Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:07
Stouten schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:46:
[...]

Ik heb redsn0w 0.9.4 gebruikt met firmware 3.1.2 (vraag me niet hoe dat zit, maar het werkte). Ik had er 3.1.3 non jailbreaked op staan.

Mijn model is een MB501DN mijn modem firmware is inderdaad 5.12.01.

Vervolgens heb ik alleen een aangepast T-Mobile profile geinstalleerd en tethering/visual voicemail/mms werkte gelijk zonder extra hacks.
Ik zit op dezelfde modemversie als jij en heb bijna hetzelfde modelnummer MB491DN. Mijn vraag; hoe kom je aan die 3.1.2 firmware.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stouten schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:51:
[...]

Aah, dat is balen. Maar is dat niet alleen voor de iPod MC versies zo?
nope ook voor de 3gs en de 3g versies. check de dev site maar daar staat alles haarfijn uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
steefje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:59:
[...]

Ik zit op dezelfde modemversie als jij en heb bijna hetzelfde modelnummer MB491DN. Mijn vraag; hoe kom je aan die 3.1.2 firmware.
Ik weet niet of het mag, maar gezien het legale software is zal het wel mogen. Klik. Mag dus niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Stouten op 26-02-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Dus ik kan hieruit begrijpen dat voor mij dus alleen de optie mogelijk is dat ik hem natuurlijk wel kan jailbreaken,
maar dat het dus Tethered-jailbreak is!

Maar stel ik ga op vakantie met het vliegtuig, dan neem ik de ipod mee, maar niet mijn laptop!
dus stel mijn ipod valt gewoon uit, door warmte bijv gaat de batterij sneller leeg.

Dan heb ik dus een probleem? want dan kan ik mijn ipod niet gebruiken voor komende tijd..!
Ik dacht sinds 2009 november zou er wel een nieuwe explod zijn gevonden, maar helaas dus lijkt me?

ipod touch 8b MC068FN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkfujita schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:02:
Dus ik kan hieruit begrijpen dat voor mij dus alleen de optie mogelijk is dat ik hem natuurlijk wel kan jailbreaken,

Maar stel ik ga op vakantie met het vliegtuig, dan neem ik de ipod mee, maar niet mijn laptop!
dus stel mijn ipod valt gewoon uit, door warmte bijv gaat de batterij sneller leeg.

Dan heb ik dus een probleem? want dan kan ik mijn ipod niet gebruiken voor komende tijd..!
Ik dacht sinds 2009 november zou er wel een nieuwe explod zijn gevonden, maar helaas dus lijkt me?

ipod touch 8b MC068FN
Je kan wel op eender welke computer blackra1n installeren en dat activeert je telefoon weer opnieuw, duurt een minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:14:
[...]

Je kan wel op eender welke computer blackra1n installeren en dat activeert je telefoon weer opnieuw, duurt een minuut
Die zin begrijp ik niet? je kan op eender welk computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stouten schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:24:
[...]

Ik weet niet of het mag, maar gezien het legale software is zal het wel mogen. Klik.
nee, blijkbaar staan er toch betalende dingen op de site, heb namelijk dezelfde link al eens zelf gepost en een waarschuwing gekregen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56
darkfujita schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:02:

ipod touch 8b MC068FN
Hij start dan niet meer op totdat je blackrain opnieuw uitvoert (weet niet zeker of Itunes hiervoor nodig is, kan iemand me dit misschien even zeggen?). Hij blijft dan gewoon aanstaan met een schermpje dat je de Ipod moet connected met itunes zodat die kan restoren :P (wat je dus zoiezo niet moet doen ).

Hoop dat dit duidelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
Dan denk ik dat ik mijn ipod niet jailbreak.... Ik had verwacht dat er wel weer al een nieuwe exploid uit was gekomen, maar nee! Bedankt, want nu weet ik tenminste wel meer!

Btw, ik heb dit filmpje gevonden, wat ik dus ook niet begrijp: http://www.youtube.com/watch?v=0l60Mb4xCWA
Untethered dus... en hij zet hem ook nog eens uit! hoe kan dit nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:14:
[...]

Koop anders zo'n universele usb battery pack voor een tientje bij de mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Als ik nu een iPhone koop zit er denk ik OS 3.2 op denk ik, gezien dat de nieuwste is volgens wikipedia. Is deze nu al te jailbreaken?

edit: of is het 3.1.3 die nu geleverd wordt?

Ik denk dat als ik nu een iPhone koop er OS 3.1.3 standaard op zit, klopt dat? Vrij belangrijk om te weten aangezien die nog niet te jailbreaken is.

[ Voor 45% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 26-02-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:37

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kn4kw0r5t schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:22:
Als ik nu een iPhone koop zit er denk ik OS 3.2 op denk ik, gezien dat de nieuwste is volgens wikipedia. Is deze nu al te jailbreaken?

edit: of is het 3.1.3 die nu geleverd wordt?

Ik denk dat als ik nu een iPhone koop er OS 3.1.3 standaard op zit, klopt dat? Vrij belangrijk om te weten aangezien die nog niet te jailbreaken is.
3.1.3 is al WEL te jailbreaken, dat is al een paar pagina's terug genoemd. Redsn0w kan het als ik 't goed heb. Devteam heeft iig al wel de JB klaar. Of hun pwngtool het doet, durf ik niet te zeggen. Het is wel zo dan 3.1.3 niet te unlocken is, maar daar gaat dit topic niet over.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

Hero Of Time schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 20:05:
[...]

3.1.3 is al WEL te jailbreaken, dat is al een paar pagina's terug genoemd. Redsn0w kan het als ik 't goed heb. Devteam heeft iig al wel de JB klaar. Of hun pwngtool het doet, durf ik niet te zeggen. Het is wel zo dan 3.1.3 niet te unlocken is, maar daar gaat dit topic niet over.
3.1.3 is niet te jailbraken als je een 3GS haalt (en de nieuwe bootrom hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MrCaBLeGuY schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 04:34:
[...]

3.1.3 is niet te jailbraken als je een 3GS haalt (en de nieuwe bootrom hebt).
I stand corrected.

Collega van mij wilde ook een JB uitvoeren. Hij heeft dezelfde batch als ik. Als ik kijk naar z'n serienummer, is het begin hetzelfde, het irrelevante deel zeg maar heeft een getal dat lager is dan de mijne. Je zou hieruit op kunnen maken dat die van hem eerder is gemaakt dan de mijne. Toch heeft hij een tethered JB en ik niet. Heel apart. Bij mij is het 879411, bij hem is het 879410. Aparte geval.
Hij is wel ter reparatie geweest omdat er een barst in het scherm zat, hij had 'm laten vallen op de straat. Het is wel een heel slordige reparatie geweest, want het scherm zit er schuin op, bovenaan bij de luidspreker komt het scherm wat omhoog. Heel slecht van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Tijgert, kom op. Dit staat allemaal netjes op verschillende plekken op internet. Hier officieel van Saurik: http://www.saurik.com/id/12#howto

Die losse bestandjes zou je ook weer los moeten uploaden naar Saurik, maar daar staan ze dus al, dus die zijn nutteloos.
:N Ongelooflijk. Mensen die tig keer dezelfde JB vraag stellen waarvan het antwoord al lang is gegeven krijgen antwoord terwijl als ik een JB vraag stel die niet eerder is beantwoord krijg ik dit soort reactie.

Is het niet veel productiever om dit soort JB info te vermelden in het JB topic i.p.v. JB vragen in het JB topic naar elders te verwijzen? Waar heet dit topic anders "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3" voor? Het is niet het "[iPhone & iPod touch] Met vragen over jailbreaken je moet maar elders op internet je info vinden' Anders kun je de hele TS wel weg halen en zeggen dat het 'allemaal op internet te vinden is'.

Lekker typisch Nederlands allemaal weer, iemand afzeiken die een heldere vraag stelt in het juiste topic waar de informatie niet staat en hem daarvoor afschieten...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Tijgert schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:10:
[...]

Is het niet veel productiever om dit soort JB info te vermelden in het JB topic i.p.v. JB vragen in het JB topic naar elders te verwijzen? Waar heet dit topic anders "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3" voor? Het is niet het "[iPhone & iPod touch] Met vragen over jailbreaken je moet maar elders op internet je info vinden' Anders kun je de hele TS wel weg halen en zeggen dat het 'allemaal op internet te vinden is'.
Tijgert, je hebt gelijk. Dit moet in de startpost.

