Volgens mij werkt dat maar heel beperkt; De apps worden opgeslagen maar alle instellingen niet (dacht ik) en daarbij komt dat het programma regelmatig niet werkt (oorzaak onbekend) heb ik ergens gelezen.MsG schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:54:
Je kan toch gewoon AptBackup installeren. Dan die weer installeren op je nieuwe systeem en voila je hebt al je Cydia apps weer. of denk ik te makkelijk?
Ik heb een vraag omdat ik er nu totaal niet meer uit kom.
Wat is het probleem:
Ik heb mijn iPhone 3g(s) die al gejailbreakt was op versie 3.0 geupdate via Pwnage Tool naar 3.1.2, bij het begin leek alles helemaal perfect te zijn tot dat ik er achter kwam dat ik niet kon bellen of gebeld worden.
Telefoon komt uit Engeland (Cd-media) dus is simlockt, heb wel de O2 simkaart erbij gehad.
Informatie zoals het er nu staat:
Versie: 3.1.2 (7D11)
Model: MC131B
Baseband: 04.26.08
Wat ik al geprobeerd heb is:
Reset van de netwerk instellingen
Opnieuw via iTunes alt-herstel en dan de Custom Firmware herstellen.
Helaas helpen deze dingen alle bij niet.
Probleem opgelost door de officele 3.1.2 update te draaien met daarbij blackra1n.
Wat is het probleem:
Ik heb mijn iPhone 3g(s) die al gejailbreakt was op versie 3.0 geupdate via Pwnage Tool naar 3.1.2, bij het begin leek alles helemaal perfect te zijn tot dat ik er achter kwam dat ik niet kon bellen of gebeld worden.
Telefoon komt uit Engeland (Cd-media) dus is simlockt, heb wel de O2 simkaart erbij gehad.
Informatie zoals het er nu staat:
Versie: 3.1.2 (7D11)
Model: MC131B
Baseband: 04.26.08
Wat ik al geprobeerd heb is:
Reset van de netwerk instellingen
Opnieuw via iTunes alt-herstel en dan de Custom Firmware herstellen.
Helaas helpen deze dingen alle bij niet.
Probleem opgelost door de officele 3.1.2 update te draaien met daarbij blackra1n.
[ Voor 6% gewijzigd door Robert1989 op 26-01-2010 01:42 ]
Verwijderd
Zou het kunnen zijn dat apple er zelf achter zit zodat ze juist naar de rechter kunnen stappen.
Zeg maar de Bin laden/ Bush/ 911 strategie. Maar dan van Apple. Tis tenslotte amerikaans met amerikaanse praktijken: Als je geen aanwijsbare reden hebt om een oorlog (best verdienende economie) te beginnen, Creeer je toch een vijand!
Zeg maar de Bin laden/ Bush/ 911 strategie. Maar dan van Apple. Tis tenslotte amerikaans met amerikaanse praktijken: Als je geen aanwijsbare reden hebt om een oorlog (best verdienende economie) te beginnen, Creeer je toch een vijand!
Vanx schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:25:
[...]
Nee, je moet alle je Cydia programmas opnieuw installeren. In dit topic staat een paar backup programma's: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
sn0wbreeze heeft hier helemaal NIKS mee te maken. Lees gewoon de FP door, daar staat precies hoe je 3.1.2 kan jailbreaken.
Sn0wbreeze is smerige software. De maker ervan heeft verschillende copyrighted software zonder toestemming gekopieerd (van het dev-team) en andere software, die onder GPL vrijgegeven is, gebruikt zonder zijn eigen source vrij te geven. Ook heeft hij de Apple bootloader overgenomen, die natuurlijk copyrighted is. Het gebruik van dat stukje software is precies wat Apple nodig heeft voor een grote berg rechtszaken en andere gesodemieter vs de Jailbreak community.
Het gebruik van deze software is ZEER af te raden!
Verschillende tweets van MuscleNerd die dit specifiek aangeven:Redsn0w voor 3.1.2 komt binnenkort ook uit. Daar volgt nog een stukje over, eerst maar is dinsdagavond afwachten
- http://twitter.com/MuscleNerd/status/7563489784
- http://twitter.com/MuscleNerd/status/7563654933
- http://twitter.com/MuscleNerd/status/7563386489
- http://twitter.com/MuscleNerd/status/7544244670
- http://twitter.com/MuscleNerd/status/7545302348
Volgens mij draag je je aluhoedje wat te vaak
. Dat Bin Laden verhaal is ook maar een onderbuikgevoel.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
(Ik zou zeggen kijk eens naar "Zeitgeist", en "loose change" allebij te verkrijgen via google video, met nederlandse subs, je staat te kijken bij het overweldigende bewijs. Wist je bijvoorbeeld dat er buiten de twintowers nog een gebouw is neergestort??? toevallig het hoofdkwartier van de cia en andere loosche overheidsdiensten? Dat 2 weken voor de aanslag de honden explosievendienst niet meer nodig was? de beveiliging werd opgeheven? Dat Bush
in ZAKEN zit met de familie van Bin
Laden? en nog zo meer.)
Op de vraag wie iets te winnen heeft is maar 1 antwoord mogelijk, APPLE !
Echter de community deed nog niets "verkeerds". Nu komt er een debiel van hisn0w de community verpesten, Waarom zou hij dat doen? Hij heeft daar niets bij te winnen want iedereen SCHIET op hem!
Dus zoals zo vaak in het bedrijfsleven zal er nu ook een stromannetje gevonden zijn in de naam van hisn0w , zodat Apple de gehele community over 1 kam kan scheren, en zodoende eindelijk een reden heeft om naar de rechter te kunnen stappen.
Et Voilla, uw eigen gecreerde oorlog, met als doel NOG MEER WINST ! ! !
Als u een andere verklaring heeft hoor ik die graag.
Op de vraag wie iets te winnen heeft is maar 1 antwoord mogelijk, APPLE !
Echter de community deed nog niets "verkeerds". Nu komt er een debiel van hisn0w de community verpesten, Waarom zou hij dat doen? Hij heeft daar niets bij te winnen want iedereen SCHIET op hem!
Dus zoals zo vaak in het bedrijfsleven zal er nu ook een stromannetje gevonden zijn in de naam van hisn0w , zodat Apple de gehele community over 1 kam kan scheren, en zodoende eindelijk een reden heeft om naar de rechter te kunnen stappen.
Et Voilla, uw eigen gecreerde oorlog, met als doel NOG MEER WINST ! ! !
MsG schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:01:
Volgens mij draag je je aluhoedje wat te vaak. Dat Bin Laden verhaal is ook maar een onderbuikgevoel.
Verwijderd
offtopic:
Haha, sorry, moet alleen ff vertellen dat ik me gewoon helemaal aansluit bij het bovenstaande. Mooi hoe je tot de vergelijking bent gekomen met Bin Laden. Wij (de gewone mens) zullen het in ieder geval nooit (zeker) weten
Haha, sorry, moet alleen ff vertellen dat ik me gewoon helemaal aansluit bij het bovenstaande. Mooi hoe je tot de vergelijking bent gekomen met Bin Laden. Wij (de gewone mens) zullen het in ieder geval nooit (zeker) weten
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 15:25 . Reden: censored by W. J. Donovan ]
offtopic:
Maar als je wil kan je overal wel wat in zien. Ik weet er nog 1: Tweakers heeft een aardbeving veroorzaakt in Haiti om zo goodwill te krijgen door hun actie. Doel: NOG MEER WINST ! ! !

Maar als je wil kan je overal wel wat in zien. Ik weet er nog 1: Tweakers heeft een aardbeving veroorzaakt in Haiti om zo goodwill te krijgen door hun actie. Doel: NOG MEER WINST ! ! !
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
@MSG,
Waar jij het over hebt noemen we "The Butterfly effect".
om toch weer ontopic te gaan.
Kijk wie de partijen zijn. Apple, en de Jailbraek Community.
Wie verliest momenteel? Apple.
Wie wint momenteel? JB C.
Wie is geirriteerd omdat ze inkomsten mislopen? Apple.
