[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 65.796 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:28:
[...]

laten die 2 sites nu net op Hyper-V draaien, mischien zit daar het probleem wel :+

wel !@#$% dat die site platligt idd. bij een beetje traffic kan je al niet meer normaal inloggen om je software op te halen

* TheVMaster haalt zakelijk voor installaties altijd de iso's op van de technet/msdn sites, je moet maar bij een klant zitten en die software ala minute nodig zijn :X
Dan ben je best wel een behoorlijke debiel. Stel je voor je komt bij een klant en die heeft geen dikke internet pijp...komt regelmatig voor. Als ik al software van Technet/MSDN nodig heb (klant hoort gewoon te beschikken over z'n eigen software) download ik die altijd voordat ik naar de klant ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:14:
[...]

Dan ben je best wel een behoorlijke debiel. Stel je voor je komt bij een klant en die heeft geen dikke internet pijp...komt regelmatig voor. Als ik al software van Technet/MSDN nodig heb (klant hoort gewoon te beschikken over z'n eigen software) download ik die altijd voordat ik naar de klant ga :+
Je zou in principe inderdaad nooit met spoed MSDN software nodig moeten hebben. Meestal impliceert met spoed dat het gebruikt wordt bij een storing of zo, waarbij een machine nieuw geinstalleerd moet worden. Als er zoveel spoed bij is, dan impliceert dat weer productie omgevingen wat weer niet mag met MSDN software... Precies zoals TheVMaster zegt, de klant hoort zelf de software te hebben. MSDN is dan geen geldige uitweg.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024
De TechNet subscriber site biedt nu ook tijdelijke direct-download links van Microsoft om de overbelasting op de reguliere TechNet servers op te vangen. :*) Zie de TechNet home page.

[ Voor 29% gewijzigd door Tomas op 30-04-2009 19:48 . Reden: Directe link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
c70070540 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:21:
[...]

Je zou in principe inderdaad nooit met spoed MSDN software nodig moeten hebben. Meestal impliceert met spoed dat het gebruikt wordt bij een storing of zo, waarbij een machine nieuw geinstalleerd moet worden. Als er zoveel spoed bij is, dan impliceert dat weer productie omgevingen wat weer niet mag met MSDN software... Precies zoals TheVMaster zegt, de klant hoort zelf de software te hebben. MSDN is dan geen geldige uitweg.
Hmm, veel mensen hebben bv. wel een geldige XP-licentie op hun kast plakken, maar zijn de CD's al lang kwijt.
Of ze hebben een CD met SP1 erin :p

Dan is MSDN/TechNet wel erg handig hoor :)

Maar natuurlijk geld dat niet voor het voorbeeld, elke IT'er heeft alle dagen een XP Home en Prof SP3 CD bij zich ;)

EDIT: Ik zie op TechNet Plus hem wel staan, en ook de keys, maar de Download button is greyed-out.
De extra links duren hier nog 600 jaar (volgens Firefox) dus ik zal wel even wachten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 30-04-2009 19:41 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
tJa als de klant niet het benodigde spul heeft, wat zou je doen... Hij is wel degenen die je betaalt, en niet Bill. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Petervanakelyen schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:37:
[...]

Hmm, veel mensen hebben bv. wel een geldige XP-licentie op hun kast plakken, maar zijn de CD's al lang kwijt.

Maar natuurlijk geld dat niet voor het voorbeeld, elke IT'er heeft alle dagen een XP Home en Prof SP3 CD bij zich ;)

EDIT: Ik zie op TechNet Plus hem wel staan, en ook de keys, maar de Download button is greyed-out.
De extra links duren hier nog 600 jaar (volgens Firefox) dus ik zal wel even wachten :)
Tja...die ISO's werken niet met de OEM keys die op de pc's zitten duss.

Heb je wel je TechNET Plus direct abonnement dan? :p dat de buttones greyed-out zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://connect.microsoft...ils.aspx?DownloadID=17871
Degene die hierop kan inloggen heeft het Nederlands taalpakket voor Windows 7, helaas kan ik daar niet inloggen, mocht iemand dit wel kunnen neem dan graag even contact met me op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:20
TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:14:
[...]

je weet dat als je een Volume license 2008 koopt dat je van MS dan geen CDkit meer krijgt :? en dat je dan verplicht bent die te downloaden :? Je kan dan wel via een distri een cdkit bestellen maar die heb je ook niet in 2 dagen ;)

* Zwelgje zit regelmatig bij spoedklusjes reinstalls te doen en dan heb je niet ala minute die cd's bij je

als je dan via het licensecenter/technet/msdn dingen moet downloaden zoals vandaag ben je flink de pineut :X

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:58:
[...]

je weet dat als je een Volume license 2008 koopt dat je van MS dan geen CDkit meer krijgt :? en dat je dan verplicht bent die te downloaden :? Je kan dan wel via een distri een cdkit bestellen maar die heb je ook niet in 2 dagen ;)

* TheVMaster zit regelmatig bij spoedklusjes reinstalls te doen en dan heb je niet ala minute die cd's bij je

als je dan via het licensecenter/technet/msdn dingen moet downloaden zoals vandaag ben je flink de pineut :X
Ja dat weet ik dat je geen cdkits meer krijgt, helemaal niets mis mee. Maar eh....ik vind het wel slecht van je dat je regelmatig spoedklusjes hebt en dat je de cd's dan niet bij je hebt :+ Ik bedoel...dat gebeurt je een keer...en daarna nooit weer..maar goed. Niet erg professioneel ook naar de klant toe...'OHw..eh...software..nou..die moet ik dan eerst nog maar even downloaden'. Heeft de klant een langzame internetverbinding waardoor jij 2 uur bezig bent met downloaden. Natuurlijk schrijf je dan je uren wel 8)7 Lekkere dienstverlener ben je dan....maar goed...laten we ontopic blijven hier O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off-topic:
Is het dan misschien niet handig om standaard iso's van technet bij je te hebben op een usb harde schijf oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 19:05
Hallo,

Ik heb zojuist de RC 7100 ultimate editie geinstalleerd en heb het probleem dat ik de resolutie niet hoger krijg dan 1280x1024 terwijl de native resolutie van mijn monitor 1680 x 1050 is. Ik heb de laatste NVIDIA drivers geinstalleerd (voor mijn 8800GT) en de laatste drivers voor mijn monitor (Samsung T220).

iemand een idee hoe ik de resolutie kan opschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
En de snelheid waar ik nu mee zit te downloaden vanaf de MS Server, ik heb 22Mbit maar ik haal maar een beschamede 50kb/s :( >:) .
Afbeeldingslocatie: http://www.van-brakel.eu/plaatjes/2009-04-30_200442.jpg

* Turdie verlengen Technet Abbo, nee hoor hoeft niet meer

Edit:
Tomas schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:36:
De TechNet subscriber site biedt nu ook tijdelijke direct-download links van Microsoft om de overbelasting op de reguliere TechNet servers op te vangen. :*) Zie de TechNet home page.
Ik zie die direct download links nergens hoor, waar haal je dat precies vandaan?

