Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Crawl NL schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:36:
Er zullen wel geen ontwikkelaars in dit topic bevinden........hoe bedoel je anders dan je eigen glazen ingooien 8)7
Hier zit er eentje die z'n appje niet in de appstore mag hangen... maar wel super draait op een iPhone...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Vanx schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 16:44:
[...]

Als je nou gewoon eens redsn0w start? Wat vraagt hij dan?

Ik heb even voor je gezocht en hier is een mooie tutorial.

Het Dev-team maakt een beetje een potje ervan, qua overzichtelijkheid en welke firmware met welk device je met welk programma kan jailbreaken.
Klopt, dat zou wel eens wat overzichtelijker mogen... Gelukkig zijn er vele websites die een mooie tutorial hebben

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jelleeelco schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:35:
Ai ai ai...ik weet niet of ik dat gedaan heb. Als ik dat niet gedaan heb dan houd het dus op?
En waarom kon diegene met een Ipod Touch 3g met stock 3.1.3 dan wel downgraden, is dat dan wel mogelijk?
Er zijn iDevices die geen signed firmware gebruiken. Er is wat hoger genoemd welke het wel nodig hebben.
Nu weet ik het niet zeker, maar je SHSH zou op je iPod opgeslagen moeten staan, en deze kan je dan naar de server van Saurik sturen bij Cydia. Open Cydia dus even en kijk of je bovenaan de bekende tekst hebt staat (SHSH on file in groen), of dat je wat lager "Make my life easier" hebt. Tik 'Make my life easier' en je SHSH wordt opgeslagen van je huidige firmware.
Rakkerzero schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:22:
Ik heb hier een iPod Touch 32Gb (3rd generation) (versie 3.1.3). Ik heb deze gekocht vorige week. Nu zou ik deze graag willen jailbreaken om wat meer met deze iPod te kunnen doen. Ik heb een aantal vragen hierover.

Hoe kan ik deze jailbreaken zonder een tethered jailbreak te hebben?
Heb ik iTunes dan nog nodig als ie gejailbreaked is?
Kan ik de iPod na de jailbreak nog herstellen in zijn oude staat (voor de jailbreak)?
2: Niet noodzakelijk, er zijn andere programma's zoals Winamp die muziek op je iPod kunnen zetten. Dit staat los van de JB.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:22:
...
Kan ik de iPod na de jailbreak nog herstellen in zijn oude staat (voor de jailbreak)?
...
Dat zou ik ook wel eens willen weten want ik wil misschien mijn iPod ook jailbreaken. Als je dan zo van die mods hebt uitgevoerd aan je interface enzo. Hoe herstel je dan alles terug naar de officiële firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Ja, maar volgens mij blijven er wel wat files achter, dus als Apple theoretisch zelf met SFTP ofzo gaan kijken zouden ze volgens mij wel kunnen zien of hij ooit gejailbreakt is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Van wat ik begrijp is dat je data op je iphone blijft staan, alleen de root partitie wordt opnieuw geschreven. Dus /private/var/mobile bijvoorbeeld behoud nog wel de data die het had, maar dit weet ik niet zeker. Het is daarom misschien verstandig om als je 'm echt voor garantie naar Apple op wilt sturen, alles moet verwijderen wat er op stond aan thema's, programma's en andere customizations, dan een herstel uitvoeren en opsturen naar Apple. Mochten ze gaan kijken, dan heb je een veel kleinere kans dat ze de JB vinden of ze moeten nou net op een bestand stuiten die je bent vergeten, maar die kans acht ik zeer klein. Ik vraag mij wel af of ze überhaupt kijken op het FS voor een JB. Of anders hoe ze het controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Apple mag je iPhone helemaal niet weigeren bij hardwarematige problemen als je gejailbreaked heb! :Y)

De iPhone kan softwarematig helemaal niet kapot, dus we hoeven ons nergens zorgen over te maken, want er is nooit een reden om iemand te weigeren.

Gisteren een reinstall gedaan. Contacts in Windows Contacts, SMS'jes in iTextuploader en dan op archive.it.

Restore naar 3.1.2 via Saurik server, jailbreak via redsn0w 0.9.2. Had van te voren 50+ appstore apps verwijderd en heb ook nu alleen nog LockInfo, SBsettings, Five icon dock en SMShelper uit Cydia.

1 SMSje verloren dat tijdens het restoren van oude SMS database aankwam, rest staat er perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door Vanx op 20-02-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:49:
Apple mag je iPhone helemaal niet weigeren bij hardwarematige problemen als je gejailbreaked heb! :Y)

De iPhone kan softwarematig helemaal niet kapot, dus we hoeven ons nergens zorgen over te maken, want er is nooit een reden om iemand te weigeren.

Gisteren een reinstall gedaan. Contacts in Windows Contacts, SMS'jes in iTextuploader en dan op archive.it.

Restore naar 3.1.2 via Saurik server, jailbreak via redsn0w 0.9.2. Had van te voren 50+ appstore apps verwijderd en heb ook nu alleen nog LockInfo, SBsettings, Five icon dock en SMShelper uit Cydia.

1 SMSje verloren dat tijdens het restoren van oude SMS database aankwam, rest staat er perfect :)
Tja maar tussen je recht krijgen en je recht hebben zit een gapend gat. Als mijn vochtmeter morgen rood uitslaat, zegt dat enkel wat over die strip, niks over de hele telefoon.

Als ik op mijn Windows Mobile toestel een HardSPL flash en vervolgens gaat het scherm spontaneous stuk krijg ik ook nul op rekest. Software staat bijna altijd los van hardware, maar in garantiekwesties helaas geen onderscheid.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
HardSPL flash is ook wel even iets anders dan blackra1n draaien ;)

Maar je hebt gelijk, bij Apple gelijk krijgen is vrij lastig. Heeft er hier iemand al eens zn reparatie geweigerd gehad, omdat hij jailbroken was??

Op internet staan vooral verhalen dat het toch goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ik bedoel meer in algemene zin. Bijna iedereen flasht hem terug, maar ik weet niet of mensen een jailbroken versie ook gerepareerd krijgen. Bij Windows Mobile weet ik wel dat je gezeur kon krijgen, eigenlijk slaat het nergens op. Maar volgens mij krijg je bij laptops soms ook gezeur als je de recoverypartitie heb weggegooid.

Overigens is jailbreaken nu 1 knop, terwijl het bij 3.0 wel wat meer underground nog was, in weze niet zoveel anders met een HardSPL flash.

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 20-02-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:55
Hero Of Time schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:05:
Er zijn iDevices die geen signed firmware gebruiken. Er is wat hoger genoemd welke het wel nodig hebben.
Nu weet ik het niet zeker, maar je SHSH zou op je iPod opgeslagen moeten staan, en deze kan je dan naar de server van Saurik sturen bij Cydia. Open Cydia dus even en kijk of je bovenaan de bekende tekst hebt staat (SHSH on file in groen), of dat je wat lager "Make my life easier" hebt. Tik 'Make my life easier' en je SHSH wordt opgeslagen van je huidige firmware.
Ik heb geen van beide! Geen shsh on file mededeling maar ook geen 'make my life easier' button. Waar kan ik dit alsnog doen? En werkt het dan nog? Ik had vernomen dat dat niet meer kon zodra Apple een nieuwe firmware heeft uitgebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jelle,
Ik heb geen idee. Misschien dat Vanx het weet.

