[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.795 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:18

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het drivermodel van Windows 7 wijkt niet af van dat van Vista. In theorie zou je dus ook gewoon alle Vista drivers kunnen gebruiken.

x86 drivers zijn 32 Bits drivers (ongeacht welk OS ook: x86 = 32 bits). Als jij Windows7 X64 gebruikt (64 bits) dan heb je daar dus niets aan. In jouw geval moet je dus op zoek naar Vista X64 drivers.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:30

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Noxious schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:57:
[...]

Microsoft events zijn altijd best hip, altijd leuk dus :P
:+ I know....hehe vandaar dat ik er ook bij ben...
PaoloK schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:38:
Is er een veilige en eenvoudige manier om w7 te verwijderen en terug te keren naar xp?
Ehh.ja :+ Een clean install, of de backup die je natuurlijk gemaakt hebt terugzetten.. O-)

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 29-04-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
[...dubbelpost...]

[ Voor 95% gewijzigd door TheVMaster op 29-04-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is er een veilige en eenvoudige manier om w7 te verwijderen en terug te keren naar xp?
Ja, je data backuppen en windows xp opnieuw installeren en tijdens installatie de w7 partitie verwijderen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Doet Desert Combat het goed in W7? Vraag het even omdat die install altijd zo een gedoe is , met die hele mod weer dl, en patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:28

Jag

Binnenkort ook maar eens de RC installen. Ik gebruik het inmiddels als main OS op twee pc's en een laptop (met grotendeels identieke hardware). "Vroeger" deed ik dan 1 install, maakte een ghost image en pleurde die op de andere computers. Alleen Win7 begint dan te klagen dat er hardware is veranderd en wil niet booten. Doe ik iets fout :P ? Is dit op te lossen?

En heeft iemand al een goede VNC app gevonden die het doet onder W7? Ik gebruikte altijd Remote Admin omdat de enige was waarbij je een redelijke framerate haalde, maar die doet het niet meer onder 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jag schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:54:
Binnenkort ook maar eens de RC installen. Ik gebruik het inmiddels als main OS op twee pc's en een laptop (met grotendeels identieke hardware). "Vroeger" deed ik dan 1 install, maakte een ghost image en pleurde die op de andere computers. Alleen Win7 begint dan te klagen dat er hardware is veranderd en wil niet booten. Doe ik iets fout :P ? Is dit op te lossen?
Win 7 normaal installeren? Voor die 15 minuten hoef je het niet te doen, lijkt mij?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En heeft iemand al een goede VNC app gevonden die het doet onder W7? Ik gebruikte altijd Remote Admin omdat de enige was waarbij je een redelijke framerate haalde, maar die doet het niet meer onder 7.
Ik denk dat je "vroeger" veel geluk had. Bij andere hardware (vooral moederbord/chipset etc) moet Windows vrijwel altijd vers worden geïnstalleerd vanaf dat systeem. Denk dat je eerst geluk had maar dat Windows 7 misschien net niet met de verschillen kan omgaan. Dus vrees dat je de normale installatie methode moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom VNC en niet gewoon Remote desktop?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Question Mark schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:59:
[...]
Zeker win7<>win7 RDP vind ik heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

anandus schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:56:
[...]
Win 7 normaal installeren? Voor die 15 minuten hoef je het niet te doen, lijkt mij?
Zeker, maar met drivers, codecs, alle instellingen en programma's erbij is het toch wat langer :).
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:58:
[...]

Ik denk dat je "vroeger" veel geluk had. Bij andere hardware (vooral moederbord/chipset etc) moet Windows vrijwel altijd vers worden geïnstalleerd vanaf dat systeem. Denk dat je eerst geluk had maar dat Windows 7 misschien net niet met de verschillen kan omgaan. Dus vrees dat je de normale installatie methode moet gebruiken.
Zit hetzelfde mobo in beide pc's en in de laptop ook zelfde chipset. Verder ook allemaal aTi gpu's. Maar toch wilde 7 niet booten bij overzetten van image van ene pc naar de andere, wel jammer.
[...]
Remote desktop gebruikte ik voor VNC idd altijd, maar dat uitloggen is niet zo handig. Daarom was ik erg blij met remote admin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 13:56
Windows 7 RC x32 zojuist geïnstalleerd op mijn Toshiba Satellite L300.
Hoefde zelfs geen drivers meer te downloaden, al mijn hardware werd al herkend.

Loopt echt als een zonnetje. Alleen de taskbar is nog erg wennen.
Maar gelijk een image gemaakt, laptop heeft nog nooit zo lekker gelopen (voorheen Vista Home Premium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip

Probeer remotely anywhere die werkt op win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bij mij (7100) draaien MPC-HC en MPC-HC64 buggy. Oldschool MPC werkt perfect. Anderen hier last van?
Is er een veilige en eenvoudige manier om w7 te deïnstalleren en terug te keren naar xp?
(..)
Wat zijn eigenlijk al die relevante bestanden? Is er ergens een overzicht?
Niet letterlijk relevant, maar mss heb je er wat aan?
[XP] Verse installatie om het principe - tips?

@Jag:
TightVNC?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
[...]
Aangezien hij het ook over framerate heeft, lijkt het me dat hij wel eens een game wil starten oid via VNC.
Dat gaat niet met RDP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ok gamen gaat niet lukken met TightVNC.. lijkt me ziezo lastig met any VNC.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Gister mijn nieuwe moederbord in mijn pc geplaatst (Asus PQ5 Deluxe), daarna Windows 7 RC. Draait natuurlijk als een gek..niet normaal. Zelfs op mijn laptop draait het heerlijk. Bij de vorige build had ik problemen met Windows Update! Die had ik ook uit staan i.v.m freezes. Kan ik Windows Update gewoon aanzetten bij RC of heeft deze nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Noxious schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:56:
[...]
Aangezien hij het ook over framerate heeft, lijkt het me dat hij wel eens een game wil starten oid via VNC. Dat gaat niet met RDP ;)
Jawel hoor, vanaf Vista werken DirectX applicaties ook onder RDP. (afgezien van de beroerde frame-rate). Zo kan ik bijvoorbeeld mijn HTPC (Vista) probleemloos met RDP overnemen, terwijl MediaPortal (DirectX9 applicatie) fullscreen draait. Dit kon met Windows XP nog niet. Dit komt oa door support van 32bits kleur in een RDP sessie, wat met de RDP versie van Windows Vista geintroduceerd is. (XP kon maximaal 24 bits kleuren aan via RDP).

Ik denk eerder dat JAG VNC wil gebruiken omdat RDP de huidige sessie locked, en dat deze na het verbreken van de RDP-verbinding weer handmatig weer verbonden moet worden. (getuige zijn opmerking over het beroerde uitloggen van RDP).

[ Voor 29% gewijzigd door Question Mark op 29-04-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jag schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:17:
[...]
Zeker, maar met drivers, codecs, alle instellingen en programma's erbij is het toch wat langer :).
[...]
Zit hetzelfde mobo in beide pc's en in de laptop ook zelfde chipset. Verder ook allemaal aTi gpu's. Maar toch wilde 7 niet booten bij overzetten van image van ene pc naar de andere, wel jammer.
[...]
Remote desktop gebruikte ik voor VNC idd altijd, maar dat uitloggen is niet zo handig. Daarom was ik erg blij met remote admin :).
Ik zeg install doen..booten met WinPE....imageX je install capturen naar een WIM file..eventueel eerst nog ff sysprep eroverheen en klaar is klara :)

Je kunt natuurlijk (wil je het stoer doen) ff een VM inrichten (op een machine die niet gedeployed hoeft te worden natuurlijk :P) met Win2k8 R2 en MDT 2010 (ben ik nu ook mee bezig) en vanuit daar gewoon je Windows 7 deployen met alle drivers/apps/etc....
Question Mark schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:05:
[...]

Jawel hoor, vanaf Vista werken DirectX applicaties ook onder RDP. (afgezien van de beroerde frame-rate). Zo kan ik bijvoorbeeld mijn HTPC (Vista) probleemloos met RDP overnemen, terwijl MediaPortal (DirectX9 applicatie) fullscreen draait. Dit kon met Windows XP nog niet. Dit komt oa door support van 32bits kleur in een RDP sessie, wat met de RDP versie van Windows Vista geintroduceerd is. (XP kon maximaal 24 bits kleuren aan via RDP).

Ik denk eerder dat JAG VNC wil gebruiken omdat RDP, de huidige sessie locked, en dat deze na het verbreken van de RDP-verbinding weer handmatig weer verbonden moet worden. (getuige zijn opmerking over het beroerde uitloggen van RDP).
Dit herken ik niet....als mijn RDP eruit klapt omdat ik net een VPN aan het opzetten ben nar de zaak ofzo...dan reconnect hij toch weer vrij snel..

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 29-04-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

TheVMaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:07:
[...]
Dit herken ik niet....als mijn RDP eruit klapt omdat ik net een VPN aan het opzetten ben nar de zaak ofzo...dan reconnect hij toch weer vrij snel..
Klopt ook, ik leg het dan ook beroerd uit. :P

Stel je hebt een HTPC en wilt even vanaf een andere pc een config-instelling aanpassen. Je maakt een RDP verbinding naar de HTPC, en neemt de console-sessie over. De eigenlijke console sessie locked dan (er staat een melding op in de trant van "deze pc wordt op afstand gebruikt door...").

Na het uitvoeren van de config wijziging heb je twee opties: uitloggen, waarmee je de console sessie ook afmeld (niet wenselijk op een HTPC), of de RDP verbinding verbreken. In dat laatste geval moet je de console sessie weer handmatig unlocken.

Met een VNC-achtige tool heb je hier geen last van. Deze locked nl. de console sessie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Precies wat Question Mark zegt: RD verbreekt je locale sessie en als je na te hebben geremote desktopt, lokaal verder wilt gaan, dan moet je eerst weer inloggen. Dat is niet zo heel erg handig (want HTPC met toetsenbord dat altijd overal en nergens ligt :P ). Ook is het wel eens handig om tegelijk lokaal en remote te werken. Het is allemaal wel overkomelijk hoor, maar ik vond Remote Admin toch echt wel heel erg handig.

Net ff TightVNC geprobeerd, maar die doet moeilijk. Hij laat een half transparant scherm achter als je iets hebt afgesloten.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Misc/TightVNCsmall.png

Edit: als je iets meer geduld hebt dan ik, valt het wel mee geloof ik :P. Maar niet zo responsive als Remote admin, wel werkbaar.

Ik wil niet gamen via VNC :P, maar gewoon ff wat downloads aanzetten of ff snel wat bestanden kopieren of renamen (subs bijv). Van het soort dingen dat makkelijker vanaf een laptop/andere pc gaat dan op een plasma. Misschien ff remoteanywhere proberen. Dank voor de tips iig :) !

