PatrickV94 schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:43:
ik heb het gelezen snap het nu nog steeds niet helemaal, Op de nieuwste krijg je dus een tethered jailbreak als je probeert te jailbreaken? En als je op een oudere jailbreakt met blackra1n moet je dan steeds als je reboot opnieuw installeren? dit heb in namelijk op een andere site gelezen en daarom ben ik nu een beetje in de war.
Patrick, ik heb vandaag ook een Ipod Touch 3G 32GB besteld en voor een eventuele jailbreak in de toekomst, ben ik dit topic ook aan het doorspitten, maar dit geheel terzijde.
De Ipod Touch 3G, 32GB en 64GB bevatten een nieuwe bootrom, die het opmerkt als jij je Ipod Touch 3G jailbreakt!
Gevolg hiervan is dat hij bij het opstarten van de Ipod Touch niet geheel doorstart, hij blijft happeren bij de bekende USB kabel en Itunes logo.
Om dit te verhelpen moet je de Ipod Touch opnieuw jailbreaken, piece of cake als je het mij vraagt is volgens mij in minder dan 5 minuten gebeurt, wat ik gezien heb op youtube!
Nadeel, je moet steeds een pc bij de hand te hebben om de jailbreak software op je Ipod Touch te draaien.
Dit heet dus een tethered jailbreak.
De iPod touch 3G 8GB heeft een nieuwe bootrom vanaf versienummer MC. Hier is dus ook sprake van een tethered jailbreak!
Ik zou zeggen, overweeg voor je eigen waar je de meeste waarde aan hect: de kans is volgens mij klein dat je nu nog een iPod touch 3G 8GB tegenkomt in de winkel zonder de nieuwe bootrom!
Ikzelf heb mijn telefoon altijd aanstaan, dus als ik een Iphone had met tethered jailbreak, zou voor mij totaal geen probleem zijn, maar om een Ipod nu constant te laten draaien. Want geef eerlijk toe je wilt niet steeds aan dat jailbreak proces vast zitten.
Als ik hem binnen heb, wacht ik lekker met de jailbreaken en wacht ik wel op de untethered jailbreak.
Al zeg ik dat nu, over een week kom ik misschien met hangende pootjes terug, laten we in ieder geval blij zijn dat ook de nieuwe versies Ipod Touch al te jailbreaken zijn!
Nu heb ik nog een vraag aan de meer ervarende Iphone/Ipod Touch gebruikers:
als je je Ipod Touch 3G 32GB gejailbreakt heb en je hebt dus een tethered jailbreak, is het dan nog mogelijk om naar de orginele software terug te gaan van Apple, dus niet gejailbreakt en niet steeds het jailbreakprocess te draaien als je opstart. Het kan wel enorm tegenvallen steeds dat process doorlopen omdat je geen pc op elk moment bij de hand heb!
Dus is het mogelijk, om terug te gaan naar de precies dezelfde versie als dat je hem uit de winkel van Apple kreeg?
Alvast bedankt!