Dat topic had ik gespot ja, vandaar mijn keuze. Gebruik je nog tomtom of wat anders? Ik heb vandaag Navigon geprobeerd en dat werkt op zich ook heel aardig. Alleen die stem is echt afschuwelijkScott schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:07:
Ik heb daar een tijdje geleden een topic voor geopend, maar ik geloof niet dat er veel geïnteresseerden zijn
Ik wilde zelf even wachten met het aanschaffen van de middelen die ik eventueel nodig zou hebben. Er zijn de afgelopen maanden op verschillende manieren oplossingen voor het missen van GPS op de iPod touch bedacht, en ik heb het idee dat dat alleen maar meer zal worden. Nou heb je er maar één nodig natuurlijk, maar ik vind geen van die oplossingen een échte (ik jailbreak liever niet, ik heb geen zin om $100+ neer te leggen om fatsoenlijk te kunnen navigeren en ik heb een strenge eis dat ik de carkit die ik nu heb wil blijven gebruiken vanwege zijn FM-transmitter feature).
Ik heb me wel verdiept in welke app het beste zou zijn voor mij. Zonder echt iets geprobeerd te hebben zou dat Navigon worden, omdat die bepaalde features had die TomTom en andere concurrenten niet hadden. Geen idee meer welke, is al weer even geleden
Echter, Google heeft gezegd dat ze ook turn-by-turn naar de iPhone gaan brengen. Met wat mazzel wordt dat gratis (bijv. ingebouwd in de Maps-app), dus dan hoef je daar ook geen geld maar aan uit te geven.
Ik heb me wel verdiept in welke app het beste zou zijn voor mij. Zonder echt iets geprobeerd te hebben zou dat Navigon worden, omdat die bepaalde features had die TomTom en andere concurrenten niet hadden. Geen idee meer welke, is al weer even geleden
Ik moet toegeven dat ik de software niet geheel op legale wijze verkregen heb dus dan wordt dat deel minder belangrijk. Het jailbraken brengt me tot nu toe nog geen problemen.
Overigens heb ik ook een carkit voor de Ipod, middels de Dension Gateway 100 (voor alfa 147) en de bijbehorende houder is de ipod aangesloten op de wisselaar ingang. Vandaar dat de standaard tomtom houder ook geen oplossing zou zijn voor mij, hij zit immers al in een houder. Zolang je de navigatie software niet hoeft te kopen is die € 8 + € 20 natuurlijk een schijntje, maar inderdaad, wel jailbraken en nee niet legaal.
Navigon werkt op zich prima, alleen vind ik de bediening in de auto wel vrij lastig. Het probleem is dat ze gebruik maken van de standaard kleine ipod knoppen en dat is tijdens het rijden niet zo fijn. Bij tomtom is dat gelijk aan hun dedicated kastjes.
Navigon is wel weer makkelijker te combineren met muziek afspelen, je kunt gewoon met 1 druk op de knop je muziek bedienen zoals je dat normaal ook doet, terwijl je bij tomtom alleen volgende/vorige of pause kunt doen. Daarnaast fade navigon mooi uit als er instructies komen en hoor je de muziek nog zachtjes op de achtergrond waar tomtom gewoon uit en aan schakelt.
De stem van Navigon is echt slecht, het is allemaal niet achter elkaar ingesproken, dus je krijgt heel veel toonhoogte verspringingen en het is een belgische stem, en ik heb nog niet gevonden hoe ik dat moet veranderen.
Overigens heb ik ook een carkit voor de Ipod, middels de Dension Gateway 100 (voor alfa 147) en de bijbehorende houder is de ipod aangesloten op de wisselaar ingang. Vandaar dat de standaard tomtom houder ook geen oplossing zou zijn voor mij, hij zit immers al in een houder. Zolang je de navigatie software niet hoeft te kopen is die € 8 + € 20 natuurlijk een schijntje, maar inderdaad, wel jailbraken en nee niet legaal.
Navigon werkt op zich prima, alleen vind ik de bediening in de auto wel vrij lastig. Het probleem is dat ze gebruik maken van de standaard kleine ipod knoppen en dat is tijdens het rijden niet zo fijn. Bij tomtom is dat gelijk aan hun dedicated kastjes.
Navigon is wel weer makkelijker te combineren met muziek afspelen, je kunt gewoon met 1 druk op de knop je muziek bedienen zoals je dat normaal ook doet, terwijl je bij tomtom alleen volgende/vorige of pause kunt doen. Daarnaast fade navigon mooi uit als er instructies komen en hoor je de muziek nog zachtjes op de achtergrond waar tomtom gewoon uit en aan schakelt.
De stem van Navigon is echt slecht, het is allemaal niet achter elkaar ingesproken, dus je krijgt heel veel toonhoogte verspringingen en het is een belgische stem, en ik heb nog niet gevonden hoe ik dat moet veranderen.
Vanochtend kwam ik erachter dat mijn scherm gebarsten is. Apple doet hier niets mee, je garantie ie gelijk de deur uit (lekkere service BTW). Affijn, nu kom ik twee online diensten tegen die deze willen repareren:
Ipodreparatie.nl met een geschatte prijs van 109 euro.
Ipod service.nl met een prijskaartje van 81,50.
Heeft er iemand in dit topc ervaring met deze diensten?
Ipodreparatie.nl met een geschatte prijs van 109 euro.
Ipod service.nl met een prijskaartje van 81,50.
Heeft er iemand in dit topc ervaring met deze diensten?
Verwijderd
Ik ben denk ik van plan om een Ipod touch 8gb te kopen. Ik wil hem vooral gaan gebruiken als mp3 speler, maar ik wil hem ook gebruiken om afspraken in te zetten en snel notities te maken. Is daar de ipod touch een beetje geschikt voor? Het enige wat ik jammer vind is dat je geen radio kunt luisteren aangezien ik dat best veel doe.