Btw, voeg nog ff een sluit tag voor de quote toe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:40

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb de SHSH files zowel bij Cydia staan als zelf als een betandje op mijn PC. Ik begrijp dat ik dat nodig ga hebben om een oude firmware terug te zetten, maar hoe gebruik ik dat SHSH bestandje dan? Wat doe ik er mee?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
jelleeelco schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:55:
[...]

Ik heb geen van beide! Geen shsh on file mededeling maar ook geen 'make my life easier' button. Waar kan ik dit alsnog doen? En werkt het dan nog? Ik had vernomen dat dat niet meer kon zodra Apple een nieuwe firmware heeft uitgebracht?
Hmm, ik moet even je situatie goed hebben nu:

1. Was je jailbroken tijdens 3.1.2?
2. Als je Cydia opent, staat dan bovenaan het startscherm iets in groene letters?
3. Weet je héél zeker dat je een MC model hebt?

Antwoord op jou vragen:
1. Geen idee, het hoort er te staan
2. Zie 1.
3. Klopt, Apple stopt ~24u na uitbrengen van een nieuwe firmware met het signen van de oude.

edit: ik heb even je oude posts hier bekeken en waarom stuur je hem niet gewoon terug naar Apple en dan zie je wel wat er gebeurt (wel eerst restoren naar stock firmware!!). Als je een refurb krijgt dan is het hele verhaal niet van toepassing.
Tijgert schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:21:
Ik heb de SHSH files zowel bij Cydia staan als zelf als een betandje op mijn PC. Ik begrijp dat ik dat nodig ga hebben om een oude firmware terug te zetten, maar hoe gebruik ik dat SHSH bestandje dan? Wat doe ik er mee?
Tijgert, kom op. Dit staat allemaal netjes op verschillende plekken op internet. Hier officieel van Saurik: http://www.saurik.com/id/12#howto

Die losse bestandjes zou je ook weer los moeten uploaden naar Saurik, maar daar staan ze dus al, dus die zijn nutteloos.

iTunes denk te praten met Apple, maar praat door die Host-file eigenlijk met Saurik en krijgt zo een handtekening voor een oude firmware. Het bestandje zelf doe je niks mee, het is immers een "server-sided check".

Grootste Man-in-the-middle attack ooit, meer dan 1 miljoen mensen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Vanx op 21-02-2010 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijltje666
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik ben een echte newbie op het gebied van de Iphone.
Ben nu een week van alles aan het lezen over het jailbraken, maar ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak.

Specs van mijn Iphone:
16gb 3GS
Versie 3.1.2 (7D11)
Modemfirmware 05.11.07
Hij is van 2009 week 52
Ik heb een abbo bij T-mobile, het is dus niet perse nodig om de sim beveiliging te omzeilen.

Nu ben ik zover dat ik weet dat mijn Iphone een hardwarematige beveiliging heeft tegen jailbraken, maar kan iemand mij vertellen of de volgende aannames kloppen:

1: Mijn Iphone is uitsluitend tethered te jailbraken
2: Dit betekend dat ik na iedere reboot (inc. lege accu) opnieuw moet JB-en met behulp van een pc?
3: Deze jailbraik het eenvoudigst gaat met Blackra1n
4: Ik een back up moet maken van iets (moet ik me nog even in verdiepen)
5: het ondanks de JB beperking toch de moeite waard is om te doen
6: dat het ten alle tijde mogelijk is om na mislukken van de JB (crashen/ weet ik wat) het altijd mogelijk is om de Iphone te restoren in originele modus

Kan iemand mij vertellen of ik op de juiste weg ben?
Tips/ trucs zijn natuurlijk altijd welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door Bijltje666 op 21-02-2010 16:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijltje666 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:40:
1: Mijn Iphone is uitsluitend tethered te jailbraken
2: Dit betekend dat ik na iedere reboot (inc. lege accu) opnieuw moet JB-en met behulp van een pc?
3: Deze jailbraik het eenvoudigst gaat met Blackra1n
4: Ik een back up moet maken van iets (moet ik me nog even in verdiepen)
5: het ondanks de JB beperking toch de moeite waard is om te doen
6: dat het ten alle tijde mogelijk is om na mislukken van de JB (crashen/ weet ik wat) het altijd mogelijk is om de Iphone te restoren in originele modus

Kan iemand mij vertellen of ik op de juiste weg ben?
Tips/ trucs zijn natuurlijk altijd welkom.
1. Nog wel, ja
2. Ja
3. Ja
4. Lijkt me wel zo slim ja
5. Absoluut
6. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Aanvulling punt 4, ik neem even aan dat het gaat over iPhone backuppen ;). álles (behalve je contacten, die moet je specifiek instellen op Windows) word backupped en dat alles is ook op een jailbroken iPhone makkelijk terug te zetten.
Ik heb een abbo bij T-mobile, het is dus niet perse nodig om de sim beveiliging te omzeilen.
We mogen hier niet bespreken hoe dat zou moeten en moet je ook écht niet doen als het niet nodig is. Verlies van push berichten en soms ook nog YouTube.

[ Voor 25% gewijzigd door Vanx op 21-02-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijltje666
Vanx schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:10:
[...]

Aanvulling punt 4, ik neem even aan dat het gaat over iPhone backuppen ;). álles (behalve je contacten, die moet je specifiek instellen op Windows) word backupped en dat alles is ook op een jailbroken iPhone makkelijk terug te zetten.

[...]

We mogen hier niet bespreken hoe dat zou moeten en moet je ook écht niet doen als het niet nodig is. Verlies van push berichten en soms ook nog YouTube.
Is ook niet nodig, Iphone is eerlijk, betaald evenals het abbonement.
Misschien had ik moeten zeggen dat ik niets te maken wil hebben met een simlock verwijderen.. nergens voor nodig.
(ik was eerst in de veronderstelling dat met een JB, gelijk de simlock verwijderd was......ben inmiddels iets beter op de hoogte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijltje666
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:05:
[...]

1. Nog wel, ja
2. Ja
3. Ja
4. Lijkt me wel zo slim ja
5. Absoluut
6. Ja.
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:10:
Dit is een groot misverstand. Niet de unlock molt push, maar het níet-activeren. Als jij niet activeert en dan blackrain draait, ook al unlock je niet, werkt push ook niet. Softwarematige Sim unlock heeft als T-Mobile klant gewoonweg geen zin, een echt nadeel heeft het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bijltje666
Misschien een stomme vraag, maar als aanvulling op mijn eerdere genoemde punt 2: valt het normaal uitzetten ook onder een reboot? Mijn Nokia maakte ook verschil tussen een accu leeg/ verwijderd en het normaal uitzetten. Aangezien mijn n95 alle reeds ingevoerde woorden van het t5 woordenboek vergat wanneer de accu echt leeg was, zette ik hem altijd uit voordat de accu leeg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijltje666 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:03:
Misschien een stomme vraag, maar als aanvulling op mijn eerdere genoemde punt 2: valt het normaal uitzetten ook onder een reboot? Mijn Nokia maakte ook verschil tussen een accu leeg/ verwijderd en het normaal uitzetten. Aangezien mijn n95 alle reeds ingevoerde woorden van het t5 woordenboek vergat wanneer de accu echt leeg was, zette ik hem altijd uit voordat de accu leeg was...
Als hij uit staat (dus ook bij reboot) moet je weer je computer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn dus apps die een reboot vereisen, en als je die hebt, moet je opnieuw met je PC de iPhone doorstarten als je een tethered JB hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:05:
[...]

