Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 14:39
MsG schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:41:
[...]

Ja alleen waarom zou je níet activeren met een iPod Touch? Dus als je dat niet overslaat is er niks aan de hand.

Gooi trouwens de hyves app handmatig even weg via SSH, want anders kan de nieuwe eigenaar gewoon op jouw hyves :).

Ook na een restore/reflash is dit allemaal mogelijk helaas.
Als na een restore of reset van je Ipod je gegevens nog steeds zichtbaar is voor een derde.
Wat is dan de manier om alles van je Ipod Touch/ Iphone te verwijderen, deze vraag stel ik omdat mijn Ipod touch over 2 weken omgeruild wordt en ik wil nauurlijk niet dat mijn wachtwoorden nog te achterhalen zijn!
Dus wat is dan de goede methode om een Ipod touch/ Iphone helemaal te ontdoen van prive gegevens?

[ Voor 11% gewijzigd door PSP123 op 15-01-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
MsG schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:41:
[...]

Ja alleen waarom zou je níet activeren met een iPod Touch? Dus als je dat niet overslaat is er niks aan de hand.

Gooi trouwens de hyves app handmatig even weg via SSH, want anders kan de nieuwe eigenaar gewoon op jouw hyves :).

Ook na een restore/reflash is dit allemaal mogelijk helaas.
Dus de juist manier om een Ipod touch met firmware 3.12 te jailbreaken, is eerst activeren via Itunes en hierna pas jailbreaken met Blackra1n????
En dan werk Youtube en pushberichten gegarandeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Effe op de man af; heeft hier iemand ervaring met firmwares die op Usenet rondzweven die reeds voorgejailbreaked zijn? Zo heb ik de mijne van FTD en ik krijg dus steeds die Setup iPhone scherm waarna dus alles uit de library is, maar wel gewoon op de iPhone staat en toegankelijk is.

Vroeg me af of er nare ervaringen waren met pre-made.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

PSP123 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:07:
[...]

Dus de juist manier om een Ipod touch met firmware 3.12 te jailbreaken, is eerst activeren via Itunes en hierna pas jailbreaken met Blackra1n????
Als je 2 vragen hebt, plaats het dan in 1 bericht, gebruik op z'n minst de edit knop.
Je antwoord is hier al meerdere malen beantwoord, eerst activeren, dan pas JB.
Tijgert schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:13:
Effe op de man af; heeft hier iemand ervaring met firmwares die op Usenet rondzweven die reeds voorgejailbreaked zijn? Zo heb ik de mijne van FTD en ik krijg dus steeds die Setup iPhone scherm waarna dus alles uit de library is, maar wel gewoon op de iPhone staat en toegankelijk is.

Ik zou persoonlijk geen FW installeren van een derde bron zoals usenet of torrents. Je hebt geen idee wat er mee gerommeld is, voor hetzelfde geldt zit er een backdoor in die al je privé gegevens naar de maker stuurt. Er zijn genoeg tools om een firmware te JB-en, zoals pwngtool en redsn0w.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik zou persoonlijk geen FW installeren van een derde bron zoals usenet of torrents. Je hebt geen idee wat er mee gerommeld is, voor hetzelfde geldt zit er een backdoor in die al je privé gegevens naar de maker stuurt. Er zijn genoeg tools om een firmware te JB-en, zoals pwngtool en redsn0w.
Op Windows 7 heb je niet veel keus, Blackra1n or bust. Gezien je eenmaal een originele firmware erop hebt staan je geen gejalbreakte meer erop kunt zetten is het pretty much een one shot deal.
Ja, je kan die firmware wel weer JB'en... maar dan moet het wel werken.

Ik probeer het nog wel even alvorens ik echt naar de originele ga.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tijgert schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:57:
[...]

Op Windows 7 heb je niet veel keus, Blackra1n or bust. Gezien je eenmaal een originele firmware erop hebt staan je geen gejalbreakte meer erop kunt zetten is het pretty much een one shot deal.

Ik heb gewoon met Pwnagetool een firmwarebestand gemaakt via een Virtual PC. Duurt misschien wat langer, maar ik heb altijd begrepen dat die code stabieler is en dergelijke (heb ik geen bronnen van, maar ben tot nu toe tevreden). Misschien kunnen we iets regelen dat ik mijn firmware-bestand stuur of zo? Voor 1x maakt me dat niet uit, zolang niet iedereen dat bestand dan ineens wil hebben...

Anders PM maar gewoon, dan kunnen we wel ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tijgert schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:57:
[...]

Waar heb je dat vandaan dat je met een originele FW geen JB meer kan doen? Hoe heb ik dan mijn 3Gs met 3.1.2 FW gejailbreaked? Ik heb gewoon Blackra1n als admin gedraaid op een Vista machine (mijn Windows XP VM wilde niet, en heb alleen maar Linux systemen nog) en geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 01-08 20:34
Tijgert schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:13:

Ik heb ook een keer een pre-made gebruikt van een specifiek iPhone forum die ik hier niet mag linken. Dat werkte perfect, maar het verder bespreken hiervan is niet toegestaan. Je verspreidt immers copyrighted material.

De vraag is natuurlijk gewoon: waarom geen blackra1n? Als dat perfect werkt dan heb je geen alternatieven nodig. Pwnagetool komt bij de volgende iPhone OS update ook als windows versie vrij, dus dat zijn we helemaal van het geklooi af :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb ook een keer een pre-made gebruikt van een specifiek iPhone forum die ik hier niet mag linken. Dat werkte perfect, maar het verder bespreken hiervan is niet toegestaan. Je verspreidt immers copyrighted material.
Is dat het vuldraadgegevensbestand forum?

