| ||||||||||||||
![]() |
[Voor 9% gewijzigd door Ibex op 19-05-2009 07:14]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
| ||||||||||||||
![]() |
[Voor 9% gewijzigd door Ibex op 19-05-2009 07:14]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl
Nou, ik heb de 7812 eens van 2 C'tjes voorzien. Die cd-speler kost een paar centen en die C'tjes kosten geen drol.dalus schreef op maandag 18 mei 2009 @ 23:39:
Ach moet kunnen toch. Minimal engineering als het maar voor even werkt is het goed zat. Veiligheid is ook niet van belang. Pay peanuts get monkeys
Zoals je hier ziet zijn het 3 78xx en 3 LM3xx-en.Boudewijn schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 17:55:
Er zitten 4 LM's op de 'audioprint' in 1 lijn. Die bedoel ik primair.
Een 7805, een 317 (variabele regulator , was 16V ofzo) , een 12 en ik gok een 7905 (opamp!).
De 05 en de 12 stonden te oscilleren, de rest niet echt.
Maar dat is hier Boudewijn in "Hi-fi uit China vs. de bekende commercie..." ook wel op zijn plaats geloof ik.
Blijkbaar.Ik heb daar trouwens de oscillatie van die 7805 gemeten en vervolgens een 7812 verderop op de print. Dat oscilleerde ongeveer even hard, waarna ik die 7812 voorzien heb van condensatortjes. Kan dat een factoor 100 schelen?
[Voor 13% gewijzigd door mace op 19-05-2009 21:53]
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
[Voor 60% gewijzigd door PRaGA88 op 24-05-2009 21:33]
[Voor 4% gewijzigd door Speedsmile op 28-05-2009 00:08]
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
[Voor 5% gewijzigd door oddish2211 op 30-05-2009 09:37]
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Anoniem: 277669
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
IC1 en IC2 zijn niet in staat om de gain helemaal tot nul te regelen (zie datasheet). Minimum is een factor 1 (0dB) en maximum iets van 66dB versterking. En als je goed oplet, schakel ik hem naar line-level door pennen 1 en 8 te onderbreken, bij open-circuit is de gain van die INA217 namelijk 0dB.jeronimo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:20:
Stoney3K, een paar opmerkingen over je schema.
Je oplossing voor je volume regeling kan beter. Door die direct aan IC1 en IC2 te knopen kun je het volume wel naar 0 regelen. Ook je panorama is m.i niet goed, je kunt ook nu niet naar 0 regelen. En je ontwerp mist een sommeerversterker. Het is dus nog geen echte mixer.
Een optie zou kunnen zijn om ipv volume en panorama, 2 mono pots te gebruiken. Ook zou ik er 1 of 2 stereo lijningangen bij maken.
Dan is het dus meer even een schema'tje eromheen bakken en de boel in elkaar zetten. De rest van mijn opstelling draait verder op 12V en 5V, dus dan ben ik in verhouding snel klaar.Voeding ontwerpen? Een 12V naar +/- 15VDC omzetter is redelijk goedkoop als bouwsteentje te koop. Wel goed filteren om alle rommel tegen te houden.
[Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 16-06-2009 00:47]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
[Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 26-06-2009 13:07]
Druppeltje smeltlijm werkt nog beter.Sprite_tm schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:05:
Stukkie duc[k|t]tape over het gaatje heen helpt vaak prima bioj die dingen.
[Voor 22% gewijzigd door DJSmiley op 26-06-2009 13:12]
[Voor 11% gewijzigd door mux op 28-06-2009 22:14]
4 opvolgende pinnen is in zoverre handig dat ik die driver al heb en het niet m'n intentie was hier meer dan een paar uurtjes aan te besteden. Wat PWM betreft was eigenlijk mn idee om dat in software te doen om de ADCs goed te kunnen synchroniseren maar stiekum is jouw oplossing beter en eigenlijk hoe het moetAnoniem: 228838 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:49:
[...]
4 opvolgende pinnen is toch helemaal niet nodig? Het kan je een aantal kloktikken schelen maar denk je echt dat je die zult missen?
[...]
Als ik het goed begrijp wil je PWM voor de FETS gebruiken, waarom gooi je die dan niet op OC1A en OC1B? Hardware matige PWM, dan doe je je ADC in free running mode en update je OCR1A en OCR1B wanneer de conversie klaar is. Let wel op dat je bij freerunning iedere keer 1 conversie kwijt raakt i.v.m. omschakelen. Je kan alle drie samplen in 78 cycles.
ik zou ook pull-ups voor i2c toevoegen.
[edit]
Heeft zo'n lm2575t niet een veel hoger rendement?
