Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49

[iPhone & iPod Touch] Jailbreaken

Deel 3
[iPhone & iPod Touch] Jailbreaken - Deel 3

Inhoudsopgave

Jailbreaken, wat is het?
Waarom zou ik jailbreaken?
Heeft jailbreaken ook nadelen?
Jailbreaken, hoe moet het?
 - Firmware-versie 3.1.3
- Firmware-versie 3.1.2
- Firmware-versie 3.1
- Firmware-versie 3.0
Het grote Downgrade verhaal!
Links & Tutorials
Nawoord
Waarschuwing
Changelog

Waarom zou ik jailbreaken?
Op een gejailbreakte iPod Touch of iPhone kun je allerlei applicaties installeren, waaronder spelletjes en programma's om via wi-fi in het filesystem te kunnen komen. Een mooi overzicht van een heleboel jailbreak applicaties staat in [iPhone & iPod Touch] Applicaties via Cydia & Rock!. Voor de non-jailbreakable applicaties kun je beter in App Store Ervaringen & Discussie #2 en Handige websites en web apps terecht.

Ook is het mogelijk om thema's of een andere achtergrond op je iPhone of iPod Touch te zetten omdat er dankzij de jailbreak toegang is tot het filesystem, voor voorbeelden zou je een kijkje kunnen nemen in [iPhone & iPod Touch] Post hier je SpringBoard! of op Apple iPhone School - Themes & modding kunnen kijken.

Ook heeft GoT nu een eigen plek waar je je mods kunt bespreken: [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

Heeft jailbreaken ook nadelen?
Jazeker, je iPod Touch of iPhone kan er een stuk trager van worden en is minder stabiel. Crashes komen een stuk vaker voor op een gejailbreakte iPod of iPhone dan op een 'gewone'. Daarnaast kan het zijn dat, omdat je gaat rotzooien in het filesystem, je iPod of iPhone nergens meer op reageert en je hem zal moeten herstellen. Jailbreaken kan in principe géén onherstelbare schade toebrengen, dus je hoeft niet bang te zijn voor een kapotte iPod of iPhone.

Door te jailbreaken verlies je wel je garantie. Uiteraard kun je, als je gebruik wilt maken van je garantie, voor het opsturen de iPod of iPhone herstellen, wat de jailbreak in principe weer ongedaan maakt. Het is echter nog onduidelijk of er na het herstellen nog bestanden achterblijven van de jailbreak. Als dit zo is en Apple vindt ze heb je dus geen recht op garantie en een kapotte iPod Touch of iPhone.

Jailbreaken, Wat zijn de addertjes onder het gras?

Sn0wbreeze
Sn0wbreeze is smerige software. De maker ervan heeft verschillende copyrighted software zonder toestemming gekopieerd (van het dev-team) en andere software, die onder GPL vrijgegeven is, gebruikt zonder zijn eigen source vrij te geven. Ook heeft hij de Apple bootloader overgenomen, die natuurlijk copyrighted is. Het gebruik van dat stukje software is precies wat Apple nodig heeft voor een grote berg rechtszaken en andere gesodemieter vs de Jailbreak community.

Het gebruik van deze software is ZEER af te raden!

Verschillende tweets van MuscleNerd die dit specifiek aangeven:Betaalsoftware
Elk programma om je iPhone te jailbreaken is tot nu toe gratis. Dus je hoeft nooit te betalen voor een jailbreak, wij hebben voor alles een oplossing! (In Cydia/Rock zijn wel betaalde applicaties, zie daarvoor dat topic: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 )

Prejailbroken (pwnagetool) .IPSW bestande
Het verspreiden hiervan is NIET toegestaan. Je mag er ook niet naar vragen hier op Tweakers. Bovendien moet je hier erg mee oppassen, er kunnen allerlei apps preinstalled zijn en je hebt geen idee wat voor rommel je op je iPhone gooit.

Vaak noemen ze 2 partities, de ROOT en de "andere". Een ROOT partitie van ~750MB is genoeg, als je de 1GB versie neemt, is dat zonde van 250MB ruimte.

Jailbreaken, hoe moet het?
Dit moment is het beste moment om te jailbreaken! Het is nog nooit zo makkelijk geweest. Er is een programma dat werkt op Mac OS X én op Windows, bovendien jailbreakt het alle apparaten. Het best wat je nu kan doen is dus gewoon updaten naar 3.1.2. Geohot's blackra1n downloaden en gaan! Apple zou Apple niet zijn als ze toch proberen de boel een beetje dwars te zitten, let daarom even speciaal op het stukje over de Bootrom!

De stukjes over Pwnage tool staan er bij voor de volledigheid. Blackra1n is op dit moment onovertroffen, dus ik zie niet in waarom je de oude tools zou blijven gebruiken.

Firmware-versie 3.1.3
Spirit
Mac OS X | Windows || iPhone (3G(S)) | iPod Touch (1G/2G/3G)
De ultieme jailbreak van dit moment! Spirit jailbreaked alle apparaten, op OSX en Windows. Op sommige Windows 7 systemen loopt het niet vlekkeloos. De oplossing is: rechtermuisknop op spirit.exe -> eigenschappen/properties -> compatibiliteit/compatibility -> vinkje bij "run this program in compatibility mode" (draai dit programma in compatibiliteits modus): windows 95 óf windows 98 aan klikken, 1 van de twee hoort te werken.

Spirit is een untethered jailbreak, dat betekent dat je gewoon opnieuw kan opstarten zonder problemen, met élk apparaat en élke bootloader!

ZORG DAT JE FOTO'S VEILIG ZIJN! ITUNES BACKT DEZE NIET UP EN SPIRIT VERWIJDERD ZE!

Apple zou dit lek wel eens heel snel kunnen patchen! Lees elke keer goed als iTunes je iets vraagt, je wilt niet per ongeluk vast zitten op 3.2

Firmware-versie 3.1.2
Blackra1n
Mac OS X | Windows || iPhone (3G(S)) | iPod Touch (1G/2G/3G)
Dé jailbreak methode van dit moment. Deze applicatie is gemaakt door GeoHot, de allereerste iPhone hacker. Het is de simpelste en snelste jailbreak tot nu toe. Het downloaden duurt langer dan het jailbreaken zelf. Op iClarified staat een mooie tutorial (Win en Mac). Geohot heeft sinds de tweede versie ook een unlock ingebouwd, je hoeft dus niet meer te updaten met Pwnagetool.
Blackra1n installeert de blackra1n app. Daaruit kan je Cydia installeren, Cydia kan je dus niet in een keer vinden! Meestal zit de blackra1n app (een zwart druppeltje) op je allerlaatste springpagina, terwijl die daarvoor nog niet leeg hoeft te zijn!

LET OP
Apple heeft sinds kort de bootrom een update gegeven. Dat is een hardwarematige upgrade van de "bios" van de iPhone. Dit zorgt ervoor dat de iPhone de jailbreak "herkent" en weigert te booten. Dit heet een "tethered jailbreak". Je telefoon gaat dan in restoremodus (USB-kabel+iTunes logo). Een tethered jailbreak betekent dat bij elke(!) reboot een computer nodig is om in het jailbroken systeem te komen en dus op te starten. In het verleden is dit ook een keer gebeurt, toen kwam er na verloop van tijd de semi-tethered jailbreak. Deze laat het apparaat wel opstarten in de normale toestand als er geen computer in de buurt is. Dan gaat het iDevice dus niet in restore mode. GeoHot en MuscleNerd (de grootste iPhone hackers) hebben onafhankelijk aangegeven dat een nieuw gat in de bootrom heel moeilijk te vinden is. De gaten zijn erg zeldzaam en het zoeken ernaar gaat moeizaam. Wacht hier dus niet op en beslis voor jezelf of een tethered jailbreak genoeg is of dat je helemaal niet wil jailbreaken!