[ Voor 43% gewijzigd door Turdie op 30-04-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Petervanakelyen schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:37:
[...]

Ehhh... Boute uitspraak. Ik ben geen IT'er dus. :)
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:05:
Off-topic:
Is het dan misschien niet handig om standaard iso's van technet bij je te hebben op een usb harde schijf oid?
Nee, ook dat niet. Als jij via jou USB harddisk een virus of andere zaken overbrengt naar je klant zijn omgeving dan ben je nog meer de pineut. Aansprakelijkheid? Het is niet jou verantwoordelijkheid om de media te hebben, maar de verantwoordelijkheid van de klant. Als de klant die niet heeft, dan heb je in een eerder stadium de klant al niet goed advies gegeven over de processen die in place dienen te zijn en de benodigdheden voor die processen.

Maar we dwalen af, en ik denk zeker dat dit een topic op zich waard is.

[ Voor 24% gewijzigd door Gé Brander op 30-04-2009 20:18 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
TheVMaster schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:44:
[...]

Tja...die ISO's werken niet met de OEM keys die op de pc's zitten duss.

Heb je wel je TechNET Plus direct abonnement dan? :p dat de buttones greyed-out zijn?
Die keys werken perfect met dit tooltje: http://www.microsoft.com/...help/PKUInstructions.aspx

Ja, als je geen TechNet Plus account hebt, zal je ook geen key's krijgen, en ik krijg die zeker wel ;)
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:05:
Off-topic:
Niet alle klanten hebben een een USB-poort die degelijk werkt, of USB1.1.
Geloof mij, het gebeurt soms dat het via het internet nog stukken sneller gaat dan via USB1.1 :)

En je kan toch ook niet met 60 verschillende CD's gaan sleuren ?
c70070540 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:15:
[...]

Ehhh... Boute uitspraak. Ik ben geen IT'er dus. :)
OK OK, ik bedoelde gewoon dat het niet zo veel moeite kost om een WinXP SP3 CD mee te nemen, en dat elke tweaker die dat vaak nodig heeft bij mensen waar hij moet gaan helpen, dat op zak zou moeten hebben ;)
Nee, ook dat niet. Als jij via jou USB harddisk een virus of andere zaken overbrengt naar je klant zijn omgeving dan ben je nog meer de pineut. Aansprakelijkheid? Het is niet jou verantwoordelijkheid om de media te hebben, maar de verantwoordelijkheid van de klant. Als de klant die niet heeft, dan heb je in een eerder stadium de klant al niet goed advies gegeven over de processen die in place dienen te zijn en de benodigdheden voor die processen.

Maar we dwalen af, en ik denk zeker dat dit een topic op zich waard is.
Gedeeltelijk mee akkoord. Een USB-HDD lijkt me niet de meest gepaste oplossing, maar ik ben niet akkoord met wat je zegt dat de klant zijn CD's altijd moet bijhouden en zo niet --> Pech.

Tenslotte betaal je in de winkel waar je de PC hebt gekocht wel voor de licentie, en niet voor de CD.
Het is de klant zijn volste recht om de CD weg te gooien, zo lang hij maar de code waar hij voor betaal heeft bijhoud...

[ Voor 41% gewijzigd door Petervanakelyen op 30-04-2009 20:30 . Reden: Twee posts samengevoegd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
.

[ Voor 99% gewijzigd door Petervanakelyen op 30-04-2009 20:31 . Reden: Ik wil een knop om posts te deleten !! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Petervanakelyen schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:29:
[...]
Gedeeltelijk mee akkoord. Een USB-HDD lijkt me niet de meest gepaste oplossing, maar ik ben niet akkoord met wat je zegt dat de klant zijn CD's altijd moet bijhouden en zo niet --> Pech.
Je bent alleen volledig in overtreding van de licentie voorwaarden als je technet/msdn iso's en/of key's gaat gebruiken voor klanten. Als jij de risico's voor de gevolgen wilt nemen prima, maar de klant zal bij problemen hierdoor, snel een ander zoeken om zijn computerproblemen op te lossen. Ben je dan goed bezig? Nee. Bewustwording bij de klant bijbrengen is je taak als leverancier. Als de klant niet mee wilt werken, kan hij niet van jou verwachten dat je licentie voorwaarden gaat overtreden.
Tenslotte betaal je in de winkel waar je de PC hebt gekocht wel voor de licentie, en niet voor de CD.
Het is de klant zijn volste recht om de CD weg te gooien, zo lang hij maar de code waar hij voor betaal heeft bijhoud...
Tuurlijk is het zijn volste recht om de cd weg te gooien, is het verstandig? Nee.

Ik ga er verder niet op in in dit topic, omdat we volledig off topic gaan. Sorry TheVMaster!

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 30-04-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
c70070540 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:33:
[...]

Je bent alleen volledig in overtreding van de licentie voorwaarden als je technet/msdn iso's en/of key's gaat gebruiken voor klanten. Als jij de risico's voor de gevolgen wilt nemen prima, maar de klant zal bij problemen hierdoor, snel een ander zoeken om zijn computerproblemen op te lossen. Ben je dan goed bezig? Nee. Bewustwording bij de klant bijbrengen is je taak als leverancier. Als de klant niet mee wilt werken, kan hij niet van jou verwachten dat je licentie voorwaarden gaat overtreden.

[...]

Tuurlijk is het zijn volste recht om de cd weg te gooien, is het verstandig? Nee.

Ik ga er verder niet op in in dit topic, omdat we volledig off topic gaan. Sorry TheVMaster!
Ik zeg AMEN :+

En kunnen we dan nu (eindelijk) weer on-topic gaan. Open anders ff een ander topic over het wel of niet bij je hebben van install cd's als je naar een klant gaat....dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Jammer dan voor je.
Herhaaldelijk zeuren binnen 90 minuten wordt niet op prijs gesteld.
Je kunt er niet bij, hebt er geen recht op - pech.
Vragen om verspreiding door anderen is vragen om warez.

[ Voor 113% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jag schreef op woensdag 29 april 2009 @ 17:41:
[...]

Dus met ImageX maak je een nieuwe versie van install.wim? En dat is analoog aan een image maken met Ghost? En daar ga je dan vervolgens een bootable usb drive mee maken?