Streaming radio is prima te doen zolang je maar een beschikbaar draadloos netwerk in de buurt hebtVerwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:27:
Het enige wat ik jammer vind is dat je geen radio kunt luisteren aangezien ik dat best veel doe.
Verwijderd
Ah mooi zo! Ik zit gelukkig vaak bij een wi-fi spot dus dat is helemaal goed dan
Ik vraag me alleen af als je er nu een koopt, krijg je dan gelijk de versie 3.1? Want hier zitten wel een aantal leuke features bij had ik gezien
Als ik kijk wat ik doen wil denk ik dat de 8 GB wel oed is, maar als ik dan kijk naar de nieuwe techniek dan wil ik heel graag de 32 GB. Als ik dan weer naar de prijs kijk dan kan gaat stilletjes de 8 GB spreken.jelle. schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:53:
[...]
Wat is je vraag danJe hebt het over 169 euro, dan is je keus voor de 8 GB versie kennelijk al gemaakt?
En ik naam aan dat je browsen 'binnen' de deur bedoelt, tenzij jouw gemeente voorzien is van een draadloos WiFi-netwerk op straat
De vraag is heel simpel: "Is de 32 GB het geld verschil en de techniek waard"? Ik betaal liever iets meer voor een betere variant, dan goedkoop gaan zitten en spijt te hebben.
Dus wie heeft voor mij wat argumenten om de 8 GB met de 32 GB te vergelijken.

Iphone 5 -- eerste Iphone
Dus hij (de 8 GB) heeft dezelfde firmware als de 32 en 64 GB versie? of vergis ik mij nu?Wiethoofd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:34:
Als je de 3G 8GB koopt zit hier meteen 3.1 op, de 3G 32 en 64GB hebben sowieso de 3.1 firmware.
iPod word morgen opgestuurd naar ipod-service.nl. Veel goeds over gehoord en de prijs valt mee zo te zien. Ik mis ehm nu al
Ja, dezelfde fimware versie maar qua hardware is de Ipod Touch 3G 8GB minder als de 32GB en 64GB.Mouse_NL schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:23:
[...]
Dus hij (de 8 GB) heeft dezelfde firmware als de 32 en 64 GB versie? of vergis ik mij nu?
Neem dus een 32GB/64GB versie.
Ik heb even gekeken op de pagina ik neem aan dat je ipod buiten de garantie valt van 1 jaar Apple (of 2 jaar modern.nl)?DeX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 14:33:
iPod word morgen opgestuurd naar ipod-service.nl. Veel goeds over gehoord en de prijs valt mee zo te zien. Ik mis ehm nu al
Want ik ben van plan 1 aan te schaffen en ik wil niet meteen met hoge kosten opgezadeld zitten.

Bedant voor je reactie ik ga nu zoeken waar ik tenminste de 32 GB zo goedkoop mogelijk (nieuw of niet lang 2e hands) kan krijgen, suggesties zijn welkom.PSP123 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:27:
[...]
Ja, dezelfde fimware versie maar qua hardware is de Ipod Touch 3G 8GB minder als de 32GB en 64GB.
Neem dus een 32GB/64GB versie.
Glas stuk = garantie vervallen. Het is namelijk net als waterschade: gebruikersfout.Mouse_NL schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:14:
[...]
Ik heb even gekeken op de pagina ik neem aan dat je ipod buiten de garantie valt van 1 jaar Apple (of 2 jaar modern.nl)?
Want ik ben van plan 1 aan te schaffen en ik wil niet meteen met hoge kosten opgezadeld zitten.
Dan geef ik je een tip regel de kosten via je inboedelverzekering. Als Apple het niet doet dan via je inboedelverzekering.DeX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:03:
[...]
Glas stuk = garantie vervallen. Het is namelijk net als waterschade: gebruikersfout.

Echt he.. Dan ben ik weer zo'n sukkel die dat vergeet. Thanks 100000x (ik zou het anders nooit bedacht hebben)! Ik ga regelen!Mouse_NL schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:22:
[...]
Dan geef ik je een tip regel de kosten via je inboedelverzekering. Als Apple het niet doet dan via je inboedelverzekering.
Graag gedaan ik hoop dat je tenniste iets terugkrijg. Ik heb een klein kind en als die iets stuk maakt al dan niet van mij bel ik ze op. Tot nu toe 2 bedragen onder de dacht ik als ze onder de 500 euro gewoon uitbetaald zijn.DeX schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:28:
[...]
Echt he.. Dan ben ik weer zo'n sukkel die dat vergeet. Thanks 100000x (ik zou het anders nooit bedacht hebben)! Ik ga regelen!
Zo nu ga ik weer verder met het zoeken van een 32 GB versie. Ik moet er gewoon 1 hebben volgende week.
Denken jullie dat dit iets is: http://cgi.ebay.nl/Blueto...ducts?hash=item3efa4b83e3
(Bluetooth earphones for o.a. Ipod Touch)
(Bluetooth earphones for o.a. Ipod Touch)
PSP123, ik denk dat je vraag beter op z'n plek is in [iPhone & iPod touch] Bluetooth headsets & ervaringen
Verwijderd
Tip: iCarRadio lite (gratis)Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:27:
Ik ben denk ik van plan om een Ipod touch 8gb te kopen. Ik wil hem vooral gaan gebruiken als mp3 speler, maar ik wil hem ook gebruiken om afspraken in te zetten en snel notities te maken. Is daar de ipod touch een beetje geschikt voor? Het enige wat ik jammer vind is dat je geen radio kunt luisteren aangezien ik dat best veel doe.
Notities maken is geen probleem, het toetsenbord werkt erg goed voor mij. Copy paste functie is ook erg handig.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 19:33 ]
Je hebt gelijk, ik wist niet dat dit topic bestond, bedankt!Wiethoofd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:30:
PSP123, ik denk dat je vraag beter op z'n plek is in [iPhone & iPod touch] Bluetooth headsets & ervaringen
Is het zo dat er binnenkort een nieuwe iPod Touch wordt aangekondigd? Kan ik ff beter een paar weekjes wachten of nu kopen?
