Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 17:49

[iPhone, iPod Touch & iPad] Jailbreaken

Deel 4
[iPhone & iPod Touch] Jailbreaken - Deel 4

Inhoudsopgave

Jailbreaken, wat is het?
Waarom zou ik jailbreaken?
Heeft jailbreaken ook nadelen?
Jailbreaken, hoe moet het?
Het grote Downgrade verhaal!
Links & Tutorials
Nawoord
Waarschuwing
Changelog

Waarom zou ik jailbreaken?
Op een gejailbreakte iPod Touch, iPhone of iPad kun je allerlei applicaties installeren, waaronder spelletjes en programma's om via wi-fi in het filesystem te kunnen komen. Een mooi overzicht van een heleboel jailbreak applicaties staat in [iPhone & iPod Touch] Applicaties via Cydia & Rock!. Voor de non-jailbreakable applicaties kun je beter in App Store Ervaringen & Discussie #2 en Handige websites en web apps terecht.

Ook is het mogelijk om thema's (van het SMS geluidje, tot bijvoorbeeld de "slide to unlock" text) op je iPhone, iPod Touch of iPad te zetten omdat er dankzij de jailbreak toegang is tot het filesystem, voor voorbeelden zou je een kijkje kunnen nemen in [iPhone & iPod Touch] Post hier je SpringBoard!.

Ook heeft GoT nu een eigen plek waar je je mods kunt bespreken: [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

Heeft jailbreaken ook nadelen?
Jazeker, je iPod Touch, iPhone of iPad kan er een stuk trager van worden en is minder stabiel. Crashes komen een stuk vaker voor op een gejailbreakte iPod, iPhone of iPad dan op een 'gewone'. Daarnaast kan het zijn dat, omdat je gaat rotzooien in het filesystem, je iPod, iPhone of iPad nergens meer op reageert en je hem zal moeten herstellen. Jailbreaken kan in principe géén onherstelbare schade toebrengen, dus je hoeft niet bang te zijn voor een kapotte iPod, iPhone of iPad.

Door te jailbreaken verlies je wel je garantie. Uiteraard kun je, als je gebruik wilt maken van je garantie, je iPod, iPhone of iPad herstellen, wat de jailbreak weer ongedaan maakt. Het is echter onduidelijk of er na het herstellen nog sporen achterblijven van de jailbreak. Als dit zo is en Apple vindt ze heb je dus geen recht op garantie en een kapotte iPod Touch, iPhone of iPad. Er zijn nog geen verhalen bekend van geweigerde garantie bij een jailbroken apparaat.

Jailbreaken, Wat zijn de addertjes onder het gras?

ih8sn0w (maker van onder andere Sn0wbreeze)
ih8sn0w heeft verschillende copyrighted software zonder toestemming overgenomen (van het dev-team) en andere software, die onder GPL vrijgegeven is, gebruikt zonder zijn eigen source vrij te geven. Ook heeft hij de Apple bootloader overgenomen, die natuurlijk copyrighted is. Het gebruik van dat stukje software is precies wat Apple nodig heeft voor een grote berg rechtszaken en andere gesodemieter tegen de Jailbreak community.

Deze volgen van zijn advies op twitter en het gebruik van zijn tools raad ik sterk af. Mocht hij een keer iets moois maken dan zal ik het hier posten. Tot dan is het te wisselvallig en wil ik mijn vingers er niet aan branden. Ik zal ook nooit iets van hem aanraden.

Betaalsoftware
Elk programma om je iPhone te jailbreaken is tot nu toe gratis. Dus je hoeft nooit te betalen voor een jailbreak, wij hebben voor alles een oplossing! (In Cydia/Rock zijn wel betaalde applicaties, zie daarvoor dat topic: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2)

Prejailbroken (pwnagetool) .IPSW bestanden
Het verspreiden hiervan is NIET toegestaan. Je mag er ook niet naar vragen hier op Tweakers. Bovendien moet je hier erg mee oppassen, er kunnen allerlei apps preinstalled zijn en je hebt geen idee wat voor rommel je op je iPhone gooit.

Vaak noemen ze 2 partities, de ROOT en de "andere". Een ROOT partitie van ~750MB is genoeg, als je de 1GB versie neemt, is dat zonde van 250MB ruimte.

Zo'n aangepaste .ipsw is vooral handig voor unlockers (het gebruik van een iPhone met een andere provider dan de simlock). Het bespreken daarvan is niet toegestaan op tweakers, maar over Pwnagetool mag je wel vragen, omdat het vooral een jailbreak tool is.

Unlocken
Unlocken kan gedaan worden na het jailbreaken van een iPhone, om de iPhone simlockvrij te maken. Het is een zogenaamde "soft"-unlock en kan makkelijk door Apple gefixed worden in een update. In Nederland kan T-mobile je iPhone gratis simlockvrij maken als je deze 1 jaar in je bezit hebt.

We mogen je verder niet vertellen hoe simunlocken moet, maar op de FrontPage heeft er een klein stukje over gestaan: nieuws: Unlocktool voor iPhone 4 komt uit

Jailbreaken, hoe moet het?
De stukjes over oudere firmwares staan in de delen 2 en 3, die je door de nieuwe GoT functie heel makkelijk kan vinden. Hier is het lijstje: Topiclijst

Alle firmwares! (tot 4.0.1)
Jailbreakme.com
Werkt via browser van iDevice, op alle modellen en firmwares
Ooit dacht ik bij blackra1n, dit kan niet makkelijk. Daarna hetzelfde gevoel bij Spirit, maar nu toont Comex samen met MuscleNerd/Planetbeing/Chpwn/Saurik dat het nog makkelijker kan.

Stap 1: Synchroniseer met iTunes
Stap 2: Surf naar jailbreakme.com op je iDevice
Stap 3: Slide de schuifknop
Stap 4: Hoop dat de servers het houden en je krijg een klein schermpje met "Downloading" op je beeld. Mocht je deze slider niet krijgen, dan gewoon even refreshen/rebooten/cache wissen en nog een paar keer proberen! Bij mij was het meer dan 5x

Stap 5: Start Cydia en laat deze helemaal laden, update direct! Dit fixt een paar kleine onvolkomenheden.

Voilá, jailbroken :)

Je hoeft niet apart je SHSH-blobs via tinyUmbrella op te slaan, dat doet Cydia ook netjes voor je.

Apple zou dit lek wel eens heel snel kunnen patchen! Niet per ongeluk updaten via iTunes!

Firmware-versie 3.1.3 (maar ook 3.1.2 en 3.2 op de iPad)
Spirit
Mac OS X | Windows || iPhone (3G(S)) | iPod Touch (1G/2G/3G) | iPad (3G)
De ultieme jailbreak van dit moment! Spirit jailbreaked alle apparaten, op OSX en Windows. Spirit is een untethered jailbreak, dat betekent dat je gewoon opnieuw kan opstarten zonder problemen, met élk apparaat en élke bootloader! Het programma bestaat uit 1 knop en is binnen een paar seconden klaar. Daarna start je iPhone opnieuw op en kun je het Cydia icoontje bewonderen.

Zorg dat je meteen in Cydia het programma "AFC2add" installeert. AFC2add staat in de ModMyI repository en staat, als het goed is, standaard in Cydia. Dat zorgt voor root toegang op het filesystem (voor bv. iFunbox en iPhone Explorer). In eerdere jailbreaks was dit niet nodig, maar nu dus wel.

Dit lek is gepatcht en was dus alleen bruikbaar bij 3.1.3

Het grote Downgrade verhaal!

Dit is een kort overzicht van wat wel en niet kan:

De iPod touch 1G en 2G (dus MA en MB, modelnummer) kunnen zonder problemen gedowngrade worden.
De iPhone 2G en 3G kunnen dat ook probleemloos.