Edit: ik weet wel weer waarom ik de nieuwe Win7 versie wil: tijdens backuppen en een nieuwe bootable usb drive voor de Win7 install te maken is explorer 3x vastgelopen :o.
Nog even inhakend op dat image verhaal. Misschien is het al opgemerkt, maar ik kon het niet terugvinden in dit topic: Je kunt via 'maintenance' -> 'backup and restore' een image maken van een draaiend systeem. Daar komt geen Winpe aan te pas (is pas nodig bij recovery). Resultaat is overigens geen .wim maar een map met een serie bestanden waaronder een .vhd bestand. Ook zit het kunnen bakken van een rescue/Winpe CD standaard ingebouwd in Windows 7. Een commandline versie van Imagex lijkt standaard niet op deze CD te staan, een shell is echter wel beschikbaar (er bestond voor Vista überhaupt geen officiele shell voor Imagex volgens mij).

Ik ben mij er van bewust dat dit waarschijnlijk weer iets anders is dan wat je met de WAIK kan. Die ben ik nu aan het downloaden om mee te gaan klooien. Ik vraag me af of zo'n .vhd bestand en een .wim bestand op de een of andere manier compatible/inwisselbaar zijn? Edit: WIM naar VHD kan iig wel: http://code.msdn.microsoft.com/wim2vhd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Yanze schreef op donderdag 30 april 2009 @ 14:04:
Handige explorer extension om hash te checken:
HashTab http://beeblebrox.org/hashtab/
Moet zoiets nu een dikke halve MB groot zijn? Daar past een heel OS in die code :P
Draaiend systeem backuppen? Zovan 100% terugzettable? Kan dat ook zonder officiele WinPE? (BartPE oid)
Ik gebruik nu bootable Acronis 10 (ondersteunt Win7 NTFS) en dan kan je mooi hiberfil.sys (of andere bestanden) excluden van de image. Maar dat is wel offline imagen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
In de Windows 7 RC vind ik het nieuwe control panel erg wennen.
Niet alle icoontjes meer onder elkaar maar in categorieen ingedeeld.
Afbeeldingslocatie: http://img173.imagevenue.com/img.php?image=45608_2009-05-01_034119_122_83lo.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 01-05-2009 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
shadowman12 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 03:43:
In de Windows 7 RC vind ik het nieuwe control panel erg wennen.
Niet alle icoontjes meer onder elkaar maar in categorieen ingedeeld.
[afbeelding]
Het is even wennen ja maar na een tijdje zul je zien dat het nieuwe Control Panel véél beter in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 21:17
Klik eens onder View by op (naar eigen inzicht) grote pictogrammen of kleine pictogrammen?
Dan krijg je weer gewoon op de oude manier alle items te zien (tenminste, dat is hier zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipjo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-07 21:12
Was in vista ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En de zoekfunctie (ook binnen Control Panel) werkt erg goed!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
EDIT schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 08:23:
Klik eens onder View by op (naar eigen inzicht) grote pictogrammen of kleine pictogrammen?
Dan krijg je weer gewoon op de oude manier alle items te zien (tenminste, dat is hier zo).
Ja klopt alleen de volgende keer staat het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sando schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:46:
[...]
Draaiend systeem backuppen? Zovan 100% terugzettable? Kan dat ook zonder officiele WinPE? (BartPE oid)
Ik gebruik nu bootable Acronis 10 (ondersteunt Win7 NTFS) en dan kan je mooi hiberfil.sys (of andere bestanden) excluden van de image. Maar dat is wel offline imagen.
Ik heb het nog niet geprobeerd (wel image maken, nog niet terugzetten) maar lijkt me wel. Een draaiend systeem kunnen imagen is niks nieuws natuurlijk, dat konden Ghost en Acronis ook al. Dat MS deze functionaliteit standaard ingebouwd heeft vind ik echter toch wel erg tof. Zelf gebruik ik ook Acronis (Enterprise 9.7) en dit werkt idd erg fijn. Bij Symantec nemen ze het begrip 'rescue CD' wel erg letterlijk, je kunt namelijk met Ghost tegenwoordig offline geen image meer maken (alleen terugzetten dus). Met Acronis kan dit nog wel, lekker flexibel en je hoeft geen software te installeren steeds als je een image van een PC wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Volgens Pocket Line brengt Acer op 23 oktober een nieuwe PC op de markt met daarop Windows 7. Dat betekend dus dat de releasedatum voor 23 oktober moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat aardig van Microsoft! Net een mailtje gehad met een linkje naar de Windows 7 RC. Blijkbaar is dat gratis abonnement van Technet toch de Plus versie :o .
Release Candidate van Windows 7 nu beschikbaar voor TechNet Plus-abonnees

Geachte abonnee,
# 000000000

Als TechNet Plus-abonnee krijgt u als eerste toegang tot de Release Candidate van Windows 7.

Download uw exemplaar van de Release Candidate van Windows 7 en evalueer deze vandaag nog!

De bètaversie van Windows Virtual PC is ook beschikbaar met de bètaversie van Windows XP Mode, zodat u een groot aantal van uw Windows XP-productiviteitstoepassingen kunt uitvoeren vanaf uw Windows 7-desktop.

Bezoek het Windows Springboard-portal met daarin de nieuwste resources voor Windows 7, inclusief resources voor toepassingscompatibiliteit, netwerkmogelijkheden, prestaties en hardwarecompatibiliteit, en meer.

Schrijf u in voor de Springboard-nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste resources die beschikbaar zijn voor Windows 7.
/me warmt de brander al op :Y)

Technet hashes:
quote: 64bit versie
File Name: en_windows_7_ultimate_rc_x64_dvd_347803.iso
Date Posted (UTC): 4/30/2009 6:00:41 AM
SHA1: FC867FE1AB2E0A9796F9E4D155B44EA6998F4874
ISO/CRC: 58FB2BE0
Available to Levels: TechNet Plus SA Media; TechNet Plus (Retail); TechNet Direct (Retail); TechNet Plus (VL); TechNet Plus Direct (VL); TechNet Cert Partner; TechNet Gold Cert Partner; T1;
quote: 32bit versie
File Name: en_windows_7_ultimate_rc_x86_dvd_349010.iso
SHA1: 7D1F486CA569EFFFFB719CFB48355BB7BF499712
ISO/CRC: E8A1C394
Available to Levels: TechNet Plus SA Media; TechNet Plus (Retail); TechNet Direct (Retail); TechNet Plus (VL); TechNet Plus Direct (VL); TechNet Cert Partner; TechNet Gold Cert Partner; T1;

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
En, is deze bit-identiek aan de wat eerder gelekte versie? Scheelt weer een reïnstall dan namelijk ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb nu RC build 7100 draaien. Heb tot nu toe 2 problemen:
  • Via WindowsUpdate is een driverupdate voor de Synaptics Touchpad beschikbaar. Als ik deze installeer en reboot krijg ik een melding dat Synaptics software is afgesloten.
  • Ik heb de Adobe Flash Plugin geinstalleerd. Als ik met IE8 een webpagina bezoek met Flash werkt dit wel, maar als ik ga scrollen op de pagina flikkert de pagina heel erg.
Meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik lees dus dat RC1 is gereaseled? Mooi, dan kan ik die als ik 5 MEI thuis ben via een torrentje binnenhalen :) Want ik lees dat het erg sloom is om vanaf de technet site te downloaden, en ik heb al geen snel internet op zolder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Visto schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:25:
Ik lees dus dat RC1 is gereaseled? Mooi, dan kan ik die als ik 5 MEI thuis ben via een torrentje binnenhalen :) Want ik lees dat het erg sloom is om vanaf de technet site te downloaden, en ik heb al geen snel internet op zolder :+
Enkel voor Technet en MSDN!

De Windows XP Mode Beta (= virtuele win xp voor win 7) staat ook op technet :9 :
quote: 64bit
File Name: en_windows_xp_mode_beta_x64_349172.msi
SHA1: 253446EB08E7E498ACD5CA27AFD08857DAE0AAF9
ISO/CRC: 59E6BA4E
quote: 32bit
File Name: en_windows_xp_mode_beta_x86_349172.msi
SHA1: F256E0DB9456901922E4208EB470F7394018400C
ISO/CRC: CE0DC4BB
Opm. beide msi packages wegen 445.37MB

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
Ik heb via school toegang tot MSDNAA en dacht ik van zo dat ie hetzelfde was als MSDN.
Weet iemand nog wat meer over MSDNAA?
AA = Academic Alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Negaiido schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:53:
Ik heb via school toegang tot MSDNAA en dacht ik van zo dat ie hetzelfde was als MSDN.
Weet iemand nog wat meer over MSDNAA?
AA = Academic Alliance
Ondanks het een groot deel van de naam deelt is het niet hetzelfde. AA is gewoon wat Microsoft software wat gratis aangeboden wordt aan studenten. Dit omvat niet alle software die beschikbaar is via MSDN.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
smvs schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 09:35:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd (wel image maken, nog niet terugzetten) maar lijkt me wel. Een draaiend systeem kunnen imagen is niks nieuws natuurlijk, dat konden Ghost en Acronis ook al. Dat MS deze functionaliteit standaard ingebouwd heeft vind ik echter toch wel erg tof. Zelf gebruik ik ook Acronis (Enterprise 9.7) en dit werkt idd erg fijn. Bij Symantec nemen ze het begrip 'rescue CD' wel erg letterlijk, je kunt namelijk met Ghost tegenwoordig offline geen image meer maken (alleen terugzetten dus). Met Acronis kan dit nog wel, lekker flexibel en je hoeft geen software te installeren steeds als je een image van een PC wil maken.
Ehh.....waarom zou je nog een backup willen maken met Ghost/Acronis als je binnen Windows 7 standaard de functie hebt om een backup te maken die je d.m.v. het booten van de Windows 7 dvd gewoon weer kunt restoren? :+ En ja dat terugzetten werkt ook gewoon en je hoeft hiervoor ook geen extra software te installeren..
DJ-Visto schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:25:
Hmm...downloaden via TechNet gaat (normaal gesproken) gewoon snel hoor....alleen tja..als iedereen gelijk gaat downloaden op het moment dat hij beschikbaar komt...dan wordt het ff traag. Als ik de keuze had om hem via TechNET of een torrent binnen te halen ging ik toch voor het eerste aangezien je dan 100% zeker bent dat er niet mee geknoeid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
TheCoolGamer schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:58:
[...]

Ondanks het een groot deel van de naam deelt is het niet hetzelfde. AA is gewoon wat Microsoft software wat gratis aangeboden wordt aan studenten. Dit omvat niet alle software die beschikbaar is via MSDN.
Ah k, best wel raar dat Windows 7 beta er wel op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Zo, ook maar eens de 7100 x64 clean geinstalleerd (zat nog op 7068). Gelijk even een backup gemaakt, maar wat me opviel was dat hij ook een backup ging maken van m'n Vista partitie .. dat wil ik niet, maar ik kon dat nergens uitzetten volgens mij. Iemand een tip? Backup is nu 26GB groot, beetje zonde.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Arfman schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:01:
Zo, ook maar eens de 7100 x64 clean geinstalleerd (zat nog op 7068). Gelijk even een backup gemaakt, maar wat me opviel was dat hij ook een backup ging maken van m'n Vista partitie .. dat wil ik niet, maar ik kon dat nergens uitzetten volgens mij. Iemand een tip? Backup is nu 26GB groot, beetje zonde.
Partitie unmounten voor je een backup draait?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:36:
[...]

Enkel voor Technet en MSDN!

De Windows XP Mode Beta (= virtuele win xp voor win 7) staat ook op technet :9 :

Opm. beide msi packages wegen 445.37MB
Waar staat die dan? In het lijstje met Win7-downloads zie ik wel de RC's, WAIK en languagepacks, maar niet de XPM. Ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier ook last van het probleem dat de updates installeren niet helemaal lekker gaat?

hij blijft hier elkens keer eindeloos hangen op creating restore point ?

edit: rc versie trouwens

nog een edit: rechtermuisknop/gadgets lijkt niet te werken

ftd watchdog , kan geen wijzingen opslaan

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
SlinkingAnt schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:11:
[...]

Waar staat die dan? In het lijstje met Win7-downloads zie ik wel de RC's, WAIK en languagepacks, maar niet de XPM. Ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken :P
HIj staat in de lijst met Applications :+ (zie ook mijn blogpost)

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 01-05-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
SlinkingAnt schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:11:
[...]

Onder Applications -> Windows Virtual PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 21-09 05:22
Ik heb sinds gister ook Win7 x64 RC1 (7100) op m'n systeem omdat m'n oude XP installatie geïnfesteerd was met Virut en andere crap 8)7

Probleempje wat ik echter heb is dat ik m'n machine niet normaal kan afsluiten. Als ik op shutdown druk zie ik "Windows is shutting down" en daar blijft het bij. Vervolgens komt er ergens een bluescreen+reboot.

Ik heb al via google gezocht en de meeste mensen gooien dat op een driver probleem. Ik heb voor m'n Nvidia 8600GT gewoon de laatste Windows 7 driver gedownload maar ik zie in het control panel ook dat PhysX 32-bit is. Misschien conflicteert deze driver?

