http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=920556 en zo zijn er nog wel wat dingen meer hoor...
Zonder de backup terug te zettenMsG schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:32:
Er blijft wel degelijk wat achter. Ga niet eigenwijs lopen doen als je het zelf nooit in de praktijk heb geprobeerd.
Ga maar eens een iPhone kopen. Hyves installeren. Inloggen. Duizend keer inrichten als nieuwe iPhone. Dan bij iemand anders installeren als iPhone. Verrek je zit dan gewoon on die Hyves.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 283434
Idd.. Ik heb zowel mn eigen iPhone als die van mn vriendin met een herstel geupdate, dus alles eraf.
Daarna opnieuw ingericht als een nieuwe iPhone, zonder het gebruiken van een backup.
Na het installeren van Hyves zaten we direct ingelogd.
Ik heb 'n vraag waar ik via google e.d. geen antwoord op kon vinden. Wellicht zoek ik verkeerd, maar goed.
Vorige week kreeg ik ineens een mail van xs4all dat mijn internet was afgesloten, vanwege een trojan. Ik heb meteen alle computers in het netwerk gecontroleerd, maar daar was weinig mee aan de hand.
Na wat heen-en-weergemail kwam ik er achter dat er malware op m'n gejailbreakte iPhone stond, wat blijkbaar geregistreerd kon worden door xs4all (super dat ze dat zo goed monitoren overigens).
Raar, want ik heb na het jailbreaken meteen het rootwachtwoord veranderd.
Anyway, er werd mij geadviseerd om de nieuwste firmware erop te zetten. Zo gezegd zo gedaan, en ik heb nu dus weer een iPhone met normale, niet-gejailbreakte firmware. Op zich wel jammer, maar aan de andere kant deed ik weinig met de gejailbreakte mogelijkheden.
Mijn vraag is echter: is alle mogelijke malware hierdoor ook weg? Ik heb een restore gedaan vanuit iTunes en een update naar de nieuwste firmware.
En is het rootwachtwoord nu weer 'beveiligd'?
Vorige week kreeg ik ineens een mail van xs4all dat mijn internet was afgesloten, vanwege een trojan. Ik heb meteen alle computers in het netwerk gecontroleerd, maar daar was weinig mee aan de hand.
Na wat heen-en-weergemail kwam ik er achter dat er malware op m'n gejailbreakte iPhone stond, wat blijkbaar geregistreerd kon worden door xs4all (super dat ze dat zo goed monitoren overigens).
Raar, want ik heb na het jailbreaken meteen het rootwachtwoord veranderd.
Anyway, er werd mij geadviseerd om de nieuwste firmware erop te zetten. Zo gezegd zo gedaan, en ik heb nu dus weer een iPhone met normale, niet-gejailbreakte firmware. Op zich wel jammer, maar aan de andere kant deed ik weinig met de gejailbreakte mogelijkheden.
Mijn vraag is echter: is alle mogelijke malware hierdoor ook weg? Ik heb een restore gedaan vanuit iTunes en een update naar de nieuwste firmware.
Klopt, dit is een bekend probleem. Erg kwalijk van Apple. In tegenstelling tot wat MsG zegt, is er wel een oplossing.
Alle info uit de iTunes library verwijderen en zelfs even herinstalleren. iPhone in DFU mode (dit is niet makkelijk!) en dan aan je verse iTunes hangen. Dan is je iPhone écht clean, door DFU mode wordt zelfs een nieuwe bootloader geinstalleerd.
Zonder te jailbreaken heb je geen rootacces, dus is automatisch het rootwachtwoord beveiligd. Ik zou lekker opnieuw jailbreaken en de SSH client niet opnieuw installeren.
Alle info uit de iTunes library verwijderen en zelfs even herinstalleren. iPhone in DFU mode (dit is niet makkelijk!) en dan aan je verse iTunes hangen. Dan is je iPhone écht clean, door DFU mode wordt zelfs een nieuwe bootloader geinstalleerd.
Ik betwijfel je verhaal een beetje. Er zijn geen bekende SSH wormen meer in omloop en zelfs dan betwijfel ik of XS4ALL dit kan spotten. Bovendien is het wijzigen van het rootwachtwoord altijd genoeg geweest.sOid schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:14:
<knip verhaal>
Zonder te jailbreaken heb je geen rootacces, dus is automatisch het rootwachtwoord beveiligd. Ik zou lekker opnieuw jailbreaken en de SSH client niet opnieuw installeren.
[ Voor 43% gewijzigd door Vanx op 31-05-2010 11:22 ]
Ja, ik twijfelde eerst ook. Maar het abuse-centre daar wist dat ik een gejailbreakte iPhone had zonder dat ik dat vertelde. Blijkbaar monitoren ze dat echt...Vanx schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:18:
[...]
Ik betwijfel je verhaal een beetje. Er zijn geen bekende SSH wormen meer in omloop en zelfs dan betwijfel ik of XS4ALL dit kan spotten. Bovendien is het wijzigen van het rootwachtwoord altijd genoeg geweest.
Bedankt voor je reactie.
Erg netjes van XS4ALL dan. De worm zou in de backup die iTunes van je iPhone maakt, kunnen blijven zitten. Zolang je de SSH client niet installeert gaat het goed, maar het beste is setup as new phone doen (ben je zo goed als alles kwijt!).sOid schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:28:
[...]
Ja, ik twijfelde eerst ook. Maar het abuse-centre daar wist dat ik een gejailbreakte iPhone had zonder dat ik dat vertelde. Blijkbaar monitoren ze dat echt...
Bedankt voor je reactie.
Je had dus het standaard wachtwoord "alpine" verandert in iets anders? Voor of nadat je de SSH client heb geinstalleerd? (Je zou het al kunnen veranderen via mobile terminal, terwijl SSH er nog niet opstaat)
Oke, dan laat ik 'm voorlopig wel even zo. Geen tijd om alles opnieuw te fixenVanx schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:20:
[...]
Erg netjes van XS4ALL dan. De worm zou in de backup die iTunes van je iPhone maakt, kunnen blijven zitten. Zolang je de SSH client niet installeert gaat het goed, maar het beste is setup as new phone doen (ben je zo goed als alles kwijt!).
Ja. Er zaten wel een paar dagen tussen, maar toch. Heb al weken/maanden een ander password erop zitten, en werd afgelopen week geconstateerd.Je had dus het standaard wachtwoord "alpine" verandert in iets anders? Voor of nadat je de SSH client heb geinstalleerd? (Je zou het al kunnen veranderen via mobile terminal, terwijl SSH er nog niet opstaat)
Raar, maar goed, het is opgelost
Wat moet ik met de backup van de vorige eigenaar?
Volgens mij partitioneert de iPhone zichzelf niet helemaal opnieuw hoor. Ik zal eens wat nepmappen en bestanden maken en een keer opnieuw jailbreaken als nieuw ingerichte iPhone en ik weet nu al bijna dat ik die bestanden dan zo weer zie staan.
Weet je dat wel heel zeker? Ik heb namelijk mijn iPhone meermaals geDFU'-flashed (bij de oudere jailbreaks moest het ook altijd op die manier) en nog steeds kon je dan in die zijn hyves. Volgens mij krijg je de iphone niet zondermeer clean.Vanx schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:18:
Klopt, dit is een bekend probleem. Erg kwalijk van Apple. In tegenstelling tot wat MsG zegt, is er wel een oplossing.
[...]
Ik betwijfel je verhaal een beetje. Er zijn geen bekende SSH wormen meer in omloop en zelfs dan betwijfel ik of XS4ALL dit kan spotten. Bovendien is het wijzigen van het rootwachtwoord altijd genoeg geweest.
Ook het mobile-password veranderd? Of alleen die van root?sOid schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:00:
[...]
Oke, dan laat ik 'm voorlopig wel even zo. Geen tijd om alles opnieuw te fixen
[...]
Ja. Er zaten wel een paar dagen tussen, maar toch. Heb al weken/maanden een ander password erop zitten, en werd afgelopen week geconstateerd.
Raar, maar goed, het is opgelost
[ Voor 64% gewijzigd door MsG op 31-05-2010 20:04 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik denk alleen rootwachtwoord. Wat is dat mobile-wachtwoord dan?MsG schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:01:
Ook het mobile-password veranderd? Of alleen die van root?
De iPhone heeft 2 accounts, root voor (denk ik?) speciale taken
Mobile is wat je normaal gesproken bent, dingen als agenda, sms e.d. zijn allemaal onder het mobile account.
Ze staan dan ook in /private/var/mobile en niet/private/var/root
Als je dus iets vanuit SSH ingelogd met root terugzet naar /var/mobile kan het mobile account er niet naar schrijven omdat het van root is.
Ik heb ze hier beide veranderd, dan moet er niks aan de hand zijn.
Mobile is wat je normaal gesproken bent, dingen als agenda, sms e.d. zijn allemaal onder het mobile account.
Als je dus iets vanuit SSH ingelogd met root terugzet naar /var/mobile kan het mobile account er niet naar schrijven omdat het van root is.
Ook alpine.sOid schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:44:
[...]
Ik denk alleen rootwachtwoord. Wat is dat mobile-wachtwoord dan?
[ Voor 45% gewijzigd door MsG op 31-05-2010 22:14 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ahh oke, duidelijk. Raar dat ik daar nooit wat over gelezen heb in jailbreak handleidingen. Altijd alleen over het rootwachtwoordMsG schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:06:
De iPhone heeft 2 accounts, root voor (denk ik?) speciale taken
[...]
Ook alpine.
Ik ben niet zo'n hyver, bij facebook moest ik in ieder geval opnieuw inloggen.MsG schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:01:
Weet je dat wel heel zeker? Ik heb namelijk mijn iPhone meermaals geDFU'-flashed (bij de oudere jailbreaks moest het ook altijd op die manier) en nog steeds kon je dan in die zijn hyves. Volgens mij krijg je de iphone niet zondermeer clean.
Als de DFU-flash (met verse iTunes!) niet werkt, dan weet ik het zo niet. Grondiger dan DFU mode kan de iPhone niet, dus moet je handmatig mappen gaan lopen deleten via SSH.
Niet iets wat ik ga proberen
Kan kloppen, want die is het meest gevaarlijke, omdat root alles mag, en Mobile een gewone gebruiker is die niets mag, behalve bepaalde apps starten (denk aan je games en appstore programma's zoals Hyves). Dingen installeren gaat weer via het root account. Alleen, Mobile mag dus ook dingen draaien die uiteindelijk voor root zijn, al weet ik niet precies hoe dat gaat (mogelijk via SUID root, die door root moet worden gedefinieerd).
Commandline FTW | Tweakt met mate
Misschien een domme vraag hoor. Maar hoe zit dat eigenlijk als je je iPhone met Spirit hebt gejailbreaked. Kan je er dan bij via SSH? En belangrijker: kan 'iedereen' er dan bij via SSH (door gebruik te maken van je IP op het mobiele netwerk bijvoorbeeld)? Weet iemand hier meer over?
Alleen als je OpenSSH erop hebt. En ja iedereen kan erop, daarom is het zaak je SSH wachtwoord aan te passen. Via google is te vinden hoe.jpbosk schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:44:
Misschien een domme vraag hoor. Maar hoe zit dat eigenlijk als je je iPhone met Spirit hebt gejailbreaked. Kan je er dan bij via SSH? En belangrijker: kan 'iedereen' er dan bij via SSH (door gebruik te maken van je IP op het mobiele netwerk bijvoorbeeld)? Weet iemand hier meer over?
Even aanvulling op BioHazard, de meest veilige manier om SSH 'aan' te zetten is door eerst je root- en mobile-password met behulp van MobileTerminal te wijzigen (standaard is bij iedereen hetzelfde), en dan openSSH te installeren via Cydia. Maar dit is meer iets voor het topic [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2.jpbosk schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:44:
Standaard staat deze er niet op!
Maar hoe kom je er achter dat openSSH is geinstalleerd? Ik meen me te herinneren dat ie met een bepaalde Cydia app meegeinstalleerd was, maar ik kan nu zo snel niks vinden... Kan je dat ergens zien?
In Cydia kijken bij de geïnstalleerde packages of ie er tussen staat
.
En anders een SSH connectie proberen te maken?
En anders een SSH connectie proberen te maken?
Anoniem: 322716
ik hoop dat iemand mij kan helpen .
ik heb laatst een i phone gekocht simlock vrij.
ik heb een update gedaan ,wat ik niet had moeten doen.nu is mijn simlock weer terug gezet
ik kan niks doen met deze telefoon.wat ik had begrepen van iemand is dat ik moet wachten op een nieuwe software 3.1.5
wat kan ik doen om mijn sim lock toch te verwijderen,
ik heb dus tot nu toe nog geen gebruik kunnen maken van mijn i phone
zijn er meer mensen die wachten op de software of is het mogelijk onbeschadigd en zonder info te verliezen ,mijn i phone te kunnen terug zetten of toch te kunnen unlocken
please help me
ik heb een update gedaan ,wat ik niet had moeten doen.nu is mijn simlock weer terug gezet
ik kan niks doen met deze telefoon.wat ik had begrepen van iemand is dat ik moet wachten op een nieuwe software 3.1.5
zijn er meer mensen die wachten op de software of is het mogelijk onbeschadigd en zonder info te verliezen ,mijn i phone te kunnen terug zetten of toch te kunnen unlocken
please help me

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 322716 op 01-06-2010 14:11 ]
Marcel... Heb je uberhaupt de blauwe tekst gelezen die hieronder staat (bij Quickreply)...? Hier mogen we niet over praten, je bericht zal wss ook door een mod verwijderd worden. Zo breng je dit forum in gevaar.
Marcel, welkom op GoTAnoniem: 322716 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:58:
ik hoop dat iemand mij kan helpen .
please help me![]()
![]()

We willen je graag helpen. Maar het simunlocken mag op GoT niet worden besproken, behalve natuurlijk de mogelijkheden die bijv. T-Mobile biedt. Als je een T-Mobile gelockte iPhone hebt, dan kun je met hun klantenservice contact opnemen. Zij kunnen je dan verder helpen.
Overigens hebben we op GoT alleen tekst om met elkaar te communiceren. Daarom waarderen we goede interpunctie. Verder heeft het forum ook automatische regelafbreuk, dus je hoeft niet na elke regel op enter te drukken
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
weet iemand hoe ik in cydia deze source kan weghalen 
http://repo666.ultrasn0w.com
krijg hem niet gedelete..
had em gewoon om te klooien erin gezet nadat ik op een site had gezien dat je simlockvrij kon maken enz...(aantal weken geleden) maar elke keer als ik cydia start krijg ik foutmeldinge dat hij die source niet kan update etc.. kk irritant!
had em gewoon om te klooien erin gezet nadat ik op een site had gezien dat je simlockvrij kon maken enz...(aantal weken geleden) maar elke keer als ik cydia start krijg ik foutmeldinge dat hij die source niet kan update etc.. kk irritant!
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik wil mijn iPad maar voor een reden JailBreaken, multitasking.
Nu is dit heel simpel te doen via Spirit maar ik kan in Cydia geen app vinden die goed werkt. Taskswitch laat me iPad crashen (springbord stop ermee).
Hebben jullie een alternatief?
Nu is dit heel simpel te doen via Spirit maar ik kan in Cydia geen app vinden die goed werkt. Taskswitch laat me iPad crashen (springbord stop ermee).
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik gebruik op de iPhone 'backgrounder', alleen ik weet niet of deze ook functioneert met de iPad, dit is tot nu toe naar mijn idee de beste multitasking enablerMentox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:48:
Ik wil mijn iPad maar voor een reden JailBreaken, multitasking.
Hoe zit het nou precies met upgraden van mijn Ipod touch? Ik draai nu op 3.1.2 en wil graag naar 3.1.3 omdat ik prince of persia retro wil kopen. Kan ik dan gewoon de jailbreak applicatie draaien of moet ik eerst updaten naar 3.1.3. Ik heb een boel apps op me ipod staan die ik geinstalleerd heb via rockapp dus vraag ik me af of ik niet alles kwijt raak als ik eerst via de officiële wegen mijn ipod update en dan hem weer jailbreak...
Anoniem: 346219
Cydia doet het niet meer goed. Ik heb al een keer opnieuw gejailbreakt, maar het helpt niet. Als ik een source wil toevoegen blijft hij hangen op : downloading packages. Daarom wil ik graag installer.app installeren, maar ik weet niet hoe. Ook weet ik niet hoe ik hem moet downloaden! Als ik hem in de applications folder zet en reboot, zie ik wel een pictogram staan, maar hij start niet op. wie kan mij helpen?
Tick op Manage, dan Sources. Daar heb je een mooie knop bovenaan genaamd 'edit'. Handmatig toegevoegde sources kan je hiermee verwijderen. Staat hij niet bij de manually added lijst, dan moet je het package zoeken die deze repo levert en die verwijderen.rohit schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:13:
weet iemand hoe ik in cydia deze source kan weghalen
Je kan dat doen ja, upgraden en dan opnieuw jailbreaken. Maar als je niets wilt verliezen, kan je ook Firmware 3.1.3 app installeren. Hiermee kan je met 3.1.2 laten lijken of je 3.1.3 hebt. Ook je iTunes zal geen update melding meer geven. In Settings > about staat dan ook 3.1.3. Het enige wat het doet, is het faken van je firmware versie, en is ALLEEN te gebruiken als je 3.1.2 hebt. Na de switch moet je wel rebooten (optie voor in de app zelf).Tripwire999 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:24:
Hoe zit het nou precies met upgraden van mijn Ipod touch? Ik draai nu op 3.1.2 en wil graag naar 3.1.3 omdat ik prince of persia retro wil kopen. Kan ik dan gewoon de jailbreak applicatie draaien of moet ik eerst updaten naar 3.1.3. Ik heb een boel apps op me ipod staan die ik geinstalleerd heb via rockapp dus vraag ik me af of ik niet alles kwijt raak als ik eerst via de officiële wegen mijn ipod update en dan hem weer jailbreak...
Applicaties die specifiek om 3.1.3 gaan vragen sporen niet, want er is niets speciaals verandert vergeleken met 3.1.2, alle APIs zijn hetzelfde.
Installer.app is oud en werkt allang niet meer. Deze werd gebruikt ten tijde van firmware 2.x ofzo en is allang deprecated. Kan je niet gewoon via SSH of mobile terminal cydia opnieuw installeren? Als root 'apt-get install cydia'. Misschien eerst verwijderen via 'apt-get purge cydia'.Anoniem: 346219 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:52:
Cydia doet het niet meer goed. Ik heb al een keer opnieuw gejailbreakt, maar het helpt niet. Als ik een source wil toevoegen blijft hij hangen op : downloading packages. Daarom wil ik graag installer.app installeren, maar ik weet niet hoe. Ook weet ik niet hoe ik hem moet downloaden! Als ik hem in de applications folder zet en reboot, zie ik wel een pictogram staan, maar hij start niet op. wie kan mij helpen?
[ Voor 21% gewijzigd door Hero of Time op 01-06-2010 19:57 ]
apt-get zelf, via de CLI. maar dat werkt wat minder user friendly.
Je kan het doen via SSH (of een iPhonebrowser) en mobileTerminal, heb je deze?
Zou het mogelijk kunnen zijn dat door een jailbreak mijn iPad de halve tijd Push berichten geeft?
BeejiveIM geeft echt amper Push berichten. Dan open ik Beejive en blijk ik zon 20 berichten te hebben. Erg irritant!
BeejiveIM geeft echt amper Push berichten. Dan open ik Beejive en blijk ik zon 20 berichten te hebben. Erg irritant!
Heb je wel gewoon geactiveerd in iTunes? Jailbreaken heeft er niets mee te maken. Het activatieproces skippen wél.
dat wist ik ook wel.. alleen dat werkt dus nietHero Of Time schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:53:
[...]
Tick op Manage, dan Sources. Daar heb je een mooie knop bovenaan genaamd 'edit'. Handmatig toegevoegde sources kan je hiermee verwijderen. Staat hij niet bij de manually added lijst, dan moet je het package zoeken die deze repo levert en die verwijderen.
en hij is er zelf ingezet dus niet met ee package gekomen..
Is er ook een manier om de berichtgeving van een nieuwe SMS helemaal uit te schakelen (mag ook met een tweak via Cydia o.i.d.)? Gebruik nu namelijk Lockinfo, maar het is best irritant als de standaard SMS notificatie nog over het Lockinfo scherm komt. Handig aan het Lockinfo scherm is juist dat je daar kan kiezen of je erop wilt reageren (klikken) of wilt markeren als gelezen (kruisje).
En weet iemand toevallig ook hoe vaak de RSS plugin van Lockinfo ververst? En kan je dit ook zelf instellen? Kon dit zelf niet vinden namelijk. Het liefst heb ik namelijk dat ik zelf bepaal wanneer deze ververst (dus handmatig).
En weet iemand toevallig ook hoe vaak de RSS plugin van Lockinfo ververst? En kan je dit ook zelf instellen? Kon dit zelf niet vinden namelijk. Het liefst heb ik namelijk dat ik zelf bepaal wanneer deze ververst (dus handmatig).
[ Voor 22% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-06-2010 19:57 ]
In lockinfo kun je dacht ik (gebruik het zelf ook) popups blokkeren, staat ergens in de instellingen, dus dat wanneer je een nieuw sms of push notificatie ontvangt er geen melding van wordt gemaakt door middel van een popup maar dat het gewoon verschijnt op je scherm in lockinfo! Anders moet je even in Cydia kijken, er is ook een tweak dat heet 'popup blokcer' of iets in die richting!barzi schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:37:
Is er ook een manier om de berichtgeving van een nieuwe SMS helemaal uit te schakelen (mag ook met een tweak via Cydia o.i.d.)? Gebruik nu namelijk Lockinfo, maar het is best irritant als de standaard SMS notificatie nog over het Lockinfo scherm komt. Handig aan het Lockinfo scherm is juist dat je daar kan kiezen of je erop wilt reageren (klikken) of wilt markeren als gelezen (kruisje).
Heb het inderdaad in Lockinfo gevonden. Zag het toen ik zelf zocht nietEN-IS schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:52:
[...]
In lockinfo kun je dacht ik (gebruik het zelf ook) popups blokkeren, staat ergens in de instellingen, dus dat wanneer je een nieuw sms of push notificatie ontvangt er geen melding van wordt gemaakt door middel van een popup maar dat het gewoon verschijnt op je scherm in lockinfo! Anders moet je even in Cydia kijken, er is ook een tweak dat heet 'popup blokcer' of iets in die richting!
[ Voor 11% gewijzigd door Perzikvrucht op 02-06-2010 19:58 ]
Als ie meegeleverd wordt met Cydia, en op google is niets te vinden over verwijderen, dan zal t niet kunnen ben ik bang voor...rohit schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:33:
[...]
dat wist ik ook wel.. alleen dat werkt dus niet
Dat zeg ik juist net ook, kijk dan bij Packages of UltraSn0w er tussen staat. Weet haast wel zeker dat dit het geval is, anders heb je 'm niet. Je krijgt ze namelijk maar op 2 manieren: package en handmatig. Hij is iig te vinden in /private/etc/apt/sources.list.d/yellowsn0w.list. Staat in het dev-team package. Omschrijving is nogal misleidend merk ik. De repo is yellowsn0w, de omschrijving is UltraSn0w en naam is dev-team. Lekker duidelijkrohit schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:33:
[...]
dat wist ik ook wel.. alleen dat werkt dus niet

Toch vreemd dat je er problemen mee hebt tijdens het vernieuwen van de packages, ik heb er geen last van namelijk, alleen iMobileCinema die zo nu en dan werkt (oftewel, vaker down dan up).
Heb telefoon wederom niet bij de handbarzi schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:57:
[...]
Heb het inderdaad in Lockinfo gevonden. Zag het toen ik zelf zocht niet. Bedankt! Moet alleen nog weten hoe ik de RSS plugin instel op handmatig (of dat deze dat al staan). Heb geen idee waar ik kan vinden/aanpassen hoe vaak deze ververst.
Instellingen -> Lockinfo -> Plugins -> RSS -> Refresh - 1, 2, 3, etc.
Anders moet je even wederom in de instellingen van Lockinfo zelf kijken en niet bij de plugin.
Hahah wtf man.. nou doet hij het opeens welHero Of Time schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 20:26:
[...]
Dat zeg ik juist net ook, kijk dan bij Packages of UltraSn0w er tussen staat. Weet haast wel zeker dat dit het geval is, anders heb je 'm niet. Je krijgt ze namelijk maar op 2 manieren: package en handmatig. Hij is iig te vinden in /private/etc/apt/sources.list.d/yellowsn0w.list. Staat in het dev-team package. Omschrijving is nogal misleidend merk ik. De repo is yellowsn0w, de omschrijving is UltraSn0w en naam is dev-team. Lekker duidelijk.
Toch vreemd dat je er problemen mee hebt tijdens het vernieuwen van de packages, ik heb er geen last van namelijk, alleen iMobileCinema die zo nu en dan werkt (oftewel, vaker down dan up).

Edit: Nu doet die het weer niet.
weet iemand of de iphone OS 4.0 beta 1/2/3/4 al te jailbreaken is met windows? Ik heb geprobeerd om de firmware te decrypten maar dat lukt niet. Ik krijg een error. Wie kan helpen
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 346219 op 03-06-2010 21:04 ]
Wederom niet goed gekekenEN-IS schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:05:
[...]
Heb telefoon wederom niet bij de hand![]()
, ik dacht hier:
Instellingen -> Lockinfo -> Plugins -> RSS -> Refresh - 1, 2, 3, etc.
Anders moet je even wederom in de instellingen van Lockinfo zelf kijken en niet bij de plugin.

Dat haat ik ook, zelfde met mijn eigen lockinfo thema, via de plugin weather icon haalt ie maar om de 6 uur de gegevens van het weer. Ik haat het als die continu verbinding maakt, batterij is dan ook in 3 uur leegbarzi schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:54:
[...]
Wederom niet goed gekeken. Echter staat er geen "Manual" tussen. Grootste interval is 4 uur, maar daar kan ik wel mee leven (wil gewoon niet dat m'n toestel continu gegevens aan het binnenhalen is).
[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 04-06-2010 00:14 ]
Anoniem: 323791
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar ik heb een vraag over Cydia.
Met de installatie van dat programma komen een hele rits aan allerlei
externe applicaties mee en mijn vraag is dus of het kwaad kan als je al
deze meegeleverde applicaties delete en dus het programma Cydia
schade berokkend.
Met de installatie van dat programma komen een hele rits aan allerlei
externe applicaties mee en mijn vraag is dus of het kwaad kan als je al
deze meegeleverde applicaties delete en dus het programma Cydia
schade berokkend.
Dat ligt er maar net aan welke apps. Cydia is weer een schil om apt-get heen. Als je die libraries gaat verwijderen zal Cydia niet meer werken.
Ik heb een vraag over spirit: Ik heb mijn itouch 2G gejailbreakt met spirit. Vandaag deed mijn scherm het ineens niet meer. Het deed het nog wel, maar de touch niet. Ik heb zojuist hersteld met iTunes en het scherm doet het weer gewoon. Kan dit komen door de Spirit jailbreak? Ik had pas namelijk ook al dat de ipod bleef hangen bij het opstarten, toen moest ik hem ook restoren. Ongeveer een half jaar terug heb ik gejailbreakt met Blackrain, toen had ik nergens last van
Ik heb een soms een probleem dat ik geen bereik heb wat betreft wifi.
Nu heb ik een iphone 1g 16gb 3.1.3 die gejailbreaked is en mijn vriendin heeft een iphone 1g 8gb 3.0 die óók gejailbreaked is. Echter heeft zij een stuk beter bereik met wifi. gemiddeld genomen heeft zij "-15" (numerieke weergeving ontvangst) meer bereik.
Kan dit puur aan de OS liggen? en zo ja, is een downgrade relatief makkelijk te doen?
Nu heb ik een iphone 1g 16gb 3.1.3 die gejailbreaked is en mijn vriendin heeft een iphone 1g 8gb 3.0 die óók gejailbreaked is. Echter heeft zij een stuk beter bereik met wifi. gemiddeld genomen heeft zij "-15" (numerieke weergeving ontvangst) meer bereik.
Kan dit puur aan de OS liggen? en zo ja, is een downgrade relatief makkelijk te doen?
Mijn ervaring met WiFi is dat applicaties als WiFiFoFum om de een of andere reden veel meer netwerken vinden (en verbinding mee kunnen maken) dan de ingebouwde utility.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Alleen de laatste iPhone, de 3Gs, heeft signed firmwares, dus ja, je kan makkelijk terug naar een oudere versie.MuSeLive schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:36:
Ik heb een soms een probleem dat ik geen bereik heb wat betreft wifi.
MIsschien dat het ook met verborgen SSIDs om kan gaan wat betreft het scannen. Dit kan je pas zeker weten als je een Linux machine hebt en daarmee gaat scannen.Petervanakelyen schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:14:
Mijn ervaring met WiFi is dat applicaties als WiFiFoFum om de een of andere reden veel meer netwerken vinden (en verbinding mee kunnen maken) dan de ingebouwde utility.
Nee, ook met gewone netwerken. Ik kan zo bijvoorbeeld wel connecten met het schoolnetwerk met WiFiFoFum (WPA-PSK) waar ik dat netwerk niet eens zie met de standaard utility, pas wanneer ik er bijna naast sta.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Dat heb ik nu ook met het progje 'wifitrak'. Die vind bij mij op school echt 10 tallen wifi netwerken, maar allemaal met hetzelfde ssid. Dat komt doordat er meerdere routers staan en die als range expanders zijn gebruikt. misschien is dat in jouw geval ook.
Rennie-M
Rennie-M
Blackra1n maakt ook weleens dat WLAN softwarematig niet meer werkt.
Zo:
Unlock betekent ook meteen een jailbreak.
Dit wordt een herhaling van 3.0
p0sixninja heeft ook nog een mooie blogpost gepubliceerd: http://posixninja.blogspo...ress-and-new-updates.html
Het hele iPhone OS ligt gewoon bloot en met tools zoals die van p0sixninja blijft het een kwestie van dagen, voordat nieuwe exploits worden gevonden in nieuwe firmwares.
http://twitter.com/MuscleNerd/status/15571825324MuscleNerd
People still ask, but sure, with both 4.0 & iPhoneHD coming out this month, so too will the 3.1.3/4.0 carrier unlocks
Unlock betekent ook meteen een jailbreak.
p0sixninja heeft ook nog een mooie blogpost gepubliceerd: http://posixninja.blogspo...ress-and-new-updates.html
Het hele iPhone OS ligt gewoon bloot en met tools zoals die van p0sixninja blijft het een kwestie van dagen, voordat nieuwe exploits worden gevonden in nieuwe firmwares.
[ Voor 3% gewijzigd door Vanx op 07-06-2010 14:46 ]
Die tools zijn wel goed bedacht, ben benieuwd hoe dat gaat lopen!
Heb nu btw de live-stream aanstaan, ben benieuwd hoe de keynote gaat lopen
Heb nu btw de live-stream aanstaan, ben benieuwd hoe de keynote gaat lopen
weet iemand hoe ik apps gedownload van Cydia makkelijk in een lijstje kan zien? en/of kan backuppen?
Ik denk in Cydia zelf dat het meest makkelijk is. Onderin naar Manage, dan Packages.rohit schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:52:
weet iemand hoe ik apps gedownload van Cydia makkelijk in een lijstje kan zien? en/of kan backuppen?
Er is een applicatie, ik weet de naam niet zo maar die is erg vaak in dit topic langsgekomen, daarmee kun je backup maken van Cydia apps, dus apps die je via cydia hebt geinstalleerd, ook tweaks trouwens (dacht ik?). In ieder geval, het heet iets als aptbackup ofzo iets. Correct me if i am wrongrohit schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:52:
Het is idd aptbackup, maar de vraag kan beter in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 staan
.
Nou yoohooo voor mijHero Of Time schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:48:
Het is idd aptbackup, maar de vraag kan beter in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 staan.
Ik heb sinds eersgister een Ipod Touch, en ook gelijkmaar gejailbraked via spirit.
alleen als ik Cydia open en ik voeg een source toe ofwat. dan gaat na verloop vantijd 'errors geven' dat iets met http://apt.m......com niet is, ik heb firmware 3.1.3
alleen als ik Cydia open en ik voeg een source toe ofwat. dan gaat na verloop vantijd 'errors geven' dat iets met http://apt.m......com niet is, ik heb firmware 3.1.3
waar zet hij die backup dan?? op de telefoon zelf? alsk ik dan update en upgrade naar os4 (jailbreak) staat hij dan nog op de telefoon?EN-IS schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:43:
[...]
Er is een applicatie, ik weet de naam niet zo maar die is erg vaak in dit topic langsgekomen, daarmee kun je backup maken van Cydia apps, dus apps die je via cydia hebt geinstalleerd, ook tweaks trouwens (dacht ik?). In ieder geval, het heet iets als aptbackup ofzo iets. Correct me if i am wrong
Ik heb een aantal vragen die betrekking hebben op de aankomende OS 4.0
1.) Ik heb momenteel een Ipod Touch 2G, hierop draait de Spirit Jailbreak. Wat nou als ik straks wel wil updaten naar 4.0?
- Betekend dit dat ik mijn Ipod moet restoren?
- Ben ik mijn apps (cydia apps) op deze manier kwijt? Of kan ik eventueel een back-up (zoals hierboven over gesproken word) maken en zo mijn apps terug zetten op mijn OS 4.0 versie?
2.) Heb gelezen dat er al een JB is voor OS 4.0? Mooi, want wil er toch gelijk weer een JB op hebben!
- Of is deze JB alleen voor de Beta versie?
- Kan ik mijn muziek simpel overzetten als ik 4.0 draai?
Veel vragen en hopelijk veel goede antwoorden
Heb nog nooit een OS update gedaan dus ben erg benieuwd of het makkelijk gaat en niet dat ik met mijn Ipod weer vanaf scrap kan gaan beginnen, want daar zit ik niet echt op de wachten.
1.) Ik heb momenteel een Ipod Touch 2G, hierop draait de Spirit Jailbreak. Wat nou als ik straks wel wil updaten naar 4.0?
- Ben ik mijn apps (cydia apps) op deze manier kwijt? Of kan ik eventueel een back-up (zoals hierboven over gesproken word) maken en zo mijn apps terug zetten op mijn OS 4.0 versie?
2.) Heb gelezen dat er al een JB is voor OS 4.0? Mooi, want wil er toch gelijk weer een JB op hebben!
Heb nog nooit een OS update gedaan dus ben erg benieuwd of het makkelijk gaat en niet dat ik met mijn Ipod weer vanaf scrap kan gaan beginnen, want daar zit ik niet echt op de wachten.
ben benieuwd of jou 2g wel os4 aankan?Helioss schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:00:
Als het goed is kan een 2g OS 4.0 aan je beschikt dan alleen niet over alle features :
OS 4 is available for the iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4, and the 2nd and 3rd-generation iPod touch. On the other hand, the original iPhone 2G and 1st-generation iPod touch will not be able to upgrade to iOS 4, and as with every big software release, some devices will not get all the new features.
Multitasking, custom wallpaper, and Bluetooth keyboard support are only available for iPhone 4, iPhone 3GS, and the 3rd-generation iPod touch.
In the past, iPod touch users had to purchase big software releases for $9.99. Not this year. iOS 4 is a FREE upgrade for iPod touch. This is huge news for our iPod touch wielding readers.
Is even afwachten dus :
On June 24, 2010, the new iOS 4.0 software update will be available to all iPod Touch users. It will include multitasking, app folders, backgrounds, iAd, and much more.
Bron : Wikipedia
OS 4 is available for the iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4, and the 2nd and 3rd-generation iPod touch. On the other hand, the original iPhone 2G and 1st-generation iPod touch will not be able to upgrade to iOS 4, and as with every big software release, some devices will not get all the new features.
Multitasking, custom wallpaper, and Bluetooth keyboard support are only available for iPhone 4, iPhone 3GS, and the 3rd-generation iPod touch.
In the past, iPod touch users had to purchase big software releases for $9.99. Not this year. iOS 4 is a FREE upgrade for iPod touch. This is huge news for our iPod touch wielding readers.
Is even afwachten dus :
On June 24, 2010, the new iOS 4.0 software update will be available to all iPod Touch users. It will include multitasking, app folders, backgrounds, iAd, and much more.
[ Voor 13% gewijzigd door Helioss op 09-06-2010 11:33 ]
Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar ik neem aan dat er in de app zelf een uitleg staat. Volgens mij maakt het ergens een backup, deze dien je zelf even naar je pc te kopieeren en na de restore terug zetten op hetzelfde plekrohit schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:34:
[...]
waar zet hij die backup dan?? op de telefoon zelf? alsk ik dan update en upgrade naar os4 (jailbreak) staat hij dan nog op de telefoon?
Anoniem: 362310
Je zult je iPod opnieuw moeten instellen aka je backup terugzetten uit iTunes. Als je Rock gebruikt kan je al je jailbreak apps zo weer terugzetten als je een account hebt.Helioss schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:00:
Over de JB van iOS4 weet ik nog niks. En je zult je muziek weer over moeten zetten als je je OS update, helaas.2.) Heb gelezen dat er al een JB is voor OS 4.0? Mooi, want wil er toch gelijk weer een JB op hebben!
Ik heb zelf ook nog een paar vraagjes aan mensen die een iPhone 3G/ iPod Touch 2G hebben nl.: de nieuwe update bevat een hoop dingen die ik al kon of gewoon standaard had gemoeten, maar mijn JB is soms niet stabiel dus daarom zou ik dan updaten. Ware het niet dat ik 2 dingen niet zo tof vind van Apple als het gaat over de 2e gen Touch:
1. Multitasking, werkt perfect met backgrounder en circuitous.
2. Wallpaper, dit werkt helemaal goed zonder lagg of iets dus waarom kan dit niet Apple????
hoe kan ik ook alweer in mijn bestanden komen via de pc???EN-IS schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:37:
[...]
Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar ik neem aan dat er in de app zelf een uitleg staat. Volgens mij maakt het ergens een backup, deze dien je zelf even naar je pc te kopieeren en na de restore terug zetten op hetzelfde plek
dus niet de standaard muziek/fotomap ofz.. had eerst zo een programma daar kon ik de hele inhoud van de telefoon bekijken alleen ben de naam kwijt..
Bedoel je een programma als IFunBox?
Of dat je via SSH bij je files kan komen? (WinSCP)
Of dat je via SSH bij je files kan komen? (WinSCP)
Lees eens goed: On the other hand, the original iPhone 2G and 1st-generation iPod touch will not be able to upgrade to iOS 4. De iPhone 2G (de eerste iPhone) krijgt geen upgrade.Helioss schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:30:
Als het goed is kan een 2g OS 4.0 aan je beschikt dan alleen niet over alle features :
Is even afwachten dus :
hij heeft het over de ipod touch 2g he....MsG schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:28:
[...]
Lees eens goed: On the other hand, the original iPhone 2G and 1st-generation iPod touch will not be able to upgrade to iOS 4. De iPhone 2G (de eerste iPhone) krijgt geen upgrade.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Ik heb het inderdaad over de Ipod Touch 2G, dus lijkt me dat ik gewoon OS 4.0 kan upgraden met bepaalde beperkingen, ben toch wel benieuwd naar de nieuwe OS dat we proberen het gewoon.
zou het ook gewoon proberenHelioss schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:48:
Ik heb het inderdaad over de Ipod Touch 2G, dus lijkt me dat ik gewoon OS 4.0 kan upgraden met bepaalde beperkingen, ben toch wel benieuwd naar de nieuwe OS dat we proberen het gewoon.
zal es kijken naar dat ifunbox
geupgrade naar 4.0 op een mac, maar dan kan je niet meer syncen op een windows bak met itunes 9.1, hij geeft dan aan dat je itunes 9.2 moet hebben
Beste is toch iFunBox, gebruik ik zelf ook, geweldig programma, gratis en makkelijkrohit schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:03:
[...]
zou het ook gewoon proberen
zal es kijken naar dat ifunbox
Mmm, ik vind iPhonebrowser ook wel lekker werkenEN-IS schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:00:
[...]
Beste is toch iFunBox, gebruik ik zelf ook, geweldig programma, gratis en makkelijk(vind deze de beste onder iphonebrowsers!)
Krijg je als IT2G bezitter nu alleen op de release dag, de 24e een gratis update of gewoon erna ook? Kon dan niet helemaal opmaken uit de presentatie van Steve Jobs en op de site. Ben je ook nog verplicht om dan 3.1.3 erop te hebben staan of kun je van 2.2.1/2.2 ook nog updaten naar 4.0?
Volgens mij is de gehele update gratis en dus ook na de 24e. Of je vanaf 2.2 kan updaten weet ik niet, dat wordt volgens mij nergens duidelijk gemaakt.anthonycd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:46:
Krijg je als IT2G bezitter nu alleen op de release dag, de 24e een gratis update of gewoon erna ook? Kon dan niet helemaal opmaken uit de presentatie van Steve Jobs en op de site. Ben je ook nog verplicht om dan 3.1.3 erop te hebben staan of kun je van 2.2.1/2.2 ook nog updaten naar 4.0?
Op 11 mei heb ik een vraag gesteld over het jailbreaken. Zou simpel zijn maar durf het nog niet helemaal aan... maar omdat ik toch wel de voordelen zie toch nog een paar vragen:
- Als ik van te voren een backup maak, ben ik dan mijn content (sms, foto's, enz.) kwijt na het jailbreaken?
- Is het teruggaan altijd mogelijk? Is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.
- Is de procedure hetzelfde voor zowel iPhone (3GS 3.1.3 7E18) en iPad?
Nog andere dingen die ik moet bedenken voordat ik een jailbreak doe? T-Mobile lock is aanwezig, mag ook blijven voor mijn T-Mobile sim
- Als ik van te voren een backup maak, ben ik dan mijn content (sms, foto's, enz.) kwijt na het jailbreaken?
- Is het teruggaan altijd mogelijk? Is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.
- Is de procedure hetzelfde voor zowel iPhone (3GS 3.1.3 7E18) en iPad?
Nog andere dingen die ik moet bedenken voordat ik een jailbreak doe? T-Mobile lock is aanwezig, mag ook blijven voor mijn T-Mobile sim
1. Nee, je bent je gegevens niet kwijt, maar het is sterk aangeraden, om altijd een backup te maken (als je gaat jailbreaken met spirit, dan is het een kwestie van 2 minuten en je bent klaar, alles blijft zoals het washemiparo schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:25:
Op 11 mei heb ik een vraag gesteld over het jailbreaken. Zou simpel zijn maar durf het nog niet helemaal aan... maar omdat ik toch wel de voordelen zie toch nog een paar vragen:
1 Als ik van te voren een backup maak, ben ik dan mijn content (sms, foto's, enz.) kwijt na het jailbreaken?
2 Is het teruggaan altijd mogelijk? Is me namelijk nog steeds niet helemaal duidelijk.
3 Is de procedure hetzelfde voor zowel iPhone (3GS 3.1.3 7E18) en iPad?
2. Ik begrijp niet precies wat je bedoeld met teruggaan, daarom 2 antwoorden:
A - Nee, jij hebt een officiele iPhone (van T-mobile, daarom dat het ook officiele iphone heet), je kunt na het updaten van je firmware via de officiele wegens, dus iTunes niet zomaar terug naar een ander of eerder firmware. Zelfde firmware is wel mogelijk!
B - Ja je kunt terug gaan naar een toestel zonder JAILBREAK, dan dien je wel al je gegevens te backuppen want de iPhone dient hersteld te worden (firmware downloaden, shift + herstel in iTunes, firmware selecteren, en hopla, 10minuten later is het hersteld en dien je alles weer te syncen/downloaden). (Volgens mij is dit het antwoord
3. Ik dacht van wel, ik heb geen iPad dus weet het ook niet zeker. Zie iclarified.com voor tutorials/handleidingen!
Succes!
B lijkt mij ook het antwoord wat hij zoekt. Dus ja, je kan altijd terugEN-IS schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:51:
B - Ja je kunt terug gaan naar een toestel zonder JAILBREAK, dan dien je wel al je gegevens te backuppen want de iPhone dient hersteld te worden (firmware downloaden, shift + herstel in iTunes, firmware selecteren, en hopla, 10minuten later is het hersteld en dien je alles weer te syncen/downloaden). (Volgens mij is dit het antwoord)
3. Ik dacht van wel, ik heb geen iPad dus weet het ook niet zeker. Zie iclarified.com voor tutorials/handleidingen!
3. Ja, de iPad is even simpel. Er staat namelijk duidelijk 3.2 vermeld op de spiritjb site en iPad is het enige apparaat met firmware 3.2
Oh en, iFunbox is wat mij betreft ook de simpelste iPhone explorer!
Dat was al bekend. iTunes 9.2 is vereist voor iOS 4.0 GM. Je hoeft geen Developer ID ofzo meer te hebben. De officiële iTunes 9.2 download link is alleen maar beschikbaar binnen de developers kringen, maar ook makkelijk anders te verkrijgen.thomasf schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:15:
geupgrade naar 4.0 op een mac, maar dan kan je niet meer syncen op een windows bak met itunes 9.1, hij geeft dan aan dat je itunes 9.2 moet hebben
Nog twee weekjes , dan krijgen we allemaal iOS 4.0
Hmm, niet zeker of je van 2.2 naar 4.0 kan. Ik denk het wel, via een restore moet dat sowieso lukken. Volgens mij was 3.1 ook al gratis? Dat weet ik (ook) niet zeker.anthonycd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:46:
[ Voor 42% gewijzigd door Vanx op 10-06-2010 15:31 ]
Thanks! Dan ga ik het vanavond toch maar proberen... toch wel angstig maar goed, als ik mijn data kan behouden en terug naar niet jail-broken (dat bedoelde ik idd
) heb ik niks te verliezen... wish me luck
iOS 4 ook weer gekraakt zie ik, google maar even naar Redsn0w. Geen iOS 4 voor mij, wach wel tot het 'stabiel' is want ik hoor toch veel verhalen dat somige apps niet werken etc.
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Nee, van 1 naar 2 en van 2 naar 3 waren het betaalde updates. Minor releases als 3.01 naar 3.1.3 om maar iets te noemen is wel altijd gratis geweest. Major releases dus niet. Shift-restoren met een 3.x.x vanaf een 2.x kon wel gewoon. Vandaar ook mijn vraag of het alleen op de release dag gratis is of niet.Vanx schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:20:
[...]
Hmm, niet zeker of je van 2.2 naar 4.0 kan. Ik denk het wel, via een restore moet dat sowieso lukken. Volgens mij was 3.1 ook al gratis? Dat weet ik (ook) niet zeker.
Is het nu niet al de bedoeling dat apps kunnen multi-tasken, en je dus al muziek kan draaien op de achtergrond? Werkt hier niet echt namelijk, apps sluiten gewoon ookal blijven ze wel in die multi-task bar staan.
[ Voor 151% gewijzigd door Serenity op 10-06-2010 23:29 ]
Anoniem: 108824
Mijn iPhone 3Gs is momenteel gejailbreaked op 3.0.1. Aangezien sommige dingen niet meer smooth gaan (kan niet meer SSH-en, Gruppled Lockscreen info werkt niet meer), wil ik toch alles weer eens restoren. Als ik dan toch bezig ben, lijkt het me dat ik dan net zo goed naar 3.1.2 kan upgraden.
Als ik het goed begrijp moet ik dan:
1. iPhone backuppen
2. een schone 3.1.2 FW downloaden
3. restoren naar deze 3.1.2 FW
4. vervolgens JB met Blackra1n/spirit
5. "restore from backup" voor SMS/contacten/etc
To all the experts: Klopt dit?
1. iPhone backuppen
Ik ga er even vanuit dat je alleen Windows tot je beschikking hebt: Nee, omdat je een 3GS hebt, kan je niet naar 3.1.2 restoren (de firmware wordt bij Apple met een key geregistreerd, en Apple geeft voor 3.1.2 geen keys meer uit). Dus je moet dan gelijk door naar 3.1.3. Let wel op! Deze heeft de nieuwe Baseband en als je afhankelijk bent van een unlock dan moet je niet updaten!Anoniem: 108824 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 20:09:
Mijn iPhone 3Gs is momenteel gejailbreaked op 3.0.1. Aangezien sommige dingen niet meer smooth gaan (kan niet meer SSH-en, Gruppled Lockscreen info werkt niet meer), wil ik toch alles weer eens restoren. Als ik dan toch bezig ben, lijkt het me dat ik dan net zo goed naar 3.1.2 kan upgraden.
1. iPhone backuppen
Als je Mac tot je beschikking hebt: Je kan ook via Pwnagetool (alleen voor Mac) een custom firmware maken van 3.1.2, schijnbaar wordt die registratie met die key er dan uit gesloopt. Dan heb je nog steeds de oude Baseband dacht ik. Maar stel mij geen vragen of baseband en welke firmware nu welke baseband heeft en zo, want ik heb me daar niet in verdiept... Heb ik niet nodig, de mijne is origineel simlockvrij
En mogen we niet verder in gaan op unlocken, dus hou daar rekening mee met vragen en zo
Edit:
Als je naar 3.1.3 gaat, kloppen de stappen niet helemaal:
- Backup maken (Jailbreak-apps, dus apps uit Cydia die niet in iTunes staan, worden niet automatisch gebackupped!)
- Restoren naar 3.1.3
- Zorgen dat je bij iTunes eerst je telefoon activeert! Dus 1e keer aansluiten, ik zou backup nu alvast terug zetten.
- Jailbreak (Spirit!) eroverheen, Blackra1n werkt niet op 3.1.3
- Laten syncen enz.
[ Voor 11% gewijzigd door Ruubster op 10-06-2010 20:52 ]
Ik ben een Mac gebruiker en mijn 3Gs is niet (origineel) simlockvrij. Als ik het zo lees dan zitten er nogal wat haken en ogen aan. Ik denk dat ik dan het beste kan restoren naar een Custom FW die ik eerder heb gemaakt....

Dat ligt eraan: Komt je iPhone van T-Mobile af, en heb je een T-Mobile simkaart? Dan loop je geen gevaarAnoniem: 108824 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:01:
Ik ben een Mac gebruiker en mijn 3Gs is niet (origineel) simlockvrij. Als ik het zo lees dan zitten er nogal wat haken en ogen aan. Ik denk dat ik dan het beste kan restoren naar een Custom FW die ik eerder heb gemaakt....
Dus dan zou ik nu gewoon kunnen upgraden naar 3.1.3. Maar stel dat ik later een ander SIM-kaartje erin prop (bijv. van Telfort) dan heb wel een probleem, of niet?
Bedenk me ook net dat iOS4 binnenkort uitkomt. Kan ik beter daarop wachten...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 108824 op 11-06-2010 09:50 ]
Anoniem: 107960
Nee, apps moeten eerst geüpdatet worden om de juist API's hiervoor te ondersteunen, tot die tijd zullen ze (nauwelijks) geen baat hebben bij het multitask verhaal.Serenity schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:43:
Is het nu niet al de bedoeling dat apps kunnen multi-tasken, en je dus al muziek kan draaien op de achtergrond? Werkt hier niet echt namelijk, apps sluiten gewoon ookal blijven ze wel in die multi-task bar staan.
Klopt, ze hebben voor iOS4 waarschijnlijk al een lek die ook in de final version komt, dus die zal snel gekraakt zijn. En oke, dan mss nog 1 ding over unlock, ik hoor het wel als t niet mag: Er is ook al een lek in de Baseband gevonden, dus er komt ook waarschijnlijk snel een nieuwe unlock uit. Gewoon nog 3 weken wachten lijkt meAnoniem: 108824 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:46:
was helemaal vergeten dat de huidige iPhone idd van T-mobile is!
Dus dan zou ik nu gewoon kunnen upgraden naar 3.1.3. Maar stel dat ik later een ander SIM-kaartje erin prop (bijv. van Telfort) dan heb wel een probleem, of niet?
Bedenk me ook net dat iOS4 binnenkort uitkomt. Kan ik beter daarop wachten...
ik wil graag mijn iPt jailbraiken maar weet niet precies hoe ik dat moet doen, welk programma.
versie: 3.1.3 (7E18)
model: MB531NF
kan ik deze met het programma 'Spirit' jailbreaken of een ander programma? en wat bedoelen ze met: Syncing with iTunes before trying this is highly recommended.
moet ik dan eerst mijn iPt synchroniseren met iTunes en dan Spirit starten?
mijn pc draait op windows, als dat van belang is
kan ik deze met het programma 'Spirit' jailbreaken of een ander programma? en wat bedoelen ze met: Syncing with iTunes before trying this is highly recommended.
[ Voor 33% gewijzigd door Nikeee op 11-06-2010 16:03 ]
Heeft iemand al iets op bijv. Twitter vernomen van Spirit voor iOS 4.0 GM? Ik wilde weer te snel de nieuwe versie hebben
Dat 'sync with iTunes' is puur een backup maken, voor het geval een aantal dingen niet helemaal lekker gaan. Verder moet je idd Spirit gebruiken omdat je geen andere methode hebt voor 3.1.3.Nikeee schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:48:
ik wil graag mijn iPt jailbraiken maar weet niet precies hoe ik dat moet doen, welk programma.
@thewongandonly,
Als je toch wilt restoren, maak dan een custom firmware van 3.1.2 (denk niet dat pwngtool al werkt met 3.1.3). Hiermee heb je nog geen last dat een hoop apps niet meer functioneren als je naar iOS 4 gaat door API aanpassingen. Ik denk dat het wel eventjes kan duren voordat alle JB apps (en ook die in de appstore) volledig geschikt zijn voor iOS 4. Hierom wacht ik totdat de apps die ik gebruik hier goed mee werken.
heb hem net gejailbreakt en was zo klaar! ben er zeer tevreden over en ben al bezig dingen binnen te halen 
thanks for the help!
thanks for the help!
Vandaag Multi-tasken enabled op een 3G, maar moet toch zeggen dat het best lekker loopt. Je merkt wel dat het een beetje laggy is, maar niet echt extreem tegenover de normale snelheid van de 3G.
Heb alleen geen idee hoelang de batterij het vol houd, of wanneer er veel apps open staan als er dan nog mee te werken valt.
Zullen zien hoelang dit vol te houden is
Of zijn er al mensen die erachter zijn gekomen dat dit echt niet werkt op een 3G?
Heb alleen geen idee hoelang de batterij het vol houd, of wanneer er veel apps open staan als er dan nog mee te werken valt.
Zullen zien hoelang dit vol te houden is
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.
Het bespreken van alle aspecten van het jailbreaken is toegestaan, maar er mag niet worden ingegaan op simunlocken of warez.
Bespreek de applicaties in [iPhone & iPod touch] Applicaties via Cydia en Rock! Deel 2 & mods in [iPhone & iPod Touch] Post hier je mods.