Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 12:41:
Eerst en vooral bedankt voor de reacties!

Het is om foto's en mp3 te kunnen doorsturen via bluetooth zoals bij een normale telefoon. :)
Wat helemaal af zou zijn: sms-berichten sturen via bluetooth. Ik hoor jullie denken: Wat is het nut daarvan? Op een vergadering kan dat handig zijn om kleine dingen te laten weten zonder daarvoor iemand anders te onderbreken.

Voor die eigen mp3 ringtone: ik zal het eens proberen. 't Moet inderdaad mogelijk zijn.
Sms via bluetooth kan volgens mij niet. Je zou zoals Vanx al zei WhatsApp kunnen gebruiken, of Ping!, maar dan moet de ander (de ontvanger) ook een Iphone hebben.

En dat van iBluetooth, ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben, ik volg de Twitter van de ontwikkelaar. Maar ik durf natuurlijk niks te zeggen over de kwaliteit van het uiteindelijke app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik ben nieuw op het vlak van jailbreaken dus vooraleer ik het doe wil ik hier wat advies inwinnen..

Ik heb al wat research gedaan en ben op het feit gekomen dat iPhones met Modemfirmware 05.11 moeilijk te jailbreaken zijn.. Nu is mijn eerste vraag hierover, is het juist het feit dat je om je iPhone op te starten(dus niet uit standby) een computer nodig hebt? Aangezien ik deze dus nooit volledig uit zal zetten vind ik dat zo erg nog niet..

Nu heb ik bij sommige tutorials ook iets gelezen waar je je iPhone dan nog eens moet activeren enzo.. Ik heb geen idee wat ik daar precies moet mee aanvangen, aangezien ik dat op sommige niet zie. (Ikzelf zou de tutorial die in dit topic wordt gegeven volgen, nameljk deze) Als het er toe doet, ik woon in België en heb dus geen simlock..

Mijn laatste vraagje was welk van de 3 programma's is de beste keuze? Ik heb gelezen dat Rock ietwat sneller werkt dan Cydia? Maar op heel veel tutorials zie ik Cydia staan..

Bvd,
Jelmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 19:39

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:06:
Hallo!

Ik ben nieuw op het vlak van jailbreaken dus vooraleer ik het doe wil ik hier wat advies inwinnen..

Ik heb al wat research gedaan en ben op het feit gekomen dat iPhones met Modemfirmware 05.11 moeilijk te jailbreaken zijn.. Nu is mijn eerste vraag hierover, is het juist het feit dat je om je iPhone op te starten(dus niet uit standby) een computer nodig hebt? Aangezien ik deze dus nooit volledig uit zal zetten vind ik dat zo erg nog niet.
Je zal bij elke reboot van je iDevice de JB opnieuw moeten doen om 'm te laten 'doorstarten'. Dit hoeft dus niet altijd bij een shutdown te zijn. Sommige apps vereisen een reboot, zoals SSH.
Nu heb ik bij sommige tutorials ook iets gelezen waar je je iPhone dan nog eens moet activeren enzo.. Ik heb geen idee wat ik daar precies moet mee aanvangen, aangezien ik dat op sommige niet zie. (Ikzelf zou de tutorial die in dit topic wordt gegeven volgen, nameljk deze) Als het er toe doet, ik woon in België en heb dus geen simlock.
Je moet je iPhone altijd activeren bij Apple via iTunes, anders kan je 'm niet eens gebruiken. Standaard komtie op in recovery mode, USB kabel en iTunes logo. Dat deed de mijne iig. Geen idee of dat met een Belgische iPhone ook is.
Mijn laatste vraagje was welk van de 3 programma's is de beste keuze? Ik heb gelezen dat Rock ietwat sneller werkt dan Cydia? Maar op heel veel tutorials zie ik Cydia staan..

Bvd,
Jelmer
Cydia wordt aanbevolen omdat het eenvoudig in gebruik is, maar Rock voldoet ook prima. Cydia is idd wat langzaam. Installeer Rock eerst, zie of het wat is en als het je niet bevalt kan je 't altijd vervangen voor Cydia.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:26

MsG

Forumzwerver

Als je geen simlock hebt kan je hem beter eerst laten activeren en dan pas blackra1n starten, anders sla je de activatie over en krijg je geen push en youtube-certificaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-08 17:28

World Citizen

FreeReef.nl

Mag ik met jullie iets checken...

Ik wil weer kunnen tetheren, maar ik zit op FW 3.1.2
Dus ik moet of
-Downgraden
-Jailbreaken

Nu heb ik gekozen voor Jaibreak, want dit lijkt me ietswat simpeler en minder risicovol.
Maar nu twijfel ik.

Ik heb een
Iphone 3G 8gb
Hij komt uit Ierland
Baseband 5.011....
FW 3.1.2

Nu lees ik vanalles en nog wat op het net over jaibreaken. Maar ik twijfel of het in mijn geval gaat werken.
In alle jailbreak handleigingen word gesproken over de originele simkaart... Die heb ik niet en heeft er denk ik nooit bij gezeten, aangezien het een Simlockvrije telefoon was.

Dan word er ook gesproken over het Activeren van je telefoon... En hier ga ik zweten. Ik heb wel eens mijn telefoon moeten Activeren, na een verkeerde upgrade, of downgrade... En dat kon ik gewoon via Itunes doen. Maar kan dit ook met een jailbroken 3G?

Ik ben een beetje bang... :)

Kan iemand mij helpen, die bijvoorbeeld een zelfde simlockvrije 3G heeft... met de zelfde baseband enz...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zoals Reeds boven je gezegd: eerst activeren dan pas jailbreak draaien. Je wilt het activatieproces namelijk niet overslaan met een simlockvrije iPhone want dat is onnodig en kan je niet meer youtuben en pushberichten krijgen.

Dus:
activeren via iTunes
dan blackra1n.exe draaien

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hero Of Time schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:52:
[...]

Staat toch in de TS? Let je ook op de tethered/untethered modellen? Die kameraad van je zal niet echt blij zijn om met elke reboot (kan met een iPod snel gebeuren, even vergeten op te laden voor het luisteren en je accu is leeg, maar bepaalde apps eisen ook een reboot) weer een JB eroverheen te moeten gooien.
Zucht, ik kreeg vandaag een berichtje van hem op MSN dat hij ineens dat herstel gebeuren kreeg toen hij z'n iPod had uitgezet en weer aan.

Wel een tethered jailbreak dus |:(

Hij word nu in iTunes gevraagd of hij wil herstellen.

Moet hij herstellen in iTunes, of is Blackra1n weer draaien genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 22:47

Nitai

Live the life you love.

Blackra1n draaien is genoeg. En dan moet hij elke keer doen wanneer hij z'n telefoon uit/aan doet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 01-08 20:34
Ruubster schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:15:
[...]

Sms via bluetooth kan volgens mij niet. Je zou zoals Vanx al zei WhatsApp kunnen gebruiken, of Ping!, maar dan moet de ander (de ontvanger) ook een Iphone hebben.
Mind you, dat hoeft alleen bij ping! WhatsApp werkt ook op blackberries en misschien zelfs windows mobile!

Het is een smartphone to smartphone messenger, tenminste dat zeggen ze zelf. Ik heb alleen maar getest met iphone naar iphone en dat werkt perfect :) Behalve dat ik gister 8min in de kou stond omdat het berichtje om een vage reden niet was afgeleverd en er niemand achterom kwam voor de poort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 15:56

ijskonijn

Now MOVE!

Vanx schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:35:
[...]

Mind you, dat hoeft alleen bij ping! WhatsApp werkt ook op blackberries en misschien zelfs windows mobile!