Eventlog geeft de volgende shutdown proces errors:
"eventlog" time-out in 8190ms EID 203
"p2svc" time-out in 4325ms EID 203

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik had een klein vraagje, hoe is de stabiliteit van de RC tegenover de build 7077?
De build 7077 bleef nogal een beetje hangen bij mij, hij ging dan heel even sloom, en toen weer vlot, ik merkte dat vooral met HDD activitijd (kopieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

.Johnny schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:47:
even een losse post voor iets anders;
sinds 7077 merk ik dat mijn P5Q onboard LAN na een sleep soms niet goed terugkomt. Ik moet dan rebooten om weer netwerkverbinding te krijgen.
Dit had XP ook, met ditzelfde bord. Je kunt ook even de netwerk adapter disablen -> enablen. Dat werkte i n XP iig wel.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij mij deed mijn Asus m2n bordje het niet met slaap en standby in Xp. Met 7 doet dat alles het prima. Vreemd, maar ook hier helpt 7 mij verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:36
Zonet weer een stapje dichterbij een complete overstap. (Windows 7 Rc1)

- Creative Zen Touch aan de praat gekregen.

En eigenlijk niet eens zo heel spannend. Dezelfde installatie methode gehanteerd als onder Vista. dwz: standaard installatie met de originele driver cd. Wel heb ik aan moeten geven dat de driver altijd zelf gezocht moet worden en niet altijd via Windows update.

- HP C5280 all in one

De driver cd zelf gaat vrij snel over zijn toeren met een melding dat het OS niet wordt ondersteund. Dit kan natuurlijk ondervangen worden door te kiezen voor de backwards comp. installatie modus.

Zelf heb ik ervoor gekozen om de laatste vista 32bits driver (Basic) te downloaden en te installeren. Geen enkele keer een melding dat iets niet zou kunnen werken. Daarnaast zie ik in het devices en printers dat alle opties mooi toegankelijk zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/2466/hp5280windows7.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

TheVMaster schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 12:58:
[...]

Ehh.....waarom zou je nog een backup willen maken met Ghost/Acronis als je binnen Windows 7 standaard de functie hebt om een backup te maken die je d.m.v. het booten van de Windows 7 dvd gewoon weer kunt restoren? :+
Ik weet het niet, maar die zipsupport vind ik brak en gebrekkig dus die gebruik ik nooit. Die ingebouwde brander vind ik gebrekkig (hoe brand je lage speed voor goede CD's voor oude computers?) dus ik gebruik InfraRecorder, en MS kennende zal die backup ook wel brak zijn. Bij 7068 kon ik iig nog niets kiezen of excluden, en werd zonder vraag ook bakken vol gigabytes van mijn D-schijf meegebackupt. Geen vragen over compressiesterkte. Na een uur gecancelled. Acronis doet 5 minuten over 15 gig. Ik geef het gewoon het nadeel van de twijfel, wat meestal een goed idee is bij MS. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sando schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:57:
[...]
Ik weet het niet, maar die zipsupport vind ik brak en gebrekkig dus die gebruik ik nooit.
En dat mag je ook :)
De basisfunctionaliteit zit er in ieder geval wel in zodat je ook met een kale install driverzips kunt openen bijvoorbeeld, of als je geen behoefte hebt aan alle spanning truukjes en andere fratsen die 3rd Party software als voordelen heeft.
Zip/Unzip integratie (in de Shell) is trouwens typisch zo'n functie waarvan iedereen verbaasd zou zijn als het er NIET in zou zitten, tegenwoordig..
Die ingebouwde brander vind ik gebrekkig (hoe brand je lage speed voor goede CD's voor oude computers?) dus ik gebruik InfraRecorder
Again: basisfunctionaliteit die voor 80% van het gebruik voldoende is.
De mogelijkheid om ISO's rechtstreeks te branden is voor W7 nieuw, en die is juist geintroduceerd omdat er (jaja) vraag naar was.
Zoals altijd zul je de discussie wel houden dat de één vindt dat Microsoft hiermee zich op het terrein van derden begeeft en het niet goed genoeg doet, en de ander ziet liever helemaal geen ingebouwde brandfunctie erin.
en MS kennende zal die backup ook wel brak zijn. Bij 7068 kon ik iig nog niets kiezen of excluden, en werd zonder vraag ook bakken vol gigabytes van mijn D-schijf meegebackupt. Geen vragen over compressiesterkte.
Complete PC Backup.
Waarom zou het zo heten? :)
Overigens wordt er gebruik gemaakt van het VHD formaat, en kun je met de vhd mount optie van 7 (en VHDmount onder Vista) die backups mounten en inlezen/restoren naar wens.
Dat je nu ook (blijkbaar) een selectie kan maken is dan mooi meegenomen :)

Bovendien: diskspace is cheap :+

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2009 16:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Ik heb build 7100 op een laptop geinstalleerd. Op partitie 1 staat Windows XP x86, op partitie 2 probeer ik Windows 7 x64 te installeren.

Na de setup van W7 gaat hij rebooten maar hij blijft rebooten naar XP. Ik krijg geen Dual Boot menu van W7. Weet iemand hoe dit komt? Zou het te maken kunnen hebben met dat ik XP in hibernation mode heb afgesloten toen ik de W7 setup ging draaien?

Ik heb al heel veel topics doorgelezen maar overal staat dat het gewoon zou moeten werken zo.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Vanavond die XP Mode maar eens testdraaien... :+

De eerste berichten zijn echter niet zo positief?
http://www.theinquirer.ne...1975/xp-mode-windows-scam
Het is wat tendentieus, maar goed...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Geen last van. Alles draait vlot. Kopiëren/knippen van grote bestanden gaat stukken sneller dan in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DFKT schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:59:
Vanavond die XP Mode maar eens testdraaien... :+

De eerste berichten zijn echter niet zo positief?
http://www.theinquirer.ne...1975/xp-mode-windows-scam
Het is wat tendentieus, maar goed...
Begin met lezen, eerste zin:
IF YOU HAVEN'T been stuck in a cave lately, you will undoubtedly have heard that Windows Vista SP2.1, aka Windows 7,
En pagina weer afgesloten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die gekken weer :P

[edit]
Waar ze wel weer een punt hebben, iets wat ik me ook al afvroeg:
Can you say gaping security hole? Do you think people will remember to keep patching their XP Mode installations in the background?

[ Voor 85% gewijzigd door alt-92 op 01-05-2009 17:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ikbenwouter schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:53:
Ik heb build 7100 op een laptop geinstalleerd. Op partitie 1 staat Windows XP x86, op partitie 2 probeer ik Windows 7 x64 te installeren.

Na de setup van W7 gaat hij rebooten maar hij blijft rebooten naar XP. Ik krijg geen Dual Boot menu van W7. Weet iemand hoe dit komt? Zou het te maken kunnen hebben met dat ik XP in hibernation mode heb afgesloten toen ik de W7 setup ging draaien?

Ik heb al heel veel topics doorgelezen maar overal staat dat het gewoon zou moeten werken zo.
Heb je het al geprobeerd met XP gewoon afgesloten ipv hibernation? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hibernate heeft inderdaad op recente laptops de neiging om de BIOS bootprompt te bypassen, en direct bij de resume optie te beginnen.
Sowieso zou ik niet graag een dergelijke installatieprocedure aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Voor mensen die problemen hebben met punkbuster, gewoon punkbuster in vista compatible modus draaien en het probleem is weg.
Ik heb de bestanden PnkBstrA.exe en PnkBstrB.exe in de map c:\windows\syswow64 en in de map c:\users\***\appdata\local\punkbuster allen op vista compatible gezet en ik wordt niet meer gekicked.
Dit heeft bij helaas niet geholpen.

processen draaien in vista sp2 pc herstart maar wordt helaas nog steeds gekicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deamontools lite 4.30.4 werkt prima met de 64bit RC van windows 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heb nu net Windows 7 geinstalleerd op een wat oudere Acer Aspire 5630. Heb helaas wel Ultimate moeten installeren i.v.m. het Nederlandse language pack wat niet op Home Premium werkt op dit moment (opgelost wanneer daadwerkelijk NL build vrijkomt).

De Acer draait fantastisch. Beetje matig in gelijktijdige processen (door de werkelijkwaar allertraagste HD op de markt), maar dan nog is het een verademing.

Denk dat ze er wel blij mee is :)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 01-05-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 08:11
misschien is de vraag al gesteld (kan het zo niet vinden), maar kun je voor de RC dezelfde serial gebruiken als die voor de beta?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brooks123 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:52:
misschien is de vraag al gesteld (kan het zo niet vinden), maar kun je voor de RC dezelfde serial gebruiken als die voor de beta?
De vraag is al tig keer gesteld en tig keer beantwoord:

Ja de keys zijn uitwisselbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb je gezocht dan? ;)
spoiler:
Ja, dat kan gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dit is niet cool:
Heb net ontdekt dat al mijn HD .mkv filmpjes maximaal de helft van de frames halen, (zowel in MPC, MPC-HC, MPC-HC64 als WMP) terwijl dat in XP allemaal nog vloeiend ging. :'(
Iemand een idee waarom en hoe te fixen? Dit kan echt niet.
alt-92 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:43:
[...]
Complete PC Backup.
Waarom zou het zo heten? :)
Tja, geen optie is gewoon belachelijk. Ik wil mijn systeem bij problemen wel kunnen terugzeggen met een paar docs, maar die terabyte aan videoprojecten hoef ik geen backup van, ik heb er niet eens genoeg ruimte voor.

Ben het met je eens dat die basisfuncties prima zijn voor basismensen. Super dat ze er in zitten. Ik wilde alleen de basisheid illustreren waardoor die backup prolly ook te basis is voor iemand die iets meer doet dan browsen en textverwerken.
Ja.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sando schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:59:
Tja, geen optie is gewoon belachelijk. Ik wil mijn systeem bij problemen wel kunnen terugzeggen met een paar docs, maar die terabyte aan videoprojecten hoef ik geen backup van, ik heb er niet eens genoeg ruimte voor.
Dan vink je die directories die je niet wil hebben toch gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Windows Live Mail laat onder Windows 7 foto's op originele resolutie zien in het leesvenster :? Dat is natuurlijk niet handig op een 1280x800 scherm. Iemand gezien waar dat aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
PWM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:17:
Windows Live Mail laat onder Windows 7 foto's op originele resolutie zien in het leesvenster :? Dat is natuurlijk niet handig op een 1280x800 scherm. Iemand gezien waar dat aan te passen?
Vreemd, ik heb dit behaviour niet.
Net geprobeerd, foto van 4000x3000 gemaild van mailA naar mailB, maar hij komt in een thumbje te staan.
(Ik heb 'add photo' in WLM gebruikt om te versturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:24:
[...]
Vreemd, ik heb dit behaviour niet.
Net geprobeerd, foto van 4000x3000 gemaild van mailA naar mailB, maar hij komt in een thumbje te staan.
(Ik heb 'add photo' in WLM gebruikt om te versturen)
Ook even op jouw manier geprobeerd, zelfde resultaat. Nu is mijn moeder straks niet meer blij met me :+

Heb ook even de default picture viewer veranderd, zonder resultaat.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 01-05-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Oh, ik ben in Windows Live Mail wel ingelogd met mijn Windows Live account (rechtsboven), misschien dat dat scheelt?

Als ik namelijk op de thumb klik., dan opent-ie het plaatje in Firefox (nouja, ik kan hem openen of saven, zeg maar). Tevens zie ik rechtsw in de mail 'Online pictures are available for 30 days'

Dus vermoedelijk wordt het online gegooid door WLM en de thumb gemaild.

Overigens past deze vraag beter hier: Het Windows Live Topic

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 01-05-2009 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
bjorn1980 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:33:
[...]

Dit heeft bij helaas niet geholpen.

processen draaien in vista sp2 pc herstart maar wordt helaas nog steeds gekicked
pbsvc.exe ophalen van punkbuster.com en je problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:29:
[...]
Heb je het al geprobeerd met XP gewoon afgesloten ipv hibernation? ;)
Had ik natuurlijk meteen moeten doen ;) Hij geeft nu een error op het einde van de setup maar ik krijg wel het goeie dual boot menu. Het lag dus inderdaad aan de hibernation mode van XP. Misschien handig om in de TS te vermelden.

Error ga ik zo hopelijk verhelpen door de D schijf te formateren, ben nu de bestanden die ik wil bewaren aan het backuppen naar C.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik windows 7 als een zonnetje werken, maar ik kom af en toe toch nog een aantal dingen tegen die me tegenvallen, zoals bijvoorbeeld de taakbalk.
Verder viel het me op hoe veel programma's compatible waren, erg fijn.

Ik ben benieuwd, hopelijk zijn de klachten minder dan bij Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook geen vreselijke last van heel windows live.
Windows live photo dat vanwege gevolg van fout geen een foto kan weergeven.
En messenger opspringt als je ander venster weg haalt om minetje doet..
Of windows live mail met openemen crast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
PWM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:17:
Live Mail? Da's de opvolger van Windows Mail , en da's de opvolger van OE. Tja lekker veilig, Ms-verslaafde. Neem Thunderbird, daar wordt niet alle rotzooi voor geschreven omdat niemand het gebruikt. :>
Modbreak:Kap nou eens met dat getroll.

