Dat kan met SBSetting.... ook handig voor snel 3G, wifi of bluetooth aan/uit te zetten.
*knip*
Niet toegestaan dus
Niet toegestaan dus
[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 09-02-2010 18:58 ]
Zet location services maar eens uitVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:14:
Mijn batterij was vanochtend vol! En 3,5 uur later is hij HELEMAAL leeg. De batterijduur wordt steeds korter. Ben misschien wel veel bezig geweest, maar vind dit wel enorm snel.
Merk het de laatste tijd vaker, dat ik in 1 uur in staat ben 50% van de batterijduur op te maken. Met veel wisselen tussen applicaties e.d., maar zonder ProSwitcher, dat heb ik er vanaf gegooid. Het werkt heerlijk, maar ik wil wat zuiniger zijn op mijn accuduur. 1x per dag opladen vind ik meer dan genoeg.
Cerebro en SSH zijn mijn enige geinstalleerde apps. Cerebro gebruikt toch niet zoveel accu? En SSH, kan ik dat ook uitzetten, als ik het niet nodig heb?
die gps trekt enorm veel accu.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Defiance, dat is helemaal niet waar. Dat heb jij misschien zelf een keer ervaren toen je het uitzette, maar dat staat zeker niet algemeen bekend als een boosdoener. 3G streaming en bellen wel.
SSH is zeker niet zwaar op je accu.Cerebro misschien wel, maar ik weet niet precies hoe dat werkt. Als je de locatieservices uitzet heeft het programma in ieder geval geen nut meer
SSH is zeker niet zwaar op je accu.Cerebro misschien wel, maar ik weet niet precies hoe dat werkt. Als je de locatieservices uitzet heeft het programma in ieder geval geen nut meer
Ok jongen dan nietVanx schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:57:
Defiance, dat is helemaal niet waar. Dat heb jij misschien zelf een keer ervaren toen je het uitzette, maar dat staat zeker niet algemeen bekend als een boosdoener. 3G streaming en bellen wel.
GPS LOCATIE SERVICES AAN - 4 uur leeg
GPS LOCATIE SERVICES UIT - 3 dagen !
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Het ligt er natuurlijk ook aan of je het gebruikt lijkt me. Ik denk dat de iphone zelf wel zo slim is om het onderwater toch in een soort uit-stand te zetten ook al staat het aan. Echter als ik daadwerkelijk ga TomTom-en trek ik hem behoorlijk snel leeg.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:57:
Ok jongen dan niet
GPS LOCATIE SERVICES AAN - 4 uur leeg
GPS LOCATIE SERVICES UIT - 3 dagen !
Mijn maatschappijleer leraar noemde dat altijd een "tante Betje argument", bij mij staat locatieservices altijd aan en ik haal 2 dagen (met bergen Jailbreak apps...). De firmware van Apple is (was?) gewoon een beetje buggy op het gebied van in slaap zetten van verschillende chips.Vanx schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:57:
Defiance, dat is helemaal niet waar. Dat heb jij misschien zelf een keer ervaren toen je het uitzette
TomTom is inderdaad een zware applicatie, enerzijds door actief GPS-fixen en anderzijds door het gigantische bestand met de kaarten dat elke keer doorzocht moet worden. Daar is geen twijfel over mogelijk.
GPS vreet stroom als een dolle... De rest van de powerdrains is meer mazzel of pech hebben of je OS wel lekker loopt.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik wordt een beetje moe van de flip functie in het toestel. Op momenten dat je niet wilt dat die flipt schakelt die om. Nu kan je de complete flip/switch hoe je het wilt noemen uitschakelen maar op het moment dat je het nodig hebt is het een te grote stap om hem weer aan te zetten.
Wat ik bedacht maar niet kon vinden is via SBsetting deze functie aan of uit te zetten. Kijk ik er overheen of is die functie er nog niet?
Wat ik bedacht maar niet kon vinden is via SBsetting deze functie aan of uit te zetten. Kijk ik er overheen of is die functie er nog niet?
A life? Where can I download it??
Die functie kun je er extra inzetten, vraag me niet hoe, maar hij heet "rotation" misschien kan je in cydia wat vinden. Succes!Ruffian schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:22:
Ik wordt een beetje moe van de flip functie in het toestel. Op momenten dat je niet wilt dat die flipt schakelt die om. Nu kan je de complete flip/switch hoe je het wilt noemen uitschakelen maar op het moment dat je het nodig hebt is het een te grote stap om hem weer aan te zetten.
Bedoel je met de flip-functie dat automatisch roteren als je je toestel draait?Ruffian schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:22:
Daar is een SBSettings toggle voor ja, dan moet je "Rotation Inhibitor" installeren via Cydia, de SBSettings toggle zit er standaard bij; sterker nog: je ziet 'm alleen in SBSettings. Dat is die rotation toggle waar Tommzz het over heeft
[ Voor 9% gewijzigd door ijskonijn op 10-02-2010 11:36 ]
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Vanmiddag Iphone ontvangen, proberen te Jailbraken met ra1n, helaas liep dit niet goed bleef hangen op opstart scherm. Hard reset gegeven en via Itunes hersteld.
Stom genoeg (besefte ik me te laat) ging de firmware (van de ongejailbrake'te iphone) wel naar
3.1.3 en modem firmware naar 5.12.01
Nou vind ik genoeg over jailbraken van 3.1.3 firmware, echter moet deze dan of al gejailbraked zijn dan wel NIET modem firmware 5.12.01 bevatten maar lager.
Is een van van jullie wellicht al bekend met een jailbrake methode voor een locked iphone met 3.1.3 & 5.12.01?
Stom genoeg (besefte ik me te laat) ging de firmware (van de ongejailbrake'te iphone) wel naar
Nou vind ik genoeg over jailbraken van 3.1.3 firmware, echter moet deze dan of al gejailbraked zijn dan wel NIET modem firmware 5.12.01 bevatten maar lager.
Is een van van jullie wellicht al bekend met een jailbrake methode voor een locked iphone met 3.1.3 & 5.12.01?
Ja, maar vervolgens werktie maar half. Ik heb 'm gebruikt, maar na een paar uur weer verwijdert. Dat ding werkt absoluut niet. Als je de functie om te draaien uit zet, prima, maar als je dan aanzet om te wisselen zodat bijvoorbeeld safari in landscape komt waarna je 'm weer uit zet, gaat dat ding alsnog apps draaien die hij helemaal niet moet gaan draaien.ijskonijn schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:34:
[...]
Bedoel je met de flip-functie dat automatisch roteren als je je toestel draait?
Daar is een SBSettings toggle voor ja, dan moet je "Rotation Inhibitor" installeren via Cydia, de SBSettings toggle zit er standaard bij; sterker nog: je ziet 'm alleen in SBSettings. Dat is die rotation toggle waar Tommzz het over heeft
Het idee is leuk, maar werkt voor geen meter. Iig niet bij mij.
Ik denk dat er wel een bericht over zou zijn geweest als het wel mogelijk was. Dat is nou ook het punt met jailbreaken, heel goed opletten als er een nieuwe firmware versie uit is. Toen ik de mijne wilde JB-en via een VM en alleen maar de herstel modus kreeg en verder niets, kwam hij er automatisch uit na een tijdje of simpelweg door een handmatige reboot. Misschien was je gewoon te ongeduldig om je iPhone zichzelf te laten herstellen zonder hulp van iTunes.MrCaBLeGuY schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:41:
Vanmiddag Iphone ontvangen, proberen te Jailbraken met ra1n, helaas liep dit niet goed bleef hangen op opstart scherm. Hard reset gegeven en via Itunes hersteld.