Heb ik de nieuwe bootrom?
iPod touch
Alle iPod touch 3G (32GB en 64GB) hebben deze nieuwe bootrom. De iPod touch 3G 8GB alleen vanaf versienummer MC (te zien in instellingen->algemeen->Info naast “Model”). Als het modelnummer begint met MB is er niks aan de hand en kan je gewoon jailbreaken.

iPhone
De nieuw geproduceerde (na week 40) 3GS hebben ook de nieuwe bootrom. Zo kun je kijken in welke week jouw iPhone 3GS is geproduceerd:
Ga naar instellingen->Algemeen->Info en scroll naar beneden naar Serienummer (boven Model).

Het gaat nu om de eerste vijf getallen, bij mij: 86923.

86 is het batchnummer
9 is het productiejaar(2009)
23 is de productieweek!

Als je laatste twee getallen tussen de 40 en 43 zitten, dan is er een grote kans dat je de nieuwe Bootrom hebt, maar niet 100%. Als je laatste twee getallen boven de 43 (44 en hoger dus :) ) zitten dan heb je sowieso de nieuwe Bootrom.

Mocht deze uitleg voor jou te tweakerig en kort zijn dan is deze meer geschikt: iPhoneclub handleiding

Firmware-versie 3.1
PwnageTool
Mac OS X || iPhone (3G) | iPod Touch 1G
De eerste en tweede generatie iPhone en de eerste generatie iPod Touch zijn inmiddels te jailbreaken via de PwnageTool, voorwaarde is dat je op een eerdere firmware al een werkende jailbreak hebt. Let wel op met unlocks (het gebruik van ultrasn0w of purplesn0w op je 3G) dat zit je vast aan een gepatchte PwnageTool .ipsw omdat normaal updaten je unlock voorgoed ongedaan maakt. Op ModMyi.com staat een duidelijke how to.

Firmware-versie 3.0
redsn0w
Mac OS X | Windows || iPhone (3G(S)) | iPod Touch (1G/2G)
De 3.0 firmware voor de iPhone (3G(S)) en iPod Touch (1 en 2G) valt op Windows en OS X met behulp van redsn0w te jailbreaken, iHackThatiFone.com heeft een tutorial met de nodige downloadlinkjes voor de software en hoe het moet.

Het grote Downgrade verhaal!

Sinds 3.1.3 is het ineens interessant geworden om te kunnen downgraden. Dit is een kort overzicht van wat wel en niet kan:

De iPod touch 1G en 2G (dus MA en MB, modelnummer) kunnen zonder problemen gedowngrade worden.
De iPhone 2G en 3G kunnen dat ook probleemloos.

Dat doe je zo:
Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Ga naar iTunes en druk shift+restore (of appeltje+restore) dan laat iTunes je zelf het bestand selecteren. Kies dus nu jouw firmware bestand op je bureaublad en iTunes doet de rest.

De iPhone 3GS en de iPod Touch 3G (modelnummer MC) zijn niet probleemloos te downgraden. Ik zal hieronder in een paar stukjes de huidige situatie uitleggen.

Achtergrond:
Apple heeft als extra "trucje" om jailbreakers buiten de deur te houden in deze apparaten een zogenaamde server-sided check op de firmwares ingesteld. Dat betekent dat de firmware hash eerst naar Apple wordt gestuurd en als die klopt wordt er een signature teruggestuurd, waarna iTunes verder gaat met de restore.

Apple stopt 24u na de release van een nieuwe firmware met het signen van de oude.

Voor veel meer info: http://www.saurik.com/id/12

Oplossing:
Als je al jailbroken bent, kan je met een .ipsw die is aangepast door Pwnage tool (van het dev-team) altijd naar een willekeurige pwnde firmware toe.

Als je niet jailbroken bent dan is het afhankelijk van je voorbereiding:

Saurik, de maker van Cydia, heeft speciaal voor ons een server ingericht. Die server slaat jouw signature voor elke firmware op en zorgt dat je op die manier toch kunstmatig je firmware kan downgraden. Saurik doet dit pas, als je er expliciet toestemming voor hebt gegeven in Cydia ("Yes, make my life easier" klikken, op het 1e scherm). Als het goed is verschijnen er dan groene letters bovenaan dit schermpje. Ik heb de hashes van 3.0, 3.1, 3.1.2.

Je kan iTunes met de Saurik server laten praten, in plaats van met die van Apple door het volgende te doen:

Voeg deze regel toe onderaan je hosts bestand ( C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts (Windows) or /etc/hosts (Mac OS X)
code:
1
74.208.10.249 gs.apple.com

Daarna moet je je apparaat in DFU mode zetten:
hold down the lock and menu buttons (some call these the power and home buttons) for 10 seconds, letting go of the lock button but continuing to hold menu until iTunes recognizes the device with the message: "iTunes has detected an iPhone in recovery mode. You must restore this iPhone before it can be used with iTunes.".
Dit is vrij lastig, dus een youtube filmpje kan erg helpen. Mijn grote vriend iH8sn0w heeft het mooi in beeld gebracht:

Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Nu kan je in iTunes met shift+restore (appletje +restore voor mac :) ) je eigen firmware selecteren.

De hashes zijn voor elk toestel uniek en niet uitwisselbaar.

LET OP:
Er mag hier niet gesproken worden over het unlocken. Ik kan wel vertellen dat deze manier van downgraden niet je baseband (het deel waar je iPhone gesimlocked wordt) versie verlaagt. Dus dan heeft dit geen nut. Vraag in dit topic ook niet naar unlock tutorials, daar kunnen wij niks mee en de modbreaks zijn vervelend voor de sfeer ;)

Tevens gaat dit ten koste van de vrijheid van het Jailbreak topic, want dan zullen we strakker gecontroleerd worden. We mogen nu vrijelijk spreken erover en we zijn al heel blij dat Tweakers (Hoedje :P ) zo soepel is.

Links & Tutorials

Dev Team Blog
Geohot Blog
[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
[iPhone & iPod Touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

De twitter van sommige interessante jailbreakpersonen:

Nawoord
Voor op- en aanmerkingen of extra informatie voor in de topic start kun je mij (vanx) een DM sturen of het plaatsen in dit topic. Wiethoofd enorm bedankt voor de mooie frisse opbouw en de verschillende stukjes!

Niemand anders dan jijzelf bent aansprakelijk voor de schade en/of garantieverlies door een mislukte jailbreak!

Waarschuwing
In dit topic zijn er een paar dingen waar je je aan moet houden, dit valt keurig terug te lezen in De software van de Apple TV, iPhone en iPod Touch aanpassen en Apple Media Devices Beleid - Jailbreaken. Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het sim-unlocken. Dit is namelijk een jailbreak en geen 'unlock' topic.

Changelog
• 19-02-2008
Startpost Deel 1 geplaatst
• 26-02-2009
Startpost Deel 2 geplaatst (12 maanden)
• 15-11-2009
Startpost Deel 3 geplaatst (9 maanden)
• 15-11-2009
Topic flink opgeschoond, tutorial voor 3.1.2 en Poll toegevoegd en wat dingen anders verwoord. Code+taal gecorrigeerd door Wiethoofd.
• 04-03-2010
Het grote downgrade verhaal toegevoegd! De poll is verwijderd, de uitkomst is voor mij duidelijk.

[ Voor 255% gewijzigd door Vanx op 03-05-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Nou het derde deel alweer!
Ik ben in het bezit van een Iphone 3GS 16gb sinds 2 dagen en ben al lekker bezig geweest met blackrain..
MAAR het lukt maar niet.. Het gaat allemaal prima en het werkt ook allemaal prima.
Totdat ik de iphone uitzet en weer aanzet... ik moet hem dan met Itunes laten verbinden en dan moet ik hem in ene herstellen..
Ik heb het nu al 10 keer geprobeerd maar blijft hetzelfde probleem.. wie weet het?

