• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:46

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

murky123 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:29:
[...]

begrijp jij mij nou verkeerd of ik jou.. :9
we zeggen hier allebei het zelfde over untethered.
de TS heb ik wel gelezen en dat er met week 43 nog untethered JB's zijn is zeer uitzonderlijk.
suc6 met je school.
tijd maak je inderdaad. maar vrouw+kind+werk+hobby dat schiet aardig op ;)
tussen kerst en oud/nieuw ben ik een paar dagen vrij. misschien dat ik dan eerst ga kijken ..
Nou, jij quote mij in je bericht, dus verwachtte dat je dus niets had gelezen en op mijn post antwoordde dat je mazzel zou hebben. Het feit dat je door mij te quoten een reply post maakt de boel niet echt duidelijk voor iedereen.
Vanx schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:54:
[...]

Ik denk dat hij jou verkeerd begrijpt :) Ik begreep jou post namelijk erg goed.

Het enige punt dat ie maakt is dat het jailbreaken heel makkelijk is.
Het is niet zozeer niet begrijpen van zijn post, maar het niet begrijpen waarom hij mij moet quoten om te melden dat hij mazzel heeft met een week 39 iPhone 3GS.
En dat het JB-en makkelijk is, was allang duidelijk :). Maarja, er blijven altijd idioten die het niet kunnen. * Hero of Time herinnert een quote over mensen die idioot-proof dingen maakt, en het universum dommere idioten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 19:18

cue

MsG schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:50:
Heb niet het idee dat je daadwerkelijk hebt gelezen als je je dit nog afvraagt, maar goed.

Je kan de huidige 3.1.2. firmware prima jailbreaken, echter zit in sommige iPhone 3GS'en een nieuwere bootrom, deze is er echt ingeflashed en kan je zelf niks aan wijzigen. Deze nieuwere bootrom zorgt er voor dat als je na een jailbreak reboot, je hem eerst aan een PC met iTunes moet hangen voor je hem weer kan gebruiken. Jailbreaken en unlocken is dus wel prima mogelijk hierop maar bij elke reboot moet je wel moeilijk doen.

Heb je een 3GS die niet moeilijk doet en dus geen nieuwere bootrom heeft dan heb je mazzel en kan je sowieso jailbreaken en unlocken zonder rebootproblemen.

Bedenk wel dat pushfunctionaliteit niet gaat werken zonder geldig certificaat, dus qua features kan je mogelijk wat inleveren ivm een non-simlocked iphone.
Bedankt voor je reactie. Had begrepen dat die nieuwe bootrom er in zit. Dit is natuurlijk niet echt werkbaar. Misschien dat ik het niet duidelijk genoeg heb opgeschreven maar was voornamelijk benieuwd wat de verwachting is m.b.t deze nieuwe bootrom. Zal hier nog een oplossing voor komen of is dit eigenlijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplokker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03-2023
Outlandos schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:10:
this is why i never made easy to use stuff before, you make something idiot proof and the world invents better idiots

_/-\o_

Mijn nieuwe main SB:

[afbeelding]

Dat is trouwens niet Orbit die je daar ziet, maar Overboard met het Orbit logo omdat ik die mooier vond.

Orbit en Stack V3 gaan niet goed samen, vandaar dat ik overgestapt ben maar Overboard, wat geweldig (stabiel) werkt!
Welke skin gebruik jij? Ziet er namelijk goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 00:03
pplokker schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:45:
[...]

Welke skin gebruik jij? Ziet er namelijk goed uit :)
Bedoel je met skin theme?

Zo ja: de icoontjes zijn van suave, de wallpaper heb ik zelf ergens vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:05
dangerpaki schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:17:
[...]

Hmm volgens mij als ik me goed herinner, deed ik mijn simkaart erin en telefoon aan itunes. En als ik het me goed herinner pincode wel ingetikt. Had ook bereik en binnen een seconde was de telefoon geactiveerd. Je computer waar je iphone aan wordt gesloten (met itunes op die computer) moet wel internet hebben. De iphone zelf hoeft dat niet te hebben.
Iemand al een idee hoe dit ongeveer werkt ?

ik heb een unlocked iphone met Vodafone, 3.1.2. firmware. push werkt alleen nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb alles doorgelezen maar wil nog even een samenvattend antwoord:

ik heb een iphone 3GS van week 44 (87944). Firmware 3.1.2.
Ik kan dus kennelijk alleen een "Thethered" JB doen?
DIt zou inhouden dat als ik 'm jailbraik, reboot 'm, mijn iPhone niets meer doet tot ik middels iTunes de originele firmware heb gerestored, of doet ie dan uberhaupt niets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gumball schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:55:

DIt zou inhouden dat als ik 'm jailbraik, reboot 'm, mijn iPhone niets meer doet tot ik middels iTunes de originele firmware heb gerestored, of doet ie dan uberhaupt niets meer?
hij is thethered maar dat betekend als je hem uit heb gezet je hem aan je pc moet leggen en de blackra1n tool moet draaien om hem te booten (je houdt gewoon al je instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rhepius schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 06:04:
Ik heb een iPod Touch (1G) met firmwareversie 2.2.1. Welke methode kan ik het beste gebruiken om te jailbreaken? :)
waarom update je hem niet naar 3.1.2?, er zijn zat sites om de updates te verkrijgen, ik heb een ipod van 2.2 ook naar 3.1.2 geupdate zonder een cent uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gumball schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:55:

Als je heel veel geluk hebt, kan het nog untethered zijn (zoals eerder aangegeven, een week 43 had geluk). Maar de kans is veel groter dat je niet veilig kan rebooten. Als dat het geval is, moet je de JB opnieuw draaien om 'm normaal te laten starten. Als je via iTunes een herstel doet, ben je de JB kwijt en zeer waarschijnlijk ook je extra apps en instellingen.

Edit:
Moet eerder refreshen voordat ik antwoord ga geven 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 12-12-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:26:
[...]

Als je heel veel geluk hebt, kan het nog untethered zijn (zoals eerder aangegeven, een week 43 had geluk). Maar de kans is veel groter dat je niet veilig kan rebooten. Als dat het geval is, moet je de JB opnieuw draaien om 'm normaal te laten starten. Als je via iTunes een herstel doet, ben je de JB kwijt en zeer waarschijnlijk ook je extra apps en instellingen.

Edit:
Moet eerder refreshen voordat ik antwoord ga geven 8)7
Okee, als het maar veilig is, en dat is het. Heb namelijk net uitgevoerd iPhone doet het nog :)

Helaas, na een reboot moet ik 'm met BR wel opnieuw JBen. Wat nou als ik 'm met itunes connect, en een herstel doe, is alles dan weer normaal?? Dus opstarten zonder BR mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Gumball schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:32:

Helaas, na een reboot moet ik 'm met BR wel opnieuw JBen. Wat nou als ik 'm met itunes connect, en een herstel doe, is alles dan weer normaal?? Dus opstarten zonder BR mogelijk?
Ja, maar dan zit je ook zonder jailbreak.

In jouw geval lijkt het me beter gewoon niet jailbroken door het leven te gaan.

Vuistregel: Als je je iPhone zakelijk op bepaalde momenten écht nodig hebt, dan moet je niet tethered jailbreaken. Ook voor belangrijke privé telefoontjes wil je niet afhankelijk zijn van een per ongelukke cydia update die je dwong te rebooten.

Ik zou het wel overleven vanaf school naar huis zonder iPhone, dus ik zou een tethered jailbreak wel doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Vanx op 12-12-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang te hebben lopen twijfelen of ik hem zou jailbreaken heb ik het toch maar gedaan. Het betreft hier een iphone 3gs met model MC, en serienmr 88940 dus week 40. Uiteindelijk dacht ik genoegen te nemen met een theterd jailbraik maar...

Hij is unthethered!!! ik kan gewoon rebooten zonder problemen :) Het is dus echt gewoon proberen of het werkt of niet want ik had veel posts gelezen van mensen met phones van dezelfde week die een thetherd jailbraik hebben.