Het is een smartphone to smartphone messenger, tenminste dat zeggen ze zelf. Ik heb alleen maar getest met iphone naar iphone en dat werkt perfect :) Behalve dat ik gister 8min in de kou stond omdat het berichtje om een vage reden niet was afgeleverd en er niemand achterom kwam voor de poort :P
volgens de FAQ op de site:
Can I also chat with my BlackBerry contacts?

WhatsApp Messenger for BlackBerry is currently in beta. Soon you will be able to have a real time cross-platform messenger. Check our twitter feed for updates on BlackBerry development status (and other news). Please do not email us asking for beta access, we will let you know when its ready :)
het is dus tot nu toe wel nog een iPhone-to-iPhone messenger, echter zijn ze er wel mee bezig om deze cross-platform te maken.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 22:49

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Hallo,

ik heb sinds een maand mijn Iphone gejailbroken, echter heb ik het idee dat mijn GPS receiver defect is en niet meer goed werkt.
mijn locatie ligt namelijk soms 5km verderop, tevens doet Tom Tom het ook niet (poor GPS connection) terwijl ik volledig ontvangst heb op 3G

Ik wil hem nu opsturen naar Apple, nadat ik mijn telefoon helemaal weer op fabrieksinstellingen heb gezet.
Zijn er mensen die hun Iphone hebben opgestuurd naar Apple, die voorheen dus gejailbroken was?

Ik heb mijn Iphone gejailbroken met BlackRa1n.

[ Voor 4% gewijzigd door Semper Fight op 28-12-2009 15:57 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

MsG schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:39:
Zoals Reeds boven je gezegd: eerst activeren dan pas jailbreak draaien. Je wilt het activatieproces namelijk niet overslaan met een simlockvrije iPhone want dat is onnodig en kan je niet meer youtuben en pushberichten krijgen.

Dus:
activeren via iTunes
Als ik het geod begrijp...

Ik heb nu een Simlockvrije Geacktiveerde Iphone 3g (3.1.2)
Ik hoef dus alleen nog maar blackrain te installeren... en dan zou het moeten werken... zonder dat ik nog hoef te activeren....

Sry heur... maar ik lees overal weer iets anders.. en nergens is het duidelijk met wat voor GSM ze beginnen. Dus ik weet niet of alles op mij terugslaat...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Decon Frost schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:13:
[...]

Als ik het geod begrijp...

Ik heb nu een Simlockvrije Geacktiveerde Iphone 3g (3.1.2)
Ik hoef dus alleen nog maar blackrain te installeren... en dan zou het moeten werken... zonder dat ik nog hoef te activeren....

Sry heur... maar ik lees overal weer iets anders.. en nergens is het duidelijk met wat voor GSM ze beginnen. Dus ik weet niet of alles op mij terugslaat...
Als je een volledig werkende telefoon hebt, en je hebt YouTube een keer gebruikt (wel aan te raden, certificaat enzo blijkbaar), dan zou je met Blackra1n geen probleem moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
ijskonijn schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:11:

het is dus tot nu toe wel nog een iPhone-to-iPhone messenger, echter zijn ze er wel mee bezig om deze cross-platform te maken.
Hmm, waar had ik dan gelezen dat het al werkte met BB :?

Nouja, je hebt in ieder geval gelijk. De iTunes description zegt nog steeds dat ze smartphone-smartphone zijn, maar dat is voorlopig nog een valse claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Vanx schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:45:
[...]

Hmm, waar had ik dan gelezen dat het al werkte met BB :?

Nouja, je hebt in ieder geval gelijk. De iTunes description zegt nog steeds dat ze smartphone-smartphone zijn, maar dat is voorlopig nog een valse claim.
Of de FAQ op hun site is niet up-to-date en het werkt onderhand wel al, zou ook kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Hero Of Time schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:00:
[...]

Als je een volledig werkende telefoon hebt, en je hebt YouTube een keer gebruikt (wel aan te raden, certificaat enzo blijkbaar), dan zou je met Blackra1n geen probleem moeten hebben.
Thanks allen!!!!

Inderdaad Ik had een

Simlockvrije- geacktiveerde- werkende- 3G 3.1.2 Basband 5.011..
Ik heb enkel BlackrainRC3 gedraaid onderwijl itunes niet open stond.\

En ik heb nu een voledig werkende gejailbreakte Iphone 3g 3.1.2

En eindelijk via het tooltje PDANet mijn tether (verbeterd wel te verstaan) terug!!!!

YEAH!!!

THANKS AGAIN!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg aan het twijfelen of ik mijn iPhone wel of niet zal jailbreaken.

Ik ben op de hoogte van het probleem dat ik de jailbreak iedere keer opnieuw door moet voeren omdat mijn iPhone uit week 48 komt.

Is het in ieder geval wel mogelijk om de iPhone te 'herstellen' zodat de jailbreak weer volledig verwijderd is en de iPhone weer normaal op kan starten zonder de hulp van een computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-07 08:01
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:16:
Ik ben erg aan het twijfelen of ik mijn iPhone wel of niet zal jailbreaken.

Ik ben op de hoogte van het probleem dat ik de jailbreak iedere keer opnieuw door moet voeren omdat mijn iPhone uit week 48 komt.

Is het in ieder geval wel mogelijk om de iPhone te 'herstellen' zodat de jailbreak weer volledig verwijderd is en de iPhone weer normaal op kan starten zonder de hulp van een computer?
Ja, is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doe je dat dan? Daar ben ik namelijk ook wel nieuwsgierig naar..
Nevermind.. las de vraag verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd naar hoe je dat doet. Het zal vast op de manier gaan door je iPhone te herstellen via iTunes.

Op die manier kun je waarschijnlijk ook de applicaties die je op de iPhone hebt gezet niet op de iPhone kunnen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Je kunt wel je in de App store aangekochte programma's backuppen via Itunes, gejailbreakt of niet.

Cydia- en Rock-programma's niet (hoewel er wel een programma bestaat waarmee je die mee kunt laten backuppen in iTunes, volgens mij draaien die niet op een "standaard" iPhone).

Aangekochte programma's via Cydia ben je dus kwijt (tenzij je opnieuw jailbreakt).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

pinockio schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:30:
Aangekochte programma's via Cydia ben je dus kwijt (tenzij je opnieuw jailbreakt).
Niet helemaal. Als je een account hebt (hoe moet je ze anders aanschaffen), kan je de apps gewoon weer opnieuw downloaden zonder opnieuw te hoeven betalen. Staat bij de informatie als je op 'purchase' drukt. Zelfs als je een ander iDevice neemt (bv van iPod naar iPhone) is het gewoon opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar m'n iPod icoon is weg...ik had een five icon dock, daar stond de iPod in, hij was niet hidden, ik heb five icon dock al geuninstalled maar nog steeds niks....iemand??

edit:
Never mind, na een reboot van de iPhone is het icoon weer terug 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door ijskonijn op 30-12-2009 16:05 ]

Verwijderd

Hoe krijg ik dit voor elkaar dan?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 15:18

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:00:
[...]

Hoe krijg ik dit voor elkaar dan?
Verbinden met een pc met itunes en op de knop "Herstellen" drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:30

Booster

Superuser

Ik zou voor in ga upgraden graag wat vragen bevestigd willen hebben :)

Momenteel heb ik een eerste generatie iPhone (MA*) op OS 3.0 (7A341) en baseband 04.05.04_G, jailbroken én unlocked. Mijn werkstation is een PC. Ik zou graag willen upgraden naar OS 3.1 of 3.1.2, afhankelijk van wat het minste problemen opleverd.