Dit is een groot misverstand. Niet de unlock molt push, maar het níet-activeren. Als jij niet activeert en dan blackrain draait, ook al unlock je niet, werkt push ook niet. Softwarematige Sim unlock heeft als T-Mobile klant gewoonweg geen zin, een echt nadeel heeft het niet.
Je nuance klopt. Maar hacktivaten (wat nodig is als je een hele andere sim gebruikt) zorgt ook voor gebrek aan push. Anders moet je meteen een t-mobile simmetje halen.

Of is dit nou weer te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, dat is niet te kort door de bocht. Het gaat er gewoon om dat je je iPhone moet activeren zoals het hoort, en dat kan alleen als je werkt met een geaccepteerde SIM kaart. Dit kan je krijgen door een SIM kaart van de juiste provider te gebruiken (T-Mobile dus), of een iPhone hebben die geen SIM lock heeft. Dit zijn de benodigdheden om normaal te kunnen activeren en certificaten te ontvangen voor Push en YouTube e.d.

Hactiveren omzeilt het verkrijgen van certificaten, zelfs als je een unlocked iPhone hebt of een geschikte SIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:00:
[...]

Je nuance klopt. Maar hacktivaten (wat nodig is als je een hele andere sim gebruikt) zorgt ook voor gebrek aan push. Anders moet je meteen een t-mobile simmetje halen.

Of is dit nou weer te kort door de bocht?
maar het punt is dat je met een factory unlocked iPhone het activatieproces ook onbedoeld kan overslaan door zodra je dat ding hebt gekocht hem meteen aan blackrain te hangen ipv eerst aan itunes. Vandaar dat ik pushgebrek meer koppel aan niet-activeren dan aan softwarematig unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Je kunt zelf ook geldige certificaten maken voor Push, en dat werkt dan prima op een hacktivated iPhone.

Ik heb het zelf gedaan met m'n iPhone 1st gen 16GB, en een iPod Touch 2G 8GB.

Certificaten aangemaakt op de iPod, met SSH eraf gehaald, op de iPhone geinjecteerd (nimble is wat je zoekt :) ) en toen de iPod weer een harde reset gegeven zodat hij zelf weer nieuwe certificaten kreeg.

En ik heb nu werkende Push op mijn AT&T iPhone met een Orange (nu T-Mobile) SIM kaart :*)

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 22-02-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ja klopt, maar dat is theoretisch hetzelfde als gewoon activeren. Veel mensen hebben namelijk niet een iPhone én een iPod, of 2 iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Vanx schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:54:
[...]

Hmm, ik moet even je situatie goed hebben nu:

1. Was je jailbroken tijdens 3.1.2?
2. Als je Cydia opent, staat dan bovenaan het startscherm iets in groene letters?
3. Weet je héél zeker dat je een MC model hebt?

Antwoord op jou vragen:
1. Geen idee, het hoort er te staan
2. Zie 1.
3. Klopt, Apple stopt ~24u na uitbrengen van een nieuwe firmware met het signen van de oude.

edit: ik heb even je oude posts hier bekeken en waarom stuur je hem niet gewoon terug naar Apple en dan zie je wel wat er gebeurt (wel eerst restoren naar stock firmware!!). Als je een refurb krijgt dan is het hele verhaal niet van toepassing.
1. Ja, ik zit momenteel op 3.1.2 en JB met blackra1n
2. Nope...en kan me niet herinneren of ik ooit op "I hate jailbreaking" heb gedrukt
3. Helaas wel...staat in Info, en JB is ook tethered.

Terugzetten naar stock firmware was precies wat ik wilde doen! Maar nu 3.1.3 uit is gaat hij toch naar 3.1.3 en niet naar 3.1.2? Ik kan hem ook zo inleveren (met 3.1.2 Jailbreaken) maar als ik een vervanger krijg, zit hij onherroepelijk op 3.1.3 en ben ik mijn navigatie kwijt! (umm...en ja, officieel gekocht maar moet hem JB omdat Apple het verdomd om de bluetooth stack open ze zetten voor bt modems...dankzij RoqueBT is dit wel mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hmm, okay.

Lastig. Je kan nu eigenlijk nog maar 1 ding doen: proberen te restoren met 3.1.2 via de Saurik server en hopen dat je 3.1.2 SHSH file toch is opgeslagen.

Als dat niet lukt dan heeft niks zin meer, want je kan de SHSH file voor 3.1.2 nooit meer ophalen en zul je echt naar 3.1.3 moeten om hem terug te mogen brengen. Of hem natuurlijk helemaal niet terug brengen.

(ik ga er hierbij vanuit dat de antwoorden op mijn 3 vragen 100% kloppen, anders is er wel wat te fixen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat ik trouwens niet snap. Je wordt nu gedwongen om naar 3.1.3 te gaan bij een restore. Maar wat als je de 3.1.3 update van de computer af gooit en de verbinding er uit gooit en dan op iTunes wil restoren? Hij dwingt je toch niet te wachten tot je weer internet hebt op zo'n moment en restored gewoon 3.1.2 lijkt me? of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Je mist twee dingetjes:
1. Waar haalt iTunes een "schone" 3.1.2 vandaan zonder verbinding?
(zou je inderdaad van te voren kunnen downloaden en shift+restore daarnaar toe gaan)
2. iTunes doet een check met de Apple server of het een "correct firmwarebestand" is, die failt zonder verbinding. Dus geen restore.

Voor de volledigheid, dit geldt alleen bij de nieuwe apparaten: iPod Touch 3G en iPhone 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Vanx schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:45:
Hmm, okay.

Lastig. Je kan nu eigenlijk nog maar 1 ding doen: proberen te restoren met 3.1.2 via de Saurik server en hopen dat je 3.1.2 SHSH file toch is opgeslagen.

Als dat niet lukt dan heeft niks zin meer, want je kan de SHSH file voor 3.1.2 nooit meer ophalen en zul je echt naar 3.1.3 moeten om hem terug te mogen brengen. Of hem natuurlijk helemaal niet terug brengen.

(ik ga er hierbij vanuit dat de antwoorden op mijn 3 vragen 100% kloppen, anders is er wel wat te fixen.)
Ik ga iets veel ergers doen: morgen ga ik hem omruilen (daar rekenen ze bij LJS in Den Haag doodleuk EUR 19,- voor, omdat het apparaat daar niet is gekocht....leuk, die garantie) en dan zie ik het wel. Krijg ik een terug die 3.1.2 heeft: mazzel. Anders 3.1.3 en dan maar als echte Ipod gebruiken. Dan stof ik mijn trouwe HP 2210 van stal en gebruik ik die als navigatie...
Erg bedankt voor de hulp!
Cheers
Jelle

au...ik haal hem van stal of ik stof hem af...kniesoor die daar op let!

[ Voor 3% gewijzigd door jelleeelco op 22-02-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Vanx schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:45:
Je mist twee dingetjes:
1. Waar haalt iTunes een "schone" 3.1.2 vandaan zonder verbinding?
(zou je inderdaad van te voren kunnen downloaden en shift+restore daarnaar toe gaan)
2. iTunes doet een check met de Apple server of het een "correct firmwarebestand" is, die failt zonder verbinding. Dus geen restore.

Voor de volledigheid, dit geldt alleen bij de nieuwe apparaten: iPod Touch 3G en iPhone 3GS.
Op zich klopt het wel wat je zegt, maar iTunes maakt toch een reservekopie van je iPhone alvorens ze update? Waar zou die backup staan...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan niet helpen met warez.