Commandline FTW | Tweakt met mate
True, maar alleen als het wordt gebruikt. De setting heeft daarop eigenlijk geen impact. Het is niet dat je GPS chip altijd aanzet, als je het schuifje omzetTijgert schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:34:
GPS vreet stroom als een dolle...
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Unlock For 3.1.3 Baseband Discovered
An individual by the name of Sherif Hashim has found a security flaw that makes it possible to unlock iPhone OS 3.1.3's baseband (05.12.01). The exploit has been confirmed to work by the iPhone Dev Team's MuscleNerd. The ability to unlock the 5.12.01 baseband in the OS 3.1.3 update will solve a lot of problems. It's great news for those who had unlocked iPhones but accidentally updated their baseband and made it indefinately broke the unlock. A release date is being left up to the Dev Team for whenever they think it's ready.

bron
Daar dan maar op wachten, maar in ieder geval goed nieuws!! Geen maanden wachten dus ...
An individual by the name of Sherif Hashim has found a security flaw that makes it possible to unlock iPhone OS 3.1.3's baseband (05.12.01). The exploit has been confirmed to work by the iPhone Dev Team's MuscleNerd. The ability to unlock the 5.12.01 baseband in the OS 3.1.3 update will solve a lot of problems. It's great news for those who had unlocked iPhones but accidentally updated their baseband and made it indefinately broke the unlock. A release date is being left up to the Dev Team for whenever they think it's ready.

bron
Daar dan maar op wachten, maar in ieder geval goed nieuws!! Geen maanden wachten dus ...
Ik heb een ipod touch, deze is gejailbreaked. Ik krijg vaak vastlopers en errors. Dus ik wil hem herstellen. Nu heb ik ergens vernomen dat als ik hem nu herstel firmware 3.1.3 erop komt en dat hij dankzij de oude jailbreak dan bricked kan worden.
Is dit waar? Of kan ik gewoon updaten naar 3.1.3 zonder jailbreak?
Is dit waar? Of kan ik gewoon updaten naar 3.1.3 zonder jailbreak?
Updaten naar 3.1.3 zonder jailbreak, dus de herstel functie gebruiken van iTunes. 
Je bent wel je jailbreak kwijt, maar vroeg of laat komt vast wel een "on the fly" jailbreak voor 3.1.3 (redsn0w en blackra1n)
Je bent wel je jailbreak kwijt, maar vroeg of laat komt vast wel een "on the fly" jailbreak voor 3.1.3 (redsn0w en blackra1n)
Whoops, ik heb verkeerd gelezen.... Excuses...magnifor schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:42:
Updaten naar 3.1.3 zonder jailbreak, dus de herstel functie gebruiken van iTunes.
[ Voor 32% gewijzigd door Ruubster op 12-02-2010 17:30 ]
Bedankt!magnifor schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 16:42:
Ik wacht idd wel op de nieuwe jailbreak die vast wel komt
Die zal zeker wel komen.Xfix schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:20:
[...]
Bedankt!
Ik wacht idd wel op de nieuwe jailbreak die vast wel komt
Alleen weet niemand hoe lang het nog duurt.
Welke tijdperiodes zitten er normaal gesproken tussen?
Moeilijk te zeggen, het is wel zo handig om het dev-team te volgen.lifeguard schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 20:02:
[...]
Die zal zeker wel komen.
Alleen weet niemand hoe lang het nog duurt.
Welke tijdperiodes zitten er normaal gesproken tussen?
Ook op twitter kan je een indicatie krijgen hoe lang het eventueel zou kunnen duren.
[ Voor 27% gewijzigd door magnifor op 13-02-2010 01:26 ]
Ik heb sinds net een iPod Touch 32gb 3G (MC) met firmware 3.1.2 (7D11) kan ik nu jailbreaken?
Zie de OP, ja, dat kan. Je zit wel aan een tethered jailbreak vast.The_Source schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:50:
Ik heb sinds net een iPod Touch 32gb 3G (MC) met firmware 3.1.2 (7D11) kan ik nu jailbreaken?
Bedankt, ik wacht dan nog maar eventjes op een oplossing.Hero Of Time schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:53:
[...]
Zie de OP, ja, dat kan. Je zit wel aan een tethered jailbreak vast.
Kan je mogelijk lang wachten. Zoals er in de OP staat, hebben ze weinig interesse om nu te gaan zoeken naar een bug in de bootrom. Wellicht dat het actief wordt met v4.0 van de firmware.
Hoe kan je eigenlijk je eigen restore terug zetten op je iphone? (Zo'n .ipsw bestand) Heb die restore gemaakt met Pwnage tool (op een iMac)
iTunes geeft mij hier namelijk niet een heel concreet antwoord op.
iTunes geeft mij hier namelijk niet een heel concreet antwoord op.
PSN: Bellerophon-
Shift ingedrukt houden en dan klikken op restore, of het appeltje/cmd toets? Stond iets over op de pagina van Saurik over het gebruik van de SHSH storage dacht ik.
Ik zal het eens proberenHero Of Time schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:27:
Shift ingedrukt houden en dan klikken op restore, of het appeltje/cmd toets? Stond iets over op de pagina van Saurik over het gebruik van de SHSH storage dacht ik.
Het is mij gisteren gelukt, een Ipod Touch 3G 64GB met firmware versie 3.1.3. te downgraden naar 3.1.2. en vervolgens op firmware 3.1.2. te jailbreaken!
[ Voor 5% gewijzigd door PSP123 op 14-02-2010 16:09 ]
Waag nu even een bericht, ik lees van alles, maar ik heb last van "zie door bomen het bos niet meer" (ofzoiets
).
Ik heb een iPhone 3Gs (T-mobile abbo), ik hoef dus GEEN unlock/ simlock vrije iPhone. Maar ik wil wel graag de JailBreak...
Ik had hem gisteren gehaald, op iTunes aangesloten, update binnen gehaald en dacht, nu ff jailbreaken. Maar lees dat dit niet gaat omdat;
1. de update 3.1.3 heeft binnen gehaald en,
2. mijn baseband naar 05.12.01 is gezet
Moet ik nu (lang) wachten voordat ik kan jailbreaken? Of kan ik gewoon pwng tool gebruiken en gaan. Nogmaals, ik heb dus een iPhone abbo en unlock maakt mij dus niets uit.
Ik heb een iPhone 3Gs (T-mobile abbo), ik hoef dus GEEN unlock/ simlock vrije iPhone. Maar ik wil wel graag de JailBreak...
Ik had hem gisteren gehaald, op iTunes aangesloten, update binnen gehaald en dacht, nu ff jailbreaken. Maar lees dat dit niet gaat omdat;
1. de update 3.1.3 heeft binnen gehaald en,
2. mijn baseband naar 05.12.01 is gezet
Moet ik nu (lang) wachten voordat ik kan jailbreaken? Of kan ik gewoon pwng tool gebruiken en gaan. Nogmaals, ik heb dus een iPhone abbo en unlock maakt mij dus niets uit.
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Baseband maakt niet uit voor een jailbreak
Dat is alleen belangrijk als je gaat unlocken.