Hierover las ik het volgende:
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5527
WARNING: Even though the GeoHot jailbreak supports 3.1.2 do not update if you are on iPhone OS 3.0.1 or 3.0. You will lose your unlock. Use PwnageTool to safely update to 3.1 without performing a baseband update.
- Er is toch geen baseband upgrade voor de eerste generatie iPhone :? Volgens de firmware wiki is baseband 04.05.04_G de laatste versie voor de iPhone 1st gen.
- Klopt het dat er geen PC-tool is om bovenstaande handelingen uit te voeren? PwnageTool is immers Mac-only.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadikoylu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb toen ik mijn Iphone ging jailbreaken (tethered iphone in bezitvan na week 40) per ongeluk hem ook simlock vrij gemaakt. Ten tijde was ik me er niet van bewust dat het ook de push functonaliteit uitschakelde.

Ik zou de push functionaliteit graag terug willen hebben maar heb een en ander wel weer geinstalleerd op mijn iphone via cydia en ipa bestanden.

Is er een programma om alle data die je op de iphone geinstalleerd hebt bewaart, zodat je het nadat je je iphone hersteld hebt via itunes gelijk terug kan zetten? Dit in verband met de niet meer hebben van de ipa bestanden die geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-08 16:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan het beste hem helemaal formatteren, dus geen restore, en dan de certificaten verkrijgen en exporteren en dan terugplakken nadat je je restore hebt gedaan. Als je nu meteen je restore doet, krijg je weer de certificaten niet.

Is je iPhone wel echt simlockvrij? of hang je van een unlock af? Dan is push werkend krijgen onmogelijk zonder een geldig setje certificaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
MsG schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:39:

Dus:
activeren via iTunes
Ook nodig bij Ipod Touch eerst activeren dan pas jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadikoylu
MsG schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:56:
Je kan het beste hem helemaal formatteren, dus geen restore, en dan de certificaten verkrijgen en exporteren en dan terugplakken nadat je je restore hebt gedaan. Als je nu meteen je restore doet, krijg je weer de certificaten niet.

Is je iPhone wel echt simlockvrij? of hang je van een unlock af? Dan is push werkend krijgen onmogelijk zonder een geldig setje certificaten.
Ik heb mijn iphone ook in begin geactiveerd en aangemeld zoals het hoorde en daarna met blackrain dus ook simlockvrij gemaakt.
Ik ga er dan ook van uit dat indien ik een niet gejailbreaked telefoon heb dmv van restore dat ik ook push functionaliteit gewoon heb.
Iphone was via t-mobile abonnement aangeschaft dus origineel niet simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-08 23:39

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb Googe geraadpleegd alsmede GoT,maar ben niet zeker van mijn zaak,dus zoek naar een antwoord:

Ik heb een Iphone 3G, 16Gb simlockvrij (import vanuit Italië)
Mijn serienummer start met 87829 en mijn modemfirmware is 04.26.08
De software die er nu op staat is 3.0 en de Iphone is voorzien van een jailbreak.

Nu wil ik updaten naar 3.1.2 maar kan geen bevredigend antwoord vinden op de volgende vragen:

-Als ik een update naar 3.1.2 toesta, ben ik dan mijn gegevens zoals contactinfo, programma's, sms, foto's en muziek e.d. kwijt?
-Als ik een update toesta is de telefoon niet meer voorzien van een jailbreak, maar kan ik die er weer opzetetten mbv blackrain?
-Als ik een update toesta blijft mijn Iphone toch gewoon simlockvrij ?

De reden dat ik het hier vraag is dat er nogal wat tegenstrijdige berichten te vinden zijn op het Inet. De één zegt dat bij een update alle gegevens op de telefoon verwijdert worden, de ander zegt van niet. Hetzelfde geldt voor de jailbreak en simlock..

Voor de duidelijkheid, ik heb de telefoon nog nooit zelf ge-update vandaar mijn twijfels.

Wie geeft uitsluitsel?

Nokia verzamelaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Joey_k schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 08:47:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb Googe geraadpleegd alsmede GoT,maar ben niet zeker van mijn zaak,dus zoek naar een antwoord:

Ik heb een Iphone 3G, 16Gb simlockvrij (import vanuit Italië)
Mijn serienummer start met 87829 en mijn modemfirmware is 04.26.08
De software die er nu op staat is 3.0 en de Iphone is voorzien van een jailbreak.

Nu wil ik updaten naar 3.1.2 maar kan geen bevredigend antwoord vinden op de volgende vragen:

-Als ik een update naar 3.1.2 toesta, ben ik dan mijn gegevens zoals contactinfo, programma's, sms, foto's en muziek e.d. kwijt?
-Als ik een update toesta is de telefoon niet meer voorzien van een jailbreak, maar kan ik die er weer opzetetten mbv blackrain?

De reden dat ik het hier vraag is dat er nogal wat tegenstrijdige berichten te vinden zijn op het Inet. De één zegt dat bij een update alle gegevens op de telefoon verwijdert worden, de ander zegt van niet. Hetzelfde geldt voor de jailbreak en simlock..

Voor de duidelijkheid, ik heb de telefoon nog nooit zelf ge-update vandaar mijn twijfels.

Wie geeft uitsluitsel?
Om even antwoord te geven:

Als je je iphone aansluit op je computer, moet je hem eerst laten synchroniseren voordat je hem update. Hij maakt dan een reservekopie van de instellingen en hij slaat vrijwel alles op (smsjes, contacten, instellingen van de apps die ook in de appstore staan, dus niet de apps die je via cydia/rock geinstalleerd hebt). Maar dan moet je wel bij itunes hebben ingesteld dat ie contacten en zo synchroniseert, gewoon even controleren.

Als je m dan update, is ie inderdaad leeg, maar na het updaten vraagt itunes of je hem als nieuwe iphone wil instellen of dat je een backup terug wil zetten. Dus dan zet je gewoon je backup terug van net voor de update. Dus gewoon even synchroniseren.

De jailbreak kan je gewoon weer erop zetten met blackra1n, dat gaat snel en makkelijk. Hou er wel rekening mee dat je de cydia-apps waarschijnlijk zelf moet herinstalleren, dus ik zou ze van tevoren even noteren (net zoals de settings van de apps).

Ja, maar je moet wel (na de update) eerst laten activeren door itunes. Dus gewoon na updaten krijg je dan de melding bij itunes of je hem wil activeren, en dan druk je gewoon op doorgaan. Daarna krijg je dan die melding of je backup wil terugzetten. Ik dacht dat je geen push-meldingen meer kon ontvangen als je jailbreakt voordat ie unlocked is. Maar hij blijft gewoon simlockvrij! Dat controleert ie in een database van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

kadikoylu schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 21:29:
[...]

Ik heb mijn iphone ook in begin geactiveerd en aangemeld zoals het hoorde en daarna met blackrain dus ook simlockvrij gemaakt.
Ik ga er dan ook van uit dat indien ik een niet gejailbreaked telefoon heb dmv van restore dat ik ook push functionaliteit gewoon heb.
Iphone was via t-mobile abonnement aangeschaft dus origineel niet simlock vrij.
Je hebt hem dus geactiveerd? Je moet bij elke restore weer activeren, als je dat gewoon kan doen dan is het prima. Als je echter dat activeren gaat skippen met blackra1n, het zogenaamde hacktivaten, dan krijg je simpelweg geen setje certificaten van ome Steve, wat dus resulteert in een niet-werkende youtube (daar is een fix voor evt though) en niet-werkende pushfunctionaliteit (daar is geen fix voor zolang jij geen uniek setje certificaten hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Booster schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:13:

- Er is toch geen baseband upgrade voor de eerste generatie iPhone :? Volgens de firmware wiki is baseband 04.05.04_G de laatste versie voor de iPhone 1st gen.
- Klopt het dat er geen PC-tool is om bovenstaande handelingen uit te voeren? PwnageTool is immers Mac-only.
-Nee, maar ik mag je niet vertellen hoe je moet unlocken, maar in Cydia staan de nodige tools (BootNeuter).
-Nee, blackra1n is immers cross-platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Vanx schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:25:
-Nee, blackra1n is immers cross-platform.
Dat weet ik, maar blackra1n stelt je niet in staat om zelf .ipsw's te kiezen toch? Dan is het niet mogelijk om de stappen zoals beschreven onder het linkje wat ik noemde uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met Blackra1n doe je de JailBreak, Geohot heeft ook Blacksn0w, welke nu ook in Cydia beschikbaar is, waarmee je kan unlocken (SIM). Als je zonodig via aangepaste firmware wilt, kijk eens naar Redsn0w, staat een howto op thebigboss.org (howto: jailbreaking). Schijnt voor Windows, Mac en Linux te zijn. Dat laatste vind ik wel handig, want Blackra1n draait niet in Wine (crasht) en kan z'n werk niet uitvoeren vanaf m'n VM.

