• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49
UnitedJunk schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:31:
Hij is nu uit gegaan. Omdat ze batterijen leeg waren xD!
YESSS hij doet het weer. Maar ik wil dus Jailbreaked hebben.

Ik zal ff uitleggen hoe bij mij ging vorige keer:

1. Ik deed me ipod via USB aan me pc, Itunes had ik afgesloten.
2. Ik had blackra1n opgestart.
3. Er kwam geen foto naar voren, wat eigenlijk moest.
4. Toen is die vast gaan slaan.
Je voldoet aan alle voorwaarden. Ik zeg gewoon nog een keer proberen. Als je vista/7 draait gebruik de "run as administrator" knop!
Promy schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:45:
als ik de startpost zo lees...ben ik er niet helemaal uit.

Kan ik zonder probleem voor de bootrom problemen, m'n iphone 3gs (gekocht ergens juli) updaten naar de laatste versie en jailbreaken? (is simlockvrije van mobistar)?
Ja, helemaal geen problemen voor jou :) Bootrom verhaal is op jou helemaal niet van toepassing.

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:57
Het is gelukt! :D
Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik via FileZilla of een ander programma, op me ipod kan komen..

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Vanx
tip:

In cydia, installeer AFC2add

Dan kan je via ifunbox, of iphonebrowser gewoon "in" de iPod via de USB-kabel. SSH is nogal negatief in het nieuws geweest de laatste tijd (verander je root-wachtwoord, als je dit gaat doen!!)...

Laat nog even weten wat er eerst mis gegaan was en wat je nu anders gedaan heb! Kunnen we weer wat van leren :).

[ Voor 19% gewijzigd door Vanx op 26-11-2009 22:11 ]

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hmm... hoe kan het dan dat ik ook via diverse iPhonebrowsers erin kom zonder die AFC2add erop gezet te hebben?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnitedJunk
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:57
Vanx schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:11:
tip:

In cydia, installeer AFC2add

Dan kan je via ifunbox, of iphonebrowser gewoon "in" de iPod via de USB-kabel. SSH is nogal negatief in het nieuws geweest de laatste tijd (verander je root-wachtwoord, als je dit gaat doen!!)...

Laat nog even weten wat er eerst mis gegaan was en wat je nu anders gedaan heb! Kunnen we weer wat van leren :).
Oké, ik zal proberen.
De fout die ik gemaakt had, was dat ik Itunes afgesloten had.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tijgert schreef op donderdag 26 november 2009 @ 23:26:
Hmm... hoe kan het dan dat ik ook via diverse iPhonebrowsers erin kom zonder die AFC2add erop gezet te hebben?
Omdat jij niet gejailbreaked heb met blackra1n. AFC2add zit al in pwnagetool/redsn0w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 18:11

Ypho

Allround Nerd

Ik heb een 3GS met nieuwe bootrom. Nu heb ik met blackra1n zonder problemen gejailbreaked. Na een aantal keer rebooten via blackra1n blijft hij zeuren over iTunes, kan ik nu via iTunes weer de originele 3.1.2 FW installeren zonder problemen?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Ypho schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:53:
Ik heb een 3GS met nieuwe bootrom. Nu heb ik met blackra1n zonder problemen gejailbreaked. Na een aantal keer rebooten via blackra1n blijft hij zeuren over iTunes, kan ik nu via iTunes weer de originele 3.1.2 FW installeren zonder problemen?
dat kan altijd je verliest wel je jailbreak, waar zeurt hij dan om eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Anoniem: 315662 schreef op zondag 29 november 2009 @ 09:08:
[...]

dat kan altijd je verliest wel je jailbreak, waar zeurt hij dan om eigenlijk?
Hij start op met het blackra1n scherm, maar blijft daarin hangen en start vervolgens automatisch opnieuw op met het apple activatiescherm. Meerdere keren geprobeerd, maar helaas... Kan het zijn dat blackra1n voor Windows deze problemen niet geeft? Heb nu de Mac versie geprobeerd.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-05 02:13

Hachy

Laadpas Nerd

Daar heb ik dus een vraag over. Ik krijg deze week mijn Iphone binnen en een belangrijke functie vind ik tetheren. Zoals ik het nu lees móet je hiervoor jailbreaken en zijn die standaard profielen die je hiervoor kunt downloaden niet bruikbaar met firmware 3.1.2. Ik heb er ook al wat vragen over in het tether topic gesteld en daar kom ik denk ik wel uit.

To the point:

Stel ik heb eentje met produktiedatum > week 40. Die kans is best groot. Dan kan ik alleen maar testen of hij non-tethered-jailbrakeble is door echt te jailbraken? Ik ben nogal bang voor het feit dat 'ie niet meer zonder blackra1n is op te starten of te rebooten. Blijkt dit nu het geval Kan je de Iphone écht weer 100% factory default 3.1.2 maken met Itunes?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als ik de startpost lees, dan heb je een werkende jailbreak met eerdere firmware nodig als je nu 3.1 hebt.
Ik heb dus 3.1, maar geen eerdere jailbreak pogingen gedaan.
Moet ik dan eerst mijn telefoon updaten via itunes naar 3.1.2 (nieuwste nu toch?) en dan via de blackra1n tool jailbreaken?

Klopt dat zo een beetje? :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Nomad schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:17:
Als ik de startpost lees, dan heb je een werkende jailbreak met eerdere firmware nodig als je nu 3.1 hebt.
Ik heb dus 3.1, maar geen eerdere jailbreak pogingen gedaan.
Moet ik dan eerst mijn telefoon updaten via itunes naar 3.1.2 (nieuwste nu toch?) en dan via de blackra1n tool jailbreaken?

Klopt dat zo een beetje? :)
Als je nu op 3.1 zit, kun je toch gewoon via Pwnagetool jailbreaken? Je maakt daarin een nieuwe firmware (3.1.2), die zet je via de DFU mode op je iPhone. Dit heb ik gedaan met mijn oude 3G, of dit op de 3GS ook kan durf ik niet zeker te zeggen. Updaten naar 3.1.2 kan ook, alleen moet je dan met blackra1n jailbreaken. Dit laatste kan zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

[b][message=33010492,noline]Blijkt dit nu het geval Kan je de Iphone écht weer 100% factory default 3.1.2 maken met Itunes?
Zie een paar posts omhoog, dit kan ja. Ik heb dit vanmorgen gedaan en werkt prima. Gewoon via de knop herstellen in iTunes.

/edit: Sorry, twee posts 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Ypho op 29-11-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ypho schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:54:
[...]