[ Voor 95% gewijzigd door Hoedje op 23-02-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

*knip*

Maak liever een TR aan :)

[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 23-02-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
MsG schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:39:
Wat ik trouwens niet snap. Je wordt nu gedwongen om naar 3.1.3 te gaan bij een restore. Maar wat als je de 3.1.3 update van de computer af gooit en de verbinding er uit gooit en dan op iTunes wil restoren? Hij dwingt je toch niet te wachten tot je weer internet hebt op zo'n moment en restored gewoon 3.1.2 lijkt me? of zie ik dat verkeerd.
Tja, ik heb een paar weken geleden (toen 3.1.3 nog niet uit was) mijn iPhone bij een vriend van me willen herstellen, doordat ie niet meer opstartte. Maar omdat ik geen internet of iets dergelijks had, bleef iTunes de melding geven dat ik eerst internet moest hebben voordat ik kon herstellen. De originele firmware stond gewoon op de laptop, en ik had ook een custom-firmware, maar hij pakte beiden niet. Dus dat was een rustig avondje, zonder telefoon ;)
jelleeelco schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:59:
[...]

Ik ga iets veel ergers doen: morgen ga ik hem omruilen (daar rekenen ze bij LJS in Den Haag doodleuk EUR 19,- voor, omdat het apparaat daar niet is gekocht....leuk, die garantie) en dan zie ik het wel. Krijg ik een terug die 3.1.2 heeft: mazzel. Anders 3.1.3 en dan maar als echte Ipod gebruiken. Dan stof ik mijn trouwe HP 2210 van stal en gebruik ik die als navigatie...
Erg bedankt voor de hulp!
Cheers
Jelle

au...ik haal hem van stal of ik stof hem af...kniesoor die daar op let!
Vriendin van me kreeg 1,5 weken terug nog gewoon uit de winkel een iPod met firmware 3.1.2, dus met een beetje geluk krijg jij er ook nog eentje met 3.1.2 :)

[ Voor 30% gewijzigd door Ruubster op 23-02-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ruubster schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 08:26:

[...]

Vriendin van me kreeg 1,5 weken terug nog gewoon uit de winkel een iPod met firmware 3.1.2, dus met een beetje geluk krijg jij er ook nog eentje met 3.1.2 :)
dat zou mooi zijn! Maar hij wordt opgestuurd naar Apple (ze wisselen bij de winkel helemaal niets om; ze vragen 19 euro om hem te laten ophalen door Apple! Zelf net ingevuld op internet, morgen wordt ie opgehaald...). Dus ik ben bang dat Apple niet een 3.1.2 terugstuurd, maar een 3.1.3....

We wachten rustig af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Is de 3.1.2 firmware niet gewoon ergens te downloaden dan? Dus je iphone herstellen en dan update tm 3.1.2, ik zit hier nu ook mee te rommelen en kan helaas ook niet terugschakelen. De oplossing lijkt me te simpel, maar normaliter kan je altijd oudere firmwares terugvinden van hardware..

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je geen 3.1.3 over 3.1.2 plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
steefje schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:55:
Is de 3.1.2 firmware niet gewoon ergens te downloaden dan? Dus je iphone herstellen en dan update tm 3.1.2, ik zit hier nu ook mee te rommelen en kan helaas ook niet terugschakelen. De oplossing lijkt me te simpel, maar normaliter kan je altijd oudere firmwares terugvinden van hardware..
Nou...dit mag iemand mij uitleggen... :? :?

Morgen wordt mijn Ipod opgehaald (3.1.2, jailbreak met BlackRa1n). Het model nummer begint met MC.
Ik dacht, ik ga het gewoon proberen (ik stuur hem toch terug). Dus de host file weer terug aangepast zodat hij NIET naar de Saurik server gaat (dit had ik veranderd, nu dus gewoon naar Apple server!!). Ik had ook geen "shsh on file" in Cydia.

Vervolgens van felixbruns de versie voor mijn ipod (Ipod 2G, MC model) gedownload.

Toen iTunes gestart, firmware met shift+herstellen geselecteerd (dus de 3.1.2 geselecteerd) en voila...keurig teruggezet!! Geen foutmelding!! en nu heb ik een "schone" 3.1.2.

Jammer dat ik er niets aan heb :'( , ik stuur hem terug vanwege stof onder het scherm, maar misschien dat iemand hier wat aan heeft.

cheers
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
jelleeelco schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:54:
[...]

Morgen wordt mijn Ipod opgehaald (3.1.2, jailbreak met BlackRa1n). Het model nummer begint met MC.
Ik dacht, ik ga het gewoon proberen (ik stuur hem toch terug). Dus de host file weer terug aangepast zodat hij NIET naar de Saurik server gaat (dit had ik veranderd, nu dus gewoon naar Apple server!!). Ik had ook geen "shsh on file" in Cydia.

Vervolgens van felixbruns de versie voor mijn ipod (Ipod 2G, MC model) gedownload.

Toen iTunes gestart, firmware met shift+herstellen geselecteerd (dus de 3.1.2 geselecteerd) en voila...keurig teruggezet!! Geen foutmelding!! en nu heb ik een "schone" 3.1.2.

Jammer dat ik er niets aan heb :'( , ik stuur hem terug vanwege stof onder het scherm, maar misschien dat iemand hier wat aan heeft.

cheers
Jelle
Wow ik wist niet dat dat kon. Is dat een versie die al geactiveerd is dan? Of zit ik nu fout te denken? Aangezien Apple officieel geen 3.1.2 SHSH-sleutels meer vrijgeeft.

Maar mn vriendin had een iPod waarvan de jack-poort kapot was, dus opgestuurd. En toen kreeg ze na 1,5 week te horen dat ze een nieuwe iPod mocht gaan uitzoeken in de winkel (Dixons), dus toen kreeg ze een iPod mee met versie 3.1.2. Niet dat dat iets uitmaakt, ze heeft m niet gejailbreaked of zoiets, durft ze niet :P Ik praat haar nog wel een keer om, ze leent nu elke keer mijn iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Ruubster schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:03:
[...]

Wow ik wist niet dat dat kon. Is dat een versie die al geactiveerd is dan? Of zit ik nu fout te denken? Aangezien Apple officieel geen 3.1.2 SHSH-sleutels meer vrijgeeft.

Maar mn vriendin had een iPod waarvan de jack-poort kapot was, dus opgestuurd. En toen kreeg ze na 1,5 week te horen dat ze een nieuwe iPod mocht gaan uitzoeken in de winkel (Dixons), dus toen kreeg ze een iPod mee met versie 3.1.2. Niet dat dat iets uitmaakt, ze heeft m niet gejailbreaked of zoiets, durft ze niet :P Ik praat haar nog wel een keer om, ze leent nu elke keer mijn iPhone...
Ja, ik weet het ook niet...enige dat ik kan bedenken is dat de ipod al jailbroken was, maar inderdaad: Apple geeftgeen shsh sleutels meer...snap er niets van!

Apple stuurt mij waarschijnlijk een nieuwe ipod toe; ik mag hopen dat het 3.1.2 is maar denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
Weet iemand waar je een goedkoop kabeltje voor de 3GS kunt kopen?

Ik kan (inderdaad) op ebay zoeken, maar ik hoor van veel kabels dat ze niet werken met bepaalde iphones of bepaalde firmware..

Ik heb een 3GS 3.1.2 voorzien van een jailbreak

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik weet niet wat voor kabeltje je bedoeld maar het staat ongetwijfeld hier tussen.

http://www.dealextreme.com/products.dx/category.202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Die van Dealextreme werken prima.

Heb zelf deze gekocht: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24296
Werkte prima met mijn iPod Touch 2G 8GB, en nu (heb de iPod niet meer ;) ) ook prima met m'n iPhone 1st gen 16GB.

Allebei op 3.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
jelleeelco schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 12:54:
[...]

Interessant, zou je mij een screenshot willen geven van je info tab? (Dus die met het model en serienummer).

Via DM is misschien handig, privacy gevoelige gegevens ;)

Puur als "studiemateriaal", wat jij net hebt gedaan is uniek, zover ik weet.

Dealextreme heeft degelijke kabeltjes en is betrouwbaar. Je moet alleen wel ~3 weken wachten, maar het is dan ook erg goedkoop.

[ Voor 9% gewijzigd door Vanx op 23-02-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Vanx schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:24:
[...]

Interessant, zou je mij een screenshot willen geven van je info tab? (Dus die met het model en serienummer).

Via DM is misschien handig, privacy gevoelige gegevens ;)

Puur als "studiemateriaal", wat jij net hebt gedaan is uniek, zover ik weet.

Dealextreme heeft degelijke kabeltjes en is betrouwbaar. Je moet alleen wel ~3 weken wachten, maar het is dan ook erg goedkoop.
tuurlijk...maar hoe "DM" ik jouw? Zal wel mijn serienummer weghalen als je het niet erg vindt...:)

Net weer geprobeerd, nu met 3.1.2 NIET Jailbroken....Werkte wederom perfect. Modelnummer is MC086NF. Volgens Serienummer is het een 2G, 8GB.

Ik ga nu proberen er 3.1.3 op te zetten en kijken wat er dan gebeurd als ik het wil terugzetten. Denk dat dat niet gaat, maar ik laat het wel weten (heb nog tot morgen om te spelen...).

Nou, het is gelukt...ik heb nu meerdere malen geswitched tussen 3.1.2 en 3.1.3 zonder enige moeite. Maakte niet uit of 3.1.2 JB was of niet. Hoop dat dat met de nieuwe ook gaat werken!

[ Voor 30% gewijzigd door jelleeelco op 23-02-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:20
Ik heb een iPhone 3G hij heeft nu de firmware 3.1, maar nu wil ik die graag jailbreaken.
Maar omdat hij nog nooit gejailbreaked is kan ik het niet met de PwnageTool doen,

Hoe moet je het dan doen?
En nog 1 vraagje, hoe weet ik zeker dat iTunes een backup heeft gemaakt?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen :)

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

jelleeelco schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:01:
[...]

tuurlijk...maar hoe "DM" ik jouw? Zal wel mijn serienummer weghalen als je het niet erg vindt...:)

Net weer geprobeerd, nu met 3.1.2 NIET Jailbroken....Werkte wederom perfect. Modelnummer is MC086NF. Volgens Serienummer is het een 2G, 8GB.

Ik ga nu proberen er 3.1.3 op te zetten en kijken wat er dan gebeurd als ik het wil terugzetten. Denk dat dat niet gaat, maar ik laat het wel weten (heb nog tot morgen om te spelen...).

Nou, het is gelukt...ik heb nu meerdere malen geswitched tussen 3.1.2 en 3.1.3 zonder enige moeite. Maakte niet uit of 3.1.2 JB was of niet. Hoop dat dat met de nieuwe ook gaat werken!
Heb jij niet gewoon een iDevice die geen signed firmware gebruikt? Dan is het redelijk normaal dat het kan, omdat voor de downgrade er anders een signature moet komen bij Apple vandaan en dat gebeurt alleen nog maar voor 3.1.3.
Spekker schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:19:
Ik heb een iPhone 3G hij heeft nu de firmware 3.1, maar nu wil ik die graag jailbreaken.
Maar omdat hij nog nooit gejailbreaked is kan ik het niet met de PwnageTool doen,

Zoeken naar een oudere versie van BlackRa1n.

Je kan handmatig een backup maken met iTunes, en bij elke sync actie wordt er ook een gemaakt. Weet zo even niet waar hij die meuk neerzet, maar kan heel goed in my documents\my music\itunes komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Spekker schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:19:

Je kan kijken of ie gebackupped is, door de iphone aan te koppelen, en dan links in de kolom waar ook je playlists staan, rechtermuisklik te doen op de iphone, en dan 'reservekopie' of 'reservekopie terugzetten' of iets dergelijks te klikken. Als het goed is, moet je een lijst krijgen met reservekopieën, of in ieder geval 1 reservekopie met een datum erbij. Aan die datum kan je dus zien hoe recent ie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
jelleeelco schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:01:
[...]

Jelleeelco, DM is Direct Message. Kan je mij in GoT een berichtje sturen.

Je kan het aan zetten in je voorkeuren. Bovenaan "myReact -> Voorkeuren" Daar staat het tussen.

Daarna kun je er gebruik van maken. Meer info via de zoekfunctie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Zoeken naar een oudere versie van BlackRa1n.

Je kan handmatig een backup maken met iTunes, en bij elke sync actie wordt er ook een gemaakt. Weet zo even niet waar hij die meuk neerzet, maar kan heel goed in my documents\my music\itunes komen.
Moet hij met BlackRa1n niet al gejailbreaked zijn ?
En ik kan alleen de recenste BlackRa1n downloaden, oudere versies zijn nergens te vinden ( alleen via torrent sites, maar die vertrouw ik niet |:(
Weet jij misschien waar ik die kan downloaden.

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Hero Of Time schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 20:19:
[...]

Heb jij niet gewoon een iDevice die geen signed firmware gebruikt? Dan is het redelijk normaal dat het kan, omdat voor de downgrade er anders een signature moet komen bij Apple vandaan en dat gebeurt alleen nog maar voor 3.1.3.
dat dacht ik ook, maar is een iPod 8gb met MC modelnummer niet altijd hetzelfde? Overal op Internet zeggen ze dat mc iPod signed fw gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Spekker schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:50:
[...]

Moet hij met BlackRa1n niet al gejailbreaked zijn ?
En ik kan alleen de recenste BlackRa1n downloaden, oudere versies zijn nergens te vinden ( alleen via torrent sites, maar die vertrouw ik niet |:(
Weet jij misschien waar ik die kan downloaden.

alvast bedankt _/-\o_
Je verwart BR met Pwngtool, die vereist een pre-jailbroken iPhone voordat je de JB firmware erop kan zetten. BR is het gevalletje iDevice aansluiten, BR starten, make it ra1n, wachten, klaar.
Ik kan je niet helpen aan een oudere versie, aangezien ik al 3.1.2 had voor ik een JB ging uitvoeren en alleen de versie heb die daarop werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de vraag waarschijnlijk veel is opgekomen, maar ik kan het gewoon niet vinden. Is er al enige vooruitgang zichtbaar in het vinden van een hole in de bootrom/x-band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:49:
Ik weet dat de vraag waarschijnlijk veel is opgekomen, maar ik kan het gewoon niet vinden. Is er al enige vooruitgang zichtbaar in het vinden van een hole in de bootrom/x-band?
Nee... geen enkel nieuws over de nieuwe bootrom van de 3GS en iTouch 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond wil ik het volgende gaan proberen met mijn iPhone 3G:
http://www.techhail.com/i...3-firmware-no-unlock/3190

Hij is niet eerder gejailbroken (ofzoiets ;)) en ik heb geen behoefte aan een unlock, daar ik een T-Mobile klant ben.
Zijn er nog zaken die ik in overweging moet nemen of zijn er mensen die bij voorbaat al zeggen dat dit geen goed plan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Dev-team geeft aan dat een 3G prima te jailbreaken is, niet de 3GS!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:27:
Vanavond wil ik het volgende gaan proberen met mijn iPhone 3G:
http://www.techhail.com/i...3-firmware-no-unlock/3190

Hij is niet eerder gejailbroken (ofzoiets ;)) en ik heb geen behoefte aan een unlock, daar ik een T-Mobile klant ben.
Zijn er nog zaken die ik in overweging moet nemen of zijn er mensen die bij voorbaat al zeggen dat dit geen goed plan is?
Heb het nog niet geprobeerd. Maar je weet dat 3.1.3 vergeleken met 3.1.2 weinig voordelen heeft? Het grootste voordeel is als je problemen hebt met de nauwkeurigheid van het percentage accu. Maar ik denk dat je hem ondertussen al geüpdate hebt ;)

Edit: Of had je hem al op versie 3.1.3 zitten? Want dan is mijn verhaal een beetje onzin, je kan moeilijk terug :P

[ Voor 7% gewijzigd door Ruubster op 25-02-2010 07:39 ]

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:31

SkyStreaker

Move on up!