Dat doe je zo:
Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Ga naar iTunes en druk shift+restore (of appeltje+restore) dan laat iTunes je zelf het bestand selecteren. Kies dus nu jouw firmware bestand op je bureaublad en iTunes doet de rest.

De iPhone 3GS en de iPod Touch 3G (modelnummer MC) zijn niet probleemloos te downgraden. Ik zal hieronder in een paar stukjes de huidige situatie uitleggen.

Achtergrond:
Apple heeft als extra "trucje" om jailbreakers buiten de deur te houden in deze apparaten een zogenaamde server-sided check op de firmwares ingesteld. Dat betekent dat de firmware hash eerst naar Apple wordt gestuurd en als die klopt wordt er een signature teruggestuurd, waarna iTunes verder gaat met de restore.

Apple stopt 24u na de release van een nieuwe firmware met het signen van de oude.

Voor veel meer info: http://www.saurik.com/id/12

Oplossing:
Als je al jailbroken bent, kan je met een .ipsw die is aangepast door Pwnage tool (van het dev-team) altijd naar een willekeurige pwnde firmware toe.

Als je niet jailbroken bent dan is het afhankelijk van je voorbereiding:

Saurik, de maker van Cydia, heeft speciaal voor ons een server ingericht. Die server slaat jouw signature voor elke firmware op en zorgt dat je op die manier toch kunstmatig je firmware kan downgraden. Saurik doet dit pas, als je er expliciet toestemming voor hebt gegeven in Cydia ("Yes, make my life easier" klikken, op het 1e scherm). Als het goed is verschijnen er dan groene letters bovenaan dit schermpje. Ik heb bijvoorbeeld de hashes van 3.0, 3.1, 3.1.2 en 3.1.3.

Je kan iTunes met de Saurik server laten praten, in plaats van met die van Apple door het volgende te doen:

Voeg deze regel toe onderaan je hosts bestand ( C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts (Windows) or /etc/hosts (Mac OS X)
code:
1
74.208.10.249 gs.apple.com

Daarna moet je je apparaat in DFU mode zetten:
hold down the lock and menu buttons (some call these the power and home buttons) for 10 seconds, letting go of the lock button but continuing to hold menu until iTunes recognizes the device with the message: "iTunes has detected an iPhone in recovery mode. You must restore this iPhone before it can be used with iTunes.".
Dit is vrij lastig, dus een youtube filmpje kan mooi helpen.

Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Nu kan je in iTunes met shift+restore (appletje +restore voor mac :)) je eigen firmware selecteren.

De hashes zijn voor elk toestel uniek en niet uitwisselbaar.

LET OP:
Er mag hier niet gesproken worden over het unlocken. Ik kan wel vertellen dat deze manier van downgraden niet je baseband (het deel waar je iPhone gesimlocked wordt) versie verlaagt. Dus dan heeft dit geen nut. Vraag in dit topic ook niet naar unlock tutorials, daar kunnen wij niks mee en de modbreaks zijn vervelend voor de sfeer ;)

Tevens gaat dit ten koste van de vrijheid van het Jailbreak topic, want dan zullen we strakker gecontroleerd worden. We mogen er nu vrijelijk over spreken en we zijn al heel blij dat de modjes (Hoedje :>) zo soepel zijn.

Links & Tutorials

Dev Team Blog
Geohot Blog
Android op iPhone blog
[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
[iPhone & iPod Touch] App Store Ervaringen & Discussie #2
[iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

De twitter van sommige interessante jailbreakpersonen:

Nawoord
Voor op- en aanmerkingen of extra informatie voor in de topic start kun je mij (vanx) een DM sturen of het plaatsen in dit topic.

Niemand anders dan jijzelf bent aansprakelijk voor de schade en/of garantieverlies door een mislukte jailbreak! Wij zullen je een heel stuk op weg kunnen helpen, maar soms is enige computerkennis echt vereist.

Waarschuwing
In dit topic zijn er een paar dingen waar je je aan moet houden, dit valt keurig terug te lezen in 4i Beleid Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet ingegaan worden op het sim-unlocken. Dit is namelijk een jailbreak en geen 'unlock' topic.

Changelog
• 19-02-2008
Startpost Deel 1 geplaatst
• 26-02-2009
Startpost Deel 2 geplaatst
• 15-11-2009
Startpost Deel 3 geplaatst
• 11-05-2010
Startpost Deel 4 geplaatst

[ Voor 208% gewijzigd door Vanx op 04-08-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mooi post... misschien moet ik er toch maar eens aan beginnen. Heb hier een iPad en 3GS (3.1.3). Zoals ik het lees is het niet meer/minder dan Spirit downloaden en gaan met die banaan...? Het is me alleen niet duidelijk hoe ik eventuele terug moet als ik dat zou willen...?

EDIT: is het teruggaan naar origineel/unbroaken het downgraden verhaal...?

* hemiparo voelt zich een beetje jailbreakdummy :)

[ Voor 20% gewijzigd door hemiparo op 11-05-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Ohja, de terugweg. Dat is misschien nog een mooie toevoeging!

Daedalus, ehm, Daedalus in "[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 3" , she? :X

Ik dacht dat het babyblauw in de TS een duidelijk hint was. Nouja, dan maar over op een tieten avatar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 08-05 18:06

ijskonijn

Now MOVE!

hemiparo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:12:
Mooi post... misschien moet ik er toch maar eens aan beginnen. Heb hier een iPad en 3GS (3.1.3). Zoals ik het lees is het niet meer/minder dan Spirit downloaden en gaan met die banaan...?
Inderdaad een kwestie van Spirit downloaden, iPhone aan de PC hangen en Spirit opstarten. Het is een piepklein programmaatje met maar 1 knop, 1 klik op de knop en nog geen 10 seconden later is je iPhone gejailbreakt (ik kon zelf ook niet geloven dat het zo simpel zou zijn)
Het is me alleen niet duidelijk hoe ik eventuele terug moet als ik dat zou willen...?

EDIT: is het teruggaan naar origineel/unbroaken het downgraden verhaal...?

* hemiparo voelt zich een beetje jailbreakdummy :)
Nee het teruggaan naar niet-jailbroken is vrij simpel:
Gewoon herstellen vanuit iTunes. Alles wordt dan wel van je iPhone afgegooid, maar als je een backup maakt voordat je gaat herstellen dan wordt alle data na herstellen weer teruggeplaatst en is de jailbreak weg.

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Wow... zo simpel dus... kan het bijna niet geloven, een paar maanden geleden was ik 'dom geweest' om te updaten naar 3.1.3... vanavond maar eens proberen! :)

(neem aan dat iPhone/iPad naast elkaar gelezen mag worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Zelfs door elkaar :P

Sommige jailbreakapps zetten dingen in de backup die iTunes maakt (zoals appBackup). Als je dan niet opnieuw jailbreakt, zijn dit nutteloze resten. Apple zou daaraan ook kunnen zien of je jailbroken bent geweest.

Dus even backuppen en restoren werkt zeker, maar is niet 100% schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 08-05 18:06

ijskonijn

Now MOVE!

Vanx schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:07:
Zelfs door elkaar :P

Sommige jailbreakapps zetten dingen in de backup die iTunes maakt (zoals appBackup). Als je dan niet opnieuw jailbreakt, zijn dit nutteloze resten. Apple zou daaraan ook kunnen zien of je jailbroken bent geweest.