En ik twijfel nog een beetje over de 8 GB of de 32 GB. Ik kan op dit moment prima alles kwijt op een 8 GB apparaat, maar is het niet beter om te investeren in de toekomst door de 32 GB te kopen? Is ook een tikje beter en heeft microfoon. feit is wel dat deze duurder is. Ik wil er geen spijt van krijgen als ik straks een 8 GB heb.
En ik twijfel nog een beetje over de 8 GB of de 32 GB. Ik kan op dit moment prima alles kwijt op een 8 GB apparaat, maar is het niet beter om te investeren in de toekomst door de 32 GB te kopen? Is ook een tikje beter en heeft microfoon. feit is wel dat deze duurder is. Ik wil er geen spijt van krijgen als ik straks een 8 GB heb.
Er is een nieuwe geïntroduceerd in september en de volgende zal ook pas in september komen. Kopen dus, zou ik zeggen. En dan zou ik ook meteen voor de 32GB gaan. Niet alleen meer geheugen, maar is ook aanzienlijk sneller.
Je zou hooguit even kunnen wachten op Apple Event 27 januari - Come see our latest creation.. Maar verder is dit wel een goed punt om te kopen. Een nieuwe komt waarschijnlijk pas weer in het najaar 
@hieronder: inderdaad, het was een verkeerde copy/paste
@hieronder: inderdaad, het was een verkeerde copy/paste
[ Voor 30% gewijzigd door Hoedje op 21-01-2010 14:26 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Waar zou hij hooguit op kunnen wachten? Zit namelijk met precies dezelfde vraag.Hoedje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:06:
Je zou hooguit even kunnen wachten op [iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie #2. Maar verder is dit wel een goed punt om te kopen. Een nieuwe komt waarschijnlijk pas weer in het najaar
Misschien een prijsverlaging op 27 januari?
Verder zit ik nog met 1 vraag:
Ik denk dat ik persoonlijk toch wel voor de 8GB ga, kan deze de nieuwste spellen wel afspelen? Ik zie in de TS staan dat de 8GB geen OpenGL 2.0 ondersteund...
@hierboven
[ Voor 14% gewijzigd door Gusev op 21-01-2010 14:35 ]
Ik kan een ipod touch 532 GB op marktplaats kopen nieuw voor €100 incl verzend?
Van:
Naam: Wouters Communicatie
Vestigingsadres: Dommer v Poldersveldtweg 325
Vestigingsplaats: 6523CZ Nijmegen
KvK-nummer: 10148255 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf?
Van:

Ik zou toch niet voor de 8GB gaan. Hij heeft dezelfde processorarchitectuur (maar dan iets meer Mhz) en grafische capaciteiten dan de 1e generatie iPhone. Die is inmiddels al 2,5 jaar geleden op de markt gebracht. De nieuwe 3G iPod touch is echt veel sneller. Alle applicaties lopen daar soepeler op, daarbij zie je dat steeds meer apps bijv. mooier of beter erop lopen (extra grafische effecten etc).Gusev schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:49:
[...]
Verder zit ik nog met 1 vraag:
Ik denk dat ik persoonlijk toch wel voor de 8GB ga, kan deze de nieuwste spellen wel afspelen? Ik zie in de TS staan dat de 8GB geen OpenGL 2.0 ondersteund...
@hierboven: Inderdaad, daar zit ik nu ook mee te lezen. Zou je misschien mijn andere vraag kunnen beantwoorden? Wordt via Google niet veel wijzer...of zijn de games in de appstore meer afhankelijk van 'iPhone' OS versie?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
If it sounds too good to be true....Mouse_NL schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 19:54:
Ik kan een ipod touch 532 GB op marktplaats kopen nieuw voor €100 incl verzend?
Van:
Deze mensen klagen ook over neit geleverde diensten van "too good to be true" iPod touch aanbiedingen. Haal ehm lekker bij de Mac store.
Ik gebruik tegenwoordig een MacBook (iCal, Mail en AdressBook) die sync in met een telefoon met WinMo en die sync ik dan weer met een PC op het werk, en vice versa.
Kan ik hiervoor een Ipod touch zonder MobileMe voor gebruiken?
Kan ik hiervoor een Ipod touch zonder MobileMe voor gebruiken?
Idd daaromDeX schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:50:
[...]
If it sounds too good to be true....
Deze mensen klagen ook over neit geleverde diensten van "too good to be true" iPod touch aanbiedingen. Haal ehm lekker bij de Mac store.
Reparatieverslag
Zaterdag: Scherm van mijn iPod Touch stuk
. Apple zegt gelijk al: Ja daar gaat je garantie (ook al had je extra garantie).
Zondag: Op zoek geweest naar mogenlijkheden om te repararen.
Maandag: verzonden naar ISN (€ 10,- aangetekend met garantie)
Dinsdag: E-mail van ISN: Reparatie voltooid, na betaling (€ 81,50 onderdelen en montage + € 10,00 aangetekend retour)
Woensdag: Betaling aangekomen, iPod verzonden.
Donderdag: Aflevering gemist (werk)
Vrijdag: iPod opgehaald. Resultaat: Zo goed als nieuw!
Binnen 1 week weer een happy DeX. Ja het kost wel wat, maar daar heb je geen nieuwe (32 GB) voor.
Zaterdag: Scherm van mijn iPod Touch stuk
Zondag: Op zoek geweest naar mogenlijkheden om te repararen.
Maandag: verzonden naar ISN (€ 10,- aangetekend met garantie)
Dinsdag: E-mail van ISN: Reparatie voltooid, na betaling (€ 81,50 onderdelen en montage + € 10,00 aangetekend retour)
Woensdag: Betaling aangekomen, iPod verzonden.
Donderdag: Aflevering gemist (werk)
Vrijdag: iPod opgehaald. Resultaat: Zo goed als nieuw!
