Acties:
  • 0 Henk 'm!

iPhone & iPod Touch 2G - Bluetooth headsets & ervaringen

iPhone & iPod Touch 2G - Bluetooth headsets & ervaringeniPhone & iPod Touch 2G - Bluetooth headsets & ervaringeniPhone & iPod Touch 2G - Bluetooth headsets & ervaringen

Inhoudsopgave

Inleiding
Met de 3.0 update van de iPhone 3G, iPod Touch 2G en de nieuwe iPhone 3GS is er eindelijk ondersteuning voor A2DP, in de volksmond: stereo audio via Bluetooth. De eerste generatie iPhone ondersteund alleen mono-audio headsets. Natuurlijk zijn er Apple-headsets die keurig werken, maar als Nederlander ga je natuurlijk op zoek naar een goedkopere en/of beter alternatief.

Omdat Bluetooth een open protocol is werken in theorie alle 2.0 bluetooth-headsets op je iPhone 3G (S) en iPod Touch 2G.[1] De eerste generatie iPhone zal in theorie alle mono-bluetooth-headsets ondersteunen.

Hieronder een selectie van mono- en stereo-headsets die werken met de iPhones. Mocht je zelf een model hebben wat je zeer goed bevalt en hier niet mag ontbreken of heb je problemen met het opzetten van de verbinding tussen je headset en je iPhone, dan ben je hier aan het goede adres.

Headsets
Om het overzichtelijk te houden worden alleen de in de Pricewatch opgenomen headsets hieronder vermeld en zijn mono- en stereo-headsets van elkaar gescheiden. De initiële lijst bevat headsets die te vinden zijn in de Online Apple Store en in de Pricewatch staan.

Mono-headsets
Plantronics Voyager 520Plantronics Voyager 520 Pricewatch -- Plantronics Voyager 520

Specifications
* Filter distracting background noise
* Enhanced ear bud design to improve sound
* Up to 8 hours of talk time and 180 hours of standby time from a single charge
* Wearing style: Over-the-ear, left or right
* Microphone: Noise canceling with wind screen
* Range: Up to 33.0 ft./10.0 m
* AC charger: 100-240 V
* Weight (including cable): 0.56 oz./16.0 g
Sennheiser FLX 70 Pricewatch -- Sennheiser FLX 70

Specifications
* Microphone type: Electret microphone
* Blocks up to 70% of ambient noise
* Talk time: 6 hours
* Standby time: 240 hours
* Weight of headset: .35 oz./10 g Microphone
* Frequency response: 200 Hz to 4 KHz
* Sensitivity: -45 dBV @ 94 dB SPL, 1 kHz Speaker
* Max output: 110 dB SPL
Sennheiser FLX 70
Sennheiser VMX 100Sennheiser VMX 100 Pricewatch -- Sennheiser VMX 100

Specifications
* 3D ball joint for individual wearing comfort
* Bluetooth 2.0 compatible
* Up to 5 hours talk time
* Up to 100 hours standby time
* Microphone types: 2 Electret paired/balanced
* Frequency response: 100Hz-8KHz
* Sensitivity: 36dBV
* Speaker type: Bi-directional, neodymium magnet

Stereo-headsets
Omdat er dusdanig veel verschillende merken en typen stereo-bluetooth headsets zijn zou je een kijkje kunnen nemen in het Bluetooth Stereo (A2DP) topic. Hieronder zijn de drie meest voorkomende variaties headsets getoond met willekeurig gekozen headsets die op vrijwel elke A2DP-telefoon zullen werken. De variant die over je hoofd heen gaat, achter je nek loopt en die je direct in je oor stopt.
Nokia BH-604 Pricewatch -- Nokia BH-604

Circumaural headphones
* Sluit het oor volledig af
* Kwalitatief betere headsets qua geluidsweergave
* Mocht je gesteld zijn op je kapsel niet de headset voor jou
* Multimedia-toetsen op earcups
* Redelijk zwaar
* Lastig op te bergen
Nokia BH-604
Philips SHB6102/00Philips SHB6102/00 Pricewatch -- Philips SHB6102/00 note

Earcup headphones
* Gaat achter je nek langs, dus je haar gaat niet in de war
* Sluit je oren niet af bij muziek afspelen
* Multimedia-toetsen op earcups
* Relatief lichte headsets
* Lastig op te bergen
Sony Ericsson HBH-DS220 Pricewatch -- Sony Ericsson HBH-DS220

In-ear headphones
* Gaat direct in je oor, dus je haar blijft goed
* Oortjes zijn verwisselbaar voor eigen versie
* Vrijwel geen multimedia-toetsen
* Lichte headsets
* Makkelijk op te bergen
Sony Ericsson HBH-DS220

note Let op: dit model (en dat geldt voor de hele familie SHB6100, SHB6102, SHB7100 & SHB7102) zijn op dit moment niet volledig compatibel met de iPhone 3G (FW 3.0).