Verder is het zo dat je eerst moet downgraden naar 3.1.2 als je hem wilt jb'en EN je zult een zogenaamde tetherd jailbreak hebben. Dit betekent dat als je je telefoon uit zet en weer aan je JB weg is.
Verder is het zo dat je eerst moet downgraden naar 3.1.2 als je hem wilt jb'en EN je zult een zogenaamde tetherd jailbreak hebben. Dit betekent dat als je je telefoon uit zet en weer aan je JB weg is.
Okee, daarnet de batterij van m'n Touch 3G volledig laten plat gaan. Dacht al dat ik gezien was maar het volgende werkt volledig.
Gewoon 3.1.3 van bij Apple halen, dan deze tutorial volgen om te downgraden naar 3.1.2 :
http://www.youtube.com/wa...g&feature=player_embedded
De firmware vind je hier:
http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
Ah, the smell of success.
Edit: Klopt het dat je een tethered jailbreak hebt als je Blackra1n 2x runt? Dus dan kan je hem gewoon volledig afzetten als je dat wil?
Gewoon 3.1.3 van bij Apple halen, dan deze tutorial volgen om te downgraden naar 3.1.2 :
Edit: Klopt het dat je een tethered jailbreak hebt als je Blackra1n 2x runt? Dus dan kan je hem gewoon volledig afzetten als je dat wil?
[ Voor 15% gewijzigd door Th1x4nG op 14-02-2010 18:16 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Je JB is NIET weg, je iDevice boot gewoon niet door en blijft in recovery mode totdat je BR draait om 'm door te starten.t1mmy schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:51:
Baseband maakt niet uit voor een jailbreakDat is alleen belangrijk als je gaat unlocken.
Nee, je krijgt niet 'zomaar' een tethered JB. Je hebt het alleen met de nieuwe bootrom.Th1x4nG schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:13:
Wat bedoel je hiermee, m.a.w. wat betekend BR?Hero Of Time schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:17:
totdat je BR draait om 'm door te starten.
Want ik begrijp dus dat ik met mijn baseband (05.12.01) wel kan JB´en?
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
BR = Blackra1nHokkie schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:42:
[...]
Wat bedoel je hiermee, m.a.w. wat betekend BR?
Want ik begrijp dus dat ik met mijn baseband (05.12.01) wel kan JB´en?
Je kan gewoon JB-en ja met baseband 05.12.01. De baseband hoef je pas te 'veranderen' als je hem ook simlockvrij moet/wil maken. Maar daar kunnen we verder niks over zeggen
Edit:
Oh ja, nog nieuws over iBluetooth (tegenwoordig iBluenova), de makert geeft aan dat ie hem naar de repository heeft gestuurd, dus als het goed is komt deze binnen een paar dagen online (denk ik, iig als ie geupdate wordt)
[ Voor 22% gewijzigd door Ruubster op 14-02-2010 20:50 ]
Op deze manier, is het mij ook gelukt, liep je ook tegen de foutmelding van Apple toen de firmware door Apple werd gecontroleerd in Itunes? Waar je vervolgens het host bestand moest aanpassen om dit in Itunes te omzeilen??Th1x4nG schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:13:
Okee, daarnet de batterij van m'n Touch 3G volledig laten plat gaan. Dacht al dat ik gezien was maar het volgende werkt volledig.
Alleen de Ipod Touch's met bootrom: MC hebben last van een tethered jailbreak. Het klinkt erger dan het is want, ik draai op mijn Ipod Touch 3G 32GB ong. een maandje de jailbreak en nog geen één keer moeten herstarten. 'S nachts hang je de Ipod Touch gewoon aan de stroom of overdag aan de pc, verbruikt zeer weinig stroom ook al laat je hem 's nachts aan staan!Th1x4nG schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:13:
werkt dat nou ook met andere telefoons? Dus niet alleen aan een iPhone gebonden?
Hij zegt dat het met (bijna) alle telefoons werkt. Heb het net geprobeerd bij de Nokia E71 van mijn vader, hij kon gewoon bestanden overzenden.Bellerophon schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:55:
[...]
werkt dat nou ook met andere telefoons? Dus niet alleen aan een iPhone gebonden?
NiceRuubster schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:01:
[...]
Hij zegt dat het met (bijna) alle telefoons werkt. Heb het net geprobeerd bij de Nokia E71 van mijn vader, hij kon gewoon bestanden overzenden.
Er zitten nog wel bugs in (schijnbaar meer dan dat hij had gedacht, aan zijn twitter te zien). Einde van de week verwacht ie een update met de eerste bugs eruit gehaald.
Ik probeer deze
Met mijn Iphone 3gs, hosts file aangepast, en gs.apple.com staat naar 74.208.105.171 (werkt ook) krijg helaas toch de error dat de 3.1.2 firmware niet geschikt is tijdens de check bij Apple.
Of die fake validate server 74.208.105.171 werkt niet meer, of apple checkt het bij een andere host. Iemand een idee?
Met mijn Iphone 3gs, hosts file aangepast, en gs.apple.com staat naar 74.208.105.171 (werkt ook) krijg helaas toch de error dat de 3.1.2 firmware niet geschikt is tijdens de check bij Apple.
Of die fake validate server 74.208.105.171 werkt niet meer, of apple checkt het bij een andere host. Iemand een idee?
Heb jij je SHSH files opgeslagen bij Saurik? (zou dan boven aan cydia moeten staan)
iBluenova
Helaas kan je alleen maar liedjes versturen, degene die je ontvangt kunnen niet in je library komen
Dus dat is een beetje nutteloos.
iBluenova

[ Voor 7% gewijzigd door Vanx op 16-02-2010 18:51 ]
Nee, ik heb hem out of the box proberen te jailbraken echter bleef hij hangen na de jailbraik met ra1n. Ik ben toen -zo stom geweest- om hem te recoveren met Itunes en ben (zonder een gebackupte shsh) geupgrade naar firmware 3.1.3. Ik vermoed dat hij niet wou booten omdat ik een recent model heb met IBOOT-359.3.2.
Met Umbrella kan ik bij zowel bij Saurik als bij Cydia mijn 3.1.3 shsh ophalen (met mijn ECID), als ik met TinyTSS die shsh laad en gs.apple.com naar 127.0.0.1 zit omzeil ik wel die egible error, probeer ik dus de iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore terug te zetten geeft TinyTSS
TinyTSS[INFO|TinyTSS-RequestHandler|6:59:44]: ***Response***
TinyTSS[INFO|TinyTSS-RequestHandler|6:59:44]: Successfully wrote blob response
En gaat hij verder dan de apple check, krijg echter (bij recovery uit DFU mode) een 1600 error.
Probeer ik te herstellen vanuit de normale Recovery mode gaat hij ook langs de apple server check echter geeft dan direct een onbekende error (3001).
Wat ik me afvraag, gezien ik geen 3.1.2 shsh backup heb, kun je dit bestandje niet zelf creëren of de 3623979916559-iphone-3.1.3.shsh aanpassen naar een 3.1.2 ?
Met Umbrella kan ik bij zowel bij Saurik als bij Cydia mijn 3.1.3 shsh ophalen (met mijn ECID), als ik met TinyTSS die shsh laad en gs.apple.com naar 127.0.0.1 zit omzeil ik wel die egible error, probeer ik dus de iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore terug te zetten geeft TinyTSS
TinyTSS[INFO|TinyTSS-RequestHandler|6:59:44]: ***Response***
TinyTSS[INFO|TinyTSS-RequestHandler|6:59:44]: Successfully wrote blob response
En gaat hij verder dan de apple check, krijg echter (bij recovery uit DFU mode) een 1600 error.