Binnen 1 week weer een happy DeX. Ja het kost wel wat, maar daar heb je geen nieuwe (32 GB) voor.
Hoi,
Ik denk eraan om misschien een iPod Touch te kopen nu dat men Classic kapot is.
Ik vroeg me af of de iPod Touch een kalender heeft die kan synchroniseren met de Windows Live Calendar?
Gebruikt iemand Live Calendar + iPod Touch?
bedankt
Ik denk eraan om misschien een iPod Touch te kopen nu dat men Classic kapot is.
Ik vroeg me af of de iPod Touch een kalender heeft die kan synchroniseren met de Windows Live Calendar?
Gebruikt iemand Live Calendar + iPod Touch?
bedankt
Is Chinatown Wars fatsoenlijk speelbaar op de 8 GB? Iets langere laadtijden zijn niet zo'n punt, maar loopt het soepel en zo?Hoedje schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:08:
[...]
Ik zou toch niet voor de 8GB gaan. Hij heeft dezelfde processorarchitectuur (maar dan iets meer Mhz) en grafische capaciteiten dan de 1e generatie iPhone. Die is inmiddels al 2,5 jaar geleden op de markt gebracht. De nieuwe 3G iPod touch is echt veel sneller. Alle applicaties lopen daar soepeler op, daarbij zie je dat steeds meer apps bijv. mooier of beter erop lopen (extra grafische effecten etc).
Er zijn maar weinig spellen die gebaseerd zijn op de nieuwe dingen van de 3gs, dus ja. ongetwijfeld wel.catbread schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:27:
[...]
Is Chinatown Wars fatsoenlijk speelbaar op de 8 GB? Iets langere laadtijden zijn niet zo'n punt, maar loopt het soepel en zo?
Oost west, 127.0.0.1 best!
Verwijderd
ik ben al even aan het zoeken geweest, maar kan het niet vinden:
Kan de 32gig versie op afstand bestuurd worden(play, next, stop e.d)?
Ben op zoek naar een nieuwe mp3 speler, maar deze functie is wel belangrijk voor mij....
Ben op zoek naar een nieuwe mp3 speler, maar deze functie is wel belangrijk voor mij....
Nee, dit is helaas niet mogelijk. Ik weet namelijk niet of er afstandsbedieningen via bluetooth bestaan die op de iPod touch werken. En hij is niet voorzien van infrarood.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:41:
ik ben al even aan het zoeken geweest, maar kan het niet vinden:
iPod ansich niet, wel als die in 'n dock staat =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ik bedoel eigenlijk dat er aan de 3,5mm jack een afstandbediening gaat, zodat de touch niet elke keer uit mijn zak gehaald hoeft te worden. Het is namelijk voor snowboarden, en dan wil ik hem zo ver mogelijk weggestopt hebben.
dit staat overigens op de website van apple:
Multi-Touch-display en koptelefoon met oordopjes, afstandsbediening en microfoon + stembediening
weet iemand hoe deze eruit ziet???
Multi-Touch-display en koptelefoon met oordopjes, afstandsbediening en microfoon + stembediening
Bedoel je zoiets? http://link.marktplaats.nl/315671574Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:36:
Ik bedoel eigenlijk dat er aan de 3,5mm jack een afstandbediening gaat, zodat de touch niet elke keer uit mijn zak gehaald hoeft te worden. Het is namelijk voor snowboarden, en dan wil ik hem zo ver mogelijk weggestopt hebben.
Verwijderd
ik denk het wel, er zou bij de nieuwe verpakking ook afstandsbediening moeten zitten, dus ik ga vanmiddag even bij dixons langs en dan zullen we het wel zien
Verwijderd
Ik heb een splinternieuwe ipod touch
en ik wil weten hoe ik uberhaupt aan het mac-adres kom van me ipod t ouch
en ik wil weten hoe ik uberhaupt aan het mac-adres kom van me ipod t ouch
Hallo,
Ik heb ook een ipod touch maar ik heb er problemen mee.
Al meerdere malen gehad en toen ook weer opgelost , maar het kwam altijd weer terug.
En ik weet niet wat ik precies moet doen dus vraag ik het hier maar.
Ik heb allemaal verschillende apps gedownload voor mijn ipod touch en dat werkt dan altijd als ik ze wil gebruiken.
Maar soms komt het probleem naar voren , ik start de app op en dan valt hij meteen weer uit.
En dat is dan ook met iedere app die op mijn Ipod staan.
Als ik dan me ipod helemaal reset dan werkt het soms weer 1 week of meerdere weken en dan komt het weer terug.
Is hier een oplossing voor?
Of is mijn ipod gewoon kapot en moet ik terug naar de winkel gaan waar ik hem gekocht heb?
Groetjes.
Ik heb ook een ipod touch maar ik heb er problemen mee.
Al meerdere malen gehad en toen ook weer opgelost , maar het kwam altijd weer terug.
En ik weet niet wat ik precies moet doen dus vraag ik het hier maar.
Ik heb allemaal verschillende apps gedownload voor mijn ipod touch en dat werkt dan altijd als ik ze wil gebruiken.
Maar soms komt het probleem naar voren , ik start de app op en dan valt hij meteen weer uit.
En dat is dan ook met iedere app die op mijn Ipod staan.
Als ik dan me ipod helemaal reset dan werkt het soms weer 1 week of meerdere weken en dan komt het weer terug.
Is hier een oplossing voor?
Of is mijn ipod gewoon kapot en moet ik terug naar de winkel gaan waar ik hem gekocht heb?
Groetjes.
Ja dat wist ik al.
Maar dat is toch 'lomp'.
Want het zou toch gewoon moeten werken , vrienden van mij hebben ook die Ipod en die hebben totaal geen problemen ermee.
En ik dus wel en ik snap er helemaal niets van.
btw, nieuwe app instaleren om probleem op te lossen werkt Niet altijd.
Maar wel meestal dus dat is ook wat ik dan soms doe.
Maar dat is toch 'lomp'.