Zie een paar posts omhoog, dit kan ja. Ik heb dit vanmorgen gedaan en werkt prima. Gewoon via de knop herstellen in iTunes.

/edit: Sorry, twee posts 8)7
En dan kan je dus ook weer 'normaal' rebooten?

Het is wel essentieel dat je altijd weer terugkunt naar origineel/factory defaults.
Dan durf ik zo'n tethered-jailbreak wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Hachy schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:32:
[...]

En dan kan je dus ook weer 'normaal' rebooten?

Het is wel essentieel dat je altijd weer terugkunt naar origineel/factory defaults.
Dan durf ik zo'n tethered-jailbreak wel aan.
Je kan inderdaad weer normaal rebooten, er staat dan gewoon weer een factory-default firmware op. Dus geen reboot meer met je USB kabel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hachy schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:02:
To the point:

Stel ik heb eentje met produktiedatum > week 40. Die kans is best groot. Dan kan ik alleen maar testen of hij non-tethered-jailbrakeble is door echt te jailbraken? Ik ben nogal bang voor het feit dat 'ie niet meer zonder blackra1n is op te starten of te rebooten. Blijkt dit nu het geval Kan je de Iphone écht weer 100% factory default 3.1.2 maken met Itunes?
Hachy, ik heb het even exact voor je opgezocht.

Ga naar instellingen->Algemeen->Info en scroll naar beneden naar Serienummer (boven Model).

Het gaat nu om de eerste vijf getallen, bij mij: 86923.

86 is het batchnummer
9 is het productiejaar(2009)
23 is de productieweek!

Zo makkelijk is het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:15

MsG

Forumzwerver

Pfiew ik heb gelukkig 1 van Week 38 :). Scheelt niet veel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
MsG schreef op zondag 29 november 2009 @ 13:34:
Pfiew ik heb gelukkig 1 van Week 38 :). Scheelt niet veel.
Wil 't dan hierbij graag ontkrachten. Heb vorige week een 943 ontvangen, ofwel, jaar 09, week 43. Maar na een reboot blijft m'n blackrain jailbreak netjes intact! Zoals ik al in het tethering topic schreef zou het nog met het imei nummer te maken kunnen hebben. Ik zit nog op de 119xxxx maar wellicht is er vanaf de 120xxxx serie een nieuwe bootrom toegepast. Wie heeft die 120 al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ypho schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:53:
[...]

Als je nu op 3.1 zit, kun je toch gewoon via Pwnagetool jailbreaken? Je maakt daarin een nieuwe firmware (3.1.2), die zet je via de DFU mode op je iPhone. Dit heb ik gedaan met mijn oude 3G, of dit op de 3GS ook kan durf ik niet zeker te zeggen. Updaten naar 3.1.2 kan ook, alleen moet je dan met blackra1n jailbreaken. Dit laatste kan zeker weten.
Wat is aan te raden?
Ik heb een 3g 8gb trouwens. Serienummer MB490DN (dus de mb reeks).
De blackra1n lijkt wel een makkelijke tool, van wat ik er van hoor?

Beter om eerst te upgraden naar 3.1.2, of beter om het via pwnagetool te doen? Of maakt het weinig uit?
(lastig om de stap te zetten, ik heb echt weinig kaas gegeten van het unlock/jailbreak gebeuren)

Ik neig naar keuze voor blackra1n te gaan, vanwege het beloofde gemak. Klinkt logisch of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ik ga vanavond de mijne testen met 86943, week 43 dus. (België)
Als het met het imei nummer te maken heeft hoop ik dat ik nog een 119xxxx imei heb.
Zal dat even nakijken en daarna natuurlijk het resultaat van de jailbreak posten!

[ Voor 44% gewijzigd door Hachy op 30-11-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Nomad schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:40:
[...]

Ik neig naar keuze voor blackra1n te gaan, vanwege het beloofde gemak. Klinkt logisch of?
Heel logisch. Lekker doen dus :)

Hachy, Heel graag! Er zijn nu 2 mensen met een untethered week 43. Dus misschien is de vernieuwing halverwege die week ingegaan!

Voor week 40 zit je sowieso goed, MuscleNerd beschreef het als "rule of the thumb".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Oke, bezig met updaten naar 3.1.2., dan blackra1n erover (ziet er simpel genoeg uit), dan cydia of iets dergelijks installeren.

Twee vraagjes (sorry, ze zijn vast al gevraagd, maar kon het antwoord niet vinden).
Hoe zorg ik dat ik een back-up ergens heb die mijn telefoon, mits nodig, weer back to normal brengt?
Is na blackra1n mijn telefoon meteen met default wachtwoord via ssh benaderbaar, of is dat een app die ik eerst moet installeren en dus nu bij default geen last heb van de hack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15

scorpie

Supra Addict

Volgens mij wordt er niet standaard openSSH geinstalleerd, wel openSSL, maar die is niet vulnerable dus. En je kunt de blackrain meteen ongedaan maken door in itunes weer je laatste backup terug te zetten.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

dan ga ik nu gewoon lekker blackra1n prutsen :), see you in a bit, i hope :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ypho schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:40:
[...]

Je kan inderdaad weer normaal rebooten, er staat dan gewoon weer een factory-default firmware op. Dus geen reboot meer met je USB kabel inderdaad.
Waar haalt itunes deze data vandaan? (factory default firmware) Moet je dat zelf downloaden,
zit dat standaard al in iTunes of download'ie dat on-the-fly? Of komt het van een of andere hidden partition op het device zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hachy schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:57:
[...]

Waar haalt itunes deze data vandaan? (factory default firmware) Moet je dat zelf downloaden,
zit dat standaard al in iTunes of download'ie dat on-the-fly? Of komt het van een of andere hidden partition op het device zelf?
Download ie gewoon van de Apple Server.

Nomad, je moet "back-up" terugzetten klikken als itunes daarom vraagt (NIET set-up as new phone). Werkt heel simpel. Alle je contacten en sms'jes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Vanx schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:20:
[...]
Hachy, Heel graag! Er zijn nu 2 mensen met een untethered week 43. Dus misschien is de vernieuwing halverwege die week ingegaan!

Voor week 40 zit je sowieso goed, MuscleNerd beschreef het als "rule of the thumb".
Hmm dat zou dus mogelijk betekenen dat het vanaf week 40 gewoon een kwestie is van proberen, en dat je er vanaf zeg maar week 44 wel zeker van kunt zijn dat je met een tethered jailbreak zit.

