Erg interessante USB scope volgens mij, ik overweeg om 'r een te bestellen, wat denken jullie ervan?
https://www.kickstarter.c...oscilloscope?ref=category
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ziet er aardig uit.JDTeunis schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:31:
Erg interessante USB scope volgens mij, ik overweeg om 'r een te bestellen, wat denken jullie ervan?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 10:28 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Ik heb zojuist even een testje gedaan met deze spanningsregelaar.Ploink schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:15:
Ik heb onlangs deze in een schakeling gezet. Je hebt ze ook voor 12V/5V.
[afbeelding]
Je kan hem gebruiken als 7800 replacement, maar je moet wel even de datasheet raadplegen voor de juiste ontkoppel condensator. Dit is geschikt als je toch je eigen schakeling bouwt of een bestaande 7800 vervangt, maar anders zou ik een andere oplossing zoeken.
Verwijderd
plaatje is klikbaarRobV schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:59:
Wat moet die Hantek dan wel niet kosten? Vast veel meer dan de $200 scope
Ik neem aan dat je op GoT bedoelt? Mogelijk hier: Duurzame Energie & Domotica. Specifiek hier: LEDs; de verlichting van de toekomst? --> Ervaringen deel II. Maar het is wel een redelijk specifiek iets.TF schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:45:
/off ik wil graag een vraag stellen over de ervaringen met (led) verlichting in een vloer. Waar kan ik dan het beste zijn
Zonde dat ze zulke oude digitale techniek gebruiken.Hans1990 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:03:
Voor de prijs sja... Ik zie 2 problemen:
- Veel te kleine sample buffer.
- PIC micro USB verbinding als bandwidth bottleneck
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Gaat ook niet, die verwachten AC.Ploink schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:14:
Als je 12V had kon je eventueel volstaan met een standaard LED spotje,
Zo heb ik ook lange tijd gefietst idd. Maar niet met een slangenklem natuurlijk.Wat ik zelf het eenvoudigst vind, koop een zaklamp met 2 standen (hoog/laag) en bevestig deze met twee slangenklemmen aan je stuur. Dan heb je groot licht voor in het bos en gewoon licht voor in de stad. Wat batterijen betreft is een 18650 zaklamp het prettigst.
Nee hoor. Ik heb wat LED voedingen thuis liggen en die zijn DC.
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Bedankt, ook de anderen die hebben gereageerd, voor de info. Zo'n vermoeden had ik al, ik heb inderdaad ook een Cree5 zaklamp + een stuurmount ervoor voor langere afstanden in het donker. Het gaat echter om een oude tourfiets, die een hele mooie koplamp voorop een rekje heeft staan. Ik vind het daarom een beetje zonde om een zaklamp te gebruiken. Het zou bijvoorbeeld perfect zijn als de led van de zaklamp, in de koplamp gebouwd zou kunnen worden, samen met die 2 standen. Maar dat gaat me waarschijnlijk de pet een beetje te boven.Ploink schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:14:
Als je 12V had kon je eventueel volstaan met een standaard LED spotje, maar anders heb je toch echt een weerstand, of beter nog, een LED driver voor nodig.
Je moet LED, driver en koeling op elkaar afstemmen. Dat is ook afhankelijk van hoeveel vermogen je nodig hebt. Is een wit lichtje genoeg of wil je tegenliggers verblinden?
Wat ik zelf het eenvoudigst vind, koop een zaklamp met 2 standen (hoog/laag) en bevestig deze met twee slangenklemmen aan je stuur. Dan heb je groot licht voor in het bos en gewoon licht voor in de stad. Wat batterijen betreft is een 18650 zaklamp het prettigst.
Je zou een van deze LED's kunnen kopen en die op een stuk metaal (aluminium/koper) schroeven voor de koeling:yorkick schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:31:
[...]
.... Het zou bijvoorbeeld perfect zijn als de led van de zaklamp, in de koplamp gebouwd zou kunnen worden, samen met die 2 standen. Maar dat gaat me waarschijnlijk de pet een beetje te boven.
We do what we must because we can.
[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 30-01-2014 09:04 ]
Verwijderd
' kijke kijke maar nie kope 'fish schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:02:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:02:
[...]
plaatje is klikbaar
[/quote]
60 Mhz, en geen bnc plug voor een fatsoenlijke probe
jawel maar een beetje verstopt op de fotos
Bedankt! Ik ga me hier even over inlezen, ik vind het wel de moeite waard om het meteen goed te doen, en zo'n projectje kan voor mij wel leerzaam zijn. Nu vind ik het wel handig om die case met 4 penlights te gebruiken, aangezien daar ook een on/off switch op zit. Dan moet er dus een weerstand tussen de driver en de case? Die hi/lo functie laat ik maar achterwege.Ploink schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:55:
[...]
Je zou een van deze LED's kunnen kopen en die op een stuk metaal (aluminium/koper) schroeven voor de koeling:
http://dx.com/p/cree-xr-e...ium-star-228lm-at-1a-2394
http://dx.com/p/cree-xm-l...ght-black-3-0-3-5v-158753
Die tweede led is veel krachtiger, maar als je hem aanstuurt met slechts 1A wel zeer efficiënt en heel degelijk.
Dit is een degelijke driver:
http://dx.com/p/17mm-1050...ight-diy-dc-3-4-5v-127687
De AMC7135 chips op deze driver mogen 6V hebben, maar dan moeten ze wel goed gekoeld zijn. Beter is het om dan maar 3 penlights te gebruiken of een lithium batterij.
De LED heeft 3.2-3.4V nodig, plus een 0.12v Dropout voor de driver, dan heb je met 3 oplaadbare penlights van 1.2V nog 100% licht intensiteit.
Een goede driver met hi/lo functie heb ik niet gevonden, wel met 5 modes:
http://dx.com/p/3-6v-5-mo...-1000mah-3-7v-output-7426
Deze gebruikt dezelfde AMC7135 driver chips die elk 350mA leveren. Als de intensiteit te hoog is, kun je er gewoon een verwijderen.
Verwijderd
ik heb 2 van die straalkachels laatst opgeruimd .. heb nu CVfish schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:37:
Ik heb teminste een echte met een crt
zoeentje die moet opwarmen. die je af moet stellen, die je niet vertelt wat die piek piek waarde is waar je het teminste zelf kan allemaal kan uitzoeken. en waarmee je een inbreker serieus pijn kan doen als die in de buurt komt
Daar ben ik ook benieuwd naar, heb mijn oude analoog Philips laten vallen van ongeveer 2meter van een schap, en je raad het al, harde klap en de crt kapot. Heb nu aan maat gegeven die probeert om werkend te krijgen. Ik ga opzoek naar nieuwe, eentje uit deze eeuw.RobV schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:17:
Kan iemand mij trouwens een digitale instap scope adviseren?
[ Voor 55% gewijzigd door mad_max234 op 30-01-2014 11:39 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Dat lijkt me erg weinig. Heb je al andere kanalen geprobeerd, kan zijn dat je gestoord word op jou gekozen kanaal. Er is een arduino sketch voor poor man scanner, kan je interferentie mee opsporen.Sprite_tm schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:31:
Ben ik de enige die een knaken-range haal met die nRF24l01-modules? Ik heb de standaard 1-euro-units en ik haal binnenshuis, maar met een zichtverbinding tussen de twee modules, net de 10 meter. Door een muur is dat nog minder, slechts een meter ofzo Is er iets wat ik kan doen om die verbinding wat te verbeteren? Ik heb al een van de modules vervangen door eentje met een LNA en een externe antenne, maar 't lijkt er niet veel beter van te worden.
[ Voor 66% gewijzigd door mad_max234 op 30-01-2014 11:44 ]
De meeste 1-euromodules hebben ongematchte crappy antennes, dus het is niet vreemd dat je daar slechte range mee haalt. De meeste cheapo modules zijn gemaakt op totaal niet impedance-controlled PCBs waar de koperdikte waarschijnlijk >50% verschilt over het paneel, en ze kopiëren gewoon de reference design van Nordic.Sprite_tm schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:31:
Ben ik de enige die een knaken-range haal met die nRF24l01-modules? Ik heb de standaard 1-euro-units en ik haal binnenshuis, maar met een zichtverbinding tussen de twee modules, net de 10 meter. Door een muur is dat nog minder, slechts een meter ofzo Is er iets wat ik kan doen om die verbinding wat te verbeteren? Ik heb al een van de modules vervangen door eentje met een LNA en een externe antenne, maar 't lijkt er niet veel beter van te worden.
Mijn ervaring, gedkoopste module laagste snelheid en hoogste zend vermogen:Sprite_tm schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:31:
[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 30-01-2014 12:16 ]
[ Voor 37% gewijzigd door Sprite_tm op 30-01-2014 12:17 ]
[ Voor 57% gewijzigd door mad_max234 op 30-01-2014 12:29 ]
Verwijderd

[ Voor 61% gewijzigd door mad_max234 op 30-01-2014 13:46 ]
Knutsel een mooie dummy batterij van een lange schroef in een houten staafje oid. Voordeel is, hij gaat nooit leeg dus je hoeft er altijd maar 3 te vervangenyorkick schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 10:53:
[...]
Bedankt! Ik ga me hier even over inlezen, ik vind het wel de moeite waard om het meteen goed te doen, en zo'n projectje kan voor mij wel leerzaam zijn. Nu vind ik het wel handig om die case met 4 penlights te gebruiken, aangezien daar ook een on/off switch op zit. Dan moet er dus een weerstand tussen de driver en de case? Die hi/lo functie laat ik maar achterwege.
Persoonlijk denk ik dat een goed ontworpen PCB antenne betere prestaties biedt dan een goed ontworpen keramische antenne.mux schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:45:
[...]
De meeste 1-euromodules hebben ongematchte crappy antennes, dus het is niet vreemd dat je daar slechte range mee haalt. De meeste cheapo modules zijn gemaakt op totaal niet impedance-controlled PCBs waar de koperdikte waarschijnlijk >50% verschilt over het paneel, en ze kopiëren gewoon de reference design van Nordic.
Je hebt meer kans op succes als je de wat duurdere modules met keramische antennes uitprobeert.
Zou je die lib's hier kunnen posten?Sprite_tm schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:24:
Ik heb zelf een libje geschreven. Zo moeilijk is 't in principe niet en ik houd ervan de aansturing daadwerkelijk in de vingers te hebben. (Plus heb ik 't nu mooi abstract: mijn zendstation bestaat uit een FT232 met een PC en nRF2401 eraanvastgeknoopt, mijn ontvanger is een AVR+nRF2401 en ze draaien beide dezelfde higher-level code.) Ik kan prima registers uitlezen maar niet nu: mijn hardware ligt nog op mijn buro thuis
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Jawel hoor, geen probleem. Met een extra batterij wordt de driver te heet, want die is onvoldoende gekoeld. Je kan dat eventueel wel verbeteren met een extra heatsink.marcop23 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:48:
...
En tenslotte, als je 3 AA batterijen gebruikt, en de Vf van de led is ergens op 3.2V, dan kan je de batterijen niet helemaal leegtrekken. Als je 4 AA batterijen gebruikt wel, maar dan heb je weer een extra batterij nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door mcDavid op 31-01-2014 10:20 ]
...waarschijnlijk heeft hij de ingangswaarde bij 230V afgelezen.memphis schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:20:
Lijkt mij stug dat die lader 20mA is....
Heb je de kosten +10$ en de levertijd maart (!) gezien?Boinkie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:23:
Haal dit van de verkoper zijn pagina af :-) Ben zelf niet bekend met dit maar vind het wel leuk om te knutselen
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649
Absoluut relatief, relatief absoluut.
[ Voor 21% gewijzigd door Hans1990 op 31-01-2014 10:36 ]
Ja hee.. het zijn 50LED's die per stuk 5V/20mA vragen. Als de LED's in serie staan heb je 50*5V = 250V bij 20mA nodig en als ze parallel staan (wat wel zo zal zijn), dan heb je 50*20mA = 1A bij 5V nodig.Boinkie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:23:
Haal dit van de verkoper zijn pagina af :-) Ben zelf niet bekend met dit maar vind het wel leuk om te knutselen
http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1497.l2649
[ Voor 12% gewijzigd door WVL_KsZeN op 31-01-2014 10:29 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Sja, chinees nieuwjaar heh. Meeste webshops uit die hoek zijn gewoon een maand uit de running.alaintje schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:25:
[...]
Heb je de kosten +10$ en de levertijd maart (!) gezien?
Sowieso lijkt het niet heel goedkoop.
[ Voor 8% gewijzigd door mcDavid op 31-01-2014 10:31 ]
22 januari besteld gister binnengekregen!alaintje schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:25:
[...]
Heb je de kosten +10$ en de levertijd maart (!) gezien?
Sowieso lijkt het niet heel goedkoop.
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Zijn toch zat bestaande atmega libs in omloop? Arduino NRF24 lib is imo wel goede, heb die ook gebruik ook wat te spieken toen ik lib voor Xmega heb geschreven. Die NRF24 arduino lib kan je heel snel porten naar avr, bijna 1 op 1, als je c gebruikt hoef je alleen maar aantal stukjes weg te halen die betrekking hebben op C++ classes.Atlas schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:26:
[...]
Zou je die lib's hier kunnen posten?Ik heb er ook een aanteal besteld dus kan wel wat hulp gebruiken
Dat is altijd rond deze tijd, ligt heel china stil. Zelfde heb je ook met mid autumn feestdagen, dat is meestal eind september begin oktober, hele week ligt alles stil, vaak zelfs twee weken. Heb wel eens 8 weken moeten wachten op printjes van seeedstudio die rond eind september had besteld, pcb verwerking zat twee weken dicht maar namen wel orders aan, ze hebben weken nodig gehad om alles weg te werken.alaintje schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:52:
Ja merk t. Krijg mijn meuk van 4 januari nog niet binnen. Heb altijd alles in 2 weken. Maar die verkoper zou wel iets eerder al vakantie hebben genomen.
[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 31-01-2014 14:34 ]

[ Voor 30% gewijzigd door Boinkie op 31-01-2014 15:39 ]
[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 31-01-2014 21:17 ]
Je kunt de RPi voeden met 5V via zijn GPIO connector.Hans1990 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:25:
Volgens mij heeft de GPIO header van een RPi ook een 5V pin zodat je de RPi daarmee kan voeden, maar ook voeding af kan halen? Dat weet ik niet zeker hoor, nooit echt met mijn RPi veel gespeeld.

Verwijderd
[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 23:47 ]
[ Voor 4% gewijzigd door sloth op 08-05-2014 17:39 . Reden: opgelost ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
[ Voor 19% gewijzigd door Ploink op 03-02-2014 13:36 ]
Dit kun je met wat tijd en geduld prima zelf. En anders moet je even inderdaad langs een tweaker die dit graag doet. Ik zit zelf in Den Haag en als je met een losse print aan komt gaat het heel snel.sloth schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 22:11:
De backlight van m'n Samsung 226BW monitor flikkert na een coldboot, en het duurt 15min voordat de backlight weer aangaat en alles normaal is.
Dit filmpje laat duidelijker duidelijker zien wat ik bedoel:
[video]
Na wat speurwerk lijkt het erop dat de condensators lekken of aan vervanging toe zijn, en er zijn verschillende DIY guides die laten zien hoe je ze vervangt.
Bijvoorbeeld:
[video]
Helaas ben ik zelf niet zo handig met solderen, en al helemaal niet met condensators.
Is er iemand die een medetweaker uit de nood wil helpen door me hier mee te helpen? Liefst omgeving Eindhoven, en tegen vergoeding uiteraard
[ Voor 25% gewijzigd door Boudewijn op 03-02-2014 17:05 ]
Verwijderd

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 12:13 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 04-02-2014 12:04 ]
Verwijderd
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 12:10 ]
Wat bedoel je precies?Icekiller2k6 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:46:
vraagje als ik een stappenmotor sturing zou willen isoleren gaat dat met bv NPN's?
Kort uitgelegd heb een bestaande aansturing van een CNC machine deze is echter op gesloten software gemaakt en de sturing is zwaar veroudert.
Ik heb momenteel een arduino nano verbonden met de step/dir van de punten, dit werkt maar zou het liefst de 2 apart wegens kortsluiting etc. Het gaat dus om 9pins (2*X,2*Y,2*Z + 3x homelimits)
5v en GND is beschikbaar.
edit:
I guess the actual question is: zijn NPN's hier snel genoeg voor?
[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 04-02-2014 12:36 ]
[ Voor 42% gewijzigd door Icekiller2k6 op 04-02-2014 13:37 ]
Verwijderd

Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq