Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Mede-auteurs:
  • Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

• Ruubster
  • Niet online

Ruubster

[iPhone, iPod Touch & iPad] Jailbreaken

Deel 5
[iPhone & iPod Touch] Jailbreaken - Deel 5

Inhoudsopgave

Jailbreaken, wat is het?
Waarom zou ik jailbreaken?
Heeft jailbreaken ook nadelen?
Jailbreaken, hoe moet het?
Het grote Downgrade verhaal!
Links & Tutorials
Nawoord
Waarschuwing
Changelog

Waarom zou ik jailbreaken?
Op een gejailbreakte iPod Touch, iPhone of iPad kun je allerlei applicaties installeren, waaronder spelletjes en programma's om via wi-fi in het filesystem te kunnen komen. Een mooi overzicht van een heleboel jailbreak applicaties staat in [iPhone & iPod Touch] Applicaties via Cydia & Rock!. Voor de non-jailbreakable applicaties kun je beter in App Store Ervaringen & Discussie #2 en Handige websites en web apps terecht.

Ook is het mogelijk om thema's (van het SMS geluidje, tot bijvoorbeeld de "slide to unlock" text) op je iPhone, iPod Touch of iPad te zetten omdat er dankzij de jailbreak toegang is tot het filesystem, voor voorbeelden zou je een kijkje kunnen nemen in [iPhone & iPod Touch] Post hier je SpringBoard!.

Ook heeft GoT nu een eigen plek waar je je mods kunt bespreken: [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

Heeft jailbreaken ook nadelen?
Jazeker, je iPod Touch, iPhone of iPad kan er een stuk trager van worden en is minder stabiel. Crashes komen een stuk vaker voor op een gejailbreakte iPod, iPhone of iPad dan op een 'gewone'. Daarnaast kan het zijn dat, omdat je gaat rotzooien in het filesystem, je iPod, iPhone of iPad nergens meer op reageert en je hem zal moeten herstellen. Jailbreaken kan in principe géén onherstelbare schade toebrengen, dus je hoeft niet bang te zijn voor een kapotte iPod, iPhone of iPad.

Door te jailbreaken verlies je wel je garantie. Uiteraard kun je, als je gebruik wilt maken van je garantie, je iPod, iPhone of iPad herstellen, wat de jailbreak weer ongedaan maakt. Het is echter onduidelijk of er na het herstellen nog sporen achterblijven van de jailbreak. Als dit zo is en Apple vindt ze heb je dus geen recht op garantie en een kapotte iPod Touch, iPhone of iPad. Er zijn nog geen verhalen bekend van geweigerde garantie bij een jailbroken apparaat.

Jailbreaken, Wat zijn de addertjes onder het gras?

ih8sn0w (maker van onder andere Sn0wbreeze)
ih8sn0w heeft verschillende copyrighted software zonder toestemming overgenomen (van het dev-team) en andere software, die onder GPL vrijgegeven is, gebruikt zonder zijn eigen source vrij te geven. Ook heeft hij de Apple bootloader overgenomen, die natuurlijk copyrighted is. Het gebruik van dat stukje software is precies wat Apple nodig heeft voor een grote berg rechtszaken en andere gesodemieter tegen de Jailbreak community.

Deze volgen van zijn advies op twitter en het gebruik van zijn tools raad ik sterk af. Mocht hij een keer iets moois maken dan zal ik het hier posten. Tot dan is het te wisselvallig en wil ik mijn vingers er niet aan branden. Ik zal ook nooit iets van hem aanraden.

Betaalsoftware
Elk programma om je iPhone te jailbreaken is tot nu toe gratis. Dus je hoeft nooit te betalen voor een jailbreak, wij hebben voor alles een oplossing! (In Cydia/Rock zijn wel betaalde applicaties, zie daarvoor dat topic: [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2)

Prejailbroken (pwnagetool) .IPSW bestanden
Het verspreiden hiervan is NIET toegestaan. Je mag er ook niet naar vragen hier op Tweakers. Bovendien moet je hier erg mee oppassen, er kunnen allerlei apps preinstalled zijn en je hebt geen idee wat voor rommel je op je iPhone gooit.

Vaak noemen ze 2 partities, de ROOT en de "andere". Een ROOT partitie van ~750MB is genoeg, als je de 1GB versie neemt, is dat zonde van 250MB ruimte.

Zo'n aangepaste .ipsw is vooral handig voor unlockers (het gebruik van een iPhone met een andere provider dan de simlock).

Unlocken
Unlocken kan gedaan worden na het jailbreaken van een iPhone, om de iPhone simlockvrij te maken. Het is een zogenaamde "soft"-unlock en kan makkelijk door Apple gefixed worden in een update. In Nederland kan T-mobile je iPhone gratis simlockvrij maken als je deze 1 jaar in je bezit hebt.

We mogen als uitzondering praten over simunlocken, op de FrontPage heeft er tevens een klein stukje over gestaan: nieuws: Unlocktool voor iPhone 4 komt uit

Jailbreaken, hoe moet het?
De stukjes over oudere firmwares staan in de delen 2 en 3, die je door de nieuwe GoT functie heel makkelijk kan vinden. Hier is het lijstje: Topiclijst

Op dit moment zijn de volgende firmwares aangeraden voor iPhone en iPod touch bezitters:
Aangeraden firmware voor jailbreakers: 4.1
Aangeraden firmware voor unlockers: 4.0

Firmware 3.2.2, 4.0 en 4.1
Limera1n
Werkt op alle modellen met firmware 3.2.2, 4.0 en 4.1
Tja, ook al is het een beetje vreemd verlopen, Geohot is teruggekeerd met de opvolger van Blackra1n, namelijk Limera1n. Weer een makkelijke tool, waarbij eigenlijk niks fout kan gaan! Een korte tutorial:

Stap 1: Synchroniseer je iDevice met iTunes.
Stap 2: Download Limera1n van de website.
Stap 3: Zorg dat je iDevice nog steeds aan je pc gekoppeld is en open Limera1n.
Stap 4: Druk op de knop 'make it ra1n' (bekend van Blackra1n).
Stap 5: Limera1n zal nu aan de slag gaan en na een gegeven tijd vragen om een paar handelingen op je iDevice te doen (je apparaat in DFU-mode zetten). Gewoon simpel doen wat er in de knop afgebeeld wordt!
Stap 6: Als alles klaar is, komt een melding in beeld te staan dat je je apparaat moet opstarten.
Stap 7: Als je device is opgestart, start Cydia. De eerste keer zal Cydia zichzelf installeren, hierna sluit Cydia zichzelf af. Open Cydia opnieuw en laat deze helemaal laden, update direct! Dit fixt een paar kleine onvolkomenheden.

En dat was het al!

Als je in Cydia de optie 'Make my life easier' selecteert of al ooit hebt geselecteerd, hoef je je SHSH-keys niet op te slaan met TinyUmbrella. In andere gevallen is dit wel aan te raden!

Firmware-versie 3.2.2 en 4.1
GreenPois0n.com
Voor iPhone 3GS, iPhone 4, iPod 2G, 3G en 4, iPad en Apple TV

GreenPois0n is een tool die iOS 3.2.2 en 4.1 kan jailbreaken, op alle 4th gen devices. Dit zijn dus de iPhone 3GS, iPhone 4, iPod 2G, 3G en 4, iPad en Apple TV.

Op donderdag 7 oktober was door P0sixninja een Twitterbericht geplaatst. P0sixninja is een van de ontwikkelaars van de tool GreenPois0n. In zijn Twitterbericht (hier volledig te lezen) zei hij dat er een goede vooruitgang in de tool zat, en dat de verwachte tool uit zou komen op 10/10/10 om 10:10:10 AM. In Nederland zou dit dan 10/10/10 om 12:10:10 PM zijn geweest, dus vroeg in de middag.