Helaas ben ik er wel achtergekomen dat ik een dode pixel heb :( hij blijft wit.. Net gebeld met t-mobile en ik zou gewoon langs kunnen gaan en dan zou hij opgestuurd worden. Hiervoor moet ik helaas wel mijn iphone 2 weken oid missen maar ik weet dus niet wat ik terug krijg :S Misschien krijg ik een nieuwe iphone terug die alleen maar thethered te jailbraiken is.. Dillemma dus, sowiso dat ik hem van tevoren wel even herstel mocht ik hem brengen ;) wat zouden jullie jailbreakers doen? Het zou een keuze kunnen zijn tussen een thetherd of een pixelvrije iphone :S

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het is wel ingewikkeld geworden de laatste tijd met al die verschillende teams die aan het werk zijn :P

Klopt het dat ik mijn 3GS van voor week 40 die nu 3.0.2 draait, gejailbroken en unlocked is, gewoon via iTunes kan restoren naar de nieuwste firmware en dan met Blackrain hem kan jailbreaken en unlocken? (Via deze guide zeg maar)
Of moet ik aan de slag met custum firmwares of andere dingen?

edit:
@Vanx, thnx. Op het internet stonden in verschillende guides verschillende antwoorden, vandaar dat ik het even na wilde vragen :)

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 14-12-2009 15:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Fsfikke, ja dat kan. Zoals in de TS vermeld.

Daar staat ook letterlijk een guide gelinkt: deze dus.

Bing, ik heb een stofje midden op het scherm. Ik laat het maar even zo, als het erger wordt (zit er al een maand en nog geen tweede) dan ga ik wel even langs. Een goedwerkende iPhone is me meer waard dan een jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou beste tweakers heb vandaag een ipod touch 32gb gekocht met de MC model nummer.
Ik probeer hem dus te jailbreaken met blackra1n maar hij blijft steeds haken op een zwart scherm nadat ik de melding krijg dat de jailbreak is gelukt.
Ik draai hem onder windows 7 x64 en ja ik start blackra1n op met: als administrator uitvoeren.

enige suggesties hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChriX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 17:16
Zoals het in de startpost goed doorgenomen?
Vanx schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:35:
Heb ik de nieuwe bootrom?
Alle iPod touch 3G (32GB en 64GB) hebben deze nieuwe bootrom. De iPod touch 3G 8GB alleen vanaf versienummer MC (te zien in instellingen->algemeen->Info naast “Model”). Als het modelnummer begint met MB is er niks aan de hand en kan je gewoon jailbreaken. De nieuw geproduceerde (na week 40) 3GS’en hebben dit ook, maar een bepaald versienummer is (nog) niet bekend. Zo kun je kijken in welke week jouw iPhone 3GS is geproduceerd:
Ga naar instellingen->Algemeen->Info en scroll naar beneden naar Serienummer (boven Model).

Het gaat nu om de eerste vijf getallen, bij mij: 86923.

86 is het batchnummer
9 is het productiejaar(2009)
23 is de productieweek!
In mijn geval moet ik naar de serienummer kijken 87947.

Batchnummer 87
Productiejaar 9
Productieweek 47

Ik heb Blackra1n geprobeerd, maar kan het dus alleen tethered. Zoals jij dan beschrijft heb je de nieuwe bootrom en kan je iPod Touch niet opstarten zonder nogmaals op "Make it rain" te drukken (zwart beeld met iTunes logo en stekker aka Herstel modus). Ik gebuik Windows 7 x64 NL RTM hoefde niet eens als administrator op te starten. Gewoon opnieuw "make it rain" drukken.

Maar betekend dus zoals ik eerder noemde dat je het moet blijven doen elke keer als jij je iPod opnieuw wil opstarten. Blackra1n start hem door zeg maar.

Kan niet wachten op de untethered jailbreak. Zal die ooit komen? Volgens mij heeft het nog nooit zo lang geduurd. Heb er zoveel over gelezen Geohot is ermee gekapt zoals ik het lees op Twitter. Zijn we afhankelijk van DevTeam. Terwijl ik zonder jailbreak al zoveel kan doen. Wow wat een overspoeling aan apps zijn er beschikbaar. :o

Die quote van Geohot die Vanx hierin gooide. Super! Ohhh...*wipes his laughter tears off* _/-\o_

offtopic:
Hallo allemaal, eerste post van mij in dit topic (heb alle delen in de gaten gehouden). Van de weinige posts op heel GoT. Ben wel jarenlange actieve member op Tweakers. :) Maar vond het nooit nodig om wat te zeggen. 8)7 Dit keer wel omdat ik nog nooit zo enthousiast ben geweest met een smartphone als de iPhone 3GS 16GB - Hi Abonnement. Wat een opluchting vergeleken met Asus myPal A620, Mio P550, Nokia N95, Sony Ericsson Xperia X1 en HTC Touch Pro 2. Dacht ik meld het ook maar ff. :+

[ Voor 253% gewijzigd door ChriX op 15-12-2009 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:14:
Ik probeer hem dus te jailbreaken met blackra1n maar hij blijft steeds haken op een zwart scherm
Al geprobeerd nog een keer blackra1n te gebruiken terwijl de iPod op het zwarte scherm is? Kun je trouwens GeoHot op je scherm zien, met de iDevices ervoor zwevend?

Anders even op een andere PC proberen, sommige PC's hebben om vage redenen moeite te jailbreaken. Meestal lukt het dan toch probleemloos op een pc van een vriend of een 2e pc.

Chrix, de kans dat de nieuwe bootrom gekraakt wordt, is erg klein. MuscleNerd acht de kans 10% dat er nog een te vinden gat in zit. Als er al een gevonden wordt, houdt het dev team die stil tot de volgende iPhone. Dan hebben er meer mensen voordeel van en kan Apple niet tussentijds updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd nog een keer blackra1n te gebruiken terwijl de iPod op het zwarte scherm is? Kun je trouwens GeoHot op je scherm zien, met de iDevices ervoor zwevend?
Ja heb ik geprobeerd hij blijft gewoon een zwart beeld geven
Anders even op een andere PC proberen, sommige PC's hebben om vage redenen moeite te jailbreaken. Meestal lukt het dan toch probleemloos op een pc van een vriend of een 2e pc.
Ik zal het dadelijk proberen op mijn Xp pc. Ik hou jullie ge-update

-EDIT- Ja nu is de wel ge-jailbreakt, blijkbaar zijn er toch nog problemen met windows 7 en blackra1n.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Nee, hafido0w. Er zijn problemen met jouw windows 7 x64 en blackra1n.

Bij mij werkte het perfect (W7, UK, x64, prof)! Er zijn inderdaad relatief meer mensen met problemen met w7+blackra1n dan met XP+blackra1n, maar die groep met problemen is sowieso erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:12:
Nee, hafido0w. Er zijn problemen met jouw windows 7 x64 en blackra1n.

Bij mij werkte het perfect (W7, UK, x64, prof)! Er zijn inderdaad relatief meer mensen met problemen met w7+blackra1n dan met XP+blackra1n, maar die groep met problemen is sowieso erg klein.
Vanx, ik heb precies dezelfde versie hoor. maarja het is zeker gewoon random maak niet zoveel uit voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:40:
[...]

Vanx, ik heb precies dezelfde versie hoor. maarja het is zeker gewoon random maak niet zoveel uit voor mij
Niet negatief bedoelt hoor :). Ik wil alleen geen "het werkt niet op w7" verhaal hebben. Gaan mensen weer twijfelen, het is al niet makkelijk als je er niet echt inzit. ;)

Oproepje: Zijn er mensen met een tethered jailbroken iPhone 3GS in dagelijks gebruik? Hoe bevalt hun het vastzitten aan een pc voor reboot? Ik heb mijn iPhone al een paar weken niet uitgezet, daarvoor wel vaker. Had wat conflicterende apps die moeilijk gingen doen, maar nu verander ik niet zo veel meer. Ik wil gewoon even gevoel peilen van de tethered mensen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Vanx schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:44:
[...]

Niet negatief bedoelt hoor :). Ik wil alleen geen "het werkt niet op w7" verhaal hebben. Gaan mensen weer twijfelen, het is al niet makkelijk als je er niet echt inzit. ;)
Klopt, ik heb hier windows 7 64-bit, en ik heb al 3x met succes kunnen Jailbreaken, met zowel RC1 als RC2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChriX
Vanx schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:40:
[...]

Chrix, de kans dat de nieuwe bootrom gekraakt wordt, is erg klein. MuscleNerd acht de kans 10% dat er nog een te vinden gat in zit. Als er al een gevonden wordt, houdt het dev team die stil tot de volgende iPhone. Dan hebben er meer mensen voordeel van en kan Apple niet tussentijds updaten.
Das geen mooi nieuws. :'(
[...]

Oproepje: Zijn er mensen met een tethered jailbroken iPhone 3GS in dagelijks gebruik? Hoe bevalt hun het vastzitten aan een pc voor reboot? Ik heb mijn iPhone al een paar weken niet uitgezet, daarvoor wel vaker. Had wat conflicterende apps die moeilijk gingen doen, maar nu verander ik niet zo veel meer. Ik wil gewoon even gevoel peilen van de tethered mensen :).
Ik gebruik de iPhone volcontinu bijna. Kan het me niet veroorloven dat ik tethered moet booten. Alhoewel ik op me werk niets tekort kom kwa computersystemen om het op te doen. Ik houd niet zo van de afhankelijkheid. Als ik onderweg zit richting klanten en om een of ander reden dat ik moet rebooten.

Dus ik niet, geen dagelijkse ervaring met tethered jb.

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03 20:03

Ridder

Advanced Moo Device

Er heerst, geloof ik, nogal wat onduidelijkheid over wat " tethered" nu eigenlijk is.....(in dit geval)

Om een jailbreak uit te voeren, moet je tethered zijn.....dus iedereen heeft een tethered jailbroken iPhone.
Of je tethered moet zijn bij een reboot, ligt weer aan je bootROM.....

Maar ik lees dus regelmatig dat er mensen zijn die blij zijn dat hun iPhone untethered is.....daar kan ik me wat bij voorstellen.....altijd zo'n draadje aan je mobiele telefoon verminderd je bewegingsvrijheid enorm.

Misschien ben ik te kritisch, maar gebruik dan " verbonden via kabel met computer" o.i.d.
Is wel wat langer en meer werk, maar gebruik het goed of gebruik het niet.

Ja, ik weet dat ik te veel " ........" gebruik, maar dat veroorzaakt geen spraakverwarringen.

• Vanx
Ridder schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:27:
Er heerst, geloof ik, nogal wat onduidelijkheid over wat " tethered" nu eigenlijk is.....(in dit geval)

Om een jailbreak uit te voeren, moet je tethered zijn.....dus iedereen heeft een tethered jailbroken iPhone.
Of je tethered moet zijn bij een reboot, ligt weer aan je bootROM.....

Maar ik lees dus regelmatig dat er mensen zijn die blij zijn dat hun iPhone untethered is.....daar kan ik me wat bij voorstellen.....altijd zo'n draadje aan je mobiele telefoon verminderd je bewegingsvrijheid enorm.

Misschien ben ik te kritisch, maar gebruik dan " verbonden via kabel met computer" o.i.d.
Is wel wat langer en meer werk, maar gebruik het goed of gebruik het niet.

Ja, ik weet dat ik te veel " ........" gebruik, maar dat veroorzaakt geen spraakverwarringen.
Hmm, jij gaat uit van tethered in de zin van je iPhone verbonden met de computer. Dat is inderdaad de correcte vertaling, maar niet de bedoeling hier. Bij jailbreaken snij je ook niet letterlijk de spijltjes door :+

Ik ben er voor om gewoon tethered en untethered, als het om jailbreaken van een iPhone gaat, te lezen als niet-rebootable en wel-rebootable in OS. Dat de term misbruikt wordt boeit niet zoveel, ik ben al blij als zoveel mensen het snappen _/-\o_

Als je het maar niet gaat verwarren met tethering, dat volgens jou waarschijnlijk ook een verkeerde term is.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30

MsG

Forumzwerver

Hoe backuppen jullie eigenlijk? Is er iets als jailbreaker die ALLES backupt in een package? Van je sms database tot de app volgorde aan toe? ik moet na een restore namelijk best veel doen nu.

Ik heb trouwens al 2 x gehad dat als ik de network settings wil terugzetten hij oneindig reboot, oftewel ik mag dan lekker restoren en alles overnieuw doen. Durf het nu niet meer te proberen maar de nieuwsgierigheid is wel groot. Weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11-2023
MsG schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:32:
Hoe backuppen jullie eigenlijk? Is er iets als jailbreaker die ALLES backupt in een package? Van je sms database tot de app volgorde aan toe? ik moet na een restore namelijk best veel doen nu.
Je kunt in Cydia het package "AptBackup" installeren. Daarmee krijg je een nieuw icoon op je springboard waar je op "backup" kunt drukken. Zodra je nu synct met iTunes zullen ook je cydia packages & instellingen gebackupped worden.
Na een restore installeer je eerst Cydia, daarna AptBackup en dan klik je op restore in AptBackup. Nog 1 keer syncen en alle Cydia packages en instellingen staan weer goed.

• ChriX
Vanx schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:12:
[...]

Hmm, jij gaat uit van tethered in de zin van je iPhone verbonden met de computer. Dat is inderdaad de correcte vertaling, maar niet de bedoeling hier. Bij jailbreaken snij je ook niet letterlijk de spijltjes door :+

Ik ben er voor om gewoon tethered en untethered, als het om jailbreaken van een iPhone gaat, te lezen als niet-rebootable en wel-rebootable in OS. Dat de term misbruikt wordt boeit niet zoveel, ik ben al blij als zoveel mensen het snappen _/-\o_

Als je het maar niet gaat verwarren met tethering, dat volgens jou waarschijnlijk ook een verkeerde term is.
Op die manier kan ik het nog bonter maken. xD

Ik kan met de Touch Pro 2 die ik hier ook ergens (vol onder stof) heb liggen, via bluetooth tetheren (tethering aanzetten). Untethered tetheren. xD

Weer een misbruik in "bekabeld aangesloten".

Kijk dat zijn ideeën! Het uitvinden van de draadloze snoer. :+

[ Voor 6% gewijzigd door ChriX op 17-12-2009 14:32 ]

• Vanx
falconz schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:08:
[...]

Je kunt in Cydia het package "AptBackup" installeren. Daarmee krijg je een nieuw icoon op je springboard waar je op "backup" kunt drukken. Zodra je nu synct met iTunes zullen ook je cydia packages & instellingen gebackupped worden.
Na een restore installeer je eerst Cydia, daarna AptBackup en dan klik je op restore in AptBackup. Nog 1 keer syncen en alle Cydia packages en instellingen staan weer goed.
Of de betaalde pkgbackup, die maakt een contact aan waarin de informatie staat. Dus dan kan je ook "setup as new phone" in iTunes klikken en alles weer goed backuppen. Alleen je sms'jes en app data moet je apart doen. Met bijvoorbeeld appbackup en textupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 23:56
Hoe kan ik mijn apps backupppen? Wil hem opnieuw installeren.. <.> en jailbreaken. Maar ik wil van 5 van de 40 apps wel mijn high scores houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
appbackup, maar dan moet je wel de tarballs (gewoon een mapje) eruit SSH'en... Zoals in de link vermeld, staat de backup hier: /var/mobile/Library/AppBackup/tarballs

Die ergens op je pc opslaan en er na de JB weer terug in doen.

Binnenkort verbeter ik het applicaties in cydia topic, daar komt deze zeker ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hmm ik was even bezig met het cydia applicatie nieuwe topic ding en ik dacht ik vraag jullie jailbreakers nog even om wat tips. Ik heb nu dit lijstje applicaties en nu vroeg ik me af of ik nog schokkende gemist heb:

Vraag hier niet wat iets is, of hoe het werkt! Dat komt in het topic straks!
  • bosspaper
  • winterboard
  • appbackup
  • fakecarrier
  • fontswap
  • SBsettings
  • siphon
  • mquickdo
  • lockinfo
  • rename
  • pkgbackup
  • categories
  • backgrounder
  • cydelete
  • privacy
  • smshelper
  • stack
  • statusnotifier for 3.0
  • de smartscreen/cydget/intelliscreen familie
  • cycorder
Jullie moeten er vast nog wel een paar weten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Vanx op 19-12-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 11:43
Overboard is ook een top app ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Misschien deze nog:

- BiteSMS
- MyWi
- MobileTerminal
- Safari Download Manager
- MyProfiles

en niet te vergeten: iFile (ik weet niet of je deze al had, kan ik nu zo snel ff niet zien...)

[ Voor 40% gewijzigd door Ruubster op 19-12-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Laatst online: 11-08 23:56
Maar kan ik ook wat icons veranderen zonder Winterboard? (van webclips ;p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:40
Wat is de makkelijkste manier om een iPod Touch 2G 8GB met 3.1.2 te jailbreaken?

Blackra1n?