Ik heb je wel antwoord gegeven en speciaal de juiste site voor je opgezocht (was de URL zelf ook even kwijt), dus daar mag je me ook voor bedanken ;)

Ik heb het op deze manier neergezet, omdat jij al redelijk goed je weg weet in het jailbreak gebeuren. Ik was daarom in de veronderstelling dat jij Saurik ook kende en dus makkelijk even via zijn site het kon vinden.

Dat je er daarna een vraag over stelt is natuurlijk goed, wat nog beter is als je even vertelt hoe het is gegaan zodat andere mensen ook de "moed" vinden om te gaan jailbreaken/downgraden.

Ik geloof niet dat ik je heb afgezeken en verdien ook niet zo'n negatieve reactie. Je maakt wel een punt en dat zal gefixed worden zodra "toetsweektijd" uit mijn ondertitel weg is ;)

Even kort over de felixbruns website met de .IPSW bestanden. Ik ga me even hard maken bij Hoedje dat deze site geen illegale dingen doet (linked door naar Apple servers) en een welkome aanvulling is op het downgraden en jailbreaken.

Edit:
Toestemming van Hoedje *O* klik Mag dus wel ;)

http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

[ Voor 15% gewijzigd door Vanx op 27-02-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Tijgert, je mag wel iets minder lange tenen hebben... Maar laten we er nu over stoppen.

[ Voor 44% gewijzigd door Hoedje op 27-02-2010 12:32 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

help!

heb mijn 3g 3.1.2 geprobeerd te jailbreaken met redsn0w en blackra1n
beide programma's doen hun werk zoals het moet, Cydia wordt geinstalleerd, maar mijn TELFORT/KPN simmetje doet het niet.

wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:33:
help!

heb mijn 3g 3.1.2 geprobeerd te jailbreaken met redsn0w en blackra1n
beide programma's doen hun werk zoals het moet, Cydia wordt geinstalleerd, maar mijn TELFORT/KPN simmetje doet het niet.

wat doe ik fout?
Een simlocked iphone hebben. En daar gaat dit topic nou net niet over en mag hier op Tweakers ook niet besproken worden. Google is your friend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Ff over die felixbruns site, als ik daar het gewenste bestand dowload, zit er niet dat ispw bestand bij die ik nodig heb tijdens het jailbrakken.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Help!

Heb hier een iPhone 1st gen 16GB die ik net heb gereset naar de standaardinstellingen (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen)

Nu blijft ie hangen op dat zilverkleurige Apple logo, met een draaiende indicator. Hij start na een tijdje (kwartier ofzo) wel opnieuw op, maar hij zit in een reboot-loop.

Dit kan ik fixen door de goede firmware (.ipsw) te downloaden, maar dit hoort toch niet zo te zijn als je alle inhoud wist :S ?

Ik wil de iPhone namelijk verkopen (heb sinds vandaag een 3G 8) ) en dan heb ik geen zin in gezeik achteraf, als ie blijft hangen omdat ze hem hebben ge-reset

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 28-02-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Het hoort niet, maar waarom hang je hem niet even aan iTunes?

Als je foutmeldingen krijgt kan iREB je helpen: http://ih8sn0w.com/index.php/welcome.snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadikoylu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11-2023
macmouse schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:32:
Momenteel blijft mijn iPhone opnieuw opstarten, over and over again.
Het apple logo komt erop en een draaiend bolletje, dit herhaalt zich steeds.
Als ik mijn toestel in restore wil brengen gaat het niet. Hij kan nergens USB verbinding maken.
Wat kan ik nog doen?
Zelfde probleem hier
Mijn toestel is gejailbreaked. Het betreft een tethered 3GS toestel.
Ik moet hem dus 2 keer met blackrain runnen om aan te krijgen.

Sinds gisteren nadat ik en programma (genaamd wifi-track of zoiets) verwijderd heb heb ik problemen met runen van jailbreak.
Hij blijft heel lang op de apple logo hangen, langer dan dat ik gewend ben, en dan pas springt ie op usb tekentje.
Eerste run gaat probleemloss maar bij 2e blackrain run krijg ik geen reactie van de telefoon. Na het melding wacht op toestel van blackrain zelf gaat de toestel na een tijdje uit en dan gaat ie cyclus zich weer herhalen
(appel-> usbteken-> blackrainlogo )
Wel krijg ik melding dat Itunes geen contact zou kunnen maken met Iphone (onvolledige installatie) dus heb ik itunes verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Probleem nog niet verholpen.

en voorgestelde DFU modus opstarten krijg ik niet voor elkaar.
Pech bij alles is dat ik mijn laptop heb geformatteerd precies hiervoor dus iphone niet gesynchroniseerd heb met Itunes dus waarschijnlijk niks te herstellen

Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ik heb hier een iPhone met firmware 3.0 (3.05 volgens SB Settings). En ik wil deze updaten naar 3.12, nu heb ik daarvoor een firmware bestand kunnen downloaden via Iclarified. Via iTunes heb ik die op de iphone gezet dmv de herstel functie met daarbij shift ingedrukt houden (zodat je het bestand kan kiezen).

Het rare is dat na deze update iTunes niet meer wil sync'en. iTunes geeft dan aan dat ik eerst de iphone moet herstellen. Dat gedaan, maar toen had ik weer die oude firmware.
Vind dat sync'en wel belangrijk omdat ik anders al mijn contacts, agenda punten e.d. kwijt ben.

Zie ik hier iets over het hoofd? Of moet dit updaten op een hele andere manier gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Erik070 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:49:
Ik heb hier een iPhone met firmware 3.0 (3.05 volgens SB Settings). En ik wil deze updaten naar 3.12, nu heb ik daarvoor een firmware bestand kunnen downloaden via Iclarified. Via iTunes heb ik die op de iphone gezet dmv de herstel functie met daarbij shift ingedrukt houden (zodat je het bestand kan kiezen).

Het rare is dat na deze update iTunes niet meer wil sync'en. iTunes geeft dan aan dat ik eerst de iphone moet herstellen. Dat gedaan, maar toen had ik weer die oude firmware.
Vind dat sync'en wel belangrijk omdat ik anders al mijn contacts, agenda punten e.d. kwijt ben.

Zie ik hier iets over het hoofd? Of moet dit updaten op een hele andere manier gebeuren?
Dat zal te maken hebben met de SHSH-sleutel die je moet krijgen van de Apple server (correct me if I'm wrong). Apple geeft bij een aantal apparaten en firmwares een sleutel aan de telefoon, en zonder die sleutel werkt ie niet. Het is eigenlijk een soort beveiliging, want zodra er een nieuwe firmware-versie komt, geeft Apple de oude sleutels niet meer.

Maar wat voor gevolgen dat heeft, weet ik niet. Het kan zijn dat je iPhone dan niet geactiveerd wordt, maar het kan ook zijn dat je iPhone niet meer wil synchroniseren met iTunes, omdat iTunes dan die melding geeft. En omdat nu firmware 3.1.3 uit is, wordt 3.1.2 niet meer geactiveerd.

Volgens mij, omdat je op versie 3.1.2 zit die gejailbreaked is, kan je hem wel op een speciale manier updaten naar 3.1.3, maar daar moet je goed bij opletten!! Want als daar iets fout gaat...

Kijk eens ff op de blog van het Deav-Team (Hier), bij het kopje "Pre-game Show". Lees dat door, je moet m wel goed snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
steefje schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:34:
Ff over die felixbruns site, als ik daar het gewenste bestand dowload, zit er niet dat ispw bestand bij die ik nodig heb tijdens het jailbrakken.
Mocht iemand anders hier ooit tegen aanlopen. Oplossing is het bestand te downloaden emt Firefox, dan krijg je een IPSW file.

Alleen nu balen dat Redsnow aangeeft dat hij de file niet herkent

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ruubster schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:40:
En omdat nu firmware 3.1.3 uit is, wordt 3.1.2 niet meer geactiveerd.
Vreemd, ik heb afgelopen zaterdag nog 3.1.2. van felixbruns.de gehaald en die op m'n 3G gerestored (daar stond 3.0 op). Werkte prima en kan de telefoon nu prima gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Snap het ook niet, vanavond eens verder uitzoeken. Probleem is dat ik nu 3.1.3 heb op mijn 3G. Met Itunes kan ik mijn Iphone wel herstellen met de 3.1.3 vesie van Felixbuns. In Redsnow herkent hij de file niet. Naar mijn weten moet het mogelijk zijn om FW 3..3 te jailbraken met Redsnow...of heb ik iets verkeerd begrepen.

Edit: Ik denk dat jailbraken bij mij niet gaat lukken. FW 3.1.3 stond al op mijn Iphone en daardoor is mijn baseband veranderd naar05.12.01. Volgens deze site kan je dan geen jailbrake uitvoeren. Bummer!

[ Voor 31% gewijzigd door steefje op 02-03-2010 12:33 . Reden: Toevoeging ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar ik de Iphone 3Gs met een abbo kan krijgen met firmware 3.1.2 of lager? De nieuwere 3Gs hebben hardware matige aanpassingen waardoor ze niet meer te jailbreaken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:03:
De nieuwere 3Gs hebben hardware matige aanpassingen waardoor ze niet meer te jailbreaken zijn.
:/ Vraagteken, over? :|

[ Voor 5% gewijzigd door Hokkie op 02-03-2010 13:21 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 09:04:
[...]

Vreemd, ik heb afgelopen zaterdag nog 3.1.2. van felixbruns.de gehaald en die op m'n 3G gerestored (daar stond 3.0 op). Werkte prima en kan de telefoon nu prima gebruiken :)
Ja ik snap het ook niet helemaal, maar heb ook geen zin om het precies uit te zoeken :P het heeft iets te maken met dat firmware niet hoeft te worden gesigned, en andere software weer wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:03:
Weet er iemand waar ik de Iphone 3Gs met een abbo kan krijgen met firmware 3.1.2 of lager? De nieuwere 3Gs hebben hardware matige aanpassingen waardoor ze niet meer te jailbreaken zijn.
Hebben de nieuwe iphones een hardwarematige aanpassing? Ze hebben toch alleen een andere bootrom? En dat is toch softwarematig? Of stel ik te veel vragen? Of ligt het aan het aantal vraagtekens die ik gebruik? Ik wil ook best een keer een uitroepteken gebruiken!

[ Voor 36% gewijzigd door Ruubster op 02-03-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
Ruubster schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 08:40:
[...]

Dat zal te maken hebben met de SHSH-sleutel die je moet krijgen van de Apple server (correct me if I'm wrong). Apple geeft bij een aantal apparaten en firmwares een sleutel aan de telefoon, en zonder die sleutel werkt ie niet. Het is eigenlijk een soort beveiliging, want zodra er een nieuwe firmware-versie komt, geeft Apple de oude sleutels niet meer.

Maar wat voor gevolgen dat heeft, weet ik niet. Het kan zijn dat je iPhone dan niet geactiveerd wordt, maar het kan ook zijn dat je iPhone niet meer wil synchroniseren met iTunes, omdat iTunes dan die melding geeft. En omdat nu firmware 3.1.3 uit is, wordt 3.1.2 niet meer geactiveerd.

Volgens mij, omdat je op versie 3.1.2 zit die gejailbreaked is, kan je hem wel op een speciale manier updaten naar 3.1.3, maar daar moet je goed bij opletten!! Want als daar iets fout gaat...

Kijk eens ff op de blog van het Deav-Team (Hier), bij het kopje "Pre-game Show". Lees dat door, je moet m wel goed snappen.
Ik ben volgens mij een beetje dom geweest. Ik kreeg na het updaten de mogelijkheid om de iphone als nieuw te configureren of te herstellen. Ik drufde niet opnieuw te configureren, bang dat ik al mijn contacts kwijt zou zijn en heb toen herstel gedaan. Maar met dat opnieuw configureren kan ik gewoon sync'en en me contacts e.d. weer toevoegen, om daarna de JB uit te voeren.
iPhone gaf na de update gewoon aan geactiveerd te zijn, dus daar lag het gelukkig niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
krijg hem ook niet in dfu omdat zodra de usb kabel word aangesloten de iPhone gelijk aanspringt. Hij start dus op en blijft hangen op het apple logo met een draaiende schijf erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Beste Forummers,

Ik zit al de hele dag uittevinden hoe ik mijn Iphone het beste kan jailbreaken Maar zit toch nog met een hoop vragen die ik niet beantwoord krijg.

Ik heb een Iphone 3gs met Firmware 3.0 en Baseband 04.26.08

Omdat het niet meer mogelijk is om te updaten naar 3.1.2 of lager via Itunes omdat deze niet meer getekend worden door apple weet ik niet meer waar ik moet beginnen. Ik heb helaas geen SHSH gegevens. Voor elke Jailbreak die je met Redsn0w moet uitvoeren moet ik mijn Iphone herstellen dus omdat dit niet werkt kom ik geen stap verder. En iemand raadde mij een custom Firmware aan, maar met deze krijg ik telkens het 1600 error.

Houdt het gewoon op voor mij of is er een andere oplossing voor mij, zodat ik toch kan jailbreaken?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dyna20, die 1600 error klinkt bekend, ik meen dat Saurik daarover schrijft als je zijn SHSH server gebruikt. Na een paar keer proberen te herstellen schijnt het goed te gaan. Je kan, omdat je een oudere 3Gs hebt, 3.1.3 erop zetten via pwngtool, of redsn0w. Bij 3.0 blijven is misschien het beste, als je niet zonder problemen 3.1.2 pre-jailbroken erop kan krijgen. Als je afhankelijk bent van een unlock, moet je sowieso 3.1.3 mijden, of via pwngtool updaten zodat je baseband niet vernieuwd wordt.

Lees iig even de laatste paar pagina's hier van door, en het vorige deel. Dit deel begint al met 3.1.x.
Hebben de nieuwe iphones een hardwarematige aanpassing? Ze hebben toch alleen een andere bootrom? En dat is toch softwarematig?
De bootrom is een hardwarechip. Het is dus hardwarematig. Het software deel waar je het over hebt is wat er OP de ROM staat. Het is beide, maar omdat het juist om een nieuwe chip gaat, wordt het hardwarematig genoemd. Anders kan je alles wel softwarematig gaan noemen, net zoals het decoderen van HD content via je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
macmouse schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:17:
[...]

krijg hem ook niet in dfu omdat zodra de usb kabel word aangesloten de iPhone gelijk aanspringt. Hij start dus op en blijft hangen op het apple logo met een draaiende schijf erin.
Simpele oplossing:
Kabel aansluiten, dus iphone springt aan. Gewoon Home+Lock-knop ingedrukt houden voor 10 seconden, daarna de lock-knop loslaten, alleen home-knop ingedrukt houden. Als het goed is, springt de iPhone niet meer aan, blijft het scherm zwart, en zal itunes aangeven dat er een iphone is gevonden die hersteld moet worden. Dan zit je in DFU-mode.

Werkt dit ook niet? Hier werkt het prima, net nog geprobeerd
Hero Of Time schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:04:
De bootrom is een hardwarechip. Het is dus hardwarematig. Het software deel waar je het over hebt is wat er OP de ROM staat. Het is beide, maar omdat het juist om een nieuwe chip gaat, wordt het hardwarematig genoemd. Anders kan je alles wel softwarematig gaan noemen, net zoals het decoderen van HD content via je videokaart.
Ja oké, denk dat we hier nog lang over kunnen praten, want de software is veranderd, hardwarematig heeft de chip geen veranderingen ondergaan als ik t goed begrijp. Decoderen van HD gaat ook softwarematig, maar dit moet met een bepaalde snelheid gebeuren dus heeft de videokaart zelf genoeg kracht nodig.

[ Voor 34% gewijzigd door Ruubster op 03-03-2010 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ruubster schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 07:58:
[...]

Ja oké, denk dat we hier nog lang over kunnen praten, want de software is veranderd, hardwarematig heeft de chip geen veranderingen ondergaan als ik t goed begrijp. Decoderen van HD gaat ook softwarematig, maar dit moet met een bepaalde snelheid gebeuren dus heeft de videokaart zelf genoeg kracht nodig.
Hoe je het ook bekijkt, alles gebeurt softwarematig. De chip moet geprogrammeerd worden om een bepaalde taak uit te voeren, anders gebeurt er nogal weinig.
Maar zoals gezegd, dit geval wordt hardwarematig genoemd, puur vanwege de eenvoud, maar ook omdat een stukje hardware een specifieke taak uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Je maakt wel een punt en dat zal gefixed worden zodra "toetsweektijd" uit mijn ondertitel weg is ;)
Belofte maakt schuld. Gezien het aantal vragen hier is het ook wel tijd ervoor :)

Ik ga even aan de slag en ik zal hier de uitkomst posten die ook in de TS komt. Alle kritiek is welkom! Dit moet heel precies geformuleerd worden.

De tweakverkiezingen zijn begonnen! Schroom niet om op dit topic te stemmen :Y) Bij de "grote" topic award!

De tweakverkiezingen zijn begonnen! Schroom niet om op dit topic te stemmen :Y) Bij de "grote" topic award!

Dit stukje had ik in gedachten, op of aanmerkingen? Als het een beetje klopt, maar ik een speciaal kopje in de TS.

Downgraden

Sinds 3.1.3 is het ineens interessant geworden om te kunnen downgraden. Dit is een kort overzicht van wat wel en niet kan:

De iPod touch 1G en 2G (dus MA en MB, modelnummer) kunnen zonder problemen gedowngrade worden.
De iPhone 2G en 3G kunnen dat ook probleemloos.

Dat doe je zo:
Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Ga naar iTunes en druk shift+restore (of appeltje+restore) dan laat iTunes je zelf het bestand selecteren. Kies dus nu jouw firmware bestand op je bureaublad en iTunes doet de rest.

De iPhone 3GS en de iPod Touch 3G (modelnummer MC) zijn niet probleemloos te downgraden. Ik zal hieronder in een paar stukjes de huidige situatie uitleggen.

Achtergrond
Apple heeft als extra "trucje" om jailbreakers buiten de deur te houden in deze apparaten een zogenaamde server-sided check op de firmwares ingesteld bij deze nieuwe apparaten. Dat betekent dat de firmware hash eerst naar Apple wordt gestuurd en als die klopt wordt er een signature teruggestuurd, waarna iTunes verder gaat met de restore.

Apple stopt 24u na de release van een nieuwe firmware met het signen van de oude.

Voor veel meer achtergrond info bij de meester himself: http://www.saurik.com/id/12

Oplossing
Als je al jailbroken bent, kan je met een .ipsw die is aangepast door Pwnage tool (van het dev-team) altijd naar een willekeurige pwnde firmware toe.

Als je niet jailbroken bent dan is het afhankelijk van je voorbereiding:

Saurik, de maker van Cydia, heeft speciaal voor ons een server ingericht. Die server slaat jouw signature voor elke firmware op en zorgt dat je op die manier toch kunstmatig je firmware kan downgraden. Saurik doet dit pas, als je er expliciet toestemming voor hebt gegeven in Cydia ("Yes, make my life easier" klikken, op het 1e scherm). Als het goed is verschijnen er dan groene letters bovenaan dit schermpje. Ik heb de hashes van 3.0, 3.1, 3.1.2.

Je kan iTunes met de Saurik server laten praten, in plaats van met die van Apple door het volgende te doen:

Voeg deze regel toe onderaan je hosts bestand ( C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts (Windows) or /etc/hosts (Mac OS X)
code:
1
74.208.10.249 gs.apple.com

Daarna moet je je apparaat in DFU mode zetten:
hold down the lock and menu buttons (some call these the power and home buttons) for 10 seconds, letting go of the lock button but continuing to hold menu until iTunes recognizes the device with the message: "iTunes has detected an iPhone in recovery mode. You must restore this iPhone before it can be used with iTunes.".
Dit is vrij lastig, dus een youtube filmpje kan erg helpen. Mijn grote vriend iH8sn0w heeft het mooi in beeld gebracht: http://www.youtube.com/watch?v=bITIiGswjFI

Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Nu kan je in iTunes met shift+restore (appletje +restore voor mac :) ) je eigen firmware selecteren.

De hashes zijn voor elk toestel uniek en niet uitwisselbaar.

[ Voor 86% gewijzigd door Vanx op 03-03-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Vanx schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:36:
[...]

De hashes zijn voor elk toestel uniek en niet uitwisselbaar.
Erg k*t, ik zit hier met een gloednieuwe 3GS die ik on-mo-ge-lijk kan jailbreaken ;(
Blijf hopen op een ingeving van Saurik of Geohot :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Vanx schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:22:
[...]

Nu wel, :Y) heb ik nog iets gemist wat ik belooft had te doen, maar nog niet aan toegekomen was?

Meer dan dit: Vanx in "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3"
Nope, volgens mij heb je alles gedaan. Zoveel heb je denk ik niet beloofd :P

Maar ff iets anders, nog nagedacht of het een idee is om een uitgebreidere 'tutorial' te maken over JB? Of denk je dat dat geen zin heeft/niet haalbaar is? Ik vind het niet erg om het meeste werk te doen, enige wat ik vraag is feedback van een paar medetweakers die er ook verstand van hebben, voordat ik slap uit mijn nek ga zeveren (daar ben ik goed in).

Offtopic: Oke de quote kwam uit een ander topic, maar ja, m'n vraag hoorde in dit topic thuis :+

[ Voor 13% gewijzigd door Ruubster op 04-03-2010 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Vanx schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:36:
[...]

Downgraden

Sinds 3.1.3 is het ineens interessant geworden om te kunnen downgraden. Dit is een kort overzicht van wat wel en niet kan:

De iPod touch 1G en 2G (dus MA en MB, modelnummer) kunnen zonder problemen gedowngrade worden.
De iPhone 2G en 3G kunnen dat ook probleemloos.

Dat doe je zo:

Ga naar iTunes en druk shift+restore (of appeltje+restore) dan laat iTunes je zelf het bestand selecteren. Kies dus nu jouw firmware bestand op je bureaublad en iTunes doet de rest.

De iPhone 3GS en de iPod Touch 3G (modelnummer MC) zijn niet probleemloos te downgraden. Ik zal hieronder in een paar stukjes de huidige situatie uitleggen.
Jij geeft hier aan dat je de 3G probleemloos kan downgraden. Nu meen ik te hebben gelzen dat zodra je over bent gegaan naar 3.1.3 de baseband wordt gewijzigd en dat je daardoor ook niet meer kan downgraden. Wat ik tot nu toe gelezen heb, kan je alleen downgraden als je Iphone al jailbroken was en toen per ongeluk geupdate hebt naar 3.1.3. Ik heb mijn Iphone nog nooit gejailbraked en daardoor schijn ik niet te kunnen updaten. Ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar wellicht kan je dit nog verduidelijken. Voorkomt waarschijnlijk een hoop vragen. Ben jouw oplossing nu zelf aan het testen, want ik had neit gedacht dat het zo makkelijk zou kunnen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

steefje schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:49:
[...]

Jij geeft hier aan dat je de 3G probleemloos kan downgraden. Nu meen ik te hebben gelzen dat zodra je over bent gegaan naar 3.1.3 de baseband wordt gewijzigd en dat je daardoor ook niet meer kan downgraden. Wat ik tot nu toe gelezen heb, kan je alleen downgraden als je Iphone al jailbroken was en toen per ongeluk geupdate hebt naar 3.1.3. Ik heb mijn Iphone nog nooit gejailbraked en daardoor schijn ik niet te kunnen updaten. Ik zeg niet dat ik gelijk heb, maar wellicht kan je dit nog verduidelijken. Voorkomt waarschijnlijk een hoop vragen. Ben jouw oplossing nu zelf aan het testen, want ik had neit gedacht dat het zo makkelijk zou kunnen.
Je verwart JailBreaken met Unlocken. De nieuwe baseband van 3.1.3 voorkomt unlocken, maar een JB is nog gewoon mogelijk met oudere iPhone's. Als je een 3Gs hebt, met 3.1.3, dan voorkomt de nieuwe bootrom dat je kan JBen, maar als je, zoals ik gelukkig, nog een oude bootrom hebt, kan je nog prima een JB eroverheen gooien. Je hebt alleen geen unlock mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Wellicht heb ik ook de verwarring met de baseband en de modemfirmware; ik was in de veronderstelling dat dit het zelfde was. Als ik jouw verhaal goed begrijp, kan ik met de door mij reeds geupdate 3.1.3 Iphone dus toch een jailbrake uitvoeren. Jammer alleen dat Redsnow aangeeft dat de firmware 3.1.3 die ik van Felixbruns heb afgehaald niet wil herkennen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

HELD! precies wat ik nodig had. Van de week m'n iphone zwaar om zeep geholpen. (apps inneens weg, apps die niet opstarten/crashen) Kreeg hem maar niet gerestored naar 3.12 (wat ik dus had) en was bang als ik gewoon resore deed dat ik hem niet terug uit 3.13 naar 3.12 kreeg. Maar nu is het in een keer gelukt!

Dit maal zo min mogelijk troep er op zetten. Alleen de dingen die ik echt gebruik. :)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Borgoth schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:59:
[...]

HELD! precies wat ik nodig had.
Hij staat in de TS!
steefje schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:57:
Wellicht heb ik ook de verwarring met de baseband en de modemfirmware; ik was in de veronderstelling dat dit het zelfde was. Als ik jouw verhaal goed begrijp, kan ik met de door mij reeds geupdate 3.1.3 Iphone dus toch een jailbrake uitvoeren. Jammer alleen dat Redsnow aangeeft dat de firmware 3.1.3 die ik van Felixbruns heb afgehaald niet wil herkennen.
Goeie versie van redsn0w te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand welke webshops de iphone 3gs hebben met firmware 3.1.2 of lager? Dus zonder die hardware-aanpassingen. Smartphonestunts.nl liet me gisteren weten dat ze 3.0.2 hebben, maar ik weet niet of dat wel überhaupt kan en of dat gelijk de garantie biedt dat die hardware modification erin zit waardoor je m niet meer kan jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:54:
Weet er iemand welke webshops de iphone 3gs hebben met firmware 3.1.2 of lager? Dus zonder die hardware-aanpassingen. Smartphonestunts.nl liet me gisteren weten dat ze 3.0.2 hebben, maar ik weet niet of dat wel überhaupt kan en of dat gelijk de garantie biedt dat die hardware modification erin zit waardoor je m niet meer kan jailbreaken.
OBL, kennelijk weet je dat het "probleem" hardwarematig is. Dan zou je ook moeten weten dat de firmware dus NIET uitmaakt :) Het gaat om de productieweek. >45 is no go, >40 is go, daartussen is risico. (2009 dus he :+ )

Oh en, 3.0.2 bestaat niet, bij mijn weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Vanx schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:14:
[...]

Hij staat in de TS!

[...]
I know, maar jij poste hem precies toen ik dit topic aanklikte voor de restore help en ik klik uit gewoonte op last. :P

Nu loopt hij gelukkig weer lekker soepel, weer lekker schoon :D

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al enige progress is in het jailbreaken van de nieuwe bootrom (3GS MC-Model) ?
Heb paar dagen terug een iPhone ontvangen en daarvoor altijd een Touch gehad (met JB) dus kan eigenlijk niet meer zonder een jailbreak ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Borgoth schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:52:
[...]

I know, maar jij poste hem precies toen ik dit topic aanklikte voor de restore help en ik klik uit gewoonte op last. :P
Was meer een aankondiging ;) Happy to help.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:01:
Weet iemand of er al enige progress is in het jailbreaken van de nieuwe bootrom (3GS MC-Model) ?
Heb paar dagen terug een iPhone ontvangen en daarvoor altijd een Touch gehad (met JB) dus kan eigenlijk niet meer zonder een jailbreak ;-)
Ik zeg gewoon tethered jailbreaken, op zijn vroegst komt de nieuwe bootrom exploit uit bij de iPad. Zelfs dan is het nog de vraag of het gaat lukken. Er wordt wel moedwillig zó weinig over gezegd, waarschijnlijk om de twitteraars een beetje rustig te houden, dat ik het gevoel heb dat het bij de iPad wel moet gebeuren.

Dus nee, geen nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanx schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:54:
Ik zeg gewoon tethered jailbreaken, op zijn vroegst komt de nieuwe bootrom exploit uit bij de iPad. Zelfs dan is het nog de vraag of het gaat lukken. Er wordt wel moedwillig zó weinig over gezegd, waarschijnlijk om de twitteraars een beetje rustig te houden, dat ik het gevoel heb dat het bij de iPad wel moet gebeuren.

Dus nee, geen nieuws ;)
Zou wel een Tethered Jailbreak willen, maar met 3.1.3. gaat dat niet... (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:01:
[...]

Zou wel een Tethered Jailbreak willen, maar met 3.1.3. gaat dat niet... (toch?)
Nope, sterker nog, met 3.1.3 op een nieuwe 3Gs kan je niet eens JB-en. Je zit vast aan je stock systeem. Als je 3.1.2 hebt, dan kan het wel. Er zijn verhalen dat je met 3.1.3 alsnog kan downgraden naar 3.1.2, maar dat is dus niet voor de 3Gs met nieuwe bootrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Vanx schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 17:14:
[...]

Hij staat in de TS!

[...]

Goeie versie van redsn0w te pakken?
ik heb nu de neest recente (094) en daar gaat heet goed mee. Tenminste, die herkent alleen firmware 3`1.2 en niet de 3.1.3 die ik al had. Ik heb de guide gevolgd en nadat mijn iphone in recovery is gegaan heb ik Itunes gestart en op herstel gedrukt. Redsnow ging toen meteen aan de slag, maar nu kijk al een kwartier tegen een leeg scherm aan. Hij geeft licht maar meer ook niet. Of duurt dit proces gewoon erg lang....

Edit: niet veel later ging de Iphone uit en heb ik hem aan gezet, maar nu zie ik verder niets bijzonders. Geen Cydia iig. Vreemde is dat Itunes nauwelijks iets heeft gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door steefje op 05-03-2010 21:09 . Reden: Aanpassing ]

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nu even net niet vinden hoe ik de laatste firmware 3.1.2 zonder jailbreak op m'n IPOD Touch krijg. Volgens een artikel dat ik las kan ik sowiezo niet jailbreaken voordat ik die firmware upgrade gedaan heb. Tenzij je natuurlijk niet wilt updaten. Maar dat wil ik dus wel. De huidige firmware op m'n Ipod is 2.2.1(5H11a)

De meeste apps in de store zijn nl. geschikt vanaf 3.0, vandaar.

En hoe kun je zien of zo'n Iphone of Ipod jailbroken is?

Opgelost inmiddels al geupgrade naar 3.13

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:24
Vorige week met behulp van http://www.redmondpie.com...mware-with-redsn0w-0.9.4/ mijn iphone 3G gejailbreaked. Stond en staat op 3.1.3., model MB 490DN.

Is wel een 3G 8GB, 2e-handsje totdat de volgende iphone uit komt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Mijn wifi werkt opeens blijvend niet meer na blackrain. De netwerksettings reset werkte hier sowieso al nooit, ik krijg er een endless reboot van. Is er voor een windows pc niets anders dan blackrain?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Volgens mij is het dev-team aan het exploits aan het sparen voor de interessantere apparaten, iPhone 4G en iPad. Ze hebben sinds 3.0 geen enkele exploit meer gebruikt.

Duimen dat ze er een hebben voor de iBoot (die er nu voor zorgt dat alle nieuwe apparaten tethered zijn).

GeoHot heeft specifiek voor 3.1.2 nieuwe gaten gezocht en een al bij Apple bekende exploit gebruikt voor blacksn0w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat 3.13 niet te jailbreaken is?
Hij staat ook niet in de Startpost. Het blijft bij 3.1.2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3
Overigens lees ik dat ook elders. Alhoewel er ook berichten zijn van gebruikers met een gejailbreakte 3.1.2
Moet ik dus terug naar 3.1.2?

Ik gebruik een Ipod Touch V2 (3:13)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Niet? O-)

Een stukje over pwnagetool volgt nog.

MsG, jij kan ook jailbreaken met redsn0w 0.9.3, ook dat zal nog volgen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Vanx op 07-03-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Laatst online: 12-09 09:23
laatst voor dat 3.1.3 uit kwam had mijn vriendin per ongeluk haar iphone 3G geupdate naar 3.1.2.. daar is niet zo'n groot probleem. maar ik ging met blackra1n jailbreaken en unlocken.. maar wat de probleem nu is.. als ik een andere tmobile simkaart erin zet krijg ik een DFU mode achtig.. maar je ziet wel Tmobile met bereikbaar icons?
en als ik een KPN simkaart zet krijg ik het ook...

maar als ik de simkaart eruit haal, kom ik weer terug naar de iphone homescreen. De simkaart van mijn vriendin werkt wel op de iphone:S..
ik heb meerdere firmware van andere websites 3.1.2 gedownload en gerestore maar nog steeds het zelfde probleem.

weet iemand hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:44
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een iPod Touch 3G van 32 gigabite, 3.1.3. Deze is dus niet te jailbreaken? En als ik nou terugga naar 3.1.2, is 'ie dan wel te jailbreaken? Maar dan is het een tethered of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
3.1.3 schijnt gewoon te jailbraken zijn, mij wil het alleen niet lukken en ik geef het nu op. Ik dacht al een paar keer dichtbij te zijn maar tijdens de update krijg ik vervolgens 1600 errors. Ik wacht wel even tot Blacksnow erin slaagd de laatste firmware te hacken.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Joop34 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:12:
Ik heb een iPod Touch 3G van 32 gigabite, 3.1.3. Deze is dus niet te jailbreaken? En als ik nou terugga naar 3.1.2, is 'ie dan wel te jailbreaken? Maar dan is het een tethered of niet?
Lees even de TS door, als je de laatste versie van de iPod hebt, model MC dus, dan heb je een tethered JB hoe dan ook en met 3.1.3 kan je niet JB-en, of ook maar downgraden. De iPhone 3Gs met nieuwe bootrom heeft hetzelfde probleem. Geen downgrade mogelijk en geen JB met 3.1.3.
Heb je 3.1.3 met wel een geschikt iDevice, dan moet je redsn0w (laatste versie) of pwngtool gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een iphone 1g 8 gb mc valt wel gewoon te jailbreaken met 3.1.3.
Eerst upgraden dan downgraden met red snow. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet volgens mij
iPhone 3GS, 3G and newer iPod touch 2G and 3G models are currently unjailbreakable until new tools are released. Fortunately for iPhone 2G and iPod touch 2G(older models only) and 1G users, you can use redsn0w 0.9.3 to jailbreak your device on iPhone 3.1.3 firmware.
Met nieuw bedoelen ze "MC"? Ik heb een MB dat is dan "oud" en wel te jailbreaken.
http://www.redmondpie.com...s-3.1.3-firmware-9140422/
[quote]Een stukje over pwnagetool volgt nog.
Ik wacht het af.

[/quote]

En ik kan ook niet ff terug naar een eerder versie, bijv. 3.1.2
http://twitter.com/saurik/status/9166334612

Nahja. Ik wacht af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop34 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:12:
Ja dat is de "grap"dat gaat niet bij de MC modellen.En ook niet bij de oude modellen. Om dat je de Apple handtekening nodig hebt.
http://twitter.com/saurik/status/9166334612

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 3.1.3 gedeelte stond er vanmiddag nog niet, is toegevoegd. Niettemn, thanks.
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3

Daar was ik ook al geweest
http://www.redmondpie.com...mware-with-redsn0w-0.9.4/

Daar komt die quote j hierboven uit:
Verwijderd in "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3"

Nou maar eens lezen.Shoot met m'n neus gekeken want het staat er duidelijk. Geldt dus voor mij :)
The iPhone
Dev-Team has just released redsn0w 0.9.4 to jailbreak and unlock iPhone 2G, iPhone 3G (No unlock for 3G), iPod touch 1G and iPod touch 2G (older Non-MC models only).
We zullen maar zeggen "Het is al laat" ;)

Even kijken

Ik heb dus gisteren al die 3.1.3 erop gegooid. Dus de installatie-instucties daarvan het het verhaal sla ik even over.
Step 2: Start redsn0w 0.9.4 and point it to the respective original iPhone 3.1.2 firmware to proceed. Yes you need to point it to iPhone 3.1.2 instead of 3.1.3 because redsn0w 0.9.4 is still unable to validate the latest firmware.

redsn0w 0.9.4
Ik moet dus eerst ook fw 3.1.2 downloaden en openen met redsnOw? Dan gaat ie toch die fw patchen?

Verder staan er geen specifieke (extra) instructies voor de Ipod Touchv2 Dus ik volg gewoon verder die guide maar. Morgen dan nu lees ik hem eerst even vooraf.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zullen we voortaan even de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop gebruiken? Er staat niet voor niets een warning boven de quickreply. Drie berichten binnen 10 minuten zonder dat iemand anders heeft gepost is slechte nettiquette.
En dat signing verhaal, dat geld dus alleen voor de iPhone 3Gs en de iPod Touch 3G. De iPhone 3G heeft dit niet als ik 't goed herinner. Het is hier iig eens eerder genoemd welke er wel en niet werken met een signed firmware.
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:38:
Een iphone 1g 8 gb mc valt wel gewoon te jailbreaken met 3.1.3.
Eerst upgraden dan downgraden met red snow. Werkt perfect.
Jij hebt dus niet de laatste iPod, een 1G is nou niet echt nieuw te noemen vergeleken met de Touch 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:37:
[...]

Niet? O-)

Een stukje over pwnagetool volgt nog.

MsG, jij kan ook jailbreaken met redsn0w 0.9.3, ook dat zal nog volgen :P
Maar die verwijst voor unlock weer naar blackra1n. Een vriend van me heeft wel een Mac, dus ik zou een keer pwnagetool kunnen proberen. Daarmee maak je 1 keer zo'n custom ding en die kan je vervolgens vanaf een windows PC ook gewoon flashen? Blackra1n genereert hier namelijk een wifi probleem opeens, sinds vorige week woensdag, terwijl hij het 3 maand heeft gedaan.

Zodra ik mn backup terugzet na blackra1n gaat mn wifi kapot. Netwerksettings restore gaf hier altijd al endless reboot. Ik ga dus mn iPhone weer eens opnieuw inrichten, nu alles handmatig backuppen. Blech, duurt weer uren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Dutchphoto, ik snap de hele punt van je posts niet.

Als je nog een probleem hebt dan moet je die even kort en bondig plaatsen, zal ik een oplossing fabriceren ;)

MsG, you've got DM, zorg dat je niet net over de policy lijn heen gaat :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb nu handmatig alles weer goed.

Echter heb ik een paar dingen die ik niet goed krijg:

- Mijn SBSettings ringer toggle gaf altijd een icoontje rechtsbovenin, of hij in silentmode of in geluidsmode stond. Of ik heb de verkeerde toggle (ik weet niet meer welke ik exact had) of ik doe iets fout

- Mijn interne terminal slikt geen apt-get meer. Ook via SSH werkt het niet:
"-sh: apt-get: command not found"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

iemand enig idee of volgende klopt..

ik heb splinternieuwe 3GS gekocht, en toevallig zat er nog 3.1.2 op.. Snel jailbreak gedaan, vervolgens in Cydia make my life easier gekozen. Er stond een tijdje de melding request pending.. Sinds vandaag staat het volgende er : "This device has SHSHs on file for iPhone OS: 3.1.3"

dit klopt toch niet?? moet hier niet staan 3.1.2??

Ik heb 100% fw3.1.2 op de toestel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

SYQ schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:06:
iemand enig idee of volgende klopt..

ik heb splinternieuwe 3GS gekocht, en toevallig zat er nog 3.1.2 op.. Snel jailbreak gedaan, vervolgens in Cydia make my life easier gekozen. Er stond een tijdje de melding request pending.. Sinds vandaag staat het volgende er : "This device has SHSHs on file for iPhone OS: 3.1.3"

dit klopt toch niet?? moet hier niet staan 3.1.2??

Ik heb 100% fw3.1.2 op de toestel staan
Dit klopt. Je hebt nu een SHSH file aangemaakt voor 3.1.3.
Kijk hier maar, oftewel: je zit veilig :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ok top, helemaal duidelijk dankzij linkje. tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Edit : Eindelijk gelukt .. wooopoooo :D

Sorry maar ik kom er niet uit na 2 dagen werk en knutselen.

Ik heb een Iphone 3G 16 GB

Firmware 3.1.2 (7D11)

Radio version 5.11.07

Model number MB 496RO

Simlockvrij !

Ik heb Jailbreak gebruikt op verschillende systemen. Jailbreak zegt dat hij wacht om te rebooten maar dan gebeurt er niets. Ik krijg eerst de reboot en dat jochie als achtergrond daarna boot de iphone en krijg ik het normale scherm.

Done wait to reboot daar blijft hij op hangen.

Wat doe ik fout?

ik ben nu met redsn0w bezig heb zo'n firmware gedownload van de http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

Moet ik mijn iphone nou hiermee proberen te jailbreaken? Of gooit deze firmware mijn simlockvrije status eraf.

Er bestaan ook firmwares die al geactiveerd zijn en met een jailbreak erop. Die kan je met itunes naar schijnt erop gooien. Is dat niet handiger?

Heb nu

[ Voor 2% gewijzigd door Chadi op 09-03-2010 21:30 . Reden: gelukt met redsn0w ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
met versie 3.1.2 heb ik mijn iPhone 3G nog gekraakt gehad, ben weer terug naar normaal en draai nu versie 3.1.3 de enigste aanpassing die hij heeft mee genomen is dat mijn carrier naam niet T-mobile is :P :)

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Wippien schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:22:
met versie 3.1.2 heb ik mijn iPhone 3G nog gekraakt gehad, ben weer terug naar normaal en draai nu versie 3.1.3 de enigste aanpassing die hij heeft mee genomen is dat mijn carrier naam niet T-mobile is :P :)
Als je dan naar 3.1.3 gaat is hij dan niet meer jailbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Nee, want dat is een verse firmware en die overschrijft alles en synchroniseert dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt wel 3.1.3 opnieuw jailbreaken, maar ik ben opnieuw omlaag gegaan naar 3.1.2 en heb vervolgens blackra1n gebruikt voor de jailbreak. Apple heeft automatisch mijn OS geüpdate bij het terugzetten van een back-up.

Het ziet er ook nog eens naar uit dat het nog lang gaat duren voordat ik weer kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Als je restore drukt zet iTunes er automatisch de nieuwste firmware op.

Shift+restore (zoals vaak vermeld in de TS) zorgt ervoor dat je zelf kan kiezen :) Via www.felixbruns.de kan je de juist firmware dan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik kwam erachter :(
Hoe werkt gw.apple.com via Cydia nu eigenlijk? ...
Het werkt, maar hoe gaat de identificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe bedoel je Kurt? Je zet op je PC een andere server in je hosts file om te kunnen restoren via de SHSH server van Saurik om oudere firmwares te kunnen gebruiken waarvan je de key hebt laten opslaan. Elke SHSH is uniek, net als een ander ID die wordt gestuurd als er apps om vragen. Zo kunnen ze dus een licentie aan je iDevice koppelen. Dat ID staat lokaal op je iDevice. Ik weet er niet exact het fijne vanaf, omdat ik mij er ook niet mee heb bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vanx schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 19:05:
Als je restore drukt zet iTunes er automatisch de nieuwste firmware op.

Shift+restore (zoals vaak vermeld in de TS) zorgt ervoor dat je zelf kan kiezen :) Via www.felixbruns.de kan je de juist firmware dan ophalen.
Dat werkt toch alleen als je dat saurix cydia host gedoetje heb gedaan? Of kan je anders ook gewoon terug? Want bij mij stond er wel "Firmware bij Apple controleren", maar toen had ik die host al vervangen, dus eigenlijk was het Firmware bij Saurix controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Hallo,

Ook mijn iPhone is gekraakt m.b.v. Blackra1n. Ik ben er heel blij mee en weet dat ik fimrware 3.1.3 niet moet installeren. Dat heb ik dus ook niet gedaan.
Maar stel dat dadelijk firmware 3.2 komt en daarna komt er ook een Blackra1n 3.2 hiervoor, hoe gaat dat dan?
- kan ik 3.2 dan gewoon installeren?
- is het daarna weer een gewone iPhone?
- wordt dan alle jailbreak software die erop staat meteen verwijderd?
- kan ik van deze jailbreaksoftware van te voren een backup maken?
- kan ik meteen na de firmware 3.2 installatie Blackra1n 3.2 installeren?
- hoe krijg ik de instellingen weer terug van vóór de update naar 3.2?

Kortom ik zoek eigenlijk een beschrijving wat te doen als je iPhone gekraakt is en er komt een nieuwe firmware én de daarbij behorende Blackra1n. Kan iemand die mij geven?
_/-\o_ Alvast bedankt! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
funske schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:06:
Hallo,

Ook mijn iPhone is gekraakt m.b.v. Blackra1n. Ik ben er heel blij mee en weet dat ik fimrware 3.1.3 niet moet installeren. Dat heb ik dus ook niet gedaan.
Maar stel dat dadelijk firmware 3.2 komt en daarna komt er ook een Blackra1n 3.2 hiervoor, hoe gaat dat dan?
- kan ik 3.2 dan gewoon installeren?
- is het daarna weer een gewone iPhone?
- wordt dan alle jailbreak software die erop staat meteen verwijderd?
- kan ik van deze jailbreaksoftware van te voren een backup maken?
- kan ik meteen na de firmware 3.2 installatie Blackra1n 3.2 installeren?
- hoe krijg ik de instellingen weer terug van vóór de update naar 3.2?

Kortom ik zoek eigenlijk een beschrijving wat te doen als je iPhone gekraakt is en er komt een nieuwe firmware én de daarbij behorende Blackra1n. Kan iemand die mij geven?
_/-\o_ Alvast bedankt! _/-\o_
Die vraag is lastig te beantwoorden. Als het principe van jailbreaken hetzelfde blijft, en ze vinden een nieuw lek, dan download je gewoon 3.2, installeer je, dan heb je in feite een 'nieuwe' iPhone.
Daarna draai je dan Blackra1n (als Geohot ooit nog een Blackra1n gaat maken, dacht dat ie er geen zin meer in had?), en dan is ie gekraakt. Maar ja, das veel te voorbarig om te zeggen. Je weet nog niet welke lekken in de software voorkomen, en hoe je via deze lekken moet kraken. Misschien moet je wel veel meer stappen doen voordat ie gejailbreaked is.

Bij een software-update wordt de iPhone leeggemaakt, dus je jailbreaksoftware ben je kwijt. Je moet dan alles opnieuw installeren. Ik weet niet of je een backup kan maken vna jailbreaksoftware, anders moet je eens kijken in Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2

Maar om nu een duidelijk antwoord te geven zoals de stand van zaken nu is:
Geen idee hoe dat zal gaan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Laatst online: 12-09 18:17
@Ruubster post toevoeging: je bent ook je Unlock kwijt, niet alleen Jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
EN-IS schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:45:
@Ruubster post toevoeging: je bent ook je Unlock kwijt, niet alleen Jailbreak.
Klopt, waarschijnlijk heeft de nieuwe firmware ook een nieuwe Baseband, dus zal weer gekraakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tenzij iDev-Team hetzelfde weet uit te halen als met 3.1.3, wel firmware update, geen baseband update. Dan kan je alsnog unlocken.

Even een vraag over RedSn0w, iemand bekend ermee of het goed werkt onder Linux? Ik ga zo even kijken op de BigBoss website, daar schijnt het aangeraden te worden als methode voor JB, kijk even erop hoe het precies werkt, want in ga binnenkort (waarschijnlijk pas als ik Wolf3D uitgespeeld heb) m'n iPhone opnieuw opzetten omdat vanalles crasht (wolf3D zelf, Cydia, andere apps) en hoop een wat stabieler systeem te krijgen. BlackRa1n werkt helaas niet bij mij, VM gerommel en heb geen andere Windows PC in de buurt met iTunes.

Als het nou niet lekker werkt onder Linux, of ook weer iets extra's nodig heeft, doe ik 't wel onder m'n VM via RedSn0w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
nieuws: Apple iPad heeft knop tegen automatisch kantelen schermweergave

Weet iemand of zoiets ook op de iPhone te maken valt (bijv. een toggle in SBSettings dmv een of andere App via Cydia) ?

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 13-03-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
ThinkPadd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:26:

Weet iemand of zoiets ook op de iPhone te maken valt (bijv. een toggle in SBSettings dmv een of andere App via Cydia) ?
Volgens mij bestaat er een plugin of in die trend in Cydia, die automatische kantelingen uitzet. Ik weet zo even 123 niet hoe het heet, ooit eens zien langskomen.

Denk dat Google het wel weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

ThinkPadd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:26:

Zoeken in Cydia naar "Rotation Inhibitor".
Zit ook een SBSettins toggle in.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
ijskonijn schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:52:
[...]

Zoeken in Cydia naar "Rotation Inhibitor".
Zit ook een SBSettins toggle in.
Ja dat is em :)
http://www.iphonehacks.co...isable-accelerometer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Goed, even geprobeerd met RedSn0w Linux versie. Dat is helaas 0.8, ongeschikt om 3.1.2 te JB-en. Nu zit ik met de Windows versie, maar hier heb ik een aantal vragen over:
- Ik wil een volledige herstel uitvoeren met een pre-jailbroken firmware. Hoe zit dat met RedSn0w? Maakt die je firmware en herstelt het je iPhone, of krijg je er een .ipsw voor in de plaats die je via iTunes kan herstellen?
- Het schijnt pushfix te installeren, maar wat als ik die niet nodig heb? Ik kan de certificaten die ik nu heb exporteren en later weer importeren (Vanx, zet even de locatie en bestandsnamen ervan in de TS).
- Already Pwned, hoe zit dat. Ik ben al jailbroken, maar wat heeft het verder tot gevolg, wat doet het dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Hero Of Time schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:43:
Goed, even geprobeerd met RedSn0w Linux versie. Dat is helaas 0.8, ongeschikt om 3.1.2 te JB-en. Nu zit ik met de Windows versie, maar hier heb ik een aantal vragen over:
- Ik wil een volledige herstel uitvoeren met een pre-jailbroken firmware. Hoe zit dat met RedSn0w? Maakt die je firmware en herstelt het je iPhone, of krijg je er een .ipsw voor in de plaats die je via iTunes kan herstellen?
- Het schijnt pushfix te installeren, maar wat als ik die niet nodig heb? Ik kan de certificaten die ik nu heb exporteren en later weer importeren (Vanx, zet even de locatie en bestandsnamen ervan in de TS).
- Already Pwned, hoe zit dat. Ik ben al jailbroken, maar wat heeft het verder tot gevolg, wat doet het dus?
1. Voor RedSn0w download je de officiele FW 3.1.2, deze patch je in met RedSn0w en deze Shift + Restore je dan weer in iTunes. Dus iTunes hertelt je iPhone...

2. Pushfix heb ik zelf nooit geinstalleerd op mijn 3G, nooit nodig gehad dus ik heb hier geen antwoord op.

3. Already Pwned optie is de optie als je alleen de FW wil customizen, en als je iPhone al jailbroken is, dus die optie dien je niet te selecteren, want je gaat een volledig herstel doen in iTunes.

Succes!

//EDIT: Ik heb RedSn0w zitten verwarren met PwnAge Tool, excuses:
EN-IS in "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3"

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 14-03-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Waarom zou je Redsnow gebruiken? Blackra1n is op dit moment het beste toch?

En wat is het nu van vooraf je firmware aanpassen? (Wat pas je precies aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
ThinkPadd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 01:03:

BlackRain kan ook ja, maar hij vroeg om RedSn0w :)

Wat je precies aanpast, nou je kunt de Unlock direct inbouwen, en meer zoals Cydia, je favoriete applicaties (winterboard, smshelper, backgrounder, etc...), Activatie van je iPhone, 1 GB partitie, en nog veel meer. Natuurlijk het belangrijkste, geen baseband updgrade!

Ik heb zelf ook een FW 3.1.2 gemaakt, dit noemen ze dus een Custom FW, ik heb hier zelf het volgende ingebouwd:
- 1GB Partitie
- Cydia (en een aantal standaard apps die ik gebruik)
- Unlock (ultrasn0w 0.92 dus zit ingebakken in firmware)
- Activatie (voor mensen die geen officiele iphone hebben)
- Jailbreak (Pwnage tool)
- GEEN BaseBand Update (blijft dus op 04.26.08)

Als me iPhone een keer hersteld moet worden, pak ik dus mijn eigen Custom FW en shift + herstel ik het in iTunes, en in 15 a 20 minuten is me iPhone weer helemaal terug naar zijn oude glorie :) En inde toekomst, met FW 3.2 / 4.0 kan ik hetzelfde doen, zodanig dat ik me Unlock & Jailbreak behoud.

//EDIT: Bovenstaande informatie klopt niet, ik heb RedSn0w zitten verwarren met PwnAge Tool, alles wat hierboven staat kan alleen met PwnAge Tool en NIET met RedSn0w!

[ Voor 10% gewijzigd door EN-IS op 14-03-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij helpen op deze zondag ochtend????

ik heb hier een ipod touch 32gb met 3.1.3 erop.
deze zou ik graag willen jailbreaken.
maar ik snap er allemaal niks van, gister heel de avond zitten google..... maar lukt me niet.

nou ben ik zo en zo niet zo heeeeeel technisch aangelegt, dus wat hulp kan ik wel gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 08:41:
wie kan mij helpen op deze zondag ochtend????

ik heb hier een ipod touch 32gb met 3.1.3 erop.
deze zou ik graag willen jailbreaken.
maar ik snap er allemaal niks van, gister heel de avond zitten google..... maar lukt me niet.

nou ben ik zo en zo niet zo heeeeeel technisch aangelegt, dus wat hulp kan ik wel gebruiken!
Volgens mij heb je de nieuwe model 2G of niet? Zover ik het weet is FW 3.1.3 niet te jailbreaken maar goed, Google zegt wat anders, en volgens Google, moet je Sn0wBreeze gebruiken, deze kun je vinden op http://ih8sn0w.com/index.php/welcome.snow

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Lees ook even de TS door, want Sn0wBreeze is troep en wordt niet aangeraden om te gebruiken. Er zijn zelfs programma's die doen alsof ze een jailbreak bieden, maar eigenlijk een virus zijn of je iDevice besmetten. Wegens forum policy mag ik de bron niet melden hier.
ThinkPadd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 01:03:

Je hebt mijn post dus niet goed gelezen, mijn VM werkt NIET met BR. En er is geen Windows PC met iTunes in de buurt.
Over wat je aanpast: Cydia er alvast in, ACF2CC erbij, zodat je direct bij de root van je device kan en nog een paar fixes die je anders handmatig zou doen na je BR JB. Je kan zelfs je boot- en recovery logo aanpassen (een peer ipv een apple bij boot bijvoorbeeld).
EN-IS schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:32:
[...]

1. Voor RedSn0w download je de officiele FW 3.1.2, deze patch je in met RedSn0w en deze Shift + Restore je dan weer in iTunes. Dus iTunes hertelt je iPhone...

2. Pushfix heb ik zelf nooit geinstalleerd op mijn 3G, nooit nodig gehad dus ik heb hier geen antwoord op.

3. Already Pwned optie is de optie als je alleen de FW wil customizen, en als je iPhone al jailbroken is, dus die optie dien je niet te selecteren, want je gaat een volledig herstel doen in iTunes.

Succes!
1. Check, firmware is gedownload en door RedSn0w gehaald, maar tijdens het draaien kwam ik dus bij eerder genoemde vragen. Daarna wordt er gevraagd om m'n iPhone aan te sluiten, anders gaatie niet verder. Hier ben ik nog even voorzichtig mee, want ik heb het idee dat-ie al meteen wat aanpast aan m'n iPhone (zoals herstellen).

2. Dus dat krijg je later als vraag? Mooi, dan zou het dus nog niets doen waar ik bij 1. bang voor ben.

3. Check, het past dus je huidige systeem aan zonder dingen kwijt te raken als ik 't goed begrijp.

Ik ga er wat later wel weer mee verder stoeien, eerst maar eens Wolfenstein 3D uitspelen :P, hoeft die er ook niet terug op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Hero Of Time schreef op zondag 14 maart 2010 @ 13:41:
Lees ook even de TS door, want Sn0wBreeze is troep en wordt niet aangeraden om te gebruiken. Er zijn zelfs programma's die doen alsof ze een jailbreak bieden, maar eigenlijk een virus zijn of je iDevice besmetten. Wegens forum policy mag ik de bron niet melden hier.

[...]

Je hebt mijn post dus niet goed gelezen, mijn VM werkt NIET met BR. En er is geen Windows PC met iTunes in de buurt.
Over wat je aanpast: Cydia er alvast in, ACF2CC erbij, zodat je direct bij de root van je device kan en nog een paar fixes die je anders handmatig zou doen na je BR JB. Je kan zelfs je boot- en recovery logo aanpassen (een peer ipv een apple bij boot bijvoorbeeld).

[...]

1. Check, firmware is gedownload en door RedSn0w gehaald, maar tijdens het draaien kwam ik dus bij eerder genoemde vragen. Daarna wordt er gevraagd om m'n iPhone aan te sluiten, anders gaatie niet verder. Hier ben ik nog even voorzichtig mee, want ik heb het idee dat-ie al meteen wat aanpast aan m'n iPhone (zoals herstellen).

2. Dus dat krijg je later als vraag? Mooi, dan zou het dus nog niets doen waar ik bij 1. bang voor ben.

3. Check, het past dus je huidige systeem aan zonder dingen kwijt te raken als ik 't goed begrijp.

Ik ga er wat later wel weer mee verder stoeien, eerst maar eens Wolfenstein 3D uitspelen :P, hoeft die er ook niet terug op.
Hero of Time, mijn excuses, ik heb even RedSn0w (Win) op me pc er even bijgepakt maar ik heb het zitten verwarren met PwnAge Tool (Mac, ook van Dev Team).

RedSn0w lijkt een beetje op BlackRa1n maar is het niet en ik heb je verkeerd geinformeerd:
1. Je download de laatste FW, bijvoorbeeld 3.1.2 als je iPhone nu op 3.1.2 zit (realiseer je wel, dat als je RedSn0w gebruikt je baseband ook wordt geupgrade, daarom wordt RedSn0w niet aangeraden).
2. Je Shift + Herstelt in iTunes (als je de laatste FW hebt gedownload, bijvoorbeeld 3.1.2/3 dan wordt je baseband geupgrade en je bent je jailbreak en unlock kwijt)
3. Je gaat naar RedSn0w en je zoekt dus de FW die je hebt gedownload, deze patcht hij en en je kiest dus voor Cydia bijvoorbeeld, en dan herstelt RedSn0w niet de hele firmware maar de gedeeltes wat dus wordt bewerkt en dat zie je ook op je toestel :)

In feite is voor jou het beste om een Custom FW te gebruiken (iemand die al eerder een custom firmware heeft gemaakt en deze downloaden) of PwnAge tool gebruiken (je eigen custom fw maken), daarmee kun je veel meer, en zo heb ik ook mijn eigen Custom FW 3.1.2 gemaakt in Vmware door MacOS te gebruiken :)

Je kunt zelfs met PwnAge Tool FW 3.1.3 gebruiken zonder dat je baseband wordt geupgrade en je kunt Cydia, applicaties (winterboard, etc) van te voren installeren. Unlocken; ultrasn0w kun je ook er in bouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 14-03-2010 14:22 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het simunlocken of delen van warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.