Nu even iets nuttigers:

Ik zie bij mij dat Aero het opeens niet doet( voor een deel) als ik hover op een taskbar-item, ik krijg geen vet preview opeens, vreemd:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.zwart16/Capture.PNG

[ Voor 22% gewijzigd door alt-92 op 02-05-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De hd 4770 driver ondersteund nog geen windows 7. Dat weet ik nu wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 01:16
Defeater schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:45:
De hd 4770 driver ondersteund nog geen windows 7. Dat weet ik nu wel...
Haal de Radeon drivers gewoon van Windows Update. Die werkt voor mij en heel veel anderen prima.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Heb ik ook geprobeerd, en herkent m nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Ik heb net die virtuele XP geinstalleerd, maar het enige wat ik zie is een .vhd bestand in C:\Program Files\Virtual Windows XP. Ik zie niks in het startmenu verschijnen en rechtsklikken op de .vhd doet ook niks .. wat doe ik fout :?

EDIT: Doh, je moet MS Virtual PC apart downloaden ...

[ Voor 10% gewijzigd door Arfman op 01-05-2009 21:49 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
PWM schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:23:
[...]

Begin met lezen, eerste zin:

[...]

En pagina weer afgesloten :+
Zoals ik al zei
het is wat tendentieus :+

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defeater welke drivers heb je geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben (helaas) weer terug naar Vista gegaan na twee weken de beta's geprobeerd te hebben.

Zowel build 7077 als 7100 van Windows 7 komen telkens met BSOD's waarin nvlddmkm.sys genoemd wordt (vooral tijdens het booten), en regelmatig wordt m'n hele scherm met artifacts gevuld waarna dezelfde BSOD naar voren komt. Het vreemde is dat gamen geen probleem is, dat draait gewoon stabiel.

Verschillende driverversies van nVidia geprobeert, maar het probleem blijft. Onder Vista x64 geen centje pijn, dus ik wacht nog even tot ik weer overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caponi schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:24:
Ik ben (helaas) weer terug naar Vista gegaan na twee weken de beta's geprobeerd te hebben.

Zowel build 7077 als 7100 van Windows 7 komen telkens met BSOD's waarin nvlddmkm.sys genoemd wordt (vooral tijdens het booten), en regelmatig wordt m'n hele scherm met artifacts gevuld waarna dezelfde BSOD naar voren komt. Het vreemde is dat gamen geen probleem is, dat draait gewoon stabiel.

Verschillende driverversies van nVidia geprobeert, maar het probleem blijft. Onder Vista x64 geen centje pijn, dus ik wacht nog even tot ik weer overstap.
Heb je hetzelfde probleem onder een andere 'bits-versie' (dus bijv 64bit ipv 32bit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ff een vraagje in het kader van een volledige overstap naar Windows 7. In hoeverre is dat nu mogelijk in het Nederlands?
Ik zie wel een een aantal post voorbij komen waarin daar vaag over wordt gesproken. Is er bij microsoft al een echte language pack te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Laatst online: 22:30
Heb alles geinstalleerd, extra programmas en dergelijk.
Nou is de aero effect uit, en kan het niet meer aan, weet iemand waarom?
toen het klaar was met installeren werkte het nog!
desktop window manager was disabled?? en hij enabled het m,aar nog niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Boeiend schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:30:
Ff een vraagje in het kader van een volledige overstap naar Windows 7. In hoeverre is dat nu mogelijk in het Nederlands?
Ik zie wel een een aantal post voorbij komen waarin daar vaag over wordt gesproken. Is er bij microsoft al een echte language pack te krijgen?
Binnen mijn Technet omgeving zie ik dat tot op heden alle de volgende talen voor het RC in een Language Pack beschikbaar zijn:
English, French, German, Japanese, Spanish

* Turdie offtopic
Is de Engelse taal dan zo moeilijk? Persoonlijk vind ik een Nederlandstalig OS-er irritantanter dan een Engelstalig OS, omdat alle Microsoft cursussen en boeken en het materiaal op internet ook allemaal Engels is. Maar het is maar wat je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:27:
[...]
Heb je hetzelfde probleem onder een andere 'bits-versie' (dus bijv 64bit ipv 32bit)?
Ik heb geen idee, ik heb de 32-bits versie niet geprobeerd. Gewoon direct 64-bits. :)

Het vreemde is ook dat ik af en toe zelfs tijdens het bootscherm willekeurig dansende pixels (artifacts) voor m'n kiezen krijg. Volgens mij is de videodriver op dat moment nog niet geladen, dus ik gaf in eerste instantie m'n Club3d 9800GTX+ de schuld. Voordat ik RMA ging aanvragen toch maar even Vista x64 SP1 weer geprobeerd, en weg zijn alle problemen. Ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Caponi schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:34:
[...]

Ik heb geen idee, ik heb de 32-bits versie niet geprobeerd. Gewoon direct 64-bits. :)

Het vreemde is ook dat ik af en toe zelfs tijdens het bootscherm willekeurig dansende pixels (artifacts) voor m'n kiezen krijg. Volgens mij is de videodriver op dat moment nog niet geladen, dus ik gaf in eerste instantie m'n Club3d 9800GTX+ de schuld. Voordat ik RMA ging aanvragen toch maar even Vista x64 SP1 weer geprobeerd, en weg zijn alle problemen. Ik snap het niet.
Artifacts tijdens het booten is geen goed teken, inderdaad. Ik zou dan heel geneigd zijn om inderdaad de kaart te verdenken.
Al kan het natuurlijk nog steeds een driverprobleempje zijn, al lijkt het me sterk, maar wie weet.
Kijk eens of je je kaart kan stresstesten (bijv. Ati Tool) en of je dan artifacts krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:04:
Defeater welke drivers heb je geinstalleerd?
Ik heb de drivers van de cd die erbij zat geinstalleerd. Ik heb op de website van ATI en SAPPHIRE gekeken en daar hadden ze nog geen drivers staan. Windows 7 gaf steeds een foutmelding als hij drivers etc op moest zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Defeater schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:42:
[...]

Ik heb de drivers van de cd die erbij zat geinstalleerd. Ik heb op de website van ATI en SAPPHIRE gekeken en daar hadden ze nog geen drivers staan. Windows 7 gaf steeds een foutmelding als hij drivers etc op moest zoeken.
Die drivers van cd zijn natuurlijk per definite te oud ;)

Maar deze (32bit) of deze (64bit) werken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 22:40:
[...]
Artifacts tijdens het booten is geen goed teken, inderdaad. Ik zou dan heel geneigd zijn om inderdaad de kaart te verdenken.
Al kan het natuurlijk nog steeds een driverprobleempje zijn, al lijkt het me sterk, maar wie weet.
Kijk eens of je je kaart kan stresstesten (bijv. Ati Tool) en of je dan artifacts krijgt.
Goed idee inderdaad :)

Ik heb artifacts test van ATi Tool nu zo'n 10 minuten onder Vista draaien, maar nog geen problemen. Ik laat hem nog even door lopen, maar het lijkt dus echt in Windows 7 te zitten.