Mijn vriendin wil morgen een iphone 3GS halen bij de t-mobile shop, contractverlengert =]

Nu leek een jaybee op de iphone mij wel interessant, alleen leest zij natuurlijk nu net een verhaal van een meid die haar telefoon heeft zitten jaybee-en en plots een rekening kreeg van 1500 nogwat euro.
Jammer, want daar is ze van geschrokken dat het absoluut niet gaat gebeuren =/

Hoe kan ik haar overtuigen (mede door bijv. apps te installeren - die firewall van S1.99?) dat dit allemaal wel meevalt?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
SkyStreaker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 08:17:

Hoe kan ik haar overtuigen (mede door bijv. apps te installeren - die firewall van S1.99?) dat dit allemaal wel meevalt?
Heeft heeft gewoon veel voordelen, zo kan je veel applicaties gratis krijgen. scheelt veel geld. Denk maar aan de dure applicaties (tomtom) . ik zou zelf al over een 100+ euro zitten. gelukkig is dit nu 0.

Ook zijn er leuke (wel betalen) apps zoals die allemaal info laat zien in het lockscreen. deze zijn niet in de appstore te vinden.

Ze moet dan echter wel even zelf onderzoek doen over wat en hoe. Ik weet niet of een Iphone momenteel met 3.1.2 nog wordt uitgeleverd. mocht dit 3.1.3 zijn dan is het nog niet mogelijk om hier een JB op te plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bexxerz op 25-02-2010 09:13 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik bedoel inderdaad JailBreaken, dat "jaybee" heb ik op een ander foum opgepakt - ahem.

Het is echter geen antwoord op mijn vraag: "hoe mijzelf zeker te maken dat ik geen applicaties d'r op krijg die smerige dingen gaan doen zodat ik een rekening van 3000 euro krijg".

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Verwijderd

Gisteren mijn iPhone 3G gejailbreaked. Ik heb wel meerdere pogingen moeten wagen. In de instruktie stond vermeld dat ik “Install Cydia” en “Already pwned” moest aanvinken. In de eerste 2 pogingen dit ook gedaan, zonder succes. Bij de derde poging heb ik "Already pwned" niet aangevinkt en dat zorgde ervoor dat het wel werkte.

Ik had inderdaad 3.1.3 reeds geinstalleerd omdat ik nooit een jailbreak overwogen had. Afgelopen zondag toch een gejailbreakte 3GS in mijn handen gehad en toen was ik verkocht :D

Overiges heb ik direct Installous geïnstalleerd, maar daar wordt ook gerept over open SSL. Is dat ook direct een security issue?

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:39:
Overiges heb ik direct Installous geïnstalleerd, maar daar wordt ook gerept over open SSL. Is dat ook direct een security issue?
Niet dat ik weet. Het enige wat ik je aanraad, is om je root-password te veranderen, en mss ook je mobile-password. Gewoon, ter beveiliging. Kijk hier maar eens, als t niet lukt hoor ik t wel ;)

• Spekker
Even nog op mijn vorige post, ik heb nu 3.1 op een iPhone 3G , kan ik hem dan niet updaten naar 3.1.3 en dan downgraden naar 3.1.2 en hem dan jailbreaken met blackra1n ?

• Vanx
Ruubster schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:36:
[...]

Niet dat ik weet. Het enige wat ik je aanraad, is om je root-password te veranderen, en mss ook je mobile-password. Gewoon, ter beveiliging. Kijk hier maar eens, als t niet lukt hoor ik t wel ;)
SSL heeft niks te maken met SSH.

Dus je hoeft je root-password niet aan te passen, want je hebt de SSH daemon helemaal niet.

• Workerbee
  • Laatst online: 13-05 17:12
Spekker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:09:
Even nog op mijn vorige post, ik heb nu 3.1 op een iPhone 3G , kan ik hem dan niet updaten naar 3.1.3 en dan downgraden naar 3.1.2 en hem dan jailbreaken met blackra1n ?
Helaas kan dit niet, vanaf 3.1.3 kan je niet downgraden althans nog niet.
Heb gelezen dat het mischien wel helemaal niet mogelijk gaat worden met 3.1.3 op de site van het dev team :|

• Spekker
Je kunt dus niet downgraden,

dan nog 1 simpele vraag, kun je een niet gejailbreakte iPhone 3G 3.1 eigenlijk wel jailbreaken?

• MsG

MsG

Forumzwerver

3.1.0? Ja dat wil prima met Blackrain oid.

• Spekker
Maar heb je dan een oudere versie van BlackRa1n nodig of kun je gewoon de nieuwste van zijn site downloaden?

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

begrijp ik het goed dat ik niks ga aanvangen dan met de 3GS op dit moment?

• MsG

MsG

Forumzwerver

SkyStreaker schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:31:
begrijp ik het goed dat ik niks ga aanvangen dan met de 3GS op dit moment?
Als het een 3.1.3 is heb je pech. En los van die versie heb je een heeeeele grote kans op een tethered jailbreak. Wat inhoud dat als je telefoon leeg is/vastloopt/moet rebooten je doodleuk naar een computer mag gaan zoeken mét iTunes + je kabel bij je moet hebben + blackrain. Heb je dat niet? Dan kan je die resterende uren _niks_ met je telefoon totdat je weer een PC hebt gevonden.

• Ruubster
  • Niet online
Vanx schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:16:
[...]

SSL heeft niks te maken met SSH.

Dus je hoeft je root-password niet aan te passen, want je hebt de SSH daemon helemaal niet.
Klopt, zolang je goed weet en oplet dat je geen SSH installeert. Daarom geef ik ook al aan dat t geen gevaar oplevert, maar om te voorkomen dat t ooit fout gaat, verander ik toch graag ff het wachtwoord. Ik ken t verschil wel :)

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:38

Gamer

mobile

Hier wel een 2G kunnen restoren naar 3.1.2 vanuit de 3.1.3 zonder veel problemen.
Jailbreak is perfect gelukt.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Als je nu een iphone in de winkel haalt zit 3.1.3 er dan al op? Vriendin van mij haalt er een en vraagt of ik hem kan jailbreaken, maar weet niet of dat gaat lukken als de nieuwe firmware erop zit.