Dus even backuppen en restoren werkt zeker, maar is niet 100% schoon.
Ik wou het niet te ingewikkeld maken voor hem, maar inderdaad: je kut het beste een backup maken voordat je jailbreakt, en deze backup goed bewaren; even naar een andere map kopiëren (een backup van de backup maken dus :+ ) want iTunes maakt om de zoveel tijd zelf een backup en overschrijft de oude dan weer. In de backup van een Jailbreak-iPhone zit inderdaad ook jailbreak "garbage"

[ Voor 5% gewijzigd door ijskonijn op 11-05-2010 16:27 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
ijskonijn schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:27:
[...]

Ik wou het niet te ingewikkeld maken voor hem, maar inderdaad: je kut het beste een backup maken voordat je jailbreakt, en deze backup goed bewaren; even naar een andere map kopiëren (een backup van de backup maken dus :+ ) want iTunes maakt om de zoveel tijd zelf een backup en overschrijft de oude dan weer. In de backup van een Jailbreak-iPhone zit inderdaad ook jailbreak "garbage"
Maar als je die backup pakt, dan zitten er geen smsjes en app info, zoals highscores, bij van de tijd dat je jailbroken was...

Contacten, mail, foto's en muziek hoeven niet apart backupt te worden (bij mij). Instellingen zet ik zelf wel terug, dat is niet zoveel moeite.

Ik heb nog geen idee hoe je echt clean kan worden. Stel dat je app info zou laten voor wat het is, dan moet je alleen de SMS'jes terugzetten. Dat kan met iTextuploader, maar dat is weer een Cydia app. Of je kan de sms.db terugzetten, maar ik weet niet of je daar kan komen, zonder jailbreak.

Hero of Time, weet jij dat toevallig? Kan je bij de SMS.db ? En kan je die chmodden? Zonder jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:26
heeft iemand ervaring met de app backgrounder op de iphone 3G met 3.1.3 spirit? Loopt dit een beetje soepel? of gaat je iphone echt warm worden/batterij zuipen?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Alekz87 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:04:
heeft iemand ervaring met de app backgrounder op de iphone 3G met 3.1.3 spirit? Loopt dit een beetje soepel? of gaat je iphone echt warm worden/batterij zuipen?
De firmware/JB-programma maakt niet uit voor de kwaliteit backgrounder. Eigenlijk heeft de 3G gewoon te weinig RAM ervoor, dus super smooth zal het niet zijn. Ik heb nooit een 3G gehad, dus dit is niet first-hand.

Verdere discussie hierover mag (moet?) hier: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 19:26
Vanx schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:30:
[...]

De firmware/JB-programma maakt niet uit voor de kwaliteit backgrounder. Eigenlijk heeft de 3G gewoon te weinig RAM ervoor, dus super smooth zal het niet zijn. Ik heb nooit een 3G gehad, dus dit is niet first-hand.

Verdere discussie hierover mag (moet?) hier: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
thx. sorry, zal volgende keer beter lezen ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Vanx schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:39:
[...]

Hero of Time, weet jij dat toevallig? Kan je bij de SMS.db ? En kan je die chmodden? Zonder jailbreak.
Edit:Niet goed gelezen, maar zonder jailbreak is dit niet mogelijk...

Edit2: Ik weet wel dat het mensen is gelukt om hun sms-berichten te herstellen door middel van de iTunes backupbestanden op de harddisk. Enige wat ze moesten doen waren de eerste regels van sms.db veranderen, en daarna sms.db hernoemen naar dat ene bestand.

[ Voor 56% gewijzigd door Ruubster op 11-05-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met ^, het is zonder JB niet mogelijk handmatig je settings e.d. terug te zetten. Je moet namelijk toegang hebben tot /private/var/mobile en zonder JB heb je alleen toegang tot ./mobile/media en ./media/DCIM. De SMS database staat in ./mobile/Library.

Even TS lezen, dan heb je feedback er over in een DM :).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-03 18:15
Ik heb een probleempje bij toevoegen van sources in cydia; namelijk, als ik een source toe probeer te voegen dan gaat hij een tijdje url verifyen maar dan komt er een error: can't find repositery (ofzoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, dat is dan duidelijk toch? De repo is niet op de URL te vinden die je opgeeft. Controleer op schrijffouten en of het ook daadwerkelijk een Cydia repo is (voor hetzelfde geld heb je nog een oude Installer repo te pakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Dat is het probleem: alles is goed geschreven.

Ik heb net voor iemand zijn iPod gejailbreaked en ook die source toegevoegd en bij mij werkt hij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je wel internet op je iDevice? Stomme vraag, maar het is makkelijk te vergeten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Ja dat heb ik wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-05 10:12
Cydia doet soms wel eens vaker raar, ik heb het ook weleens gehad dat hij een Repo die ik juist spelde niet wilde toevoegen. Restart je device eens en gebruik bijvoorbeeld Cyder of die ene repo niet down is :)

Als je Cyder2 zoekt, zie link in signature... :)

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 11-05-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Laatst online: 20-02 22:06
Is het ook mogelijk mijn iPod Touch 2G volledig te resetten. Want na 3 jailbreaks is er nogal veel zooi in mijn system blijven zitten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
kavish schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:34:
Is het ook mogelijk mijn iPod Touch 2G volledig te resetten. Want na 3 jailbreaks is er nogal veel zooi in mijn system blijven zitten? :9
Ja dat is mogelijk, ga naar -> Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in

Maar dat raad ik je af, dit verwijdert dus alles en gaat terug naar "fabrieks instellingen", je kunt net zo goed, alles backuppen, firmware shift+ herstellen in itunes en dan alle backup weer terugzetten, wat meer werk maar dan ben je ook sneller klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:14
Heren,

Al een paar dagen succesvol de iphone van mijn vriendin gejailbreaked. >:)

Heb een probleempje bij het weghalen van programma's uit de iphone: Verwijderen van de de programma's uit de i-tunes (lib. applicaties) en wegkruisen van'de programma's werkt niet.

Wat gaat er mis? Heeft het te maken met de jailbreak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Laatst online: 16-04-2020
Ja zijn het officieel gekochte apps of warez ?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
Ik heb mijn 3gs gejailbreaked met blackrain, hoe kan ik het beste upgraden. Blijven al mijn programmas dan werken (gekocht versus uitprobeer versies ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
DarkShadow schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:35:
Ik heb mijn 3gs gejailbreaked met blackrain, hoe kan ik het beste upgraden. Blijven al mijn programmas dan werken (gekocht versus uitprobeer versies ;) )?
Hoe bedoel je upgraden? Upgraden naar wat? Of bedoel je update in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
DarkShadow, alsjeblieft, ook geen hints naar Warez, er waren meerdere modbreaks hierover in het vorige topic.

Alles wat in iTunes (op je PC/Mac dus) staat, zal weer terug gesynchroniseerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
EN-IS schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:42:
[...]

Cydia doet soms wel eens vaker raar, ik heb het ook weleens gehad dat hij een Repo die ik juist spelde niet wilde toevoegen. Restart je device eens en gebruik bijvoorbeeld Cyder of die ene repo niet down is :)

Als je Cyder2 zoekt, zie link in signature... :)
Toen ik het vanochtend probeerde werkte hij wel weer, maar toch bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:21

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Even voor de duidelijkheid: De "Yes, make my life easier" optie van Cydia staat op dit moment "uit", toch? Immers ik krijg al vanaf het begin dat deze tijdelijk is uitgezet. Ik vraag mij alleen af hoelang tijdelijk is.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat tijdelijk kan denk ik nog wel even duren. Het zal pas weer terug komen als de Cydia start pagina niet meer zo vaak wordt aangevraagd. Dan pas weet Saurik dat z'n server het verkeer weer aan zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-05 09:56
ma9ma schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:22:
Even voor de duidelijkheid: De "Yes, make my life easier" optie van Cydia staat op dit moment "uit", toch? Immers ik krijg al vanaf het begin dat deze tijdelijk is uitgezet. Ik vraag mij alleen af hoelang tijdelijk is.
het "tijdelijke" in Cydia begint redelijk permanent te lijken, maar ik heb net via Umbrella mijn SHSH naar Saurik kunnen sturen :). Dus we kunnen weer onze onze SHSH's weer backuppen.