Ik heb nog wel een vraag aan de pro's hier. Hoe zit het als je de firmware wilt updaten met behoud van al je apps? Kan je via de pwngtool manier (aanpassen van de firmware) zonder problemen updaten, of moet je alsnog eerst een restore uitvoeren, jailbreaken en handmatig (of anderszins) de apps weer terug installeren en instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hero Of Time schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:36:
Ik heb nog wel een vraag aan de pro's hier. Hoe zit het als je de firmware wilt updaten met behoud van al je apps? Kan je via de pwngtool manier (aanpassen van de firmware) zonder problemen updaten, of moet je alsnog eerst een restore uitvoeren, jailbreaken en handmatig (of anderszins) de apps weer terug installeren en instellen?
Ik voel me aangesproken O-)

1. App store apps zet iTunes zelf terug, maakt niet uit hoe je jailbreaked/restored
2. Via Pwnagetool kan je gewoon direct updaten met die aangepaste .ipsw. Je bent dan nog steeds al je jailbreak apps kwijt.

Het scheelt dus 1 stap (bij Blackra1n 30 sec :+ ). Jailbroken-->Jailbroken ipv. Jailbroken-->Updated-->Jailbroken.

Jailbreak apps/instellingen zal je altijd opnieuw moeten doen. Er zijn inmiddels al flink wat handige tools die bijna alles voor je doen.
Booster schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:08:
[...]

Dat weet ik, maar blackra1n stelt je niet in staat om zelf .ipsw's te kiezen toch? Dan is het niet mogelijk om de stappen zoals beschreven onder het linkje wat ik noemde uit te voeren.
Wat Hero of Time zegt klopt niet helemaal. Redsnow laat je alleen maar 3.0.0 en 3.0.1 jailbreaken en zelfs dat alleen maar op de 3G (ECID server check op 3GS...). Redsn0w doet dit op de blackra1n manier :)

Ik zie niet in (zeker niet met een iPhone 2G) waarom je via de .ipsw methode wil. Blackra1n is makkelijker, sneller en beter.

[ Voor 25% gewijzigd door Vanx op 03-01-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Vanx schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:25:
[...]

Ik zie niet in (zeker niet met een iPhone 2G) waarom je via de .ipsw methode wil. Blackra1n is makkelijker, sneller en beter.
Ik heb altijd begrepen dat de Pwnagetool beter is, omdat het Dev-Team veel nauwkeuriger werkt, en de code echt goed 'passend' maakt in die van Apple. Dus dat Blackra1n slordiger is gemaakt, en dus bijvoorbeeld vaker crashed of dat je accu sneller leeg is enzovoort.

Maar dat is echt van horen zeggen.

Oh ja, Vanx, ik zal komende week aan de slag gaan met iBluetooth, even offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadikoylu
Jailbreak apps/instellingen zal je altijd opnieuw moeten doen. Er zijn inmiddels al flink wat handige tools die bijna alles voor je doen.
kun je dienprogrammas ook opnoemen of is dat tegen de regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kadikoylu schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:14:
[...]

Kijk eens in het topic over Cydia apps ;). Apps zoals aptbackup bijvoorbeeld kan je gebruiken om een lijst te laten genereren die je hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Ik had gehoord dat er nadelen zaten aan een upgrade naar 3.1.2 op een eerste generatie iPhone, maar na het doorlezen van nog meer bronnen heb ik het idee dat het allemaal geen probleem is.

Dus uiteindelijk inderdaad geen rede om met ipsw's te gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
kadikoylu schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:14:
[...]

[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2

Mooie apps zijn:
Aptbackup
Pkgbackup(edit: nu ook in het topic :))
Appbackup (staat in dat topic)

Ik was van plan een thema stukje te maken over backuppen. Met welke apps je dingen kan doen en waar je op moet letten. Moet even tijd en zin vinden :) Misschien dat ik het plaats als de nieuwe firmware uit is. 3.2 of pas bij 4.0. Of zitten jullie echt te springen om informatie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadikoylu
Vanx schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:29:
[...]
Ik was van plan een thema stukje te maken over backuppen. Met welke apps je dingen kan doen en waar je op moet letten. Moet even tijd en zin vinden :) Misschien dat ik het plaats als de nieuwe firmware uit is. 3.2 of pas bij 4.0. Of zitten jullie echt te springen om informatie? ;)
Goede informatie is nooit weg en altid welkom :)

[ Voor 19% gewijzigd door kadikoylu op 04-01-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:20
Ik heb nu sinds een week of 2 een iPhone, omdat de belfunctie ontbrak op mn iPod Touch.
Uiteraard gejailbreaked, wel tethered, maar daar kan ik mee leven.

Via Blacksn0w unlocked, zodat ik, tot mn T-Mobile abbo ingaat, mn Telfort abbo kan gebruiken.
Ik heb echter geen data op mn Telfort abbo.

Nu heb ik via SBSettings 3G en Edge uitgezet, en FakeAPN gedownload en geactiveerd.
Dan zou je zeggen dat er geen dataverkeer meer mogelijk is, met uitzondering van WiFi.

Tot mijn verbazing zie ik toch waarden opduiken bij "Gegevens Mobiele Netwerk" in het "Gebruik" menu.
In het begin waren dit waarden dik boven de 100 KB, dus heb ik Push email maar uitgezet en op handmatig "Fetch" ingesteld.
Toch zie ik ook nu weer een waarde van 6 KB ontvangen en 7 KB verstuurd.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik data volledig kan uitschakelen?
Heb niet zo'n zin in een mega-rekening van Telfort strax.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bel telfort op om te vragen hoe dat zit. Staat er op hun site niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Als het goed is kan je telfort vragen je databundel compleet uit te zetten. Dit is alleen niet het beste topic daarvoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 17:12
Inmiddels mijn 3gs (3.1.2, week 49) via blackra1n succesvol (tethered, helaas, maar niet onoverkomelijk) gejailbraked, met dank aan alle info hieromtrent op dit topic _/-\o_

Gebruik nu zakelijk KPN ipv T-Mobile (omdat ik overdag niet met twee telefoons wil lopen). Het laatste obstakel heb ik net ook overwonnen om het de perfecte experience te maken, namelijk Lotus Traveller werkend gekregen voor aansluiting op zakelijke mail en calender :*)

Tot nu toe een aanrader, de calender wordt netjes geïntegreerd met de Iphone agenda en in mail wordt een extra IBM Lotus traveler account aangemaakt, inclusief mogelijkheid om je mappen te synchroniseren :)

Op dit moment 2 (of eigenlijk 3) vragen:

- Als er wordt gesproken over push functionaliteit die niet werkt (heb hem moeten unlocken), waar hebben we het dan precies over en bij welke toepassingen komt die terug? hoe kan ik dat makkelijk testen?

- als ik cydia (of Rock, op basis waarvan kies ik welke?) installeer, kan ik dat ook makkelijk de-installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-08 23:56
Push kan je testen met Ebuddy (msn) bijvoorbeeld of de hyves app wanneer je een nieuwe krabbel hebt. Push is dat je een popup krijgt wanneer je in een andere app zit.

Bijv. jij zit lekker te browsen in Safari en iemand zegt wat in de Ebuddy app tegen jou (die draait dus op achtergrond). Dan krijg je een popupje naar boven met het bericht en toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je je reeds geactiveerde iPhone geunlockt? Dan werkt push gewoon, althans je hebt valide certificaten. Heb je echter nooit geactiveerd dan heb je ook geen geldig certificaat.

Een subtiel verschil trouwens: De ebuddy app draait zelf niet op de achtergrond, maar de servers van ebuddy houden je account online. Vervolgens stuurt iemand jou een bericht, die gaat eerst naar de ebuddy-servers, naar de Apple Push-servers, en vanaf de Apple push-servers naar de iPhone mits je dus een geldig certificaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
Ok thanks.

Dus als ik het goed begrijp maken sommige apps gebruik van aparte servers van Apple die zaken kunnen pushen naar het device, welke alleen werken indien het device over de benodigde certificaten beschikt.

Aan de hyves app te merken werkt push bij mij niet... Hmmm.. terwijl ik toch echt dacht geactiveerd te hebben... 8)7 Verder is er niets wat NIET werkt.

Als ik het nog steeds goed begrijp zal ik dus, als ik push werkend wil hebben, eerst moeten restoren, activeren en dan opnieuw jailbreaken... ? (En als ik eerst een backup maak en dan terugzet hoef ik niet alles opnieuw te installen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 17:58

Bellerophon

Persona non grata

Valt me nu pas op (omdat ik altijd MixTube gebruik) maar Youtube doet het niet meer op mijn iPhone. Jailbreak is erover heen gegaan en versie 3.1.2 is momenteel actief op mijn iphone (Modemfirmware 05.11.07)

Ik kwam hier achter doordat een andere applicatie (iTrophies) geen youtube filmpjes kan laten zien.

mijn vraag is dan ook, hoe krijg ik Youtube weer aan de praat?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bellerophon schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:39:
Valt me nu pas op (omdat ik altijd MixTube gebruik) maar Youtube doet het niet meer op mijn iPhone. Jailbreak is erover heen gegaan en versie 3.1.2 is momenteel actief op mijn iphone (Modemfirmware 05.11.07)

Ik kwam hier achter doordat een andere applicatie (iTrophies) geen youtube filmpjes kan laten zien.

Restore uitvoeren zodat je je JB kwijt bent, YT openen om het certificaat te krijgen en daarna weer herstellen naar wat je had met de JB. Je moet dus elke app die certificaten gebruikt eerst een keer geopend hebben om dat certificaat te krijgen, na de JB krijg je ze dus niet meer en moet je restoren om ze alsnog te krijgen (inclusief degene die je al had).

Deze dingen zouden toch ergens opgeslagen moeten worden? Misschien die volgende keer backuppen zodat je ze terug kan zetten na een restore en directe JB. Ik heb alleen geen idee waar die dingen moeten staan en of ze altijd hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je hem echt geactiveerd in iTunes? Zo niet, iphone terugzetten naar fabrieksinstellingen en activeren, dan certificaten triggeren door bijv hyves app of youtube. Google maar even op nimble en inject. Heb het nu niet bij de hand.
Deegeeooh schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:33:
Ok thanks.

Dus als ik het goed begrijp maken sommige apps gebruik van aparte servers van Apple die zaken kunnen pushen naar het device, welke alleen werken indien het device over de benodigde certificaten beschikt.

Aan de hyves app te merken werkt push bij mij niet... Hmmm.. terwijl ik toch echt dacht geactiveerd te hebben... 8)7 Verder is er niets wat NIET werkt.

Als ik het nog steeds goed begrijp zal ik dus, als ik push werkend wil hebben, eerst moeten restoren, activeren en dan opnieuw jailbreaken... ? (En als ik eerst een backup maak en dan terugzet hoef ik niet alles opnieuw te installen).
Jup, Apple heeft de touwtjes in handen.

Je moet sowieso activeren inderdaad, daarna kan je backup terugzetten, maar je backup zet ook het oude certificaat (die dus niet werkt) terug. Dus je moet daarna het nieuwe certificaat even er overheen gooien.

[ Voor 40% gewijzigd door MsG op 07-01-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:06

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Je moet dus elke app die certificaten gebruikt eerst een keer geopend hebben om dat certificaat te krijgen, na de JB krijg je ze dus niet meer en moet je restoren om ze alsnog te krijgen (inclusief degene die je al had).
Ik ben nu in de war. Ik dacht dat niet werkende apps en het certificaten verhaal gold voor als je je telefoon unlocked. Met unlocken bedoel ik dus het simlockvrij maken en NIET jailbreaken. Ik dacht echt dat als je jailbreaked dat je nog gewoon je certificaten binnen krijgt...

Ander vraagje:
Wat is er bekend over welke versie van iTunes nou problemen heeft met jailbreaks/unlocks?
Ik wil zelf udaten naar 9.0.2.25, maar ik heb ooit eens iets gehoord over dat nieuwere versies dan problemen konden geven?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Tijgert schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 18:14:
[...]
Ik ben nu in de war. Ik dacht dat niet werkende apps en het certificaten verhaal gold voor als je je telefoon unlocked. Met unlocken bedoel ik dus het simlockvrij maken en NIET jailbreaken. Ik dacht echt dat als je jailbreaked dat je nog gewoon je certificaten binnen krijgt...
Klopt, maar als je je telefoon simunlockt gekocht heb, dan kan je soms problemen hebben met certificaten. Standard (T-mobile) jailbroken iPhones hebben (bijna) altijd gewoon push notificaties.
Ander vraagje:
Wat is er bekend over welke versie van iTunes nou problemen heeft met jailbreaks/unlocks?
Ik wil zelf udaten naar 9.0.2.25, maar ik heb ooit eens iets gehoord over dat nieuwere versies dan problemen konden geven?
Er is veel bekend, namelijk dat geen enkele ooit problemen heeft veroorzaakt. Dit zou een nieuw wapen van Apple kunnen worden, maar voorlopig is er bij geen enkele een probleem ontstaan.

Bij grote nieuwe iTunes releasen zegt MuscleNerd altijd vrij snel of het veilig is of niet: http://twitter.com/musclenerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

In principe heeft het helemaal niks met jailbreaken of simlockvrij maken opzich te maken, maar:

Als je je iPhone de eerste keer aan iTunes hangt wordt hij geactiveerd en krijg je certificaten. Als je dat proces hoe dan ook overslaat, met bijv. Blackra1n, ook al installeer je de unlock verder niet, je hebt de certificaten gemist, dus domweg geen push. Het maakt dus weinig verschil of je daarna wel of niet unlockt, als je maar gewoon activeert. Dus zorg even voor een T-Mobile kaartje of koop een certificaat en er is niets aan het handje.

De correcte methode is dan ook:

- Kale iPhone aan iTunes hangen EN ACTIVEREN!
- Blackrain draaien
- Eventueel unlock voor de mensen die dat nodig hebben

En dus niet:

- Kale iPhone
- Meteen blackra1n draaien, terwijl hij niet geactiveerd is

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 07-01-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Klopt, maar als je je telefoon simunlockt gekocht heb, dan kan je soms problemen hebben met certificaten. Standard (T-mobile) jailbroken iPhones hebben (bijna) altijd gewoon push notificaties.
In dat geval was de persoon die ik citeerde de zoveelste die unlocken en jailbreaken door elkaar haalde... vermoeiend...
Er is veel bekend, namelijk dat geen enkele ooit problemen heeft veroorzaakt.
Laten we idd hopen dat Apple niet nog vervelender gaat worden...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Het ziet ernaar uit dat we nog even moeten wachten op iBluetooth (of hoe het ook zal gaan heten, aangezien de ontwikkelaar de naam heeft veranderd). Zoals ik het begrijp wil de ontwikkelaar alles namelijk eerst laten controleren door de Bluetooth SIG. En daarna wil hij pas een final gaan releasen, dus denk dat dat nog een paar maanden duurt.

Hij zegt wel dat ie dit weekend de eerste beta gaat rondsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan dit probleem makkelijk oplossen door pudh fix te installeren via cydia.

ga naar cydia->manage
voeg de source http://apt.macosmovil.com toe.
en zoek naar Push Fix in cydia->search

Deze zorgt er voor dat hoe de app communiceert via wfi.

Hopelijk werkt dit voor jou voor mijn Iphones 2g en mijn 3g was het de oplossing.

*knip* zoals in de topicwaarschuwing staat: discussies over simunlocken zijn niet toegestaan, alleen over jailbreaken.

[ Voor 15% gewijzigd door Daedalus op 09-01-2010 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Op welke manier doet hij het nier meer? Zo'n foutmeldingsscherm? Het beste is dan om te heractiveren. Pushfix is ook maar een pseudofix. Het fixt de toegang tot YouTube, push wordt geenzins gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Ik moet mijn Ipod Touch opsturen naar Apple (garantie) hoe zet ik mijn Ipod Touch 3G 32GB weer terug met gejailbreakte software naar orginele Apple firmware??
Alleen een restore via Itunes of ook nog een toetsen combinatie die ervoor zorgt dat de Jailbreak er sowiezo van af is en Apple niet kan ontdekken dat er een jailbreak opstaat ?!
Kan apple er toch niet achter komen? Is er al duidelijkheid, of er bestanden achter blijven op de Ipod/iphone van een jailbreak?

[ Voor 15% gewijzigd door PSP123 op 09-01-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een originele 1st gen. iPod Touch 8GB met firmware 1.0. Nooit geupdate. Wat is de makkelijkste manier voor mij om deze te jailbreaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
PSP123 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 19:12:
Ik moet mijn Ipod Touch opsturen naar Apple (garantie) hoe zet ik mijn Ipod Touch 3G 32GB weer terug met gejailbreakte software naar orginele Apple firmware??
Alleen een restore via Itunes of ook nog een toetsen combinatie die ervoor zorgt dat de Jailbreak er sowiezo van af is en Apple niet kan ontdekken dat er een jailbreak opstaat ?!
Kan apple er toch niet achter komen? Is er al duidelijkheid, of er bestanden achter blijven op de Ipod/iphone van een jailbreak?
Als je een restore doet met een bibliotheek dan blijven er zeker sporen achter van een Jailbreak. Ik had mijn iPhone ook een restore laten doen, daarna oude bibliotheek er weer op en toen zaten er gewoon weer oude bestanden van de jailbreak op. O.a. kon ik gewoon weer tetheren zonder jailbreak.

Dus ik zou echt een 'harde restore' doen door de firmware te downloaden en te installeren.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 02:36
Ik lees dat je de nieuwe ipod touches niet kan Jailbreaken?
Is daar al iets voor verzonnen?

Heb namelijk gisteren mijn nieuwe ipod touch(8gb) gehaald.

Hulp bij warez is niet toegestaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Hoedje op 10-01-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Rickky schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:56:
Ik lees dat je de nieuwe ipod touches niet kan Jailbreaken?
Is daar al iets voor verzonnen?

<knip>
Kijk de eerste post van dit topic is door: [iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 11:32:
Ik heb nog een originele 1st gen. iPod Touch 8GB met firmware 1.0. Nooit geupdate. Wat is de makkelijkste manier voor mij om deze te jailbreaken?
Updaten en blackra1n :) of jailbreaken met andere app (geen idee welke, mijn iPhone begon op 3.0...) en dan updaten, is goedkoper ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Vanx op 10-01-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een Cydia applicatie die mij kan voorzien van mijn iPhone adresboek in .CSV formaat als backup? Synchronisatie via Google Contacts of Windows adressenboek vind ik geen mooie oplossing. Ik wil namelijk mijn Windows adressenboek uitsluitend voor e-mail adressen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:24:
Is er een Cydia applicatie die mij kan voorzien van mijn iPhone adresboek in .CSV formaat als backup? Synchronisatie via Google Contacts of Windows adressenboek vind ik geen mooie oplossing. Ik wil namelijk mijn Windows adressenboek uitsluitend voor e-mail adressen gebruiken.
Hmm, anders dan de oplossingen die je zelf al noemt, zou ik het niet weten. Via google contacts en dan exporteren lijkt meest logisch. Of via de contacts applicatie in Mac OSX, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Ik zou toch zeggen via windows adressen, maarja in ieder geval hier: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
Je moet sowieso activeren inderdaad, daarna kan je backup terugzetten, maar je backup zet ook het oude certificaat (die dus niet werkt) terug. Dus je moet daarna het nieuwe certificaat even er overheen gooien.
Het nieuwe certificaat er even overheen gooien... Hoe doe ik dat nadat ik een backup heb teruggezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb je het nieuwe certificaat wel los er uitgehaald? Toverwoorden zijn ./nimble en ./inject . Ik geef nog wel even een linkje, maar die heb ik thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Las op de Panda site dat er een nieuwe Redsn0w 0.9 aankomt voor 3.1.2 voor alle platformen waaronder dus ook Windows.. schijnt beter te werken dan GeoHot's tool...

Ik kijk hier erg naar uit omdat ik de 3G van een vriendin wou jailbreaken en Blackra1n bleef maar crashen, is dus nooit gelukt. Ik ben dus bang dat als ik update naar 3.1.2 ik hetzelfde probleem krijg met mijn 3GS en vast zit aan een non-jailbreak... tot er een andere oplossing is (ik gebruik dus enkel Windows)

Edit:
Wat als ik met Shift-Update nou een gejailbreakte 3.1.2 firmware die iemand gemaakt heeft probeer erop te zetten, lukt dat dan? Moet ik nog naar bepaalde kenmerken kijken? Ik weet al dat het voor mij i.i.g. niet activated moet zijn want ik zit bij T-mobile. Maar wat voor root partitie grootte bijvoorbeeld?

[ Voor 66% gewijzigd door Tijgert op 12-01-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

MsG schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:59:
In principe heeft het helemaal niks met jailbreaken of simlockvrij maken opzich te maken, maar:

Als je je iPhone de eerste keer aan iTunes hangt wordt hij geactiveerd en krijg je certificaten. Als je dat proces hoe dan ook overslaat, met bijv. Blackra1n, ook al installeer je de unlock verder niet, je hebt de certificaten gemist, dus domweg geen push. Het maakt dus weinig verschil of je daarna wel of niet unlockt, als je maar gewoon activeert. Dus zorg even voor een T-Mobile kaartje of koop een certificaat en er is niets aan het handje.

De correcte methode is dan ook:

- Kale iPhone aan iTunes hangen EN ACTIVEREN!
- Blackrain draaien
- Eventueel unlock voor de mensen die dat nodig hebben

En dus niet:

- Kale iPhone
- Meteen blackra1n draaien, terwijl hij niet geactiveerd is
Kut...

En ik heb de onderste methode toegepast (geen unlock).

Maar ik moet dus een restore doen? Behoud ik dan wel al mijn applicaties? (Muziek en foto's e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja je moet een restore doen waarbij je wel activeert en de certficaten exporteert. Daarna kan je je backup terugzetten, maar daarmee zet je ook de invalid certificaten weer terug, dus daaroverheen moet je weer die goede certificaten gooien.

Misschien kan je hier wat mee: http://www.blogsdna.com/3...od-touch-30-ultrasn0w.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

MsG schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:22:
Ja je moet een restore doen waarbij je wel activeert en de certficaten exporteert. Daarna kan je je backup terugzetten, maar daarmee zet je ook de invalid certificaten weer terug, dus daaroverheen moet je weer die goede certificaten gooien.

Misschien kan je hier wat mee: http://www.blogsdna.com/3...od-touch-30-ultrasn0w.htm
Maar push notificaties e.d. werken wel gewoon op mijn iphone?!? (Beejive, ebuddy, hyves)

Alleen youtube filmpjes werken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je hebt geen certificaten, dus:

- Geen push
- Geen YouTube

YouTube valt te fixen, push niet, want zodra jij geen uniek certificaat hebt, maar eentje die je deelt met tienduizenden andere mensen dan heb je bij elk voor jou bedoeld pushbericht een kans van 1 op de 10.000 dat hij bij jou aankomt en krijg jij berichten van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

MsG schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:35:
Je hebt geen certificaten, dus:

- Geen push
- Geen YouTube

YouTube valt te fixen, push niet, want zodra jij geen uniek certificaat hebt, maar eentje die je deelt met tienduizenden andere mensen dan heb je bij elk voor jou bedoeld pushbericht een kans van 1 op de 10.000 dat hij bij jou aankomt en krijg jij berichten van anderen.
wat ik bedoel te zeggen is, ik krijg wel push berichten van die drie genoemde applicaties...
Ik krijg push berichten van hyves, ebuddy, beejive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan heb je blijkbaar al eens geactiveerd met je huidige backupversie oid. Ben je overgestapt van een geactiveerde iPhone? Maar YouTube werkt niet? Raar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

MsG schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:27:
Dan heb je blijkbaar al eens geactiveerd met je huidige backupversie oid. Ben je overgestapt van een geactiveerde iPhone? Maar YouTube werkt niet? Raar ja.
Heb mijn iphone helemaal gereset, geactiveerd in itunes en toen blackrain gebruikt voor de jailbreak.
Alles werkt... hoewel...

Alleen youtube werkt niet en mms berichten versturen vanuit de standaard app werkt ook niet (ik gebruik tegenwoordig biteSMS voor de sms en SwirlyMMS voor mms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat werkt er niet aan YouTube. Beetje duidelijk aub :)

Maar je hebt dus eerst geactiveerd. Waarom zei je dan shit in het begin? Dat is ja de goede methode. Als je maar aciveert vóór je jailbreakt, anders hacktivate hij ipv activate en krijg je geen certificaat van ome Steve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

MsG schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:16:
Wat werkt er niet aan YouTube. Beetje duidelijk aub :)

Maar je hebt dus eerst geactiveerd. Waarom zei je dan shit in het begin? Dat is ja de goede methode. Als je maar aciveert vóór je jailbreakt, anders hacktivate hij ipv activate en krijg je geen certificaat van ome Steve.
Ik zal vanavond even wat screenshots plaatsen :) Misschien spreekt dat wat meer tot de verbeelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12-08 01:18

Hachy

Laadpas Nerd

Vanx schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:44:
[...]

Niet negatief bedoelt hoor :). Ik wil alleen geen "het werkt niet op w7" verhaal hebben. Gaan mensen weer twijfelen, het is al niet makkelijk als je er niet echt inzit. ;)

Oproepje: Zijn er mensen met een tethered jailbroken iPhone 3GS in dagelijks gebruik? Hoe bevalt hun het vastzitten aan een pc voor reboot? Ik heb mijn iPhone al een paar weken niet uitgezet, daarvoor wel vaker. Had wat conflicterende apps die moeilijk gingen doen, maar nu verander ik niet zo veel meer. Ik wil gewoon even gevoel peilen van de tethered mensen :).
In het kader van beter laat dan nooit. Ja, ik gebruik mijn iPhone 3GS met tethered-jailbreak nu ruim zes weken, zonder problemen. Ik installeer een paar standaard apps + de gekochte apps uit de appstore, doe nog wat fixes voor tethering, voicemail en die irritante 'doorschakeling actief' melding en kloot er verder gewoon niet meer mee, in de zin van elke week een nieuw springboard ofzo. Ik gebruik hem verder dus gewoon zoals de iPhone bedoeld is. Alleen dan losgelaten uit de gevangenis ;)

Die ene enkele keer dat je moet rebooten, heb ik thuis en op het werk diverse pc's om dit uit te voeren. Eventueel kan je eens in de paar weken gewoon thuis een keer gecontroleerd rebooten voor de zekerheid.

Wat ik wel écht vervelend vind, is dat je er ook iTunes voor nodig hebt. Even blackra1n vanaf usb stick starten en je iPhone booten is immers een stuk makkelijker dan 'even snel' iTunes installeren. Of zijn er hier toevallig nog tweakers die een portable versie van iTunes hebben?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:39

pcprutser

No message

Zojuist voor het eerst m'n iPod Touch 3G gejaibreaked, maar hij gaf bij de eerste beste reboot aan hersteld te moeten worden (duh), hij is nu aan het herstellen, maar kan ik ook opnieuw blackra1n draaien?

En niet meer uitschakelen is denk ik een beetje overdreven, of de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:43
pcprutser schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 14:45:
Zojuist voor het eerst m'n iPod Touch 3G gejaibreaked, maar hij gaf bij de eerste beste reboot aan hersteld te moeten worden (duh), hij is nu aan het herstellen, maar kan ik ook opnieuw blackra1n draaien?

En niet meer uitschakelen is denk ik een beetje overdreven, of de enige oplossing?
Ik weet niet of dit ook voor Ipod Touch geld maar voor mijn Iphone (3Gs) moet ik blackra1n 2x draaien ivm tethered jailbreak.
dus je start blackra1n, hierna zegt die dat die klaar is maar als je tethered jailbraik moet doen, dan moet je nog een keer blackra1n starten.

misschien dat het hiermee wel werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

helaas heeft dat niet geholpen, ik kan blackra1n dan weer gelijk draaien (na reboot), en dan doet ie het wel, maarja, das natuurlijk ook geen lekkere oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 21:21

ScSi

Belg.

Het certificaat verhaal gaat ook op voor iPod Touch draaiend op 3.1.2 veronderstel ik? Gisteren bezig geweest om alles up-to-date te krijgen, lees ik nu pas dit topic :$ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Even een vraagje, ik heb hier een iPod Touch 2G 8GB die ik wil verkopen.

Ik heb hem via Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > en dan "Wis alle inhoud en instellingen" ge-reset naar fabriekinstellingen (hij was toen ik dat deed gejailbreaked).

Maar nu blijft hij hangen op dat zilverkleurige Apple logo en start hij steeds opnieuw op.

Ik kan hem wel in restore modus krijgen (iTunes logo + USB stekkertje) en dan herkent iTunes hem ook als een iPod die gerestored moet worden.

MAAR (en nu komt het :P ) Als ik op herstellen klik wil hij ook gelijk 3.1.2 installeren.

Maar krijg je dan niet het gezeur dat hij de baseband update, en als ik hem dus weer wil jailbreaken hij bij elke restart/shutdown aan de PC moet omdat hij de jailbreak kwijt is?

Er staat nu volgens mij gewoon 3.0 op

Wat kan ik nu het beste doen?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

dat is toch alleen de bootrom, die word toch niet geupdate? alleen vanuit de fabriek toch? (aangezien je kan zien aan je modelnummer kan zien of je hem volledig kan jailbreaken (zonder dat ie steeds aan de pc moet ;))
(k heb me wel een beetje ingelezen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ik ben inmiddels wat verder, heb iPod21_30_7A341_Restore.ipsw (3.0 restore file) gedownload en die gerestored. De iPod werkt nu weer.

Ik probeer hem nu te jailbreaken met Blackra1n, die gooit hem in recovery, maar de iPod start dan gelijk weer door en Blackra1n zegt dat hij klaar is. Maar er staat geen Blackra1n op de iPod :S

De iPod is van het model MB528NF, en er staat nu 3.0 (7A341) op.

Ik heb ook iPod2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw (3.1.2 restore file) gevonden, die kan ik er wel opzetten, maar moet ik nu (met 3.0 dus) eerst jailbreaken, of eerst die 3.1.2 erop zetten en dan jailbreaken?

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2010 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Blackra1n is alleen voor 3.1.2, dus nog even updaten daarnaartoe en je zult geen problemen meer hebben :)

Thinkpad, een baseband bij een niet-telefoon? :? In iedergeval heb jij daar absoluut geen last van!

Lekker updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Ja ik heb ook een iPhone (2G) dus het is allemaal wat verwarrend :P

Edit: Ik heb hem geupgrade naar 3.1.2 met die restorefile, en nu gejailbreaked met Blackra1n, nu werkt het inderdaad wel :)

Afsluiten / rebooten werkt ook prima :)

Thanks 8)

[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hachy schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:22:
[...]

Wat ik wel écht vervelend vind, is dat je er ook iTunes voor nodig hebt. Even blackra1n vanaf usb stick starten en je iPhone booten is immers een stuk makkelijker dan 'even snel' iTunes installeren. Of zijn er hier toevallig nog tweakers die een portable versie van iTunes hebben?
Blackra1n is afhankelijk van de iPhone USB drivers geloof ik. Dan kan hij commando's versturen. Portable versie gaat dus niet lukken. Bedankt voor je info!

Ik heb zelf ook even bijgehouden, hoevaak ik reboot. In 2 maanden 1x, omdat ik een app in de achtergrond had laten staan met 10% batterij, was binnen 1u leeg. In verband met mogelijk nieuwe iPhone 3GS, mijn glas staat scheef, dus ik kan "zo" een nieuwe krijgen met nieuwe batterij ( :) ) en nieuwe Bootrom ( ;( )
Thanks 8)
Ik wens de nieuwe eigenaar veel plezier :) Pas je ad even aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ScSi schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:55:
Het certificaat verhaal gaat ook op voor iPod Touch draaiend op 3.1.2 veronderstel ik? Gisteren bezig geweest om alles up-to-date te krijgen, lees ik nu pas dit topic :$ 8)7
Ja alleen waarom zou je níet activeren met een iPod Touch? Dus als je dat niet overslaat is er niks aan de hand.

Gooi trouwens de hyves app handmatig even weg via SSH, want anders kan de nieuwe eigenaar gewoon op jouw hyves :).

Ook na een restore/reflash is dit allemaal mogelijk helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 15-01-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 21:21

ScSi

Belg.

MsG schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:41:
[...]
Ja alleen waarom zou je níet activeren met een iPod Touch? Dus als je dat niet overslaat is er niks aan de hand.

Gooi trouwens de hyves app handmatig even weg via SSH, want anders kan de nieuwe eigenaar gewoon op jouw hyves :).

Ik dacht dat ik wel kon activeren als ik klaar was met alle blackra1n en het installeren van alle applicaties enzo.. Maar heb het gisteren getest, YouTube werkt nog gewoon, ook al is ie niet geactiveerd (via iTunes)

Ik bekijk het vanavond allemaal nog wel eens, ben er woensdag op een vlugje mee aan de slag gegaan. Het is mijn eerste Apple device, dus allemaal redelijk nieuw.

Hyves profiel heb ik niet, maar ik kijk ook wel vanavond even of ik die hoedanook kan verwijderen.

Bedankt voor je reply alvast :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik loop tegen een probleem aan:
Ik heb een Pre-jailbroken 3.1.2 firmware op mijn jailbroken 3.0.1 gezet en was bezig de backup via iTunes terug te zetten.

Ik krijg regelmatig een error dat iTunes door een 'onbekende fout' niet kan synchen, maar ondertussen wel gewoon doorgaat. Dit gebeurt met het terugzetten van de apps. Ook klaagt hij regelmatig dat hij files niet kan vinden, terwijl ze er gewoon staan en werken (als zip getest).

Wat is er aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:41:
[...]

Onzin, gewoon geen backups terug zetten.

@Tijgert, ja had ik ook een tijdje. Geen idee wat er verandert is, maar nu gebeurt het niet meer. Het is wel erg irritant... De foutmelding even googelen helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 13-08 20:21

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb hier een Iphone first gen, met os 3.1.2 erop. Hij was ooit jailbroken, maar nu heeft de eigenaar hem geupdate naar 3.1.2. Ik weet niet welke versie hij er eerste op had staan, maar hij had zon geel driehoekje in restore mode.

IS deze nog te jailbreaken. OP het moment werkt hij dus niet omdat hij de sim niet herkend....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Het probleem verergert zich. Nu krijg ik elke keer dat ik iTunes opstart het Set Up Your iPhone scherm... terwijl ik net alles heb lopen instellen !??

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-08 17:05

f.h

Vanx schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:11:
[...]

Onzin, gewoon geen backups terug zetten.
Dat durf ik niet zo te stellen. Ik heb woensdag mijn iPhone restored en zonder backup opnieuw ingesteld (van JB terug gegaan naar een niet JB toestel) en ik hoefde geen wachtwoord in te vullen om in te loggen op hyves via de hyves app.
Omdat ik over bepaalde functies van de iPhone nog niet helemaal tevreden was heb ik gister via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Wis alle inhoud en instellingen mijn iPhone weer helemaal leeggehaald waar die dus geruime tijd mee bezig was. Na een eerste verse synchronisatie met iTunes hoefde ik weer niet in te loggen op hyves. Hoe/wat dat bewaard wordt weet en snap ik niet, maar MsG heeft dus een punt.

[ Voor 6% gewijzigd door f.h op 15-01-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Tijgert, misschien een error bij Apple vandaan. Ik heb met mijn iPhone ook twee keer extra die zooi moeten doorlopen, terwijl het bij de eerste keer al goed was. Ook kreeg ik twee keer de melding dat de computer (VM in mijn geval) niet geautoriseerd zou zijn om met de iPhone te werken en dat via Store > Authorise Computer moest doen. Grappig punt erbij was dat je daarna te zien krijgt hoeveel computers je totaal hebt toegestaan, was bij mij na beide keren 1. iTunes vaagheid.

@Frank2006, mogelijk dat die instelling dus bij het syncen wordt overgenomen. Wat als je een volledige herstel (eventueel dus firmware zelf opnieuw installeren ipv restore), alle settings e.d. laat verwijderen en handmatig via de Apple Store de Hyves app binnen haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-08 17:05

f.h

Hero Of Time schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:09:
@Frank2006, mogelijk dat die instelling dus bij het syncen wordt overgenomen. Wat als je een volledige herstel (eventueel dus firmware zelf opnieuw installeren ipv restore), alle settings e.d. laat verwijderen en handmatig via de Apple Store de Hyves app binnen haalt?
Ik heb woensdag een volledige herstel gedaan (gebruikte ik hierboven ten onrechte de term restore?) dus met firmware opnieuw downloaden (via iTunes) en opnieuw installeren en vervolgens kiezen voor instellen als een nieuwe iPhone. Hetzelfde gister ook gedaan na dat wissen van alle instellingen etc. Heb niet geprobeerd om de hyves applicatie even te downloaden via de App Store op de iPhone zelf (ga ik ook niet meer testen verder O-) ), maar ga het bij een eventuele verkoop van het toestel in de toekomst wel even in de gaten houden in ieder geval.
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.