewoon hun werk doen. Al dat gemiereneuk in zo'n vroeg stadium is volstrekt zinloos.
In WoW werkt dit systeem al erg goed. Je kunt een item niet oneindig meer doortraden, waardoor de markt niet verzadigt zal worden, of dit veel langer duurt. Koppel daaraan systemen zoals moneysinks (want in feite is er in de wereld van RPG's een oneindige hoeveelheid gold. Haal je steeds een hoeveelheid gold weg, dmv money sinks, op een dusdanige manier dat er evenveel gold verdwijnt in moneysinks, als dat er bij komt dmv farmen, dan hou je een stabiele economie. Dat is in WoW heel duidelijk te merken, en daar heeft Blizzard dus ook kunnen experimenteren. probleem met money sinks is dat iets OF heel erg duur is (bijv: mounts in WoW), OF er een percentage van je geld bij transacties verdwijnt (Auction Fouse), waardoor mensen vaak geduld moeten hebben om dat ene item te kunnen kopen. Iets wat in een action RPG als diablo niet altijd leuk is, omdat de kans relatief groot is dat die item die je wil kopen obsolete word, omdat je inmiddels al een paar levels hoger bent vanwege het grinden, en je wellicht al betere items hebt gevonden. Dan heeft het goud ook weer weinig nut natuurlijk. Er moet dus een balans in komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind bovenstaande discussie over kleuren weer net zo nutteloos als de discussie over art direction + kleur maanden geleden. Sterker nog, het zijn waarschijnlijk dezelfde mensen. Ik ben het volledig met Bashiok eens.Mensen die niet zelf bij de ontwikkeling betrokken zijn wel kunnen speculeren, maar vormen dus duidelijk geen goed afgewogen mening met correcte argumenten aan. En de aanpak is smakeloos.

Dit is weer typisch zo'n design verschijnsel dat op z'n pootjes terecht gaan komen, maar mensen moeten duidelijk wat te zeiken hebben.

En als je goed leest tussen de regels door, merk je ook op dat ze de effecten bij 'full potential' testen, en de effecten dus upgraden als je skills upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik weet niet of ik het BoE (bind on equip) principe goed begrijp.

Betekent het dat je je eigen wapens gaat verzamelen welke je steeds sterker kan maken door er allerlei items aan toe te voegen? En die wapens zouden vervolgens alleen door jezelf kunnen worden gebruikt?

If so, dan zou dat best wel ok zijn...
If not, begrijp ik het nog niet helemaal...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
BoE betekent gewoon dat je goeie wapens kunt traden tenzij je ze eerst zelf gebruikt.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.