[ Voor 16% gewijzigd door Jag op 29-04-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Question Mark schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:20:
[...]
Klopt ook, ik leg het dan ook beroerd uit. :P

Stel dat je hebt een HTPC en wilt even vanaf een andere pc een config-instelling aanpassen. Je maakt een RDP verbinding naar de HTPC, en neemt de console-sessie over. De eigenlijke console sessie locked dan (er staat een melding op in de trant van "deze pc wordt op afstand gebruikt door...").

Na het uitvoeren van de config wijziging heb je twee opties: uitloggen, waarmee je de console sessie ook afmeld (niet wenselijk op een HTPC), of de RDP verbinding verbreken. In dat laatste geval moet je de console sessie weer handmatig unlocken.

Met een VNC-achtige tool heb je hier geen last van. Deze locked nl. de console sessie niet.
OOHwwwww..bedoel je dat :+ wel vaag dat dat nog neit automagisch kan...dat hij zeg maar bij het verbreken van de RDP sessie automatisch de console weer unlocked!
Jag schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:22:
Precies wat Question Mark zegt: RD verbreekt je locale sessie en als je na te hebben geremote desktopt, lokaal verder wilt gaan, dan moet je eerst weer inloggen. Dat is niet zo heel erg handig (want HTPC met toetsenbord dat altijd overal en nergens ligt :P ). Ook is het wel eens handig om tegelijk lokaal en remote te werken. Het is allemaal wel overkomelijk hoor, maar ik vond Remote Admin toch echt wel heel erg handig.

Net ff TightVNC geprobeerd, maar die doet moeilijk. Hij laat een half transparant scherm achter als je iets hebt afgesloten.

Ik wil niet gamen via VNC :P, maar gewoon ff wat downloads aanzetten of ff snel wat bestanden kopieren of renamen (subs bijv). Van het soort dingen dat makkelijker vanaf een laptop/andere pc gaat dan op een plasma. Misschien ff remoteanywhere proberen. Dank voor de tips iig :) !
Als het ook nog via internet toegankelijk moet zijn zou ik zeggen kijk eens naar LogMeIn (van de makers van RemotelyAnywhere, maar dan gratis :+). Geheel gratis en werkt gewoon vanaf waar je ook maar zit (je hoeft geen poorten open te zetten). -> www.logmein.com

[ Voor 39% gewijzigd door TheVMaster op 29-04-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
Hebben meer mensen dat er vreemde artifacts op het scherm vertonen in RC1? M'n taskbar gaat soms knipperen, icoontjes zijn half weg. Of er verschijnt opeens een stukje uit een venster uit de achtergrond boven het venster dat op de voorgrond staat. Met je muis er over is meestal voldoende om 't weer goed te krijgen. Ik heb dit op een Dell Latitude D830 met Intel 965 videochip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
tiguan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:43:
Hebben meer mensen dat er vreemde artifacts op het scherm vertonen in RC1? M'n taskbar gaat soms knipperen, icoontjes zijn half weg. Of er verschijnt opeens een stukje uit een venster uit de achtergrond boven het venster dat op de voorgrond staat. Met je muis er over is meestal voldoende om 't weer goed te krijgen. Ik heb dit op een Dell Latitude D830 met Intel 965 videochip.
Nee...ik had het wel met oudere builds. Maar volgens mij is dat gewoon een videodriver issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Sando schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:59:
Ok gamen gaat niet lukken met TightVNC.. lijkt me ziezo lastig met any VNC.
Gaat prima hoor :) Ik speel wel eens EVE Online op m'n gamepc met VNC op mn laptopje (met intel onboard ding). Streammygame gebruikt ook een soortgelijke technologie.

Maar hij wil dus niet gamen merk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-08 18:19
Tsurany schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:45:
[...]

Ja, je data backuppen en windows xp opnieuw installeren en tijdens installatie de w7 partitie verwijderen.
De vraag is welke data gebackupt moeten worden. Ik heb nu de hele map user/[mijn naam] in een zipfile geflikkerd en op een andare harde schijf gezet.
Is dat het?
Ik zie bijvoorbeeld dat W7 de pstfile van outlook een ander naam heeft gegeven en dat die file nogal eigenwijze trekjes vertoond. Kan ik die file straks in XP gewoon weer in de door mij gewenste map plaatsen?
En zijn er meer programma's en bestanden die moeilijk terug te plaatsen zijn in XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PaoloK schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:11:
[...]

De vraag is welke data gebackupt moeten worden. Ik heb nu de hele map user/[mijn naam] in een zipfile geflikkerd en op een andare harde schijf gezet.
Is dat het?
Ik zie bijvoorbeeld dat W7 de pstfile van outlook een ander naam heeft gegeven en dat die file nogal eigenwijze trekjes vertoond. Kan ik die file straks in XP gewoon weer in de door mij gewenste map plaatsen?
En zijn er meer programma's en bestanden die moeilijk terug te plaatsen zijn in XP?
Waarom gebruik je niet Easy Transfer? Die is er juist voor dat soort dingen, toch?
(Al weet ik niet of het opgaat voor downgrades)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 29-04-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

DFKT schreef op woensdag 29 april 2009 @ 09:37:
Door het quoten ontstaat er wat verwarring geloof ik, dus ik zal beide reacties van mij even onder elkaar zetten ten aanzien van PB en BF2:
[...]

[...]

(*) N.B. Ook in XP compatibility mode en zelfs Windows Server 2003 compatibility mode gedraaid (had ik ergens voorbij zien komen). Helaas geen succes.

Hoor het graag als anderen onder de 64bits RC BF2 wel aan de praat krijgen ;(
Ik ben inmiddels ook over naar 7100, gister even snel gedaan.
Maar ook nu weer PB geziek, met Enemy Territory dan.
Ik heb nog niks geprobeerd, 1 keer geconnect, na x minuten een disconnect, toen maar weer snel m'n laptop met XP gepakt om te kunnen gamen. Volgende week ga ik nog wel wat experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaoloK schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:11:
[...]

Is dat het?
W7 geeft de pst file een andere naam?
Outlook deelt toch namen uit, en dat doe je via exporteren en importeren in outlook zelf, dan kan er niets misgaan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

TheVMaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:07:
[...]

Ik zeg install doen..booten met WinPE....imageX je install capturen naar een WIM file..eventueel eerst nog ff sysprep eroverheen en klaar is klara :)

Je kunt natuurlijk (wil je het stoer doen) ff een VM inrichten (op een machine die niet gedeployed hoeft te worden natuurlijk :P) met Win2k8 R2 en MDT 2010 (ben ik nu ook mee bezig) en vanuit daar gewoon je Windows 7 deployen met alle drivers/apps/etc....
Zo stoer ben ik niet :P. Ik ben al lang blij als dat WinPE verhaal zou lukken. Nog nooit gebruikt, ben geen system admin ofzo, gewoon een gebruiker die niet alle drie keer wilt doen :). Maar met de eerste wijze kan je een image maken met al je apps ed erin? Klinkt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Jag schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:44:
[...]
Zo stoer ben ik niet :P. Ik ben al lang blij als dat WinPE verhaal zou lukken. Nog nooit gebruikt, ben geen system admin ofzo, gewoon een gebruiker die niet alle drie keer wilt doen :). Maar met de eerste wijze kan je een image maken met al je apps ed erin? Klinkt handig.
Yes.....je kunt dan ook nog andere drivers injecteren in je image alvorens je hem weer uitrolt over een andere pc (je hebt meer dan 1 pc toch?). Voor meer info m.bt. ImageX etc moet je maar even hier kijken (da's een pagina onder de 'Vista Technet pagina's', maar het werkt ongeveer op dezelfde manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

TheVMaster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:58:
[...]

Yes.....je kunt dan ook nog andere drivers injecteren in je image alvorens je hem weer uitrolt over een andere pc (je hebt meer dan 1 pc toch?). Voor meer info m.bt. ImageX etc moet je maar even hier kijken (da's een pagina onder de 'Vista Technet pagina's', maar het werkt ongeveer op dezelfde manier).
Dus met ImageX maak je een nieuwe versie van install.wim? En dat is analoog aan een image maken met Ghost? En daar ga je dan vervolgens een bootable usb drive mee maken?

Edit: ik weet wel weer waarom ik de nieuwe Win7 versie wil: tijdens backuppen en een nieuwe bootable usb drive voor de Win7 install te maken is explorer 3x vastgelopen :o.

[ Voor 11% gewijzigd door Jag op 29-04-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 16:38:
[...]

W7 geeft de pst file een andere naam?
Outlook deelt toch namen uit, en dat doe je via exporteren en importeren in outlook zelf, dan kan er niets misgaan lijkt me.
Ik zou zeggn van 'ja', maar het is nee. Bij het installeren van Outlook in W7 heeft Outlook (begrijpelijkerwijs) een andere pst-file gemaakt dan de pst-file die ik gebruikte. Maar de oude truuk die je in XP kon gebruiken (hernoemen van het 'nieuwe' bestand, Outlook opnieuw opstarten en dan het oorspronkelijke pst-bestand selecteren) werkt niet.Wat in Verkenner gebeurt, ziet eruit alsof er een alien bezig is: in de map: C:\Users\Paul FWD\AppData\Local\Microsoft\Outlook staat het hernoemde document en als ik dan Outlook opstart, komt het de file met die oude naam weer te voorschijn en wordt langzaamaan groter.
Dat was zo'n bizar gezicht dat ik als betrekkelijke nono zoiets had van: ok, ok, dan maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
PaoloK schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:45:
[...]

Ik zou zeggn van 'ja', maar het is nee. Bij het installeren van Outlook in W7 heeft Outlook (begrijpelijkerwijs) een andere pst-file gemaakt dan de pst-file die ik gebruikte. Maar de oude truuk die je in XP kon gebruiken (hernoemen van het 'nieuwe' bestand, Outlook opnieuw opstarten en dan het oorspronkelijke pst-bestand selecteren) werkt niet.Wat in Verkenner gebeurt, ziet eruit alsof er een alien bezig is: in de map: C:\Users\Paul FWD\AppData\Local\Microsoft\Outlook staat het hernoemde document en als ik dan Outlook opstart, komt het de file met die oude naam weer te voorschijn en wordt langzaamaan groter.
Dat was zo'n bizar gezicht dat ik als betrekkelijke nono zoiets had van: ok, ok, dan maar niet.
wat doe je in hemelsnaam moeilijk? Outlook>Tools>account settings>2e tabblad (datafiles), en databestand toevoegen en als standaard zetten.
Microsoft doet echt niets fout hoor, maar jij probeert dit gewoon op een ontzettend omslachtige manier.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Help, mijn taskmanager is weg.

Ik installeerde Sysinternals Process Explorer, koos "replace taskmanager" en nu gebeurt er niets als ik ctrl/alt/del > taskmanager kies!

Waar kan ik dat fixen? :D

Andere bug:
Bij elke reboot is het waasje iets groter dan de taakbalk (alleen als je taakbalk boven is) en de enige manier om dat te fixen is door hem even rechts te zetten en dan weer boven. (links of beneden verandert het niet).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaoloK
foppe-jan schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:49:
[...]

wat doe je in hemelsnaam moeilijk? Outlook>Tools>account settings>2e tabblad (datafiles), en databestand toevoegen en als standaard zetten.
Microsoft doet echt niets fout hoor, maar jij probeert dit gewoon op een ontzettend omslachtige manier.
Nou, hoho, tuttut, rustig maar, ik had de verkeerde pst-file in het vizier, door jouw tip begrijp ik dat ik bij een andere moest zijn, dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op woensdag 29 april 2009 @ 18:15:
Help, mijn taskmanager is weg.

Ik installeerde Sysinternals Process Explorer, koos "replace taskmanager" en nu gebeurt er niets als ik ctrl/alt/del > taskmanager kies!

Waar kan ik dat fixen? :D

Andere bug:
Bij elke reboot is het waasje iets groter dan de taakbalk (alleen als je taakbalk boven is) en de enige manier om dat te fixen is door hem even rechts te zetten en dan weer boven. (links of beneden verandert het niet).
run as admin.
procexp
off procexp64
weet niet meer precies maar had zelfde probleem dit moet het fixen.
vergeet niet het je weet wel checkbox weg te vinken als je dit al gedaan hebt krijg je die niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik dacht bij mezelf laat ik ook eens gaan installeren. Een key aangevraagd en versie 7100 op de kop getikt. Maar ik loop al vast bij het begin. Hij roept iets over een cd/dvd-driver die niet te vinden is. Alle drivers voor mijn mama-plank geprobeerd maar niet werken. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@redsandro: Ik heb gewoon de procexp.exe van dat programma, niks installen dus. Werkt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 29-04-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:00:
run as admin.
procexp
off procexp64
weet niet meer precies maar had zelfde probleem dit moet het fixen.
vergeet niet het je weet wel checkbox weg te vinken als je dit al gedaan hebt krijg je die niet natuurlijk.
Sjah schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:06:
@redsandro: Ik heb gewoon de procexp.exe van dat programma, niks installen dus. Werkt prima.
Ik heb ook gewoon de .exe. Ik heb net de sysinternals suite downgeload. Geen installers ofzo. Maar ik koos dus voor dat replacen (zoals ik ook in XP deed) maar nu gebeurt er niets als ik ctrl/alt/del>taskmanager kies. En het vinkje in ProcMgr is uitgeschakelt, ook als ik het Run As Admin.

Welk programma is de originele taskmanager? Het lijkt wel alsof die is verandert in een link naar niets.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Gewoon Process Explorer starten en onder Options "Restore Task Manager" kiezen.

Als dat niet helpt kan je met de registereditor naar:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\taskmgr.exe
gaan. Daar moet je dan het item met de naam DEBUGGER weghalen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zijn er eigenlijk nog easter Eggs gevonden?

En oja, ik zie nergens meer die mogelijkheid om programma's en mappen in het startmenu te maken (programma-onderdeel, dat je kan pinnen in startmenu weet ik ook wel). Vreemd, nu moet je persee slepen naar programma's , niet iedereen is thuis met slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Sjah schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:08:
Ik heb er nog nergens over gelezen en het lijkt me sterk dat ze easter eggs erin hebben gestopt. Bedrijven/overheden zitten niet te wachten op deze extra "functionaliteiten". Van easter eggs bij XP en Vista heb ik ook nog niet gehoord.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:08:

En oja, ik zie nergens meer die mogelijkheid om programma's en mappen in het startmenu te maken (programma-onderdeel, dat je kan pinnen in startmenu weet ik ook wel). Vreemd, nu moet je persee slepen naar programma's , niet iedereen is thuis met slepen.
Je kan wel progamma's maken in je taakbalk( de 3 linkse iconen zijn voor de schjf: C:, D:, E:).

http://pic.leech.it/pic.php?id=faf05e19window7a.png

http://www.unawave.de/windows-7/win7-classic-menue.html

[ Voor 32% gewijzigd door brommer1 op 29-04-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kon dat al sinds XP, misschien zelfs 95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
TheCoolGamer schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:15:
[...]

Ik heb er nog nergens over gelezen en het lijkt me sterk dat ze easter eggs erin hebben gestopt. Bedrijven/overheden zitten niet te wachten op deze extra "functionaliteiten". Van easter eggs bij XP en Vista heb ik ook nog niet gehoord.
Ik denk dat hippe bedrijven als Google het wel humor vinden; 3-delige pakken instituten als het bankwezen misschien wat minder, maar moeten wij ons hun normen laten opleggen.... Nouja, Ms doet maar wat hun goeddunkt, ik weet wel dat ik het kon waarderen in W95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

[...]

Ik geloof ook niet dat bedrijven en overheden Win7 RC zullen draaien dus voor ons tweakers (de doelgroep van de RC) zou dit wel kunnen.

Maar ik heb ook nog nix ontdekt want mn nieuwe pc is nog niet binnen. Ik twijfel een beetje of ik win7 op een partitie zet zonder games en apps of samen met games en apps op één partitie. En hoe groot maak ik die partitie dan, twijfels twijfels......
Als er ervaringen zijn hoor ik het graag!

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
artificial_sun schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:31:
[...]

Ik geloof ook niet dat bedrijven en overheden Win7 RC zullen draaien dus voor ons tweakers (de doelgroep van de RC) zou dit wel kunnen.
Die hadden we toch? Ik vond de wallpaper van de beta wel een leuke easter egg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Van easter eggs bij XP en Vista heb ik ook nog niet gehoord.
Zitten er ook niet meer in.
Voor je het weet loopt men nóg meer te zeiken dan nu al het geval is.
"Wtf moet je met een Easter Egg! Ga bugs fixen in plaats van flauwekul te coden!"

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TheCoolGamer schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:59:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\taskmgr.exe
gaan. Daar moet je dan het item met de naam DEBUGGER weghalen.
_/-\o_
Mss dat dat andere ook gewoon werkt maar dit vond ik ff makkelijker, het werkt weer! :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gstoffers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 13:02
Skillz schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:41:
[...]
Nou net even getest, maar dit is ook niet de oplossing.
Dus de vraag blijft staan: Is het mogelijk om de verkenner zo te starten dat hij standaard in "favorites" staat?
(Met Favorites bedoel ik die speciale map links)
Je kan er wel met een omweg naar toe, favorites is gelijk aan C:\Users\***\Links
Je staat dan niet op favorites maar de inhoud is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

gstoffers schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:47:
[...]

Je kan er wel met een omweg naar toe, favorites is gelijk aan C:\Users\***\Links
Je staat dan niet op favorites maar de inhoud is hetzelfde.
Je kan een snelkoppeling van de map Favorieten maken door het icoontje van favorieten in de adresbalk te slepen naar je bureablad.

Voorbeeld:
Snelkoppeling Favorieten Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik met spraak een liedje start in media player ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Geprobeerd build 7077 naar RC te updaten, echter geeft die na een tijdje een foutmelding: "kan bios/windows opstart instellingen niet wijzigen." (oid, weet niet meer precies)

Daarna werd de installatie gecancelled. Iemand hetzelfde meegemaakt? Of weet misschien wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:26
show numbers misschien :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:32:
Iemand een idee hoe ik met spraak een liedje start in media player ? :P
Ik zeg gewoon heel hard : Play tha Music Maestroooohwwwwww :+ en dan kijken wat er gebeurt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Hmm...30 april.....:+ Rara...waar is de RC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Inderdaad. En 5 mei voor plubliek.

Ik wacht tot dan. Er zijn RC's torrent en NZB's die trojans bevatten !
http://windows7center.com...was-infected-with-trojan/

En nu begint ook het raden naar wanneer de retail uitkomt. Ten vroegste juli.
Ik denk augustus of september.
http://windows7center.com...eleased-as-early-as-july/

[ Voor 32% gewijzigd door abusimbal op 30-04-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
abusimbal schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:15:

toen de eerste beta's kwamen werd er gezegt eind 2009 lijkt me sterk dat in ie juli al komt dan.
dus ik zeg niet eerder dan september. retailers moeten eerst nog van al hun machines met vista afkunnen.
ondanks dat een vista aangeschaft na 1 of 31 juli is gratis upgradebaar. willen de meeste mensen toch liever gelijk een windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:01:
Hmm...30 april.....:+ Rara...waar is de RC :)
Ik zit hier ook te wachten met m'n (gratis :+ ) technet abo! Ik download liever the real thing van microsoft zelf i.p.v. me in te laten met torrents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeromussov schreef op woensdag 29 april 2009 @ 22:44:
Geprobeerd build 7077 naar RC te updaten, echter geeft die na een tijdje een foutmelding: "kan bios/windows opstart instellingen niet wijzigen." (oid, weet niet meer precies)

Daarna werd de installatie gecancelled. Iemand hetzelfde meegemaakt? Of weet misschien wat het probleem kan zijn?
Misschien kan het ook helemaal niet ;)
Heb uitgebreid in het nieuws gestaan dat je niet kan upgraden.
Waarschijnlijk een reden.
Te grote kans op fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
Zonet bezig geweest met de RC1 32 bits uitvoering via Virtual box. Durf nog niet helemaal over.

Stabiliteit en performance zijn echt goed te noemen en dat met maar 1 gb intern geheugen toegekend,

In de TS worden de volgende applicaties genoemd die (nog) niet werken:

Alcohol 52%/120%
Hier is op 24 april een nieuwe update van gekomen: 1.9.8.7612 en deze werkt uitstekend.

AVG Anti-Virus 8 (32-bits versie)
Hiervan heb ik versie 8.5 geinstalleerd (de free version) en deze werkt tot nu toe zonder problemen.

Daemon-Tools Lite
DAEMON Tools Lite 4.30.4 is uit, echter bij het installeren komt er nog wel een error.
Functioneert echter wel zonder problemen bij een clean install.

Daarnaast werkt VirtualClone Drive van Slysoft ook zonder problemen en zelfs zonder meldingen bij de installatie.

Nu alleen nog even checken of de HP C5280all in one printer gaat werken en dan zouden we over kunnen stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 21:17
Iemand dit artikel al gelezen?
http://www.reuters.com/ar...ews/idUSN2443169520090425

Een release in Juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
Misschien in juli de RTM versie die wordt opgeleverd door Microsoft, maar dat wil dan nog niet zeggen dat hij dan direct in de winkels ligt en default meegeleverd is op nieuwe systemen. Is een gokje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mili schreef op donderdag 30 april 2009 @ 02:26:
[...]

toen de eerste beta's kwamen werd er gezegt eind 2009 lijkt me sterk dat in ie juli al komt dan.
dus ik zeg niet eerder dan september. retailers moeten eerst nog van al hun machines met vista afkunnen.
ondanks dat een vista aangeschaft na 1 of 31 juli is gratis upgradebaar. willen de meeste mensen toch liever gelijk een windows 7
Ook omdat je dan hardware heb die gemaakt is voor windows 7
Dus direct11 ofzoiets..
Dan benut je windows 7 nog meer..
Daar w8t ik op..
ik wacht 3 a 4 maanden na windows 7.
Voordat ik nieuwe pc koop,..
Draaiu op oude pc nu windows 7.. echt heerlijk..
Veel lekkerder dan me mac..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:22:
[...]