Pairen en bellen lukt, ook de muziek regelen werkt maar wordt niet afgespeeld via de headset maar door de speakers.

Koop dus géén A2DP headset zonder 'm zelf te testen met je iPhone!

Links
Pricewatch - Mobiele telefoon headsets
Apple Store - iPhone Headsets (A-Z)
Bluetooth Stereo (A2DP) topic
Apple - iPhone support pagina

Nawoord
Voor op- en aanmerkingen kun je me een Direct Message sturen of het plaatsen in dit topic.

Mocht je een volledig werkende A2DP-headset hebben dan wordt het zeer op prijs gesteld als je dit op de iPhone Support Pagina van Apple meldt. Ook niet werkende headsets melden kan anderen behoeden van een miskoop of niet werkende headsets.

Changelog
• 22-06-2009Startpost geplaatst
• 29-06-2009Nodige extra info neergezet m.b.t. de Philips-headset met dank aan Zpottr

[ Voor 8% gewijzigd door Wiethoofd op 29-06-2009 16:24 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:19
Ik wil misschien een A2DP-headset aanschaffen. Het worden waarschijnlijk bedrade in-ears vanwege de betere geluidskwaliteit. Maar ik ben wel benieuwd of er mensen al ervaring hebben met de iPhone (of iPod touch) i.c.m. A2DP headsets. Hoe is de geluidskwaliteit? Kost het veel batterijduur? Wordt je iPhone merkbaar langzamer, omdat het signaal verwerkt moet worden? Hoe is de verbinding? Ik heb al wat negatieve verhalen gelezen over stereo bluetooth i.c.m. wifi, wat niet helemaal goed werkt.

Tja, vragen genoeg. Wat zijn de ervaringen hier?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Ik ben bezig om een SE hbh-pv702 headset te pairen maar me iPod Touch 2G vindt geen apparaten terwijl headset wel in pair modus staat. Moet ik verder nog wat op de Touch instellen of is bluetooth aanzetten en zoeken voldoende?

- edit -

Ik zie op iphoneclub een schemaatje waarin staat dat de iPod Touch geen headset profiel heeft dat schept dus een hoop duidelijkheid. Wel beschikt de Touch over A2DP, AVRCP en PAN.

bron

[ Voor 40% gewijzigd door jvanderkroon op 25-06-2009 08:21 ]

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:11
heb zelf over de plantronics voyager 855 ( klik ) veel goede dingen gehoord.

[ Voor 34% gewijzigd door Maverick op 26-06-2009 09:32 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin5210
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 20:23
msxbox schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:11:
Ik ben bezig om een SE hbh-pv702 headset te pairen maar me iPod Touch 2G vindt geen apparaten terwijl headset wel in pair modus staat. Moet ik verder nog wat op de Touch instellen of is bluetooth aanzetten en zoeken voldoende?

- edit -

Ik zie op iphoneclub een schemaatje waarin staat dat de iPod Touch geen headset profiel heeft dat schept dus een hoop duidelijkheid. Wel beschikt de Touch over A2DP, AVRCP en PAN.

bron
Als ik mijn pc in "headsetmodus" modus zet kon mijn ipod touch hem toch vinden... Het is toch een stereo headset want ik dacht ergens gelezen te hebben dan een ipod touch geen mono headsets ondersteund. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:11
De versie 3.0 van de iPhone OS ondersteund alle laatste bluetooth protocollen, inclusief de stereo enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:42

WFG

Voor mijn 3GS ben ik ook opzoek naar een goede bluetooth headerset. Bij pdashop.nl heb ik deze: Philips SHB7110 Tapster Bluetooth Headset, gevonden. Volgens hun site is deze geschikt voor alle 3G(S) modellen enige probleem is dat ze hem niet op voorraad hebben. Maar als het goed is krijg ik bericht bij voorraad.

Op andere fora heb ik nog maar weinig kunnen vinden over mensen die een headset hebben geprobeerd icm een 3GS ben dus eigenlijk ook wel benieuwd hoe goed/slecht het werkt. Vooral omdat de headset die pdashop aangeeft redelijk aan de prijs is. Maar het lijkt me dat de wat duurdere headsets beter zullen werken als de goedkopere.

Het lijkt er trouwens op dat de Philips headset in de startpost niet meer geleverd kan worden.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WFG schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:30:
Het lijkt er trouwens op dat de Philips headset in de startpost niet meer geleverd kan worden.
quote: startpost
Hieronder zijn de drie meest voorkomende variaties headsets getoond met willekeurig gekozen headsets
Ik kwam deze tegen in een search met google afbeeldingen en aangezien daar meteen een bult info bij stond qua specs etc. heb ik niet echt verder gezocht en was het gewoon een goede productfoto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32623

msxbox schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:11:

- edit -

bron
Mijn iPod Touch pairde moeiteloos met de SE HBH-DS970.
Geluid is goed. Pauze/Start knop werkt. ;)

Maar vooruit/achteruit buttons doen niets.. Kennis van mij heeft exact datzelfde probleem met Sony headset. Maar hij heeft ook een bt-dongle die dat probleem dan weer niet heeft...