Ik moet namelijk die van een kameraad jailbreaken, maar het is al een tijdje geleden dat ik mijn iPod Touch 2G heb gejailbreaked en weet niet meer hoe ik dat heb gedaan :P

m'n iPhone 2G 16GB met 3.1.2 heb ik met Blackra1n gedaan, en dat is echt makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ThinkPadd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:07:
Wat is de makkelijkste manier om een iPod Touch 2G 8GB met 3.1.2 te jailbreaken?

Blackra1n?

Ik moet namelijk die van een kameraad jailbreaken, maar het is al een tijdje geleden dat ik mijn iPod Touch 2G heb gejailbreaked en weet niet meer hoe ik dat heb gedaan :P

m'n iPhone 2G 16GB met 3.1.2 heb ik met Blackra1n gedaan, en dat is echt makkelijk :D
Staat toch in de TS? Let je ook op de tethered/untethered modellen? Die kameraad van je zal niet echt blij zijn om met elke reboot (kan met een iPod snel gebeuren, even vergeten op te laden voor het luisteren en je accu is leeg, maar bepaalde apps eisen ook een reboot) weer een JB eroverheen te moeten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:54:
Hmm ik was even bezig met het cydia applicatie nieuwe topic ding en ik dacht ik vraag jullie jailbreakers nog even om wat tips. Ik heb nu dit lijstje applicaties en nu vroeg ik me af of ik nog schokkende gemist heb:

Vraag hier niet wat iets is, of hoe het werkt! Dat komt in het topic straks!
  • bosspaper
  • winterboard
  • appbackup
  • fakecarrier
  • fontswap
  • SBsettings
  • siphon
  • mquickdo
  • lockinfo
  • rename
  • pkgbackup
  • categories
  • backgrounder
  • cydelete
  • privacy
  • smshelper
  • stack
  • statusnotifier for 3.0
  • de smartscreen/cydget/intelliscreen familie
  • cycorder
Jullie moeten er vast nog wel een paar weten ;)
- Scroble, een soort Scrobbling daemon voor Last.FM, wel handig als je vaak muziek luistert via de muziekspeler

Scrobble toggle voor SBSettings
spreekt voor zich

Open TTD. Wel een leuke game uit de cydia repo.
OpenSSH

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hero Of Time schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:52:
[...]

Staat toch in de TS? Let je ook op de tethered/untethered modellen? Die kameraad van je zal niet echt blij zijn om met elke reboot (kan met een iPod snel gebeuren, even vergeten op te laden voor het luisteren en je accu is leeg, maar bepaalde apps eisen ook een reboot) weer een JB eroverheen te moeten gooien.
Ik zie het nu inderdaad.

Hij heeft de iPod tweedehands gekocht, met 3.1.2 er al op.

Bij mijn iPod Touch 2G (ook tweedehands) heb ik er toen zelf 3.1.2 op gerestored, en gejailbreakt. Ik had niks geen gezeik met aan PC hangen ofzo. Heb de batterij nog nooit helemaal leeggetrokken toen, maar wel vaak genoeg ge-reboot.

Het zou dus kunnen dat die van hem dat wel heeft omdat ie al op 3.1.2 zit en nog niet gejailbreakt is? Die van mij was voordat ik 3.1.2 er op zette volgens mij ook al gejailbreakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 20 december 2009 @ 02:52:
[...]

Ik zie het nu inderdaad.

Hij heeft de iPod tweedehands gekocht, met 3.1.2 er al op.

Bij mijn iPod Touch 2G (ook tweedehands) heb ik er toen zelf 3.1.2 op gerestored, en gejailbreakt. Ik had niks geen gezeik met aan PC hangen ofzo. Heb de batterij nog nooit helemaal leeggetrokken toen, maar wel vaak genoeg ge-reboot.

Het zou dus kunnen dat die van hem dat wel heeft omdat ie al op 3.1.2 zit en nog niet gejailbreakt is? Die van mij was voordat ik 3.1.2 er op zette volgens mij ook al gejailbreakt :P
Als het echt een 2G is, hoort het geen probleem te zijn. Die nieuwe bootrom zit alleen maar in de (nieuwe) 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Bedankt voor de reacties!

Ik ben opzoek naar een paar mensen die de volgende stukjes kunnen schrijven (je krijgt credits in het topic!!)

# de smartscreen/cydget/intelliscreen familie
# fontswap
# privacy
# categories
# Stack
# iBluetooth

En een wat groter stukje over Rock Your Phone! Ik gebruik dit niet en het zou conflicten veroorzaken met een paar van mijn apps, dus ik was niet van plan het te proberen. Ik weet van genoeg tweakers dat het erg goed bevalt, zouden een van jullie een mooie aanbeveling van rock kunnen schrijven?

[ Voor 63% gewijzigd door Vanx op 20-12-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je dan Rock Your Phone behandeld, noem ook gelijk even welke apps er mee conflicteren, zodat nieuwe gebruikers niet de fout in gaan en een overweging kunnen maken tussen app x en Rock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb een tethered jailbroken iphone,
heb blackrain op mn usb staan en een pc is altijd wel ergens te vinden ;).
dus geen enkel probleem mocht hij opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:45
zojuist mijn iPhone 3GS ge-jailbreaked

tot nu toe geinstalleerd :
-cydia
-SBsettings
-terminal
-winterboard
-lockinfo
-toggle SSH
-SMS helper

ik heb dmv terminal mijn root en mobile password gewijzigd.

maar hoe weet ik uberhaupt of er SSH is geinstalleerd? en of het uitstaat?
in toggle SSH kan ik wel enable of disable kiezen, maar laat niet zien of SSH uitstaat

in SBsettings kan ik onder toggles o.a. SSH aan/uit vinken, maar als ik boven in mijn scherm van links naar rechts swipe dan krijg je dat dropdownmenu van SBsettings en daar zie ik geen SSH staan, wel de andere dingen zoals WiFi, 3G e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV94
  • Laatst online: 06-10-2024
Hallo,

Ik hen van plan een nieuwe Ipod Touch 32gb (mc008) te kopen maar is deze al te jailbreaken?

Groetjes Patrick

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickV94 op 21-12-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
PatrickV94 schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:17:
Hallo,

Ik hen van plan een nieuwe Ipod Touch 32gb (mc008) te kopen maar is deze al te jailbreaken?

Groetjes Patrick
Anders lees je dit topic gewoon even door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
murky123 schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:06:
maar hoe weet ik uberhaupt of er SSH is geinstalleerd? en of het uitstaat?
in toggle SSH kan ik wel enable of disable kiezen, maar laat niet zien of SSH uitstaat

in SBsettings kan ik onder toggles o.a. SSH aan/uit vinken, maar als ik boven in mijn scherm van links naar rechts swipe dan krijg je dat dropdownmenu van SBsettings en daar zie ik geen SSH staan, wel de andere dingen zoals WiFi, 3G e.d.
Als je openSSH geinstalleerd heb dan staat het erop. Dan staat het ook altijd aan, zonder de toggle

In sbsettings op het kleine blauwe MORE knopje op de 2 rij drukken. Dan zie je ineens heel veel opties!

@PatrickV94, lees anders is de topicstart door voor je iPod Touch en meteen de policy: groeten/je post openen met hallo is niet nodig en word ook niet gewaardeerd :) Ook word een beetje eigen initiatief verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Vanx schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:48:
[...]

Als je openSSH geinstalleerd heb dan staat het erop. Dan staat het ook altijd aan, zonder de toggle

In sbsettings op het kleine blauwe MORE knopje op de 2 rij drukken. Dan zie je ineens heel veel opties!
openSSH heb ik niet geinstalleerd. maar ik heb ook gelezen dat het onbewust mee geinstalleerd kan worden met een app., toch?

ik heb je advies gevolgd en op het kleine blauwe "more" knopje gedrukt en dan kom je bij TOGGLES daar kan ik wel SSH selecteren ( maar dat had ik al vermeld in mijn post )
maar wat doet dat TOGGLE? komt het dan zichtbaar in SBsettings of zet je het dan aan of uit?

want ik krijg niet in SBsettings te zien dat er SSH is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
dan laat SBsettings het knopje zien. En kan je het aan en uit zetten in het sbsettings scherm zelf.

Jij hebt openSSH hoogstwaarschijnlijk niet eens geinstalleerd dan kan je het ook niet aan zetten.

Ik ken geen enkele app die SSH als dependency heeft. Alleen als het dependent is, wordt het meegeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
top. bedankt.

najah. ik werd een beetje zenuwachting van die wilde verhalen omtrend openSSH
maar had al mijn root + mobile password veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickV94
  • Laatst online: 06-10-2024
ik heb het gelezen snap het nu nog steeds niet helemaal, Op de nieuwste krijg je dus een tethered jailbreak als je probeert te jailbreaken? En als je op een oudere jailbreakt met blackra1n moet je dan steeds als je reboot opnieuw installeren? dit heb in namelijk op een andere site gelezen en daarom ben ik nu een beetje in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het hangt niet direct van nieuwheid af, maar bepaalde iPhone 3GSen en bepaalde nieuwe iPods hebben een vernieuwde bootrom. Als je dat hebt kan je na een reboot niet normaal de iphone gebruiken maar zit hij in restore mode en moet je hem eerst aan een PC hangen. Heb je een device zonder die vernieuwde bootrom dan heb je nergens last van en kan je altijd rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-08 16:20
PatrickV94 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:43:
ik heb het gelezen snap het nu nog steeds niet helemaal, Op de nieuwste krijg je dus een tethered jailbreak als je probeert te jailbreaken? En als je op een oudere jailbreakt met blackra1n moet je dan steeds als je reboot opnieuw installeren? dit heb in namelijk op een andere site gelezen en daarom ben ik nu een beetje in de war.
Patrick, ik heb vandaag ook een Ipod Touch 3G 32GB besteld en voor een eventuele jailbreak in de toekomst, ben ik dit topic ook aan het doorspitten, maar dit geheel terzijde.
De Ipod Touch 3G, 32GB en 64GB bevatten een nieuwe bootrom, die het opmerkt als jij je Ipod Touch 3G jailbreakt!
Gevolg hiervan is dat hij bij het opstarten van de Ipod Touch niet geheel doorstart, hij blijft happeren bij de bekende USB kabel en Itunes logo.
Om dit te verhelpen moet je de Ipod Touch opnieuw jailbreaken, piece of cake als je het mij vraagt is volgens mij in minder dan 5 minuten gebeurt, wat ik gezien heb op youtube!
Nadeel, je moet steeds een pc bij de hand te hebben om de jailbreak software op je Ipod Touch te draaien.
Dit heet dus een tethered jailbreak.

De iPod touch 3G 8GB heeft een nieuwe bootrom vanaf versienummer MC. Hier is dus ook sprake van een tethered jailbreak!

Ik zou zeggen, overweeg voor je eigen waar je de meeste waarde aan hect: de kans is volgens mij klein dat je nu nog een iPod touch 3G 8GB tegenkomt in de winkel zonder de nieuwe bootrom!
Ikzelf heb mijn telefoon altijd aanstaan, dus als ik een Iphone had met tethered jailbreak, zou voor mij totaal geen probleem zijn, maar om een Ipod nu constant te laten draaien. Want geef eerlijk toe je wilt niet steeds aan dat jailbreak proces vast zitten.
Als ik hem binnen heb, wacht ik lekker met de jailbreaken en wacht ik wel op de untethered jailbreak.
Al zeg ik dat nu, over een week kom ik misschien met hangende pootjes terug, laten we in ieder geval blij zijn dat ook de nieuwe versies Ipod Touch al te jailbreaken zijn!

Nu heb ik nog een vraag aan de meer ervarende Iphone/Ipod Touch gebruikers:
als je je Ipod Touch 3G 32GB gejailbreakt heb en je hebt dus een tethered jailbreak, is het dan nog mogelijk om naar de orginele software terug te gaan van Apple, dus niet gejailbreakt en niet steeds het jailbreakprocess te draaien als je opstart. Het kan wel enorm tegenvallen steeds dat process doorlopen omdat je geen pc op elk moment bij de hand heb!
Dus is het mogelijk, om terug te gaan naar de precies dezelfde versie als dat je hem uit de winkel van Apple kreeg?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nu heb ik nog een vraag aan de meer ervarende Iphone/Ipod Touch gebruikers:
als je je Ipod Touch 3G 32GB gejailbreakt heb en je hebt dus een tethered jailbreak, is het dan nog mogelijk om naar de orginele software terug te gaan van Apple, dus niet gejailbreakt en niet steeds het jailbreakprocess te draaien als je opstart. Het kan wel enorm tegenvallen steeds dat process doorlopen omdat je geen pc op elk moment bij de hand heb!
Dus is het mogelijk, om terug te gaan naar de precies dezelfde versie als dat je hem uit de winkel van Apple kreeg?
Ja, als je met iTunes een herstel uitvoerd op je iPod, dan is de JB eraf en kan je 'm weer normaal gebruiken en opsturen naar Apple voor garantie-afhandeling. Je hebt er dus alsnog een PC voor nodig, je kan niet in die herstel mode je JB ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hero Of Time schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:55:
[...]

Ja, als je met iTunes een herstel uitvoerd op je iPod, dan is de JB eraf en kan je 'm weer normaal gebruiken en opsturen naar Apple voor garantie-afhandeling. Je hebt er dus alsnog een PC voor nodig, je kan niet in die herstel mode je JB ongedaan maken.
Oh mooi, ja oke natuurlijk heb je er een pc voor nodig, ik neem niet aan steeds bij de reboot :9
Trouwens is er geen kans op brikken van je Ipod net zoals met de PSP het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met een JB heb je uiteraard wel een PC nodig om te kunnen booten, maar met een normale uiteraard niet. Zou wel heel idioot zijn van Apple als ze dat doen.
En nee, het zou geen baksteen van je iPod moeten maken.

Edit:
Vanx, hoever ben je met de toevoeging aan het Cydia apps topic? Ben wel benieuwd naar wat er allemaal is wat ook daadwerkelijk handig is.

[ Voor 25% gewijzigd door Hero of Time op 21-12-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hero Of Time schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:04:
Met een JB heb je uiteraard wel een PC nodig om te kunnen booten, maar met een normale uiteraard niet. Zou wel heel idioot zijn van Apple als ze dat doen.
En nee, het zou geen baksteen van je iPod moeten maken.

Edit:
Vanx, hoever ben je met de toevoeging aan het Cydia apps topic? Ben wel benieuwd naar wat er allemaal is wat ook daadwerkelijk handig is.
Oke, nou dan zou je het wel uit je hoofd laten als Apple dat laat toepassen!
Bij een tethered jailbreak op de Ipod Touch 3G 32 GB, blijven de apps dan steeds aanwezig na het jailbreak process wat steeds opnieuw wordt toegepast bij een rebout van de Ipod Touch 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

PSP123 schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:44:
[...]

Oke, nou dan zou je het wel uit je hoofd laten als Apple dat laat toepassen!
Bij een tethered jailbreak op de Ipod Touch 3G 32 GB, blijven de apps dan steeds aanwezig na het jailbreak process wat steeds opnieuw wordt toegepast bij een rebout van de Ipod Touch 3G?
Als je het topic wat meer had gelezen, had je het antwoord geweten. Ja, de apps blijven gewoon op je idevice staan. Het gaat in recovery mode omdat het de JB ziet, maar past niets aan verder. Opnieuw de JB eroverheen zorgt er alleen voor dat het apparaat doorstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Is er niks om op een JB telefoon dat irritante A2DP te disablen? Dat moet toch ergens een 1 of een 0 zijn?
Ik gebruik het niet, en wil het dus ook niet. Zou netjes zijn geweest als Apple daar een switch voor had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hero Of Time schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:04:
Edit:
Bezig, maar ik wil er best veel instoppen. Dat lukt me niet allemaal zelf, ik heb wel een mooie lijst van apps die erin moeten. Wiethoofd en ik zijn bezig met het opzetten :)

Ik ga het topic gewoon plaatsen, zelfs al mist nog 40% van de apps.

Input is erg gewenst! Als je het leuk vind om een stukje te schrijven, dan heb ik nog genoeg apps liggen!

Vooral een stukje over Rock Your Phone wordt enorm op prijs gestelt! Je krijgt credits in het topic.
UltraSub schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:54:
Is er niks om op een JB telefoon dat irritante A2DP te disablen? Dat moet toch ergens een 1 of een 0 zijn?
Ik gebruik het niet, en wil het dus ook niet. Zou netjes zijn geweest als Apple daar een switch voor had gemaakt.
A2DP? De bluetooth? Dat kan gewoon uit in de instellingen, maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Bijna alles kan uit met Sbsettings, maar dan moet ik wel weten wat je bedoelt.

[ Voor 26% gewijzigd door Vanx op 22-12-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vanx schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:52:
[...]

Bezig, maar ik wil er best veel instoppen. Dat lukt me niet allemaal zelf, ik heb wel een mooie lijst van apps die erin moeten. Wiethoofd en ik zijn bezig met het opzetten :)

Ik ga het topic gewoon plaatsen, zelfs al mist nog 40% van de apps.

Input is erg gewenst! Als je het leuk vind om een stukje te schrijven, dan heb ik nog genoeg apps liggen!

Vooral een stukje over Rock Your Phone wordt enorm op prijs gestelt! Je krijgt credits in het topic.
Moet ik wel eerst die apps kennen, en aangezien ik pas een iPhone heb... ;). Bovendien heb ik 'm even niet in gebruik, te veel om mee te spelen :P. Zou het graag willen, als ik 't kon. Misschien met de kerst dat ik even er verder mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Vanx schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:52:
[...]

A2DP? De bluetooth? Dat kan gewoon uit in de instellingen, maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Bijna alles kan uit met Sbsettings, maar dan moet ik wel weten wat je bedoelt.
A2DP is een onderdeel van de BT 2.0 stack. Het verzorgt streaming audio over bluetooth.
Als ik BT uitzet, wordt ik niet vrolijk, want dan werkt mijn carkit ook niet meer :)
Echter mijn carkit ondersteund A2DP, alleen geluid is veel slechter dan over de dock en lineout. Apple prefereert A2DP connectie, en niet de dock. Dus connect mijn iPhone altijd voor muziek naar de carkit middels A2DP. Moet ik iedere keer togglen, óf de telefoon even uit de dock nemen en weer terug zetten.
In het kort, A2DP uit, BT moet aan blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Dat is een veel beter uitleg ;)

Ik heb geen idee of zoiets specifieks bestaat. Zal je even zelf moeten googlen, of in cydia zoeken naar een SBsettings toggle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:06
Ik heb hier OpenSSH geïnstalleerd op mijn iPhone 3GS (uiteraard netjes de wachtwoorden veranderd), maar hij start hem iedere keer als ik mijn iPhone reboot weer op terwijl ik hem in SBsettings uitzet. Weet iemand hoe ik instel dat OpenSSH niet automatisch opstart?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

posttoast schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:15:
Ik heb hier OpenSSH geïnstalleerd op mijn iPhone 3GS (uiteraard netjes de wachtwoorden veranderd), maar hij start hem iedere keer als ik mijn iPhone reboot weer op terwijl ik hem in SBsettings uitzet. Weet iemand hoe ik instel dat OpenSSH niet automatisch opstart?
Ik merkte hetzelfde, heb vervolgens bij een van de extra opties van SBSettings (meen lock optie oid) daar SSH verandert en sindsdien start-ie niet meer automatisch. Iig, na een reboot stond-ie als uit. Er zijn twee soorten opties met een lijst aan mogelijkheden (wel of niet weergeven is er een, andere(n) weet ik niet meer). Experimenteer even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ook nieuw met jailbreaken. Ik heb een heleboel posts gelezen en er zijn me toch een aantal dingen niet helemaal duidelijk. Misschien kan iemand mij daarmee helpen?

Ik heb een iPhone 3GS 3.0 welke gejailbreakt is door iemand anders. Nu wil ik zelf graag m.b.v. Blackra1n de iPhone naar 3.1.2 brengen (dat is toch de nieuwste versie?). Ik denk dat me dat wel gaat lukken. De echte vragen zijn dan:

- Moet ik eerst mijn iPhone herstellen? en wat verwijder ik dan allemaal (sms, contacten, notities, enz.)?
- Moet ik na het herstellen eerst officieel updaten naar 3.1.2. via iTunes?
- Kom ik door dit updaten in een database te staan waarin te zien is dat ik eerder een JB heb uitgevoerd? Kwam namelijk een bericht van Saurik tegen over een bepaalde server die Apple voor de gek houdt?
- Ik heb volgens mij geen kans om een thetered-Jailbreak te krijgen (serienummer 85930....). Houdt het ook in dat als ik wel een thetered-Jailbreak ik bij elke keer dat ik de iPhone uitzet en daarna weer aan wil zetten dat ik hem dan aan moet sluiten of alleen na een softwareupdate?

Ik weet dat het veel in eens is maar ik raak erg verward van alle info die overal te vinden is. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

Alvast bedankt voor jullie moeite _/-\o_ !

Gr. Pulle68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van me heeft zijn iPhone 2G (de eerste) onlangs geupdate (3.1.2 vermoed ik), nu heb ik even snel BlackRa1n geprobeerd -> geen success, ik krijg nogsteeds de bekende USB stekker etc..
PwnageTool heeft en al gekraakt iPhone nodig, en ZiPhone werkt ook niet (foutmelding op de Mac, windows kan de iPhone niet vinden als hij in recovery mode staat, en niet in recovery mode krijgen als hij dat niet is..)

Wat is het beste programma om de iPhone 2G te unlocken met de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:09:

- Moet ik eerst mijn iPhone herstellen? en wat verwijder ik dan allemaal (sms, contacten, notities, enz.)?
- Moet ik na het herstellen eerst officieel updaten naar 3.1.2. via iTunes?
Dat doet iTunes voor je bij het updaten, je hoeft niet nog een keer los te herstellen. Je verliest niks als je maar drukt op back-up terugzetten als iTunes erom vraagt.
- Kom ik door dit updaten in een database te staan waarin te zien is dat ik eerder een JB heb uitgevoerd? Kwam namelijk een bericht van Saurik tegen over een bepaalde server die Apple voor de gek houdt?
Als jij in Cydia hebt aangegeven dat je dat wil dan wel ja. Maar dan sta je er al in met al je ECID SHSH gegevens. Je kan op deze manier terug naar een oude firmware, is dus best handig. Dat voor de gek houden moet je nog niet mee bezig zijn, dat is pas van belang als je ooit terug wil naar 3.0 of 3.1.2
- Ik heb volgens mij geen kans om een thetered-Jailbreak te krijgen (serienummer 85930....). Houdt het ook in dat als ik wel een thetered-Jailbreak ik bij elke keer dat ik de iPhone uitzet en daarna weer aan wil zetten dat ik hem dan aan moet sluiten of alleen na een softwareupdate?
Je hebt geen tethered, dus is dit niet van belang.

Als algemeen stukje over de tethered jailbreak: Elke keer als je reboot moet je opnieuw aan een computer verbinden om op te starten

De meeste mensen rebooten alleen bij cydia/mobilesubstrate update. Dus dan lijkt het alsof het alleen bij software update moet, maar dat is niet zo.
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:52:
Een kennis van me heeft zijn iPhone 2G (de eerste) onlangs geupdate (3.1.2 vermoed ik), nu heb ik even snel BlackRa1n geprobeerd -> geen success, ik krijg nogsteeds de bekende USB stekker etc..

Wat is het beste programma om de iPhone 2G te unlocken met de nieuwste firmware?
Blackra1n, veruit. Check eens of de iPhone echt op 3.1.2 zit: instellingen -> algemeen -> info -> naast Versie.

Anders even andere computer gebruiken om te jailbreaken, dat lost 9/10 keer het probleem op.

[ Voor 15% gewijzigd door Vanx op 23-12-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb laatst weer opnieuw gerestored en gejailbreakt omdat ik met dezelfde telefoon eerst push certificaten met een t-mobile sim maakte. Echter kom ik er nu achter dat Hyves en Appie beide meteen afsluiten. Ze hebben eerst gewoon gewerkt. Ik heb verder niks raars geinstalleerd. Enkel:

SBSettings
Terminal
SSH

Kan ik ergens de specifieke foutmeldingen gezien? Ik heb geen zin in weer een restore, dat kost best veel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:47:
[...]

Ja heb ik geprobeerd hij blijft gewoon een zwart beeld geven

[...]

Ik zal het dadelijk proberen op mijn Xp pc. Ik hou jullie ge-update

-EDIT- Ja nu is de wel ge-jailbreakt, blijkbaar zijn er toch nog problemen met windows 7 en blackra1n.
Ik heb een 3GS 16 GB van week 44, tethered jailbreak.
Vanx: ik vind dit geen probleem, omdat het elke keer wel lukt met Blackra1n. Voor iemand anders (die wat minder technisch is) zou ik dat toch niet echt handig vinden.

Onder Windows 7 x64 (Home Premium) moet ik Blackra1n wel als administrator draaien anders loopt-ie vast en klaagt over een missende dll file of zo.

Op mijn gewone PC (XP MCE) lukt het unlocken niet, de USB-poort gaat in 1.0 snelheid draaien als de device niet gevonden kan worden of zo. Ik moet het op de Windows 7 PC (laptop) doen.

[ Voor 15% gewijzigd door pinockio op 23-12-2009 23:16 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

he vanx bedankt voor je antwoorden, heb alles gedaan zoals je zei, daarna blackra1n. ging prima, wel wat kleine probleempjes met wifi en apps maar da's helemaal opgelost en hij loopt weer prima! Thanx!

• Vanx
MsG schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:34:

Kan ik ergens de specifieke foutmeldingen gezien? Ik heb geen zin in weer een restore, dat kost best veel tijd.
Nee, standaard niet. Maar als je syslogd installeerd (Vergeet de toggle erbij niet!) dan kan je specifieke crashes zien.

Ik denk dat een reinstall van beide apps het zou moeten fixen. Ook kan een random gratis app die je installeert al genoeg zijn. Crashes van appie en hyves hebben niks met die drie JB-apps te maken.

Voor alle andere app vragen hebben we nu eindelijk een mooi topic! [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2

Verwijderd

Outlandos schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:10:
this is why i never made easy to use stuff before, you make something idiot proof and the world invents better idiots

_/-\o_

Mijn nieuwe main SB:

[afbeelding]

Dat is trouwens niet Orbit die je daar ziet, maar Overboard met het Orbit logo omdat ik die mooier vond.

Orbit en Stack V3 gaan niet goed samen, vandaar dat ik overgestapt ben maar Overboard, wat geweldig (stabiel) werkt!
Ik heb die klok nu ook op mn scherm,maar bij mij staan mn icoontjes eroverheen.
Ik neem aan dat ik nog iets extra moet installeren om de icoontjes onder mn klok te krijgen, ipv eroverheen, maar wat?

• ThinkPad
Ruubster schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:20:
[...]

Als het echt een 2G is, hoort het geen probleem te zijn. Die nieuwe bootrom zit alleen maar in de (nieuwe) 3G.
Ik heb hem dus gister gejailbreaked, werkte perfect met Blackra1n :)

• ronn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 20:43
Heb een iPhone sinds zaterdag, hier ook 'last' van de tethered-jailbreak, even wachten op de nieuwe Blackra1n lijkt mij, of verwachten jullie geen oplossing voor het probleem? Alles is mogelijk tegenwoordig toch? :-)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Sja, als de ontwikkelaar er geen zin meer in heeft....
Misschien een donatie doen?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• PSP123
ronn0 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:38:
Heb een iPhone sinds zaterdag, hier ook 'last' van de tethered-jailbreak, even wachten op de nieuwe Blackra1n lijkt mij, of verwachten jullie geen oplossing voor het probleem? Alles is mogelijk tegenwoordig toch? :-)
Ikzelf verwacht dat de ´hackers´ er binnen nu en een maand wel mee komen, er zijn al filmpjes verschenen van de ´hackers´ met een untethered-jailbreak op de nieuwe Ipod Touch 3G, die ook gaat werken op de nieuwste Iphones nu alleen nog wachten op de download.
Komt wel goed, heb geduld.
Ikzelf twijfel ook erg of ik al zal jailbreaken of wacht, tethered-jailbreak lijkt me niet zo fijn of je moet Ipod gewoon op standby laten staan dan heb je geen last van het jailbreak proces wat steeds naar voren komt bij een reboot van de Iphone/Ipod Touch.
Ik heb ergens gelezen dat de Ipod Touch na 14 uur zonder gebruik automatisch uit gaat, klopt dit?
Zoja is dit uit te zetten, automatisch uit gaan na 14 uur?

Verwijderd

ff weer een vraag, ja het is veel werk die jailbreak!
Alles werkt nu behalve mijn toetsenbord, toen ik mijn toetsenbord via openSSH wou vervangen dus zo`n kleurtje geven, ging er iets mis maar ik weet niet wat. Er gebeurde niks behave dat mijn SHIFT toets nu een verlepte stukje foto wordt inplaats van het normale shift teken! Hoe zet ik dit terug? Heb alles afgezocht en geprobeert maar niks werkt.

• ronn0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 20:43
pinockio schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:46:
Sja, als de ontwikkelaar er geen zin meer in heeft....
Misschien een donatie doen?
Dat heb ik al gedaan, paypal krijg ik niet meer uitbetaald dus alles wat op mijn paypal komt doneer ik aan vanalles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:55:
[...]

Nee, standaard niet. Maar als je syslogd installeerd (Vergeet de toggle erbij niet!) dan kan je specifieke crashes zien.

Ik denk dat een reinstall van beide apps het zou moeten fixen. Ook kan een random gratis app die je installeert al genoeg zijn. Crashes van appie en hyves hebben niks met die drie JB-apps te maken.

Voor alle andere app vragen hebben we nu eindelijk een mooi topic! [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
Syslogd logde helaas deze fouten niet. Even googlen kwam ik uit op een corrupte backup, waardoor elke origineel aangekochte 3rd party app niet start, maar meteen terug naar het springboard gaat. Heb een kale restore moeten doen, dus geen backup terugzetten, maar inrichten als nieuwe iPhone. Helaas, maar ja. Heb de databases van veel zaken als SMS, notes, agenda e.d. terug kunnen zetten. Wel wat denkfouten gemaakt die ik jullie even niet wil laten maken: De iPhone heeft 2 accounts: Root en Mobile. Voor alle normale dingen gebruikt de iPhone mobile. Als je dus zo'n SQL database van bijv. SMS terugzet via SSH terwijl je ingelogd bent als root, wordt root de owner van het bestand. De iPhone zelf kan dus alleen de SMS database readen, maar niet writen of updaten. Hierdoor werkt het niet. Je moet de bestanden dus als eigenaar mobile zetten. Het beste is om met SSH dan met het mobile account in te loggen ipv root.

Maar nu zitten er in mijn iPhone in de map /private/var/mobile nog wat mappen die als owner root hebben. Zoals de symbolic link "Carrier Bundle.bundle", "Libhide" de symbolic link "Operator Bundle", "SBSettings"

Kan iemand kijken of dit klopt? Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG, hier komt een gouden tip:

SBsettings --> more --> Extras & Options --> Fix User Dir Permissions, helemaal bovenaan

Die doet het allemaal automagisch voor je :)
Ik heb vaker aangegeven dat dit niet gaat gebeuren. Er is 1 jongen die het snel kan, maar die heeft er voorlopig geen zin in (Herhaaldelijk aangegeven!!).

Andere teams zijn minder impulsief en wachten SOWIESO tot de volgende iPhone.

Wachten heeft niet zoveel zin... Ik volg een paar twitter accounts, dat zijn eigenlijk de enige bronnen van informatie hierover. Daarin wordt niks gesuggereerd over een bepaalde releasedatum/ enige vorm van zoeken naar een lek.

PSP123, val ons niet meer lastig met "ik heb wel is gehoord dat...". Even bron erbij zoeken en ik zal wel zeggen of dat betrouwbaar is of niet. Anders moet je maar aannemen dat het niet zo is. De na 14uur standby uitgaan lijkt me een lulverhaaltje.

Jerry, ik heb geen idee wat jij gedaan hebt. Als je gaat klooien met SSH en zomaar bestandjes gaat plaatsen, terwijl je niet precies weet wat je doet, is vragen om moeilijkheden. Niet vervelend bedoel hoor, heb zelf ook al een paar keer daardoor moeten restoren. Vergelijk het met in je windows map bestandjes erbij plakken en andere knippen, dan krijg je ook ineens de meest vage meldingen. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Vanx op 25-12-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hey, ik heb me suf gezocht maar kom er niet uit. zojuist heeft zusje een iphone gekocht met firmware versie 3.1 erop, en weet niet hoe ik hem het best kan jailbraiken

zonet met pownage geprobeerd, maar die meldt dat het firmware die ik gebruik niet geschikt is (3g 3.1, gedownload via iphoneclub.nl wiki)

nu uitgekomen op blackrain, die reboot ik zie schermpje van die jongen vervolgens weer reboot maar geen melding met installeer cydia oid..

iemand?

Toevoeging, het gaat om een jaar oude 3G 8GB

[ Voor 5% gewijzigd door SYQ op 25-12-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:40:
[...]

Blackra1n, veruit. Check eens of de iPhone echt op 3.1.2 zit: instellingen -> algemeen -> info -> naast Versie.

Anders even andere computer gebruiken om te jailbreaken, dat lost 9/10 keer het probleem op.
Ja, ik heb hem zelf gerestored met BlackRa1n, ik zal zo ff een filmpje youtuben met wat BlackRa1n doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Bah, paar uur bezig met mijn nieuw ingerichte iPhone. Download ik even een of andere calender voor de lockscreen. Blijkt dat je winterboard nodig hebt die hij automatisch download. Na een reboot ineens een appletje die daarna weer uitgaat en dan weer reboot. Heb dus weer overnieuw gemoeten. Kent iemand een hele lichte goed werkende lockscreen kalender zonder dat gedrocht van een winterboard te moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, tis me gelukt om de iPhone te jailbreaken, krijg alleen nog geen ontvangst, dus waarschijnlijk moet ik (OP EEN ANDERS FORUM ;)) even gaan uitzoeken waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

had ik ook met mijn eigen, enige oplossing was opnieuw jailbraiken. hierdoor kon ik weer gewoon bellen.

ik heb die van zusje kunnen jailbraiken, gewoon eerst geupdate naar 3.1.2 en vervolgens blackrain. makkelijker kan niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
SYQ schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 17:41:
hey, ik heb me suf gezocht maar kom er niet uit. zojuist heeft zusje een iphone gekocht met firmware versie 3.1 erop, en weet niet hoe ik hem het best kan jailbraiken

zonet met pownage geprobeerd, maar die meldt dat het firmware die ik gebruik niet geschikt is (3g 3.1, gedownload via iphoneclub.nl wiki)

nu uitgekomen op blackrain, die reboot ik zie schermpje van die jongen vervolgens weer reboot maar geen melding met installeer cydia oid..

iemand?

Toevoeging, het gaat om een jaar oude 3G 8GB
Edit: Oh t is al opgelost :)

[ Voor 53% gewijzigd door Ruubster op 25-12-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:06:
Kent iemand een hele lichte goed werkende lockscreen kalender zonder dat gedrocht van een winterboard te moeten gebruiken?
Je bedoelt lockinfo, zoals te vinden in het geweldige applicaties topic? ;)

Is wel betaald, maar werkt dan ook als een zonnetje. Enige zonder winterboard zover ik weet, de ontwikkelaar (Stimpy5050 of David Ashman) noemt het "native".

[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is via jailbreak de bluetooth file transfer mogelijk te maken?

kan je ook eigen beltonen (mp3) instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:04:

Voor beltonen hoef je niet de JB-en. Er zijn genoeg programma's die je MP3 omzetten naar m4a (aac) en naar je iPhone en iTunes kan sturen zonder een JB te hebben. Je moet wel een JB doen als je je sms toon wilt aanpassen.

En BT file transfer, je kan vanaf je PC vziw bestanden sturen naar je phone, maar hoe dat verder gaat geen idee. Met een JB heb je volledige toegang tot het file system, en kan je dus via SSH (als je die installeerd) bestanden erop zetten via wifi. Waarom dan nog traag BT gebruiken (tenzij je geen wifi kaart hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:04:

De ontwikkelaar van iBluetooth is bezig met een nieuwe versie die werkt met versie 3.x, en hij verwacht zelf dat deze binnen nu en 2 weken uitkomt (hij gaf aan 'Ik verwacht rond de kerstdagen', maar hij had wat problemen met combineren van de verschillende onderdelen dacht ik). Daar zit het OBEX-protocol in, en dan kan je bestanden versturen en ontvangen met bluetooth.

Edit: Gaat het echt om bestanden sturen/ontvangen via bluetooth, of wil je van je pc bestanden naar je iphone sturen en andersom? Want er zijn meer technieken zoals AFC2add en OpenSSH (AFC2add gaat via je usb-kabel en pc, OpenSSH via wifi).

[ Voor 16% gewijzigd door Ruubster op 26-12-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst en vooral bedankt voor de reacties!

Het is om foto's en mp3 te kunnen doorsturen via bluetooth zoals bij een normale telefoon. :)
Wat helemaal af zou zijn: sms-berichten sturen via bluetooth. Ik hoor jullie denken: Wat is het nut daarvan? Op een vergadering kan dat handig zijn om kleine dingen te laten weten zonder daarvoor iemand anders te onderbreken.

Voor die eigen mp3 ringtone: ik zal het eens proberen. 't Moet inderdaad mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Uhm, je hebt een internet verbinding?

Gebruik een IM messenger, of WhatsApp (beter dan ping!) voor berichtjes.

iBluetooth is altijd al een ramp geweest, het heeft een tijdje gewerkt op 3.0, maar alleen op de iPhone 3G.

Dus geen touches of 3GS. De site ligt er al heel lang uit, en geeft op dit moment zelfs een 404. Er is wel een fotodeel app in de appstore. Maar die is nogal buggy, laatste keer dat ik hem gebruikte. Geen muziek ook geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet ik of mijn iPhone de nieuwe bootrom heeft? Ik wil namelijk wel upgraden naar een nieuwere versie, omdat mijn push berichten niet werken, maar ik wil geen risico lopen van een tethered jailbreak, zoals jullie dat noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 13:06:
Hoe weet ik of mijn iPhone de nieuwe bootrom heeft? Ik wil namelijk wel upgraden naar een nieuwere versie, omdat mijn push berichten niet werken, maar ik wil geen risico lopen van een tethered jailbreak, zoals jullie dat noemen.
Quote meets Quote
Heb ik de nieuwe bootrom?
Alle iPod touch 3G (32GB en 64GB) hebben deze nieuwe bootrom. De iPod touch 3G 8GB alleen vanaf versienummer MC (te zien in instellingen->algemeen->Info naast “Model”). Als het modelnummer begint met MB is er niks aan de hand en kan je gewoon jailbreaken. De nieuw geproduceerde (na week 40) 3GS’en hebben dit ook. Zo kun je kijken in welke week jouw iPhone 3GS is geproduceerd:
Ga naar instellingen->Algemeen->Info en scroll naar beneden naar Serienummer (boven Model).

Het gaat nu om de eerste vijf getallen, bij mij: 86923.

86 is het batchnummer
9 is het productiejaar(2009)
23 is de productieweek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sowieso zou een bootrom ook al roet in het eten gooien op 3.1 toch? Of kan het zijn dat mensen een goed werkende jailbroken 3.1 iphone hadden en ze met een update naar 3.1.2 + blackra1n er ineens achterkomen dat hun iphone de nieuwe bootrom heeft? Uit je verhaal begrijp ik namelijk dat je nu al op een jailbroken iphone zit, maar een oudere softwareversie. Overigens, als je de jailbreak gebruikt voor een unlock en dus het activeringsproces overslaat zul je push nooit werkend krijgen zonder valide certificaat. Koop voor 4 euro een T-Mobile simkaartje en activeer eerst daarmee en dan even hyves installeren of even wat youtuben. Dan krijg je het certificaat, dan kan je daarna alsnog de unlock uit blackra1n gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPhone 3GS komt uit week 36, dus het zou goed moeten zijn. Momenteel zit ik op Jailbroken 3.0.1.
Ik kan best een betaalde oplossing zoeken, maar kan ik niet het certificaat downloaden? Of moet dit origineel per iPhone zijn?
The BlackRa1n jailbreak will work with the latest 3.1.2 firmware; however, it will not hacktivate your iPhone. This means that if you are not on an official Apple approved carrier BlackRa1n cannot activate it.
Mijn iPhone is al hacktivated en KPN werkt gewoon. Kan ik Blackra1n zonder problemen gebruiken en moet ik zelf eerst het OS updaten of doet Blackra1n dat ook?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan gewoon naar 3.1.2 gaan en dan blackra1n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-08 08:55

Daan_

Alles op zijn tijd !!

ik heb me phone en Touch toch maar voorzien van een jailbreak. tot nu toe alles gevonden/ingesteld zoals ik wou.

Alleen ben ik nog opzoek naar welke app ik (beste) kan gebruiken voor het aanpassen voor lockscreen. zijn er ook gratis apps voor.

Edit: heb de betaalde versie aangeschaft ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Daan_ op 30-12-2009 17:51 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Wat dacht je ervan even [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 door te nemen?
Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.