Want het zou toch gewoon moeten werken , vrienden van mij hebben ook die Ipod en die hebben totaal geen problemen ermee.
En ik dus wel en ik snap er helemaal niets van.
btw, nieuwe app instaleren om probleem op te lossen werkt Niet altijd.
Maar wel meestal dus dat is ook wat ik dan soms doe.
Misschien een heel domme vraag; Kan je e-booken op de ipod touch en zo ja hoe groot is zo,n e-book meestal. En kan je e-booken zonder dat je hoeft te "jailbreaken"?
Mijn zus wil zo'n aparte ebook geval van SONY maar die is vet duurder dan zo'n ipod touch 8GB / 32GB. Als het goed is gaan we in mei naar de VS. Oja dat is ook nog een vraag verschilt de VS ipod met die van Europa en indien ja ... wat zijn de verschillen.
ALvst bedankt voor antwoorden en suggesties!
Mijn zus wil zo'n aparte ebook geval van SONY maar die is vet duurder dan zo'n ipod touch 8GB / 32GB. Als het goed is gaan we in mei naar de VS. Oja dat is ook nog een vraag verschilt de VS ipod met die van Europa en indien ja ... wat zijn de verschillen.
Geen verschil, en wat vind ze van een iPad? * Wiethoofd runsMouse_NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:06:
Als het goed is gaan we in mei naar de VS. Oja dat is ook nog een vraag verschilt de VS ipod met die van Europa en indien ja ... wat zijn de verschillen.
De Ipad, dat is ook een idee maar jammer dat hij er in mei nog niet is. Zelf heb ik met de IPad heel veel, ik denk zij ook.Wiethoofd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:45:
[...]
Geen verschil, en wat vind ze van een iPad? * Wiethoofd runs
Ik zit zelf te twijfelen wat ik ga doen want aan de ene kant wil ik nu een Ipod toch aan de andere kant kan ik in september een Iphone kopen en nu komt weer die IPad. Moeilijke keuzes.
Ik heb dit ook gehad en ben er achtergekomen dat het kwam door te snel/vroeg los koppelen van de ipod van je pc/mac. M.a.w. pas loskoppelen als itunes aangeeft dat dit kan! Sinds ik dat doe heb ik dit probleem nooit meer gehad.Mouse_NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:06:
Misschien een heel domme vraag; Kan je e-booken op de ipod touch en zo ja hoe groot is zo,n e-book meestal. En kan je e-booken zonder dat je hoeft te "jailbreaken"?
Verwijderd
Ik heb een paar dagen geleden een Ipod touch aangeschaft maar wil er gelijk een usb lader voor aan het netstroom bij hebben. Nu zie ik er eentje van Apple zelf en een goedkopere versie van Belkin en König. Weet iemand het verschil? En zijn ze allemaal compitable?
Niet waar, oudere usb-opladers willen nog wel eens alleen de buitenste twee pinnen van stroom voorzien waar de iPod Touch en iPhone de middelste 2 nodig hebben voor het startvoltage waarna ze pas gaan opladen (of iets in die trant)Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:32:
je kan elke usb oplader gebruiken, de voltages en amperages zijn standaard.
Inderdaad, ik heb hier twee verschillende USB laders liggen allebei werken ze niet op de Ipod Touch 3G 32GB.Wiethoofd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:35:
[...]
Niet waar, oudere usb-opladers willen nog wel eens alleen de buitenste twee pinnen van stroom voorzien waar de iPod Touch en iPhone de middelste 2 nodig hebben voor het startvoltage waarna ze pas gaan opladen (of iets in die trant)
Ik denk over een docking station die via de netstroom oplaadt!
Verwijderd
Net Ipod touch gekocht en er zat een sticker aan de zijkant op met in het frans dat te lang luisteren je oren kan beschadigen. Dat zou geen probleem geweest zijn als het stickertje zo verwijdert kan worden maar het laat gewoon residues achter
Verwijderd
das inderdaad een rotstickertje, na een tijdje wrijven gaat het/de residu eraf.
ik heb de mijne sinds vrijdag en het is er nu bijna af....
Nog even een ander vraagje:
http://www.istuff.nl/prod...3G-Afstandsbediening.html
zijn er ook wat goedkopere vervangingen voor deze?
er hoeft geen radio enz. op te zitten, alleen skip, pauze e.d.
Edit:
ik wil er wel graag mijn eigen headphone aanhangen.
ik heb de mijne sinds vrijdag en het is er nu bijna af....
Nog even een ander vraagje:
http://www.istuff.nl/prod...3G-Afstandsbediening.html
zijn er ook wat goedkopere vervangingen voor deze?
er hoeft geen radio enz. op te zitten, alleen skip, pauze e.d.
Edit:
ik wil er wel graag mijn eigen headphone aanhangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 12:16 ]
Ja door dat rotsticker sneed ik mezelf tijdens wrijven aan scherpe metaal rand rondom glas. smak bloed in kloofje.
waarom hebben ze deze niet dichtgemaakt oid.
dus kleine waarschuwing voor nieuwelingen: kijk je wel ff uit met scherpe rand als je sticker wilt wegwrijven
waarom hebben ze deze niet dichtgemaakt oid.
dus kleine waarschuwing voor nieuwelingen: kijk je wel ff uit met scherpe rand als je sticker wilt wegwrijven
Ik heb nog lichte twijfel of ik een iPod Touch ga aanschaffen (zodra m'n DS verkocht is). Vraag me af of er nog een meerwaarde is t.o.v. m'n HTC Touch HD. Het meezeulen van 2 apparaten is toch wel vrij kut, of ondervinden jullie geen hinder?
Anyway, de 32 en 64 gig versies zijn dus sneller dan de 8 gig begreep ik? Nog andere verschillen tussen deze 3 modellen? Behalve dan opslagruimte.
Anyway, de 32 en 64 gig versies zijn dus sneller dan de 8 gig begreep ik? Nog andere verschillen tussen deze 3 modellen? Behalve dan opslagruimte.
Tesla M3LR '21
Verwijderd
als je thuis in de bank zit, werkt internet sneller, typen gaat makkelijker en muziekafspelen is zo veel beter!Las Vegas schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:17:
Ik heb nog lichte twijfel of ik een iPod Touch ga aanschaffen (zodra m'n DS verkocht is). Vraag me af of er nog een meerwaarde is t.o.v. m'n HTC Touch HD. Het meezeulen van 2 apparaten is toch wel vrij kut, of ondervinden jullie geen hinder?
Betere kwaliteit bij YouTube, en je hoeft de HD niet meer elke dag op te laden.
(heb ze zelf alletwee)
Ik heb Blackberry Curve, ook een forse ding. muziek afspelen op de curve trekt een accu snel leeg, om die reden heb ik ipod bijgekocht. Nieuwe ipod is platter dan ik dacht, je voelt m haast niets.
Hoes voor curve is leren hoes en voor ipod is er een sokje.
Op die manier heb ik beide in 1 broekzak gestopt, safe! En is oom makkelijk snel afhalen omdat wrijving daar minimaal is.
Maar ik heb ipod wel sinds vrijdag, dus ik kan niet zoveel zeggen nu. Alleen een mening telt ^^
Oja, vriendin is nu heel blij mee omdat zij nu eindelijk TV-gids hebt. (app) Dus maak je vriendin blij met apps
Hoes voor curve is leren hoes en voor ipod is er een sokje.
Op die manier heb ik beide in 1 broekzak gestopt, safe! En is oom makkelijk snel afhalen omdat wrijving daar minimaal is.
Maar ik heb ipod wel sinds vrijdag, dus ik kan niet zoveel zeggen nu. Alleen een mening telt ^^
Oja, vriendin is nu heel blij mee omdat zij nu eindelijk TV-gids hebt. (app) Dus maak je vriendin blij met apps
[ Voor 10% gewijzigd door Zandhaas op 31-01-2010 13:49 ]
Als ze hem op voorraad hebben kun je het overwegen om je Ipod Touch bij de Mediamarkt aan te schaffen.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:58:
32GB is trouwens nu maar 209 euro bij de mediamarkt door de 19% btw aftrek
Al staat mediamarkt in het algemeen bekend om zijn bagger service!
En ik zie ze er nog wel vooraan om de gewilde producten tijdens deze actie of soortgelijke acties uit de voorraad te halen!
Was tenminste bij mij al tot 2x keer toe met zo´n actie.
[ Voor 20% gewijzigd door PSP123 op 31-01-2010 15:25 ]
Verwijderd
Haha de randjes zijn inderdaad scherp, had me vinger bijna ook al opengehaald aan die rand!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 19:45 ]
Wie weet ik of de VVV cheques (irischeque) kan gebruiken bij de Media Markt? Want ik heb nog een paar van die bonnen. Kost de Ipod mij nog minder.PSP123 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:23:
[...]
Als ze hem op voorraad hebben kun je het overwegen om je Ipod Touch bij de Mediamarkt aan te schaffen.
Al staat mediamarkt in het algemeen bekend om zijn bagger service!
En ik zie ze er nog wel vooraan om de gewilde producten tijdens deze actie of soortgelijke acties uit de voorraad te halen!
Was tenminste bij mij al tot 2x keer toe met zo´n actie.

Ik heb een sony ericsson c902 en wil graag mijn contacten alleem op mijn ipod krijgen.
Echter weet ik niet hoe , ik heb geprobeerd om via bluetooth mijn contactenlijst door te sturen maar dit werkt niet. Ik heb nu wel mijn contacten op mijn computer staan als vCard file is er een manier hoe ik deze op mijn ipod kan krijgen, ik kan hier niks over vinden namelijk, alleen sync met outlook e.d. maar daar heb ik mijn contacten niet staan.
Echter weet ik niet hoe , ik heb geprobeerd om via bluetooth mijn contactenlijst door te sturen maar dit werkt niet. Ik heb nu wel mijn contacten op mijn computer staan als vCard file is er een manier hoe ik deze op mijn ipod kan krijgen, ik kan hier niks over vinden namelijk, alleen sync met outlook e.d. maar daar heb ik mijn contacten niet staan.
Verwijderd
Nope helaas nietMouse_NL schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:52:
[...]
Wie weet ik of de VVV cheques (irischeque) kan gebruiken bij de Media Markt? Want ik heb nog een paar van die bonnen. Kost de Ipod mij nog minder.
Hier een linkje met de winkels waar je vvv bonnen geldig zijn:
http://www.vvvirischeque....teden---winkelketens.aspx
hallo, ik overweeg een ipod touch te kopen na heel veel positieve reviews te lezen.
is de prijs nu nog geldig in media markt? (zonder de BTW) en tot wanneer?
ik zou toch niet meer dan 170-180 willen uitgeven dus het zal wss de 8 GB zijn.
bedankt
bedankt
Verwijderd
Die actie was alleen afgelopen weekend.hel22 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:28:
hallo, ik overweeg een ipod touch te kopen na heel veel positieve reviews te lezen.
bedankt
Verwijderd
Bij de MM in het centrum van Rotterdam kost een 8GB iPod Touch € 169,-
Hier kan je de prijzen van andere MediaMarkten vinden: http://www.mediamarkt.nl/...=29754&catEntryId=1631379
Hier kan je de prijzen van andere MediaMarkten vinden: http://www.mediamarkt.nl/...=29754&catEntryId=1631379
It's about time....• Oplossing voor een probleem waarbij programma's van derden soms niet werden gestart
Moet je betalen voor die update? Als ik ipod touch kies, zie ik $4.95 voor update staan.
immidels zelf antwoord gevonden, wist niet dat zo is
immidels zelf antwoord gevonden, wist niet dat zo is
[ Voor 26% gewijzigd door Zandhaas op 03-02-2010 20:42 ]
Verwijderd
Wiethoofd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:18:
[...]
quote: meuk: iPhone OS 3.1.3
It's about time....
Die twee changelogs zijn totaal anders....?Wiethoofd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:13:
Het volledige changelog voor de 3.1.3 firmware is hier te vinden.
Bij de meukpost staat maar een klein stukje uit de changelog, in het Nederlands, die andere staat ook in de reacties genoemd en ik ben alleen diegene die em even crosspostVerwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:58:
Die twee changelogs zijn totaal anders....?
Verwijderd
Ik bedoel dat deze twee lijstjes volledig "mutual exclusive" zijn en dus geen van beide de hele changelog zijn....Wiethoofd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:10:
[...]
Bij de meukpost staat maar een klein stukje uit de changelog, in het Nederlands, die andere staat ook in de reacties genoemd en ik ben alleen diegene die em even crosspost
gebruik je mail client! (gmail of hotmail). importeer je contacten naar je mailcontacten en laat je iPod syncen met je mail.Drazzic schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:49:
Ik heb een sony ericsson c902 en wil graag mijn contacten alleem op mijn ipod krijgen.
Verwijderd
Bij mij doen de ipod oordopjes na een tijdje pijn. Is dit bij jullie ook zo? Ook heb ik in-ears getest van sony en die klinken velen malen beter vond ik.
In-ears klinken vrijwel altijd beter dan non-in ears, daarnaast hoef je de muziek ook minder hard te zetten omdat het omgevingsgeluid demptVerwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:10:
Bij mij doen de ipod oordopjes na een tijdje pijn. Is dit bij jullie ook zo? Ook heb ik in-ears getest van sony en die klinken velen malen beter vond ik.
Vind non-in-ears nu echt voor geen meter zitten meer, gebruik nu zo'n 2, 3 jaar in-ears.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie
Heb jij de in-ears van Apple zelf of van een ander merk? Zo lijken de Sennheiser CX300 II mij ook wel goede in-ears aangezien ik nogal fan ben van Sennheiser haha
Zelf heb ik de Sennheiser CX300 naar volle tevredenheid gebruikt, dus dan zal de 2e versie misschien nog wat beter zijn. Nu gebruik ik de in-ears van Sony (ik weet even het typenummer niet meer) die anderhalve maand terug op iBood aangeboden werden. Ik heb ze van een mede tweaker overgenomen, want het was een set van 2 paar in-ears. Als je van bassen houd, dan zou ik voor Sony's gaan.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:11:Zo lijken de Sennheiser CX300 II mij ook wel goede in-ears aangezien ik nogal fan ben van Sennheiser haha
Voor in ears binnen een redelijk budget zit je snel bij Sony als je wat meer van de lage tonen wil ervaren. Sennheiser daarentegen slaat ze allemaal van de plank als het gaat tot (surpa) aural koptelefoons als je budget rond de 50 euro ligt.syltheboy schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:44:
[...]
Zelf heb ik de Sennheiser CX300 naar volle tevredenheid gebruikt, dus dan zal de 2e versie misschien nog wat beter zijn. Nu gebruik ik de in-ears van Sony (ik weet even het typenummer niet meer) die anderhalve maand terug op iBood aangeboden werden. Ik heb ze van een mede tweaker overgenomen, want het was een set van 2 paar in-ears. Als je van bassen houd, dan zou ik voor Sony's gaan.
Als ik op de fiets stap, pak ik de Apple In-ears. Dit vind ik ook makkelijk vanwegen de afstandsbediening/voicecontrol. Thuis, als ik echt wil genieten van mijn muziek:

Sennheiser HD212 PRO
Voor minder dan 5 tientjes een gesloten koptelefoon met prima geluidskwaliteit. In-ears redden dit wel, maar dan kijk je toch echt richting de Sure oortjes.
Ik heb zowel de Apple in ears als de Senheiser CX300, helaas ben ik één van de rubbertje van de Apple in ears kwijt geraakt, waardoor ze niet meer goed passen (enkel large en small heb ik nog 2 van, en die zijn of te groot of te klein). Daardoor ben ik mn senheiser weer gaan gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:11:
Bedankt voor je reactieHeb jij de in-ears van Apple zelf of van een ander merk? Zo lijken de Sennheiser CX300 II mij ook wel goede in-ears aangezien ik nogal fan ben van Sennheiser haha
Qua geluidsverschil. Het totale beeld van de Apple (laag, midden & hoog) vind ik mooier dan de senheisers, maar de sneheisers hebben wat meer 'pit' bij de bas.
Ook hebben de apples een micje, en een besturingsding. Ook zien die er gewoon mooier uit.
Vraag eens hier:Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:00:
Is er eigenlijk iets bekend over het jailbreaken v/d nieuwe firmware???
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3
Verwijderd
Bedankt voor de reacties! Ik heb thuis 2 koptelefoons van Sennheiser en dat zijn de HD202 en de PX100. Maar ik vind oordopjes toch wat fijner bij een mp3 speler. Maar ik had vroeger eens bij Ibood In-ears van Sony gekocht en heb ze eens geprobeerd op mijn iPod en ik vind ze erg goed klinken! Het gaat om de Sony mdr ex-32 oordopjes. Alleen het enige minpunt vind ik is dat het blauwe deel nogal opzichtig is, of vinden jullie dat dit wel meevalt?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2010 12:38 ]
Kwestie van lekker boeiend? Gaat toch om de klank en het draaggemak?Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:34:
Bedankt voor de reacties! Ik heb thuis 2 koptelefoons van Sennheiser en dat zijn de HD202 en de PX100. Maar ik vind oordopjes toch wat fijner bij een mp3 speler. Maar ik had vroeger eens bij Ibood In-ears van Sony gekocht en heb ze eens geprobeerd op mijn iPod en ik vind ze erg goed klinken! Het gaat om de Sony mdr ex-32 oordopjes. Alleen het enige minpunt vind ik is dat het blauwe deel nogal opzichtig is, of vinden jullie dat dit wel meevalt?
[afbeelding]
ik heb regelmatig last van vastlopen, per dag ongeveer 3x.
Kan ik ergens een log inzien of iets dat richting.
De Touch is weekje oud, die dag heb ik al gelijk 4/5 free apps toegevoegd en groeide tot 20 apps, waaronder Cydia. Nu heb ik heel wat opgeruimd wat resuleert tot minder vastlopen.
Maar een rare is dat wanneer er geen Wifi in de buurt, na openen van app meteen in roet gooide (springboard kan nog wel).
Als ik thuis gaan Wifieen moet ik wel na de sluiten van app minst 30 seconden wachten alsvoren volgende app te openen, anders gaat ie weer vast.
Shuffle is toch die shake-mode in muziek, shake it, freeze it ja daar ook al.
Overige is Touch T-JB, je kan wel begrijpen waarom ik nu zat ben om elke keer pc hem herstarten (heb toch eeepc en neem m overal mee)
Herstellen via iTunes, weet niet of zo is maar ik heb gelezen dat ze bij herstellen de nieuwste firmware ingestopt (3.13), is dat waar waardoor ik niet meer JB kan. dan hou ik m liever zo.
Extra info, heb m momenteel 8 dagen, eerste 4 dagen draaide hij in orgineel OS en na die dagen is hij gejailbroken. Voor en Na JB heeft mijn touch hetzelfde problemen, JB is de boosdoener niet denk ik
Kan ik ergens een log inzien of iets dat richting.
De Touch is weekje oud, die dag heb ik al gelijk 4/5 free apps toegevoegd en groeide tot 20 apps, waaronder Cydia. Nu heb ik heel wat opgeruimd wat resuleert tot minder vastlopen.
Maar een rare is dat wanneer er geen Wifi in de buurt, na openen van app meteen in roet gooide (springboard kan nog wel).
Als ik thuis gaan Wifieen moet ik wel na de sluiten van app minst 30 seconden wachten alsvoren volgende app te openen, anders gaat ie weer vast.
Shuffle is toch die shake-mode in muziek, shake it, freeze it ja daar ook al.
Overige is Touch T-JB, je kan wel begrijpen waarom ik nu zat ben om elke keer pc hem herstarten (heb toch eeepc en neem m overal mee)
Herstellen via iTunes, weet niet of zo is maar ik heb gelezen dat ze bij herstellen de nieuwste firmware ingestopt (3.13), is dat waar waardoor ik niet meer JB kan. dan hou ik m liever zo.
Extra info, heb m momenteel 8 dagen, eerste 4 dagen draaide hij in orgineel OS en na die dagen is hij gejailbroken. Voor en Na JB heeft mijn touch hetzelfde problemen, JB is de boosdoener niet denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door Zandhaas op 05-02-2010 19:14 ]
Verwijderd
Tja, als je jailbreakt kan je natuurlijk niet verwachten dat alles soepel blijft lopen. Je voert immers iets uit waar het OS niet op bedacht is.
Verwijderd
Hmm dat is wel vreemd zeg! Het kan wel kloppen dat het even duurt voordat de app geladen is aangezien het nogal wat van de processor vergt. Maar over de shake-functie: Deze moet je wel inschakelen bij de algemene instellingen en als je dan via shuffle muziek luistert moet je een verticale beweging maken. Hopelijk heb je er wat aan
in mijn ogen komt helemaal niet door gejailbroken. Ik heb m al 8 dagen en 4 dagen daarvan is zonder JB en excate hetzelfde MET JB.
Dat het vastlopen door JB is echt helemaal uitgesloten.
Dat het vastlopen door JB is echt helemaal uitgesloten.
Kan ik ook zien wie er allemaal via mijn itunes account apps download?
dus de naam van de ipod touch zelf ?
Zoja waar kan ik dit zien
dus de naam van de ipod touch zelf ?
Zoja waar kan ik dit zien
Hallo,
Zelf ben ik van plan om een iPod Touch te halen. Alleen twijfel ik welke generatie ik moet halen (2G/3G).
Ik begrijp dat er helemaal géén verschillen tussen de 8GB van de 2G en de 3G. Is dat waar? En zijn de Apps die op internet beschikbaar zijn hetzelfde voor elke generatie? En wat voor mogelijkheden zijn er voor de 2G/3G? (bijv. 3g meer handige programma's?/Jailbreakbaar?)
Zelf ben ik van plan om een iPod Touch te halen. Alleen twijfel ik welke generatie ik moet halen (2G/3G).
Ik begrijp dat er helemaal géén verschillen tussen de 8GB van de 2G en de 3G. Is dat waar? En zijn de Apps die op internet beschikbaar zijn hetzelfde voor elke generatie? En wat voor mogelijkheden zijn er voor de 2G/3G? (bijv. 3g meer handige programma's?/Jailbreakbaar?)
Het enige verschil is dat bij de 8GB 3G de 3.1.x firmware standaard meegeleverd wordt en dat je deze bij de 2G nog los aan moet schaffen.XeoxE schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:23:
Ik begrijp dat er helemaal géén verschillen tussen de 8GB van de 2G en de 3G. Is dat waar?
De 2G/3G hebben bluetooth en een mic, de 1G heeft dat niet, de 3G 32/64GB versie heeft trouwens ook nog een dedicated videochip voor de games en eventuele videoplayback.En zijn de Apps die op internet beschikbaar zijn hetzelfde voor elke generatie? En wat voor mogelijkheden zijn er voor de 2G/3G? (bijv. 3g meer handige programma's?)
Niet alle spellen zijn beschikbaar voor de 1G Touch en iPhone 2G omdat de CPU te langzaam zou zijn, maar vrijwel elk spel is speelbaar.
De 3G komt niet in 16GB-vorm.Wiethoofd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:46:
(...) 3G 16/32/64GB versie (...)
[ Voor 30% gewijzigd door Scott op 06-02-2010 20:47 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook iPods, iPhones & iTunes Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook iPods, iPhones & iTunes Beleid.