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326913

Bedankt voor het uitleggen Vanx :D Ik snap er al iets meer van. Dus ik heb de Ipod 2g als het goed is ? Maar is die nou te jailbreaken met blackra1n of niet ? Want het lukte me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Does en Bas let even op het MC verhaal. Ik zal tethered nog even opnieuw duidelijk proberen te maken, het is vrij ingewikkeld en moeilijk om uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326913

Oooh oke dan maar even wachten todat er daar ook een jailbreak voor is. Bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-02 01:46
Hmm bij het jailbraiken van 3.1.2 met die BlackRa1n is het wel Jailbroken maar ik krijg Cydia nergens te zien.
2 keer uitgevoerd maar geen verandering. Bij het heropstarten van de iPhone (1ste versie, uit US) is alles nog steeds hetzelfde (jailbroken maar geen Cydia...) Whats going on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:51
Net even MyWi geinstalleerd via Cydia en wat een theteredprogramma!
1 druk op de knop en hij werkt, dus geen moeilijke installaties en wizards die je door moet lopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ruffian op 15-11-2009 16:12 ]

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
ThemNuts schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:40:
Hmm bij het jailbraiken van 3.1.2 met die BlackRa1n is het wel Jailbroken maar ik krijg Cydia nergens te zien.
2 keer uitgevoerd maar geen verandering. Bij het heropstarten van de iPhone (1ste versie, uit US) is alles nog steeds hetzelfde (jailbroken maar geen Cydia...) Whats going on?
Waarschijnlijk zit ergens achteraan (op een los springboard pagina) een zwart druppeltje. Dát is de blackra1n app, vandaar uit kan je cydia downloaden en installeren :)

Ik zal het even toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252616

Na deze topic te hebben gelezen incl. de iclarified tutorial ga ik mij er ook aan wagen. Nu heb ik nog een klein vraagje. Maakt het iets uit welke installer(Cydia, Rock, Icy) je kiest ? Veel verschillen in apps ? Kan je ze eventueel alle drie installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:51
Anoniem: 252616 schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:54:
Na deze topic te hebben gelezen incl. de iclarified tutorial ga ik mij er ook aan wagen. Nu heb ik nog een klein vraagje. Maakt het iets uit welke installer(Cydia, Rock, Icy) je kiest ? Veel verschillen in apps ? Kan je ze eventueel alle drie installeren ?
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de iets tragere Cydia, waarom? Hij voelt toch wat lekkerder aan.
Rock is wel snel maar ik heb het idee dat daar meer betaalde programma's in staan als in Cydia terwijl je dezelfde sources hebt (denk dat ze allemaal boven aan staan ofzo haha)

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Laatst online: 06-02 01:46
Vanx schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:39:
[...]

Waarschijnlijk zit ergens achteraan (op een los springboard pagina) een zwart druppeltje. Dát is de blackra1n app, vandaar uit kan je cydia downloaden en installeren :)

Ik zal het even toevoegen!
Nope geen Blackra1n icon ergens te bespeuren. Heb zelfs de icons doen shaken om te zien of het niet verborgen zat maar niks te vinden. Is wel spijtig aangezien het nu terug op originele (saaie) skin staat (alhoewel mijn unlockscreen een background heeft van 2 versies geleden) echt strange.

Edit: beetje meer info over mijn toestel:
Model: MA712LL
Version: 3.1.2 (7D11)
Iphone G1 USA versie

[ Voor 7% gewijzigd door ThemNuts op 15-11-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 17:54

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hoe kan je de icons laten shaken? De ene keer shaken ze met een kruisje, de andere jeer staan ze steady...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229334

Dit doe je door lang genoeg een icon te selecteren.
Je houdt een icon dus 'ingedrukt' tot ze wiebelen.
Dan kan je ze verplaatsen of verwijderen door op het kruisje te klikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
Heeft iemand tips?

Heb een probleem, cydia start niet meer op. dat kwam omdat ik Bitesms ging updaten. Hij was 10 min bezig en liep vast toen maar besloten om te resetten. Sindsdien start cydia niet meer op. Als ik erop klik dan wordt het scherm geopend en gaat weer dicht.

Ik heb geen openssh geïnstalleerd en kan de root bestanden niet naderen ook niet via diskaid, omdat ik dat patch niet geinstalleerd had via cydia. Heb nu geen idee hoe ik cydia weer kan herinstalleren. Het blackra1n icoon had ik ook al verwijderd, anders kon ik bv rock installeren en dan cydia weer installeren..... .

Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:12

jmk

zunshine schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:20:
Heeft iemand tips?

Heb een probleem, cydia start niet meer op. dat kwam omdat ik Bitesms ging updaten. Hij was 10 min bezig en liep vast toen maar besloten om te resetten. Sindsdien start cydia niet meer op. Als ik erop klik dan wordt het scherm geopend en gaat weer dicht.

Ik heb geen openssh geïnstalleerd en kan de root bestanden niet naderen ook niet via diskaid, omdat ik dat patch niet geinstalleerd had via cydia. Heb nu geen idee hoe ik cydia weer kan herinstalleren. Het blackra1n icoon had ik ook al verwijderd, anders kon ik bv rock installeren en dan cydia weer installeren..... .

Kan iemand me helpen?
Reboot heb je zeker al geprobeerd? 2 knoppen ingedrukt gehouden?
Met Blackra1n opnieuw jailbreaken kan denk ik geen kwaad. Na jailbreak heb je dan igg een blackra1n icoon...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dit doe je door lang genoeg een icon te selecteren.
Je houdt een icon dus 'ingedrukt' tot ze wiebelen.
Dan kan je ze verplaatsen of verwijderen door op het kruisje te klikken.
Ja dat begrijp ik. Misschien leg ik mezelf niet goed uit.
Als ik een icoontje ingedrukt hou krijg ik een 'verwijder' kruisje, maar de ene keer wiebelen ze wel... de andere keer niet en ik weet niet waarom.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-04 16:38
jmk schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:42:
[...]

Reboot heb je zeker al geprobeerd? 2 knoppen ingedrukt gehouden?
Met Blackra1n opnieuw jailbreaken kan denk ik geen kwaad. Na jailbreak heb je dan igg een blackra1n icoon...
Heb meerdere malen opnieuw opgestart/gereset heeft niet geholpen. Gisteren gejailbreaked over een gejailbreakte iphone, blackra1n icoon kwam niet terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Vanx in ieder geval bedankt voor je heldere informatie! Heb er echt veel aan!
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus mijn Iphone nog niet jailbreaken( Iphone 3GS 3.2.1 versie, 3 dagen oud ).
Ja ik kan hem wel breaken maar nog niet permanent (tethert?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
doesd00 schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:51:
Vanx in ieder geval bedankt voor je heldere informatie! Heb er echt veel aan!
Maar als ik het goed begrijp kan ik dus mijn Iphone nog niet jailbreaken( Iphone 3GS 3.2.1 versie, 3 dagen oud ).
Ja ik kan hem wel breaken maar nog niet permanent (tethert?)
Je kunt de iPhone 3.2.1 wel gewoon permanent JB'en. Volgens mij zijn er nog geen iPhone's met de bootrom update (alleen de iPod's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Over de bootrom; begrijp ik goed dat als de jailbreak eenmaal werkt het altijd zal blijven werken? Ik bedoel, de geupdate bootrom is dus echt een hardware chippie waar achteraf Apple niet meer in kan pielen via een firmware update en dus mijn jailbreaks voortaan kan verpesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:36
falconz schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:42:
[...]

Je kunt de iPhone 3.2.1 wel gewoon permanent JB'en. Volgens mij zijn er nog geen iPhone's met de bootrom update (alleen de iPod's).
Volgens mij wel. Volgens mij zijn alle iPhone 3Gs's van na week 40 niet meer untethered te jailbreaken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 19:24
posttoast schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:46:
[...]

Volgens mij wel. Volgens mij zijn alle iPhone 3Gs's van na week 40 niet meer untethered te jailbreaken.
Helaas kan ik dit bevestigen :(

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nu is het een kwestie van wachten op een nieuwe "hack". Maar ik lees hier en daar al geruchten dat een softwarehack er niet meer inzit, en we dus onze iPhones open zullen moeten maken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tijgert schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:44:
Over de bootrom; begrijp ik goed dat als de jailbreak eenmaal werkt het altijd zal blijven werken? Ik bedoel, de geupdate bootrom is dus echt een hardware chippie waar achteraf Apple niet meer in kan pielen via een firmware update en dus mijn jailbreaks voortaan kan verpesten?
Het is software op een chippie waar apple niet meer bij kan komen, nadat het schermpje op je iphone zit :).
Als er holes gevonden blijven worden (zal nog wel even gebeuren) dan zul je altijd untethered kunnen blijven jailbreaken. Tethered kan sowieso altijd. Mijn iPhone valt bijna nooit uit, dus ik denk dat tethered niet zo'n super groot probleem is.

Ik heb nog een keer proberen te verduidelijken hoe het zit met de bootrom en hoe klein de kans is op een nieuw gat! Mocht iemand nog tips hebben, dat ik kleine (of grote) dingetjes ben vergeten, of een mooie formulering hebben: mijn DM staat altijd open! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Vanx op 16-11-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:12

jmk

zunshine schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:50:
[...]

Heb meerdere malen opnieuw opgestart/gereset heeft niet geholpen. Gisteren gejailbreaked over een gejailbreakte iphone, blackra1n icoon kwam niet terug....
In iTunes herstellen, (evt met shift+click en de firmware te selecteren die je hebt gedownload/gekocht)
en dan opnieuw JB met blackra1n

Ik had na een update van OS mijn email, notities en highscores van Bejuweled nog. Ik heb een iPod Touch 2G. Dat komt omdat iTunes met iedere sync een backup maakt van veel dingen.

Als jij een iPhone hebt: Ik zou mijn contacten exporteren en een geschikt moment kiezen qua planning, zodat eventueel verlies niet veel kwaad kan.

Jij hebt duidelijk een software probleem, dus moet ook met software op te lossen zijn.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:52

Soul__assasin

de Belbelg

erg bizar, maar ik kon mijn Belgische 3G niet jailbreaken met blackra1n, hij kwam niet in recovery mode en kreeg het scherm met het usb kabeltje...

elke keer moest ik dus een hard reset doen. dan maar via de pwnage tool, probleem is dat ik mijn iPhone niet wil unlocken (ik heb een simlockvrije) en dus nu wel met een unlockte iPhone zit...

mensen die het probleem ook gehad hebben?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendonline
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:15
Hallo,

Ik ben helemaal de draad kwijt kwa jailbreaken... Ik heb een Iphone 3gs van t-mobile.
Versie 3.0.1 (7A400)
Model: MC139DN
Modemfirmware: 04.26.08
Ik beschik over een PC niet een MAC

Hij is gejailbreaked via redsn0w. Eigenlijk zou ik mijn telefoon willen updaten naar de nieuwste software versie.

Hoe moet ik dit nu doen?
Updaten via itunes of niet? En dan....
Een aangepaste firmware downloaden en die via de shift knop in itunes in mijn telefoon zetten? En wat gebeurd er dan met mijn Baseband bestand?
Of blijft mijn jailbreak actief?
Moet ik dan Blackra1n gebruiken of iets anders?
Als het echt moet kan ik vast wel ergens iemand vinden met een MAC.
Of moet ik wachten op een andere jailbreak?

Wie kan mij advies gegeven. Ik heb al op diverse forum's gezocht maar hoe langer ik dit doe hoe meer vragen er komen.

Groet,

Berend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
berendonline schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:58:

Hoe moet ik dit nu doen?
Updaten via itunes of niet? En dan....
Een aangepaste firmware downloaden en die via de shift knop in itunes in mijn telefoon zetten? En wat gebeurd er dan met mijn Baseband bestand?
Of blijft mijn jailbreak actief?
Moet ik dan Blackra1n gebruiken of iets anders?
Als het echt moet kan ik vast wel ergens iemand vinden met een MAC.
Of moet ik wachten op een andere jailbreak?
1. hier komt ie
2. updaten via itunes (je bent ál je jailbreak data kwijt, níet je spelletjes data/sms/contacten. Als je maar op backup terugzetten drukt)
3. jailbreaken via blackra1n (zie topic-start!!) is veel makkelijker
4.baseband gaat naar nieuwe versie, jij gebruikt gewoon t-mobile dus dit maakt voor jou niet uit. Je bent niet afhankelijk van je unlock
5.al beantwoord
6.niet nodig :)
7.écht niet! 3.1.2 is stabiel én supersnel te jailbreaken!!

Je hoeft je post niet te ondertekenen of te openen op een forum. Dus ook niet op tweakers :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vanx op 17-11-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:23

MsG

Forumzwerver

Bedenk wel dat je niet meer kan tetheren he. Verdere voordelen zijn er volgens mij ook niet heeel erg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86703

Tetheren gaat prima op mijn 3GS / 3.1.2. hoor. (en ja, ik heb ook vvm nog ;-))
Zie de guides in het tether topic

Overigens ging mijn JB pas goed na een volledige restore (naar factorysettings dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendonline
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:15
Oke bedankt voor jullie antwoorden. Super bedankt.

Maar ik had toch nog 2 vragen. Ik heb ook ergens een aangepaste versie van 3.1.2 gedownload. Wat gebeurd er dan als ik die erin zet via de shift knop in Itunes?

En wat gebeurd er met je jailbreak via blackrain als je telefoon opnieuw moet opstarten doormiddel van beide knopjes ingedrukt houden (in het geval dat je tel vastloop). Moet je dan de jailbreak opnieuw uitvoeren of hoeft dit alleen als de telefoon echt uit is gegaan als de accu leeg is?

Want het gebeurd ook wel eens dat je je telefoon opnieuw moet opstarten na het installeren van bepaalde programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 86703 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:14:
Tetheren gaat prima op mijn 3GS / 3.1.2. hoor. (en ja, ik heb ook vvm nog ;-))
Zie de guides in het tether topic

Overigens ging mijn JB pas goed na een volledige restore (naar factorysettings dus).
Ja enkel via een JB, niet meer zonder. maar goed dit is ook het JB topic ;).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
berendonline schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:19:
Maar ik had toch nog 2 vragen. Ik heb ook ergens een aangepaste versie van 3.1.2 gedownload. Wat gebeurd er dan als ik die erin zet via de shift knop in Itunes?

En wat gebeurd er met je jailbreak via blackrain als je telefoon opnieuw moet opstarten doormiddel van beide knopjes ingedrukt houden (in het geval dat je tel vastloop). Moet je dan de jailbreak opnieuw uitvoeren of hoeft dit alleen als de telefoon echt uit is gegaan als de accu leeg is?

Want het gebeurd ook wel eens dat je je telefoon opnieuw moet opstarten na het installeren van bepaalde programma's.
1. Geen idee, ligt eraan wie hem aan heeft gepast. In het ergste geval is je iphone kapot.

2.Jij hebt volgens mij nog de oude, je hoeft dus NOOIT je jailbreak opnieuw uit te voeren na een reboot. Alleen na een restore, maar dat is logisch. Iets meer zelf inlezen mag (moet?).

3.Eigenlijk alleen na een mobilesubstrate update. Gebeurt sporadisch. Maar maakt voor jou toch niet uit.