Echter kwam Geohot een dag later met zijn tool, zonder enige aankondiging of overleg. Sommige mensen vonden het niet eerlijk, anderen waren blij dat er eindelijk een tool was. De reden volgens Geohot was dat zijn gevonden exploit in de bootrom erg eenvoudig te patchen is. Daarom zou de exploit die GreenPois0n gebruikt, genaamd SHAtter, beter bewaard kunnen blijven voor nieuwe firmware en/of nieuwe devices.

Nu heeft P0sixninja aangekondigd dat de SHAtter-exploit bewaard zal blijven. Hij heeft GreenPois0n uitgebracht met de bootrom-exploit van Geohot.

De stappen die je moet doen voor deze jailbreak zijn vrij simpel, en wijzen voor zich. Het is wel aan te raden om, voordat je begint, een reservekopie te laten maken door iTunes. Dit doe je door je apparaat gewoon te synchroniseren met iTunes, dan maakt iTunes een reservekopie voor je.

T/m firmware 4.1
Pwnagetool
Werkt op alle devices onder Mac OSX

Dit is een tool waarmee je een custom firmware maakt. Via Pwnagetool kan je dus een .IPSW-bestand maken met een aantal onderdelen erin gebakken. Zo zit Cydia er standaard in, maar je kan ook andere packages installeren.

De nieuwe Pwnagetool gebruikt dezelfde bootrom-exploit als Limera1n en GreenPois0n. Volgens sommige mensen is het voordeel van deze tool dat de code beter geschreven en geïmplementeerd is.

Een korte tutorial zal ik hieronder geven (LET OP als je de custom firmware installeert, wordt je device als nieuw geinstalleerd. Altijd goed backuppen via iTunes zoals in stap 1!):

Stap 1: Synchroniseer met iTunes.
Stap 2: Start PwnageTool 4.1 of later. Selecteer je apparaat.
Stap 3: De juiste IPSW van 4.1 wordt nu gezocht op je computer. Indien de IPSW fout is of niet gevonden wordt, kan je nog met de hand naar het juiste bestand verwijzen.
Stap 4: Kies bij de vraag “Do you have an iPhone 3G, 3GS, 4 contract that would activate normally through iTunes?” voor 'Ja' als je de baseband wil updaten, of juist Nee als dat niet moet.
Stap 5: Nu wordt het custom firmware-bestand gemaakt.
Stap 6: Volg de stappen om het device in DFU-mode te zetten.
Stap 7: Je kan nu de custom firmware installeren via iTunes. Houdt de alt-knop ingedrukt en druk op 'Restore' om een eigen firmware te kiezen. In het geval van Windows moet je ipv alt juist shift indrukken.

Na het installeren is je device gejailbreaked, en kan je alles opnieuw laten synchroniseren!

Via de Expert Mode kan je meer onderdelen instellen, zoals partitiegrootte.

T/m firmware 4.0.1
Jailbreakme.com
Werkt via browser van iDevice, op alle modellen en firmwares
Ooit dacht ik bij blackra1n, dit kan niet makkelijk. Daarna hetzelfde gevoel bij Spirit, maar nu toont Comex samen met MuscleNerd/Planetbeing/Chpwn/Saurik dat het nog makkelijker kan.

Stap 1: Synchroniseer met iTunes
Stap 2: Surf naar jailbreakme.com op je iDevice
Stap 3: Slide de schuifknop
Stap 4: Hoop dat de servers het houden en je krijg een klein schermpje met "Downloading" op je beeld. Mocht je deze slider niet krijgen, dan gewoon even refreshen/rebooten/cache wissen en nog een paar keer proberen! Bij mij was het meer dan 5x

Stap 5: Start Cydia en laat deze helemaal laden, update direct! Dit fixt een paar kleine onvolkomenheden.

Voilá, jailbroken :)

Je hoeft niet apart je SHSH-blobs via tinyUmbrella op te slaan, dat doet Cydia ook netjes voor je.

Apple heeft dit lek vanaf 4.0.2 gepatched! Niet per ongeluk updaten via iTunes! Ben je toch bang voor dit lek in Safari, dan kan je in Cydia de fix downloaden. Deze is door Saurik gemaakt en is te vinden in de Telesphoreo repo onder de naam PDF Patch.

Firmware-versie 3.1.3 (maar ook 3.1.2 en 3.2 op de iPad)
Spirit
Mac OS X | Windows || iPhone (3G(S)) | iPod Touch (1G/2G/3G) | iPad (3G)
Spirit jailbreaked alle apparaten, op OSX en Windows t/m iOS 3.1.3 en 3.2.0. Spirit is een untethered jailbreak, dat betekent dat je gewoon opnieuw kan opstarten zonder problemen, met élk apparaat en élke bootloader! Het programma bestaat uit 1 knop en is binnen een paar seconden klaar. Daarna start je iPhone opnieuw op en kun je het Cydia icoontje bewonderen.

Zorg dat je meteen in Cydia het programma "AFC2add" installeert. AFC2add staat in de ModMyI repository en staat, als het goed is, standaard in Cydia. Dat zorgt voor root toegang op het filesystem (voor bv. iFunbox en iPhone Explorer). In eerdere jailbreaks was dit niet nodig, maar nu dus wel.

Dit lek is gepatcht en was dus alleen bruikbaar bij 3.1.3

Het grote Downgrade verhaal!

Dit is een kort overzicht van wat wel en niet kan:

De iPod touch 1G en 2G (dus MA en MB, modelnummer) kunnen zonder problemen gedowngrade worden.
De iPhone 2G en 3G kunnen dat ook probleemloos.

Dat doe je zo:
Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Ga naar iTunes en druk shift+restore (of appeltje+restore) dan laat iTunes je zelf het bestand selecteren. Kies dus nu jouw firmware bestand op je bureaublad en iTunes doet de rest.

De iPhone 3GS en de iPod Touch 3G (modelnummer MC) zijn niet probleemloos te downgraden. Ik zal hieronder in een paar stukjes de huidige situatie uitleggen.

Achtergrond:
Apple heeft als extra "trucje" om jailbreakers buiten de deur te houden in deze apparaten een zogenaamde server-sided check op de firmwares ingesteld. Dat betekent dat de firmware hash eerst naar Apple wordt gestuurd en als die klopt wordt er een signature teruggestuurd, waarna iTunes verder gaat met de restore.

Apple stopt 24u na de release van een nieuwe firmware met het signen van de oude.

Voor veel meer info: http://www.saurik.com/id/12

Oplossing:
Als je al jailbroken bent, kan je met een .ipsw die is aangepast door Pwnage tool (van het dev-team) altijd naar een willekeurige pwnde firmware toe.

Als je niet jailbroken bent dan is het afhankelijk van je voorbereiding:

Saurik, de maker van Cydia, heeft speciaal voor ons een server ingericht. Die server slaat jouw signature voor elke firmware op en zorgt dat je op die manier toch kunstmatig je firmware kan downgraden. Saurik doet dit pas, als je er expliciet toestemming voor hebt gegeven in Cydia ("Yes, make my life easier" klikken, op het 1e scherm). Als het goed is verschijnen er dan groene letters bovenaan dit schermpje. Ik heb bijvoorbeeld de hashes van 3.0, 3.1, 3.1.2 en 3.1.3.

Je kan iTunes met de Saurik server laten praten, in plaats van met die van Apple door het volgende te doen:

Voeg deze regel toe onderaan je hosts bestand ( C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts (Windows) or /etc/hosts (Mac OS X)
code:
1
74.208.10.249 gs.apple.com

Daarna moet je je apparaat in DFU mode zetten:
hold down the lock and menu buttons (some call these the power and home buttons) for 10 seconds, letting go of the lock button but continuing to hold menu until iTunes recognizes the device with the message: "iTunes has detected an iPhone in recovery mode. You must restore this iPhone before it can be used with iTunes.".
Dit is vrij lastig, dus een youtube filmpje kan mooi helpen.

Zoek hier: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ de firmware die je wilt en plak deze op je desktop.

Nu kan je in iTunes met shift+restore (appletje +restore voor mac :)) je eigen firmware selecteren.

De hashes zijn voor elk toestel uniek en niet uitwisselbaar.

Er mag hier als uitzondering op het beleid gesproken worden over het unlocken van de iPhone. Deze manier van downgraden verlaagt niet je baseband versie (het deel waar je iPhone gesimlocked wordt). Dus dan heeft dit geen nut. Houd het wel tot een minimum, het hoofddoel is het jailbreaken.

We mogen er nu vrijelijk over spreken en we zijn al heel blij dat de modjes (Hoedje :>) zo soepel zijn.

Links & Tutorials

Dev Team Blog
Android op iPhone blog
[iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2
[iPhone & iPod Touch] App Store Ervaringen & Discussie #2
[iPhone & iPod Touch] Post hier je mods

De twitter van sommige interessante jailbreakpersonen:

Nawoord
Voor op- en aanmerkingen of extra informatie voor in de topic start kun je mij (vanx) een DM sturen of het plaatsen in dit topic.

Niemand anders dan jijzelf bent aansprakelijk voor de schade en/of garantieverlies door een mislukte jailbreak! Wij zullen je een heel stuk op weg kunnen helpen, maar soms is enige computerkennis echt vereist.

Waarschuwing
In dit topic zijn er een paar dingen waar je je aan moet houden, dit valt keurig terug te lezen in 4i Beleid Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar houd het sim-unlocken tot een minimum.

Changelog
• 19-02-2008
Startpost Deel 1 geplaatst
• 26-02-2009
Startpost Deel 2 geplaatst
• 15-11-2009
Startpost Deel 3 geplaatst
• 11-05-2010
Startpost Deel 4 geplaatst
• 04-08-2010
Startpost Deel 5 geplaatst en stukje toegevoegd over unlocken.

[ Voor 32% gewijzigd door Vanx op 24-10-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Laatst online: 01-08 20:34
Na een turbulente Jailbreak tijd, waarin Geohot de scène verliet, Comex opstond als onze nieuwe held en planetbeing een terugkeer maakte, hebben we weer een nieuw deeltje!

Comex (18 jaar!) heeft eerst met Spirit de simpelheid van Blackra1n geëvenaard en is daarna nog harder teruggekomen met jailbreakme.com. Makkelijker dan dit kan het niet.

Planetbeing is weer helemaal gegrepen door het unlocken (het moeilijkst te hacken onderdeel van de iPhone) en heeft een gouden duo met MuscleNerd gevormd. Hij heeft ook een leuke app uitgebracht om alles wat met signaalsterkte en baseband te maken heeft van je iPhone uit te lezen: signal

:w GeoHot :w wij redden onszelf wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af hoe lang we nog zullen zoet zijn met onze jailbreak. Wanneer Apple z'n nieuwe firmware (of toch die die de fix bevat) vrijgeeft zal waarschijnlijk wel iedereen willen updaten (omwille van de veiligheidsredenen), maar zo ook z'n jailbreak verliezen.. Laat ons hopen dat Comex en z'n vriendjes nog iets achter de hand hebben om de toestellen op een andere manier te jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:32:
Ik vraag me af hoe lang we nog zullen zoet zijn met onze jailbreak. Wanneer Apple z'n nieuwe firmware (of toch die die de fix bevat) vrijgeeft zal waarschijnlijk wel iedereen willen updaten (omwille van de veiligheidsredenen), maar zo ook z'n jailbreak verliezen.. Laat ons hopen dat Comex en z'n vriendjes nog iets achter de hand hebben om de toestellen op een andere manier te jailbreaken.
Ik blijf eerst nog lekker op 3.1.2 en als 4.0.1 uitkomt voor iPod touch ga ik weer wachten tot er een nieuwe jailbreak komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
hardware.tom schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Ik blijf eerst nog lekker op 3.1.2 en als 4.0.1 uitkomt voor iPod touch ga ik weer wachten tot er een nieuwe jailbreak komt...
Kan je lang wachten, 4.0.1 is alleen het signaal probleem en 'betere weergave' ervan voor GSM/3G/whatever je gebruikt voor bellen. Je kan dus al gewoon naar 4.0 gaan als je daar op zit te wachten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Hero Of Time schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:09:
[...]

Kan je lang wachten, 4.0.1 is alleen het signaal probleem en 'betere weergave' ervan voor GSM/3G/whatever je gebruikt voor bellen. Je kan dus al gewoon naar 4.0 gaan als je daar op zit te wachten.
Maar die is toch verschrikkelijk traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
hardware.tom schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 18:37:
[...]

Idd, volgende firmware zal 4.1 voor jou zijn, en dan zijn de lekken al gedicht :) Dus dan is het weer wachten op een nieuwe jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:34
Ik dacht dat dat alleen was op iPhones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
hardware.tom schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 19:11:
[...]

Maar die is toch verschrikkelijk traag?
Mwa dat is bij iedereen anders lijkt wel... Maar ik heb gemerkt dat gemiddeld gezien:
iPod 2g/iPhone 3g -> 4.0 vrij traag
iPod 3g/iPhone 3gs -> weinig verschil met 3.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 15:54
Nu het zo ontzettend makkelijk was ben'k er toch ook eindelijk maar voor gegaan.
Mijn 3GS heeft de jailbreak ondergaan.

Maar damn.. wat een teleurstelling :/

1) Dat cydia is zo ontieglijk traag dat'k vaak niet eens een omschrijving te zien krijg van software die'k wat beter wil bekijken. Laat staan een screentshot of 2.
2) Op de applestore vind je voor elk betalend programma wel een gratis programma terug dat (bijna) net zo goed is. Op dat cydia gedoe kost precies al het iontressante geld en vragen ze voor een minimale hack zoals het verticaal scrollen van je home pagina of wat maar icoontjes in je mappen zomaar eventjes 2 dollar.. en da's nog aan de goedkope kant.

Positief is dan weer dat die jailbreak zo ontieglijk eenvoudig te doen was en dat ik nu wel beschermd ben tegen die .pdf hack in tegenstelling tot officiele apply firmware-telefoons.q

[ Voor 12% gewijzigd door witchdoc op 04-08-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
poohbeer schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:30:
Nu het zo ontzettend makkelijk was ben'k er toch ook eindelijk maar voor gegaan.

1) Dat cydia is zo ontieglijk traag dat'k vaak niet eens een omschrijving te zien krijg van software die'k wat beter wil bekijken. Laat staan een screentshot of 2.
2) Op de applestore vind je voor elk betalend programma wel een gratis programma terug dat (bijna) net zo goed is. Op dat cydia gedoe kost precies al het iontressante geld en vragen ze voor een minimale hack zoals het verticaal scrollen van je home pagina of wat maar icoontjes in je mappen zomaar eventjes 2 dollar.. en da's nog aan de goedkope kant.

Positief is dan weer dat die jailbreak zo ontieglijk eenvoudig te doen was en dat ik nu wel beschermd ben tegen die .pdf hack in tegenstelling tot officiele apply firmware-telefoons.q
Cydia is geen appstore, dat weet je he? Het geeft gewoon de extra functies die apple maar niet wil geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
hardware.tom schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:38:
[...]

Cydia is geen appstore, dat weet je he? Het geeft gewoon de extra functies die apple maar niet wil geven :(
Dat wist ik niet nee :P
Waarom kan ik er dan wel bepaalde apps downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poohbeer schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:42:
[...]

Dat wist ik niet nee :P
Waarom kan ik er dan wel bepaalde apps downloaden?
Warez zijn (zoals al reeds vaak gezegd is) hier niet ter discussie. Maar eh, google :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
*knip* we gaan je hier niet helpen met warez

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 04-08-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 16:15
Punkbuster schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 14:31:
Voor mensen die zich ergenen aan de melding: Doorschakeling Actief
Ik heb deze tut doorlopen en alles werkt perfect, voicemail doet het nog, en ik ben die irritante melding kwijt.
hier een tut:
Bedankt voor de tip! Ik erger me kapot aan die melding.
Wil je een gesprek beëindigen moet je eerst die pop-up wegklikken.

Heb net de fix geinstalleerd en het lijkt prima te werken!

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]poohbeer schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:30[/message]:

2) Op de applestore vind je voor elk betalend programma wel een gratis programma terug dat (bijna) net zo goed is. Op dat cydia gedoe kost precies al het iontressante geld en vragen ze voor een minimale hack zoals het verticaal scrollen van je home pagina of wat maar icoontjes in je mappen zomaar eventjes 2 dollar..
Ja, cydia store is beetje duur, jammer. Homebrew hoort graties te zijn. Maar gelukkig is google my friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
J0HAN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:02:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik erger me kapot aan die melding.
Wil je een gesprek beëindigen moet je eerst die pop-up wegklikken.

Heb net de fix geinstalleerd en het lijkt prima te werken!
Maar waar ligt dat aan dan? Want ik heb dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komop zeg, lezen jullie eigenlijk wat er gezegd is? Warez mogen hier niet ter discussie worden gebracht..

Moeten we nu echt om de twee, drie posts een report gaan indienen? :S

[ Voor 41% gewijzigd door Daedalus op 04-08-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
UltraSub schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:07:
[...]

Maar waar ligt dat aan dan? Want ik heb dat niet?
Je hebt waarschijnlijk geen Vodafone.

Het heeft iets te maken met het telefoonnummer dat Vodafone voor de voicemail gebruikt.
De iPhone geeft als je zelf gaat bellen (of gebeld wordt) de melding dat andere binnenkomende gesprekken zullen worden doorgeschakeld naar de voicemail. (nu ik erover nadenk eigenlijk vreemd, want wisselgesprek staat aan en werkt ook gewoon) Ik word echter helemaal niet blij van die melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:03:
[...]

Ja, cydia store is beetje duur, jammer. Homebrew hoort graties te zijn. Maar gelukkig is google my friend.
Waarom?? Als iemand een paar dagen/avonden bezig is om een goede app te ontwikkelen wil ik daar best een klein bedrag voor betalen. LockInfo kost volgens mij $5,- maar dat vind ik het dubbel en dwars waard.
Ik vind het ideaal om mijn agenda op mijn lockscreen te kunnen zien, aangezien ik niet voor iedere afspraak een reminder wil instellen. Overigens is de support op LockInfo super; er komen regelmatig updates en fixes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
*knip* we gaan je hier niet helpen met warez.

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 04-08-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Laatst online: 21:34
Als ik cydgets download en naar de instellingen ga dan naar cydgets dan staat er lock cydget order, daar duw ik dan op en er gebeurt niets, iemand anders zelfde probleem??

hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Voor het geval het niet duidelijk is: zoals in het algemeen beleid staat vermeld, gaan we je hier op GoT niet helpen met installeren van warez. Dat je dat via een jailbreak kan en wil doen: prima, maar betrek ons er niet bij. Hierom vragen kan tot (tijdelijke) ban leiden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:58

Snippertje

Light up your life

J0HAN schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 21:18:
[...]

Je hebt waarschijnlijk geen Vodafone.

Het heeft iets te maken met het telefoonnummer dat Vodafone voor de voicemail gebruikt.
De iPhone geeft als je zelf gaat bellen (of gebeld wordt) de melding dat andere binnenkomende gesprekken zullen worden doorgeschakeld naar de voicemail. (nu ik erover nadenk eigenlijk vreemd, want wisselgesprek staat aan en werkt ook gewoon) Ik word echter helemaal niet blij van die melding.
KPN heeft het ook, dus is niet puur vodafone.

Edit: Die fix werkt overigens ook met KPN :)

[ Voor 3% gewijzigd door Snippertje op 04-08-2010 23:12 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 07:27
Die doorschakeling melding krijgt iedereen die geen T-Mobile heeft. Dus is gewoon een aanrader.
Ik heb trouwens ook KPN en het is heerlijk :P

[ Voor 19% gewijzigd door Punkbuster op 04-08-2010 23:14 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Werkt die 'doorschakeling' fix ook voor 3.1.2? Ik wordt er ook echt gestoord van. Als ik ga bellen en 't numpad wil/moet gebruiken moet ik eerst die $&# melding wegtikken. Ik heb overigens ook KPN (Hi prepaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb mijn iphone 3gs gejailbreaked (ios 4.0.1) via jailbreakme.com

Tijdens het jailbreaken geen foutmeldingen gehad. Als ik de site nogmaals bezoek (dus na de jailbreakme jailbreak zonder errors) dan geeft de site een melding van dat de laatste keer de installer gecrashed is etc en dat ik het nog een keer moet proberen. Hebben jullie het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

je jailbreak werkt gewoon ik krijg dat ook op mijn iphone 3gs en mn jb werkt 100%

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Hebben meer mensen het probleem dat na een jailbreak op 4.0.1 (3GS) de icoontjes in de 'taskbar' van het multitasken niet zichtbaar zijn? Als ik 2x op de Home knop druk om de taskbar zichtbaar te krijgen komt deze wel tevoorschijn alleen zijn er geen icoontjes te zien, gewoon een horizontale balk. Ik heb het getest met bijvoorbeeld de app van Radio1 maar het multitasken zelf werkt wel want de app blijft gewoon draaien... :S

Overigens zorgde het installeren van Weathericon er voor dat het springboard continu crashte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ThaBuz schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 08:13:
Hebben meer mensen het probleem dat na een jailbreak op 4.0.1 (3GS) de icoontjes in de 'taskbar' van het multitasken niet zichtbaar zijn? Als ik 2x op de Home knop druk om de taskbar zichtbaar te krijgen komt deze wel tevoorschijn alleen zijn er geen icoontjes te zien, gewoon een horizontale balk. Ik heb het getest met bijvoorbeeld de app van Radio1 maar het multitasken zelf werkt wel want de app blijft gewoon draaien... :S

Overigens zorgde het installeren van Weathericon er voor dat het springboard continu crashte.
Werkt hier prima, ook weathericon er gister op gezet en geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
SYQ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:14:
[...]

Ok, dan is er onderweg bij mij dus iets fout gegaan. Vanavond weer herstellen en nog maar eens proberen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

*knip*

Het is niet de bedoeling om op deze manier op te scheppen over "vandalisme".

[ Voor 73% gewijzigd door Hoedje op 09-08-2010 09:58 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik kan ineens niet meer via SSH inloggen. Heb het nog niet eerder geprobeerd sinds ik op 4.X zit, maar ik krijg een access denied. Als ik lokaal ssh op de terminal van de iPhone zelf werkt het wél. Zowel root als mobile reject hij met een "access denied". Iemand die weet wat er aan de hand is?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey boys and girls,

Ik heb zojuist mijn iPhone 3gs (t-mobile) moeten upgraden naar 4.01. Moeten omdat ik sinds een paar dage problemen ondervond met mijn 3.1.3. Ik zal het kort omschrijven:

Enkele keren per dag crashte mijn telefoon volledig. Het scherm bleef hangen op een black of white screen. Soms met een 'beschadigd' apple logotje in het midden. De enige manier om mijn telefoon weer bedienbaar te krijgen was door het te resetten (off knop en menu knop ingedrukt te houden). Dit werkte niet altijd. Twee keer is hij al helemaal uitgevallen en was er geen manier om hem weer aan te krijgen.

Thuis plugde ik hem in mijn lader en na een nacht en halve dag 'laden' kreeg ik hem weer aan.

Nu denk ik dat mijn iPhone gewoon kapot is en heb ik ook garantie. Maar voordat ik hem naar de T-mobile store bracht moest ik een originele firmware erop zetten. Als ze erachter komen dat hij jailbroken was kunnen ze mij mijn garantie ontkennen. 3.1.3 kreeg ik er niet meer up. iTunes liet dat niet toe. Dus heb ik mijn iPhone moeten updaten naar 4.01

Dit was mijn theorie. Nu zijn mijn vragen:

- Heeft iemand anders een soortgelijk probleem gehad met zijn iPhone 3gs?
- Denk je dat mijn probleem aan de telefoon ligt (hardware) of aan de jailbreak (software, spirit)?
- Klopt mijn theorie? Is het zo dat een gejailbroken iPhone niet onder garantie valt als hij kapot gaat?

Ik heb gezocht naar antwoorden op mijn vragen voor ik jullie hiermee kwam lastig vallen. Echter heb ik niks hulpzaams gevonden. De tweakers reader-base is altijd behulpzaam en deskundig geweest dus heb ik de knoop doorgehakt en mijn post gemaakt.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Kan je niet gewoon 4.0.1 een poosje unjailbroken proberen en kijken of dergelijke kuren nog steeds optreden?

Apple kan inderdaad moeilijk doen als het overduidelijk een jailbreak is. Gelukkig is bij de iPhone een jailbreak heel erg tijdelijk en kan je zo weer herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar ben ik nu gelukkig in geslaagd. Ik zal morgen de hele dag mijn telefoon in de gaten houden. Zodra hij weer uitvalt sprint ik naar de t-mobile shop.

Als hij het prima blijft doen jailbreak ik hem weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
SYQ schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 09:14:
[...]

Ben er ondertussen achter wat het probleem veroorzaakt... In SBSettings had ik per ongeluk op Dock Icons geklikt, ik weet niet wat er dan precies gebeurd is maar vervolgens zijn ook de iconen voor het multitasken verdwenen. Ik krijg het vervolgens alleen maar hersteld door de iPhone volledig te herstellen en weer opnieuw te jailbreaken :S Weathericon zorgt bij mij overigens ook nog steeds voor een crashende springboard dus dat zal misschien veroorzaakt worden door een combinatie van programma's die ik er op heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Laatst online: 16:57

Halfkakkende

Vandring

Wat een makkie zeg, dat jailbreaken op deze manier. Was in 2 tellen gelukt op mijn vriendin haar iPhone die we van te voren hadden geupdate naar 4.0.1 (vanaf een spirit jailbroken 3.1.3).

Wat iets vervelender is dat 3g niet meer lijkt te werken. Ik heb wle een 3g verbinding, maar er komt helemaal geen data overheen (bellen en sms gaan wel prima, overigens).

Nu kan dat in mijn ogen meerdere oorzaken hebben:
- We hebben toevallig vanochtend ook een sneller data abo afgesloten (web n walk plus, omdat dat andere wel héél droevig traag was) en ze zit in een transitiefase oid.
- T-Mobile heeft problemen met 3g op het moment.
- Ik heb hier een bijzonder matige verbinding (maar dan had het in mijn ogen nooit gewerkt, dunkt mij en dat is niet het geval).
- De jailbreak heeft ervoor gezorgd dat het allemaal niet meer werkt.
- Restanten van de vorige jailbreak en het gebruik van apps als SBSettings hebben ervoor gezorgd dat de boel niet meer werkt.
- iets anders....?

Op dit moment is vriendinlief met de iphone op pad, en als ze terug komt aan we de boel even helemaal leeg gooien en nogmaals proberen, of is dit helemaal niet mogelijk?

Heeft iemand hier ervaring mee, of wellicht (hopelijk!) een verklaring waarom dit probleem zich voor doet?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Halfkakkende schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:46:

Wat iets vervelender is dat 3g niet meer lijkt te werken. Ik heb wle een 3g verbinding, maar er komt helemaal geen data overheen (bellen en sms gaan wel prima, overigens).
Ik had dit probleem ook is makkelijk op te lossen gelukkig.

Surf met je iphone via WiFi naar www.unlockit.co.nz

- Druk op Continue -> Custom APN
- APN: tmobile
- Username: tmobile
- Password: tmobile
- Selecteer je Carrier(Provider)(in mijn geval NL-T-Mobile)
- Druk op Create Profile
- Dan springt er een nieuw venster tevoorschijn met "APN Carrier Settings"
- Druk op Installeer
- Dan krijg je een pop-up en druk je op Installeer Nu
- Druk op Gereed en je bent klaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
MsG schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:31:
Ik kan ineens niet meer via SSH inloggen. Heb het nog niet eerder geprobeerd sinds ik op 4.X zit, maar ik krijg een access denied. Als ik lokaal ssh op de terminal van de iPhone zelf werkt het wél. Zowel root als mobile reject hij met een "access denied". Iemand die weet wat er aan de hand is?
iFunbox ?

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.C.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:26
Ik wil mijn iPhone voor verkoop opnieuw installeren. De koper wil iOs 4 er niet op. Momenteel staat er nog 3.1.3 op.
Heb nu 3.1.3 firmware gedownload en geprobeerd met de option toets op mijn mac tegelijk met herstel knop in iTunes. Ik een foutmelding. Wat moet ik doen om de iPhone te herstellen zonder te updaten naar ios 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

WDF schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:55:
[...]

- Druk op Create Profile
- Druk op Installeer
Wat vreemd dat het op deze wijze moet :? , maargoed dat ga ik eerst eens proberen.

Ben onderhand ook al een forumthread tegengekomen waar iemand een soortgelijk probleem had na het gebruik van Bossprefs. Deze tool opnieuw installeren zou ook helpen. Dit ga ik dus ook nog even proberen!

Dank voor het meedenken!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tufan28
  • Laatst online: 10-03 21:53
Gisteren telefoon geactiveerd een beetje mee gespeeld en daarna gelijk de jailbreak eroverheen gegooid.

Ging allemaal vlekkeloos en werkt nu top ;)

Edit...

[ Voor 38% gewijzigd door Tufan28 op 12-08-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:34
WDF schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:55:
[...]

- Druk op Create Profile
- Druk op Installeer
Sinds ik iOS4 erop heb staan, werkt dit niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Ik heb gelezen dat ze in Apple Stores de website www.jailbreakme.com blokkeren (of een aantal stores), ik weet niet of dit in Nederland ook zal gebeuren, maar het is wel erg grappig vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat jailbreaken in de US legaal is. Dat zou toch moeten betekenen dat als je je device jaibreaked je toch nog garantie zou moeten hebben?

Hoe zit her bij ons? Is jaibreaken hier in NL ook legaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 20:45:
[...]

Warez zijn (zoals al reeds vaak gezegd is) hier niet ter discussie. Maar eh, google :F
Wie heeft het over warez?
Ik heb het over apps uit de alternatieve repo's.. da's toch nog steeds geen warez?

En anyway, zoals ik het ondertussen begrijp is cydia inderdaad geen download store.. het geeft wel makkelijke (noujah) access tot de repo's waar je wel de apps kan halen dat't al bijna op't zelfde neerkomt.
Gelukkig is Rock wel met een redelijke snelheid te gebruiken. Al blijven de apps en hacks en themes uiteraard nog steeds erg duur.
ThaBuz schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:30:
[...]

Ben er ondertussen achter wat het probleem veroorzaakt... In SBSettings had ik per ongeluk op Dock Icons geklikt, ik weet niet wat er dan precies gebeurd is maar vervolgens zijn ook de iconen voor het multitasken verdwenen.
Icons docken komt er blijkbaar simpel op neer dat ze verwijderd worden uit de normale iphone pagina's maar wel bereikbaar worden via de SBS interface.