Lijkt dus toch niet 100% compatible qua A2DP...

(Effe wachten op de update ? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:04:
[...]

[...]

Ik kwam deze tegen in een search met google afbeeldingen en aangezien daar meteen een bult info bij stond qua specs etc. heb ik niet echt verder gezocht en was het gewoon een goede productfoto ;)
OK, maar da's dan toch een lichte misser - dit model (en dat geldt voor de hele familie SHB6100, SHB6102, SHB7100 & SHB7102) zijn op dit moment NIET compatibel met de iPhone 3G, software versie 3.0.

Pairen lukt, bellen ook (dat werkte eerder ook al), zelfs muziek pauzeren en starten werkt, alleen de muziek blijft uit de speaker van de iPhone komen in plaats van uit de headset. Volume instellen werkt ook want dat gebeurt op de headset. De 6102 en 7102 hebben een BT dongletje meegeleverd waarmee het uiteraard wel werkt maar dat is niet wat je wilt. Het lijkt er op dat bij het pairen het A2DP profiel niet meegenomen wordt (dit blijft dan ook verbonden aan het apparaat waarmee die daarvoor gepaired was)

==> Koop dus géén Philips A2DP headset zonder 'm zelf te testen met je iPhone! <==

En voor de bezitters van deze: meld je bij de iPhone support pagina. Schrijf netjes op wat je probeert en vermeld dat de headsets wel volledig (Headset, A2DP en AVRCP profielen) werken met Leopard.

Het aanpassen van de startpost lijkt me geen overbodige luxe ;)
Anoniem: 32623 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:16:
Maar vooruit/achteruit buttons doen niets.. Kennis van mij heeft exact datzelfde probleem met Sony headset. Maar hij heeft ook een bt-dongle die dat probleem dan weer niet heeft...

Lijkt dus toch niet 100% compatible qua A2DP...
Dat is geen A2DP maar AVRCP ;) detail hoor, want daarvan wordt ook geclaimed dat het moet werken. Maar skippen en spoelen werkt bij niemand, en volume ook niet als het aan de kant van de telefoon gedaan moet worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Zpottr op 28-06-2009 20:03 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zpottr schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:58:
Het aanpassen van de startpost lijkt me geen overbodige luxe ;)
Schrijf een leuk en duidelijk stukje waarin je de voorkomende problemen beschrijft, stuur het via DM/mail en ik zal het in de startpost neerzetten.

De iPhone support pagina zal ik dan ook meteen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het toegestuurde stukje in iets gewijzigde vorm neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Op deze pagina van Apple staat welke bluetooth profielen de verschillende iPhone/iPods ondersteunen. Daarop staat ook dat alleen play/pauze en stop worden ondersteund door het AVRCP profiel.

Verder staat op deze site een review van 5 modellen stereo headsets. Volgens mij kun je uit de review op die site opmaken dat nokia headsets de meeste volledige functionaliteit bieden.

Toch snap ik niet helemaal waarom Apple hier zo mee loopt te klooien. De meeste simpele telefoons ondersteunen de wereld aan headsets terwijl de 'dure' iPhone erg moeilijk doet over wat wel en niet ondersteund wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
WFG schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:58:
Op deze pagina van Apple staat welke bluetooth profielen de verschillende iPhone/iPods ondersteunen. Daarop staat ook dat alleen play/pauze en stop worden ondersteund door het AVRCP profiel.
Ja, idioot inderdaad. Ze verkopen liever een in-ear headset natuurlijk ;)
Toch snap ik niet helemaal waarom Apple hier zo mee loopt te klooien. De meeste simpele telefoons ondersteunen de wereld aan headsets terwijl de 'dure' iPhone erg moeilijk doet over wat wel en niet ondersteund wordt. :?
Apple en BT hebben nooit een gelukkig huwelijk gehad. het heeft ook eeuwen geduurd (Leopard?) voor we A2DP+AVRCP op de Mac hadden. En dan nog is de gebruikte codec bijzonder brak waardoor de geluidskwaliteit zeer te wensen overlaat.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Vandaag de Nokia BH-503 headset besteld via pdashop.nl, als het goed is wordt deze morgen geleverd. Alles wat ik over deze headset heb gelezen zegt dat deze goed werkt met de iPhone. Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229334

Ik keek erg uit naar de Bluetooth functie, maar deze stel voorlopig een beetje te leur.
Al heb ik nog maar 3 minuten de tijd gehad om het te proberen krijg ik m'n Logitech Freepulse niet aangesloten.

Iemand raad hoe het nog es te proberen?
A2DP is het protocol dat m'n koptelefoon gebruikt.

Naast m'n vraag erg bedankt voor dit topic, erg handig. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir.roYa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-04 11:08
Ik snap iets niet.
Misschien heb ik voorheen ergens overheen gelezen.

Met de 3.0 update van de iPhone 3G, iPod Touch 2G en de nieuwe iPhone 3GS is er eindelijk ondersteuning voor A2DP

Ik heb een Ipod Touch 2g. Maar op de Ipod zit toch helemaal geen bluetooth?:S
Of zit er bij die headsets een bluetoot adaptertje met een jackplug stekkertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir.roYa schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 21:16:
Ik heb een Ipod Touch 2g. Maar op de Ipod zit toch helemaal geen bluetooth?:S
Of zit er bij die headsets een bluetoot adaptertje met een jackplug stekkertje?
On June 17, 2009, the iPhone 3.0 Software Update was released for purchase for the iPod Touch. The update allowed the devices to use new apps, and unlocked the Bluetooth functionality of the second-generation iPod Touch, enabling stereo bluetooth and peer to peer apps.
De iPod Touch 2G heeft een bluetooth-chip, deze werd in de 2.x firmware alleen benut met Nike+, en met de 3.0 firmware kan je ook stereo-bluetooth gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 14:31
Zpottr schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:58:
[...]

OK, maar da's dan toch een lichte misser - dit model (en dat geldt voor de hele familie SHB6100, SHB6102, SHB7100 & SHB7102) zijn op dit moment NIET compatibel met de iPhone 3G, software versie 3.0.
Is er al iets bekent of ze dit wel in firmware 3.1 gaan stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
esky schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Hier wordt nooit echt iets over bekend gemaakt. Afwachten of een developer-beta gaan draaien dus ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-04 14:35
Maverick schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:29:
heb zelf over de plantronics voyager 855 ( klik ) veel goede dingen gehoord.
Die heb ik en is een hele fijne set : je kunt 't als normale BT headset gebruiken (zonder extensie) of gebruiken om stereo muziek te luisten en ook in calls te zitten. Isoleert het geluid heel goed, batterij is ook ok.

Het enige vreemd wat ik had toen ik het voor het eerst aanzette was dat ik een uurtje of wat een paar haperingen had voor een miliseconde. Na die tijd niet meer gemerkt.

Bediening en pairing werkt feilloos. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is de "next song" funcie maar ook nog niet getest.

Sowieso vind ik Iphone super met audio sources omgaan : bij telefoon opnemen gelijk een menuutje waaruit je kunt selecteren zodat (als je ff je BT set niet bij je hebt) toch de telefoon kan beantwoorden. Bij windows mobile vond ik dat allemaal maar klote geregeld.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG

WFG

Spam schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:51:
[...]

Bediening en pairing werkt feilloos. Het enige wat ik nog niet heb kunnen vinden is de "next song" funcie maar ook nog niet getest.
Deze functie wordt op dit moment ook nog niet ondersteund door OS 3.0.

Edit: Vandaag de BH-503 van Nokia ontvangen. De headset pairde snel en zonder moeite met de iPhone (3 GS). De muziek speelt via de hoofdtelefoon en ook het bellen werkt goed. Wat alleen niet werkt, naast de next/prev, is de play/pauze knop. :/ Het opnemen van een telefoongesprek kan wel via de headset. Ook aanpassen van het volume gaat via de headset.

Het probleem van play/pauze next/prev ligt aan de iPhone want de knoppen wordt wel geaccepteerd door mijn iMac.

Edit2: Na een reboot van de telefoon werkt play/pauze wel. :)

[ Voor 45% gewijzigd door WFG op 02-07-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
Ik heb mijn jaren oude abra BT-150 gepaired. Binnen 1 minuut kon ik draadloos bellen. Is geen stereo maar gewoon even om aan te geven dat die oude dingen ook makkelijk te pairen zijn.

Geluid is ook beter (wel iets zachter) dan met mijn oude HTC TYTNII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
esky schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Inmiddels van een developer gehoord dat compatibiliteit met de Philips SHB6100 / SHB7100 in 2.1 gefixed zou moeten zijn - maar dat skip etc. nog niet werkt, en voice commands via BT (3GS) ook niet.