Edit: Ook na ruim een halfuur testen geen artifacts onder Vista.

Edit2: Vreemdgenoeg is de stresstest een uur lang zonder problemen verlopen, maar kreeg ik ongeveer drie kwartier nadat ik deze heb gestopt toch artifacts te zien in Vista terwijl ik alleen maar aan het internetten was. Ik heb maar even RMA op de kaart aangevraagd.

[ Voor 20% gewijzigd door mjszwo op 02-05-2009 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:56:
[...]

Live Mail? Da's de opvolger van Windows Mail , en da's de opvolger van OE. Tja lekker veilig, Ms-verslaafde. Neem Thunderbird, daar wordt niet alle rotzooi voor geschreven omdat niemand het gebruikt. :>
Mijn moeder gebruikt en kent het ;) Dat is voor mij een reden om het toch weer neer te zetten :)

Overigens moet ik zeggen dat het eigenlijk best goed werkt voor een gratis e-mail app, op dit kleine bugje op dit moment na. Zal Thunderbird eens bekijken, maar wil natuurlijk ook het probleem oplossen :P

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 01-05-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:40
ParkOverall schreef op zondag 26 april 2009 @ 21:16:
[...]

Klopt, maar ik heb niets gewijzigd, dus kan het niet aan dat deel van de configuratie liggen waar de gebruiker invloed op heeft. Als ik het een en ander naloop dan blijkt alles goed te staan, maar de verkenner ziet de gedeelde pc niet meer. Even opstarten met een andere Windows versie op dezelfde pc en ik zie daar de gedeelde pc wel in de verkenner.

-edit-

Niet juist dat een andere Windows versie op dezelfde pc wel de gedeelde pc ziet. Gedeelde pc lijkt nu ook niet meer lekker in het netwerk te hangen. Herstarten van alle componenten van het netwerk en de beide pc's helpt niet.
Ligt klaarblijkelijk niet aan Windows 7, heb een probleem met de netwerk hardware naar het nu schijnt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49

HaTe

haat niet

Als ik de RC ga gebruiken, krijg ik dan wel alle nieuwe windows updates binnen?
Eerlijk gezet lijkt mij niet..
?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
HaTe schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:53:
?
De beta krijgt updates, de builds ertussendoor krijgen updates, de RC krijgt ook updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
HaTe schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:53:
?
Jawel, je krijgt de updates die er op dat moment beschikbaar. Ik heb de RC gisteren al geinstalleerd, en heb toevallig 2 updates binnen gekregen. Ook heb ik Office 2007 geinstalleerd en daar heb ik ook alle updates netjes voor binnen gekregen.

Tijdens beta had ik ook wat updates binnen gekregen, Windows Update is namelijk een onderdeel wat getest wordt tijdens een Beta en een Release Candidate.

Voor de volledigheid heb ik deze updates binnen gekregen, (ik vermeld alleen de Windows Updates, niet de Office Updates):
Security Update for CAPICOM (KB931906)
Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.57.619.0)

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 02-05-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49

HaTe

haat niet

Oke, maar dan is uiteindelijk toch helemaal geen verschil tussen de final en de RC als je alle updates krijgt?
Dus je krijgt ook SP1 etc? (of dat je die in ieder geval kan installeren op een rc?)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 19:14
Sando schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 17:59:
Dit is niet cool:
Heb net ontdekt dat al mijn HD .mkv filmpjes maximaal de helft van de frames halen, (zowel in MPC, MPC-HC, MPC-HC64 als WMP) terwijl dat in XP allemaal nog vloeiend ging. :'(
Iemand een idee waarom en hoe te fixen? Dit kan echt niet.
Ditzelfde had ik al toen ik van XP naar Vista ging, opgelost door CoreAVC te gebruiken.
Ik heb net Windows Seven geïnstalleerd op mijn desktop, en nu nog de uitdagin om MKV's werkend te krijgen in MCE 8)7

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
HaTe schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 01:13:
Oke, maar dan is uiteindelijk toch helemaal geen verschil tussen de final en de RC als je alle updates krijgt?
Dus je krijgt ook SP1 etc? (of dat je die in ieder geval kan installeren op een rc?)
SP1 in een Windows Release Candidate :?, die komt meestal pas na een jaar uit hoor ;) . SP1 kun je dus niet installeren op RC van Windows 7, omdat die er nog niet is. Ik kan ook niet inschatten of ik alle updates krijg, omdat ik niet weet welke updates er nog gaan uitkomen.
Er zit wel een verschil in, namelijk dit is een evaluatie copy en is maar beperkt geldig, dat geldt voor een Final niet (officiele term is overigens RTM versie).

De structuur zit zo in elkaar
Alpha
Beta
Release candidate
RTM ("release to manufacturing" or "release to marketing") (Officiele versie in de winkels)
---> Jaartje wachten
Service Pack 1
---> Jaartje wachten
Service Pack 2

Zie ook dit Wikipedia artikel
Software release life cycle

[ Voor 28% gewijzigd door Turdie op 02-05-2009 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Hallo luitjes,

Na een hoop geklooi met vorige builds toch maar weer geprobeerd om de RC te installeren, jammer genoeg heb ik nog steeds hetzelfde probleem dat ik had met ALLE vorige builds.
Windows7 Installeert vrolijk, herstart etc, de eerste startup waarna je je gebruikersnaam moet invoeren enzo (die wizard) komt niet, beeld blijft mooi zwart en ik zie rechtsonderin witte text dat het een evaluatieversie is en dat het build 7100 is, hij heeft op dat beeld gestaan tot de computer vanzelf in standby ging :/

Wat ik zelf heb geprobeerd:

Geen dual boot, vista hdd ontkoppeld en raid controller uitgezet.
een van mn videokaarten eruitgehaald(crossfire)

Veilige modus gebeurt er wel meer, maar dan zegt windows dat ie de wizard niet kan voltooien in veilige modus 8)7

in een virtual machine installeren werkt trouwens prima maarja van zo een testomgeving wordt ik niet bepaald vrolijk.

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken ?

Dit heb ik met elke build die voorheen is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
joon schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 03:18:
Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken ?
Misschien een tweede scherm aangesloten?

Iets anders:
Zit er een limiet op het aantal netwerken dat je rechtsonder kan ontvangen?
Ik tel 30 netwerken, maar volgens mij mis ik er nog een paar.
Kan het zijn dat-ie niet meer dan 30 netwerken laat zien, is dit een hardwarematige limiet of heb ik gewoon 30 netwerken in de buurt en staan degene die ik zoek toevallig uit?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Thimk b4 you post....