Probeer ik te herstellen vanuit de normale Recovery mode gaat hij ook langs de apple server check echter geeft dan direct een onbekende error (3001).
Wat ik me afvraag, gezien ik geen 3.1.2 shsh backup heb, kun je dit bestandje niet zelf creëren of de 3623979916559-iphone-3.1.3.shsh aanpassen naar een 3.1.2 ?
Als ik het dus goed begrijp kan ik jailbreaken --> Unlock maakt mij niets uit!
Specs:
iPhone 3Gs
3.1.3 (7E18)
Baseband: 05.12.01
SerNr: 85003Q******
Model: MC139DN
EDIT: Ik heb zowel een Mac als Windows computer, welke jailbreak zou ik het beste kunnen doen?
Specs:
iPhone 3Gs
3.1.3 (7E18)
EDIT: Ik heb zowel een Mac als Windows computer, welke jailbreak zou ik het beste kunnen doen?
redsnow, zonder meerHokkie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:25:
Specs:
iPhone 3Gs
3.1.3 (7E18)
Even gekeken, dus als mijn iPhone uitgaat (batterij op), dan moet ik de iPhone via de computer opnieuw opstarten... tethered?!

edit: typo
Ik had toen ik het de eerste keer probeerde ook een foutmelding gekregen ja, even pc herstart en toen werkte het wel.PSP123 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:20:
Op deze manier, is het mij ook gelukt, liep je ook tegen de foutmelding van Apple toen de firmware door Apple werd gecontroleerd in Itunes? Waar je vervolgens het host bestand moest aanpassen om dit in Itunes te omzeilen??
Heb mijn iPod van november of zo (uit de doos en Blackra1n draaienHet klinkt erger dan het is want, ik draai op mijn Ipod Touch 3G 32GB ong. een maandje de jailbreak en nog geen één keer moeten herstarten.
[ Voor 13% gewijzigd door Th1x4nG op 16-02-2010 20:57 ]
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Redsnow doet t/m 3.1.2 dus gaat niet werken met je 3GS met nieuwe iboot / mc model
[ Voor 8% gewijzigd door MrCaBLeGuY op 16-02-2010 21:07 ]
Nee, jammer genoeg bestaat er nog geen andere oplossing! Zeker op tijd opladen, ikzelf heb een externe adapter gekocht om de Ipod Touch op te laden via de netstroom, want met de keren dat ik hem oplaadt via de pc is ook maar beperkt.[b][message=33482983,noline]
Heb mijn iPod van november of zo (uit de doos en Blackra1n draaien), dus moet het al van dan op deze manier doen. Er bestaat dus geen andere oplossing? Gewoon puur in het geval dat m'n batterij nog es zou leeg zijn, best wel vervelend als je dit op reis aan de hand hebt natuurlijk. Op tijd opladen is de boodschap.
En helemaal nu je er ook de Olympische Spelen op kan kijken, kijk ik nog weleens een halfuurtje uit mijn bed en dan staat ie in de volgende houder!
http://www.mobilemag.com/...ploads/2009/08/luxa-2.jpg
Vet ding!!
....
[ Voor 98% gewijzigd door PSP123 op 17-02-2010 12:37 ]
Ik waardeer de activiteit van veel jailbreakers hier zeer! Alleen moeten sommigen oppassen met welke informatie ze verstrekken. Laatste twee pagina's zijn er flink wat verkeerde dingen geroepen en daar moet je mee oppassen, als het onderwerp al zo ingewikkeld is.
Onder andere Hero of time en Ruubster weten heel goed waar ze het over hebben.
@Cableguy, nee dat kan niet. Die SHSH is uniek en kan je niet "even" modifien naar 3.1.2
Ik weet even niet welke vragen in dit topic nou wel of niet opgelost zijn. Mocht jou erg specifieke vraag er nog liggen dan moet je dat even melden, als het goed is weet ik het antwoord
.
@Cableguy, nee dat kan niet. Die SHSH is uniek en kan je niet "even" modifien naar 3.1.2
Ik weet even niet welke vragen in dit topic nou wel of niet opgelost zijn. Mocht jou erg specifieke vraag er nog liggen dan moet je dat even melden, als het goed is weet ik het antwoord
[ Voor 3% gewijzigd door Vanx op 17-02-2010 12:50 ]
Ik voel me vereerd denk ikVanx schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:48:
Ik waardeer de activiteit van veel jailbreakers hier zeer! Alleen moeten sommigen oppassen met welke informatie ze verstrekken. Laatste twee pagina's zijn er flink wat verkeerde dingen geroepen en daar moet je mee oppassen, als het onderwerp al zo ingewikkeld is.
Ik weet even niet welke vragen in dit topic nou wel of niet opgelost zijn. Mocht jou erg specifieke vraag er nog liggen dan moet je dat even melden, als het goed is weet ik het antwoord.
Pak gewoon Pwnagetool v 3.1.5, daar zou het mee moeten lukken. Hier kan je hem gewoon downloaden, er staat ook info bij. Gewoon links op 'Pwnagetool 3.1.5 info' drukken, en dan de uitleg volgen.Hokkie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:25:
Specs:
iPhone 3Gs
3.1.3 (7E18)
Heb helaas geen verstand van downgraden mbv de servers van Saurik (of hoe dat ook zit). Ben nu zelf ook aan het programmeren begonnen, wie weet wat ik ooit nog kan maken
Ruubster schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:42:
Ik voel me vereerd denk ikVoor mensen waarvan vragen nog niet zijn beantwoord, gewoon opnieuw je vraag posten en even aangeven dat je m al eerder hebt gesteld. We bijten niet zo snel. Je kan ook altijd DM-en hoor.
DM mag wel, maar voor gewone vragen is dit topic veel fijner. Dan kunnen andere mensen misschien nog wat leren van het probleem!
Ruubster, je slaat meteen de plank misPak gewoon Pwnagetool v 3.1.5, daar zou het mee moeten lukken. Hier kan je hem gewoon downloaden, er staat ook info bij. Gewoon links op 'Pwnagetool 3.1.5 info' drukken, en dan de uitleg volgen.
3.1.3 is nog niet te jailbreaken. Pwnagetool laat je updaten met een aangepaste .ipsw die prejailbroken is. In 3.1.3 is een USB exploit verwijderd, daardoor kunnen de nieuwe iTouches met MC modelnummer en de iPhone 3GS (alle) niet jailbroken worden op 3.1.3.
Dus 3GS/iPod touch 3G niet als ze op een stock 3.1.3 zitten.
Alle andere (touch 1G/2G, iphone 2G/3G) wel via redsn0w als ze op stock 3.1.3 zitten of via Pwnagetool als je je baseband wil behouden (voor Pwnagetool moet je dus al JAILBROKEN zijn!!).
Dev-team:
Die Hashes heeft Hokkie dus niet, dit is immers de eerste keer dat hij jailbreaked.iPhone 3GS users (regardless of unlock) should stay away from this and all 3.1.3 jailbreak tools unless you know you have your “SHSH hashes” backed up via Cydia. That’s because if you make a mistake you may find yourself stuck at official 3.1.3 with no way to jailbreak or come back down to 3.1.2 to jailbreak.
[ Voor 8% gewijzigd door Vanx op 17-02-2010 14:08 ]
Add mij er ook effe bij: PSP123Vanx schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:48:
Heheheheh Geintje!
[ Voor 3% gewijzigd door PSP123 op 17-02-2010 14:46 ]
Aiiiii dat is een grove fout van me... Zit ik weer te makkelijk te denken, en te snel te lezen....Vanx schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:06:
[...]
Ruubster, je slaat meteen de plank mis![]()
3.1.3 is nog niet te jailbreaken. Pwnagetool laat je updaten met een aangepaste .ipsw die prejailbroken is. In 3.1.3 is een USB exploit verwijderd, daardoor kunnen de nieuwe iTouches met MC modelnummer en de iPhone 3GS (alle) niet jailbroken worden op 3.1.3.
Dus 3GS/iPod touch 3G niet als ze op een stock 3.1.3 zitten.
Alle andere (touch 1G/2G, iphone 2G/3G) wel via redsn0w als ze op stock 3.1.3 zitten of via Pwnagetool als je je baseband wil behouden (voor Pwnagetool moet je dus al JAILBROKEN zijn!!).
Dev-team:
[...]
Die Hashes heeft Hokkie dus niet, dit is immers de eerste keer dat hij jailbreaked.
Edit: Trouwens volgens mij is het nog wel even wachten op een jailbreak. Zoals ik het hoor, wil het DevTeam nog wachten tot een nieuwe release van de iPhone OS, en Geohot geeft aan dat ie geen zin heeft om een fout in de code te gaan zoeken, en weer een nieuw jailbreakprog te maken. Dus tja... Daarnaast kan het ook nog wel even duren voordat de Bootrom is gekraakt lijkt me, daar hoor ik ook niks nieuws over.
[ Voor 18% gewijzigd door Ruubster op 17-02-2010 16:06 ]
Tja, waarom zou je ook een exploit hiervoor gebruiken. 3.1.3 is totaal zinloos en met 4.0 en de iPad in het verschiet zijn er veel leukere dingen mee te doen.Ruubster schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:01:
Edit: Trouwens volgens mij is het nog wel even wachten op een jailbreak. Zoals ik het hoor, wil het DevTeam nog wachten tot een nieuwe release van de iPhone OS, en Geohot geeft aan dat ie geen zin heeft om een fout in de code te gaan zoeken, en weer een nieuw jailbreakprog te maken. Dus tja... Daarnaast kan het ook nog wel even duren voordat de Bootrom is gekraakt lijkt me, daar hoor ik ook niks nieuws over.
Hopelijk krijgt de iPad geen aparte baseband, want dan wordt de huidige sterk uitgebreid en dus weer meer gaten. Het Dev-Team heeft nog sowieso 1 baseband (wss zelfs 2) en 1 jailbreak exploit achter de hand. Gelukkig gebruiken ze die niet en kunnen we dus straks met 4.0 sneller jailbroken zijn.
Ik ga nu mijn iPod Touch 2G MB maar eens upgraden naar 3.1.3 (met Sn0wbreeze). Kan er gelijk fiveicon dock enzo in gooien, dus doe dat ook maar gelijk. (of is dat niet aan te raden?).
Ik voel mij zeer vereerd, vooral omdat ik pas een iphone heb. Maarja, zo ben ik in principe ook weer, een nieuw speeltje met nieuwe mogelijkheden duik ik direct op en neem nieuwe informatie op als een sponsVanx schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:48:
Eigenlijk heb ik een hekel aan Apple en de producten wegens de arrogante houding van Apple en hun beleid zoals met de appstore te merken is. Maar een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, zeker als het een gratis iphone is
Weet je zeker dat je 3.1.3 wilt? Het is tot nu toe nog beter om gewoon lekker op 3.1.2 te blijven. 1: makkelijker te jailbreaken, en 2: de fixes in 3.1.3 zijn niet echt waarvan je zegt, poehpoeh, die moet ik echt hebben.iMick schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:41:
Ik ga nu mijn iPod Touch 2G MB maar eens upgraden naar 3.1.3 (met Sn0wbreeze). Kan er gelijk fiveicon dock enzo in gooien, dus doe dat ook maar gelijk. (of is dat niet aan te raden?).
[ Voor 24% gewijzigd door Hero of Time op 17-02-2010 19:43 ]
Verwijderd
Ik heb een ipod touch 2G:Vanx schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:48:
Ik weet even niet welke vragen in dit topic nou wel of niet opgelost zijn. Mocht jou erg specifieke vraag er nog liggen dan moet je dat even melden, als het goed is weet ik het antwoord.
versie: 3.1.3
MB versie ik hoorde dat het alleen met MB mogelijk was om 3.1.3 te jailbreaken?
Of is dat niet zo? kan ik mijn ipod nu jailbreaken of moet ik nog wachten.
En wat gebruik ik redsnow of die andere iets met pwgn?
Als mijn ipod gejailbreaked is is hij dan ook gehardreset of heb ik alles nog gewoon?
Sorry voor zoveel vragen hoop op een antwoord:)
Sowieso, als aanvulling op HoT (ff afgekort), zou ik eerst bij 3.1.2 je SHSH-bestand laten registreren bij Saurik (via Cydia), als er dan iets mis gaat, hoor je terug te kunnen gaan. Zorg dus dat deze goed geregistreerd is, dit kan je zien door cydia op te starten, als ie is geregistreerd komt bovenin de tekst 'This device has SHSHs on file for iPhone OS: [firmwareversies]' in het groen te staan.iMick schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:41:
Maar ja, zoals HoT al zei, heb je waarschijnlijk weinig aan de nieuwe versie. Sn0wbreeze ken ik niet zo goed, maar lijkt me dat je fiveicon dock er wel in kan gooien hoor
Heey,
Ik ben een beetje nubbish qua Ipod dus daarom is dit misschien een domme vraag, maar ik heb mijn Ipod per ongeluk geupdate naar 3.1.3, nu wil ik terug naar 3.1.2 vanwege eventueel jailbreaken, maar ik heb geen restore file met firmware 3.1.2. Kun je deze in principe gewoon downloaden, of is die voor elke Ipod anders?
Het gaat hier btw om een Ipod Touch 3G
Ik ben een beetje nubbish qua Ipod dus daarom is dit misschien een domme vraag, maar ik heb mijn Ipod per ongeluk geupdate naar 3.1.3, nu wil ik terug naar 3.1.2 vanwege eventueel jailbreaken, maar ik heb geen restore file met firmware 3.1.2. Kun je deze in principe gewoon downloaden, of is die voor elke Ipod anders?
Jouw ipod touch is (schijnbaar) te jailbreaken met Redsnow (ik denk dat je een windows-pc hebt?). Gewoon even hier kijken en lezen, en dan vooral bij Comment 3 goed lezen van de eerste post, want je hebt een speciale versie van Redsnow nodig.Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:52:
[...]
Ik heb een ipod touch 2G:
Als mijn ipod gejailbreaked is is hij dan ook gehardreset of heb ik alles nog gewoon?
Je iPhone wordt wel opnieuw geinstalleerd ja, dus voordat je begint eerst aan je pc koppelen en dan laten synchroniseren (dus met reservekopie), zodat je alles op je pc hebt staan. Als je dan alles geinstalleerd hebt, gewoon backup terugzetten.