Can't wait :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ben er inmiddels achter dat de Bluetooth stack van OS 3.0 duidelijk nog niet helemaal op peil is. Ik gebruik al een jaartje een Parrot MK6100 (geen headset maar n carkit met A2DP, maar das natuurlijk dezelfde techniek) en ik merk met mn nieuwe 3GS toch een aantal nukken die ik met mijn vorige telefoons (3 Blackberry modellen, 1x S-E, 1x Nokia) en die van mijn vriendin (S-E, Nokia) niet heb. Standaard pairt mn Blackberry als telefoon-headset en de iPhone als muzieksource (A2DP), maar dat gaat toch niet lekker:
- tussen nummers verbreekt de iPhone de A2DP verbinding waardoor de radio heel even terugkomt
- na het opnemen van een telefoongesprek met de BB is de iPhone vaak maar niet altijd zijn verbinding kwijt en weigert opnieuw te pairen
- soms begint de audio elke paar seconden te hakkelen. Enige oplossing is de iPhone overschakelen naar speaker, en dan weer naar BT
- pairen gaat ook niet altijd automatisch, ik moet vaak via het Parrot menu de iPhone geforceerd pairen
- next/previous track werkt niet, maar dat was al bekend

Gezien de beroerde implementatie van A2DP in Leopard (ooit geprobeerd muziek te streamen naar een Mac?) had ik het kunnen verwachten van Apple, maar toch :( Laat 3.1 maar snel komen...

(dit soort brakke BT problemen had ik ook bij de eerste versie van mn W950i drie jaar terug - werd na een firmware update verholpen, dus Apple is niet de enige. Maar als Apple gewoon A2DP in de vorige iPhone hadden gestopt was het nu inmiddels wel verholpen)

[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 15-07-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:51:
[...]

Die heb ik en is een hele fijne set : je kunt 't als normale BT headset gebruiken (zonder extensie) of gebruiken om stereo muziek te luisten en ook in calls te zitten. Isoleert het geluid heel goed, batterij is ook ok.

Het enige vreemd wat ik had toen ik het voor het eerst aanzette was dat ik een uurtje of wat een paar haperingen had voor een miliseconde. Na die tijd niet meer gemerkt.

Sowieso vind ik Iphone super met audio sources omgaan : bij telefoon opnemen gelijk een menuutje waaruit je kunt selecteren zodat (als je ff je BT set niet bij je hebt) toch de telefoon kan beantwoorden. Bij windows mobile vond ik dat allemaal maar klote geregeld.
Hmm na een tijd gebruikt hebben heb ik toch wel een paar nadelen :
  • Heeft soms moeite met sychen en blijft haperen
  • Tijdens bellen schijn ik (volgens de andere kant) nog wel eens weg te faden en dan weer terug te komen
  • Als ik muziek luister hapert ie af en toe
eigenlijk dus niet zo tevreden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Hallo,

Ik zie de laatste tijd enorm veel draadloze headsets langskomen van Jabra.
In eerste instantie lijkt me dit erg handig (en veilig) om mee te bellen.

Nu ondersteunen deze headsets vaak ook A2DP.
Hier kan ik dus eigenlijk ook via 1 oor muziek luisteren via mijn iPhone 3gs?
Maar een volgend nummer afspelen gaat niet lukken of is hier wel een knop voor aanwezig?
Eigenlijk zou de knop voor Voice control ook genoeg kunnen zijn (3.1 toch?)..

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:15
:)

Ik ben blij, want ik heb een leuke actie gescoord (denk ik).

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyericsson.com/cws/file/1.176000.1194421056/HBHDS200_see_the_product_1.png

Deze headset (SonyEricsson HBH-DS200) heb ik net bij de Phone House (Herestraat Groningen) gekocht voor € 30. Omdat mijn standaard iPhone koptelefoon stuk is gegaan ben ik op zoek naar een alternatief. Voor iets meer dan zo'n standaard wit ding kun je deze dus krijgen.

Wellicht een leuke tip voor meer mensen :)

edit van vrijdag 24 juli

Ik heb hem nu een dag en ik ben tevreden. Er komt goed geluid uit qua muziek. Qua bellen is het ding acceptabel (krijg wel de opmerking dat ik enigszins blikkerig klink, wat niet het geval is als ik met de iPhone zelf bel). Geluid valt heel zelden (1x per half uur ongeveer) heel even uit (paar honderdsten van een seconde).

Voor 30 euro een goede koop! :)

[ Voor 36% gewijzigd door rclahsen op 24-07-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245969

Iemand al next and previous aan de gang op de bluetooth headsets 8)7 ? Ik bedoel het lijkt wel of apple dit expres blokkeerd om zo ervoor te zorgen dat je je ipod regelmatig nog laat zien aan andere toekomstige kopers :X . De shake to shuffle functie werkt ook al niet met bluetooth :? .

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 245969 op 11-08-2009 12:13 . Reden: foutje ]

• Dreamvoid
  • Niet online
Ja, ik schud wat af met mijn BT headset maar shuffelen ho maar. :+

De A2DP/Bluetooth stack van de iPhone is gewoon nog niet zo goed. Nokia/Sony/Blackberry/etc zijn er al jaren mee bezig op tientallen modellen telefoons (en dat was in de eerste generatie telefoons ook knudde), Apple pas sinds OS 3.0. In Leopard is A2DP ook niet best, dus ze kunnen niet eventjes ergens goede code vandaan plukken. Ze moeten gewoon nog een tijdje bugs pletten...ik neem aan dat ze zich bij Apple ook voor hun hoofd slaan dat ze er niet eerder aan begonnen zijn.

Ik bel nu in de auto maar met mijn Blackberry (mensen klagen dat ik onverstaanbaar blikkerig ben met de iPhone), en gebruik de iPhone alleen voor muziek.

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 13-08-2009 20:58 ]

• s3mt3x
  • Laatst online: 24-04 13:18

s3mt3x

I choose not to know...

Ga vandaag een Sennheiser VMX 100 terugsturen omdat deze niet (100%) compatible is met mijn 3GS. Dit is wat de leverancier er over te zeggen heeft:
Helaas horen wij meerdere klachten over functionaliteit van externe bluetooth apparaten i.c.m. Apple producten dit omdat Apple afspraken met de stichting voor fabrikanten van bluetooth apparaten niet nakomt en bewust of onbewust bepaalde settings in haar producten heeft geprogrammeerd waardoor soms problemen ontstaan met niet Apple producten. Soms komt dit voor na updates via iTunes, waardoor het niet te doen is om (de 100%) compatibiliteit te blijven testen. Wij moeten ervan uitgaan dat de onderlinge afspraken die fabrikanten maken nagekomen worden.
En dus gaan ze me een andere voorstellen. Ik ben benieuwd, maar vind t dan ook wel weer typisch voor een dergelijk product. Niet bepaald de goedkoopste telefoon, en ook niet de goedkoopste headset...

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Wat is precies het probleem? Als het gaat om de knoppen voor vooruit/achteruit spoelen en slippen kun je lang zoeken maar dat wordt simpelweg niet ondersteund door Apple :)

goed nieuws over de Philips headsets trouwens: die doen het met 3.1 geweldig (op bovenstaande na). Heel blij dat dat gefixed is.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:39

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik heb een parrot 3100. Ik heb een klein probleempje, ik kan met de parrot geen inkomend gesprek aannemen van mijn iPhone 3GS, dan moet ik de telefoon uit de zak halen en hem daarop aannemen? Iemand een idee wat te doen?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198578

rclahsen schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 20:01:

Ik ben blij, want ik heb een leuke actie gescoord (denk ik).
Hmm, die heb ik thuis nog liggen van mijn oude sony ericsson telefoon, maar ik krijg 'm niet gepaired met mijn 3gs. Enig idee iemand wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed, net uitgevonden hoe ik dat ding toch moest koppelen: lang de aan-button op de headset aanzetten, hij zat blijkbaar alsnog nog steeds gepaired met mijn oude sonyericsson. Zowel de "start - stop" als de "telefoon" button werken, die telefoonbutton activeert zelfs de stemherkenning! Een beetje omslachtig systeem, maar het werkt wel!

Maargoed, nu zit ik met het volgende probleem: de headset heeft geen harder-zachter knopje, maar als de headset ingeschakeld is dan weigert m'n iphone om een harder-zachter balkje neer te zetten, sterker nog, de iphone zelf weigert om op welke manier dan ook harder of zachter te gaan. Erg vervelend, want de standaardinstellingen van de headset zijn gewoon echt te hard!

Heeft iemand hier nog tips en tricks voor?
Anoniem: 198578 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:49:
Heeft iemand hier nog tips en tricks voor?
Het volume op je SE headset kan je door het play/pauze knopje wat langer in te houden veranderen, gaat van hard naar zacht en weer terug, loslaten op het gewenste niveau 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks! Die functie wist ik nog niet, maar het werkt echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 14:31
mijn Nokia N82 pairt automatisch met de autoradio wanneer ik instap, echter de iPod doet dit niet en moet ik altijd handmatig in het menu van de iPod pairen..
Is dit op te lossen door bijv. een jailbrake oid.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:10
Denken jullie dat dit iets is: http://cgi.ebay.nl/Blueto...ducts?hash=item3efa4b83e3

(Bluetooth earphones for o.a. Ipod Touch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13

mjl

Ugh

Is er iemand die ervaring heeft met de Sony DRBT100CXS.CE7

Een bluetooth headset met noise canceling (altans, dat denk ik maar verscillende sites hebben weer verschillende infor, de ene keer staat het er bij de ander keer wordt er gesproken over "Echo- en ruisonderdrukking")!

Ik vraag me alleen af hoe goed deze is aangezien de mics voor noise cancelling niet in de oortjes is verwerkt maar volgens mij dan de microfoon gebruikt wordt van de headset funtionaliteit. Hij is ook aanzienlijk goedkoper dan de bedrade varianten van Sony ... dus ik heb zo m'n twijfels of noise canceling er als zodanig wel op zit. Aangezien ze in de trein gebruikt gaan worden is dat wel cruciaal bij het luisteren van muziek.

Afbeeldingslocatie: https://www.sonystyle.dk/catalog/49/49E7EADCB72701B0E10080002BC29B85.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door mjl op 28-01-2010 13:38 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 14:31
waarschijnlijk vindt men het gewoon leuk om te vermelden, aangezien in-ears natuurlijk altijd al deels noise cancelen ten opzichte van die gewone beroerde doppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Aangezien ik de laatste tijd veel van auto's verwissel zit ik ff te kijken naar een BT headset. Heb nu de Plantronics Discovery 975, Jawbone Prime en de Jawbone Icon op het oog. Iemand ervaring met de Prime of Discovery?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:03
Dennis, je bent op zoek naar de Nokia BH-905, de ultieme stereo bluetooth headset. Eigenlijk is het gewoon een Sennheiser maar dan aangepast voor Nokia. Ik gebruik hem met veel plezier op mijn 3GS.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RDiVevVVwG0]
productreview: Nokia BH-905 review door robertwebbe

[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 25-02-2010 20:28 ]

Anoniem: 258500

Tis gewoon bedoeld voor in de auto. Ga uiteraard niet met zo'n joekel van een BT headset in de auto zitten ;) Muziek beluisteren doe ik op mijn iPod Classic + Senheiser. Ik heb gister toch maar de Plantronics gekocht.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 258500 op 25-02-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasonEarl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-03 20:19
Grapjeeeeeeeeeeeee jwz cambuur!

[ Voor 94% gewijzigd door JasonEarl op 17-03-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:15

KSH

Ik heb momenteel een iphone 3g 16 gb met firmware 3.1.2

Stereobluetooth gebruik ik momenteel via mijn autoradio en mijn headset Sony Ericsson DS-200.

Via mijn autoradio heb ik totaal geen problemen en werkt alles perfect.

Echter met mijn headset valt de verbinding elke keer weg nadat ik een telefoongesprek heb gevoerd. Zonder een telefoongesprek blijft de verbinding intact en kan ik bij wijze van spreken uren luisteren naar muziek, maar elke keer na een telefoongesprek valt de verbinding dus spontaan weg.

Herkent iemand dit probleem en is hier een oplossing voor?

Weet iemand toevallig ook of er bij bepaalde apparaten geen vertraging is tussen beeld en geluid?

Het is namelijk een beetje irritant om tv te kijken in de auto (via slingbox), waarbij het geluid over de autoradio door de bluetoothverbinding vertraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:03
@KSH,
de reactie is wat laat maar beter laat dan nooit ;)

Er zit altijd een vertraging bij A2DP stereo bluetooth. Aan beide zijden zitten buffers ingebouwd en dat zorgt al snel voor een vertraging van 100ms. Vooral bij het bekijken van video is het geluid niet meer lipsync. De bufferwaarde is meestal niet te wijzigen door de gebruiker, de enige keer dat ik het heb gezien dat ik het kon aanpassen was bij een Parrot USB bluetooth dongel i.c.m. Parrot stereo bluetooth apparatuur. Via een tooltje kun je dan het volume aanpassen, de equlizer wijzigen en ook de buffersize regelen. Voor video wordt hij dan naar de laagst mogelijke waarde teruggezet 50ms, dat is net te doen. De grootste waarde was overigens 1000ms, dan kun je onderweg nog eens wat data kwijtraken zonder dat je het merkt. Zoals Johan Cruyff het ooit zei, ieder voordeel heb ze nadeel.

Voor het kijken van video op de laptop met mijn Nokia headset gebruik ik VLC player. In deze app kun je via de instellingen de video en de audio in tijd corrigeren en met een beetje spelen heb je hem zo weer lipsync.

Je zou overigens nog een FM transmitter kunnen overwegen voor de Slingbox combinatie.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 05-04-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:15

KSH

robertwebbe schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:26:
@KSH,
de reactie is wat laat maar beter laat dan nooit ;)

Er zit altijd een vertraging bij A2DP stereo bluetooth. Aan beide zijden zitten buffers ingebouwd en dat zorgt al snel voor een vertraging van 100ms. Vooral bij het bekijken van video is het geluid niet meer lipsync. De bufferwaarde is meestal niet te wijzigen door de gebruiker, de enige keer dat ik het heb gezien dat ik het kon aanpassen was bij een Parrot USB bluetooth dongel i.c.m. Parrot stereo bluetooth apparatuur. Via een tooltje kun je dan het volume aanpassen, de equlizer wijzigen en ook de buffersize regelen. Voor video wordt hij dan naar de laagst mogelijke waarde teruggezet 50ms, dat is net te doen. De grootste waarde was overigens 1000ms, dan kun je onderweg nog eens wat data kwijtraken zonder dat je het merkt. Zoals Johan Cruyff het ooit zei, ieder voordeel heb ze nadeel.

Voor het kijken van video op de laptop met mijn Nokia headset gebruik ik VLC player. In deze app kun je via de instellingen de video en de audio in tijd corrigeren en met een beetje spelen heb je hem zo weer lipsync.

Je zou overigens nog een FM transmitter kunnen overwegen voor de Slingbox combinatie.
Bedankt voor je 'late' reactie :D

Ik had al zo'n vermoeden dat het ook echt aan de technologie lag idd. Maar goed, het is irritant maar kan er mee leven. Een FM-transmitter heb ik in het verleden gebruikt, maar vind ik toch niet zo denderend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372420

Is er eigenlijk al iemand die zn bluetooth headset heeft geprobeerd met IOS4? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 08:57

DFY

Sja...

Anoniem: 372420 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:36:
Is er eigenlijk al iemand die zn bluetooth headset heeft geprobeerd met IOS4? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen
Ik gebruik m'n BT headset bijna dagelijks en sinds iOS4 werkt deze betrouwbaarder dan ooit tevoren!
Hij paired altijd zonder morren, sneller en automatischer.
Dat houd in dat ik nu BT eigenlijk standaard aan heb op de iPhone en de headset 10 v.d. 10 keer snel verbinding maakt.

Dit is op een iPhone 3GS. Ik hoop dat hij net zo goed werkt op een iPhone 4 die binnenkort de 3GS bij me vervangt.

Ik heb overigens een Philips SHB9000 headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zijn er misschien mensen met wat meer actuele ervaringen met bluetooth headsets icm met iPhone? Ik heb een 3GS met iOS4 en zit er over na te denken zo'n bluetooth headset te kopen. Welke zijn nou goed?

Kost het trouwens veel batterijcapaciteit, bluetooth aan op je iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372420

DFY schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:17:
[...]

Ik gebruik m'n BT headset bijna dagelijks en sinds iOS4 werkt deze betrouwbaarder dan ooit tevoren!
Hij paired altijd zonder morren, sneller en automatischer.
Dat houd in dat ik nu BT eigenlijk standaard aan heb op de iPhone en de headset 10 v.d. 10 keer snel verbinding maakt.

Dit is op een iPhone 3GS. Ik hoop dat hij net zo goed werkt op een iPhone 4 die binnenkort de 3GS bij me vervangt.

Ik heb overigens een Philips SHB9000 headset
Nice! Die heb ik ook! Dus totaal geen problemen met muziek afspelen?? Dan wordt het zeker een Iphone 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfunk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
jpboere schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:24:
Zijn er misschien mensen met wat meer actuele ervaringen met bluetooth headsets icm met iPhone? Ik heb een 3GS met iOS4 en zit er over na te denken zo'n bluetooth headset te kopen. Welke zijn nou goed?

Kost het trouwens veel batterijcapaciteit, bluetooth aan op je iPhone?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 08:57

DFY

Sja...

Anoniem: 372420 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Nice! Die heb ik ook! Dus totaal geen problemen met muziek afspelen?? Dan wordt het zeker een Iphone 4 :)
Nee totaal geen problemen met muziek afspelen. Maar of het net zo goed werkt op een iPhone4 weet ik nog niet. Dat hoop ik dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
iOS 4.1 (nu nog beta) schijnt trouwens prev/next via BT te gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-04 10:12
Ik weet dat deze topic al wat verouderd is, maar misschien heeft iemand hier wat meer informatie over de bluetooth adapter van de ipod touch 4g? Ik heb namelijk laatst een Sony ericsson HBH-is800 gekocht voor mijn ipod, en hij werkt prima, paired goed, maar er is een irritante ruis wanneer er wat hardere muziek afgespeeld wordt.
Heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorago
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-02 22:48
Misschien een tip voor mensen die nog een betaalbare BT headset zoeken:

De Bart Smit verkoopt een stereo bluetooth headset van BigBen, heb em zelf vandaag gehaald en moet zeggen dat de kwaliteit me alles behalve tegenvalt.
Hij werkt goed met m'n android telefoon (ZTE Blade) en beter met m'n iPod touch 4g.

Het enige vreemde is dat hij nergens op internet te vinden is, ook niet op de website van BigBen zelf.

AMD Phenom II 965 @ 3,9Ghz gekoeld door een Cooler Master TX3 - Ati HD6870 1GB DDR5 - 4GB 1600Mhz Corsair Vengeance DDR3 op een Asus M5A78L-M/USB3 alles met 500Watt gevoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Gebeurd er nog iets in deze topic of is dit verschoven naar een andere ? Ik heb een oude Plantronics backbeat headset en die is kapot en zoek nu een nieuwe. Waar moet ik naar kijken ? ik heb een iPhone 4 & 5.

Gebeurd er iets op BT 4.0 vlak in dit ? Gaarne advies waar ik mijn vragen kan stellen als dit niet het goede topic is. :P

Pagina: 1