[ Voor 27% gewijzigd door witchdoc op 06-08-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 15:05:
Ik heb begrepen dat jailbreaken in de US legaal is. Dat zou toch moeten betekenen dat als je je device jaibreaked je toch nog garantie zou moeten hebben?

Hoe zit her bij ons? Is jaibreaken hier in NL ook legaal?
ja, maar apple vind het niet leuk als je hem jailbreaked denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
hardware.tom schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:30:
[...]

ja, maar apple vind het niet leuk als je hem jailbreaked denk ik :P
Verhaal is: Apple kan je niet aanklagen omdat je illegaal bezig bent, maar je klooit altijd nog steeds met hun software. Dus als je de software verandert en het werkt niet meer, is Apple niet verantwoordelijk, maar ben jij verantwoordelijk. Hetzelfde geldt voor de hardware, als jij via de software de hardware molt (stel -> je overklokt de processor naar 3 ghz en zet de thermische beveiliging uit, dus de processor bakt er via de achterkant uit), ben jij nog steeds verantwoordelijk en hoeven zij het niet te repareren.

Maar je bent in ieder geval niet illegaal bezig! :P Het was volgens mij altijd een beetje een 'grijs' gebied, aangezien je in feite een 'licentie' op de software neemt, ook al koop je de hardware wel zelf en is de hardware van jou.

Edit: Je hebt dus garantie als de jailbreak niks te maken heeft met wat er kapot is.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruubster op 06-08-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met winterboard. Welk theme ik nou installeer, via SHH of direct via Cydia, hij pakt niks.
In het geval van lockscreens: als ik alles deselecteer en slechts 1 theme gebruik gebeurt er helemaal niks.
In het geval van Springboard: pakt die alleen de wallpaper, maar gaan de icons bijvoorbeeld niet mee. Iemand enig idee wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:37:
Ik heb een probleem met winterboard. Welk theme ik nou installeer, via SHH of direct via Cydia, hij pakt niks.
In het geval van lockscreens: als ik alles deselecteer en slechts 1 theme gebruik gebeurt er helemaal niks.
In het geval van Springboard: pakt die alleen de wallpaper, maar gaan de icons bijvoorbeeld niet mee. Iemand enig idee wat hier fout gaat?
Wat voor device heb je? Welke software gebruik je? Beetje meer info aub. Winterboard is compatible, maar veel themes zijn nog niet compatible (als ik internet moet geloven in ieder geval). Zelf gebruik ik geen winterboard, dit is alleen van wat ik op andere sites lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

MC Taz Man schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:27:
[...]

Sinds ik iOS4 erop heb staan, werkt dit niet meer :'(
nog 100% werkend bij mij .
heb je niet iets geinstalleerd wat het dwarszit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Hier werkte het ook niet, na het installeren kwam de browser direct met de melding dat ik geen data abo had. Toen ik het profiel weer verwijderde was die melding weg, maar kwam er nog steeds geen data binnen. Zag later wel dat ik überhaupt geen data IP kreeg, beetje raar.

Maakt niet uit, na een uurtje klooien was ik er wel klaar mee en hebben we dat ding helemaal gereset. Nu werkt 3g weer, ook na Jailbreak.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk nooit de bedoeling om te gaan flamen en je kan in één post op meerdere berichten reageren.

[ Voor 78% gewijzigd door Hoedje op 07-08-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
WDF schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 01:56:
[...]

nog 100% werkend bij mij .
heb je niet iets geinstalleerd wat het dwarszit ?
Mogelijk natuurlijk, maar ik zou niet weten wat. Ik heb enkel Cydia, SBSettings, en nog een 3-tal dingen die ik hier maar niet noem ;), waarvan er maar 1 via Cydia binnen is gekomen.

Daarbij knalt mijn 3G er uit zodra ik de carrier update uitvoer. Zonder dat, heb ik gewoon 3G. Kwestie van de update melding weg blijven klikken.

Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb, is een complete wipe van mijn 3GS. Verder alle mogelijke restore mogelijkheden al benut.

[ Voor 26% gewijzigd door MC Taz Man op 07-08-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag hiervoor een topic report aanmaken en niet reageren in het topic.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 07-08-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
MsG schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 00:31:
Misschien heeft je iPhone hetzelfde IP adres en gaat je SSH client zeuren omdat de public key niet overeenkomt met wat hij al in z'n database heeft voor dat IP adres? Clear het dus eens en probeer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je PM!

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 07-08-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hero Of Time schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:58:
[...]

Misschien heeft je iPhone hetzelfde IP adres en gaat je SSH client zeuren omdat de public key niet overeenkomt met wat hij al in z'n database heeft voor dat IP adres? Clear het dus eens en probeer opnieuw.
Dankje voor het meedenken, echter had ik net mijn computer opnieuw geïnstalleerd en een kale putt, WINSCP, en Ubuntu geprobeerd, maar helaas. Ik denk dat ik binnenkort even mijn mobile directory backup en een clean installatie ga doen met handmatig terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruubster schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 00:26:
[...]

Wat voor device heb je? Welke software gebruik je? Beetje meer info aub. Winterboard is compatible, maar veel themes zijn nog niet compatible (als ik internet moet geloven in ieder geval). Zelf gebruik ik geen winterboard, dit is alleen van wat ik op andere sites lees.
3GS met iOS4, gejailbreakt via www.jailbreakme.com. Vervolgens beetje ingelezen in het hele cydia gebeuren, winterboard 0.9.3211-1 via Telesphoreo Tangelo (source) maar vervolgens loop ik dus tegen het probleem aan dat hij die complete themes niet pakt. Via ssh-winterboard of gewoon via cydia-winterboard. Nu pakt die telkens delen van themes, dus vaak niet de icons, vreemd dus! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:19:
[...]

3GS met iOS4, gejailbreakt via www.jailbreakme.com. Vervolgens beetje ingelezen in het hele cydia gebeuren, winterboard 0.9.3211-1 via Telesphoreo Tangelo (source) maar vervolgens loop ik dus tegen het probleem aan dat hij die complete themes niet pakt. Via ssh-winterboard of gewoon via cydia-winterboard. Nu pakt die telkens delen van themes, dus vaak niet de icons, vreemd dus! thx
Das een vreemd probleem, sorry ik kan je niet echt helpen hiermee. Misschein heeft iemand anders hier ervaring mee op dit forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:19:
[...]

Zet in winterboard de summerboard mode eens aan. Volgens mij werkt het dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Heheh, nu toch naar 4.01 gegaan, en met een hack vanuit Cydia multitasking uitgezet.

nu werkt ie heerlijk :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Ik lees nu het een en ander over SSH-en. Heb hier hetzelfde probleem. Echter ik kan wel via een lokaal wifi netwerk op mijn iPhone komen met ssh, maar niet via het tmobile netwerk. Hebben meerdere mensen dit probleem?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 07:34

KroeT

[...]

Ik hoop het wel, want als het goed is heeft T-Mobile de poorten die benodigd zijn voor ssh over hun datanetwerk afgesloten. Dit in verband met het feit dat de iPhone een vrij simpel root-password heeft en je door middel van ssh op afstand vervelende dingen kunt doen met andermans iPhone als het wel werkt.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

KroeT schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:21:
Ik hoop het wel, want als het goed is heeft T-Mobile de poorten die benodigd zijn voor ssh over hun datanetwerk afgesloten. Dit in verband met het feit dat de iPhone een vrij simpel root-password heeft en je door middel van ssh op afstand vervelende dingen kunt doen met andermans iPhone als het wel werkt.
Ik hoop het dus niet. Als je namelijk ssh open zet, moet je ook zo slim zijn om het wachtwoord te wijzigen. Diegene die niet zo slim zijn, moeten ook niet met hun iPhone gaan rommelen. Ik maakte tot kort geleden altijd gebruik van ssh (vooral op mijn werk) en dat gaat nu niet meer. Mooi klote :(

edit:
Nieuws artikel van vorig jaar: nieuws: T-Mobile gaat ssh-hack iPhones onmogelijk maken
Overigens sluit T-Mobile op voorhand al uit dat poort 22 dichtgezet zal worden. Dit zou volgens de provider mogelijk zakelijke klanten kunnen treffen die 'wel op correcte wijze gebruikmaken van die poort'. T-Mobile zegt niet verantwoordelijk te zijn voor gejailbreakte iPhones, omdat ze zonder jailbreak worden verkocht. "Het blijft de verantwoordelijkheid van onze klanten als ze hun iPhone kwetsbaar maken. Wij gaan hier iets aan doen, omdat we op die manier onze klanten kunnen beschermen."