Want er zijn toch echt diverse mensen op andere fora die week 40, en 41 hebben en met een tethered jailbreak zitten. Dus helemaal uitsluiten kun je het (nog) niet.

@Vanx: Van de Apple-servers, oke man thanx.

[ Voor 3% gewijzigd door Hachy op 30-11-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Heb nu een iPhone 8gb (volgens mij een AT &T 1e generatie?) te leen.

Ik kan ermee bellen en gebeld worden. Dat werkt dus prima!

Alleen zie ik in het startscherm:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wernerbrandt/30112009020.jpg

En als ik 'slide', zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wernerbrandt/30112009019.jpg

Dus geen apps &zo

Via iTunes zie ik het ding maar hij zegt:
"De simkaart in deze iPhone wordt niet ondersteunt"
Alleen compatible simkaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om een iPhone te activeren... etc etc"

Ik heb een T-Mobile simkaart overigens.

Moet ik hem jailbreaken, of doe ik iets niet goed?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Nomad op 30-11-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboer.bas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04-2021
Helaas voor mij, me vriendin heeft een 3gs genomen (ik die 99e betaald) dan kreeg ze mijn 3g....

De iphone komt uit week 43, maar helaas lukt de blackra1n unlock niet...bekende schermpje :(

Voor mij wachten dat er een nieuwe versie blackra1n uitkomt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Hachy schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:31:
Ik ga vanavond de mijne testen met 86943, week 43 dus. (België)
Als het met het imei nummer te maken heeft hoop ik dat ik nog een 119xxxx imei heb.
Zal dat even nakijken en daarna natuurlijk het resultaat van de jailbreak posten!
Week 43, imei 120xxxxxxxx Blackra1n RC3 werkt, alleen wel tethered. Helaas dus elke keer blackrain nodig bij het rebooten anders blijft'ie in het 'connect to itunes' schermpje hangen. Dit is voorlopig nog een feature, dus ik wacht wel even 'tethered' af.

Maar verder wel keurig gejailbraked dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 18:44
Heeft iemand anders ook dat Orbit en Stack V3 niet helemaal lekker samen gaan?

Vooral als ik icoontjes wil gaan verslepen vlak na het opstarten van mijn iPhone loopt het nog al eens vast en schiet ie in Safemode..

Voor de rest heb ik een 100% stabiele gejailbreakte iPhone, dus ben benieuwd of er een oplossing voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27
bord4kop schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:30:
Heb nu een iPhone 8gb (volgens mij een AT &T 1e generatie?) te leen.

Ik kan ermee bellen en gebeld worden. Dat werkt dus prima!

Alleen zie ik in het startscherm:

[afbeelding]

En als ik 'slide', zie ik dit:
[afbeelding]

Dus geen apps &zo

Via iTunes zie ik het ding maar hij zegt:
"De simkaart in deze iPhone wordt niet ondersteunt"
Alleen compatible simkaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om een iPhone te activeren... etc etc"

Ik heb een T-Mobile simkaart overigens.

Moet ik hem jailbreaken, of doe ik iets niet goed?
Jailbraek en dan unlock. Je hebt waarschijnlijk een gesimlocked iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Vond het een beetje tricky omdat het niet mijn eigen phone was.

Hij is niet gelocked want ik kan immers bellen. Maar heb even nagevraagd en...

jailbreaken was het :)

Wat is dat trouwens makkelijk met blackrain!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hebben jullie ook met een 3GS en blackrain dat hij wifi soms niet pakt? Een reboot en het is gefixt, maar ik lees het meer. Lekker handig voor de mensen met een tethered jailbreak :P.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Hachy schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:39:
[...]

Week 43, imei 120xxxxxxxx Blackra1n RC3 werkt, alleen wel tethered. Helaas dus elke keer blackrain nodig bij het rebooten anders blijft'ie in het 'connect to itunes' schermpje hangen. Dit is voorlopig nog een feature, dus ik wacht wel even 'tethered' af.

Maar verder wel keurig gejailbraked dus.
Zojuist voor een maatje een 3gs 32GB geJ-Bed, met week 41 en een 120.......imei.
Geen centje pijn, ook na meerdere reboots niet.

dus het kan verkeren?

zelf een 16GB 3gs geJ-Bed, uit week 38 en een andere imei serie, ook geen probleem, wat ook niet te verwachten was natuurlijk....

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:47
Outlandos schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:40:
Heeft iemand anders ook dat Orbit en Stack V3 niet helemaal lekker samen gaan?

Vooral als ik icoontjes wil gaan verslepen vlak na het opstarten van mijn iPhone loopt het nog al eens vast en schiet ie in Safemode..

Voor de rest heb ik een 100% stabiele gejailbreakte iPhone, dus ben benieuwd of er een oplossing voor is :)
Ik houd persoonlijk meer van "Overboard" die werkt fijner ^^ En is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
efgeha schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:22:
[...]
Zojuist voor een maatje een 3gs 32GB geJ-Bed, met week 41 en een 120.......imei.
Geen centje pijn, ook na meerdere reboots niet.
dus het kan verkeren?
zelf een 16GB 3gs geJ-Bed, uit week 38 en een andere imei serie, ook geen probleem, wat ook niet te verwachten was natuurlijk....
Hmm, dus we kunnen niet stellen dat de 120 serie alleen maar tethered te JB'en is. En week 43 kan soms wel en soms niet untethered jailbroken worden. Jammer dat je niet van te voren kunt vaststellen of je untethered kunt jailbreaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330496

Mijn modelnummer begint met MC
Mijn serienummer begint met: 1D934CQB75

Het betreft een iPod Touch

Kan iemand mij vertellen of deze te jailbreaken is zodat je hem kunt opstarten zonder pc? Sorry voor de misschien wat domme vraag maar ik kwam er nog niet helemaal uit.

En stel dat het niet kan en je hem via de pc moet rebooten, dan kun je zeker ook niet jailbreaken, apps erop knallen en de jailbreak er af halen (en dat de apps dan blijven werken natuurlijk)?

Ik hoop dat m'n vragen duidelijk zijn, anders laat maar horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
DannyBevers schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:14:
[...]

Ik houd persoonlijk meer van "Overboard" die werkt fijner ^^ En is sneller.
Dank, dit heeft het opgelost! :D

Orbit 1.4 is wel mooier qua layout, maar OverBoard is pas op versie 1.0 dus dat kan ook nog komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Anoniem: 330496 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:34:
Kan iemand mij vertellen of deze te jailbreaken is zodat je hem kunt opstarten zonder pc? Sorry voor de misschien wat domme vraag maar ik kwam er nog niet helemaal uit.