Heb je je SHSH-key laten registreren bij Saurik via Cydia? Anders lukt het niet. Volgens mij heeft elk apple-apparaat andere firmware-bestanden, dus moet je op zoek naar een .ipsw-bestand voor jouw ipod touch.Gropah schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:03:
Heey,
[ Voor 24% gewijzigd door Ruubster op 17-02-2010 20:12 ]
Ik heb hem nog nooit gejailbreaked, dus laat staan dat ik cydia heb gebruikt... Dus ik kan niet van bijv http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware van 3.1.2 downloaden dan via die vid tut op mij ITouch zetten?Ruubster schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:06:
Heb je je SHSH-key laten registreren bij Saurik via Cydia? Anders lukt het niet. Volgens mij heeft elk apple-apparaat andere firmware-bestanden, dus moet je op zoek naar een .ipsw-bestand voor jouw ipod touch.
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Krijg deze error: http://forums.ih8sn0w.com/viewtopic.php?f=8&t=452
Hetzelfde als die topicstarter.
Hmm het zou opgelost moeten zijn als ik hem hernoem naar de standaard firmware. Alleen nadat het net fout ging start mijn iPod dus niet meer op
. Gewoon zwart scherm.
Edit2:
Nu herkent hij hem ineens wel (nog steeds in DFU).
Hetzelfde als die topicstarter.
Hmm het zou opgelost moeten zijn als ik hem hernoem naar de standaard firmware. Alleen nadat het net fout ging start mijn iPod dus niet meer op
Edit2:
Nu herkent hij hem ineens wel (nog steeds in DFU).
[ Voor 45% gewijzigd door iMick op 17-02-2010 20:27 ]
Trollen doe je maar ergens anders. Als je niets zinnigs te melden hebt, post dan niet.
MB of MC maakt weinig uit voor het kunnen JB-en of niet, het verschil zit 'm in de bootrom die je hebt, bij MB heb je een normale JB, bij MC heb je tethered, dus accu leeg of reboot = recovery mode. Dit is knap vervelend, want sommige apps vereisen een reboot van je apparaat en dat werkt dus niet.Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:52:
[...]
Ik heb een ipod touch 2G:
Nee, de FW wordt namelijk door Apple gesigneerd voordat je kan restoren, en sinds 3.1.3 uit is, wordt dat met FW 3.1.2 niet meer gedaan. Je hebt dus pech, downgraden is niet mogelijk.Gropah schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:15:
[...]
Ik heb hem nog nooit gejailbreaked, dus laat staan dat ik cydia heb gebruikt... Dus ik kan niet van bijv http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware van 3.1.2 downloaden dan via die vid tut op mij ITouch zetten?
Hoe bedoel je? Welke firmware heb je nu, 3.1.2 of 3.1.3? Als je 3.1.2 hebt, kan je alle betrouwbare methodes gebruiken (dat zijn dus BlackRa1n, RedSn0w en pnwgtool). Ik heb geen idee wat Sn0wBreeze precies doet en hoe het werkt, maar een pagina of twee terug werd een JB tool genoemd die heel vies te werk gaat.iMick schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:31:
Kan ik Sn0wbreeze ook gewoon gebruiken voor 3.1.2? Want 3.1.3 kan ik maar niet restoren.
Edit:
Gevonden over Sn0wBreeze: Vanx in "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3"
Niet gebruiken dus is het advies van de meester
Ja zeg, ik blijf bezig
Gewoon lekker bij 3.1.2 houden. Je haalt je te veel gerommel op die de fixes van 3.1.3 niet waard zijn. Custom boot image is met pnwgtool mogelijk. Die kan je over je bestaande BR 3.1.2 JB gooien.iMick schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:56:
Dankje, ik zal even wat pagina's terug lezen. Heb alleen geen mac tot beschikking.
Heb een iPod Touch 2G MB model, en draai 3.1.2 met blackra1n jailbreaked. Hoe kan ik hem het beste naar 3.1.3 doen? Het liefst met custom opties, zoals custom boot logo.
[ Voor 15% gewijzigd door Hero of Time op 17-02-2010 20:59 ]
Dankje, ik zal even wat pagina's terug lezen. Heb alleen geen mac tot beschikking.
Heb een iPod Touch 2G MB model, en draai 3.1.2 met blackra1n jailbreaked. Hoe kan ik hem het beste naar 3.1.3 doen? Het liefst met custom opties, zoals custom boot logo.
Ok, dan probeer ik pwnagetool wel
. Is die er ook voor windows? Want ik zie alleen een versie voor 3.1.2?
Ok, dan probeer ik pwnagetool wel
[ Voor 17% gewijzigd door iMick op 17-02-2010 21:00 ]
Ik noemde ook nergens een 3GS, ikzelf heb een 3GMrCaBLeGuY schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:58:
[...]
Redsnow doet t/m 3.1.2 dus gaat niet werken met je 3GS met nieuwe iboot / mc model
Eerst updaten naar 3.1.3 en met Redsnow jailbreaken met een 3.1.2 FW
Waar zal het toch over gaan als het topic de titel '[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3' draagt
[ Voor 28% gewijzigd door Bellerophon op 17-02-2010 21:41 ]
Wie trolt er hier het hardst.....meelifters zijn jullie. BAH.....verzin zelf wat of hou je aan de regels
Crawl NL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:47:
Wie trolt er hier het hardst.....meelifters zijn jullie. BAH.....verzin zelf wat of hou je aan de regels
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Als dat zo was zou ik er ook geen probleem mee hebben....
Maar wees nu eens eerlijk tegenover jezelf

Nu praat je jezelf tegenCrawl NL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:24:
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Crawl NL:
Je hebt je punt gemaakt, maar deze site heet niet voor niets Tweakers.net
nu weer ontopic.
Je hebt je punt gemaakt, maar deze site heet niet voor niets Tweakers.net
nu weer ontopic.
Ik kan nu multitasken (iedereen die push als (volwaardig) multitasken ziet neem ik niet serieus)Crawl NL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:24:
Ik kan nu remote inloggen op mn server
Ik kan nu handig mn agenda op het lockscreen hebben
Verdiep je eerst maar eens in een jailbreak voordat je loopt te blaten.
Altijd maar weer die excusjes......iets recht praten wat krom is lukt simpelweg gewoon niet.
Dit is tweakers.......geeft je ook gelijk het recht om dingen illegaal te doen. Garantie hypocrietie ;-).
Nu kan ik multitasken...pfff, koop dan gewoon een andere telefoon.
Verdiep je er eens in......ik had al een apple toen je vader en moeder er nog niet eens uit waren om jouw op deze wereld te gooien....
Maar goed misschien heb ik weer wat lezers op andere gedachten kunnen brengen. Gewoon dingen kopen die andere mensen hebben gemaakt en waar ze een beetje geld voor vragen. Zo moeilijk is dat toch niet.
Deze discussie is wat mij betreft gesloten :-)
Dit is tweakers.......geeft je ook gelijk het recht om dingen illegaal te doen. Garantie hypocrietie ;-).
Verdiep je er eens in......ik had al een apple toen je vader en moeder er nog niet eens uit waren om jouw op deze wereld te gooien....
Maar goed misschien heb ik weer wat lezers op andere gedachten kunnen brengen. Gewoon dingen kopen die andere mensen hebben gemaakt en waar ze een beetje geld voor vragen. Zo moeilijk is dat toch niet.
:WCrawl NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:55:
Altijd maar weer die excusjes......iets recht praten wat krom is lukt simpelweg gewoon niet.
Wat een moraalridder ben je, ik ben trots op je! Je rijd ook nooit te hard zeker (maar ja, kan ook leeftijd zijn), hebt nog nooit een mp3 gedownload zeker (zonder te betalen). Nee meneer hier is de heilige zelf, ben ik van overtuigd.Crawl NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:55:
bla...bla...bla...
Met jouw laatste zin ben ik het trouwens eens!
Heb je aandacht nodig? Het lijkt er wel op. Zo te zien moet je ook eens op zoek gaan naar een betere hobby, want je hebt tijd over voor dit soort posts. Of misschien is het een leuk idee om je aan te sluiten bij BREIN, aangezien je een hekel hebt aan illegale dingen.Crawl NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:55:
Je irriteert me, wil je dit nooit meer doen? Heb geen zin in jouw opmerkingen, zeker niet aangezien ik zelf een mening heb en zelf kies wat ik doe of niet.
Edit: Dit was mijn enige reactie hoor, maar ik vond gewoon dat ik even moest reageren op deze belachelijke opmerkingen
[ Voor 4% gewijzigd door Ruubster op 18-02-2010 09:15 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Je gaat er bij voorbaat uit dat mensen illegale dingen met een jailbreak doen, vanwaar deze aanname? Zou ik je onderzoek kunnen inzien waaruit dit blijkt? Ben erg benieuwd. Dus op tweakers mag men ook niet uitleggen hoe je Windows installeert of hoe uTorrent werkt? Dus omdat ik de iPhone goed vind werken op wat punten na moet ik maar een andere telefoon? En wie ben jij dat om voor mij te bepalen? Dus omdat je in 1980 al een Apple had heb je automatisch kennis van de iPhone?Crawl NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 07:55:
Ontopic:
Ik had vandaag weer een goede usecase voor een jailbreak: Ik sms'te met iemand onder een spelletje. Hele tijd dat spelletje weer laden, krijg je weer een berichtje, ik weer terugsmsen, krijg ik weer 1 en moet ik het spelletje weer sluiten. Zonder jailbreak zou ik op zo'n moment deze telefoon zo tegen de muur aan kunnen smijten op dat soort momenten.
Super tochMsG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:16:
[...]
Je gaat er bij voorbaat uit dat mensen illegale dingen met een jailbreak doen, vanwaar deze aanname? Zou ik je onderzoek kunnen inzien waaruit dit blijkt? Ben erg benieuwd. Dus op tweakers mag men ook niet uitleggen hoe je Windows installeert of hoe uTorrent werkt? Dus omdat ik de iPhone goed vind werken op wat punten na moet ik maar een andere telefoon? En wie ben jij dat om voor mij te bepalen? Dus omdat je in 1980 al een Apple had heb je automatisch kennis van de iPhone?. Blijkbaar ben jij het type dat zo weinig met z'n telefoon wil doen dat een beperkte push-implementatie goed genoeg is.
Ontopic:
Ik had vandaag weer een goede usecase voor een jailbreak: Ik sms'te met iemand onder een spelletje. Hele tijd dat spelletje weer laden, krijg je weer een berichtje, ik weer terugsmsen, krijg ik weer 1 en moet ik het spelletje weer sluiten. Zonder jailbreak zou ik op zo'n moment deze telefoon zo tegen de muur aan kunnen smijten op dat soort momenten.
Verneukt dat biteSMS niet de interne app? Ik zal er eens naar kijken.
Nope, hij gebruikt de interne database van de iPhone, dus als je BiteSMS niks vind, kan je hem zo weer verwijderen.MsG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:24:
Verneukt dat biteSMS niet de interne app? Ik zal er eens naar kijken.
Volgens mij kan ik de interne SMS-app niet gebruiken btw, nu ik BiteSMS heb geinstalleerd en heb ingesteld als standaard programma.
Jawel hoor... Bij mij wel, maar de smsjes komen standaard binnen via biteSMS. Maar biteSMS vind ik persoonlijk zoveel beter dan de standaard SMS-appRuubster schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:27:
[...]
Nope, hij gebruikt de interne database van de iPhone, dus als je BiteSMS niks vind, kan je hem zo weer verwijderen.
Volgens mij kan ik de interne SMS-app niet gebruiken btw, nu ik BiteSMS heb geinstalleerd en heb ingesteld als standaard programma.
Eerste hit op google.....grappig.MsG schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:16:
[...]
Je gaat er bij voorbaat uit dat mensen illegale dingen met een jailbreak doen, vanwaar deze aanname? Zou ik je onderzoek kunnen inzien waaruit dit blijkt?
En begrijp me niet verkeerd.....ik probeer niet te trollen oid.
Waar het mij om gaat is dat er eindelijk eens een keer een platform is ontwikkeld waarbij beide partijen (ontwikkelaar, breder afzetmarkt / gebruiker, goekoper product) profijt van hebben en dan wordt dit uiteinelijk door een stelletje......die zich voordoen als tweakers pffff, moet er echt hard om lachen de nek omgedraaid.
Er zullen wel geen ontwikkelaars in dit topic bevinden........hoe bedoel je anders dan je eigen glazen ingooien

Het wordt jullie te makkelijk gemaakt, helaas.
Zal wel een ban krijgen.......het zij zo :-) Tjuus....
[ Voor 6% gewijzigd door Crawl NL op 18-02-2010 14:37 ]
Gast, je weet niet echt van ophouden hè? Ik dacht dat Daedalus er behoorlijk duidelijk over was dat deze discussie niet in dit topic gevoerd wordt. Als je de discussie over de legaliteit van jailbreaken wil starten, doe dat dan op zijn minst in een nieuw topic en laat dit topic met rust.Crawl NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:36:
[...]
Eerste hit op google.....grappig.
Waar het mij om gaat is dat er eindelijk eens een keer een platform is ontwikkeld waarbij beide partijen (ontwikkelaar, breder afzetmarkt / gebruiker, goekoper product) profijt van hebben en dan wordt dit uiteinelijk door een stelletje......die zich voordoen als tweakers pffff, moet er echt hard om lachen de nek omgedraaid.
Er zullen wel geen ontwikkelaars in dit topic bevinden........hoe bedoel je anders dan je eigen glazen ingooien![]()
Dat gezegd hebbende is het nogmaals absoluut niet de bedoeling dat GoT verwordt tot een helpdesk van mensen die illegaal gedownloade apps en games willen kraken en installeren. Wat wèl in de "geest van het Tweaken" past, is eigenaarschap claimen van een apparaat dat je zelf gekocht hebt door de software aan je eigen wensen aan te passen, zelfs als de fabrikant dat eigenlijk liever niet heeft.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Je haalt iets aan wat gaat over dat het downloadratio van apps vooral illegaal is. Ik had het echter over het feit dat jij beweert dat bijna iedereen met een jailbreak het doet om illegale apps. Dat komt namelijk nergens terug. Als ik naar mijn scenario bijvoorbeeld kijk, ik heb een tweedehands T-Mobile 3GS gekocht. Ik kan dus niet eens zonder jailbreak mijn telefoon gebruiken vanwege de T-Mobile simlock. En zo velen met mij. Vind het daarom wel erg kortzichtig iedereen zomaar zonder enige bewijsvoering van diefstal te betichten.Crawl NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:36:
[...]
Eerste hit op google.....grappig.
Er zullen wel geen ontwikkelaars in dit topic bevinden........hoe bedoel je anders dan je eigen glazen ingooien![]()
Verwijderd
Okee bedankt.Ruubster schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:06:
[...]
Jouw ipod touch is (schijnbaar) te jailbreaken met Redsnow (ik denk dat je een windows-pc hebt?). Gewoon even hier kijken en lezen, en dan vooral bij Comment 3 goed lezen van de eerste post, want je hebt een speciale versie van Redsnow nodig.
Je iPhone wordt wel opnieuw geinstalleerd ja, dus voordat je begint eerst aan je pc koppelen en dan laten synchroniseren (dus met reservekopie), zodat je alles op je pc hebt staan. Als je dan alles geinstalleerd hebt, gewoon backup terugzetten.
[...]
Heb je je SHSH-key laten registreren bij Saurik via Cydia? Anders lukt het niet. Volgens mij heeft elk apple-apparaat andere firmware-bestanden, dus moet je op zoek naar een .ipsw-bestand voor jouw ipod touch.
Maar ik heb nog nooit gejailbreaked en heb nog wat vragen. Ik heb redsnow gedownload maar moet ik nu een ge-jailbreakde firmware downloaden en maakt het uit welke? ik zit nu op 3.1.3 moet ik dan ook 3.1.3 downloaden of kan ik ook 3.1 downloaden?
Bedankt alvast voor het antwoord
edit: en er is ook iets met homeknop en lock button ingedrukt houden dat kan ik nergens precies vinden namelijk
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 16:14 ]
Als je nou gewoon eens redsn0w start? Wat vraagt hij dan?Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:10:
[...]
Okee bedankt.
Maar ik heb nog nooit gejailbreaked en heb nog wat vragen. Ik heb redsnow gedownload maar moet ik nu een ge-jailbreakde firmware downloaden en maakt het uit welke? ik zit nu op 3.1.3 moet ik dan ook 3.1.3 downloaden of kan ik ook 3.1 downloaden?
Bedankt alvast voor het antwoord
edit: en er is ook iets met homeknop en lock button ingedrukt houden dat kan ik nergens precies vinden namelijk
Ik heb even voor je gezocht en hier is een mooie tutorial.
Het Dev-team maakt een beetje een potje ervan, qua overzichtelijkheid en welke firmware met welk device je met welk programma kan jailbreaken.
Verwijderd
okee weer bedankt dat kan ik volgens alleen ik moet dus de firmware selecteren in de optie browse maar ik kan die firmware nergens vinden? waar kan ik die downloaden? want ik heb volgens mij mn ipod naar 3.1.2 ge-update op een andere computer dus ik heb die firmware hier niet op staan. Moet ik die downloaden?Vanx schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:44:
[...]
Als je nou gewoon eens redsn0w start? Wat vraagt hij dan?
Ik heb even voor je gezocht en hier is een mooie tutorial.
Het Dev-team maakt een beetje een potje ervan, qua overzichtelijkheid en welke firmware met welk device je met welk programma kan jailbreaken.
edit: sorry onderaan de pagina staan downloads maar als ik op iphone firmware 3.1.2 klik staat er sluit je iphone aan en je krijgt een bericht om 3.1.2 te downloaden maar ik heb nu 3.1.3 erop staan? dus nu opnieuw de vraag kan ik de software van internet downloaden?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2010 19:30 ]
Op zowel http://www.redmondpie.com...os-firmware-3.1.2-aga809/ als http://www.redmondpie.com...s-3.1.3-firmware-9140418/ staat gewoon de download link naar het .ipsw bestand. 3.1.2 en 3.1.3 elk. Deze staan gelinkt onderaan die tutorial die Vanx postte.
Gewoon de .ipsw file "opslaan als" en ergens op een voor jouw bekende plek stoppen. Dan start je redsn0w en als redsn0w er vervolgens om vraagt dan wijs je hem dat bestand!Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:23:
[...]
edit: sorry onderaan de pagina staan downloads maar als ik op iphone firmware 3.1.2 klik staat er sluit je iphone aan en je krijgt een bericht om 3.1.2 te downloaden maar ik heb nu 3.1.3 erop staan? dus nu opnieuw de vraag kan ik de software van internet downloaden?
Ik heb hier een iPod Touch 32Gb (3rd generation) (versie 3.1.3). Ik heb deze gekocht vorige week. Nu zou ik deze graag willen jailbreaken om wat meer met deze iPod te kunnen doen. Ik heb een aantal vragen hierover.
Hoe kan ik deze jailbreaken zonder een tethered jailbreak te hebben?
Heb ik iTunes dan nog nodig als ie gejailbreaked is?
Kan ik de iPod na de jailbreak nog herstellen in zijn oude staat (voor de jailbreak)?
Kan ik de iPod na de jailbreak nog herstellen in zijn oude staat (voor de jailbreak)?
[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 19-02-2010 15:29 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
1. Kan nietRakkerzero schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:22:
Ik heb hier een iPod Touch 32Gb (3rd generation) (versie 3.1.3). Ik heb deze gekocht vorige week. Nu zou ik deze graag willen jailbreaken om wat meer met deze iPod te kunnen doen. Ik heb een aantal vragen hierover.
2. Ja
3. Ja
dit klinkt belovend! Ik moet mijn ipod 2G (MC model) terug brengen naar de Apple store vanwege stof onder het scherm. Voordat ik hem terug breng, wil ik eerst 3.1.2 terugzettten (momenteel heb ik 3.1.2 jailbroken met BlackRain).Th1x4nG schreef op zondag 14 februari 2010 @ 18:13:
Gaat dit werken volgens jouw methode? Ik heb de juiste firmware al gedownload, kan ik dan gewoon restoren? Ik lees overal dat je pech hebt als je naar 3.1.3 gaat, maar als je kunt downgraden....Nog een vraag: als je gewoon de firmware van felixbruns erop kan zetten, waarom ben je dan eerst naar 3.1.3 gegaan? was er een reden om niet gelijk 3.1.2 erop te zetten?
Hoop vragen, sorry
Enorm bedankt!
Jelle
Jelle, die heb je wel nodig.
Ik weet bijna zeker dat Th1x4nG die ook had. Als jij Cydia nu geinstalleerd hebt, en op het "help me out" knopje heb gedrukt, dan heb jij ze ook
Die handtekening is vanaf de iPhone 3GS en de iTouch 3G gewoon écht nodig. De maker van het filmpje refereert ook naar Saurik's server, dat is precies de plek waar de handtekeningen staan.
Ik weet bijna zeker dat Th1x4nG die ook had. Als jij Cydia nu geinstalleerd hebt, en op het "help me out" knopje heb gedrukt, dan heb jij ze ook
Die handtekening is vanaf de iPhone 3GS en de iTouch 3G gewoon écht nodig. De maker van het filmpje refereert ook naar Saurik's server, dat is precies de plek waar de handtekeningen staan.
Ai ai ai...ik weet niet of ik dat gedaan heb. Als ik dat niet gedaan heb dan houd het dus op?
En waarom kon diegene met een Ipod Touch 3g met stock 3.1.3 dan wel downgraden, is dat dan wel mogelijk?
En waarom kon diegene met een Ipod Touch 3g met stock 3.1.3 dan wel downgraden, is dat dan wel mogelijk?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.