Wat ik me nu wel afvraag, is het nu mogelijk om via pwnagetool een custom IPSW te maken van 3.1.3 en die te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MC Taz Man schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:32:
Wat ik me nu wel afvraag, is het nu mogelijk om via pwnagetool een custom IPSW te maken van 3.1.3 en die te gebruiken?
Dat zou moeten kunnen, maar als je tethered bent, zal dit niet veranderen totdat pwngtool hier een aanpassing in maakt zodat je het niet meer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Hero Of Time schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:32:
[...]

Dat zou moeten kunnen, maar als je tethered bent, zal dit niet veranderen totdat pwngtool hier een aanpassing in maakt zodat je het niet meer bent.
Ik ben via Spirit untethered, dus dat zal geen probleem moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En dat is je probleem dan. De JB die je met pwngtool maakt, is een nieuw firmware bestand die je via Shift+Restore op je iDevice zet. Spirit zal dan weg zijn, dus je tethered jailbreak is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik dat een nadeel vind. Je kan zelf geen custom FW maken op het moment. Ik heb toch het gevoel dat zo'n firmware stabieler is vergeleken met Spirit en Blackra1n, heb nu ook alweer meer vastlopers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Hmm, ik vind Spirit juist heel stabiel. Ik heb niet makkelijk toegang tot OSX dus Pwnagetool was altijd erg irritant. Ergens een .ipsw vandaan halen zonder dat ik precies weet wat er mee gedaan is, vind ik niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
Hero Of Time schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:13:
En dat is je probleem dan. De JB die je met pwngtool maakt, is een nieuw firmware bestand die je via Shift+Restore op je iDevice zet. Spirit zal dan weg zijn, dus je tethered jailbreak is weer terug.
Tethered vind ik eigenlijk niet eens zo'n probleem. Mijn telefoon staat altijd aan. Ik zal zometeen eens kijken of het daadwerkelijk mogelijk is :)

[edit]
Helaas... Firmware gedownload, pwnagetool overheen gegooid, DFU mode, geprobeerd te herstellen met iTunes & de custom firmware, maar ik kreeg de melding "firmware is niet compatibel met uw apparaat" (oid).

:'(

[ Voor 19% gewijzigd door MC Taz Man op 13-05-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MC Taz Man schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:56:
[...]

Tethered vind ik eigenlijk niet eens zo'n probleem. Mijn telefoon staat altijd aan. Ik zal zometeen eens kijken of het daadwerkelijk mogelijk is :)

[edit]
Helaas... Firmware gedownload, pwnagetool overheen gegooid, DFU mode, geprobeerd te herstellen met iTunes & de custom firmware, maar ik kreeg de melding "firmware is niet compatibel met uw apparaat" (oid).

:'(
Werkt alleen als je al jailbroken was, anders kan je zo'n melding krijgen. Verders hoef je niet speciaal naar DFU mode te gaan, ik heb mijn custom IPSW via de normale modus hersteld. Hij stond gewoon op het springboard, shift+restore en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 21:06
Misschien handig om toch even bij het jailbreaken van 3.1.3 te zetten dat deze ook een nieuwe baseband heeft (zelfde verhaal als wat bij het vorige deel wel bij blackra1n stond).
Mijn iPhone komt uit de VS en door mijn onoplettendheid dacht ik dus even up te graden naar 3.1.3 om vervolgens Spirit te gebruiken. Nu heb ik dus een leuke niet te activeren baksteen.
Zou fijn zijn als dit er toch even bijstond (uiteraard niet over het unlocken, gezien dat niet legaal is).
Zijn er nog andere manieren (at&t simkaart kopen?) om te iphone te activeren of zal ik moeten wachten tot het Dev Team een nieuwe release uitbrengt?

Tim

... nu maar tijdelijk opzoek naar een HTC Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

timleferink schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:41:
Misschien handig om toch even bij het jailbreaken van 3.1.3 te zetten dat deze ook een nieuwe baseband heeft (zelfde verhaal als wat bij het vorige deel wel bij blackra1n stond).
Mijn iPhone komt uit de VS en door mijn onoplettendheid dacht ik dus even up te graden naar 3.1.3 om vervolgens Spirit te gebruiken. Nu heb ik dus een leuke niet te activeren baksteen.
Zou fijn zijn als dit er toch even bijstond (uiteraard niet over het unlocken, gezien dat niet legaal is).
Zijn er nog andere manieren (at&t simkaart kopen?) om te iphone te activeren of zal ik moeten wachten tot het Dev Team een nieuwe release uitbrengt?

Tim

Stond er toch denk ik bij? (Bij de Spirit vereisten) Dacht mij te herinneren dat erbij stond dat je niet mocht afhankelijk zijn van een software unlock.

( Een familielid van mij heeft identiek hetzelfde probleem en zit nu ook met een mooie zwarte baksteen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 19:51
timleferink schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:41:

Tim

Voor jou maar hopen dat ze niet wachten en er nu al mee naar buiten komen:
http://www.iphoneclub.nl/...-1-3-te-hebben-jailbreak/

A life? Where can I download it??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanop hun site:
Good News!
We received many messages informing us that you urgently need the new tool

We also want to inform you that we have received many messages of disbelief and cursing for us and for our country ( France ) from another competiting team
Maybe they do not want new competitors
( The person who wrote to us in the name of his team thinks he is the only muscled one, He didn't know that all the members of our team practice bodybuilding since years hehe! Can you guess who is the idiot that am I talking about ? )
Although we do not sell anything here and our goal is to benefit the iPhone users
This does only strengthen and honor us and encourage us to release more versions in the future

Let them die of jealousy, We only care about the opinion of the users

Expect the release of the first version of our tool soon

we need only to do some modifications to the interface and to test it on several devices
Zit der dus wellicht binnenkort aan te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timleferink
  • Laatst online: 08-05 21:06
Haha ik hoop het maar.
Ik had wel gelezen dat Spirit werkte met de 3.1.3 firmware, ik had dus zo geupgrade naar die versie en daarna de spiritjb site bezocht. Uiteraard erg dom maarja, het is natuurlijk mijn eigen schuld.
Ik kan me best voorstellen dat de release teams wachten tot de nieuwe iPhone, maar we zullen zien.
Activeren met een andere sim is niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, en dat is weer genoeg over het activeren e.d. van je baksteen. In vorige delen was al duidelijk aangegeven dat je baseband een upgrade zou krijgen en dat is tot nu toe zelfs bij elke firmware update geweest van wat ik zo lees. Gewoon wachten en niet hier noemen. Ga dan naar iphoneclub oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Over unlocken praten zonder het beestje een naampje te geven is ook niet de bedoeling. Beperk de discussie gewoon tot jailbreaken, anders zullen we toch sancties moeten uitdelen of zelfs jailbreaken ook taboe verklaren.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Wat gebruiken jullie voor tethering zonder dat er meteen van een provider wordt uitgegaan. Mijn provider wil namelijk dat de internet settings leeg zijn. Als ik dan bijvoorbeeld de T-Mobile tethering profielen installeer heb ik daar weer data staan.

Ik moet dus een profiel hebben met lege data of gewoon een andere manier.

Ik heb wel een netbook met 3G module, maar de iPhone is te irritant gebouwd om makkelijk sim te wisselen dus doe het liever via de iPhone.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

timleferink schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:46:
Haha ik hoop het maar.
Ik had wel gelezen dat Spirit werkte met de 3.1.3 firmware, ik had dus zo geupgrade naar die versie en daarna de spiritjb site bezocht. Uiteraard erg dom maarja, het is natuurlijk mijn eigen schuld.
Ik kan me best voorstellen dat de release teams wachten tot de nieuwe iPhone, maar we zullen zien.
Activeren met een andere sim is niet mogelijk?
Activeren kan gewoon met een AT&T simkaart, wel te krijgen op eBay. Maar je zult dan ook moeten bellen e.d. via AT&T, want na activatie werken andere simkaarten niet opeens.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
MsG schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:55:
Wat gebruiken jullie voor tethering zonder dat er meteen van een provider wordt uitgegaan. Mijn provider wil namelijk dat de internet settings leeg zijn. Als ik dan bijvoorbeeld de T-Mobile tethering profielen installeer heb ik daar weer data staan.
Ik kan MyWi of PDAnet aanraden, maar beide zijn betaald.

Er is kennelijk nog iets niet helemaal goed met het tetheren: http://twitter.com/iphone_dev/status/13978815900

Ik gebruik het zelf amper en heb niet de tijd om te testen, dus het is nog even oppassen geblazen voor iedereen.

En iets uitgebreider: http://twitter.com/MuscleNerd/status/13964514765

Een vraag over of MyWi nog werkt, zegt MuscleNerd: "yep that's true, if you need anything beyond tethering. But $10 for 2-byte patch is pretty steep if *just* tethering :)"

Dus als je de WiFi dingen van MyWi niet gebruikt, is het een beetje zonde. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vanx op 16-05-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Anoniem: 233180 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:22:
Vanop hun site:

[...]

Zit der dus wellicht binnenkort aan te komen :)
Ik hoop het. We zijn inmiddels toch een week verder (eerste post is van 9 mei).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Ik heb net via -> Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in mijn iPod gewist.
Hij was klaar met alles, en toen moest hij rebooten. Nu zie ik al drie kwartier lang het bootlogo.
Is dit normaal.... Zo niet, wat moet ik doen?

EDIT:
Ik zie nu dat hij in een bootloop zit. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Brutes op 16-05-2010 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
kavish schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:25:
Ik heb net via -> Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in mijn iPod gewist.
Hij was klaar met alles, en toen moest hij rebooten. Nu zie ik al drie kwartier lang het bootlogo.
Is dit normaal.... Zo niet, wat moet ik doen?

EDIT:
Ik zie nu dat hij in een bootloop zit. :(
Het opnieuw instellen van de iPhone/iPod wordt ster afgeraden, omdat je net zo makkelijk, en sneller in iTunes de firmware kan herstellen.

Als je iPod niet uit de bootloop komt, dan is mijn advies om het te herstellen in iTunes middels Shift + Herstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 13:31

lasharor

7 december 2004

EN-IS schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:16:
[...]

Het opnieuw instellen van de iPhone/iPod wordt ster afgeraden, omdat je net zo makkelijk, en sneller in iTunes de firmware kan herstellen.

Als je iPod niet uit de bootloop komt, dan is mijn advies om het te herstellen in iTunes middels Shift + Herstel.
Idd, die hele optie werkt opzicht wel maar duurt zeer lang...

Had echt spijt toen ik op die knop drukte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
iTunes ziet de iPod niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Zet em eens uit, door de 'slaap' knop voor een lange tijd in te houden, als het niet uit gaat, doe het volgende:
Slaap en Home knop tegelijkertijd indrukken, iPod wel los koppelen van pc, en iPod zal uitgaan, dit noemen ze hard reset.

Vervolgens zet je het in DFU mode of Recovery mode, 1 van de 2, DFU is beter, en vervolgens SHIFT + HERSTEL in iTunes!

http://www.iphoneclub.nl/forum/wiki/DFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Uitgaan met slaap en home lukt wel. recovery en DFU lukken allebei niet.
Ik heb hem al helemaal leeg laten gaan, dan zie ik wel dat hij moet worden opgeladen. maar hij komt weer in de bootloop terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 11:45

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al gevonden hoe je via Bluetooth kan tetheren naar een Jailbroken iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
Het is al gelukt. Ik vergat elke keer tijdens het in DFU mod zetten iTunes open te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-dude
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 20:16
Onlangs mijn ipod zonder problemen kunnen jailbreaken, maar zijn er nog mensen waarbij het precies niet meer mogelijk is om afbeeldingen te bewaren ?

Vroeger kon je op een afbeelding in safari drukken en kreeg je een popup te zien om deze te bewaren, echter als ik ga zien in de photo app dan vind ik deze niet terug.

edit: hersteld dmv itunes, opnieuw Spirit toegepast en alles werkt deftig.

[ Voor 10% gewijzigd door C-dude op 17-05-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ondanks de 'simpeler kan het niet' gedachte nog niet aangedurft om mijn iPhone en iPad te helpen... en nog even een nieuwe vraag: als ik mijn iPhone (3GS) laat helpen, is het dan nog steeds mogelijk om legaal de simlock te laten verwijderen. Dit kan namelijk in september dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
hemiparo schreef op maandag 17 mei 2010 @ 12:31:
Ondanks de 'simpeler kan het niet' gedachte nog niet aangedurft om mijn iPhone en iPad te helpen... en nog even een nieuwe vraag: als ik mijn iPhone (3GS) laat helpen, is het dan nog steeds mogelijk om legaal de simlock te laten verwijderen. Dit kan namelijk in september dit jaar.
Ja dat kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07-2022

T-Rhidon

Move IT ;)

Ik heb ook een vraagje:

Mijn iPhone 3Gs is op het moment gejailbreakt, met versie 3.1.2 . Met welk programma weet ik niet meer precies, iedergeval mag ik hem niet los rebote (dat heb ik nog nooit gedaan, dit voor al 4 maanden). Nu heb ik er een aantal apps op staan waar ik de data niet van kwijt wil, net als smsjes enz. Moet ik dit op een speciale manier backupen? Of slaat mijn Itunes hem automatisch op?

Daarna is het verstandig om hem te update naar 3.1.3? Maar hoe omdat ik hem nu gejailbreakt al heb?

Daarna is Cydia al automatisch geinstalleerd? Of moet dit nog gebeuren? En wat moet ik erna nog allemaal doen? En hoe zet ik dan mijn data weer terug?

Alvast bedankt. (zoals jullie al merken heb er niet te veel verstand van)
Mark

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
T-Rhidon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:23:

Moet ik dit op een speciale manier backupen? Of slaat mijn Itunes hem automatisch op?
- Via Itunes kun je een back-up maken, rechtermuis op Iphone en dan moet daar ergens een optie van Back-Up staan.
Toen ik mijn ipod ging Jailbreaken naar 3.1.3 (had nog nooit een JB gehad) was ik niets kwijt behalve mijn foto's, maar dit is volgens mij al gefixed in Spirit

Daarna is het verstandig om hem te update naar 3.1.3? Maar hoe omdat ik hem nu gejailbreakt al heb?
- Als je JB wil op 3.1.3 heb je spirit nodig, ik weet niet hoe het werk als je al Jailbroken bent en dan gaat updaten naar een nieuwe Firmware.

Daarna is Cydia al automatisch geinstalleerd? Of moet dit nog gebeuren? En wat moet ik erna nog allemaal doen? En hoe zet ik dan mijn data weer terug?
Cydia is als het goed is automatisch geinstalleerd.
Wat je daarna allemaal wilt doen, moet je zelf weten wel kan ik dingen zoals Winterboard etc. aanraden, voor achtergronden en styling.
Data terug zetten? Hoe bedoel je de Jailbreak terug zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door Helioss op 20-05-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-Rhidon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:23:
Ik heb ook een vraagje:

Mijn iPhone 3Gs is op het moment gejailbreakt, met versie 3.1.2 . Met welk programma weet ik niet meer precies, iedergeval mag ik hem niet los rebote (dat heb ik nog nooit gedaan, dit voor al 4 maanden). Nu heb ik er een aantal apps op staan waar ik de data niet van kwijt wil, net als smsjes enz. Moet ik dit op een speciale manier backupen? Of slaat mijn Itunes hem automatisch op?

Alvast bedankt. (zoals jullie al merken heb er niet te veel verstand van)
Mark
Best maak je inderdaad eerst een backup, zoals reeds aangegeven simpelweg in iTunes rechts klikken op je iPhone en de optie backup selecteren.

Wat je dan het beste doet is iTunes gewoon zelf naar de nieuwe firmware laten zoeken, zodat hij de officiële 3.1.3 erop zet. Zo ben je niets van je data kwijt en zal je iPhone de nieuwe fw hebben staan.

Daarna run je Spirit (klik en klaar), en voila, je iPhone heeft de jailbroken 3.1.3. inclusief al je data die er nog op stond :)

Data terugzetten zal dus niet nodig zijn (als je alles rustig z'n werk laat doen). Cydia staat automatisch geinstalleerd, maar hoef je nu niet echt iets mee te doen. Je kunt natuurlijk altijd applicaties zoals Installous downloaden via cydia, maar daarvoor verwijs ik je door naar google, gewoon zoeken op "cydia installous" en je zult mooi beschreven worden hoe en waar je alles kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Dank jullie wel (Helioss en ev1ltje). Het is me nu helemaal duidelijk, ga ik het vanavond proberen als ik eindelijk tijd heb ;) .

[ Voor 91% gewijzigd door T-Rhidon op 20-05-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
T-Rhidon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:24:
Dank jullie wel (Helioss en ev1ltje). Het is me nu helemaal duidelijk, ga ik het vanavond proberen als ik eindelijk tijd heb ;) .
Tijd heb je er niet voor nodig 5min ben je klaar en is hij Jailbroken,
Ik dacht altijd dat er heel wat handelingen nodig waren voor een JB, maar het is zo makkelijk spirit opstarten, in Win7 moet je volgens mij onder windows XP versie draaien? Of dat was al opgelost. En dan is er 1 knop druk erop en je Iphone reboot en klaar! En dan wat mooie repo's toevoegen en mooi Cydia apps binnenhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

Helioss schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:30:
[...]

Tijd heb je er niet voor nodig 5min ben je klaar en is hij Jailbroken,
Ik dacht altijd dat er heel wat handelingen nodig waren voor een JB, maar het is zo makkelijk spirit opstarten, in Win7 moet je volgens mij onder windows XP versie draaien? Of dat was al opgelost. En dan is er 1 knop druk erop en je Iphone reboot en klaar! En dan wat mooie repo's toevoegen en mooi Cydia apps binnenhalen!
Hartstikke mooi, dan ga ik dat na het eten even proberen. Wel eerst backup maken van telefoon en update naar 3.1.3. En dan moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
T-Rhidon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:56:
[...]

Hartstikke mooi, dan ga ik dat na het eten even proberen. Wel eerst backup maken van telefoon en update naar 3.1.3. En dan moet het wel lukken.
Als je van een unlock afhankelijk bent, is het niet raadzaam om te updaten. Maar uit je post begrijp ik dat je een T-Mobile toestel hebt met een T-Mobile sim, wordt nergens genoemd, maar dat lijkt me logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Rhidon

T-Rhidon

Move IT ;)

EN-IS schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:26:
[...]

Als je van een unlock afhankelijk bent, is het niet raadzaam om te updaten. Maar uit je post begrijp ik dat je een T-Mobile toestel hebt met een T-Mobile sim, wordt nergens genoemd, maar dat lijkt me logisch!
Correct dat heb ik een T-Mobile sim en toestel. Ga het straks direct proberen tot dan doorwerken op stage zodat mijn tijd sneller gaat ;).

En kan ik mijn telefoon weer een reboten na 4 maanden, vind nog wel knap van me zelf dat hij niet uit is gegaan in die tijd. Elke avond hem opladen 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
T-Rhidon schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:19:
[...]

Correct dat heb ik een T-Mobile sim en toestel. Ga het straks direct proberen tot dan doorwerken op stage zodat mijn tijd sneller gaat ;).

En kan ik mijn telefoon weer een reboten na 4 maanden, vind nog wel knap van me zelf dat hij niet uit is gegaan in die tijd. Elke avond hem opladen 8)7 .
Misschien te laat, maar ja:
Grote kans dat de settings van jailbreak-apps (voorbeeld is Categories) niet worden gebackupped in iTunes, dus deze moet je daarna zelf weer compleet opnieuw instellen. Er worden soms wel settings mee gebackupped, maar dat zijn kleine dingetjes. Hou daar rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je instellingen en dergelijke van je Cydia apps wilt backuppen, kan je dit het beste handmatig doen. Niet alles hiervan wordt namelijk via iTunes gedaan. Je zal dus wel je appstore gegevens kunnen herstellen en je savegames/highscores van spelletjes, maar bijvoorbeeld de instellingen van LockInfo niet.
Om deze reden heb ik een volledige kopie getrokken van mijn iPhone voordat ik een herstel uitvoerde naar een schone JB. Via iFuse (Windows gebruikers zullen iPhone Explorere gebruiken oid, maar kan ook via SSH) bestanden genomen en op m'n schijf gezet. Na de herstel de bestanden weer op de juiste plek terug gezet en hoppa, geen iTunes nodig gehad om m'n backup terug te zetten. Ben wel wat langer bezig geweest, maar je hebt iig alles waardoor je niet iets kan vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282150

Hey boys and galls,

Ik heb zojuist mijn iPhone 3gs 3.1.3 gejailbroken met Spirit. Whoa, dat ging snel! Het mooie is dat je niks kwijtraakt. Het lijkt op een simpele reboot met als enig verschil dat Cydia bij je applications staat.

Nu weet ik zelf niet precies wat ik met een Jailbroken iPhone kan doen, maar dat zoek ik wel uit.

Ik heb mijn iPhone gejailbroken om gebruik te kunnen maken van Tethering (op je laptop internetten door je iPhone als modem te gebruiken - t-mobile). Ik had begrepen dat dit mogelijk was zolang je met Spirit jailbreakt. Helaas kan ik nergens de optie vinden om Tethering te activeren.

Weet iemand hoe dit moet, of of het uberhaupt mogelijk is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, het KAN in ieder geval wel.

Dit is hoe ik het heb gedaan:

1. Install de Rock applicatie met cydia.
2. Via Rock install je MyWi
3. MyWi plaatst de Tethering optie in je settings --> general --> network - tab
4. Hier kun je tethering aan zetten.

Zodra tethering aanstaat, gebruikt je computer de telefoon als een modem. Het gaat natuurlijk super langzaam, maar wat verwacht je...

MyWi is niet kosteloos. Na de 9 day trial moet je 10 dollar betalen als je gebruik wilt blijven maken van deze applicatie. Nu vraag ik mij af, of MyWi de tethering optie uit je settings verwijderd zodra de trial voorbij is.

Het is jammer dat deze app geld kost terwijl je telefoon in principe deze optie al heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289740

Anoniem: 282150 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:07:
Okay, het KAN in ieder geval wel.

3. MyWi plaatst de Tethering optie in je settings --> general --> network - tab
4. Hier kun je tethering aan zetten.

Zodra tethering aanstaat, gebruikt je computer de telefoon als een modem. Het gaat natuurlijk super langzaam, maar wat verwacht je...

MyWi is niet kosteloos. Na de 9 day trial moet je 10 dollar betalen als je gebruik wilt blijven maken van deze applicatie. Nu vraag ik mij af, of MyWi de tethering optie uit je settings verwijderd zodra de trial voorbij is.

Het is jammer dat deze app geld kost terwijl je telefoon in principe deze optie al heeft...
Ik zelf vind PdaNet veel fijner werker, ik heb zelf een iPhone 3GS 32GB van T-Mobile, maar heb tethering werkend gekregen door een ander 'operator profiel' te installeren. Echter werkt het niet altijd goed met mijn Macbook Pro, krijg ik steeds foutmeldingen dat het allemaal niet wilt (via bluetooth), en gebruik dus ook veel liever PdaNet dan de standaard tethering van de iPhone, gewoonweg omdat PdaNet altijd werkt, en het bij de ingebouwde tethering nog maar de vraag is of het werkt.

PdaNet is ook goedkoper, en werkt even makkelijk vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke operator profiel heb je dan gekozen? Want als ik die van t-mobile laad, veranderd niks in mijn network instellingen (de tether optie komt er niet bij) Als dat niet goed genoeg werkt overweeg ik pdanet aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 282150 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:07:

1. Overbodig en wordt zelfs afgeraden. Cydia doet hetzelfde als Rock en geeft minder problemen.
2. MyWi staat ook in Cydia, dus waarom nog een package manager (om het zo maar even te noemen) installeren om een applicatie te installeren die in beide beschikbaar is.

Bij nader onderzoek van het programma is het naar dat je Rock alsnog krijgt, zelfs al heb je 't niet en installeer je 't via Cydia. Zal wel door de commerciële kant zijn, dat je 'm via Rock aanschaft, ipv de Cydia Store. Stappen 1 en 2 kan je dus makkelijk combineren door MyWi via Cydia te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt! Ik heb de stappen zo genoteerd zodat het voor iedereen duidelijk is dat je Rock ook geinstalleerd krijgt.

Helaas veranderd het verder niks. Na 9 dagen moet je toch betalen.

Ik heb zojuist ook pdanet geprobeerd en ik vind MyWi eerlijk gezegd makkelijker.

Het is allemaal wel SUPER traag. Ik had nooit T-mobile moeten nemen...

Het is dus, samenvattend, veilig om te zeggen dat Tethering met de 3.1.3 firmware en een jailbreak (spirit) KAN. Maar dat je altijd externe applicaties nodig hebt om dit te verwezenlijken. Deze zijn ook niet gratis beschikbaar.

MyWi 10 dollar (9 dagen trial)
of
PDANet onbekend hoeveel deze precies kost (14 dagen trial)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik heb al een aantal maanden thetering op mijn 3G en heb dat geinstalleerd volgens de manier zoals hier beschreven staat. Werkt bij mij prima en ik krijg sneller de pagina's op mijn computer dan dat ik op de gsm zelf krijg.
Ik heb destijds de jailbreak Blackra1n gebruikt voor mijn 3G

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oke, tethering is leuk, maar houd het dan in het aparte [iPhone] Tethering (je internetverbinding delen met je pc) topic. Het gaat hier puur om het jailbreaken, verander dus niet het onderwerp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 18:44

danplo

The Force is strong with me

Hebben er meer mensen last van vastloper met de programma Rock ?
Soms werkt het gewoon goed, maar soms dan slaat heel mijn Ipad vast op het programma en moet ik een hard reset uitoefenen om zo weer de Ipad opnieuw op te starten.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
danplo schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:02:
Hebben er meer mensen last van vastloper met de programma Rock ?
Soms werkt het gewoon goed, maar soms dan slaat heel mijn Ipad vast op het programma en moet ik een hard reset uitoefenen om zo weer de Ipad opnieuw op te starten.
Bedoel je de ROCK.APP ? Het wordt sterk afgeraden om die te gebruiken, Cydia is veel beter en alles wat op Rock staat, staat ook op Cydia, er is niks speciaals aan Rock om eerlijk te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
Rock app heeft 1 voordeel en dat is automatische back up, gewoon een lijstje van je installed apps.

De nadelen zijn: ongeveer elke Cydia update zorgt (door de bugs van rock) voor een gecrashte iPhone en dan moet je weer restoren.

Sommige hele bekende apps werken niet of zorgen ervoor dat je crashed en weer moet restoren. Ook werken sommige repositories niet.

Ergo: Rock niet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317429

Hallo,

Ik heb 2 vragen ivm met het restoren na een jailbreak.

1)
Ik heb mijn iPod 3G (32GB) gejailbreakt met spirit. Maar ik heb geen back up gemaakt van mijn iPod voor de jailbraik. 8)7 Nu weet ik wel dat ik mijn iPod kan herstellen naar de standaars firmware, maar ik heb toch schrik dat er nog enkele bestanden van de jailbreak en de apps achterblijven voor als ik mijn garantie wil claimen als er iets aan mijn iPod is. Is deze schrik ongegrond of kunnen er inderdaad bestanden achterblijven die ze dan kunnen vinden en waardoor je geen garantie krijgt ?

2)
Maar als ik nu toch een volledig cleane iPod zou willen hebben. Is het dan mogelijk een back up van de ungejailbreakte iPod Touch 2G van mijn zus te maken en deze op mijn iPod te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Anoniem: 317429 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:43:
Hallo,

Ik heb 2 vragen ivm met het restoren na een jailbreak.

1)
Ik heb mijn iPod 3G (32GB) gejailbreakt met spirit. Maar ik heb geen back up gemaakt van mijn iPod voor de jailbraik. 8)7 Nu weet ik wel dat ik mijn iPod kan herstellen naar de standaars firmware, maar ik heb toch schrik dat er nog enkele bestanden van de jailbreak en de apps achterblijven voor als ik mijn garantie wil claimen als er iets aan mijn iPod is. Is deze schrik ongegrond of kunnen er inderdaad bestanden achterblijven die ze dan kunnen vinden en waardoor je geen garantie krijgt ?

2)
Maar als ik nu toch een volledig cleane iPod zou willen hebben. Is het dan mogelijk een back up van de ungejailbreakte iPod Touch 2G van mijn zus te maken en deze op mijn iPod te zetten ?
1) Als je hem restored blijft er niets over en is de iPod als af-fabriek. No worries there.

2) Als ze dezelfde firmware draait kan dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Anoniem: 193933 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:12:
[...]

1) Als je hem restored blijft er niets over en is de iPod als af-fabriek. No worries there.
Dat is neit waar, er blijven settings/bestanden over. Deze worden niet verwijderd, en zullen erop blijven. De kans bestaat dus dat ze dat ontdekken, maar ik heb nog niet meegemaakt dat ze deze argumenten gebruiken bij de garantie-afhandeling waardoor je moet betalen oid. Of het moet zo zijn dat je je iPod/iPhone kapot maakt door juist te jailbreaken (ook wel door de jailbreak je iDevice bricken genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 193933 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:12:
2) Als ze dezelfde firmware draait kan dit gewoon.
Werkelijk? Ik dacht dat je een backup krijgt op basis van apparaat ID. Dus de data van iDevicex zal je niet kunnen herstellen op iDevicey omdat deze niet hetzelfde ID hebben. Zou anders lekker wezen, maak je een backup van je iPod, veegt 'm schoon en kan op die manier de iTunes nummers van een vriend krijgen door zijn backup erop te zetten en ook zijn inlog gegevens van apps e.d.
Nee, ik denk niet dat het gaat lukken.