[Voor 11% gewijzigd door mux op 29-06-2009 20:13]
[Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2009 15:12]
[Voor 8% gewijzigd door JER00N op 03-07-2009 16:10]
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
[Voor 9% gewijzigd door Skeltenaer op 19-08-2009 13:49]
www.conrad.nl -> zoek op Breadboard en zie daar, meer dan 20 hits?joesoef schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:37:
Iemand toevallig een id waar ik deze kan bestellen (liefst NL) ? Vooral de genummerde opdruk en gekleurde lijntjes is voor mij een uitkomst.
[afbeelding]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
[Voor 20% gewijzigd door Zjosh op 31-08-2009 22:10]
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Dáár had ik nou weer niet aan gedachtSprite_tm schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 22:55:
Hip en ik moet zeggen dat ik er nog niet aan gedacht heb, maar volgens mij heb ik dan toch uiteindelijk (even alle onderdelen ideaal gesteld) op het moment dat s2 sluit een condo die zich zonder stroomlimieten over een LED ontlaad? Dan heb ik dus alsnog een voorschakelweerstand nodig om die led niet stuk te laten gaan.
Dat kan toch gewoon? (bedacht ik me later) 3 maal:Sprite_tm schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:26:En 3 spoeltjes: heb ik ook al aan lopen te denken, maar remember: de anodes van de leds zitten per definitie aan elkaar.
I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.
Voor de ingang is het ten eerste de vraag wat voor soort signaal er geleverd wordt.Dogooder schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:03:
Ik zit al een tijdje te zoeken, maar ik kom er niet helemaal uit. Wellicht weten jullie een nette oplossing.
Ik wil op een oude motor (1 cylinder, '83) een microcontroller aansluiten. Uit eerdere ervaringen weet ik dat het electische circuit van deze motor alles behalve stabiel is. Spanning fluctueert van 11,8 tot 16 volt tussen uit en volgas, invloed van de bobine nog niet meegerekent. Voor de voedingsspanning kan ik een nette voeding maken met genoeg C'tjes en een LM7805. Maar ik zit een beetje met mijn input kanalen, waarvan ik er 3 heb. Deze komen ook van het motorcircuit af en zijn ook ernstig verstoord. Moet ik voor deze kanalen ieder een eigen voeding inrichten, ookal is het vermogensverbruik minimaal? Of weten jullie hier een net alternatief voor? Zelf zat ik te denken aan misschien een octocoupler, maar dat is weer lastig met fluctueerenede voltages.
[Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 02-09-2009 22:43]
If you do not change direction, you may end up where you are heading
[Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 03-09-2009 21:15]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
[Voor 0% gewijzigd door BlackWhizz op 09-09-2009 22:54. Reden: Tags verkeerd]
Altijd leuk, zichtbare vooruitgangMr.Qips schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:49:
Jeps jeps, ontwerpprakticum inderdaad. En vandaag hebben we beeld.
[Voor 15% gewijzigd door Tomfish op 15-09-2009 17:59]
Inmiddels heb ik het probleem opgelost, het was waarschijnlijk idd stack overflow. Ik had een nogal vieze interrupt routine (met veel te veel code en delay loops etcJER00N schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:13:
[...]
Hm, wellicht dat dat het dan kan zijn. Heb geen idee eigenlijk wat een stack overflow precies inhoudt dus dat moet ik van 't weekend maar eens gaan uitzoeken
[Voor 14% gewijzigd door JER00N op 21-09-2009 14:02]
[Voor 5% gewijzigd door mux op 29-09-2009 23:22]
Ik heb een mooi opampje gevonden voor de job, goede gain bandwidth verhouding en 2.5Volt.ssj3gohan schreef op woensdag 30 september 2009 @ 00:49:
Ik zat eerst te denken aan gewoon een niet-inverterende opamp en de transfer uitrekenen (zegt dat je ook wat?), want dat levert nog steeds een prima resultaat op, alleen niet zo lekker lineair. Table lookup in een microcontroller oid lost dat op, of misschien kun je een hoop termen uit je transfer laten vallen of versimpelen zodat je het analytisch kunt benaderen.
Maar als je het echt lineair wil hebben... misschien één opamp als buffer (follower) gebruiken? Dat heeft een typische impedantie van ~1-100 MOhm
edit: gain, bandwidth, hoeveel wil je daarvan?
Appeltaart is lekker!
[Voor 5% gewijzigd door real_FireFly op 14-10-2009 13:52]
ssj3gohan schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:48:
Ik ga het niet uitleggen, enkel quoten:
[...]
Nogmaals:
[...]
Trek zelf uw conclusies
[Voor 10% gewijzigd door dalus op 30-10-2009 11:21]
High Powered Madness
[Voor 7% gewijzigd door Kaj. op 04-11-2009 14:07]
[Voor 30% gewijzigd door it0 op 09-11-2009 23:20. Reden: Nog 1 vraag]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Dat kan wel maar het als je maar 1 transistor gebruikt dan kun je hem óf snel opladen óf snel ontladen maar niet beide, je heb namelijk voor het opladen/ontladen een weerstand nodig.it0 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:42:
Ja maar als ik hem met 12v wil schakelen dan heb ik nog een mosfet nodig en die heb ik nu niet liggen.
En ik wilde dus met de transistor dus 12v schakelen, maar het is dus duidelijk dat je dat niet met een transistor kan. De reden dat ik dat wilde was dus om de gate sneller te chargen..
Bestaat er iets simpels dan waarmee je dus met logic 12v kan schakelen?
ssj3gohan schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:18:
steekjepuntineenbolmetaaltroepenhijisautomagischmeteenschoonjoepiemnsoldeerboutgaatnulangermee.
Appeltaart is lekker!
Mag ik je dat even heel snel uit je hoofd praten? Je ooglens is ondoorzichtig voor de 10600nm die uit je CO2-laser komt. Dat houdt in dat je lens de energie absorbeert en als het materiaal van je lens heter wordt dan 40 graden gaat het coaguleren (denk aan een gekookt eitje) en heb je effectief iets wat 'staar' heet. Je bent hooguit niet voor altijd blind, want je ooglens kan vervangen worden. De kunststof lens die je dan krijgt is wel doorzichtig voor IR, en de tweede keer dat het fout gaat kun je jezelf echt blind maken.LED-Maniak schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:03:
Bij infrarood is dat niet heel erg, je oog is daar niet gevoelig voor.
For example, some people exposed to high power Nd:YAG laser emitting invisible 1064 nm radiation, may not feel pain or notice immediate damage to their eyesight. A pop or click noise emanating from the eyeball may be the only indication that retinal damage has occurred i.e. the retina was heated to over 100 °C resulting in localized explosive boiling accompanied by the immediate creation of a permanent blind spot.
I don't like facts. They have a liberal bias.
[Voor 8% gewijzigd door TommyboyNL op 25-11-2009 22:49]
Ik dacht dus eerst ook dat die ronde zwarte uitgang composiet zou moeten kunnen uitsturen. Die uitgang is een zogenaamde 7 pins S-video connector. Ik heb ook nog zo'n kabeltje liggen: van 7 pins naar composiet. Maar die werkte ik niet. Ik heb het zaakje doorgemeten:mace schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:58:
Je kan niet van component naar RGB op een makkelijke manier, komt wel even wat bij kijken.
Je kan het beste even een ander kabelje regelen want die ronde zwarte uitgang moet ook composiet kunnen uitsturen.
Dat van het decoder-ICtje zie ik ff als laatste optieDJSmiley schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:58:
[...]
Zit er op het decoder-ICtje wat component uitgooit geen S-video of composiet output die je, adhv de datasheet, eraf kan tappen?
Overigens zie ik op de site van asus gewoon staan:
TV Output Yes (S-Video to Composite)
Daar wordt nergens component genoemd..... ook dat kabeltje wat jij hebt wordt niet genoemd. Hoort dat kabeltje wel bij DIE videokaart?
Dat plaatje komt niet van de asus website... Het enige wat ik heb is dat HDTV-kabeltje.DJSmiley schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:43:
[...]
En op dat plaatje zie je ook een geel blokje en een composiet kabel.... dan ben je toch bij wat je wilt bereiken? en een S-video kabel
Als je TV svideo ondersteunt kun je dat toch gewoon proberen? svideo in kaart, svideo in TV (eventueel via scartverloop, let wel op dat niet elke scartaansluiting svideo pakt, vaak is dat er slechts 1)
Hoe goed focust je laser eigenlijk? Ken je de truuk die bijvoorbeeld apple uithaalt met z'n draadloze toetsenbord? Zie http://www.flickr.com/photos/16066408@N08/1734058747/ voor een voorbeeld van wat je met een perfect focusserende laser uit kunt halen.LED-Maniak schreef op maandag 07 december 2009 @ 02:13:
Denk dat als me laser binnen is dat ik ook zo een klok ga bouwen, echt gaaf!
Nope. (google helpt even)mcdronkz schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:32:
Oh ja, nog even ter bevestiging, de enige manier waarop ik deze functionaliteit kan krijgen is met behulp van een relais, hè?
Compatibel met de versie uit 1986?Stoney3K schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:40:
Ik heb een systeem uit 1983, die nog de oude Datalink-codes gebruikt.
[Voor 5% gewijzigd door Roani52 op 29-12-2009 14:13. Reden: Thumb vergeten]
*Handtekening*
Ik ook niet. De grootste keramische condensator die ik ooit in 'handen' heb gehad had de afmetingen van een tafelmodel koelkast maar bleef steken op een paar honderd nanofarad. Welliswaar bij 150kV. Maar keramische condensatoren van een µF of meer heb ik nog niet gezien. Of je bedoelt iets heel anders dan ik er van maak.ssj3gohan schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:39:
Ik kom er gewoon niet achter of ik nou echt wel of niet kerco's kan gebruiken voor deze toepassing.
Google is niet aardig met het geven van een onderbouwing, maar ik meen me uit een grijs verleden te herinneren dat de eerste IR-telescopen een messing spiegel gebruikten, omdat messing zo eenvoudig te verwerken en te polijsten is. Later, in de jaren 50 van de vorige eeuw, zijn er wel aluminium spiegels gemaakt, enkel omdat perfect gepolijst aluminium minder snel oxideert dan messing en aluminium toen goedkoper begon te worden dan messing. Philips heeft nog een stel leuke patenten over het polijsten van reflectoren en spiegels met een geslepen saffier. Door vloeistoflagers (later hergebruikt in de eerste videorecorders) konden ze op de draaibank goed genoeg polijsten voor optische toepassingen. Die specifieke toepassing is weer hergebruikt in aluminium reflectoren voor gloeilampen in industrieele toepassingen.maikel schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:41:
Nu heb ik wel messing u-profielen gevonden met de juiste afmetingen, maar ik vraag me dan weer af wat voor effect dat heeft op IR-licht. 'Gewoon' licht wordt namelijk door de kleur van messing niet volledig weerkaatst (de weerkaatsing is anders van kleur). Hoe zit dat bij IR dan?
[Voor 16% gewijzigd door wartos op 07-01-2010 18:28]
Appeltaart is lekker!
Iets met een gratis render spul en niet beschikbare connectoren.ssj3gohan schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:31:
Ik wil niet heel lullig zijn ofzo hoor maarehm, die USB-connector hè...
Met eagle 3DBoudewijn schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:33:
Hmm die zit inderdaad wel erg onhandig.
Met welk proggie heb je die render gemaakt?
Die TO-220's zitten perfect. Die worden niet warm namelijk. Zijn mosfets met heel lage rdson en hoeft maar 2A per FET doorheen. Een koelvlak zou kunnen stel dat het nodig is. Maar tot 10A heb ik die FET's nooit warm voelen worden.wartos schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:35:
Ik wil niet moeilijk doen maar je hebt wat ongelukkige beslissingen gemaakt beiden het placen van je parts. Vooral die usb (of ethernet?) connector zit erg onhandig. Al die TO-220's zou ik ook met het koelvlak naar buiten plaatsen.
Ik wil je niet afkraken hoor, het ziet erg erg leuk uit![]()
Wat is het eigenlijk?
Edit:
*note to self: Leer sneller typen
De vorm was een beetje om mee te spelen. Ziet er toch veel leuker uit dan een rechthoekige PCB?Zjosh schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:41:
[...]
Het bestand heet iets met sterrenhemel, dus daar zal het wel voor zijn. koelribben denk ik dat er een plaat tussendoor komt... Maar waarom het een gebogen pcb is, en deze keuzes allemaal gemaakt zijn, zal wel duidelijk worden als we de behuizing enz. te zien krijgen.
Koelen is niet nodigBoudewijn schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:49:
Die to220's kun je niet 1-2-3 koelen inderdaad.
Een plaat er tussen zetten kan.... maar een aantal TO220 based regulators heeft spanning op de tab staan. Dan hoop ik dat je of isoleert of dezelfde spanning hebt.
[Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 10-01-2010 15:57]
Appeltaart is lekker!
Appeltaart is lekker!
[Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 14-01-2010 01:51]
Zie iemand hier obvious fouten in?
[Voor 16% gewijzigd door Boudewijn op 21-01-2010 03:00]
Ik luister er naar?TommyboyNL schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 06:30:
Waarom vraag je om tips als je er toch niet naar luistert?
Hmm crap, rotdingen ook altijd. Goeie, die had ik niet gezien (en was ook niet by design).USB-connector staat verkeerdom op de print. Check ook je kroonsteen.
[Voor 35% gewijzigd door Boudewijn op 21-01-2010 07:34]
Appeltaart is lekker!
Anoniem: 342379
LED-Maniak schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:50:
Iemand enig idee waar ik: http://www.sparkfun.com/c...info.php?products_id=9280
kan vinden maar dan 5 pins?
Op stackable/stacking header kan ik niets vinden bij farnell/digikey/reichelt..
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details