Laten we hopen dat OS4 te JB'en is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik draaide een 3.1.2 versie die via blackrain gejailbreaked was. Geen probleem, maar telefoon begon wat langzaam te worden en dus een volledige restore gedaan. De "format" vanuit de telefoon gedaan, wat niet helemaal lekker ging, dus uiteindelijk via itunes gerestored.

Kortom, heb nu een 3.1.2 3g iphone met niets bijzonders, behalve wat apps. Blackra1n weer gedownload en gerund, maar de telefoon restart (na "make it rain")niet goed en blijft hangen. Enige optie is om met de powerknop de telefoon uit te doen en dan weer aan te doen, maar blackrain is dan niet geinstalleerd.

Iemand een idee hoe ik mijn telefoon weer kan jailbreaken?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Andere computer proberen.

Extra info zoals OS, 32 of 64bits, iTunes versie is ook wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

win7, 64bits (ten tijde van vorige jailbreak ook) en itunes 9.0.2.25 zo te zien.
zal een andere pc proberen. Is voor jailbreaken itunes geinstalleerd nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:30

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:11:
[...]

Onzin, gewoon geen backups terug zetten.

@Tijgert, ja had ik ook een tijdje. Geen idee wat er verandert is, maar nu gebeurt het niet meer. Het is wel erg irritant... De foutmelding even googelen helpt.
Geloof me, ik heb het zelf geprobeerd, ga maar niet eigenwijs proberen te doen ;) hyvesprofiel blijft bestaan.

Na een restore wordt niet de iPhone compleet ingericht, veel bestanden bestaan ook nog die niet weer overschreven worden. Kijk maar eens in een net gejailbreakte geformatteerde iphone waarvan de backup niet is teruggezet. Overigens is hyves de enige app die ik heb gezien die het blijkbaar op de verkeerde manier doet want ebay app is wel zijn login kwijt daarna.
PSP123 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:56:
[...]

Als na een restore of reset van je Ipod je gegevens nog steeds zichtbaar is voor een derde.
Wat is dan de manier om alles van je Ipod Touch/ Iphone te verwijderen, deze vraag stel ik omdat mijn Ipod touch over 2 weken omgeruild wordt en ik wil nauurlijk niet dat mijn wachtwoorden nog te achterhalen zijn!
Dus wat is dan de goede methode om een Ipod touch/ Iphone helemaal te ontdoen van prive gegevens?
Blijft lastig, een beetje in SSH onder het mobile account (zodat je alleen veilige dingen weggooit) een beetje rondkijken is wel een idee. Moet je wel verstand van hebben dus niet zomaar random deleten.

Ook is het aan te raden om met alles uit te loggen op de iPhone voor je hem formatteert. En misschien ook eerst handmatig de apps wissen.
PSP123 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:07:
[...]

Correctemundo!

Zelf even een vraagje, is het mogelijk om met een iPhone 3GS 3.1.2 BlackRain gewoon te formatteren dan pwnagetool draaien ipv blackrain en daarna backup terugzetten + certificaten installeren? Of ben ik dan de JB weer kwijt? Ik ben namelijk niet geweeldig te spreken over blackrain, want:

Wifi werkt na een reboot soms niet, weer rebooten is dan de oplossing, soms werkt het dan alsnog niet en moet je weer rebooten.

Ik heb het idee dat hij soms wat wegvalt qua verbinding, althans ik lees dat dit soms te wijten kan zijn aan Blackrain

[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 16-01-2010 17:48 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Nomad schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:13:
win7, 64bits (ten tijde van vorige jailbreak ook) en itunes 9.0.2.25 zo te zien.
iTunes is verplicht. Bij mij werkte het perfect met een win7/64, maar ik heb meer problemen gehoord. Heb je run as admin al geprobeerd?
MsG schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:40:
[...]

Geloof me, ik heb het zelf geprobeerd, ga maar niet eigenwijs proberen te doen ;) hyvesprofiel blijft bestaan.

Na een restore wordt niet de iPhone compleet ingericht, veel bestanden bestaan ook nog die niet weer overschreven worden. Kijk maar eens in een net gejailbreakte geformatteerde iphone waarvan de backup niet is teruggezet. Overigens is hyves de enige app die ik heb gezien die het blijkbaar op de verkeerde manier doet want ebay app is wel zijn login kwijt daarna.
Hmm, ik ging er altijd vanuit dat je dit niet kon zien. Als je hyves informatie al kan zien, dan blijft er misschien ook meer achter van de jailbreak dan de bedoeling is. Straks maar even goed schonen, voordat ie terug gaat (scheefglas, omwisselen na driekwart jaar is wel handig met oog op batterij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik denk dan ook dat als Apple écht wil je makkelijk kan zien of je een jailbreak draait puur aan de bestanden die achterblijven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nomad schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:53:
Ik draaide een 3.1.2 versie die via blackrain gejailbreaked was. Geen probleem, maar telefoon begon wat langzaam te worden en dus een volledige restore gedaan. De "format" vanuit de telefoon gedaan, wat niet helemaal lekker ging, dus uiteindelijk via itunes gerestored.

Kortom, heb nu een 3.1.2 3g iphone met niets bijzonders, behalve wat apps. Blackra1n weer gedownload en gerund, maar de telefoon restart (na "make it rain")niet goed en blijft hangen. Enige optie is om met de powerknop de telefoon uit te doen en dan weer aan te doen, maar blackrain is dan niet geinstalleerd.

Iemand een idee hoe ik mijn telefoon weer kan jailbreaken?
Dat klinkt heel bekend. Hetzelfde heb ik als ik het vanuit een XP VM doe. Blackra1n gooit 'm mooi naar recovery, maar na een tijdje herstart hij zichzelf naar normale modus en zegt blackra1n klaar te zijn, maar is het niet (krijg nooit Geohot te zien bijvoorbeeld). Blijft een apart verhaal.
MsG schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:40:
Zelf even een vraagje, is het mogelijk om met een iPhone 3GS 3.1.2 BlackRain gewoon te formatteren dan pwnagetool draaien ipv blackrain en daarna backup terugzetten + certificaten installeren? Of ben ik dan de JB weer kwijt? Ik ben namelijk niet geweeldig te spreken over blackrain, want:

Wifi werkt na een reboot soms niet, weer rebooten is dan de oplossing, soms werkt het dan alsnog niet en moet je weer rebooten.

Ik heb het idee dat hij soms wat wegvalt qua verbinding, althans ik lees dat dit soms te wijten kan zijn aan Blackrain
Ik heb geen enkel probleem met m'n wifi of GSM verbinding (edge staat uit, 3g uit ivm accu, gebruik toch geen internet, te duur met m'n prepaid :P). Kan rebooten wat ik wil, wifi blijft het altijd prima doen, snel, stabiel (al wil de kwaliteit wel wat wisselen als ik het icoontje moet geloven) en verbinding is vlug gemaakt (vaak direct nadat ik SBSettings sluit). Zou het misschien aan je iPhone als apparaat of wifi netwerk liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ik lees het als common problem bij BlackRain, die wifi problemen althans. Je schijnt dat ook kunnen fixen door de network settings te restoren, maar als ik dat doe kwam ik al 3 x in een endless reboot en mag je alles helemaal opnieuw doen want je moet hem dan herflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou ik lees het als common problem bij BlackRain, die wifi problemen althans. Je schijnt dat ook kunnen fixen door de network settings te restoren, maar als ik dat doe kwam ik al 3 x in een endless reboot en mag je alles helemaal opnieuw doen want je moet hem dan herflashen.
HET argument dus om geen Blackra1n te gebruiken maar een image die door iemand anders reeds is gemaakt (eventueel wel eerst met Blackra1an voor het eerst JB'en, maar daarna de 'gewone' image met Cydia er overheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MsG schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:27:
Ik heb ook problemen gehad met Blackra1n op meerdere iPhones. Maar na het herstellen van de Netwerkinstellingen en het installeren van een Youtube en Push fix werkt het tot nu toe wel gewoon weer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Tijgert schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:33:
[...]

HET argument dus om geen Blackra1n te gebruiken maar een image die door iemand anders reeds is gemaakt (eventueel wel eerst met Blackra1an voor het eerst JB'en, maar daarna de 'gewone' image met Cydia er overheen).
Zo heb ik het ook gedaan. Klinkt omslachtig, maar ik had met Blackra1n ook wel eens problemen met draadloos internet en zo. Nu heb ik nergens last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan je eens beschrijven hoe je dat doet? Vanuit Cydia een image er over heen :? :).

Als ik die netwerk settings reset sprong mn iphone alle vorige keren in een oneindige reset loop, maar dit is de eerste keer dat ik niet een backup meer gebruik van mn 3G naar 3GS, maar helemaal een clean install heb gedaan, dus misschien dat dat nu ook weer normaal doet, ik durf het echter niet te proberen :). Ik heb het idee dat mijn lichtsensor nu sneller de helderheid reguleert. Misschien is dat in de techniek onderwater anders in een 3G dan een een 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zal jullie er even aan herinneren dat het niet aan Blackra1n hoeft te liggen. Zie deze post bijvoorbeeld: DannyBevers in "\[3GS] iPhone verliest vaak WIFI netwerkb..."
Geen JB, toch problemen met z'n wifi. Rara, waar zit het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kan je eens beschrijven hoe je dat doet? Vanuit Cydia een image er over heen
Ik leg het iets te simpel uit en daardoor is er ruimte voor misverstanden.

Wat ik bedoel is dat je vanuit iTunes een reeds voor-gejailbreakte firmware op je iPhone kan zetten MITS je iPhone al gejailbreaked was... Beetje kip en ei verhaal... Maar die cyclus kan je doorbreken door:
Eerst met Blackra1n je iPhone te JB'en en dan vervolgens vanuit iTunes een andere geJB'de firmware eroverheen te zetten. Die 'betere' firmware kan je maken volgens de beproefde, en volgens menig mens veel betrouwbaardere, manier met Pwnagetool. Lukt je dat niet dan zijn er plekken zat waar je pre-fab firmwares kan vinden. Ik weet er wel een paar voor de mensen die interesse hebben.
Ik zal jullie er even aan herinneren dat het niet aan Blackra1n hoeft te liggen. Zie deze post bijvoorbeeld: DannyBevers in "[3GS] iPhone verliest vaak WIFI netwerkb..."
Tja, in zo'n complex machientje kan er veel fout zitten. Zo wilde de mijne geen nieuwe wachtwoorden van mijn email onthouden en bij een vriendin ook al niet. Ik wel ge JB'd, zij niet. Ik 3GS, zij 3G...

Ik lever slechts een houvast voor mensen die iets willen proberen wat mogelijk de problemen kan oplossen en het iig niet erger zal maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Tijgert op 17-01-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen? Ik heb een jailbreak gedaan op mijn iphone 3gs en daarna de cydia geinstalleerd met daarbinnen de source AppSync for OS 3.1 Maar sindsdien doet mijn telefoon niets meer behlve het beeld met de usb stekker en de itunes icoon. Als ik hem in de pc plug dan zegt Itunes: Itunes heeft een iphone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze Iphone herstellen voordat u hem opnieuw met itunes kunt gebruiken. Wat moet ik nu? Is er een manier om alles ongedaan te maken? dan maar geen jailbreak. Of heb ik mijn telefoon nu verkloot? Mailen mag naar pjhoomans@gmail.com
Alvast hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik lees wat dingetjes; Je hebt gejailbreaked en dan zelf DE Cydia erop gezet? Dat hoort er dan al op te staan...

Maar iTunes zegt zelf al dat hij hem wilt herstellen... hij ziet hem dus en bied aan je te helpen met het probleem. Dus dan kan je hem toch gewoon laten herstellen door iTunes? Dan zet je daarna de backup weer terug en kan je eventueel nog een keer proberen te jailbreaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is dit niet het geval 'tethered jailbreak'? Hoe lang heb je de iPhone al? Je moet namelijk voor appsync herstarten, en met een tethered JB krijg je dit resultaat. Met blackra1n als JB methode moet je BR opnieuw draaien om 'm verder te kunnen booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hero Of Time schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:08:
Ik zal jullie er even aan herinneren dat het niet aan Blackra1n hoeft te liggen. Zie deze post bijvoorbeeld: DannyBevers in "\[3GS] iPhone verliest vaak WIFI netwerkb..."
Hmm ik hoorde van Geohot ook al dat het wifi-probleem niet aan hem lag maar aan Apple, misschien bedoelde hij dat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:15:
Wie kan mij helpen? Ik heb een jailbreak gedaan op mijn iphone 3gs en daarna de cydia geinstalleerd met daarbinnen de source AppSync for OS 3.1 Maar sindsdien doet mijn telefoon niets meer behlve het beeld met de usb stekker en de itunes icoon. Als ik hem in de pc plug dan zegt Itunes: Itunes heeft een iphone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze Iphone herstellen voordat u hem opnieuw met itunes kunt gebruiken. Wat moet ik nu? Is er een manier om alles ongedaan te maken? dan maar geen jailbreak. Of heb ik mijn telefoon nu verkloot? Mailen mag naar pjhoomans@gmail.com
Alvast hartelijk dank.
Hero Of Time schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:29:
Is dit niet het geval 'tethered jailbreak'? Hoe lang heb je de iPhone al? Je moet namelijk voor appsync herstarten, en met een tethered JB krijg je dit resultaat. Met blackra1n als JB methode moet je BR opnieuw draaien om 'm verder te kunnen booten.
Lijkt me inderdaad een tethered jailbreak. Geen idee hoe dat verder werkt met weer jailbreaken, maar lijkt me dat je dus een (redelijk) nieuwe iphone (3GS) hebt.

Verder kan je wel Cydia installeren na de jailbreak ;) als je Blackra1n gebruikt, laat je de iphone eerst jailbreaken, daarna heb je een extra icoontje met een zwarte druppel, en daarmee installeer je Cydia. Dit is wel anders dan bij Pwnagetool, moet ik toegeven.
MsG schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:23:
Kan je eens beschrijven hoe je dat doet? Vanuit Cydia een image er over heen :? :).

Als ik die netwerk settings reset sprong mn iphone alle vorige keren in een oneindige reset loop, maar dit is de eerste keer dat ik niet een backup meer gebruik van mn 3G naar 3GS, maar helemaal een clean install heb gedaan, dus misschien dat dat nu ook weer normaal doet, ik durf het echter niet te proberen :). Ik heb het idee dat mijn lichtsensor nu sneller de helderheid reguleert. Misschien is dat in de techniek onderwater anders in een 3G dan een een 3GS.
Denk dat we een klein misverstandje hebben ;)

Wat ik heb gedaan, is mijn iphone gejailbreakt met Blackra1n. Daarna heb ik een image gemaakt met behulp van Pwnagetool 3.1.4 en daarbij heb ik aangegeven dat ik Cydia mee wil in laten 'bouwen'. Pwnagetool kan je alleen op een Mac uitvoeren, dus dat is het enige nadeel. Daarna heb ik in itunes shift+restore gedaan, en die image geselecteerd. Verse installatie, met jailbreak en cydia.

Edit:
Oh ja, Tijgert, ben benieuwd of die image die ik je nu heb gestuurd werkt ;) Laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nomad schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:13:
andere pc geprobeerd en dat gaf de oplossing idd, waarom weet ik ook niet. Eerder werkte het wel op mijn eigen pc, maar ach ja, nu iphone weer zoals die moet zijn, broken out of jail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik zit met een gek probleem. Mijn 3G draait up dit moment OS 3.0 met een JB via redsnow. Maar omdat ik eingelijk weinig gebruik maak van de mogelijkheden die een JB me geven wil ik hem updaten naar de orginele OS.

Maar als ik een update of restore wil doen via iTunes krijg ik altijd een foutmelding (unknown error, dus zonder nuttige informatie.) Het enige wat ik daarna kan doen is via redsnow 3.0 er weer op zetten wat verder zonder problemen lukt.

Is er een mogelijkheid om op een andere manier dan iTunes een firmware erop te zetten die niet een JB heeft?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En als je een andere PC probeert of echt in DFU modus gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
MsG schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:03:
En als je een andere PC probeert of echt in DFU modus gaat?
Andere PC heb ik nog niet geprobeerd, dat is een goede.
Echt in DFU wel geprobeert maar dat geeft het zelfde resultaat.

[edit] net nog een keer op eigen PC (even geen andere om te testen) in DFU mode geprobeerd. Maar dan blijft iTunes hangen met "waiting for ipod" en daarna een melding dat mijn ipod niet goed herkent is.

[ Voor 26% gewijzigd door Rusty op 18-01-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
En dit:

Uitzetten, Home-knop inhouden, usb kabel verbinden tussen PC en iPhone, wachten totdat iTunes logo verschijnt, home-knop loslaten.

Restoren met nieuwste firmware (die laad je gewoon door iTunes downloaden, neem ik aan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Opgelost: op een andere PC werkte het zonder problemen.
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Snap alleen niet waarom je vrijwillig JB-af wil. Je hebt er geen hinder van en het geeft alleen maar extra mogelijkheden :). maar mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Ik wilde er vanaf omdat ik een paar apps wilde die alleen op 3.1.2 draaien. Ik had nog 3.0 en ik heb geen zin in een tethered JB. En aangezien ik eigenlijk geen enkele van de voordelen echt gebruikte dacht ik laat ik de JB er af halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hoe weet je zo zeker dat je in de tethered jailbreak categorie valt dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Precies, je hebt 't of je hebt 't niet. Je krijgt door een update van de firmware niet spontaan een tethered JB, tenzij Apple iets aanpast waar de hackers nog niet omheen hebben weten te werken (zoals de bootrom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Dan heb ik wellicht niet goed gelezen, ik was in de veronderstelling dat je bij 3.1.2 altijd een tethered JB had.
Of hebben dat alleen de nieuwe iphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:56
Rusty schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:59:
Dan heb ik wellicht niet goed gelezen, ik was in de veronderstelling dat je bij 3.1.2 altijd een tethered JB had.
Of hebben dat alleen de nieuwe iphones?
Komt voor bij iphones die geproduceert zijn na +- week 40. Zie topicstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het tethered slaat op de vernieuwde bootrom, die komt alleen voor bij 3.1.2 omdat hedendaagse iphones/ipods/etc niet meer met een oudere versie geleverd worden, maar in principe staat het los van de software. Als je een affected device hebt zou je het met eerdere softwareversies ook hebben. Aangezien jij succesvol een JB hebt gehad heb je dus een device zonder vernieuwde bootrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
Ah thanks, ik had de topicstart dus niet helemaal goed gelezen.
Wellicht dat ik dan toch weer een JB er op gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is er inmiddels al iets wat softwarematig EXACT hetzelfde doet als de ringer switch? Mijn ervaring met de iPhone is dat die ringer toch wel gaat wiebelen bij veelvuldig switchen, en doe het net zo lief via SBSettings als het mogelijk is. Heb al eens eerder gezocht maar toen was er niks voor.

Even Auto Silent geprobeerd, maar die werkt helemaal niet. Hoor nog steeds het tikken van het keyboard.

Ik gebruik praktisch altijd silent dus heb het liefst of een SBSettings toggle óf gewoon een progje die alleen bij de betreffende apps even in geluidsmodus gaat.

EDIT: De SBSettings silent toggle schijnt te werken

[ Voor 35% gewijzigd door MsG op 20-01-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48

paQ

Ik word helemaal gek.
geen push functionaliteit... :(
Alle vindbare opties via google al geprobeerd en diverse fixjes via cydia en rock, maar helaas.

Gejailbreakt en simlockvrij via blackrain, maar op een vodafone netwerk.
moet ik maar tot de conclusie komen dat het nooit meer zal werken? :'(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
Hoe komt het?? Eerst gejailbreakt dan pas geactiveerd?
Is het niet mogelijk hem te restoren --> activeren en dan jailbreaken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

geen idee
Ik heb hem zo gekocht (met dat blackra1n e.d. er al op)

Toen ik geen youtube kon kijken ben ik gaan graven en vond ik die push fix. Die is haast onvindbaar, maar de 4e link was raak. Youtube doet het dan ook gewoon, maar de apps geven geen notifiers.

maar is het is dus wel stap voor stap te verhelpen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
PSP123 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:05:
[...]

Hoe komt het?? Eerst gejailbreakt dan pas geactiveerd?
Is het niet mogelijk hem te restoren --> activeren en dan jailbreaken???
Als je een factory-unlocked exemplaar hebt, dan kan dat. Maar aangezien die van paQ waarschijnlijk van een simlock was voorzien, dan zal die methode iig niet werken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waarom lezen mensen die geen werkende push hebben nooit? :) ik heb het serieus al honderdmiljoenmiljard keer gepost, wss zelfs nog 4 keer op deze pagina ook nog.

Maar goed ik ben de ergste niet:

Activeren, dan pas jailbreak. PUNT. Blijkbaar heeft jouw verkoper dat activeren nooit gedaan. Oftewel, fix even een t-mobile kaartje en activeer en daarna jailbreaken. TADAA. Push én youtube.

Pushfix werkt niet, of heb je een leuke oplossing hoe je een paar certificaten deelt met 10.000+ users? :) een soort rooster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revelry
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoe kom je aan een t-mobile kaartje:P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Revelry schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:53:
Ik denk dat MsG ervan uitgaat dat je dan gewoon even een prepaid-kaartje haalt. Zou kunnen, is wel een beetje sneaky activeren naar mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Of gewoon je buurman/vrouw/buurjongen/meisje, vriend/vriendin/kennis of familielid vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Zorg dat degene waarvan je leent niet ook een iPhone heeft.

Dan krijg je elkaars push berichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Revelry schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:53:
marktplaats. Maar je kan ook zoals vele anderen deden je certificaat op internet kopen bij een zo'n gast. Maar die is maar een jaar geldig, en je kan dus beter een simkaartje kopen. Maar aan de andere kant, hoevaak gebruik je push? :)
Vanx schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:54:
Zorg dat degene waarvan je leent niet ook een iPhone heeft.

Dan krijg je elkaars push berichten :+
Niet als jij gewoon opnieuw activeert met die iPhone hoor :). Certificaat is niet gebonden aan iPhone, maar aan zn eigen uniekheid.

[ Voor 30% gewijzigd door MsG op 20-01-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

MsG ik heb je berichten wel gelezen hoor ;)
maar voor mij is het mosterd na de maaltijd.
Ik weet ook niet of hij simlockvrij was, of niet.

anyway.
Mijn vrouw heeft t-mobile (zonder Inet abo overigens)
Kwestie van kaartje erin?
moet er een APN worden ingevuld? of is dat niet nodig?

maar hij zal eerst ge-unjailbraikt moeten worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 16:21
paQ schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:39:
MsG ik heb je berichten wel gelezen hoor ;)
maar voor mij is het mosterd na de maaltijd.
Ik weet ook niet of hij simlockvrij was, of niet.

anyway.
Mijn vrouw heeft t-mobile (zonder Inet abo overigens)
Kwestie van kaartje erin?
moet er een APN worden ingevuld? of is dat niet nodig?

maar hij zal eerst ge-unjailbraikt moeten worden :?
Herstellen naar fabrieksinstellingen
Dan wordt bij het opstarten de mogelijkheid tot activeren gegeven, dat doen je dan met de t-mobile kaart.
Daarna Blackrain draai en jb en simunlock uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

effe apps backuppen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja maar zodra je een oude backup terugzet overwrite je ook je niet-werkende certificaten (althans dit schijnt zo te zijn) dus je moet ze dan extracten uit de nieuwe installatie en terugplaatsen.

Nimble en Inject zijn de toverwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revelry
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@ MSG ik wil graag youtube gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dan is die pushfixer afoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft een JB voor gevolgen voor mijn gekochte apps die op mij iPhone staan? Kan ik die behouden/updaten (gratis of betaald). Of kan ik na een JB niets meer syncen wat uit de apppstore komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:45:
Wat heeft een JB voor gevolgen voor mijn gekochte apps die op mij iPhone staan? Kan ik die behouden/updaten (gratis of betaald). Of kan ik na een JB niets meer syncen wat uit de apppstore komt?
Dit blijft nog gewoon werken :) Misschien moet je je iphone eerst opnieuw installeren, dus herstellen en activeren, daarna jailbreak (is beter voor JB's), maar als je daarna weer synchroniseert en je backup terugzet, moet alles gewoon werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruubster op 21-01-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Revelry schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:36:
@ MSG ik wil graag youtube gebruiken :P
De pushfix is afdoende voor youtube, maar push gaat er niet mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

uhm... even een vraagje van huishoudelijke aard.
Als ik hem fabrieks-herstel zeg maar, hoe krijg ik dat blackra1n er dan weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

dubbelklik op Blackra1n.exe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

dubbelklik op Blackra1n.exe
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

de moeilijkste dingen zijn zo simpel :+

het is gelukt, én de notifications werken!
jailbrake ook gelukt en simlock vrij.

nu issie alleen vastgelopen na een app van Rock :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

rock is ook gaar imho, gebruik cydia...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Ik ben het eens met Damian; Rock is misschien wel mooier en sneller dan Cydia, maar Cydia is vele malen beter, ik zou Rock links laten liggen

[ Voor 17% gewijzigd door ijskonijn op 22-01-2010 11:33 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zeau.
alles werkt dan weer.
hij was behoorlijk gebrickt. al die tooltjes om te unbricken werkten niet.

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 23-01-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik het goed?
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=5527

Het is niet mogelijk voor mij, ik zit bij KPN, om mijn iPhone OS te updaten naar 3.1.2, jailbreaken en vervolgens nog met mijn KPN sim te gebruiken? Moet ik eerst normaal updaten en daarna blackra1n eroverheen gooien?

Ben best wel huiverig, ben namelijk dolblij met mijn iPhone, maar wil wat apps kopen die 3.1 nodig hebben.

iClarified zegt pwnagetool, iphoneclub.nl zegt dat pwnagetool niet werkt met iPhone 3GS. Jullie zeggen dat je gewoon normaal kunt updaten en met blackra1n je unlock behoudt, iClarified zegt dat je pwnagetool moet gebruiken om veilig naar 3.1 te updaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is afhankelijk hoe je je unlock hebt gekregen. Officieel via T-mobile/Apple, of door 'm softwarematig te unlocken? Mijn 3Gs is officieel geunlockt en heb gewoon m'n pre-paid Hi (KPN) sim erin. Vlak na de registratie/activatie/whatever geupdate naar 3.1.2, daarna JB eroverheen gegooid, geen probleem.
Je kan je unlock ook weer krijgen via BlackSn0w van geohot. Is een optie in de BlackRa1n app op je phone, en staat ook in Cydia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij komt uit Groot-Brittannië en is door cd-media.nl geunlockt.

Kan ik updaten via iTunes en vervolgens zowel een unlock als jailbreak doen via Blackra1n? Mijn serienummer begint met 88936, dus ik heb niet de nieuwe bootrom.

Er is namelijk veel oude documentatie beschikbaar, dus ik vraag het graag voor de zekerheid na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gewoon updaten (backup eerst even ;)), activeer 'm en je weet vanzelf of hij nog unlocked it of niet. Als het dus niet het geval is, kan je 'm forceren via Blackra1n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een backup via iTunes heb ik niets aan toch als het mis gaat?
Hoe kan ik overigens backuppen? Dat gaat toch automatisch bij het synchroniseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Als je geen Sim-kaartje hebt van de originele provider zul je moeten leven met een iPhone zonder push. Je kan gewoon met iTunes een reservekopie oid maken. Dan je iPhone formatteren, updaten en activeren, daarna de backup weer terugzetten, daarna blackra1n er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Een goedemiddag! Ik heb het topic even doorgelezen en ik kom tot de volgende conclusie:
- Ik heb een iPhone 3G, dus niet de nieuwe bootrom. Ik kan jailbreaken en unlocken. Dit levert geen tethered jailbreak op.
- Ik moet eerst de update downloaden en installeren, de iPhone activeren en dán pas blackra1n eroverheen gooien

Kloppen mijn conclusies? Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door tdw op 23-01-2010 14:11 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:18:
Als je geen Sim-kaartje hebt van de originele provider zul je moeten leven met een iPhone zonder push. Je kan gewoon met iTunes een reservekopie oid maken. Dan je iPhone formatteren, updaten en activeren, daarna de backup weer terugzetten, daarna blackra1n er over.
Dat verwart me best wel... moet ik de iPhone nu formatteren voor een goede update met unlocked jailbreak? (hij is nu al unlocked op oude OS)

Ik heb al voor 3,- een T-mobile certificaat gekocht, van jou 8)7.
Dat certificaat kan ik toch terugzetten als hij wordt vervangen na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ow ben jij die persoon :P. Ja dan hoef je helemaal niet te activeren. Gewoon updaten, blackrain draaien en die certificaten terugzetten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
  • Laatst online: 25-05 20:43
tdw schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:07:
Een goedemiddag! Ik heb het topic even doorgelezen en ik kom tot de volgende conclusie:
- Ik heb een iPhone 3G, dus niet de nieuwe bootrom. Ik kan jailbreaken en unlocken. Dit levert geen tethered jailbreak op.
- Ik moet eerst de update downloaden en installeren, de iPhone activeren en dán pas blackra1n eroverheen gooien

Kloppen mijn conclusies? Alvast bedankt!
Dit klopt in zijn geheel. :-) Echter zou ik er nog één stap tussen plakken (voor het Blackra!n draaien):

Maak een backup (rechtermuisknop in het menu op je 'iPhone van ...' en dan backup o.i.d.), deze neemt al je instellingen over in een backup bestand. Altijd handig als je ooit terug wilt o.i.d. :-)

Verder uiteraard succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik de iPhone activeren voor het draaien van blackra1n?

Als ik een iPhone 3GS heb met een oude bootrom, dan kan het dus nooit mis gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:58:

MsG schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:16:
Ow ben jij die persoon :P. Ja dan hoef je helemaal niet te activeren. Gewoon updaten, blackrain draaien en die certificaten terugzetten :P.
Nee, en zonder simkaart van het belbedrijf kan je niet eens activeren. Ik weet niet wat er gebeurt als op random tijden de stroom uitvalt, maar ik heb nog nooit gehoord dat er iets definitief mis ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Op zich niet nee, gewoon updaten met iTunes en daarna meteen Blackra1n draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

moet ik de iPhone nu formatteren voor een goede update met unlocked jailbreak?
Kan je een iPhone formatteren dan?? (serieuze vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 14:58:

Dat zou ik wel aanraden ja, zeker als je gewoon gebruik maakt van T-mobile. Voor het JB'en ook niet vergeten youtube even op te starten (iets met een certificaat) en zorgen dat je minstens één pushnotification ontvangt (Hyves bijvoorbeeld), dat heb ik ergens gelezen althans.

Het kan sowieso eigenlijk niet mis gaan, je kunt ten alle tijden herstellen (houdt hierbij rekening met het feit dat je gegevens kunt verliezen zonder 'herstelbestand' cq. backup).

Daarbij kan ik het niet vaak genoeg zeggen, verander tevens je (beide root & mobile) SSH wachtwoorden na het jailbreaken! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
Tijgert schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:03:
[...]

Je kunt de gehele schijf wel leegmaken ja, maar écht formatteren zou ik niet weten. En opstarten gaat hij sowieso niet meer doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tijgert schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:03:
[...]

Hij bedoeld denk ik restoren, waarbij de iPhone helemaal leeg wordt gemaakt tov updaten waarbij de bestanden er meteen op blijven staan.
ronn0 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:03:
[...]
Daarbij kan ik het niet vaak genoeg zeggen, verander tevens je (beide root & mobile) SSH wachtwoorden na het jailbreaken! ;-)
Na het installeren van SSH inderdaad de wachtwoorden veranderen, maar na de jailbreak staat SSH er niet standaard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
fsfikke schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:06:
[...]

Hij bedoeld denk ik restoren, waarbij de iPhone helemaal leeg wordt gemaakt tov updaten waarbij de bestanden er meteen op blijven staan.

[...]

Na het installeren van SSH inderdaad de wachtwoorden veranderen, maar na de jailbreak staat SSH er niet standaard op.
Na het installeren van Cydia had ik er wel degelijk een SSH server op draaien. My bad dus eigenlijk, beter verwoord: Na het installeren van Cydia niet vergeten SSH-wachtwoorden te veranderen van de users root & mobile (standaard alpine).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle Cydia applicaties zijn wel weg, maar maakt me echt niets uit. :D Alles ging uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan heb je toch echt wat gedaan, want SSH wordt standaard niet meegeleverd hoor, echt niet. Mogelijk dus vanaf een restore gewerkt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onmogelijk, ik heb slechts een OS update gedaan + blackra1n gedraaid en direct was alles van Cydia al weg. Het kan met de vorige unlock door de verkoper te maken hebben, deze heeft ook Cydia destijds geinstalleerd.

Dit is de 1e keer dat ik zelf een jailbreak/unlock heb gedaan, vandaar dat ik ook zo paranoïde was. 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:25:
Onmogelijk, ik heb slechts een OS update gedaan + blackra1n gedraaid en direct was alles van Cydia al weg. Het kan met de vorige unlock door de verkoper te maken hebben, deze heeft ook Cydia destijds geinstalleerd.

Dit is de 1e keer dat ik zelf een jailbreak/unlock heb gedaan, vandaar dat ik ook zo paranoïde was. 8)7
MsG heeft het over ronn0. De 1e keer kan spannend zijn, maar als je de goede hardware hebt (voor week 40) kan je de software bijna altijd wel weer goed krijgen.

Bij Rock App is er een mogelijkheid om al je applicaties die je via Cydia geinstalleerd had weer terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronn0
MsG schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:23:
Dan heb je toch echt wat gedaan, want SSH wordt standaard niet meegeleverd hoor, echt niet. Mogelijk dus vanaf een restore gewerkt oid?
Als ik dingen via Cydia installeer gaat dit ook altijd via een 'SSH Terminal'-achtig scherm. Zelf heb ik nooit openSSH o.i.d. erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronn0 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:37:
[...]

Als ik dingen via Cydia installeer gaat dit ook altijd via een 'SSH Terminal'-achtig scherm. Zelf heb ik nooit openSSH o.i.d. erop gezet.
SSH is dat je via internet kunt inloggen op je iPhone, probeer eens met een SSH-client als PuTTY op je iPhone in te loggen, via algemeen->netwerk->wifi-verbinding kun je het ip zien.

Het installeren van Cydia installeert niet SSH. Cydia spreekt gewoon de packet manager aan van het OS en laat zien wat het resultaat is op het beeldscherm. Het is inderdaad het resultaat wat je zou zien als je het handmatig doet via SSH.

Maar als je zelf op je iPhone wilt inloggen, moet je openSSH installeren en dan is het inderdaad cruciaal dat je je iPhone wachtwoord wijzigt. Indien je openSSH niet hebt geinstalleerd, kan niemand op je iPhone inloggen en ben je sowieso veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Er staat duidelijk in de TW dat unlocken niet is toegestaan.

[ Voor 106% gewijzigd door Hoedje op 24-01-2010 11:50 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Misschien is de vraag hier al gesteld maar: Kan ik mijn Iphone 3GS met firmware 3.0 (jailbroken) upgraden naar 3.1.2 zonder de jailbreak en de geïnstalleerde cydia programma's te verliezen? Als ik het goed begrijp kan dit met sn0wbreeze maar ik kom er niet achter hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

CrimsoN72 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:53:
Misschien is de vraag hier al gesteld maar: Kan ik mijn Iphone 3GS met firmware 3.0 (jailbroken) upgraden naar 3.1.2 zonder de jailbreak en de geïnstalleerde cydia programma's te verliezen? Als ik het goed begrijp kan dit met sn0wbreeze maar ik kom er niet achter hoe...
Hmm, ik heb het hier een tijdje geleden nog gevraagd (kijk even een of twee pagina's terug), er werd toen gezegd dat het niet mogelijk is je JB en apps te behouden. Je zal met een schone lei beginnen, de JB er weer overheen moeten zetten (of de FW die je gebruikt om te restoren heeft al de JB erin ala Pwng) en de apps ook weer moeten installeren en configureren.
Ik denk dat Sn0wBreeze een backup maakt van je instellingen en lijst van packages die je hebt, welke je dan weer kan aanroepen om terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
CrimsoN72 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:53:
Nee, je moet alle je Cydia programmas opnieuw installeren. In dit topic staat een paar backup programma's: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2

sn0wbreeze heeft hier helemaal NIKS mee te maken. Lees gewoon de FP door, daar staat precies hoe je 3.1.2 kan jailbreaken.

Sn0wbreeze is smerige software. De maker ervan heeft verschillende copyrighted software zonder toestemming gekopieerd (van het dev-team) en andere software, die onder GPL vrijgegeven is, gebruikt zonder zijn eigen source vrij te geven. Ook heeft hij de Apple bootloader overgenomen, die natuurlijk copyrighted is. Het gebruik van dat stukje software is precies wat Apple nodig heeft voor een grote berg rechtszaken en andere gesodemieter vs de Jailbreak community.

Het gebruik van deze software is ZEER af te raden!

Verschillende tweets van MuscleNerd die dit specifiek aangeven:Redsn0w voor 3.1.2 komt binnenkort ook uit. Daar volgt nog een stukje over, eerst maar is dinsdagavond afwachten 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Vanx op 24-01-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

ronn0 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:37:
[...]

Lol klok en klepel. Terminal != SSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimsoN72
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 12:18
Hero of Time en Vanx bedankt voor jullie snelle respons. Ik weet echter niet of ik daar wel zin in heb. Misschien wacht ik wel op de 4.0 software voordat ik dit doe (na de wachttijd op een nieuwe jaibreak uiteraard)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Je kan toch gewoon AptBackup installeren. Dan die weer installeren op je nieuwe systeem en voila je hebt al je Cydia apps weer. of denk ik te makkelijk?

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.