Wie wil dat de situatie verandert? Apple.
Wie is bereid naar de rechter te stappen als ze genoeg "armo" hebben? Apple
Wie heeft de meeste know how? Apple
Wie zijn de smerigste voor de consument met al zijn beperkingen? Apple
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan!
Oftopic:
Al eens een stalen gebouw zien instorten wat in de fik stond? ik niet! Toch is het gebeurt met "building 7".
6 weken voor de aanslagen werd het hele wtc complex verzekerd tegen meervoudige terroristische aanslagen
ter waarde van 3.4 miljard dollar per verzekerd geval....Winst voor Larry Silverstein 3 x 3.4 miljard dollar!
Een leek noemt het toeval, een denkend mens weet dat toeval niet bestaat!
Om on topic af te sluiten:
Apple laat het toeval voor zich werken!
Waar jij het over hebt noemen we "The Butterfly effect".
om toch weer ontopic te gaan.
Kijk wie de partijen zijn. Apple, en de Jailbraek Community.
Wie verliest momenteel? Apple.
Wie wint momenteel? JB C.
Wie is geirriteerd omdat ze inkomsten mislopen? Apple.
Wie wil dat de situatie verandert? Apple.
Wie is bereid naar de rechter te stappen als ze genoeg "armo" hebben? Apple
Wie heeft de meeste know how? Apple
Wie zijn de smerigste voor de consument met al zijn beperkingen? Apple
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan!
Oftopic:
Al eens een stalen gebouw zien instorten wat in de fik stond? ik niet! Toch is het gebeurt met "building 7".
6 weken voor de aanslagen werd het hele wtc complex verzekerd tegen meervoudige terroristische aanslagen
ter waarde van 3.4 miljard dollar per verzekerd geval....Winst voor Larry Silverstein 3 x 3.4 miljard dollar!
Een leek noemt het toeval, een denkend mens weet dat toeval niet bestaat!
Om on topic af te sluiten:
Apple laat het toeval voor zich werken!
Ik denk dat het eerder net zoiets is als met Psystar. Lekker leechen van gratis werkende hobbyisten. Vervolgens proprietair verkopen. Als er rechtzaken komen zal het echt niet zomaar legale toepassingen weg kunnen nemen hoor, alleen dingen die inbreuk maken op copyright zelf, zoals bijv. zo'n stuk code.
Apple kan de Jailbreakscene eerder tegemoet komen, er is nu gewoon een noodzaak voor een jailbreak op heel veel fronten. Ik kom van andere high end smartphones af en ik word een beetje verdrietig om dingen als push als multitask. Ik denk dat Apple de jailbreak-people helemaal niet zo erg als een enorme bedreiging zien. Veel non-pc mensen denken "kraken" "breaken"? Aah dat is eng en maakt mn iPhone kapot. Heel veel mensen ook in het normale iPhone topic die het niet aandurven. Maar goed ik zie niet wat het probleem is.
Apple kan de Jailbreakscene eerder tegemoet komen, er is nu gewoon een noodzaak voor een jailbreak op heel veel fronten. Ik kom van andere high end smartphones af en ik word een beetje verdrietig om dingen als push als multitask. Ik denk dat Apple de jailbreak-people helemaal niet zo erg als een enorme bedreiging zien. Veel non-pc mensen denken "kraken" "breaken"? Aah dat is eng en maakt mn iPhone kapot. Heel veel mensen ook in het normale iPhone topic die het niet aandurven. Maar goed ik zie niet wat het probleem is.
Ik denk ook dat het hele jailbreaken wat overhyped is. Minder dan 10% van de mensen die een iphone bezitten jailbreaken.
The Sartorialist
Overhyped of niet, al zou maar de helft van alle jailbreakers de iPhone gekocht hebben juist vanwege de mogelijkheid om te JB'n (zoals ik), dan is dat in absolute aantallen een flinke hoeveelheid. Ook die mensen kopen apps, dus da's extra geld hoe je het ook wend of keert.
Tel daarbij op dat Android straks Apple voorbij zal gaan in verkopen en dat men klanten gaat verliezen met die strakke heerscherige attitude en je kan nagaan dat JB'n uitroeien Apple enkel in de vingers zal snijden.
Aan de andere kant, met 3,34 Miljard Dollar winst kan je je wel een beetje arrogantie veroorloven... maar het kost wel geld.
Tel daarbij op dat Android straks Apple voorbij zal gaan in verkopen en dat men klanten gaat verliezen met die strakke heerscherige attitude en je kan nagaan dat JB'n uitroeien Apple enkel in de vingers zal snijden.
Aan de andere kant, met 3,34 Miljard Dollar winst kan je je wel een beetje arrogantie veroorloven... maar het kost wel geld.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Mijn iPhone is deze week al 3x vastgelopen.
De eerste keer was afgelopen maandag (18:00), toen zat hij aan de autolader in mijn auto. De telefoon reageerde nergens op, bleef 'zwart'.
De tweede keer was gistermiddag (woensdag 14:00). Ik deed 'm aan en zag alleen de achtergrond en de bovenbalk. Reageerde weer nergens op. Ik de powerknop indrukken, krijg je de power-off slider, maar kon hem niet uitzetten. De interface reageerde nergens op, maar de achtergrondverlichting wel.
Vanochtend weer. Gebruik mijn iPhone als wekker. Om 6:00 ging ie af. Maar hij reageerde weer nergens op. Moest weer de power+homeknop indrukken om de telefoon uit te zetten (ben allang blij dat de wekker nog wel af ging
)
Het enige wat ik recentelijk heb geinstalleerd is VoIPover3G (wat overigens heerlijk werkt).
Hebben jullie hier ook ervaring mee?
De eerste keer was afgelopen maandag (18:00), toen zat hij aan de autolader in mijn auto. De telefoon reageerde nergens op, bleef 'zwart'.
De tweede keer was gistermiddag (woensdag 14:00). Ik deed 'm aan en zag alleen de achtergrond en de bovenbalk. Reageerde weer nergens op. Ik de powerknop indrukken, krijg je de power-off slider, maar kon hem niet uitzetten. De interface reageerde nergens op, maar de achtergrondverlichting wel.
Vanochtend weer. Gebruik mijn iPhone als wekker. Om 6:00 ging ie af. Maar hij reageerde weer nergens op. Moest weer de power+homeknop indrukken om de telefoon uit te zetten (ben allang blij dat de wekker nog wel af ging
Het enige wat ik recentelijk heb geinstalleerd is VoIPover3G (wat overigens heerlijk werkt).
Gisteren bij mij ineens 1x, maar daarvoor niet. Ik starte IM+ op, en ineens sloot ie af, startte opnieuw op, en mijn iphone heeft hij echt 5 minuten gedaan om op te starten.webmail schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:39:
Mijn iPhone is deze week al 3x vastgelopen.
Vanochtend weer. Gebruik mijn iPhone als wekker. Om 6:00 ging ie af. Maar hij reageerde weer nergens op. Moest weer de power+homeknop indrukken om de telefoon uit te zetten (ben allang blij dat de wekker nog wel af ging)
Wat ik wel heb, is dat bij BiteSMS soms staat dat ik maar iets van 63 karakters of zoiets kan smsen, in plaats van de 160 die ik eigenlijk heb. Geen idee of hij er ook daadwerkelijk 2 smsjes van maakt, maar wel rare melding. Iemand meer die dit herkent? Of die een oplossing heeft? Ik moet toegeven dat ik nog niet echt gezocht heb

Toevallig speciale tekens gebruikt? Die kosten ~40 karakters, weet niet specifiek welke speciaal zijn, sommige met een accent in ieder geval (maar dus niet alle: è, geloof ik niet).Ruubster schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:13:
Wat ik wel heb, is dat bij BiteSMS soms staat dat ik maar iets van 63 karakters of zoiets kan smsen, in plaats van de 160 die ik eigenlijk heb. Geen idee of hij er ook daadwerkelijk 2 smsjes van maakt, maar wel rare melding. Iemand meer die dit herkent? Of die een oplossing heeft? Ik moet toegeven dat ik nog niet echt gezocht heb
Verwijderd
help!
mijn iphone loopt vast, zie alleen opstartscherm met USB->iTunes.
Error 9 rijg ik als ik probeer te Herstellen.
iemand idee wat ik kan doen?
mijn iphone loopt vast, zie alleen opstartscherm met USB->iTunes.
Error 9 rijg ik als ik probeer te Herstellen.
iemand idee wat ik kan doen?
Nope, heb ik al vanaf dat ik begin met typen, en dan sluit ik de app af, begin ik opnieuw aan smsje, en dan is het weer goed. Maar heb meestal geen zin om helemaal af te sluiten en zo... Heb ook weinig zin om weer te herstellen en als nieuwe iphone beginnenVanx schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:07:
[...]
Toevallig speciale tekens gebruikt? Die kosten ~40 karakters, weet niet specifiek welke speciaal zijn, sommige met een accent in ieder geval (maar dus niet alle: è, geloof ik niet).
Wel weer wat geleerd, trouwens, ik wist niet dat dat meer karakters kostte.
Ik heb net geprobeerd de iphone 3gs van een vriend te jailbreaken. Hij heeft hem net nieuw, en als ik blackrain draai lijkt alles goed te gaan, maar hij wil niet rebooten. Ik krijg het itunes logo te zien en in itunes wordt als enige optie aangegeven hem te herstellen. Nu heb ik dat maar gedaan. Is dit nu het probleem van een tethered jailbreak? En zo ja, hoe krijg ik de iphone dan aan het werk, en wat moet ik doen als ik hem opnieuw moet opstarten? Altijd opnieuw blackrain draaien?
Ja, helaas wel.DarkShadow schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:38:
Ik heb net geprobeerd de iphone 3gs van een vriend te jailbreaken. Hij heeft hem net nieuw, en als ik blackrain draai lijkt alles goed te gaan, maar hij wil niet rebooten. Ik krijg het itunes logo te zien en in itunes wordt als enige optie aangegeven hem te herstellen. Nu heb ik dat maar gedaan. Is dit nu het probleem van een tethered jailbreak? En zo ja, hoe krijg ik de iphone dan aan het werk, en wat moet ik doen als ik hem opnieuw moet opstarten? Altijd opnieuw blackrain draaien?
Op het moment dat het itunes logo op je iphone verschijnt blackrain één keer draaien en wachten tot je telefoon opnieuw boot.
Je moet Blackra1n toch 2 keer draaien? teminste dat doe ik altijd en staat ook in de tekst die er komtMasterJR schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 19:03:
[...]
Ja, helaas wel.![]()
Op het moment dat het itunes logo op je iphone verschijnt blackrain één keer draaien en wachten tot je telefoon opnieuw boot.
Als je iphone dus wilt rebooten, dan moet je deze met een computer connecten (waar itunes+blackra1n op staat), Blackra1n draaien en als de melding komt dat die done is, Blackra1n nog eens draaien.
Dit is inderdaad een Tethered Jailbreak
Wat moet ik doen?
[mbr]De topicwaarschuwing lezen: ...maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken...[/]
shit, ik was net te laat, wou het net weghalen. Excuses!
[mbr]De topicwaarschuwing lezen: ...maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken...[/]
shit, ik was net te laat, wou het net weghalen. Excuses!
[ Voor 110% gewijzigd door DarkShadow op 28-01-2010 18:55 ]
Volgens mij heb ik een idee waar het aan ligt. Of ja, hoe ik het kan oplossen. Ik heb bij Quick Reply en dergelijke soms ook dat als ik een contact wil intypen, hij totaal andere contacten laat zien dat dat ik typ. Dit komt volgens mij omdat hij een 'teken' voor mijn tekst zet, die de iphone niet laat zien, en waardoor hij dus de tekst niet goed 'leest'. Dus ik ga eens proberen of dat dat misschien ook gebeurd bij sms-berichten.Vanx schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:07:
[...]
Toevallig speciale tekens gebruikt? Die kosten ~40 karakters, weet niet specifiek welke speciaal zijn, sommige met een accent in ieder geval (maar dus niet alle: è, geloof ik niet).
Ik kan dat teken gewoon verwijderen, dus dat is geen probleem.
Ik heb een probleempje:
Na een verse reinstall (3.1.2) heb ik eerst Ibismail geinstalleerd en gebruikt en pas daarna de default mail app.
Nu krijg ik in mijn default mail app geen mail meer terwijl ik wel alle accounts weer heb ingesteld als daarvoor.
Ik zie enkel de inbox van elke account en daarin staat een enkel 'bericht' met het aantal unread messages en 'load more messages'. Er op drukken heeft geen effect.
Waarom haalt hij geen post meer binnen? Kan het liggen aan dat ik niet eerst de default mail client gebruikte?
Na een verse reinstall (3.1.2) heb ik eerst Ibismail geinstalleerd en gebruikt en pas daarna de default mail app.
Nu krijg ik in mijn default mail app geen mail meer terwijl ik wel alle accounts weer heb ingesteld als daarvoor.
Ik zie enkel de inbox van elke account en daarin staat een enkel 'bericht' met het aantal unread messages en 'load more messages'. Er op drukken heeft geen effect.
Waarom haalt hij geen post meer binnen? Kan het liggen aan dat ik niet eerst de default mail client gebruikte?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Wat nog steeds neerkomt op een paar miljoen mensen die hun foon gejailbreaked hebben. Een "redelijk" aanzienlijke userbase dus.fstieger99 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:33:
Ik denk ook dat het hele jailbreaken wat overhyped is. Minder dan 10% van de mensen die een iphone bezitten jailbreaken.
Ik heb geen enkel idee wat Ibis is, maar het niet "eerst gebruiken" van de normale mailapp lijkt me niet erg aannemelijk. Maarja, je weet het nooit met die JB-apps, meeste vage bugs komen voorTijgert schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:37:
[ Voor 33% gewijzigd door Vanx op 30-01-2010 21:52 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik hoop dat iemand me kan helpen met een probleem waar ik al 4 dagen mee bezig ben en het antwoord niet op kan vinden.
Ik heb een Ipod Touch 16GB 2de generatie met 2.2.1 (5H11a) als huidige firmware. Ik heb hem een tijd geleden gejailbreakt en dat was allemaal goed gegaan. Nu moet ik hem updaten om de nieuwste games te kunnen installeren maar hier loop ik vast. Ik wil mijn Ipod weer jailbreaken naar de nieuwste firmwareversie maar het wil me niet lukken.
Ik heb echt heel google al afgezocht maar er is echt zo veel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. -.-
Maarja, ik hoop dat iemand mij wil helpen!
Alvast bedankt!
Ik hoop dat iemand me kan helpen met een probleem waar ik al 4 dagen mee bezig ben en het antwoord niet op kan vinden.
Ik heb een Ipod Touch 16GB 2de generatie met 2.2.1 (5H11a) als huidige firmware. Ik heb hem een tijd geleden gejailbreakt en dat was allemaal goed gegaan. Nu moet ik hem updaten om de nieuwste games te kunnen installeren maar hier loop ik vast. Ik wil mijn Ipod weer jailbreaken naar de nieuwste firmwareversie maar het wil me niet lukken.
Ik heb echt heel google al afgezocht maar er is echt zo veel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. -.-
Alvast bedankt!
Wat heb je allemaal al gedaan? Al geupdate naar 3.1.2? Al Blackra1n gedraaid? Wat lukt er niet? Aub meer infoVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:11:
Hallo,
Alvast bedankt!
Verwijderd
Heb hem nu hersteld in Itunes zodat de originele 2.2.1 er weer op staat. Nog niet geupdate naar 3.1.2 want dat is een betaalde update toch? Zou graag info willen wat de volgende stappen worden.
Hoeft niet een super uitgebreide tut te zijn want ik wil zelf ook best het een en ander googelen hoor.
Hoeft niet een super uitgebreide tut te zijn want ik wil zelf ook best het een en ander googelen hoor.
Van 2.2.1 weet ik niks af, en ook van betaalde update bij ipod weet ik niks... Kijk, als t nu over 3.1.2 gaat, kan ik wel helpenVerwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:44:
Heb hem nu hersteld in Itunes zodat de originele 2.2.1 er weer op staat. Nog niet geupdate naar 3.1.2 want dat is een betaalde update toch? Zou graag info willen wat de volgende stappen worden.
Wij mogen je niet helpen met het updaten naar 3.1.2 als je niet wil betalen.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:44:
Zodra je op 3.1.2 zit, op welke manier dan ook, kunnen we je wel helpen met jailbreaken/andere iTouch-dingen.
Zie dat het beter in dit topic past:
Ik heb gisterochtend mijn iPhone 3G gerestored naar 3.0.1 en opnieuw gejailbreakt.
Maar nu krijg ik geen internet meer via 3G of GPRS. Melding: Could not activate cellular data network: you are not subscribed to a cellular data service. Provider is Hi (=KPN). Kan wel gewoon bellen en smsen. Internet over WiFi werkt ook gewoon.
Hiervoor werkte 'ie vlekkeloos! Geen probleem met internet of wat dan ook. Had toen ook versie 3.0.1.
Heeft iemand een gouden tip om dit te fixxen?
Heb al via unlockit.co.nz geprobeerd.
Ik heb gisterochtend mijn iPhone 3G gerestored naar 3.0.1 en opnieuw gejailbreakt.
Maar nu krijg ik geen internet meer via 3G of GPRS. Melding: Could not activate cellular data network: you are not subscribed to a cellular data service. Provider is Hi (=KPN). Kan wel gewoon bellen en smsen. Internet over WiFi werkt ook gewoon.
Hiervoor werkte 'ie vlekkeloos! Geen probleem met internet of wat dan ook. Had toen ook versie 3.0.1.
Onbekend maakt onbemind... of in ieder geval angstig. Zo ook het Jailbreaken.
Ben sinds vrijdag in het toch wel trotse bezit van een iPhone 3GS 16 GB. Helemaal origineel met T-Mobile lock maar omdat ik T-Mobile heb is dat (nog) geen probleem.
Toch kom ik steeds vaker dingen tegen die me wel de moeite waarde lijken maar uiteindelijk zie ik dan dat de telefoon wel 'gejailbreaked' moet zijn. Dus ik moet me er toch maar eens aan wagen.
Maar eerlijk gezegd ook wel een beetje eng... ongeveer zoals mijn eerste mod op de DS (voor de passmekaarten
).
Ik heb al gezien dat ik met mijn week 50 2009 telefoon problemen kan hebben. Ik weet dus eigenlijk niet of ik het wel of niet moet doen, ik bedoel, als het niet lukt is het niet zo'n groot probleem maar als mijn telefoon (gedeeltelijk) beschadigd raakt...
Is het echt zo simpel en risicoloos als het lijkt of...? Beetje hulp graag!
Ben sinds vrijdag in het toch wel trotse bezit van een iPhone 3GS 16 GB. Helemaal origineel met T-Mobile lock maar omdat ik T-Mobile heb is dat (nog) geen probleem.
Toch kom ik steeds vaker dingen tegen die me wel de moeite waarde lijken maar uiteindelijk zie ik dan dat de telefoon wel 'gejailbreaked' moet zijn. Dus ik moet me er toch maar eens aan wagen.
Maar eerlijk gezegd ook wel een beetje eng... ongeveer zoals mijn eerste mod op de DS (voor de passmekaarten
Ik heb al gezien dat ik met mijn week 50 2009 telefoon problemen kan hebben. Ik weet dus eigenlijk niet of ik het wel of niet moet doen, ik bedoel, als het niet lukt is het niet zo'n groot probleem maar als mijn telefoon (gedeeltelijk) beschadigd raakt...
is simpel en risicoloos. Het zal er bij jou wel op neerkomen dat je elke keer als je je telefoon uit zet (dus helemaal uit) je je telefoon opnieuw aan een pc moet hangen, en blackrain weer moet uitvoeren, voordat hij weer functioneerd. Dit is als het goed is dan wel volledig ongedaan te maken door hem met iTunes te restoren.hemiparo schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:39:
Onbekend maakt onbemind... of in ieder geval angstig. Zo ook het Jailbreaken.
Maar eerlijk gezegd ook wel een beetje eng... ongeveer zoals mijn eerste mod op de DS (voor de passmekaarten).
Er is een semi-tethered oplossing, echter weet ik daar het mijne niet van, dus daar kan iemand anders je wel mee helpen.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Heb een vraagje over updaten. Ik zit nu op 3.1 gejailbreaked en heb wil graag mn telefoon weer net zo hebben als ie nu is na de update naar 3.1.2. Hoe moet ik dan precies de jailbreak uitvoeren?
Ik dacht aan het volgende:
- synchroniseren met Itunes en backup laten maken
- updaten
- jailbreaken
- backup terug zetten.
Is het echt zo makkelijk of denk ik te simpel? Ik wil ab-so-luut mijn smsjes enzo niet kwijt. Zit ik op deze manier safe?
Ik dacht aan het volgende:
- synchroniseren met Itunes en backup laten maken
- updaten
- jailbreaken
- backup terug zetten.
Is het echt zo makkelijk of denk ik te simpel? Ik wil ab-so-luut mijn smsjes enzo niet kwijt. Zit ik op deze manier safe?
Ik neem aan dat je telefoon gewoon simlockvrij is?Jo-re-mi schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:08:
Is er nietDamian schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:15:
Er is een semi-tethered oplossing, echter weet ik daar het mijne niet van, dus daar kan iemand anders je wel mee helpen.
Ik moet exact weten wat je terug wil. Op deze manier updaten en JB'en geeft je alles terug behalve: Alle jailbreak apps, de instellingen van je jailbreak apps.A.Kebab schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:43:
Muziek/contacten/sms'en worden bewaard (wel even backup terugzetten drukken na update
Oh dat is prima! Jailbreak apps heb ik een paar en die download ik wel gewoon opnieuw. Ik backup de Itunes backup ook nog wel even voor de zekerheid en dan ga ik me eraan wagen.Vanx schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:00:
Ik moet exact weten wat je terug wil. Op deze manier updaten en JB'en geeft je alles terug behalve: Alle jailbreak apps, de instellingen van je jailbreak apps.
Muziek/contacten/sms'en worden bewaard (wel even backup terugzetten drukken na update)
E: Wouw! Dat was makkelijk! Heb de iPhone geupdate en blackrain uitgevoerd en heb niks hoeven restoren. de telefoon is niks veranderd behalve een geupdate firmware. Ben impressed
[ Voor 14% gewijzigd door A.Kebab op 02-02-2010 17:27 ]
Verwijderd
Hoe gebruik je na een jailbreak de muziek- en foto toepassing? die kun je dan niet meer gebruiken begreep ik ? Is er een alternatief via Cydia/Roc ?
Verwijderd
je kan niet jailbreaken naar een nieuwe versie, je zult moeten updaten (het kan gratis moet je maar even zoeken op google) en dan opnieuw jailbreaken.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:11:
Hallo,
Alvast bedankt!
Waar heb je die info vandaan? Het is namelijk pure onzin.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:03:
Hoe gebruik je na een jailbreak de muziek- en foto toepassing? die kun je dan niet meer gebruiken begreep ik ? Is er een alternatief via Cydia/Roc ?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Verwijderd
nou, na veel lezen begrijp ik dat Itunes muziek en foto's in een eigen formaat op de Ipod zet en na een jailbreak dit niet gelezen kan worden ?Hero Of Time schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:48:
[...]
Waar heb je die info vandaan? Het is namelijk pure onzin.
Maar ik kan het mis hebben
Dat heb je geheel mis.
Een jailbreak is een mogelijkheid om je niet te beperken tot Apple. Het verlegt de grenzen van het toestel. Je ontdoet de iPhone enkel van de kunstmatige beperkingen opgelegd door diens maker, meer niet.
Een jailbreak is een mogelijkheid om je niet te beperken tot Apple. Het verlegt de grenzen van het toestel. Je ontdoet de iPhone enkel van de kunstmatige beperkingen opgelegd door diens maker, meer niet.
Verwijderd
Oke bedankt, dan ga ik het maar wagenMsG schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:10:
Dat heb je geheel mis.
Ff een kort vraagje:
Als je de jailbreak uitvoerd, kan je tog nog wel de backup terugzetten?
Verwijderd
Na een poging te jailbreaken en wat software te installeren, bleef m'n ipod touch 3g hangen. Daarom heb ik maar een herinstallatie gedaan. Nu is er automatisch 3.1.3 ( ja 3.1.3!!!) opgezet ipv 3.1.2. Kan het kloppen dat blackrain nu niet meer draait? Ipod blijft steeds hangen bij een nieuwe poging van een nieuwe jailbreak met blackrain...
Ja, dat is mogelijk. Let wel op dat je niet de restore gebruikt, want dan ben je de JB kwijtThasquealer schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:27:
Ff een kort vraagje:
Jup, BR is voor 3.1.2 gemaakt. Wacht dus even totdat geohot een update heeft of zoek een download voor de 3.1.2 firmware en herstel die.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:11:
Na een poging te jailbreaken en wat software te installeren, bleef m'n ipod touch 3g hangen. Daarom heb ik maar een herinstallatie gedaan. Nu is er automatisch 3.1.3 ( ja 3.1.3!!!) opgezet ipv 3.1.2. Kan het kloppen dat blackrain nu niet meer draait? Ipod blijft steeds hangen bij een nieuwe poging van een nieuwe jailbreak met blackrain...
Denk dat we daar nog wel even op moeten wachten, Apple heeft het lek gedicht waar Geohot en Devteam gebruik van maakten. Dus nu op zoek naar een nieuw lek...Hero Of Time schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:18:
[...]
Jup, BR is voor 3.1.2 gemaakt. Wacht dus even totdat geohot een update heeft of zoek een download voor de 3.1.2 firmware en herstel die.
Precies, maar ik denk dat het langer wachten dan dat is, ze zullen waarschijnlijk pas weer gaan hacken als 4.0 uit is.
Verwijderd
En dat kan weer alleen als je via Cydia je 3.1.2, of liever nog eerder natuurlijk, hebt opgeslagen, anders is er ook geen downgraden meer bij, aangezien de bootrom opnieuw geupdate is.Hero Of Time schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:18:
[...]
Ja, dat is mogelijk. Let wel op dat je niet de restore gebruikt, want dan ben je de JB kwijt.
[...]
Jup, BR is voor 3.1.2 gemaakt. Wacht dus even totdat geohot een update heeft of zoek een download voor de 3.1.2 firmware en herstel die.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 00:07 ]
Hoe kan je nou voorkomen dat als je een restore moet doen hij niet update? Ik had het namelijk van 2. nog wat naar de 3.0 overgang. Toen heb ik gewoon een paar week met een veel te dure iPod Touch rondgelopen met een Nokia 3410 erbij
.
.
Hoe doe je dit? Altijd handig als ik het zelf ook een keer verprutsVerwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:54:
[...]
En dat kan weer alleen als je via Cydia je 3.1.2, of liever nog eerder natuurlijk, hebt opgeslagen, anders is er ook geen downgraden meer bij, aangezien de bootrom opnieuw geupdate is.
[ Voor 44% gewijzigd door MsG op 03-02-2010 00:52 ]
Verwijderd
Ik zou mijn iphone 3G terug willen restoren en voorlopig even niet meer jailbreaken. Hoe kan ik al mijn sms'en behouden een restore en clean install van nieuwe iphone os(dus geen backup) ?
ehm, je kan ze terugzetten via SSH. Maar daar moet je weer voor jailbreaken.... Als je geen backup wil terugzetten (hier zitten geen jailbreak spullen in hoor!) dan weet ik het ook even niet.Ik zou mijn iphone 3G terug willen restoren en voorlopig even niet meer jailbreaken. Hoe kan ik al mijn sms'en behouden een restore en clean install van nieuwe iphone os(dus geen backup) ?
@MsG: als je in Cydia "make my life easier" hebt aangeklikt zie je bovenaan in groene letters de door jou opgeslagen SHSH bestanden staan. Update naar andere versie is natuurlijk makkelijk
Let op, misschien kan je nu al niet meer naar 3.1.2 als je niet die SHSH bestanden heb voor die firmware. Ik weet niet of apple die nog signeert. Dit is alleen bij de 3GS en de iTouch 3G.
Bij mij is dat 3.0 en 3.1.2.
[ Voor 3% gewijzigd door Vanx op 03-02-2010 10:57 ]
Ik heb die SHSH bestanden wel, maar zou niet weten hoe ik die moet gebruiken...
Alleen je sms? Via SSH de smsdatabase.sqlite opslaan. Staat ergens in var/mobile/Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 03:31:
Ik zou mijn iphone 3G terug willen restoren en voorlopig even niet meer jailbreaken. Hoe kan ik al mijn sms'en behouden een restore en clean install van nieuwe iphone os(dus geen backup) ?
Ik heb staan dat ik SHS bestanden heb voor 3.1 en 3.1.2. Maar je moet toch zelf nog wat met de host-file doen?
[ Voor 13% gewijzigd door MsG op 03-02-2010 13:37 ]
ik heb een vraag voor de mede jailbreakte iphoners
Ik heb aantal themes geinstalleerd op mijn Iphone waaronder groupled theme.
Welke theme ik ook kies verdwijnt de bovenste status balk (met de 3G en batterij indicator enz)
Heeft iemand enig idee hoe ik dat vast in het scherm kan zetten als ik mijn iphone unlucked heb?
Ook doet mijn Five icon Dock app die ik via cydia heb geinstalleerd het niet meer. Ik heb inderdaad een uninstall en reinstall gedaan maar geen resultaat.
Iemand anders die ook last heeft van niet werken van deze app?
Ik heb aantal themes geinstalleerd op mijn Iphone waaronder groupled theme.
Welke theme ik ook kies verdwijnt de bovenste status balk (met de 3G en batterij indicator enz)
Heeft iemand enig idee hoe ik dat vast in het scherm kan zetten als ik mijn iphone unlucked heb?
Ook doet mijn Five icon Dock app die ik via cydia heb geinstalleerd het niet meer. Ik heb inderdaad een uninstall en reinstall gedaan maar geen resultaat.
Iemand anders die ook last heeft van niet werken van deze app?
Klopt, maar dat is heel simpel. Staat genoeg over op iphoneclub/devteam blog.MsG schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:36:
[...]
Ik heb staan dat ik SHS bestanden heb voor 3.1 en 3.1.2. Maar je moet toch zelf nog wat met de host-file doen?
Ik zal nog een stukje erover schrijven binnenkort, zodra de mondelingen Nederlands/Engels en de examens het toelaten. Mocht er iemand wel genoeg tijd over hebben dan staat mijn DM wijd open! Stukjes worden snel geplaatst met credits!
3.1.3 is uit!! Niet updaten, als je je jailbreak wilt behouden! Er is al een experimentele versie van redsn0w uit voor de iPhone 3G en de touch 1G/2G. Voor de 3GS en de iTouch 3G nog niet!!
Als je afhankelijk bent van je unlock moet je nooit updaten, maar daar mag ik verder niks over vertellen
[ Voor 12% gewijzigd door Vanx op 03-02-2010 22:19 ]
Verwijderd
3.1.3 is inderdaad uit.
dacht ik even slim te zijn om alles te 'restoren', zoals ik op Jailbreak Youtube filmpjes zie, gaat hij automatisch de 3.1.2. overzetten naar 3.1.3. Dacht dat herstellen wel noodzakelijk was hierbij?
Hoe krijg ik 3.1.2 nu wel weer terug? Heb een bestand (iPhone 3G 3.1.2 download (iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw, 242 MB) gedownload en geopend, maar iTunes wordt alleen geopend..meer niet.
Hoe kan ik 3.1.2 nu terugkrijgen? Ik neem aan dat ik daarna gelijk kan overgaan naar de stappen van het jailbreaken, zonder iets te restoren/herstellen.
bvd
dacht ik even slim te zijn om alles te 'restoren', zoals ik op Jailbreak Youtube filmpjes zie, gaat hij automatisch de 3.1.2. overzetten naar 3.1.3. Dacht dat herstellen wel noodzakelijk was hierbij?
Hoe krijg ik 3.1.2 nu wel weer terug? Heb een bestand (iPhone 3G 3.1.2 download (iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw, 242 MB) gedownload en geopend, maar iTunes wordt alleen geopend..meer niet.
Hoe kan ik 3.1.2 nu terugkrijgen? Ik neem aan dat ik daarna gelijk kan overgaan naar de stappen van het jailbreaken, zonder iets te restoren/herstellen.
bvd
Volgens mij moet je je iPhone 'herstellen' met dat bestand. Backup terugzetten dmv shift-restore en dan die file selecteren. ff googlen heb het op diverse plekken gelezen.Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:04:
3.1.3 is inderdaad uit.
bvd
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Mn zoon heeft een Touch met een laat serienummer (0001). Herstel bestand gemaakt, gejailbreakt, nu komt ie op in herstelmode. Zoals bekend.
Ik wilde dus (shift-herstel) het backup bestand terugzetten, maar..... IPSW bestand helemaal nergens meer te vinden. En we zitten dus met een Touch met een USB/ITUNES logo.
Wat is nu mijn optie? Is er uberhaupt nog een mogelijkheid om 3.1.2 erop te zetten, of ben ik nu verplicht naar 313 te gaan?? Enige hulp gaarne gewenst!!
Overigens: ik heb wel een IPSW bestand met een nummer 19.1.1.3. Dat bestand is 2 dagen ouder dan het zou moeten. Kan dit van mijn (oude) Nano zijn? Hoe kan ik dit controleren?
Ben er zelf al achter dat dit een andere IPOD is.
Ik wilde dus (shift-herstel) het backup bestand terugzetten, maar..... IPSW bestand helemaal nergens meer te vinden. En we zitten dus met een Touch met een USB/ITUNES logo.
Wat is nu mijn optie? Is er uberhaupt nog een mogelijkheid om 3.1.2 erop te zetten, of ben ik nu verplicht naar 313 te gaan?? Enige hulp gaarne gewenst!!
Overigens: ik heb wel een IPSW bestand met een nummer 19.1.1.3. Dat bestand is 2 dagen ouder dan het zou moeten. Kan dit van mijn (oude) Nano zijn? Hoe kan ik dit controleren?
Ben er zelf al achter dat dit een andere IPOD is.
[ Voor 4% gewijzigd door ArnieNFW op 04-02-2010 19:07 ]
Thanx voor de snelle reactie. Ik heb het geprobeerd, de melding is:
Kan niet worden hersteld. De firmware is niet compatible.
Iemand enig idee? Kan ik bv vanuit itunes naar 3.1.3 en via herstelmode weer terug naar 3.1.2?
[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 04-02-2010 20:59 ]
ArnieNFW, om je te helpen moet ik weten welke ipod Touch je zoon heeft.
De laatste paar cijfers boeien niet, het gaat om de eerste 2: MC of MB (iPod touch 2G of 3G, dus).
Er hoort een verschillend verhaal bij deze.
De laatste paar cijfers boeien niet, het gaat om de eerste 2: MC of MB (iPod touch 2G of 3G, dus).
Er hoort een verschillend verhaal bij deze.
Het is een nieuwe, en het serienr begint met: 9C0017.
Verwijderd
Is mijn Ipod touch nou gejailbreaked? Ik had zaterdag een nieuwe gekocht met model MC en ik dacht dat ik alleen maar tethered jailbreak kon doen maar ik heb met blackra1n cydia erop gekregen
ArnieNFW schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:24:
Het is een nieuwe, en het serienr begint met: 9C0017.
Eentje daaronder (dacht ik, het MODELNUMMER), die code moet ik hebben!!De iPod touch 3G 8GB alleen vanaf versienummer MC (te zien in instellingen->algemeen->Info naast “Model”). Als het modelnummer begint met MB is er niks aan de hand en kan je gewoon jailbreaken.
Start eens opnieuw opVerwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:25:
Is mijn Ipod touch nou gejailbreaked? Ik had zaterdag een nieuwe gekocht met model MC en ik dacht dat ik alleen maar tethered jailbreak kon doen maar ik heb met blackra1n cydia erop gekregen
Heb het doosje erbij gepakt, nu is het wel te zien: MC086NF/AVanx schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:36:
Eentje daaronder (dacht ik, het MODELNUMMER), die code moet ik hebben!!
Heb dus deze geprobeerd te laden: iPod3,1_3.1.2_7D11_Restore.ispw
[ Voor 12% gewijzigd door ArnieNFW op 04-02-2010 20:43 ]
Oke, er zijn 2 mogelijkheden (of eigenlijk 3ArnieNFW schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:42:
[...]
Heb het doosje erbij gepakt, nu is het wel te zien: MC086NF/A
Heb dus deze geprobeerd te laden: iPod3,1_3.1.2_7D11_Restore.ispw
We beginnen met de eerste: Hang hem aan je PC, laat iTunes opkomen, sluit het af en start blackra1n en ram de grote make it ra1n knop. Als je niets verpest heb start de touch nu gewoon door.
Anders even posten, dan kom ik met stap 2
Relatief niet, ik verlies ~12% per nacht met een jailbroken iPhone vol extra dingetjes. ~1.5% per uur, dat moet wel lukken.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:44:
Gebruikt de touch veel stroom in stand-by mode?
JE BENT GEWELDIG! (hoofdletters). Ik had het zelf al geprobeerd, maar veel te snel opgegeven bij de foto. Als je nu even langer blijft wachten....start ie toch door.Vanx schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:05:
Oke, er zijn 2 mogelijkheden (of eigenlijk 3)
We beginnen met de eerste: Hang hem aan je PC, laat iTunes opkomen, sluit het af en start blackra1n en ram de grote make it ra1n knop. Als je niets verpest heb start de touch nu gewoon door.
Anders even posten, dan kom ik met stap 2
Ik heb nu onmiddellijk weer een reservekopie gemaakt. Alleen.... kan je me zeggen waar deze opgeslagen wordt? Ik kan namelijk op mn C: drive geen IPSW bestanden vinden!?
Arnie, waarom wil je zo graag de reservekopie? De reservekopie is ook geen .ipsw bestand, dat is alleen een firmware bestand. Volgens mij kan je in iTunes opgeven waar je de backup wil hebben staan.
Er staat niet zoveel op de iPod touch dat je heel graag wil backuppen, muziek etc staat toch al in iTunes.
Er staat niet zoveel op de iPod touch dat je heel graag wil backuppen, muziek etc staat toch al in iTunes.
Zojuist heb ik ook mijn iPhone succesvol laten ontsnappen aan de tyrannie van de apple app store 
blackr1n werkte uitstekend, helaas moet ik hem wel aan een pc hangen als ik het ding wil rebooten, het is er een uit '09 wk 43, IMEI 120xxxx. Verder nog geen problemen tegen gekomen.
blackr1n werkte uitstekend, helaas moet ik hem wel aan een pc hangen als ik het ding wil rebooten, het is er een uit '09 wk 43, IMEI 120xxxx. Verder nog geen problemen tegen gekomen.
Het gaat mij erom dat ik eenvoudig het vorige probleem kan tacklen, wanneer het weer voorkomt.Vanx schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:00:
Arnie, waarom wil je zo graag de reservekopie? De reservekopie is ook geen .ipsw bestand, dat is alleen een firmware bestand. Volgens mij kan je in iTunes opgeven waar je de backup wil hebben staan.
De ITUNES-USB (herstelmode). Is het het beste om die met blackra1n op te lossen, zoals je aangaf? Of is er een andere, betere methode. Zoals herstel via Itunes?
Verwijderd
Ik had op m'n nieuwe Iphone (productieweek 44) een irritante scherpe rand. Had hem dus opgestuurd ter reparatie en gewacht met JB'en. Kreeg binnen een week (!) een nieuwe deze heeft serienummer 5K0024. Heb deze makkelijk kunnen JB'en. Ik kan hem ook gewoon uit- en weer aanzetten, dit hoort toch niet zo te zijn?
Zou het kunnen dat dit een refurbished model is zonder nieuwe bootrom?
Dan wordt het serienummer ook niet vernieuwd lijkt me? Maar volgens mij was het ook geen harde regel met die serienummer.
Valt reuze mee! Ik heb mijn Ipod Touch 3G 32GB ook net gejailbreaked, en ik laat de Ipod ook op standby staan om zo de noodgedwongen koppeling aan je pc te ontlopen!!Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:44:
Ah, Je heb gelijk Bedankt.
Gebruikt de touch veel stroom in stand-by mode?
Als ik op me Ipod Touch 's nachts WIFI aan laat staan is na 8 uur maffen, de batterij van 100 % afgelopen na 94 %. Zonder WIFI van 100% na 98%.
Is goed te doen dus, wel ben ik nog van plan om een Ipod Touch stroom adapter aan te schaffen, niet bepaald nodig om de Ipod Touch 's nachts te voorzien van stroom, maar overdag want de pc staat niet altijd aan hier!
By the way, waarom zou je WIFI 's nachts aan laten staan??? Met BSsettings is Wifi zo uitgeschakeld en weer ingeschakeld.
[ Voor 8% gewijzigd door PSP123 op 05-02-2010 19:04 ]
Dat kan je hiermee niet tacklen. Apple noemt de status waarin hij komt wel restore mode, maar dat is het eigenlijk niet. Met blackra1n kan je er het makkelijkste doorheen.ArnieNFW schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:03:
[...]
Het gaat mij erom dat ik eenvoudig het vorige probleem kan tacklen, wanneer het weer voorkomt.
De ITUNES-USB (herstelmode). Is het het beste om die met blackra1n op te lossen, zoals je aangaf? Of is er een andere, betere methode. Zoals herstel via Itunes?
De iTunes restore duurt ~30min en zorgt voor een gejailde (dus zoals je hem kreeg) iTouch.
Zou kunnen ja, maar het gaat dus niet om het serienummer, maar om het modelnummerVerwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:45:
Ik had op m'n nieuwe Iphone (productieweek 44) een irritante scherpe rand. Had hem dus opgestuurd ter reparatie en gewacht met JB'en. Kreeg binnen een week (!) een nieuwe deze heeft serienummer 5K0024. Heb deze makkelijk kunnen JB'en. Ik kan hem ook gewoon uit- en weer aanzetten, dit hoort toch niet zo te zijn?
Die van mij heeft ook een scherp randje en ik was even naar een mooie tussenweek aan het zoeken om geen last te hebben dat ik hem kwijt ben (ben in mei een weekje in NYC), maar als het maar 1 ipv. 2 weken duurt, is het misschien wel de moeite waard om het nu al te doen.
Ehm, hij heeft het over een iPhone, die werkt met serienummer. de iPod gaat met modelnummer. Verwarrend, zo'n JB topic waar beide apparaten besproken wordenVanx schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:19:
Zou kunnen ja, maar het gaat dus niet om het serienummer, maar om het modelnummerMet die andere kunnen we niks.
Verwijderd
Gaat inderdaad om een iPhone, maar ik neem aan dat ik dus mazzel heb? Heb overigens de batterij nog niet leeg laten lopen, ook niet van plan
Via Cydia heb ik nog niet veel geïnstalleerd maar las een tijd terug dat er iPhones zijn gehackt via OpenSSH doordat de gebruikersnaam en wachtwoord standaard zijn gelaten. Zijn er ook nog andere packages waarbij je moet oppassen?
Via Cydia heb ik nog niet veel geïnstalleerd maar las een tijd terug dat er iPhones zijn gehackt via OpenSSH doordat de gebruikersnaam en wachtwoord standaard zijn gelaten. Zijn er ook nog andere packages waarbij je moet oppassen?
SorryVerwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:46:
Gaat inderdaad om een iPhone, maar ik neem aan dat ik dus mazzel heb? Heb overigens de batterij nog niet leeg laten lopen, ook niet van plan![]()
bronRefurbished iPhones Begin with 5K, 7K, or 8K.
5k betekent dus refurbished. De 0024 is een stukje lastiger. Dat zou 2000 week 02 moeten zijn.
Die 5k, 7k, 8k info spreekt elkaar ook tegen op andere sites...arg

Wees gewoon blij met je untethered jailbreak
Als ik het goed heb begrepen, kunnen we binnen 10 dagen iBluenova verwachten. Dus ben benieuwd
Verwijderd
Heb nu mijn Ipod Touch geupdate naar 3.1.3.
Heb Blackra1n gedraaid en alles ging goed totdat hij aangaf dat de jailbreak gelukt was en dat hij ging rebooten.
Het probleem is dat de ipod niet reboot maar op een zwart scherm blijft staan.
Weet iemand wat het probleem is?
Heb Blackra1n gedraaid en alles ging goed totdat hij aangaf dat de jailbreak gelukt was en dat hij ging rebooten.
Ja, versie 3.1.3 is nieuw, en die is nog niet te jailbreaken. Alleen versie 3.1.2 en eerder is te jailbreaken. Dus je moet wachten op een nieuwe versie van Blackra1n, Pwnagetool, Redsn0w of iets dergelijks. Tenminste, ik dacht dat het nog niet mogelijk was, voor ipods hou ik het nieuws niet zo in de gaten aangezien ik een iPhone 3GS heb.Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:22:
Heb nu mijn Ipod Touch geupdate naar 3.1.3.
Ik zal het op deze pagina nog een keer herhalen!!Vanx schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:17:
[...]
3.1.3 is uit!! Niet updaten, als je je jailbreak wilt behouden! Er is al een experimentele versie van redsn0w uit voor de iPhone 3G en de touch 1G/2G. Voor de 3GS en de iTouch 3G nog niet!!
Als je afhankelijk bent van je unlock moet je nooit updaten, maar daar mag ik verder niks over vertellen![]()
Ik moet binnenkort de FP maar eens verbeteren, redsn0w werkt nu ook met 3.1.2 en pwnagetool gaat zeer binnenkort uitkomen voor 3.1.3 én compatible zijn met windows (hoogstwaarschijnlijk).
De iPhone 2G en3G en de iPod touch 2g en 1g zijn al te jailbreaken, maar ik verbeter het allemaal in 1x. 3.1.3 is toch alleen maar een teaser van Apple, zodat de Jailbreak scene misschien een exploit vrijgeeft die ze nog snel even kunnen patchen voor de release van de iPad.
[ Voor 17% gewijzigd door Vanx op 07-02-2010 19:29 ]
@Vanx
Heb tijdje niet de jailbreakscene gevolgd (nu weer hackintosh ;x) maar hoe kan ik het best naar 3.1.3 updaten? Redsnow? Draai nu op mijn MC model 3.1.2 blackrain.
Heb tijdje niet de jailbreakscene gevolgd (nu weer hackintosh ;x) maar hoe kan ik het best naar 3.1.3 updaten? Redsnow? Draai nu op mijn MC model 3.1.2 blackrain.
iMick, nog niet.
Dus blijf nog maar even het grote werk kraken
Dus blijf nog maar even het grote werk kraken
Verwijderd
En weet je misschien hoe ik hem dan terugkrijg naar 3.1.2?Ruubster schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:22:
[...]
Ja, versie 3.1.3 is nieuw, en die is nog niet te jailbreaken. Alleen versie 3.1.2 en eerder is te jailbreaken. Dus je moet wachten op een nieuwe versie van Blackra1n, Pwnagetool, Redsn0w of iets dergelijks. Tenminste, ik dacht dat het nog niet mogelijk was, voor ipods hou ik het nieuws niet zo in de gaten aangezien ik een iPhone 3GS heb.
Jordi, wat voor type iPod touch heb je?
Dus is het modelnummer beginnend met MC of met MB? (zie eerste post om te zien waar dit staat)
Dus is het modelnummer beginnend met MC of met MB? (zie eerste post om te zien waar dit staat)
Hallo, ik heb een gejailbreakte iphone 3gs (tethered jailbreak). Vandaag liep mn last.fm app vast want ik zat ineens aan maximale aantal minuten 
Dus ik dacht laat ik hem even rebooten om te kijken of dat werkt. Na de reboot deed mijn wifi het niet meer, hij vond geen netwerken.
Dus heb ik in de algemene instellingen de netwerkinstellingen hersteld. Nu vind hij netwerken, maar als ik op mijn netwerk thuis klik geeft hij info over dhcp en ip adressen (boxjes allemaal niet ingevuld en kan ik verder ook niets mee)
Wat moet ik doen om mijn wifi weer te laten werken?
Dus ik dacht laat ik hem even rebooten om te kijken of dat werkt. Na de reboot deed mijn wifi het niet meer, hij vond geen netwerken.
Dus heb ik in de algemene instellingen de netwerkinstellingen hersteld. Nu vind hij netwerken, maar als ik op mijn netwerk thuis klik geeft hij info over dhcp en ip adressen (boxjes allemaal niet ingevuld en kan ik verder ook niets mee)
Wat moet ik doen om mijn wifi weer te laten werken?
Ik reboot altijd een paar keer. Maar Blackra1n heeft idd wat kuren met wifi. Het schijnt dat de Pwnagetoolmethode dat niet heeft.
Altijd als ik die herstel netwerkinstellingen knop indrukte kreeg ik een endless reboot en ik kon ik van voren af aan beginnen met het configureren van de iPhone.
Altijd als ik die herstel netwerkinstellingen knop indrukte kreeg ik een endless reboot en ik kon ik van voren af aan beginnen met het configureren van de iPhone.
[ Voor 39% gewijzigd door MsG op 07-02-2010 22:25 ]
Enige problemen die ik met wifi heb gezien bij mijzelf was vandaag. Vanochtend nog prima kunnen werken, niets aan de hand. Wat later liep m'n iphone vast en herstartte zichzelf. Wifi niet naar gekeken verders totdat ik ff wat wilde opzoeken. Kon wel wifi vinden, m'n eigen netwerk stond er ook nog in met alle configuratie, alleen wassie de sleutel kwijt. Weer handmatig in zitten typen (had de 63 lange wpa key niet in notes opgeslagen
) en werkt nu weer prima. Denk dat het vastlopen bij mij de oorzaak was voor de vage wifi dingen. Morgen zie ik of hij de key van 't werk nog weet. Ben bang van niet.
Verwijderd
het kan al wel met redsn0wRuubster schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:22:
[...]
Ja, versie 3.1.3 is nieuw, en die is nog niet te jailbreaken. Alleen versie 3.1.2 en eerder is te jailbreaken. Dus je moet wachten op een nieuwe versie van Blackra1n, Pwnagetool, Redsn0w of iets dergelijks. Tenminste, ik dacht dat het nog niet mogelijk was, voor ipods hou ik het nieuws niet zo in de gaten aangezien ik een iPhone 3GS heb.
tutorial: http://www.redmondpie.com...mware-with-redsn0w-0.9.4/
ik vond hem persoonlijk wat moeilijk te begrijpen en kan het niet testen (heb 3e gen ipod touch) maar iemand die ik ken heeft een 2e gen ipod touch hiermee gedaan.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 14:26 ]
Verwijderd
Het modelnummer begint met MB, graag zou ik willen weten hoe ik hem nu terug krijg.Vanx schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:33:
Jordi, wat voor type iPod touch heb je?
Alvast bedankt!
Toen ik mijn Iphone pas had (zie mid december) had ik na het jailbreaken ook last van Wifi.
Ik ben er achter gekomen dat dit op te lossen is door de Iphone te Rebooten terwijl je WIFI UIT zet. Als je hem daarna weer opstart (ik dan dmv tethered jailbreak) moet je je Wifi weer aanzetten, hierna hoort het gewoon te werken.
Heb dit getest bij mijn Iphone en die van me broer en dit blijkt dus de oplossing (Of stom geluk????).
Probeer het maar eens
Ik ben er achter gekomen dat dit op te lossen is door de Iphone te Rebooten terwijl je WIFI UIT zet. Als je hem daarna weer opstart (ik dan dmv tethered jailbreak) moet je je Wifi weer aanzetten, hierna hoort het gewoon te werken.
Heb dit getest bij mijn Iphone en die van me broer en dit blijkt dus de oplossing (Of stom geluk????).
Probeer het maar eens
De tutorial van de post boven jou zal je iTouch mooi jailbreakenVerwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:36:
[...]
Het modelnummer begint met MB, graag zou ik willen weten hoe ik hem nu terug krijg.
Alvast bedankt!
@Remco
Dat is stom geluk, de "officiele" fix is alle netwerkinstellingen resetten, maar het komt sowieso al bijna nooit voor.
Never mind...
[ Voor 96% gewijzigd door Rednas op 09-02-2010 00:20 ]
The Dude abides!
Is er een gratis manier om online mijn contacten te syncen? Via Google kan dit alleen mis ik dan een hoop gegevens.
Ik heb geen vaste werkplek en ik wil graag na iedere toevoeging een back-up maken (dit is vaak 2 a 3 keer per dag, ja ik ontmoet veel nieuwe mensen)
Ik heb geen vaste werkplek en ik wil graag na iedere toevoeging een back-up maken (dit is vaak 2 a 3 keer per dag, ja ik ontmoet veel nieuwe mensen)
[ Voor 39% gewijzigd door Ruffian op 09-02-2010 10:09 ]
A life? Where can I download it??
Wat voor gegevens mis je dan bij de google contacten sync ?
De extra gegevens die ik invul, net geprobeerd met my.memova.com maar ook deze laat de extra gegevens weg en foto'sthe_nowhereman schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:47:
Wat voor gegevens mis je dan bij de google contacten sync ?
A life? Where can I download it??
Het kan ook gewoon met pwnagetool?Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:24:
[...]
het kan al wel met redsn0w
tutorial: http://www.redmondpie.com...mware-with-redsn0w-0.9.4/
ik vond hem persoonlijk wat moeilijk te begrijpen en kan het niet testen (heb 3e gen ipod touch) maar iemand die ik ken heeft een 2e gen ipod touch hiermee gedaan.
Althans gisteravond nog gedaan?
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Je kan extra gegevens "opmerkingen" invullen in google. weet alleen niet of deze meesyncen (gebruik exchange).Ruffian schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:56:
[...]
De extra gegevens die ik invul, net geprobeerd met my.memova.com maar ook deze laat de extra gegevens weg en foto's
Foto's lijkt me logisch.... dat kan google (nog) niet.
Verwijderd
Helaas dit staan we niet toe i.v.m. de warez.
[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 09-02-2010 18:57 ]
Verwijderd
Mijn batterij was vanochtend vol! En 3,5 uur later is hij HELEMAAL leeg. De batterijduur wordt steeds korter. Ben misschien wel veel bezig geweest, maar vind dit wel enorm snel.
Merk het de laatste tijd vaker, dat ik in 1 uur in staat ben 50% van de batterijduur op te maken. Met veel wisselen tussen applicaties e.d., maar zonder ProSwitcher, dat heb ik er vanaf gegooid. Het werkt heerlijk, maar ik wil wat zuiniger zijn op mijn accuduur. 1x per dag opladen vind ik meer dan genoeg.
Cerebro en SSH zijn mijn enige geinstalleerde apps. Cerebro gebruikt toch niet zoveel accu? En SSH, kan ik dat ook uitzetten, als ik het niet nodig heb?
Merk het de laatste tijd vaker, dat ik in 1 uur in staat ben 50% van de batterijduur op te maken. Met veel wisselen tussen applicaties e.d., maar zonder ProSwitcher, dat heb ik er vanaf gegooid. Het werkt heerlijk, maar ik wil wat zuiniger zijn op mijn accuduur. 1x per dag opladen vind ik meer dan genoeg.
Cerebro en SSH zijn mijn enige geinstalleerde apps. Cerebro gebruikt toch niet zoveel accu? En SSH, kan ik dat ook uitzetten, als ik het niet nodig heb?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.