_/-\o_
Mss dat dat andere ook gewoon werkt maar dit vond ik ff makkelijker, het werkt weer! :D
zelf wel proces explorer aan de praat gewoon apart ge download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

abusimbal schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:15:

Hm, ik heb even gekeken naar die MD5 checker, maar ik snap er geen reet van.
Nu heb ik wel meteen een hele offline virus scan gedaan toen ik hem net geïnstalleerd had en er werd niets gevonden, heb ik dan mss toch een goede versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RnB schreef op donderdag 30 april 2009 @ 10:26:
[...]

?
Gewoon browse->image selecteren, wachten en getal vergelijken. Peuter kan de was doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
maniacshouse schreef op woensdag 29 april 2009 @ 19:04:
Ik dacht bij mezelf laat ik ook eens gaan installeren. Een key aangevraagd en versie 7100 op de kop getikt. Maar ik loop al vast bij het begin. Hij roept iets over een cd/dvd-driver die niet te vinden is. Alle drivers voor mijn mama-plank geprobeerd maar niet werken. Is dit een bekend probleem?
Sommige DVD spelers worden sinds Vista niet goed ondersteund in de setup. Mijn NEC brander (4551 geloof ik, maar kan ook goed n andere zijn) werkt bijvoorbeeld niet. Die blijft ook steeds zeggen 'CD/DVD player not found'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[...]

Nu heb ik wel meteen een hele offline virus scan gedaan toen ik hem net geïnstalleerd had en er werd niets gevonden, heb ik dan mss toch een goede versie?
Ik heb de image al niet meer. Ben nu een scan aan doen. Had een versie van usenet, maar ze zeggen er nooit bij waar die vandaan komt, kan best van die PB 1e lichting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
Ik kan Windows 7 niet op MSDN vinden of is elk account van MSDN anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 08:04:
[...]

Ik zit hier ook te wachten met m'n (gratis :+ ) technet abo! Ik download liever the real thing van microsoft zelf i.p.v. me in te laten met torrents...
er is geen "Real thing". bits=bits

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foppe-jan schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:03:
[...]

er is geen "Real thing". bits=bits
Maar het is niet altijd zo dat microsoft bits = warez bits ;) . Ik heb geduld en speel liever safe O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa, ik heb geen geduld, wel voor films etc. , maar niet hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 08:04:
[...]

Hier is nog iemand die op de RC van microsoft wacht. Het is mij ook onduidelijk of het geldt voor (gratis) technet abo's of alleen voor technet plus abonnees.
Maar goed ik kan ook wel tot 5 mei wachten als het niet anders kan. Maar ik denk dat als het al voor ons geldt op 30 april, dat het er dan nog niet staat. Ten 1e is het in de USA later 30 april dan hier. En als ik naar de windows updates kijk, worden die meestal 19 uur Europese tijd klaargezet. Dus ik denk dat we voor vandaag sowieso nog wat geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
[...]

Handige explorer extension om hash te checken:
HashTab http://beeblebrox.org/hashtab/

Je hoeft dan alleen maar in windows verkenner de properties van die .iso op te vragen en dan op de tab 'File Hashes' de waarde(n) bekijken en vergelijken met die van 'The Real Bits'.

Ik vraag me trouwens af of de RC die vandaag gaat verschijnen verschilt van de 7100 die vorig weekend is geleaked.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Korte vergelijking tussen Vista SP1 en Win7 RC.
http://gizmodo.com/523309...vs-vista-first-benchmarks

In benchmarks ietsjes sneller, in praktijk merkbaar sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Johandmc schreef op donderdag 30 april 2009 @ 13:45:
[...]

Hier is nog iemand die op de RC van microsoft wacht. Het is mij ook onduidelijk of het geldt voor (gratis) technet abo's of alleen voor technet plus abonnees.
Maar goed ik kan ook wel tot 5 mei wachten als het niet anders kan. Maar ik denk dat als het al voor ons geldt op 30 april, dat het er dan nog niet staat. Ten 1e is het in de USA later 30 april dan hier. En als ik naar de windows updates kijk, worden die meestal 19 uur Europese tijd klaargezet. Dus ik denk dat we voor vandaag sowieso nog wat geduld moeten hebben.
Wat denk je zelf :+ Het geldt natuurlijk alleen voor TechNET Plus en MSDN Abonnees....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
En de RC staat op technet :)

x86:
File Name: en_windows_7_ultimate_rc_x86_dvd_349010.iso
SHA1: 7D1F486CA569EFFFFB719CFB48355BB7BF499712
ISO/CRC: E8A1C394

x64:
File Name: en_windows_7_ultimate_rc_x64_dvd_347803.iso
SHA1: FC867FE1AB2E0A9796F9E4D155B44EA6998F4874
ISO/CRC: 58FB2BE0

Edit: voor de liefhebbers, Windows Vista SP2 en Windows Server 2008 SP2 staat ook op technet.

[ Voor 96% gewijzigd door EDIT op 30-04-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Enneh..je vergeet Windows Server 208 R2 RC :) Yeaah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik zie het inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke talen zijn er beschikbaar?
EDIT schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:01:

x86:

x64:

Edit: voor de liefhebbers, Windows Vista SP2 en Windows Server 2008 SP2 staat ook op technet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Dezelfde als tijdens de beta, dus Engels, Duits, Spaans, Chinees, dacht ik zo uit m'n hoofd (kan niet checken, technet lijkt er even uit te liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Technet is overbelast...en ligt gewoon plat hier :(

Afbeeldingslocatie: http://blog.hznet.nl/wp-content/uploads/2009/04/image9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Laatst online: 23:06
Hier ook, het laatste wat ik zag is dat ze stiekem de DVD van Vista SP2 (final) ertussen hadden gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Kenw00t op 30-04-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
EDIT schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:01:

x86:

x64:

Voor x86 zijn de hashes hetzelfde als de geleakte .iso van afgelopen week, dus ik ben mooi up2date :)

Server 2008 R2 doe ik wel als de site weer up is (en het is nu toch veel te mooi weer om te F5'en)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Yanze schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:54:
[...]

Voor x86 zijn de hashes hetzelfde als de geleakte .iso van afgelopen week, dus ik ben mooi up2date :)

Server 2008 R2 doe ik wel als de site weer up is (en het is nu toch veel te mooi weer om te F5'en)
Ook voor de 64bit versie is de hash hetzelfde. Geen reden dus om te herinstalleren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:41:
Technet is overbelast...en ligt gewoon plat hier :(

[afbeelding]
Gelukkig ben ik niet de enige die het probleem heeft ;). Ik vond het al vreemd. Ik heb ook al hetzelfde probleem. Heb ook al een bericht naar het Technet Team gestuurd ;)

Edit:
Microsoft makes Windows 7 RC available, but can't handle the rush

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 30-04-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ndsc schreef op donderdag 30 april 2009 @ 15:57:
[...]

Ook voor de 64bit versie is de hash hetzelfde. Geen reden dus om te herinstalleren. :9
Oke dan, ik vroeg me al af of er verschil zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Laatst online: 10-09 22:05

Xenan

Tree-of-life

Zowel Technet als MSDN liggen plat nu de RC1 beschikbaar is (voor abonnee's). Je zou denken dat Microsoft eens iets zou leren en software als Torrent beschikbaar stelt. Dat scheelt een hoop bandbreedte voor MS. Single point downloads zijn zo 2003.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Xenan schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:19:
Zowel Technet als MSDN liggen plat nu de RC1 beschikbaar is (voor abonnee's). Je zou denken dat Microsoft eens iets zou leren en software als Torrent beschikbaar stelt. Dat scheelt een hoop bandbreedte voor MS. Single point downloads zijn zo 2003.
Het downloaden gaat hier prima:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Oa7eoBVcYSWp3HnQsFIEKiqz/thumb.png

Alleen de site is zelf niet te bereiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
laten die 2 sites nu net op Hyper-V draaien, mischien zit daar het probleem wel :+

wel !@#$% dat die site platligt idd. bij een beetje traffic kan je al niet meer normaal inloggen om je software op te halen

* Zwelgje haalt zakelijk voor installaties altijd de iso's op van de technet/msdn sites, je moet maar bij een klant zitten en die software ala minute nodig zijn :X

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Laatst online: 19-09 23:13
MSDN heeft RC toch nog niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Negaiido schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:43:
[...]

MSDN heeft RC toch nog niet of wel?
Jawel, er is ook een link naar. Totdat je die aanklikt. Dan gaat het niet meer.

@EDIT: je hebt blijkbaar meer geluk.

[ Voor 7% gewijzigd door Xenan op 30-04-2009 17:48 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

MSDN ligt inderdaad goed plat. Je zou toch zeggen dat we wel weten hoeveel subscribers ze hebben... Het hele subscriber deel is onbereikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Edgarz op 30-04-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 18:27

pjvandesande

GC.Collect(head);

Microsoft Connect is nog prima bereikbaar, dus voor de mensen die daar toegang tot hebben... go go go! Download snelheid is wat schommelend, zakt soms terug tot onder de 150kb/s, maar het is beter dan niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Krijg net een mail binnen van MS dat ik de RC van Technet kan downloaden... slim, zo'n mailing de deur uit doen terwijl de betreffende site op z'n gat ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Technet is nu weer bereikbaar. De ISO komt met maximale snelheid (wat mijn ADSL abonnement betreft dan) binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ach, zo een mailing staat gewoon klaar om op een bepaalde tijd verstuurd te worden in batches.

Volgens mij zijn er nu servers bijgeplaatst, vanaf msdn gaat het hier naar binnen met dik 1MB/sec.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Edgarz schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:48:
MSDN ligt inderdaad goed plat. Je zou toch zeggen dat we wel weten hoeveel subscribers ze hebben... Het hele subscriber deel is onbereikbaar.
Dat weten ze ook wel :) Maar je gaat niet voor 10.000.000 mensen tegelijkertijd bandbreedte en servers inkopen, terwijl je die slechts zeer zeer zelden nodig hebt. Dat op dit soort dagen er overbelasting plaats vind is ingecalculeerd, anders staan er de rest van de dagen 99% van de servers niets te doen.

Overigens kan er natuurlijk al heel veel op dit gebief met het in en uitschalen van hardware, maar een aanloop als deze is gewoon niet te handelen.

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 30-04-2009 19:06 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....