Edit:
Nu even verder denkend, hoe zou het dan gaan met een nieuwe aanschaffen als vervanging omdat de oude stuk is. Hmm, lastiger dan ik dacht.

[ Voor 11% gewijzigd door Hero of Time op 23-05-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Hero Of Time schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:27:
[...]

Edit:
Nu even verder denkend, hoe zou het dan gaan met een nieuwe aanschaffen als vervanging omdat de oude stuk is. Hmm, lastiger dan ik dacht.
Dat is vrij simpel denk ik:
Je hebt voor alle aangeschafte apps en dergelijke een AppStore account. Dus bij een nieuw device, trek je de autorisatie van je oude device in, en autoriseer je je nieuwe device. Dan kan je op je pc/laptop gewoon alles synchroniseren, en omdat je rechten hebt de gekochte apps en muziek te gebruiken, doet deze het gewoon.

Maar even op je andere deel: Ik heb een tijd geleden een vriendin van me geholpen met haar iPod. Deze was stuk, jackaansluiting deed het niet goed, naja teruggestuurd naar Apple. Toen kreeg ze een nieuwe iPod na een paar weken, maar ik heb de backup wel gewoon terug kunnen zetten voor dr. Dus ik denk eerlijk gezegd dat de backup gewoon apparaat en firmware-versie afhankelijk is (ze moest dr iPod wel updaten voordat ze de backup kon terugplaatsen), meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
In Rock en Cydia zitten 2 updates (APT 0.7 en system-cmds)
Vorige keer heb ik deze naar mijn weten ook geupdate en liep mijn iPhone vast.
Is dit een gefixte update en kan/moet ik die installeren of kan ik ze beter er in laten staan en niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Hero Of Time schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:27:
[...]

Werkelijk? Ik dacht dat je een backup krijgt op basis van apparaat ID. Dus de data van iDevicex zal je niet kunnen herstellen op iDevicey omdat deze niet hetzelfde ID hebben. Zou anders lekker wezen, maak je een backup van je iPod, veegt 'm schoon en kan op die manier de iTunes nummers van een vriend krijgen door zijn backup erop te zetten en ook zijn inlog gegevens van apps e.d.
Nee, ik denk niet dat het gaat lukken.

Edit:
Ok, anders gezegd :

Ik heb op een iPhone een backup gemaakt en deze terug gezet op een andere iPhone. Dit dus over contactpersonen, instellingen, smsjes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ruffian schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:48:
In Rock en Cydia zitten 2 updates (APT 0.7 en system-cmds)
Vorige keer heb ik deze naar mijn weten ook geupdate en liep mijn iPhone vast.
Is dit een gefixte update en kan/moet ik die installeren of kan ik ze beter er in laten staan en niets mee doen.
Bij mij zijn die updates goed gegaan, geen problemen gehad. Maar als je ze wil installeren: Via Cydia is volgens mij beste mogelijkheid.

Heb ook een keer (al een aantal maanden terug) gehad dat mijn iPhone na een update niet meer wilde opstarten. Ik doe gewoon van tevoren een backup maken, en zorgen dat ik weet wat erop staat wat niet gebackupped wordt, zodat ik alles 'makkelijk' weer kan herstellen... Maar het is wel een heel gedoe.
Anoniem: 193933 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:36:
[...]

Ok, anders gezegd :

Ik heb op een iPhone een backup gemaakt en deze terug gezet op een andere iPhone. Dit dus over contactpersonen, instellingen, smsjes e.d.
Volgens mij zitten in de backup ook geen belangrijke certificaten/autorisatiebestanden van Apple. Voordat je je backup kan herstellen op een 'schone' iPhone moet je ook activeren bij Apple. Dus dat is dan al gebeurd, en in de backup staan ook geen apps en muziek e.d.
Enige wat volgens mij wel in de backup staat, is je inlognaam van de App Store, maar password wordt (ik dacht) nooit opgeslagen. Deze moet ik iig altijd opnieuw ingeven.

[ Voor 31% gewijzigd door Ruubster op 24-05-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffian
Ga ik hem zodra ik tijd heb back-uppen en updaten. Al is een complete reinstall nooit weg.

Is er een mogelijkheid om snel naar ondere te scrollen? Je hebt wel een "go to top" door op je statusbalk te drukken. En ook komt er bij het scrollen een scrollbar maar echt gebruiken lukt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zie daarvoor het Apps topic. Je hebt hiervoor QuickScroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 09:19
Twee maanden het topic niet meer bezocht omdat jailbraken met 3.1.3 versie voor mij niet mogelijk was, maar er zijn weer ontwikkelingen. Vanavond even proberen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 22:28

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

is het een kinderspel dat spirit maar ik heb even een vraag over MyWi , ik heb hem momenteel draaien maar de trial gaat inderdaad in hoe moet ik aan de retail dan komen precies want ik wil hem graag verder gebruiken voor mijn ipad :) . Ik kan via Paypal betalen maar kan nergens een linkje vinden hiervoor

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Chibi2k schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:11:
is het een kinderspel dat spirit maar ik heb even een vraag over MyWi , ik heb hem momenteel draaien maar de trial gaat inderdaad in hoe moet ik aan de retail dan komen precies want ik wil hem graag verder gebruiken voor mijn ipad :) . Ik kan via Paypal betalen maar kan nergens een linkje vinden hiervoor
Hiervoor hebben we [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 uitgevonden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 09:19
Idd een peuleshil op deze manier. Werkt eenvoudigm nu de hele dag al aan t rommelen met allerlei proggie's. Bedankt voor de updates

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346219

Ik wil graag ibluetooth installeren op mijn iPod touch 2g. Ik weet dat niet elke versie er op kan, maar welke kan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anoniem: 346219 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:13:
Ik wil graag ibluetooth installeren op mijn iPod touch 2g. Ik weet dat niet elke versie er op kan, maar welke kan wel?
Ook voor jou: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
En crossposten is al net zo erg. Foei.

[ Voor 5% gewijzigd door Hero of Time op 30-05-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346219

ik hoorde pas een keer dat je via de camera kit van de ipad een externe harddisk kan aansluiten op de ipad. Wie heeft hier ervaring mee? kan ddar dan ook apps opzetten en doen die het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom stel je nu off-topic vragen hier? Het gaat om jailbreaken, niet ervaringen met een iDevice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 13:31

lasharor

7 december 2004

Ruubster schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:48:
[...]

Dat is neit waar, er blijven settings/bestanden over. Deze worden niet verwijderd, en zullen erop blijven. De kans bestaat dus dat ze dat ontdekken, maar ik heb nog niet meegemaakt dat ze deze argumenten gebruiken bij de garantie-afhandeling waardoor je moet betalen oid. Of het moet zo zijn dat je je iPod/iPhone kapot maakt door juist te jailbreaken (ook wel door de jailbreak je iDevice bricken genoemd).
Dat is dus niet waar, na een volledige herstel blijft er niets over op je iPod danwel iPhone. Je zet die settings terug als je een oude backup gebruikt.

Als je terug wil van jailbreak naar normaal dan moet je dus niet de backup van de firmware met jailbreak terug zetten maar je iPod/iPhone configureren als een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Er blijft wel degelijk wat achter. Ga niet eigenwijs lopen doen als je het zelf nooit in de praktijk heb geprobeerd.

Ga maar eens een iPhone kopen. Hyves installeren. Inloggen. Duizend keer inrichten als nieuwe iPhone. Dan bij iemand anders installeren als iPhone. Verrek je zit dan gewoon on die Hyves.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.

Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.