• Ruubster
  • Niet online
DarkShadow schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:46:
Als je nu een iphone in de winkel haalt zit 3.1.3 er dan al op? Vriendin van mij haalt er een en vraagt of ik hem kan jailbreaken, maar weet niet of dat gaat lukken als de nieuwe firmware erop zit.
Die kans is groot. Zelfs als er nog 3.1.2 op zit, dan zit er wel de nieuwe bootrom op, onthou dat. Dus elke keer dat ze hem opnieuw aanzet, moet je opnieuw Blackra1n draaien.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gamer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:18:
Hier wel een 2G kunnen restoren naar 3.1.2 vanuit de 3.1.3 zonder veel problemen.
Jailbreak is perfect gelukt.
Maar die maakt dan ook geen gebruik van signed firmware ;). Dat maakt het al een stuk makkelijker.
DarkShadow schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:46:
Zelfs al zou er 3.1.3 op zitten, als je niet afhankelijk bent van een unlock is hij te jailbreaken. Let wel, zoals Ruubster zei, je hebt een tethered jailbreak.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

hoort hier niet.

[ Voor 90% gewijzigd door SkyStreaker op 25-02-2010 21:09 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lijkt me weinig van jailbreaken te doen hebben, dus gelieve het andere topic hiervoor gebruiken. Overigens wat is het idee van de pen? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om iets anders te gebruiken dan mn handen. Met zo'n ding zou ik bang zijn dat de coating er af schuurt door de korte en daardoor stuggere haartjes, of dat je per ongeluk met de pen uit op het ding krast.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Mijn iPhone 3G inmiddels gejailbreaked op 3.1.3. Werkt als een zonnetje. Ook tethering werkt via USB/Bluetooth en Visual Voicemail/MMS werken ook perfect. Ik kwam trouwens vanaf een njb 3.1.3.

[ Voor 61% gewijzigd door Stouten op 25-02-2010 21:16 ]

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

MsG schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:54:
Lijkt me weinig van jailbreaken te doen hebben, dus gelieve het andere topic hiervoor gebruiken. Overigens wat is het idee van de pen? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om iets anders te gebruiken dan mn handen. Met zo'n ding zou ik bang zijn dat de coating er af schuurt door de korte en daardoor stuggere haartjes, of dat je per ongeluk met de pen uit op het ding krast.
ja, stom he? zat gewoon in het verkeerde topic - na 4000 posts, zou je toch wat trefzekerder moeten zijn. Excuus!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
Momenteel blijft mijn iPhone opnieuw opstarten, over and over again.
Het apple logo komt erop en een draaiend bolletje, dit herhaalt zich steeds.
Als ik mijn toestel in restore wil brengen gaat het niet. Hij kan nergens USB verbinding maken.
Wat kan ik nog doen?

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

macmouse schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:32:
Momenteel blijft mijn iPhone opnieuw opstarten, over and over again.
Het apple logo komt erop en een draaiend bolletje, dit herhaalt zich steeds.
Als ik mijn toestel in restore wil brengen gaat het niet. Hij kan nergens USB verbinding maken.
Wat kan ik nog doen?
DFU-mode al geprobeerd?

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Hallo,

Ik heb op 1 december 2009 de Ipod touch 3G 8GB gekocht. Ik weet eigenlijk nog niet zeker of het wel de 3G is.
De versie die erop zit is: 3.1.2(7D11)
modelnummer: MC086NF

Nu heb ik een aantal vragen:
1. Heb ik de 3G?
2. Hij is jailbreak-baar, maar ik heb gelezen over het tethered. Heeft dit ook betrekking op mijn ipod?

Recente informatie is moeilijk te vinden over mijn vraagjes, want ik vind alleen informatie van 2009 (november)

Nu hoop ik dat iemand mijn vragen kan beantwoorden en mij misschien ook een PM kan sturen voor eventuele hulp aan te bieden! ik hoor het!

Groet, Darkfujita

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

jmk

darkfujita schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:52:
Hallo,

Ik heb op 1 december 2009 de Ipod touch 3G 8GB gekocht. Ik weet eigenlijk nog niet zeker of het wel de 3G is.
De versie die erop zit is: 3.1.2(7D11)
modelnummer: MC086NF

Nu heb ik een aantal vragen:
1. Heb ik de 3G?
2. Hij is jailbreak-baar, maar ik heb gelezen over het tethered. Heeft dit ook betrekking op mijn ipod?

Recente informatie is moeilijk te vinden over mijn vraagjes, want ik vind alleen informatie van 2009 (november)

Nu hoop ik dat iemand mijn vragen kan beantwoorden en mij misschien ook een PM kan sturen voor eventuele hulp aan te bieden! ik hoor het!

Groet, Darkfujita
Over dat tethered, dat is een term die gebruikt wordt voor iPhones met mobiel internet, die dan hun connectiviteit kunnen delen met bijvoorbeeld een laptop, handig voor onderweg internetten met de laptop op het abo van je iPhone. Voor de iPod niet van toepassing.

Yippie kayak, other buckets!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Oké dan heb ik dat dus HELEMAAL verkeerd begrepen?
Want ik heb dus begrepen als je mijn ipod met dat modelnummer wilt jailbreaken, hem niet kan:
1. Uitzetten ( volledig uit zonder stand-by )
2. Batterij helemaal leeg laten gaan( dan is hij inderdaad ook helemaal uit )

Want dan kan het dus voorkomen dan hij crashed en dat je hem moet opstarten met een andere computer of een of ander hardware matig apparaat?

Of klopt dit nu helemaal niet wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
darkfujita schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:38:
Want ik heb dus begrepen als je mijn ipod met dat modelnummer wilt jailbreaken, hem niet kan:

Want dan kan het dus voorkomen dan hij crashed en dat je hem moet opstarten met een andere computer of een of ander hardware matig apparaat?

Dit is inderdaad een Tethered Jailbreak. Misschien moet je even de TS lezen, volgens mij staat hier welk model Tethered Jailbreak kan hebben.

mocht je het wel hebben bij de Ipod 3g (dacht wel?).

Het houd gewoon in dat als je je Ipod Jailbreaked, dat die alleen nog maar op te starten is op een PC waar itunes(dit weet ik echter niet zeker???) en de Jailbreak (ik gebruik dan blackrain) op staat.

Erg veel last heb ik er niet van want ik zet mijn Iphone nooit uit. Mocht ik dit toch eens moeten doen dan sluit ik hem aan op me pc, start blackrain en voila hij loopt weer.

Lees even de Topic start door, denk dat je hier al je info moet kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
darkfujita schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:38:

Ik had precies hetzelfde model, zelfs zelfde Modelnummer. Het is GEEN 3G...maar een 2G met de nieuwe bootrom. Dit betekent inderdaad "tethered jailbreak": dat betekent dat iedere keer dat je je ipod volledig uitzet OF dat de batterij op is, je een pc nodig hebt met BlackRa1n om hem op te starten. Ik heb dit NOOIT als een probleem ervaren.

Je zegt dat je zit op 3.1.2...dat betekent dat je gerust blackrain kunt draaien en kunt JB'en. Volgens mij maakt dit model GEEN gebruik van signed firmware. Althans, mijn ipod met exact hetzelfde modelnummer deed dat niet. Daarom kon ik switchen tussen 3.1.2 en 3.1.3 zonder problemen. Wil je zeker weten WAT voor model je hebt, ga dan naar de site van felixbruns (google even), daar kun je de laatste 3 characters van je firmware intikken en dan zie je wat voor model je hebt. Bij mijn weten zijn alleen de 32 en 64 gb modellen echte 3g modellen; de 8gb is een 2G.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Ben nu ook aan het onderzoeken wat ik moet doen om mijn Iphone 3g te jailbraken, er zijn alleen een aantal zaken waar ik niet helemaal uitkom.

Ik heb nu firmware 3.1.3. Ik dacht dat deze ook te jailbraken was, maar in de startpost gaat het alleen over 3.1.2 en ouder. Wel heb ik elders gelezen over Snowbreeze en daarmee zou het wel moeten lukken. Tijdens de installatie vraagt Snowbreeze echter om de orginele 3.1.3 firmware en die kan ik niet terugvinden op mijn PC. Ik kan hem ook niet van de Apple site downloaden...iig ik kan hem daar niet vinden. Ik vind het wel op andere sites, maar ik weet niet of ik dat kan vertrouwen.
Ook lees ik hier dat Snowbreeze wordt afgeraden. Is dat puur vanwege het feit dat zij zich ook bezig houden met niet legale software of zitten er ook nadelen aan voor je Iphone. Of is Snowbreeze een verboden woord in dit topic.

Ik ben ook het een en ander tegen gekomen over de Baseband van je Iphone. Ik begrijp dat dit te maken heeft met het unlocken zodat ik geen gebruik meer hoeft te maken van T-Mobile. Mijn vraag; wordt de Baseband van de Iphone automatisch aangepast bij een jailbrake? Voor mij hoeft dat namelijk niet aangezien ik gewoon gebruik wil blijven maken van T-mobile.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Lekker verwarrend die reacties hier weer, je moet 2 dingen gescheiden houden:

1. Tethering: Het delen van je internetverbinding van een mobiel apparaat met een apparaat zonder internet (niet echt van belang bij een iPod)
2. Tethered Jailbreak: Elke keer dat je je iPod opnieuw opstart (door bijvoorbeeld lege batterij) moet je de jailbreak weer toepassen, dus opnieuw Blackra1n draaien bijvoorbeeld. Dus je kan je iPod zonder computer in de buurt dan niet opstarten.

Hopelijk is dit duidelijk. De term 'tethering/tethered' is verwarrend.

[ Voor 7% gewijzigd door Ruubster op 26-02-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
Hero Of Time schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:21:
[...]

Maar die maakt dan ook geen gebruik van signed firmware ;). Dat maakt het al een stuk makkelijker.

[...]

Zelfs al zou er 3.1.3 op zitten, als je niet afhankelijk bent van een unlock is hij te jailbreaken. Let wel, zoals Ruubster zei, je hebt een tethered jailbreak.
volgens mij moet ze wel unlocken, dat is het grootste probleem natuurlijk, ze kan hem anders pas over 3 maanden gebruiken met haar sim. Maar er is dus nu wel een 3.1.3 jailbreak uit maar nog niet een methode om de simlock weg te halen (als dat wel zo is hoef ik dat niet te weten, vanwege forum policy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Heb het volgende gevonden op http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=864959

Als ik het goed begrijp: de ipod 8GB is GEEN 3G. Het is een 2G, waarvan de MC-modellen de nieuwe bootrom hebben waardoor alleen "tethered jailbreak" (zie uitleg hierboven) mogelijk is. Deze modellen gebruiken geen "signed firmware" en het is dus mogelijk om van 3.1.3 naar 3.1.2 te gaan (download de firmware voor 2G op felixbruns) en dan te jailbreaken.

Iemand een andere mening? Is lastig omdat op veel fora gesproken wordt over "3G" terwijl de 8GB alleen een "2G" (maar ook door Apple als "3G" verkocht wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
jelleeelco schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:56:
Heb het volgende gevonden op http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=864959

Als ik het goed begrijp: de ipod 8GB is GEEN 3G. Het is een 2G, waarvan de MC-modellen de nieuwe bootrom hebben waardoor alleen "tethered jailbreak" (zie uitleg hierboven) mogelijk is. Deze modellen gebruiken geen "signed firmware" en het is dus mogelijk om van 3.1.3 naar 3.1.2 te gaan (download de firmware voor 2G op felixbruns) en dan te jailbreaken.

Iemand een andere mening? Is lastig omdat op veel fora gesproken wordt over "3G" terwijl de 8GB alleen een "2G" (maar ook door Apple als "3G" verkocht wordt).
Even een opmerking/vraag hierover. Volgens mij is het zo dat je je backup van firmware 3.1.3 niet terug kan zetten op 3.1.2 (dan geeft itunes een melding dat hij de backup niet terug kan zetten, omdat de backup voor een nieuwere versie is gemaakt). Klopt dat? Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stouten schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:07:
Mijn iPhone 3G inmiddels gejailbreaked op 3.1.3. Werkt als een zonnetje. Ook tethering werkt via USB/Bluetooth en Visual Voicemail/MMS werken ook perfect. Ik kwam trouwens vanaf een njb 3.1.3.
waarmee heb je hem gejailbreakt? wat was de toestand van je 3g? firmware vóór de break? type 3g ( MC)?
Werkt je WIFI nog naar behoren? is jouw Modemfirmware 5.12.01?
Zou je iets meer kunnen aangeven wat je dan gedaan hebt want tot nu ben je de eerste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machielse
  • Laatst online: 11-12-2017
meestal kun je niet makkelijk downgraden en dan een backup terugzetten van de nieuwere firmware. wat je wel kunt doen is een kopie maken van de backup van je iphone van 3.1.2, dan upgraden naar 3.1.3, en dan weer een backup maken. als je dan weer wilt downgraden naar 3.1.2, heb je de oude backup nog en die kun je dan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

machielse schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:20:
meestal kun je niet makkelijk downgraden en dan een backup terugzetten van de nieuwere firmware. wat je wel kunt doen is een kopie maken van de backup van je iphone van 3.1.2, dan upgraden naar 3.1.3, en dan weer een backup maken. als je dan weer wilt downgraden naar 3.1.2, heb je de oude backup nog en die kun je dan gebruiken.
Dit werkt niet als de modem firmware ook is ge-update.. dat wat jij zegt heb ik al geprobeerd met m'n 3gs
naar 3.1.2 terugzetten niet en de modemfirmware ook niet...
Het werkt alleen als je je shs hebt opgeslagen met al een gejailtbreakte 3g(s) in Cydia

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:17:
[...]

waarmee heb je hem gejailbreakt? wat was de toestand van je 3g? firmware vóór de break? type 3g ( MC)?
Werkt je WIFI nog naar behoren? is jouw Modemfirmware 5.12.01?
Zou je iets meer kunnen aangeven wat je dan gedaan hebt want tot nu ben je de eerste..
Ik heb redsn0w 0.9.4 gebruikt met firmware 3.1.2 (vraag me niet hoe dat zit, maar het werkte). Ik had er 3.1.3 non jailbreaked op staan.

Mijn model is een MB501DN mijn modem firmware is inderdaad 5.12.01.

Vervolgens heb ik alleen een aangepast T-Mobile profile geinstalleerd en tethering/visual voicemail/mms werkte gelijk zonder extra hacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stouten schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:46:
[...]

Ik heb redsn0w 0.9.4 gebruikt met firmware 3.1.2 (vraag me niet hoe dat zit, maar het werkte). Ik had er 3.1.3 non jailbreaked op staan.

Mijn model is een MB501DN mijn modem firmware is inderdaad 5.12.01.

Vervolgens heb ik alleen een aangepast T-Mobile profile geinstalleerd en tethering/visual voicemail/mms werkte gelijk zonder extra hacks.
thnx.. jouw model begint met MB.. dus dan kan het wel.. vanaf de modellen beginnende met de letters MC niet meer helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:49:
[...]

thnx.. jouw model begint met MB.. dus dan kan het wel.. vanaf de modellen beginnende met de letters MC niet meer helaas..
Aah, dat is balen. Maar is dat niet alleen voor de iPod MC versies zo?

Zijn er trouwens meer mensen die het voor elkaar hebben gekregen of ben ik op dit moment een van de weinigen?

[ Voor 15% gewijzigd door Stouten op 26-02-2010 14:02 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.