En stel dat het niet kan en je hem via de pc moet rebooten, dan kun je zeker ook niet jailbreaken, apps erop knallen en de jailbreak er af halen (en dat de apps dan blijven werken natuurlijk)?
Nee, alleen tethered. Staat ERG duidelijk in de startpost :)

Ik weet niet over wat voor "apps" je het hebt. Als mijn vermoeden klopt dan bedoel je gecrackte appstore apps, dat mag hier niet besproken worden. De jailbreak apps en de gecrackte ben je trouwens gewoon kwijt, deze delete iTunes netjes voor je (als je er een unjailbroken iphone op aansluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330496

Vanx schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:16:
[...]

Nee, alleen tethered. Staat ERG duidelijk in de startpost :)

Ik weet niet over wat voor "apps" je het hebt. Als mijn vermoeden klopt dan bedoel je gecrackte appstore apps, dat mag hier niet besproken worden. De jailbreak apps en de gecrackte ben je trouwens gewoon kwijt, deze delete iTunes netjes voor je (als je er een unjailbroken iphone op aansluit).
Nouja ik ken de officiele termen niet, maar ik bedoelde gewoon van die cydia dingen zeg maar.

Ik had iets gelezen over blackra1n RC2 ofzo en die had wat verbeterpunten, dus ik hoopte dat het inmiddels al mogelijk was :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 330496 op 01-12-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330544

Hoi,

Ik ga morgen een Ipod Touch 3G 8GB kopen :*) :*) , maar ik zit erover na te denken of ik zal jialbreaken of niet.
Ik ben 13 jaar dus mij intresseren alleen die dingen zoals achtergrond bij hoofd-menu veranderen en Gratis games instaleren (die emulator hoeft van mij niet) maar welke versie zou ik dan het beste kunnen nemen of kan ik dan beter niet jialbreaken want je garantie is dan toch weg ofzo??? :? :? :?
Nou ja, in ieder geval alvast bedankt
(ps. ik heb er héél lang voor gespaart dus ik wil hem graag heel houden O-) O-) O-) O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Anoniem: 330544 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:09:
Ik ben 13 jaar dus mij intresseren alleen die dingen zoals achtergrond bij hoofd-menu veranderen en Gratis games instaleren (die emulator hoeft van mij niet) maar welke versie zou ik dan het beste kunnen nemen of kan ik dan beter niet jialbreaken want je garantie is dan toch weg ofzo??? :? :? :?
Jerry, welkom op tweakers :)

Je kan sowieso niet untethered jailbreaken, lees anders de EERSTE post van dit topic eens. Op tweakers wordt eigen onderzoek verwacht, zelfs als je 13 bent. ;)

Daar staat alles in. "Gratis games" downloaden etc, mag hier niet besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

"Gratis games" downloaden etc, mag hier niet besproken worden.
Niet alle games kosten geld en niet alles wat gratis is is 'gratis'. Over normale spellen die gewoon niks kosten mag je best praten hoor.
Welkom trouwens en tof van je dat je gewone leestekens gebruikt!
(nee serieus, velen hebben de kennis van punten en hoofdletters verloren...)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, zal voortaan beter lezen:-).
Maar als er 3 delen met 40 pagina`s per deel zijn zou ik lang bezig zijn:P.
ik had het hele 1ste deel gelezen, zal nu aan het derden beginnen bedankt voor de snelle reactie`s.
Bedankt voor het goede welkom, de informatie en het compliment over de leestekens.
Groetjes Jerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anoniem: 330544 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:07:
Oke, zal voortaan beter lezen:-).
Maar als er 3 delen met 40 pagina`s per deel zijn zou ik lang bezig zijn:P.
ik had het hele 1ste deel gelezen, zal nu aan het derden beginnen bedankt voor de snelle reactie`s.
Bedankt voor het goede welkom, de informatie en het compliment over de leestekens.
Groetjes Jerry
Groeten doen we hier niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Anoniem: 330544 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:07:
Groetjes Jerry
Jerry, alle "nuttige" informatie staat in de eerste post van dit topic. Losse vragen die over 3 delen verspreid staan, mag je hier natuurlijk wel opnieuw stellen. Liefst zo duidelijk mogelijk omschrijven wat je niet snapt, grote kans dat ik het wel weet ;).

Laatste puntje: Niet je post openen en/of afsluiten met groet ofzo :) Je taalgebruik/interpunctie overstijgt in ieder geval flink het gemiddelde niveau van je leeftijdsgenoten ;).

Wat Tijgert zegt over de games die in de appstore gratis zijn klopt natuurlijk. Maar die behoudt iTunes ook allemaal netjes voor je. Die heb je immers "gekocht" voor €0 :+

[ Voor 11% gewijzigd door Vanx op 02-12-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan je eigenlijk Push weer fixen door even na een restore met een T-Mobile simkaart die keychain te krijgen? Heb nu namelijk geen werkende push door de unlock en die fix werkt ook niet omdat uiteraard iedereen dezelfde certificaten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzip22
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-05 18:29
Ik heb mijn Iphone gejailbreak en WinterBoard geinstalleerd. Nadat mij Iphone opnieuw ging opstarten, lukte dat niet meer. Nu blijft mij Iphone bij de 'appel' hangen en valt dan naar een tijd weer uit. Ook wordt die niet herkend in Itunes

Hoe kan ik dit oplossen?

Edit: Probleem is opgelost, Home knopje indrukt houden...

Is er een app waarmee je radiozenders kan afspelen? Alvast bedankt

[ Voor 26% gewijzigd door xzip22 op 03-12-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328406

Is er een app waarmee je radiozenders kan afspelen? Alvast bedankt
Al gezocht in de appstore op "radio"..? Of zoek je iets speciaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:50:
Kan je eigenlijk Push weer fixen door even na een restore met een T-Mobile simkaart die keychain te krijgen? Heb nu namelijk geen werkende push door de unlock en die fix werkt ook niet omdat uiteraard iedereen dezelfde certificaten gebruikt.
Ja, dan kan je het weer fixen. Ik raad iedereen af die de unlock niet nodig heeft te unlocken, zonde van je briljante push-functie.

@hierboven: Radio StreamItAll, is gratis en geeft degelijke internetradio :) Voor radio via de FM moet je wachten totdat apple de officiële app uitbrengt (kan morgen zijn, kan over 3 maanden zijn, kan nooit zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:51
Even een snelle vraag, hoef hier geen uitgebreijd antwoord op, heb hier het een en ander door genomen maar wil even een JA of NEE antwoord hebben:

Binnekort ga ik misschien een iphone halen. de kans is groot dat de productieweerk 40> is.
het volgende:
Een iphone is zoiezo te jailbraiken (voor of na week 40)?
Ik weet dus nu dat je tethered en untethered hebt dus dat hoef niet uitgelegt te worden. ik wil gewoon even een antwoord op de bovenstaande vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:54:
[...]

Ja, dan kan je het weer fixen. Ik raad iedereen af die de unlock niet nodig heeft te unlocken, zonde van je briljante push-functie.

@hierboven: Radio StreamItAll, is gratis en geeft degelijke internetradio :) Voor radio via de FM moet je wachten totdat apple de officiële app uitbrengt (kan morgen zijn, kan over 3 maanden zijn, kan nooit zijn)
Ik ken ook niemand die unlockt via jailbreak als de telefoon al unlocked is :). Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
MsG schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:52:
[...]

Ik ken ook niemand die unlockt via jailbreak als de telefoon al unlocked is :). Jij wel?
Ik wel, maar dat was echt per ongeluk, heb mezelf ook echt 10x voor mn kop geslagen... Was bij de Pwnagetool vergeten uit te zetten dat ie m moest unlocken :+ vond het een nogal domme fout van mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een jialbreak waarmee je alleen winterboard en cydia krijgt en dat er voorderest niks veranderd, ik heb de nieuwste ipod touch met de nieuwste software. En kunnen jullie me dan ook uitleggen hoe ik dit alles moet doen?
Alvast bedankt.
Geen groetjes :N Jerry.w
(ik mocht geen groetjes meer doen, lees enkele berichten hierboven)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 330544 op 04-12-2009 22:54 . Reden: extra uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Remcov250 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 10:15:
Even een snelle vraag, hoef hier geen uitgebreijd antwoord op, heb hier het een en ander door genomen maar wil even een JA of NEE antwoord hebben:
JA, let even op je spelling, komt wat verzorgder over :).
Is er een jialbreak waarmee je alleen winterboard en cydia krijgt en dat er voorderest niks veranderd, ik heb de nieuwste ipod touch met de nieuwste software. En kunnen jullie me dan ook uitleggen hoe ik dit alles moet doen?
Ik weet niet over welke rest je het heb? Bij een jailbreak wordt alleen cydia geinstalleerd, verder standaard niks hoor.

Nee we gaan niet uitleggen hoe je dit moet doen. Er staat een complete how-to gelinkt in de startpost en makkelijker dan dit kan GeoHot het écht niet maken.

Geen groetjes/alvast bedank etc. Het deel wat ik gequote heb is zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GELUKT!!!
Ik heb mijn ipod gejialbreakt met blackra1n, ik heb nu tethered jailbreak maar dat maakt niet uit.
Even een kleine tip voor die jailbreak: instaleer gelijk winterboard enn fontswap erbij, ik deed dit de eerste keer niet en na het opnieuw opstarten (ik had een tweak geinstaleert) deed niks het meer. Met winterboard werkt het wel:P. ik heb ook rock, maar wat voegt dat toe op cydia?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 330544 op 06-12-2009 13:30 . Reden: ik was een leesteken vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332313

Ik heb een Ipod touch 2G met firmware versie 3.1.2 en nu wil ik deze jailbreaken. Na enig googelen ben ik erachter gekomen dat je hier het beste het programmatje blackra1n voor kan gebruiken (zoals ook is aangegeven in de hoofdpost van dit topic). Alleen als ik nu het programma opstart en op de 'make it ra1n'-knop druk blijft het programma hangen bij de recovery mode melding. Mijn ipod laat nu een plaatje zien met een usb kabel en een itunes logo. Ik zit op vista en heb het programma met administrator rechten en de compatibiliteitsmodus voor XP gestart. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Nu online
heb je wel itunes gekilld en ook ituneshelper uitgeschakeld?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332313

Ja, dat heb ik ook gedaan. Had alleen geen effect verder =(

edit: ik heb nu nog een probleem :/ . Ik had blackra1n nog een keer opgestart en gekeken of het werkte maar dat gebeurde dus niet, toen maar weer via itunes mijn ipod hersteld. Probleem is nu dat het scherm van de ipod na een paar seconden horizontale, witte/zwarte strepen vertoont en dat het beeld steeds vager wordt. Heeft iemand hier ervaring mee??

edit2: na vele keren proberen is het me uiteindelijk wel gelukt om mijn ipod te jailbreaken. Bovenstaand probleem van mijn eerste edit heb ik echter nog steeds. Als ik mijn ipod een tijdje uit zet en dan weer aan verdwijnen de strepen wel, maar komen na enige tijd weer terug :/ . Kunnen deze strepen door de jb komen of hebben ze waarschijnlijk een andere oorzaak?

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 332313 op 06-12-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadikoylu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
*knip* Op GoT gaan we geen hulp verschaffen bij het installeren van warez op je iPhone.

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 06-12-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadikoylu
Ik zal mijn post voorgaande vraag aangepassen:
Ik heb mijn zaterdag een nieuwe Iphone opgehaald bij de Tmobile.

Na veel leeswerk op GoT en google heb ik het voor elkaar gekregen om mijn iphone jailbreaken. (dat dacht ik tenminste). Ik kan dan ook via cydia apps downloaden en gebruiken.

Is er een manier om te controleren of je telefoon succesvol gejailbreaked is?
Want als ik via DiskAid of Totalcommander root map van mijn iphone wil benaderen lukt het me niet.
Bij Diskaid krijg ik de melding dat enkel gejailbreaked telefoons toegang hebben tot de root maps. Deze programma herkent mijn telefoon dus niet als gejailbreaked.

Ook denk ik dat de tethered boot niet helemaal correct veroopt bij mij iphone.
Ik moet na eerste keer blackrain gebruikt te hebben (krijg netjes de blackrainscreen) mijn iphone ontkopelen en een handmatige reset opnieuw aansluiten aan de pc. Ik heb de logica nog niet kunnen ontdekken maar na enkele ontkoppel en koppel acties naar de pc toe waarbij blackrain herhaaldelijk gerund wordt start de iphone op.
Hoort het zo dat je nadat je blackrain gerund hebt de iphone moet ontkoppelen zodat het installatie proces verder gaat? Heb nergens kunnen lezen dat het ook bij anderen voorkwam namelijk!?