Anoniem: 327898

Even voor de duidelijkheid: mensen met de laatste touch (64gb mc......) kunnen het jailbreaken dus eigenlijk vergeten? ik heb blackrain en cydia gebruikt , iets geinstalleerd waardoor ik moest rebooten en vervolgens kon ik hem weer herstellen zodat ik alles weer kwijt ben! Of is het toch mogelijk om de geinstalleerde spellen weer op te slaan als backup en na de herstelsessie weer terug brengen/ophalen?
Of is de enige keuze niet rebooten (onmogelijk m.i.) of wachten tot ze de holes hebben gevonden en de oplossing aandragen?

• Smelliecat
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:40
na het rebooten gewoon weer blackra1n draaien en dan start je ipod verder op en is de installate compleet.
Met de huidige ipod touch 32GB en 64GB moet je bij iedere reboot blackra1n opnieuw draaien om je ipod op te starten.

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:48

ijskonijn

Now MOVE!

Heeft iemand de laatste nieuwe update van MobileSubstrate al geinstalleerd?
Ik nog niet, ik zag dat deze in Rock een lage rating kreeg en het schijnt dat die laatste nieuwe versie bij sommigen voor problemen zorgt, dus ik wacht nog even ermee

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
ijskonijn schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:14:
Heeft iemand de laatste nieuwe update van MobileSubstrate al geinstalleerd?
Ik nog niet, ik zag dat deze in Rock een lage rating kreeg en het schijnt dat die laatste nieuwe versie bij sommigen voor problemen zorgt, dus ik wacht nog even ermee
Zit in Cydia op Mobile Substrate 0.9.3087-1 en draait als 'n zonnetje met Winterboard op 'n 3gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 19:42
Zal ik mijn iPhone ook maar even showen dan:

Main SB:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/caf4cbd9.jpg

Stack:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/e8c0d908.jpg

Orbit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/201b872a.jpg

Games en overige mapjes, gemaakt met Categories:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/a729a79d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/4590223d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/322dbf66.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/890c7aa0.jpg

En natuurlijk kan ik ook downloaden via Safari en Mail (attachments) op mijn iPhone zelf:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/97b4a0cd-1.jpg

En afspelen via iFile:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/f09ef03e.jpg

Als laatst mijn lockscreen:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/755eeab7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/5dfc2e61.jpg

en als je één maal drukt op het scherm krijg je de voorspellingen van de komende zes dagen:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/e69491a3.jpg

Lang leve de jailbreak! *O*

[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 21-11-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Welke lockscreen is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Weather Elements V3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wat voor type video file speel je daar af? Ik heb al flink wat programma's geprobeerd voor DivX, maar ik krijg of geen geluid of schokken of een postzegel formaat...

iFile had ik erop staan, maar inmiddels niet meer. De safari download plug-in zorgt ervoor dat nederland.fm niet meer werkt. Dan moet je die via SBsettings uitzetten, maar ik heb al 4 knopjes nodig (3G, WiFi, SSH, AdBlock) en ik wil geen tweede rij.

Dat pijltje naar beneden is stack, neem ik aan? WhatsApp _/-\o_ , tien keer zo goed als ping.

[ Voor 10% gewijzigd door Vanx op 22-11-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Weather Elements V3
Ikke beetje onwetend; is dat een plugin voor Lockscreen of een aparte lockscreen app?
Enne, welke font is dat met je klok? (en waar haal ik die vandaan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Tijgert schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:22:
[...]

Ikke beetje onwetend; is dat een plugin voor Lockscreen of een aparte lockscreen app?
Enne, welke font is dat met je klok? (en waar haal ik die vandaan...)
Aparte lockscreen app, deze valt te activeren via WB en d/l via Macthemes2 (zie Google).

De klok kun je ook in het officiële Weather Elements topic vinden!

En ja, dat middelste icoontje is Stack! Super handig!

Het bestandstype is trouwens mp4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Stack is een soort van Categories?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Tijgert schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:58:
Stack is een soort van Categories?
Zo zou je het kunnen zien ja, het is een icoontje die je in de Dock zet en waar je maximaal 16 Apps in kwijt kunt! Wat ik heb gedaan is de 16 meest gebruikte erin gezet en deze vervolgens van het SB verwijderd dmv Poof!

Deze versie van stack is wel de beta en alleen via open SSH te installeren!

Als je minder dan 5 icoontjes in Stack hebt dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/e01603c8.jpg

Orbit heeft trouwens een nieuwe versie uit:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/1c76f58e.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 22-11-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basz0r
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Is de iPod Touch 3G al gejailbreakt of moet ik daar nog even op wachten? Mijn modelnr. begint met MC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
beetje domme vraag misschien, maar kost een update van 3.0 naar 3.1.2 geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nee, dat kost geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
nou dan ga ik maar eens updaten. Ik houd jullie op de hoogte. Bij 3.0 ging alles perfect.

update staat te downloaden

edit: welke packge manaer raden jullie aan? Ik vind cydia vreselijk traag en gaat steeds reloaden.

[ Voor 44% gewijzigd door pientertje op 22-11-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Basz0r schreef op zondag 22 november 2009 @ 15:16:
Is de iPod Touch 3G al gejailbreakt of moet ik daar nog even op wachten? Mijn modelnr. begint met MC.
Doe is even de startpost bekijken jij!

@hierboven, toch bij Cydia houden. Rock is sneller, maar dan krijg je compatibility issue's. Het kan niet sneller dan dit. Het alternatief met dezelfde compatibility wat veel sneller zou moeten zijn, is gestaakt (pakage). Omdat het in praktijk hooguit 2 seconden scheelt en veel minder features heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
het is gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:12
Outlandos schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:56:

Hoe krijg je het weer in je homescreens (rechts boven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

barzi schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:53:
[...]

Hoe krijg je het weer in je homescreens (rechts boven)?
IBNtwilight in Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Outlandos schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 22:56:

Main SB:

[afbeelding]

Stack:

[afbeelding]

Orbit:

[afbeelding]

Games en overige mapjes, gemaakt met Categories:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En natuurlijk kan ik ook downloaden via Safari en Mail (attachments) op mijn iPhone zelf:

[afbeelding]

En afspelen via iFile:

[afbeelding]

Als laatst mijn lockscreen:

[afbeelding]

[afbeelding]

en als je één maal drukt op het scherm krijg je de voorspellingen van de komende zes dagen:

[afbeelding]

Zo wil ik mijn iPhone ook!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Is het al mogelijk om een 3GS 3.2.1 na week 40 te jailbreaken?
Ja dat is mogelijk maar ook met een werkende reboot van de Iphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nee, nog niet...

Maar hoe kan je zien of je iPhone van NA week 40 is? Of wat exacter, hoe kan je zien welke versie bootrom je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten De Gans
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05-2020
Ik heb even een vraagje wat ik nergens kan terugvinden.

Cydia is net zoiets als appstore. Dus met betaalde en gratis applicatie's. Applicaties uit de appstore waarvoor je dient te betalen zijn NOOIT gratis, dus als ik bv flightsimulator software wil hebben kost me dat toch een hoop geld. Gejailbreakt of niet. Klopt dit?

Ben nml aan het denken of ik een iphone wil hebben of een N900. Als ik de iphone kies doe ik dat alleen maar om de, veels te dure, apps die er voor te verkrijgen zijn.

Is een applicatie makkelijker in gebruik dan bv de info van een full desktop webpage.??? iemand hier ervaring mee?

als voorbeeld: in de appstore zijn er mooie apps te verkrijgen mbt vogelgidsen. kosten 14 euro!!!

Echter als je gaat surfen, zul je bv op een willekeurige vogelwebsite meer info vinden. Kosten NUL euro!

wat is dan nog het voordeel van een iphone tov een goede andere smartphone met frontcamera, radio, transmitter, e.d. zaken die de iphone niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328406

Greetings mensen, hier spreekt een nieuw lid van jullie forum en sinds 2 dagen de eigenaar van een iphone 3gs 32Gb :O

Ik volg dit topic al een tijdje maar sinds ik er zelf ook een heb, heb ik me ook maar aangemeld om te kunnen reageren 8) Zelf begin ik nog niet met het jailbreaken omdat ik niet altijd een computer bij me heb om te kunnen rebooten. Wel zou ik graag een keer een goede navigatie willen hebben en ik wil eigenlijk altijd alles proberen, vandaar dat ik dit en andere topics volg voor de ontwikkelingen.

Nog een ding wat ik eigenlijk nog graag wilde vragen is hoe de andere mensen omgaan met het gebruiken van meerdere computers. Dit is het eerste apple product wat ik heb, nooit itunes gebruikt oid, en kom er nu achter dat ik niet kan syncen met 2 computers, mijn laptop en netbook :( beetje jammer omdat ik beide computers gebruik voor mp3's.. Voor het syncen van de contacten op een computer kan ik nog wel leven, als het moet..

@ Maarten
Sowiso een groot voordeel is het werken met internet op de iphone :) Werkt echt geweldig, pagina's zijn normaal te bekijken en zoomen gaat erg eenvoudig met 2 vingers. Ik denk dat je informatie op b.v. vogelpagina's stukken sneller hebt gevonden op een iphone, dan een andere telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 22-04 07:37

Elwood Blues

87167191

Na twee mislukte jailbreaks met oudere utils nu dan eindelijk een fatsoenlijk geslaagde jailbreak met Blackrain. Cydia succesvol geïnstallerd, nu is ie aan het 'reorganizen'. Moet zeggen dat ik het alweer knap warm krijg van hoe lang dat duurde maar oké, 't is gelukt :X Nu maar eens (voorzichtig) knoeien met de extra mogelijkheden.

Eén ding dat ik hier voor de zekerheid even wilde checken: zolang ik zelf geen SSH activeer op m'n iPhone ben ik ook niet vatbaar voor die hacks toch? Dat doet niet automatisch bij een jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dat wil ik ook wel even zeker weten inderdaad. Blackra1n met Rock, geen SSH (zelf) geinstalleerd.

Volgens mij ben ik safe maar ik zie het graag nog even bevestigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten De Gans
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05-2020
Anoniem: 328406 schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:19:

@ Maarten
Sowiso een groot voordeel is het werken met internet op de iphone :) Werkt echt geweldig, pagina's zijn normaal te bekijken en zoomen gaat erg eenvoudig met 2 vingers. Ik denk dat je informatie op b.v. vogelpagina's stukken sneller hebt gevonden op een iphone, dan een andere telefoon
Uhm. tegenwoordig zijn er mooiere en grotere schermen dan de iphone...

Welke telefoon heb je hiervoor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MrAcid schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:42:
Dat wil ik ook wel even zeker weten inderdaad. Blackra1n met Rock, geen SSH (zelf) geinstalleerd.

Volgens mij ben ik safe maar ik zie het graag nog even bevestigd!
Nou jongens, ik kan jullie blij maken. SSH moet je zelf installeren, er zijn een paar utils die het erbij installeren, maar die zijn al heel specifiek. Ik heb gewoon het rootwachtwoord veranderd :) Niks aan de hand voor jullie dus.
doesd00 schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:07:
Is het al mogelijk om een 3GS 3.2.1 na week 40 te jailbreaken?
Ja dat is mogelijk maar ook met een werkende reboot van de Iphone?
De startpost even nalezen!! Ik heb EXTRA uitgebreid proberen te beschrijven hoe het tethered en untethered werkt! Als je iets mist, graag een DM pas ik het aan!

Bing, al jouw vragen hebben niks met jailbreaken te maken. Als ik jou was zou ik je vraag nog is hier stellen en iets specifieker graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

We worden ook beticht van illegaliteit:
Voor de tweede keer in korte tijd is een virus opgedoken voor de iPhone. Dat meldt internetbeveiliger F-Secure. Het nieuwe virus richt zich op klanten van ING. Gebruikers komen terecht op een vals inlogscherm. Op de ING-site staat een waarschuwing. Het virus kan zich alleen verspreiden via iPhones waarvan de software illegaal is aangepast.
Beetje jammer die onkunde van Nu :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Laatst online: 22-04 07:37

Elwood Blues

87167191

Thanks Vinx, heb voor de zekerheid mijn root password toch nog maar even veranderd, voor het geval ik ooit per ongeluk SSH mee installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Maarten

Groot en deels verschillende modellen van HTC gehad. Ik ben zelf nog geen goed alternatief tegengekomen met een multitouch scherm dat goed werkt, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvr84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01-2024
Is het niet een idee voor tweakers om een soort column of nieuwspost te maken omtrent het gevaar van gejailbrakete iphones? met wellicht een handleiding erbij voor de minder technische mensen die hun telefoon heeft laten jailbraken en geen idee hebben of ze gevaar lopen? je ziet de trend van iphone "virussen" groeien en ik vind dat een site als tweakers daar op in moet springen. Ikzelf heb geen iphone maar je hoort steeds meer over die "virussen" en niks over de oplossing daarvoor. straks kom er echt iets waar mensen bang voor zijn, en een handleiding zal dan zeer gewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
jvr84, bedankt dat je zo bezorgd bent :)

Dat is alleen totaal niet nodig, de virussen waarvan melding wordt gemaakt, zijn opgeblazen gehypte ongevaarlijke dingen. De enige reden waardoor ze zo kunnen verspreiden is de onkunde van sommige jailbreakers. Ik verwacht toch wel enige know-how als je besluit te jb'en. Zelf zou ik nooit(!) jailbreaken als ik mijn iphone zakelijk gebruik. Dan wil je stabiliteit.

Ik zal op verzoek een stukje over SSH'en en root-wachtwoorden toevoegen aan de startpost.
Anoniem: 328406 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:50:
@ Maarten

Groot en deels verschillende modellen van HTC gehad. Ik ben zelf nog geen goed alternatief tegengekomen met een multitouch scherm dat goed werkt, jij wel?
Bing, nogmaals welkom op tweakers :) Zou je alsjeblieft dit soort persoonlijke gesprekken via DM kunnen doen? Je hebt het knopje om het aan te zetten al gevonden ;)

Mocht je wel echt wat toe te voegen hebben op iPhone gebied, dan wil ik je graag doorverwijzen naar het algemene iPhone topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Vanx op 24-11-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hebt helemaal gelijk, beetje offtopic idd. Bedankt verder voor je verwijzing, ik had hem zojuist gevonden. En om nog eens stout offtopic te gaan: [noob-mode] Welk knopje zou ik gevonden moeten hebben en wat is DM? [/noob-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 328406 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:11:
je hebt helemaal gelijk, beetje offtopic idd. Bedankt verder voor je verwijzing, ik had hem zojuist gevonden. En om nog eens stout offtopic te gaan: [noob-mode] Welk knopje zou ik gevonden moeten hebben en wat is DM? [/noob-mode]
offtopic:
DM= Direct Message
Dit knopje: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif
Als je specifieke vragen hebt aan een persoon gebruik dit dan, anders worden de topics vervuild ;).

Deze week krijg ik mijn 3g, 2e handsje omdat ik geen t-mobile wil en 575 euro voor een 3GS gewoon te duur vindt :). Dat sydget gebeuren ziet er aardig netjes uit, hoop dat dit snel beschikbaar is.

Is er nergens een duidelijke pagina te vinden over de verschillen van Cydia, Rock en Icy?

[ Voor 20% gewijzigd door Jay-v op 24-11-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een nieuwe iphone gekregen (oude was kapot), maar hoe weet ik of mijn iphone Tethered is? Ik heb net blackrain geinstalleert en de iphone uitgezet en weer aangedaan, maar ik zie gewoon blackrain en cydia nog staan en kan het ook starten..

Mijn iphone komt uit:
Production year: 2009
Production week: 44 (November)
Production number: 1123 (within this week)

is deze nou Tethered of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
lester schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:56:
Ik heb een nieuwe iphone gekregen (oude was kapot), maar hoe weet ik of mijn iphone Tethered is? Ik heb net blackrain geinstalleert en de iphone uitgezet en weer aangedaan, maar ik zie gewoon blackrain en cydia nog staan en kan het ook starten..

Mijn iphone komt uit:
Production year: 2009
Production week: 44 (November)
Production number: 1123 (within this week)

is deze nou Tethered of niet?
Wat bedoel je precies met Tethered?

Als je tethering bedoelt dan heb je nog extra software nodig, het meest gebruikte is MyWi, werkt perfect en kan niet makkelijker! Met één druk op de knop staat tethering ermee aan, ongeacht de versie van je iPhone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
Outlandos schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:22:
[...]

Wat bedoel je precies met Tethered?

Als je tethering bedoelt dan heb je nog extra software nodig, het meest gebruikte is MyWi, werkt perfect en kan niet makkelijker! Met één druk op de knop staat tethering ermee aan, ongeacht de versie van je iPhone!
Ik bedoel dit:
posttoast schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:46:
[...]

Dus dat de jailbreak niet blijft. Maar ik wil graag weten hoe ik dit kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:21

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Hey, ik heb een tijdje geleden een iPod Touch 3G 8GB gekocht (Firmware 3.1.2) en ik zat er dus over te denken om hem te jailbreaken, zo kwam ik dus in dit topic terecht... :P

Maar wat ik me af vraag is of ik die nieuwe bootrom heb of niet.
Alle iPod touch 3G (32GB en 64GB) hebben deze nieuwe bootrom. De iPod touch 3G 8GB alleen vanaf versienummer MC (te zien in instellingen->algemeen->Info naast “Model”). Als het modelnummer begint met MB is er niks aan de hand en kan je gewoon jailbreaken. De nieuw geproduceerde (na week 40) 3GS’en hebben dit ook, maar een bepaald versienummer is (nog) niet bekend.
Mijn versienummer is 9C......, maar betekent dit nou dat ik niet kan jailbreaken?

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
lester schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:29:
[...]

Ik bedoel dit:

[...]

Dus dat de jailbreak niet blijft. Maar ik wil graag weten hoe ik dit kan controleren.
Heel simpel: jailbreaken en dan kijken of hij nog wil booten als hij niet aan je PC/Mac aangesloten is. Als hij boot heb je een untethered jailbreak, als hij niet boot heb je een tethered jailbreak.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:38:
[...]

Heel simpel: jailbreaken en dan kijken of hij nog wil booten als hij niet aan je PC/Mac aangesloten is. Als hij boot heb je een untethered jailbreak, als hij niet boot heb je een tethered jailbreak.
Wat is precies "booten" in deze? Gewoon de iphone uitzetten met de knop bovenop en weer aanzetten? Zoja:
dan werkt mijn iphone uit week 44 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

als je een tethered jailbreak heb (ipod touch 3g). kan je hem dan wel gewoon rebooten? of dat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ik zal jullie problemen met tethering even oplossen door gewoon de startpost te quoten! Mocht na deze uitleg nóg steeds iets niet duidelijk zijn, dan zal ik het proberen uit te leggen!
LET OP
Apple heeft sinds kort de bootrom een update gegeven. Dat is een hardwarematige upgrade van de "bios" van de iPhone. Dit zorgt ervoor dat de iPhone de jailbreak "herkent" en weigert te booten. Dit heet een "tethered jailbreak". Je telefoon gaat dan in restoremodus (USB-kabel+iTunes logo). Een tethered jailbreak betekent dat bij elke(!) reboot een computer nodig is om in het jailbroken systeem te komen en dus op te starten. In het verleden is dit ook een keer gebeurt, toen kwam er na verloop van tijd de semi-tethered jailbreak. Deze laat het apparaat wel opstarten in de normale toestand als er geen computer in de buurt is. Dan gaat het iDevice dus niet in restore mode. GeoHot en MuscleNerd (de grootste iPhone hackers) hebben onafhankelijk aangegeven dat een nieuw gat in de bootrom heel moeilijk te vinden is. De gaten zijn erg zeldzaam en het zoeken ernaar gaat moeizaam. Wacht hier dus niet op en beslis voor jezelf of een tethered jailbreak genoeg is of dat je helemaal niet wil jailbreaken!

Heb ik de nieuwe bootrom?
Alle iPod touch 3G (32GB en 64GB) hebben deze nieuwe bootrom. De iPod touch 3G 8GB alleen vanaf versienummer MC (te zien in instellingen->algemeen->Info naast “Model”). Als het modelnummer begint met MB is er niks aan de hand en kan je gewoon jailbreaken. De nieuw geproduceerde (na week 40) 3GS’en hebben dit ook, maar een bepaald versienummer is (nog) niet bekend.

[ Voor 39% gewijzigd door Vanx op 24-11-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
Vanx schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:30:
Ik zal jullie problemen met tethering even oplossen door gewoon de startpost te quoten! Mocht na deze uitleg nóg steeds iets niet duidelijk zijn, dan zal ik het proberen uit te leggen!

[...]
MIjn iphone is uit week 44, daarom ging ik er naar aanleiding van de startpost vanuit dat hij tethering had. Maar ik ben nog geen beperkingen tegengekomen. Daarom vroeg ik hoe ik kon zien of hij tethering had.

Maar het lijkt er dus niet op. Daarom is het misschien ook handig om in de startpost geen voorbarige conclusies te trekken.

maar bedankt voor het gewoon oplossen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
lester schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 17:59:
[...]

MIjn iphone is uit week 44, daarom ging ik er naar aanleiding van de startpost vanuit dat hij tethering had. Maar ik ben nog geen beperkingen tegengekomen. Daarom vroeg ik hoe ik kon zien of hij tethering had.

Maar het lijkt er dus niet op. Daarom is het misschien ook handig om in de startpost geen voorbarige conclusies te trekken.

maar bedankt voor het gewoon oplossen. ;)
Even voor de duidelijkheid (en om spraakverwarring te voorkomen, niet om de wijsneus naar jou uit te hangen): "tethering" betekent dat je telefoon verbonden is met je PC of Mac. Je telefoon kan dus geen "tethering hebben" zoals jij nu stelt. Een tethered jailbreak wil niets meer zeggen dan dat je telefoon alleen op kan starten als er verbinding is met je PC of Mac. Bij een untethered jailbreak is dit niet het geval.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328767

Ik heb mijn Ipod touch gejailbreaked met Ziphone, maar wat moet ik nu nog meer doen om applicaties te krijgen, ik snap het echt niet, kan iemand mij helpen? pleas
En ik snap ook niks van die sources waar moet ik dat invoeren met de URL codes enzo?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 328767 op 24-11-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

bello2185 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:37:
Hey, ik heb een tijdje geleden een iPod Touch 3G 8GB gekocht (Firmware 3.1.2) en ik zat er dus over te denken om hem te jailbreaken, zo kwam ik dus in dit topic terecht... :P

Maar wat ik me af vraag is of ik die nieuwe bootrom heb of niet.

[...]

Mijn versienummer is 9C......, maar betekent dit nou dat ik niet kan jailbreaken?
Kan iemand mij hier aub nog even mee helpen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
bello2185 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:13:
[...]

Kan iemand mij hier aub nog even mee helpen? :9
Hardleers :X

Uitleg: Ga naar instellingen-->algemeen-->info--> scroll naar beneden naar Model en kijk of jouw serienummer begint met MC, dan kan het niet, als het begint met MB, dan kan het wel (untethered).

@Het week 44 verhaal. Dan heb jij enorm veel geluk! Dat is het hoogste weeknummer tot nu toe gemeld, misschien heb je een "refurb" of het weeknummer verkeerd bekeken. Maakt allemaal ook niet zoveel uit, geniet van je untethered jailbreak :).
Anoniem: 328767 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:53:
Ik heb mijn Ipod touch gejailbreaked met Ziphone, maar wat moet ik nu nog meer doen om applicaties te krijgen, ik snap het echt niet, kan iemand mij helpen? pleas
En ik snap ook niks van die sources waar moet ik dat invoeren met de URL codes enzo?
Hmm ik neem dat je firmware versie 1.x hebt? Daar heb ik echt geen idee van hoe het werkt. Ik ben pas ingestapt met de 3GS op 3.0, dat schijnt nogal anders te werken.

[ Voor 29% gewijzigd door Vanx op 24-11-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ja, waar het staat weet ik wel, maar ik heb niks met MC.
Heb 9C, maargoed dat zal dan ook wel tethered zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252660

Het maakt niet zoveel uit ;)
Jailbreak hem gewoon met blackra1n dan kom je er vanzelf wel achter of het tethered of untethered is. Bovendien maakt het niet echt uit als het tethered is want je zet je iPod nooit uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Uitleg: Ga naar instellingen-->algemeen-->info--> scroll naar beneden naar Model en kijk of jouw serienummer begint met MC, dan kan het niet, als het begint met MB, dan kan het wel (untethered).
Ehm.. ik heb een MC en kan gewoon untethered rebooten... no problemo... ligt dus niet enkel aan MB of MC, maar echt aan de bootrom denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328767

Ik heb een MA, maar als ik hem probeer te jailybreaken met Blackra1n, dan komt die jongen met die ipods er niet, maar dan blijft het scherm bij zo'n itunes connector en krijg ik een melding dat ik mijn ipod moet herstellen. En ik herstel hem er wel voor. Wat kan ik hieraan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Vanx schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:56:
[...]

Hardleers :X

@Het week 44 verhaal. Dan heb jij enorm veel geluk! Dat is het hoogste weeknummer tot nu toe gemeld, misschien heb je een "refurb" of het weeknummer verkeerd bekeken. Maakt allemaal ook niet zoveel uit, geniet van je untethered jailbreak :).

[...]

Die van mij begint met MC en daarbij geen problemen hoor!

Hmm ik neem dat je firmware versie 1.x hebt? Daar heb ik echt geen idee van hoe het werkt. Ik ben pas ingestapt met de 3GS op 3.0, dat schijnt nogal anders te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Anoniem: 328767 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:09:
Ik heb een MA, maar als ik hem probeer te jailybreaken met Blackra1n, dan komt die jongen met die ipods er niet, maar dan blijft het scherm bij zo'n itunes connector en krijg ik een melding dat ik mijn ipod moet herstellen. En ik herstel hem er wel voor. Wat kan ik hieraan doen ?
Welke firmware zit jij nu?
bello2185 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:25:
9C is onmogelijk ;) Laat is een screenshot zien, dit zou wel revolutionair zijn namelijk. Screenshot maak je door home-knop+lock knop tegelijkertijd in te drukken. Ik neem aan dat je wel weet hoe je dat hier op tweakers moet krijgen (mailen naar jezelf, hoef je niet met iTunes te klooien ;) ).

Tijgert, Maak het nou niet nog moeilijker! Jij hebt een iPhone, het MB/MC-verhaal gaat alleen op voor de iPod Touch.

[ Voor 24% gewijzigd door Vanx op 25-11-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 11:48
Even wat vraagjes met betrekking tot het jailbreaken en push notifications. Ik heb onlangs mijn iPhone 3GS op mijn macbook gejaibreakt met de Pownage Tool en dmv een custom restore de custom firmware terug gezet. Echter nu kan ik geen gebruik meer maken van de push notifications. (Heb meerdere applicaties getest). Heb ook gezocht naar dit probleem, maar niet echt wat gevonden, er bestaat wel een fix maar die werkt alleen als de iPhone ook unlocked is (voor mij niet nodig). Een unlock is brengt toch ook risico's met zich mee?

Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen? Mijn iPhone herstellen en daarna door middel van Blackrain jailbreaken? Belangrijk voor mij is dat push notifications en visual voicemail werken na de jailbreak. Het enige waarvoor ik jailbreak is eigenlijk de tether functionaliteit.

Als laatste nog de vraag wat moet / kan je precies met de 3.1 ECID SHSH? Is dit relevant in mijn geval. Heb meerdere sites bezocht maar er wordt met meerdere termen gesmeten waardoor ik er niet veel wijzer van word. Wat is het precies en wat kan je er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tijgert, Maak het nou niet nog moeilijker! Jij hebt een iPhone, het MB/MC-verhaal gaat alleen op voor de iPod Touch.
Oops, sorry, had ik niet door :$

Anoniem: 315662

bello2185 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 20:25:
het gaat om model niet serienummer

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

@ Vanx

Okeuj, heb even screen gemaakt met mijn iPod. :)

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2nvezo7.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door bello2185 op 26-11-2009 18:26 ]

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:04
bello2185 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:16:
@ Vanx

Okeuj, heb even screen gemaakt met mijn iPod, maar daar aan kan je toch niks zien? 8)7

[afbeelding]

Dit staat btw in iTunes.

[afbeelding]
Haha wel eerst naar je overzicht met gegevens gaan ;)! (Instellingen --> Algemeen --> Info --> scrollen naar model)

[ Voor 6% gewijzigd door marcelcee op 26-11-2009 17:22 ]

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Owja, ben beetje naab op dit gebied... :P

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:53
Ow shit...
Ik heb geprobeerd me Ipod Touch 1G te jailbreaken. Ik dat de nieuwste versie erop staan. Maar er is blijbaar wat mis gegaan. Nu staat er zo''n plaatje erop. Al 2 uur..

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2n9m6w7.jpg

Als ik dan me Ipod aansluit aan de pc, vind Itunes mijn Ipod niet..
Er gebeurd dus helemaal niks!
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2qji0zt.png

Wat moet ik doen..

[ Voor 8% gewijzigd door UnitedJunk op 26-11-2009 18:04 ]

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Ruubster
  • Niet online
bello2185 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:16:
@ Vanx

Okeuj, heb even screen gemaakt met mijn iPod, maar daar aan kan je toch niks zien? 8)7

[afbeelding]

Dit staat btw in iTunes.

[afbeelding]
Daar staat toch netjes MC bij modelnummer? Of ben ik nu zo scheel? Die 9C staat bij serienummer, al ooit daaronder gekeken?

• Vanx
UnitedJunk schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:58:
Ow shit...
Ik heb geprobeerd me Ipod Touch 1G te jailbreaken. Ik dat de nieuwste versie erop staan. Maar er is blijbaar wat mis gegaan. Nu staat er zo''n plaatje erop. Al 2 uur..

Wat moet ik doen..
Oke, even troubleshooten.

Ik neem aan dat je niet gewoon kan restoren?
Wat gebeurt er als je loskoppelt en home-knop+lock-knop tegelijkertijd een half minuutje inhoudt?

Welke firmware zat je toen je ging jailbreaken?

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

@ Ruubster

Had net pas de goede screen geupload, maar nu klopt de tekst idd niet meer met het plaatje. :P
Zal het even aanpassen...

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:53
Hij is nu uit gegaan. Omdat ze batterijen leeg waren xD!
YESSS hij doet het weer. Maar ik wil dus Jailbreaked hebben.

Ik zal ff uitleggen hoe bij mij ging vorige keer:

1. Ik deed me ipod via USB aan me pc, Itunes had ik afgesloten.
2. Ik had blackra1n opgestart.
3. Er kwam geen foto naar voren, wat eigenlijk moest.
4. Toen is die vast gaan slaan.

Verdere informatie Ipod:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2qvb8up.png

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:01
als ik de startpost zo lees...ben ik er niet helemaal uit.

Kan ik zonder probleem voor de bootrom problemen, m'n iphone 3gs (gekocht ergens juli) updaten naar de laatste versie en jailbreaken? (is simlockvrije van mobistar)?
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.