[ Voor 32% gewijzigd door iMars op 09-08-2010 10:27 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
MC Taz Man schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 08:33:
[...]

Mogelijk natuurlijk, maar ik zou niet weten wat. Ik heb enkel Cydia, SBSettings, en nog een 3-tal dingen die ik hier maar niet noem ;), waarvan er maar 1 via Cydia binnen is gekomen.

Daarbij knalt mijn 3G er uit zodra ik de carrier update uitvoer. Zonder dat, heb ik gewoon 3G. Kwestie van de update melding weg blijven klikken.

Het enige dat ik nog niet geprobeerd heb, is een complete wipe van mijn 3GS. Verder alle mogelijke restore mogelijkheden al benut.
FF een kleine update over dit probleem... Ik heb sinds zaterdag mijn iPhone4 ontvangen. Deze gewoon standaard geïnstalleerd als nieuwe iPhone. JB + andere zaken erop gezet. Carrierupdate binnengekregen. Totaal geen problemen met 3G.

Blijkbaar zit het probleem ofwel in de 3GS, ofwel in mijn back-ups. Ik zal met de ontvanger van mijn 3GS overleggen of dit probleem nog steeds speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Hebben jullie ook dat als je iOS4 jailbreakt en dan via cydia apps installeerd, het 9 van de 10 keer voorkomt dat een app wel opstart maar zichzelf dan weer afsluit :? Dus de app komt niet verder dan het begin scherm en werkt verder niet... baal ik wel van want wat is nu de meerwaarde nog van de jailbreak ;)

Gaat om een 3G met iOS 4.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik hier ook wel soms, vaak gaat het weg bij een reinstall, soms moet je gewoon wachten op een nieuwe versie. Bij mijn weten is hier niet direct iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 10:49:
Dat heb ik hier ook wel soms, vaak gaat het weg bij een reinstall, soms moet je gewoon wachten op een nieuwe versie. Bij mijn weten is hier niet direct iets aan te doen.
Hmja ik weet dat t idd weleens voorkwam... had t namelijk ook met 3.1.2 ;)
Echter is het nu bijna alle programmas wat ik (her)installeer... dus vandaar dat ik dacht dat er meer aan de hand is (mede omdat hij moeilijk doet om met itunes te connecten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

iMars schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:25:
[...]
Ik maakte tot kort geleden altijd gebruik van ssh (vooral op mijn werk) en dat gaat nu niet meer. Mooi klote :(
Simpelweg ssh op een andere poort dan 22 laten draaien? Of is dat niet in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb even een combiprobleem.

Doordat mijn SSH aldoor "access denied" zegt als ik de telefoon extern benader wil ik de iphone schoon op 4.0.1 hebben, ipv zoals nu geupgrade vanaf een jailbroken 3.1.2 (waardoor bestanden e.d. mogelijk kunnen conflicteren, aangezien de telefoon niet compleet gewiped wordt)

echter kan ik nu dus ook niet /private/var/mobile backuppen wat wel een vereiste is, wil ik mijn persoonlijke dingen houden. Is er ook iets waardoor ik wel die mappen kan backuppen zónder dat het via SSH gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Doe eens een rm .ssh/authorized_keys op je iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Lol ik zie net dat de terminal de hoofdletterknop aan houdt ook al druk je maar 1 keer op hoofdletter. Daarom was mijn wachtwoord in hoofdletters. Handig ook dat SSH access denied geeft bij een fout wachtwoord, ipv Wrong password. Maar goed, alles valt dus weer mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
heb gisteren mijn iPad binnen gehad en uiteraard gejailbreaked via de welbekende website waar je dit met 1 druk op de knop kan doen.

Hij sloot toen direct mijn browser af. Na het opnieuw starten van Safari kreeg ik de melding dat de installer gecrashed was. Zooi gerefreshed en het device was unlocked.

Na de restart van mijn iPad zie ik het mooie Apple logo en 2 sec later op dezelfde hoogte aan de rechterzijde van het scherm wat gekleurde pixels te zien. Lijken mij artifacts. Eenmaal op het Springboard is alles normaal en werkt het als vanouds. Alleen tijdens het opstarten te zien dus. In geen enkel programma of tijdens games.

Heb ook geen dode cq luie pixels kunnen spotten.

Iemand bekend met dit fenomeen en is het schadelijk? Anders opnieuw restoren en opnieuw proberen (jailbreaken?) denk ik?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb hetzelfde met mijn iPhone. Volgens mij hoort dat bij deze jailbreak ofzo. Wat rare spixels in het bootscreen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
MsG schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:07:
Ik heb hetzelfde met mijn iPhone. Volgens mij hoort dat bij deze jailbreak ofzo. Wat rare spixels in het bootscreen idd.
Heb ik ook, dat zit volgens mij alleen in iOS 4 of de comex jailbreak.

Is er ook een manier zodat ik niet telkens bij een nieuwe jailbreak of versie dezelfde cydia apps hoef te downlaoden?, zodat hij het onthoud wat ik er standaard op heb staan zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

low_n_slow schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:47:
Hebben jullie ook dat als je iOS4 jailbreakt en dan via cydia apps installeerd, het 9 van de 10 keer voorkomt dat een app wel opstart maar zichzelf dan weer afsluit :? Dus de app komt niet verder dan het begin scherm en werkt verder niet... baal ik wel van want wat is nu de meerwaarde nog van de jailbreak ;)

Gaat om een 3G met iOS 4.01
Herkenbaar, maar komt niet heel vaak voor. Vaker komt het voor dat een app aangetapt wordt door me, maar dan niet verder gaat. Geeneens een beginscherm :P Pak dan meestal een andere of oudere versie en dan gaat het wel goed.

Heb ook jailbreakme gebruikt en ben blij dat ik het gedaan heb: lekker experimenteren met wat de telefoon echt allemaal kan doen en draaien. Je bent tweaker of niet ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:55
Wat is de beste app om files op je jailbroken ipad te bekijken en te openen ? Kan niet zo 1,2,3 iets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Laatst online: 19:49
MsG schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:07:
hardware.tom schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 15:19:
[...]

Heb ik ook, dat zit volgens mij alleen in iOS 4 of de comex jailbreak.

Is er ook een manier zodat ik niet telkens bij een nieuwe jailbreak of versie dezelfde cydia apps hoef te downlaoden?, zodat hij het onthoud wat ik er standaard op heb staan zeg maar.
Hoort inderdaad bij de jailbreak van de huidige jailbreakme.com. Dit is de enige manier om de chain of trust te omzeilen en te zorgen dat het een untethered jailbreak is. Comex heeft getweet dat het eigelijk een stuk code is in de bootscreen.
clonedonkey schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:30:
Wat is de beste app om files op je jailbroken ipad te bekijken en te openen ? Kan niet zo 1,2,3 iets vinden
OpenSSH en een client naar keuze.

[ Voor 13% gewijzigd door thaan op 11-08-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
thaan schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 16:37:

[...]

OpenSSH en een client naar keuze.
Vanwaar de reden om altijd via SSH te werken? Ik werk liever met iFunBox, aangezien ik het connectorkabeltje altijd bij heb. Lijkt mij veiliger in gebruik, en vreet geen extra stroom vanwege wireless verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilzeyX
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-02 18:28
Er staat duidelijk aangegeven in de topicwaarschuwing, de topicstart en het beleid dat het bespreken van warez niet is toegestaan.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 12-08-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:41
ik neem aan dat het gaat om APPs die je niet gekocht hebt?? ;) en die je wilt SYNCen ?
daar mag hier niet over gesproken worden neem ik aan ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Hoedje op 12-08-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over warez mag hier inderdaad niet worden gesproken.

Kleine tip voor iedereen die nog zit te twijfelen om te JB'en, er gaan geruchten de ronde dat Apple deze avond (of morgen) hun nieuwe firmware zullen releasen. Deze, 4.0.2. (of 3.2.2 voor iPad) fixt de pdf exploit, wat het dus onmogelijk zal maken om nog te jailbreaken vanaf jailbreakme.com.
Wil je nog jailbreaken, doe het dan nu!

(Ook voor iedereen die nog geen SHSH blobs heeft opgeslagen, doe het best nu moest je per ongeluk updaten, want dan kun je nog terug :))

Edit: En hij is er inderdaad:
http://www.redmondpie.com...gs-ipod-touch-ipad-3.2.2/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:06
ik heb een ipad met jailbreak 3.2 firmware, maar kan ik zonder problemen itunes upgraden ik zit nog op versie 9.1.1.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat nodig hebt kun je dat gerust. Een update van iTunes brengt niet automatisch een update op je iPad met zich mee. Wanneer je hem dus de volgende keer op je verse iTunes aansluit, gewoon de firmwareupdate van je iPad negeren.

• MC Taz Man
Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 20:24:
Over warez mag hier inderdaad niet worden gesproken.

Kleine tip voor iedereen die nog zit te twijfelen om te JB'en, er gaan geruchten de ronde dat Apple deze avond (of morgen) hun nieuwe firmware zullen releasen. Deze, 4.0.2. (of 3.2.2 voor iPad) fixt de pdf exploit, wat het dus onmogelijk zal maken om nog te jailbreaken vanaf jailbreakme.com.
Wil je nog jailbreaken, doe het dan nu!

(Ook voor iedereen die nog geen SHSH blobs heeft opgeslagen, doe het best nu moest je per ongeluk updaten, want dan kun je nog terug :))

Edit: En hij is er inderdaad:
http://www.redmondpie.com...gs-ipod-touch-ipad-3.2.2/
Best lullig voor de mensen die hun iPhone4 nog niet binnen hebben, die kunnen hun SHSH blobs van 4.0.1 niet meer opslaan...

Net ff gekeken in Cydia & de mijne staan bij Saurik *O*

• low_n_slow
Wat doet ultrasnow eigenlijk? Ik heb de comex jailbreak... en nu zei iemand van ja je moet ultrasnow ff installeren want de nieuwe versie is beter voor de batterij..... ik zag alleen yellowsnow staan bij geinstalleerde onderdelen in cydia..

Wat is nu het verschil? :?

(3G iOS4.0.1)

• MC Taz Man
low_n_slow schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:37:
Wat doet ultrasnow eigenlijk? Ik heb de comex jailbreak... en nu zei iemand van ja je moet ultrasnow ff installeren want de nieuwe versie is beter voor de batterij..... ik zag alleen yellowsnow staan bij geinstalleerde onderdelen in cydia..

Wat is nu het verschil? :?

(3G iOS4.0.1)
Ultrasn0w is enkel voor een unlock (welke hier niet besproken mag worden btw). Tenzij je dit nodig hebt (dus geen t-mobile sim, of een simlock vrije iPhone hebt), is het enkel opvulling van ruimte.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik neem aan dat als je nu via iTunes update naar 4.0.2 de bestaande jailbreak ook van je telefoon wordt verwijderd? Of niet?

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Radiant schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:46:
Ik neem aan dat als je nu via iTunes update naar 4.0.2 de bestaande jailbreak ook van je telefoon wordt verwijderd? Of niet?
Klopt helemaal.

Verwijderd

MC Taz Man schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 09:34:
[...]

Best lullig voor de mensen die hun iPhone4 nog niet binnen hebben, die kunnen hun SHSH blobs van 4.0.1 niet meer opslaan...
Inderdaad, die kunnen enkel hopen dat hun iPhone is gemaakt voordat deze update uitkwam, zodat hij dus nog niet op 4.0.2. zit :)

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gisteren m'n iPod touch 3G hersteld naar firmware 4.0.2. Dit omdat ik eerst een jailbroken firmware 4.0 had en ik vond dat de batterij erg snel leeg raakte. Ook werd m'n iPod touch er wat trager op.

Is het al mogelijk om firmware 4.0.2 te jailbreaken?

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Saurik heeft in Cydia een patch voor 4.0.1 (en iPad 3.2.1) beschikbaar gesteld. Deze patch dicht het gat van de PDF exploit, net zoals 4.0.2(iPad 3.2.2) dat doet. Deze is ook beschikbaar voor oudere devices waarvoor iOS4 niet beschikbaar is en die dus in de 'wijze' ogen van Apple gewoon kwetsbaar mogen blijven voor deze gevaarlijke exploit...

Samengevat: heb je je toestel gejailbreaked dan kun je beter deze patch downloaden dan upgraden naar Apple's nieuwste updates; heb je een ouder device dan is het te overwegen om te jailbreaken(als je dat nog niet had gedaan) alleen om deze patch te installeren...

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

• Ruubster
  • Niet online
syltheboy schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:05:
Gisteren m'n iPod touch 3G hersteld naar firmware 4.0.2. Dit omdat ik eerst een jailbroken firmware 4.0 had en ik vond dat de batterij erg snel leeg raakte. Ook werd m'n iPod touch er wat trager op.

Haha nee... Kans is ook klein dat 4.0.2 ooit gejailbreaked kan worden.

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:50

Damian

Insane Obtrusion

Ruubster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:30:
[...]

want ?

volgens mij zal het echt niet lang duren hoor. Volgens mij hadden ze nog wel een exploit op de plank liggen....

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ruubster schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:30:
[...]

zeg nooit nooit, zolang het door mensen is gemaakt, kan het kapot :+

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

syltheboy schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:05:

Als je in Cydia had aangegeven dat je SHSH hashes opgeslagen moeten worden kan je downgraden en daarna weer jailbreaken, even google'en :)

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:26
Damian schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:33:
[...]

want ?

volgens mij zal het echt niet lang duren hoor. Volgens mij hadden ze nog wel een exploit op de plank liggen....
Ik denk niet dat ze een exploit zullen 'verspelen' voor deze update, omdat de patch zelf ook vanuit Cydia op te halen is.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
jalumsx schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:55:
Saurik heeft in Cydia een patch voor 4.0.1 (en iPad 3.2.1) beschikbaar gesteld. Deze patch dicht het gat van de PDF exploit, net zoals 4.0.2(iPad 3.2.2) dat doet. Deze is ook beschikbaar voor oudere devices waarvoor iOS4 niet beschikbaar is en die dus in de 'wijze' ogen van Apple gewoon kwetsbaar mogen blijven voor deze gevaarlijke exploit...
Waar is die patch dan? Want zover ik weet was die nog niet middels Cydia te installeren? Alleen de PDF loading warner toch?

/edit
Crap, ik denk ik start Twitter eens op, zie ik bericht dat het er op moet staan nu. Maar ik zie hem nog niet. Krijg ook modmyi errors, zal wel druk zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 12-08-2010 14:57 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen over warez zijn niet toegestaan. Het bespreken van alle andere aspecten van jailbreaken zijn wel toegestaan.

Let op of je post ook in dit topic thuishoort: applicaties kunnen besproken worden in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock!, mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods