Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:02

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Met de komst van de iPod touch 2G en de App Store zijn er legio nieuwe mogelijkheden ontstaan voor de iPod touch. Het is nu bijvoorbeeld mogelijk om, met de juiste hulpmiddelen, de bellen via de iPod. Daar wil ik het echter niet over hebben, waar ik geïnteresseerd in ben is navigatie. TomTom en Navigon hebben beide een navigatie-app ontwikkeld waarmee op de iPhone kan worden genavigeerd. Deze applicaties zijn ook te downloaden als iPod touch-gebruiker, echter, locatiebepaling werkt op de iPod alleen nog maar via aanwezige wifi-verbindingen. Dat maakt fatsoenlijk navigeren al direct tamelijk onmogelijk.

Er zijn echter manieren waarop navigeren op de iPod touch toch goed mogelijk is. Allereerst is er de TomTom carkit, die ook zou moeten werken met de iPod touch. Muziek en andere geluiden zouden moeten werken, en de iPod wordt opgeladen terwijl je rijdt. Nadeel: het prijskaartje. De carkit kost €99,99 en is daarmee niet echt goedkoop. Dan zit je nog met een dilemma: koop ik de applicatie ook nog of gebruik ik gewoon Google Maps ? Besluit je te gaan voor de applicatie dan komt er nog eens een kleine 80 euro bij. Totaalprijs: €180. Ga je voor Google Maps dan moet je elke keer de kaarten vooraf met wifi inladen, wat in bepaalde gevallen niet ideaal is.

Er is sinds kort echter nog een mogelijkheid, eentje die mijn interesse heeft weten te trekken. Dat is namelijk een externe, bluetooth GPS-transmitter koppelen aan je iPod touch. Hoe dit werkt: je downloadt een applicatie die een verbinding mogelijk maakt tussen de transmitter en de iPod (let op: dit is een jailbreak-app en dus niet beschikbaar in de App Store) via bluetooth, en de iPod krijgt de GPS-data van de transmitter door. Deze kunnen dan weer gebruikt worden in andere apps. Je kunt bijvoorbeeld TomTom alsnog downloaden en de gegevens van de transmitter gebruiken.

Op die manier staan de kaarten al op je iPod en kun je dus overal heen navigeren zonder opnieuw kaarten in te laden. Het prijskaartje wordt nu al een stuk aantrekkelijker: de app kost eenmalig €8, een GPS-transmitter is al beschikbaar vanaf €20, en dan nog de kosten voor TomTom. Echter, nu Google heeft aangekondigd ook turn-by-turn aan te gaan bieden op de iPhone is dat helemaal een goedkoop alternatief. OK, je moet de kaarten vooraf inladen (of onderweg ergens een hotspot of open netwerk opzoeken), maar je kunt dus voor minder dan €30 (€8 voor de app + € 20 voor de transmitter) al behoorlijk navigeren op de iPod. Voor meer informatie, klik hier.

Er zijn allicht ook nog andere opties, goedkopere navigatie-apps of andere mogelijkheden om GPS-gegevens in de iPod te krijgen. Heeft er iemand ervaring met het navigeren op de iPod op één van de bovenstaande manieren, of op een totaal andere manier ? Zelf heb ik het nog niet kunnen proberen, maar ik ben wel benieuwd naar de voor- en nadelen van beide manieren :)

Overigens is dit topic uiteraard ook geschikt voor iPhone-gebruikers, de focus wil ik echter wel graag leggen op de iPod touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 13:12
Goed verhaal!

Een paar opmerkingen:
  • Is dit prijstechnisch uberhaupt interessant? Bijvoorbeeld de TomTom carkit plus een navigatie programma
    is al duurder dan een kant-en-klare TomTom o.i.d. Daar komt de prijs van een iPod Touch nog bij.
    Ook RoqyGPS met een externe GPS receiver (en een beetje Bluetooth GPS receiver is volgens mij duurder dan 20 Euro) kost extra geld. Alles bij elkaar qua kosten niet gunstiger dan een losse TomTom. Het scheelt natuurlijk als je al een iPod touch hebt.
  • Ik kijk zelf ook naar een externe GPS ontvanger voor mijn iPhone 3GS, en wel omdat de interne GPS receiver van de iPhone ronduit slecht is. Ik heb nog een losse Sirf-III externe Bluetooth GPS ontvanger liggen van uitstekende kwaliteit, dus zou 'm graag willen koppelen aan de iPhone.
    RoqyGPS is de enige oplossing die ik daarvoor kan vinden, maar dat is een gehackte oplossing die de location services van de iPhone vervangt. Ik heb altijd mijn twijfels over de betrouwbaarheid van zo'n oplossing,
    dus ik neig naar de TomTom carkit, al is deze relatief duur.
  • Werkt RoqyGPS ook op een iPod Touch? Een iPhone heeft al location services aan boord, heeft een iPod dat ook? Anders kan ik me voorstellen dat dit helemaal niet gaat werken.
  • In geval van de TomTom carkit: voor zover ik weet verschilt de iPod Touch kwa afmetingen iets van de iPhone, welke laatste strak in de carkit past (de carkit is niet adjustable). Ik vraag me dus af of de iPod ook in de carkit gaat passen.

[ Voor 9% gewijzigd door ReneK op 06-11-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
ReneK schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:00:
Goed verhaal!

Een paar opmerkingen:
  • Is dit prijstechnisch uberhaupt interessant? Bijvoorbeeld de TomTom carkit plus een navigatie programma
    is al duurder dan een kant-en-klare TomTom o.i.d. Daar komt de prijs van een iPod Touch nog bij.
    Ook RoqyGPS met een externe GPS receiver (en een beetje Bluetooth GPS receiver is volgens mij duurder dan 20 Euro) kost extra geld. Alles bij elkaar qua kosten niet gunstiger dan een losse TomTom. Het scheelt natuurlijk als je al een iPod touch hebt.
De TomTom carkit en dan de app er ook nog bij, is wat mij betreft het geld niet waard nee. Dat is echt extreem duur en ik begrijp ook niet dat TomTom überhaupt deze prijzen hanteert, kan me niet voorstellen dat het goed verkoopt. De prijs van een iPod laat ik hierbij even buiten beschouwing, de iPod had ik toch wel gekocht en navigatie is slechts een leuk extraatje.

Roqy is een partnership aangegaan met een bedrijf die een normaal 70 euro kostende receiver nu met 50 euro korting geeft. Dan ben je voor dertig euro al klaar.
  • Ik kijk zelf ook naar een externe GPS ontvanger voor mijn iPhone 3GS, en wel omdat de interne GPS receiver van de iPhone ronduit slecht is. Ik heb nog een losse Sirf-III externe Bluetooth GPS ontvanger liggen van uitstekende kwaliteit, dus zou 'm graag willen koppelen aan de iPhone.
    RoqyGPS is de enige oplossing die ik daarvoor kan vinden, maar dat is een gehackte oplossing die de location services van de iPhone vervangt. Ik heb altijd mijn twijfels over de betrouwbaarheid van zo'n oplossing,
    dus ik neig naar de TomTom carkit, al is deze relatief duur.
Het vereist inderdaad wel een jailbreak. Niet ideaal dus. Of het een goedwerkende oplossing is weet ik ook niet, daarvoor dit topic; om ervaringen uit te wisselen :)
  • Werkt RoqyGPS ook op een iPod Touch? Een iPhone heeft al location services aan boord, heeft een iPod dat ook? Anders kan ik me voorstellen dat dit helemaal niet gaat werken.
Ja, een iPod heeft locatiebepaling adhv wifi. Roqy Bluetooth werkt zeker weten op een iPod, dat is al getest.
  • In geval van de TomTom carkit: voor zover ik weet verschilt de iPod Touch kwa afmetingen iets van de iPhone, welke laatste strak in de carkit past (de carkit is niet adjustable). Ik vraag me dus af of de iPod ook in de carkit gaat passen.
Dat zou inderdaad problemen op kunnen leveren, TomTom heeft echter zelf aangegeven dat hun carkit werkt met de iPod touch, dus het lijkt me toch wel dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 19:30

donny007

Try the Nether!

Het is en blijft een beetje prutserige oplossing, voor 120 euro heb je een TomTom, weet je zeker dat hij werkt (en ook blijft werken na software updates), de speaker die erin zit is beter dan die van de ipod touch, je kunt TMC (fileinfo) berichten via de radio ontvangen en ga zo maar door, veel praktischer dus.

[ Voor 13% gewijzigd door donny007 op 07-11-2009 10:03 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Scott schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 06:04:
[...]

De TomTom carkit en dan de app er ook nog bij, is wat mij betreft het geld niet waard nee. Dat is echt extreem duur en ik begrijp ook niet dat TomTom überhaupt deze prijzen hanteert, kan me niet voorstellen dat het goed verkoopt.
Die carkit is meer een soort noodzakelijk kwaad: met de slechte GPS ontvanger in de iPhone is het een manier van TomTom om hun applicatie goed werkend te krijgen. Ik lees op internet veel klachten over het slecht functioneren van applicaties als TomTom, Navigon e.d, waarbij de applicatie dan meestal de schuld krijgt. En vaak berichten dat het ene pakket beter functioneert op het punt van positiebepaling dan het andere, of een nieuwere versie die 'gevoeliger GPS ontvangst' biedt. Onzin natuurlijk, het probleem zit in de hardware van de iPhone.
100 Euro is best veel geld voor een carkit, maar als je ziet wat er aan hardware in zit, vind ik de prijs nog wel redelijk. Als iemand al geinvesteerd heeft in een iPhone + nav. applicatie, kan ik me voorstellen dat je ook die carkit nog koopt om het eindelijk allemaal goed werkend te krijgen.
Roqy is een partnership aangegaan met een bedrijf die een normaal 70 euro kostende receiver nu met 50 euro korting geeft. Dan ben je voor dertig euro al klaar.
Er lijkt nog een alternatief te zijn: de gratis applicatie GPSerial, samen met bv. een iGPS360 ontvanger. Dit is een plug-in ontvanger, geen bluetooth. Wellicht interessant, maar niet voor mij.
[...]

Ja, een iPod heeft locatiebepaling adhv wifi.
Hoe werkt dit dan? De positie van Wifi access points is immers niet bekend. En als het al werkt, is het heel erg grof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 05-06 09:19

lasharor

7 december 2004

Ik heb een dergelijke oplossing draaien dmv roqybt en navigon op mijn ipod touch g2. Het werkt perfect alhoewel ik soms het idee heb dat de speaker wat luider had mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
donny007 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:53:
Het is en blijft een beetje prutserige oplossing, voor 120 euro heb je een TomTom, weet je zeker dat hij werkt (en ook blijft werken na software updates), de speaker die erin zit is beter dan die van de ipod touch, je kunt TMC (fileinfo) berichten via de radio ontvangen en ga zo maar door, veel praktischer dus.
Tja, als ik het over navigatiesystemen wilde hebben dan had ik het wel in ACC gepost :P Het ging me er juist om dat je het in één apparaat hebt zitten allemaal. Dat het niet ideaal is op de iPod snap ik, maar ik denk dat als je naar de goedkopere oplossingen kijkt, het best te doen is :)
ReneK schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:11:
[...]

Die carkit is meer een soort noodzakelijk kwaad: met de slechte GPS ontvanger in de iPhone is het een manier van TomTom om hun applicatie goed werkend te krijgen. Ik lees op internet veel klachten over het slecht functioneren van applicaties als TomTom, Navigon e.d, waarbij de applicatie dan meestal de schuld krijgt. En vaak berichten dat het ene pakket beter functioneert op het punt van positiebepaling dan het andere, of een nieuwere versie die 'gevoeliger GPS ontvangst' biedt. Onzin natuurlijk, het probleem zit in de hardware van de iPhone.
100 Euro is best veel geld voor een carkit, maar als je ziet wat er aan hardware in zit, vind ik de prijs nog wel redelijk. Als iemand al geinvesteerd heeft in een iPhone + nav. applicatie, kan ik me voorstellen dat je ook die carkit nog koopt om het eindelijk allemaal goed werkend te krijgen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor hardware er in zit, maar alsnog blijft €100 veel geld, voor iets wat de iPhone zelf ook al zou moeten kunnen. Het kan zijn dat het niet duur is, maar 't kost wel veel geld, zeker in combinatie met de app.
[...]

Er lijkt nog een alternatief te zijn: de gratis applicatie GPSerial, samen met bv. een iGPS360 ontvanger. Dit is een plug-in ontvanger, geen bluetooth. Wellicht interessant, maar niet voor mij.
Klinkt niet onaardig inderdaad, maar naast dat de ontvanger nog behoorlijk aan de prijs is (al is het wel een stukkie minder dan de TomTom carkit), plug je die in de 30pins-connector. Dat betekent dus dat daar niets anders meer in kan, en ik gebruik dat nu om mijn muziek in de auto af te kunnen spelen. Valt wat mij betreft dus ook af, maar kan voor anderen een optie zijn.

Wat ik me overigens afvraag is waarom hier een jailbreak voor nodig is. Apple heeft op één van zijn events aangekondigd dat accessoires die niet ontworpen zijn door Apple, ook ondersteund zouden gaan worden. Dit lijkt me dan een prima voorbeeld van zo'n accessoire toch :?
[...]

Hoe werkt dit dan? De positie van Wifi access points is immers niet bekend. En als het al werkt, is het heel erg grof.
Die access points zijn dus wel bekend, of er wordt in ieder geval hard aan gewerkt. Skyhook Wireless onderhoudt een database met wifi-netwerken. Je kunt daar je eigen netwerk toevoegen en kijken hoe de coverage in jouw gebied is. Hoe meer mensen een netwerk toevoegen, hoe vaker een locatie bepaald kan worden natuurlijk. De iPhone gebruikt dit ook, in combinatie met GPS, waar de iPod alleen wifi kan gebruiken. Dat grove valt in sommige situaties best mee. Als er drie netwerken dicht bij elkaar liggen en je bent in bereik van alledrie de netwerken, dan is de locatie al behoorlijk accuraat te bepalen. Aan de andere kant brengt het ook een nadeel met zich mee, want bij Burger King gebruiken ze een open netwerk genaamd 'BKWiFi', en kennelijk doet elke Burger King dat want hij vond dat ik in een plaats hier vijftig kilometer vandaan zat :')
lasharor schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:39:
Ik heb een dergelijke oplossing draaien dmv roqybt en navigon op mijn ipod touch g2. Het werkt perfect alhoewel ik soms het idee heb dat de speaker wat luider had mogen zijn.
Maar los van die speaker ben je dus wel tevreden over hoe het werkt ? Snelle fixes, geen vertraging in de app zoals TomTom heeft waardoor je afslagen mist en dat soort dingen ? Wat voor GPS-ontvanger gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
Scott schreef op zondag 08 november 2009 @ 05:27:
[...]
Ik weet eerlijk gezegd niet wat voor hardware er in zit, maar alsnog blijft €100 veel geld, voor iets wat de iPhone zelf ook al zou moeten kunnen. Het kan zijn dat het niet duur is, maar 't kost wel veel geld, zeker in combinatie met de app.
Mee eens.
[...]

Die access points zijn dus wel bekend, of er wordt in ieder geval hard aan gewerkt. Skyhook Wireless onderhoudt een database met wifi-netwerken. Je kunt daar je eigen netwerk toevoegen en kijken hoe de coverage in jouw gebied is. Hoe meer mensen een netwerk toevoegen, hoe vaker een locatie bepaald kan worden natuurlijk.
Leuk initiatief, maar niet erg betrouwbaar lijkt mij. Als ik op die Skyhook map kijk, zie ik in mijn eigen regio nauwelijks access points. Met slechts af en toe een fix kan je daar niet echt mee navigeren, hooguit dat je iPhone/iPod af en toe weet te vertellen waar je ongeveer zit.
Daarnaast ben je afhankelijk van de nauwkeurigheid waarmee de deelnemers hun eigen netwerkje hebben toegevoegd, en dat zal ook niet altijd even goed gebeuren (kijk maar naar die Burger King...).
De iPhone gebruikt dit ook, in combinatie met GPS, waar de iPod alleen wifi kan gebruiken.
Voor zover ik weet gebruikt een iPhone naast GPS alleen GSM voor plaatsbepaling, en geen WiFi (maar ik kan me vergissen). Het GSM netwerk is veel fijnmaziger dan een WiFi netwerk, en bovendien betrouwbaarder en beter gecontroleerd. Positiebepaling werkt aardig, al valt het niet te vergelijken met GPS.

Helaas kan je bij de meeste iPhone applicaties (TomTom, Navigon) niet zien hoe goed de positiebepaling op een gegeven moment is. Waar andere (non-iPhone) versies van bv. TomTom keurig het aantal ontvangen satellieten en de status daarvan laten zien, heb ik bij de iPhone vaak geen idee of ik op dat moment navigeer op GPS of op GSM. Ik zie alleen regelmatig de positie als een gek verspringen, en de gesproken aanwijzingen slaan dan nergens meer op.
Maar los van die speaker ben je dus wel tevreden over hoe het werkt ? Snelle fixes, geen vertraging in de app zoals TomTom heeft waardoor je afslagen mist en dat soort dingen ? Wat voor GPS-ontvanger gebruik je ?
Even ter vergelijking: ik heb ook een jaar of twee genavigeerd met een externe ontvanger en een HTC telefoon met TomTom onder WinMobile. De GPS ontvanger was een Adapt Marathon met Bluetooth (SirfIII chipset en 55 uur batterijlevensduur). Dat werkte nagenoeg perfect: vrijwel geen uitval van ontvangst (behalve in tunnels),
snelle fix, weinig vertraging in de app.
Ik heb die ontvanger nog steeds liggen, dus ik denk dat ik RoqyBT maar eens ga proberen. Voor die 8 Euro kan je je geen buil vallen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Ik gebruik nu RoqyBT in combinatie met TomTom en het werkt gewoon super. De interne ontvanger van de iPhone is gewoon niet sterk genoeg voor in de auto.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Toevallig lees ik dit net op iPhoneclub.nl:
Posimotion beweert de eerste navigatie-oplossing te hebben ontwikkeld, waarmee je ook op je iPod touch kunt navigeren: Navmii. Om dit te kunnen doen heb je wel de aparte gps-ontvanger G-Fi nodig, die je online kunt kopen voor $99. Met dit apparaatje wordt het ook mogelijk om met de eerste generatie iPhone nauwkeuriger te navigeren. Dat scheelt je de aankoop van een TomTom-carkit. Navmii is op dit moment alleen beschikbaar met kaarten voor het Verenigd Koninkrijk, maar versies voor Europa, VS en Canada zijn in de maak. De grafische interface ziet er goed uit: je kunt inzoomen, schakelen tussen dag- en nachtmodus en hebt functies tot je beschikking die je van dergelijke navigatiesoftware verwacht.

Denk daarbij aan automatische herberekening van de route als je een verkeerde afslag hebt genomen en weergave van kaarten in 2D en 3D. Na aanschaf van de applicatie heb je recht op gratis kaartupdates gedurende de eerste 12 maanden.
In dit geval koop je een $100 kostende GPS-receiver, die vervolgens over wi-fi het signaal verzendt. Een speciaal hiervoor gemaakte navigatie-app in de App Store (een jailbreak is dus niet nodig in dit geval) kan deze gegevens verwerken en op die manier is navigatie mogelijk. Ik zie twee nadelen: het signaal is alleen te gebruiken in die app omdat die er speciaal voor gemaakt is, en het is een redelijk dure oplossing omdat je eerst de ontvanger en dan de app "moet" kopen. Het grootste voordeel is dan weer dat je niet hoeft te jailbreaken, en een persoonlijk voordeel is dat de car kit die ik gebruik een extra USB-poort heeft, dus de GPS-ontvanger kan opladen terwijl ik rijd.

Wat me eigenlijk meer interesseert is dat er dus steeds meer oplossingen komen. Eerst is er de TomTom carkit, toen werd het via bluetooth mogelijk en nu is zelfs wifi al beschikbaar. Ik vraag me af wat voor andere, theoretische oplossingen er gevonden zouden kunnen worden voor het ontbreken van een fatsoenlijke GPS-ontvanger op zowel iPhone als iPod touch. Deze wi-fi-oplossing is dus niet voor elke app beschikbaar, zou het mogelijk zijn om een constructie te verzinnen die dat wel heeft ? Waarom is het bijvoorbeeld mogelijk een signaal via bluetooth wel aan alle apps te voorzien, maar via wi-fi niet ? Ben benieuwd of de tweaker hier iets op kan verzinnen - en misschien wel maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Scott op 12-11-2009 04:59 ]

• ReneK
Scott schreef op donderdag 12 november 2009 @ 04:48:

In dit geval koop je een $100 kostende GPS-receiver, die vervolgens over wi-fi het signaal verzendt. Een speciaal hiervoor gemaakte navigatie-app in de App Store (een jailbreak is dus niet nodig in dit geval) kan deze gegevens verwerken en op die manier is navigatie mogelijk.
Leuke oplossing, maar het heeft i.d.d. nadelen. Het feit dat het alleen met één speciale applicatie werkt zou voor mij een reden zijn om hier niet voor te kiezen. En verder kost WiFi aanzienlijk meer energie dan BlueTooth, wat waarschijnlijk betekent dat de apparaten eigenlijk altijd aan de lader moeten.
Deze wi-fi-oplossing is dus niet voor elke app beschikbaar, zou het mogelijk zijn om een constructie te verzinnen die dat wel heeft ? Waarom is het bijvoorbeeld mogelijk een signaal via bluetooth wel aan alle apps te voorzien, maar via wi-fi niet ?
WiFi zit heel anders in elkaar dan BlueTooth.

BlueTooth werkt met profielen: een gevonden apparaat dat zich aanmeldt maakt middels z'n profiel duidelijk wat-ie kan. Zo is er bv. A2DP voor audio (o.a. headsets), en er is ook een profiel om een seriele COM poort verbinding te maken (of eigenlijk te emuleren). Dat laatste sluit heel mooi aan op GPS ontvangers, die van huis uit vrijwel allemaal communicieren via een COM poort en het NMEA protocol.
Ik weet niet hoe e.e.a. bij de iPhone is geimplementeerd, maar onder Windows Mobile kan je bijvoorbeeld een heleboel virtuele COM poorten aanmaken die allemaal de NMEA data die via BlueTooth binnenkomen doorgeven. Iedere applicatie kan dan naar z'n eigen virtuele COM poort luisteren, ook paralellel in een multi-tasking systeem.

WiFi is ontwikkeld als een draadloze vorm van ethernet, en dus bedoeld voor TCP/IP verkeer. Dat sluit niet zo mooi aan bij GPS ontvangers, maar het lijkt me heel goed mogelijk om virtuele COM poorten te maken die via TCP/IP en WiFi de data van een GPS ontvanger doorgeeft. Ik heb zoiets echter nog niet gezien.

Bij mij is de kogel inmiddels door de kerk: RoqyBT valt voor mij af, ik vind het net ff een te hackige oplossing die nog niet overal goed werkt. Mijn Adapt GPS ontvanger wordt waarschijnlijk niet herkend.
Ik heb daarom toch maar zo'n dure TomTom carkit besteld (en inmiddels in huis). Voordeel is dat ik dan gelijk handsfree kan telefoneren en dat de gesproken aanwijzingen beter klinken.

Ik heb er nog geen ritten mee gemaakt, maar ik zie nu al dat de GPS ontvangst heel erg veel beter is dan die van de interne iPhone 3GS ontvanger. Verder lijken alle applicaties er goed mee te werken. Ga 'm z.s.m. gebruiken. Die €100 doet even pijn als je er op had gerekend dat de iPhone goed zou zijn, maar ik ben nu hopelijk van een hoop gezeur met wild verspringende kaarten af.

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 19:35
Scott schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 06:04:
[...]

Waar kan ik die vinden? O-)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Lees deze pagina maar eens :)

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-06 19:35
Thanks! 10 euro verzending, dat wordt even zoeken wie wil samenkopen. :)
Edit: samenkopen gaat wel niet, die -50 euro kan je maar een keer gebruiken...

35 voor een gps met carkit, is dat het waard?

[ Voor 47% gewijzigd door Th1x4nG op 12-11-2009 23:56 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik denk van wel. Echter, ik was naar ervaringen op zoek, of we iets missen, dingen over het hoofd zien. Vandaar dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-06 20:05
Voor mensen die graag twee bestellingen zouden willen plaatsen, deze code: herbst09

zorgt ook voor 50 euro korting(helaas niet te combineren met de andere code :P)
Pagina: 1