Iemand enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
kadikoylu schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:37:
Is er een manier om te controleren of je telefoon succesvol gejailbreaked is?
Want als ik via DiskAid of Totalcommander root map van mijn iphone wil benaderen lukt het me niet.
Bij Diskaid krijg ik de melding dat enkel gejailbreaked telefoons toegang hebben tot de root maps. Deze programma herkent mijn telefoon dus niet als gejailbreaked.

Hoort het zo dat je nadat je blackrain gerund hebt de iphone moet ontkoppelen zodat het installatie proces verder gaat? Heb nergens kunnen lezen dat het ook bij anderen voorkwam namelijk!?

Iemand enige suggesties?
Ja, ik! :)

Omdat je hebt gejailbreaked met blackra1n moet je in Cydia even "AFC2Add" installeren. Dan pakt DiskAid jou telefoon wel goed, ik zou trouwens ifunbox gebruiken. Werkt een stuk fijner :)

Hoe je je telefoon tethered op moet starten enzo weet ik niet precies. Ik heb wel gehoord dat het allemaal een beetje vreemd gaat, maar alles het uiteindelijk wel doet. Ik heb geen tethered apparaat in de buurt, dus ik heb geen ervaring.
edit2: na vele keren proberen is het me uiteindelijk wel gelukt om mijn ipod te jailbreaken. Bovenstaand probleem van mijn eerste edit heb ik echter nog steeds. Als ik mijn ipod een tijdje uit zet en dan weer aan verdwijnen de strepen wel, maar komen na enige tijd weer terug :/ . Kunnen deze strepen door de jb komen of hebben ze waarschijnlijk een andere oorzaak?
Dat is wel vervelend! Dit heb ik nog nooit gehoord bij een jailbreak en klinkt als een HW probleem. Als ik jou was zou ik teruggaan naar normale firmware en dan even kijken of het nog gebeurd. Als het nog gebeurd, moet je even terug naar de winkel. Je kan ook beter op normale firmware zitten mocht ie er echt mee ophouden. Je weet nooit of ze moeilijk gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, ik heb ook een iPhone 3Gs en probeer deze te jailbreaken. Alleen blijftie in recovery mode, ik krijg geen plaatje zoals verwacht, alleen die USB stekker en iTunes. Er staat wel als status 'running', maar ik zie geen USB activiteit.
Zou dit te maken hebben dat ik het in een VM doe? Blackra1n doet het niet in Wine (draai Ubuntu 9.10, vandaar). Iemand eens vanuit een VM de JB toegepast? Mocht het er toe doen, ik gebruik VirtualBox 3.1.0. USB werkt prima ermee, kan iTunes ermee syncen, alles werkt vziw met de iPhone, alleen dit niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:00
Hero Of Time schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:28:
Nou, ik heb ook een iPhone 3Gs en probeer deze te jailbreaken. Alleen blijftie in recovery mode, ik krijg geen plaatje zoals verwacht, alleen die USB stekker en iTunes. Er staat wel als status 'running', maar ik zie geen USB activiteit.
Zou dit te maken hebben dat ik het in een VM doe? Blackra1n doet het niet in Wine (draai Ubuntu 9.10, vandaar). Iemand eens vanuit een VM de JB toegepast? Mocht het er toe doen, ik gebruik VirtualBox 3.1.0. USB werkt prima ermee, kan iTunes ermee syncen, alles werkt vziw met de iPhone, alleen dit niet.
En dus staat je toestel niet in recovery mode. Dat is iig je probleem denk ik. Kan goed komen door de VM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik vreemd vind, want iTunes geeft aan dattie in recovery staat, en loskoppelen werkt niet. Schakel ik 'm uit en weer in, dan komtie normaal op. Hij rebootte net en Blackra1n zegt dat alles klaar is, maar geen druppel waar dan ook.
Moet blijkbaar even een native Windows machine misbruiken hiervoor, wel klote.

Edit:
Ik ga nu bij een collega JB-en.

Edit2:
Daar deed-ie het wel gelijk. Klere ding :P. Nu maar hopen dat ik geen tethered JB heb.

Edit3 (hopelijk laatste keer):
Cydia geïnstalleerd, hij reboot, geen Tethering *O* *O*

[ Voor 26% gewijzigd door Hero of Time op 07-12-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hero Of Time schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:39:
Edit3 (hopelijk laatste keer):
Cydia geïnstalleerd, hij reboot, geen Tethering *O* *O*
Zou je ons een plezier willen doen en kijken welke week die van jou geproduceerd is?

Dat doe je zo:
Ga naar instellingen->Algemeen->Info en scroll naar beneden naar Serienummer (boven Model).

Het gaat nu om de eerste vijf getallen, bij mij: 86923.

86 is het batchnummer
9 is het productiejaar(2009)
23 is de productieweek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

87941, dus batch 87, jaar 9 uiteraard, week 41. Dus weer een van > 40 die niet tethered is na de JB :D. Wilde het nog neerzetten, maar zal al aan 3 edits en beloofde dat het de laatste zou zijn :P.
Owja, IMEI is 0119.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 07-12-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332313 schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:07:
Ik heb een Ipod touch 2G met firmware versie 3.1.2 en nu wil ik deze jailbreaken. Na enig googelen ben ik erachter gekomen dat je hier het beste het programmatje blackra1n voor kan gebruiken (zoals ook is aangegeven in de hoofdpost van dit topic). Alleen als ik nu het programma opstart en op de 'make it ra1n'-knop druk blijft het programma hangen bij de recovery mode melding. Mijn ipod laat nu een plaatje zien met een usb kabel en een itunes logo. Ik zit op vista en heb het programma met administrator rechten en de compatibiliteitsmodus voor XP gestart. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
waarom zit je xp mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadikoylu
Ja, ik! :)

Omdat je hebt gejailbreaked met blackra1n moet je in Cydia even "AFC2Add" installeren. Dan pakt DiskAid jou telefoon wel goed, ik zou trouwens ifunbox gebruiken. Werkt een stuk fijner :)

Hoe je je telefoon tethered op moet starten enzo weet ik niet precies. Ik heb wel gehoord dat het allemaal een beetje vreemd gaat, maar alles het uiteindelijk wel doet. Ik heb geen tethered apparaat in de buurt, dus ik heb geen ervaring.
geweldig het werkt _/-\o_

Mijn dank is groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik probeer binnenkort Push te laten werken op mijn 3GS, maar weet iemand of het T-Mobile simkaartje nog een werkend nummer moet hebben? Of is er in doen + pincode intikken genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 17:06
MsG schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:13:
Ik probeer binnenkort Push te laten werken op mijn 3GS, maar weet iemand of het T-Mobile simkaartje nog een werkend nummer moet hebben? Of is er in doen + pincode intikken genoeg?
Push wat? Push email, calender of contacten? Of misschien apps die notifications kunnen pushen? Geen van allen heeft een T-mobile sim nodig, zou vervelend zijn in de landen waar T-Mobile niet de iPhone levert, die kunnen dan allemaal geen push krijgen ;).

Push (mail, contacten, calender & apps) gaat over het internet. Vandaar dat het ook allemaal werkt op een iPod Touch, waar geen simkaart in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Volgens mij heb je totaal geen idee waar ik het over heb :). Als je een T-Mobile iPhone hebt maar geen T-Mobile hebt en de activatieprocedure hebt overgeslagen heb je domweg geen certificaat, althans geen geldige. Deze probeer ik alsnog te bemachtigen door zelf een T-Mobile kaartje te zoeken/kopen/lenen, maar ik vraag me dus af wat voor eisen er worden gesteld bij de activatie. Is "inloggen" met pincode van de sim genoeg? Of moet je ook echt bereik en een nummer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik heb een iPod Touch (1G) met firmwareversie 2.2.1. Welke methode kan ik het beste gebruiken om te jailbreaken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:08
MsG schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:28:
Volgens mij heb je totaal geen idee waar ik het over heb :). Als je een T-Mobile iPhone hebt maar geen T-Mobile hebt en de activatieprocedure hebt overgeslagen heb je domweg geen certificaat, althans geen geldige. Deze probeer ik alsnog te bemachtigen door zelf een T-Mobile kaartje te zoeken/kopen/lenen, maar ik vraag me dus af wat voor eisen er worden gesteld bij de activatie. Is "inloggen" met pincode van de sim genoeg? Of moet je ook echt bereik en een nummer hebben?
Hmm volgens mij als ik me goed herinner, deed ik mijn simkaart erin en telefoon aan itunes. En als ik het me goed herinner pincode wel ingetikt. Had ook bereik en binnen een seconde was de telefoon geactiveerd. Je computer waar je iphone aan wordt gesloten (met itunes op die computer) moet wel internet hebben. De iphone zelf hoeft dat niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 06:39
Hero Of Time schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:53:
87941, dus batch 87, jaar 9 uiteraard, week 41. Dus weer een van > 40 die niet tethered is na de JB :D. Wilde het nog neerzetten, maar zal al aan 3 edits en beloofde dat het de laatste zou zijn :P.
Owja, IMEI is 0119.
dan heb ik zeker net mazzel met mijn 3GS
serienummer : 81939......
IMEI: 0119.
MODEL: MC.....

deze zou wel un-tethered jailbroken kunnen worden. ( nog niet gedaan, geen tijd helaas )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:42
murky123 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:06:
[...]

deze zou wel un-tethered jailbroken kunnen worden. ( nog niet gedaan, geen tijd helaas )
Om letterlijk 1 minuut tijd vrij te maken moet toch geen probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
je hebt helemaal gelijk. de JB opzich. maar daarna ga je weer uren zitten rommelen en personalizen
en die tijd heb ik nog niet. hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:00
Wat ik ff niet snap.. die van mij is JB nu. Als Apple nu straks firmware 3.2 uitbrengt, veranderd die iBoot of hoe heet het ding dan niet ook? Waardoor dus niemand meer kan JB'en, als je die firmware er op knalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die kans is er bij elke update, daarom moet je nooit blind updaten met een JB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27
UltraSub schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:53:
Wat ik ff niet snap.. die van mij is JB nu. Als Apple nu straks firmware 3.2 uitbrengt, veranderd die iBoot of hoe heet het ding dan niet ook? Waardoor dus niemand meer kan JB'en, als je die firmware er op knalt?
De BootROM kan niet aangepast worden met een nieuwe firmware (althans, als dat zo was zouden ze dat al lang gedaan hebben). Dus die exploit waarvan de jailreak gebruik maakt blijft gewoon bestaan. Wel zul je bij een nieuwe firmware dus even moeten wachten op een up-to-date jailbreak.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328406

UltraSub schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:53:
Hoe ik het begrijp is dat de bootrom update hardwarematig is. Dit houdt in dat de bootrom in je iphone zit en die is dus geupdated, dit heeft niks met software te maken. Nieuwere software veranderd dus niks aan je bootrom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Klopt :)

Maar er moet wel een nieuwe exploit gevonden worden voor als je nog niet jailbreaked bent (kleine kans..)

óf natuurlijk gewoon met pwnage tool, die gooit over je jailbreak weer een nieuwe jailbroken firmware. Die werkt altijd, is gewoon kwestie van tijd. Je moet helaas wel altijd al je cydia apps opnieuw installen en instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

murky123 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:06:
[...]

Je hebt zeker niet de TS gelezen, daar staat duidelijk in dat iPhones gemaakt vanaf week 40 mogelijk tethered is met een JB.
Bovendien als je het topic wat meer had gelezen, had je ook kunnen lezen dat er mensen met een week 43 nog untethered zijn :).
murky123 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:14:
je hebt helemaal gelijk. de JB opzich. maar daarna ga je weer uren zitten rommelen en personalizen
en die tijd heb ik nog niet. hahaha
Dat heb je zelf in de hand he ;). Ik heb 'm ook pas sinds vrijdag, maar ligt nu weer in z'n doosje omdat ik m'n school moet afmaken. En wat ze zeggen over tijd: tijd heb je niet, tijd maak je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb jailbreak met blackra1n, ik heb nieuwste model (MC) dus tethered. Nu mijn probleem: als ik in winterboard een nieuw toetsenbord (heb er al velen geprobeert) wil instellen, blijft mijn toetsenbord hetzelfde (mijn device is dan al opnieuw ``opgestart``), ik snap er helemaal niks van iemand een idee hoe ik dit raadsel op kan lossen?

edit: ik heb de oplossing gevonden iacces 3.0, maar die deed heel raar, hij wou mijn device niet respringen na 20 minuten :O gaf ik het op en deed force shot down, maar hoort dit of denken jullie dat ik mijn apparaat beter kan resetten want ik heb nog steeds hetzelfde toetsenbord, nog steeds :'( :'( :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 330544 op 08-12-2009 21:57 . Reden: snap de oplossing, maar die werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ik heb nieuwste model (MC) dus tethered
Ligt dus niet aan of het MC is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Anoniem: 330544 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:25:
Ik heb jailbreak met blackra1n, ik heb nieuwste model (MC) dus tethered. Nu mijn probleem: als ik in winterboard een nieuw toetsenbord (heb er al velen geprobeert) wil instellen, blijft mijn toetsenbord hetzelfde (mijn device is dan al opnieuw ``opgestart``), ik snap er helemaal niks van iemand een idee hoe ik dit raadsel op kan lossen?

edit: ik heb de oplossing gevonden iacces 3.0, maar die deed heel raar, hij wou mijn device niet respringen na 20 minuten :O gaf ik het op en deed force shot down, maar hoort dit of denken jullie dat ik mijn apparaat beter kan resetten want ik heb nog steeds hetzelfde toetsenbord, nog steeds :'( :'( :'(
Lijkt me dat je dan idd beter kan resetten. Die foutjes heb ik ook al paar keer gehad, heb daarna gereset (ik heb ervoor gekozen om backup niet terug te zetten, maar gewoon compleet vers), daarna werkte alles weer goed.

Ik heb het probleem in ieder geval nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je dus zo'n tethered jailbreak hebt, zijn dan na een reboot en een nieuwe jailbreak ook al je cydia apps weer weg en mag je het hele customisatieproces van voor af aan opnieuw beginnen? Of is alleen de jailbreak zelf weg en blijft alles wel staan onderwater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
rhepius schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 06:04:
Ik heb een iPod Touch (1G) met firmwareversie 2.2.1. Welke methode kan ik het beste gebruiken om te jailbreaken? :)
Zou iemand hier aub op willen antwoorden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
rhepius schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:24:
[...]

Zou iemand hier aub op willen antwoorden... ;)
Zie de TS van deel 2:
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de snelle reactie ik ga deze tip gelijk gebruiken zal wel in een edit posten of het nu wel werkt, want ik moet natuurlijk wel van alle leuke jailbreak apps kunnen genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:44:
Als je dus zo'n tethered jailbreak hebt, zijn dan na een reboot en een nieuwe jailbreak ook al je cydia apps weer weg en mag je het hele customisatieproces van voor af aan opnieuw beginnen? Of is alleen de jailbreak zelf weg en blijft alles wel staan onderwater?
er is niks weg, je moet de blackra1n tool gebruiken voor het booten maar alle instellingen en programma's blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Een tijd geleden was er sprake van een T9 keyboard voor de iPhone, is dat inmiddels al ergens beschikbaar?
Multitap zou dit moeten kunnen maar die vind ik niet terug in cydia.

[ Voor 24% gewijzigd door Jay-v op 09-12-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:44:
Je iDevice start gewoon niet "door", maar gaat meteen in recovery mode (USB-kabel en iTunes logo)

Als je dan blackra1n draait op je pc zou hij op de een of andere manier moeten doorbooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Heb groot gedeelte van de discussie gelezen maar weet eigenlijk niet of het nu nog zinvol is om een iphone 3GS uit de states te halen.

Heb daar de mogelijkheid om er eentje mee te nemen maar moet deze wel kunnen unlocken...

Is het nu inmiddels wel weer mogelijk of niet om de ipphone te unlocken.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb niet het idee dat je daadwerkelijk hebt gelezen als je je dit nog afvraagt, maar goed.

Je kan de huidige 3.1.2. firmware prima jailbreaken, echter zit in sommige iPhone 3GS'en een nieuwere bootrom, deze is er echt ingeflashed en kan je zelf niks aan wijzigen. Deze nieuwere bootrom zorgt er voor dat als je na een jailbreak reboot, je hem eerst aan een PC met iTunes moet hangen voor je hem weer kan gebruiken. Jailbreaken en unlocken is dus wel prima mogelijk hierop maar bij elke reboot moet je wel moeilijk doen.

Heb je een 3GS die niet moeilijk doet en dus geen nieuwere bootrom heeft dan heb je mazzel en kan je sowieso jailbreaken en unlocken zonder rebootproblemen.

Bedenk wel dat pushfunctionaliteit niet gaat werken zonder geldig certificaat, dus qua features kan je mogelijk wat inleveren ivm een non-simlocked iphone.

• murky123
Hero Of Time schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:25:
[...]

Je hebt zeker niet de TS gelezen, daar staat duidelijk in dat iPhones gemaakt vanaf week 40 mogelijk tethered is met een JB.
Bovendien als je het topic wat meer had gelezen, had je ook kunnen lezen dat er mensen met een week 43 nog untethered zijn :).

[...]

Dat heb je zelf in de hand he ;). Ik heb 'm ook pas sinds vrijdag, maar ligt nu weer in z'n doosje omdat ik m'n school moet afmaken. En wat ze zeggen over tijd: tijd heb je niet, tijd maak je.
begrijp jij mij nou verkeerd of ik jou.. :9
we zeggen hier allebei het zelfde over untethered.
de TS heb ik wel gelezen en dat er met week 43 nog untethered JB's zijn is zeer uitzonderlijk.
suc6 met je school.
tijd maak je inderdaad. maar vrouw+kind+werk+hobby dat schiet aardig op ;)
tussen kerst en oud/nieuw ben ik een paar dagen vrij. misschien dat ik dan eerst ga kijken ..

• Vanx
murky123 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:29:
[...]

begrijp jij mij nou verkeerd of ik jou.. :9
we zeggen hier allebei het zelfde over untethered.
de TS heb ik wel gelezen en dat er met week 43 nog untethered JB's zijn is zeer uitzonderlijk.
Ik denk dat hij jou verkeerd begrijpt :) Ik begreep jou post namelijk erg goed.

Het enige punt dat ie maakt is dat het jailbreaken heel makkelijk is.

GeoHot vind dat hij het iets té gemakkelijk heeft gemaakt, twee tweets:
sick of the iphone and the dumb emails and tweets i get because people don't read, haven't worked on it in a month now and don't plan to
this is why i never made easy to use stuff before, you make something idiot proof and the world invents better idiots
Ergens heeft hij een punt, de lat wordt nu wel erg laag gelegd. Sommigen zouden er niet aan moeten beginnen. Maarja, ik wil al dat jailbreak moois ook niet voor mezelf houden ;) .

• outlandos
this is why i never made easy to use stuff before, you make something idiot proof and the world invents better idiots

_/-\o_

Mijn nieuwe main SB:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/85a11c8f.jpg

Dat is trouwens niet Orbit die je daar ziet, maar Overboard met het Orbit logo omdat ik die mooier vond.

Orbit en Stack V3 gaan niet goed samen, vandaar dat ik overgestapt ben maar Overboard, wat geweldig (stabiel) werkt!

[ Voor 59% gewijzigd door outlandos op 10-12-2009 18:14 ]

Pagina: 1 2 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.